בדיקת הריון ביתית: 7 בדיקות הריון מומלצות לשנת 2024

דיסקליימר על מוצרים של Amazon.com
אתר "מייליסט" משתתף בתכנית השותפים של חברת Amazon Services LLC, מדובר בתכנית שיווק שותפים המיועדת לספק לאתרי אינטרנט עמלות פרסום, על ידיי פרסום וקישור ל- Amazon.com. כתוצאה מכך, חלק מהקישורים באתר הזה הם קישורי שותפים, מה שאומר שהאתר ירוויח עמלה אם תלחצו על הקישור ותקנו מוצר מסויים.

אם המחזור החודשי מאחר להגיע ואתן חושדות שנכנסתן להריון, בדיקת הריון ביתית היא הדרך הפשוטה והנגישה להסיר את הספק ולקבל תשובה חד משמעית! במקום לחכות למועד המתאים ולקבוע תור לבדיקת דם במרפאה תוכלו לחסוך את כל המאמץ וההמתנה ולקבל תשובה מיידית בלי לצאת מהבית.

בדיקות ההריון שונות מעט זו מזו אבל כולן עובדות על אותו העיקרון – זיהוי נוכחות ההורמון: "גונדוטרופין כוריוני אנושי" (hCG) שמופרש בגוף כשהביצית המופרית נקלטת ומשתרשת ברחם. כמות ההורמון גדלה באופן טבעי ככל שההריון מתקדם, מה שאומר שככל שתחכו עם ביצוע הבדיקה, ככה התשובה שתקבלו תהיה מדויקת ואמינה יותר.

ממהרים? הנה 3 המוצרים המובילים:

השורה התחתונה
יתרונות
חסרונות
הבחירה שלנו
בדיקת הריון ביתית Clearblue Early Detection
Clearblue Early Detection
הבחירה המנצחת
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
מקלוני הבדיקה של חברת Clearblue הפופולרית, רגישים במיוחד ומאפשרים לגלות על הריון כבר 6 ימים לפני מועד הוסת הצפוי.
יתרונות
הערכה כוללת 2 בדיקות
תוצאות מדויקות
פשוט לשימוש
חסרונות
הצגת התוצאות לוקחת זמן
חברה מובילה בתחום
Clearblue Digital בדיקת הריון דיגיטלית
Clearblue
Digital
תשובה מדויקת
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
מיילדות וגניקולוגים רבים ממליצים על חברת Clearblue שנחשבת למותג מספר 1 בתחום בדיקות הביוץ וההריון הביתיות. הבדיקה הזאת רגישה במיוחד ומאפשרת לזהות הריון בשלבים מוקדמים, כבר 5 ימים לפני האיחור.
יתרונות
תוצאה דיגיטלית
רגישה במיוחד ומאפשרת גילוי מוקדם
המארז מכיל 3 בדיקות
חסרונות
לא הכי זולה אבל מדויקת ואמינה
במקום השלישי
רצועות לבדיקת הריון AccuMed
AccuMed רצועות לבדיקת הריון
מחיר משתלם
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
AccuMed הוא מותג מעולה והרצועות בדיקה הביתיות שלהם מזהה גם רמות נמוכות של הורמון ההריון HCG בשתן.
יתרונות
המארז מכיל 25 בדיקות
טכנולוגיה ייחודית לאבחון מוקדם של ההריון כבר בשלבים ההתחלתיים
זיהוי כל סוגי הורמון ההריון
חסרונות
אם לא מבצעים את הבדיקה לפי ההוראות עלולה להתקבל תשובה שגויה

יש הבדלים בין רמת הרגישות של בדיקות הריון שונות, חלקן מסוגלות לזהות את ההריון כבר בשלב מוקדם והתחלתי יחסית בעוד שאחרות לא מסוגלות לאבחן הריון "צעיר". החדשות הטובות הן שזה ממש לא קשה למצוא בדיקה אמינה, זולה ופשוטה לשימוש.

אם החלטתן לרכוש בדיקת הריון ביתית, אתן הולכות להיתקל במבחר עצום ומבלבל של ערכות שונות. כדי שלא תלכו לאיבוד בין כל הקופסאות הצבעוניות, החלטנו לעשות סדר בבלאגן ולמצוא עבורכן את הבדיקות האיכותיות והאמינות ביותר שתוכלו לסמוך עליהן ברגע האמת.

בסקירה הזאת תקבלו תשובה לכל התהיות וההתלבטויות שעולות לכן בראש! אם אתן רוצות להבין איך עובדת הבדיקה, מה צריך לדעת לפני שמשתמשים בה והאם היא יכולה לטעות, תמשיכו לקרוא! על הדרך, נענה על כל השאלות הנפוצות והבוערות ביותר על הנושא.

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

7 בדיקות הריון ביתיות הכי טובות לשנת 2024

1

Clearblue Early Detection

הכי נמכרת בעולם
בחירה מנצחת
Clearblue הוא המותג היחיד שמייצר בדיקות הריון ביתיות חכמות. החברה הזאת הצליחה לשדרג את הבדיקה שלהם ולשפר את הביצועים והיכולות שלה באמצעות טונות של שכלולים וטכנולוגיות מתקדמות.
יתרונות
  • הערכה כוללת 2 בדיקות הריון
  • מנגנון הגנה מיוחד למניעת חדירת שתן למכשיר ופגיעה בתוצאות הבדיקה
  • בדיקה היגיינית במיוחד
חסרונות
  • בדיקה מוקדמת מדי עלולה לספק תוצאות שגויות

רמת הדיוק של הבדיקה עולה אפילו יותר ומגיעה ל99% אם מבצעים את הבדיקה ביום בו אמורה להתחיל הוסת. הבדיקות האלה מגיעות עם קצה רחב יותר מאשר בדגמים אחרים של החברה וזה משפר באופן משמעותי את חווית השימוש.

הערכה הזאת די היגיינית ומונעת עודף של שתן שיכול לפגוע בדיוק של התוצאות המתקבלות. מדובר בערכה אמינה ונוחה שפשוט תענוג להשתמש בה. התוצאות מוצגות כמו ברוב המוצרים הדומים, 2 פסים משמעותם שיש הריון, פס אחד משמעותו שאין הריון.

2

Clearblue Digital

בדיקה דיגיטלית
מדויקת
מיילדות וגניקולוגים רבים ממליצים על חברת Clearblue שנחשבת למותג מספר 1 בתחום בדיקות הביוץ וההריון הביתיות. הבדיקה הזאת רגישה במיוחד ומאפשרת לזהות הריון בשלבים מוקדמים, כבר 5 ימים לפני האיחור.
יתרונות
  • תוצאה דיגיטלית
  • רגישה במיוחד ומאפשרת גילוי מוקדם
  • המארז מכיל 3 בדיקות
  • מעל 99% דיוק בתוצאות
חסרונות
  • מקלות הבדיקות לא תמיד עובדים כמו שצריך
  • יקרה יחסית

המארז הזה מכיל 3 בדיקות הריון דיגיטליות רגישות במיוחד. אפשרת לבצע את הבדיקה כבר 5 ימים לפני המועד הצפוי של הוסת ולקבל תוצאה אמינה, אבל התוצאה הכי מדוייקת תתקבל החל מיום לאחר המועד הצפוי והדיוק יהיה של 99%.

כדי שבדיקת הריון ביתית תצא הכי מדויקת שאפשר עדיף לבצע את הבדיקה עם השתן הראשון בבוקר, זה הזמן בו רמת ההורמון הכי גבוהה והתוצאה תצא הכי אמינה גם אם ההריון נמצא בשלב ממש מוקדם.

הבדיקות האלה דיגיטליות, לאחר ספיגת קצה המקלון מופעלת ספירה לאחור שתאפשר לכם שהבדיקה עברה בהצלחה וגם עוד כמה זמן נשאר עד לקבלת התוצאה. לאחר הספירה לאחור תופיע התוצאה במילה "בהריון" או "לא בהריון".

בעבר היו ביקורות שמקלוני הבדיקה לא תמיד עובדים כמו שצריך, החברה מצהירה שהיא שיפרה את הגורם הגדול ביותר לשגיאה במקלוני הבדיקה ועכשיו הבדיקה אפילו יותר נוחה לביצוע.

3

AccuMed רצועות לבדיקת הריון

מה עוד אפשר לבקש?
מתאימה לכולם
תוכלו לסמוך על האמינות של הבדיקות האלה, הן מספקות שילוב מנצח בין פשטות שימוש ומחיר משתלם שמגיעים בחבילה אחת שכוללת את כל מה שאתם צריכים.
יתרונות
  • הערכה כוללת 25 רצועות בדיקה
  • מאושר על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי
  • מקלוני הבדיקה נוחים ופשוטים לשימוש
חסרונות
  • התוצאות לא תמיד מדויקות

הערכה הזאת מספקת את כל הכלים הדרושים כדי להגדיל את הסיכויים להצליח במאמצים להיכנס להריון. הערכה הזאת כוללת 25 בדיקות הריון שיאפשרו לכם לגלות האם נקלט הריון.

הבדיקות עושות את עבודתן באמצעות זיהוי הורמון הביוץ LH והורמון ההריון HCG שמופרשים במערכת השתן לאחר ההפריה.

לפני ביצוע הבדיקות חשוב לקרוא את ההוראות של היצרן ולבצע את הבדיקות לפי ההנחיות כדי לקבל תוצאות אמינות ומדויקות.

4

רצועות בדיקת הריון Premom

דיוק מושלם
רמה אחת מעל
Premom הוא יצרן בדיקות הריון אמין ומנוסה שהפך לבחירה מועדפת על רופאי נשים רבים. יש ביקוש גבוה לערכות הבדיקה של החברה הזאת ברחבי העולם כי הן מאפשרות לאבחן הריון במינימום זמן ומאמץ.
יתרונות
  • הערכה כוללת 30 בדיקות הריון
  • רמת רגישות של 25 miu/ml
  • רמת דיוק של 99%
  • פענוח התוצאות נעשה באמצעות אפליקציה
חסרונות
  • הערכה כוללת פסי בדיקה ולא מקלונים

בדיקות ההריון האלה עשויות בסטנדרטים הגבוהים ביותר ומספקות תוצאות מדויקות במיוחד. הן מודדות את רמת הורמון הביוץ LH בשתן כדי שתוכלו לדעת מתי שיא הפוריות שלכן. הן ידידותיות לסביבה ומגיעות באריזה דיסקרטית.

הערכה מכילה 30 פסי בדיקה לגילוי הריון ומציגה תוצאות ברמת דיוק של 99%.

הבדיקות בערכה מגיעות כפסי בדיקה ולא כמקלונים כמו הרבה מוצרים בשוק, זה אומר שכדי לבצע את הבדיקה יש לאסוף את השתן בכוס פלסטיק נקייה ולאחר מכן להניח את פס הבדיקה בתוך הכוס.

חלק יעדיפו בדיקות שבהן אפשר להטיל את השתן ישירות על המקלון אבל גם את הבדיקות האלה ממליצים לבצע בצורה של איסוף השתן עם כוס לקבלת תוצאות אמינות ומדויקות יותר.

החלק המגניב בבדיקה הוא החלק של הפיענוח. הרבה פעמים נשים נותרות עם סימן שאלה לגבי וודאות התוצאה. כאן תוכלו לסרוק את הבדיקה שלכן אל האפליקציה הייעודית שתסייע לכם לפענח האם התוצאה חיובית או שלילית.

5

First Response Early Result

זיהוי הריון מוקדם
מבוקשת
First Response הוא מותג מעולה שלוקח את בדיקת ההריון הביתית צעד אחד קדימה! היא מזהה את סוגי הורמון, כבר 6 ימים לפני האיחור במחזור היא תוכל לזהות האם יש הריון.
יתרונות
  • המארז מכיל 3 בדיקות
  • טכנולוגיה ייחודית לאבחון מוקדם של ההריון כבר בשלבים ההתחלתיים
  • זיהוי כל סוגי הורמון ההריון
  • אפשר לסרוק ולהוריד את התוצאות לאפליקציה
חסרונות
  • אם לא מבצעים את הבדיקה לפי ההוראות עלולה להתקבל תשובה שגויה

זאת בדיקה שמגלה על הריון בשלב הכי מוקדם והתחלתי וחוסכת את ההמתנה מורטת העצבים גלל זה היא אחת מערכות הבדיקה המבוקשות ביותר בשוק.

הערכה הזאת כוללת שלושה מקלוני בדיקה ומספקת אמינות של 99%! היא רגישה במיוחד אפילו לריכוז נמוך של הורמון ההריון בשתן.

הערכה הזאת נוחה ופשוטה במיוחד לשימוש: מחזיקים את מקל הבדיקה במשטח האחיזה המיוחד וטובלים את הקצה הסופג של המקל בשתן כשהוא פונה כלפי מטה וחלון תצוגת התוצאה נמצא הרחק מהגןף.

מספיגים את קצה המקלון בשתן במשך 5 שניות וממתינים בסבלנות לתוצאות שמתקבלות לאחר 3 דקות. גם בבדיקה הזאת שני פסים אומרים שהתוצאה חיובית ויש הריון, פס אחד אומר שהתוצאה שלילית ואין הריון.

את התוצאות אפשר לסרוק עם הסמארטפון ולאשר שהן אכן שלך באפליקצית EasyRead. האפליקציה שומרת את התוצאות וממירה את תוצאות הבדיקה למילים: "בהריון" או "לא בהריון" באופן אוטומטי. בסך הכל, הערכה הזאת חוסכת המון זמן המתנה, עצבים וכסף!

6

Easy@Home

מעקב ביוץ והריון
מוביל בתחומו
Easy@Home הוא המותג המוביל שעומד מאחורי אפליקציית מעקב הפוריות הפופולרית: "Premom". הערכה הזאת עוזרת לאבחן הריון במינימום זמן ומאמץ.
יתרונות
  • הערכה כוללת 20 בדיקות הריון
  • תוצאות מדויקות
  • יש לחברה אפליקציית מעקב שאליה אפשר להכניס את התוצאות
  • מחיר משתלם
חסרונות
  • הצגת התוצאות לוקחת זמן
  • לא מתאימה לאבחון הריון מוקדם

הערכה הזאת כוללת 20 בדיקות הריון. היא מיועדת לנשים שמתכננות להיכנס להריון, וזקוקות לכמות גדולה של בדיקות הריון.

חשוב לציין שהבדיקות לא מאבחנות הריון מוקדם, זאת אומרת שאם הבדיקה בוצעה לפני הזמן המתאים עלולה להתקבל תשובה שגויה. כמובן שבנוסף לביצוע הבדיקה, במיוחד במקרה של איחור בקבלת הוסת מומלץ להתייעץ עם רופא!

ביצוע הבדיקה הוא כמו בבדיקת שתן, אוספים את השתן לתוך כוס חד פעמית ואז טובלים בתוכה את מקלון הבדיקה וממתינים עד שמופיעים פסי הצבע. פענוח התוצאות פשוט מאוד: שני פסים-תוצאה חיובית= הריון, פס אח -תוצאה שלילית= אין הריון.

היצרנית מעניקה 100% אחריות על שביעות הרצון של הלקוח, זה אומר שאם לא הייתם מרוצים מהמוצר, תמיד תוכלו להחזיר אותו ולקבל את הכסף בחזרה.

7

David Midstream stick

מוצר מוביל
מארז משתלם
David הוא מותג מצליח שמתמחה במוצרי בריאות ומכשור רפואי איכותיים. כל פרט בנוי לשלמות בערכה המעולה הזאת שמספקת תוצאות מדויקות במיוחד.
יתרונות
  • הערכה כוללת 3 בדיקות הריון, 3 מקלונים ו-3 כוסות בדיקת שתן
  • רמת רגישות של 10 miu/ml
  • מחיר נגיש
חסרונות
  • קיימים בשוק חיקויים של המוצר

הערכה הזאת כוללת 3 מקלוני בדיקה ו-3 פסי בדיקה לגילוי הריון, היא מזהה את נוכחות הורמון ההריון HCG בשתן ברמת רגישות של 10 miu/ml. זה אומר שהיא ממש רגישה ביחס לבדיקות אחרות בשוק.

כל אחד מפסי הבדיקה ארוז בנפרד וזה הופך את המוצר הזה לסטרילי עד כמה שניתן. הבדיקה מתבצעת באמצעות איסוף השתן בכוס פלסטיק שמגיעה עם הערכה (רצוי השתן הראשון בבוקר), לאחר מכן טובלים את מקלון הבדיקה במשך 30 שניות בתוך הכוס.

חשוב לוודא שהכמות בכוס אינה עולה על הכמות המסומנת אחרת תוצאות הבדיקה עלולות להיות לא מדויקות. לאחר 5 דקות של המתנה מותחת אפשר להסתכל על תוצאות הבדיקה.

חשוב לשים לב, היצרן של הבדיקות האלה הוא מותג מצליח, לכן אחרים מנסים לרכב על גל ההצלחה, יש בשוק גם כמה זיופים של המוצר הזה, עם כמה שזה נשמע נדוש, היזהרו מחיקויים!

מדריך קנייה: איך בחרנו את ערכות הבדיקה שנכנסו לדירוג שלנו?

הגיע הזמן להבין על סמך אילו שיקולים וקריטריונים בחרנו את בדיקות ההריון האיכותיות ביותר שהמלצנו עליהן בסקירה הזאת.

הבדיקה הזאת היא הרבה פחות מתוחכמת ומורכבת מסמארטפון או מכונית יוקרה: היא עובדת בצורה הרבה יותר פשוטה ובסיסית ואינה כוללת מיליון חלקים ופיצ’רים מתוחכמים. לכן, זה לא ממש קשה לבחור ערכת הריון איכותית שתספק את הסחורה.

זה ממש לא אומר שאתן יכולות ללכת על ערכת הבדיקה הראשונה שאתן נתקלות בה, יש כמה מאפיינים חשובים שצריכים לקחת בחשבון כשאתן מחפשות את בדיקת ההריון המושלמת עבורכן.

השיקולים החשובים האלה יכולים לעשות את כל ההבדל בין בחירה מנצחת בערכת בדיקה איכותית שתעשה את העבודה לנפילה כואבת על בדיקה פחות טובה שלא תעמוד בציפיות שלכן.

כמובן שיעילות הבדיקה צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלכן, ואי אפשר להתפשר על האמינות שלה – בגלל שכל היצרניות מבטיחות דיוק של 99%, השקענו המון זמן בניתוח מדוקדק ומקיף של הביקורות וחוות הדעת של נשים שהשתמשו בערכת הבדיקה.

בחרנו בבדיקות ההריון שזכו לפידבק חיובי ועמדו במבחן התוצאה: רק הערכות שקיבלו את הציון הגבוה ביותר מהנשים שהשתמשו בהן נכנסו לרשימה המובחרת שלנו.

לאחר שמצאנו את חביבי הקהל שהייתה תמימות דעים בנוגע לאמינות שלהם, לקחנו בחשבון גם את פשטות ונוחות השימוש שמציעה כל בדיקה.

ערכות שצריך לשבור את הראש במשך שעתיים כדי להבין איך להשתמש בהן נשארו מחוץ לסקירה שלנו. בחרנו בבדיקות הידידותיות ביותר לשימוש שמציגות את התוצאות בצורה ברורה וקלה לפענוח.

לבסוף, התייחסנו גם לתג המחיר של הבדיקה. תוכלו למצוא בדיקות הריון במגוון רחב של רמות מחיר שונות. נתנו עדיפות לערכות הבדיקה שמספקות את התמורה הטובה ביותר לכסף שלכן.

בדיקות יקרות במיוחד עם תג מחיר מנופח שאינן מספקות ביצועים אמינים ומדויקים יותר מדגמים זולים יותר איבדו אצלנו הרבה נקודות זכות וירדו כמה מקומות בדירוג.

כל עוד המחיר הגבוה של הערכה מוצדק ומתבטא באיכות שלה, אין לי אם זה שום בעיה. אבל, חבל שתשלמו יותר על בדיקת הריון ממוצעת שאינה מתעלה על שאר המתחרות בשוק.

היתרונות של בדיקת הריון ביתית

בחורה צעירה מסתכלת על התוצאות של הבדיקה שלה ומחכה

הבדיקה הזאת יכולה להיות מועילה ושימושית במיוחד עבור אישה שחושדת שהיא נכנסה להריון. כל אישה שמנסה להיכנס להריון צריכה להצטייד בערמה של בדיקות הריון שהיא תוכל להשתמש בהן במידת הצורך.

בנוסף, כל אישה פעילה מינית שעומדת לעבור ניתוח בעתיד הקרוב, צריכה לוודא שהיא אינה בהריון. בחלק מהמקרים, לא ניתן לבצע ניתוח עד שלא תציגו למנתח בדיקת הריון שלילית ותוכיחו שאינכן הרות.

זאת הדרך הכי פשוטה לאבחן הריון

למעט בדיקת דם לגילוי הריון שמתבצעת במרפאה, בדיקת הריון ביתית מודרנית זאת הדרך הטובה והיעילה ביותר לקבוע האם נכנסתן להריון.

אין ספק שמדובר בדרך הנוחה והקלה ביותר. במקום לשנות את הלו"ז העמוס והצפוף שלכן כדי לפנות זמן לביקור אצל הרופא, תוכלו לבצע את הבדיקה לגמרי בעצמכן ובלי לצאת מהבית. והקטע הכי טוב הוא שתקבלו את התשובה תוך כמה דקות.

יכולה להצביע על כשל באמצעי המניעה שלכן

גלולות למניעת הריון שנלקחות דרך הפה מאוד אמינות ברוב המקרים, אבל אינן יעילות במאה אחוז. 5% מהנשים שמשתמשות בגלולות למניעת הריון מגלות להפתעתן שהן נכנסו להריון בכל זאת.

מדובר בבשורה קשה לעיכול שצריך להתמודד איתה. הריון לא מתוכנן יכול להיות אירוע מדאיג, מביך ומטריד שצריך לגלות כמה שיותר מהר כדי להחליט מה לעשות הלאה ואיך להתמודד עם המצב. בדיקה ביתית עוזרת לקבוע האם באמת נכנסתן להריון.

יכולה לאותת שהגיע הזמן לעשות שינויים בסגנון ואורח החיים שלכן

השמירה על בריאות העובר שגדל ומתפתח בבטן נמצאת בראש סדר העדיפויות של כל אישה הרה. הריון זאת תקופה רגישה ועדינה שדורשת הקפדה יתרה והימנעות מכמה הרגלים מזיקים שעלולים לסכן את התינוק שלכם.

ככל שתגלו מוקדם יותר על ההריון שלכן, ככה תוכלו לאמץ אורח חיים בריא ובטוח יותר.

כדי להבטיח הריון תקין ובריא, תצטרכו לשנות את הרגלי התזונה שלכן, להימנע מחשיפה לכימיקלים מזיקים ולהיפטר מהרגלים בעייתיים ומסוכנים כמו עישון ושתיית אלכוהול. עדיף לעשות את כל השינויים החשובים האלה כבר בתחילת ההריון.

מהירה יותר מבדיקת דם לאבחון הריון

בדיקות דם נחשבות למעט מדויקות יותר מבדיקות שתן לגילוי הריון. הן גם מספקות יותר מידע על ההריון. אבל הן מתבצעות במעבדה ולוקחות כמה ימים.

כדי לחסוך לעצמכן את ההמתנה מורטת העצבים הזאת, תוכלו לבצע בדיקת הריון פשוטה ולקבל תשובה אמינה תוך חמש דקות.

מראה האם צריך להפסיק לקחת תרופות מסוכנות לעובר

רוב הנשים אינן נוטלות תרופות על דעת עצמן. הן מתייעצות עם הרופא שלהן ומוודאות שהתרופה שהן מתכוונות לקחת בטוחה לשימוש ואינה גורמת לתופעות לוואי חמורות.

הבעיה היא שחלק מהתרופות השכיחות ביותר אינן בטוחות לשימוש בהריון. אם אינכן יודעות או בטוחות שאתן בהריון, אתן עלולות להמשיך לקחת את התרופות האלה שעלולות לסכן את העובר ולגרום לבעיות ולסיבוכים במהלך ההריון.

ביצוע בדיקת הריון תמנע את הבעיה הזאת. גם תרופות שנראות תמימות ובטוחות לגמרי לשימוש כמו סותרי חומצה לטיפול בצרבת אינן מומלצות לשימוש במהלך ההריון.

עדיף להפסיק לקחת אותן כמה שיותר מוקדם כדי להפחית את הסיכון למומים מולדים ובעיות בהתפתחות העובר.

ניתן לקנות אותה ללא מרשם

בימינו נדיר למצוא בדיקות ותכשירים רפואיים שניתן לקנות בחופשיות בלי לקבל מרשם מהרופא. החדשות הטובות הן שבדיקת הריון היא אחת מהן.

תוכלו לקנות את הערכה באינטרנט או למצוא אותה בקלות בבית המרקחת או חנות הפארם הקרובה לביתכן, ככה שזאת ממש לא בעיה להשיג את ערכת הבדיקה.

יכולה לשים סוף לאי הוודאות שמטרידה אתכן

אי וודאות כמעט תמיד מובילה למתח וחרדה. במקום שמפלס המתח שלכם יזנק ותאכלו את עצמכן מבפנים בספקות ובתהיות, תוכלו לפזר את כל החששות והדאגות שלכן ולקבל את התשובה המיוחלת לשאלה שמטרידה אתכן- האם נכנסתן להריון או לא. חשד להריון זה מצב מלחיץ ומותח.

במקום ללכת עם הראש בקיר ולהקשות על עצמכן, תעשו את הבדיקה הפשוטה ותוך כמה דקות תדעו האם אתן באמת בהריון.

פשוטה לשימוש

בעוד שבדיקות מעבדה רפואיות הן עסק מורכב שלוקח הרבה זמן, בדיקה ביתית היא פשוטה ומהירה להפליא.

כל מה שצריך זה להרטיב את קצה מקלון הבדיקה בשתן שלכן על פי הוראות השימוש ולחכות כמה דקות לתוצאות. זה כל הסיפור.

ניתן לבצע אותה בצורה דיסקרטית

בדיקת הריון נעשית בצורה פרטית בלי שאנשים אחרים ייחשפו לתוצאות.

ייתכן שאתן לא רוצות לחלוק את החשדות שלכן עם כל העולם ומעדיפות לוודא שבאמתן נכנסתן להריון. אתן תחליטו מתי והאם לבשר על כך לאנשים מסביבכם.

מדויקת ואמינה

כשפועלים על פי הנחיות היצרן, רוב בדיקות ההריון מספקות דיוק מרשים של 99 מתוך 100 מקרים.

אבל כדי למנוע תקלות ושגיאות, אתן חייבות להקפיד למלא את הוראות השימוש שמצוינות על גבי האריזה.

נגישה וזמינה

תוכלו למצוא בקלות ערכה לבדיקה בכל חנות פארם או בית מרקחת. הן מגיעות במחיר מצחיק שכל אחת יכולה להרשות לעצמה ותמורת כמה גרושים תוכלו לוודא האם נכנסתן להריון או לא. למעט מד חום, מדובר בבדיקה הביתית המהירה והנגישה ביותר.

רוב התרופות לא משפיעות עליה

רוב התרופות הנפוצות ביותר בכלל אינן משפיעות על התוצאות של הבדיקה או פוגעות באמינות ובדיוק שלה.

גם אם אתן נוטלות תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידים במסגרת טיפול בשפעת או בצינון או תרופות שכיחות אחרות, אתן יכולות לעשות את הבדיקה בראש שקט וללא דאגות.

הריון זאת בשורה משמחת ומרגשת שצריך לחלוק עם בן הזוג שלכן

בן הזוג שלכן יהיה מאושר עד השמיים ויתרגש בטירוף כשהוא יגלה שנכנסתן להריון. במקום להסתיר ממנו את הבדיקה שאתן עושות, תעשו אותה ביחד כשהוא נמצא לידכן.

זה יכול לחזק את הקשר ביניכם ולפזר את כל הספקות ואי הוודאות. אני בטוחה שבחיים לא תשכחו את הרגע הזה שבו התוצאה של הבדיקה חזרה חיובית וקלטתם שאתם מצפים לתינוק.

ניתן לבצע אותה (כמעט) בכל מקום

בעוד שבדיקת דם לגילוי הריון צריך לבצע במרפאה תחת השגחה רפואית צמודה, בדיקת הריון ביתית ניתן לעשות בכל מקום ובכל זמן (למרות שמומלץ לבצע אותה על הבוקר).

לא משנה אם אתן מבלות בחופשה בחו"ל, נמצאות בטיול דרכים מלהיב או מתגוררות במעונות של האוניברסיטה הרחק מהבית, תוכלו לעשות בקלות את הבדיקה במידת הצורך.

יכולה להסיר את החשד למחלות אפשריות אחרות

קיימות כמה בעיות בריאותיות שיכולות לעורר תסמינים דומים להריון כמו בחילות והקאות. החל מוירוסים, לחץ נפשי, כיבי קיבה ועד לדיאטות כסאח קיצוניות, כל אלה יכולות לגרום לסימפטומים שאופייניים לתקופת ההריון.

ביצוע בדיקת הריון יכול לשלול את כל המחלות האלה: במקום לאכול סרטים שאתן סובלות מבעיה בריאותית מדאיגה שצריך לטפל בה, תוכלו לקבל בשורה משמחת ולוודא שבאמת נכנסתן להריון.

יכולה לעזור לכן להתמודד בצורה טובה יותר עם אתגרים וקשיים בעבודה שיכולים להתעורר בתקופה הרגישה הזאת

אין ספק שהריון משפיע על החיים המקצועיים שלכן. ככל שתגלו מוקדם יותר את הבשורה המשמחת, כך תוכלו לבצע את ההתאמות והשינויים הנדרשים שיעזרו לכן להמשיך לעבוד גם כשאתן מצפות לתינוק.

במאה ה-21, אישה הרה ממש לא חייבת לוותר על הקריירה שלה ולעזוב את העבודה. אבל חשוב שתמצאו את הדרך לאזן בין טובת התינוק והצרכים הבריאותיים שלכן למשימות ולדרישות התפקיד שלכן בעבודה.

שאלות ותשובות

בחורה עם שיער ארוך על רקע צהוב חושבת על שאלות

מה זאת בדיקת הריון ביתית?

מדובר בדרך זמינה ופשוטה לגילוי הריון באמצעות זיהוי הורמון ההיריון HCG בשתן. הבדיקה מתבצעת באמצעות מגע של השתן עם החלק הסופג של המקל הייעודי. תוכלו לבצע את הבדיקה בשתי דרכים שונות.

חלק מהבדיקות דורשות את הכנסת המקל מתחת לזרם השתן בעוד שאחרות מתבצעות באמצעות טבילת חלקו הסופג של מקל הבדיקה בכוס חד פעמית עם השתן שלכן. איך מפענחים את התוצאות? פשוט מאוד: יש להמתין עד להופעת פסי צבע על המקלון: פס אחד- תשובה שלילית, שני פסים- תשובה חיובית.

מה בדיוק מודדת בדיקת הריון ביתית?

הבדיקה מאבחנת הריון באמצעות מדידת רמות הורמון ההריון HCG בשתן. ההורמון הזה מיוצר בגוף זמן קצר לאחר ההפריה. בניגוד לדעה הרווחת, ההורמון הזה אינו מופרש רק במקרה של הריון, ובמקרים חריגים הוא יכול להיווצר גם במקרה של כמה סוגי סרטן שונים.

מהו התזמון הטוב ביותר לביצוע בדיקת הריון ביתית?

אין ספק שעדיף לעשות את הבדיקה מוקדם בבוקר. אם תשתמשו בשתן הראשון של הבוקר, אין סיכוי שהוא יהיה מדולל במים או בנוזלים אחרים והוא יכיל את ריכוז ה- HCG הגבוה ביותר (אם אתן באמת בהריון).

מבחינת התאריך המתאים ביותר לביצוע הבדיקה, מומלץ לעשות אותה בים הראשון לאחר האיחור במחזור החודשי. חלק מהרופאים מציעים לחכות שבוע לאחר העיכוב בווסת.

האם תמיד צריך לבצע בדיקה שנייה?

אם הבדיקה הראשונה לא הצליחה לספק קריאה ברורה וחד משמעית, מומלץ לבצע בדיקה נוספת שתעזור לפזר את הערפל ותספק תשובה וודאית.

אבל, אם קיבלתן תשובה ברורה כבר מהניסיון הראשון, זה ממש לא הכרחי לבצע בדיקה חוזרת. ההחלטה נמצאת בידיים שלכן. אם אתן מעדיפות לאמת את התוצאות של הבדיקה הראשונה, אז לכו על זה.

האם קיימים כמה סוגים של בדיקות לאבחון הריון?

בדיקות לגילוי הריון מתחלקות לשני סוגים: בדיקות דם ובדיקות שתן. בדיקת הריון ביתית מבוססת על דגימת שתן ונחשבת לבדיקה אמינה ומדויקת יחסית.

גם רופאים משתמשים בבדיקה הזאת, אבל רוב הסיכויים שהם יפנו אתכן לבדיקת דם לאבחון הריון. בדיקה מהסוג הזה מספקת מידע מקיף ומפורט יותר ועוזרת לקבוע האם ההריון מתנהל בצורה תקינה.

האם נטילת תרופות יכולה לשבש את תוצאות הבדיקה?

ברוב המקרים, לקיחת אנטיביוטיקה, נוגדי דלקת שאינם סטרואידים (NSAID) או גלולות למניעת הריון אינן אמורות להשפיע על בדיקת הריון ולפגוע באמינות התוצאות שהיא מספקת.

זה נכון גם לצריכת אלכוהול, עישון או שימוש במריחואנה. עם זאת, תרופות הניתנות במסגרת טיפולי פוריות ומכילות את הורמון ההריון HCG עלולות לגרום לקבלת תוצאה חיובית שגויה.

האם שווה להשקיע בבדיקות ביתיות לגילוי מוקדם של ההריון?

בדיקות מהסוג הזה מאפשרות אבחון מהיר במיוחד של ההריון ארבעה או חמישה ימים לפני האיחור במחזור. היעילות והאמינות של הבדיקות האלה מוטלת בספק ושנויה במחלוקת.

החיסרון של בדיקות מהירות אלה זה הסיכוי הגבוה לאבחן בטעות הריון כימי שכלל אינו נקלט. ההחלטה נמצאת בידיים שלכן. תחליטו האם כדאי להסתכן או שעדיף להמתין ולבצע בדיקה רגילה מאוחר יותר.

עד כמה מדויקות בדיקות הריון ביתיות?

כשעושים הכל נכון ונצמדים להוראות השימוש, בדיקות ההריון הטובות ביותר מתיימרות לספק דיוק מרשים של 99%. אבל כל החוכמה היא למלא את הנחיות היצרן. אז לא צריך להתחכם ולאלתר, פשוט תבצעו את הבדיקה על פי ההוראות שתמצאו על הקופסה.

זה יפחית באופן משמעותי את הסיכון לתקלות ותוצאות שגויות. ככה שעדיף לא לזלזל בהנחיות האלה ולצפצף עליהן. תקפידו למלא את כל ההוראות מא’ ועד ת’ ותשתמשו בשתן הראשון של הבוקר. תימנעו מלהשתמש בערכות בדיקה שתאריך התפוגה שלהן עבר ואל תמהרו לבצע את הבדיקה מוקדם מדי.

מה הסיכוי לקבל תוצאה שלילית שגויה?

מדובר בתופעה די נדירה שמתרחשת לעתים רחוקות, אבל היא קיימת. אם תבצעו את הבדיקה מוקדם מדי, גדל הסיכוי שהיא לא תצליח לזהות שאתן בהריון.

אם אתן מבצעות את הבדיקה 5 ימים לפני זמן תחילת הוסת, יש סיכוי של 25% שתקבלו תוצאה שלילית כוזבת. המספר הזה הולך ויורד ככל שמועד ביצוע הבדיקה קרוב יותר לזמן המשוער של המחזור החודשי.

מה לעשות אם אני מקבלת תוצאות סותרות?

אם אינכן בטוחות איך לפענח את תוצאות הבדיקה ואתן מתקשות לקבל קריאה חד משמעית, ההימור הטוב והבטוח ביותר זה לעשות בדיקה נוספת. אם קיבלתן תוצאות מעורבות או לא ברורות בסוג אחד של בדיקת הריון, תנסו ערכה אחרת – לא כל בדיקה מספקת תוצאות אחידות ועקביות עבור כל הנשים.

האם זה אפשרי לקבל תשובה חיובית כוזבת?

כן. תקלה מהסוג הזה נובעת כמעט תמיד כתוצאה מהפריה שהתרחשה אבל לא נקלטה היטב והחזיקה מעמד. ייתכן שההפריה של הביצית על ידי הזרע הובילה להפרשה זמנית וקצרה של HCG, למרות שבסופו של דבר ההריון לא נקלט.

התרחיש הזה הרבה יותר נפוץ ממה שאנשים מתארים לעצמם. לכן, מומלץ לא לבצע את הבדיקה בשלב מוקדם מדי ולחסוך לעצמכן מפח נפש מיותר. חבל שתתמודדו עם סערת הרגשות הזאת ללא כל סיבה מוצדקת.

מה זה הריון כימי?

התופעה הזאת היא הסיבה לתוצאה חיובית שגויה של בדיקת הריון. הבדיקה זיהתה רמה מספקת של הורמון ההריון HCG והראתה תשובה חיובית, אבל החגיגות היו מוקדמות מדי.

ההריון הזה נפסק בשלב מוקדם מאוד ואינו השתרש ברחם. כדי למנוע זיהוי של הריון כימי שאינו נקלט באופן ממשי, מומלץ להמתין לתקופה שבו בדרך כלל מופיע המחזור שלכן ולא לבצע את הבדיקה מוקדם מדי.

האם שתיית מים מרובה יכולה להשפיע על בדיקת הריון?

אכן כן, צריכה מוגברת של נוזלים יכולה להשפיע על תוצאות הבדיקה. עודף מים יכול לדלל את רמות ה- HCG בשתן,מה שיקשה על הבדיקה לגלות את נוכחות הורמון ההריון הזה. התוצאה יכולה להיות בדיקה שלילית שגויה.

האם בדיקת הריון ביתית יכולה לאבחן הריון חוץ רחמי (אקטופי)?

בדיקת הריון חסרת אונים בגילוי הריון מהסוג הזה. כדי לאבחן את צורת ההריון החריגה הזאת, תצטרכו לעבור בדיקה מקיפה ויסודית יותר אצל הרופא שלכן.

עם זאת, יש כמה תסמינים אופייניים להריון חוץ רחמי שצריכים להדליק אצלכן נורה אדומה. אם אתן סובלות מכאבים בצד אחד של הבטן התחתונה, נפיחות חריגה בנרתיק, חולשה, הקאות ושלשול, תפנו לרופא המטפל שלכם באופן מיידי.

מהו יצרן בדיקות ההריון המוביל והאמין ביותר?

אל תצפו ממני להכריז על מותג אחד שיבטיח דיוק מושלם ויתעלה על שאר היצרניות בשוק. רוב החברות מציעות כמה סוגים של בדיקות הריון שונות. יכול להיות שערכה אחת תהיה מדויקת ואמינה במיוחד, בעוד שמוצר אחר של אותו המותג יספק ביצועים פחות עקביים ואחידים.

לכן במקום להינעל על מותג מסוים ששולט ביד רמה בשוק, אתן צריכות להתמקד באיכות וביעילות של מוצר ספציפי. אין שם אחד מבריק ונוצץ שתוכלו לסמוך על כל מוצר שלו בעיניים עצומות. אם אתן מתלבטות ולא בטוחות באיזו בדיקה כדאי לבחור, פשוט תבחרו באחת מהערכות המומלצות שהופיעו בדירוג שלנו ולא תתאכזבו.

מה זה HCG?

כל אישה שמנסה להבין איך עובדת בדיקת הריון נתקלת במושג הזה. מדובר בחלבון בשם: "גונדוטרופין כוריוני אנושי" שמופרש מהשליה המתפתחת לאחר קליטת העובר. הנוכחות של המרכיב הזה בדם מעידה על הריון.

מה קורה אם תוצאת הבדיקה השתנתה לאחר שעה?

תקפידו להיצמד להנחיות ולהוראות של היצרן. לכל בדיקה יש פרק זמן ברור ומוגדר היטב שבו ניתן לקרוא אותה. כשפרק הזמן הזה חלף, לא תוכלו לבנות על הבדיקה ולצפות לתוצאה אמינה ומדויקת. במקרים מסוימים, נשים נכנסות להלם כשהן מבחינות שהתוצאה של בדיקה שהן השאירו במקרה משתנה משלילית לחיובית לאחר שעברה שעה.

במקום לאכול סרטים ולתלוש שערות, יש לי צפירת הרגעה עבורכן: מדובר בתגובה כימית חסרת חשיבות שלא אומרת שום דבר ממשי. אם אתן עדיין מודאגות, פשוט תעשו בדיקה חוזרת בשביל השקט הנפשי שלכן.

האם בדיקת הריון יכולה לקבוע את מין העובר?

לא. בדיקת הריון לא יכולה לגלות לכם האם אתן מצפות לבן או בת. אבחון מין העובר מתבצע באמצעות בדיקת דם שניתן לעשות החל מהשבוע השביעי להריון. מדובר בבדיקה מדויקת יחסית.

רק אזהרה אחת חשובה: אל תתפתו לרכוש ערכה ביתית לגילוי מין העובר. בדומה לבדיקת הריון, גם ערכת הפלא הזאת שהופיעה לאחרונה בשוק מבוססת על דגימת שתן. הבעיה היא שלא מדובר בבדיקה אמינה שאפשר לסמוך עליה. עם אחוז דיוק של פחות מ-50%, יש לכם סיכוי טוב יותר לנחש את מין העובר בעצמכן.

למה אני מקבלת כמה תשובות שגויות ברצף?

למרות שזה נדיר, בדיקת הריון ביתית יכולה לטעות. זה מתרחש לעתים רחוקות וצריך להיות מוכנות לכך. אבל, אם אתן מקבלות כמה תוצאות שגויות ברצף, כנראה שמשהו לא בסדר עם הבדיקה שלכן.

יכול להיות שהשתמשתן בערכת בדיקה פגת תוקף או שהיא נחשפה לחום או קור קיצוני. זה יכול להוביל לתוצאות שגויות ולפגוע בתקינות של הבדיקות. חשוב שתאחסנו אותן בצורה נכונה ותרחיקו את ערכת הבדיקה משמש ישירה. גם לשמור אותן במקרר זה רעיון גרוע במיוחד.

אני לוקחת גלולות למניעת הריון. האם יש סיכוי שהן לא יעבדו?

נשים מסוימות שלוקחות גלולות למניעת הריון יכולות להיכנס להריון לא מתוכנן. הן לא מאמינות למראה עיניהן כשהן מקבלות תשובה חיובית בבדיקת הריון ביתית ולא מבינות מאיפה זה נפל עליהן. למרבה הצער, אין אמצעי מניעת הריון עם 100% יעילות. במקרה הטוב, גלולות למניעת הריון עובדות רק ב-98% מהמקרים.

ככה שתמיד יש סיכוי קטן שתיכנסו להריון למרות שאתם נוטלות אותן. וזה עוד לפני שדיברנו על נשים ששוכחות לקחת אותן או שאינן נוטלות אותן לפי ההנחיות. התוצאה היא ש-9 מתוך 100 נשים שלוקחות גלולות למניעת הריון נכנסות להריון פתאומי.

האם צריך להיות מעל גיל 18 כדי לרכוש בדיקת הריון ביתית?

ממש לא – ערכת הבדיקה אינה דורשת מרשם וכל אחת יכולה לרכוש אותה. תוכלו למצוא אותה בכל חנות פארם ובית מרקחת או להזמין את הערכה באינטרנט.

האם עדיף לקבוע תור אצל הרופא כדי לאבחן הריון?

מדובר בשאלה של העדפה אישית והבחירה נמצאת בידיים שלכן. אם אינכן סומכות על הדיוק והאמינות של בדיקות הריון ביתיות ומעדיפות ללכת על בטוח ולהיבדק במרפאה, אין עם זה שום בעיה.

נשים שלא חשות בנוח עם השימוש בבדיקה, יכולות לפנות לרופא שלהן ולקבל תשובה ודאית. לא משנה באיזו אפשרות בחרתן, העיקר שלא תמשכו את הזמן ותחכו יותר מדי. עדיף שתגלו על ההריון שלכן כמה שיותר מוקדם ותעשו את כל מה שנדרש כדי שהוא יעבור בצורה תקינה, בריאה ונטולת סיבוכים.

בדיקת הריון ביתית: השורה התחתונה

גבר צעיר שוכב על הבן ההריונית של הבת זוג שלו ועושה סלפי

קל מאוד להבין למה בדיקת הריון ביתית הפכה לבחירה פופולרית עבור נשים רבות. מדובר בדרך מהירה, מדויקת ופשוטה לאבחן הריון בלי לצאת מהבית ולהמתין לתשובה זמן רב. אם אתן לא מצליחות להתמודד עם המתח, הסקרנות ואי הוודאות, תוכלו לקבל את התשובה כאן ועכשיו. אתן לא צריכות להיות מעל גיל 18 או לקבל מרשם מהרופא כדי לרכוש את הבדיקה.

אז אם יש לכן סיבה טובה להאמין שאתן מצפות לילד, תוכלו לפזר את כל סימני השאלה בעזרת בדיקה ביתית. פשוט תבחרו את אחת מהערכות המובחרות שהופיעו בסקירה הזאת ואתן מסודרות. תוך כמה דקות תוכלו לדעת האם החסידה קפצה לביקור או שמדובר בהתרעת שווא. נכון שלא צריך להיות מדענית טילים כדי להשתין על מקלון, אבל המידע המועיל והשימושי שקיבלתן במאמר הזה יחסוך לכן המון טעויות ותקלות.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

קרין לאופר
קרין לאופר

קרין היא המנהלת של מותג הטיפוח הגברי: "פרורסו" בישראל, ויועצת ארגונית מומחית ללמידה ארגונית, פיתוח ארגוני ותקשורת פנים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן