איך לקנות ביטקוין: המדריך המקיף איך לקנות קריפטו מא' ועד ת'

נראה שהיום כמעט כולם רוצים לדעת איך לקנות ביטקוין. ההתלהבות וההיסטריה סביב מטבע הקריפטו הפופולרי, המבוקש והיקר ביותר בעולם מסרבת לדעוך ולהוריד הילוך.

הביטקוין הפך מקוריוז למביני עניין לאפיק השקעה אמין, לגיטימי ורווחי שקורץ לאנשים רבים. החלטתם להשקיע בביטקוין, אבל אין לכם מושג מאיפה מתחילים ונראה לכם שמדובר בעסק יקר, מבלבל ומסובך הגדול עליכם בכמה מידות?

הגעתם למקום הנכון.

תאמינו לנו שהשד לא נורא כל כך וממש לא חייבים להיות גאוני מחשבים או מדעני טילים כדי לסחור בביטקוין. במדריך המפורט הזה אנחנו הולכים לעשות סדר בבלאגן, לעזור לכם להבין מי נגד מי ולהסביר לכם צעד אחר צעד איך להשקיע בביטקוין בלי להסתבך ולשבור את הראש.

בעיקרון תצטרכו להצטרף לבורסת קריפטו, להשיג ארנק ביטקוין מאובטח שבו תאחסנו בבטחה ובנוחות את מטבעות הביטקוין שלכם ואתם יכולים לצאת לדרך ולקנות את הביטקוינים הראשונים שלכם.

חדשים בעולם הקריפטו ולא יודעים מאיפה להתחיל? הנה 3 מקומות להתחיל מהם:

רוצה ללמוד?
בחור צעיר לומד על קריפטו מהמחשב שלו בחוץ
קורס קריפטו הכי טוב בארץ
למי שרוצה ללמוד את התחום מהמומחים הכי גדולים.
למידע נוסף
רוצה לחסוך?
ארנק קריפטו דיגיטלי מצויר על רקע כחול
ארנקי קריפטו מומלצים
המלצות על ארנקים דיגיטליים בטוחים לאכסון המטבעות שלהם.
למידע נוסף
רוצה לסחור?
יד מחזיקה ביטקוין בזמן שהיד השניה סוחרת בו במחשב
מערכת מסחר מתקדמת
למי שרוצה לסחור במטבעות קריפטו במערכות המסחר הכי טובות בעולם.
למידע נוסף

אם תחזרו על הצעדים והשלבים המפורטים במדריך המקיף הזה למשקיע הביטקוין המתחיל, תוכלו לצלול לתוך עולם המסחר בביטקוין ולהתחיל להרוויח במינימום זמן ומאמץ.

כל מה שצריך כדי לצלוח בשלום את המשימה זה להצטייד בחשבון בבורסת ביטקוין מקצועית ואמינה, להכין כמה מסמכי זיהוי אישיים במסגרת תהליך: "הכר את הלקוח" (KYC) של זירת המסחר שהצטרפתם עליה, לוודא שעומד לרשותכם חיבור אינטרנט יציב ומאובטח ולבחור את אמצעי התשלום הנוח והמתאים ביותר עבורכם. זה כל הסיפור.

עומדות לרשותכם כמה דרכים ואפשרויות שונות לקנות ביטקוין וניתן לשלם עליו במגוון עצום של אמצעי תשלום שונים כמו העברה בנקאית, כרטיס אשראי וכרטיס חיוב מיידי או שירות תשלומים דיגיטלי.

בין אם תבחרו לרכוש ביטקוין ב"כספומט" קריפטו מיוחד או זירת מסחר המבוססת על רשת "עמית לעמית" (P2P), כל אחד יוכל למצוא בקלות פתרון בטוח ויעיל שיקלע לצרכים ולהעדפות שלו.

לא סגורים איך עושים את זה כמו שצריך ואיך לבחור את זירת המסחר והארנק האלקטרוני שיעבדו בצורה הטובה ביותר בשבילכם? נשמח להמליץ לכם על המקומות הטובים והמומלצים ביותר לקנות ולאחסן מטבעות ביטקוין.

על הדרך תלמדו את כל המוקשים והסיכונים הטמונים במטבע המבוזר התנודתי ותבינו כיצד לבחור בצורה מושכלת וחכמה את אסטרטגיית ההשקעה המושלמת עבורכם.

לפני שאתם צוללים למים העמוקים וקופצים על עגלת הקריפטו, תוודאו שאתם יודעים היטב מה אתם עושים.

במקום לגשש באפלה ולהמר בצורה עיוורת על הביטקוין רק הגלל שמדובר בטרנד חדשני, מגניב ואופנתי שירשים את החבר’ה ויראה שאתם בעניינים, תלמדו את התחום לעומק ותשקיעו בחוכמה את הכסף שלכם כדי למקסם רווחים.

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

לפני שאתם יוצאים לדרך וקונים מטבעות ביטקוין משלכם

אנשים רבים מתקשים לתפוס עד הסוף מה זה ביטקוין ונרתעים מלהשקיע במטבע הדיגיטלי החדשני ופורץ הדרך. הם בטוחים שמדובר בתהליך מורכב ומסובך מבחינה טכנית עם המון דברים שיכולים להשתבש ומקומות שאפשר לפשל וליפול בהם.

אבל זה ממש רחוק מהמציאות. כפי שתראו בהמשך המדריך הזה, כל אחד יכול לקנות ביטקוין בעזרת כמה פעולות פשוטות שאינן דורשות ידע מעמיק או רקע וניסיון מוקדם.

ככל ששיגעון הקריפטו הולך וצובר תאוצה, בורסות וזירות מסחר צומחות כמו פטריות לאחר הגשם ומציעות לכם לרכוש מטבעות ביטקוין משלכם בצורה נגישה, נוחה, בטוחה ופשוטה יותר מתמיד.

אנחנו בטוחים שכבר מדגדג לכם באצבעות לרכוש את מטבעות הביטקוין הראשונים שלכם, אבל לפני שתצאו לדרך, אתם צריכים להכין מקום לאחסון מטבעות הקריפטו שאתם מתכוונים לקנות.

בדומה לכסף פיזי רגיל שאתם שומרים בארנק, גם מטבעות דיגיטליים מאוחסנים בארנקים אלקטרוניים המגיעים בשלל צורות וסוגים שונים. כל סוג של ארנק קריפטו מתאפיין ברמת אבטחה, נוחות תפעול ונגישות משלו.

חמשת סוגי ארנקי הקריפטו העיקריים שעומדים לרשותכם הם: ארנק שולחני, ארנק לסמארטפון, ארנק תוכה "חם" המחובר לאינטרנט, ארנק חומרה "קר" שלא מחובר לאינטרנט, וארנק נייר.

חשוב לזכור שמטבעות קריפטו הם למעשה רשומות דיגיטליות ברשת הבלוקצ’יין המבוזרת. הארנק עצמו לא מאחסן באופן פיזי את הקבצים האלה, אלא את המפתח הפרטי (סיסמה אישית) המוכיח את הבעלות שלכם על המטבעות שאתם מחזיקים בהם ומעניק את הגישה לכתובת הביטקוין שאליה תוכלו לשלוח או לקבל ביטקוינים.

אם תאבדו את המפתח הפרטי שלכם, תוכלו לשכוח מהמטבעות שלכם וכל גישה שלכם אליהם תיחסם לתמיד. מפתח ההצפנה הזה משמש בתור חותמת דיגיטלית לעסקאות שאתם מבצעים בביטקוין ובלעדיו לא תוכלו להעביר או לבזבז את המטבעות הדיגיטליים שאתם מחזיקים בהם.

סוגים שונים של ארנקי ביטקוין

ארנק קריפטו שחור על רקע של צבע צהוב

כדי לעזור לכם לבחור בחוכמה בסוג ארנק הקריפטו הנכון והמתאים ביותר עבורכם, לפניכם סקירה תמציתית של מאפייני המפתח, היתרונות ונקודות התורפה של כל ארנק אלקטרוני.

ארנק שולחני

מדובר בתוכנה המותקנת על שולחן העבודה במחשב נייח ונייד ומאפשרת לנהל את המטבעות הדיגיטליים הנמצאים ברשותכם. קיימים ארנקים שולחניים מתקדמים ומשוכללים יותר המאפשרים למשתמשים להוריד את מקטע הבלוקצ’יין הרלוונטי לעסקה מסוימת ולבחור את הגדרות האבטחה המועדפות עליו.

ארנק מהסוג הזה מספק התאמה מלאה לצרכים ומטרות השימוש שלכם, אך הוא גם זולל המון משאבים ומכביד על המחשב שהוא מותקן עליו.

קיימות גם תוכנות בסיסיות ופשוטות יותר לשימוש שאינן דורשות להוריד את בלוק המידע הרלוונטי מרשת הבלוקצ’יין, מה שאומר שניתן להתקין אותם בלי שום בעיה בכל מכשיר נייד.

ארנק מובייל לסמארטפון

היתרון העיקרי של ארנק מובייל הוא זמינות מיידית של המטבעות הדיגיטליים שלכם שנמצאים בהישג ידכם בכל מקום ובכל זמן.

הגישה לארנק קריפטו מהסוג הזה נעשית בדרך כלל באמצעות סריקת קוד QR, מה שאומר שתוכלו לשלם על שירותים ומוצרים במטבעות קריפטו בלחיצת כפתור פשוטה.

אם יש לכם סמארטפון בעל תקן NFC (תקשורת טווח אפס), כל מה שתצטרכו לעשות זה להצמיד את המכשיר למסופון ותוכלו לשלם בקריפטו בכל חנות התומכת באפשרות הזאת.

ארנקי מובייל אינם דורשים חיבור לשרשרת הבלוקים התואמת ברשת הבלוקצ’יין, מה שאומר שהאפליקציה אינה תופסת שטח אחסון רב וממלאת את כל הזיכרון של המכשיר.

ארנק "חם" אונליין

כאשר אתם משתמשים בארנק "חם" המחובר לרשת האינטרנט באופן רציף, המפתח הפרטי שלכם מאוחסן בשרתים של חברה חיצונית המתפעלת את אתר הארנק.

תוכלו ליהנות מגישה מהירה ונטולת מאמץ למטבעות הדיגיטליים שלכם מכל מקום שאתם נמצאים בו, אבל יש לכך מחיר יקר: הארנק שלכם והמטבעות הנמצאים בתוכו חשופים ופגיעים בפני מתקפות האקרים ודליפות מידע.

הדבר האחרון שאתם רוצים זה להתעורר יום אחד ולגלות שכל המטבעות היקרים שלכם נגנבו וירדו לטמיון, לכן אי אפשר להקל ראש בנקודה הבעייתית הזאת.

ארנק חומרה "קר"

מדובר בהתקן פיזי נייד המתחבר למחשב בדומה לדיסק-און קי. הוא פועל ללא חיבור לאינטרנט ומוגן היטב בפני וירוסים ופריצות סייבר.

"כספת" הקריפטו הזאת נחשבת לסוג הארנק האלקטרוני המאובטח ביותר שיספק לכם המון שקט נפשי, עם זאת התפעול השוטף של הארנק מסורבל ומורכב יחסית. תצטרכו לחבר אותו למחשב בכל פעם שתרצו להשתמש במטבעות הביטקוין שאתם מחזיקים בהם.

ארנק נייר

כפי שרומז השם של הארנק האלקטרוני הזה, מדובר בפיסת נייר שאתם מדפיסים או רושמים עליה את המפתח הפרטי שדרכו מתבצעת הגישה לארנק (בדומה לסיסמה האישית של חשבון הבנק שלכם) וכתובת הביטקוין המקושרת לארנק שלכם המציינת את היעד שאליו נשלחים המטבעות (בדומה למספר חשבון הבנק שלכם).

כל העברת מטבעות ביטקוין אינה אפשרית ללא שתי המפתחות החשובים האלה.

במקום לשנן את המפתחות האלה או לסמוך על חסדיה של חברה חיצונית שתשמור עליהם במקומכם, תוכלו ללכת על בטוח ולרשום אותם על חתיכת נייר שתשמרו במקום סודי ובטוח.

אפשרויות נוספות

זירות מסחר מסוימות מציעות ארנק קריפטו מובנה לכל אדם שפותח חשבון מסחר בחברה. במסגרת ארנק מהסוג הזה, חברה חיצונית (משמורן או באנגלית: "Custodian") אחראית על אבטחת ותפעול הארנק והמפתחות המקושרים אליו.

חלק מארנקי הקריפטו מציעים מנגנוני ואמצעי אבטחה מתקדמים וחדשניים כמו אימות דו-שלבי או כתובת Multisignature הדורשת להזין כמה מפתחות פרטיים שונים כדי לקבל גישה לארנק.

הפיצ’רים האלה עוזרים למזער את הסיכוי שאדם לא מורשה יצליח לחדור לתוך הארנק שלכם ולהוציא את המטבעות שהוא מכיל מתחת לאף שלכם.

כספומט ביטקוין

מכונה למכירת מטבעות ביטקוין מזכירה כספומט רגיל בבנק, אבל עובדת בצורה טיפה שונה. היא מאפשרת לרכוש ולמכור ביטקוינים בנוחות ובקלות מירבת.

היא אינה מחוברת למערכת הבנקאית אלא לרשת הבלוקצ’יין באמצעות בורסת הקריפטו שמפעילה אותה. קחו בחשבון שאין מתנות חינם והחברות המפעילות את הכספומטים האלה בדרך כלל גובות עמלות גבוהות על כל עסקה.

כספומט הביטקוין הראשון אי פעם נפתח בקול תרועה רמה בעיר ונקובר בקנדה. כיום מכשירים מהסוג הזה מפוזרים בכל רחבי העולם והפופולריות שלכם הולכת וצוברת תאוצה.

תשמחו לשמוע שכספומטים מהסוג הזה קיימים גם בערים שונות ברחבי ישראל והם מאפשרים לכם לרכוש ביטקוין במזומן בלי לשבור את הראש ולהתעסק עם תוכנות ואפליקציות שונות.

הכוכבית היחידה שצריך לקחת בחשבון היא שתצטרכו לפתוח את הכיס ולשלם עמלות המרה די גבוהות.

איך קונים ביטקוין?

ידיים של גבר מחזיקות סמארטפון וכרטיס אשראי לפני רכישה

הגיע הזמן לענות על שאלת מיליון הדולר (או יותר נכון הקריפטו): איך לקנות ביטקוין?

כשהפופולריות, השווי והתפוצה של מטבע הקריפטו הראשון בעולם מזנקים לגבהים חדשים, אינספור בורסות, זירות מסחר וחברות שונות מציעות לרכוש מטבעות קריפטו בכלום זמן וללא מאמץ גם ללא כל רקע, ניסיון והיכרות מוקדמת עם עולם הקריפטו.

אם זאת רכישת הביטקוין הראשונה שלכם ואין לכם מושג ירוק איך עושים את זה כמו שצריך? לא צריך להיבהל ולהיכנס להיסטריה: כל השקעה בביטקוין מורכבת משלושה שלבים עיקריים שתצטרכו לסמן עליהם וי.

בחירת ארנק דיגיטלי

המטבעות הדיגיטליים שלכם "שוכבים" להם בשקט בתוך ארנק אלקטרוני עד לרגע שבו אתם מוכנים לבזבז או להעביר אותם. עומד לרשותכם מגוון רחב של ארנקי קריפטו שונים בשלל סוגים, פיצ’רים ורמות אבטחה שיתאימו לכל צורך ותקציב.

כדי שלא תלכו לאיבוד במגוון הרחב והמבלבל, חשוב שתהיו סגורים מה אתם בדיוק צריכים ומחפשים. משקיעים מתחילים יכולים להסתפק בארנק המובנה בתוך חשבון המסחר שלהם בבורסת הקריפטו שהם נרשמו אליה, אבל זה אף פעם לא מזיק להצטייד בארנק קריפטו חיצוני שיהיה בבעלותכם ושליטתכם המלאה ללא תלות בחברה חיצונית המתפעלת אותו עבורכם.

לפניכם כמה ארנקי קריפטו מומלצים שכדאי לקחת בחשבון:

זנגו (Zengo) – ארנק קריפטו כחול לבן – הכי פשוט שיש ובטוח

בחירה מצוינת עבור מתחילים, האפליקציה לחלוטין חינמית ואפשר לקנות בה מטבע החל מ85$ ב2 קליקים דרך כרטיס האשראי.הסיבה שהארנק הזה הוא הכי מומלץ חוץ מהעניין של הקלות שבה אפשר לתפעל אותו היא שהוא אחד מהיחידים שהם לא ארנקי DEFI אבל שעדיין נותנים אופציה להרוויח עד 15% תשואה סולידית על STAKING על מטבעות, וכמובן מה יותר טוב מלהחזיק מטבע קריפטו לאורך שנים וחוץ מעליית הערך שלו גם להרוויח תשואה כמו של פק"מ סולידי על הSTAKING.

להורדה

ביננס (BINANCE) – לאלו שלא מפחדים מקצת סיבוך וKYC

המילים הגבוהות שהשתמשנו למעלה לא אמורים להפחיד אותכם כלכך. בייננס היא אחת הפלטפורמות והבורסות הכי גדולות בעולם (וגם אחת הבטוחות), פעם נגנב מהם כסף והם החזירו הכל לבעלי החשבונות.
רוב סוחרי הקריפטו בעולם מחזיקים שם חשבון.
KYC – זהו הליך זיהוי פרטני שכדאי לפתוח חשבון בגדול בפלטפורמה אתם צריכים להזדהות ולעבור וריפיקציה כדי למנוע הלבנות הון.
הפלטפורמה של ביננס עצמה היא קצת מסובכת לאנשים לא טכנולוגיים ולא הייתי ממליץ לכל אחד להשתמש בה אבל היא הכי זולה בוודאות מבחינת עמלות חליפין והמרות של מטבעות וכמובן גם שם אפשר לבצע "פק"מ" על המטבעות שלכם ולצבור ריבית בזמן שהם שומרים לכם על הכסף הדיגיטלי שלכם.

לינק להרשמה

אקסודוס (Exodus)

האפליקציה החינמית הזאת מספקת נוחות וגמישות שימוש מירבית.

עם תמיכה במגוון רחב של מטבעות דיגיטליים שונים כולל ביטקוין, פקודות מסחר מובנות ורמת אבטחה גבוהה של ארנק "קר" ללא חיבור רציף לאינטרנט, תמצאו את כל מה שאתם צריכים כדי לנהל בנוחות ובבטחה את מטבעות הקריפטו שלכם במקום אחד.

הדובדבן שבקצפת הוא כמה כלים ועזרים גרפיים שימושיים שיעזרו לכם לעשות סדר בבלאגן ולהמחיש בצורה מסודרת וברורה את פורטפוליו השקעות הקריפטו שלכם.

מייסליום (Mycelium)

אפליקציית המובייל הפופולרית הזאת לא רק מספקת גישה מיידית למטבעות הדיגיטליים שלכם ישירות מהסמארטפון, אלא גם תומכת בארנקי חומרה מתקדמים ומתוחכמים יותר המצטיינים באבטחת מידע מקסימלית כמו Trezor ותוכנת Tor.

Bitcoin Core

מדובר בתוכנה חינמית בקוד פתוח שעושה עבודה מצוינת באימות ותיקוף תשלומים ועסקאות בקריפטו.

במדריך הארנקים הדיגיטליים המפורט שלנו תוכלו למצוא כמה המלצות נוספות לארנקי קריפטו מעולים שיספקו את הסחורה וישאירו אתכם מרוצים.

לפני שנעבור הלאה לשלב הבא בתהליך, יש נקודה אחת חשובה שחייבים לקחת בחשבון: ככל שאתם משקיעים במטבעות דיגיטליים בסכומים גדולים יותר, עדיף להשיג ארנק "קר" המנותק מהאינטרנט ואינו חשוף ופגיע בפני שלל הסכונות והנוכלים השורצים ברשת.

תוכלו לאחסן את מטבעות הקריפטו היקרים שלכם בראש שקט וללא דאגות ולדעת שהם שמורים ומוגנים היטב.

בחירת בורסת הקריפטו המתאימה עבורכם

המקום הטוב ביותר לרכישת מטבעות הביטקוין הראשונים שלכם הוא בורסת קריפטו. זירת מסחר ייעודית הופכת את החיים שלכם להרבה יותר נוחים ופשוטים, אבל חשוב לבחור בחוכמה את בורסת הקריפטו המתאימה והנכונה ביותר עבורכם.

קיים פער עצום והבדל משמעותי מבחינת רמת האמינות והבטיחות של זירות המסחר השונות ולכל אחת מהן יש מאפיינים, כללים ומגבלות משלה. לכן, חשוב לעשות סקר שוק מקיף ורחב כדי לעשות בחירה נכונה שלא תתחרטו ותצטערו עליה בהמשך.

תבדקו לעומק את העמלות, מגוון המטבעות הנתמכים, רמת האבטחה, אפשרויות המסחר וההשקעה והמוניטין של זירת המסחר שאתם שוקלים להצטרף אליה כדי לוודא שהיא קולעת בול לדרישות, להעדפות ולאסטרטגיית ההשקעה שלכם.

זה תמיד רעיון טוב ללכת על בטוח ולבחור בבורסת קריפטו מקצועית ומורשית עם ניסיון רב ורקורד מוכח בשוק כמו קוינבייס (Coinbase).

תהליך ההרשמה ל-Coinbase מהיר ונטול מאמץ. כל מה שתצטרכו לעשות זה לספק פרטי זיהוי בסיסיים כמו שם מלא, תאריך לידה, מספר ת"ז, כתובת, מספר טלפון וכו’.

לאחר מכן תצטרכו לעבור מנגנון אימות דו-שלבי ולהזין קוד שישלח לטלפון הנייד שלכם. המטרה היא לאמת את הזהות שלכם בהתאם לתקנות ולהנחיות של גופי הרגולציה ורשויות המס.

הליך זה נקרא "הכר את הלקוח" וכל בורסת קריפטו אמינה ומוסמכת מחויבת לבצע אותו כדי לבדוק את נאותות ומקור הכספים שלכם, למנוע הלבנת הון ולהרחיק נוכלים וגורמים מפוקפקים מהפלטפורמה.

נכון שמילוי כל הטפסים והפרטים האלה דורש זמן ומאמץ, אבל מדובר בהליך חיוני שאי אפשר להתחמק ממנו.

למרות שגם חשבון רגיל בבורסת הקריפטו קוינבייס יאפשר לכם לקנות ולמכור ביטקוין בנוחות ובפשטות מירבית, כדאי להירשם לפלטפורמת המסחר המתקדמת יותר של החברה-Coinbase Pro שמציעה כמה שכלולים ופיצ’רים שימושיים לניהול נוח ויעיל יותר של עסקאות הקריפטו שלכם.

אם אתם מעדיפים מסלול ישיר יותר לרכישת ביטקוין, כדאי שתפנו לזירות מסחר בקריפטו המתבססות על רשת תקשורת "עמית לעמית" (P2P) כמו LocalBitcoin או BitQuick. הן מציעות מבחר רחב יותר של אמצעי תשלום שונים ומאפשרות לרכוש מטבעות קריפטו ישירות מאנשים אחרים ללא כל גורם מתווך החוצץ ביניכם.

כשאתם קונים ביטקוין באמצעות חלפן, אף פעם אל תתפשרו על האמינות, הבטיחות והמקצועיות שלו.

בחירת אמצעי התשלום

ברגע שחישבתם את כמות המטבעות הדיגיטליים שתוכלו לרכוש בסכום מסויים, הגיע הזמן לצאת לדרך ולתת פקודה לקניית ביטקוין. חשוב לוודא שהזנתם את הסכום הנכון (ולא הוספתם אפס בטעות) ושאתם סגורים על כמות הביטקוין המדויקת שתרצו לקנות. השלב הבא הוא לבחור את אמצעי התשלום המועדף עליכם.

אפשרויות התשלום הזמינות יכולות להשתנות בין זירות מסחר ובורסות קריפטו שונות, אבל קיימים כמה אמצעי תשלום בסיסיים ונפוצים שרוב בורסות הקריפטו תומכות בהם. זה כולל בין השאר פייפאל, כרטיס אשראי או חיוב מיידי (דביט), העברה בנקאית וכו’.

איך קונים ביטקוין בעזרת PayPal

בורסות הקריפטו המובילות מאפשרות לשלם באמצעות פייפאל על מטבעות הביטקוין שרכשתם. כל מה שצריך לעשות זה להזין את הסכום המבוקש, להגדיר את פייפאל בתור אמצעי התשלום שלכם ואתם מסודרים.

תוך כמה שניות תועברו לאתר פייפאל, שם תצטרכו להתחבר לחשבון הפייפאל שלכם ולאשר את עסקת הרכישה. לאחר אישור התשלום, תועברו בחזרה לאתר זירת המסחר.

אבל זה רק קצה הקרחון. פייפאל הודיעה לאחרונה שהיא מאפשרת למשתמשים שלה לקנות, למכור ולאחסן מטבעות קריפטו ישירות בחשבון הפייפאל שלהם. עם זאת, נכון ליולי 2021, האפשרות הזאת זמינה לאזרחי ארה"ב בלבד.

רוצים לשלם בפייפאל על מטבעות הביטקוין שרכשתם? לפניכם מדריך מפורט צעד אחר צעד איך עושים את זה כמו שצריך:

קודם כל, אתם צריכים להתחבר לחשבון הפייפאל שלכם וללחוץ על לשונית "קריפטו" הממוקמת בפינה הימנית העליונה של לוח הבקרה. לחצן "קריפטו" נמצא מימין ללחצנים "שלחו תשלום" ו-"קבלו תשלום".

בתפריט מטבעות הקריפטו שנפתח לפניכם בחרו בביטקוין. יפתח חלון המכיל את המחיר הנוכחי והעדכני של הביטקוין, לצד סקירה תמציתית של התנודות והשינויים בשווי שלו ומידע חיוני נוסף.

לחצו על הכפתור הכחול "לקנות" המופיע בתחתית העמד והזינו את כמות המטבעות שברצונכם לקנות באופן ידני או בחרו בסכום המתאים מהאפשרויות המופיעות על המסך. לאחר מכן, תצטרכו לבחור את שיטת התשלום המועדפת וללחוץ על כפתור "לקנות עכשיו".

בשעה טובה השלמתם את הרכישה ופרטי העסקה יופיעו במסך הראשי של חשבון המשתמש שלכם.

מעבר לרכישת מטבעות ביטקוין בפלטפורמת פייפאל עצמה, עומדות לרשותכם כמה בורסות קריפטו פופולריות כמו בינאנס (Binance), קוינבייס (Coinbase) ו-Paxful המאפשרות לשלם באמצעות פייפאל על מטבעות הקריפטו שתרכשו דרכן.

איך קונים ביטקוין באמצעות כרטיס אשראי

תוכלו לשלם על מטבעות הביטקוין שרכשתם גם באמצעות כרטיס אשראי. איך בדיוק עושים את זה? תמשיכו לקרוא ותגלו.

בורסות קריפטו גדולות ומבוססות מאפשרות לשלם על המטבעות שקניתם בעזרת כרטיס האשראי שלכם. בעמוד התשלום תצטרכו ללחוץ על כפתור "הוספת אמצעי תשלם" ובחרו באפשרות "כרטיס אשראי/חיוב מיידי".

בחלון שנפתח תצטרכו למלא פרטים כמו מספר הכרטיס, תאריך התפוגה (חודש ושנה) וקוד האימות (CVC) שלו, שם בעל הכרטיס והכתובת שלכם. תבדקו את תקינות ונכונות הפרטים שהזנתם ולחצו על כפתור "הוסף כרטיס".

לאחר השלמת התהליך יפתח חלון אישור עם ההודעה "כרטיס אשראי נשמר בהצלחה". זה כל הסיפור.

עכשיו תוכלו להשתמש בכרטיס האשראי שלכם כדי לשלם על רכישת ביטקוין ישירות בזירת המסחר המועדפת עליכם.

תרכשו ביטקוין ותשמרו אותו בבטחה בארנק אלקטרוני

ברגע שתזינו סכום מסוים, בורסת הקריפטו שאתם עובדים איתה תחסוך לכם את החישוב המורכב ותראה לכם את כמות מטבעות הביטקוין המדויקת שתוכלו לקנות בעזרתו.

כמובן שרוב המשקיעים המתחילים לא יוכלו להוציא הון תועפות ולרכוש כמה מטבעות ביטקוין בשווי של מאות אלפי שקלים וגם אין כל צורך לשבור חסכונות ולשים את כל מה שיש לכם על אפיק ההשקעה התנודתי הזה.

תזכרו שתוכלו לרכוש גם שבריר ביטקוין בסכומים שפויים ומתאימים לכל כיס. זה אומר שממש לא חייבים להיות מיליונרים כדי להשקיע ולסחור במטבעות ביטקוין וגם משקיעים טירונים עם תקציב מוגבל וצנוע יוכלו ליהנות מחשיפה אליו.

כדי להוציא לפועל את פקודת הרכישה, עליכם להזין את כמות הביטקוין שברצונכם לקנות ולאשר את העסקה.

פקודת מסחר סטנדרטית תאפשר לכם לקנות את המטבעות במחיר האטרקטיבי והמשתלם ביותר בשוק. ומדות לרשותכם גם פקודות מסחר מתקדמות יותר כמו פקודת הגבל מחיר (לימיט) שתצא לפועל רק כאשר שער המטבע עומד על רף מסוים שהגדרתם מראש.

לאחר שרכשתם את מטבעות הביטקוין הראשונים שלכם בבורסת קריפטו כמו קוינבייס, הם יישלחו לאחסון בארנק האלקטרוני שלכם. תוכלו להזין את כתובת הביטקוין הציבורית של הארנק שאליו אמורים להישלח המטבעות.

תצטרכו לשלם עמלה קטנה על משיכת המטבעות הדיגיטליים שלכם מהבורסה, אבל מדובר בסכום זניח שלא יקרע לכם את הכיס. התחרות העזה בשוק הקריפטו גורמת לזירות המסחר המובילות להפחית את העמלות שהן גובות כדי למשוך כמה שיותר לקוחות.

בנוגע לזמן השלמת עסקה בקריפטו, אין מספר קסם אחיד וקבוע שחל באופן גורף על כל העברה. בדרך כלל זה לוקח כמה שעות או אפילו ימים בהתאם לעומס המופעל על רשת הבלוקצ’יין תתאזרו בסבלנות להשלמת העסקה ותשאירו לעצמכם מרווח ביטחון ונשימה לכל מקרה שלא יהיה.

תשתמשו בחוכמה במטבעות הביטקוין שלכם

ייתכן שתרצו למכור את הביטקוין שלכם כשהשווי שלו מזנק כדי לגרוף רווחים או לבזבז אותו על קניות באינטרנט.

בכל מקרה, תזכרו שמחיר הביטקוין עולה ויורד כמו רכבת הרים פרועה והוא ידוע לשמצה בתנודתיות יוצאת הדופן שלו. לכן, חשוב למצוא את התזמון המושלם למימוש ההשקעה שלכם או רכישת ביטקוין במחיר אטרקטיבי ומשתלם.

זה תמיד רעיון טוב להיצמד לתוכנית פעולה מסודרת ומגובשת שתאפשר לכם למקסם רווחים. אל תחכו לדקה ה-90 כדי לפתוח חשבון בבורסת קריפטו ולהכין ארנק אלקטרוני, חשוב שהם יהיו בהישג יד כשתחליטו שהגיע הרגע הנכון לרכישת או מכירת מטבעות ביטקוין.

במקום לבזבז זמן יקר על כל ההכנות והפעולות המקדימות האלה ולרוץ להשלים את העסקה המתוכננת בלחץ ובהיסטריה לפני שמחיר הביטקוין יזנק או יצנח, תזכרו שהפרש של כמה דקות ושעות יכול לעשות הבדל עצום כשמדובר בנדנדת הקריפטו.

הסיכונים הכרוכים בהשקעה בביטקוין

לצד כל הסיפורים הנוצצים על מתעשרי הקריפטו שגרפו רווחים דמיוניים, אי אפשר לזלזל ולהקל ראש בסיכונים הטמונים בהשקעה בביטקוין.

כמו עם כל השקעה אחרת, גם לביטקוין יש חסרונות ונקודות תורפה משלו:

תנודתיות גבוהה

ייתכן שהחיסרון המשמעותי ביותר של הביטקוין הוא התנודתיות חסרת התקדים שלו. שער המטבע נוסק למעלה וצולל למטה בצורה חדה ופתאומית, מה שאומר שהתזמון הנכון יכול לעשות את כל ההבדל בין תשואה יפה להפסד כבד.

לצד הזינוק המרשים בשווי הביטקוין, היו לא מעט תקופות שפל שבהן השווי שלו התרסק והשאיר את המשקיעים עם כיסים ריקים.

מטבע מבוזר שאינו מפוקח ומבוטח

ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי מבוזר שאינו נמצא תחת הפיקוח, המעקב והרגולציה של אף גוף ממשלתי.

הרשויות והגופים הפיננסיים המסורתיים עדיין מתייחסים בזלזול ובחשדנות לביטקוין ולא יודעים איך לאכול את החיה הזאת, מה שעלול לעורר לא מעט קשיים ומכשולים שתצטרכו להתמודד איתם בעצמכם.

אם מטבעות הביטקוין שלכם אבדו או נגנבו, כל הכסף שלכם יורד לטמיון ואין לכם כתובת שתוכלו לפנות אליה כדי לבקש פיצויים או להחזיר את הכסף שלכם. בשנים האחרונות עלו לכותרות כמה פריצות חמורות לבורסות קריפטו גדולות ופופולריות שמדירות שינה מעיני המשקיעים.

כדי להגן על ההשקעה שלכם, חשוב לאחסן את המטבעות הדיגיטליים שלכם בארנק אלקטרוני "קר" המנותק מרשת האינטרנט וחסין בפני תוכנות זדוניות והתקפות סייבר.

בנוסף, חשוב לא לאבד או לשכוח את המפתח הפרטי (סיסמת הגישה הסודית) לארנק הדיגיטלי שלכם, אחרת תוכלו לשכוח מהכסף שלכם ותאבדו אותו לתמיד.

ברוב המקרים לא תקבלו ריבית על מטבעות הביטקוין שלכם

בדרך כלל לא תוכלו לקבל ריבית על מטבעות הביטקוין שאתם מחזיקים בהם בדומה לפיקדון בבנק. קיימות כמה פלטפורמות המספקות את האפשרות הזאת כמו BlockFi. אבל אם לא תסתמכו על השירות הזה תצטרכו לחכות לעלייה בשער הביטקוין כדי לגרוף רווחים.

בנוסף, בגלל שמטבעות קריפטו מסתמכים על רשת ממוחשבת וטכנולוגיה מתקדמת, תמיד ישנה אפשרות לתקלות, שיבושים ובעיות. בורסות קריפטו עשויות להשהות מדי פעם את שירותי המסחר שלהן עקב קשיים טכניים.

מה זאת בורסת קריפטו?

מערכת מסחר של בורסת קריפטו

מטבעות קריפטו הם השקעה אלטרנטיבית הנסחרת מחוץ לשוק ההון המסורתי. החדשות הטובות הן שקיימות זירות מסחר ייעודיות המאפשרות לסחור בקריפטו בקלות ובנוחות מירבית גם לאנשים ללא כל ידע וניסיון קודם בתחום.

בורסות הקריפטו האלה מתחלקות לשלושה סוגים עיקריים: ריכוזית, מבוזרת והיברידית.

כדי לבחור בחוכמה את בורסת הקריפטו הנכונה והמתאימה ביותר בשבילכם, חשוב להבין את מאפייני המפתח וההבדלים העיקריים בין סוגי זירות המסחר השונים.

זירת מסחר ריכוזית

מדובר בסוג בורסת הקריפטו הנפוץ והמקובל ביותר.

מדובר בחברה חיצונית המשמשת בתור מתווך המאפשר לכם לרכוש ולקנות מטבעות קריפטו. תוכלו להמיר כסף פיאט רגיל למטבעות קריפטו ולהיפך כמו גם לשלוח פקודות מסחר שונות.

זירת מסחר מבוזרת

בורסה מבוזרת (DEX) תואמת יותר לחזון ולערכי הליבה של מטבעות הקריפטו בגלל שהיא מאפשרת לגלגל עסקאות קריפטו ישירות עם אנשים אחרים ללא תלות וצורך בגורם מתווך שינהל את כל העסק.

לפחות על הנייר, זירת מסחר מהסוג הזה אמורה להיות בטוחה ומוגנת יותר כי אין גוף ריכוזי שמתפעל אותה ושניתן לפרוץ ולחדור אליו.

בנוסף, היכולת להעביר מטבעות דיגיטליים ללא גורם ביניים שמייקר ומסרבל את כל העסק חוסכת לכם עמלות גבוהות ועוזרת להאיץ ולייעל את תהליך השלמת העסקה.

זירת מסחר היברידית

זירות מסחר משולבות הרבה פחות נפוצות מבורסות ריכוזיות או מבוזרות.

מדובר בהכלאה מתוחכמת שעוזרת לכם ליהנות מהטוב שבשני העולמות: הנזילות והזמינות הגבוהה של בורסת קריפטו ריכוזית ורמת האבטחה, הפרטיות והאנונימיות הגבוהה של זירת מסחר מבוזרת.

כשאתם בוחרים את זירת המסחר הנכונה שתעבוד בצורה הטובה ביותר עבורכם, חשוב לשים לב לכמה מאפיינים ושיקולים חשובים כמו פשטות ונוחות השימוש, תעריפי העמלות, ביטוח הכסף שלכם ופיצ’רים מתקדמים נוספים שאתם זקוקים להם.

רכישת ביטקוין בעזרת פלטפורמת מסחר במודל "עמית לעמית" (P2P)

עומד לרשותכם מגוון רחב של פלטפורמות המפשטות ומייעלות את תהליך המסחר בביטקוין ובמטבעות דיגיטליים מבוזרים אחרים.

הן מהוות זירת מסחר המפגישה בין רוכשים וקונים שרוצים לגלגל עסקאות במטבעות קריפטו ובמקביל גם מגשרות ומתווכות בין הצדדים, עוזרות לפתור כל מחלוקת וסכסוך העלולים להתרחש ומוודאות שכל העסקאות עוברות בצורה יעילה, חלקה ונטולת תקלות.

בגלל שזירות המסחר האלה הן בעיקרון מקום מפגש בין סוחרי קריפטו שרוצים להשלים עסקאות במטבע, מבחינה טכנית הן אפילו לא מסווגות על ידי רוב הערכאות המשפטיות והרשויות המוסמכות בתור בורסות או חלפני כספים, ובחלק מהמקרים אפילו לא תצטרכו להשלים הליך של גילוי נאות או לספק פרטי זיהוי אישיים כדי ליהנות מהשירותים שהן מספקות.

אם אנונימיות ופרטיות עומדות בראש סדר העדיפויות שלכם, פלטפורמות P2P מתאימות לכם כמו כפפה ליד למרות שהן בדרך כלל פחות נוחות ויעילות עבור מסחר שוטף (בגלל עמלות גבוהות, בעיות נזילות וקושי לסגור עסקה במחיר הרצוי).

עם זאת, בארצות רבות המסתמכות על פלטופרמת P2P לרכישת ומכירת ביטקוין נחשבת להשקעה למטרת רווח עם כל המשמעויות החוקיות הכרוכות בכך.

רוב בורסות הביטקוין המתבססות על רשת תקשורת "עמית לעמית" מצוידות במערכת דירוג וניטור מתקדמת המציגה את היסטוריית העסקאות של כל משתמש ומשקפת את האמינות שלו.

לכן, אם אתם רוכשים ביטקוין דרך בורסת P2P, חשוב לשים לב לדירוג ולפידבק של המוכר ולוודא שהוא כבר ביצע כמה עסקאות מוצלחות בעבר ללא תלונות ובעיות.

לפניכם כל השלבים בתהליך רכישת מטבעות ביטקוין באמצעות זירת מסחר במודל P2P:

תוכלו לעיין בהצעות המכירה הרלוונטיות והמתאימות עבורכם בהתאם לקריטריונים ואפשרויות סינון כמו אמצעי התשלום המבוקש, מיקום המוכר, המוניטין והדירוג שלו וכו’.

לאחר מכן, עליכם להסכים לעסקה. מטבעות הביטקוין המוצעים למכירה במסגרת האשראי יופקדו בחשבון נאמנות חיצוני.

עליכם לשלוח את סכום הכסף המוסכם דרך אמצעי התשלום המפורט בתנאי העסקה. ייתכן שאפילו תצטרכו להיפגש פנים אל פנים עם המוכר ולהעביר לו את הכסף באופן אישי. המוכר מאשר שהוא קיבל את התשלום עבור העסקה ומטבעות הביטקוין שקניתם משוחררים מחשבון הנאמנות לארנק הביטקוין שלכם.

לעתים, הביטקוין שקניתם יועבר ישירות לארנק הקריפטו שלכם, בעוד שבמקרים אחרים הוא ישלח לארנק המובנה של פלטפורמת המסחר (בדרך כלל מדובר במשמורן או בארנק חם המתופעל על ידי זירת המסחר).

אם זה המקרה, תוכלו למשוך את הכסף לארנק דיגיטלי אחר שנמצא בבעלותכם ובשליטתכם המלאה.

חלק מזירות המסחר גובות עמלת משיכה על העברת יתרת המטבעות שלכם לארנק קריפטו חיצוני מחוץ לפלטפורמה בעוד שאצל אחרות זה לא יעלה לכם אפילו שקל.

דרכים נוספות לרכישת מטבעות קריפטו

בחור צעיר וממושקף מציג מטבע ביטקוין ביד

כיום גם אפליקציית המסחר בשוק ההון Robinhood מאפשרת ללקוחות שלה לקנות מטבעות קריפטו ולשלם עליהם באמצעות פלטפורמות תשלומים דיגיטליים כמו Venmo, PayPal ו-Cash App. עם זאת, האפשרות הזאת לא מתאימה לכל אחד ויש כמה מוקשים שצריך לקחת בחשבון.

Venmo ופייפאל אינן מאפשרות להעביר את מטבעות הקריפטו שרכשתם לארנק אלקטרוני חיצוני, מה שאומר שתצטרכו לאחסן אותם בתוך הפלטפורמות האלה.

לאחרונה, אפליקציית רובין הוד החלה לאפשר ללקוחות שלה למשוך את המטבעות הדיגיטליים שלהם מהפלטפורמה באמצעות ארנק דיגיטלי מובנה.

משקיעי קריפטו שמעדיפים לנהל בעצמם את המטבעות הדיגיטליים והמפתחות הפרטיים שלהם בלי להתפשר על הבטיחות שלהם לא יתלהבו מהרעיון להסתמך על חברות חיצוניות החשופות בפני מתקפות סייבר, פריצות האקרים ודליפות מידע.

בנוסף, אפליקציות מהסוג הזה גובות עמלות המרות גבוהות יחסית בהשוואה לבורסות קריפטו רגילות.

עם זאת, רכישת ביטקוין ישירות מחשבון המשתמש באפליקציית התשלומים המועדפת עליכם כמו Venmo או Cash App הרבה יותר נוחה ופשוטה עבור משקיעי קריפטו מתחילים וטירונים לעומת שימוש בבורסת קריפטו מקצועית כמו Coinbase או Gemini שבה תצטרכו להשתפשף בתפעול שלה וללמוד כיצד להשתמש בה בצורה נכונה.

אבל כמובן שאם אתם מחזיקים במטבעות קריפטו בסכומים גדולים ורוצים לשמור אותם בצורה מאובטחת בארנק דיגיטלי מתקדם, אפליקציות תשלומים רגילות לא יספקו את הסחורה.

איך קונים מטבעות קריפטו אחרים מעבר לביטקוין?

יד של גבר בחליפה מחזיקה ארנק עם מטבעות דיגיטליים

גם אם תרצו לקנות מטבעות קריפטו אחרים ולא להסתפק רק בביטקוין, תצטרכו לחזור על אותם הצעדים והפעולות המתוארים במדריך הזה. כמובן שתצטרכו לבחור בזירת מסחר וארנק אלקטרוני התומכים באלטקוין הרצוי שמדבר אליכם.

קחו בחשבון שחלק מהמומחים ממליצים להיצמד ולדבוק במטבעות דיגיטליים מוכרים ומבוססים יותר כמו ביטקוין ואת’ריום, במיוחד אם אתם משקיעים מתחילים שעושים את הצעדים הראשונים שלכם בתחום, אבל כמובן שההחלטה נמצאת בידיים שלכם.

לפני שאתם רוכשים מטבע קריפטו מסוים, חשוב שתבדקו לעומק את הרקע, הביצועים והפוטנציאל שלו ותקחו בחשבון את בסיכון הכרוך בהשקעה מהסוג הזה. הדבר האחרון שאתם רוצים זה לאכול אותה עם "חתול בשק" שישאיר אתכם עם כיסים ריקים.

לא משנה האם בחרתם להשקיע בביטקוין או במטבעות קריפטו אחרים, אף פעם אל תשכחו את כלל הברזל הבא: אל תשימו עליו סכומים גבוהים מדי שאינכם יכולים להרשות לעצמכם להפסיד.

הכירו את האלטקוינים: אלטרנטיבות מסקרנות לביטקוין

ביטקוין ועוד מטבעות דיגיטליים מונחים על מקלדת של מחשב נייד

בניגוד למה שחושבים רוב האנשים, עולם הקריפטו לא סובב רק סביב הביטקוין שמושך את רוב תשומת הלב והעניין התקשורתי. למעשה, קיימים אלפי מטבעות קריפטו שונים בעלי מאפיינים, שימושיים ויתרונות ייחודיים.

כל המטבעות האלה שהוקמו בעקבות הביטקוין ומנסים לקרוא עליו תיגר ולשחזר את הצלחתו נקראים "אלטקוינים".

אם אתם לא רוצים ללכת אחר העדר ולבחור במובן מאליו, לפניכם כמה חלופות ראויות לביטקוין שכדאי להכיר.

את’ריום (ETH)

בניגוד לביטקוין שהוא מטבע דיגיטלי מבוזר ותו לא, רשת האת’ריום היא פלטפורמת בלוקצ’יין מתוחכמת בקוד פתוח הניתנת לתכנות אישי והמאפשרת ליצור, לפרסם, לנהל ולתפעל מטבעות ויישומים מבוזרים עצמאיים.

המטבע המבוזר של רשת האת’ריום נקרא את’ר (ETH) ותהליך הכרייה (ייצור) שלו מתבסס על מנגנון "הוכחת עבודה" בדיוק כמו הביטקוין, למרות שבקרוב רשת האת’ריום צפויה לעבור שדרוג משמעותי ולעבור למערכת "הוכחת החזקה" החדשנית.

בניגוד לביטקוין, איך כל מגבלה על מספר המטבעות המירבי שניתן לייצר. הנפקות מטבע ראשוניות (ICO) רבות התבצעו בזכות פלטפורמת האת’ריום והיא גם אחראית לפריחה ולפריצה הגדולה של ה-NFT ("אסימונים חסרי תחליף") שהפכו לאחרונה לטרנד הלוהט והמדובר ביותר בעולם הקריפטו.

לייטקוין (LTC)

לייטקוין נוצר בעקבות פיצול שהתרחש ברשת הבלוקצ’יין של הביטקוין והחזון שעומד מאחוריו הוא לאפשר להעביר תשלומים בין שני גורמים פרטיים או גופים מסחריים וציבוריים בכל רחבי העולם במהירות הבזק ובעמלות אפסיות.

לייטקוין מתבסס על מערכת "הוכחת עבודה" (Proof Of Work) כדי לאמת את העסקאות המתבצעות במטבע, אבל הוא עבר מקצה התאמות ושיפורים שנועד להפוך אותו לגרסה מהירה ויעילה יותר של הביטקוין.

ההבדל העיקרי בין הביטקוין ללייטקוין הוא שאחרון מסתמך על אלגוריתם כרייה בשם Scrypt המקצר את זמן אישור העסקאות במטבע.

קרדאנו (ADA)

קרדאנו פותח בשנת 2017 על ידי אחד ממייסדי רשת האת’ריום והוא נחשב למטבע מבוזר מהדור הבא.

קרדאנו מתבסס על מנגנון הכרייה "הוכחת החזקה" (Proof Of Stake) במקום מנגנון ה-Proof Of Work המיושן והמסורבל שזולל משאבים רבים. התוצאה היא מטבע קריפטו יעיל, בר קיימא וידידותי לסביבה.

מפת הדרכים של פרויקט קרדאנו מכילה חמישה שלבים הדרגתיים שמטרת העל הסופית שלהם היא להפוך את רשת הבלוקצ’יין שעליה מתבסס המטבע לפלטפורמה מבוזרת רב תכליתית שתאפשר ליצור ולנהל נכסי קריפטו וחוזים חכמים שונים.

אסימון הקריפטו של רשת הקרדאנו נקרא ADA, על שמה של עדה לאבלייס – מתמטיקאית מהמאה ה-19 שנחשבת ל"מתכנתת" הראשונה בהיסטוריה.

פולקה דוט (DOT)

אחד ממפתחי מטבע הפולקה-דוט הוא ד"ר גאווין ווד שנמנה עם מייסדי רשת האת’ריום. המטרה העיקרית שלו הייתה לקחת צעד אחד קדימה את טכנולוגיית הבלוקצ’יין ולהקפיץ את הביצועים והיכולות שלה לרמה הבאה.

המטבע המבוזר של רשת הבלוקצ’יין החדשנית שהקים נקרא דוט Dot)).

אבל כאן מגיע טוויסט בעלילה: Polkadot היא רשת מרובת שרשרת המסתמכת על שתי מערכות בלוקצ’יין שונות – רשת ה"ממסר" הראשית שבה מתבצעות העסקאות העיקריות המוגדרות בתור ברירת מחדל, ורשת שרשראות בלוקצ’יין משניות הנוצרות על ידי המשתמשים ונקראות Parachain (שרשראות מקבילות).

ניתן להתאים את רשתות העזר האלה למגוון אינסופי של שימושים ויעדים שונים כגון פיתוח אפליקציות מבוזרות או תמיכה במטבעות דיגיטליים נוספים.

Polkadot בולטת בנוף ונבדלת מרשתות בלוקצ’יין אחרות בזכות היכולת שלה לגשר בין כמה מערכות מבוזרות שונות ולאפשר סנכרון ושילוב חלק ויעיל שלהן.

ביטקוין קאש (BCH)

ביטקוין קאש נוצר בשנת 2017 לאחר שלכמה ממפתחי רשת הבלוקצ’יין נמאס מהאיטיות המרגיזה של העסקאות בביטקוין (והעמלות שהלכו ותפחו בהתאם) עקב הזינוק החד בפופולריות שלו והעומס הרב שהופעל על המערכת והם החליטו להרים את הכפפה ולטפל ב"צוואר הבקבוק" שתקע את רשת הביטקוין.

הפתרון שלהם היה להתפצל ממטבע הביטקוין המקורי ולהשיק מטבע חדש בשם ביטקוין קאש (BitcoinCash). הקלף המנצח שלו היה שטח אחסון רחב יותר בכל "בלוק" בשרשרת (8MB לעומת 1MB בביטקוין).

התוצאה היא עיבוד מהיר ויעיל יותר של כל עסקה ועמלות אטרקטיביות ונמוכות יותר.

דוג’קוין (DOGE)

מטבע ה"מם" הראשון מוכיח שהמציאות עולה על כל דמיון.

הדוג’קוין התחיל בתור בדיחת רשת שאף אחד לא תפס ברצינות, אבל בזכות כמה ציוצים של היזם האגדי אילון מאסק ויחסי ציבור מעולים הפופולריות שלו זינקה בצורה בלתי נתפסת.

הדוג’קוין פותח בשנת 2013 והוא רץ על רשת בלוקצ’יין המתבססת על מנגנון "הוכחת עבודה" (PoW) בדומה לביטקוין.

הדוג’קוין מגיע ללא כל הגבלה על מספר המטבעות המירבי שניתן לכרות (בניגוד לביטקוין שלא ניתן לייצר יותר מ-21 מיליון יחידות שלו).

למרות הנהירה ההיסטרית למטבע הדוג’קוין וההייפ המנופח סביבו, השווי של המטבע לא מצליח להתרומם ונכון ל-15 בנובמבר 2021 הוא עומד על 21 סנט בלבד.

איך להשקיע במטבעות קריפטו?

גרף של מערכת מסחר שעולה למעלה במגמה חיובית

עומדות לרשותכם כמה אפשרויות ודרכי השקעה בקריפטו.

כל הגדולה של הביטקוין ומטבעות דיגיטליים מבוזרים אחרים היא שהם מתבססים על רשת הבלוקצ’יין המאפשרת להעביר כספים ולגלגל עסקאות ללא גוף ריכוזי שמנהל את ההצגה ועל פיו יישק דבר. לכן, השקעה בעולם הקריפטו שונה במהותה מאפיקי השקעה מסורתיים בשוק ההון הנסחרים בבורסה כמו מניות, אגרות חוב וקרנות סל.

עם זאת, בשנים האחרונות עולם הקריפטו מצליח לסדוק את החומות הבצורות של וול סטריט וגם לגופים פינסיים ומשקיעים מוסדיים נופל האסימון שהמטבעות הדיגיטליים המבוזרים כאן כדי להישאר ושהם הולכים לדבר חזק בעתיד הקרוב.

אז הגיע הזמן לדבר על התכל’ס ולראות כיצד אפשר להרוויח באמצעות מטבעות הקריפטו וטכנולוגיית הבלוקצ’יין העומדת מאחוריהם.

מסחר בקריפטו

ייתכן שהדרך הפשוטה והנוחה ביותר לעשות כסף באמצעות השקעה בקריפטו היא לסחור במטבעות דיגיטליים מבוזרים.

כל מה שצריך לעשות זה להצטרף לבורסת קריפטו, להשיג ארנק דיגיטלי ולקשר אותו לחשבון הבנק שלכם או לכל אמצעי תשלום אחר ואתם מוכנים לצאת לדרך ולסחור במטבע הקריפטו המועדף עליכם.

זירת מסחר מתפקדת בתור מתווך החוסך לכם זמן ומאמץ ומאפשר לכם לגלגל עסקאות בנוחות ובקלות מירבית מסביב לשעון.

לאחר שבחרתם זירת מסחר וארנק דיגיטלי אמינים ובטוחים, חשוב שתיצמדו לאסטרטגיית מסחר מנצחת שתאפשר למקסם את התשואה שלכם במינימום סיכונים.

האם אתם מעדיפים מסחר יומי שיעזור לנצל לטובתכם את התנודתיות של מטבעות הקריפטו? או שאולי אתם מעדיפים לרכוש מטבע דיגיטלי מסוים ולהחזיק בו במשך זמן רב? האם תרצו להשקיע במטבע קריפטו מפורסם ומבוסס או לגוון את תיק ההשקעות שלכם עם כמה מטבעות פחות מוכרים ופופולריים רגע לפני שהם הולכים להמריא ולהפוך לדבר הגדול הבא?

חשוב שתשקלו היטב את כל הסיכונים ותמצאו את הנוסחה המנצחת שתעבוד בצורה הטובה ביותר בשבילכם.

כריית מטבעות קריפטו

דרך נוספת להרוויח כסף ממטבעות קריפטו בלי לצאת מהבית ולקום מהמחשב היא לקחת חלק פעיל בכרייה (ייצור) שלהן. כל "כורה" מקבל תגמול נדיב על התרומה שלו לאימות ותיקוף העסקאות המתבצעות ברשת הבלוקצ’יין.

עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שהתהליך הזה דורש מחשב עוצמתי ומהיר במיוחד והוא זולל טונות של חשמל, כך שתצטרכו לעמוד בהוצאות שוטפות לא קטנות שינגסו ברווחים שלכם.

כורי ביטקוין, הידועים גם בתור "צמתים" ברשת של המטבע, הם למעשה הבעלים של מחשבים עוצמתיים ומהירים שמאמתים באופן עצמאי כל עסקה המתווספת ל"בלוק" שלם של עסקאות שנעשו במטבע הקשורים זה לזה בשרשרת בלתי נגמרת של בלוקים שכל הזמן גדלה ומתרחבת.

תהליך זה ידוע בתור "הוכחת עבודה" (PoW).

הכורים לא עובדים בחינם והם מקבלים תשלום על תרומתם לפעילות התקינה של הרשת המבוזרת שעליה מתבסס הביטקוין.

ריבית על החזקת מטבעות קריפטו (Staking)

קיים מנגנון חלופי לתהליך הכרייה של מטבעות דיגיטליים מבוזרים שנקרא "הוכחת החזקה" (PoS). גם הוא מבוסס על עקרון הקונצנזוס (הסכמת משתמשי הרשת המבוזרת), אך הוא הרבה יותר יעיל וחסכוני במשאבים בהשוואה למנגנון "הוכחת עבודה" (PoW) המסורתי.

התוצאה היא קצב אימות עסקאות מהיר יותר עם בזבוז משאבים מינימלי. למה הסיפור הנחמד הזה צריך לעניין אתכם? בגלל שמערכת הכרייה החדשנית הזאת מאפשרת לכם להרוויח תשואה יפה רק על זה שאתם מחזיקים במטבעות דיגיטליים מבוזרים.

בדומה ל"כורים" במנגנון "הוכחת עבודה", משתמשים הנקראים "מאמתים" מקבלים מטבעות נוספים עבור כל מטבע ששוכב אצלם בארנק הדיגיטלי. זה אומר שתוכלו לקנות מטבעות קריפטו ולהרוויח עליהם ריבית בדומה לפקדון בחשבון הבנק שלכם.

עם זאת, חשוב להדגיש שמעט מאוד מטבעות קריפטו מתבססים על מנגנון "הוכחת החזקה" ולא כולם מסכימים שהוא עדיף על מנגנון "הוכחת עבודה" הוותיק שעליו מסתמכים הביטקוין ומטבעות קריפטו ידועים נוספים.

קרנות ותעודות סל העוקבות אחר מחיר הביטקוין

לאחר מאבק עיקש וממושך, באוקטובר 2021 נפל דבר כאשר הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) נתנה אור ירוק למסחר בתעודות סל המחקות את שווי הביטקוין. ההחלטה התקדימית הזאת פתחה את הדלת לאפיק השקעה חדש לגמרי בעולם הקריפטו.

במקום לקנות בצורה ישירה מטבעות ביטקוין ולשבור את הראש על אחסון וניהול מאובטח שלהם, תוכלו להשקיע בקרנות סל (ETF) העוקבת אחר שווי הביטקוין ולהרוויח על כל עלייה בשער המטבע הדיגיטלי הפופולרי והמבוקש ביותר בעולם.

נכון למאי 2022, האופציה הזאת מוגבלת לביטקוין בלבד, אבל קיימות גם תעודות סל העוקבות אחר חברות קריפטו שונות.

השקעה במניות קריפטו

שוק הקריפטו לא מפסיק לצמוח, להתפתח ולהתרחב וחברות הקשורות לטכנולוגיית הבלוקצ’יין צצות כמו פטריות אחרי הגשם.

כשהיקף ושווי שוק הקריפטו ממשיך לשבור שיאים, משקיעים רבים מתפתים לקפוץ על העגלה ולהשקיע בסטארטאפים וחברות העוסקים בהפעלת מאגרי כרייה, זירות מסחר וחלפנות או מציעות פיתוחים שונים המתבססים על רשת הבלוקצ’יין.

מדובר בהזדמנות ייחודית להשקעה אטרקטיבית בתחום של העתיד.

עד כמה בטוחה השקעה בקריפטו?

אחת מהדאגות הגדולות של כל משקיע ביטקוין היא עד כמה בטוח כל העסק הזה ומי יגן עליו במקרה של גניבה, פריצה או מתקפת סייבר.

סוגייה מטרידה נוספת היא היחס העוין של המוסדות הפיננסיים המסורתיים וגופי הרגולציה למטבעות קריפטו והסירוב של חלק גדול מהם להכיר בביטקוין בתור אפיק השקעה מקובל ולגיטימי.

אז עד כמה בטוחה וסלידית השקעה במטבעות קריפטו שאין אף "מבוגר אחראי" שמפקח ומגבה אותם?

אפשר לבחון את סוגיית הבטיחות של השקעה בקריפטו מכמה זוויות שונות.

קודם כל, מטבעות הקריפטו עצמם מאובטחים היטב ומוגנים בפני זיופים, שכפולים וגניבות בגלל רשת הבלוקצ’יין המבוזרת והמוצפנת שהם מתבססים עליה. נקודת התורפה היא דווקא זירות המסחר ובורסות הקריפטו שמאחסנות עבורכם את המטבעות הדיגיטליים שלכם.

הן חשופות למתקפות האקרים, פריצות ודליפות מידע וכל הזמן עולות לכותרות הונאות וגניבות קריפטו חדשות שמדירות שינה מעיני המשקיעים. מדובר באיום רציני שצריך להדאיג כל סוחר ומשקיע בקריפטו.

לכן, מה שבאמת צריך להטריד אתכם זאת לא רמת אבטחת המידע של רשת הבלוקצ’יין עצמה, אלא איך לאחסן בבטחה את המטבעות הדיגיטליים שאתם מחזיקים בהם.

חשוב לבחור ארנק קריפטו מקצועי, אמין ומאובטח היטב עם רקורד מוכח בשוק ומוניטין ללא רבב, כך שתוכלו לישון בשקט ולדעת שמטבעות הקריפטו שלכם שמורים ומוגנים היטב.

תוודאו שרק לכם יש גישה למפתח הפרטי שלכם ואל תשכחו לגבות את הארנק לכל מקרה שלא יהיה. אל תשכחו שאם תאבדו את המפתח הפרטי שלכם, גם הכסף שלכם ילך לאיבוד ותוכלו לשכוח ממנו.

אם אתם מאחסנים מטבעות דיגיטליים בסכומים גדולים ואינם סוחרים בהם על בסיס יומיומי, מומלץ בחום להשקיע בארנק חומרה מאובטח ומנותק מהאינטרנט שחסין בפני האקרים ותוכנות זדוניות.

לבסוף, המחיר של מטבעות קריפטו עולה ויורד כמו רכבת הרים פרועה, מה שמספק פוטנציאל לרווח אדיר, אבל עלול להוביל גם להפסדים כבדים.

השקעה בביטקוין היא לא תעודת ביטוח עם רווח מובטח מראש וחשוב לגבש אסטרטגיית השקעות זהירה ונבונה כדי למזער את הסיכונים העומדים בפניכם. תזכרו ששוק הקריפטו הצומח והמתפתח עדיין נמצא בחיתוליו ולפעמים קשה לקרוא נכון את המפה ולהבין לאן הרוח נושבת.

במקום לגשש באפלה ולהמר על העתיד הכלכלי שלכם, חשוב ללמוד את תחום הקריפטו לעומק ולהתנהל בצורה מחושבת ומושכלת – זה יכול לעשות את כל ההבדל בין השקעה מנצחת עם תשואה יפה להתרסקות מוחלטת וכישלון מפואר.

שאלות ותשובות

בחורה צעירה מחזיקה ביד מטבע של ביטקוין עם מבט שואל
מי המציא את הביטקוין?

בשנת 2008 בעיצומו של משבר כלכלי חמור שטלטל את העולם, גורם מסתורי ועלום שם שקרא לעצמו סטושי נקמוטו החליט שהגיע הזמן לפעול והציג לעולם את המטבע הדיגיטלי המבוזר הראשון.

ב-31 באוקטובר הוא פרסם נייר עמדה תחת הכותרת "ביטקוין: מערכת תשלום אלקטרוני עמית-לעמית" שגולל את החזון שלו ליצירת מטבע הקריפטו הראשון ופתח עידן חדש בכלכלה העולמית.

חשוב לציין שזהותו האמיתית של ממציא ואבי הביטקוין אינה ידועה עד היום. עם זאת, במהלך השנים הופיעו כמה השערות וספקולציות בנוגע לאדם האמיתי העומד מאחורי הכינוי סטושי נקמוטו, אבל אף אחת מהן לא אומתה באופן חד-משמעי.

בשנתיים הראשונות לקיומו, השווי של הביטקוין עמד על כמה גרושים והוא היה כמעט חסר ערך. עם הזמן הוא משך סביבו המוני חסידים ותומכים נלהבים שהאמינו בחזון שעומד מאחוריו והחלו לשפר ולפתח את הקוד המקורי של רשת הביטקוין.

בשנת 2010, סטושי נקמוטו הפסיק לעבוד על פיתוח רשת הביטקוין ובאפריל 2011 הוא נעלם מאור הזרקורים.

העזיבה הפתאומית שלו כלל לא השפיעה על קהילת הביטקוין שלא הפסיקה לצמוח ולהתרחב בקצב מסחרר.
מחיר הביטקוין זינק בצורה בלתי נתפסת עם השנים והפופולריות שלו שוברת שיאים. כיום קשה למצוא מישהו שלא שמע על המטבע הדיגיטלי החדשני שסחף את העולם.

מי שולט בביטקוין?

פעם היה נהוג לחשוב שמטבע אינו יכול להתנהל בצורה יציבה, תקינה ומסודרת ללא גוף ריכוזי כמו ממשלה או בנק מרכזי המנפיקים אותו, מפקחים עליו ושולטים בו ללא עוררין.

בתחילת הדרך המודל הזה עבד לא רע, אבל בעשורים האחרונים כל העסק התחיל לזייף ולקרטע. תשפטו בעצמכם: שורה ארוכה של משברים כלכליים חמורים, אינפלציה גואה וממשלות הנאלצות להדפיס כסף ללא הכרה ובלי לדפוק חשבון כדי לייצב את המשק.

מטבעות קריפטו וביטקוין בראשם משנים את כל כללי המשחק ועוזרים לרפא את כל הרעות החולות של המוסדות הפיננסיים המסורתיים. מדובר במטבעות שוויונים, אוניברסליים ונגישים שאינם תלויים בגחמות, באינטרסים ובמניפולציות של בנקים וממשלות.

הייצור והשווי של מטבעת דיגיטליים מבוזרים מתבסס על הסכמת קהילת המשתמשים העומדת מאחוריו, מה שאומר שהשליטה בכסף חוזרת לידיים שלכם.

מי רשאי להחזיק במטבעות קריפטו?

כל אחד. כן, כן, קראתם נכון.

בניגוד למערכת הבנקאית המסורתית שמגיעה עם מיליון מגבלות וחסמים ובירוקרטיה אינסופית, הביטקוין ומטבעות קריפטו אחרים משנים סדרי עולם ועוזרים ליצור כלכלה שוויונית, נגישה וחופשית יותר ללא פיקוח, דיכוי או צנזורה של גוף ריכוזי כלשהוא.

מה זה אומר בתכל’ס? זה אומר שתוכלו לשלוח ולהעביר מטבעות ביטקוין ללא גוף מתווך שמסרבל ומייקר את כל העסק וגוזר עליכם קופון שמן. תשכחו מחוקים דרקוניים, הגבלות נוקשות ועמלות גבוהות.

ברגע שעסקת ביטקוין מאומתת, אף אחד לא יכול לבטל אותה. בניגוד לכסף רגיל שאתם שומרים בבנק, לא תצטרכו לפחד שמישהו יחליט לסגור לכם את החשבון, לבטל את ההעברה או להחרים ולעקל את הכסף שלכם.

כל מה שצריך כדי לגלגל עסקאות בביטקוין זה ארנק אלקטרוני וחיבור אינטרנט מהיר.

הבשורה האמיתית של הביטקוין ומטבעות דיגיטליים מבוזרים אחרים היא היכולת להעביר כסף לאנשים אחרים בעמלות אפסיות, במהירות הבזק ובלי להיות תלויים בחסדיו של גוף ריכוזי שמכתיב את כללי המשחק.

איזה בנק יאפשר לכם להעביר כמה מאות אלפי שקלים לכל אדם ברחבי העולם בעמלה מצחיקה של כמה שקלים בלבד?

מתי נכרה (נוצר) הביטקוין הראשון?

המאורע ההיסטורי התרחש ב-3 בינואר 2009. הבלוק הראשון בשרשרת הבלוקים המרכיבה את הבלוקצ’יין נקרא גם "בלוק בראשית".

דרך אגב, כורי הבלוק הראשון שנוצר אי פעם זכו לתגמול של 50 מטבעות על העבודה הקשה והמסורה שלהם.

כמה זמן לוקחת העברת ביטקוין?

ברוב המקרים, אימות עסקה וחתימת בלוק ברשת הבלוקצ’יין לוקחים בממוצע 10 דקות. כמובן שזה תלוי בהיקף הפעילות ברשת ובעומס המוטל עליה בזמן ביצוע העסקה.

האם ניתן לקנות או לשלוח פחות מביטקוין אחד?

בלי שום בעיה. בדומה לשקל שמתחלק לאגורות, ניתן לחלק את הביטקוין ליחידות קטנות יותר עד 7 ספרות עשרוניות כדי לפשט ולייעל עסקאות במטבע.

גם אם אינכם יכולים להרשות לעצמכם לקנות ביטקוין אחד שלם בשווי כמה מאות אלפי שקלים, תוכלו לרכוש שבריר ממנו בסכום המבוקש. זה אומר שגם משקיעים ללא כיסים עמוקים והון ראשוני גבוה יכולים להשקיע בביטקוין.

כיצד ניתן לעקוב אחר עסקת ביטקוין מסוימת?

כל עסקה המתבצעת ברשת הבלוקצ’יין (סוג של "ספר חשבונות" דיגיטלי מבוזר) מתועדת בזמן אמת בכלי המקוון "בלוק אקספלורר" וכל אחד יכול לצפות בו, מה שמבטיח שקיפות מלאה.

מאגר המידע הזה מחולק ליחידות מידע עצמאיות (בלוקים) המתקשרות זה לזה בשרשראות מסועפות המכילות את פרטי העסקה. רק ברגע שהרשת המבוזרת מאמתת את תקינות ונכונות העסקה, הבלוק נחתם והיא מקבלת אור ירוק לצאת לדרך.

עד כמה בטוח לשלוח מטבעות ביטקוין?

עסקאות ביטקוין מתבססות על טכנולוגיית הבלוקצ’יין המבוזרת והמוצפנת שבה התקינות של כל עסקה נבדקת לעומק לפני שהיא מאושרת באופן סופי ונחתמת באופן דיגיטלי. ככה שתוכלו להיות שקטים ורגועים שהפרטים האישיים שלכם לא ייחשפו באופן פומבי.

השורה התחתונה

בחורה בלונדינית מחייכת למצלמה ועושה סימן של שלום עם מטבע ביט

נמאס לכם לצפות מהצד בכל הסיפורים המפתים על אנשים שדפקו קופה יפה והבטיחו את העתיד הכלכלי שלהם באמצעות השקעה במטבעות ביטקוין? הגיע הזמן שגם אתם תצטרפו לחגיגה. לאחר קריאת המדריך הזה תוכלו לקנות, לאחסן ולנהל בקלות את מטבעות הביטקוין שלכם.

חשוב להשקיע זמן, מחשבה ותשומת לב לבחירת זירת מסחר וארנק דיגיטלי איכותיים ואמינים שתוכלו לסמוך עליהם ושיעבדו בצורה הטובה ביותר בשבילכם. במקום לאלתר ולשלוף מהמותן, חשוב שתשקלו היטב את כל הבעד והנגד ותהיו סגורים על אסטרטגיית ההשקעה האופטימלית עבורכם.

אין לנו ספק שהמידע המועיל והשימושי הזה יבטיח שהצעדים הראשונים שלכם בעולם הקריפטו יעברו בצורה חלקה ונטולת תקלות ויחסכו לכם המון התלבטויות, ספקות ואכזבות!

לוגו ארנק דיגיטלי זנגו לבן
מחפשים ארנק דיגיטלי מושלם?
קבלו (בחינם) את הארנק הדיגיטלי הכי טוב בעולם!

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

יאיר ורדי
יאיר ורדי

יאיר הוא מומחה טכנולוגיה, שמתעסק בחומרה ותוכנה של מחשבים וגאדג'טים מכל הסוגים. בעל תואר שני במדעי המחשב מהטכניון (כרגע עובד על הדוקטורט), מתגורר בראשון לציון.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן