קורס סייבר: 9 קורסי סייבר ואבטחת מידע מומלצים לשנת 2024

ככל שיותר מידע רגיש ואישי עולה לאינטרנט והאקרים הופכים למתוחכמים, מיומנים ונועזים יותר, מתקפות סייבר הופכות לנפוצות יותר מאי פעם.

המתקפות האלה מתרחשות כאשר פושעי סייבר בעלי כוונות זדון מנצלים פרצות וחולשות אבטחה באתרים שונים כדי להניח את ידם על מידע חשאי ופרטי שלא אמור להגיע לידיים ועיניים זרות.

ממהרים? הנה 3 הקורסים המומלצים:

השורה התחתונה
יתרונות
חסרונות
הבחירה שלנו
לוגו של SV COLLEGE
קורס מיישם הגנת סייבר (SOC)
כל מה שתצטרכו לדעת
למידע נוסף
השורה התחתונה
קורס מיישם הגנת סייבר של מכללת SV College ייתן לכם את הידע המקצועי, הכלים, והניסיון המעשי שדרושים כדי להיות אנשי סייבר איכותיים ומצליחים.
יתרונות
הכרות מעמיקה עם עולם הסייבר
סדנת קאוצ'ינג וסיוע בבניית קורות חיים
מסלול בוקר או ערב לבחירתכם
חסרונות
אונליין בלבד
מעולה למתחילים
לוגו של האקר יו
קורס סייבר ואבטחת מידע
מגוון קורסים
למידע נוסף
השורה התחתונה
כולם מכירים אותם, עם אלפי בוגרים בישראל שכבר עובדים בהייטק אי אפשר לפספס את המכללה הזו.
יתרונות
לימודים עיוניים ומעשיים
מציעים מלגות למתאימים
סגל מרצים מקצועי ואיכותי
חסרונות
יש צורך באנגלית ברמה בסיסית
במקום השלישי
לוגו גון ברייס
קורס מגן סייבר של ג'ון ברייס
מוסד מוכר
למידע נוסף
השורה התחתונה
מדובר באחד מקורסי הסייבר ואבטחת המידע הכי מקיפים ומקצועיים שתמצאו. קורס מושקע עם חשיבה על הפרטים הקטנים.
יתרונות
צוות מורים מקצועי
ללא צורך בידע מוקדם או רקע בתחום
התנסות מעשית פרקטית לאורך כל הלימודים
הכנה לבחינת ההסמכה הבינלאומית
חסרונות
שעות לימוד רבות, מצריך השקעה

כמה מתקפות סייבר בולטות שהתרחשו לאחרונה עלו לכותרות, לדוגמה אתר התכנות הפופולרי GitHub היה על הכוונת וספג מתקפה מתמשכת מסוג DDoS (מניעת שירות). מתקפות סייבר צוברות תאוצה והופכות לאיום חמור על חברות, מדינות וארגונים בכל רחבי העולם.

כשיותר ויותר חברות מתמודדות עם מתקפות סייבר עוצמתיות הפוגעות בצורה קשה במוניטין ובפעילות השוטפת שלהן, אצל המנהלים הבכירים ומקבלי ההחלטות כבר נפל האסימון שמדובר בסכנה מוחשית שאי אפשר להתעלם ממנה.

ממשלות, ארגונים ועסקים משקיעים סכומי עתק בשיפור המוכנות, העמידות וההגנה בפני מתקפות סייבר. הביקוש למומחי סייבר ואבטחת מידע מיומנים ומנוסים מרקיע שחקים.

רוצים להשתלב באחד מהתחומים הלוהטים והמבוקשים ביותר בעולם ההייטק? הגעתם למקום הנכון! לפניכם קורסי סייבר הטובים והמומלצים ביותר שיעניקו לכם את מיטב הידע והכלים שיעזרו לכם להקדים תרופה למכה ולהתגונן ביעילות מהאקרים ומתקפות סייבר.

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

9 קורסי סייבר ואבטחת מידע הטובים ביותר לשנת 2024

1

קורס מיישם הגנת סייבר (SOC)

פלטפורמה מעולה
בוגרים מרוצים
קורס מיישם הגנת סייבר של מכללת SVCollege ייתן לכם את הידע המקצועי, הכלים, והניסיון המעשי שדרושים כדי להיות אנשי סייבר איכותיים ומצליחים.
יתרונות
  • סימולציות לראיונות עבודה
  • סיוע בבניית קו"ח
  • הכרות עם עולם הסייבר / SOC
  • ליווי אישי
  • סטאז' בחברת הייטק
חסרונות
  • יש צורך בידיעת אנגלית ברמה סבירה

תחום הסייבר הוא תחום שמתפתח כל הזמן מבחינה טכנולוגית ונהנה מביקוש אדיר בשוק העבודה. כך שאתם יכולים ממש בסיום הקורס להשתלב בהייטק כמיישמי הגנת סייבר ובהמשך להתפתח לעוד תפקידים מעניינים בתחום ובענף בכלל.

אם חשקה נפשכם ללמוד קורס סייבר' אבל אתם לא מגיעים עם יותר מידי ניסיון ורקע בתחום, תוכלו להיות רגועים. כדי להתקבל לקורס לא צריך תואר, ידע או ניסיון מעשי קודם. אבל כן תצטרכו לשלוט באנגלית ברמה סבירה ולהגיע עם נכונות להשקעה ולמידה.

הקורס אורך 4 חודשים ונערך אחת לשבוע. תוכלו לבחור בין שני מסלולים: בוקר וערב.

אחד מהדברים המרשימים ביותר שמציעה SV קולג' זה ההכנה גם להשתלבות בעולם העבודה. לא רק שתלמדו כל מה שצריך על עולם הסייבר, יסודות רשתות תקשורת, מערכות הפעלה, סקריפטים, מונחים ותהליכים באבטחת מידע ועוד, אלא גם תקבלו כלים מקצועיים ומעשיים כמו סדנת קואוצ'ינג ובניית קורות חיים שיסייעו לכם להשתלב בעבוד בתחום.

2

קורס סייבר ואבטחת מידע Ethical Hacking

מכללה מוכרת
10
לוגו של האקר יו

מגוון קורסים

גם אם אין לכם מושג ירוק באבטחת מידע, הקורס של האקר יו ילמד אתכם מהבסיס כל מה שתצטרכו על הגנת סייבר ואבטחת מידע.
יתרונות
  • מעבדות ביתיות המדמות מצבים אמיתיים
  • התנסות מעשית בחברת סייבר עולמית
  • סגל מרצים מקצועי ומיומן
  • גישה לפלטפורמת TDX-Arena
  • ליווי מקצועי לאורך התהליך
  • תעודות הסמכה בינלאומיות
חסרונות
  • מצריך השקעה

HackerU מציעה מסלול מתקדם ויישומי ביותר בתחום הסייבר ואבטחת המידע – מסלול פרקטי ומעשי המבוסס על טכניקות מקצועיות המיושמות גם בצבאות ברחבי העולם. עם התמחות בעולם ההאקינג, SIEM-SOC בשילוב תקיפה והגנה של כלל התשתיות והפלטפורמות הקיימות כיום בעולם.

אני חייב להודות שהתרשמתי במיוחד מהמסלול הזה. האקר יו מצעים מסלול מאוד מקצועי ומקיף, הם אפילו מציעים למידה דרך האינטרנט ככה שלא תצטרכו לגרור את עצמכם לאחד ממרכזי ההדרכה שלהם.

החברה פועלת גם באוניברסיטאות מובילות בארה"ב כגון: אוניברסיטת מיאמי, אוניברסיטת ניו יורק, אוניברסיטת ויסקונסין ועוד.

3

קורס מגן סייבר אבטחת מידע והגנה על רשתות ארגוניות

תעודה בינלאומית
מקצועי
מסלול לימודים מקצועי ומקיף עם כמה בונוסים שווים במיוחד שיתנו לכם כלים מקצועיים ויתרונות שווים על פני אחרים שמנסים להיכנס לתחום.
יתרונות
  • זיהוי איומים וסכנות ברשת
  • כמות תוכן גדולה
  • מדריך מקצועי
  • חלק מהקורס זמין גם באון ליין
  • לימודים במסלול בוקר או ערב
חסרונות
  • קורס אינטנסיבי שמצריך למידה והשקעה

תקופת הקורונה הביאה איתה עוד סכנות מלבד סכנת הווירוס המסתורי, גם סכנות השימוש ברשת האינטרנט גדלו. כי כשכולם נאלצים לעבוד מהבית, ההאקרים יכולים לחגוג.

אז הגיוני שגם הביקוש ללוחמי סייבר עלה בחדות בתקופת הקורונה. ישראל נחשבת לאחת המעצמות הגדולות של התחום עם עשרות אלפים העובדים בתעשייה, אבל הזינוק החד במספר התקיפות במהלך הקורונה גרם לכך שהביקוש גדול בהרבה מההיצע. ובמילים פשוטות, ישנה דרישה בלתי פוסקת לאנשי סייבר בתעשייה.

הקורס הזה הוא בעצם לימודים מעשיים המיועדים למתחילים שעושים את הצעדים הראשונים שלהם בתחום ויסביר מ-0 את כל מה שצריך לדעת כדי להגן על המידע האישי שלכם ולהתנהל בצורה זהירה ואחראית יותר באינטרנט.

משתתפי הקורס לומדים כיצד לזהות איומים וסיכונים פוטנציאליים ולנקוט בפעולות מנע כדי לעצור ולנטרל מתקפות ודליפות מידע שכבר התרחשו.

בין היתר תרכשו היכרות מעמיקה עם יסודות מנגנוני תקשורת, פרוטוקולים וארכיטקטורות מערכות מידע, הכרות מעמיקה עם כלים וטכניקות לתקיפה, לאפיון סביבות מוגנות ולמחקר אירועי אבטחה, התמצאות ויכולת ניהול בסביבות domain של Microsoft, יכולות הקמה ותפעול של מערכות הגנה ומערכות מורכבות ועוד.

הקורס עשיר בתכנים ושם דגש על טכניקות שניתן לממש על מנת לגשר על איומי סייבר שונים. המשתתפים בלימודי הסייבר ידרשו להבנת עומק במערכות המידע הארגוניות ובטכנולוגיות התשתית עליהן הן רצות.

הקורס הזה יצריך מכם השקעה לא קטנה, כי אם אתם באמת רוצים להיכנס לתחום הסייבר תצטרכו לתרגל כמה שיותר התמודדות עם איומים. הקורס גם יכין אתכם לבחינת ההסמכה הבינלאומית CySA+.

4

קורסי סייבר ואבטחת מידע

אימוני סייבר
מתקדם
ITSAFE הוא המוסד להכשרות ואימוני סייבר הגדול בישראל, המציע לימודי סייבר ואבטחת מידע וזרוע האימונים של חברת CYSOURCE העולמית.
יתרונות
  • מערכת למידה חדשנית וייחודית העוקבת אחרי ההתקדמות שלכם ומאתגרת אתכם בהתאם לרמת השליטה שלכם בחומר
  • הכנה שימושית לראיונות עבודה וכניסה לחברות ההייטק
  • ליווי אישי
  • לימודים מעמיקים ומגוונים
  • תעודות הסמכה בינלאומיות מצד גורמים כגון לינוקס ופייתון ו COMPTIA העולמיים
חסרונות
  • מצריך התמדה ותרגול

במכללת ITSAFE תמצאו מגוון קורסי סייבר ואבטחת מידע מעודכנים וחדשניים. הייחוד של המכללה בולט בזכות צוות המחקר שלה CYRANGERS שעורך מחקרי סייבר על להגן על חברות וארגונים מסביב לעולם מאיומי הסייבר העדכניים ביותר ובטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

את כל עבודת המחקר ש-Cysource מבצעים' המכללה מעבירה לתלמידים שלה. זה פשוט אומר שאתם מקבלים ממש בזמן אמת, מצוות מומחים בתחום, מקרים אמיתיים של מחקרי סייבר ולומדים איך מתנהלת המציאות של איומי הסייבר בעולם.

אחד הדברים שמצאו חן בעיני במיוחד זו פלטפורמת ההכשרות הייחודית של המכללה. הפלטפורמה, שנקראת המעבדה, היא בעלת יכולות בינה מלאכותית ומציעה מגוון יתרונות ומידע ייחודי ובתוכם:

  • חווית למידה ייחודית עם הכוונה וניהול צמוד של תהליך ההכשרה האישי של כל סטודנט.
  • הערכת הכישורים וההתקדמות של כל סטודנט בזמן אמת על ידי מנגנון טלמטריה מתקדם.
  • אנליטיקה מלאה ופילוחי ביצועים על כלל קבוצת הלומדים המשויכים לארגון.

המכללה שמאמינה שלמידה אמיתית מגיעה מהתנסות, מציעה מגוון מעבדות ומחקרי אמת בהן תוכלו להתאמן ולצבור ידע מעשי.

אם אתם חוששים שקורס אינטרנטי ישאיר אתכם ללא מענה לשאלות, קהילת מתרגלים וירטואלית מספקת חווית לימוד אינטראקטיבית ומספקת תשובות בזמן אמת לשאלות החניכים.

5

קורס סייבר ואבטחת מידע 2024

ללמוד איך להגן על העסק
לחצו למידע נוסף
כל הבסיס והיסודות של התחום

קורס של אלכסנדר אוני

הוא מתאים לכל מי שרוצים ללמוד כל מה שצריך לדעת על אבטחת מידע כדי להתגונן מאיומי ופשעי סייבר. הקורס מועבר על ידי אלכסנדר אוני, מומחה לאבטחת מידע עם 2 הסמכות אבטחה מקצועיות, תואר ראשון במדעי המחשב ותואר שני באבטחת סייבר ומציג את התחום החשוב והמרתק הזה בשפה פשוטה ונגישה במיוחד שכל אחד יוכל להבין בקלות.

הוא נוגע במגוון רחב של נושאים-החל מהבטחת חשאיות ומניעת גישה וחשיפה לא מורשית למידע, דרך הערכת וניהול סיכונים ושימוש בכלים ופרוטוקולים לשיפור הגנת העסק שלכם. המרצה גרג וויליאמס מצליח לעבור על כל הבסיס והיסודות של התחום בצורה קולחת ומרתקת.

פלטפורמת Udeamy שבה נמצא הקורס ידועה בממשק הנוח, הפשוט והידידותי לשימוש שלה. היא רחוקה שנות אור מהממשק המסורבל, המבולגן והמקרטע של קורסים מקוונים רבים אחרים. כל הרצאות הקורס מסודרות על פי נושאים ותחומים, ככה שתוכלו למצוא את מה שמעניין אתכם בלי לשבור את הראש ולבזבז זמן יקר. ניתן לקבל תעודת סיום.

6

קורס אבטחת מערכות מחשוב של MIT

קורס סייבר מקצועי ברמה אקדמית
קורס אבטחת מערכות מחשוב של MIT
לחצו למידע נוסף
מועבר על ידי הפרופסור ניקולאי זלדוביץ’

מושלם למהנדסי תוכנה ומערכות מידע

הקורס הזה שהוצג לראשונה בשנת 2014 פותח על ידי אחת מהאוניברסיטאות הטובות ביותר בעולם- MIT (המכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס). הקורס מועבר על ידי הפרופסור ניקולאי זלדוביץ’ (Zeldovich Nickolai) ולמרות שהוא מתפרש על פני סמסטר שלם, תוכלו לעבור אותו בקצב הנוח והמתאים ביותר עבורכם.

ועוד לא שמעתם את החלק הטוב ביותר: הוא 100% חינם. אז אם תמיד חלמתם לקחת קורס סייבר מקצועי ברמה אקדמית של אוניברסיטה מובילה, הקורס הזה מיועד בול בשבילכם. הקורס מכסה נושאים כמו עיצוב, ניהול והטמעה של מערכות מאובטחות, הכרת סוגי איומי סייבר ותקיפות נפוצות, ותפעול הכלים היעילים ביותר לאבטחת מידע אופטימלית.

בגלל שהקורס הזה נועד בראש ובראשונה למהנדסי תוכנה ומערכות מידע, הוא פחות מתאים למתחילים חסרי רקע טכני. הקורס המקוון הזה זהה להרצאות המועברות בקמפוס, אבל לא תצטרכו להיות סטודנטים ב-MIT כדי ליהנות ממנו. תשכחו מהרשמה ארוכה ומעייפת, כדי לקחת חלק בקורס לא תצטרכו לספק פרטים אישיים ולמלא מיליון שאלונים. כל מה שצריך לעשות זה לפתוח את דפדפן האינטרנט, לבחור את ההרצאה שמעניינת אתכם ולצאת לדרך!

7

קורס סייבר- יסודות הסייבר ואבטחת המידע של SANS

מענה מקיף לאיומים העדכניים ביותר
קורס יסודות הסייבר ואבטחת המידע של SANS
לחצו למידע נוסף
אחד מארגוני אבטחת הסייבר המובילים בעולם

כל הכלים והידע הנדרשים להגנה יעילה על רשת מחשבים

מכון SANS הוא אחד מארגוני אבטחת הסייבר המובילים בעולם. הוא חרט על דגלו להכשיר כמה שיותר מומחי סייבר מקצועיים. כדי לעמוד בהצלחה במשימה השאפתנית הזאת, הארגון היוקרתי והמוערך מציע קורס חינמי הפתוח בפני כל מי שמתעניין בתחום אבטחת המידע ומעוניין להכיר אותו לעומק. תוכנית הלימודים של הקורס זהה לקורס ההכשרה שעוברים אלפי מהנדסי אבטחת מידע בכל העולם.

החלק הטוב הוא שהקורס הזה לא יעלה לכם שקל. הוא אינו דורש הרשמה ולמעט כמה דרישות תוכנה וחומרה בסיסיות הנדרשות כדי להריץ את תכני ומשאבי הקורס, הוא זמין לכולם. הקורס הזה ילמד אתכם את כל הבסיס של אבטחת מחשבים ויסביר בצורה נגישה ופשוטה את כל יסודות ועקרונות התחום. תוכלו לערוך היכרות ראשונית עם מערכות ההפעלה לינוקס ו-Windows ולהתעמק ביסודות יצירת וניהול רשתות מחשב.

תלמידי הקורס יקבלו את כל הכלים והידע הנדרשים כדי להגן ביעילות על רשת המחשבים הביתית שלהם או לנהל קריירה בתחום הסייבר. כל חומרי ותכני הקורס מתעדכנים ומתפתחים ללא הרף כדי לספק מענה מקיף לאיומים העדכניים ולהיות רלוונטיים לחידושים ולפיתוחים האחרונים בעולם הסייבר.

8

קורס סייבר- מבוא Cybrary לסייבר ואבטחת מידע

כל מה שצריך לדעת כדי להתחיל
קורס מבוא Cybrary לסייבר ואבטחת מידע
לחצו למידע נוסף
מכסה את 4 תחומי העניין העיקריים בעולם הסייבר

4 שעות של סרטוני הדרכה והסבר מפורטים

אם אתם שוקלים להשתלב בתעשיית הסייבר ומתלבטים מהו תחום ההתמחות הנכון עבורכם, הקורס הזה מתאים לכם כמו כפפה ליד. המבנה הייחודי של הקורס יעזור לכם להכריע באיזה כיוון ללכת ויאפשר לכם לקבל החלטה מודעת ומושכלת בנוגע לענף והיבט אבטחת המידע המתאים ביותר עבורכם.

הקורס מכיל 4 שעות של סרטוני הדרכה והסבר מפורטים. תלמדו על ניהול מערכות מחשוב, תחזוקת וניהול רשתות תקשורת, שחזור מידע ותגובה לאירועים חריגים, ובדיקת חדירות. הוא מכסה את 4 תחומי העניין העיקריים בעולם הסייבר ומציג אותם בצורה מודולרית להתמצאות נוחה ויעילה במיוחד.

באתר Cybrary תמצאו מגוון רחב של קורסים ללא כל עלות. תוכלו לחפש את הקורס המתאים עבורכם על פי קריטריונים כמו סוג ונושא הקורס או רמת הקושי שלו. כל הקורסים מורכבים משיעורים מצולמים המציגים את הנושאים הנלמדים באופן ויזואלי לנוחות מרבית.

קחו בחשבון שתוכלו לשדרג את המנוי שלכם לאתר Cybrary ולרכוש את גרסת ה-Pro. היא מעניקה שלל בונוסים והטבות ייחודיות כמו קורסים נוספים, מדריך לפיתוח וניהול קריירה ומנטור שילווה אתכם

כמובן שאין מתנות חינם וכדי ליהנות מכל היתרונות האלה, תצטרכו לפתוח את הכיס ולשלם סכום מכובד של 99 דולר בחודש. תקופת ניסיון של שבוע תאפשר לכם להתרשם מהאתר ולבדוק עד כמה הוא באמת מתאים לכם.

9

אבטחה של מערכות בקרה תעשייתיות של המחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב

ללמוד מהמקצוענים
אבטחה של מערכות בקרה תעשייתיות של המחלקה לביטחון המולדת של ארהב
לחצו למידע נוסף
היכרות מעמיקה עם תחום אבטחת המידע של מערכות בקרה תעשייתיות

הגנה דיגיטלית וההיבטים הפיזיים של אבטחת המידע

המחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב (The Department of Homeland Security) מתפעלת את פורטל הלמידה המקוון הזה שנכתב על ידי מיטב מומחי הסייבר ואבטחת המידע בממשל האמריקני.

בדיוק כמו כל הקורסים המקוונים הזמינים בפורטל הזה, גם הקורס הזה המוקדש לאבטחת מידע של מערכות בקרה תעשייתיות זמין לגמרי בחינם וללא כל עלות. יתרון משמעותי נוסף הוא שבוגרי הקורס מקבלים תעודת גמר המעידה שהם השלימו אותו בהצלחה. תחשבו כמה מגניב יהיה להשוויץ בעובדה שסיימתם קורס סייבר ממשלתי בקורות החיים או בפרופיל הלינקדאין שלכם? אין ספק שזה יוסיף לכם המון נקודות זכות.

הקורס החינמי הזה מציע היכרות מעמיקה עם תחום אבטחת המידע של מערכות בקרה תעשייתיות. תוכלו ללמוד כיצד לאתר ולתקן כשלי אבטחה ונקודות תורפה העלולים לאיים על נכסי ותשתיות החברה.

אהבנו את העובדה שהקורס הזה עוסק גם בהגנה דיגיטלית וגם בהיבטים הפיזיים של אבטחת המידע ואפילו מכיל פרק מיוחד העוסק בהתנהלות נכונה ובטוחה יותר בעת נסיעות עסקים.

אז מה זה סייבר?

גבר משתמש באגודל כדי לפתוח נעילה ביומטרית

מדובר במונח רחב המתייחס לאבטחת מידע ומערכות טכנולוגיות האחראיות על אחסון, העברת ואימות נתונים. עבור עסקים, אבטחת מידע כוללת את שלל הטכנולוגיות, הכלים והמערכים להגנת נכסי החברה מתקיפות האקרים ודליפות מידע.

פתרונות הגנת סייבר ואבטחת מידע חכמים מורכבים מכמה שכבות של טכנולוגיות, תהליכים ותוכניות הדרכה ואימון להגנת העסק מאיומי ופשעי סייבר. בגלל שמדובר במעטפת רחבה ועבה המורכבת משכבות רבות, הרבה יותר קשה למצוא פרצות ונקודות תורפה שבעזרתן ניתן לגנוב מידע מהחברה ולשבש את פעילותה.

למה לקחת קורס סייבר ואבטחת מידע אונליין?

יש המון סיבות טובות להצטרף לקורס אבטחת סייבר חינמי. גם מתחילים וטירונים בתחום לא יוכלו להתחמק מהעובדה שאנו מבלים חלק גדול מהיום שלנו באינטרנט. לכן, הבנה בסיסית של הסיכונים והאיומים ברשת ולימוד טיפים שימושיים להגנה על המידע האישי שלכם יכולה להועיל לכל מי שמשתמש במחשב או בסמארטפון (ומי לא?).

קורסים חינמיים מספקים את הידע והכלים הנדרשים להגן על עצמכם, האנשים היקרים לכם והחברות שאתם עובדים בהן בלי לשבור את הכיס ולפשוט את הרגל. תאמינו לי שגם אם אינכם גאוני מחשבים, תוכלו ללמוד את יסודות אבטחת המידע בזמן קצר וללא מאמץ. מעבר להתנהלות חכמה ובטוחה יותר באינטרנט, יש כמה סיבות אחרות להשתתף בקורס אבטחת מידע חינמי:

להגן על עצמכם ועל האנשים היקרים לליבכם

קשה למצוא מישהו שאינו מחזיק בלפחות מחשב אחד בבית ולרובנו יש אפילו כמה מחשבים. גם אנשים פרטיים ומשפחות נמצאות על הכוונת של האקרים ופושעי סייבר ולכן זה הכרחי לדעת איך להגן על עצמכם ועל הילדים שלכם מהאיום החמור הזה.

בדיוק כפי שאתם לא משאירים את דלת הבית שלכם פתוחה לרווחה ומקפידים לסגור ולנעול אותה כדי למנוע מפורצים וגנבים להיכנס פנימה, ככה חשוב להתנהל בצורה אחראית וזהירה במרחב הוירטואלי כדי להגן על המידע האישי שלכם ולא להפוך לקורבן של הונאות רשת.

קורס שידריך אתכם איך להתגונן מפני האיומים האלה ולהתמודד איתם ביעילות יסגור לכם את הפינה בצורה מושלמת ויאפשר לכם לגלוש באינטרנט בראש שקט וללא דאגות.

להגן על העסק שלכם

כל עסק, ללא קשר לגודל ולתחום הפעילות שלו, חשוף ופגיע בפני גניבת מידע, תקיפות האקרים, מתקפות מניעת שירות (DDoS) ופשעי סייבר אחרים. כדי להגן ביעילות על העסק שלכם, אסור לשבת בחוסר מעש ולהיות שאננים. גישה אקטיבית לניטור האיומים והסיכונים ונטרול מוקדם שלהם יכול לעשות את כל ההבדל בין אי נעימות קטנה וזמנית לאסון פיננסי חמור שיסכן את קיומו של העסק שלכם.

השתתפות בקורס אבטחת מידע חינמי מקוון הוא עוד צעד חשוב שתוכלו לקחת כדי להגן על העסק שלכם. בעוד שרוב החברות הגדולות מעסיקות מומחי סייבר ואבטחת מידע משלהן כדי להתמודד עם הסכנות האלה, זה אף פעם לא מזיק ללמוד את יסודות התחום החשוב הזה.

קריירה בתחום הסייבר

ענף הסייבר ואבטחת המידע ממשיך לצמוח ולהתפתח בקצב מסחרר. מדובר באחד מהתחומים המבוקשים והמתגמלים ביותר בעולם ההייטק שקורץ לכל אדם בעל עניין בטכנולוגיה ומחשבים. עם כל כך הרבה הזדמנויות ואפשרויות תעסוקה שונות, אין ספק שקורס סייבר מקוון יכול לספק לכם טעימה מהתחום המרתק הזה ולעזור לכם להבין עד כמה הוא באמת נכון ומתאים עבורכם.

תוכלו להכיר מקרוב את הנושאים והתחומים השונים בעולם אבטחת הסייבר כדי להתרשם באיזה היבט עדיף להתמחות. מדובר בהזדמנות מצוינת להכיר את יסודות עולם הסייבר ולהבין את העקרונות והמושגים הבסיסיים שלו בנוחות מרבית וללא כל עלות.

טיפים לבניית קריירה מוצלחת בסייבר ואבטחת מידע

תמונה של מנעול לבן על רקע של קווים אדומים

תחום הסייבר מדבר אליכם ואתם רוצים לפתח קריירה באבטחת מידע? לפניכם 4 טיפים מנצחים שיעלו אתכם על המסלול הנכון בדרך לקריירה משגשגת בתחום הסייבר. תיישמו את עצות הזהב הבאות ואתם מסודרים:

תלמדו תחומים ונושאים שונים בהגנת סייבר ואבטחת מידע

סייבר הוא תחום רחב המציע מגוון תפקידים וכיווני תעסוקה שונים. במקום להינעל על תחום ספציפי אחד ולהתעלם מכל השאר, זה רעיון טוב לחקור כמה שיותר נושאים והיבטים בעולם המרתק והמאתגר הזה. במקום לשים את כל הביצים בסל אחד, תלכו על כמה שיותר קורסי סייבר ואבטחת מידע חינמיים או זולים המתמקדים בתחומים שונים של אבטחת מידע ועוסקים בנושא מזוויות שונות.

תתאמנו כמה שיותר

כדי שתהיו מוכנים באמת להשתלב בהצלחה בתעשיית הסייבר, אתם חייבים לתרגל את כל הכישורים והמיומנויות שלמדתם. קורסים רבים מציעים התנסות מעשית, אבל תוכלו לבדוק עד כמה אתם טובים באמת ולשכלל את הכישורים שלכם במגוון רחב של אירועים ותחרויות. לדוגמה, תחרויות "לכידת הדגל" (משחק אבטחת סייבר), האקאתונים, תוכניות "מטמון באגים" (איתור פרצות וכשלי אבטחה בתוכנות ושירותים בתמורה לפרסים כספיים) יעזרו לכם ליישם את כל מה שלמדתם בשטח ובזמן אמת.

גם התמחות (סטאז’) בחברת אבטחת סייבר זאת דרך מצוינת לרכוש את הניסיון הדרוש כדי להתקבל למשרה מלאה בתחום.

הצטרפו לקבוצות ופורומים רלוונטיים

תוכלו למצוא מגוון רחב של קבוצות ופורומים המוקדשים לעולם הסייבר ואבטחת המידע. היכולת לחלוק במידע, ניסיון ועצות חשובות עם אנשים בעלי תחומי עניין דומים יכולים להזניק ולקדם את הקריירה שלכם בתעשיית הסייבר.

תמצאו מנטור אמין שתוכלו לסמוך עליו

אתם צריכים למצוא מנטור מנוסה ומיומן שידחף אתכם קדימה, ידריך ויכוון אתכם ויעזור לכם לקבל את ההחלטות הטובות ביותר בנוגע לניהול הקריירה שלכם בתחום הסייבר.

הדרכת מודעות אבטחת סייבר

התראה על פריצה של מערכת האבטחה ודליפת מידע

הדרכת מודעות אבטחת סייבר היא שיטה יעילה להפליא להכיר לעובדים את אתגרי ואיומי הסייבר השונים וללמד אותם כיצד להגן בצורה טובה יותר על מידע אישי ורגיש. כמובן שהארגון כולו רק ירוויח מכך. המטרה של הסדנאות וההכשרות האלה היא להציג את יסודות אבטחת הסייבר לקהל הרחב בצורה מרתקת, כיפית ויצירתית. הרצאות משעממות המפוצצות במיליון מונחים טכניים יבשים לא יספקו את הסחורה.

כמובן שתכני ההרצאות האלה לא צריכים להישאר "על הנייר בלבד" וחשוב לוודא שהעובדים מיישמים את הידע והכלים שקיבלו. זה יבטיח שלהדרכות האלה תהיה השפעה ממשית על התרבות הארגונית וסביבת העבודה בחברה.

מטרת פעילויות מהסוג הזה היא להעניק את הידע והכישורים הנדרשים בתחום אבטחת המידע לכלל העובדים בחברה. כמובן שהרצאה קצרה פעם בשנה לא תעשה את העבודה, אלא צריך להשקיע בתהליך הדרכה ואימון שיטתי, מסודר ורציף.

להדרכות האלה יש תפקיד חשוב במיוחד: הן מלמדות את העובדים להתנהל בצורה זהירה, מודעת ואחראית יותר ברשת. פעילויות מהסוג הזה מגבירות את המודעות של העובדים לאיומי ופשעי סייבר ועוזרות להם להפנים את גודל האיום המרחף על החברה וההשלכות ההרסניות של דליפת מידע או תקיפת האקרים.

העובדים לומדים את התקנות והדרישות החוקיות בנוגע למדיניות פרטיות ואבטחת מידע ומתורגלים בזיהוי הונאות רשת וניסיונות פריצה ומתודרכים לדווח למחלקה הרלוונטית על כל אירוע חריג או גורם חשוד שהם נתקלים בו במרחב הוירטואלי.

הדרכת מודעות אבטחת מידע לעובדים

אין ספק שמהפכת המחשוב שינתה לטובה אינספור תחומים בחיינו והקלה על פעילויות יומיומיות רבות. הקפיצה הטכנולוגית האדירה הזאת מספקת שלל הזדמנויות ואפשרויות שלא יכולנו לחלום עליהם בעבר. כולנו מעבירים שעות רבות ביום עם מכשירים חכמים המחוברים לאינטרנט. אבל לצד היתרונות הרבים של מהפכת האינטרנט, אי אפשר להתעלם גם מהסיכונים והאיומים החדשים שנוצרו.

תקיפות סייבר, פריצות והונאות רשת הפכו לסכנה ממשית עבור חברות וארגונים בכל רחבי העולם. כוח האדם והמשאבים הקיימים של הארגון אינם מספיקים כדי להתמודד עם האיום הזה ולהדוף אותו. פערים וכשלים באבטחת המידע של עסקים הופכת אותם למטרה נוחה ואטרקטיבית לפשעי סייבר.

בנוסף להעלאת המודעות של העובדים בנוגע לאבטחת סייבר ולהדרכתם לזיהוי ומניעת איומים וסיכונים בתחום הזה, חשוב להשקיע גם בגיוס, הכשרת ואימון עובדים ייעודיים שיהיו אחראים על ההיבט המכריע הזה. מדובר בתהליך רציף ומתמשך שצריך להתבצע בכל חלקי ודרגי הארגון. ניתן להשיג זאת באמצעות למידה פורמלית,בלתי פורמלית ולמידה מתמשכת לאורך החיים.

בגלל שתחום הסייבר מתפתח ומשתנה ללא הרף, חשוב להישאר עם האצבע על הדופק ולעקוב אחר התפתחויות וחידושים בתחום כדי לספק את המענה המקיף והיעיל ביותר בכל רגע נתון. כדי ליצור ולהטמיע סביבת עבודה מוגנת ובטוחה יותר, חשוב ללמוד באופן מעמיק את התחום ולחשוב כיצד להעלות את מודעות העובדים לאיומי סייבר שונים.

המטרה היא לעזור להם להיפטר מהתנהגויות בעייתיות והרגלים מסוכנים העלולים להוביל לדליפת מידע או מתקפת סייבר על החברה ולהנחיל לעובדים ידע, כלים וכישורים בתחום אבטחת המידע. התהליך הזה חייב להתבצע בכל רמות ההירכיה הארגונית, החל מהעובדים הזוטרים ועד להנהלה הבכירה. אף אחד בארגון אינו פטור מהשתתפות בסדנאות, הכשרות ותוכניות אימון מהסוג הזה.

העלאת מודעות העובדים לאבטחת סייבר תספק את הסחורה אך ורק אם היא מתוכננת היטב, מוטמעת בצורה יעילה, עוברת שינויים והתאמות על פי הצורך ועוברת מקצה שכלולים ושיפורים בהתאם לתוכנית פעולה שיטתית וסדורה. העובדים יזכו להדרכה מהסוג הזה בצורה רציפה ומתמשכת כדי ללמוד על האתגרים והאיומים הדחופים והחמורים ביותר ולתרגל את כלי ואמצעי ההגנה היעילים ביותר בפני מתקפות סייבר.

אבטחת מידע לעומת אבטחת סייבר: מה ההבדל?

למרות שרוב האנשים בטוחים שסייבר ואבטחת מידע הן שתי מילים נרדפות, זה לא ממש מדויק. אז נכון שמדובר בשני מושגים דומים הקשורים אחד לשני, אבל יש ביניהם גם כמה הבדלים משמעותיים שכדאי להכיר. אבטחת מידע היא תחום רחב העוסק בהגנה על מידע ונתונים, בין אם הם נמצאים במרחב הדיגיטלי או מאוחסנים באופן פיזי. לדוגמה, מבחינה טכנית גם הגנה על המידע הרגיש שנשמר במסמכים בתוך מגירה בשולחן העבודה שלכם יכולה להיכלל תחת הקטגוריה הרחבה והכללית של אבטחת מידע.

לעומת זאת, אבטחת סייבר מתייחסת להגנת מידע ונתונים המאוחסנים באופן דיגיטלי בלבד (לדוגמה ברשת ארגונית, מחשב, שרת או ענן). הבדל מכריע נוסף הוא שאבטחת מידע עוסקת במניעת גישה ללא הרשאה, שימוש זדוני או הרס, בעוד שאבטחת סייבר בדרך כלל מתמקדת במניעת פשעי ואיומי סייבר או בהונאות דיגיטליות. בשורה התחתונה, אפשר להגיד שאבטחת סייבר היא נישה בתוך אבטחת מידע.

אבטחת רשתות לעומת אבטחת סייבר: מה ההבדל?

בעוד שאבטחת סייבר היא נישה בתוך אבטחת מידע, אבטחת רשתות הוא אחד מהתחומים המשתייכים לאבטחת סייבר. כפי שרומז השם של התחום הזה, אבטחת רשתות מתמקדת באופן ספציפי בהגנת מערכות מחשבים ארגוניות ומניעת דליפת או חשיפת המידע הרגיש המועבר דרכן.

פתרונות בתחום אבטחת הרשתות כוללים בין השאר תוכנות אנטי-וירוס, חומת אש (פיירוול), פרוטוקול אימות סיסמה, מנגנון אימות דו-שלבי ורשת וירטואלית פרטית (VPN). אבטחת רשתות טובה חשובה במיוחד עבור חברות וארגונים.

דגש על "מיומנויות רכות"

קודם כל, נסביר את המונח המעורפל הזה שכולם כל כך אוהבים ומתעקשים להשתמש בו. הכוונה במיומנויות רכות היא ליחסי אנוש, תקשורת בין-אישית וכושר ביטוי מעולים. כל מומחה סייבר מוכשר ומבטיח שצפוי לו עתיד מזהיר בתחום צריך לחפש קורס המאפשר לחדד, לשפר ולטפח את הכישורים החשובים האלה.

למרות שתחום אבטחת המידע כולל המון היבטים טכניים הקשורים למניעת ונטרול תקיפות סייבר, קריירה בתחום אבטחת הסייבר דורשת תקשורת יעילה וטובה במקום העבודה, חשיבה ביקורתית, שיתוף פעולה, עבודה בצוות ויכולת לפתור בעיות. האמת היא שהתכונות החשובות האלה יכולות להיות מועילות ושימושיות במגוון רחב של תחומים ותפקידים אחרים.

במסגרת התפקיד שלו, מומחה סייבר יצטרך להסביר נושאים ומושגים מורכבים ומסובכים לעמיתים שלו בעבודה בשפה פשוטה ובגובה העיניים. הוא יצטרך לתקשר עם אנשים עם מעט מאוד רקע טכני שרחוקים מתחום הסייבר. היכולת להציג רעיונות ולהעביר מסרים בצורה ברורה, בהירה ותמציתית חיונית להצלחה בתחום. בנוסף, הוא נדרש לתקשר לעתים קרובות עם לקוחות, מה שדורש להפגין הקשבה פעילה.

בגלל שמדובר במקצוע שיטתי ואנליטי מטבעו, מומחה סייבר חייב להקדיש תשומת לב לפרטים קטנים, לדעת לפתור בעיות ביעילות ולחשוב באופן ביקורתי. קורס סייבר איכותי חייב לכלול כמה שיותר התנסות מעשית הקרובה למציאות שאיתה תידרשו להתמודד בשטח. הוא ידרוש מהתלמידים להתמודד עם משימות המצריכות את המיומנויות האלה, כמו גם עבודת צוות ושיתוף פעולה. הכישורים האלה יעזרו לכם לבלוט ולהצטיין לא רק בתחום הסייבר, אלא כמעט בכל תעשייה אחרת שאפשר להעלות על הדעת

שיטות לגיבוי ושחזור מידע

תמונה של מנעול ברקע שחור של ריבועים

לאחר שערכתם היכרות מעמיקה עם כלים וטקטיקות למניעת פריצות ותקיפות האקרים שיאפשרו ליצור מעטפת הגנה יעילה (גם עבור מכשירי הקצה וגם עבור הרשת הארגונית בכללותה)-חשוב גם להכין את עצמכם לגרוע מכול ולחשוב על דרכי התמודדות עם תקיפות ודליפות מידע שכבר התרחשו.

נהלי גיבוי ושחזור נתונים יעילים ומסודרים משחקים תפקיד מכריע בכל מערך אבטחת מידע. גם אם האקרים הצליחו לחדור את קו ההגנה של העסק שלכם ולשבש את פעילותו, תוכלו לשחזר את המערכות שלכם ולנטרל את הנזקים שנגרמו במינימום זמן ומאמץ.

כיום כל חברה שמכבדת את עצמה צריכה לאמץ פתרון BDR (גיבוי ושחזור מאסון) יעיל שיוכיח את עצמו ברגע האמת. המטרה היא להגיב במהירות הבזק לתקיפת סייבר ולצמצם עד כמה שאפשר את הנזקים וההשלכות השליליות שלה לפני שהם יתפשטו, יחמירו ויגרמו לנזק בלתי הפיך. תוכנית הלימודים של קורס סייבר טוב חייבת להכיל שיטות מהסוג הזה. תלמידי הקורס צריכים לעבור תרגול ואימון מקיף בהפעלת תהליכי גיבוי ושחזור שונים ובמקביל ללמוד את דרכי ניהול ואחסון המידע הבטוחות והיעילות ביותר.

כל מי שרוצה להפוך למומחה סייבר חייב להפנים את התפקיד המכריע של מדיניות ארגונית מסודרת להגנה על המידע של הארגון. גיבוש שיטות עבודה ונהלים מסודרים בתחום אבטחת הסייבר והטמעה יעילה שלהן יאפשרו לעסק להתמודד ביעילות עם איומי וסיכוני סייבר שונים.

לקראת סוף הלימודים, בוגרי קורס סייבר צריכים לא רק להיות בקיאים בטכניקות לאיתור, זיהוי ונטרול איומים פוטנציאליים, אלא גם לדעת כיצד לפעול במקרה של מתקפה ופריצה פתאומית. החוכמה היא לא רק לזהות ולמנוע את התקיפה מראש, אלא גם לשחזר במהירות נתונים שנפגעו כתוצאה ממתקפת סייבר שכבר יצאה אל הפועל ולמזער את הנזקים הפוטנציאליים שלה במהירות האפשרית.

אבטחת הרשת הארגונית

לצד הגנה יעילה על מכשירי קצה המחוברים לרשת ("אבטחת נקודות קצה" בשפה מקצועית), זה הכרחי לקחת בחשבון גם את הרשת הארגונית של העסק בעת תכנון אסטרטגיית אבטחת המידע שלכם.

אבטחת הרשת הארגונית מתמקדת בדרכים שבו מכשירי קצה שונים מתקשרים אחד עם השני ובמידע הזורם ביניהם. המטרה שלכם היא לאבטח בצורה כמה שיותר הרמטית את מערכת המחשוב והמידע של החברה מגישה ללא הרשאה, שימוש לרעה או חבלה. תוכלו ליצור סביבת עבודה בטוחה בעלת סיכוני וכשלי אבטחה מזעריים עבור המחשבים ומכשירי המובייל של הארגון שלכם.

מומחי סייבר רבים שמים את ההיבט הזה בראש סדר העדיפויות של אסטרטגיית אבטחת מידע יעילה. האקרים לא יצליחו לחדור למחשב האישי שלכם או לכל מכשיר קצה אחר אם הם לא יצליחו לפרוץ את הרשת הארגונית של החברה. לכן, כל קורס סייבר רציני חייב להתמקד בנושא הזה ולדון בשיטות וטקטיקות אבטחת הרשת הארגונית העדכניות והטובות ביותר.

תלמידי הקורס נחשפים למרכיבי המפתח של הרשת הארגונית (גם רכיבי חומרה וגם רכיבי תוכנה) ולומדים את שיטות ההתקנה וההגדרה הנכונות והיעילות ביותר כדי להבטיח את רמת אבטחת המידע הגבוהה ביותר. משתתפי הקורס לומדים גם כיצד לפתור בעיות ותקלות רשת נפוצות, יחד עם זיהוי היתרונות ונקודות התורפה של הגדרות ותצורות הרשת הנוכחיות.

נושאים נוספים שחשוב להתעמק בהם כוללים היכרות עם קונספטים ומושגים רחבים וכלליים יותר ברשתות ארגוניות כמו ניהול רשתות וירטואליות ושליטה מרחוק. תלמידי הקורס יצטרכו ללמוד על יצירת, ניהול והטמעת רשתות מחשבים מקומיות שיתפקדו בצורה חלקה ונטולת תקלות. כמובן שהדגש יהיה על שיפור העמידות של הרשת הארגונית בפני פריצות ומתקפות סייבר. מדובר בידע חיוני עבור כל מומחה סייבר שרוצה לבצע את התפקיד שלו על הצד הטוב ביותר.

שאלות ותשובות

סימן שאלה מצוייר מקווים לבנים על רקע כהה

האם חובה להחזיק בתואר אקדמי כדי לעבוד בענף הסייבר ואבטחת המידע?

כמובן שתואר ראשון במדעי המחשב, הנדסת תוכנה,לימודי סייבר ואבטחת מידע או כל מקצוע רלוונטי אחר יכול להיות יתרון משמעותי במציאת משרה בשכר גבוה בתחום, אבל ניתן למצוא גם לא מעט מומחי סייבר שהשתלבו בהצלחה בתעשייה ללא תואר אקדמי.

קורסים מקצועיים ולימודי תעודה בסייבר או ניסיון מעשי וקבלות מוכחות בתחום יכולים לפתוח בפניכם את הדלת לקריירה מצליחה. אם אתם בעלי תשוקה אמיתית לתחום המרתק והמאתגר הזה, השמיים הם הגבול. קורס פרקטי המספק התנסות מעשית בשטח יעזור לכם למצוא משרה מתאימה בתחום אבטחת המידע.

האם קורס סייבר ואבטחת מידע אונליין מקנה נקודות זכות אקדמיות?

חלק מקורסי אבטחת המידע מעניקים תעודה רשמית לכל בוגר ואפילו מוכרים על ידי מוסדות אקדמיים. חשוב לבחור בחוכמה את הקורס הנכון והמתאים ביותר לצרכים ולהעדפות שלכם. קורס סייבר מעשי יכול להיות נקודת זינוק מצוינת לקריירה מבטיחה בתחום המבוקש.

למה חשוב להגביר את המודעות של העובדים בנוגע לאיומי סייבר באמצעות הדרכות וסדנאות?

נתחיל מהמובן מאליו: בשנים האחרונות האינטרנט השתלט על חיינו וקשה לדמיין מה היינו עושים בלעדיו. אבל לצד ההיבטים החיוביים של הקפיצה הטכנולוגית הזאת, התלות במכשירים דיגיטליים מקוונים המחוברים לרשת האינטרנט מסכנת את הפרטיות שלנו. ללא אבטחת מידע נאותה, מידע אישי ורגיש עלול להפוך למטרה קלה עבור האקרים ופושעי סייבר.

בשנים האחרונות היקף מתקפות הסייבר זינק בצורה חדה והן הפכו לאיום משמעותי על עסקים וארגונים רבים. מעבר לגיוס מומחי אבטחת מידע והשקעה בטכנולוגיות מתקדמות להתגוננות מתקיפות סייבר, חייבים להשקיע גם בהעלאת המודעות של עובדי החברה. מדובר במרכיב מפתח בכל אסטרטגיית אבטחת סייבר מוצלחת ויעילה. הדרכת העובדים בנושא התנהלות בטוחה וזהירה באינטרנט זאת הדרך הטובה והיעילה ביותר להגן על הארגון מפריצות ותקיפות סייבר.

למי מתאים ללמוד קורס סייבר?

קורס סייבר מתאים לכל מי שמעוניין להרחיב אופקים ולהיכנס לתחום של אבטחת סייבר ואבטחת מידע. זהו תחום ריאלי שאינו פשוט ודורש אחריות רבה, ולכן עלול לא להתאים לכולם, אבל אין צורך בידע מוקדם והתלמידים מקבלים במהלך הקורס את כל הידע והכלים הנדרשים כדי להצליח בתחום.

אילו מושגים לומדים בקורס סייבר?

בקורס סייבר התלמידים לומדים להתחקות אחר דרכיו של האקר, לזהות איומים וסכנות, להשתמש בכלים ובטכניקות לתקיפה ולהגנה, להתנהל בסביבות עבודה רלוונטיות, לנתח מידע וכל מה שעובד בתחום הסייבר צריך לדעת כדי להגן על המידע שבאחריותו. ברוב הקורסים יש עבודה אישית, עבודה בצוות ושימוש במקרים אמיתיים או מצבים המבוססים על מקרים אמיתיים כדי לדמות סביבת עבודה אמיתית במהלך הקורס, וגם נותנים דגש על פיתוח כישורים בין אישיים.

האם יש הבדל בין קורסי הסייבר?

בסופו של דבר, כל הקורסים מכינים אתכם לכניסה לתחום הסייבר. עם זאת, לכל קורס יש גישת לימוד משלו, למשל קורסים מקוונים בלבד לעומת קורסים המועברים באופן פרונטלי בכיתה, רמת ההשקעה מצד התלמידים המתבטאת באורך ובעומק של תרגילי הבית, התעודות שמקבלים בסוף הקורס וההטבות שכל קורס מציע לכם בסופו כמו הכנה לראיונות עבודה, מתן המלצות למעסיקים ועוד. מומלץ לקרוא לעומק את הפרטים על כל קורס ואפילו לבקש המלצות מחברים או קולגות שעברו את הקורסים השונים.

מהי רמת הידע שאיתה יוצאים מקורס סייבר?

התחומים של סייבר ואבטחת מידע מבוקש מאוד ומתפתח כל הזמן, ואלו המסיימים קורס סייבר מקבלים את הידע הנדרש להתחיל עבודה בתחום. במהלך העבודות שלכם תמשיכו לצבור ידע ויכולות, והקורס נועד לתת לכם את כרטיס הכניסה לתחום הסייבר.

מהם איומי הסייבר המדאיגים ביותר נכון להיום?

מתקפות כופר הפכו לדאגה הגדולה ביותר בתחום הסייבר והן מדירות שינה מחברות וארגונים רבים. מה זה אומר בתכל’ס? מדובר בסוג של מתקפת סייבר שבה פצחן (האקר) משתק את מערכות המידע של חברה מסוימת וסוחט ממנה כסף בתמורה לשחרור המידע הרגיש או החזרת פעילות החברה למצב תקין.

גם מתקפות פישינג שהולכות וצוברות תאוצה לאחרונה הפכו לכאב הראש העיקרי של עסקים וארגונים רבים. במסגרת תקיפת סייבר מהסוג הזה, האקרים מתחזים לגוף מוכר ופורצים לחשבון המייל של העובדים כדי "לדוג" ממנו מידע בעל ערך. ברגע שהם מצליחים "להעלות בחכה" פרטים אישיים ומידע חשוב שהם יוכלו לנצל לטובתם, הם ישתמשו בהם כדי ליצור הודעת אימייל הנראית אמינה ולגיטימית ולשלוח אותה לכל מי שנמצא ברשימת התפוצה של עובדי החברה.

האקרים לא מפסיקים לשכלל ולשפר את הודעות הפישינג שלהן, מה שמקשה לעלות על כך שמדובר בהונאה והתחזות. ככל שיותר עובדים בחברה נופלים בפח, ככה הפצחנים משתלטים על כמות גדולה יותר של מידע רגיש, מה שעלול להעצים את הנזק הנגרם לארגון ולטרפד את הפעילות שלו.

אילו סוגי עסקים נמצאים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר לתקיפת סייבר?

אנשים רבים חושבים שרק חברות גדולות עם מספר גבוה של "נקודות קצה" (נקודות גישה לרשת) נמצאות על הכוונת של האקרים, אבל זה ממש לא עובד ככה במציאות. חברות עם מידע פיננסי או רפואי רגיש ובעל ערך נחשבות למטרות אטרקטיביות במיוחד עבור פושעי סייבר, אבל זה לא אומר שעסקים קטנים ובינוניים חומקים מתחת לרדאר של האקרים ובכלל לא מעניינים אותם.

תאגידים גדולים המחזיקים במידע יקר ערך בדרך כלל מחזיקים במערך אבטחת והגנת מידע משוכלל ויעיל שהופך את הפריצה אליהם למשימה מורכבת וקשה במיוחד. לכן במקום להתאמץ לחדור לחברות מוגנות היטב, האקרים רבים מעדיפים לעשות לעצמם חיים קלים ולהתמקד בחברות קטנות יותר שאינן מעסיקות מומחי סייבר, בונות מערך אבטחת מידע יעיל או מדריכות את העובדים שלהן כיצד להתמודד בצורה נכונה עם איומי סייבר.

במקום לנסות לפרוץ למשרד ממשלתי או לבנק גדול ומאובטח היטב הרבה יותר קל לתקוף "דגי רקק" שאינם מקפידים על אבטחת מידע ולא טורחים לאתר ולתקן כשלים ונקודות תורפה אפשריות.

מהם הנזקים של התקפות סייבר?

כשמתקפות סייבר חריגות ונרחבות לא יורדות מהכותרות הראשיות, יותר ויותר אנשים מתחילים לקלוט את גודל וחומרת הבעיה. תקיפת סייבר מוצלחת יכולה לגבות מחיר כבד מאוד מחברות ומעסקים.

מעבר לפגיעה במוניטין ובתדמית של החברה, מתקפת סייבר עלולה להוביל להפסדים כספיים עצומים שיסכנו את הישרדותו של העסק כולו. כמה מנכ"לים כבר איבדו את המשרה שלהם בעקבות פרשות מהסוג הזה. אבל מעבר להפסדים הישירים והגלויים לעין שקל לשים עליהם את האצבע, מתקפת סייבר גם גורמת לנזקים עקיפים וחבויים יותר המכים בחברה מתחת לפני השטח. קודם כל, חברה המתמודדת עם מתקפת סייבר יכולה לאבד מידע וטכנולוגיות בעלי ערך.

ההתמודדות עם תקיפת סייבר דורשת המון משאבים, פוגעת בפעילות של החברה ועלולה לעכב ולשבש את צמיחתה. מדובר בתהליך ארוך ומורכב הכרוך בעלויות גבוהות שרק הולכות ותופחות עם הזמן. השיקום וההתאוששות של החברה מגיעים על חשבון התפעול השוטף שלה והיא תתקשה לחזור למסלול ולשדר עסקים כרגיל לאחר מתקפת סייבר גדולה.

השורה התחתונה

אישה עם חולצה צהובה מחזיקה טלפון וכרטיס אשראי

אין לנו ספק שהמידע המועיל והשימושי במדריך הזה יעזור לכם למצוא את קורס הסייבר ואבטחת המידע המושלם עבורכם בכלום זמן וללא מאמץ ויחסוך לכם המון ספקות, התלבטויות ואכזבות.

הזינוק החד במספר התקפות הסייבר שהופכות לנפוצות, מתוחכמות ומזיקות יותר מאי פעם גרם להמון חברות וארגונים בכל רחבי העולם לחשב מסלול מחדש ולהשקיע חלק משמעותי מהתקציב והמשאבים שלהם בהקמת מערך אבטחת מידע חדשני ויעיל שיספק את הסחורה ברגע האמת.

ענף אבטחת המידע לא מפסיק לצמוח ולהתפתח בקצב מסחרר ואין ספק שמדובר באחד מהמקצועות הטכנולוגיים המבוקשים והמתגמלים ביותר. קורסי הסייבר בסקירה המובחרת הזאת יספקו לכם את כל מה שצריך לדעת כדי להכריע לטובתכם את קרב המוחות עם האקרים ופושעי סייבר ולהקדים אותם בכמה צעדים.

ללמוד סייבר מהמרצים הכי טובים!
למי שרוצים הבטחת עבודה בסיום הקורס

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן