ספרי השראה מומלצים: 8 ספרי השראה מומלצים לשנת 2024[מדריך קנייה מקיף]

אם אתם מחפשים דרך טובה לשפר את החיים שלכם בעזרת ספרים, תוכלו לבחור מתוך מבחר גדול מאוד של ספרי השראה מומלצים.

ספרי השראה מהסוג הזה יכולים להיות כלי שימושי מאוד אם משתמשים בהם נכון, לחלק מהאנשים הספרים האלה מועילים כמו טיפול פסיכולוגי אבל הם הרבה יותר זולים ומהנים וגם מאפשרים לכם להתקדם בקצב שלכם.

חלק מהספרים מבטיחים הבטחות גדולות כמו לעזור לכם להצליח יותר, להיות בטוחים יותר או אסרטיביים יותר.

ממהרים? הנה 3 הספרים המובילים בדירוג:

השורה התחתונה
הבחירה שלנו
מועדון ה-5 בבוקר מאת רובין שארמה
מועדון ה-5 בבוקר מאת רובין שארמה
מלא השראה
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
הספר "מועדון ה-5 בבוקר" יוביל אתכם במסלול מרתק ומעניין לשינוי הרגל אחד שהפך לשינוי בתפיסת חיים. מרתק ומלא תובנות!
במקום השני
7 הרגלים של אנשים יעילים במיוחד מאת סטיבן ר. קובי
7 הרגלים של אנשים יעילים במיוחד
מעורר מחשבה
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
הספר הזה הוא אחד מספרי ההשראה הנמכרים ביותר. הוא נמכר במעל ל-40 מיליון עותקים מאז שהוא פורסם לראשונה ב-1989 והוא מתאים במיוחד לאנשים שמרגישים תקועים בהרגלים ישנים.
רב מכר
The One Thing מאת גארי ו. קלר ג'יי פפאסן
The One Thing
מחשבות ממוקדות
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
אם את מחפשים מוטיבציה או שאתם אף פעם לא בטוחים מאיפה כדאי להתחיל, הספר הזה מתאים בדיוק בשבילכם. The One Thing, בדיוק כמו השם שלו, מתמקד בנושא אחד וחשוב-הגדרת יעדים!

ואם גם לכם אין אף פעם מספיק זמן כדי לקרוא ספר כמו שצריך, אז אני חייב לעצור רגע ולהמליץ לכם לבדוק את השירות של מועדון סיכומי ספרים PBC (בחיי שזה אחד הדברים הכי גאוניים שעשיתי בשביל עצמי).

הם יעשו בשבילכם את עבודת הקריאה וישלחו לכם למייל סיכום של 10 דקות עם הנקודות העיקריות של הספר. פשוט עפתי על זה וזה חסך לי מלא זמן קריאה!

כדי שתוכלו להנות מהיתרונות המעולים של ספרי השראה איכותיים ולא תיפלו במלכודות מזויפות, הכנתי בשבילכם רשימה עם 8 ספרי השראה מומלצים שיעזרו לכם לנצל את הזמן ואת הכסף שלכם בצורה הכי טובה.

בהמשך תמצאו מדריך מלא שמתייחס לכל הדברים החשובים שאתם צריכים לדעת לפני שתבחרו ספר השראה חדש וטוב שיהפוך אתכם לגרסה משודרגת של עצמכם.

אז בואו נצא לדרך ונכיר את..

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

8 ספרי ההשראה הכי טובים לשנת 2024

1

מועדון ה-5 בבוקר מאת רובין שארמה

שינוי קטן השפעה גדולה
הבחירה שלנו
הספר מעודד ופשוט לקריאה וכולל בתוכו טיפים שמתאימים לאנשים שונים שעובדים בדרכים וסגנונות שונים. 

מחבר הספר "מועדון ה-5 בבוקר", רובין שארמה, הוא גם המחבר של רב המכר "הנזיר שמכר את הפרארי שלו". וגם בספר הזה מצליח בשפה קולחת, עלילה מרתקת וקצב קליל להכניס את הקורא אל תוך מחשבותיו.

הוא מפרט את שיטת ה-5 בבוקר שהגה כבר לפני יותר מ-20 שנה ואת השלבים שיהפכו את ההשכמה המוקדמת שלכם להרגל משנה חיים.

הספר עוקב אחר שלושה אנשים: אשת עסקים, אמן יצירתי ואיל־הון מסתורי, באמצעות השיטה שלו הוא לוקח אותם אל מסע בדרך לשינויים, גדולה ולהישגים מדהימים.

2

7 הרגלים של אנשים יעילים במיוחד מאת סטיבן ר. קובי

פופולרי במיוחד
שיפור עצמי
הספר מבוסס על האמונה של הסופר. הוא מאמין שהדרך שבה אנחנו רואים את העולם מתבססת על התפיסות שלנו.

במקור, הספר נכתב לאנשי עסקים והעצות לא יתאימו לכל מי שיקרא אותו, אבל יש לא מעט שיעורים שימושיים שיכולים לעזור בהרבה מצבים בחיים האישיים וגם בחיים המקצועיים. 

לאורך הספר, הוא משתמש בנקודות אישיות מהחיים כדי לתאר 7 שיעורים או הרגלים שאפשר ליישם בחיי היומיום כדי לשפר את מצב הרוח, מערכות יחסים, תקשורת ועוד.

הספר עודכן מספר פעמים, ועדיין, חלקים מסוימים יכולים להרגיש קצת מיושנים לפעמים אבל הוא מלא בשיעורים ונקודות למחשבה שמתאימות גם להווה.

3

The One Thing מאת גארי ו. קלר ג'יי פפאסן

מגביר מוטיבציה
ממקד
אם אתם צריכיo הכוונה בהשגת יעדים וחלומות אתם חייבים לנסות את שיטת הOne thing

מבאס אותי שספרים כל כך טובים, כמו הספר הזה שיצא כבר ב-2013 לא מתורגמים לעברית. ומן הסתם אתם יכולים כבר להבין שאת הספר הזה ניתן להשיג רק באנגלית, אבל פשוט תעשו לעצמכם טובה ואל תוותרו עליו.

הספר הזה משתמש בדוגמאות מהחיים האמיתיים ויעזור לכם ללמוד איך להתמקד ולהגדיר מטרות לפי העדיפות של השאיפות שלכם. 

הספר ארוך יחסית ויש חלקים מסוימים שמרגישים קצת כאילו הם חוזרים על עצמם אבל אחרי שתסיימו לקרוא אותו, תדעו איך לקבוע סדרי עדיפויות, להתחיל במשימות ולשמור על המוטיבציה גבוהה עד שתשיגו את התוצאה שאליה שאפתם להגיע.

4

כוחו של הרגל מאת צ'ארלס דוהיג

כוחות פנימיים
10
כוחו של הרגל מאת צ'ארלס דוהיג

מחקרי

מסע מרתק וסוחף של תגליות מדעיות המפענחות את כוחם של ההרגלים, איך צמחו וכיצד אפשר לשנותם.

אם אי פעם ניסיתם ליצור לעצמכם שגרה חדשה, אתם בטוח יודעים עד כמה זה יכול להיות קשה לדבוק בה וכמה בקלות ובמהירות אנחנו חוזרים בחזרה להרגלים הישנים שלנו.

הספר הזה מבוסס על המחקר המדעי הכי עדכני שיש על איך הרגלים עובדים ונותן טיפים מועילים לדברים שאנחנו יכולים לעשות כדי לשנות את השגרה וליצור שגרה חדשה לחיים או לעסק שלנו.

צרפו להרגלים החדשים כמה מוצרי השראה ויש לכם את החבילה הכוללת ליצירת ערך עצמי וראיית עולם חדשה.

5

Own Your Anxiety מאת ג'וליאן ברס

להתמודד עם חרדות
עצות מועילות
ג'וליאן ברס משתמש בחוויות האישיות שלו, בניסיון האישי שלו ובמחקר הרפואי שערך בכתיבת הספר הזה.

המטרה שלו היא לספק לקוראים כלים שימושיים וקלים ליישום שיעזרו בהתמודדות עם חרדה כדי לחיות חיים בריאים ומאושרים יותר.

הפרקים קצרים וקלים לקריאה וטון הכתיבה מעורר חמלה. יכול להיות שכמה מהעצות כלליות מידי אבל היתרון הוא שמשם כל אחד יכול להשתמש בעצה הזאת בחיים שלו ועל הדרך גם לחדד ולהעמיק את התובנות בדרך שלו.

6

הרגלים אטומיים מאת ג'יימס קליר

להיפטר מהרגלים גרועים
למידה
אם יש לכם את הסבלנות לזה, הספר הזה יכול לעשות לכם שינוי מדהים.

"הרגלים אטומיים" נכתב על ידי אחד המומחים המובילים בעולם ליצירת הרגלים, ג'יימס קליר.

הוא מציג את המחקר העדכני ביותר על הפסיכולוגיה והמדע מאחורי הרגלים בריאים ואפשריים לביצוע. המחבר נותן עצות שימושיות במיוחד לשינויים קטנים שתוכלו לעשות ויעזרו לכם להשיג את המטרות שלכם.

התיאוריה שבה הוא עוסק כבדה יחסית והספר די ארוך לקריאה אבל קליר מצליח ליצור ספר קל לקריאה בזכות שפה קולחת, הומור ודוגמאות מעניינות.

7

Declutter Your Mind מאת בארי דבנפורט

עזרה עצמית
טיפים מעולים
ספר השראה מאת בארי דבנפורט שבו הוא מציג כמה טכניקות ופתרונות שעוזרים להפחית דאגה, להקל על החרדה ולהעלים מחשבות שליליות ולא מועילות.

הספר מפרט בתחילתו כמה סיבות שגורמות לעומס נפשי (כמו מתח) ומסביר למה עומס נפשי יכול לפגוע בבריאות הנפשית והפיזית.

יש בספר הצעות לתרגילים כמו מדיטציה שיכולים לעזור להתמודד טוב יותר עם המחשבות ולהפוך אותן לחיוביות.

הטיפים פשוטים וברורים ליישום והספר הזה מתאים במיוחד לקוראים מתחילים בתחום ספרי ההשראה/עזרה עצמית כי הוא מציע טיפים עוצמתיים לשיפור עצמי שכל אחד יכול ליישם בחיים בקלות.

8

קסם גדול מאת אליזבת גילברט

חיים יצירתיים
מקורי
גם אם אתם לא מחשיבים את עצמכם אמנים או אנשים יצירתיים, הספר הזה יכול להדריך אתכם איך אפשר לנצל את כוחה של היצירתיות בעזרת הרגלים חדשים שיפתחו אתכם ליצירה חופשית.

יצירתיות היא תכונה שיכולה להועיל לכולם בחיי היומיום, בעבודה ובשביל להגשים את החלומות שלנו. אליזבת גילברט, מחברת הספר "קסם גדול", טוענת שכל אחד יכול לחיות חיים יצירתיים עם הגישה הנכונה.

אליזבת משתמשת בניסיונה האישי ככותבת ובטון שיחה כנה היא משתפת איך היא התגברה על אתגרים נפוצים שאנשים נתקלים בהם ומצאה השראה מחדש להצלחה שלה, והכל בזכות התאמת הגישה שלה ליצירתיות.

חוץ מהניסיון שלה, הסופרת משתמשת גם בהתמודדויות של אחרים כדי להראות שהיצירתיות חשובה מאוד בהרבה תחומים בחיים.

איך לבחור ספרי השראה שיעצימו אתכם?

מוטיבציה היא הדבר הכי חשוב בדרך להשגת המטרות הגדולות ביותר שלכם! ספרים מעוררי השראה מעניקים אופטימיות וחיוביות, הם מחזקים את הביטחון ועוזרים לפתח ראייה חיובית.

קריאת ספרים מהסוג הזה תעזור לכם למצוא את הכוח הפנימי שבכם ולהבין עד כמה אתם חזקים.

היתרונות של קריאת ספרי השראה

יש הרבה סופרים מצליחים שכתבו ספרים מעוררי השראה שנועדו לעזור לכם לשנות את החיים. ספרי ההשראה הכי טובים יוכלו להעניק לכם יתרונות רבים כמו:

תזכורת לחיות בהווה

הרבה מהזמן והאנרגיות שלנו מתבזים במחשבות על העבר או חששות בנוגע לעתיד, זה תופס מקום כל כך גדול בראש שלנו עד כדי כך שאנחנו לפעמים שוכחים לחיות בהווה. 

קריאה של כמה עמודים מספר השראה טוב יכולה לעזור לפתור את הבעיה הזאת, לשנות את תפיסת המציאות שלכם ולהוסיף משמעות לחיים.

אנחנו יוצרים את הגורל של עצמנו

ספרי השראה משנים חיים ועוזרים לנו להבין שאנחנו אלה שאחראיים למה שקורה בחיים שלנו. ספרים מעוררי השראה בונים ביטחון ומעצימים אתכם כדי שתוכלו להפוך את כל החלומות שלכם למציאות!

יכולות בין אישיות

 ספרים עוזרים להבין רגשות ושיעורים חשובים אחרים ביחסי אנוש. ההצלחה שלנו בחיים מושפעת מאוד ממערכות היחסים השונות שאנחנו מנהלים בחיינו.

ספרי מוטיבציה עוזרים ללמוד איך לטפח מערכות יחסים ולהבין איך ליצור מערכות יחסים משמעותיות, חזקות ומתמשכות.

תצאו מחוזקים

קריאה של מספר עמודים בספר השראה בכל יום תעזור לכם להרגיש מלאי תקווה ומחוזקים כדי שתוכלו להמשיך בדרך. ספרי המוטיבציה הכי טובים יעזרו לכם לעבור מכשולים ויתנו לכם את המוטיבציה שאתם צריכים כדי להצליח.

לא תרגישו לבד

התמודדות עם עצבים קשים, חרדה ודיכאון הם מצבים בלתי נמנעים בחיינו. בתקופות כאלה רוב האנשים בוחרים להתבודד ולהתמודד בעצמם.

אם תקראו כמה עמודים של ספר השראה טוב ומשנה חיים, במיוחד בתקופות קשות תוכלו להרגיש שיש מי שמקשיב לכם ומבין אתכם, זה יעזור להפחית את הרגשות השליליים ולהתקדם להגשמת המטרות שלכם.

ללמוד מטעויות

טעויות הם חלק מהחיים, אם לא נטעה לא נוכל ללמוד ולהתקדם, אבל טעויות גדולות יכולות להשפיע בצורה שלילית על החיים שלנו.

כדי להימנע מהמצב הזה מומלץ לקרוא ספרים מעוררי השראה כדי להמשיך לחשוב בגישה אופטימית. ספרי השראה משני חיים יעזרו לכם להבין את החשיבות של טעויות ואת הדברים שאפשר ללמוד מהן.

האם ספרי השראה/עזרה עצמית באמת עוזרים?

הרבה מספרי העזרה עצמית נכתבים בידי פסיכולוגים אקדמיים ומבוססים על מחקר אמיתי. 

ספרים שנכתבו על ידי אנשי מקצוע אמיתיים באמת יכולים לעזור לאנשים להשתפר ולשנות את חייהם. ספרי עזרה עצמית פונים לתחומים שונים של החיים ואפשר לחלק אותם לשני סוגים: ספרים ממוקדי בעיה וספרים ממוקדי צמיחה.

ספרי עזרה עצמית ממוקדי בעיה נותנים עצות איך להתמודד עם בעיות ספציפיות כמו נדודי שינה, מתח, התמכרות, חרדה ודיכאון.

ספרים ממוקדי צמיחה מתייחסים לנושאים רחבים ורוחניים כמו הדרך אל האושר, הבנת המטרות, הצבת יעדים, פיתוח הקריירה, שיפור מערכות יחסים ועוד.

יש אנשים שחושבים שספרים מהסוג הזה כתובים בצורה גרועה או מפזרים יותר מדי הבטחות.

רוב הספרים לעזרה עצמית מלאים בחוכמה שיכולה לעזור לקוראים בכל שלב או מצב בחיים. תתנו לזה ניסיון, לפחות פעם אחת, בתחום שבאמת הייתם רוצים לקבל בו עזרה או להשתפר בו.

אם תקראו את הספר ותתרגלו את התרגילים שבסוף הפרקים (אם יש), תוכלו למצוא את עצמכם תוך זמן קצר צוברים מיומנויות חדשות ומועילות שיהפכו אתכם להיות טובים יותר בתחומים שאתם חלשים בהם.

ספרי השראה במהלך ההיסטוריה

דף לבן עם המילה השראה כתובה באנגלית בדיו שחורה עם עט וקסת

אינטלקטואלים רבים לועגים לספרי ההשראה ולרעיון שעומד מאחוריהם, לא תמצאו ספרי עזרה עצמית ברשימות קריאה של האוניברסיטאות וספר מהתחום הזה מעולם לא זכה בפרס ספרותי גדול. 

הלעג שיש סביב ספרי ההשראה הוא תוצאה של דעה קדומה נגד הרעיון של חינוך רגשי אבל הגישה האת לא הייתה קיימת לאורך כל ההיסטוריה.

בתרבות הקלאסית של יוון העתיקה ורומא זה היה מובן מאליו שהמטרה הגדולה ביותר של כל סופר היא גן לספק לקוראים חינוך רגשי שיוכל לעזור להם להתקדם להגשמה עצמית.

באותה תקופה, ספרי עזרה עצמית היו המובילים בספרות. ההוגים המוכרים והאהובים ביותר כמו אפלטון, אריסטו, קיקרו, סנקה, פלוטארכוס ומרקוס אורליוס כתבו בעצמם ספרי עזרה עצמית שמטרתם הייתה ללמד אותנו איך לחיות ולמות בצורה הכי טובה שאפשר.

ההוגים השתמשו באינטליגנציה, שנינות וסגנון כתיבת מדריכים שמבטיח שהמסרים שלהם יתאימו ליכולות האינטלקטואליות והרגשיות של הקוראים.

נראה היה כאילו הפסיקו לכתוב ספרי עזרה עצמית טובים אחרי נפילתה של רומא, אבל היום אפשר לראות בתרבות כלים לחינוך רגשי ויצירות חדשות שמתווספות לז'אנר הזה. 

5 סיבות טובות לקרוא ספרי השראה

1. ספרי השראה עוזרים לראות את עצמכם ואת העולם בצורה חיובית יותר, אם תקראו ספר מעורר השראה בכל יום אתם תציפו את המוח שלכם במילים חיוביות ומושגים מרוממים. 

2. תוכלו ללמוד לעשות בחירות טובות יותר ולבצע פעולות חיוביות לעתים קרובות יותר. הרבה ספרים מהתחום כוללים בתוכם תרגילים עם הנחיות שיגרמו לכם לחשוב על הבחירות שלכם ועל הסיבות לבחירות שלכם. זה יעזור לכם להבין אילו שינויים אתם צריכים לעשות כדי להשתפר.

3. קריאה של ספר מעורר השראה לא נועדה לשפר את החיים שלכם, אלא למלא אותם במחשבות חיוביות, כל המטרה של התפתחות אישית היא להרחיב את הכלים שיש לכם. כל ספר כזה הוא מפת אוצר שתאפשר לכם לגלות ידע נסתר.

4. אתם תתחילו להאמין שאתם יכולים להיות יותר, לעשות יותר ולחוות יותר. מנה יומית של מילים מעוררות השראה תעודד אתכם לחקור את היכולות והגבולות שלכם כדי שתוכל לנפץ אותן כדי להתחזק ולהשתפר. תוכלו למצוא את עצמכם במקומות שלא חשבת שתהיו בהם ולחוות דברים שלא יכולתם לחוות לפני.

5. חשיבה חיובית, קבלת ההחלטות ובחירות טובות יותר יעזרו לכם לבחור תוכנית פעולה שתביא אתכם בדיוק למקום שאליו אתם רוצים להגיע. זה לא בהכרח קשור לעבודה או לקריירה, אלא יותר על פיתוח רגשי שיגרום לכם להרגיש שאתם חיים ומנצלים כל רגע הכי טוב שאפשר.

גם אם זה יהיה לכם קצת קשה בהתחלה, שווה לתת ניסיון לספר מעורר השראה. תקראו בזמן שהכי מתאים לכם ותגלו איך אתם יכולים לשפר את יכולות היצירתיות והיעילות שלכם וגם את הדימוי העצמי.

שאלות ותשובות

בחורה צעירה ג'ינג'ית חושבת יד על הסנטר מסתכלת למעלה

למי ספרי השראה יכולים לעזור?

ספרי עזרה עצמית יכולים לעזור לכולם אבל לא כל ספר מתאים לכל מצב. הספרים האלה מועילים מאוד לרכוש כישורים חדשים לחיים כמו אסרטיביות, פתרון בעיות, סדר ועוד.

לכולנו יש תחומים שהיינו רוצים להשתפר בהם וכולם יכולים להנות מלמידה של מיומנויות חדשות שיעזרו להם לשפר את החיים.

האם ספרי עזרה עצמית/השראה יכולים להזיק?

מחקרים מראים שספרי עזרה עצמית מועילים בטיפול בחרדה ודיכאון (חוץ ממצבים של אלכוהוליזם וסכיזופרניה) כי הם יכולים לגרום לאנשים להרגיש שיש להם יותר עוצמות נפשיות ושהם נמצאים בשליטה על החיים שלהם. 

הספרים האלה יכולים לעזור מאוד אבל הם לא מהווים תחליף לטיפול תרופתי במידת הצורך! אם אתם סובלים מדיכאון, חרדה או כל הפרעה אחרת כדאי שתתייעצו עם רופא או פסיכולוג כדי לדעת מהי דרך הטיפול המומלצת בשבילכם.

מהן הדרכים הטובות ביותר לשמור על מוטיבציה?

גם אם אתם מלאים במוטיבציה לעשות משהו, לא קל לשמור על מוטיבציה גבוהה לאורך זמן. הנה כמה טיפים שתוכלו לנסות כדי לשמור על המוטיבציה שלכם:

  • תבינו את המטרה מאחורי מה שאתם עושים
  • אל תעמיסו על עצמכם יותר מידי
  • תקיפו את עצמכם באנשים חיוביים, תומכים ובעלי מוטיבציה
  • תמיד תמשיכו ללמוד ולהתפתח
  • אל תשכחו לקחת הפסקות מדי פעם

עד כמה ספרי עזרה עצמית יעילים?

ספרי עזרה עצמית יכולים להיות כלים שימושיים בתחומים רבים ושונים בחיים. מחקרים מראים שהספרים האלה עוזרים, במיוחד כשהספר מבוסס על בעיות. ספרי עזרה עצמית שעוזרים להדריך את הקורא בבעיה ספציפית בדרך כלל יהיו יעילים יותר מאשר ספרים שמתמקדים בצמיחה או בשינוי הגישה הכללית.

ספרי עזרה עצמית יכולים לתת לכם כלים שימושיים וכישורי חיים, כל מה שנשאר לכם לעשות זה רק לתרגל וליישם אותם בחיים שלכם.

מה המטרה של ספרים לעזרה עצמית?

הספרים האלה נועדו לעזור לנו לחיות חיים מאושרים וטובים יותר, הדרך למטרה הזאת יכולה להשתנות מאדם לאדם.

יש ספרי עזרה עצמית שעוסקים ביעילות מקצועית ויעזרו לכם לפתח את הקריירה וגם ספרים אחרים שעוזרים לבנות חשיבה חיובית יותר או לשפר מיומנויות.

השורה התחתונה

בחור צעיר עם תיק גב עומד בחוף מניף ידיים ומסתכל לשקיעה

ספרי השראה הם דרך מעולה ללמוד יותר על עצמכם ואיך אתם תופסים את העולם שמסביב. הם יכולים לעזור מאוד בהתמודד עם קשיים כמו מתח, יחסי בין אישיים ותוכניות לחיים.

ספרי השראה הם כלים שאתם צריכים לתרגל גם לבד בעבודה עצמית והם לא מהווים תחליף לטיפול במידת הצורך. 

אין לנו ספק שהמדריך המקיף שלנו יעזור לכם למצוא את ספרי השראה/עזרה עצמית הכי מתאימים בשבילכם שיגרמו לכם רק לעלות ולפרוח.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן