תוכנה לעיצוב גרפי: 9 תוכנות מומלצות לעיצוב גרפי לשנת 2024

תקשורת חזותית וגרפיקה קיבלו חשיבות גדולה באופן שבו אנחנו מדברים ברמה האישית ומעבירים מידע ברמה העסקית באופן יום יומי. לכן, זה לא מפתיע שכמות המעצבים הגרפיים גדלה משמעותית בשנים האחרונות, המון מהם עובדים כפרילנסרים.

ממהרים? הנה טבלה להשוואה מהירה:

השורה התחתונה
יתרונות
חסרונות
הבחירה שלנו
לוגו Canva
Canva
הכי טובה בכללי
ל-30 ימי ניסיון בחינם
השורה התחתונה
Canva היא תוכנה מעולה לעיצוב גרפי. אפשר להשתמש בה עבור כל צרכי העיצוב שלכם: החל מעיצוב של פלאיירים, פוסטרים, באנרים, ועוד. היא מגיעה עם 30 ימי ניסיון בחינם, ואז מנוי חודשי של פחות מ-50 ש"ח זעומים בחודש. מדובר בתוכנה הכי טובה שיש עבור עיצובים גרפיים כלליים.
יתרונות
פשוטה לשימוש, לא מצריכה למידה מעמיקה.
30 ימי ניסיון בחינם, ואחרי זה תשלום חודשי הכי זול בשוק.
מתעדכנת על בסיס קבוע.
מאפשרת עיצוב גרפי ברמה גבוהה מאוד.
חסרונות
לא מתאימה לעריכה מתקדמת ומסובכת.
הכי טובה לציור
לוגו של Adobe Ilustrator
Adobe Ilustrator
מושלמת לאומנים
לפרטים נוספים
השורה התחתונה
היא מחזיקה בתואר "תוכנת הסטנדרט של התעשייה" ועדיין מציעה את מגוון הכלים והתכונות היעילות ביותר לעריכה וקטורית.
יתרונות
ערכת כלים בתקן התעשייה.
תכונות AI החוסכות זמן.
עדכונים אוטומטיים לתוכנה.
חסרונות
מחייבת מנוי.
הכי טובה למעצבי UI
לוגו Sketch
Sketch
הכי קלה לשימוש
לפרטים נוספים
השורה התחתונה
אם עיקר העבודה שלכם היא עיצוב ממשק משתמש (UI), עיצוב אב טיפוס או עיצוב אייקונים, כנראה שתוכנת Sketch תיתן לכם את המענה הטוב ביותר.
יתרונות
מעולה עבור UI ואייקונים.
פשוטה וקלה ללמידה.
חסרונות
תואמת ל-Mac בלבד.

בין אם זה לבית קפה שכונתי שזקוק לפוסטר למסיבה שהוא עורך או תאגיד גדול שזקוק לשדרוג הלוגו שלו ומיתוג מחדש, עיצוב גרפי מוצלח יכול להתבצע בעזרת שלושה כלים חיוניים: יצירתיות, מיומנויות ותוכנה. השניים הראשונים מגיעים דרך שנים של תרגול ומאמץ, אבל האחרון הוא שונה.

יש מגוון גדול של תוכנות לעיצוב גרפי, כל אחת מצטיינת בתחומה. מעריכת תמונות וקטורית, פריסת עמודים להדפסה ועד לטיפוגרפיה, יש תוכנה להכל. 

תהיו חייבים להבין הוא במה הולכת להתמקד העבודה שלכם בכדי להתאים לעצמכם תוכנה לעיצוב גרפי שתשרת את המטרות שלכם בצורה האידיאלית והיעילה ביותר.

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

9 התוכנות הכי טובות לעיצוב גרפי לשנת 2024

1
Canva
לא סתם עורך תמונות
הבחירה שלנו
Canva היא תוכנת העיצוב הגרפי ה(כמעט) חינמית הכי טובה בעולם. לכל מי שלא רוצים לשבור את הראש בללמוד איך לעבוד עם פוטושופ במשך כמה חודשים, קאנבה היא הפתרון הכי טוב שיכול להיות.
יתרונות
  • חבילת עיצוב מלאה
  • המון אלמנטים לשימוש
  • חינמית
חסרונות
  • תכונות וכלים של גרסת ה-PRO דורשות מנוי

ממש קל לבצע איתה פעולות פשוטות בצורה מהירה כמו חיתוך ושינוי גודל של תמונות, או הוספת פילטרים, מסגרות, טקסט ואפקטים.

תוכלו לעשות את הכל דרך הדפדפן, או דרך אפליקציה לנייד, ללא הגבלה על עריכת תמונות בגרסה החינמית וללא סימני מים.

תוכנת Canva היא יותר מעורך תמונות פשוט, היא תוכנה לעיצוב גרפי מן המניין הכוללת כלי פלטת צבעים, אפשרות לשילוב מספר גופנים, יצירת קולאז'ים של תמונות ועוד.

יש בה אפילו אינפוגרפיק ייעודי. למרות שזה לא ממש ברמה של היכולות של פוטושופ, תוכנת Canva די מרשימה ביחס לאפליקציה חינמית.

תוכלו להשתמש בה בדפדפן בשביל החוויה המלאה, אבל רוב הכלים שלה זמינים גם עבור אנדרואיד ו-iOS.

לגרסא בתשלום, Canva Pro, יש גם כמה תכונות מעניינות, במיוחד תכונת ה-Brand. זו תכונה שיכולה להיות שימושית מאוד כדי לעזור לחברות קטנות לעצב את כל מה שקשור למותג שלהם באמצעות אותה תבנית צבעים, אותם פונטים, אותם לוגואים ועוד דברים מעוצבים מראש שיקלו את כל תהליך ההתאמה בין כל העיצובים שקשורים למותג שלכם.

עוד דבר מגניב ב-Canva הוא כלי שינוי הגודל וכלי מחיקת הרקע שממש קלים לשימוש ובעיקר מושלמים לחסרי הניסיון מבינכם בשימוש בתוכנות עיצוב גרפי.

2

Adobe Ilustrator

כיד הדמיון
הכי טובה לוקטורים
ללא ספק תוכנת העיצוב הגרפי הטובה ביותר לציור ועריכה וקטורית, אם זה מה שאתם מחפשים, מצאתם את האחת שלכם, תכירו את Adobe Illustrator.
יתרונות
  • ערכת כלים בתקן התעשייה
  • תכונות AI החוסכות זמן
  • כלים מובילים לשימוש בווקטורים וכתיבה
חסרונות
  • מחייבת מנוי

היא תואמת עם מערכות ההפעלה PC, Mac ואפילו יש גם גרסא לאייפד, Illustrator מאפשרת ליצור הכל. מאיורים ועד לוגואים עם כל החופש היצירתי שרק אפשר לדמיין, לצד המון תכונות וקיצורי דרך שנועדו להאיץ ולהקל את זרימת העבודה.

Illustrator היא חלק מ-Adobe Creative Cloud, וכדי להשתמש בה תצטרכו להירשם, תוכלו להרשם עבור תוכנת Illustrator בלבד או לחבילת האפליקציות המלאה של Adobe, הכוללת את Photoshop, InDesign ועוד רבות אחרות.

היתרון של מודל המנוי הוא העדכונים האוטומטיים לתוכנה ולמרות שהמנוי די יקר במחיר הבסיסי שלו, אדובי כל הזמן מפרסמים הצעות משתלמות, כולל הנחה לסטודנטים.

כנסו עכשיו למדריך שלנו כיצד להוריד את Adobe Illustrator.

3

Sketch

איזון בין מחיר לאיכות
פשוטה לשימוש
אם אתם מחפשים את התוכנה הטובה ביותר לעיצוב גרפי, במיוחד אם עיקר העבודה שלכם היא עיצוב ממשק משתמש (UI), עיצוב אב טיפוס או עיצוב אייקונים, כנראה שתוכנת Sketch תתן לכם את המענה הטוב ביותר.
יתרונות
  • מעולה עבור UI ואייקונים
  • פשוטה וקלה ללמידה
חסרונות
  • תואמת ל-Mac בלבד
  • החוסר בתכונות המתקדמות של אילוסטרייטור מורגשות מאוד

הדבר היחיד שצטרכו לקחת בחשבון שהיא תואמת רק ל-MAC, ככה שאם אתם עובדים בסביבת ווינדוס לא תוכלו להתקין אותה.

למרות שאין לה את העומק של תוכנות כמו Adobe Illustrator או Affinity Designer, ל-Sketch יש את כל מה שצריך לעיצוב UI, נראה שהתוכנה מתאימה בצורה מושלמת בדיוק לצורך הזה.

יש לה ממשק מינימלי, מה שמקל על הקלות שבה תוכלו ללמוד את הפונקציות שלה, ולצד זה, היא מציעה מגוון רחב של תכונות הודות לספרייה גדולה של תוספים (Plugins)

התוכנה עברה שיפוץ משמעותי בשנת 2021, עם תוספת של תכונות חדשות המתמקדות בשיתוף פעולה טוב יותר. לדוגמא, מפתחים יכולים כעת להציג, לבדוק ולמדוד את עיצובי ה-Sketch שלכם בכל דפדפן, בכל מערכת הפעלה והכל בחינם.

4

Serif Affinity Designer

תמורה טובה למחיר
מחיר משתלם
מרגישים שמודל המנויים של Adobe יקר לכם מידי? Affinity Designer של חברת Serif היא אלטרנטיבה טובה מאוד. מדובר בתוכנה לעיצוב גרפי הטובה ביותר שזמינה להורדה בתשלום חד פעמי.
יתרונות
  • תמורה מעולה למחיר
  • מלאה בכלים שימושיים
  • תאימות טובה עם תוכנת Adobe Illustrator
חסרונות
  • חסרות כמה תכונות מתקדמות

Affinity Designer הפכה לפופולרית מאוד מכיוון שהיא מוסיפה עוד ועוד פיצ'רים, ומתקרבת בצעדי ענק ל-Illustrator המתחרה. למעשה, היא אפילו מציעה כמה כלים שאי אפשר למצוא באילוסטרייטור, כמו פעולות חוזרות אינסופיות (Infinite Redos) וזום של מיליון אחוז פלוס.

Affinity Designer עובדת גם עם קבצי AI של Illustrator וגם עם קבצי PSD של Photoshop, ככה שאין לכם מה לדאוג בנוגע לתאימות הקבצים מול קולגות או לקוחות שעובדים עם אחת מתוכנות אדובי המתחרות. בינינו? רוב הסיכויים שתגלו שתוכנת Affinity Designer שלכם מהירה יותר מ-Adobe illustrator שבה רוב האנשים בוחרים.

החלק הכי טוב בעיניי הוא שמדובר על הוצאה חד פעמית בלבד ועוד הוצאה די סבירה והוגנת מבחינת המחיר. מצד אחד אין דמי מנוי, ומצד שני יש עדכוני תוכנה זמינים למי שקנה את התוכנה. לזה קוראים משתלם! אז קחו את הלוח הגרפי שלכם ותתחילו לעבוד.

5

CorelDRAW

מתחדשת
תשלום גמיש
תוכנת CorelDRAW מציעה תכונות רבות שדומות לתוכנת Adobe Illustrator ותוכנית תשלומים נוחה.
יתרונות
  • עשירה בתכונות
  • קהילת משתמשים חזקה
חסרונות
  • יקרה יחסית
  • כבר לא תוכנת בתקן התעשייה

תוכנת CorelDRAW הושקה לראשונה ב-1989 ואיבדה חלק מהפופולריות שלה רק בגלל אחת המתחרות הגדולות שקמו בהמשך, Adobe Illustrator. עדיין יש לה כמויות גדולות של מעריצים, במיוחד אחרי העדכון לגרסת 2021 של התוכנה שהביא איתו כמה חידושים גדולים. 

היא זמינה כבר שנים עבור משתמשי Windows בלבד, אבל שוחררה גם גרסת Mac בשנת 2019, שנועדה להרחיב את קהל המשתמשים באמצעות חבילה שמציעה המון מהתכונות של אילוסטרייטור, ובמחיר קצת זול יותר.

עוד דבר נחמד הוא הגמישות באופן התשלום. תוכלו לבחור בין תשלום חד פעמי או מנוי מתחדש.

אז למה תוכנת CorelDraw נמצאת נמוך יותר ברשימת התוכנות הטובות ביותר לעיצוב גרפי? את האמת, קשה להחליט האם תוכנת CorelDRAW או תוכנת Illustrator היא התוכנה הטובה יותר.

לשתיהן יש המון תכונות, אבל הממשקים שונים לגמרי.בעוד שמעריצי CorelDRAW מתעקשים שהיא קלה יותר לשימוש מאשר Illustrator, תוכנת Illustrator עדיין נחשבת לכלי הסטנדרטי בתעשייה ודרישת חובה עבור משרות רבות.

למרות זאת, אל תהיו מודאגים, אין בעיה לייבא ולייצא קבצי AI ו-PDF ל-CorelDRAW. 

הסיבה העיקרית לבחור בתוכנה אחת על פני תוכנה אחרת היא הממשק וזרימת העבודה. אם מעולם לא השתמשתם בשתיהן ויש לכם זמן, כדאי לכם להירשם לגרסת הניסיון החינמית של התוכנות כדי שתוכלו לעשות את ההשוואה בנוחות העבודה גם בעצמכם.

6

Creative Cloud Express

חבילת כלי עריכה מעולים
תקופת ניסיון חינמית
מדובר בתוספת החדשה ביותר למשפחת Adobe, והניסיון של המותג להתחרות בתוכנות עיצוב גרפי במחירים סבירים כמו Canva ו-Picsart.
יתרונות
  • ממשק אינטואיטיבי ונוח
  • ספרייה ענקית של מדיה לשימוש
  • תוכנית חינם לנצח
חסרונות
  • באגים/בעיות בפיגור מדי פעם
  • חסרים כמה קיצורי דרך
  • ללא מדריכים/שוליים

היא זמינה בגרסת האונליין למחשב וכאפליקציה לנייד גם עבור iOS וגם עבור אנדרואיד. היא לוקחת את כלי עריכת התמונות/וידאו הבסיסיים ואת ספריית הנכסים מכל חבילת האפליקציות של Adobe ומכניסה אותם לחבילה אחת נגישה ומגניבה.

הדבר הכי טוב בכל האפליקציה זה העובדה שהיא בחינם להורדה וחינמית לשימוש לנצח – עם מספר מוגבל של כלים בסיסיים.

תוכלו לרכוש תכונות וכלים נוספים במידה ותרשמו לגרסת הפרימיום CC express לחודש או לשנה. אתם מקבלים 30 יום ניסיון חינם של גרסת הפרימיום, ככה שתוכל לנסות אותה לפני שתתחייבו.

7

Gravit Designer

רק תתחילו ליצור
מגוונת
אותם מפתחים של תוכנת Coral Draw מביאים לכם את תוכנת העיצוב הגרפי החינמית הטובה ביותר לעיצוב ועריכת וקטורים.
יתרונות
  • מכילה סט כלים ותכונות מכובד
  • עובדת עם קבצי AI ו-Sketch
  • מגיעה גם בגרסא להתקנה וגם בגרסת אונליין
חסרונות
  • הגרסה החינמית די מוגבלת

עם ממשק נקי ואינטואיטיבי, היא יודעת להתמודד עם רוב עבודות העיצוב – מעיצוב אייקונים ואבי טיפוס ועד לאיורי וקטורים ואנימציה.

בגרסה החינמית, תוכלו לייצא קבצים כ-PDF, SVG או BMP, ותוכלו לפתוח את הפרויקט שלכם בכל מקום שבו אתם נמצאים דרך Gravit Cloud.

תוכלו להשתמש ב-Gravit Designer בגרסת האונליין או להתקין אותה במחשב שלכם.

שימו לב שאתם מתחילים באופן אוטומטי בגרסת ניסיון בחינם של Gravit Designer Pro כשאתם נרשמים, וברגע שגרסת הניסיון שלכם מסתיימת אתם עוברים אוטומטית לגרסה החינמית. זה אומר שלא תוכלו להשתמש בתכונות ה-Pro – אלא אם כן אתם תשלמו על מנוי.

8

Vecteezy

הכי קלה לשימוש
אלמנטים עיצוביים מגוונים
Vecteezy היא תוכנת אונליין חינמית לעיצוב ועריכת וקטורים.
יתרונות
  • קלה לשימוש
  • כלי עריכת וקטוריים טובים
  • מלא אלמנטים לעבוד איתם
חסרונות
  • נדרש חשבון כדי לשמור את הפרויקט

היא תאפשר לכם לעבוד עם וקטורים מוכנים שאותם תתאימו אישית לצרכים שלכם, או לבנות עיצובים משלכם מהיסוד.

ככה או ככה, היא קלה מאוד לשימוש ויש לה כמה תכונות נחמדות כמו טרנספורמציות מתקדמות וקיצורי מקלדת.

מנוי לגרסת ה-Pro יוסיפו לכם עוד כלים ומשאבים לעבוד איתם וליצור בדיוק את מה שעובר לכם בראש.

9

Adobe Photoshop

פופולרית בתעשיית העיצוב הגרפי
חבילת כלי פוטושופ
את תוכנת פוטושופ אתם כבר בטח מכירים, ולמרות זאת, נספר לכם שמדובר בתוכנה הסטנדרטית בתעשייה לעריכת תמונות, כולם עובדים עם Photoshop.
יתרונות
  • תוכנת עריכת ה-Bitmap המקובלת בתעשייה
  • יש בה את כל הכלים שתצטרכו
  • תכונות AI
חסרונות
  • מחייבת מנוי

החבילה היא כבר מזמן שם מוכר וכמו שאילוסטרייטור נותרה תוכנת העיצוב הגרפי הטובה ביותר לעבודה וקטורית בזכות העדכונים השוטפים שלה, פוטושופ ממשיכה לשלוט בעריכת תמונות.

היא יכולה לעשות הרבה יותר מסתם עריכת תמונות: הכול החל מחידוש תמונות ועד לציור דיגיטלי, פיסול בתלת מימד ועיצוב UX. זוהי חבילה מלאה, ו-Adobe הוסיפה כלי AI עוצמתיים מתחת לבאנר Adobe Sensei שלה כדי לאפשר לכם לעשות דברים כמו הסרת רקע בכמה לחיצות בלבד.

כמו באילוסטרייטור, תצטרכו לרכוש מנוי. אז אם אתה מעצבים עם עבודה שוטפת מנוי ל-Creative Cloud הוא כמעט חובה. תקבלו גישה לפוטושופ, אילוסטרייטור, אינדיזיין ועוד.

כמו בכל כלי מקבוצת Creative Cloud, תקבלו עדכונים שוטפים בחינם. 

מדריך קנייה: איך לבחור תוכנה לעיצוב גרפי?

כדי למצוא את תוכנת העיצוב הגרפי הטובה ביותר עבורכם, תצטרכו לקבוע מה אתם צריכים כדי להשיג את המטרות שלכם בצורה היעילה ביותר לפי סוג הפרויקטים שעליהם תעבדו.

תצטרכו לקחת בחשבון עבור מי תעבדו ואם אתם מחפשים עבודה בתעשייה. תצטרכו לבדוק באיזה פורמטים ושיטות עבודה מומלצות תרצו לעבוד.

כחלק מהבדיקה שלכם, במידה ואתם מחפשים תוכנה לעיצוב גרפי בשביל העסק שלכם שתשמש את צוות המעצבים שלכם, תצטרכו לבדוק מולם.

הם מכירים הכי טוב את האתגרים העומדים בפניהם ואיזה תכונות יכולות לעזור להם לבצע את העבודה שלהם בצורה מהירה יותר וטובה יותר.

לאחר שהכרתם את הדרישות, יש לכם בסיס יציב שיעזור לכם למצוא את התוכנה הטובה ביותר בשבילכם. תגלו מגוון גדול של ספקי תוכנה המציעים מוצרים שלכל אחד מהם יתרונות וחסרונות שונים. 

מאפיינים שכדאי שתשימו לב אליהם כשאתם בוחרים תוכנה לעיצוב גרפי

GUI אינטואיטיבי

מה התועלת בתוכנה שיש בה את כל התכונות שצריך, אם אף אחד לא יכול להבין איך להשתמש בהן? ממשק ידידותי למשתמש ייצור סביבת עבודה דיגיטלית אינטואיטיבית התואמת את הדרך שבה אנשים עובדים.

הממשק צריך לתעדף את התכונות הנחוצות ביותר והכלים שמשתמשים בהם הכי הרבה תוך כדי הפיכת תכונות מתקדמות לנגישות וקלות לשימוש. זאת נקודה חשובה מאוד ליצירת עבודה יעילה ומהירה.

קלה ללמידה

בנוסף לשיקולים פרקטיים, ל-GUI של התוכנה שתבחרו יכולות להיות עלויות נוספות נסתרות. תוכנה לעיצוב גרפי קלה דורשות פחות הכשרה כדי שמי שישתמש בה יעבוד בצורה יעילה. זה יכול להפחית את עלות שעות העבודה שלהם לטווח ארוך. עלויות הכשרה יכולות להפוך לשיקול חשוב במיוחד עבור חברות שיש להן שיעורי תחלופת עובדים גבוהה.

כלים

חפשו תוכנה שיש לה מבחר כלים שיכולים לצייד את המשתמשים לבצע מגוון משימות. יש כל כך הרבה כלים, מכלי מרקם, אמנות פיקסלים ועד לאפקטים תלת מימדיים, וזה רק על קצה המזלג של האפשרויות הזמינות.

זה מהותי במקרה של מספר עובדים שעושים סוגים שונים של עבודה. אולי תוכלו לחסוך כסף על ידי רכישת תוכנה חזקה אחת במקום שתי תוכנות ייעודיות לכל פרויקט או צורך. במילים אחרות, יכול להיות שיש לכם הזדמנות לחסוך כסף על ידי בחירת תוכנה רב-תכליתית.

תמיכה

זה לא רק התכונות הכלים והמחיר. שירות לקוחות ותמיכה טכנית יכולים להפוך בחירה טובה לאסון מוחלט.

תבדקו ששעות התמיכה הטכנית ושיטות יצירת הקשר מתאימות לכם בשביל שתוכלו להרגיש בטוחים שאתם והצוות שלכם תמיד יכולים לקבל את העזרה בזמן שתצטרכו. משאבים טובים של תמיכה טכנית בתוכנה לעיצוב גרפי יעזרו לעובדים שלך להסתגל לתוכנה חדשה מהר יותר.

קחו בחשבון שעשויים לדרוש מכם לבחור חבילת תמיכה בתשלום כדי לקבל תמיכה שוטפת. העסק שלכם יכול לחסוך זמן וכסף אם למשתמשים תהיה גישה למשאבים שעוזרים להם לפתור את הבעיות שלהם בקלות ובמהירות.

עדכונים ושדרוגים

אין דבר כזה תוכנה מושלמת, לכל מוצרי התוכנה יש פגמים. ההמלצה שלי היא לחפש תוכנה לעיצוב גרפי שנמצאת בפיתוח מתמשך. תיקוני באגים ועדכוני תכונות שגרתיים יכולים להבטיח שאם תתקלו בבעיות או הגבלות בתוכנה, המצב לא יישאר כך לנצח כי יש מי שעובד מאחורי הקלעים כדי לשפר אותה.

ממה להימנע?

שינוי תנאים בתוך ומחוץ לעסק יכולים להשפיע על לגרום בדרישות התוכנה שלכם. לדוגמא, אם אתם צופים צמיחה, עליכם להימנע מתוכנות שיש להן עמלות שדרוג יקרות למשתמש.

באופן דומה, אם יש לכם צוותים שעובדים מהמשרד וצוותים שעובדים מהבית תצטרכו להימנע מתוכנות חסרי אינטגרציות לשיתוף ואחסון קבצים מבוססי ענן.

שימו לב שחלק מהתוכנות לעיצוב גרפי דורשות מכם לשדרג את תשתית ה-IT שלכם, סיפור יקר והרבה פעמים גם מסובך למשתמש הממוצע. אז שימו לב שאתם בוחרים בתוכנה שלא תסבך אתכם בשידרוגים מייגעים.

בנוסף, כדי להימנע מהוצאות בלתי צפויות, תבדקו אם התוכנה שאתה שוקלים לרכוש תעבוד עם המחשבים, המכשירים, הרשת והמדפסות שיש לכם כרגע בשימוש.

עלות

בעוד שחלק מהתוכנות הן לשימוש חינמי, אחרות מגיעות עם מבני תמחור שונים. יש כאלה זולות יותר ויש כאלה זולות פחות.

שיטת העבודה הטובה ביותר היא לחשוב על התקציב שלכם, או בכללי, כמה תרצו להשקיע על כלי פרימיום ואם הכלים החינמיים לא מתאימים או לא מספיקים לצרכים שלכם.

עם זאת, חפשו איזון בין מחיר לבין תכונות ואל תשלמו יותר עבור כמות מטורפת של כלים רק בגלל שהם פופולריים מאוד. חפשו מה שישרת ספציפית אתכם או את העסק שלכם ותתמקדו בתכונות ובכלים האלו, משם תתקדמו.

היתרונות של תוכנה לעיצוב גרפי

36% מהמשווקים משתמשים בכלים מקוונים או בתוכנות עיצוב גרפי כדי ליצור תוכן ויזואלי.

הסיבה היא שהתוכנות האלה כוללות המון יתרונות:

קלות ללמידה

כמעט כל תוכנות העיצוב הגרפי מגיעות עם הרבה מדריכים, משאבי למידה וקהילות שעוזרות למעצבים מתחילים לצמוח. זה מאפשר ללמוד בקלות איך להשתמש בתכונות ופונקציות חדשות שיכולות להגביר את היעילות ולשפר את היכולות.

עיצובים נשמרים אוטומטית

לרוב תוכנות העיצוב הגרפי יש אפשרות לאחסן עיצובים בענן באופן אוטומטי. זה גם הופך את הקבצים לזמינים בקלות וגם לבטוחים בגלל שהם נשמרים בסביבה מאובטחת. זה גם מאפשר שחזור פרויקטים שנמחקו בטעות או בכוונה.

מהירות ייצור

עיצוב תוכן חזותי ויזואלי עם התוכנות האלה הוא מהיר מכיוון שהן מצוידות במלא כלים, תכונות, פונקציות ומחוות גרירה ושחרור שמאיצות ומייעלות את תהליך העיצוב. יותר מזה, רוב התוכנות מגיעות עם מלא תבניות מוכנות מראש, ככה שמעצבים לא תמיד צריכים ליצור הכל מאפס.

גמישות רבה

יתרון בולט של תוכנות לעיצוב גרפי הוא הגמישות שהן יעניקו לכם כשתרצו ליצור תוכן חדש. במקום להתחיל לצלם צילומים ותמונות אמיתיים, תוכלו להשתמש בתוכנה כדי ליצור כיד הדמיון הטובה שלכם ועדיין לשוות מראה ריאליסטי ומציאותי לתוכן שלכם.

בנוסף, תוכלו לייצא את הקובץ במספר פורמטים וגדלים: קבצי PDF לפרינט, תמונות בגדלים שונים בהתאם לפוסטים במדיה החברתית ואפילו בפורמטים שמאפשרים הפצה ישירה לפלטפורמות שיווק שונות כמו וורדפרס ופייסבוק.

עיצוב חומרים שיווקיים שמביאים תוצאות

באמצעות תוכנה לעיצוב גרפי, מעצבים יכולים ליצור תוכן ויזואלי מקצועי ועקבי למטרות שיווק. זה יכול לעזור ללקוחות שלהם לשפר את המיתוג שלהם, לשמור על המותג ולשפר את המעורבות במותג. זה הכלי לעשות את זה איתו.

הדפסה

אחרי שסיימתם לעצב פרויקט, הגיע הזמן להשוויץ בו, לא?

תצטרכו לבחור את תכונות ההדפסה הטובות ביותר. עבור מאמרים מודפסים, עליך להגדיר את הדף שלך "לדמם" בשביל שהקמטים של המגזין ייראו רציפים וצבעוניים. לא פחות חשובה האפשרות להציג את סימני המדפסת, זה יכול לעזור מאוד בתהליך האריזה וההדפסה.

תוכנות העיצוב הגרפי הטובות ביותר מציעות הוכחות צבע על המסך שמאפשרות לך לראות בתצוגה מקדימה את צבעי ההדפסה לפני ההדפסה עצמה. לדוגמא, זה מאפשר לכם לשלוט בגוונים האדומים בכדי שיודפסו בגוון הנכון ולא בגוון כהה של ורוד.

ייבוא ​​וייצוא קבצים

תאימות יכולה להיות בעיה עם תוכנה לעיצוב גרפי. כשתשתפו קבצים, תרצו שאנשים יוכלו לפתוח אותם לא משנה באיזו תכונה הם משתמשים.

רוב התוכנות תומכות בסוגי קבצים שונים, במיוחד בפורמטים הנפוצים כמו JPEG, BMP ו-PDF. ככל שתוכנת העיצוב הגרפי מציעה יותר סוגי קבצים, כך היא מגוונת יותר.

אתם לא צריכים לתת לסוגי קבצים שונים להגביל את העיצובים, הלקוחות או את הלמידה שלכם למגוון האפשרויות האין-סופית.

כלים נוספים שמעצבים גרפיים צריכים

מחברת עם מילות השראה באנגלית עפרון וכוס קפה על רקע לבן

יש הרבה תוכנות עיצוב אונליין שזמינות עבור מעצבים לכל צורך, החל מעריכת תמונות פשוטה ועד להפקת גרפיקה מטורפת.

התוכנות המקוונות הטובות ביותר כוללות גופנים בחינם, תמונות Stock בחינם ומלא כלים כדי לתת את המענה הרחב ביותר לצרכים שלכם מבלי הצורך להתקין תוכנה במחשב.

תוכנות עיצוב גרפי בגרסת אונליין עוזרים להפחית את עומס העבודה של מעצבים ובמקביל הופכים את החיים להרבה יותר קלים בכל מה שקשור לעריכת תמונות פשוטה או גרפיקה לא מסובכת מידי.

תוכנה לעיצוב גרפי מקוונת חשובה למעצבים כי היא חוסכת להם כסף וזמן. יש כמה תוכנות אונליין שזמינות לשימוש ומה שמשתנה ביניהן היא המטרה או סוג הפרויקטים של המעצבים שמשתמשים בה.

אחד החלקים הטובים ביותר בשימוש בתוכנה לעיצוב גרפי אונליין הוא החיסכון באנרגיה של המחשב. לא תצטרכו מחשב משוגע כדי להריץ את אותן תוכנות פופולריות בגרסאת האונליין. 

גופנים/פונטים

החלק הטוב ביותר בשימוש בגופנים מהאינטרנט הוא שהם נותנים למעצבים אפשרויות רבות ושונות בעת יצירת הגרפיקה או התמונות שלהם מכיוון שיש כל כך הרבה סוגי גופנים זמינים בימינו.

יש מלא מקורות שונים באינטרנט שמאפשרים למעצבים להוריד פונטים. חלק מהגופנים זמינים להורדה בחינם ועל חלק תצטרכו לשלם.

מקורות להורדת גופנים חשובים לכל מעצב.

תמונות מאגר/תמונות Stock

מעצבים צריכים להשתמש בתמונות מתוך מאגרים כי זו דרך קלה לבטא את היצירתיות שלהם. מעצבים מקצועיים משתמשים כל הזמן בתמונות מתוך מאגרים שונים כי מגוון האפשרויות שאפשר להוציא מתמונות שאנשים אחרים צילמו היא אין-סופית.

יש סוגים שונים של תמונות מאגר שזמינים להורדה דרך האינטרנט, וכלי העיצוב המקוונים הטובים ביותר מאפשרים למשתמשים למצוא את התמונה הטובה ביותר שמתאימה לצרכים ולסגנון האישי שלהם בקלות ובנוחות.

יש אתרים שלא דורשים לשלם כדי להשתמש בתמונות שלהם ויש אתרים שדורשים תשלום עבור כל תמונה או עבור מנוי. תגלו מאוד מהר שהאתרים החינמיים מציעים כמות מאוד מצומצמת של תמונות שבהן תוכלו להשתמש עבור העיצובים שלכם.

אייקונים

אייקונים הם חלק חשוב מאוד מהמון סגנונות עיצוב. זה מאפשר למעצבים גרפיים להפוך את העיצובים שלהם ליצירתיים ומקצועיים יותר די בקלות.

אפשר להשתמש באייקונים במגוון דרכים שונות כדי לעזור למעצבים לבטא את עצמם בצורה יצירתית ובמקביל להפוך את העבודה שלהם להרבה יותר ייחודית ומעניינת עבור הקהל.

אייקונים יכולים לבוא לידי ביטוי כחלק מתמונת הרקע, או שהם יכולים לשמש כסמלים קטנים בתוך תמונה גדולה יותר.

מאגרי האייקונים אונליין הטובים ביותר בדרך כלל יחייבו אתכם לשלם תשלום קבוע או תשלום חודשי.

השראה

מעצבים חייבים להיות במצב רוח טוב כשהם עובדים על פרויקט.

אחת מהדרכים הנפוצות ביותר לקבל השראה היא Behance, פלטפורמה מקוונת שמאפשרת לחפש בין מיליוני יצירות ולמצוא את המתאימות ביותר כדי לעורר את ההשראה ליצור.

זה יכול לעזור למעצבים למצוא רעיונות חדשים, להיכנס למצב רוח טוב יותר, או פשוט ליהנות להסתכל על עיצובים של אנשים אחרים בשביל הכיף.

זאת אפילו יכולה להיות דרך מעולה למעצבים שתקועים בפרויקט ורק צריכים קצת השראה עיצובית כדי לקבל את ה"פוש" שהם צריכים.

שאלות ותשובות

בחור בחולצה לבנה ומשקפיים מחזיק עט ציור ללוח גרפי מול מחשב מבט חושב

איזה תוכנה לעיצוב גרפי הכי טובה עבורי?

בחירת תוכנה לעיצוב גרפי תלויה בדרישות, בשימוש ובכישורים שלכם. תשאלו את עצמכם אם אתם מעדיפים תוכנה עם מלא אפשרויות, או שהיא בכלל למטרת עיצובים מהירים? תראו אם אתם מחפשים פתרון חסכוני או שאתם מוכנים לשלם מחיר יקר יותר כדי לעבוד פחות. תוודאו שיש לכם את כל הכישורים הדרושים להפעלת התוכנה ובמידה ותצטרכו לעבור הכשרה, כמה היא תעלה.

באיזה תוכנה לעיצוב גרפי רוב המעצבים משתמשים?

Adobe Photoshop היא התוכנה הכי פופולרית שנחשבת להכי רב-תכליתית בשוק ולתוכנה המועדפת על ידי רוב המעצבים הגרפיים, האמנים הדיגיטליים ועורכי התמונות.

איזו תוכנה הכי מתאימה לעיצוב גרפי למתחילים?

Canva היא תוכנה נגישה ופשוטה מאוד שנועדה במיוחד לאנשים ללא הכשרה או ידע בעיצוב גרפי. היא קלה לשימוש והתבניות מאפשרות לכל אחד בכל רמת ניסיון ליצור עיצוב גרפי בקלות ודי במהירות.

איך מעצבים לוגו?

תוכלו ליצור לוגו פשוט תוך כדי שאתם לוקחים בחשבון את החזון או מטרת המותג. תוכלו להתנסות עם אייקונים חזותיים, צבעים וטיפוגרפיה התואמים את הזהות האישית של המותג. ברור שתצטרכו תוכנה לעיצוב גרפי מתאימה בשביל זה. אדובי אילוסטרייטור היא תוכנת העיצוב הגרפי הטובה ביותר לעיצוב לוגואים, והיא משמשת את רוב בעלי המקצוע בתחום.

מה התכונות הבסיסיות שיש בכל תוכנה לעיצוב גרפי?

מכיוון שתוכנות בסיסיות, חינמיות או זולות במיוחד כוללות בדרך כלל תכונות מוגבלות וכלים מצומצמים חשוב לוודא מה כוללת התוכנה. ברור במקרים יש אפשרות להשתמש בגרסת ניסיון לזמן מוגבל כדי לבחון את הכלים בתשלום לפני ההוצאה הכספית בפועל וללא התחייבות.

יש תוכנות עיצוב גרפי בהתאמה אישית?

ספקי תוכנה מסוימים יעזרו לכם ליצור גרסה ייחודית של התוכנה שלהם כדי לענות על הצרכים העסקיים שלכם על ידי הוספה או הסרה של תכונות או כלים מסוימים. זה יכול להבטיח שתשלמו רק עבור התכונות והכלים שאתם באמת צריכים ולעזור לכם לחסוך בעלויות לטווח הקצר והארוך.

מהן דרישות המערכת של תוכנה לעיצוב גרפי?

לתוכנות מסוימות יש דרישות ספציפיות מבחינת מעבד, מערכת הפעלה וכרטיס מסך (GPU). תהיו חייבים לוודא שהחומרה והההתקנים שלכם עומדים בדרישות המערכת של התוכנה לפני שאתם רוכשים אותה.

השורה התחתונה

שלושה אנשים יושבים ליד מחשב מחייכים ומחזיקים דפים עם מפת צבעים

כדי למצוא את תוכנת העיצוב הגרפי הטובה ביותר בשביל הדרישות שלכם ולקבל את ההחלטה הנכונה, חשוב לבדוק מספר דברים חשובים הכוללים:

תקציב – תבדקו אם יש לכם צורך בתוכנה בתשלום או שתוכלו להשתמש בתוכנה חינמית. תבדקו אם יש לכם תקציב לשלם עבור תכונות מתקדמות יותר וכלים נוספים ואם יש לכם בכלל צורך בכך.

מאפיינים – חפשו תוכנות איכותיות כמו Adobe Photoshop רק במידה ואתם מחפשים לבצע עיצובים וקטוריים מורכבים באופן קבוע. במידה ואין לכם צורך בכל המורכבות הזאת, תוכנה חינמית כמו Canva יכולה להיות מספיקה לגמרי לכל הצרכים הבסיסיים שלכם.

שיתוף פעולה – אם שיטת העבודה שלכם כוללת שיתוף פעולה עם מעצבים אחרים, חפשו תוכנות עיצוב גרפי שמגיעות עם האפשרות לאחסן קבצים ולשתף אותם בענן כדי ליצור שיתוף קבצים מהיר וחלק ללא תקלות וללא עיכובים מיותרים.

אם תשמרו על העקרונות האלה, תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר בשבילכם כדי למצוא תוכנה לעיצוב גרפי שמושלמת בדיוק לצרכים שלכם.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן