ניהול סיכונים בשוק ההון

השקעות בשוק ההון והבורסה יכולות להיות דרך מצוינת לייצר הון ורווח, ובתקופה האחרונה התחום צובר פופולריות רבה בקרב אנשים פרטיים אשר מעוניינים להיכנס לשוק הפיננסי.

בשל כך, חשוב מאוד למשקיע המתחיל להבין את עקרונות סיכון ניהול ההון במטרה להבין כיצד מתנהל השוק, באילו מכשירים פיננסיים יש להשתמש וכיצד כדאי לבצע השקעות מודעות והחלטות מבוססות ידע.

השורה התחתונה
יתרונות
חסרונות
לימודי שוק ההון מומלצים
לוגו של האקדמיה של סירקל איי
האקדמיה למסחר מבית  Circle-A
ללמוד למקסם יכולות
למידע נוסף
השורה התחתונה
הדרך הכי טובה לנהל סיכונים היא קודם כל ללמוד את שוק ההון לעומק וברמה גבוהה. האקדמיה למסחר מבית  Circle-A מציעה מסלול לימודים מקיף הכולל מעל ל-1000 שעות לימוד. המסלול ייקח אתכם צעד צעד, החל מהצעדים הראשונים בשוק ההון, דרך מסחר יומי ואופציות ועד למסחר אלגוריתמי מתקדם. כמובן שתקבלו גם ליווי צמוד בלתי מוגבל שיעזור לכם להפוך לסוחרים מקצועיים.
יתרונות
קורס האונליין הכי טוב בישראל.
ליווי צמוד ללא הגבלה בזמן הלימודים
מרצים שהם למעשה סוחרים מנוסים שחיים ומתפרנסים משוק ההון.
חסרונות
בעיקר לימודים אונליין
גוף השקעות מומלץ
לוגו אינבסטור 360
אינבסטור 360
השקעות במגרש של הגדולים
למידע נוסף
השורה התחתונה
אם אתם מחפשים איפה להשקיע את הכסף שלכם ומעדיפים לקחת סוכנים שיטפלו בתיק ההשקעות ובסיכונים הכרוכים בו, אין ספק שאינבסטור 360 הם התשובה בשבילכם. מדובר בגוף השקעות בינלאומי עם סניף בארץ המציע סדנאות, הרצאות, ייעוץ פיננסי, וכלים נלווים חדשניים שיעזרו לכם לעשות השקעות נכונות וחכמות עם הכסף שלכם.
יתרונות
מדובר למעשה בפתרון מקיף וכולל לכל הצרכים הפיננסים שלכם.
מערכת לקבלת נתונים בזמן אמת.
הגוף מורכב ממומחים בעלי הבנה עמוקה בהשקעות אלטרנטיביות ובניהול סיכונים.
חסרונות
לא מצאנו
הגנה מומלצת על השקעות
לוגו של חברת Zengo ליצור ארנקי קריפטו מאובטחים במיוחד
מטבעות קריפטוגרפים
ארנק דיגיטלי
למידע נוסף
השורה התחתונה
אם לא שמעתם על Zengo אתם מפספסים בגדול. זנגו הוא ארנק דיגיטלי בעל טכנולוגיה מהפכנית שתומך בכמה מטבעות קריפטוגרפים. הארנק של זנגו פועל באמצעות ממשק פשוט ונוח לשימוש ובאמצעותו תוכלו לאחסן ולנהל את כל המטבעות הקריפטוגרפים שלכם במקום אחד, בצורה הבטוחה ביותר.
יתרונות
עמלות קנייה של מטבעות קריפטו מהנמוכות בשוק.
חוויית שימוש קלה ופשוטה.
כולל טכנולוגיית אבטחה מתקדמת שתגן על ההשקעה שלכם.
מדובר בפיתוח ישראלי מתקדם בעל רמת אבטחה גבוהה.
חסרונות
ממשק פעיל למובייל בלבד

לכן, במאמר זה נרחיב על קונספט ניהול הסיכונים בשוק המניות, נדבר על אסטרטגיות ניהול סיכונים יעילות, ונבהיר מה הם העקרונות החשובים שיש להתייחס אליהם בעת בחינת השקעות שונות.

כמו כן, נבחן את הקשר הקיים בין פקודות סטופלוס וניהול סיכונים, ונכיר כלים שיקלו עלינו בהפחתת סיכונים.

על ידי הבנת עקרונות יסוד אלו, בתור מתחילים בעולם שוק ההון וההשקעות, תוכלו לצבור ידע בסיסי חשוב וביטחון להמשך ביצוע עסקאות השקעה פיננסיות בשוק ההון, ולהגביר את הסיכויים שלכם להצליח ולהשיג את המטרות הכלכליות שלכם.

מהו ניהול סיכונים בשוק ההון?

המילה סיכון באנגלית על רקע תכלת ובמקום האות I גבר בחליפה חושב

ניהול סיכונים בשוק ההון הוא אספקט חשוב מעולם ההשקעות הפיננסיות בבורסה למניות ולניירות ערך. ניהול סיכונים נכון כולל בתוכו זיהוי סיכונים פוטנציאליים והטמעת אסטרטגיות אשר להפחתת האפקט שלהם או השפעתם על תיק ההשקעות שלכם.

בתור משקיעים מתחילים חשוב שתדעו איך לנהל סיכונים, שכן אחד הדברים הבסיסיים שמלמדים בקורס שוק ההון הוא מדוע ואיך משקיעים שעוסקים בניהול סיכונים במהלך ביצוע ההשקעות שלהם, חייבים להעריך ולהתחשב בגורמים שונים כגון תנודות בשוק, תנאים כלכליים, וסיכונים ספציפיים של חברות מסוימות.

בעזרת הבנת הסיכונים כרוכים בכל החלטה להשקיע, משקיעים יכולים לבנות תוכנית השקעה מפורטת שלפיה ידעו בדיוק כיצד להגן על ההון שלהם, ויותר מכך להכפיל ולשלש אותו. 

איך אפשר לנהל סיכונים בצורה היעילה ביותר?

בחר עם זקן חושב יד על הסנטר יושב על הרצפה עם מחשב נייד

ניהול סיכונים אפקטיבי ויעיל דורש גישה מערכתית. קודם כל חשוב מאוד לשמור על גיוון. גיוון הוא עיקרון יסוד אשר מערב שילוב של השקעות שונות בנכסים פיננסיים מסקטורים ומדרגים שונים, וכמו כן אזורים גיאוגרפיים שונים.

בעזרת גיוון הפורטפוליו של ההשקעות שלכם, בתור משקיעים תוכלו להפחית את השפעתם של הפסדים שונים מתנודות בשוק ההון, של כל השקעה בנפרד אם הן יהיו מגוונות ורבות.

כמו כן, הצבת מטרות ברורות אשר בשבילן אתם מבצעים את ההשקעות שלכם, ביסוס של רמת הסבילות האישית של התיק שלכם לסיכונים מסוימים ובחינה מתמדת של מצב התיק שלכם ושל מצב השוק הכלכלי העולמי לצורך איזון הפורטפוליו שלכם בשוק ההון, הם צעדים חשובים שעליכם לנקוט לצורך ניהול סיכונים יעיל.

כללים שכדאי להביא בחשבון

כאשר אתם נכנסים לעולם ההשקעות בשוק ההון עליכם להביא בחשבון כמה גורמים בתור משקיעים מתחילים. ראשית, ביצוע מחקר מקיף על השקעות פוטנציאליות הוא אחד הכללים החשובים ביותר שיש לשים לב אליהם.

מחקר שכזה יכלול ניתוח פיננסי של דברים שקורים בשוק הכלכלי העולמי, הבנת טרנדים של דברים המתרחשים בתעשייה וכמו כן הערכת הנוף התחרותי בשוק.

שנית, בתור משקיעים מתחילים עליכם להבין מה הוא אופק ההשקעה שלכם. מניות נחשבות לכלי השקעה לטווח ארוך, לכן חשוב לארגן את תיק ההשקעות שלכם לפי מסגרת הזמן שבה אתם מתכננים להיות משקיעים פעילים בשוק ההון.

לא פחות חשוב למשקיעים המתחילים הוא קור רוח. ביצוע החלטות נבונות והשקעות אשר יניבו רווחים צריכות להתבצע בקור רוח, מתוך מחקר מודע ולפי נתונים בשטח, ולא מתוך רגשות, לחץ או פחד להפסיד השקעה מסוימת או סכומי כסף נכבדים. 

מה הקשר בין סטופ-לוס לניהול סיכונים?

פקודות סטופ-לוס, או בשמה בעברית הוראה לקטיעת הפסד, הן כלי משמעותי שאפשר להשתמש בו לצורך מניעת סיכונים אפקטיבית. בעולם ההשקעות בבורסה ובשוק ההון חשוב מאוד לא להפסיד כסף בדיוק כמו שחשוב להרוויח.

לכן משתמשים בפקודת סטופ-לוס, שהיא הוראה שניתנת מבעוד מועד על מחיר שבו המשקיע יהיה מוכן למכור את ביטחונותיו ואת השקעותיו כדי להגביל את ההפסד הפוטנציאלי, אם הוא קיים.

באמצעות הגדרת פקודת סטופ-לוס, משקיעים מתחילים יכולים להגן על ההון שלהם ביציאה אוטומטית מתוך השקעה, אם המחיר שלה נמוך מגבול מסוים.

כלי זה והשימוש בפקודת סטו-לוס הוא הכרחי למשקיעים המתחילים בשוק ההון כי הוא עוזר להפחית את השפעתן של תנודות שוק פתאומיות וביצוע החלטות שגויות מתוך מקום רגשי. 

כלים שאפשר להיעזר בהם לניהול סיכונים

אבני דומינו נופלות ונעצרות על ידי יד וברקע מסך שמציג נתונים מהבורסה

קיימים כלים שונים אשר משקיעים מתחילים בעולם שוק ההון יכולים להיעזר בהם כדי לנהל סיכונים בצורה יעילה ואפקטיבית. אחד מכלים אלו הוא הקצאת נכסים.

מטרת פעולה זו של הקצאת הנכסים היא בניית תיק השקעות מאוזן בעל השקעות אלטרנטיביות כגון נכסים פיננסיים שונים כמו אגרות חוב, מניות, מט"ח, וסחורות נוספות. הקצאת נכסים תורמת לניהול ולאיזון הסיכונים וכמו כן לפוטנציאל ההחזרות כאשר נכסים שונים עלולים להתנהג בצורה שונה בתנאי השוק המשתנים באופן קבוע.

נוסף לאלה קיימת פקודת טריילינג סטופ. פקודת טריילינג סטופ היא פקודה אשר עוכבת אחרי הוראת סטופ-לוס ומאפשרת למשקיעים המתחילים לבצע הוראת סטופ לוס אשר נגררת יחד עם מחירי השוק.

שימוש בפקודה זו יכול להיות אפקטיבי לצורך הגנה על הרווחים שכבר הצלחתם לקצור מההשקעות השונות שלכם בזמנים של משברים בשוק ההון. 

השורה התחתונה

בחור מחייך מחזיק ספל קפה וטאבלט וברקע גרף עם חיצים עולים

השקעות בשוק ההון הן בהחלט תחום אשר יכול לעזור לעוסקים והמתמידים בו לייצר רווחים רבים וגבוהים מהשקעות בנכסים שונים. אך כדי להצליח בתחום, משקיעים מתחילים צריכים ללמוד כיצד לנהל סיכונים פוטנציאליים שיכולים להשפיע על תיק ההשקעות שלהם.

בעזרת הבנת הקונספט של ניהול הסיכונים בתיק ההשקעות שלכם, הטמעת אסטרטגיית השקעות יעילות אשר מתאימות ספציפית לאופי ההשקעות שלכם, התחשבות בגורמים קריטיים שיכולים להשפיע על תיק ההשקעות שלכם, שימוש בפקודות סטופ-לוס והפעלת כלים נוספים שנועדו להפחית סיכונים פוטנציאליים – תוכלו בתור משקיעים מתחילים לנווט בעולם ההשקעות בשוק ההון בצורה בטוחה יותר.

חשוב מאוד לזכור שהשקעות בשוק ההון טומנות בחובן סיכונים, אם נרצה או לא נרצה בכך, אך באמצעות הפעלת שיקולים נבונים ונקיטת צעדים לפי התחשבות במצב השוק הנתון בכל רגע, תוכלו בתור משקיעים מתחילים להגדיל את הסיכויים שלכם להשיג את המטרות הפיננסיות שלכם ולבנות בצעדים בטוחים פורטפוליו השקעות עצים ויציב. 

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן