מלונות מומלצים לצליאקים ללא גלוטן: 5 מלונות מומלצים ומטריפים לצליאקים וללא גלוטן לשנת 2024

נסיעה לחופשה יכולה במהירות להיות אתגר לא פשוט ברמה הספונטנית עבור אנשים הסובלים מרגישויות שונות למזון וכן גם לצליאקים שלנו הקטנים וגם הגדולים. במקום להינות מחופשה מהנה ומוצלחת, תצטרכו לשבור את הראש מה בטוח למאכל, איפה ניתן למצוא מסעדות מתאימות ולהיות עסוקים בדאגות במקום בהנאה.

בדיוק בגלל זה הכנו לכם את הדירוג הזה למלונות שמותאמים לבעלי רגישות לגלוטן ולצליאקים. מלונות אלו ידועים במדיניות של התחשבות בבעלי אלרגיות וחלקם אף נוצרו על מנת לספק חוויית חופשה בטוחה ונעימה עבור אוכלוסיות הסובלות מאלרגיות מזון שונות.

ממהרים? הנה 3 המלונות המובילים בדירוג שלנו:

השורה התחתונה
הבחירה שלנו
מלון קראון פלאזה, ברלין 
מלון קראון פלאזה, ברלין 
מפנקת במיוחד
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
מלון במיקום מרכזי ונוח, שייך לרשת מלונות קראון פלאזה המוכרת. החדרים במלון מרווחים והתפריט איכותי, כשר ושופע מאכלים ללא גלוטן המותאמים לבעלי רגישות וצליאקים.
חופשה זוגית
מלון פלאיה דל קארמן, קוסטה דל סול, ספרד
מלון פלאיה דל קארמן, ספרד
עיצוב ייחודי
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
מלון המעוצב בכל הטוב שיש לספרד להציע וממוקם בקוסטה דל סול היפיפייה. המלון מציע מסעדה עם תפריט ללא גלוטן וצוות המלון ישמח לסייע לכם למצוא מסעדות מקומיות נוספות הבטוחות לצליאקים ולבעלי רגישויות.
במקום השלישי
Shila מלון באתונה
מלון פורטו ביי, איטליה
נופים נפלאים
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
הנוף הקסום של המלון הזה הוא רק הדובדבן שבקצפת. החדרים מרווחים, השירות מעולה והאוכל- ללא גלוטן.

צליאק ורגישות לגלוטן – שניהם תסמינים להתקפה חיסונית שבה הגוף מזהה את חלבון הגלוטן שנמצא בחיטה, שיפון, שעורה ושעורה, ומשיב בתגובה חיסונית תקינה.

רגישות לגלוטן יכולה ליצור פגיעה במערכת העיכול, המביאה לתסמינים כמו כאבי בטן, השפעה על מזון והפרעות במערכת העיכול.

בין אם אתם סובלים מצליאק או מרגישות לגלוטן, התייחסות מיוחדת לתזונה ולמקומות בהם תשהו במהלך החופשה שלכם, היא בעלת חשיבות גבוהה בנסיעה לחו"ל.

לא משנה איזה יעד תבחרו לחופשה הבאה שלכם, דובאי, פריז או לונדון, תוכלו למצוא מלונות המתאימים לחולי צליאק ובעלי רגישות לגלוטן בכל מקום.

אז בואו לא נבזבז זמן ונעבור ישר אל..

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

5 מלונות הכי מומלצים לבעלי רגישות לגלוטן וצליאקים 

1

מלון קראון פלאזה, ברלין, גרמניה

כשר ומותאם לשומרי שבת

הבחירה שלנו

מלון הממוקם באזור מרכזי בברלין ומציע תפריט מגוון ובטוח לבעלי רגישויות מזון ובעלי אלרגיה לגלוטן.

מלון קראון פלאזה ידוע במדיניות מתחשבת במיוחד בבעלי רגישויות למזון. המטבח מספק תפריט מגוון ואיכותי ללא גלוטן, הכולל לחמים, מאפים וקרקרים ומציע שירותים נוספים כגון שירות חדרים וחדרים המתאימים לצרכי האורחים הספציפיים. בנוסף, המלון כשר ככה שהוא מושלם לשומרי מסורת שמחפשים חופשה הכוללת מלון וארוחות.

2

מלון פלאיה דל קארמן, קוסטה דל סול, ספרד

חופשת חלומות

תפריט עשיר

אחד מהמקומות המבוקשים ביותר לחופשה בספרד, המלון מציע נופש מושלם עם נופים יפים, שירות איכותי ופעילויות מרתקות.

ספרד היא מדינה נפלאה לטיולים, ובמלון זה תמצאו מסעדה המציעה תפריט עשיר ומגוון של מנות ללא גלוטן, וגם אפשרות להזמין מנות מותאמות אישית.

המלון ממוקם בחלק המזרחי של חוף ריו הדה לה פלאיה ומתאים לזוגות, משפחות ואף לקבוצות חברים שרוצים ליהנות מחופים יפים, פארקי שעשועים, מסעדות וברים.

החדרים במלון פלאיה דל קארמן רומנטיים ומפנקים, ומאובזרים בכל המתקנים הנדרשים לשהייה נעימה.

קוסטה דל סול היא עיר תיירותית פופולרית מאוד עם מגוון פעילויות לכל הגילאים. תמצאו בה הצגות תיאטרון שונות, מועדוני לילה, וסדנאות אמנותיות. ככה שגם מחוץ למלון יש המון מה לעשות בחופשה באזור ושפע המסעדות באזור יבטיח שתמצאו מסעדות המותאמות לצליאקים ובעלי רגישויות מזון שונות.

3

מלון פורטו ביי, דאונין, איטליה

נופים מרהיבים

צוות תומך

באיטליה תיירים הסובלים מצליאק ורגישות לגלוטן יוכלו ליהנות מהמסעדה במלון המציעה מגוון רחב של מנות עם אופציות ללא גלוטן.

דאונין היא עיירת חוף יפהפייה השוכנת באזור ליגוריה האיטלקי, המכונה גם כיפת הרומנטיקה של הרי האפן.

המלון מצויד בכל הפינוקים והשירותים הנדרשים לחופשה מושלמת. החדרים במלון פורטו ביי מרווחים, מסודרים בסגנון עירוני-ים ומציעים נוף פנורמי לים או לנופי העיר המקסימים.

המלון מתגאה בשירות אירוח מקצועי וחם, וכולל מסעדה איכותית שמציעה מנות טעימות מהמטבח האיטלקי המפורסם.

4

מלון קראון פלאזה, לונדון, אנגליה

לטייל בראש שקט

מיקום מושלם

לונדון מציעה מגוון רחב של אפשרויות תיירותיות, ובמלון הזה תוכלו למצוא מסעדה עם תפריט עשיר של מנות ללא גלוטן.

המלון ממוקם בלב מרכז העיר, מה שהופך אותו לאידיאלי לתיירים, משפחות ולאנשי עסקים.

המלון כולל חדרי אירוח מרווחים ומפוארים המצוידים בכל הפינוקים הנדרשים לנו הישראלים המפונקים.

בנוסף לזה, המלון מציע מגוון רחב של שירותים ומתקנים נוספים, כגון מסעדה איכותית, מרכז כנסים ואירועים, מתקני ספא וכושר, ובריכת שחייה.

יתרון נוסף וחשוב הוא הקרבה של המלון לאתרים תיירותיים מובילים של לונדון, כמו פיקדילי סרקוס, המוזיאון הבריטי, תיאטראות ברודווי, ועוד.

המלון נמצא במרחק הליכה מתחנות הרכבת המרכזיות של העיר, מה שהופך את הטיול בעיר לנוח ונגיש.

5

מלון Pavillon Faubourg Saint-Germain & Spa, פריז, צרפת

צוות קשוב ואכפתי

התאמה אישית

המלון מצויד בכל המתקנים המודרניים והמפנקים ומציע חוויה יוקרתית ונעימה לאורחים שלו.

בירת האור מציעה גם היא מלון מקסים שמתעסק במיוחד בבעלי רגישות לגלוטן, עם תפריט משובח ומגוון רחב של מנות ללא גלוטן בהתאמה אישית.

החדרים במלון גלוטן פריי מעוצבים בסגנון מינימליסטי ואלגנטי. הם מאובזרים בכל השירותים הנדרשים כולל מיטות גדולות ונוחות, מקלחות מרווחות, מזגן, טלוויזיה מסך שטוח, אינטרנט אלחוטי חופשי ועוד.

המלון מציע גם מסעדה איכותית המציעה ארוחות בוקר מוגשות ואפשרות למגוון רחב של אוכל טבעוני וללא גלוטן.

המדריך המלא: איך מטיילים עם חולי צליאק ואנשים בעלי רגישות לגלוטן

מתכננים טיול וחולים בצליאק או אלרגיים לגלוטן? הכנו לכם מדריך מסודר שיעזור לכם להתכונן לחופשה נפלאה ללא לחצים.

מהי מחלת צליאק

מחלת הצליאק היא הפרעה אוטואימונית הפוגעת בעיקר במעי הדק. כאשר חולי צליאק צורכים גלוטן, מערכת החיסון שלהם מגיבה על-ידי פגיעה ברירית המעי הדק, מה שמוביל לתסמינים שונים במערכת העיכול ולתת-ספיגה פוטנציאלית של אבות מזון.

הסימפטומים של מחלת הצליאק יכולים להשתנות ועשויים לכלול כאבי בטן, נפיחות, שלשולים, עצירות, עייפות וירידה במשקל. האבחון כולל בדרך כלל בדיקות דם לבדיקת נוגדנים מסוימים ואישור באמצעות ביופסיה של המעי הדק.

הטיפול היעיל היחיד למחלת הצליאק הוא דיאטה קפדנית ללא גלוטן. משמעות הדבר היא, הימנעות מכל המזונות והמוצרים המכילים גלוטן, כולל לחם, פסטה, דגנים, ומזונות מעובדים רבים. עם ניהול נכון, אנשים עם מחלת צליאק יכולים לנהל חיים בריאים, אבל דבקות בתזונה נטולת גלוטן היא חיונית.

מה ההבדל בין צליאק ורגישות לגלוטן

מחלת הצליאק והרגישות לגלוטן הן שתי מחלות הכרוכות בתגובות שליליות לגלוטן, אך הן נבדלות זו מזו במנגנונים הבסיסיים שלהן ובחומרת התסמינים.

מחלת צליאק:

  • מחלת הצליאק היא הפרעה אוטואימונית הנגרמת על-ידי צריכת גלוטן, חלבון המצוי בחיטה, שעורה ושיפון.
  • במחלת הצליאק, מערכת החיסון תוקפת בטעות את רירית המעי הדק בעת צריכת גלוטן, מה שמוביל לדלקת ולפגיעה בווילי המעי.
  • נזק זה עלול לגרום לתסמינים שונים, כולל בעיות במערכת העיכול כמו כאבי בטן, שלשולים ונפיחות, כמו גם עייפות, ירידה במשקל וחוסרים תזונתיים.
  • האבחון כולל בדרך כלל בדיקות דם לבדיקת נוגדנים מסוימים ואישור באמצעות ביופסיה של המעי הדק.
  • הטיפול היעיל היחיד למחלת הצליאק הוא דיאטה קפדנית ללא גלוטן.

רגישות לגלוטן:

  • רגישות לגלוטן, הידועה גם בשם רגישות לגלוטן שאינה צליאק (NCGS) או אי סבילות לגלוטן, היא מצב המאופיין בתגובות שליליות לצריכת גלוטן ללא נוכחות של מחלת צליאק או אלרגיה לחיטה.
  • בניגוד לצליאק, רגישות לגלוטן אינה כרוכה בתגובות אוטואימוניות או נזק לרירית המעי.
  • התסמינים של רגישות לגלוטן יכולים להשתנות במידה רבה ועשויים לכלול בעיות במערכת העיכול, כגון כאבי בטן, נפיחות ושלשולים, כמו גם תסמינים שאינם במערכת העיכול כמו כאבי ראש, עייפות וכאבי מפרקים.
  • אבחון של רגישות לגלוטן הוא מאתגר ולעתים קרובות כרוך בשלילת מצבים אחרים כמו מחלת צליאק ואלרגיה לחיטה באמצעות בדיקות.
  • ניהול אורח חיים עם רגישות לגלוטן בדרך כלל כרוך בדיאטה ללא גלוטן כדי להקל על הסימפטומים, אם כי התגובה לדיאטה ללא גלוטן עשוי להשתנות בין אנשים וצריכה להיעשות בסיוע של דיאטנית מומחית.

אם נסכם בשורה, צליאק היא הפרעה אוטואימונית המאופיינת בפגיעה במעיים בתגובה לבליעת גלוטן, ולעומת זאת רגישות לגלוטן כרוכה בתגובות שליליות לגלוטן, ללא מעורבות אוטואימונית או נזק למעיים. חומרת הסימפטומים וקריטריוני האבחון שונים בין שני המצבים. בכל מקרה, נסיעה לחופשה לאנשים בעלי רגישות לגלוטן או צליאק תצריך הכנה ותכנון מוקדמים.

טיפים לנסיעה עם חולה צליאק או בעלי רגישות לגלוטן

ידיים מחזיקות עט מעל מפת עולם עם מצלמה משקפיים דרכון טלפון קפה ומאפה

נסיעה עם מחלת הצליאק דורשת תכנון קפדני כדי להבטיח לך חוויות בטוחות ומהנות תוך הימנעות מזיהום גלוטן. הנה כמה טיפים לטיול עם מחלת צליאק:

מחקר

לפני הנסיעה, בדקו מה האפשרויות למזון ללא גלוטן ביעד שלכם. חפשו מסעדות ללא גלוטן, חנויות מכולת וחנויות מזון בריאות באזור. אפליקציות ואתרים כמו Find Me Gluten Free יכולים לעזור לכם למצוא אפשרויות מעולות לסעודה ללא גלוטן בכל מקום בעולם.

ארזו חטיפים

אחד הטיפים הכי חשובים שנוכל לתת לכם- תביאו איתכם חטיפים ללא גלוטן לזמנים שבהם אפשרויות המזון הבטוח עשויות להיות מוגבלות, כגון במהלך טיסות או נסיעות ארוכות. ארזו מזונות שאינם מתכלים כמו אגוזים, זרעים, חטיפי גרנולה ללא גלוטן ופירות יבשים.

הודיעו לחברות תעופה ולינה

אם אתם טסים למדינה אחרת, הודיעו לחברת התעופה על מגבלות התזונה שלכם בעת הזמנת הכרטיס. חברות תעופה רבות מציעות ארוחות ללא גלוטן בהודעה מראש.

גם כשאתם מזמינים מקומות לינה, יידעו את המלון או את מקום האירוח בנוגע לצרכים התזונתיים שלכם, כך שהם יוכלו לבצע סידורים מתאימים.

הצטיידו בכרטיס תרגום

שקלו לשאת כרטיס תרגום בשפה המקומית שמסביר את המגבלות התזונתיות שלכם עקב מחלת הצליאק. זה יכול להיות מועיל בעת תקשורת עם צוות המסעדה אשר לא יכול לדבר את השפה שלך באופן שוטף.

ארזו מוצרים חיוניים ללא גלוטן

אם אתם חוששים שתתקעו בלי אופציות בטוחות למאכל, ארזו לטיול מוצרים חיוניים ללא גלוטן כגון לחם ללא גלוטן, קרקרים ופסטה. זה נדרש בעיקר אם אתם לא בטוחים לגבי זמינות של מזון ללא גלוטן ביעד שלכם.

אבל באמת שכיום כבר כמעט בכל מדינה תוכלו למצוא אופציות מעולות לבעלי רגישות לגלוטן וצליאקים. אם אתם לנים בדירה ומתכננים לבשל לעצמכם תוכלו לארוז תבלינים כמו רוטב סויה ללא גלוטן או חבילות רוטב לסלט לפינוק נוסף.

נקטו אמצעי זהירות במסעדות

כשאתם אוכלים בחוץ, וודאו שצוות המסעדה מבין היטב את הרגישות שלכם. נכון שתצטרכו להיות קצת "מתקרצצים" אבל הבריאות שלכם חשובה יותר ממה תחשוב עליכם המלצרית.

חשוב לשקף בצורה ברורה לצוות את הדברים מהם עליכם להימנע. תמיד צאו מנקודת הנחה שאנשים לא מבינים מה משמעות הרגישות או המחלה ופרטו היטב את הדברים מהם עליכם להימנע.

תשאלו שאלות על מרכיבים ושיטות הכנת מזון כדי להבטיח שהארוחות בטוחות לאכילה. בחרו במנות פשוטות ונטולות גלוטן באופן טבעי כמו בשרים על האש, דגים, סלטים וירקות.

היו מוכנים למקרי חירום

הצטיידו בתרופות נחוצות כגון אנטיהיסטמינים או תרופות אנטי דלקתיות במקרה של חשיפה מקרית לגלוטן. ההמלצה שלנו היא ליצור תיק רפואי קטן שיכלול בתוכו מלבד תרופות גם פרטי קשר לשעת חירום, ביטוח נסיעות ובריאות וכל מידע שיכול לעזור לאחרים לסייע לכם במקרה חירום.

הישארו ערניים

לא ממש צריך לכתוב את זה בשביל מי שסובל מצליאק או מרגישות לגלוטן, אבל למען הסדר הטוב, נזכיר שחשוב שתמיד תישארו ערניים למקורות פוטנציאליים של זיהום גלוטן.

תזכרו שמשטחי בישול משותפים, כלים או תבלינים יכולים להיות נגועים בגלוטן משימושים קודמים. סמכו על האינסטינקטים שלכם ואם אתם לא בטוחים לגבי בטיחות המזון, עדיף להימנע מכך.

על ידי תכנון מראש, תקשורת פתוחה עם אנשי שירות שונים שתפגשו בחופשה ושמירה על ערנות, אתם יכולים ליהנות מחוויית נסיעה בטוחה ונטולת מתח עם מחלת צליאק או רגישות לגלוטן.

שאלות ותשובות

בחורה עם כרית לצוואר ומסכת שינה מחזיקה מזוודה צהובה וחושבת רקע תכלת

כיצד כדאי להתכונן לנסיעה עם צליאק?

הכנה היא המפתח בעת נסיעה עם מחלת צליאק. בדקו אפשרויות אכילה ללא גלוטן ביעד שלכם, הודיעו לחברות התעופה ולמקומות הלינה על הצרכים התזונתיים שלכם, ארזו חטיפים ללא גלוטן והצטיידו בתרופות חיוניות במקרה של חשיפה מקרית לגלוטן.

מה כדאי לארוז בעת נסיעה עם צליאק או רגישות לגלוטן?

ארזו חטיפים ללא גלוטן המכילים אגוזים, זרעים, חטיפי גרנולה ללא גלוטן, פירות יבשים וקרקרים ללא גלוטן. חטיפים אלה יכולים להיות שימושיים במהלך טיסות, נסיעות ארוכות, או זמנים שבהם אפשרויות מזון בטוח מוגבלות.

כיצד אוכל להבטיח חוויית אכילה בטוחה בזמן נסיעה לחו''ל?

כשאתם אוכלים בחוץ, העבירו את הצרכים התזונתיים שלכם בצורה ברורה לצוות המסעדה, שאלו שאלות על מרכיבים ושיטות הכנת מזון, ובחרו במנות נטולות גלוטן באופן טבעי כמו בשרים על האש, דגים, סלטים וירקות. חקור מסעדות ללא גלוטן או השתמש באפליקציות כדי למצוא אפשרויות אוכל בטוחות.

האם עלי להודיע לחברות התעופה על מגבלות התזונה שלי?

כן, חיוני להודיע לחברות התעופה על מגבלות התזונה שלך בעת הזמנת הטיסה שלך. רוב חברות התעופה מציעות אפשרויות ארוחות מיוחדות, כולל ארוחות ללא גלוטן, אבל אתה צריך לבקש אותם מראש כדי להבטיח שהם זמינים במהלך הטיסה שלך.

כיצד אוכל להתמודד עם ארוחות במהלך טיסה עם צליאק?

בקשו ארוחה ללא גלוטן מחברת התעופה בעת הזמנת הטיסה שלכם. בנוסף, ארזו חטיפים ללא גלוטן משלכם כדי שלא תתקעו בלי משהו לנשנש. תמיד טוב להזכיר לדייל או הדיילת שיש לכם אלרגיה וכמובן בדקו היטב שהארוחה המוגשת לכם אכן נטולת גלוטן.

מה עלי לעשות במקרה של חשיפה מקרית לגלוטן במהלך נסיעה?

יש לשאת תרופות נחוצות כגון אנטיהיסטמינים או תרופות אנטי דלקתיות במקרה של חשיפה מקרית לגלוטן. כמו כן, יש לשאת פרטי קשר לשעת חירום עבור מתקנים רפואיים מקומיים או ארגוני תמיכה בצליאק למקרה שתזדקק לסיוע.

כיצד אוכל למצוא אפשרויות ללא גלוטן בשדות תעופה ובמהלך עצירות ביניים?

בדקו לפני הנסיעה האם בשדות התעופה שבהם תשהו יש אופציות ללא גלוטן. שדות תעופה רבים מציעים כיום אפשרויות מזון ללא גלוטן במסעדות או שיש להם חנויות מזון מיוחדות בהן תוכלו לרכוש חטיפים וארוחות ללא גלוטן.

השורה התחתונה

בחורה בלונדינית בחופשה מחייכת ומחזיקה המבורגר ללא גלוטן ברקע ים ועצים

נסיעה עם מחלת הצליאק או עם רגישות לגלוטן, דורשת תכנון והכנה קפדניים כדי להבטיח חוויית נסיעה בטוחה ומהנה. חשוב שתבדקו היטב את אופציות האוכל השונות ביעד שלכם ואת המודעות לאנשים בעלי רגישויות מזון שונות. .

ישנם מלונות המיועדים לאנשים שזקוקים לסביבה נקייה לחלוטין מגלוטן וברוב המלונות תוכלו למצוא מוצרים ארוזים שאינם מכילים גלוטן במידה והמטבח אינו מסוגל לייצר מוצרים בסביבה נקייה לחלוטין.

היינו ממליצים לכם לבחור את המלון על פי רמת ההימנעות שלכם מגלוטן. אם מדובר במחלת הצליאק, בחרו מלון שמיועד לבעלי רגישות גבוהה לגלוטן ואם מדובר ברגישות לגלוטן שאינה צליאק תוכלו לבחור מלונות המציעים מזונות ארוזים ללא גלוטן.

אל תשכחו להודיע לחברות התעופה על הרגישות שלכם. ארזו חטיפים מתאימים ושמרו על תקשורת פתוחה בנושא הרגישות עם כל איש שירות שיכול לסייע לכם.

נכון, שנסיעה לחופשה כזו נשמעת קצת יותר מציקה, אבל למעשה מדובר רק בהכנה מראש כדי לוודא שלא תתקעו בלי אוכל בטיול ולא תצטרכו להתחיל לחפש מסעדות מתאימות.

אנשים עם מחלת צליאק או רגישות לגלוטן יכולים להינות מחופשה מושלמת בדיוק כמו כולם.

הכנה מראש, מחקר על מלון מתאים, מסעדות ומזון בטיסה יעזרו לכם לטייל בהנאה ולהינות מכל יעד שאליו תבחרו להגיע. אז אירזו מזוודות, עלו על טיסה ושתהיה לכם חופשה נעימה.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

אופק דרימר
נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן