לימודי אנגלית לילדים: דירוג שיעורי אנגלית מומלצים לילדים לשנת 2024 [מדריך בחירה]

זה לא סוד שידיעת אנגלית היא חובה בימינו. בין אם מדובר בלימודים אקדמיים, נסיעות וטיולים, קריירה ועסקים, אי אפשר להסתדר ללא אנגלית. לא סתם אנגלית הפכה לשפת התקשורת והעסקים הבינלאומית ואין ספק ששליטה בשפה המדוברת והחשובה ביותר בעולם חיונית לצמיחה אישית ומקצועית ופותחת דלת לעולם שלם של הזדמנויות ואפשרויות חדשות.

כל הורה שרוצה את הטוב ביותר עבור הילד שלו ומודע היטב לחשיבות האדירה של השפה האנגלית בכל תחום בחיינו שואף שהוא ידבר אנגלית בצורה מושלמת. אין ספק שלימודי אנגלית הם אחד מהכלים החשובים והמועילים ביותר להבטחת עתיד טוב יותר לילדים שלנו. 

השורה התחתונה
יתרונות
חסרונות
הבחירה שלנו
לוגו של NOVAKID
לימודי אנגלית NOVAKID
למידה חווייתית ומהנה
לפרטים נוספים
השורה התחתונה
לימודי אנגלית בנובאקיד הפכו לפופולריים במיוחד בקרב ילדים ישראלים והם הרוויחו את השם הטוב שלהם בצדק. נובאקיד מציעים שיעורים פרטיים אונליין עם מורים מכל העולם.
יתרונות
  נובאקיד היא אחת הפלטפורמות האהובות ביותר ללימוד אנגלית לילדים ופועלת במדינות נוספות מלבד בישראל.
מתאימה לילדים בגילאי 4-12
  כל שיעור מותאם לרמת הילד ומחולק לתרגול טרום שיעור, שיעור פרטי עם המורה כ-25 דקות ומשחקי למידה לתרגול נוסף.
  חסכון אמיתי של זמן וכסף. השיעורים אונליין נוחים יותר והמחיר לשיעור נמוך בהרבה משיעור עם מורה פרטי.
  המורים בנובאקיד דוברים אנגלית כשפת אם עם ניסיון וידע מקצועי איכותי.
  תוכלו לבצע מעקב שוטף אחרי התקדמות הילדים שלכם באמצעות פרופיל ההורה.
חסרונות
לא מתאים למבוגרים

בניגוד למבוגרים המתקשים ללמוד שפות חדשות מאפס ולדבר בהן בצורה רהוטה וקולחת, לימוד שפה בגיל צעיר זה באמת "משחק ילדים". מוחו של ילד קטן הוא כמו "ספוג" הקולט ביעילות כמויות עצומות של מידע וזה יתרון עצום ברכישת שפות חדשות.

זה מוכח שילדים לומדים שפה בקלות ובמהירות בצורה טבעית ואינטואיטיבית, כל עוד הם נחשפים אליה באופן יומיומי. ילד שלומד אנגלית מגיל צעיר יוכל לדבר באנגלית בביטחון ללא מחסום שפה ומבטא זר בחייו הבוגרים, לכן חשוב לא לבזבז זמן יקר וללמד ילדים אנגלית כבר בגיל מוקדם.

קודם כל, חשוב להבין שלימודי אנגלית לילדים הם סיפור שונה לגמרי מלימודי אנגלית למבוגרים הדורשים גישות ,טכניקות וכלים אחרים לגמרי.

למה הכוונה? למלא מחברת שלמה בטבלאות הטיית פעלים יכול להיות שיטת לימוד יעילה עבור מבוגרים, אבל זה מוגזם לדרוש מתלמידי כיתה א’ לשבת שעות ארוכות ולשנן כמו תוכים כללי דקדוק מסובכים.

באותו האופן, לבקש מאנשי עסקים בני 50 שלומדים אנגלית לשבת במעגל ולמחוא כף לצלילי "עודד אמר" יגרום להם להרים גבה ולחשוב שיצאתם מדעתכם.

כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר, חשוב לוודא שלימודי האנגלית שאתם בוחרים לילדים שלכם מתאימים לגיל, לתחומי העניין, לרמה ולקצב ההתקדמות שלו. כל החוכמה היא להפוך את תהליך הלמידה לכיפי, חוויתי ומרתק יותר, כך שהילד יחווה את השפה האנגלית בדרכים שונות ויתאהב בה.

מחפשים לימודי אנגלית לילדים שלכם, אבל אין לכם מושג מאיפה מתחילים ואיך עושים את זה נכון? הגעתם למקום הנכון.

במדריך האולטימטיבי הזה ללימודי אנגלית לילדים ריכזנו עבורכם את דירוג לימודי האנגלית המומלצים ביותר, טיפים מנצחים ואסטרטגיות למידה מוכחות שיעזרו למקסם את ההצלחה וההתקדמות של הילדים שלכם.

אז לאחר ההקדמה הארוכה, הגיע הזמן לצאת לדרך ולגלות איך ללמד אנגלית לילדים בצורה היעילה והמהנה ביותר!

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

לימודי אנגלית לילדים מומלצים לשנת 2024

1

נובקאיד

ללמוד בכיף

הבחירה שלנו

נובאקיד היא פלטפורמה אינטרנטית שמאפשרת לילדים ללמוד אנגלית באמצעות מורים דוברי אנגלית מכל העולם.
יתרונות
  • מתאימה לילדים בגילאי4-12
  • ניתן ללמוד בכל זמן שמתאים לכם
  • השיעורים כוללים משחקים ותרגול מהנה וחווייתי
  • ההורים מקבלים משוב מהמורים וסרטוני כיתה
  • מגוון מסלולי לימוד ושיעורים שונים שיתאימו לכל תקציב
חסרונות
  • לא מותאם לבני נוער

תוכנית הלימודים של נובאקיד הפכה לאחת הפופולריות בישראל ובצדק. היא מציעה לנו את האפשרות להעניק לילדים שלנו שיעורים פרטיים באנגלית בלי שנצטרך לצאת מהבית.

השיעורים מועברים על ידי מורים לאנגלית מכל העולם ובנויים לפי תו תקן אירופאי ללימוד אנגלית ככה שאתם יכולים להיות בטוחים שהילדים שלכם לא ילמדו מילים לא שימושיות או שהחומר הלימודי לא יהיה תואם למה שהם לומדים בכיתה.

כל שיעור בנובאקיד בנוי היטב וכולל מגוון פעילויות, תרגילים אינטראקטיביים, משחקים ושירים. השיעורים בנויים כך שהם יעסיקו את ילדיכם וישאירו אותו מרוכז בשיעור, כי למידה מהנה היא הדרך הכי טובה ללמוד.

כל מה שאתם צריכים זה מחשב או טאבלט והילדים כבר יקחו את זה משם. אם אתם דואגים שהילדים קטנים ולא יסתדרו, תוכלו לשבת איתם בשיעורים הראשונים. מהר מאוד אתם תבינו שהלמידה היא חווייתית ותוכננה בצורה שמתגברת על מחסום השפה בין הילד למורה.

2

Langaroo

לילדים ונוער

מותאמת אישית

למידה באמצעות שיעורים פרטיים אונליין המותאמים אישית לרמה של הילד שלכם.
יתרונות
  • חיזוק מיומנויות השיחה
  • סביבת למידה תומכת
  • מורים מוסמכים דוברי אנגלית שפת אם
  • תוכנית לימודים אינטראקטיבית עם תכנים מרחבי העולם
  • למידה אונליין מהבית בנוחות ובקלות
  • תרגול קבוע בדיבור וכתיבה
  • מתאימים לטווח גילאים רחב מאוד
חסרונות
  • פחות מתאים לילדים מתחת לגיל יסודי

Langaroo מתמחים בהוראת אנגלית באמצעות שיעורים פרטיים מקוונים, באופן שמתמקד במה שהילדים שלכם צריכים. הם יבנו לכם תוכנית לימודים מסודרת המותאמת על היכולות של הילד והצרכים שלו.

הלמידה ב-Langaroo היא מהנה ונעשית באמצעות תכנים מרתקים שגם יעמיקו את תחומי העניין של הילד שלכם וגם ילמדו אותו את כללי השפה והדקדוק באנגלית.

במפגש הראשון עם מורה ב-Langaroo תתבצע הערכה של רמת האנגלית של ילדיכם, ואז תותאם להם תוכנית לימודים אישית. לאחר מכן, פעם בשבוע יתקיים שיעור של כ30-45 דקות בסביבת הלימודים המקוונת של Langaroo.

אין ספק ששיעורים פרטיים הם אאוט ושיעורים אונליין הם אין. ככה הילדים שלכם ישפרו את היכולות שלהם ותוך זמן קצר כבר יוכלו לשוחח באנגלית, לכתוב באנגלית ולהצטיין באנגלית.

3

Duolingo abc

אפליקציה לימודית

עשירה בתוכן

אחת האפליקציות הפופולריות ללימודי אנגלית ולימודי שפות בכלל. היא נוחה לשימוש, מתאימה לילדים ומלאה תוכן מקורי.
יתרונות
  • מגוון תכנים חינמיים למתחילים
  • ממשק נוח – אחד הראשונים בעולם האפליקציות ללימוד אנגלית
  • כמות עצומה של מבחנים ותרגולים שונים
  • ניתן ללמוד בכל זמן ומכל מקום
חסרונות
  • הרבה פרסומות למנויים החינמיים

דולינגו התחילה את דרכה ב-2011 כאחת האפליקציות הראשונות ללימוד אנגלית.

כיום האפליקציה המצוינת הזו מאפשרת שימוש חינמי עם הגבלות מסוימות, בעיקר פרסומות (שיכולות בהחלט לייאש אז קחו את זה בחשבון).

אבל למרות הפרסומות אחד היתרונות הבולטים שלה, היא מגוון התוכן העצום שיש בה. באפליקציה תמצאו תרגולים רבים, מגוון שיטות למידה, מבחנים שמתעדכנים ועוד.

יש לה מעל ל-300 מיליון משתמשים רשומים, נכון להיום, מה שמעיד על ההצלחה הגדולה שלה. אם אתם רוצים שהילד שלכם יתרגל אנגלית על בסיס יום יומי בלי להתחייב לשיעורי אנגלית פרטיים, דולינגו היא אופציה מעולה. 

4

ABCmouse

ללמוד מגיל צעיר

משחקים ויצירות

תוכנית למידה כיפית ומעניינת שמלמדת אנגלית בצורה יצירתית באמצעות משחקים ושיערים מוקלטים.
יתרונות
  • תוכנית לימודים מעניינת ויצירתית
  • המון משחקים ואתגרים שיגבירו את שיתוף הפעולה של הילדים
  • מתאימה לגילאי 2-8 ויש תוכנית נוספת לגילאי 8-12
  • תוכנית לימודים זוכת פרסים
  • ניתן ללמוד מהמחשב, הסמארטפון או הטאבלט
חסרונות
  • לא מדובר במורה פרטי אלא בלמידה עצמאית

ABCmouse הוא אתר ובו יותר מ-850 שיעורים ב-10 רמות ללימוד אנגלית. למעשה התוכנית תוכננה בצורה הדרגתית כדי לייצר התקדמות יציבה בלימוד השפה.

אנחנו כבר יודעים שילדים אוהבים להשיג יעדים, להרוויח נקודות ולפתוח שלבים חדשים, בדיוק כך בנויה התוכנית של ABCmouse.

כאשר הילד שלכם מסיים שיעור, הם בעצם פותחים את השלב הבא וככה נשארים מלאי מוטיבציה להמשיך ללמוד.

התוכנית כוללת אוסף נרחב של משחקים ופעילויות אינטראקטיביות ותמצאו בה אפילו לימודי חשבון, מדעים וקריאה- הכול באנגלית.

המדריך המלא לבחירת לימודי אנגלית מומלצים לילדים

לימודי האנגלית לילדים הם לא סתם למידה כיפית. הם ישמשו את הילדים שלכם לכל אורך חייהם ויעניקו להם כלי תקשורת משמעותי.

משרד החינוך כבר הכניס את למידת האנגלית לגני הילדים בישראל במטרה לעודד את רכישת השפה מגיל צעיר ככל האפשר וזה כבר סימן להתקדמות טובה וחשובה בנושא.

אבל אם אתם רוצים שהילדים שלכם יבססו את השפה האנגלית כבר מגיל צעיר וישלטו בה בדיבור, כתיבה וקריאה תצטרכו לתת להם כלי למידה איכותיים נוספים. במיוחד בשבילכם הכנו מדריך מסודר שיעזור לכם לבחור את לימודי האנגלית המומלצים לילדים.

איך לבחור לימודי אנגלית לילדים

האפשרויות אינסופיות ואתם צריכים לקחת בחשבון כמה דברים חשובים כדי לקבוע מה שיטת הלימודים הטובה ביותר עבור הילד שלכם. הנה כמה שיקולים שכדאי לקחת בחשבון.

תחשבו על מה הילדים שלכם אוהבם

ילדים יאבדו עניין וריכוז מהר מאוד אם הנושא שאתם מציגים להם בכלל לא מדבר אליהם. אז לפני שאתם יוצאים לדרך ומתחילים בשיעור אנגלית אונליין לילדים, חשוב לקחת את הזמן ולהכיר אותם לעומק.

אם לימוד האנגלית יהיה מבוסס על תחומי העניין של הילדים שלכם, יש יותר סיכוי שהם ישתפו פעולה וירצו להתמיד וללמוד. וודאו שתוכנית הלמידה מעניינת, מעשירה ואטרקטיבית.

במיוחד בלימודי אנגלית אונליין חשוב שתוכנית הלימוד קולעת לצרכים, להעדפות ולתחומי העניין של הילדים שלכם כדי להבטיח חווית לימוד מרתקת, מעצימה ומהנה שתמלא אותם בהשראה ובמוטיבציה גבוהה להתקדם ולהתמיד בלימוד האנגלית שלהם.

תבדקו מה כולל מערך השיעור

ייתכן שלתלמידים צעירים עדיין אין מיומנויות מחשב בסיסיות. לכן, חשוב לוודא שהם מסוגלים לתפעל את כל הציוד הנדרש עבור השיעור המקוון. במיוחד כשמדובר בילדים צעירים יותר.

הילדים שלכם יצטרכו לדעת כיצד להשתמש נכון במיקרופון, במצלמה ובתיבת הצ’אט. כדי להבטיח שהם מסתדרים היטב ויודעים מה צריך לעשות ,תוכלו לבצע את הפעילות הבאה:

אם מדובר בילדים בוגרים יותר, תוכלו לבקש מהם לכתוב את שם הצבע בתיבת הצ’אט של השיעור. 

בדקו את שיטות הלימוד

למידה בשיטות יצירתיות תגדיל את העניין של הילדים בשיעור. השגת פרסים, מעבר בין שלבים ןכיבוש יעדים הם דרך מעולה לעודד ילדים להתקדם בלמידה ולא להתייאש. כל עוד התכנים מותאמים לגיל שלהם, מעניינים אותם ומעשירים אותם, אתם מסודרים.

האתגר הגדול ביותר בלימוד ילדים אונליין הוא לשמור על תשומת הלב והעניין שלהם לאורך כל השיעור בלי שהם יאבדו ריכוז ויתעסקו בדברים אחרים. כדי להצליח במשימה המורכבת הזאת, חשוב וודא שהשיעור מחולק בצורה נכונה ללמידה ולתרגול.

בדקו המלצות וחוות דעת

אין כמו חוכמת ההמונים וגם כאן לא כדאי לכם לוותר על חוות דעת של אנשים אחרים. לא סתם המשפט "אין חכם כבעל ניסיון" כל כך פופולרי, הוא קולע ללב העניין. אז תתייעצו עם חברים עם ילדים, עם האינטרנט ועם כל מי שיכול לתת לכם עצה על הדרך הטובה ביותר ללמוד אנגלית.  

וודאו שזמני השיעור לא ארוכים מידי 

זמן השיעור הוא למעשה שיקול חשוב למדי. שימו לב ששיעור שמתאים לילדים בוגרים יותר לא יתאים לילדים בגן. ילדים בגיל הגן לא מסוגלים להישאר באותו המקום זמן רב והם אוהבים לזוז ולשחק. לכן, מומלץ להתמקד בלמידה קצרה ומשחקים ולכלול בשיעור הפסקות של 5 דקות שבהן הילד יוכל להתמתח ולקום מעט מהכיסא.

לעומת זאת ילדים בוגרים יותר יצליחו ללמוד כ-30 דקות רצופות כל עוד תוכנית הלמידה מגוונת ומעניינת.

גם בקביעת זמני השיעור, קחו בחשבון את השעה בה הילד שלכם עוד ערני ופעיל ויוכל למצות בצורה הטובה ביותר את לימודי האנגלית שלו. ילד שיושב מול מורה או לומד בשעה מאוחרת יפגין חוסר סבלנות, עייפות וקוצר רוח.

ללמד ילדים אנגלית בבית 

עם כל הכבוד לשיעורי האנגלית בבית הספר, הורים רבים מעדיפים לקחת את המושכות לידיים וללמד את הילדים שלהם אנגלית בבית כבר מגיל צעיר מאוד.

הבעיה היא שהם לא יודעים איך ומאיפה להתחיל ולא סגורים על שיטות הלמידה היעילות והטובות ביותר. למרות שלהורים לילדים גם ככה יש מיליון דאגות ומטלות על הראש, חשוב למצוא את הזמן לחשוף את הילד שלכם לאנגלית ולעזור לו לגלות את השפה הנפלאה הזאת בלי לצאת מהבית ולבזבז הון תועפות.

להורים יש תפקיד חשוב בתהליך לימוד שפה אצל ילדים ולכן מעורבות פעילה שלכם ודחיפה לכיוון הנכון יכולה לעשות הבדל עצום. זה לא משנה אם האנגלית שלכם לא מושלמת או שיש לכם מעט זמן פנוי לסייע לילד שלכם ללמוד אנגלית, מה שבאמת חשוב זה להפגין עניין והתלהבות ולהעניק לילדים שלכם הרבה עידוד ושבחים.

מהר מאוד הילד שלכם יקלוט את ההתלהבות שלכם מאנגלית ויאמץ גישה חיובית אליה. אל תדאגו אם הילד אינו מתחיל לדבר אנגלית באופן מיידי.

ילדים זקוקים לזמן מסוים כדי לספוג שפה חדשה ולהתרגל אליה ולכן תאפשרו להם לחקור אותה בקצב שלו בלי ללחוץ ולהעמיס עליהם יותר מדי.

התאזרו בסבלנות והילד שלכם יתחיל לדבר אנגלית בזמן הנוח והמתאים עבורו. לפניכם כמה עצות חשובות שיעזרו להפיק את המירב מתרגול האנגלית הביתי עם הילד שלכם:

קביעת שגרת למידה 

חשוב ליצור שגרת לימודים קבועה ומסודרת עבור "זמן האנגלית" הביתי עם הילד שלכם. תרגולים קצרים בתדירות גבוהה עדיפים על תרגולים ארוכים ומתישים לעתים רחוקות.

גם רבע שעה מספיקה עבור ילד צעיר. תוכלו להגדיל בהדרגה את זמני הלימוד ככל שהילד מתבגר וטווח הקשב שלו גדל. שעמום הוא האויב הגדול ביותר של לימוד אנגלית לילדים ולכן תתמקדו בפעילויות קצרות, מגוונות ומרתקות שימנעו מהילד לאבד עניין. 

תנסו להקצות זמן קבוע לפעילויות מסוימות מדי יום כדי ליצור לו"ז מסודר שהילד יכיר ויתרגל אליו. הילד ירגיש יותר בנוח ובטוח בעצמו כשהוא יודע למה לצפות.

שגרה קבועה היוצרת תחושת יציבות ובטחון תועיל לילד ותשפר את ההישגים וההתקדמות שלו. לדוגמה,תוכלו לשחק עם הילד במשחק לימוד אנגלית אחרי שהוא חוזר מבית הספר או לקרוא לו סיפור באנגלית לפני השינה.

במידת האפשר, מומלץ ליצור בבית שלכם פינת אנגלית שתוקדש לכל דבר הקשור לשפה האנגלית ותכיל אביזרים ומשאבים מועילים ושימושיים כמו ספרים, משחקים, תקליטורי DVD או יצירות באנגלית שהילד שלכם הכין במו ידיו.

חשיפה יומיומית ותרגול חוזר ונשנה חיוניים ללימוד שפה מוצלח. הילד שלכם חייב לשמוע את אותם מילים וביטויים שוב ושוב מספר רב של פעמים לפני שהוא ירגיש מוכן ובטוח מספיק לומר אותם בקול רם בעצמו. 

משחקים 

ילדים לומדים הכי טוב דרך משחק, נקודה. משחקים חינוכיים מגבירים את העניין, המוטיבציה והמעורבות של הילד ועוזרים לו לשפר את כישורי האנגלית הבסיסיים שלו בצורה מהנה ולא מכבידה.

כרטיסיות, לוחות וקלפי לימוד הם דרך נהדרת ללמד ולתרגל אוצר מילים בצורה חווייתית ומהנה. קיים מגוון רחב של משחקים חינוכיים ללימוד אוצר מילים כמו משחקי זיכרון, Kim’s game, ו-Happy Families.

החדשות הטובות הן שעומד לרשותכם מגוון עצום של משחקי לימוד אנגלית מסוגים שונים. כדי שלא תלכו לאיבוד בהיצע העצום והמבלבל, לפניכם כמה המלצות למשחקים כיפיים ומועילים במיוחד בקטגוריות שונות: 

  • משחקי פעולה- לדוגמה "סיימון אומר" (Simon says),משחק ניחושים (Charades,) ו- What’s the time Mr Wolf?
  • משחקי לוח- "סולמות ונחשים" ועוד רבים וטובים
  • משחקי מילים- כמו I spy ומשחק ניחוש המילים Hangman(איש תלוי)
  • משחקים מקוונים-האינטרנט מפוצץ בטונות של משחקים ללימוד אנגלית. הילדים של היום מחוברים לטכנולוגיה מגיל צעיר מאוד ובכל מקרה מבלים זמן רב מול המסך, אז לפחות שיפיקו ממנו תועלת וילמדו אנגלית. באתר LearnEnglish Kids תמצאו מבחר עצום של שירים, סיפורים, משחקים ופעילויות ללימוד אנגלית.

הטמעת אנגלית בחיי היומיום 

היתרון בלימוד אנגלית בבית הוא שתוכלו לחשוף את הילדים שלכם לשפה הזאת בסביבה הטבעית והמוכרת שלהם באמצעות פעילויות יומיומיות וחפצים אמיתיים הנמצאים בסביבתם.

הילדים יוכלו "לחיות" את השפה האנגלית ולחקור אותה באופן מוחשי ומעשי במגוון הקשרים ומצבים שונים. לדוגמה: 

  • תדברו על בגדים באנגלית כשהילד מתלבש או כשאתם ממיינים ומקפלים כביסה. תגידו בקול רם וברור את השם של כל בגד והצבע שלו באנגלית בכל פעם שהוא נתקל בו בשגרת היומיום.
  • כשאתם משחקים עם הילד או עוזרים לו לסדר את החדר, זאת הזדמנות נהדרת לחשוף אותו לשמות של צעצועים או פריטי ריהוט שונים באנגלית. ( לדוגמה תלמדו אותו כיצד קוראים באנגלית לדובי החמוד שהוא ישן איתו או למכונית הצעצוע הכחולה שהוא משחק בה לעתים קרובות).
  • כשאתם מבשלים או קונים מצרכים בסופר עם הילד תגידו לו כיצד קוראים באנגלית למאכלים ומוצרי מזון שונים.

סיפורים וספרים 

עומד לרשותכם שפע אדיר של ספרי לימוד וקריאה באנגלית לפעוטות ולילדים. ילדים קטנים יותר אוהבים ספרים עם איורים צבעוניים שמושכים את העין, הצביעו על הפריטים השונים באיור וקראו בקול את השם שלהם באנגלית.

תבחרו בספר מרתק המתאים לגיל ולתחומי העניין של הילד שלכם ותקראו אותו ביחד. קריאה בקול עוזרת להרגיל את הילד לצלילים באנגלית ולקלוט מילים עם הקשר ומשמעות.

חשוב לעודד את הילד להגיד את המילים בקול רם בעצמו על ידי הצבעה על איור מסוים או שאילת שאלות על עלילת הסיפור והדמויות שלו.

קריאה משותפת של סיפורים באנגלית היא דרך מצוינת לשפר את מיומנויות ההקשבה והקריאה של הילד ולחשוף אותו לשפה העשירה הזאת.

שירים 

שירים הם דרך יעילה להפליא להרחיב את אוצר המילים של הילד שלכם ולשפר את המבטא וההגייה שלו. ילדים נמשכים באופן טבעי למוזיקה וקצב ושירים קליטים באנגלית יהפכו את תהליך הלימוד למהנה וחוויתי יותר.

כשמדובר בילדים בגיל הרך שאינם מסוגלים לחזור על המילים בשיר בכוחות עצמם, מומלץ ללכת על סרטונים מוזיקליים עם תנועות ידיים המדגימות וממחישות את משמעות המילים בשיר.

לא סתם דורות רבים של ילדים גדלו על שיר ה-ABC ומהר מאוד גם אתם תתחילו לזמזם את המנגינה הממכרת שלו יחד עם האוצר הקטן שלכם.

לימוד דקדוק 

הגענו לחלק הטריקי והמאתגר ביותר.אנשים רבים סולדים מאנגלית בגלל כל הזמנים המבלבלים וכללי הדקדוק המורכבים שהוציאו להם את כל הרוח מהמפרשים בתיכון.

בעוד שאין צורך ללמד בצורה גלויה ומפורשת כללי דקדוק יבשים לילדים קטנים, חשוב להראות להם כיצד מרכיבים נכון משפטים בסיסיים ולחשוף אותם למבנים תחביריים שונים. זה יעזור להם ליצור משפטים תקינים ולדבר אנגלית רהוטה יותר בגיל מבוגר יותר!

כשמדובר בילדים בוגרים יותר, כל החוכמה היא להנגיש את כללי הדקדוק החיוניים לילדים ולאפשר להם ללמוד ולתרגל אותם בצורה מהנה ורגועה בלי להקשות ולהעמיס עליהם יותר מדי.

סרטונים, חידונים ומשחקים אינטראקטיביים יעזרו להם לעשות סדר בראש ולהבין שהשד לא נורא כל כך. חשוב שגם אתם תסבירו לילדים שלכם את כללי הדקדוק הבסיסיים בצורה מסודרת והדרגתית, על הדרך זאת גם יכולה להיות הזדמנות מצוינת לעשות "שיעורי בית" משלכם, לרענן את הידע שלכם ולחזק את השליטה שלכם בנושאים החשובים האלה.

מהם המילים והביטויים הראשונים שצריך ללמד? 

חשוב לקחת בחשבון את תחומי העניין והאופי של הילד שלכם כשאתם מחליטים באילו נושאים תתמקדו, תאפשרו לילד שלכם חופש בחירה ותזרמו עם התחומים שמדברים אליו. מומלץ להתחיל מהיסודות ולהתמקד בנושאים הבאים:

  • מספרים (1–10; 10–20; 20–100)
  • צבעים 
  • תארים (לדוגמה גדול, קטן, שמח, עצוב, עייף וכו’)
  • גוף האדם 
  • צעצועים
  • בגדים
  • חיות (לדוגמה חיות מחמד, חיות חווה, חיות בר)
  • מזון 

השתמשו באביזרים ועזרים חזותיים

כדי שהילד שלכם ילמד אנגלית בצורה יעילה וישיג התקדמות ממשית בטווח הארוך, חובה לגרות ולעורר את כל החושים שלו.

עזרים חזותיים כמו כרטיסיות, תמונות ואביזרים עוזרים לשפה החדשה שהוא לומד "להתעורר לחיים" ולהפוך למוחשית, עשירה ומרתקת יותר. הם מציתים את הדמיון וההתלהבות של הילד ודוחפים אותו להמשיך להעמיק את הידע והמיומנויות שלו. 

שיטת הלימוד הזאת תעזור לכם לרתום את המשיכה הטבעית של ילדים לצבעוניות עזה ותמונות מהפנטות כדי להגביר את החשק והמוטיבציה שלו ללמוד אנגלית.

פוסטרים מרהיבים, לוחות משחק צבעוניים וסרטוני לימוד מרתקים הופכים את למידת האנגלית של הילד ממשימה משעממת, אפרורית וחדגונית לחוויה מרגשת ודינמית הנחרטת בראשו לזמן רב ומשאירה טעם של עוד. 

באמצעות עזרים חזותיים, כל מילה חדשה שהילד לומד תהפוך לתמונה צבעונית ומוחשית שהוא יזכור בקלות, מה שיקל באופן משמעותי על מסע הלמידה שלו ויהפוך אותו למעצים ומועיל יותר. 

היתרונות בלימודי אנגלית לילדים

כישורי שפה וקריאה

היתרון הבולט ביותר הוא העשרת הידע של הילדים שלכם. לימודי אנגלית מקדמים את כישורי התקשורת של הילד שלכם עם העולם הגדול.

האנגלית שזורה בחיינו בצורה בלתי נפרדת. היא נמצאת בסמארטפונים, במחשבים, בטאבלטים, בטלוויזיות, בשלטים ברחוב, במרכיבים על קופסאות המזון ולמעשה מהווה שפה תקשורתית מהותית בין בני האדם בעולם. ידיעת השפה האנגלית היא יכולת חשובה לפיתוח עצמי ולהצלחה בחיים.

פיתוח גמישות חשיבה

לימוד שפה זרה בגיל צעיר מסייעים בפיתוח גמישות מחשבתית אצל ילדים. המוח הצעיר של ילדים קולט בקלות רבה יותר את השפה הזרה וסופג מידע חדש במהירות.

לימודי האנגלית, במיוחד בגיל צעיר, יכולים לפתח את תהליכי החשיבה הגמישה של ילדינו ולתת להם כלים שאפילו בלי לדעת שהם רכשו יסייעו להם בלמידה וקליטת מידע בהמשך חייהם וכל זה בצורה כיפית ומשחקית דרך שירים, משחקים וסיפורים.

היכרות עם תרבויות והרחבת אופקים

שפה היא לא רק אותיות, אוצר מילים וכללי דקדוק ותחביר, אלא גשר לתרבויות אחרות. לימודי אנגלית יספקו לילדים שלכם הזדמנות יוצאת מהכלל להיחשף לתרבויות מרתקות. זה לא רק יעשיר את חווית הלמידה של הילד, אלא גם יעזור לו להבין את השפה האנגלית בצורה עמוקה וטובה יותר ולקבל הצצה לחשיבות האדירה שלה בכפר הגלובלי שלנו.

באמצעות היכרות עם תרבויות שונות של מדינות דוברות אנגלית דרך מוזיקה, סרטים, סיפורים מרתקים ועובדות מסקרנות, הילד שלכם ישפר את המיומנויות הלשוניות שלו ועל הדרך גם ירחיב אופקים ויבין כיצד ידיעת אנגלית יכולה לעזור לו באופן מעשי בעולם הרב-תרבותי שאנו חיים בו. 

שאלות ותשובות 

מאיזה גיל מומלץ ללמד את הילד אנגלית?

כמה שיותר מוקדם- יותר טוב. לילדים קטנים יש כשרון טבעי ללימוד שפות וחבל לא לנצל אותו לטובתכם. מומלץ לחשוף את יורש או יורשת העצר שלכם לשפה האנגלית כבר בגיל הרך. אפילו פעילויות פשוטות כמו הקראת סיפורים או השמעת שירים באנגלית לילדים יכולות להניח את היסודות לידיעת אנגלית ברמה גבוהה ולספק יתרון משמעותי בהמשך הדרך.

עם זאת, הגיל של הילד לא צריך להגביל אתכם. אין נוסחת קסם אחידה הקובעת את הגיל שבו צריך להתחיל ללמוד אנגלית וחשוב לקחת בחשבון את היכולות, השלב ההתפתחותי וההעדפות של הילד שלכם ולהסתגל אליהם. 

כיצד אפשר להפוך לימוד אנגלית לילדים לחוויה כיפית? 

ילדים יכולים להיות אגוז קשה לפיצוח בכל הקשור ללימוד שפות חדשות. הם משתעממים בקלות ולא מודעים לתועלת ולחשיבות העצומה בלימוד אנגלית. הדרך הטובה ביותר לגרום להם לשתף פעולה היא להפוך את תהליך הלמידה לחוויתי, מרתק ומהנה. איך בדיוק עושים את זה? פשוט מאוד: משלבים משחקי למידה, פעילויות אינטרקטיביות ואביזרים חזותיים בתהליך הלימוד.

זה כל הסיפור. תנצלו לטובתכם אפליקציות ואתרים ללימוד אנגלית לילדים ותעודדו אותם לראות סרטים מצוירים באנגלית, לשחק במשחקי מילים או להכין יצירה מיוחדת באנגלית. כשלימוד אנגלית יהפוך ממשימה מלחיצה, מרתיעה ושוחקת לחוויה חיובית, יצירתית ומלהיבה שהילד מתחבר אליה, הוא יקלוט את השפה בצורה הרבה יותר מהירה ויעילה וההישגים שלו ישתפרו פלאים. 

באיזו מיומנות שפה צריך להתמקד בלימוד אנגלית לילדים: דיבור, קריאה או כתיבה? 

גישה מאוזנת המאפשרת לפתח את כל המיומניות החיוניות האלה בצורה עקבית והדרגתית תספק את התוצאות הטובות ביותר. תתחילו מחשיפת הילד לאנגלית מדוברת באמצעות שיחות, שירים והקראת סיפורים. המסע לפיתוח מיומנות קריאה בסיסית מתחיל מקריאה משותפת של ספרי תמונות לגיל הרך ומעבר הדרגתי לסיפורים פשוטים ונגישים.

פעילויות כמו ציור, הרכבת מילים ודפי עבודה עם אותיות מקווקוות יקנו לילד כישורי כתיבה ואיות ראשוניים. כדי ללמוד אנגלית ביעילות, חייבים לשים דגש על כל התחומים וההיבטים האלה בלי להזניח אף אחד מהם. 

כיצד ליצור סביבה דו-לשנית בבית? 

אתם צריכים לחשוף את הילד לאנגלית על בסיס יומיומי באמצעות הטמעת השפה הזאת בשגרת היומיום שלו. תכינו תגיות באנגלית לחפצים השונים בבית, תקראו ביחד ספרים באנגלית, תשחקו ותשוחחו עם הילד באנגלית ותעודדו אותו לדבר עם חברים או קרובי משפחה דוברי אנגלית. עקביות הוא המפתח, ככל השילד שלכם ייחשף יותר לשפה האנגלית ויתרגל אליה, כך הוא ילמד אותה ביעילות בצורה טבעית ואינטואיטיבית יותר. 

מה עושים אם הילד מתקשה בלימוד אנגלית? 

תזכרו שגמישות, סבלנות והתמדה הם המפתח להצלחה. לכל ילד יש קצב לימוד משלו וקשיים הם חלק טבעי ובלתי נפרד מתהליך הלימוד. אם הילד מתקשה עם מושגים ותחומים מסוימים, תנסו לפרק אותם למרכיבים קטנים, ברורים ונגישים יותר שלא יכבידו עליו, השתמשו בעזרים חזותיים שימחישו לו במה מדובר ותערכו כמה שיותר פעילויות תרגול לחיזוק וביסוס הנלמד.

במידת הצורך, תחפשו משאבים מועילים נוספים כמו משחקים חינוכיים, כלים מקוונים או אפילו תשקלו לרשום את הילד לקורס אנגלית. והכי חשוב, אל תשכחו לחגוג כל ניצחון והישג קטן ולשבח את הילד על ההתקדמות הזניחה והקטנה ביותר כדי לחזק את הביטחון והמוטיבציה שלו. 

השורה התחתונה 

לימוד אנגלית לילדים הוא חוויה מתגמלת, מעשירה ומעצימה למחנכים וללומדים כאחד. לאחר קריאת המדריך המקיף הזה אתם חמושים בכל מה שצריך לדעת כדי לספק לילדים "נחיתה רכה" לעולם האנגלית ולהבטיח שמסע הלימוד שלהם יעבור בצורה חלקה, יעילה וכיפית ככל האפשר. מעבר לשיטות לימוד מסורתיות באמצעות ספרים ומחברות, חשוב להפנים שילדים לומדים בצורה הטובה והיעילה ביותר באמצעות חוויות ומשחקים אינטרקטיביים המפעילים את כל החושים שלהם. לכן,סוד ההצלחה בלימוד אנגלית יעיל לילדים הוא להכיר ולכבד את הצרכים והמאפיינים הייחודיים של כל ילד ולספק חווית למידה מעשירה ומהנה ה"תפורה" לתחומי העניין, לאישיות ולקצב ההתקדמות שלו. עם סביבת למידה תומכת, מרתקת ומזמינה המספקת לילדים רשת ביטחון ללמוד אנגלית בצורה יצירתית, חוויתית ומעצימה, השמיים הם הגבול. אין לנו ספק ששיטות ואסטרטגיות הלימוד הייחודיות שלמדתם כאן יעזרו למצות את מלוא הפוטנציאל של כל ילד ולהעלות אותו על המסלול המהיר והבטוח לשליטה מלאה בשפה האנגלית כל מה שנשאר זה לאחל לכם GOOD LUCK !

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

אופק דרימר
נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן