כספות ואבטחה לבית: 7 כספות ופתרונות אבטחה מומלצים לשנת 2024 [מדריך מקיף]

פתרונות לאבטחה ביתית טובה יכולים לאפשר לכם לישון בשקט וללא דאגות ולהיות בטוחים ב-100% שהרכוש והאנשים הכי יקרים לליבכם מוגנים היטב בכל עת.

כיום תמצאו בשוק אינסוף פתרונות אבטחה שונים. החל ממצלמות אבטחה, אזעקות, כספות, מנעולים חכמים, גלאי עשן וחיישני תנועה. אין פינה שלא ניתן לכסות ורצה שאי אפשר לסגור.

וכמובן שהם השתכללו והתפתחו בצורה משמעותית ורחוקים שנות אור מהמצלמה המצ’וקמקת והצופר המעצבן שהיה מתחיל ליילל ללא כל סיבה ממשית שהתרגלנו אליהם בעבר.

ממהרים? הנה 3 המובילים שלנו:

השורה התחתונה
יתרונות
חסרונות
הבחירה שלנו
כספת ביתית מפלדה עם לוח מקשים מתקדם Yale
כספת ביתית מפלדה עם לוח מקשים מתקדם
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
רוצים ליהנות מהביטחון והשקט הנפשי שמספקת כספת ביתית מוגנת היטב ועמידה בפני גניבה בלי לפשוט את הרגל ולרוקן את הארנק? כדאי שתשימו לב לכספת המעולה של Yale.
יתרונות
תא אחסון מרווח
מחיר נוח ונגיש
מקלדת דיגיטלית
חסרונות
אינה חסינת אש
איזון בין מחיר לאיכות
XIAOMI Mi Smart Sensor Set
XIAOMI Mi Smart Sensor Set
מערכת מתקדמת
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
מערכת האבטחה האלחוטית לבית חכם של חברת שיאומי היא פלא טכנולוגי עם פוטנציאל בלתי נגמר. אם תשתמשו בה נכון, היא תהפוך את החיים שלכם להרבה יותר נוחים ובטוחים.
יתרונות
כוללת חיישן תנועה ודלת
הפעלה ותכנות פשוטים דרך אפליקציית MI HOME
ניתן להתחבר לכל מכשירי בית חכם של שיאומי
חסרונות
מגיע עם חיישן אחד מכל סוג
תמורה מושלמת למחיר
Xiaomi Mi 360° 1080p מצלמת אבטחה
Xiaomi Mi 360° 1080p מצלמת אבטחה
מחיר משתלם
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
המצלמה הזאת מתעדת כל דבר קטן שקורה בבית שלכם: היא יכולה לעבוד מסביב לשעון ולתעד את כל מה שמתרחש בכל רגע נתון בצורה מושלמת.
יתרונות
חיבור אלחוטי
תוכלו לבחור 2 שיטות אחסון והקלטה
אפשרות להתחבר למצלמה מהסמארטפון
חסרונות
מופעלת באמצעות Wi-Fi בלבד

פתרונות אבטחה מודרניים מצטיינים בנוחות ופשטות תפעול ותחזוקה חסרת תקדים. רובם אפילו ניתנים להתקנה עצמאית שכל אחד יוכל להסתדר איתם בלי להסתבך ולשבור את הראש.

תוכלו לחבר אותם בכלום זמן וללא מאמץ ולשכוח מקיומן- הם כבר יעשו את כל העבודה ויספקו מעטפת מיגון ואבטחה אופטימלית לבית שלכם.

פתרונות האבטחה האלה מגיעים עם טונות של שכלולים ופיצ’רים מתוחכמים שבעבר היינו יכולים רק לחלום עליהם- כמו לנעול מרחוק את דלת הכניסה שלכם, לקבל התראות בזמן אמת על כל אירוע חריג ולצפות בכל אדם שנכנס ויוצא מדלת הבית שלכם מהסמארטפון שלכם.

החלטתם לשדרג את אבטחת הבית שלכם, אבל אתם לא יודעים מאיפה להתחיל ואיך למצוא דגמים איכותיים שיספקו את הסחורה וישאיר אתכם מרוצים? הגעתם למקום הנכון.

השוק מוצף באינספור כספות וכלי אבטחה לבית במגוון עצום של גדלים, צורות, דגמים, מפרטים ושכלולים. בעת חיפוש הדגם המושלם ה"תפור" לצרכים ולהעדפות שלכם, אתם הולכים להיתקל במבול של טכנולוגיות חדישות, מונחים טכניים ושמות מפוצצים.

כדי שלא תלכו לאיבוד במבחר העצום והמבלבל, החלטתי לעשות סדר בבלאגן ולהסביר לכם את כל מה שצריך לדעת כדי למצוא כלים שונים לאבטחה ביתית שתוכלו לסמוך עליהם בעיניים עצומות.

בסקירה שלנו בחרנו בקפידה את הכספות ופתרונות האבטחה הביתיים הטובים, המומלצים והנוחים ביותר לשימוש שיתאימו לכל צורך, העדפה ותקציב. 

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

7 פתרונות האבטחה והכספות הביתיות הכי טובות לשנת 2024

1

כספת ביתית מפלדה עם לוח מקשים מתקדם

בחירה מנצחת
הבחירה שלנו
הכספת המעולה הזאת של Yaleעשויה פלדה מחוזקת עם ברגים נסתרים שמעלים את דרגת ההגנה שלה ברמה אחת מעל המתחרים.
יתרונות
  • מחיר נוח ונגיש
  • אחריות של שנה
  • תא אחסון פנימי מרווח
  • מקלדת דיגיטלית לתפעול פשוט ונטול מאמץ
  • מפתח גיבוי העוקף את נעילת הכספת לכל מצב חירום
  • שכבת מגן רכה בתחתית הכספת
חסרונות
  • אינה חסינת אש

הכספות הביתיות של Yale עשויות מסגסוגת של פלדה ופחמן לעמידות משופרת בפני ניסיונות פריצה. הדלת בעובי 4 מ"מ ודפנות הכספת בעובי .2.5 מ"מ יקשו על הגנב לחדור לתוכה.

מידות הגודל של הכספת הן 20 על 32 על 20 ס"מ. זאת אומרת שהיא לא ענקית ותתאים לחללים ביתיים קטנים בצורה אופטימלית. זה גם אומר שהיא פחות כבדה בהשוואה לכספות אחרות.

מערכת צירי וברגי נעילה נסתרים מספקים הגנה אופטימלית מפני פריצות. למרות רמת המיגון והאבטחה הגבוהה של הכספת, חשוב לשים לב לכך שהיא אינה עמידה בפני נזקי אש ומים. 

תא אחסון פנימי בנפח 8.6 ליטר הוא אומנם לא הכי גדול שיש, אבל ישאיר לכם מספיק מקום לחפצי ערך קטנים ובינוניים. המשקל הנמוך והניידות של הכספת יכולים לעבוד לרעתכם כי הם מקלים על הגנב להרים ולסחוב אותה מהבית שלכם, אבל זה רק בהנחה שהוא יצליח להתגבר על ברגי הקיבוע ולעקור אותה מהמקום. 

2

XIAOMI Mi Smart Sensor Set

בית חכם
הגנה מתקדמת
דרך מעולה להגביר את רמת האבטחה בבית שלכם ולעשות צעד ראשון כדי להפוך את הבית שלכם לבית חכם.
יתרונות
  • הערכה כוללת חיישן חלון/דלת
  • חיישני תנועה ומפסק אלחוטי מקושרים לרכזת
  • שליטה מלאה באמצעות אפליקציית Mi Home
  • ניתן להתחבר לכל מכשירי בית חכם של שיאומי
  • שליטה קלה ופשוטה
חסרונות
  • הערכה מגיעה רק עם חיישן אחד מכל סוג

מערכות אבטחה אלחוטיות צברו תאוצה בשנים האחרונות והפכו לשם דבר בעולם אבטחת הבתים. מערכת כזו אינה מצריכה תכנון ובנייה של בית בו יושתלו כל מרכיבי האבטחה, גם משיכת כבלים וחוטי חשמל בקירות לא תמצאו פה. מערכת כזו עובדת על בסיס בית קיים ופועלת דרך הרשת האלחוטית בביתכם.

אז מה הפלא שחברת שיאומי הסינית, השואפת להפוך לשם דבר בתחום הבתים החכמים, קפצה על המציאה ומייצרת מערכות בית חכם ואביזרים משלימים שיהפכו את הבית שלכם לגן העדן הנוח, המתקדם והמאובטח ביותר שיש.

הערכה המושלמת והפשוטה הזאת כוללת רכזת שליטה (HUB) המתחברת לחשמל (שימו לב לכך שתזדקקו למתאם חשמל בשבילה) כפתור בקרה (נקרא גם מתג או מפסק), שקע חכם, חיישן תנועה וחיישן דלת/חלון מקושרים אלחוטית ליצירת בית חכם.

המערכת הזו מתחברת בהפעלה פשוטה אל החשמל ובאמצעות האפליקציה לרשת ה-Wi-Fi הביתית שלכם. היא תאפשר לכם לעקוב אחרי כל מה שמתרחש בבית, להתחבר לחיישני תנועה, חיישני לחות, מנורות ואפילו תוכלו לבחור צליל מותאם אישית בתור צליל האזעקה (רק שימו לב שהיא מתאימה למוצרי בית חכם של שיאומי).

שני חיישני התנועה הרגישים יעזרו לזהות תנועה של בני אדם וחיות מחמד עד למרחק של 7 מטרים ואף ניתן להשתמש בהם כדי להפעיל את התאורה בבית. גם חיישני דלת וחלון יתריעו לכם כאשר החלון או הדלת נפתחים בהתקנה פשוטה וקלה.

כמובן שעל כל מערך האבטחה המשוכלל הזה מנצחת אפליקציית Mi Home. ממנה תוכלו לשלוט בחיישנים השונים, לקבל התראות, לשנות הגדרות אבטחה ופעילות שונים. אין ספק שמערכת כזו היא שדרוג מדהים באבטחת הבית ותאפשר לכם לישון בשקט.

3

Xiaomi Mi 360° 1080p מצלמת אבטחה

מחיר משתלם
תמורה מושלמת למחיר
המצלמה הזאת של שיאומי יכולה לעבוד סביב השעון. היא מצטיינת באיכות ואמינות, פשוטה להתקנה ופועלת על חיבור לאינטרנט אלחוטי.
יתרונות
  • חיבור אלחוטי
  • תוכלו לבחור בין 2 שיטות אחסון הקלטה
  • אפשרות להתחבר למצלמה מהסמארטפון
  • מתאימה למערכת בית חכם של שיאומי
חסרונות
  • חיבור Wi-Fi בלבד

מדובר במערכת אבטחה אמינה שתשרת אתכם בנאמנות זמן רב. המבנה הייחודי של העדשות מאריך את תוחלת החיים שלהן ומפחית בלאי ושחיקה שנגרמים למצלמה עם הזמן, ככה שתוכלו ליהנות מתמונה חדה, בהירה וצלולה.

סוס העבודה הקשוח הזה יעשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר בלי לקרטע, לזייף ולהוריד הילוך, והוא ידאג לאחסן את כל סרטוני הוידאו באחת משתי שיטות אחסון, או שרת NAS או על גבי כרטיס זיכרון מקומי, מה שאומר שתוכלו ליהנות מגישה נוחה ופשוטה לתיעוד של המצלמה בכל רגע נתון.

כל אחד יכול להסתדר עם ההתקנה והתפעול של המצלמה הזאת: היא מצטיינת באיכות הרכבה יוצאת דופן ומגיעה עם הטכנולוגיות החדשניות ביותר.

הדגם של החברה המצליחה הזאת מספק שילוב מנצח של עמידות מרשימה והתקנה מהירה וקלה. תוכלו להתחבר למצלמה שלכם מרחוק באמצעות הסמארטפון. המצלמה הזאת עובדת נהדר גם בחושך, או בשמש חזקה, והיא תהפוך את אבטחת והגנת הבית שלכם למשימה קלה, פשוטה ויעילה יותר מאי פעם.

4

כספת דיגיטלית חסינת אש Yale XL

ההגנה האולטימטיבית
בעלת עמידות גבוהה
אם אינכם מוכנים להתפשר על פחות מהטוב ביותר ומחפשים את הכספת הביתית הבטוחה, הממוגנת והקשיחה ביותר, כספת של חברת Yale יכולה להיות ההימור הטוב והבטוח ביותר שלכם.
יתרונות
  • עמידה בפני שריפה
  • מגירה פנימית
  • מדף ניתן לכוונון
  • התרעה על סוללות חלשות
  • כספת קשיחה, מסיבית ועמידה להפליא שכמעט בלתי אפשרי לפרוץ
  • לוח מקשים דיגיטלי לנוחות תפעול מירבית
חסרונות
  • כבדה ומסיבית במיוחד, למרות שזה לא בהכרח דבר רע כשמדובר בכספת

קשה להתחרות בחוזק ובאיכות הבנייה שלה והיא מגיעה בגודל האופטימלי לשימוש ביתי ומצוידת בכמה פיצ’רים נחמדים. מידות הכספת הן 41 ס"מ רוחב, 30 ס"מ אורך ו-30 ס"מ גובה.

הכספת המסיבית שוקלת לא פחות מ-53 ק"ג, מה שמעיד על איכות הבנייה הגבוהה שלה מפלדה מוקשחת שתעמוד בכבוד בכל ניסיון פריצה בעזרת לום, פטיש ומקדחה.

תא האחסון הפנימי מספק שפע מקום למסמכים חשובים, תכשיטים, תמונות משפחתיות ופריטים יקרי ערך אחרים. מגירה פנימית מספקת שכבת הגנה נוספת לחפצים היקרים והחשובים ביותר עבורכם שאתם רוצים לשמור עליהם מכל משמר.

תפעול הכספת מתבצע באמצעות לוח מקשים המאפשר לתכנת בקלות את קוד הגישה הרצוי. הכספת מגיעה עם ערכה ייעודית להתקנה מהירה וקלה אל הרצפה והעיצוב הייחודי שלה מספק הגנה מירבית בפני נסיונות פריצה ונזקי מזג האוויר.

מערך משוכלל של ברגי קיבוע יציבים ובריחי נעילה סמויים מהעין הופכים כל ניסיון פריצה וחדירה לכספת למשימה קשה ומורכבת במיוחד שדורשת המון תחכום, זמן ומאמץ.

היא חסינה בפני נזקי אש בהתאם לתקן ETL, מסוגלת לעמוד בגבורה במשך שעה אחת בטמפרטורה מירבית של 926 מעלות צלסיוס והתכולה שלה תישאר יבשה למשך 24 שעות גם כשהיא טבולה במים בעומק של 20 ס"מ.

הכספת המשוריינת הזאת תשמור על הרכוש שלכם ללא כל פגע ותגן עליו מפני אירועי פריצה, אסונות טבע או כל אירוע חריג אחר. שום דבר לא מזיז לה ואפילו אם היא תתרסק ותיפול מגובה של 4.5 מטר, דלת הכספת לא תיפתח.

זה אומר שגם הפורץ המתוחכם והמיומן ביותר לא יצליח להכניע בקלות את הכספת הממוגנת והעמידה הזאת. 

5

Executive Safe CS-3B

אבטחה בקצה האצבע
המתקדמת ביותר
אם אתם מחפשים כספת מתקדמת עם מנגנון הנעילה החדשני, המשוכלל והמאובטח ביותר בשוק, תלכו בלי לחשוב פעמיים על כספת ביומטרית עם קורא טביעת אצבע.
יתרונות
  • אזעקה נגד גניבות
  • דלת שקועה עם צירים נסתרים לעמידות בפני פריצות
  • איכות הרכבה גבוהה
  • לוח מקשים דיגיטלי
  • דפנות פלדה עבות וחזקות
  • מנגנון נעילה מתקדם שיכול לאחסון עד ל-60 טביעות אצבע שונות
  • מנגנון פתיחה כפול (קודן או טביעת אצבע)
  • מדף נשלף ,ריפוד פנים, תגובה קולית אינטראקטיבית (אנגלית בלבד)
חסרונות
  • קטנה
  • אינה חסינת אש

בניגוד לקוד שאפשר לנחש או מפתח שאפשר לגנוב ולאבד, לכל אדם יש טביעת אצבע ייחודית משלו שאי אפשר לזייף. כספת טביעת אצבע אלקטרונית Executive Safe היא אחת מהטובות והאמינות ביותר בשוק.

הדגם הקומפקטי הזה מתאים בצורה מושלמת לאחסון של פריטים קטנים כמו תכשיטים, דרכונים, תעודות לידה, מסמכים רגישים ופריטים בעלי ערך אחרים.

הכספת שוקלת 8 ק"ג ובעלת נפח אחסון פנימי של 16 ליטר. ערכת ההתקנה הכלולה מאפשרת להטמיע את הכספת בתוך הקיר או הרצפה בנוחות ובקלות מירבית. 

קורא טביעות האצבע פועל בצורה חלקה אמינה ומדויקת ללא תקלות ובעיות. הוא מאפשר לאחסן עד ל-60 טביעות אצבע, מה שאומר שכמה אנשים שונים יוכלו ליהנות מגישה נוחה לכספת.

בנוסף, ניתן לפתוח את הכספת גם באמצעות קוד שניתן לתכנת מראש ומפתח רגיל ששמשו בתור אמצעי גיבוי בכל מקרה חירום. 

6

מערכת אבטחה ביתית SimpliSafe

חביבת הקהל
מערך אבטחה משודרג
מדובר באחת ממערכות האבטחה המקיפות, המתקדמות והיעילות ביותר שאפשר למצוא כיום בשוק.
יתרונות
  • סוללת גיבוי למקרה של הפסקת חשמל
  • שליטה מרחוק באמצעות פקודות קוליות דרך העוזרות הוירטואליות החכמות של גוגל או אלקסה של אמזון
  • אפשרויות ניטור ומעקב מתקדמות בזמן אמת במחיר שפוי והוגן
חסרונות
  • לא ניתן ליהנות ממלוא הפונקציות המתקדמות של מערכת האבטחה ללא מינוי בתשלום לשירותי החברה

תשכחו מלקדוח דרך קירות או להתעסק עם סבך אדיר של כבלים וחוטים שמכער את כל הבית, מערכת האבטחה הביתית הזאת זמינה לשימוש מיידי ברגע שתוציאו אותה מהקופסה ותהליך ההתקנה וההגדרה הראשונית שלה פשוט, מהיר ונטול מאמץ.

גם כשתרצו להרחיב את מערך האבטחה ולשדרג את היכולות שלו, לא תתקשו לחבר אליו מכשירים נוספים ואביזרים נלווים. 

האפליקציה הנוחה והידידותית למשתמש ואיכות הצילום המצוינת יעזרו להשתפשף בתפעול המערכת ולהבין איך כל העסק עובד בכלום זמן וללא מאמץ, גם אם אין לכם רקע טכני וניסיון קודם.

אבל זה רק קצה הקרחון. מערכת האבטחה Simplisafe מצידת בכמה חידושים מרשימים שעוזרים לעקוף ולנטרל את המוקשים והפגמים הבולטים ביותר של רשת אבטחה אלחוטית כמו נפילות ברשת החשמל או שיבושים וניתוקים ברשת ה-Wifi האלחוטית.

סוללת גיבוי וקישוריות 4G יבטיחו שהמערכת תמשיך לעבוד בצורה חלקה, אמינה ונטולת תקלות בכל מצב חירום ואירוע חריג. 

ניתן להגדיר קוד אישי לגישה מרחוק עבור אנשים שאתם בוטחים בהם ולקבל התראות בכל פעם שמערכת האבטחה מנוטרלת ומושבתת, כולל אפשרות לעדכונים חשאיים ודיסקרטיים שלא יקפצו בצורה בולטת על מסך הסמארטפון שלכם וימשכו תשומת לב מיותרת. 

עם זאת, יש כוכבית אחת חשובה שכדאי לקחת בחשבון. ללא מינוי פעיל לתוכנית המעקב והניטור המיוחדת של חברת Simplisafe, לא תוכלו ליהנות מחלק גדול מהפיצ’רים המתקדמים והשימושיים ביותר שלה.

אם אינכם משתמשים במערכת האבטחה מסביב לשעון ונעזרים בה רק כשאתם יוצאים לחופשה ארוכה, תוכלו להקפיא ולבטל את המינוי שלכם לשירותי הפרימיום של החברה בלי שום קושי ובעיה, כך שלא תצטרכו לשלם סתם על פונקציות שאינכם משתמשים בהן.

7

כספת קיר Chubb FD230

נסתר מן העין
פשוטה לתפעול
מחפשים כספת קיר קלאסית וסולידית שניתן להסוות היטב מאחורי תמונת דיוקן משפחתית ותמימה למראה בסגנון של סרטי מאפיה ישנים? הדגם הזה נועד בול בשבילכם.
יתרונות
  • ניתנת להטמנה בקיר או ברצפה
  • בעלת מנעול אלקטרוני
  • עשויה מפלדה מחוזקת לרמת מיגון גבוהה במיוחד
חסרונות
  • לא מגיעה עם כל המערכות המשוכללות של כספות ביומטריות
  • מצריכה הטמנה באמצעות בטון

תוכלו להחביא אותה בצורה מושלמת בגומחה בתוך הקיר מבלי שלמישהו יתעורר חשד שהיא בכלל נמצאת שם. תשמחו לשמוע שהיא מגיעה עם חורים אחוריים שנקדחו מראש וברגי הידוק להתקנה מהירה ופשוטה. 

מדובר בפתרון מעולה לאחסון דיסקרטי ובטוח של פרטים בעלי ערך, תכשיטים ומזכרות משפחתיות בעלות ערך רגשי גבוה העוברות בירושה מדור לדור.

ניתן לפתוח את הכספת באמצעות הקשת קוד בלוח המקשים, אבל היא מגיעה גם עם מפתח גיבוי לכל מקרה חירום. המנעול הדיגיטלי מופעל באמצעות סוללות, אבל הן יעבדו כמו גדולות במשך שלוש או ארבע שנים בלי שתצטרכו להחליף אותן.

הכספת הזאת תעזור לשמור בבטחה על החפצים היקרים והחשובים ביותר שלכם, בין אם תתקינו אותה בגב ארון הבגדים או מאחורי פוסטר גדול. היא מספקת שפע מקום לאחסון יעיל, נוח ובטוח של כסף מזומן, חפצים היקרים לליבכם ואפילו אקדח אישי שאתם שומרים בבית. 

מדריך קנייה: איך לבחור כספת ומערכת אבטחה ביתית? 

כספת ביתית עוזרת לשמור בבטחה פריטים יקרים וחשובים לליבכם משלל סכנות שונות כמו גניבה, שריפה ונזקי מים, אבל לא כל דגם מספק הגנה טובה מכל האיומים האלה.

קיים פער והבדל משמעותי ברמת הבטיחות, המיגון והתחכום של הכספות הביתיות השונות שתמצאו בשוק וחשוב לבחור בחוכמה את הדגם המתאים ביותר לצרכים, להעדפות ולמטרות השימוש שלכם.

תוכלו לישון בראש שקט ולהיות רגועים ובטוחים שהפריטים היקרים והחשובים ביותר עבורכם מוגנים היטב מפריצות, גניבות, נזקי מזג אוויר, פגעי הסביבה ואירועים חריגים אחרים.

סוגי כספות

סוגים שונים של כספות מותאמים לאחסון נוח, בטוח ויעיל של פריטים ספציפיים כמו כלי נשק אישיים, תכשיטים או מסמכים חשובים ורגישים.

כדי שתעשו בחירה נכונה ומושכלת בכספת הביתית המושלמת עבורכם שלא תתחרטו עליה בהמשך, לפניכם המאפיינים העיקריים של סוגי הכספות העיקריים והנפוצים ביותר: 

כספת חסינת אש

כספות ייעודיות מהסוג הזה מגיעות עם שכבת בידוד מיוחדת המספקת הגנה אופטימלית מעשן סמיך, חום קיצוני וטמפרטורה גבוהה ולעתים גם רטיבות ונזקי מים. תכולת הכספת תצא ללא פגע גם במקרה של שרפה או הצפה.

הכספות האלה בדרך כלל קטנות, קומפקטיות וניידות ונפתחת בעזרת מפתח רגיל או באמצעות הקלדת קוד (צירןף מספרים) בלוח מקשים. דירוג רמת העמידות של הכספת בפני אש מתבצע על ידי חברת התקינה וייעוץ הבטיחות הבינלאומית Underwriters Laboratories (UL) שהוסמכה על ידי מכון התקנים האמריקאי ונחשבת לאחת מהאמינות והמוערכות בתחום.

תקן החסינות באש של כספת ביתית נמדד על ידי פרק הזמן שבו היא מסוגלת לשמור על טמפרטורה בטוחה בתא האחסון הפנימי כשהמעטה החיצוני של הכספת נחשף לשריפה ולחום חיצוני. 

כדי להפיק את המירב מכספת חסינת אש ולוודא שהיא תעשה את העבודה שלה על הצד הטוב ביותר, מומלץ בחום להתקין אותה על קיר בטון בממ"ד, בחניה או במרתף שלכם.

רוב הכספות החסינות אש מסוגלות להחזיק מעמד בטמפרטורה של עד ל-180 מעלות צלסיוס במשך חצי שעה כאשר מתרחשת שריפה. אם אתם מתכננים לאחסן בתוך הכספת קלטות, דיסקים ותקליטורי DVD, כדאי להשקיע בכספת מיוחדת לאחסון מדיה דיגיטלית המסוגלת לשמור על טמפרטורה מירבית של 50 מעלות בתוך תא האחסון במקרה של שריפה וחשיפה לטמפרטורות גבוהות במיוחד.

כספות מהסוג הזה ישמרו בבטחה על פריטים החשופים והפגיעים במיוחד בפני נזקי אש, עם זאת קחו בחשבון שלא כל כספת חסינת אש עמידה בפני פריצות וגניבות. 

כספת עמידה לפריצה

הכספת המסיבית והמבוצרת הזאת היא הסיוט הגדול ביותר של כל פורץ. היא בנויה מדפנות עבות ומבודדות, מצוידת בדלתות כבדות ושקועות וכוללת מנגנוני ואמצעי אבטחה מתקדמים שהופכים כל פריצה אליה אפילו בעזרת מכשור מיוחד וכלים כבדים למשימה קשה במיוחד וכמעט בלתי אפשרית.

הן ישמרו בבטחה על הרכוש היקר שלכם משריפות וגניבות. דגמים מסוימים גם חסינים בפני רטיבות, הצפות ודליפות מים. כספות העמידות בפני פריצות וגניבות זמינות בשתי צורות התקנה עיקריות: 

כספת עומדת להתקנה על הרצפה שלא ניתן להציב בצורה סמויה מהעין בתוך הרצפה או גומחה ייעודית בקיר. כספות העומדות בפני עצמן מגיעות במגוון רחב של גדלים שונים, החל מכספות קומפקטיות שתופסות מעט מקום ועד לכספות ענקיות.

הן בדרך כלל מסיביות, כבדות וקשיחות במיוחד, כשהדפנות והדלתות העבות שלהן מספקות שכבת הגנה נוספת מפני גניבה ושריפה. 

אפשרות אחרת היא כספת קיר המיועדות להתקנה בתוך גומחה ייעודית בתוך הקיר, כשבדרך כלל מסווים אותה עם מחיצה או תמונה. באופן דומה, קיימות גם כספות רצפתיות המוסתרת בתוך הרצפה כדי להערים על פורצים וגנבים ולמנוע מהם לאתר את הכספת.

עם זאת, כספות סמויות מהסוג הזה המתחבאות מתחת לשטיח או בתוך הארון בדרך כלל מגיעות עם דפנות ודלתות דקות יותר. זה אומר שאם הפורץ יגלה תושייה וצליח לפענח איפה נמצאת הכספת הנסתרת, הוא לא יתקשה לפרוץ לתוכה בעזרת לום או פטיש. 

כספת לנשק

אם אתם מאחסנים נשק אישי בבית, כספת מיוחדת לנשק היא פריט הכרחי שאי אפשר לוותר עליו. מנגנון הנעילה הקשיח שומר בבטחה על האקדח שלכם הרחק מהאצבעות הקטנות של ילד שובב וסקרן שעלול לשחק עם כלי הנשק המסוכן.

עם זאת, יש כוכבית אחת חשובה שצריך לקחת בחשבון: כספות מהסוג הזה מותאמות במיוחד לאחסון בטוח ויעיל של כלי נשק ותחמושת ומצטיינים הרבה פחות מהגנה בפני פריצות, שריפה או נזקי מים. 

אם אתם רוצים לאחסן בבטחה את הנשק האישי שלכם הרחק מהישג ידם של ילדים ולמנוע אסון, כספת לנשק עם אקדח מכאני פשוט תספק את הסחורה.

לעומת זאת, אם אתם חוששים מפורץ שישים את ידיו על האקדח הפרטי שלכם, חשוב להשקיע בכספת נשק מתקדמת ועמידה יותר עם מנגנון בטיחות משופר למניעת פריצות וגניבות. 

כספות לנשק מגיעות במגוון גדלים שונים, החל מכספות קטנות לאחסון אקדחים ועד לכספות גדולות יותר לרובי ציד. תזכרו שלא מדובר בצעצוע וזה תמיד רעיון טוב להחביא היטב את הכספת הרחק מהישג ידם של ילדים.

חשוב לשים לב גם לסוג מנגנון הנעילה של הכספת. כספת עם לוח מקשים או אמצעי זיהוי ביומטרי המגיעה ללא מפתח רגיל שתצטרכו לאחסן במקום סודי ודיסקרטי (או שאתם עלולים חס וחלילה לאבד) אומר שלא תצטרכו לאכול סרטים שהילד השובב שלכם יתרוצץ ברחבי הבית, ימצא את המפתח ויפתח את הכספת בכוחות עצמו. 

כספת לתכשיטים

תכשיטים הם מטרה נוחה וקלה לכל פורץ שיחדור לבית שלכם. לכן, אם תשמרו על הפריטים יקרי הערך האלה מוגנים וחבויים היטב בתוך כספת ביתית, רוב הסיכויים שכל גנב פוטנציאלי יצא מתוסכל מהבית שלכם בידיים ריקות.

רוב התכשיטים ייכנסו ללא כל קושי ובעיה לכל כספת ביתית ממוצעת, אבל כספות ייעודיות לתכשיטים יעטפו בכפפות של משי את הפריטים יקרי הערך האלה ויגנו עליהם מכל נזק ופגיעה בזמן האחסון.

מדף אחסון המרופד בבד רך יגן על התכשיטים היקרים שלכם משריטות, חבטות ונפילות. וו תלייה מיוחד ימנע מכל השרשראות, הצמידים והמחרוזות שלכם להסתבך ולהתלפף בקשרים בלתי אפשריים.

פתרון פחות מאובטח הוא ארון אחסון עם מנעול המותקן בתוך הקיר. הוא מגיע עם שפע של מדפי אחסון ומתקני תליה לאחסון מסודר, אסתטי ויפה לעין של התכשיטים היקרים שלכם. מנעול קשיח ימנע מילדים סקרנים או גנבים ערמומיים להניח את ידם על התכשיטים שלכם. 

אילו שיקולים ומאפיינים צריך לקחת בחשבון כשקונים כספת ביתית? 

גודל ומשקל 

כספות ביתיות מגיעות בטווח עצום של גדלים- החל מדגמים קטנים וניידים ועד לכספות עומדות ענקיות ומסורבלות. חשוב לבחור בחוכמה בגודל האופטימלי לצרכים ולמטרות השימוש שלכם.

איך לדעת על איזה גודל כספת ללכת? פשוט מאוד: היא צריכה להיות מרווחת מספיק כדי להכיל בבטחה ובנוחות את כל הפריטים שאתם מתכננים לאחסן בתוכה ולהשאיר מעט מקום פנוי לפריטים יקרי ערך שתרכשו בעתיד.

אל תתעצלו לערום את כל החפצים יקרי הערך שאתם מתכננים לאחסן בתוך הכספת כדי לקבוע את גודל הכספת המתאים עבורכם. זה יחסוך לכם את כל הניחושים, התהיות והספקות ותוכלו לדעת פחות או יותר את נפח האחסון האופטימלי עבורכם.

כדי למנוע הפתעות לא רצויות ואכזבות בהמשך, עדיף לוודא מראש שקיבולת האחסון של הכספת שהחלטתם ללכת עליה תואמת למספר, גודל וסוג הפריטים שאתם מתכוונים לשמור בתוכה.

מעבר לשטח האחסון הכולל של הכספת, חשוב לשים לב לגודל התא הפנימי ולעובי הדלת שעשויה לגזול לא מעט מקום ולהגביל את כמות הפריטים שתוכלו לדחוס לתוך הכספת. קחו בחשבון שכספת ביתית ממוצעת מגיעה עם שטח אחסון של 34 ליטר ושוקלת 45 ק"ג.

למרות שכל ניסיון להזיז ולהעביר כספת כה כבדה יכול להפוך למבצע מורכב ומסובך, תזכרו שהמשקל הגבוה שלה מקשה גם על הפורץ שלא יוכל לעקור ולהרים אותה בקלות ובמהירות ומספק רובד אבטחה נוסף בפני גניבות. 

ניידות 

כספת ביתית ניידת ונוחה לנשיאה יכולה להיות פתרון מצוין לאנשים המתגוררים בשכירות או מבלים זמן רב בטיולים ובנסיעות עסקיות. הכספות הקומפקטיות האלה תופסות מעט מאוד מקום ומיועדות לאחסון כמה פריטים בסיסיים וחיוניים כמו דרכון, כסף מזומן, מסמכים חשובים, תכשיטים ופריטים קטנים נוספים.

כספת ניידת טובה צריכה להיות קלת משקל כדי שתוכלו לזרוק אותה למזוודה ולקחת יחד איתכם לכל מקום בלי שהיא תכביד עליכם. כספת ניידת ממוצעת שוקלת בדרך כלל 9 ק"ג לכל היותר, מה שמקל על הנשיאה שלה. 

לצד היתרונות של כספת ביתית ניידת, חשוב להכיר גם את הצד השני של המטבע ולהיות מודעים לחסרונות ולנקודות התורפה שלה. הקומפקטיות והניידות הגבוהה מגיעים על חשבון רמת הבטיחות של הכספת.

הרבה יותר קל לגנוב אותה. למרות זאת, הן מאפשרות להרחיק פריטים חשובים ויקרים מידיים לא רצויות ודגמים רבים גם חסינים בפני מים ואש, מה שמאפשר לשמור עליהם בבטחה גם באירועים חריגים.

עם זאת, אם אינכם מתכננים להעביר את הכספת ממקום למקום לעתים קרובות, עדיף ללכת על כספת גדולה, מסיבית וממוגנת היטב. ניתן לקבע ולעגן אותה למקום כך שגם הפורץ המתוחכם והמנוסה ביותר יתקשה לתלוש אותה ולהסתלק במהירות עם הכספת והתכולה שלה. 

מערכת הנעילה 

אחד ממאפייני המפתח של כל כספת הוא סוג מנגנון הפתיחה והנעילה. הגישה לתכולת כספת ביתית מתבצעת באמצעות מפתח ייעודי, הזנת קוד בלוח מקשים אלקטרוני, שילוב בין כמה מנעולים שונים או אמצעי זיהוי ביומטרי.

הכספת הביתית הקלאסית והמסורתית מגיעה עם מנעול מכאני פשוט ,אמין ונוח לשימוש שאינו דורש חיבור לרשת החשמל או סוללות שתצטרכו לשבור את הראש על הטעינה וההחלפה שלהן.

אחד מהחסרונות הבולטים ביותר של כספת מכנית הוא הסיכון שתאבדו את המפתח ולא תוכלו לפתוח אותה. לכן, מומלץ בחום לבחור בכספת ביתית המגיעה עם מפתח גיבוי לכל מקרה שלא יהיה.

הפיצ’ר המועיל והשימושי הזה יציל את המצב אם שכחתם את הקוד לכספת ויחסוך לכם המון תסכול, עצבים ומאמץ. 

השלב הבא בהתפתחות המרשימה של הכספות הביתיות הוא דגמים עם לוח מקשים אלקטרוני. כספות דיגיטליות הולכות צעד אחד מעבר למנעול פשוט עם מפתח תואם או חוגה ידנית להזנת הקוד ומאפשר להקיש את הצירוף הרצוי כדי להשיג גישה לתכולת הכספת.

אבל המילה האחרונה בתחום היא כספות ביומטריות המצוידות בסורק טביעות אצבע מתקדם. פתיחת הכספת מתבצעת באמצעות טביעת אצבע שסרקתם מראש וחוסכת לכם את ההתעסקות עם מפתחות שאסור לאבד או קוד ארוך שחייבים לזכור.

עם זאת, כספות מהסוג הזה מופעלות באמצעות ספק כוח או סוללות. תשקלו לעומק את כל היתרונות והחסרונות של מערכות הנעילה הקיימות ותבחרו באפשרות המתאימה ביותר לצרכים ולמטרות השימוש שלכם.

לא משנה איזה סוג מנעול כספת תבחרו, אל תתפשרו על האמינות והיעילות שלו ותוודאו שלכל גנב יהיה קשה מאוד לפרוץ אליו בכוח ובמוח. 

עמידות במים 

כספת חסינת מים תגן על מסמכים, כסף ופריטים יקרי ערך משטפונות, הצפות, נזילות ונזקי מים אחרים. האם שווה להשקיע בכספת חסינת מים או שאפשר להסתפק בכספת רגילה? זה לגמרי תלוי בסוג הפריטים שאתם שומרים, בצרכים ובהעדפות שלכם ובמיקום הכספת.

אם אתם הולכים להציב את הכספת במרתף בקרבת צינורות ומקורות מים והיא עלול להיחשף ללחות ולרטיבות, עדיף להשקיע בכספת העמידה בפני מים. 

רמת העמידות במים של הכספת משתנה מדגם לדגם. בעוד שחלק מהכספות חסינות בפני נתזים, רטיבות או מגע עם מים רדודים בלבד, אחרות ישרדו גם טבילה מלאה במים עמוקים ללא כל פגיעה בתכולה שלהן.

אם אתם מחפשים כספת חסינה לגמרי במים שתשאיר את הפריטים היקרים והחשובים שאתם מאחסנים בתוכה יבשים לגמרי גם בעת הצפה חמורה, תלכו על דגם בעל תקן ETL ואתם מסודרים.

מדובר במעבדה עצמאית ומוסמכת הבודקת ומדרגת את רמת העמידות של הכספת בפני מים (פרק הזמן ועומק המים המירבי שתכולת הכספת תישאר יבשה לגמרי). 

מחיר 

העלות של הכספת היא עוד שיקול חשוב שאי אפשר להתעלם ממנו. כמובן שלבטיחות ולשקט הנפשי שלכם אין מחיר, אבל זה ממש לא אומר שאתם חייבים להוציא הון תועפות על הדגם היקר ביותר שיש.

קיים פער עצום בין מחירי הכספות הזמינות בשוק וחשוב לבחור בדגם איכותי שיספק תמורה מלאה לכסף שלכם ויקלע לצרכים, להעדפות ולמטרות השימוש שלכם. חבל שתשלמו סתם על שכלולים ופיצ’רים ייחודיים שאתם בכלל לא צריכים.

החדשות הטובות הן שזה ממש לא בשמיים למצוא כספת ביתית אמינה ונוחה במחיר שפוי. תגדירו מראש אילו מאפיינים עומדים בראש סדר העדיפויות שלכם ועל אילו תכונות אינכם יכולים לוותר ותעשו סקר שוק רחב כדי למצוא את הדגם הנכון והמתאים ביותר עבורכם במסגרת התקציב העומד לרשותכם. 

מספר בריחי נעילה 

קודם כל נסביר מה זה בכלל בריח. כשפותחים את דלת הכספת, קל להבחין בצירים מתכתיים הבולטים בצדיה. אלה בדיוק הבריחים שעליהם מתבסס מנגנון נעילת הדלת. המשוואה פשוטה: ככל שמספר בריחי הנעילה בדלת הכספת גדול יותר, כך היא יותר חזקה, בטוחה וקשה לפריצה. 

רוב הכספות הביתיות מצוידות בשני בריחים בלבד, אבל המספר שלהם יכול לטפס עד לשישה בריחים לכל היותר בדגמים גדולים ומסיביים. לעומת זאת, מגירת כספת קומפקטית מגיעה ללא בריחים כלל. 

גם קוטר וגודל הבריחים משחק תפקיד חשוב בחוזק ובעמידות של הכספת. צירי נעילה גדולים יותר מספקים כוח התנגדות גבוה יותר ועמידות משופרת לכל ניסיון פריצה. הם מבטיחים סגירה הרמטית של הדלת ללא מרווחים ונקודות תורפה שהפורץ יוכל לנצל כדי לעקם את דלתת הכספת ולפרוץ לתוכה.

אם רמת ההגנה והבטיחות של הכספת עומדת בראש סדר העדיפויות שלכם, חשוב שתשימו לב לכמות ואיכות הבריחים והצירים במנגנון הנעילה של הדלת. 

סוג מנגנון נעילה 

רוב הכספות הביתיות מגיעות עם מערכת נעילה אלקטרונית. כספות דיגיטליות מהסוג הזה מצוידות בלוח מקשים המופעל באמצעות סוללות שתצטרכו להחליף מדי פעם. פתיחת הכספת מתבצעת באמצעות קוד (צירוף מספרים) בן 3 עד 8 ספרות שתצטרכו לתכנת ולהגדיר מראש.

חלק מהכספות האלקטרוניות מגיעות עם מערכות נעילה חדשניות ומתקדמות יותר הכוללות זיהוי ביומטרי באמצעות סריקת טביעת אצבע, למרות שהן פחות נפוצות בשוק.

כספות אלקטרוניות בדרך כלל כוללות גיבוי מכני על ידי מפתח ייעודי שמאפשר לפתוח את הכספת גם אם שכחתם את הקוד. אם אתם פחות מתחברים לתחכום של כספת דיגיטלית, תוכלו להסתפק בכספת המכנית הישנה והטובה שניתן לפתוח בקלות באמצעות מפתח רגיל.

מנגנון נעילה מכני אופייני לכספות מגירה או לכספות בסיסיות ופשוטות במיוחד. הן נחשבות לפחות מאובטחות ומוגנות מקרובות המשפחה הדיגיטליות שלהן, אבל תוכלו לפתוח ולסגור אותן בקלות בלי להסתבך ולשבור את הראש עם מנגנון אלקטרוני מתוחכם שלוקח זמן לללמוד איך להשתמש בו בצורה נכונה ולהשתפשף בתפעול שלו.

במקום להתעסק עם כל המקשים ולהקיש את הקוד ללא טעויות, מנעול מכאני מספק גישה נוחה ומהירה לתכולת הכספת. 

צורת התקנה 

כשאתם בוחרים כספת ביתית איכותית, חייבים לשים לב לאופן ותצורת ההתקנה שלה. רוב הכספות הביתיות מגיעות בגודל קטן עד בינוני וניתן להתקין אותן על הקיר בעזרת 2 או 4 ברגים.

את רוב הכספות ניתן גם לקבע בבטחה לרצפה כך שהפורץ לא יוכל לשלוף אותה במהירות ולהסתלק עם השלל. דגמים אחרים ניתנים לעיגון בקיר בטון או מיועדים להתקנה סמויה ונסתרת ומציעים רמת הגנה גבוהה במיוחד מפני פריצות.

אופן ההתקנה והקיבוע של הכספת משפיע על הבטיחות ונוחות התפעול שלה וחשוב לבחור את סוג הכספת שיעבוד בצורה הטובה ביותר בשבילכם וישתלב היטב במקום שהכנתם עבורה. 

מערכת אבטחה ביתית אלחוטית 

ידיים מחזיקות סמארטפון עם מערכת אבטחה וברקע בית גדול

כספת ביתית היא רק דרך אחת להגן על החפצים היקרים לליבכם. כדי להגן באופן מלא על הנכסים שלכם, קחו בחשבון שתצטרכו גם מערכת אבטחה ביתית שתאפשר הגנה מקיפה וטובה יותר על על הבית שלכם. כזו שתרתיע את הפורץ עוד לפני שימצא את הכספת שהחבאתם בארון.

היתרונות והחסרונות של מערכת אבטחה אלחוטית ביתית

כמה ממערכות האבטחה הביתיות הטובות והיעילות ביותר כיום הן אלחוטיות. הן מתבססות על כמה טכנולוגיות חדשניות שהפכו לחוד החנית של התחום ומצטיינות בגמישות ונוחות שימוש מירבית. הן ניתנות להתאמה אישית מלאה לצרכי האבטחה המשתנים והמתפתחים שלכם. 

למערכת אבטחה ביתית אלחוטית יש כמה יתרונות בולטים על פני מערכת אבטחה קווית מסורתית: 

  • התקנה עצמית פשוטה, מהירה ונטולת מאמץ
  • לא תצטרכו למתוח טונות של כבלים וחוטים מסורבלים ובולטים בכל רחבי הבית
  • תוכלו לשדרג ולהרחיב את מערכת האבטחה עם הזמן בלי להסתבך ולשבור את הראa
  • התאמה אישית מלאה לצרכים ולהעדפות שלכם
  • עלות התקנה נמוכה וחסכונית

לצד כל נקודות החוזק של מערכות אבטחה ביתית אלחוטיות שהפופולריות שלהן הולכת וצוברת תאוצה, חשוב לשים לב גם לכמה היבטים בעייתיים טעוני שיפור.

התקנה עצמית של המערכת יכולה להיות יתרון עבור אנשים עם ידיים טובות שהם חזק בקטע של "עשה זאת בעצמך", אבל אנשים ללא רקע טכני עלולים להתקשות עם המשימה הזאת.

בכל מקרה, אתם תאבדו את הערך המוסף של איש מקצוע מנוסה ומיומן שידאג להתקין את מערכת האבטחה בצורה הנכונה והיעילה ביותר ויחסוך לכם את כל כאב הראש הזה.

לעומת זאת כשתתקינו את המערכת בעצמכם, תצטרכו לוודא שאתם עושים הכול נכון בלי לטעות ולפספס שום פרט חשוב. מעבר לכך, למערכת אבטחה ביתית יש כמה נקודות תורפה נוספות: 

  • התרוקנות הסוללה או ניתוק ושיבוש בחיבור לרשת ה-Wi-Fi יכולות להשבית את מערכת האבטחה ולמנוע ממנה למלא את התפקיד שלה ברגע האמת
  • איכות צילום הוידאו אינה אחידה ועקבית ויכולה לזייף ולקרטע מדי פעם

כמובן שמערכות אבטחה ביתית קוויות איכותיות מגיעות עם פגמים ומגבלות משלהן, אבל הן נוטות לספק ביצועים אמינים יותר שאינם תלויים באיכות, מהירות ותקינות החיבור לאינטרנט. 

מה צריך לחפש במערכת אבטחה ביתית טובה ויעילה? 

השלב הראשון ברכישת מערכת אבטחה אמינה ואיכותית שתתאים לכם כמו כפפה ליד הוא להבין לעומק את צרכי ודרישות האבטחה שלכם ולקבוע אילו פונקציות, תכונות ואפשרויות היא צריכה לספק.

הדבר האחרון שאתם רוצים זה לשפוך המון כסף על מערכת אבטחה חובבנית וחסרת תועלת שלא תספק את הסחורה ברגע האמת. אין לכם שמץ של מושג מה צריכה לכלול מערכת אבטחה ביתית טובה? תמשיכו לקרוא ותגלו.

קודם כל, היא צריכה לכלול אמצעי הרתעה חיצוני כמו צופר אזעקה או פנס מהבהב שיזהיר ויבריח כל אדם חשוד שמנסה לפרוץ ולחדור לבית שלכם.

לאחר מכן, אתם צריכים לבחור במערכת אבטחה שתאפשר לכם לנטר מסביב לשעון כל מה שמתרחש בבית שלכם ,לקבל התרעה על כל אירוע חריג ולשלוט מרחוק במערכת מכל מקום ברחבי העולם באמצעות אפליקציה המותקנת בסמארטפון ובמחשב או בעזרת העוזרות הקוליות החכמות סירי, אלכסה או רמקול Google Home.

אם אתם מעדיפים ללכת על מערכת "עשה זאת בעצמך" המיועדת להתקנה עצמית, חשוב לוודא שהיא כוללת את מרכיבי המפתח הבאים שאף מערכת אבטחה טובה לא תהיה שלמה בלעדיהם: 

  • מצלמת אבטחה
  • צופר אזעקה 
  • מנעול לדלת
  • גלאי תנועה
  • חיישן המנטר את מצב הדלת והחלון ומתריע על כל מגע ופתיחה שלהם

מעבר למרכיבים הבסיסיים האלה, תוכלו להוסיף אביזרים נלווים ותוספות מתקדמות המעניקות מעטפת אבטחה מקיפה ורחבה יותר כמו גלאי עשן ורטיבות וכו’.

חשוב לוודא שמערך החיישנים, המצלמות וצופרי האזעקה שפרסתם ברחבי הבית שלכם מספק את רמת האבטחה וההגנה הנדרשת ומאפשר לכם לעקוב ולשלוט ביעילות אחר האירועים והתרחשויות בתוך הבית ומסביבו.

מערכות אבטחה אלחוטיות מתקדמות הולכות צעד אחד קדימה ומשתלבות עם מערכות בית חכם כמו תאורת Philips Hue וניתנות לשליטה מרחוק באמצעות פקודות קוליות דרך העוזר האישי החכם של גוגל או אלקסה מבית אמזון.

בשורה התחתונה, מערכת האבטחה הביתית שלכם צריכה לקלוע לצרכים ולהעדפות שלכם, להגן ביעילות על הרכוש שלכם ולספק ביטחון ושקט נפשי למתגוררים בבית. 

אביזרים נלווים ותוספות מתקדמות למערכת אבטחה ביתית אלחוטית 

סמארטפון עם סימן בית ואבטחה מצלמת אבטחה מפתח כבלים וקאטר על שולחן

מערכות אבטחה אלחוטיות מתקדמות מציעות רשימה בלתי נגמרת של שכלולים, חידושים ופיצ’רים מתוחכמים כמו לוח בקרה דיגיטלי, מפתח אלקטרוני חכם, גלאי עשן, מפסקים ומתגים חכמים המאפשרים שליטה ובקרה מרחוק על מכשירי החשמל בבית, חיישני נזילות ודליפות מים, חיישנים לזיהוי תנועת חיות מחמד ומגע חיצוני בדלת ובחלון ועוד רבים וטובים.

התוספות המתקדמות האלה משדרגות את הביצועים והיכולות של מערכת האבטחה הרב-מימדית שלכם ומאפשרות לנטר כל פעילות והתרחשות בבית וחצר שלכם.

מערכת אינטרקום ובקרת כניסה אלקטרונית שולחת לכם התראה מיידית בכל פעם כשמישהו מצלצל בפעמון דלת הבית שלכם ומאפשרת לצפות בכל מי שמגיע לפתח הבית שלכם, לשוחח איתו ואפילו לפתוח לו את הדלת מרחוק באמצעות הסמארטפון, המחשב והטאבלט שלכם

מנעול חכם ותג קרבה מאפשרים לפתוח ולנעול את דלת הבית ללא שימוש במפתח מסורתי ומקשים מאוד על הפורץ לחדור פנימה. חלק מהם מגיעים עם מפתח גיבוי מכאני בעוד שאחרים מופעלים באופן דיגיטלי בלבד. 

מצלמות אבטחה חיצוניות ופנימיות מנטרות בזמן אמת את חלל הבית והחצר כדי לזהות באופן מיידי כל פורץ ואירוע חריג. הן מתעדות תמונות וסרטוני וידאו של האדם החשוד כך שתדעו את זהותו ותחזיקו בהוכחה למעשים שלו.

בנוסף, הן יפעילו אזעקה בעת כל ניסיון חדירה, שוד וחבלה כדי להבריח את הפורץ ולמנוע ממנו לבצע את זממו. חלק מהמערכות מצוידות במנגנון חכם למניעת אזעקות שווא, מה שאומר שהן לא יבהילו ויקפיצו אתכם לחינם בכל פעם שחתול או ציפור יתקרבו לבית שלכם. 

מרכיב חיוני נוסף במערכת אבטחה ביתית מקיפה ויעילה היא מערכת זרקורים ופנסים המחוברת לגלאי תנועה.

צריך לבדוק שמערכת התאורה מכסה היטב את כל האזור מסביב הבית ללא שטחים "מתים" ונקודות חשוכות כך שלא תפספסו שום תנועה חשודה או אירוע חריג. חשוב לוודא שמצלמות האבטחה מספקות תמונה חדה, ברורה ומפורטת גם בחושך מוחלט ובתאורה לקויה. 

שאלות ותשובות 

בחר עם זקן חושב יד על הסנטר יושב על הרצפה עם מחשב נייד

למה חשוב לשים לב כשקונים כספת ביתית חדשה?

על מדפי החנויות תמצאו מגוון עצום של כספות ביתיות בכל גודל, עיצוב, מפרט ותקציב שאפשר להעלות על הדעת. חלק מהן מיועדות לאחסון נשק בעוד שאחרות חסינות בפני אש, מים ונסיונות פריצה ומספקות הגנה מקסימלית לפריטים שאתם שומרים מפני גורמים זדוניים ופגעי מזג האוויר. השיקולים והמאפיינים החשובים ביותר שצריך לקחת בחשבון בעת בחירת הכספת הביתית הנכונה והמתאימה עבורכם הם סוג וצורת ההתקנה של הכספת (קיר, רצפה, נסתרת), מנגנון הנעילה שלה ומידות הגודל שלה.

אתם צריכים לבחור בחוכמה בכספת המתאימה לפריטים שאתם רוצים לשמור בתוכה ולמקום שבו היא אמורה לעמוד מבלי להתפשר על האמינות, הבטיחות ונוחות השימוש שלה. אם תהיו סגורים על סוג ומפרט הכספת המושלמת עבורכם, תוכלו למצוא את ה"אחת והיחידה" הקולעת לצרכים, להעדפות ולתקציב שלכם במהירות וביעילות מירבית. 

איפה כדאי להתקין כספת ביתית?

אתם לא חייבים להחזיק כסף ותכשיטים מתחת לבלטות, אבל חשוב להסתיר היטב את הכספת ולהניח אותה במקום חבוי מהעין וקשה לגישה. כמובן שאפשרויות מיקום הכספת תלויות בצורה ההתקנה שלה ובמידת הרצון והמוכנות שלכם להתעסק עם ברגים, לקדוח דרך קירות וכו’. קיבוע הכספת לקיר הבטון העבה של הממ"ד יכול להיות ההימור הטוב והבטוח ביותר שלכם.

לא משנה היכן החלטתם להתקין את הכספת, חשוב שזה יהפוך את תהליך עקירת ושליפת הכספת למבצע מורכב ומסובך שכמעט בלתי אפשרי להשלים במהירות וללא ציוד מיוחד. המטרה שלכם היא למרר את חייו של כל פורץ פוטנציאלי ולא לעשות לו חיים קלים. כספת סמויה המקובעת ומעוגנת היטב במקום היא הסיוט הגדול ביותר של כל פורץ ויש סיכוי קטן מאוד שהוא יצליח לגלות את המיקום שלה או להוציא אותה מהבית שלכם. 

כמה כבדה צריכה להיות כספת ביתית עמידה בפני פריצה?

גם כספות קומפקטיות וקטנות יחסית צריכות להקשות על כל פורץ להוציא אותן מדלת החדר. ככל שהכספת מאסיבית וכבדה יותר, כך פוחת הסיכוי שהגנב יצליח לברוח ולהיעלם איתה בצורה מהירה ושקטה. בנוסף, כספות כבדות יותר נוטות להיות עמידוות וקשיחות במיוחד.

אין כל טעם לרכוש כספת דקה, רופפת ושברירית שאפשר לפתוח אותה בקלות אם להפעיל קצת כוח או להשתמש בכלי פשוט. אם כספת ענקית וכבדה השוקלת טונה אינה מתאימה עבורכם ואתם מחפשים דגם נייד וקליל יותר שתוכלו לשאת ממקום למקום בלי לשבור את הגב, חשוב לבחור בכספת מאובטחת היטב עם כמה סוגי מנעולים ומנגנוני אבטחה שונים שתוכלו להסתיר בקלות בלי שהיא תבלוט לעין ותמשוך תשומת לב. 

עד כמה בטוחה כספת ביתית בסיסית ופשוטה?

למרות שהיא רחוקה שנות אור מכספת מקצועית משוריינת ומזכירה יותר תיבת אוצר מאשר מבצר בלתי חדיר, כספת ביתית מהסוג הזה יכולה להיות פתרון סביר לאחסון מסמכים ופריטים יקרים, במיוחד אם אינכם יכולים להרשות לעצמכם כספת מתקדמת ויוקרתית יותר. למעשה, מדובר בסוג של תיבה קשיחה עם מנעול שמצטיינת בקומפקטיות ובניידות. היא אינה תופסת הרבה מקום ותוכלו להעביר אותה בלי לשבור את הגב אם מישהו "חשף" את המיקום הסודי שלה. 

האם כדאי להשקיע בכספת ביתית חסינת אש או מים?

גם כספות רגילות שאינן עמידות בפני שריפה, מים ולחות יתמודדו נפלא עם שמירת חפצים יקרי ערך, אבל אם אתם צריכים לאחסן בבטחה פריטים יחידים במינם שאין להם תחליף ואי אפשר לשחזר, מומלץ בחום להשקיע בכספת מתקדמת יותר שתגן עליהם במצבי קיצון ואירועי חירום. האם שווה לשלם יותר על כספת חסינה בפני אש ומים? זה לגמרי תלוי בצרכים, במטרות ובהרגלי השימוש שלכם. 

  • כספת חסינה בפני אש 

כספות חסינות בפני אש בדרך כלל עומדות בתקן האמריקאי המחמיר UL לעמידות תכולת הכספת במקרה של שריפה.כספות מהסוג הזה עוברות סדרה מקיפה של בדיקות איכות ובטיחות מתקדמות המנטרות את הטמפרטורה המירבית שבה מסוגלת לעמוד תכולת הכספת והמעטפת החיצונית שלה. זה אומר שהפריטים יקרי הערך שאתם שומרים בכספת אינם יינזקו בעת שריפה או חשיפה לטמפרטורות גבוהות במיוחד. 

  • כספת חסינה בפני מים 

אם אתם מתגוררים באזור המועד לשטפונות, הצפות ונזקי מזג אוויר חמורים, זה רעיון טוב ללכת על כספת חסינת מים. תוכלו לאחסן בתוכה מסמכים חשובים בראש שקט ובלי לדאוג שהם יינזקו מכל מגע עם מים. בנוסף, מומלץ להתקין את הכספת גבוה יחסית מעל פני הקרקע כדי למנוע מגע עם מים. גם אם צינור מים התפוצץ והציף את החדר, תכולת הכספת תישאר ללא פגע. 

כיצד לקבע היטב כספת ביתית?

גם הכספת המשוכללת והבטוחה ביותר לא שווה כלום אם כל פורץ יוכל לעקור אותה בקלות ולקחת אותה איתו. הדרך הטובה ביותר לקבע בבטחה את הכספת היא להבריג אותה לרצפה. המטרה שלכם היא להקשות כמה שיותר על הפורץ להרים ולהזיז את הכספת ולהפוך את החיים שלו להרבה יותר קשים ומסובכים. רוב הכספות מגיעות עם כלי עבודה ייעודיים והוראות התקנה מפורטות שיעזרו לכם לצלוח את המשימה הזאת במינימום זמן ומאמץ.

האם ניתן לפרוץ לכספת ביתית?

למרבה הצער, לא קיימת כספת ביתית המספקת הגנה הרמטית וחסינה לגמרי בפני פריצה. פורץ כספות מנוסה ומיומן יוכל לפצח כספת ביתית ממוצעת כל עוד הוא ישקיע מספיק זמן ומאמץ וישתמש בציוד המתאים. אבל זה ממש לא אומר שאתם צריכים להרים ידיים ולהימנע מרכישת כספת ביתית איכותית. במקום לשרוף את הכסף שלכם על כספת זולה ונחותה שכל חובבן יוכל לפתוח תוך כמה דקות, חשוב להשקיע בכספת איכותית המקובעת היטב למקומה ומצוידת מנגנון אבטחה מתקדם ויעיל שיהיה קשה מאוד לפרוץ אליו.במקרה כזה, הפורץ פשוט יתייאש באמצע או ייתפס על חם .

מה עושים אם הכספת הביתית שלי נגנבה?

כמו עם כל רכוש בעל ערך אחר שנגנב, יש להגיש תלונה במשטרה ולפנות לסוכן הביטוח שלכם (אם פוליסת ביטוח הבית שלכם מכסה גניבה) כדי לנסות להחזיר את הפריטים יקרי הערך שנגנבו או לפחות לקבל פיצוי הולם. דרך אגב, מומלץ להקדים תרופה למכה ולהתקין מערכת אבטחה איכותית שתעזור להבריח כל פורץ פוטנציאלי ולמנוע ממנו לבצע את זממו. 

השורה התחתונה 

משפחה מאושרת יודבת על ספה מחייכת כולם מניחים ידיים אחד על השני

תזכרו שאין מחיר לבטיחות ולביטחון של בני המשפה שלכם. לכן, כדאי להשקיע במערכת אבטחה ביתית אמינה ומתקדמת שתעשה את העבודה ברגע האמת ותתריע על כל אירוע חריג שדורש את תשומת ליבכם.

תוכלו לעקוב אחר כל מה שמרחש בתוך הבית שלכם, להרתיע ולהבריח פורצים בזמן אמת ולהגן על רכוש בעל ערך ביעילות ובנוחות מירבית.

תשכחו מטונות של חוטים וכבלים מסורבלים המתפתלים בכל רחבי הבית או אזעקות שווא שיקפיצו אתכם ללא כל סיבה ממשית, מערכות האבטחה המודרניות הזמינות כיום בשוק מתוחכמות, מתקדמות ונוחות יותר לשימוש מאי פעם.

לצד מערכת אבטחה ביתית טובה, מרכיב חיוני וחסר תחליף נוסף באבטחת הבית שלכם הוא כספת ביתית טובה שתאפשר לאחסן בבטחה פריטים חשובים, רגישים ויקרים לליבכם הרחק מעיניים זרות וידיים לא רצויות.

כדי להפיק את המירב ממערכת האבטחה והכספת הביתית שלכם, חשוב להקדיש זמן, מאמץ ותשומת לב לבחירת דגם איכותי הקולע לצרכים, להעדפות ולמטרות השימוש שלכם ויספק תמורה מלאה לכסף שלכם.

אין לי ספק שהמידע המועיל והשימושי במדריך המקיף הזה יעזור לכם לעשות בחירה מנצחת במערכת האבטחה והכספת הביתית הנכונה והמתאימה ביותר בשבילכם במינימום זמן ומאמץ ויחסוך לכם המון התלבטויות, ספקות ואכזבות.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן