קורס ייעוץ משכנתאות: 3 קורסי ייעוץ משכנתאות מומלצים לשנת 2024

אחד השלבים החשובים וגם המאתגרים ברכישת דירה הוא בלי ספק המשכנתא שניקח לצורך כך, אותה הלוואה ארוכת טווח שתאפשר לנו לשלם על הנכס במעמד הרכישה.

בנקודה הזו, הרוכשים יכולים לבחור באפשרות של קביעת פגישות מול נציגי הבנקים בעצמם, השוואת תנאים ופרטים ובחירה במשכנתא מתאימה – אך מעבר לזמן היקר והאנרגיה שזה לוקח, מי שלא מבין לעומק בדקויות של עסקאות משכנתא עלול בהחלט למצוא עצמו חותם על עסקה שהיא לא כדאית ומשתלמת.

קצרים בזמן? הנה טבלה להשוואה מהירה:

השורה התחתונה
יתרונות
חסרונות
הבחירה שלנו
לוגו של מכללת פסגות
מכללת פסגות
המורים הטובים ביותר בתחום
למידע נוסף והרשמה
השורה התחתונה
ככל הנראה מדובר בקורס ייעוץ המשכנתאות המקיף והמקצועי ביותר בישראל. בתוך ארבעה חודשים ניתן לקבל את כל הידע החשוב ולהתחיל לעסוק בתחום.
יתרונות
מוסד ותיק ומוכר עם ניסיון של מעל 18 שנה
אפשרות לשילוב תכני אונליין לצד הלמידה הפרונטלית
סיוע והכוונה לקראת כניסה לשוק ייעוץ הנדל״ן לתלמידים
כנסים ואירועי העשרה בשגרה לבוגרי המכללה
חסרונות
פחות מתאים למי שמחפש למידה מרחוק
במקום השני
לוגו אורין שפלטר
קבוצת אורין שפלטר
השתלבות בשוק העבודה
למידע נוסף
השורה התחתונה
קורס מצוין עם מיטב מורים מהתחום. בוגרי הקורס מקבלים תעודה משולבת של ייעוץ משכנתאות ותעודת גיוס אשראי. צוות בית הספר מסייע לתלמידים להשתלב בשוק העבודה, וכן מקבלת אישורים לייעוץ משכנתאות מול הבנקים השונים והגדולים.
יתרונות
קבלת תעודת משולבת
תהליך רישוי מסודר מול הבנקים מאפשר השתלבות מהירה בשוק העבודה בסיום הקורס
מידע מקיף כולל פתרון בעיות ומקרים חריגים
חסרונות
נוכחות חובה ב-80% מהמפגשים
קורס ארוך יחסית לעומת קורסים אחרים
במקום השלישי
לוגו מכללת מסלולים
מכללת מסלולים
מחיר משתלם
למידע נוסף
השורה התחתונה
קורס אינטרנטי ענייני וממוקד. היחס האישי של הלמידה הפרונטלית אומנם חסר, אך מדובר בכל זאת בקורס מקצועי ומקיף עם הידע החיוני שיאפשר לעסוק בתחום.
יתרונות
ליווי אישי וצמוד של התלמידים לכל אורך הקורס
הידע הנלמד מבוסס על מקרי בוחן שקרו במציאות
קורס אונליין בלבד, אין צורך לצאת מהבית
עלות נמוכה ביחס לקורסים אחרים משום שמדובר בקורס אינטרנטי
חסרונות
אין אפשרות ללמידה פרונטלית
קורס עם ידע מתומצת יחסית ללא נושאים מעמיקים

צריך לזכור שאנחנו מדברים כאן על סכומים גבוהים ביותר, ולכן זה משהו שממש לא כדאי להתפשר לגביו. ובדיוק בגלל זה, נראה כי אנשי המקצוע העוסקים בייעוץ משכנתאות הפכו למבוקשים ביותר, וכאלו שאף אחד כבר לא מוותר עליהם בתהליך של לקיחת משכנתא.

המשמעות היא שמדובר באפיק קריירה נהדר למי שאוהב מספרים ומתעניין בתחום הנדל״ן. אז אם גם אתם שוקלים להפוך את העיסוק הזה לקריירה, אנו רוצים להמליץ על המוסדות המובילים בישראל בהם כדאי לעשות את זה.

אז בואו נצא לדרך ונכיר מקרוב את הקורסים הכי טובים בארץ.

קורסי ייעוץ משכנתאות הכי מומלצים לשנת 2024

1

קורס ייעוץ משכנתאות של מכללת פסגות

הבחירה שלנו
מכללת פסגות מציעה לכם קורס מקצועי ומקיף, מורים מעולים, תכנים מתקדמים וחווית למידה חדשנית פרונטלית.
יתרונות
  • מכללה רצינית שקיימת ופועלת למעלה מ-18 שנה
  • אפשרות לשילוב תכני אונליין לצד הלמידה הפרונטלית
  • סיוע והכוונה לקראת כניסה לשוק ייעוץ הנדל״ן לתלמידים
  • כנסים ואירועי העשרה בשגרה לבוגרי המכללה
  • כיתות פרונטליות ומתקדמות.
  • אפשרות לחזור על הקורס מחדש
  • הוכשרו בהצלחה למעלה מ-30,000 תלמידים
  • מרצים שחיים ונושמים את התחום עם ניסיון נרחב
  • מייסדי המכללה מלמדים ומפקחים על החומר הנלמד ונותנים יחס אישי לכל סטודנט
  • שירות לקוחות מצוין ורכזת לימודים צמודה שמלווה את הסטודנטים
חסרונות
  • פחות מתאים למי שמחפש למידה וירטואלית מרחוק בלבד

מכללת פסגות היא מוסד ותיק ומוביל בישראל ללימודים פיננסיים ובהחלט מדובר בקורס מקצועי לכל מי שרוצה ללמוד את התחום על הצד הטוב ביותר.

המכללה עובדת עם סגל המרצים המוביל בארץ מתחומי נדל״ן שונים (עורכי דין, משקיעים, יועצי משכנתאות, שמאים ועוד) ובעצם מאפשרת לקבל ידע רחב מכל הזוויות החשובות.

התלמידים ייהנו מלמידת אסטרטגיות וטכניקות מוכחות שכבר עזרו להכשיר אלפי יועצים בישראל.

בין היתר, נהנים התלמידים ממפגשי פרקטיקה ויישום עם תיקי לקוחות אמיתיים בעבר, חומרי קריאה פיזיים שנשארים איתם גם לאחר הקורס וגישה מלאה לפורטל לומדה אינטרנטי מתקדם – כולל מבחנים וסימולציות.

למי הקורס מתאים?
מדובר בקורס מקצועי ומקיף במיוחד, ולכן הוא יתאים בהחלט לכל מי שרוצה לקחת ברצינות את הלמידה והעיסוק בייעוץ משכנתאות.

חשוב לדעת שהוא מתאים לחסרי ידע וניסיון בתחום, וגם למי שכבר מכיר את הנושא פחות או יותר ורוצה להעמיק ולהתמקצע עד הסוף.

אז למה כדאי ללמוד ייעוץ משכנתאות במכללה?

ללמוד ייעוץ משקאות, ובאופן כללי מקצועות פיננסיים ונדל״ניים כמו השקעות נדל״ן, תיווך, השקעות אלטרנטיביות וכדומה – זה פחות או יותר ללכת על בטוח.

בית ספר ותיק, סגל המרצים והמורים המוביל במדינה, לימוד פרונטלי מתקדם לצד כלים דיגיטליים נהדרים, הכוונה וייעוץ לאחר סיום הקורס, ובקיצור – כל מה שצריך כדי להצליח ולהתפרנס מהתחום באופן עצמאי.

מכללת פסגות נושאת את ״תו אמון הציבור״

אם אתם עדיין לא בטוחים, שווה לדעת כי מכללת פסגות נושאת מזה שנים ארוכות את תו אמון הציבור. התו הייחודי הזה ניתן לגופים שמקפידים על עקרונות חשובים כמו אמת והגינות בפרסום, גילוי נאות ושקיפות מול כל בעלי העניין, מתן שירות רואי גם לאחר השלמת עסקאות, שמירה על פרטיות, הגינות בעריכת חוזים ועמידה בהם, ועוד. זה בהחלט משהו שעוזר להרגיע ולהבין שהגענו למקום מקצועי ומומלץ.

אז כבר הבנו שמדובר במכללה ותיקה שכולם מכירים, עם אלפי תלמידים מכל רחבי הארץ, אז איפה הקאץ'? המסלול הזה של המכללה לא כל כך מאפשר ללמוד מהבית, מה שיכול להיות חיסרון מהותי למי שרוצה ללמוד רק באונליין.

אבל, אם אתם מוכנים להשקיע את הזמן והמאמץ הנוסף, תוכלו להפוך ליועצי משכנתאות מוסמכים ותלמדו הכול עם המורים הכי טובים שמצאנו בתחום.

2

קורס ייעוץ משכנתאות של אורין שפלטר

מסלול לימוד מקיף
במקום השני
קורס מצוין עם מיטב מורים מהתחום. בוגרי הקורס מקבלים תעודה משולבת של ייעוץ משכנתאות ותעודת גיוס אשראי. צוות בית הספר מסייע לתלמידים להשתלב בשוק העבודה, וכן מקבלת אישורים לייעוץ משכנתאות מול הבנקים השונים והגדולים.
יתרונות
  • תעודה משולבת, גם יועץ משכנתאות וגם מגייס אשראי
  • בוגרי הקורס ייהנו מקבלת אישור לעבוד כיועצים ולהגיש בקשות מול הבנקים השונים
  • כלים ורעיונות לפתרונות עבור מקרים מיוחדים וחריגים
חסרונות
  • נוכחות חובה ב-80% מהמפגשים, פחות מתאים לקהל המבוגר
  • מצריך השקעה של מעל 50 שעות

עוד מכללה ותיקה ונהדרת ללימודים פיננסיים היא מכללת אורין שפלטר. הקורס הזה מחייב אתכם להגיע לשמונים אחוזים לפחות מהשיעורים הפרונטליים, ותוכלו גם לשלב למידה דרך הפורטל מרחוק.

יתרון משמעותי הוא שמקבלים גם תעודת מגייסי אשראי לצד תעודה רשמית של יועץ משכנתאות. מעבר לכך, המכללה מסייעת בתהליך הרישוי מול הבנקים השונים, שירות שלא תמצאו בכל הקורסים שקיימים.

הקורס מקיף למדי וכולל הרצאות פרונטליות, תרגולים, סימולציות, דיונים ועוד. הוא כולל 15 מפגשים, וכל מפגש אורך 3.5 שעות, הרבה ביחס לקורסים האחרים.

הקורס מתאים ל:

קורס משכנתאות עשוי להתאים לצעירים שעדיין אין להם אופק תעסוקתי, ומחפשים קריירה יציבה לשנים ארוכות. זה מתאים בהחלט גם למי שמעוניין בהסבת מקצוע, ובפרט לשכירים שמעוניינים להתנסות בקריירה עצמאית.

מרבית הקורסים מציעים אפשרויות למידה נוחות בשעות הבוקר או הערב, כך שזה בהחלט מתאים גם למי שעובד ומעוניין לשלב את הלימודים עם התחייבויות ואילוצים אחרים.

  • תחום האשראי למשכנתאות והנדל"ן בישראל
  • ידע נרחב וכלים יישומיים שיאפשרו לזהות את צורכי המשפחה ולסייע בבניית תמהיל משכנתא מותאם לנו כנוטל המשכנתא, ועבור לקוחות
  • ניסיון מעשי במתן ייעוץ משכנתא למשפחות ולמשקיעים
  • סוגי מימון וליווי שונים לביצוע עסקה
  • אסטרטגיות מגוונות של ייעוץ ממוקד
  • סוגיות משפטיות בתחום הנדל”ן
  • שיטות מכירה ויכולת הסבר ליועץ על השרות שנותן

אז מה לומדים בקורס משכנתאות?

בקורס לומדים כל מה שצריך לדעת על משכנתאות, על עבודה עם לקוחות ועל עבודה מול הבנקים כדי להשיג את העסקאות האידיאליות.

3

קורס ייעוץ משכנתאות של מכללת מסלולים

קורס ממוקד מהבית
ליווי צמוד
קורס אינטרנטי ענייני וממוקד שמציע מידע מקצועי ורלוונטי. משום שזהו קורס אינטרנטי בלבד, המחיר זול יותר ביחס לקורסים אחרים.
יתרונות
  • המכללה נושאת את תו אמון הציבור
  • מספקים ליוויי אישי לאורך כל הדרך
  • מבססים את מקרי הלימוד על מקרים אמיתיים
  • הקורס קיים גם באונליין ומתאים למי שמעדיף ללמוד מהבית
חסרונות
  • הקורס לא פרונטלי ולא יתאים למי שמעדיף להגיע פיזית
  • קורס מצומצם יחסית בהיקף הידע, ללא הרחבה מעמיקה בנושאים מתקדמים

קורס ממוקד וענייני וזה כנראה היתרון המשמעותי ביותר שלו. מתאים במיוחד למי שרוצה לקבל את הידע הנדרש בלבד ולצאת לדרך בזמן קצר.

מעבר לכך מדובר בקורס אינטרנטי בלבד – זה לא מתאים לכל אחד אבל מי שזה מתאים לו יוכל להפיק ממנו לא מעט (וגם לחסוך כמה שקלים על הדרך).

את הידע הבסיסי והנדרש תקבלו כמובן, ועל הדרך תהנו גם מיחס אישי של המרצים. אם אתם מחפשים העמקה ורוצים ללמוד את הנושא על בוריו, כולל נושאים נלווים, האפשרות הזאת אולי פחות מתאימה לכם.

איך לבחור קורס ייעוץ משכנתאות שמתאים כמו כפפה ליד?

הדבר החשוב ביותר הוא להבין מה מציע כל קורס מבחינת הידע שתקבלו, ולבחור לפי השאיפות המקצועיות שלכם. מכאן עליכם לשאול את עצמכם מהן אפשרויות הלמידה המועדפות עליכם.

האם אתם מסתדרים עם לימוד וירטואלי מרחוק או חייבים למידה פרונטלית בכיתה? האם אתם מעדיפים ללמוד בשעות הבוקר או הערב? האם אתם מחפשים יחס אישי והכוונה או מסתדרים עם למידה עצמית? לאחר שתענו על כל השאלות החשובות האלו, תוכלו להבין אילו קורסים מציעים את מה שאתם מחפשים וכמובן להתאים בין האפשרויות השונות למגבלות התקציב שלכם.

תהליך של ייעוץ משכנתאות

התהליך של ייעוץ משכנתאות הוא פשוט על פניו. פונים אל היועץ שמוציא עבורנו אישור עקרוני לקבלת משכנתא. מכאן הוא ניגש בעצמו אל הבנקים השונים עם הפרטים המלאים שלכם, ומייצג אתכם באופן רשמי.

הוא מקבל מספר הצעות שונות למשכנתא ומנתח אותן באמצעות הידע המקצועי הנרחב שבידיו.

לאחר תהליך מיקוח, הוא מציג בפניכם את האפשרויות השונות והעסקאות שהצליח להשיג, מייעץ לכם וממליץ על איזה מסלול כדאי ללכת ולבסוף מלווה אתכם לכל אורך התהליך עד לשלב החתימה על המשכנתא.

תפקידו של יועץ משכנתאות

יועץ המשכנתאות למעשה מתווך בין מבקשי המשכנתא לבין הבנקים. הוא מבצע את הליך ההתמקחות עבורם, משווה בין הצעות ומגיע אליכם עם הצעות סופיות שהן בדרך ההצעות הטובות ביותר שתוכלו לקבל.

מעבר לכך, יועץ המשכנתאות מלווה אתכם בכל שלב ושלב מול הבנק, גם לאחר החתימה על חוזה המשכנתא.

ההבדל בין יועץ משכנתאות עצמאי לבין נציג בנקאי

יועץ המשכנתאות הוא לא נציג של אף אחד מהבנקים. הוא למעשה גורם שלישי חיצוני שמייצג אתכם בתהליך ההצעות לקבלת משכנתא מול הבנקים. האינטרס שלו הוא להביא לכם את ההצעה הטובה ביותר ואין לו שום מחויבות לאף אחד מהם.

כמובן שיועצי המשכנתאות הבכירים עובדים בצמוד לנציגי המשכנתאות בבנקים, מה שעוזר להם להביא ללקוחות הצעות טובות יותר. האינטרס של נציג הבנק לעומת זאת הוא לסגור עסקאות ולהגדיל את שורת הרווח של הבנק.

גם אם יש לו הצעה פחות טובה מזו שקיבלתם מבנק אחר, הוא בהחלט יכול לנסות ולהציג אותה בתור הצעה טובה יותר (במסגרת החוק כמובן – בשקיפות מלאה וללא סילוף המידע) והרבה פעמים זה באמת עובד ואנשים מפספסים עסקאות טובות יותר שהיו עשויות לחסוך להם עשרות ומאות אלפי שקלים.

יועץ המשכנתאות למעשה פותר את הבעיה הזו, מפני שהוא מביא הצעות מכל הבנקים והוא בעל הידע המקצועי שמאפשר להבין איזו הצעה היא באמת הכי משתלמת ומה היתרונות והחסרונות של כל אפשרות.

עלויות של ייעוץ משכנתאות

המחירים לייעוץ משכנתא משתנים בהתאם לאזור הגיאוגרפי בארץ, הניסיון והשם של בעל המקצוע והיקף ואופי העסקה, אך אנחנו מדברים על סכומים שנעים בין 5,000 ל-8,000 לעסקה בתוספת מע״מ.

יועצי משכנתא מתחילים יכולים בהחלט להתחיל כבר מהרגע הראשון לסגור בין 2 ל-5 עסקאות כאלו מדי חודש.

שאלות ותשובות

מחברת לבנה עם סימן Q&A על רקע צהוב עם משקפיים עפרון וזכוכית מגדלת

האם כל אחד יכול להיות יועץ משכנתאות?

בהחלט. זהו תחום מתפתח שהולך ונעשה מבוקש יותר בישראל מדי יום. כל אחד שמתעניין בזה יכול בהחלט ללמוד את הנושא ולעסוק בזה.

כיצד הבנקים מתייחסים ליועצי משכנתאות?

הבנקים בהחלט מעריכים ומכבדים את יועצי המשכנתאות. בסופו של דבר יש להם מטרה משותפת והיא לסגור עסקה טובה מול הלקוח. הקשרים הטובים שהם יוצרים עם נציגי הבנקים מאפשרים להם להשיג עסקאות טובות יותר ללקוחות ומדובר כאן על מצב שמשתלם עבור כל הצדדים.

ייעוץ משכנתאות פרטי אל מול ייעוץ בבנק – מה עדיף?

ייעוץ משכנתאות זוהי ככל הנראה ההשקעה הטובה ביותר בעסקת נדל״ן. התנהלות מול הבנקים באופן עצמאי ככל הנראה תניב עסקאות טובות פחות.

ייעוץ משכנתא למסורבים – מה קורה אם הבנק מסרב לתת לי משכנתא?

זהו חלק משמעותי וחשוב בעבודת יועצי המשכנתא. הקורסים המקצועיים נוגעים בכל הסיבות והגורמים האפשריים לסירוב, ומלמדים איך אפשר להתמודד איתם ולקדם את העסקה.

קורס ייעוץ משכנתאות: לסיכום

קבוצת אנשים מגוונת של גברים ונשים שמחים ומחייכים מרימים ידיים באוויר

בשורה התחתונה, תחום ייעוץ המשכנתאות הוא אחד מהתחומים המבוקשים והנחשקים ביותר בעולם הנדל״ן בשנים האחרונות, ונראה כי היום כמעט אף אחד לא מוכן לוותר על השירות הכול כך חשוב הזה.

יועצי משכנתא רציניים ומנוסים שווים ללקוחות שלהם עד מאות אלפי שקלים, ואם זה משהו שמעניין ומדבר אליכם, או אם אתם מחפשים מקור הכנסה נוסף ואפילו קריירה בתחום, קורס משכנתאות זה משהו שבהחלט כדאי גם לכם לשקול.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן