מתנות ליום הולדת: 5 מתנות יום הולדת מקוריות ושוות שכל אחד ישמח לקבל [מדריך קנייה]

יום ההולדת של אדם יקר וחשוב לליבכם נמצא מעבר לפינה ואתם מתלבטים מה כדאי להעניק לו במתנה? הגעתם למקום הנכון. גם אם נגמרו לכם כל הרעיונות ואין לכם קצה חוט בנוגע למתנה מיוחדת ומגניבה באמת שבעל השמחה ירצה לקבל, לא צריך לאבד עשתונות ולהיכנס להיסטריה.

עשינו את כל העבודה הקשה במקומכם ובחרנו בקפידה את מתנות היומולדת הטובות ביותר שיפגעו בול במטרה ויהפכו להצלחה מסחררת. אצלנו תמצאו את הרעיונות המדליקים ביותר למתנה מנצחת ליום הולדת מרוכזים במקום אחד.

ממהרים? ריכזנו לכם את 3 המובילים שלנו כאן:

השורה התחתונה
יתרונות
חסרונות
הבחירה שלנו
לוגו של מכללת פסגות
קורס בתחום העניין של מקבל/ת המתנה
בחירה מנצחת
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
המתנה שבלמידה, בחוויה ובהעשרה של אדם אחר בתחומי העניין שלו. מתנת יום הולדת שונה וייחודית עם פוטנציאל העצמה ענק.
יתרונות
מתנה מותאמת לתחומי העניין של החוגג/ת
מתנה מקורית שלא כל אחד ייתן
הקורסים מעניקים ידע שיכול בפוטנציאל לשנות חיים
חסרונות
באמת שאין. רק שימו לב לבחור בהתאם לתחומי העניין של החוגג/ת יום הולדת
תמורה מושלמת למחיר
אוזניות אלחוטיות של סוני דגם WH-1000XM4S
Sony WH-1000XM4S
איזון בין מחיר לאיכות
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
כולנו אוהבים להאזין למוזיקה. אז למה לא לעשות את זה עם אוזניות פרימיום איכותיות בעלות מערכת סינון רעשים מהטובות בעולם.
יתרונות
שילוב מנצח אל איכות ועיצוב
החברה המובילה בתחום
הגדרות סאונד אופטימליות וצליל מאוזן ונקי
חסרונות
כמה שניסיתי, לא הצלחתי למצוא
איכות במחיר שפוי
Amazon Fire HD 8
Amazon Fire HD 8
טוב ומשתלם
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
מתנה מושלמת לחובבי הטכנולוגיה שבקהל. הטאבלט הזה בא לעשות את העבודה בלי שתצטרכו להשקיע סכומים מטורפים במתנה.
יתרונות
מתנה שכל אחד ישמח לקבל
כולל את העוזרת החכמה של אמזון
חסרונות
דגם פשוט ביחס למתחרים

לא משנה עד כמה יקרה, מפוארת וראוותנית המתנה שהחלטתם ללכת עליה, מה שבאמת חשוב זה שהיא מגיעה מהלב ומפגינה את ההערכה, האכפתיות והחיבה שלכם לבעל או בעלת השמחה.

גם שי סמלי וצנוע כמו שוקולד איכותי, ספר טוב, זר פרחים מהמם, כרטיס ברכה מרגש או עוגת יום הולדת מפוארת שהכנתם בעצמכם יגעו בליבו של האדם שמציין את התאריך החשוב בחייו וישפרו את מצב הרוח שלו.

תזכרו שיום הולדת יש רק פעם אחת בשנה וכדי לשמח את האדם היקר לליבכם ולהראות לו עד כמה הוא חשוב עבורכם, תצטרכו להקדיש זמן, מחשבה ותשומת לב לבחירת המתנה הנכונה שתשאיר אותו נפעם וחסר מילים.

הדבר האחרון שאתם רוצים זה לפשל עם מתנה מיותרת וחסרת תועלת שהוא לא ממש צריך ומעריך, לכן חשוב לחפש פריט איכותי עם מסר אישי ומשמעות עמוקה שיקלע לטעם, להעדפות ולסגנון של חתן יום ההולדת ויהפוך את היום החגיגי הזה לבלתי נשכח ומיוחד באמת.

ברשימת מתנות היומולדת האולטימטיבית שלנו תמצאו המון פריטים איכותיים שבני שני המינים יעריכו ויהנו להשתמש בהם ויתאימו לכל טעם,גיל ותקציב. 

מחפשים את מתנת יום ההולדת המושלמת לחצי השני שלכם, לאח או אחות, להורים האהובים שלכם או לכל אדם יקר וחשוב אחר עבורכם? בסקירה הזאת תמצאו שלל הצעות ורעיונות למתנה שווה וייחודית שתעלה חיוך רחב על פניו של חתן יום ההולדת ותשאיר אותו שמח ומרוצה.

אז בואו נצא לדרך ונכיר מקרוב את… 

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

5 המתנות הכי טובות ליום הולדת

1
קורס בתחום העניין של מקבל/ת המתנה
הבחירה שלנו
בחירה מנצחת
המתנה שבלמידה, בחוויה ובהעשרה של אדם אחר בתחומי העניין שלו. מתנת יום הולדת שונה וייחודית עם פוטנציאל העצמה ענק.

חוויות. הכול סובב היום סביב החוויות שלנו בחיים. מה אנחנו עושים, לומדים, מרגישים, מגשימים.

אז למה לא לתת מתנת יום הולדת שהיא חוויה. כזו שתעצים את מי שיקבל אותה. כזו שתיתן לו כיוון מחשבה חדש ותרחיב את האופקים שלו או שלה.

האמת שלא בא לי להמליץ לכם על עוד שובר למסעדה או יום ספא (כמובן שכבודם במקומם מונח). אבל אם אתם מחפשים מתנה שתגרום לאהובים שלכם לצמוח בחיים האישיים, כדאי לכם לשקול לרשום אותם לקורס מעניין בתחום העניין שלהם.

כשאנחנו נותנים מתנת יום הולדת אנחנו רוצים שזו תהיה מתנה שהאהובים עלינו יזכרו וייהנו ממנה. מתנה שמראה על התחשבות ותשומת לב.

קורס באחד מהתחומים הבאים יכול לתת לחתן או כלת יום ההולדת השראה ודחיפה לצמיחה אישית או כלכלית:

כמובן שעליכם לבחור את הקורס בהתאם לתחומי העניין של מקבל/ת המתנה. קורס נכסים דיגיטליים יכול להיות מעולה למי שמתעניין בביטקויין וקריפטו ולעומת זאת קורס NLP יהיה מתנה מושלמת לחיזוק הנפש ולראייה בריאה על החיים והסובבים אותנו.

בעניי, מתנה כזו מקורית, מיוחדת ומעשירה כל אחד ישמח לקבל.

2

Sony WH-1000XM4S

תמורה מושלמת למחיר
איזון בין מחיר לאיכות
כולנו אוהבים להאזין למוזיקה. אז למה לא לעשות את זה עם אוזניות פרימיום איכותיות בעלות מערכת סינון רעשים מהטובות בעולם.
יתרונות
  • סאונד מושלם
  • שילוב מנצח של עיצוב מרשים ואטרקטיבי ואיכות בנייה יוצאת דופן
  • ביטול רעשים אקטיבי
חסרונות
  • יקרות

תראו אני אישית לא בעד לעודד את המתנות החומריות. אבל אי אפשר להתחמק מזה שבעולם הטכנולוגי שלנו יש כמה המצאות שפשוט שוות כל שקל שנוציא עליהן.

את האוזניות האלה קיבלתי במתנה ומה אני אגיד לכם? עד היום אני מברך את מי שקנה לי אותן. הן הדגם הכי מושלם של סוני. נקודה.

המוזיקה הפכה לחלק אינגרלי בחיים שלנו. ואם אתם יכולים לתת אותן במתנה- תהפכו את חוויית ההאזנה למוזיקה להרבה יותר טובה לכל מי שיקבל אותן.

האוזניות האלחוטיות האלה מצוידות בטכנולוגיות השמע המתקדמות והחדשניות ביותר בעולם שמבטיחות חווית האזנה חסרת תקדים.

איכות השמע יוצאת הדופן משתלבת נהדר עם מנגנון ביטול הרעשים האיכותי ביותר שיש: אם אתם יושבים במטוס או תקועים בפקק תנועה אינסופי, אתם הולכים להתרשם מיכולות נטרול הרעשים של הדגם הזה שינתקו אתכם מהסביבה ויעזרו לכם להתרכז ולהתמקד בשירים האהובים עליכם.

אומנם הן קצת יקרות אבל אם אתם מוכנים להשקיע במתנה- הן שוות כל אגורה!

3

Amazon Fire HD 8

איכות במחיר שפוי
מחיר משתלם
מתנה מושלמת לחובבי הטכנולוגיה שבקהל. הטאבלט הזה בא לעשות את העבודה בלי שתצטרכו להשקיע סכומים מטורפים במתנה.
יתרונות
  • תומך בעוזרת הקולית החכמה אלקסה
  • מחיר נוח ונגיש
  • מתנה שכל אחד צריך
חסרונות
  • נחשב לטאבלט פשוט יחסית

חיפשתי לכם מתנת יום הולדת שמי שיקבל אותה לא יפסיק לברך אתכם ומצאתי אחת מושלמת. לכו על טאבלט!

נכון שהיום רוב האנשים משתמשים בטלפון הנייד שלהם או במחשב נייד כדי לצרוך את רוב התוכן ברשת, אבל יש סיבה טובה שהטאבלטים נותרו כל כך פופולריים. הם נוחים לשימוש. מאפשרים מגוון פעולות נרחב כמו צפייה בתוכן, משחקים וקריאת ספרים דיגיטליים ומושלמים לנסיעות וחופשות.

הטאבלט של אמזון למשל יכול להיות מתנת יום הולדת מעולה למי שרוצה לתת מתנה טכנולוגית ושימושית שכל אחד יאהב.

גוף המוצר עשוי מפלסטיק עמיד והוא זמין במגוון צבעים מדליקים לבחירתכם. רמקול הסטריאו מצויד בטכנולוגיית Dolby Atmos לצליל היקפי משופר שמספק צליל עמוק וסוחף בזמן צפייה בסדרות וסרטים או בזמן האזנה לשירים.

הוא מצויד בעוזרת האישית החכמה Alexa שעובדת בצורה מצוינת ותמלא כל בקשה. ניתן לחפש סרט פופולרי שרוצים לראות או מסעדה טובה בקרבת מקום ואפילו להתעדכן בתחזית מזג האוויר בלי לגעת במכשיר ובלי לבזבז זמן רב על הקלדה.

4

חברות במועדון סיכומי הספרים PBC

הספר הוא חברו הטוב של האדם
העשרה אישית
מתנה מושלמת למי שאוהבים לקרוא ספרים אבל לא מוצאים את הזמן להתעמק בספר בתוך מרוץ החיים הקדחתני. חברות במועדון הספרים PBC תסדר לכם את המתנה הכי נחשקת- ידע במינימום זמן.
יתרונות
  • חסכון בזמן וכסף
  • מנויים יכולים להציע ספרים שהם מעוניינים שיסוכמו על ידי המועדון
  • למידה והתפתחות מקצועית
חסרונות
  • לא מצאתי

טוב אתם חייבים לשים לב למועדון סיכומי הספרים הזה. איזו מתנה מקורית ומתחשבת! אם לא יצא לכם לשמוע על מועדון סיכומי ספרים הנה הסבר קצר:

PBC הוא מועדון סיכומי ספרים המיועד למעסיקים, עצמאים ולכל אדם שרוצה ללמוד, להחכים, לקרוא ולהפוך את עצמו לאדם יעיל יותר עם תפוקה גבוהה וידע וכלים רבים יותר.

עכשיו תחשבו רגע איזו מתנה שלא מפסיקה לתת אתם נותנים כאן. החברות במועדון מקנה למנוי גישה לסיכומי ספרים בתחומי עניין שונים. סיכום הספרים נעשה בצורה תמציתית וקלילה שלא תגזול יותר מ- 20 דקות מזמנו של הקורא.

בין הספרים תמצאו רבי מכר בתחומים שונים כמו יזמות ועסקים, ניהול ואסטרטגיה, התפתחות אישית, שיווק ומכירות, פרודקטיביות, כלכלה, כסף והשקעות. ספרים שתמיד חלמתם לקרוא ואף פעם לא הספקתם.

יש פה כל כך הרבה יתרונות- חשיפה לכמות גדולה של תוכן (במקום לקנות במתנה רק ספר אחד), העשרה ולמידה מספרים בתחומים שונים וכמובן החיסכון המשמעותי בזמן והנוחות, מישהו אחר כבר עשה בשבילכם את כל העבודה והגיע ישר לפואנטה של הספר. לקורא נשאר רק לקטוף את הפירות.

5

Apple Watch Series 7

מתאים לכולם
טכנולוגיה פורצת דרך
תוכלו ליהנות מכל הפונקציות של האייפון שלכם בלי שתצטרכו להחזיק אותו ביד כל הזמן. מכשיר הפלא הנוח והקומפקטי הזה שתענדו על הזרוע יאפשר לכם להישאר מעודכנים כל הזמן ולהיות עם היד על הדופק.
יתרונות
  • מד דופק לב מתקדם לביצוע בדיקת אק"ג (ECG) וחיישן SPO2 לניטור רמת החמצן בדם
  • אפליקציית מעקב שינה
  • עיצוב אלגנטי, מוקפד ומלוטש כיאה לאפל
  • מתנה יוקרתית
חסרונות
  • הסוללה בקושי מספיקה ליום אחד בלבד
  • תג מחיר די גבוה

מוצר הדגל בסדרת השעונים של חברת אפל נחשב בעיני רבים לשעון החכם המתקדם והחדשני ביותר בעולם. השעון מגיע עם כיסוי מגן בשני גדלים שונים (40 ו-44 מ"מ) וניתן לבחור גם את חומר הגלם שממנו הוא עשוי: טיטניום, פלדת אל-חלד או אלומיניום.

מעבר לטונות של שכלולים ופונקציות מתקדמות שהופכים את השעון הזה לחוד החנית והמילה האחרונה בתחום, יתרון אטרקטיבי נוסף שלו הוא מבחר כמעט אינסופי של מסכי תצוגה ("פני שעון") שונים, ככה שכל אחד יוכל למצוא עיצוב אטרקטיבי שידבר אליו ויקלע לטעם, למצב הרוח ולהעדפות שלו.

אבל זה רק קצה הקרחון. השעון הזה מגיע עם 6 רצועות ייחודיות בעיצובים מגניבים לבחירתכם ועוד מאות רצועות של חברות אחרות, מה שאומר שתוכלו לעוף על כנפי הדמיון וליהנות מהתאמה אישית מלאה של עיצוב ומראה השעון.

חיישן בטכנולוגיית SpO2 פורצת הדרך מודד בצורה אמינה ומדויקת את רמת החמצן בדם, ככה שתוכלו לעקוב בסטייל ובנוחות אחר הביצועים הספורטיביים ומדדי הכושר שלכם ולהפיק את מירב התועלת מכל אימון.

חידוש מועיל נוסף הוא האפשרות להשאיר את תצוגת השעון מופעלת מסביב לשעון, כדי שתוכלו לצפות בכל המידע והנתונים החשובים (ולדעת את השעה כמובן) מתי שמתחשק לכם ובלי ללחוץ על מיליון כפתורים.

אם אתם מוכנים לפתוח את הכיס ולהוציא סכום לא מבוטל על מתנת יום הולדת לחתן או כלת השמחה, כדאי ללכת על הגרסה התומכת בחיבור סלולרי ומצוידת במערכת GPS מובנית, ככה שהוא יוכל לעקוב אחר המיקום שלו ולהגיע בבטחה ליעד הרצוי במהירות ובקלות מירבית.

חושבים שזה הכול? לא אם תשאלו את אפל. אפליקציה מיוחדת תאפשר לכם לנטר את דפוסי והרגלי השינה שלכם כדי שתוכלו לשמור על שגרת שינה בריאה ומועילה.

בסופו של דבר, הגאדג’ט הנוח, המרשים והיעיל הזה הוא הימור בטוח שאי אפשר לפספס איתו. הוא מתאים לכל צורך ודרישה ויהפוך לעוזר שימושי ונאמן בעבודה, בלימודים, בשעות הפנאי או במהלך אימון כושר ופעילות ספורטיבית. 

המדריך המלא לבחירת מתנת יום הולדת טובה

בחירת מתנת יום הולדת מקורית ומיוחדת שתראה לחתן או כלת השמחה עד כמה אתם מעריכים ואוהבים אותם יכולה להפוך לכאב ראש לא קטן. אנשים רבים נכנסים ללחץ והיסטריה כשהם מנסים להתעלות על עצמם ולמצוא את המתנה הנכונה שתפגע בול במטרה ותהפוך להצלחה מסחררת.

הם לא מפסיקים לאכול סרטים שמקבל המתנה לא יאהב ויעריך את המתנה שלהם והמחשבה שהם יפספסו ויפשלו עם הבחירה שלהם אינה מרפה והופכת לפחד משתק. ומה שעוד יותר גרוע שהטקס המתיש והמלחיץ הזה חוזר על עצמו מדי שנה.

אם אתם מזדהים עם התחושות האלה ומפלס המתח והחרדה שלכם שובר שיאים בכל פעם כשאתם מחפשים מתנת יום הולדת מפתיעה ומרגשת באמת לאדם יקר לליבכם, יש לנו צפירת הרגעה בשבילכם.

במדריך האולטימטיבי הזה תמצאו את כל מה שצריך לדעת כדי למצוא מתנת יומולדת מדהימה שחתן או כלת השמחה יהיו מרוצים ממנה עד הגג במינימום זמן ומאמץ.

אז תירגעו, קחו נשימה עמוקה ותקדישו כמה דקות לקריאת הטיפים השימושיים והעצות החשובות במדריך הזה שיעזרו לכם לעשות בחירה מושכלת וחכמה במתנת יום הולדת מנצחת. 

מה עומד מאחורי המנהג להעניק מתנות ליום הולדת?

כיום זה נראה לנו מובן מאליו לתת מתנות ליום ההולדת של האנשים החשובים והיקרים לליבנו, אבל למי בכלל עלה הרעיון המבריק הזה ומתי נולדה המסורת הזאת? הגיע הזמן לצאת למסע מרתק אחורה בזמן ולבדוק מאיפה הכול התחיל ולמה אנו נוהגים להעניק מתנות יום הולדת. 

חלק מהאנשים מאמינים ש…

שורשי המנהג הזה טמונים בתרבויות עתיקות שחיו מקדמת דנא והתפתח בפרס, יוון ורומא. כשלוקחים בחשבון שבתקופה ההיא מעט מאוד תינוקות שרדו זמן רב, גם כשהם זכו להגיע לגיל מופלג של שנה אחת- זאת הייתה סיבה לחגיגה.

כשתוחלת החיים הממוצעת עמדה על לא יותר מ-30 שנה, אם חלפה עוד שנה ונשארתם בחיים כדי לספר על זה, מדובר בהישג מרשים וראוי לציון. תחשבו על "משחקי הכס"- אנשים מתים כל 5 דקות והסיכוי להחזיק מעמד עד ליום ההולדת הבא ממש לא גבוה. 

תאמינו או לא, אבל רוב התרבויות לא טרחו לחגוג את יום ההולדת מדי שנה. במקום זאת, הם חגגו נקודות דרך ואבני ציון סמליות ומשמעותיות בחיים, כולל לידה של תינוק חדש שמגיח לאוויר העולם.

עד היום, אנו נוהגים לחגוג את האירוע המרגש והמשמח שבו מצטרף תינוק חדש למשפחה. תאריכים חגיגיים ומיוחדים נוספים היו הגעה לגיל בגרות ונישואים. 

רק במאה ה-5 לפנה"ס, היסטוריון יווני ציין שלאצילים הפרסים ירד האסימון לחגוג יום הולדת כל שנה במשתה כיד המלך. במאה הראשונה לספירה גם באימפריה הרומית הצטרפו לטרנד הלוהט והחלו להרים מסיבות יום הולדת מושקעות ולהרעיף מתנות אחד על השני

החגיגות היו כל כך פרועות ומטורפות עד שכוהני הדת המכובדים של רומא ניסו לרסן את השיגעון שהחל לעבור את גבול הטעם הטוב. 

אחרים גורסים…

שמקור המסורת להעניק מתנות בימי הולדת הוא בברית החדשה שבה מתואר כיצד שלושת חכמי המזרח העניקו מתנות לישו שזה עתה נולד. 

גרסה נוספת טוענת ש…

הנוהג להעניק מתנות יום הולדת החל לפני מאות רבות. באותה התקופה האנשים האמינו שדווקא בתאריך שבו אדם מציין את יום הולדתו הוא חשוף בפני רוחות רעות שרודפות את חתן או כלת השמחה ומנסים לפגוע בהם.

כדי להגן על האדם שחוגג את יום ההולדת מכוחות האופל הזדוניים האלה, כל בני המשפחה והחברים התאספו יחד והביאו מתנות ששמרו עליו מהרוחות הרעות והבטיחו שלא יאונה לו כל רע. 

סיבות להענקת מתנות יום הולדת בעולם המודרני

למרות שהמקור המדויק למנהג להעניק מתנות בימי הולדת לוט בערפל, אין ספק שהוא השתרש עמוק בחברה האנושית. בחלק מהמשפחות נהוג להעניק את המתנות מהלידה ועד הבגרות, בעוד שבאחרות מביאים מתנות יום הולדת לאורך כל חייו של בעל השמחה.

במקרים רבים, בני המשפחה מפסיקים לתת מתנות לאדם שחוגג את יום ההולדת כשהוא הופך למבוגר ומקים משפחה משלו, אך עדיין ממשיכים להתאסף ביחד ביום החגיגי הזה ולציין אותו בצורה מיוחדת.

מדובר במעמד מרגש ומשמח שבו אחת לשנה כל האנשים היקרים והחשובים לליבנו שולחים ברכות ואיחולים לבביים, עוטפים בנשיקות ובחיבוקים ועומדים בהתרגשות לצד חתן או כלת השמחה כשהם עוצמים עיניים, מביעים משאלה ומכבים את הנרות על העוגה החגיגית! המנהג הקסום הזה מלווה אותנו לאורך כל חיינו וחוזר על עצמו כל שנה.

אנו נוהגים להעניק מתנות בנסיבות, במקרים ובמצבים הבאים: 

לידה

אנו מקבלים את המתנה הראשונה שלנו מיד לאחר שאנו מגיחים לאוויר העולם. הרך הנולד וההורים הנרגשים שלו מקבלים מתנות מחברים ובני משפחה לכבוד האירוע המרגש. 

ימי הולדת

גם כשיורש או יורשת העצר גדלים, ההורים ובני המשפחה שלהם ממשיכים לחגוג להם יום הולדת וקונים להם מתנות לכבוד היום המיוחד הזה. כמובן שהצרכים, ההעדפות והטעם שלנו משתנים וכך גם מתנות יום ההולדת שאנו מקבלים מקרובי משפחה, שכנים, חברים וידידים שאנו רוכשים במהלך השנים. 

מסיבות יום הולדת

כשאתם מוזמנים למסיבת יום הולדת של אדם אחר, זה לא מנומס להגיע בידיים ריקות ונהוג להביא מתנה לבעל או כלת השמחה. זה יכול להיות גם שי סמלי וצנוע או אפילו תרומה לצדקה לארגון קרוב לליבם שהם מתחברים אליו במקום המתנה.

אם האדם שחוגג את יום ההולדת מתעקש שאין צורך להביא לו מתנה ובאמתן מתכוון לזה (מעבר למילות הנימוס הרגילות "לא הייתם צריכים"), תכבדו את הרצון שלו ותסתפקו בכרטיס ברכה עם איחולים מהלב או מחווה מקורית שתפתיע ותרגש אותו.

מסורת

הענקת מתנות בחגים ואירועים מיוחדים הפכה למסורת מקובלת. אנו נוהגים לתת מתנות לאנשים הקרובים והיקרים לנו בימי הולדת, חגים. יום האהבה, אירוסין וחתונה. 

נקודת ציון ואבן דרך מיוחדת

קודם כל, ננסה לבין מה זאת בכלל אבן דרך? ההגדרה המילונית של המושג הזה היא: נקודת ציון חשובה בהתפתחות או בהתרחשות תהליך מסוים, אירוע מכונן או התקדמות משמעותית.

לאחר שסיימנו עם פינת הלשון היומית, בואו נחזור לנושא שלנו. מתנה המוענקת לכבוד ציון דרך חשוב או אירוע סמלי ומיוחד כמו יום הולדת שונה מכל מתנה שגרתית ורגילה אחרת שניתנת ללא סיבה מיוחדת. 

המטרה בהענקת מתנה מהסוג הזה היא לשמוח בשמחתו של האדם היקר לליבנו ולחגוג איתו על ההישגים. ההתפתחות וההתקדמות שלו בשנה החולפת.

במקרים אחרים, המטרה של המתנה היא לספק תמיכה ועידוד כשהוא ניצב בפני נקודת מפנה חשובה, שינוי משמעותי או מעבר לשלב אחר בחייו. לדוגמה, כשהילד מסיים את הלימודים בתיכון ומתגייס לצבא או חבר טוב שעובר לעיר אחרת. 

הבעת הערכה והכרת תודה

חלק מאיתנו נותנים מתנות ספונטניות ללא כל סיבה מיוחדת, אבל כשמדובר במתנת יום הולדת, אנו רוצים להעניק מתנה בעל משמעות מיוחדת שחתן או כלת השמחה יעריכו ויהנו ממנה.

הם יעריכו את המחשבה והמאמץ שהושקעו בבחירת המתנה המושלמת עבורם. מתנה היא הדרך המושלמת להפגין התחשבות,דאגה ואכפתיות. כולנו רוצים להרגיש רצויים ומוערכים ולכן מתנות טובות שנבחרו בקפידה כל כך מחממות לנו את הלב. 

להביע אהבה וחיבה

מתנות מהסוג הזה הן קטגוריה נפרדת וסיפור שונה מכל השאר. מדובר במתנות המוענקות לאנשים הקרובים, החשובים והיקרים ביותר בשבילכם שאתם רוצים עבורם את הטוב ביותר.

אנו משקיעים הכי הרבה מחשבה, השתדלות ומאמץ בבחירת מתנת יום ההולדת המושלמת שתראה בצורה הטובה ביותר את החיבה, ההערצה והמחויבות שאנו מרגישים כלפי הנשמות התאומות שלנו.

לשמח חברים טובים

קשה לדמיין את החיים שלנו ללא חברים טובים שתמיד נמצאים שם בשבילנו ושעברנו איתם כברת דרך ארוכה. בין חברים טובים וקרובים המשדרים על אותו גל שוררת דינמיקה וקרבה מיוחדת.

רוב הסיכויים שאתם חולקים איתם בסודות הכמוסים ובפריטים האישיים והרגישים ביותר שאינכם מעזים לספר אפילו לבן הזוג או לבני המשפחה שלכם. לכן, מתנת יום הולדת טובה לחבר קרוב חייבת להכיל נגיעה אישית ומשמעות מיוחדת.

החלפת מתנות מקוריות ומרגשות ששניכם יוכלו להזדהות איתן זאת דרך מעולה ליצור זיכרונות משותפים נעימים ולחזק את הקשר הייחודי ביניכם. היתרון הוא שבדרך כלל אתם מכירים היטב חבר קרוב ולכן יהיה לכם הרבה יותר קל למצוא מתנה מדהימה שתקלע לצרכים ולהעדפות שלו. 

מעבר למציאת מתנת יום הולדת שווה לאדם מיוחד בחייכם. אל תשכחו לברך אותו. להגיד מזל טוב ולשלוח לו איחולים לבביים בטלפון, בפייסבוק או באמצעות כרטיס ברכה.

זה בכלל לא עולה לכם כסף, אבל יעניק לו הרגשה טובה וייתן לו להבין שאינכם לוקחים אותו כמובן מאליו ושמחים שהוא חלק מהחיים שלכם. 

שיקולים חשובים שצריך לקחת בחשבון כשבוחרים מתנת יום הולדת

אישה מתולתלת עם חולצה ירוקה ופרצוף מתלבט יושבת ליד שולחן עם שקיות מתנה ובלונים

תקבעו את התקציב העומד לרשותכם

הצעד הראשון בתהליך חיפוש מתנת יום הולדת הוא להחליט איזה סכום אתם מוכנים להוציא עליה. כמובן שזה תלוי במידת הקרבה וההיכרות שלכם עם מקבל המתנה והגיל שלו.

באפן טבעי תצטרכו להוציא יותר כסף על מתנה יקרה ומיוחדת ליום ההולדת ה-50 של אימכם היקרה מאשר על יום הולדת 16 של האחיינית שלכם. קביעת תקציב שלא תוכלו לחרוג ממנו תעזור לכם לצמצם את רשימת האפשרויות ולנפות פריטים יקרים מדי שאינכם יכולים להרשות לעצמכם.

כמובן שזה לא אומר שאתם לא יכולים לחרוג טיפה מהתקציב העומד לרשותכם אם נתקלתם בפריט מדהים שיספק את הסחורה. בכל מקרה, תעשו סקר שוק רחב, תשוו מחירים ותמצאו מתנה שווה ומגניבה במחיר שפוי שלא יעשה לכם חור בכיס. 

תחשבו על מתנה המשלבת בין כמה תחביבים ותחומי עניין שונים

אם אתם משקיעים המון זמן ומאמץ בבחירת מתנת יום הולדת מושלמת, כנראה שמדובר באדם מיוחד וחשוב עבורכם שאתם מכירים היטב.

כדי למצוא מתנה בלתי נשכחת שהוא יעוף עליה, תנסו לחשוב מה חתן או כלת השמחה עושים בזמנם החופשי ובשעות הפנאי שלהם ואילו תחביבים ותחומי עניין מדברים וקורצים אליהם במיוחד.

תחשבו על מתנה מקורית שתשלב בין כמה פעילויות אהובות עליו במיוחד. אתם יודעים שהוא קורא המון והתמכר לאחרונה לסדרה "מסע בין כוכבים"? תחרשו את האינטרנט כדי למצוא את ספרי "מסע בין כוכבים" הקלאסיים שעליהם מתבססת הסדרה.

יש לכם חברה טובה שאוהבת פריטי ריהוט מעץ ודואגת לשמירה על איכות הסביבה? זה יכול להיות רעיון מעולה לקנות לה רהיט אקולוגי וידידותי לסביבה מעץ ממוחזר.

כדי להביע את האכפתיות, ההערכה ותשומת הלב שלכם לאדם מסוים, כדאי להשקיע מאמץ במציאת מתנת יום הולדת שתשקף את תחומי העניין, התחביבים וההעדפות שלו ותהיה קרובה לליבו. היא תמחיש לו בצורה מושלמת שאתם מכירים אותו היטב. רגישים לצרכים ולדרישות שלו ובאמת רוצים לעשות לו טוב על הלב. 

תוודאו שהמתנה שבחרתם מתאימה לסגנון ולטעם שלהם

שיקול חשוב נוסף בבחירת מתנת יום הולדת טובה הוא הטעם והסגנון האישי של מקבל המתנה.

אם החלטתם לקנות לו פריט לבוש או ריהוט, אתם צריכים לוודא שהוא קולע להעדפות שלו. אם אתם יודעים שהוא לא מתחבר לצבעים חמים בוהקים ונועזים כמו אדום או צהוב, תנסו לחפש פריט בגוון קר, מעודן ומאופק יותר כמו כחול או ירוק.

אם הבית שלו מעוצב בסגנון מודרני, עכשווי ומינימליסטי, אין טעם לקנות לו פריט וינטג’ בעיצוב רטרו בסגנון של פעם שלא ישתלב בחלל החדר וייראה מנותק ולא קשור לשום דבר. כמובן שלמצוא פריט שבאמת יקלע לטעם של מקבל המתנה הוא אתגר שמסבך את כל העסק.

אבל אם אינכם מעניקים את המתנה סתם כי ככה נהוג וכדי לצאת ידי חובה ואתם באמת רוצים לרגש ולהפתיע את האדם היקר לליבכם במתנה שווה עם השקעה ומחשבה מאחוריה, תצטרכו לעשות את המאמץ הזה ולבחור בקפידה פריט שידבר אליו ויעשה לו את זה. 

דרך אחרת להדהים את חתן השמחה במתנה מקורית ומיוחדת באמת היא לחפש פריט ייחודי העשוי בעבודת יד או להכין את המתנה בעצמכם. מתנה עם נגיעה והתאמה אישית היא פי אלף יותר מיוחדת, מרגשת ונוגעת ללב מכל פריט סתמי וסטנדרטי שיש עוד מיליון כמוהו.

גם אם המתנה שהכנתם במו ידיכם לא יצאה מושלמת, נטולת רבב ומלוטשת לגמרי, לא צריך לדאוג ולהתבאס. היא ממש לא חייבת להיראות כאילו היא יצאה מפס ייצור המוני במפעל, מה שחשוב באמת זאת הכוונה.

תהיו בטוחים שהאדם החשוב עבורכם יעריך את כל המאמץ והעבודה שהשקעתם בניסיון ליצור מתנה מיוחדת ויחידה במינה שתגע בליבו. 

תהיו קשובים לצרכים ולהעדפות של האדם היקר לליבכם

במקרים רבים אנחנו כל כך ממוקדים ומרוכזים בעצמנו עד שאנחנו בכלל לא שמים לב לדברי האדם השני ולא טורחים להקשיב לו באמת ולהבין מה עובר עליו.

כדי לעשות הפתעה נעימה לבעל השמחה ולקנות לו מתנה שהוא ירצה וישמח לקבל, חשוב לשים לב לרצונות ולהעדפות שלו ולדעת לקרוא בין השורות ולהבין אילו פריטים ידברו עליו וישאירו אותו מרוצה.

במקום לבחור כלאחר יד מתנה מיותרת וחסרת תועלת שסתם תעלה אבק על המדף, חשוב להשקיע מחשבה ותשומת לב לבחירת מתנה המתאימה לצרכיו הנוכחיים וקולעת לטעם ולתחומי העניין שלו.

המאמץ וההשתדלות למצוא פריט ייחודי ושווה שהוא יתחבר אליו מפגינה עד כמה הוא חשוב ויקר עבורכם.

חלק מהאנשים מעדיפים לעשות לעצמם חיים קלים ולחסוך את כל הניחושים וההתלבטויות ופשוט שואלים את חתן או כלת השמחה איזו מתנה הם היו רוצים לקבל, אבל זה מוציא את כל הכיף מהעניין והורס את אפקט ההפתעה. 

יום כיף ופעילות מהנה יכולים להיות מתנת יום הולדת מנצחת

אנשים רבים מעדיפים חוויות, זכרונות ופעילויות כיפיות שהם אוהבים לעשות על פני מתנה חומרית. אם נראה לכם שלאדם החוגג את היום הולדת יש כבר הכול וקשה לחשוב על משהו שיפתיע אותו, למה שלא תארגנו עבורו בילוי שהוא מתחבר אליו.

אם הוא אוהב לבלות זמן איכות עם הילדים, כרטיסים לגן החיות או קרקס חדש שהגיע לעיר יכולים להיות מתנה מגניבה שהוא יעריך. אולי הוא דווקא מעדיף לקחת פסק זמן מהשגרה הלחוצה והעמוסה וליהנות מבילוי זוגי רומנטי עם החצי השני שלו.

אם תעניקו לו שובר לארוחת ערב במסעדה האהובה עליו או יום כיף מפנק בספא, הוא יהיה אסיר תודה על ההזדמנות לנקות את הראש, לתפוס קצת שקט ושלווה ולבלות את הזמן בנעימים ללא הפרעות והסחות דעת.

אם תוכלו גם להשגיח על הילדים בזמן שהוא נהנה מבילוי זוגי או יום כיף מלהיב, אז בכלל שיחקתם אותה עם מתנה בלתי נשכחת שתיחרט בראשו לזמן רב.

תחזרו אחורה בזמן לרגעים קסומים

כמובן שלא תוכלו להעניק במתנה מכונת זמן. אבל אם עברתם כברת דרך ארוכה עם אדם חשוב ויקר לליבכם, לא תתקשו למצוא מתנה בעלת ערך רגשי גבוה שתעורר את הזיכרונות הנעימים והטובים ביותר שאתם חולקים.

תחשבו על פריט מקורי וייחודי שיחזיר אותו לתקופת הנעורים שלו בצבא ובלימודים, ההתאהבות בנשמה התאומה שלו או תקופת הילדות העליזה וחסרת הדאגות.

ההזדמנות להתרפק על רגעים מאושרים מהעבר מעניקים למתנה שלכם מימד ורובד רגשי שהוא יזדהה איתו וייקשר אליו בקלות. מתנות עם משמעות עמוקה שמספרות סיפור אישי ממלאות אותנו בנחת ואושר ועושות לנו טוב על הלב, מה שהופך אותן להימור בטוח שאי אפשר לטעות איתו. 

תעזרו להם להגשים חלום או לטפח תחביב מועיל

מתנת יום הולדת מצוינת ממש לא חייבת להיות פריט חומרי וגשמי. זאת יכולה להיות גם חוויה מיוחדת או פעילות מועילה ושימושית המתקשרת לתחביבים, תחומי העניין והשאיפות שלו.

אם חתן השמחה הוא טיפוס הרפתקני שתמיד חלם לרחף באוויר, אז למה שלא תארגנו עבורו צניחה חופשית? הוא יהיה ברקיע השביעי ולא ישכח את היום הזה לעולם.

הבן שלכם אוהב להכין יצירות מעץ אבל אף פעם לא למד את האומנות המרתקת הזאת ברצינות? במקום להעניק לו במתנה עוד משחק מחשב או גאדג’ט יקר, למה שלא תרשמו אותו לסדנת חריטה וגילוף בעץ שתאפשר לו לשפר את המיומנות שלו.

מתנה המאפשרת להגשים חלום או לרכוש כישורים חדשים, לטפח תחביב אהוב ולהפוך לאדם טוב יותר היא הרבה יותר מיוחדת, יקרת ערך ומשמעותית מכל גאדג’ט נוצץ או חפץ גשמי וחומרי שאפשר להחזיק ביד. 

שאלות חשובות שצריך לענות עליהן כדי לבחור מתנת יום הולדת טובה

מה חתן או כלת השמחה אוהבים?

קודם כל, תזכרו שאינכם קונים את המתנה בשבילכם, אלא עבור אדם אחר עם צרכים ודרישות משלו. לכן, כדי לפגוע בול עם מתנה מעולה שהוא ירצה וישמח לקבל, אתם צריכים לקחת בחשבון את תחומי העניין, ההעדפות והטעם האישי שלו.

במקום לגשש באפלה, לשלוף מהמותן ולהמר על פריט אקראי ללא כל מחשבה מעמיקה, עדיף ללכת על בטוח ולחשוב על משהו שאמור לדבר אליו.

אם תהיו סגורים על מה שהאדם שחוגג את יום ההולדת עשוי להעריך וליהנות ממנו, תוכלו לצמצם באופן משמעותי את סוגי המתנות הרלוונטיים שצריך לקחת בחשבון ולהתמקד בפריטים המתאימים ביותר שידברו אליו .

אל תתעצלו להכין רשימה עם כל התחביבים ותחומי העניין שלו, בהווה ובעבר. לאחר מכן, תכתבו רעיונות למתנות קטנות או גדולות התואמות ומתקשרות לכל מה שמעניין אותו.

כמובן שאתם לא חייבים לרכוש את כל המתנות האלה בבת אחת, אבל תוכלו לחשוב לעומק על הפריט הראוי וההולם ביותר שיגרום לו להיות מרוצה עד הגג. 

מה הם שונאים ולא מוכנים לסבול?

תצטרכו לבחון את הצד השני של המטבע ולשלול מתנות גרועות ובעייתיות שהם בחיים לא יתחברו אליהן. תחשבו מה לא עושה להם את זה וממה הם מתרחקים? זה יבטיח שלא תבזבזו את הכסף שלכם על מתנה מיותרת שלא תתקבל בעין יפה. 

מה הם צריכים ומחפשים?

להעניק מכשיר חשמלי. גאדג’ט או כלי בית חיוני ובסיסי יכול להיראות כמו מתנת יום הולדת משעממת, בנאלית וחסרת מעוף, אבל זה רחוק מהמציאות. במקום לנסות להמציא את הגלגל ולבלוט בנוף עם מתנה מקורית ויוצאת דופן, לפעמים פריט פשוט ושימושי יכול לסגור את הפינה בצורה מושלמת לחתן השמחה ולחסוך לו לא מעט כסף, זמן וכאב ראש.

נניח שהחבר או קרוב המשפחה שחוגג יום הולדת עבר לאחרונה לבית חדש, למה לא לתת לו שובר מתנה (גיפט קארד) למימוש ברשת "הכול לבית" גדולה או לקנות לו פריט נוי דקורטיבי שיקשט את הבית החדש שלו ויוסיף לו המון סטייל ואופי.

כשהיום הגדול מתקרב, תפקחו אוזניים ותנסו לדלות כל רמז או אזכור לפריט מסוים שהוא מחפש ורוצה לקנות או משהו שהתקלקל והוא חייב להחליף. לעתים קרובות אנו מסתבכים בחיפוש קדחתני אחר מתנה יוצאת דופן שתגנוב את ההצגה ונשארים אובדי עצות, כשהרעיון למתנה המושלמת שהוא יעריך נמצאת מתחת לאף שלנו.

אפילו משהו קטן ופשוט כמו חפיסת עפרונות איכותיים יכולה להיות מתנה מעולה עבור אדם שעוסק בציור ובשרטוט ומשתמש בהם לעתים קרובות. המסקנה פשוטה: אין שום דבר רע בלתת במתנה פריט פשוט, שימושי ופונקציונלי כל עוד מקבל המתנה באמת זקוק לו ויפיק ממנו תועלת. 

מהו הטעם והסגנון שלהם?

חמוד וקיטשי, מודרני, מינימליסטי ועתידני או כפרי, גס ומחוספס, לכל אחד מאיתנו יש סגנון עיצוב אישי שהוא מתחבר אליו וחייבים לשים לב להיבט הזה כשאתם מחפשים את מתנת יום ההולדת המושלמת.

גם אם אתם חושבים שהאדם החשוב לכם אינו מבין כלום מהחיים שלו ובעל טעם הזוי ומזעזע, אל תנסו לחנך אותו ולכפות עליו את הסגנון המועדף עליכם. מתנת יום הולדת זה ממש לא התזמון הנכון לעשות את זה.

לדוגמה, אם אתם מחפשים מתנת יומולדת לבת שלכם שלאחרונה נכנסה חזק לקטע של פאנק וסגנון לבוש גותי ומתהלכת בבגדים צעקניים ופרועים, עדיף לא לקנות לה מתנה המכוסה בהדפסים פרחוניים ולבבות, גם אם אתם בטוחים שמדובר בשיגעון חולף ושהפריט שקניתם הרבה יותר מחמיא ומתאים לה. רוב הסיכויים שזה לא יתקבל בברכה והמתנה תיזרק לפח. 

האם מדובר ביום הולדת עגול?

אין ספק שגיל החוגג או החוגגת משחק תפקיד חשוב בסוג ואפי מתנת יום הולדת המתאימה ובסכום שתצטרכו להשקיע בה.

אין מה לעשות, חגיגות יום הולדת 18 או 21 הן מעט גדולות ומיוחדות יותר כי מדובר בציון דרך משמעותי שבו חתן או כלת השמחה הופכים לבגירים. מתגייסים ועוברים לשלב חדש בחיים.

זה נכון גם כשמדובר בגיל עגול שבו אנו מחליפים קידומת כמו 30, 40 וכו’. במקרים כאלה, נהוג לתת מתנות גדולות ויקרות יותר מבדרך כלל. 

דגשים חשובים לחשיפת והענקת מתנת היום הולדת שקניתם

אף פעם אל תשאירו את תג המחיר

כדי למנוע מבוכה. אי נעימות וחוסר נוחות, הקפידו להוריד את תווית המחיר מהמתנה שלכם. זה לא מנומס שמקבל המתנה יראה כמה כסף בזבזתם עליה וידע את השווי הכספי שלה.

הערך האמיתי של המתנה שלכם עבור המקבל נקבעת על ידי ההשקעה, המחשבה והמסר מאחוריה ולא על ידי תג המחיר שלה.

תחשבו כיצד להתאים אישית את המתנה שלכם

הסוד מאחורי מתנה מרגשת ומיוחדת באמת זאת נגיעה אישית שבעל השמחה יזדהה איתה. לדוגמה, אם החלטתם לפנק אותו בעוגת יום הולדת. תלכו על עוגה מעוצבת עם תמונה של החוגג או החוגגת.

האקסטרה מאמץ שהשקעתם ישאיר רושם חזק יותר ויהפוך את המתנה שלכם ליחידה במינה ובלתי נשכחת.

תצרפו מסר אישי

מומלץ בחום לצרף פתק או כרטיס ברכה עם איחולים אישיים מהלב. מסר אישי שנכתב במילים שלכם הוא סימן לאכפתיות, התחשבות ותשומת לב מיוחדת שבעל היום הולדת תמיד יעריך.

תנצלו לטובתכם את אפקט ההפתעה

הפתעה מפתיעה ולא צפויה תמיד נחרטת בזיכרון לזמן רב יותר ומעלה חיוך רחב על פניו של האדם היקר לליבכם. תחשבו על דרכים יצירתיות להפתיע את מקבל המתנה. זה יהפוך את תהליך הענקת המתנה להרבה יותר כיפי, מרגש ומלהיב.

תשקיעו במתנה מקורית עם אמירה

דרך מצוינת לשחק אותה עם מתנה בלתי נשכחת שתרגש את חתן או כלת השמחה עד דמעות היא להשקיע בה חלק מעצמכם. אולי תכינו את המתנה במו ידיכם, תכללו הקדשה אישית או תצרפו שיר נוגע ללב שכתבתם בעצמכם.

זה הופך את המתנה שלכם ליקרה מפז ומשדרג אותה מחפץ סטנדרטי וחסר ייחוד למחווה מיוחדת שתמיס את ליבו של האדם המיוחד בחייכם. 

אל תלכו על המובן מאליו

מתנה סתמית, בנאלית ושגרתית לא תספק את הסחורה. תתרחקו מקלישאות שחוקות ודביקות וטרנדים לעוסים. תחשבו מחוץ לקופסה ותעופו על כנפי הדמיון כדי למצוא פריט חדשני עם אמירה ייחודית.

משמעות סמלית עמוקה ונגיעה אישית. זה המתכון הבטוח למתנה מנצחת שתעלה על כל הציפיות. 

תפזרו ערפל ומסתורין סביב המתנה שהכנתם

אתם צריכים לחשוב על דרך להפוך את המתנה שלכם למסעירה, מלהיבה ומסקרנת יותר. אתם צריכים לעורר אצל מקבל המתנה מתח, ציפייה והתרגשות שיהפכו את המתנה להצלחה מסחררת שתיחרט בזיכרון שלו לזמן רב.

תפזרו רמזים סביב המתנה המסתורית שהכנתם כדי לעורר עניין וסקרנות, תבקשו ממנו לפתוח את האריזה בעיניים עצומות או תחביאו את המתנה במקום כלשהו ותהפכו את זה לסוג של משחק "חפש את המטמון".

חוויה מפתיעה ומסעירת חושים מהסוג הזה היא תמיד קלף מנצח שאי אפשר להתעלות עליו. 

שאלות ותשובות

בחורה עם דיער סגול ואוברול שחור מחזיקה שתי קופסאות מתנה רקע צהוב

האם אני יכול לבנות על כך שכולם ירעיפו עלי מתנות ביום ההולדת שלי?

כמובן שאתם לא יכולים להכריח ולחייב אנשים אחרים להעניק לכם מתנות לימי הולדת. אבל רוב האנשים נוהגים לקנות מתנות בימי ההולדת של האנשים הקרובים והיקרים לליבם כדי להפתיע ולשמח אותם ביום החגיגי והמיוחד הזה ולהראות עד כמה הם חשובים עבורם. חלק מהאנשים שונאים להחליף מתנות ורואים בזה טקס והרגל שטחי ומיותר שהם מעדיפים לוותר עליו.

כמובן שזה לא מנומס לבוא למסיבת יום הולדת בידיים ריקות, ואם חבר שלכם התנחל במסיבה המושקעת שהרמתם בלי לטרוח להביא מתנה קטנה, לפחות שישלם על המשקאות. נקודת האור היחידה בלהישאר ללא מתנות ביום ההולדת שלכם היא שתוכלו להחזיר באותו המטבע ולא תצטרכו לבזבז כסף על קניית מתנות לאחרים.

למה אנחנו בכלל מעניקים מתנות בימי הולדת?

שאלה מצוינת. המסורת עתיקת היומין שהשתרשה בתרבות האנושית החלה ביוון העתיקה. תאמינו או לא, הענקת המתנות לאנשים החוגגים את יום ההולדת שלהם נועדה במקור להגן עליהם מרוחות רעות… אבל זה רק קצה הקרחון. בתקופת האימפריה הרומית, רק גברים זכו לקבל מתנות לכבוד יום ההולדת שלהם. האפליה הזאת הגיעה לסופה רק במאה ה-12 כאשר גם נשים החלו לחגוג את ימי ההולדת שלהן ולא קופחו במתנות. 

האם זה הולם לתת את המתנה לפני היום החגיגי עצמו?

אם אתם צריכים לבחור בין לתת את מתנת היומולדת שהכנתם לפני היום המיוחד או לאחר שהוא כבר חלף, כמובן שעדיף להקדים ולהעניק את המתנה מראש מאשר לפספס את התאריך החשוב. הדבר האחרון שאתם רוצים זה ליצור רושם שבכלל שכחתם מכל האירוע ולא טרחתם לקנות מתנה בזמן.

לעומת זאת אם תפנקו את החוגג או החוגגת במתנה שווה עוד לפני שחל יום ההולדת שלו, זה יראה להם שהפגנתם יוזמה והתחלתם לחפש את המתנה המושלמת זמן רב מראש- מה שרק יוסיף לכם נקודות זכות ויפגין את ההערכה, ההתחשבות והדאגה שלכם. זה כל הסיפור.

האם זה בסדר לבקש מתנה מסוימת?

תזכרו את כלל הברזל הבא: אף פעם אל תבקשו מתנה מסוימת או סכום כסף כלשהו בתור מתנת יום הולדת. כל הקטע במתנה היא שמדובר במחווה של אדם אחר הנעשית בהתנדבות ובצורה ספונטנית. זה גם הורס את כל הכיף ואפקט ההפתעה אם תדעו מה בדיוק אתם הולכים לקבל מראש.

האדם שמעניק את המתנה אינו ג’יני שחייב למלא כל משאלה שלכם ולכן כל ניסיון לאלץ אותו לקנות לכם פריט מסוים משדר חוסר נימוס. מה שכן אתם יכולים לרמוז שאתם מעדיפים לקבל במתנה כסף מזומן על פני מוצר מסוים שייתכן שאין לכם כל צורך בו. 

מדוע חשוב לתת מתנות ליום הולדת?

באירועים ונסיבות מסוימים נהוג להביא מתנות. ימי הולדת, תאריכים סמליים ונקודות ציון חשובות, ארוחות ומסיבות שהוזמנתם אליהן או חגים – בכל המועדים והמצבים האלה מקובל להעניק מתנה.

אבל לא מדובר רק בהרגל מושרש וכלל נימוס לא כתוב, למתנה יש משמעות סמלית הרבה יותר עמוקה ומיוחדת והיא משרתת מטרה חשובה במיוחד: להפגין את הכרת התודה שלכם כלפי האדם היקר לליבכם ולהראות עד כמה אתם מעריכים ומוקירים את התפקיד והמקום המיוחד שיש שלו בחייכם.

למה אנו קונים מתנות לימי הולדת?

אבות אבותינו החלו את המנהג המקסים הזה כדי לגרש רוחות רעות שהציקו לחתן השמחה. הם האמינו שהאדם שחוגג את יום ההולדת חשוף ופגיע במיוחד בפני שדים ורוחות רעות דווקא בתאריך הסמלי וביום המיוחד הזה, ולכן כל החברים ובני המשפחה התאספו ביחד כדי לחגוג את המאורע החשוב, להחליף מתנות ולוודא ששום דבר רע לא יקרה לבעל יום ההולדת. 

האם מתנת יום הולדת טובה חייבת להיות שי צנוע וסמלי ולא משהו יקר וראוותני?

ממש לא. זה לגמרי תלוי בצרכים ובהעדפות של מקבל או מקבלת המתנה. חשוב להבין שלא מדובר במדע מדויק ואין נוסחה אחידה למתנה המושלמת שמתאימה באופן גורף לכולם. אין ספק שמתנת יום הולדת צריכה להיות מקורית וייחודית, אבל אין לזה שום קשר לתג המחיר שלה. אתם צריכים לפעול על פי שיקול הדעת שלכם ולחשוב איזה פריט יעבוד בצורה הטובה ביותר וירצה את בעל השמחה.

לפעמים גם מתנה מהלב עם משמעות עמוקה שלא הוצאתם עליה אפילו שקל אחד (כמו פרחים טריים שקטפתם מהגינה יחד עם איחולים לבביים) תעשה את העבודה, אבל אין שום דבר פסול בלהוציא סכום לא מבוטל על מוצר יקר ומשוכלל (שאתם יודעים שחתן השמחה שם עליו עין כבר מזמן אבל לא הרשה לעצמו לקנות אותו בעצמו).

האם גם חוגג או חוגגת יום ההולדת צריכים לתת מתנה לאורחים שבאו לאירוע שלהם?

ברוב המקרים, חילופי מתנות מתבצעים על בסיס הדדיות. כשאתם נותנים למישהו מתנה, הוא ירגיש את החובה להחזיר לכם טובה ולתת לו מתנה בנסיבות דומות. למרות שאנו לא תמיד מצפים לתמורה ומעניקים את המתנה כדי להביע הערכה, התחשבות או הכרת תודה, בדרך כלל מקבל המתנה ישאף להחזיר לנו מתנה לא פחות טובה בהשקעה דומה. אבל מעבר לחילופי מתנות רגילים, חלק מהאנשים נוהגים לתת מתנה לאורחים שמגיעים למסיבת יום ההולדת שלהם. בדרך כלל מדובר בשי קטן וצנוע שנועד להפוך את האירוע למקורי, מיוחד, מהנה ומבדר יותר. 

השורה התחתונה

בחורה עם כובע יום הולדת מחייכת ומחזיקה מתנה צהובה עם סרט אדום רקע תכלת

לא משנה על איזו מתנת יום הולדת החלטתם ללכת, אתם יכולים להיות בטוחים שחתן השמחה יעריך את המאמץ והמחשבה שהשקעתם כדי למצוא את הפריט הנכון שהוא יתחבר אליו ויהנה ממנו.

בין אם מדובר במתנה פשוטה וסמלית המביעה את ההערכה ותשומת הלב שלכם או מחווה מיוחדת ומרגשת עד דמעות שלא תישכח במשך זמן רב, אם תיישמו את הטיפים והעצות שמצאתם כאן תוכלו לעשות בחירה מנצחת שלא תתחרטו עליה לרגע בלי להסתבך ולשבור את הראש.

אין דבר נעים, מרגש ומספק יותר מלצפות כיצד בעל השמחה מתלהב מהמתנה המהממת שהענקתם לו ומביט עליכם בעיניים בורקות מלאות הערצה, הכרת תודה והתפעלות.

אין לנו ספק שהמידע המועיל והשימושי במדריך הקנייה המקיף הזה יעזור לכם לצאת גדולים בבחירת מתנת יום הולדת לאדם מיוחד בחייכם ויחסוך לכם המון ספקות, התלבטויות ואכזבות!

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן