מצלמת גו פרו: 10 מצלמות GoPro מומלצות לשנת 2024

מחפשים מצלמה קטנה, אלגנטית ושימושית? אם כן, אז כדאי לכם לבדוק את המצלמות של חברת גו פרו. החברה הזאת לגמרי שינתה את הדרך שבה אנחנו רואים וידאו, והיא מייצרת עבורנו כמה מהמצלמות הכי טובות שיש, שאותן אפשר לקחת איתנו לכל מקום שרק נרצה.

זה לא משנה אם אנחנו יוצאים לטיול רגלי או צוללים במעמקי הים, אנחנו רק צריכים לקחת איתנו את אחת מהמצלמות המצוינות של חברת גופרו, ואנחנו יכולים לצלם את כל החוויות שלנו, כמו מקצוענים. המצלמות הכי טובות של GoPro הן קלות לתפעול ויכולות להתמודד מצוין עם כל מצב אפשרי, החל מתנאי מזג אוויר קיצוניים ועד זעזועים או מכות. מדובר במכשירים קטנים אבל מאוד קשיחים ועמידים, שמספקים לנו איכות וידאו ושמע מצוינות, ובמחיר מאוד נוח.

ממהרים? הנה 3 המוצרים המובילים:

השורה התחתונה
יתרונות
חסרונות
השורה התחתונה
ה-GoPro MAX היא הדוגמה הכי טובה למצלמת אקסטרים מתקדמת של "הדור הבא". אם אתם מחפשים מצלמה שגם מסוגלת לצלם לנו קטעי וידאו של 360 מעלות, אז זו המצלמה בשבילכם.
יתרונות
מצוינת עבור בלוגרים
מספקת צילום של 360 מעלות
מגיעה עם מערכת לייצוב תמונות של HyperSmooth
חסרונות
קצת יקרה בשביל צלמים מתחילים
השורה התחתונה
אם אתם מחפשים מצלמת אקסטרים מקצועית ומתקדמת, שמגיעה עם המון מאפיינים שונים ויש לה מבנה מאוד קשיח ועמיד, אז ה-Hero 8 Black היא האחת. נכון, היא קצת יקרה, אבל זו באמת השקעה מאוד משתלמת.
יתרונות
ייצוב התמונה הדיגיטלי מצוין
כוללת מצב צילום Time-Lapse
מגיעה עם חיבור מובנה לחצובה
חסרונות
הביצועים שלה בתנאי תאורה חלשים הם לא מאוד מרשימים
איכות במחיר שפוי
מצלמת גו פרו הירו 7
GoPro HERO 7
תמונות יציבות
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
אם אתם מחפשים מצלמת אקסטרים שהיא כל כך טובה עד שאפשר להגיד שהיא המצלמה שקובעת את הרף לכל שאר המצלמות בשוק כיום, אז הגיע הזמן שנכיר את ה-Hero 7 Black.
יתרונות
צילום וידאו באיכות מדהימה של 4K
יכולה לשדר צילומים בזמן אמת
מגיעה עם מערכת HyperSmooth לייצוב תמונות
חסרונות
מסך התצוגה לא הכי חד

אנחנו יכולים להשתמש במצלמות האלה כדי לצלם כל חוויה שאנחנו עושים: צניחה חופשית, קיאקים, או אפילו נסיעה בהוברבוד שלנו – אנחנו בעצם יכולים לצלם איתן כמעט כל דבר שרק נחלום עליו.

בשנים האחרונות חברת גו פרו השיקה (היבואן הרשמי של גו פרו בישראל הוא רונלייט) הרבה דגמים שונים, אז קצת קשה לבחור רק דגם אחד ולקרוא לו: "הכי טוב". זאת הסיבה, שהחלטי להכין רשימה מסודרת ומפורטת של המצלמות הכי טובות של חברת GoPro, שכוללת את כל המאפיינים והגורמים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון כשבוחרים מצלמה של החברה המצוינת הזאת.

אז בואו נסתכל על 10 המצלמות הכי טובות של חברת גו פרו לשנת 2024, ונראה איזה מאפיינים יש להן, מה היתרונות והחסרונות שלהן, ובעיקר נבין איזו מצלמה תשרת הכי טוב את הצרכים שלנו.

10 המצלמות הכי טובות של GoPro לשנת 2024

1

GoPro MAX

הבחירה המנצחת
הבחירה שלנו
ה-GoPro MAX היא הדוגמה הכי טובה למצלמת אקסטרים מתקדמת של "הדור הבא". אם אתם מחפשים מצלמה שגם מסוגלת לצלם לנו קטעי וידאו של 360 מעלות, אז זו המצלמה בשבילכם.
יתרונות
  • מצוינת עבור בלוגרים
  • מספקת צילום של 360 מעלות
  • מגיעה עם מערכת לייצוב תמונות של HyperSmooth
חסרונות
  • קצת יקרה בשביל צלמים מתחילים
  • אי אפשר לצלם איתה באיכות של 4K 16:9

באמצעותה חברת גו פרו מוכיחה שהיא מסוגלת להיות מאוד יעילה, ולייצר מצלמה שמאפשרת לנו להפוך קטע וידאו של 360 מעלות, לתמונות יפות ודינמיות, רק באמצעות אפליקציה מיוחדת לעריכה.

בנוסף,  יש לה גם ביצועים מעולים בתנאי תאורה חלשים, ואפילו צלם חובב יוכל לצלם איתה תמונות וקטעי וידאו יפיפיים. הגו פרו מקס הושקה יחד עם אפליקציה חדשה, והשילוב בין השתיים מאפשר לנו לצלם תמונות וסרטונים מדהימים, שנראים יוצא מן הכלל גם על מסך שטוח גדול.

מה עוד כדאי לדעת?

המצלמה הזאת היא מאוד שימושית אם יש לנו ערוץ יוטיוב או שאנחנו אוהבים להעלות סרטונים לרשתות החברתיות: היכולת שלה לצלם קטעי וידאו של 360 מעלות הופכת אותה למושלמת עבור בלוגרים. בנוסף, יש לה גם עדשה קדמית, גם עדשה אחורית, ומסך תצוגה עם רזולוציה של 16:9. הגופרו מקס היא מאוד קומפקטית (כמו הדגמים האחרים של החברה), ומגיעה עם מבנה גומי מאוד קשיח, אבל יפה.

כפתור ההדלקה/כיבוי נמצא בצד השמאלי של המצלמה, כפתור ההקלטה נמצא בחלק העליון, והתא של הסוללות נמצא בצד הימני שלה. כדי להפעיל אותה, אנחנו צריכים להשתמש בסוללות מסוג 1600mAh, שמחזיקות במשך הרבה מאוד זמן, אם אנחנו משתמשים בהן בכמות סבירה ולא מאוד ממושכת.

ה-GoPro Max מגיעה עם מסך 16:9, ולמרות שזה לא המסך עם התצוגה הכי חדה, בהשוואה לדגמים האחרים של החברה, עדיין מדובר במסך מגע שעובד מצוין והוא מאוד נוח לשימוש.

המצלמה הזאת מספקת לנו מגוון גדול של אפשרויות שונות להתאמה אישית, לפני שאנחנו מתחילים לצלם: אם אנחנו צלמים מתחילים, אז אנחנו יכולים לבחור לצלם עם אחת מבין 4 העדשות השונות שיש בה: 13 מ"מ, 16 מ"מ, 19 מ"מ ו-27 מ"מ. ה-GoPro Max מגיעה גם עם מערכת מתקדמת לייצוב תמונות בשם: "HyperSmooth Image Stabilization", שמבטיחה שנצלם תמונות וקטעי וידאו מושלמים, בלי שום טשטושים או מריחות, לא משנה באיזה מצב צילום נבחר להשתמש.

הסוללות שמגיעות יחד איתה יכולות להחזיק מעמד למשך יום צילומים אחד, אבל תמיד כדאי שנביא איתנו עוד כמה סוללות נוספות, ובעיקר אם אנחנו רוצים לצלם וידאו של 360 מעלות.

גו פרו מקס היא מצלמת אקסטרים מצוינת, שמאוד קל להשתמש בה והיא מספקת לנו מאפיינים מאוד מתקדמים, כמו צילום של 360 מעלות, מערכת לייצוב תמונות, ומסך מגע מעולה.

2

GoPro HERO 8 BLACK

מחיר משתלם
תמורה מושלמת למחיר
אם אתם מחפשים מצלמת אקסטרים מקצועית ומתקדמת, שמגיעה עם המון מאפיינים שונים ויש לה מבנה מאוד קשיח ועמיד, אז ה-Hero 8 Black היא האחת. נכון, היא קצת יקרה, אבל זו באמת השקעה מאוד משתלמת.
יתרונות
  • ייצוב התמונה הדיגיטלי מצוין
  • מגיעה עם חיבור מובנה לחצובה
  • המיקרופון מאוד מתקדם
  • כוללת מצב צילום Time-Lapse
חסרונות
  • הביצועים שלה בתנאי תאורה חלשים הם לא מאוד מרשימים

ה-HERO 8 Black היא גרסה מעודכנת ומצוינת של הדגמים הקודמים בסדרת HERO, והיא כוללת מספר מאפיינים שהלקוחות מאוד אהבו. הירו 8 מגיעה עם מאפיינים כמו מערכת מתקדמת לייצוב תמונות, מיקרופון משופר, וממשק הפעלה מתקדם, שהופכים אותה למצלמה שמאוד קל להשתמש בה, גם כשאתם נמצאים במצבים מאתגרים. היא מגיעה עם מצב צילום בזמן אמת, שמאפשר לכל מי שמשתמש בה לשתף את הצילומים שלהם בשידור חי.

בגלל שה-Hero 7 Black עדיין נחשבת לאחת המצלמות הכי טובות שקיימות כיום בשוק, אז חברת גו פרו לא עשתה שינויים יותר מדי גדולים בגרסה Hero 8 Black. עם זאת, היא כן עשתה כל מיני התאמות ועדכונים בחומרה ובתוכנה, שמספקים לנו חוויית משתמש פשוט מדהימה.

אם אנחנו מדברים על החומרה והתוכנה, אז ה-HERO 8 Black מגיעה עם שבב GP1, וגם עם חיישן תמונה של 12 מגה פיקסלים – כמו דגם Hero 7 Black. התוכנה של המצלמה נכתבה מחדש, כדי לשפר את הביצועים של הסוללה ושל המעבד. השדרוג הזה נתן לגו פרו הירו 8 יכולת ייצוב תמונות מצוינת, שמספקת לנו תוצאות יוצאות דופן בשילוב עם המאפיינים האחרים שלה, כמו טכנולוגיית ה- TimeWrap והמערכת לייצוב תמונה מסוג HyperSmooth.

המצלמה הזאת מגיעה עם מערכת לייצוב תמונות מסוג HyperSmooth 2.0, שמספקת לנו 3 מצבי ייצוב תמונה שונים: On, High, ו-Boost.

בנוסף, היא מגיעה עם מאפיין צילום מיוחד בשם TimeWrap, ששודרג גם כן, בזכות התוכנה החדשה. היא מגיעה עם מספר עדשות שונות, שקיימות גם ב-Hero 7 Black: עדשה רחבה, לינארית ודיגיטלית, אבל ה- Hero 8 Black מגיעה יחד עם עדשה נוספת – עדשה צרה, שעוזרת לצלם תמונות קלוז-אפ מאוד יפות.

3

GoPro HERO 7 BLACK

איכות במחיר שפוי
איזון בין מחיר לאיכות
אם אתם מחפשים מצלמת אקסטרים שהיא כל כך טובה עד שאפשר להגיד שהיא המצלמה שקובעת את הרף לכל שאר המצלמות בשוק כיום, אז הגיע הזמן שנכיר את ה-Hero 7 Black.
יתרונות
  • צילום וידאו באיכות מדהימה של 4K
  • מגיעה עם מערכת HyperSmooth לייצוב תמונות
  • כוללת צילום TimeWrap
  • מקליטה שמע באיכות יוצאת דופן
  • יכולה לשדר צילומים בזמן אמת
חסרונות
  • מסך התצוגה לא הכי חד

הירו 7 של חברת גו פרו היא מצלמה שיכולה לענות על הצרכים של כל צלם אפשרי. הדגם הזה הוא גרסה משודרגת של הדגמים הקודמים של החברה, והוא מספק לנו ייצוב תמונה משופר וכמה מאפיינים מאוד מתקדמים, שאי אפשר להתעלם מהם.

כשהיא רק הושקה, היתרון הכי בולט שלה היה העובדה שהיא מגיעה יחד עם מערכת חדשנית בשם HyperSmooth – מערכת חדשה ומתקדמת לייצוב תמונות, שמאפשרת לנו לשדר צילומים בזמן אמת בצורה מאוד חלקה ויציבה, אפילו כשאנחנו מחזיקים אותה בידיים. יכול להיות שיש אנשים שקצת יתאכזבו מהעובדה שה-Hero 7 קצת דומה לדגם הקודם בסדרה (Hero 6), אבל באמת שאי אפשר להתחרות בחוויית המשתמש שהיא מספקת לנו

היא מגיעה עם חיישן תמונה של 12 מגה פיקסלים ועדשה עם זווית צילום רחבה, אבל גם כוללת עם הרבה מאפיינים נוספים שהופכים אותה למאוד חזקה ושימושית. אחד המאפיינים הכי טובים במצלמה הזאת הוא מערכת ה-HyperSmooth, שמספקת לנו ייצוב תמונה איכותי, כמעט כאילו אנחנו משתמשים בגימבל למצלמה. אנחנו יכולים להשתמש במערכת הזאת גם כשאנחנו מצלמים וידאו באיכות של 4K ובקצב צילום רציף של 30 תמונות לשנייה.

עוד מאפיין מאוד משמעותי שאנחנו מקבלים ב-Hero 7 הוא צילום מסוג TimwWrap, שמאפשר לנו לצלם קטעי Time-Lapse איכותיים, מבלי שנצטרך להשתמש בחצובה.

בנוסף,היא כוללת 12 פקודות קוליות, ואנחנו יכולים לראות שגם איכות השמע שלה שודרגה בדגם החדש הזה, ביחס לדגמים הקודמים של החברה. עוד מאפיינים מאוד חשובים שהיא מספקת לנו הם: ה-SuperPhoto, שעוזר לנו לצלם תמונות מאוד איכותיות ויפות, והפחתת רעש בתמונה מסוג Multi-Frame, שמספקת לנו ביצועים מאוד טובים כשאנחנו מצלמים בתנאים של אור חלש.

כמעט שכחתי לציין, שהדגם הזה נותן לנו המון מקום להתאמה אישית ומאפשר לנו לקבוע כל מיני הגדרות צילום שונות, בדיוק לפי הרצון האישי שלנו, כמו למשל: איזון לבן, חדות, טווח ISO, ועוד. בנוסף להכל, זה הדגם הראשון מסדרת המצלמות Hero שמאפשר לנו לשדר צילומים בזמן אמת.

אם אתם מחפשים מצלמה קשיחה וחסינה למים של חברת גו פרו, שכוללת המון מאפיינים מתקדמים, ושתאפשר לכם לצלם את ההרפתקה הבאה שלכם – זאת המצלמה שאתם צריכים לבדוק מקרוב.

4

GoPro HERO 6 BLACK

חדות ואיכות צילום
מתאימה לכל כיס
ה-Hero 6 Black היא הבחירה המושלמת בשביל כל מי שמחפש מצלמה של גו פרו שגם זמינה במחיר נגיש.
יתרונות:
  • מצלמת באיכות יוצאת דופן של 4K
  • חסינה למים
  • כוללת מערכת מתקדמת לייצוב תמונות
  • מצלמת תמונות ברזולוציה של 12 מגה פיקסלים
  • אפשר לצלם גם בפורמט RAW
חסרונות:
  • אין משהו משמעותי

היא מאוד חזקה ופופולרית בזכות כל המאפיינים שיש לה: היא מאפשרת לנו לצלם וידאו ברזולוציה מאוד גבוהה ואפילו בהילוך איטי. אנחנו גם יכולים לצלם איתה תמונות באיכות של 4K, ולהעביר אותן לטלפון שלנו תוך רגע.

מדובר פה במצלמה קטנה ועמידה שהפכה להיות מאוד פופולרית בקרב לקוחות, בזכות העובדה שהיא עובדת מאוד מהר ושהיא מצלמת תמונות באיכות מאוד גבוהה. אחת הסיבות העיקריות שהמצלמות של חברת גופ רו הן כל כך פופולריות, היא העובדה שהן מספקות לנו תמונות הרבה יותר חדות ואיכותיות ממצלמות של טלפונים חכמים מסוגים שונים, או מצלמות קטנות אחרות.

המאפיין הכי משמעותי, שהופך את ה-Hero 6 לכל כך טובה בהשוואה למצלמות אקסטרים אחרות שזמינות כיום בשוק, הוא המעבד שלה ה-GP1. המעבד הזה בעצם מאפשר לנו לצלם קטעי וידאו באיכות של 4K ובקצב צילום רציף מדהים של 60 תמונות לשנייה! בנוסף, אנחנו גם יכולים להשתמש בה כדי לצלם קטעי וידאו בהילוך איטי שיוצאים מאוד חדים וברורים, אבל גם נראים מאוד טבעי. מי שתכנן את המצלמה הזאת עשה כמה שינויים קלים בעיצוב החיצוני שלה, אבל היא עדיין נראית מאוד דומה לגרסה הקודמת שלה, ה-Hero 5.

חשוב לנו להדגיש שזאת מצלמה מאוד עמידה וקומפקטית, שממש כיף להחזיק בידיים שלנו.

ה-Hero 6 חסינה למים, והרבה אנשים גם משתמשים בה כדי לצלם תמונות מתחת למים, באמצעות הכיסוי שלה מסוג Super Suit, שמספק לה הגנה מושלמת. בנוסף, למצלמה עצמה יש מבנה פלסטיק מאוד קשיח שאנחנו יכולים לחבר לכל מיני סוגים שונים של חצובות.

באופן כללי, העיצוב שלה הוא קל משקל, וכולל הרבה מאפיינים מאוד מרשימים שאי אפשר לא להתאהב בהם.

5

GoPro HERO 5 BLACK

תשומת לב לפרטים הקטנים
תיקון אוטומטי
מצלמה מאוד עוצמתית שמלאה בהמון מאפיינים מעולים, והיא כוללת מסך תצוגה שהוא גם מסך מגע, ממשק הפעלה עם כפתור אחד בלבד, והפעלה קולית.
יתרונות:
  • עיצוב פשוט
  • הפעלה קולית
  • חיי סוללה מאוד ארוכים
  • חסינה למים
  • מגיעה עם חיבור USB מסוג Quick Key USB C port
  • קורא כרטיסי Micro SD
  • אפשר להשתמש בה גם לצילום אווירי
חסרונות:
  • מסך המגע קצת קשה להפעלה

אם אנחנו מחפשים מצלמה טובה שמספקת לנו ביצועים מצוינים באופן כללי, אז אנחנו יכולים לסיים את החיפושים שלנו עם ה-GoPro Hero 5 Black. אנשים שהשתמשו בה הזאת לאורך זמן אומרים שהיא מאפשרת להם לצלם גם תמונות וגם וידאו, בצורה קלה וחסרת מאמץ.

אפשר להגיד שה-Hero 5 Black תוכננה בצורה מאוד מחושבת ועם המון תשומת לב לפרטים הקטנים. מדובר במצלמה מאוד קומפקטית, שאנחנו אפילו יכולים להשוות לגודל של קופסת גפרורים.

היא מגיעה עם מסך תצוגה בגודל של 5 סמ"ר בחלק האחורי שלה, שמאפשר לנו לשנות את כל ההגדרות בצורה מאוד נוחה, עם GPS מובנה שמזהה איפה אנחנו נמצאים, והיא מסוגלת לעשות כל מיני תיקונים קטנים באופן אוטומטי, ככה שאנחנו מקבלים צילומי וידאו חלקים ויפים.

זאת לגמרי אחת ממצלמות האקסטרים הכי טובות שאפשר לקנות, אם אנחנו מחפשים מצלמה שתספק לנו איכות צילום וידאו מדהימה, וממשק הפעלה מאוד פשוט ונוח לשימוש. צלמים יותר מנוסים מאוד ירצו לחקור לעומק את הגדרות הצילום שלה, כדי להתאים לעצמם את הבהירות, חדות התמונה, ורמת ה-ISO, בדיוק כמו שהם אוהבים.

בדומה לשאר המצלמות של החברה, גם ה-Hero 5 Black יכולה להתחבר לאפליקציה מיוחדת שנמצאת בטלפון החכם שלנו ומאפשרת לנו לשלוט בה מרחוק, ולהציג את התמונות וקטעי הוידאו שצילמנו איתה. בנוסף, היא מגיעה עם חיבורים מסוגים שונים, כמו USB, HDMI ו-Micro USB.

היא חסינה למים, ואנחנו יכולים להשתמש בה מתחת למים בלי שום בעיה, עד לעומק של 10 מטרים, ואנחנו אפילו לא צריכים להשתמש בכיסוי מגן. העדשה נמצאת בחלק הקדמי שלה ואנחנו יכולים להסיר ולהרכיב אותה מחדש.

כל המאפיינים האלה בעצם מאפשרים לנו להשתמש בה בצורה ממש נוחה, אפילו אם אנחנו לוקחים אותה איתנו כשאנחנו הולכים לשחות או לצלול עם שנורקל.

ה-Hero 5 Black כוללת מגוון רחב של פילטרים שונים לתמונות, וכולם כלולים בעדשה שמגיעה בערכה. אנחנו יכולים להשתמש בפילטרים האלה כדי לעבור ממצב צילום שמתאים לצילום ביבשה, למצב צילום שמתאים לצילום מתחת לפני המים, והכל רק בלחיצת כפתור.

היא כוללת עוד מאפיינים מעולים אחרים, כמו כפתור להפעלה קולית, וחיבור USB מסוג Quick Key USB-C. בנוסף, קורא כרטיסי ה-SD עוזר לנו לייצא תמונות וקטעי וידאו ולהעביר אותם למכשיר חיצוני, בצורה ממש קלה ופשוטה.

לסיכום, ה-Hero 5 Black הוא מכשיר מצוין, שאי אפשר לוותר עליו אם אנחנו רוצים מצלמה קומפקטית וקלאסית.

6

GoPro HERO 2018

הכי פשוטה לתפעול
רזולוציה גבוהה
אנחנו צריכים להיזהר שלא לבלבל אותה הזאת עם שאר המצלמות האחרות של חברת גו פרו ששייכות לסדרת: "Hero". הדגם הזה יצא לשוק בשנת 2018, ותוכנן במיוחד בשביל להתאים ללקוחות חדשים של החברה.
יתרונות:
  • מאוד פשוטה להפעלה
  • מגיעה עם אפליקציה מאוד נוחה
  • מספקת לנו תמונות ברזולוציה גבוהה
  • טובה עבור צלמים מתחילים
חסרונות:
  • לא מצלמת באיכות של 4K
  • מספקת לנו מעט מגה פיקסלים

הוא כולל הפעלה קולית ומסך מגע, שהופכים את השימוש בו למאוד קל ונוח. היא מספקת לנו צילום וידאו באיכות של Full HD עם קצב צילום רציף של 60 פריימים לשנייה, והיא גם יכולה לצלם תמונות ברזולוציה של 10 מגה פיקסלים, עם קצב צילום רציף של 10 תמונות לשנייה – זה כל מה שאנחנו צריכים בשביל שימוש בתדירות "רגילה" וצילום קטעי וידאו מדי פעם.

הדגם הזה שוחרר לשוק מתוך מחשבה על צלמים מתחילים ולקוחות שישתמשו בו בתדירות סבירה, ולא כל יום. בנוסף, הוא מגיע עם גימור מגומי מט.

כמו הרבה דגמים אחרים של חברת גו פרו, גם הדגם הזה חסין למים, ואנחנו יכולים להשתמש בה עד לעומק של 10 מטרים מתחת למים! בנוסף, היא גם מגיעה עם מסך LCD, מסך מגע, וממשק הפעלה של שני כפתורים בלבד. אנחנו גם יכולים להפעיל אותה מרחוק, באמצעות חיבור ל-Wi-Fi, HDMI, Bluetooth או USB C Port.

כמו שכבר אמרתי, המצלמה הזאת נועדה עבור לקוחות שלא מחפשים להשתמש בה כל יום, אז היא לא כוללת מאפיינים מאוד מתקדמים. אנחנו יכולים לצלם איתה קטעי וידאו ברזולוציה גבוהה של 1080 פיקסלים, אבל היא לא מסוגלת לצלם ברזולוציה של 1440 פיקסלים. בנוסף, היא גם לא כוללת קצב צילום רציף מאוד מהיר, כמו שאנחנו יכולים לקבל עם Hero 5 או Hero 6.

היא מגיעה עם מערכת לייצוב תמונה מובנית שמספקת לנו ביצועים טובים, ומאוד קל להעביר תמונות וקטעי וידאו ממנה למכשיר חיצוני. היכולת שלה לייצא תמונות בקצב מאוד מהיר היא מרשימה, אבל מצד שני לפעמים התמונות שלנו לא יהיו מאוד מפורטות.

אם אנחנו מחפשים מצלמה של חברת GoPro שהיא מאוד ידידותית למשתמש (וגם לארנק שלנו), אז אנחנו בהחלט צריכים לבדוק את המאפיינים המרשימים של ה-Hero 2018.

7

GoPro Fusion

הכי טובה מתחת למים
קומפקטית וקשיחה
ה-GoPro Fusion היא ללא ספק אחת מהמצלמות הכי טובות שהחברה מייצרת. היא יפה וקומפקטית, אבל יותר חשוב – היא כוללת את כמה מהמאפיינים הכי מתוחכמים ופופולריים שקיימים כיום בשוק.
יתרונות:
  • מסוגלת לצלם ב-360 מעלות
  • מושלמת בשביל לצלם תמונות מתחת למים
  • מאוד קל לחבר אותה לאביזרים ולמצלמות אחרות של חברת GoPro
חסרונות:
  • לפעמים היא מתחממת יתר על המידה
  • אין לה מסך מגע

העיצוב של המוצר הזה ישר מחבר אותנו למותג GoPro: היא מגיעה עם גימור מט מרשים בצבע אפור, שכולל ממשק הפעלה של שני כפתורים, עם מסך LCD קדמי.

ההבדל המשמעותי היחיד בין ה-Fusion לבין Hero 5 או Hero 6, הוא מסך המגע. ה-GoPro Fusion לא מגיעה עם מסך מגע, אלא רק עם מסך LCD. זאת מצלמה מאוד קומפקטית וקלת משקל, שאנחנו יכולים לחבר בקלות לכל דבר שנרצה, בזכות נקודת החיבור היציבה והקשיחה, שנמצאת בחלק התחתון שלה. אנחנו אפילו יכולים לחבר את ה-Fusion למצלמה אחרת של חברת GoPro. בנוסף, היא מגיעה כלולה עם מקל סלפי, וחצובה קטנה ויעילה.

אחד מהמאפיינים הכי משמעותיים של ה-GoPro Fusion זאת העובדה שהיא מסוגלת לצלם תמונות של 360 מעלות, ואנחנו יכולים להשתמש בה כדי לצלם תמונות מסוגים שונים ובמגוון מאוד גדול של זוויות צילום שונות. אנחנו אפילו יכולים לצלם איתה תמונות מתחת למים! אפשר להשתמש בה עד לעומק של 5 מטרים מתחת לפני המים.

אנחנו יכולים להשתמש בה כדי לצלם תמונות וקטעי וידאו מאוד מרשימים ויפים, שיעזרו לנו לקחת את האהבה שלנו לצילום צעד אחד קדימה. היא מאפשרת לנו להקליט 52 דקות של צילום וידאו, ובאיכות של 5.2K, שמספקת לנו חדות ברמה מאוד גבוהה.

אנחנו יכולים לשים בה שני כרטיסי זיכרון בגודל של 32GB, וככה ליהנות מהמון מקום שבו נוכל לשמור ולאחסן את כל התמונות וקטעי הוידאו שנצלם. חשוב לציין, שהיו מספר אנשים שהתלוננו שהמכשיר לפעמים נכבה באופן אוטומטי אחרי שעה בגלל התחממות יתר.

אם אנחנו מחפשים מצלמה שמגיעה עם כמה מאפיינים יוצאי דופן, אז ה-Fusion היא דגם שאנחנו חייבים לבדוק. בנוסף, היא גם זמינה במחיר מאוד נוח, אז היא לגמרי שווה כל שקל.

8

GoPro Karma

מצלמה עם רחפן
צילומי אוויר מושלמים
ה-GoPro Karma קצת שונה מכל שאר הדגמים ברשימה שלנו: היא מעוצבת כמו רחפן עם ארבעה פרופלורים, והיא אפילו מסוגלת לעוף!
יתרונות:
  • ממשק הפעלה נוח
  • מצלמת אקסטרים מצוינת
  • אנחנו יכולים להשתמש בה בהמון צורות שונות
חסרונות:
  • צלמים מתחילים אולי יתקשו בהתחלה להבין איך משתמשים בה
  • זמני הטיסה לא ארוכים

בואו נבדוק יותר לעומק את כל המאפיינים המדהימים שאנחנו מקבלים עם המצלמה הזאת.

היא יוצאת דופן בזכות העובדה שהיא מגיעה יחד עם רחפן. הערכה הזאת מגיעה כלולה עם מצלמה, אבל אנחנו יכולים לחבר לרחפן גם את ה-Hero 4.

ממש מדהים לראות אותה בפעולה, כשאנחנו משתמשים בה יחד עם הרחפן. אנחנו יכולים להשתמש בה בשביל לצלם תמונות וגם קטעי וידאו מדהימים, בזמן שהיא עפה מעלינו.

אפשר לומר שה-GoPro Karma היא מין סוג של גימבל (חצובה מיוחדת ששומרת על המצלמה ישרה בכל זווית שאנחנו נמצאים בה), והיא נשארת יציבה ומאוזנת בכל שלב של הטיסה, בזכות לעובדה שהיא מחוברת לציר שמספק לנו 3 זוויות תנועה שונות. אפילו כשהרחפן קצת נוטה או צולל למטה, המצלמה תמיד נשארת יציבה, מאוזנת, ומתואמת עם קו האופק.

אם אנחנו רוצים לצלם תמונות או קטעי וידאו מהאוויר, ובגבהים משתנים, כדאי מאוד לשים לב לדגם הזה.

היא לנו צילום וידאו באיכות מצוינת, שמאפשרת לנו לצלם קטעי וידאו ברזולוציה של 4K ובקצב צילום רציף של 30 תמונות לשנייה. בנוסף, אנחנו גם יכולים לבחור לצלם ברזולוציות שונות, כמו למשל ברזולוציה של 1080 פיקסלים ובקצב צילום רציף של 120 תמונות לשנייה, או אפילו רזולוציה של 720 פיקסלים ובקצב צילום רציף של 240 תמונות לשנייה!

ה-Karma היא מצלמה מצוינת שמתאימה עבור כל מי שרוצה לצלם תמונות וקטעי וידאו טבעיים ויפים. בנוסף, היא מספקת לנו את "אפקט הרחפן", שבעצם מאפשר לנו לשטח קצת את התמונות שאנחנו מצלמים מלמעלה, וככה אנחנו מקבלים תוצאות הרבה יותר מקצועיות ומרשימות.

9

GoPro HERO 5 Session

מתחברת לטלפון החכם
עמידה בתנאים קיצוניים
אם אנחנו מחפשים מצלמה שמספקת לנו צילום וידאו מאוד איכותי וצילום תמונות ברזולוציה של 10 מגה פיקסל, אז המצלמה הקטנה הזאת יכולה להיות בחירה מעולה.
יתרונות:
  • עובדת מהר וקל לקחת אותה אותנו לכל מקום
  • מספקת לנו איכות צילום וידאו מאוד מתקדמת של 4K
  • חסינה למים
  • מגיעה עם שליטה קולית
  • ממשק ההפעלה נוח
חסרונות:
  • חיי הסוללה קצרים
  • צלמים מתחילים אולי יתקשו קצת ללמוד איך להשתמש בה בהתחלה

ה-Hero 5 Session מספקת לנו תוצאות יפיפיות וחדות, שהופכות אותה לאחת המצלמות הכי טובות של החברה נכון להיום. מבחינה חיצונית, היא מאוד דומה ל-Hero 5 Black, אבל היא בסך הכל היא יותר פשוטה – גם מבחוץ וגם מבפנים.

ה-Hero 5 Session זמינה במחיר מאוד משתלם, אבל זה גם אומר שאנחנו צריכים לוותר על היבטים אחרים – למשל, היא לא מגיעה עם מסך מגע. מצד שני, זו עדיין מצלמה מאוד חזקה ואיכותית, שמלאה בהמון מאפיינים שונים. חברת גו פרו מכירה את קהל הלקוחות שלה מצוין, וזאת הסיבה שהיא החליטה לשחרר לשוק כמה מצלמות שונות שמגיעות עם מאפיינים דומים, אבל זמינות במחירים שונים.

היא מאפשרת לנו לצלם קטעי וידאו באיכות של 4K ובקצב צילום רציף של 30 תמונות לשנייה, וכוללת גם כמה תוספות מעולות, כמו ProTune שמאפשר לנו לערוך את הגדרות הצילום בקלות, שליטה קולית, וחיבור פשוט לטלפון החכם שלנו. למרות שה-Hero 5 Session היא קצת פחות איכותית ממצלמות אחרות של החברה, כמו Hero 6 או Hero 7, כמעט ואי אפשר לשים לב להבדל ביניהן.

חשוב לציין, שהיא לא כוללת מסך תצוגה אחורי וסוללה מתחלפת, וזאת אחת הסיבות שבגללן יש אנשים שמעדיפים לקנות את ה-Hero 5 או Hero 6 Black, במקומה.

המצלמה הזאת נראית קצת כמו קוביה קטנה שיש לה 2 כפתורי הפעלה ומכסה בצד שמגן על שקעי ה-USB ו-MicroSD. למרות שהיא נראית כמו קוביית גומי קטנה, היא מאוד קשיחה ועמידה, ומסוגלת להתמודד עם תנאים או מצבים הרבה יותר קיצוניים, בהשוואה לדגמים יותר יקרים ממנה.

בגלל שמסך התצוגה שלה כל כך קטן, אז לפעמים קשה להזיז את תפריט ההגדרות בצורה נוחה, אבל ברגע שאנחנו מתרגלים לגודל שלו זה כבר לא תהיה בעיה. הרבה אנשים גילו שאפשר להשתמש באותן הגדרות הצילום בשביל לצלם תמונות וקטעי וידאו מסוגים שונים, ותמיד לקבל תוצאות מצוינות.

אנחנו יכולים לחבר בקלות אותה לטלפון החכם שלנו, וזה יכול לעזור לנו לפתור את חלק מבעיות הממשק שיש במצלמה עצמה, אבל מצד שני זה גם יכול לקצר קצת את חיי הסוללה שלה. אם אנחנו נמצאים הרבה בנסיעות, אז תמיד כדאי להביא איתנו מטען, כדי להטעין את אותה בכל פעם שהסוללה קצת מתרוקנת.

ה-ProTune הוא אחד המאפיינים הכי טובים שמגיעים עם המצלמה הזאת. אנחנו יכולים להשתמש בו כדי לשנות את הגדרות הצבע, טווח ה-ISO, מהירות התריס, ועוד. את כל השינויים האלה אנחנו יכולים לעשות גם באמצעות אפליקציה מיוחדת. מצד שני, יש לקוחות שחושבים שהשימוש באפליקציה יכול לקחת קצת יותר מדי זמן, וגורם לנו להשקיע יותר מדי אנרגיות בהגדרות הצילום.

ה-Hero 5 Session היא מצלמת אקסטרים מושלמת בשביל כל מי שרוצה הרבה מאוד שליטה על תהליך הצילום שלהם. היא מאוד קלת משקל, וממש קל לקחת איתנו לכל מקום שרק נרצה, גם בהשוואה למצלמות אחרות של החברה.

10

GoPro HERO 4 BLACK

מצלמה קטנה ביצועים גדולים
זווית צילום רחבה
ה-GoPro Hero 4 Black היא מצלמה מאוד מתקדמת ומתוחכמת של חברת גו פרו, שידועה בזכות ביצועי הוידאו המדהימים שהיא מספקת לנו, ובזכות העיצוב הקומפקטי והיפה שלה.
יתרונות:
  • מספקת צילום וידאו באיכות של 4K ובקצב צילום רציף של 30 תמונות לשנייה
  • חיבור ה-Wi-Fi מאוד מהיר
  • החיבור לחצובה מצוין ואמין
חסרונות:
  • לא מגיעה עם מסך תצוגה
  • אי אפשר לעשות זום
  • כשמדליקים אותה לוקח קצת זמן עד שאפשר להתחיל להשתמש בה

הדגם הזה כבר נחשב ליחסית ישן, אז לפעמים קצת קשה למצוא מקומות שעוד מוכרים אותו, חוץ מחנויות מקוונות. היא מאוד קטנה, בערך בגודל של קופסת גפרורים, אבל ממש מרשים לראות איך היא מסוגלת לצלם קטעי וידאו ברזולוציה של 4K ובקצב צילום רציף של 30 תמונות לשנייה.

היא לא מגיעה עם מסך תצוגה בכלל, אז קצת קשה לראות מה בדיוק צילמנו, אבל אנחנו יכולים לחבר אותה לטלפון החכם או למחשב הנייד שלנו ממש בקלות, ולראות שם את כל התמונות והסרטונים שצילמנו. אנחנו יכולים לחבר אותה לכל מכשיר חכם רק באמצעות חיבור Wi-Fi.

העדשה שלה קולטת זווית צילום של 170 מעלות, וככה אנחנו יכולים לצלם כמעט את כל מה שנמצא מולנו.

ה-Hero 4 Black מגיעה עם חיבור ל-Bluetooth, וגם עם מאפיין מיוחד שמאפשר לנו לסמן תמונות שנרצה לזכור אחר כך, בזמן הצילום עצמו. מבחינה חיצונית, אנחנו יכולים להשוות את הצורה ואת הגודל של המצלמה הזאת לדגם Hero 3+ (גם הכיסוי החסין למים שלה מאוד דומה לכיסוי של ה-Hero 3+).

לעומת זאת, ברגע שנתחיל להשתמש בה, אז מיד נשים לב לכל השיפורים המשמעותיים שהיא מספקת לנו, ביחס לדגם Hero 3+ – וזה מה שעושה את כל ההבדל.

אנחנו יכולים לקחת את ה-Hero 4 Black איתנו לכל מקום שרק נרצה, בצורה קלה ונוחה, בזכות המבנה הקשיח והעמיד שלה, וכמובן גם בזכות הגודל הקומפקטי שלה. אנחנו יכולים להשתמש בה כדי לצלם תמונות וקטעי וידאו באיכות מאוד גבוהה, ואנחנו יכולים לחבר אותה כמעט לכל חצובה או חפץ שנרצה. היא מגיעה עם חיבור לחצובה שמעוצב בצורה מאוד פשוטה אבל יציבה, שלא זז או רועד בכלל בזמן הצילום.

איך בוחרים מצלמה של חברת גו פרו?

אם אנחנו אוהבים הרפתקאות וחוויות מיוחדות, אז אין ספק שאנחנו צריכים מצלמה ניידת שאפשר להשתמש בה בכל מיני מצבים ומקומות שונים. לפעמים אנחנו לא יכולים להחזיק את המצלמה בידיים שלנו בזמן שאנחנו רוצים להשתמש בה, וזאת הסיבה שכל כך הרבה אנשים כיום מעדיפים לקנות מצלמה קומפקטית, בשביל לתעד את החוויות הכי מדהימות בחיים שלהם.

לחברת גו פרו יש מבחר עצום של מצלמות, אז אנחנו מקווים שהרשימה הבאה תעזור לנו להבין קצת יותר טוב איזו מהן תהיה יותר מתאימה בשבילנו. בואו נתחיל!

עמידות

מצלמות אקסטרים הן מאוד קטנות וקומפקטיות, ולרובן יש מבנה שעשוי מפלסטיק. למרות שפלסטיק יכול להיות קשיח, מכשירים שעשויים מפלסטיק לפעמים יהיו שבירים, או לא מאוד עמידים. לעומת זאת, המצלמות של חברת גו פרו הן מאוד קשיחות ואפילו חסינות למים, אז אנחנו יכולים להשתמש בהן גם מתחת למים. חשוב לשים לב שאנחנו בוחרים מצלמה שעשויה מחומר מאוד עמיד וחזק, שיכול להתמודד עם כל תנאי מזג האוויר האפשריים.

חיבור לחצובה

אין בכלל ספק שאנחנו רוצים לחוות את כל ההרפתקאות שלנו עם ידיים חופשיות, וזאת הסיבה שאנחנו צריכים לבדוק את החיבור לחצובה, שמגיע מובנה בתוך מצלמת הגו-פרו שאנחנו רוצים לקנות. אנחנו צריכים שהיא תגיע עם חיבור שנוכל להרכיב בקלות על הכידון של האופניים, על הכובע או על תיק הגב שלנו. יש אפילו כמה חיבורים שאפשר להרכיב על רחפן.

באופן כללי, לא תמיד נוכל לוודא לפני הקנייה כמה החיבור מתאים בשבילנו או לא, אבל תמיד חשוב לברר ולשאול את כל מה שאנחנו רוצים לדעת. אנחנו נצטרך ללמוד את כל הטכניקות והדרכים להשתמש בחיבור בצורה הכי טובה שיש, כדי לוודא שהמצלמה שלנו מחוברת בצורה יציבה ובטוחה לכל דבר שרק נרצה לחבר אותה אליו. בנוסף, אנחנו גם נצטרך לדעת אם החיבור מקובע בזווית אחת בלבד, או שאנחנו יכולים לכוון אותו לאיזו זווית שרק נרצה.

שיתוף תמונות

אנשים שונים משתפים תמונות שלהם באמצעות הפלאפון

אנחנו כנראה נרצה לשתף את כל החוויות שלנו עם אנשים אחרים, ומצלמת הגופרו שנבחר יכולה לעזור לנו לעשות את זה. הרבה מצלמות מסוגלות להתחבר ל-Wi-Fi, וככה אנחנו יכולים לעודד את החברים שלנו לחוות הרפתקאות משלהם, או לפחות לגרום להם קצת לקנא.

רוב מצלמות הגופרו כיום מגיעות עם מאפיין של שליטה קולית, ויכולות להתחבר בקלות לטלפון חכם, או למחשב באמצעות חיבור USB, אז חשוב לקחת את זה בחשבון.

התוכנה

אנחנו כבר יודעים שרוב מצלמות הגו-פרו כיום הן מאוד קומפקטיות ונוחות לשימוש, אבל יש כמה דגמים שגם מגיעים יחד עם מסך מגע, שהופך את השימוש בהם להרבה יותר קל ופשוט, לעומת דגמים אחרים שאין להם מסך כזה. עדיף לנו לקנות דגם שמאפשר לנו לערוך ולשתף את התמונות או את קטעי הוידאו שצילמנו בתוך המצלמה עצמה, ומבלי שנצטרך להשתמש במכשיר חיצוני.

בנוסף, אנחנו גם צריכים מצלמה שתאפשר לנו לשנות את הגדרות הצילום עוד לפני שהתחלנו לצלם. אם אין לנו תקציב מאוד מוגבל, אז אנחנו יכולים לקנות GoPro שמגיעה עם מסך מגע מעולה.

GPS

מפה וירטואלית עם נקודות ציון שונות מסומנות

זה לא משנה אם אנחנו גולשים בטנריף, משתתפים במרתון תל-אביב, או מטיילים במדבר סהרה, אנחנו תמיד נהנה להשתמש במצלמה שמגיעה יחד עם GPS מובנה. דגם שמגיע עם GPS מובנה יכול לתייג את המיקום המדויק שלנו בכל תמונה או סרטון שאנחנו מצלמים, וככה לעזור לנו להיזכר בדיוק איפה היינו ומה קרה באירוע שצילמנו.

הרזולוציה

אנחנו תמיד צריכים להסתכל טוב על המפרט הטכני של המצלמה שאנחנו רוצים לקנות, ובמיוחד על הרזולוציה שלה, כי זה אחד הגורמים הכי חשובים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון. מידות הרזולוציה הכי נפוצות כיום הן HD, 1920×1080 פיקסלים, או אולטרה HD 4K.

למרות שהרזולוציה 4K היא חדה וברורה בצורה פשוט מדהימה, גם יש לה כמה חסרונות – תמיד יהיה קצת יותר מורכב לערוך סרט שצולם באיכות של 4K, והוא גם יתפוס הרבה יותר מקום בכרטיס הזיכרון של המצלמה שלנו.

בנוסף, יש גם כמה מצלמות שגם מסוגלות לצלם בסוגי רזולוציה אחרים, כמו 720 פיקסלים וקצב צילום רציף של 120 תמונות לשנייה.

מצבי הצילום

אם אנחנו רוצים לקנות מצלמת גופרו מתקדמת, אז אנחנו יכולים לבחור באחת שמספקת לנו מצבי צילום נוספים, שיכולים לעזור לנו לצלם תמונות מדהימות וקטעי וידאו מאוד מציאותיים. אנחנו צריכים לשים לב לקרוא טוב את המפרט הטכני, ולקנות אותה רק אם היא מספקת לנו את כל השליטה והעזרה שאנחנו צריכים.

ידיים חופשיות ושליטה קולית

כיום יש הרבה דגמים שמגיים עם מאפיין של שליטה קולית, שמאפשר לנו לבצע כל מיני פעולות מבלי שנצטרך לגעת במצלמה עצמה. בנוסף, קיימים גם כמה דגמים שמגיעים יחד עם שלט רחוק, שאנחנו יכולים לחבר לכידון האופניים, להגה, לכובע או אפילו לגוף שלנו.

יכול להיות שהשלט לא יעבוד כשאנחנו מצלמים מתחת למים, ושבאופן כללי יהיה אפשר להשתמש בו רק בסביבה יבשה.

חיי הסוללה

יד מחזיקה סוללה קטנה וארוכה

זה אחד הגורמים הכי חשובים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון. בגלל שאנחנו מחזיקים את המצלמה עלינו כשאנחנו משתמשים בה, אז אנחנו צריכים אחת שמגיעה עם סוללה שתחזיק הרבה מאוד זמן, ואולי אפילו אחת שתאפשר לנו להחליף סוללה, במידת הצורך.

מצלמות גו פרו: סיכום ושורה תחתונה

גולש גלים תופס גל גבוהה עם הגלשן שלו

נכון לעכשיו, ה-Hero 5 Black היא המצלמה הכי מתקדמת של החברה. היא מספקת לנו איכות וידאו ותמונה מצוינות, והיא מלאה בהמון מאפיינים מדהימים. ה-Hero 5 Session, מספקת לנו איכות תמונה קצת פחות גבוהה בהשוואה ל-Hero 5 Black, אבל היא כן מגיעה עם חלק מהמאפיינים הפחות נפוצים שאנחנו כן מקבלים ב-Hero 5 Black.

ה-Hero 5 Session היא מאוד נוחה לשימוש, בעיקר עבור צלמים מתחילים. בנוסף, היא מצלמת תמונות ברזולוציה של Full HD 1080P.

כל המצלמות ברשימה שלנו מסוגלת להתחבר לחיבורי Wi-Fi ו-Bluetooth, שמאפשרים לנו לקשר את אותן לאפליקציה מיוחדת כדי לצפות, לערוך ולשתף את כל התמונות והסרטונים שצילמנו.

עכשיו, כשאנחנו כבר מכירים את הדגמים של חברת גו פרו יותר לעומק, אנחנו יכולים להיכנס לחנות באינטרנט, או ללכת לחנות ליד הבית, ולבחור את המצלמה שתלווה אותנו בהרפתקה הבאה שלנו!

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

טום טטר
טום טטר

טום הוא צלם עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. ביום יום הוא מהנדס באלביט, ובזמנו הפנוי עוסק בצילום של צמחים, נופים, ערים, בעלי חיים, ועוד.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן