אנטי וירוס חינמי: תוכנות אנטי וירוס חינמיות מומלצות לשנת 2024

בואו נדבר בכנות, להשקיע בכלים מתקדמים להגנה מאיומים ברשת זה לא בתקציב של כולם, אבל תוכנת אנטי וירוס חינמית היא אפשרות מעולה לקבל רמה מסוימת של אבטחה ולא להיות חשופים לגמרי. אבל למה אנחנו צריכים אנטי וירוס אם למערכות ההפעלה של היום יש כלים מובנים להגנה מפני תוכנות זדוניות?

תוספות כמו ה-Windows Defender שתקבלו עם ה-Windows 10 ו-11 נותנות בדרך כלל אבטחה והגנה בינונית. הכלים האלה לא הכי יעילים בכל מה שקשור להתמודדות עם וירוסים והאמת, הם לא מציעים יותר מידי מעבר.

ממהרים? הנה 3 התוכנות המובילות בדירוג:

השורה התחתונה
יתרונות
חסרונות
הבחירה שלנו
TotalAV
TotalAV
הגנה מנצחת
להורדה בחינם
השורה התחתונה
אולי אתם לא מכירים את ה-TotalAV וחבל שלא. היא נותנת את כל הדברים החשובים והנכונים בחבילה אחת שממש קלה לשימוש.
יתרונות
הגנת אונליין מלאה
תוכנה חינמית לחלוטין
חוסמת מיילים כתובות URL חשודות
חסרונות
נותנת הגנה רק לאחר סריקה
במקום השני
Bitdefender
Bitdefender
קלה להתקנה
התחילו בחינם
השורה התחתונה
ב-Windows, עם ה-Bitdefender Shield תקבלו הגנה בזמן אמת לטווח רחב של איומי אבטחת סייבר. האנטי וירוס הזה מבטיח הגנה על קבצים ועל האימייל בזמן אמת עם השפעה מינימלית על ביצועי המערכת.
יתרונות
גרסת הבסיס חינמית לתמיד
הגנה מפני תוכנות זדוניות
מסנני פישינג מתקדמים
התקנה פשוט וקלה
חסרונות
לגרסת ה-Mac אין גרסה חינמית
הגנה מקיפה
McAfee Antivirus
McAfee Antivirus
זוכת פרסים
התחילו בחינם
השורה התחתונה
CMcAfee Antivirus היא אחת התוכנות הכי טובות שתוכלו למצוא. היא תגן ביעילות ובצורה מקיפה על המחשב שלכם וכוללת פתרונות מתקדמים ומועילים לחסימה של תוכנות זדוניות.
יתרונות
הגנה בזמן אמת
עטור פרסים
הגנה גם בזמן שימוש ב-WIFI ציבורי
חסרונות
אחרי תקופת הניסיון הגרסה החינמית מצומצמת מאוד

תוכנת אנטי וירוס, אפילו חינמית, יכולה להבטיח אבטחה ברמה גבוהה הרבה יותר ממה שאתם חושבים. הרבה מהתכונות האלה נבחנו וקיבלו ביקורות ממעבדות בדיקה עצמאיות. 

הבאסה היא שרוב תוכנות האנטי וירוס המובילות לא בחינם. אז איך אתם אמורים למצוא תוכנת אנטי וירוס חינמית שהיא באמת טובה?

כאן אנחנו נכנסים לתמונה! ריכזנו רשימה של תוכנות האנטי וירוס החינמיות הכי טובות שאפשר למצוא בשנת 2024 והוספנו לכם גם מדריך מקיף שיעזור לכם לבחור בדיוק את האחת שמתאימה לכם ולצרכים שלכם.

מוכנים? בואו נצא לדרך ונכיר מקרוב את…

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

נטי וירוס חינמי מומלץ למחשב: תוכנות אנטי וירוס החינמיות הטובות ביותר

1

TotalAV

הגנה חכמה
הבחירה שלנו
אם אתם צריכים תוכנת אנטי וירוס חינמית לשימוש ביתי, זאת אחת האפשרויות הכי טובות שתוכלו לבחור מהן.
יתרונות
  • מאפשרת סריקה חכמה
  • הגנה בזמן גלישה
  • ניסיון חינם לגרסת ה-PRO
  • ציונים טובים ממבחני מעבדות הבדיקה
חסרונות
  • לא נותנת הגנה בזמן אמת, רק אחרי סריקה

למרות שהאפשרות לסריקה בזמן אמת זמינה רק בגרסה המלאה שלה, ה-TotalAV מספקת סריקה חכמה ומקיפה. היא עושה הרבה מעבר לבדיקה אם יש לכם תוכנות זדוניות במחשב. היא עוברת דרך תוכנות אתחול ומוצאת זבל וקבצים כפולים שתוקעים את המערכת.

כדי לפצות על זה שאין בגרסה החינמית הגנה בזמן אמת, תקבלו תוסף Safe Site עבור הדפדפנים Chrome, Firefox ו-Edge. התוסף הזה חוסם כתובות URL מזיקות מוכרות, שאמורות למנוע מתוכנות זדוניות להופיע במחשב שלכם ודי נותן מענה על זה שאין סריקה בזמן אמת.

מעבדות בדיקה עצמאיות של תוכנות זדוניות נותנות לתוכנת האנטי וירוס החינמית הזאת ציון מעולה. מעבדת AV-TEST מחשיבות את התוכנה הזאת כמוצר מוביל עם הציון המקסימלי בקטגוריית הביצועים. 

תוכלו להיות בטוחים שאתם מקבלים את הביצועים הכי טובים שיש.

בגרסה החינמית, תוכלו אפילו להציץ לתכונות והאפשרויות שקיימות בגרסה בתשלום. אחרי שתתקינו את הגרסה החינמית, תוכלו לנסות את גרסת ה-Pro בחינם.

זה יפתח לזמן מוגבל את כל התכונות המתקדמות שחסרות בגרסה החינמית. כולל הגנה בזמן אמת, הגנה מתוכנות כופר ועוד הרבה תוספות אחרות.

2

Bitdefender

דירוג גבוה בבדיקות
הגנה רחבת טווח
התוצאות ממעבדות בדיקה של תוכנות אנטי-וירוס מובילות כמו AV, ו-AV Comparatives, מראות שמוצרי האנטי-וירוס של Bitdefender מקבלים דירוג גבוה בכל המובנים ובכל התחומים של ההגנה הנדרשת.
יתרונות
  • הגנה מעולה מפני תוכנות זדוניות
  • ניסיון חינם של 30 יום לכל גרסאות הפרימיום
  • מסנני פישינג מתוחכמים
חסרונות
  • לא מושלמת למשתמשי macOS או iOS
  • הסריקות הראשוניות לוקחות לא מעט זמן

מה שמיוחד בתוכנת האנטי וירוס הזאת, זה שהיכולות שלה לא מסתמכות רק על נתונים ממסד נתונים. הגנת האיומים המתקדמת שלה משתמשת בתכונות שנותנות אינדיקציות דמויות איום התנהגותי.

מה זה אומר? נגיד שתוכנה מסוימת במחשב שלכם ניגשת ליותר מדי נתונים או מבצעת שינויים בנתוני רקע או העלאות. במקרה כזה, תוכלו להיות בטוחים שאתם מוגנים עוד הרבה לפני שהתוכנה הזאת נכנסת למסד הנתונים כצורה חדשה של תוכנה זדונית.

ל-Bitdefender יש גם אמצעים נגד אתרי פישינג שונים. כל אתר שתבקרו בו נבדק ביסודיות ומבטיח שהנתונים שלכם לא יגיעו לאנשים הלא נכונים.

Bitdefender מציעה שירות לקוחות מעולה גם ללקוחות שלא משלמים. אם תתקלו בבעיות כלשהן, תוכלו ליצור קשר עם התמיכה של התוכנה באמצעות צ'אט, טלפון, מייל או פורומים קהילתיים. כשזה מגיע לתוכנות אנטי וירוס חינמיות, אי אפשר להתחרות בתוכנה הזאת.

החיסרון העיקרי שלה הוא שלגרסת ה-Mac אין גרסה חינמית. יש לה רק סורק וירוסים שמאפשר להסיר תוכנות זדוניות. אפליקציית ה-iOS מציעה תכונות מינימליות יחסית.

גרסת הבסיס היא חינמית לתמיד ולא רק לזמן קצר. אם תרצו לבחון את תכונות הפרימיום, תוכלו לנסות את כל הגרסאות (כולל היקרות יותר שכוללות תכונות טובות יותר עבור macOS) בחינם למשך 30 יום בלי לתת פרטים של כרטיס אשראי.

3

McAfee Antivirus

הגנה מעולה לילדים
מסירה תוכנות ריגול מזיקות
McAfee נותנת הגנה מלאה מפני תוכנות כופר והגנה מושלמת מפישינג כזה או אחר.
יתרונות
  • הגנה מלאה מפני תוכנות כופר
  • ציוני מעולים במבחנים לחסימת תוכנות זדוניות
  • תוצאות הגנת פישינג מעולות
חסרונות
  • אין תמיכה טכנית למשתמשים בגרסה החינמית
  • הסריקה הראשונית די ארוכה

הממשק שלה פשוט ונוח ובעזרתו תוכלו לתזמן את הסריקות של המכשיר כדי להפוך את ההגנה לפשוטה, קלה וחסכונית בסוללה. 

הסריקה הראשונית לוקחת די הרבה זמן אבל זה שווה את זה כדי לקבל הגנה מרבית גם עם כל הקבצים שכבר קיימים לכם במכשיר ולא רק הגנה מקבצים ותוכנות חדשות.

התוכנה מציעה תקופת ניסיון חינם ל- 30 יום ואחרי תום תקופת הניסיון היא מצמצת די הרבה מתכונות ההגנה שלה אבל עדיין מבצעת את פעולות ההגנה הבסיסיות.

McAfee Antivirus מתאימה לעד 10 מכשירים ככה שהיא תהיה מעולה למשפחה. עם ממשק אינטואיטיבי שקל להבין ולהשתמש בו תקבלו הגנה שאמורה לכסות את כל הצרכים שלכם בכל הנוגע לשמירה על הסמארטפון, המחשב או הטאבלט שלכם מאובטחים בצורה מושלמת.

4

Norton נורטון אנטי וירוס

בינה מלאכותית
בקרת הורים
אחרי ש-Norton 360 התחברה עם חברת Avast, תוכנת האנטי-וירוס שלה הפכה לחיית אבטחת סייבר.
יתרונות
  • אחת מחבילות האנטי וירוס העשירות ביותר
  • כולל מנהל VPN וסיסמאות מובנה
  • הגנה של 100% נגד כל הסוגים של תוכנות זדוניות
  • מעולה למכשירים ניידים, סמארטפונים, טאבלטים וכו'
חסרונות
  • תקופת ניסיון בחינם של 14 ימים בלבד

למרות שאחרי 14 יום הניסיון בחינם היא די יקרה ביחס לתוכנות אנטי וירוס אחרות, אבל האמת? זה לגמרי שווה את זה. עם Norton, תקבלו את כל הכלים החשובים כדי להילחם בכל סוגי הווירוסים בכל המכשירים שלכם.

תמצאו הגנה בזמן אמת שמופעלת על ידי בינה מלאכותית ומונעת מווירוסים, תוכנות זדוניות, תוכנות ריגול ותוכנות כופר לפגוע במכשירים היקרים שלכם.

לא חסכו בחברת נורטון והוסיפו גם חומת אש דו כיוונית שכלולה בפנים. זה לא רק יאפשר לכם לעקוב אחרי תעבורת הרשת שנכנסת, אלא גם את תעבורת הרשת היוצאת.

במילים פשוטות, תוכנת האנטי וירוס הזאת תעבור על כל קובץ שיוצא ונכנס מהמחשב, עולה ויורד מהאינטרנט בכל רגע נתון.

אם זה לא מספיק, תקבלו שירות של בקרת הורים תאפשר לכם להגביל את הגישה לילדים בגילאים מסוימים בהתאם למכשירים השונים שיושבים על הרשת, VPN מובנה, מנהל סיסמאות ואחסון מוצפן. זאת חבילת האבטחה המושלמת.

למרות שאנחנו מדברים על תוכנות אנטי וירוס חינמיות, מספיקים לכם בדיוק 14 יום של שימוש בחינם כדי להתאהב בנוכחות של ה-Norton Antivirus בחיים שלכם. 

5

Surfshark AV

הגנה בזמן אמת
מנוע חיפוש מאובטח
תוכנת אנטי וירוס Surfshark התחילה בתור שירות VPN והיום מספקת פתרון All-in One מקיף כדי להבטיח את האבטחה היומיומית של המכשירים שלכם.
יתרונות
  • תכונות מתקדמות
  • כוללת הגנה בזמן אמת
  • סריקות מלאות ומהירות
  • אין הגבלה של כמות מכשירים
חסרונות
  • תקופת ניסיון בחינם של 7 ימים בלבד
  • הרבה תכונות חסרות

למרות שתקבלו רק 7 ימים של ניסיון חינם ותוכלו לקבל החזרה כספי אם אתם לא מרוצים אחרי חודש, המחיר שלה בכלל לא יקר. 

תוכנת האנטי וירוס החינמית הזאת קלת משקל ומציעה סריקות מכשיר מלאות ומהירות כולל הגנה מלאה על איומים בזמן אמת. היא יכולה לתפוס 70% מהאיומים תוך פחות מ-2 דקות.

למרות שכחבילת אנטי וירוס, מבחינת כמות של תכונות האבטחה התוכנה הזאת נראית קטנה בהשוואה לאחרות, ובדיוק בגלל זה ה-Surfshark חייבת להציע תכונות נוספות (ומדהימות!) כולל שירות VPN מהדור הבא שמשתמש בהצפנה ברמה צבאית, אלה פרוטוקולי ההצפנה המתקדמים והמובילים שקיימים היום בשוק.

חוץ מזה, תקבלו גם מנוע חיפוש בטוח שלא יאסוף את הנתונים שלכם או יתסכל אתכם עם פרסומות שצצות משום מקום, שכולל בתוכו מנגנון אבטחה מפני פרצות מידע שיזהיר אתכם על כל מידע שדולף או עלול לדלוף החוצה.

בסך הכל, מדובר בתוכנה שעדיין חסרות לה כמה תכונות אבטחה מועילות, ולמרות זאת, מדובר במוצר שנבנה על ידי אחד ממומחי אבטחת הסייבר הטובים ביותר בעולם.

6

Avira Free Security

מתאימה לכל מערכות ההפעלה
התקנה פשוטה
למרות שתמצאו הרבה תוכנות אנטי וירוס מעולות בלי קשר לאיזה סוג מכשיר יש לכם, התמיכה היא אחד הנושאים הכי חשובים וזה אחד ההבדלים המהותיים בין תוכנת האנטי וירוס החינמית הזאת לתוכנות המתחרות.
יתרונות
  • כוללת מנהל סיסמאות
  • תומכת בכל מערכות ההפעלה הנפוצות
  • מוסיף להגנה של הדפדפן
  • הסרה אמינה של תוכנות זדוניות
חסרונות
  • חסרות לה כמה תכונות שהיו יכולות להיות מועילות
  • סריקות מערכת מלאות לוקחות הרבה זמן

הגרסה החינמית זמינה עבור PC, Mac, Android ו- iOS. זה נותן מענה מכל הכיוונים, לכל סוגי המשתמשים.

במבחנים של מעבדות בדיקה עצמאיות, Avira מקבלת את הציון הכי גבוה שאפשר עבור הגנה על מכשירי macOS, וזה נתון מרשים.

אל תתבלבלו, גם מבחינת ההגנה על מכשירים שמריצים את מערכת ההפעלה של Windows, התוכנה קיבלה ציון גבוה בדיוק באותה מידה. במילים אחרות, לא משנה באיזה מערכת הפעלה אתם משתמשים, תקבלו אנטי וירוס איכותי.

תהליך ההתקנה פשוט, והתוכנה מתעדכנת אוטומטית, ככה שלא תצטרכו לדאוג להיות מעודכנים כדי לקבל שירותי אבטחה מתקדמים ועדכניים.

7

Sophos Home

מתאימה לכמה מכשירים
הגנת גלישה
הסיבה העיקרית שאולי לא שמעתם על Sophos היא שהם פונים בעיקר לעסקים. גרסת Sophos Home Free שומרת על חלק מהתכונות שקיימות בגרסה העסקית שלה.
יתרונות
  • כוללת בקרת הורים
  • אפשרות לשליטה מרחוק על המכשירים הנוספים שלכם
  • קלת משקל
חסרונות
  • לא כוללת הרבה תכונות
  • מאפשרת רק סריקה מלאה

כתוכנת אנטי וירוס חינמית, תוכלו לנהל 3 מכשירים מרחוק עם רישיון אחד. היא מושלמת לקבוצות קטנות של חברים או לכמה בני משפחה. 

ה-Sophos Home Free מתמקדת ב-2 תכונות עיקריות: הגנה מפני תוכנות זדוניות והגנה על הגלישה באינטרנט. לא תקבלו כלים להתמודדות עם תוכנות כופר או הגנה בזמן אמת.

תוכנת האנטי וירוס החינמית הזאת מסתמכת בעיקר על סריקה. הבאסה היחידה שתוכלו לבצע רק סריקה מלאה. זה אומר שאם תרצו לסרוק רק כמה מקומות ספציפיים בכונן תצטרכו לחכות עד לסיום הסריקה המלאה. 

הגנת אינטרנט מתמקדת במניעת גישה לכתובות URL חשודות ומסוכנות כולל אתרי פישינג. במקרים שבהם האתר החשוד לא חסום, אבל ההורדות מהאתר מכילות קודים זדוניים, מערכת ההגנה נכנסת לפעולה.

היא מעריכה את הקובץ על סמך נתונים משותפים ממחשבים אחרים, נתונים מהאתר שממנו הורדתם את הקובץ ויודעת להציג לכם את האזהרה המתאימה.

תוכלו להתאים תכנים שתרצו לחסום בכרטיסיית "בקרת הורים" ולשלוט מרחוק בתוכנת האנטי וירוס שמותקנת על המכשירים האחרים שלכם.

8

Panda Free Antivirus

וותיקה בתחום
סריקות תקופתיות
אם אתם עדיין לא מכירים את השם הוותיק, פנדה היא אחת מהאפשרויות הכי טובות שתוכלו לבחור בכל מה שקשור לתוכנת אנטי וירוס חינמית.
יתרונות
  • כוללת VPN
  • הגנה מעולה מפני תוכנות זדוניות
  • הגנה מפני כונני USB עם קבצים מזיקים
חסרונות
  • תמיכה בינונית במכשירי macOS ו-iOS

בגדול, היא מתאימה בעיקר ל-Windows ואנדרואיד, לפחות בגרסה החינמית. לאלה מכם שמשתמשים MacOS ו-iOS יכול להיות שתעדיפו לחפש תוכנה אחרת, כי הגרסאות היחידות שזמינות למכשירים עם מערכות ההפעלה הזאת הן גרסאות בתשלום.

היא כוללת הגנה מפני תוכנות זדוניות בזמן אמת, תוכלו לתזמן סריקות מערכת תקופתיות וחסימה של פעולות אוטומטיות של תוכנות זדוניות שקיימות בהתקני ה-USB שלכם

אם אתם משתמשים באנדרואיד, תקבלו סריקה בזמן אמת לא רק לאחסון הפנימי שלכם, התוכנה יודעת לסרוק גם את המידע שנמצא בכרטיסי זיכרון SD.

היא גם תבדוק לאיזה אפליקציות יש גישה לכל מיני דברים שעלולים להיות חשודים ותעזור לכם להוריד את הגישה המיותרת של אפליקציות שעלולות להיות מזיקות.

ואם זה לא מספיק, תקבלו גם פיצ'רים נוספים כמו אופטימיזציה של הסוללה, ומעקב אחרי מכשירים שיאפשר לכם למצוא את המכשיר שלכם במקרה של אובדן או גניבה.

תוכנת אנטי וירוס חינמית: המדריך המלא

תוכנות אנטי וירוס מגנות על המכשירים שלכם מפני תוכנות וקבצים שעלולים להיות מסוכנים ויכולים למצוא את דרכם לסמארטפון או למחשב שלכם בזמן הגלישה באינטרנט.

חלק מהדברים שתוכנת אנטי וירוס טובה תגן עליכם מפניהם כוללים וירוסים ותוכנות זדוניות כמו סוסים טרויאניים, תוכנות ריגול, תוכנות כופר ותוכנות פרסום.

תוכנת אנטי וירוס אמינה תגן גם על הנתונים האישיים שלכם מפני גניבת זהות. אל תחשבו שזה נושא זניח, במיוחד אם אתם מאחסנים מידע אישי כמו פרטי חשבונות בנק או נתונים אישיים כמו הכתובת שלכם.

ומה קורה אם אתם בוחרים לא להשתמש בתוכנת אנטי וירוס?

חלק מההשלכות האפשריות של ההחלטה הזאת כוללות התמודדות עם חלונות קופצים והודעות שגיאה מעצבנות, גניבה של קבצים או נעילת המכשיר כבני ערובה ואפילו גניבת כסף מחשבונות בנק שפרטי ההתחברות שלהם שמורים במכשיר שלכם.

תתפלאו אולי לשמוע, אבל תוכנות אנטי וירוס (אפילו החינמיות) יכולות להאריך את תוחלת החיים של המכשירים שלכם. על ידי הגנה על המחשב, הסמארטפון או הטאבלט שלכם מפני וירוסים ותוכנות זדוניות, תוכנת האנטי וירוס מבטיחה שהמכשיר ימשיך לפעול כמו שצריך הרבה יותר זמן ממה שהוא היה עובד במידה והוא לא היה מוגן.

תוכנות אנטי וירוס חינמיות לעומת תוכנות אנטי וירוס בתשלום

ברוב המקרים, ההבדל הגדול ביותר בין תוכנות אנטי וירוס חינמיות לעומת הגרסאות בתשלום הוא התכונות שיש לכם כדי להפוך את התוכנה ליעילה או נוחה יותר.

כמה מהתכונות הנפוצות שזמינות רק לגרסאות בתשלום:

  • שכבות נוספות של הגנה נגד תוכנות כופר
  • הגנה נוספת בזמן הגלישה באינטרנט
  • בקרת הורים
  • ללא פרסומות
  • תמיכה טכנית ושירות לקוחות מורחבים

כשזה מגיע לבחירה בין תוכנות אנטי וירוס חינמיות לבין תוכנות בתשלום תצטרכו לחשוב על התקציב שלכם ועל איזה תכונות אתם באמת צריכים.

נכון שחלק מהאנשים צריכים תכונות מתקדמות ואת כל האפשרויות שאפשר לקבל מתוכנת האנטי וירוס שלהם, סביר להניח שבשביל רוב האנשים תוכנת אנטי וירוס חינמית תהיה מספיקה לגמרי כדי לקבל את רמת ההגנה שאתם צריכים. 

התמודדות עם וירוסים ותוכנות זדוניות

הסיבה הכי חשובה להתקנה של תוכנת אנטי וירוס, היא (ואיך לא?) היא למנוע מווירוסים ותוכנות זדוניות להשתלט על המכשירים שלכם. בואו נעשה סדר, גם אם זה עולה לכם כסף, תאמינו או לא, הווירוסים האלה עלולים לעלות לכם ביוקר.

וירוסים יכולים לאפשר להאקרים לגנוב נתונים רגישים מהמחשב, לגבות כופר על פתיחת קבצים חשובים או סתם להרוס את מערכת ההפעלה.

התוכנות הטובות באמת, עוצרות את הווירוסים ואת התוכנות הזדוניות עוד לפני שהם יכולים לחדור למכשיר שלכם. הן יודעות גם לזהות קודים זדוניים בתוך קבצי הורדה וקבצי הפעלה וגם לזהות אתרים מסוכנים.

הרבה מהתכונות החינמיות יכולות אפילו לבדוק קישורים וקבצים מצורפים למיילים כדי למנוע גישה של תוכנות פישינג.

ומה אם בכל זאת חדר וירוס למכשיר?

לא קרה כלום. כל מערכת הגנה מתקדמת יכולה לפשל קצת לפעמים. גם לתוכנת האנטי וירוס הטובה ביותר, יכולים לחדור וירוסים. גם אם זה בתדירות נמוכה וכמעט בלתי אפשרי, האיומים קיימים ומתעדכנים כל הזמן וזה אומר שזה עדיין יכול לקרות.

אבל גם אם זה קורה, תוכנת אנטי וירוס יכולה לעזור. היא יודעת להריץ סריקות ידניות, מתוזמנות ואפילו אוטומטיות כדי לחפש וירוסים במכשיר ולחסל אותם. גם אם כשהווירוס חדר למחשב הוא לא הדליק את התוכנה, כשמסד הנתונים מתעדכן, בסריקה הבאה הוא בטח יתגלה.

המאפיינים החשובים של תוכנת אנטי וירוס חינמית

מחשב נייד על שולחן עם התראת וירוס על המסך ידיים על המקלדת

לכל תוכנת אנטי וירוס יש כמה מאפיינים עיקריים שהופכים אותה למוצלחת. את החשובים ביותר ריכזתי לכם כאן:

אבטחת סייבר מקיפה

תוכנת אנטי וירוס היא חלק אחד ממה שתצטרכו כדי לקבל אבטחת סייבר מקיפה. המומחים קוראים לזה "היגיינה דיגיטלית" ומבחינתם, תצטרכו גם VPN (רשת פרטית וירטואלית) לגלישה מאובטחת באינטרנט ומנהל סיסמאות כדי לשמור על בטיחות החשבונות שלכם.

החדשות הטובות הן שרוב תוכנת האנטי וירוס המתקדמות כוללות VPN ומנהל סיסמאות. עם תוכנת אנטי וירוס חינמית מוצלחת תוכלו להיות מוגנים מפני מגוון רחב מאוד של איומים מקוונים.

אופטימיזציה

סיבה נוספת להשתמש בתוכנת אנטי וירוס היא כדי לשפר את ביצועי המכשירים שלכם. בנוסף לחיסול תוכנות זדוניות שגוזלות משאבים חשובים, תוכנות אנטי וירוס כוללות כלים כדי להגביר את המהירות של המכשירים שלכם.

התוכנות המתקדמות ביותר שכוללות אופטימיזציה של המכשיר, יגבירו את מהירות ההפעלה יחסלו קבצים מיותרים ויהפכו את השימוש באחסון ואת ניצול המעבד לטובים יותר.

האטה מינימלית

תוכנת אנטי וירוס יכולה להאט בצורה משמעותית את המערכת שלכם, מה שמקשה על החיים בצורה עוד יותר משמעותית, במיוחד במהלך סריקת מערכת מלאה. 

תוכנות אנטי וירוס כבדות הופכות את כל הסיפור הזה למורכב מאוד לעיבוד ויקשו אליכם לשחק, לעבוד או אפילו סתם לגלוש באינטרנט במכשיר שמתבצעת בו הסריקה.

המזל הוא, שלא בכל התוכנות זה ככה. תוכנות כמו Bitdefender, Avira ו-TotalAV הן קלות משקל עד כדי כך שבנינו? אפילו לא תרגישו שהן שם.

תכונות

למרות שרוב תוכנות האנטי וירוס החינמיות נותנות תכונות מצומצמות, חלק מהתוכנות החינמיות כוללות כמה תוספות מועילות ללא תוספת תשלום וללא רכישת מנוי.

לדוגמא, לתוכנת Avira יש מנהל סיסמאות חינמי בסיסי, לתוכנת Panda יש ​​VPN בחינם (150 מגה-בייט ליום), ולאנטי וירוס של קספרסקי יש בקרת פרצות נתונים חינמי בזמן אמת. 

למותגים בתשלום כמו Norton יש את כל התכונות האלה ללא הגבלה, ואפילו תוספות כמו הגנה מחדירה למצלמות אינטרנט, בקרת הורים, אחסון בענן ועוד.

קלות שימוש

תוכנת אנטי וירוס חינמית חייבת להיות קלה לשימוש ולהציע את אותה חווית משתמש ידידותית שמיקרוסופט בנתה באנטי וירוס שלה למחשב האישי.

טיפים לשימוש יעיל באנטי וירוס

  • אל תתעלמו מהסריקה הראשונה.
  • כשתתקינו את התוכנה, היא תבקש מכם לבצע בדיקה מלאה. אל תתעלמו מזה, גם אם זה לוקח כמה שעות טובות.
  • בצעו סריקות למחשב- תוכנות אנטי וירוס יכולות לעשות את זה באופן אוטומטי או שיש להן אפשרות לתזמון לוח זמנים. זה יעזור לכם לזהות את האיומים בזמן ולא כשמאוחר מידי.
  • תבצעו בדיקה לכוננים חיצוניים- במיוחד אם זה לא הכונן שלכם. קבצים נגועים בכוננים חיצוניים בחיבור USB זאת דרך קלה מאוד להדביק את המחשב שלכם.
  • תסרקו קבצי ZIP ו-RAR לפני שאתם מחלצים את הקבצים- רוב הווירוסים ארוזים בארכיוני ZIP או RAR ובגלל זה חשוב לבדוק אותם לפני שפורקים אותם למכשיר.
  • אל תתעלמו מהתראות של האנטי וירוס, הוא לא סתם מציק לכם- זה לפעמים נראה כאילו התוכנה סתם מציקה לכם ומקפיצה לכם הודעות מיותרות אבל אל תתעלמו מהן, אלה התראות שיכולות להיות מאוד חשובות בנוגע לאבטחת המידע במכשיר שלכם.
  • עדכנו באופן קבוע את מסד הנתונים של האנטי וירוס- כל תוכנות האנטי וירוס של היום מעדכנות את מסד הנתונים בצורה אוטומטית אבל אם אין לכם חיבור אינטרנט קבוע, אל תשכחו לבדוק את העדכונים ולבצע אותם באופן ידני.
  • לעולם אל תתקינו יותר מתוכנת אנטי וירוס אחת בו-זמנית- ולמרות זאת, תוכלו להתקין גם תוכנת אנטי וירוס וגם סורק תוכנות זדוניות או חומת אש בו-זמנית.

היתרונות של תוכנת אנטי וירוס חינמית

מנעול מתכת וגביע כסוף מונחים על לוח אם של מחשב יתרונות אנטי וירוס

בלי תירוצים- זה בחינם!

ברור שהיתרון הראשון והברור ביותר בלהתקין תוכנת אנטי וירוס חינמית, הוא שזה לא עולה לכם כלום. עבור משתמשי מחשב שמנסים לחסוך בתקציב, מדובר ביתרון עצום. גם ככה יש כל כך הרבה דברים שאתם משלמים עליהם, לפחות משהו אחד שיהיה בחינם.

במקרים מסוימים הגרסאות בתשלום מגיעות עם ניסיון חינם לתקופת זמן קצרה כדי שתוכלו לנסות את המוצר ללא סיכון כספי.

אז אם אתה רוצים לנסות כמה מוצרים שונים ולהשתמש בתקופת הניסיון החינמית שלהם, זאת עוד אחת מאפשרויות לקבל תוכנת אנטי וירוס מתקדמת שלא תעלה לכם כסף לזמן ארוך יותר.

תמיד תוכלו להתחרט

יתרון נוסף של שימוש בתוכנת אנטי וירוס חינמית הוא שאתם יכולים להסיר את ההתקנה שלה מתי שרק תרצו. העובדה שהיא חינמית אומרת שאין לכם שום מחויבות ותוכלו להפסיק להשתמש בה בכל רגע נתון.

תוכנת אנטי וירוס חינמית היא מבחן טוב לפני שמתחייבים

הרבה מאוד אנשים רואים בתוכנות אנטי וירוס חינמיות דרך טובה "לבדוק את המים" ולבחון מה הן בכלל שוות לפני שהם משדרגים לאנטי וירוס מתקדם וחזק יותר שיעלה להם כסף.

תוכנת אנטי וירוס חינמית מאפשרת לחוות את היתרונות של ההגנה המקיפה הזאת בלי לשלם עליה כלום

זה גם נותן לכם את האפשרות לנסות כמה תוכנות שונות כדי לראות לאיזה מהן יש את הממשק שאתם הכי אוהבים, איזה מהן עובדות הכי טוב במחשב שלכם, ולראות אם תוכנות מסוימות גורמים לעיכובים מסוימים בביצועים של המכשיר שלכם.

תמצאו תוכנת אנטי וירוס פשוטה לשימוש

בגלל שלא מדובר פה על כמויות עצומות של פיצ'רים ותכונות מתקדמות או ממשקים משוכללים, גרסאות חינמיות של אנטי וירוס אמורות להיות די קלות ופשוטות לשימוש.

ברוב המקרים, אין צורך לחפש בין כל התכונות השונות ולחקור את אלה שהכי יתאימו לצרכים שלכם. תצטרכו להוריד את התוכנה החינמית והיא תתחיל להגן על המחשב שלכם מהווירוסים הבסיסיים והמוכרים ביותר.

אל תזלזלו, גם תוכנת אנטי וירוס חינמית חשובה!

איך נגיד את זה תאכלס? זה הרבה יותר טוב מכלום.

אולי תוכנת אנטי וירוס חינמית לא תציע לכם רשימה ארוכה של תכונות או יתרונות אבטחה מטורפים אבל היא ללא ספק תוכל לסרוק וירוסים ולהסיר אותם תוך כדי שהיא מתמודדת עם צורות נפוצות של תוכנות זדוניות. זה המעט שאתם יכולים לעשות כדי לשמור על האבטחה של המכשירים שלכם.

סריקת וירוסים איטית יותר זה לא סוף העולם

למרות שסביר להניח שלתוכנת אנטי וירוס חינמית יהיה זיהוי וסריקה מדויקים של וירוסים, היא בדרך כלל תזהה וירוסים בקצב איטי יותר מהגרסה בתשלום.

אבל בינינו, כשהסריקה מתבצעת ברקע, רוב הסיכויים שאפילו לא תשימו לב שהסריקה איטית. זה לא כזה נורא.

שאלות ותשובות

קוביית עץ עם סימן שאלה שחור מצויר עליה מונחת על מחשב נייד

כמה זה בטוח להשתמש בתוכנת אנטי וירוס חינמית?

שימוש בתוכנת אנטי וירוס חינמית כדי להגן על המחשב שלכם יכולה להיות מסוכמת אם אתם לא מכירים את החברה שמאחורי התוכנה. הסיכון הכי גדול הוא כשאתם בטעות משתמשים בתוכנה שנראית כמו תוכנת אנטי וירוס, אבל בפועל מדובר בתוכנה זדונית במסווה שנוצרה כדי לגנוב את המידע האישי שלכם.
חשוב להוריד את תוכנת האנטי וירוס מהאתר הרשמי של חברה מוכרת.

תוכנת אנטי וירוס מאטה את המחשב?

התשובה הקצרה היא שיכול להיות, אבל כנראה שלא.

תוכנות אנטי וירוס יודעת לסרוק קבצים ותוכנות כדי לוודא שאין תוכנות זדוניות או איום מזיק אחר למכשיר שלכם. ככל שטווח הזמן בין סריקה לסריקה ארוך יותר, ככה האנטי וירוס צריך לבדוק יותר קבצים.

סריקת המחשב בתדירות גבוהה יכולה לתת השפעה משמעותית על מהירות המחשב שלכם. מומלץ לתזמן את הסריקות של תוכנת האנטי וירוס שיפעלו בתדירות גבוהה יותר או אפילו בלילה כדי לא להשפיע על צריכת המשאבים בזמן שאתם משתמשים במחשב.

למרות שגם תוכנת אנטי וירוס יכולה להשפיע על מהירות המחשב, סביר להניח שהיא לא הגורם היחיד ואפילו הבולט ביותר.

גורמים אחרים כמו תוכנות שמופעלות ביד עם העלייה של המחשב, תוכנות מיותרות שעובדות ברקע, זיכרון RAM לא מספיק או אפילו תוכנות זדוניות עלולות להשפיע בצורה משמעותית יותר על מהירות המחשב שלכם מאשר סריקת אנטי וירוס פשוטה יחסית.

כדאי לשלם עבור תוכנת אנטי וירוס או שאנטי וירוס חינמי מספיק לי?

האמת, זה תלוי באיזה תכונות הכי חשובות לכם בכל מה שקשור לתוכנת האנטי וירוס שלכם. אם אתם צריכים רק תוכנה שתסרוק, תזהה ותסיר תוכנות זדוניות תוכלו להסתפק בגרסה חינמית. אם אתם מחפשים תכונות מתקדמות יותר כמו האפשרות לחסום פריצה למצלמת אינטרנט ועוד תכונות מתקדמות יותר, כדאי שתשקלו לשדרג את התוכנה החינמית שלכם לגרסה בתשלום.

באופן כללי, תוכנת אנטי וירוס שעולה כסף נותנת כיסוי רחב יותר נגד סוגי האיומים השונים, במיוחד עבור משתמשים חסרי ניסיון.

מה צריך לעשות אם האנטי וירוס מזהה איום?

בעולם מושלם, תוכנת האנטי וירוס שלך תעצור ותנקה את הקבצים הנגועים, אבל זה כבר תלוי באיזה תוכנה תבחרו להשתמש.

בדרך כלל, האנטי וירוס יתריע עם הודעת אזהרה וינסה להכניס את הקובץ הנוגע לבידוד כדי למנוע ממנו להתפשט ולהדביק קבצים נוספים במחשב. אחרי שהקובץ נמצא בבידוד, התוכנה נותנת לכם את האפשרות לנסות להסיר את החלק המאיים בקובץ או למחוק את כולו לצמיתות.

השורה התחתונה

נערות צעירות יושבות ליד מחשב נייד מחייכות ומרימות ידיים בסימן V

שמירה על אבטחת המכשירים שלכם בזמן הגלישה באינטרנט והורדת קבצים לא צריכה להיות מסובכת ובמיוחד לא יקרה. 

תוכנות האנטי וירוס החינמיות שתמצאו בדירוג שלנו נועדו להגן על המכשירים שלכם מפני תוכנות זדוניות והתקפות מסוכנות. 

לא תצטרכו להבין המון בתוכנות מורכבות או לשלם על דברים שאין לכם מושג מה הם אומרים אם אתם רק רוצים להיות מוגנים ברמה הבסיסית ולוודא ששום קובץ מסוכן לא יפיל אתכם בפח.

אנחנו מקווים שהמדריך המקיף שלנו עשה לכם קצת סדר בכל מה שקשור לעולם הזה ויעזור לכם לבחור את תוכנת האנטי וירוס החינמית הכי טובה ומתאימה בשבילכם.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

יאיר ורדי
יאיר ורדי

יאיר הוא מומחה טכנולוגיה, שמתעסק בחומרה ותוכנה של מחשבים וגאדג'טים מכל הסוגים. בעל תואר שני במדעי המחשב מהטכניון (כרגע עובד על הדוקטורט), מתגורר בראשון לציון.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן