מלונות מומלצים בברלין: 10 מלונות מומלצים בברלין לשנת 2024 [מדריך בחירה]

מחפשים חופשה מהחלומות שלא תקרע לכם את הכיס? קבלו קופון הנחה שווה שיחסוך לכם בחופשה הבאה.

last minute – אתר התיירות עם המחירים הכי אטרקטיביים בשוק.
הקלידו את הקוד lmpink24 ותקבלו 25$ הנחה בהזמנה מעל 400$. לחצו כאן למציאת החופשה המושלמת!

אם אתם כאן בשביל למצוא את מלון בברלין לחופשה הבאה שלכם, הגעתם למקום הנכון. יש סיבה טובה לכך שברלין הפכה לאחד מיעדי הטיול האהובים ביותר על הישראלים והיא מציעה הרבה יותר ממילקי זול.

ברלין היא עיר שיש בה הכול: שפע מוזיאונים ומרכזי תרבות מרתקים, פלאי אדריכלות ומבנים היסטוריים מרשימים, גורדי שחקים עתידניים ומרכזי קניות מודרניים, אוכל מקומי נהדר, חיי לילה סוערים, בירה מצוינת הזורמת כמו מים, אווירה תוססת ומלאת חיים, וכמה מיצירות אמנות הרחוב המפורסמות ביותר בעולם.

בירת המסיבות והבילויים של אירופה אינה מפנה עורף לצלקות העבר ומכבדת את הפרקים האפלים והקשים ביותר בהיסטוריה המורכבת שלה.

ממהרים? הנה 3 המלונות המובילים בדירוג שלנו:

השורה התחתונה
הבחירה שלנו
Park Inn by Radisson Berlin Alexanderplatz
Park Inn by Radisson Berlin Alexanderplatz
מיקום מושלם
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
אם אתם מחפשים חופשה מפנקת עם אווירה ייחודית, אכל מעולה ומיקום מרכזי, לכו בלי להסס על Park Inn by Radisson.
תמורה טובה למחיר
25hours Hotel Bikini Berlin
25hours Hotel Bikini Berlin
אווירה ייחודית
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
בין גן החיות המפורסם והטובל בירק של ברלין לג’ונגל העירוני התוסס ושוקק החיים שוכן לו המלון הייחודי הזה שעוצב על ידי המעצב הנחשב Werner Aisslinger.
במקום השלישי
Scandic Berlin Potsdamer Platz
Scandic Berlin Potsdamer Platz
ארוחת בוקר בריאה
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
בין אם אתם אנשי עסקים שהגיעו לבירת גרמניה לפגישה חשובה, צעירים שרוצים לקרוע את העיר או משפחות עם ילדים, המלון האיכותי הזה יסגור לכם את הפינה בצורה מושלמת.

צעירים מכל רחבי העולם נוהרים בהמוניהם לעיר הכיפית, הקוסמופוליטית והליברלית, אבל ברלין היא גן עדן גם לחובבי אמנות, תרבות והיסטוריה וגם משפחות עם ילדים לא ישתעממו לרגע בעיר הנהדרת הזאת. 

כיאה לאחת מהערים המתויירות ביותר באירופה, בירת גרמניה מציעה מבחר עצום של אפשרויות לינה שונות שיתאימו לכל צורך, טעם וכיס.

כדי שלא תלכו לאיבוד בהיצע העצום והמבלבל ותעשו בחירה מנצחת במקום הלינה המושלם עבורכם בברלין, עשינו את כל העבודה הקשה במקומכם ובחרנו בקפידה את עשרת המלונות הטובים ביותר בברלין שיספקו תמורה מלאה לכסף שלכם וישאירו אתכם מרוצים עד הגג.

על הדרך תלמדו את כל מה שצריך לדעת כדי ליהנות מהמיטב שיש לברלין להציע בלי לקרוע את הכיס ולהפיק את המירב מהחופשה שלכם בבירת גרמניה. 

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

10 המלונות הכי טובים בברלין לשנת 2024

1

Park Inn by Radisson Berlin Alexanderplatz

במרכז העניינים
הבחירה שלנו
מלון הארבעה כוכבים סופריור הזה שוכן באחד מהמיקומים הטובים והמרכזיים ביותר בברלין- כיכר אלכסנדרפלאץ המפורסמת.

הנגישות הגבוהה שלו לתחבורה הציבורית הופכים אותו לבסיס נוח לביקור בשלל האטרקציות ואתרי החובה בעיר. אי המוזיאונים ומתחם הקניות והבילויים התוסס והצבעוני Markt Hackescher נמצאים במרחק 10 דקות הליכה מהמלון.

חדרי המלון מעוצבים בטוב טעם ומציעים את כל מתקני הנוחות המודרניים כמו טלוויזיה עם מסך שטוח, מיזוג אוויר, חדר אמבטיה מפואר עם מוצרי רחצה מובחרים וגישה חופשית לאינטרנט אלחוטי מהיר.

במלון תמצאו שלוש מסעדות מעולות המציעות חוויה קולינרית ברמה הגבוהה ביותר- מסעדת Zillestube המתמחה במטבח גרמני אותנטי, מסעדת Humboldt המציעה מטבח בינלאומי והבר הייחודי SpagosBar&Lounge בו תוכלו ללגום משקאות חריפים וקוקטיילים מיוחדים וליהנות ממנות מושקעות המוכנות לעיני הסועדים במטבח פתוח.

לאחר הארוחה הטובה תוכלו להתפנק במרכז הספא היוקרתי של המלון הכולל סאונה, חדר כושר ומגוון רחב של טיפולים ועיסויים להרגעת הגוף והנפש.

בקומה העליונה של המלון תמצאו טרסה רחבת ידיים שבה תוכלו להתרווח בנוחות ולהביט ממעוף הציפור על מרכז ברלין. 

2

25hours Hotel Bikini Berlin

תמורה טובה למחיר
מרווח
גולת הכותרת של המלון הזה היא דווקא העיצוב הייחודי שלו והנופים הנפלאים שנשקפים ממנו.

בעוד שחצי מהחדרים במלון מספקים תצפית ישירה על כלוב הקופים והפילים בגן החיות, האחרים מציעים נוף מרהיב של אחת מפנינות האדריכלות הידועות ביותר בעיר- כנסיית הזיכרון על שם הקייזר וילהלם.

בקומה העשירית של המלון תוכלו ליהנות מארוחה בלתי נשכחת במסעדות NENI Berlin ו- Monkey Bar המתמחות במטבח פיוז’ן מודרני או לטעום את מיטב הקלאסיקות של המטבח האוסטרי במסעדת Haya Molcho וליהנות מנופים עוצרי נשימה של ברלין. 

3

Scandic Berlin Potsdamer Platz

קונספט ידידותי לסביבה
חדר כושר מאובזר
רשת המלונות Scandic חרטה על דגלה תיירות אקולוגית וידידותית לסביבה והסניף הברלינאי אינו יוצא מהכלל.

הקונספט הירוק משתקף בכל היבט בחווית האירוח של המלון- החל ממזון בריאות אורגני בניצוחו של השף המפורסם ג’יימי אוליבר, דרך כלי מיטה ומגבות מחומרים טבעיים הניתנים למחזור ושימוש חסכוני במים לצמצום הפגיעה בסביבה.

זה אומר שתוכלו לשהות במלון מפנק במרכז ברלין ללא ייסורי מצפון ורגשות אשם שאתם פוגעים בכדור הארץ. מלון הענק הזה מכיל 561 חדרים ומציע שפע מתקנים כמו מסעדה, בר, משחקיה לילדים, חדר כושר מאובזר ו-7 חדרי כנסים וועידות היכולים להכיל 1,500 משתתפים.

המיקום הנוח והמרכזי של המלון בסמוך לתחנות של כמה אמצעי תחבורה שונים מאפשר להתנייד בקלות ברחבי העיר ולהגיע במהירות גם לפרברים ולשכונות מרוחקות יותר.

רוב האטרקציות המובילות והפופולריות ביותר בברלין נמצאות במרחק הליכה מהמלון, מה שמקל את ההיכרות עם בירת גרמניה.

לרשות אורחי המלון עומדים חדרים מאובזרים היטב, דלפק קבלה ומזנון הפועלים 24 שעות ביממה, מסעדה נעימה עם בופה עשיר המציעה אופציות לטבעונים ותפריט נטול גלוטן ולקטוז וחדר כושר חדיש עם נוף מהמם.

4

Pullman Berlin Schweizerhof

שירות יוצא מן הכלל
מפנק
המלון הטרנדי הזה מספק שילוב מנצח של עיצוב מגניב ומקורי עם קונספט אורבני חצוף ובועט המתאים כמו כפפה ליד לברלין הכיפית והתוססת.

הוא מציע למעלה מ-377 סוויטות וחדרי אירוח, 18 אולמות כנסים ואירועים, חדר כושר ענק, מרכז ספא יוקרתי ובריכת השחייה הגדולה ביותר מבין כל בתי המלון בברלין!

העיצוב החדשני ופורץ הדרך של המלון אינו מגיע על חשבון הנוחות ומספק פונקציונליות מירבית. עם מיקום מנצח בלב ברלין, תוכלו להרגיש במרכז העניינים ולהגיע תוך כמה דקות לכל האתרים החשובים שאסור לפספס כמו שדרת הקניות המפורסמת Kurfürstendamm או הגן הזאולוגי של ברלין- אחד מגני החיות העתיקים והידועים ביותר באירופה.

בר ומסעדת BLEND לוקחים השראה מהאופי האקלקטי והרב-תרבותי של ברלין ומציעים מטבח יצירתי ועדכני המתבסס על כור היתוך קולינרי של שלל סגנונות בישול ומטבחים שונים מכל רחבי העולם.

החלל הפנימי של המלון שואב השראה מגן החיות של ברלין ומשלב בין גווני עץ חמים לצבע ירוק עז היוצרים אווירה נעימה, שלווה ומזמינה שתגרום לכם להרגיש בבית.

5

Adina Apartment Hotel Berlin HackescherMarkt

מלון דירות
מטבח מאובזר
מלון הדירות הזה ממוקם בלב הרובע ההיסטורי מיטה, בסמוך לכמה ממוקדי העניין והמשיכה העיקריים של ברלין הישנה והחדשה.

מלון אדינה ברלין הוא חלק מרשת בתי מלון הפרוסים ברחבי גרמניה ומציעים דירות הכוללות מטבח מאובזר הכולל קומקום חשמלי, כיריים, מקרר, מיקרוגל ואפילו מדיח כלים.

בנוסף , תמצאו במלון חדר כושר קטן וספא מפנק עם סאונה וג'קוזי, שניהם לשימוש בחינם לאורחי המלון.

אז אם אתם מעדיפים להכין את האוכל שלכם בעצמכם, מטעמי כשרות או נוחות, אבל לא רוצים לפספס את תחושת השהייה במלון, הדירה הזאת תשב עליכם בול.

כמובן שיש המון מה לראות ולעשות סביב המלון: להתפעל מההוד וההדר של שער ברנדנבורג, לערוך ביקור מרגש ומרטיט לב באנדרטת השואה, לדגום כמה מהמסעדות הטובות והשוות ביותר בעיר ולקבל טעימה מסצנת חיי הלילה הסוערת של ברלין לפני שתחזרו שמחים ומרוצים לחדר שלכם במלון המעולה הזה. 

6

Leonardo Hotel Berlin KU'DAMM

נגישות גבוהה
מחיר משתלם
מלון לאונרדו מפגיש בין העבר המפואר והתפאורה הקלאסית של ברלין לעיר הגדולה והמודרנית שאינה עוצרת לרגע.

הוא שוכן במבנה עתיק המשלב בין היסטוריה עשירה לעיצוב מעורר התפעלות ברחוב Kurfuerstendamm- שדרת הקניות המרכזית של ברלין.

המלון מכיל 163 סוויטות וחדרי אירוח המציעים את כל מתקני הנוחות המודרניים לשהייה נעימה ומפנקת. בסאונה המרווחת תוכלו לנקות את הראש ולנוח מכל הרעש וההמולה של העיר הסואנת.

חובבי המתוק ישמחו לדעת שבמלון פועל בית קפה של מותג האגן דאז, ככה שתוכלו ליהנות מהגלידה הממכרת ולהשקיף על הרחוב המפורסם.

המלון הזה מספק שילוב ייחודי של קסם היסטורי ואלגנטיות מרשימה שישדרגו את החופשה שלכם בברלין ויהפכו אותה למושלמת באמת. 

7

Steigenberger Hotel Am Kanzleramt

לגוף ולנפש
ספא מפנק
קשה לחשוב על מיקום נוח ומרכזי יותר מזה שמציע המלון הזה השוכן במרכז התיירותי וההיסטורי של ברלין.

בניין הרייכסטאג, הקנצלרייה הפדרלית ותחנת הרכבת המרכזית של ברלין נמצאים במרחק של כמה דקות הליכה מהמלון.

בחדרים הנוחים והנעימים תוכלו למצוא כספת, חיבור אינטרנט אלחוטי בחינם, עמדה עם קומקום להכנת תה/ קפה, מיניבר, שולחן עבודה ושפע מתקנים נוספים לשהייה נוחה.

הטרקלין המרווח של המלון הוא המקום המושלם לנוח ולהירגע לאחר יום עמוס בטיולים וחוויות בברלין. בקומה העליונה של המלון נמצא אחד ממרכזי הספא הטובים ביותר בברלין המציע נופים עוצרי נשימה של העיר ומגוון אינסופי של עיסויים וטיפולי יופי מפנקים שיגרמו לכם להיראות כמו מיליון דולר.

תוכלו להרפות את הגוף והנפש בסאונה ובאמבט האדים או לחטב את הגוף בחדר הכושר המאובזר בציוד מהשורה הראשונה.

אולם ועידות רחב ידיים בגודל 2,000 מ"ר המשתרע על פני שתי קומות ומסוגל להכיל עד ל-400 אורחים מאפשר לנהל כנסים, תערוכות, סדנאות, ימי עיון ואירועים עסקיים שונים.

בנוסף, עומדים לרשותכם 10 חדרי ישיבות דיסקרטיים בעיצוב אינטימי וחמים המספקים את כל מה שנדרש לקיום מפגשים עסקיים.

8

Hampton by Hilton Berlin City Centre Alexanderplatz

רשת מלונות הילטון
ארוחת בוקר גדולה
הוא מכיל 344 חדרים נקיים ומסודרים להפליא המעוצבים בטוב טעם.

מלון היוקרה הזה שנפתח בקול תרועה רמה בשנת 2017 שוכן בלב ליבה של ברלין ומציע שירות בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

בנוסף, אורחי המלון מוזמנים להשתמש בחדר הכושר המאובזר הפתוח מסביב לשעון ובפינת עבודה מרווחת ונעימה. המלון מציע חניה תת-קרקעית כך שאורחים המגיעים עם רכב לא יצטרכו לשבור את הראש ולבזבז זמן יקר על חיפוש חנייה בעיר.

המלון נמצא בקרבת האטרקציות ומקומות הבילוי הפופולריים והידועים ביותר בברלין ומציע גישה נוחה ומהירה לתחבורה הציבורית. 

9

Melia Berlin

תשומת לב לפרטים הקטנים
חימום תת רצפתי
מלון הבוטיק הזה מצטיין בהקפדה על כל פרט ומספק פינוק אולטימטיבי.

המלון הזה נמצא במיקום שקט ופסטורלי במרחק קצר מאתרי התיירות המרכזיים של ברלין כמו אי המוזיאונים, שער ברנדנבורג וכיכר אלכסנדרפלאץ, כך שתוכלו ליהנות משני העולמות: להיות קרוב למוקד ההתרחשות והאטרקציות השוות ביותר ואווירה שלווה ורגועה הרחק מהרעש וההמולה של העיר הרועשת ושוקקת החיים.

כל 346 החדרים המרווחים, המוארים והמטופחים כוללים פינת ישיבה נוחה, חימום תת רצפתי לשהות נעימה גם בחורף הברלינאי הקר והסגרירי, חדר אמבטיה מהודר עם בידה וחיבור WiFi ללא כל עלות.

טפאס בר Meliá יוסיף ניחוח ספרדי חושני לחופשה שלכם ויאפשר לכם ליהנות ממנות טאפס מסורתיות עם נגיעות מודרניות וטעמים ייחודיים שייחרטו בזיכרונכם לזמן רב.

תוכלו ליהנות מקוקטיילים מצוינים, אווירה כיפית ושמחה ונופים מהפנטים של נהר השפרה. אם החלטתם לצאת לטיול זוגי רומנטי בבירת גרמניה, המלון הזה יכול להיות הבחירה המושלמת עבורכם .

10

Hotel Adlon Kempinski Berlin

רשת יוקרה בינלאומית
חופשה חלומית
מלון אדלון ממוקם בצורה מושלמת בליבה הפועם של ברלין והוא נקודת מוצא מעולה לגילוי העיר התוססת והמגניבה.

המלון האייקוני הוא מעוז סטייל, יוקרה ואלגנטיות המספק שירות לבבי ויחס אישי לכל אורח ויעניק לחופשה שלכם בברלין ניחוח אירופאי קלאסי.

במלון תמצאו שלוש מסעדות שף יוקרתיות המתמחות במטבח גרמני מקומי ופיוז’ן יפני. במלון תמצאו את אחד ממתחמי הספא הגדולים והיוקרתיים ביותר בברלין המספק את הפינוק המושלם לגוף ולנפש. 

מדריך מקיף: מה לעשות ולראות בברלין? 

למרות שברלין חוותה המון פרקים אפלים בהיסטוריה המורכבת והטעונה שלה- כמו השלטון הנאצי האכזרי שחיסל את הקהילה היהודית הפורחת והמשגשגת של העיר או הכיבוש הסובייטי שקרע את העיר לשניים, היא הצליחה להמציא את עצמה מחדש בתור בירת האמנות, התרבות והבילויים של אירופה ולהפוך למודל וסמל של קוסמופוליטיות, סובלנות, חדשנות וחירות.

ברלין מצליחה לכבד את העבר המפואר שלה, לחגוג את ההווה וליצור תקווה לעתיד מבטיח ומלהיב יותר.

למה דווקא ברלין?

בירת גרמניה משלבת בין שלל מבנים היסטוריים מרשימים ואנדרטאות המנציחות את העבר הטראגי של העיר לאמנות רחוב צבעונית, מבנים מודרניים וחדשניים ומגוון עצום של ברים ופאבים מחתרתיים ומגניבים.

ברלין היא עיר רבגונית, כיפית ומרתקת שמציעה משהו לכל אחד ומדברת למבקרים בכל הגילאים, הטעמים ותחומי העניין. 

המוזיאון היהודי בברלין 

המוזיאון היהודי בברלין שנפתח לציבור הרחב בשנת 2001 מציג את תולדות יהדות גרמניה וההיסטוריה הפוליטית, החברתית והתרבותית שלה החל מראשית ההתיישבות היהודית בעיר ועד ימינו, כולל הדיכוי וההשמדה השיטתית של יהודי גרמניה במהלך השואה.

המוזיאון מורכב משני מבנים- המבנה החדש (בניין ליבסקינד) והמבנה הישן שבמקור שימש בתור בית משפט העליון של פרוסיה שבנייתו הושלמה בשנת 1735. 

מבנה המוזיאון תוכנן על ידי דניאל ליבסקינד שהציג את העיצוב המקורי שלו עוד לפני נפילת חומת ברלין והתבסס על שלוש עקרונות מפתח: זה בלתי אפשרי להבין לעומק את ההיסטוריה של ברלין בלי להבין את התרומה האדירה של תושבי העיר היהודים לצמיחה ולהתפתחות שלה.

שנית, משמעות השואה חייבת להיות שזורה בתודעה ובזיכרון הקולקטיבי של העיר ולבסוף, העיר ברלין וגרמניה כולה חייבים להכיר בפרק האפל ביותר בהיסטוריה שלהן: רדיפה והשמדה מכוונת של החברה היהודית תוך מחיקת כל סממן דתי, תרבותי וחברתי המאפיין אותה. 

חומת ברלין 

המקטע היחיד ששרד מחומת ברלין הוא החלק המזרחי שלה שנקרא כיום גלריית "איסט סייד" ומשמש בתור סמל ואתר הנצחה למלחמה הקרה.

חומת ברלין שימשה בתור מחסום החוצץ בין שני חלקי גרמניה וברלין המחולקת- ברלין המערבית וברלין המזרחית.

החומה שהוקמה בפתאומיות בן לילה קרעה משפחות והפרידה בין חברים ומכרים שנתקעו בחלק מסוים של העיר המחולקת בלי יכולת לראות את יקיריהם. החומה שרדה במשך כמעט 30 שנה עד שהחירות והנאורות התגברו על הדיכוי והאכזריות והעיר אוחדה.

האנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו 

ככל הנראה מדובר באחד מאתרי ההנצחה המרהיבים והמיוחדים ביותר בעולם. האנדרטה נועדה לזכור ולהוקיר את מיליוני היהודים שנרצחו הזמן השואה.

יד הזיכרון המרגשת והמטלטלת הזאת מורכבת מ-2711 קוביות בטון בגדלים שונים המסודרות בדומה למצבות בבית העלמין ומסמלות את הסבל הבלתי נתפס של קורבנות השואה כמו גם את הנצחיות של העם היהודי. 

תערוכת הטופוגרפיה של הטרור 

המוזיאון הפתוח הזה שוכן במבנה ששימש בעבר בתור המפקדה של הגסטפו וה-SS והמשרד הראשי לביטחון הרייך בתקופת השלטון הנאצי ברחוב וילהלם והנסיך אלברכט (כיום נקרא Niederkirchnerstraße).

תערוכות ומיצגי המוזיאון מתעדים ומנציחים את ההיסטוריה של הארגונים האלה והפשעים המחרידים שהם ביצעו מאז עלייתו של המשטר הנאצי ועד לסוף מלחמת העולם השניה.

תוכלו ללמוד איזה תפקיד מילאה ברלין בתור בירת "הרייך השלישי" וכיצד התנהלו החיים בעיר תחת רפובליקת ויימאר והמשטר הנאצי .

צ’ק פוינט צ’רלי 

צ’ק פוינט צ’ארלי זה הכינוי המקורי שהעניקו בעלות הברית למעבר הגבול שחצץ בין החלק המערבי והמזרחי של העיר.

כיום תחנת המעבר הזאת שוחזרה והפכה לאטרקציה תיירותית פופולרית המהווה תזכורת למלחמה הקרה ולחלוקת ברלין.

חלק מהמבקרים פחות מתחברים למקום וטוענים שהוא הפך למלכודת תיירים עם כל מיני גימיקים מיותרים כמו שחקנים הלבושים מדי צבא ומחופשים לחיילים אמריקאיים וסובייטיים, אבל עדיין מדובר במקום נחמד ששווה ביקור.

אוכל מקומי מדהים

אחד מכרטיסי הביקור הידועים ביותר של ברלין הוא האוכל המקומי הזול והמשובח. בעיר תמצאו שלל מנות קלאסיות שחייבים לטעום.

בראש ובראשונה מדובר בנקניקיית הקאריוורסט האגדית שנמכרת כמעט בכל פינה בעיר. מדובר בפתרון מושלם לצעירים ותרמילאים שרוצים לטעום מכל מה שיש לברלין להציע בלי לשבור את הכיס.

תוכלו ליהנות מארוחת צהריים טעימה, משביעה וזולה בטירוף. החל מדוכני אוכל רחוב המציעים מנות מעולות במחירים מצחיקים ועד למסעדות גורמה מוקפדות, ברלין מציעה שפע מסחרר של ברים, בתי קפה ומסעדות שיתאימו לכל טעם, העדפה ותקציב.

פודיז וחובבי אוכל לא יכולים להרשות לעצמם לפספס את שוק האוכל הססגוני והצבעוני MarkthalleNeun בשכונת קרויצברג האופנתית. 

שפע אתרים מעניינים מחוץ לברלין 

לאחר שכבר הכרתם ומיציתם את האטרקציות המרכזיות והפופולריות ביותר בברלין ובא לכם לקחת פסק זמן מהעיר הסואנת והרועשת, תוכלו לצאת לטיולים כיפיים ומקסימים מחוץ לעיר.

ברלין היא נקודת יציאה נוחה ויעילה במיוחד לשפע העיירות ופינות הטבע באזור ובעזרת מערכת התחבורה הציבורית היעילה והנוחה תוכלו להגיע במהירות ובקלות לפרברים של ברלין ולעיירות הציוריות המקיפות את בירת גרמניה.

חלק מהיעדים הטובים והמומלצים ביותר לטיול של חצי יום או יום שלם מחוץ לברלין הם הר טויפלסברג (Teufelsberg) – תל מלאכותי עם שפע אטרקציות מעניינות, לרבוץ ולהשתזף על החוף החולי של אגם מוגלזה (Muggelsee) או לטייל סביב אגם קרומה הנפלא ולהשקיף על המים הצלולים והיערות הירוקים מסביב.

אל תפחדו להתרחק ממסלולי התיירים השחוקים והעמוסים ותגלו שכיות חמדה ופנינות טבע רבות שחלק גדול מהמבקרים בברלין מפספסים. 

ריאות ירוקות מטופחות 

ברלין מציעה למעלה מ-2,500 גינות ירוקות ופארקים ציבוריים שבהם תוכלו לתפוס קצת שקט ושלווה מהעיר הסואנת והומת האדם ולהתחבר לטבע. מדובר במקום המושלם לטיול רומנטי או פיקניק מהנה.

חלק מהפארקים בעיר אפילו מציעים מתקני מנגל כך שתוכל לעשות "על האש" ולצלות מרשמלו ונקניקיות בנוחות מירבית. כמה מהפארקים הידועים והטובים ביותר בעיר כמו Mauerpark, Monbijoupark, Sommerbad ו- Tempelhofer Feld מציעים מתקני מנגל ופינות פיקניק מרווחות. 

אמנות רחוב מדהימה 

בברלין תמצאו כמה מציורי הגרפיטי המושקעים, היפים והמפורסמים ביותר בעולם. אחת מהדוגמאות הטובות ביותר לסצינת אמנות הרחוב המפותחת והמדהימה של ברלין היא גלריית איסט סייד.

הדופן המזרחית של חומת ברלין היא לא רק שריד למלחמה הקרה ולמסך הברזל, אלא גם דוגמה חיה לחשיבות של המאבק למען חירות וחופש ביטוי.

מאות אמנים מכל רחבי העולם עפו על כנפי הדמיון, בעטו במוסכמות והביעו את היצירתיות והחופש האמנותי שלהם באמצעות שלל יצירות מופת המעטרות את שרידי החומה.

מדובר במיזם מבריק המכבד את המונומנט ההיסטורי החשוב ומשדרג את המשמעות הסמלית שלו. מוקדי אמנות עכשווית ומודרנית נוספים בברלין הם מתחם Urban Spree, רחוב Bülowstraße, רובע קרויצברג (Kreuzberg) ורחוב Dircksenstraße בשכונת מיטה. 

אווירה קוסמופוליטית 

בירת גרמניה יכולה להתגאות בגיוון אתני בלתי נתפס וחסר תקדים. עם אוכלוסיית הטורקים הגדולה ביותר מחוץ לטורקיה ושלל מהגרים ממאות מדינות שונות מכל רחבי העולם, מדובר בכור היתוך קסום של תרבויות, שפות ומטבחים.

רוב תושבי העיר מדברים היטב אנגלית, כך שתוכלו לתקשר איתם ללא כל קושי ובעיה גם אם אינכם יודעים גרמנית. 

בירת חיי הלילה של אירופה 

ברליןן הפכה למוקד עלייה לרגל עבור בליינים, צעירים וחובבי מסיבות שרוצים לחגוג עד אור הבוקר. בירת גרמניה יכולה להתגאות באחת מסצינות חיי הלילה התוססות, המגוונות והלוהטות ביותר בעולם.

החל מהברים לאורך נהר השפרה, דרך מעוזי התרבות האלטרנטיבית ומסיבות הטכנו הלוהטות ועד למועדון הברגהיין האגדי והידוע לשמצה, השמיים הם הגבול! תוסיפו לזה את האלכוהול הזול והבירה המצוינת ותבינו מדוע ברלין נחשבת לבירת המסיבות השוות והמטורפות ביותר באירופה. 

עיר בטוחה שתוכלו לגלות ולחקור ללא כל חשש 

למרות האופי והצביון הנועז, ההרפתקני והתוסס של העיר ושלל הברים המחתרתיים והמועדונים שהכול מותר בהם, ברלין היא עיר מאוד בטוחה, גם עבור מטיילים בודדים. 

מרכז תרבות אירופאי מוביל 

עם שלושה אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, למעלה מ-180 מוזיאונים וגלריות וכמה מיצירות האמנות החשובות והידועות ביותר בעולם, אין ספק שברלין היא בירת התרבות והאמנות של אירופה.

כמעט בכל פינה ברחבי ברלין תמצאו עוד גלריית אמנות מרתקת, חנות תקליטים מגניבה או בית מלאכה משוחזר שהפך לבר,מועדון או מוזיאון מדליק, כך שמדובר בגן עדן אמיתי לחובבי אמנות, תרבות ועיצוב. 

עיר ללא הפסקה שלא מפסיקה להפתיע 

ברלין אינה נחה ועוצרת לרגע ולא מפסיקה להתחדש, להפתיע ולרגש. לא משנה אם זה הביקור הראשון שלכם בעיר או הפעם האלף בברלין, תמיד תוכלו לגלות משהו חדש ומפתיע ולמצוא פינת חמד נסתרת שלא הכרתם לפני כן.

אטרקציות, מוזיאונים, ברים ומוקדי עניין ומשיכה חדשים צומחים כמו פטריות לאחר הגשם. בשנת 2021 נפתח בקול תרועה רמה פורום הומבולדט- מרכז אמנות ותרבות מודרני המאכלס שלל ירידים ותערוכות ברמה עולמית.

בקומות העליונות של המבנה המרשים שוכנים המוזיאון לאמנות אסייתית והמוזיאון האתנולוגי המציעים שלל מיצגים נדירים ומסקרנים.

ברלין לא מפסיקה לשנות את פניה ולהמציא את עצמה מחדש בתור מרכז חדשנות, תרבות ואמנות בינלאומי. גם לאחר שתסמנו וי על כל אתרי החובה והאטרקציות הידועות, תגלו אינספור פינות חמד נסתרות ואטרקציות חדשות הראויות לתשומת ליבכם. 

היסטוריה עשירה 

האזכור הכתוב הראשון של ברלין הופיע בשנת 1244, שבע שנים לאחר התיעוד הראשון של העיר התאומה שלה-קלן (Kölln) שהתמזגה עמה לאחר מכן. שתי הערים הסמוכות נוסדו בתחילת המאה ה-13.

לאחר מלחמת העולם השניה, ברלין חולקה לשני חלקים נפרדים- מזרח ומערב, ובשנת 1987 הם חגגו את השנה ה-750 לייסודה של ברלין.

למרות שתאריך ייסוד העיר המדויק אינו ידוע, המיקום האסטרטגי שלה בנתיב המסחר החשוב לאורך נהר השפרה תרם לצמיחה ולהתפתחות המואצת של ברלין. 

הסמל של ברלין הוא דוב על שם הכינוי של השליט אלברכט הראשון שכבש את האזור מידי הפולנים במאה ה-12 וייסד את נסיכות ברנדנבורג.

בירת גרמניה מלאה בשפע מבנים היסטוריים ופלאי אדריכלות המספרים את סיפורה המרתק של העיר ומנציחים את המורשת המפוארת שלה.

ברלין: מידע כללי 

כמו בכל נסיעה לחו"ל כדאי שתשימו לב לכמה דברים בסיסיים:

שפה 

השפה הרשמית של גרמניה ועיר הבירה שלה היא כמובן גרמנית. עם זאת, ברלין היא עיר קוסמופוליטית צעירה ותוססת, כך שחלק גדול מהמקומיים מדברים ומבינים היטב אנגלית.

בגלל שברלין היא כור היתוך למגוון עצום של תרבויות, עדות וקבוצות אתניות שונות, במהלך הטיול בעיר תוכלו לשמוע שלל שפות נוספות מעבר לגרמנית. 

אמצעי תשלום מקובלים

קחו בחשבון שבחלק מהסופרמרקטים, בתי הקפה והמסעדות הקטנות תוכלו לשלם במזומן בלבד ולכן תמיד תחזיקו עליכם כסף מזומן במהלך הטיול שלכם בברלין.

תוכלו להמיר שקלים למטבע המקומי (אירו) אצל חלפן כספים (צ’יינג’) או למשוך מט"ח מאחד הכספומטים הפזורים בעיר (חפשו את הכיתוב ‘Geldautomat’). עם זאת, רוב בתי העסק בעיר מכבדים גם כרטיסי אשראי. 

מטבע 

המטבע המקומי בברלין הוא האירו (המטבע הרשמי של האיחוד האירופי).

מזג אוויר 

האקלים היבשתי הממוזג בברלין אופייני למערב אירופה ומתאפיין בחורפים קרירים שבהם הטמפרטורה יכולה לצנוח מתחת לאפס וקיץ די נוח וחמים עם טמפרטורה ממוצעת של 25 מעלות.

עם זאת, קחו בחשבון שמזג האוויר בברלין עלול להיות הפכפך, לא צפוי ונתון לשינויים קיצוניים, כך שכדאי לקחת איתכם סוודר חם ומטרייה גם אם אתם מטיילים בעיר בקיץ ובאביב. 

טיפים שיעזרו לכם לחסוך המון כסף בברלין 

תכנון מקדים והתנהלות חכמה יכולים לחסוך לכם לא מעט כסף ולאפשר ליהנות מכל מה שיש לעיר התוססת והנפלאה הזאת להציע בלי לרוקן את הארנק. לפניכם כמה עצות זהב לטיול זול בבירת גרמניה: 

תרכשו את כרטיס המוזיאונים של ברלין (Museum Pass Berlin)

הכרטיס הזה מקנה כניסה לחינם ליותר מ-30 מוזיאונים שונים ברחבי ברלין, כולל אי המוזיאונים המפורסם. מדובר בדרך מושלמת ליהנות ממיטב המוזיאונים המרתקים של העיר במחיר שפוי .

תנצלו לטובתכם את כרטיסי ההנחות Berlin Welcome Card ו-Berlin Pass

עומדים לרשותכם כמה כרטיסי הנחות משתלמים במיוחד שיחסכו לכם טונות של כסף בחופשה שלכם בברלין.

כרטיס Berlin Welcome Card מציע נסיעה חופשית וללא הגבלה בתחבורה הציבורית של העיר והנחה של 50% בדמי הכניסה ליותר מ-200 אטרקציות שוות.

אפשרות נוספת הוא כרטיס הברלין פאס- כרטיס התיירים הרשמי של העיר הכולל כניסה חינם ליותר מ-60 אטרקציות, אתרים ומוזיאונים בבירת גרמניה. 

תשתמשו בתחבורה הציבורית 

אם אינכם לנים במרכז העיר או רוצים לחקור את העיירות ופנינות הטבע הנפלאות בפרברי ברלין ובסביבותיה, תצטרכו להסתמך על מערכת התחבורה הציבורית המתקדמה והיעילה של ברלין.

מערך התחבורה של העיר מדויק, מסודר, יעיל ונגיש להפליא וכולל אוטובוסים, חשמליות, רכבת תחתית ( U-Bahn), רכבת עלית מהירה (SBahn) ,אוטובוסים וחשמליות.

למרות שמערכת התחבורה הציבורית של ברלין לא יקרה במיוחד, חשוב לתכנן מראש את הטיול שלכם ולבחור בחוכמה את כרטיס הנסיעות הנוח והמשתלם ביותר בהתאם לתדירות השימוש, האטרקציות שאתם רוצים לבקר בהן ומספר הנוסעים.

תוכלו למצוא כרטיסים קבוצתיים (עד ל-5 אנשים) במחיר מוזל שיעזרו לחסוך המון כסף אם אתם משפחה עם ילדים או קבוצה של חברים המטיילים ברחבי העיר. 

אטרקציות וטיולי יום מומלצים מסביב לברלין 

יש כל כך הרבה מה לראות ולעשות בברלין וסביבתה, הנה כמה טיולים ששווה לכם לבדוק:

הארמונות והפארקים היפהפיים של פוטסדאם 

חצי שעה נסיעה מברלין שוכנת העיר ההיסטורית הציורית פוטסדאם. בירת מדינת ברנדנבורג נמצאת 40 ק"מ דרום-מערבית מברלין.

עיר הגנים והארמונות המפוארת מציעה אווירה כפרית, שלווה ופסטורלית הרחוקה שנות אור מהרעש וההמולה במטרופולין התוסס ושוקק החיים. 

דרזדן: פנינת הבארוק של אירופה 

העיר הקסומה נמצאת במרחק שעתיים נסיעה בלבד מברלין. בירת מדינת סקסוניה המשתרעת על שתי הגדות של נהר האלבה ידועה ביופי המהפנט שלה.

העיר שניזוקה קשות במהלך מלחמת העולם השנייה והוזנחה במשך שנים רבות בתקופת המלחמה הקרה נבנתה מחדש. השחזור המדויק והמדוקדק החזיר את העיר לימי הזוהר שלה ומאפשר ליהנות מהפנינות הארכיטקטוניות של אחת מהערים המרהיבות והרומנטיות ביותר באירופה. 

תטיילו באי הטווסים 

במרחק 45 דקות נסיעה מברלין (בדרך לפוטסדאם), נמצא אי הטווסים (Pfaueninsel) שהפך ליעד מועדף לטיול מחוץ לבירת גרמניה עבור תיירים ותושבים מקומיים כאחד. תוכלו לשוטט להנאתכם באי הטובל בירק ולפגוש שלל טווסים המסתובבים בו בחופשיות. 

תבקרו במצודת שפנדאו (Spandau)

במפגש נהרות ההאבל והשפרה נמצאת העיירה הציורית ומוקפת החומה שפנדאו.

במרחק של חצי שעה נסיעה בלבד ממרכז ברלין, תוכלו להתרשם מהעיר המבוצרת ששימשה בתור נקודת מסחר חשובה במשך מאות רבות בזכות המיקום האסטרטגי שלה בנתיב המחבר בין מגדבורג לברלין.

תוכלו להגיע בקלות לשפנדאו בעזרת התחבורה הציבורית ולטייל במצודה ובביצורים המרשימים והשמורים היטב. 

טיול נעים לאורך נהר ההאבל (Havel)

30 ק"מ מתוך נהר ההאבל שאורכו הכולל מגיע ל-340 ק"מ זורמים בתוך ברלין וחוצים אותה מהצפון לדרום לפני שהם נשפכים לנהר האלבה באזור האבלברג (Havelberg).

המקטעים היפים והמרשימים ביותר של הנהר בתוך מחוז ברלין מרוכזים באזורים Schildhorn, Lindwerder, Schwanenwerder ו- Pfaueninsel. בגדה השמאלית של הנהר שוכן היער הגדול ביותר בעיר- גרונוולד (Grunewald). מדובר בפנינת טבעה מרהיבה שמומלץ בחום לבקר בה.

תבקרו בפארקים ובגנים של רובע קופניק (Köpenick)

ברובע קופניק בפאתי ברלין תמצאו שרידים של התיישבות קדומה מתקופת הברונזה. כיום הרובע הקסום הזה הוא פינת חמד נסתרת עם שפע של אגמים המוקפים בצמחייה עשירה ומגוונת. תוכלו לשבת על הספסל בפארק המטופח ולחסות בצילם של עצי הלבנה, האלון, האורן, האשור והלימון המרהיבים.

תתפעלו מיופיים של אגמי ואנזה (Wannsee)

לשם ואנזה יש שתי משמעויות עבור הגרמנים: רובע יוקרתי הידוע בוילות המפוארות שלו (שבאחת מהן הוחלט על ה"פתרון הסופי") ושני אגמים מרהיבים שהפכו לאחד ממקומות הבילוי והנופש האהובים על תושבי ברלין.

ניתן להשתזף על גדות האגמים, לשוט בסירת משוטים, לערוך פיקניק מהנה או ל ליהנות משלל אטרקציות אחרות בקרבת מקום. בסמוך לאגם ואנזה הגדול ואגם ואנזה הקטן תמצאו שפע מסעדות ובתי קפה המשקיפים על המים ומספקים נופים נפלאים. 

המוזיאון הפתוח של כפר דופל 

מדובר באטרקציה משפחתית פופולרית שנמצאת ברובע צלנדורף (Zehlendorf) בדרום- מערב ברלין. המוזיאון מדמה בצורה מציאותית ואותנטית את חיי הכפר בימי הביניים.

הילדים יוכלו להתרשם משיטות העבודה המסורתיות, אופן הלבוש ואופי החיים בכפר ולקחת חלק בשלל תחרויות, משחקים ופעילויות ייחודיות שיגרמו להם להרגיש כאילו הם חזרו אחורה בזמן לתקופת ימי הביניים. 

המוזיאון להיסטוריה צבאית 

דרום-מערבית לכפר גאטו, בפרברים של ברלין בין אגם גליניקר לשכונת ואנזה נמצא שדה התעופה הצבאי הלא פעיל גאטו ששימש את חיל האוויר המלכותי הבריטי לאחר מלחמת העולם השנייה.

כעת הוא מארח מוזיאון צבאי מרתק עם שלל דגמי מטוסים מודרניים ומוצגים ממלחמות העולם. 

שאלות ותשובות 

בחור בחולצה קצרה ומשקפי שמש מחזיק מטוס קטן וחושב רקע סגול

מהי עלות הנסיעה בתחבורה הציבורית בברלין?

מערכת התחבורה הציבורית של ברלין היא אחת מהטובות, היעילות והנוחות ביותר בעולם. העיר הענקית מרושתת היטב במגוון רחב של אמצעי תחבורה שונים ההולכים בתדירות גבוהה ומגיעים במהירות כמעט לכל נקודה בעיר ובסביבותיה.

למרות הפריסה הרחבה, מערך התחבורה הציבורית בברלין פשוט ונוח להתמצאות. תשמחו לשמוע שמדובר בתענוג די זול, במיוחד ביחס לנסיעות תכופות במוניות היקרות. תוכלו להתנייד בכל רחבי העיר במחירים שפויים והוגנים שלא ירוקנו לכם את הארנק.

ניתן לרכוש את הכרטיסים בקיוסקים, בתחנות הרכבת, במכונות אוטומטיות ובנקודות המכירה של BVG (רשות התחבורה הציבורית של ברלין). תעריף כרטיס הנסיעה מחושב על פי אזור התחבורה (ברלין מחולקת לשלושה אזורי נסיעה שונים). אזור A הוא מרכז העיר והחלק המתויר ביותר שלה.

שטח B כולל את האזורים המרוחקים יותר ושאר שכונות העיר ואזור C כולל את הפרברים ושדה התעופה. זה אומר שאם תרצו לנסוע בתחומי העיר עצמה, תצטרכו לרכוש כרטיס נסיעה התקף לאזורים AB, בעוד שאם אתם רוצים לצאת לטיול מחוץ לעיר בפטסדאם או לנסוע לשדה התעופה שונפלד (Schönefeld) תצטרכו לקנות כרטיס המכסה את האזורים ABC. אל תשכחו לתקף את כרטיס הנסיעה לפני שאתם עולים על האוטובוס, החשמלית או הרכבת ויוצאים לדרך. 

מה זה צ’ק פוינט צ’רלי?

אף טיול בברלין לא יהיה שלם ללא ביקור באתר החובה הזה. מדובר במעבר הגבול המפורסם ביותר מתקופת המלחמה הקרה שבה העיר הייתה מחולקת למזרח ומערב באמצעות חומת ברלין שחצצה ביניהם. לאחר שנת 1961, כל מי שרצה לעבור מברלין המערבית לחלק המזרחי שלה היה צריך לעבור דרך נקודת הבידוק הזאת.

אל תפספסו את השלט האייקוני עם המשפט שהפך לאגדה: "אתם עוזבים כעת את האיזור האמריקאי". כדי להגיע לאטרקציה המפורסמת תעלו על קו הרכבת התחתית U6 ותרדו בתחנת קוכשטראסה (KochStrasse).

מהם אזורי הקניות הטובים ביותר בברלין?

בברלין תמצאו אינספור אפשרויות שופינג מעולות. החל ממיטב מותגי העל ברחוב קורפורסטנדאם (Kurfürstendamm) במערב ברלין ועד לחנויות יד שניה מהממות ושוק הפשפשים התוסס בהאקשר מרקט (Hackescher Markt), לא תצאו עם ידיים ריקות ותוכלו למצוא שלל מציאות במחירי רצפה.

ברלין מציעה מגוון רחב של שווקים, בתי כלבו ושדרות קניות שיתאימו לכל צורך, טעם וכיס. תוכלו לקנות כמו המקומיים ברחוב שלוסשטראסה (Schloßstraße) ברובע שטיגליץ או לבקר בקניון הפופולרי אלכסה (Alexa) בכיכר אלכסנדרפלאץ, שם תמצאו את מיטב רשתות האופנה והמותגים הבינלאומיים. 

האם אפשר לאכול טוב בברלין?

ועוד איך! ברלין יכולה להתגאות בסצינה קולינרית מפותחת ומגוונת עם כמה מסעדות מובילות ומוסדות אוכל אגדיים שרק בשבילם שווה לעלות על המטוס.

החל מאוכל רחוב זול וטעים ועד למסעדות יוקרה בעלות כוכבי מישלן לאניני טעם, תוכלו למצוא מגוון אינסופי של מטבחים ומאכלים שונים מכל קצוות הגלובוס שיתאימו לכל טעם, חיך וכיס. כך שבטוח לא תישארו רעבים במהלך הטיול שלכם בברלין!

האם יש בברלין אטרקציות ופעילויות לילדים?

ברלין היא היעד המושלם לטיול משפחתי בלתי נשכח שייחרט בזיכרונכם לזמן רב! היא מציעה אינספור אטרקציות שוות ומגניבות לילדים בכל הגילאים כמו גן החיות והאקווריום של ברלין, הפלנטריום, פארק הטיפוס BergWerk Berlin, מוזיאון הלגו, פארק טירגארטן וזאת רק טעימה קטנה מהרשימה הבלתי נגמרת.

ועוד טיפ שימושי לחופשה משפחתית בברלין: ניתן לקנות כרטיס קבוצתי יומי לתחבורה ציבורית חופשית בברלין בתעריף מוזל ומשתלם במיוחד (עד ל-5 נפשות). כך שתוכלו לחרוש את העיר הענקית ולדלג בין שלל האתרים המרתקים והאטרקציות המדליקות בלי לקרוע את הכיס!

מתי כדאי לבקר בברלין?

התקופה הטובה והמומלצת ביותר לנסוע לברלין היא בין החודשים מאי עד ספטמבר, כשמזג האוויר מושלם להליכה וטיולים. לעומת זאת, בחורף הקפוא והסגרירי הטמפרטורות צונחות אל מתחת לאפס, אבל גם המחירים יורדים בהתאם ותוכלו למצוא דילים משתלמים ולחסוך הון תועפות על מחירי הלינה והטיסה. 

מתי אפשר לטייל בברלין בזול?

בחודשי הקיץ התיירים נוהרים לעיר בהמוניהם והמחירים מזנקים ומרקיעים שחקים. לכן, אם אתם רוצים ליהנות מכל מה שיש לברלין להציע בלי לפשוט את הרגל, תוכלו לקפוץ לגיחה קצרה בחורף או לנצל דילים משתלמים באביב ובתחילת הקיץ (מאי-יוני) רגע לפני שהתיירים מציפים את העיר. 

אם תסעו לכל מקום ברכבת, תצטרכו לפתוח את הכיס ולהוציא סכומים לא קטנים על הנסיעות ברחבי העיר ובסביבותיה. דרך טובה לחסוך עלויות ולהוזיל את החופשה שלכם היא לשכור אופניים ולדווש בכיף ברחבי בירת גרמניה. מדובר באמצעי התחבורה הזול, הכיפי והביא ביותר להתניידות ברחבי העיר.

תוכלו לרכוב עם הרוח באי המוזיאונים הקסום, לחצות את גשר אוברבאום המפורסם לכיוון הגלריה המזרחית ולהתרשם מציורי הגרפיטי המגניבים, לספוג את ההיסטוריה העשירה והאווירה המיוחדת של העיר ולהתנייד בנוחות ובקלות בין האטרקציות העיקריות שלה על שני גלגלים. 

השורה התחתונה 

בחורה מחזיקה את הידיים בצורת לב וברקע אתר תיירות בברלין

ברלין היא יעד חובה שכל אחד חייב לסמן עליו וי. בבירת גרמניה לא חסרים מלונות איכותיים שיספקו את הסחורה, אבל כל החוכמה היא למצוא את ה"אחד והיחיד" שיעמוד בציפיות שלכם ויקלע לטעם, להעדפות האישיות והתקציב שלכם.

תזכרו שכל הטיול יכול לקום וליפול על בחירת המלון המתאים ולכן חשוב להקדיש זמן, מחשבה ותשומת לב לבחירת מקום ואזור הלינה המושלם עבורכם.

אתם צריכים לקחת בחשבון את אופי ומטרות הטיול שלכם, המקומות והאטרקציות שאתם רוצים לבקר בהם ותחומי העניין שלכם כדי לעשות בחירה נכונה שלא תתחרטו ותצטערו עליה אחר כך.

תשימו לב לסוג, דירוג ורמת המלון, השירותים והמתקנים שהוא מציע, המיקום והנגישות שלו לתחבורה ציבורית ותוודאו שהוא מספק מענה טוב ויעיל לדרישות שלכם.

אין לנו ספק שהמידע המועיל והשימושי במדריך המפורט הזה יעזור לכם לפגוע בול עם המלון בטיול הבא שלכם בברלין ויחסוך לכם המון התלבטויות, ספקות ואכזבות.

אז למה אתם מחכים? תארזו מזוודות, תחתימו דרכונים ותעלו על הטיסה לאחת מהערים הכיפיות, המרתקות והיפות ביותר באירופה! חופשה נעימה!

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן