מלונות מומלצים בפראג: 10 מלונות מומלצים בפראג לשנת 2024

מחפשים חופשה מהחלומות שלא תקרע לכם את הכיס? קבלו קופון הנחה שווה שיחסוך לכם בחופשה הבאה.

last minute – אתר התיירות עם המחירים הכי אטרקטיביים בשוק.
הקלידו את הקוד lmpink24 ותקבלו 25$ הנחה בהזמנה מעל 400$. לחצו כאן למציאת החופשה המושלמת!

בחירת מלונות מומלצים בפראג עשוי להיות משימה לא פשוטה. פראג ממוקמת בלב ליבה של אירופה והיא נחשבת בצדק לאחת מהערים היפות, הקסומות והרומנטיות ביותר בעולם.

היא מציעה שילוב מנצח של יצירות מופת אדריכליות עם היסטוריה מפוארת, סמטאות מרוצפות ציוריות הנראות כאילו נלקחו מגלויה, מבנים צבעוניים מרהיבים, מצודות וכנסיות מרשימות עם צריחים מחודדים המתנשאים אל על, ובירה משובחת הזורמת כמו מים. קשה שלא להתאהב באווירה המכשפת וביופי עוצר הנשימה של פראג.

ממהרים? הנה 3 המלונות המובילים בדירוג שלנו:

השורה התחתונה
הבחירה שלנו
Old Town Square Hotel
Old Town Square Hotel
מיקום מושלם
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
אולד טאון סקוור הוא אחד מהמלונות הטובים ביותר בפראג. הוא שוכן במבנים היסטוריים מפוארים מהמאה ה-13 הבנויים בסגנון גותי מרשים.
במקום השני
Golden Well Hotel
Golden Well Hotel
אווירה ייחודית
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
בלבה של פראג, משקיף על הגנים המלכותיים שוכן לו מלון אלגנטי, מפנק וקסום. עם חדרים מאובזרים ושירותי פריקה ואריזה, שירות הסעות וחדר כושר זה המלון המושלם לבילוי זוגי מפנק.
תמורה טובה למחיר
Hotel Cosmopolitan
Hotel Cosmopolitan
יוקרתי ומפנק
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
אחד המלונות הכי אהובים על תיירים בפראג. מציע מגוון שירותים מפנקים וממוקם קרוב לתחנת מטרו.

עיר הבירה של הרפובליקה הצ’כית הפכה ליעד פופולרי ומבוקש המושך אליו המוני תיירים מכל רחבי העולם בזכות הארכיטקטורה המרהיבה והרבגונית, היצע מרשים של מוזיאונים מרתקים, חיי לילה עשירים ותוססים, אינספור אפשרויות בילוי וקניות והדובדבן שבקצפת- מחירים שפויים וסבירים שלא יקרעו לכם את הכיס.

הלב הפועם של פראג היא העיר העתיקה השמורה היטב של העיר הנראית כאילו יצאה היישר מסיפור אגדה ושהוכרזה בתור אתר מורשת עולמית על ידי ארגון אונסק"ו.

מעבר לשלל האטרקציות התיירותיות בעיר, פראג מלאה בפארקים וגנים מטופחים ירוקים שיאפשרו לכם לתפוס קצת שקט ושלווה בעיר הסואנת.

תמצאו שם מבנים עתיקים שייקחו אתכם למסע מסחרר חושים אחורה בזמן לתקופת ימי הביניים ואוכל צ’כי אותנטי וטעים במחירים מצחיקים עם בירה טובה הזולה יותר ממים מינרליים, מה שהופך את פראג ליעד מושלם שאסור לפספס. 

בפראג תמצאו מבחר אדיר של אפשרויות לינה שונות שיתאימו לכל טעם, צורך וכיס. הלכתם לאיבוד בהיצע העצום והמבלבל ואין לכם שמץ של מושג באיזה מלון כדאי להישאר בחופשה הבאה שלכם בפראג? הגעתם למקום הנכון.

אנחנו הולכים לעשות סדר בבלאגן ולהמליץ לכם על המלונות הטובים והשווים ביותר בפראג שיספקו תמורה מלאה לכסף שלכם וישאירו אתכם מרוצים עד הגג. 

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

10 מלונות מומלצים בפראג לשנת 2024

1

Old Town Square Hotel

מיקום מושלם
הבחירה שלנו
המלון המרשים הזה מצטיין בכל היבט ומספק תמורה מצוינת לכסף שלכם.

המלון נמצא ממש בכיכר העיר העתיקה של פראג, כך שקשה לחשוב על מיקום טוב יותר. החדרים האלגנטיים והמפנקים מצוידים בחימום תת-רצפתי לשהייה נעימה ונוחה בכל עונות השנה ותנאי מזג האוויר והעיצוב השיקי ונוטף הסטייל של המלון יגרום לכם להרגיש כמו בני אצולה אמיתיים.

החדרים גדולים, מרווחים ונקיים ומצוידים במכונות קפה וקפסולות. השירות של צוות המלון אדיב ונעים. בזכות המיקום המעולה שלו תמצאו בקרבת המלון המון מסעדות, בארים ובתי קפה קרובים.

2

Golden Well Hotel

חופשה מפנקת
חדרים מאובזרים
אם אתם מחפשים חופשה מפנקת ושטה במלון מאובזר, נעים עם אווירה יוקרתית כדאי לכם לבדוק את ה-Golden Well.

מלון הבוטיק הרומנטי הזה מכיל 19 חדרים בלבד. האווירה החמימה, האינטימית והדיסקרטית במלון גולדן וול (U ZlatéStudné) תעניק לכם חופשה בלתי נשכחת בפראג שתיחרט לזיכרונכם לזמן רב ותשאיר טעם של עוד.

החדרים כוללים מיזוג אוויר, מיני בר, טלוויזיה בלוויין ואפילו Apple TV. חדרי הרחצה מצוידים בחלוקי רחצה ונעלי בית.

עיצוב הפנים המעודן והמתוחכם, מסעדת יוקרה המציעה אוכל משובח ונופים מרהיבים של העיר ושירות אדיב ואישי הופכים את המלון הזה לבחירה מנצחת שלא תתחרטו עליה לרגע.

3

Hotel Cosmopolitan

חדרים מרווחים
יוקרתי
מלון היוקרה המפנק הזה שוכן בסמטה שקטה ושלווה קרוב למרכז העניינים ומוקד ההתרחשות של העיר.

Hotel Cosmopolitan הוא מלון בוטיק שעוצב בהשראת אלמנטים מסברובסקי מה שמעניק לו תחושת יוקרה וברק. אז אם אתם מעדיפים מלון משפחתי יותר, הוא פחות יתאים לכם. השירות של המלון ברמה גבוהה והצוות ישמח לסייע לכם לתכנן את הטיול ולמצוא את דרככם בעיר.

ארוחת הבוקר מספקת ביחס לסטנדרט ארוחות הבוקר של אירופה והמיקום שלו בקרבת תחנת מטרו ובקרבה לאתרי תיירות מפורסמים, הופך אותו למבוקש במיוחד.

הוא מספק שילוב מנצח של מיקום מצוין עם קרבה למוקדי העניין ואתרי התיירות הבולטים והפופולריים ביותר של העיר, מסעדת שף מהוללת עם מוניטין בינלאומי, חדרים מאובזרים היטב ומעוצבים בטוב טעם ושפע מתקנים לאירוח מפנק ברמה הגבוהה ביותר כמו חדר כושר וסאונה

4

NYX Hotel

אווירה צעירה ועכשווית
מודרני
גולת הכותרת של המלון המודרני והאופנתי הזה המשתייך לרשת לאונרדו זה העיצוב הטרנדי והמקורי שיעיף לכם את המוח וישאיר אתכם ללא מילים.

החדרים והחללים המרכזיים של המלון מעוצבים ומאובזרים ביצירות אומנות שונות ומודרניות. הם מאובזרים בטלוויזיה, מכונת קפה, אינטרנט אלחוטי ודלפק פתוח 24 שעות.

הוא נמצא בסמוך לכיכר ואצלב ובמרחק הליכה קצרה מהאטרקציות המרכזיות של העיר ומציע מגוון רחב של חדרים בעיצוב ייחודי ויוצא דופן, בר מסתובב לבילוי מסחרר חושים, כמה בתי קפה נחמדים וחדר משחקים מגניב עם עמדת סקייפ מובנית. מה עוד אפשר לבקש? 

5

מלון Alcron

מלון אר דקו
חמישה כוכבים
אם אתם מחפשים חופשת יוקרה מפנקת, אולי כמתנה לאישה או לבן זוג עם כל הפינוקים, מלון Alcron יציע לכם את כל זה ויותר.

הוא בהחלט לא מתאים לבעלי התקציב המוגבל בנסיעה לפראג אבל הוא שווה כל שקל שתשקיעו בו כדי לפנק את עצמכם.

המלון הזה שוכן באחת מפנינות הארט-נובו המרהיבות והמרשימות ביותר בפראג. אבל הוא לא רק נראה סוף הדרך מבחוץ ומבפנים, אלא גם מספק שירות מקצועי ונוחות ללא פשרות. אורחי המלון יוכלו ליהנות ממסעדה מצוינת, בר נעים וספא מפנק הפתוח מסביב לשעון. 

6

Four Seasons Hotel Prague

שוכן במבנה היסטורי
רמה גבוהה
קשה להתחרות במיקום המעולה ובעיצוב האקלקטי והיפה לעין של המלון הזה המשלב בין סגנון קלאסי לנגיעות מודרניות עכשוויות.

שוחרי החיים הטובים שלא מוכנים להתפשר על פחות מהטוב ביותר יעופו על מלון היוקרה הזה שנחשב לאחד מהמפוארים והמהודרים ביותר בעיר.

הספא של המלון הוא אחד המבוקשים בפראג ומציע מגוון טיפולים במרחצאות תרמיים עם מוצרים המבוססים על בוץ מינרלי.

אורחי המלון יוכלו לבנות על שירות ללא רבב בסטנדרטים הגבוהים ביותר. לאחר שביליתם יום עמוס ומלא חוויות בעיר היפהפייה והמרתקת, תוכלו להירגע, לנוח ולטעון מצברים בבריכה ובמתחם הספא המפנקים של המלון. 

7

Alchymist Grand Hotel and Spa

חופשה מהאגדות
שירות מקצועי
מדובר במלון הגדול והמפואר ביותר מבין שלושת סניפי Alchymist בעיר.

מלון החמישה כוכבים הזה שוכן במתחם של בתים היסטוריים שמורים היטב המקושרים זה לזה בעזרת רשת מעברים תת-קרקעיים.

מסעדת גורמה משובחת, בוטיק שוקולד בעבודת יד וספא יוקרתי השוכן במרתף המלון יבטיחו לכם חופשה בלתי נשכחת. וזה עוד לפני שדיברנו על הצוות המנצח של המלון שעבורו כל אורח הוא עולם ומלואו. 

8

Mama Shelter Prague

אווירה צ'כית
קסום
המלון אומנם לא נמצא במרכז העיר אבל חשמלית קרובה תביא אתכם לשם במהירות.

המלון הזה שוכן במבנה רחב ידיים בשכונת הולשוביצה ששימש בתור מלון יוקרה מפואר בעידן הסובייטי. ההיסטוריה העשירה והאווירה התוססת והמזמינה של המלון מורגשת היטב עד היום.

הצוות המנומס והידידותי ישמח למלא כל בקשה שלכם ושפע מתקנים ופעילויות יבטיחו שלא תשתעממו לרגע.

9

Augustine

כל מה שתוכלו לבקש
יוצא דופן
אי אפשר לפספס את הניגוד שובה העין בין העיצוב החדשני והאולטרה מודרני של המלון למיקום ההיסטורי שלו בלב העיר.

מלון החמישה כוכבים הזה נחשב בצדק לאחד מהטובים והמפנקים ביותר בפראג.

אורחי המלון יוכלו לבלות בנעימים בספא החדיש וללגום קוקטייל מפנק בבר היוקרתי. במסעדה המצוינת של המלון תמצאו טרסה מרווחת שתאפשר לכם ליהנות מאוכל טוב, לנשום אוויר צח ולשטוף את העיניים בנופים מרהיבים.

10

Alchymist Prague Castle Suites

מרווח ומתוחזק
אינטימי
המלון הזה מציע כמה חדרים נחמדים וסוויטות יוקרתיות בסמוך למצודת פראג המפורסמת שהפכה לאחד מהסמלים וסימני ההיכר של העיר.

המבנה ההיסטורי המשוחזר בקפידה ייקח אתכם למסע קסום במנהרת הזמן הישר לימי הביניים. לצד סגנון העיצוב המסורתי, תוכלו ליהנות משפע מתקני נוחות מודרניים כמו חדר כושר מאובזר וסאונה עם פינות ישיבה והתרגעות.

הצוות הקשוב והאכפתי של המלון מעניק יחס אישי לכל אורח ועושה הכול כדי להנעים את השהייה שלכם במלון. 

אז איך לבחור איפה ללון בפראג? 

פראג נקראת "היהלום של אירופה" ונחשבת בצדק לאחת מהערים היפות ביותר בעולם.

עם ארכיטקטורה מפוארת, היסטוריה ותרבות מרשימה, אוכל מצוין שגורם לכל הפודי’ז להזיל ריר, בירה מקומית שעולה גרושים ויופי מהפנט שאי אפשר לעמוד בו, קל להבין מדוע פראג הפכה לאחת מהערים הפופולריות והמתויירות ביותר בעולם.

אבל למרות נחילי התיירים שנוהרים אל העיר בכל ימות השנה, העיר הקסומה הזאת לא מפסיקה להפתיע, לרגש, ולכשף אתכם גם לאחר שביקרתם בה פעמים רבות.

תמיד תוכלו לגלות עוד פינת חמד שקטה ונסתרת שתספק את המפלט המושלם מכל האטרקציות הומות האדם.

בשעה טובה החלטתם לקפוץ לעיר הנפלאה הזאת, אבל אין לכם שמץ של מושג באיזה אזור כדאי להישאר כדי להוציא את המירב מהטיול שלכם? המדריך הזה נועד בול בשבילכם.

אתם הולכים להכיר את כל מה שצריך לדעת כדי לעשות בחירה מנצחת במקום ואזור הלינה ה"תפור" להעדפות, לדרישות וליעדי הטיול שלכם ולהבטיח שהביקור שלכם יעבור בצורה חלקה, מהנה ונטולת תקלות!

המדריך המלא למטייל בפראג 

לפני שאתם נוחתים בעיר, אל תשכחו להזמין את כרטיס התיירים פראג קארד (Prague Card) שיחסוך לכם ים כסף!

  • כרטיס ההנחות הזה זמין ליומיים, שלושה או ארבעה ימים ומציע כניסה חינמית ליותר מ-60 אטרקציות מובילות בעיר והנחות משתלמות על סיורים וטיולים מודרכים.
  • הוא כולל גם סיור באוטובוס תיירים ושייט על נהר וולטבה.
  • כניסה חינם לאטרקציות הפופולריות והידועות ביותר בעיר כמו מצודת פראג, קתדרלת סנט ויטוס, הארמון המלכותי, סמטת הזהב ובזיליקת סנט ג’ורג’
  • הכרטיס כולל כניסה ללא כל עלות למוזיאון היהודי- בתי הכנסת ובית הקברות היהודי הישן
  • כניסה חינם לגלריה הלאומית (7 אתרים שונים)
  • כניסה חינם למוזיאון הלאומי (9 אתרים שונים)
  • כניסה חינם למגדל התצפית ומבוך המראות בגבעת פטרין, וזאת רק טעימה קטנה משלל היתרונות של הכרטיס האטרקטיבי!

הרובעים השווים והמומלצים ביותר בפראג 

פראג מחולקת למספר רבעים. כל רובע מתאים ללינת תיירים- שימו לב שכל רובע פונה לתייר עם מטרות טיול אחרות.

האזור הטוב ביותר להיכרות עם האטרקציות ואתרי התיירות של העיר: מאלה סטרנה (MaláStrana)

אם אתם רוצים להיות במרחק הליכה קצרה מרוב האטרקציות העיקריות וסימני ההיכר של העיר, מומלץ לשהות באזור מאלה סטרנה (העיר הקטנה) הציורי.

תוכלו לשוטט בין סמטאות מרוצפות אבן קסומות ולהתפעל משלל פלאי האדריכלות, המוזיאונים והפארקים המעולים של העיר.

קשה להתחרות במיקום המצוין של הרובע הזה השוכן בין המצודה של פראג לעיר העתיקה ומכיל שפע כנסיות עם צריחים מחודדים, בניינים צבעוניים עם גגות רעפים אדומים וארמונות מפוארים שיגרמו לכם להרגיש כאילו אתם נמצאים בתוך אגדה.

אל תשכחו לבקר בכנסיית סנט ניקולאס המרהיבה הידועה בפסלים המרשימים שלה ובתצפית המהממת לנהר הולטאבה ולחצות את גשר קארל עוצר הנשימה. 

האזור הטוב ביותר לחיי לילה עשירים: נובה מסטו (Nové Mesto-העיר החדשה) 

אם אתם לא מאמינים שבירה זולה יותר ממים בפראג, תבואו ותגלו את זה בעצמכם במוקד הבילויים וחיי הלילה של העיר: רובע נובה מסטו.

באזור הזה תמצאו היצע מסחרר של מועדוני לילה, מבשלות וגינות בירה, ברים, פאבים, מועדוני ג’אז ומה לא. תוכלו ליהנות ממסיבות פרועות, ללגום בירה במחירים מצחיקים ולבלות עד אור הבוקר בשכונה התוססת ושוקקת החיים ביותר בעיר. 

האזור הטוב ביותר בעיר לחובבי אוכל ומסעדות: סטארה מסטו (Staré Mesto-העיר העתיקה)

בעיר העתיקה של פראג תמצאו מבחר בלתי נגמר של מסעדות מעולות, כך שתוכלו למצוא מזון משובח וטעים במחירים סבירים בכל פינה. תוכלו לבחור בין שלל מטבחים וסגנונות בישול שונים שיתאימו לכל טעם, כיס והעדפה. אין ספק שמדובר בגן עדן אמיתי לפודי’ז שרוצים לקבל טעימה בלתי נשכחת מהסצינה הקולינרית המפותחת של פראג. 

האזור הטוב ביותר למשפחות: Bubenec ו-Dejvice

השכונה הזאת מתאימה כמו כפפה ליד למשפחות. מדובר באזור שקט ורגוע עם שפע אטרקציות שהילדים יעופו עליהן כמו אקווריום, פלנטריום, מזרקה מוזיקלית ופארק סטרומובקה- הריאה הירוקה הגדולה ביותר בפראג.

מוזיאון התחבורה הציבורית השוכן באזור מציע חוויה כיפית ומרתקת לילדים ומבוגרים כאחד ומאפשר ליהנות מנסיעה נוסטלגית בחשמלית בעיצוב רטרו או במכונית קלאסית.

למרות שהשכונה הזאת די מרוחקת ממרכז העיר, היא מקושרת היטב לרובעים ההיסטוריים והמתוירים של העיר באמצעות התחבורה הציבורית.

נסיעה של 15-20 דקות בלבד תביא אתכם לעיר העתיקה בעוד שטיול למצודת פראג המרשימה לוקח 10 עד 15 דקות, כך שלא תצטרכו לבזבז הרבה זמן יקר על הגעה למרכז העיר. 

האזור הטוב ביותר לביקור ראשון בפראג: סטארה מסטו (Staré Mesto-העיר העתיקה)

זה הביקור הראשון שלכם בפראג ואין לכם מושג באיזה איזור עדיף לשהות כדי שההיכרות הראשונית שלכם עם העיר תעבור על הצד הטוב ביותר? העיר העתיקה של פראג יכולה להיות ההימור הטוב והבטוח ביותר שלכם שלא תצטערו עליו לרגע.

מדובר באזור מרכזי ויפהפה עם מבחר עצום של אטרקציות ידועות ומסעדות מעולות.

מה עוד אפשר לבקש? תוכלו לחצות את גשר קארל עוצר הנשימה ולשוטט ברובע MaláStrana הציורי. ברובע סטארה מסטו תוכלו למצוא שלל אפשרויות לינה שוות שיתאימו כמעט לכל צורך, טעם ותקציב. 

האזור הרומנטי ביותר בפראג: מאלה סטרנה (MaláStrana)

תתארו לעצמם את המראה הבא: סמטאות אבן מפותלות, מבנים עתיקים שמורים היטב, הצריחים הגותיים המרשימים של כנסיית סנט ניקולאס ומעל הכול חולשת מצודת פראג.

כל טיול ברובע מאלה סטראנה מרגיש כאילו אתם נמצאים בתוך חלום. האזור הזה מתאים בצורה מושלמת לזוגות המחפשים אווירה רומנטית ונופים עוצרי נשימה.

תוכלו ליהנות מארוחה זוגית טובה עם כוס יין משובח בביסטרו אלגנטי, להתהלך שלובי ידיים בגשר קארל הציורי ולהשקיף על העיר העתיקה של פראג שנראה כאילו היא נלקחה מתוך גלויה. 

המקום הטוב ביותר לחוות את פראג כמו המקומיים: קרלין וז’יז’קוב (Karlin  ו-Zizkov )

אם בא לכם להתרחק מהרובעים ההיסטוריים והמתוירים של העיר ולגלות את פראג העכשווית והמודרנית, כדאי שתשימו לב לשכונות הטרנדיות והמגניבות האלה המושכות אליהן סטודנטים וצעירים.

תוכלו לשוטט ברחובות המרשימים, לתפוס קצת שקט ושלווה בפארקים המקומיים, לבקר במגדל הטלוויזיה הידוע של פראג הנוגע בשמיים וחולש על קו הרקיע של העיר, ליהנות מקפה טוב או לבלות עם המקומיים בפאב שכונתי נחמד.

והחלק הטוב ביותר הוא שעדיין תהיו במרחק של 15 דקות נסיעה בתחבורה הציבורית או 30 דקות הליכה רגועה ממרכז העיר. 

האזור הטוב ביותר לטיולים רגליים: מאלה סטרנה (MaláStrana)

הדרך הטובה ביותר להכיר את פראג ולחוות את מלוא הקסם והאופי הייחודי של העיר היא לגלות אותה ברגליים. תוכלו ליהנות מהליכה נעימה בכל האזורים בעיר, אבל הרובע הטוב והמומלץ ביותר לטיולים רגליים בעיר הוא ללא ספק מאלה סטרנה.

תוכלו ליהנות משילוב מנצח של סמטאות שקטות ושלוות, מגוון עצום של פארקים מטופחים, גבעות שישאירו אתכם בכושר ונופים פנורמיים נהדרים של נהר הוולטבה הזורם בעיר.

בכל מקום שתסובבו את ראשכם תפגשו אתר תיירותי מפורסם או מבנה היסטורי מרהיב. 

האזורים הבטוחים ביותר בפראג 

פראג נחשבת לעיר בטוחה במיוחד. כל עוד תטיילו בשעות היום ברובעים המרכזיים של העיר תוכלו להרגיש בטוחים ומוגנים לגמרי.

עם זאת, מומלץ בחום להיות ערניים ולשמור היטב על הארנק והחפצים שלכם במיוחד כשאתם נמצאים באטרקציות תיירותיות הומות אדם או יוצאים לבילוי לילי ברובע מרוחק יותר.

תתרחקו מדמויות חשודות ואזורים מפוקפקים ותקפידו לא להסתובב שיכורים, לנהוג בשכרות או לצרוך סמים. 

מה עושים בפראג? האטרקציות המובילות שאסור לפספס!

פראג מציעה מגוון אפשרויות בילוי ואתרי תיירות נפלאים. אז קדימה, צאו לחקור את העיר המו]לאה הזו.

תראו את השעון האסטרונומי 

השעון הייחודי שנבנה במאה ה-15 ומתנוסס בלב ליבה של הכיכר המרכזית בעיר העתיקה של פראג הוא ללא ספק אחד מהסמלים וסימני ההיכר הידועים ביותר של העיר הזהובה.

כיכר השעון מתמלאת במבקרים רבים כל שעה עגולה, כשהשעון האסטרונומי מתחיל לצלצל ואפילו פותח במופע קצר כאשר דמויות 12 השליחים יוצאות מחלונות צדדיים וחגות במהירות לעיני הצופים המשתאים.

אל תפספסו את השעון המרשים הממוקם באחת מהכיכרות היפות והרומנטיות ביותר באירופה, אבל יש רק כוכבית אחת חשובה: המופע עצמו של השעון אינו מרשים במיוחד, כך שאל תצפו ליותר מדי.

אבל בגלל שזה לא עולה לכם שקל וגם ככה תעברו לא מעט פעמים בכיכר העיר העתיקה, תצפו במחזה המסקרן הזה כדי להתרשם במה מדובר. 

תבלו בביר גארדן אותנטי 

לא משנה באיזה ביר גארדן תבחרו, מדובר במקום מושלם לנקות את הראש ולבלות בעיר.

תוכלו לטעום את הבירה המקומית הנחשבת בצדק לאחת מהטובות והטעימות ביותר בעולם, להתערבב עם המקומיים ולספוג את האווירה של העיר התוססת והקסומה. RiegrovySady הוא ללא ספק אחד מ"גני הבירה" השווים והמומלצים ביותר בעיר.

אם אינכם סגורים על איזה ביר גארדן לבחור, תוכלו להצטרף לסיור טעימות בירה שבו תבקרו במיטב הפאבים, הברים ומבשלות הבירה בפראג ותלמדו לעומק את כל הסודות מאחורי הבירה הצ’כית המפורסמת.

החוויה הכיפית והקלילה הזאת תעלה לכם 840 CZK בלבד, כולל טעימות ללא הגבלה. 

תבקרו ביוספוב (הרובע היהודי) 

רובע יוספוב אכלס את הקהילה היהודית המשגשגת של העיר שהחלה להתיישב בפראג במאה ה-10.

מדובר במקום הולדתו של הסופר המפורסם וגאוות העיר פראג פרנץ קפקא ומשכנם של כמה אתרים היסטוריים מרתקים שכדאי לכלול בתוכנית הטיול שלכם, כמו בית הכנסת ובית הקברות היהודי העתיק.

כרטיס כניסה ל-6 בתי הכנסת המפוזרים ברחבי הרובע יעלה לכם 100 CZK.

תצאו לשייט על נהר הולטאבה

בעת הטיול שלכם בפראג לא תוכלו לפספס את נהר הולטאבה החוצה את העיר היפהפייה. שייט על נהר הוולטאבה הוא אחת מהדרכים היפות והנעימות ביותר לחוות את פראג ולספוג את הקסם הייחודי שלה.

תוכלו לשכור סירת פדלים פשוטה, להצטרף לשייט רגוע על הנהר או לקחת שייט לילי עם אלכוהול וארוחת ערב וליהנות מהעיר המוארת. שייט באורך שעתיים על הנהר עולה בסביבות 290 CZK.

אל תפספסו את ההזדמנות הייחודית לראות את העיר מזווית חדשה ולא שגרתית ולערוך היכרות ראשונית עם כל מוקדי העניין שתבקרו בהם לאחר מכן.

משפחות עם ילדים יוכלו לשכור סירת פדלים כדי ליהנות מהרפתקה מלהיבה ומרגשת בלב העיר. התענוג הזה יעלה לכם בערך 200 CZk לשעה.

תערכו קניות בכיכר ואצלב

מדובר בשדרת הקניות המרכזית של העיר ובמרכז העסקי והתרבותי של פראג. באזור הכיכר התוססת ושוקקת החיים תמצאו מגוון עצום של מלונות, בתי כלבו ומרכזי קניות, משרדים, חנויות בוטיק, מסעדות ודוכני רחוב עם אוכל צ’כי אותנטי שיגרום לכם ללקק את הצלחת.

לאורך השנים, הכיכר המפורסמת הפכה למוקד הפגנות ומחאות רבות והתרחשו בה מספר אירועים היסטוריים חשובים ומכוננים (בעיקר בתקופת מהפכת הקטיפה בשנת 1989).

תטפסו על גבעת פטרין 

הגבעה הירוקה הנישאת מעל העיר ומתפרשת לגדות נהר הוולטאבה משלבת בין פארק מרהיב ביופיו לתצפית מדהימה על העיר.

מדובר במקום בילוי מושלם לזוגות, משפחות עם ילדים או כל מי שרוצה להתרחק מהרעש וההמולה של העיר הסואנת. תוכלו לערוך פיקניק מהנה בגינה המטופחת או ללגום בירה צוננת וליהנות מהנופים המדהימים הנשקפים מהפארק.

בנוסף, על הגבעה תמצאו העתק מוקטן של מגדל אייפל המספק את אחת מנקודות התצפית הטובות ביותר על העיר.

מעבר למגדל פטרין האייקוני שמושך אליו תיירים ותושבים מקומיים כאחד, כדאי לבקר בכנסיית המלאך מיכאל הנבנתה כולה מעץ במאה ה-17 והועתקה לפראג מאוקראינה. 

תבקרו בקוטנה הורה 

מומלץ לגוון ולהעשיר את הטיול שלכם בפראג עם קפיצה קטנה לעיירה הציורית קוטנה הורה המרוחקת כמה קילומטרים מבירת צ’כיה. היא התפרסמה בזכות כנסיית הגולגולות הייחודית המקושטת בלא פחות מ-40 אלף עצמות אדם.

מעבר לגולגולות ולעצמות המעטרות את תקרת וקירות הכנסייה, במרכז המבנה מתנוססת נברשת העשויה כולה מעצמות אדם.

בנוסף, תוכלו להתרשם מתיבה גדולה המציגה לראווה גולגולות שניזוקו ממגוון רחב של כלי נשק קטלניים ואכזריים מתקופת ימי הביניים.

אין ספק שמדובר באטרקציה מיוחדת ולא שגרתית, אבל לא בטוח אם המקום הטיפה קודר ומצמרר הזה באמת מתאים לילדים קטנים. 

תתרשמו ממגדל אבק השריפה 

אל תפספסו את המגדל המרשים הבנוי בסגנון גותי ושימש בתור אחד מ-13 שערי העיר המקוריים בימי הביניים. בניית המגדל החלה בשנת 1475 ולא קשה לנחש שהוא שימש לאחסון אבקת שריפה במהלך המאה ה-17.

הוא ניזוק קשות בשנת 1757 במהלך מלחמת שבע השנים ורוב הפסלים המעטרים את המגדל הוחלפו ושוחזרו בשנת 1876.

במגדל פועל מוזיאון קטן המספק שלל מידע מסקרן על ההיסטוריה העשירה שלו ואם תטפסו במעלה גרם מדרגות לולייני ארוך לקומה העליונה תוכלו להגיע לנקודת תצפית מרהיבה על העיר. כרטיס כניסה למגדל עולה 100 CZK.

תבקרו במצודת וישהראד 

בעוד שמצודת פראג גונבת את ההצגה ושואבת את כל התיירים אליה, מומלץ לבקר במצודה מרשימה נוספת ששימשה בתור המעון הרשמי של מלכי פראג.

למרות שמצודת וישהראד פחות מוכרת ומתוירת ממצודת פראג, יש המון סיבות טובות לעשות את הדרך לדרום העיר ולחקור אותה לעומק.

המצודה שנבנתה במאה ה-10 מכילה את הבניין העתיק ביותר שהשתמר בפראג- הרוטונדה של מרטין הקדוש. מעבר לשלל מבנים היסטוריים מרשימים, מהמצודה הנישאת בגאון על גבעה נשקפים נופים מרהיבים ביופיים של העיר.

למרות שמתחם המצודה פתוח לציבור הרחב לגמרי בחינם, הכניסה לחדרים וחלקים מסוימים שלה כרוכה בתשלום.

ביקור בבית המושל הישן יעלה לכם 60 CZK, כרטיס כניסה לגלריית וישהראד המרתקת עולה 20 CZK ואם תרצו לרדת למעמקי המרתף הגותי תצטרכו להיפרד מ-50 CZK. ניתן לעלות לתוך הביצורים ושער הלבנים המרשים של הטירה תמורת 60 CZK.

תכירו את העיר התת-קרקעית המסתתרת מתחת לפראג 

לצד הארכיטקטורה המרהיבה ואתרי החובה של העיר, מומלץ לצאת לסיור תת-קרקעי מרתק ויוצא דופן ולגלות מה מסתתר מתחת לאדמה.

מתחת לפראג תמצאו "עיר תת-קרקעית" שלמה המורכבת מרשת מסועפת של בונקרים, מרתפים, מחילות ומנהרות שחלק מהם הפכו למוזיאונים הפתוחים לציבור הרחב.

תוכלו לרדת לעומק של 5 קומות מתחת לעיר הסואנת, לצפות במזכרות ומיצגים מתקופת המלחמה הקרה ולקבל טעימה מפראג הסובייטית. סיור תת-קרקעי בפראג נמשך בערך שעתיים ועולה 450 CZK.

תהנו ממופע מוזיקה קלאסית 

פראג היא יעד מושלם עבור חובבי תרבות, מוזיקה ותיאטרון בזכות היצע בלתי נגמר של קונצרטים, פסטיבלים, מחזמרים ומופעים שונים.

בין אם אתם חובבי בלט, אופרה או מוזיקה קלאסית, תמיד תוכלו ליהנות ממופע מרהיב ומושקע שייחרט בזיכרונכם לזמן רב. תענוג מהסוג הזה יעלה לכם בין 100 ל-1,000 כתרים צ’כיים.

תבדקו את לוח המופעים של אחד מהתיאטראות המפורסמים של העיר כמו תיאטרון המוזיקלי קרלין, התיאטרון הלאומי או התיאטרון השחור Srnec שבו תוכלו ליהנות מהמופע הייחודי שהפך לאחד מסימני ההיכר של בירת צ’כיה. 

תבקרו במוזיאון פרנץ קפקא 

חובבי קפקא מושבעים יעופו על המוזיאון הזה, אבל מדובר באטרקציה מרתקת גם עבור אנשים שבכלל אינם מכירים את יצירותיו של קפקא ורוצים ללמוד על חייו ומשנתו של הסופר הצ’כי-יהודי המהולל.

קפקא שנולד בפראג בשנת 1883 נחשב לאחד מהסופרים החשובים והמשפיעים ביותר במאה ה-20.

המוזיאון שהוקם במבנה שבו נולד קאפקא מציג את המהדורות הראשונות והמקוריות של כמה מהיצירות המפורסמות והאהובות ביותר שלו (כמו הגלגול), קטעי יומן, רישומים אישיים, תמונות ותכתובות עם אנשים שונים.

בנוסף, מוצגים קטעי אודיו ייחודים ופסקול שנכתב במיוחד עבור התערוכה. עלות כרטיס למוזיאון היא 200 CZK.

תצטרפו לסיור אלטרנטיבי בפראג 

לאחר שסימנתם וי על כל האתרים המרכזיים והפופולריים ביותר של העיר, הגיע הזמן להתרחק ממסלולי התיירים השחוקים, העמוסים והלעוסים ולבחון את פראג מזווית ונקודת מבט אחרת.

סיור מודרך אלטרנטיבי יאפשר לכם לגלות מקרוב את פראג האחרת שרוב התיירים בכלל לא מכירים בדרך כיפית ולא שגרתית.

תגלו את מיצגי אמנות הרחוב המגניבים והמקוריים ביותר בעיר, ציורי גרפיטי בסמטאות חבויות, שווקים צבעוניים ותוססים, בורסות קריפטו חדשניות וגני בירה (ביר גארדן) שבהם המקומיים אוהבים לבלות.

העלות של סיור אלטרנטיבי בפראג שיאפשר לכם לחוות צדדים ורבדים נסתרים של העיר על 500 CZK ומעלה (רק תדאגו להזמין כרטיס מראש).

עלויות הטיול בפראג 

דרכון שעליו מונחים שטרות כסף ומצפן ומעליהם מטוס רקע אפור כהה

הוסטלים ואכסניות

חדר מעונות משותף המכיל 6-8 מיטות בהוסטל צנוע יעלה לכם בסביבות 200 CZK ללילה.

חיבור אינטרנט אלחוטי ללא כל עלות הוא מאפיין סטנדרטי וחלק מההוסטלים מציעים גם מטבח משותף או ארוחת בוקר הכלולה במחיר. אם לא בא לכם לחלוק את חדר השירותים עם אנשים זרים, חדר פרטי יעלה לכם לפחות 1,250 CZK ללילה.

תרמילאים יוכלו ללון באחד מאתרי הקמפינג מחוץ לעיר. המחיר של מקום בסיסי עבור אוהל ללא עמדות חיבור למים ולחשמל יעלה לכם 120 CZK ללילה.

תמורת שירותים נוספים כמו תשתית בסיסית עם חיבור לרשת החשמל וחנייה תצטרכו לפתוח את הכיס ולשלם מחיר כפול. כמובן שלא תוכלו להקים אוהל איפה שמתחשק לכם וללון בכל מקום ותצטרכו להיצמד לאתרי הקמפינג והמחנאות הרשמיים. 

מלונות זולים

המחיר ההתחלתי של חדר זוגי בסיסי במלון צנוע עומד על 900 CZK ומעלה לילה ובדרך כלל הוא מאובזר במתקני נוחות פשוטים כמו טלוויזיה, שקע חשמלי וקומקום להכנת תה או קפה.

חלק מהמלונות מציעים גם ארוחת בוקר בחינם. קחו בחשבון שמחירי המלונות בפראג מזנקים בחודשי הקיץ כאשר התפוסה בהם מרקיעה שחקים וקשה מאוד למצוא חדר פנוי במלון איכותי הקרוב למרכז העיר, ולכן מומלץ להקדים ולהזמין חדר זמן רב מראש. 

בפלטפורמות כמו Airbnb תוכלו למצוא מגוון רחב של דירות נופש במחירים שפויים. המחיר של חדר פרטי מתחיל ב-450 CZK ללילה בעוד שעבור דירה או בית נופש שלם, תצטרכו לשלם לפחות 800 CZK לכל לילה. 

אוכל

המטבח הצ’כי העשיר והמשביע מושפע מאוד מסגנונות הבישול של המדינות השכנות כמו גרמניה ופולין. כשאתם מבקרים במסעדה מקומית, תצפו למנות נדיבות המוגשות ברוחב לב ותתכוננו לאכול כמויות גדולות של מרקים, תבשילי קדירה, כרוב חמוץ, תפוחי אדמה, בשר צלוי וכופתאות.

אחת מהמנות המפורסמות והפופולריות ביותר במטבח הצ’כי היא גולאש- נזיד חזיר המתובל בפפריקה ומוגש עם קנדליקי (כופתאות לחם מסורתיות).

גם טרטר בקר (בשר בקר נא קצוץ בגסות) הוא מנה פופולרית, לצד מנות בעלות השפעה גרמנית מובהקת כמו נקניקיות עם כרוב כבוש ושניצל. חובבי המתוק והקינוחים חייבים לנסות בוצ’טי- לחמניה רכבה ונתוקה הנמסה בפה. 

מחפשים מסעדות טובות ושוות בפראג? כמה מקומות מומלצים שכדאי לקפוץ אליהם כוללים בין השאר את בר היין האלגנטי Vinograf, המסעדה הצמחונית Country Life, מוזיאון הבירה של פראג המאפשר לטעום מגוון מסחרר חושים של בירות מסורתיות המיוצרות במבשלת בירה עתיקה לצד מנות מהמטבח המקומי ומסעדת Pivovar U Medvídků המפורסמת בה תוכלו לטעם את מיטב מנות הדגל של המטבח הצ’כי המסורתי. 

ארוחה לא יקרה במסעדה מקומית אותנטית תעלה לכם לפחות 265 CZK, בעוד שארוחה ברשת מזון מהיר כמו מקדונלד’ס תעלה לכם בערך 150 CZK.

אם נמאס לכם מבשר חזיר וכופתאות ותרצו להתפרע עם אוכל הודי, תצטרכו להוציא בערך 300 CZK בעוד שפיצה גדולה תעלה לכם בסביבות 325 CZK.

ארוחה בת שלוש מנות ומשקה במסעדה צ’כית מסורתית תעלה לכם בערך 800 CZK, ואם תרצו ללגום בירה טעימה תצטרכו להיפרד מעוד 50 CZK. אם תרצו לסיים את הארוחה בטעם טוב עם כוס קפוצ’ינו איכותי, תצטרכו לשלם על התענוג הזה בערך 58 CZK.

אם אתם מתכננים לבשל לעצמכם ולהימנע מלאכול בחוץ, סל מצרכים בסיסי לשבוע הכולל לחם, גבינה, פירות וירקות עונתיים ומעט בשר יעלה לכם בערך 375-400 CZK.

טיפים שיעזרו לכם לחסוך המון כסף בפראג!

למרות שפראג היא יעד תיירותי נחשק ומבוקש במיוחד, היא ידועה במחירים הסבירים והנגישים שלה, במיוחד אם תלונו ברובע פראג 1 הכולל את רוב מוקדי העניין והמשיכה המרשימים והידועים ביותר בעיר.

עם זאת, אף פעם לא מזיק ללמוד איך לחסוך כסף בטיול הבא שלכם בפראג וליהנות מכל מה שיכולה להציע אחת מהערים היפות ביותר באירופה בלי לקרוע את הכיס ולרוקן את הארנק. לפניכם כמה עצות זהב לטיול זול בבירת צ’כיה:

  • תדלגו על המסעדות ובתי הקפה באזור גשר קארל- הרובע הציורי סביב הגשר המרשים שהפך לאחד מסמלי העיר מלא במלכודות תיירים שעדיף להתרחק מהן. המסעדות והמזללות באזור התוסס ושוקק החיים הזה שכל המבקרים בעיר נוהרים אליו בהמוניהם מציעות אוכל בינוני במחירים מופקעים. לכן, תאכלו עם המקומיים במסעדות אותנטיות המגישות אוכל משובח במחיר מצחיק. במרחק של כמה רחובות בלבד תוכלו ליהנות מאוכל הרבה יותר טעים ולחסוך הון תועפות. 
  • הירשמו לסיור מודרך בחינם- אין דרך טובה יותר לחקור את פראג ולהתרשם מהארכיטקטורה עוצרת הנשימה שלה מאשר לשוטט במבוך הסמטאות הציוריות והכיכרות המרשימות שלה במסגרת סיור מודרך. תוכלו להכיר לעומק את האתרים היפים והמרהיבים ביותר בעיר וללמוד על ההיסטוריה והמורשת המרתקת והמפוארת שלהם מפי מדריך מנוסה ובקיא שחי ונושם את העיר המדהימה הזאת. והקטע הכי טוב שתוכלו ליהנות מכל זה בלי להוציא שקל. אז תבחרו את סוג, נושא ופורמט הסיור המודרך שמדבר אליכם ואל תשכחו להשאיר טיפ למדריך. 
  • תבקרו באתרים החינמיים של העיר- פראג מלאה במגוון עצום של פארקים, גנים, ארמונות וכנסיות שתוכלו לחקור ולהכיר מקרוב לגמרי בחינם. אל תחמיצו את הביקור בגני ולנשטיין המטופחים השוכנים בארמון הנושא את אותו השם ותשוטטו בין המזרקות, הפסלים והטווסים שמסתובבים חופשי באחת מהריאות הירוקות היפות ביותר בפראג. בקיץ הפארק מארח שפע קונצרטים והופעות חיות ללא כל עלות, כך שאל תשכחו לבדוק את הלו"ז. אתרי חובה נוספים הפתוחים לציבור הרחב ללא כל עלות הם קתדרלת ויטוס הקדוש, כנסיית ניקולס הקדוש וכנסיית "גבירתנו מלפני טין".
  • תמצאו אוכל זול וטעים- למרות שפראג אינה בירת הקולינריה העולמית, אם תתרחקו מהאזורים הסואנים והמתוירים במרכז העיר, תוכלו לגלות שפע מסעדות מעולות המגישות מנות מסורתיות מהמטבח הצ’כי במחירים נגישים ושווים לכל כיס. בנוסף, אל תחמיצו את אוכל הרחוב המעולה בפראג. תשוטטו בין שלל הדוכנים ותספגו את הטעמים, הניחוחות והצלילים המיוחדים. 
  • תביאו איתכם בקבוק שתייה אישי- מי הברז בפראג בטוחים וראויים לשתייה, כך שתוכלו לקחת בקבוק שתייה רב פעמי כדי לא לסחוב שישיות מים מינרליים מהסופר ולהתעסק עם טונות בקבוקי פלסטיק מזהמים.
  • תישארו אצל המקומיים- בפראג תמצא קהילת Couchsurfing (גלישת ספה בתרגום חופשי) גדולה, חמה ומפותחת שתאפשר לכם לחסוך כסף על המלון בעיר ולשהות כמעט בחינם אצל תושב מקומי שישמח לארח אתכם. לא רק שתחסכו המון כסף, אלא שגם תוכלו להתחבר עם תושב מקומי שישמח להכיר לכם את העיר. רק אל תשכחו שפראג היא יעד מבוקש ופופולרי במיוחד, כך שמומלץ לתאם את פרטי הלינה עם המארח שלכם מוקדם ככל האפשר ולא להמתין לרגע האחרו כי יהיה לכם קשה מאוד למצוא "ספה" פנויה. 

תקציב הטיול שלכם

המחירים הנוחים והנגישים של בירת צ’כיה הפכו אותה ליעד מועדף על תרמילאים, סטודנטים וצעירים שרוצים ליהנות משפע האטרקציות, האתרים ומקומות הבילוי של אחת מהערים היפות והרומנטיות ביותר באירופה בלי לפשוט את הרגל ולרוקן את הארנק. 

בעלי תקציב מוגבל

אם אתם תרמילאים בעלי תקציב מוגבל ומצומצם שחוסכים כל שקל, תצטרכו לבנות על תקציב יומי של 810 כתרים צ’כיים (CZK) ביום.

ברמת המחיר הזאת, תוכלו להרשות לעצמכם לינה בחדר מעונות בהוסטל צנוע, להתנייד ברחבי העיר בתחבורה הציבורית, לבשל את רוב הארוחות בעצמכם ולהסתפק באוכל רחוב בסיסי וסיורים חינמיים ברחבי העיר.

כמובן שארוחת שחיתות במסעדות שף יוקרתיות או בילוי במועדון יקר הם מחוץ לתחום. אם לחטוף נקניקיה ברחוב פחות מתאים לכם ותרצו לפקוד כמה פאבים ומקומות בילוי, תצטרכו להגדיל את התקציב שלכם ולהקצות בערך 1,000 CZK ביום. 

בעלי תקציב ממוצע

התייר הממוצע שלא מוכן לשפוך יותר מדי כסף על חופשה ב"עיר בעלת אלף הצריחים" יצטרך להוציא מהכיס בסביבות 1,700-2,000 כתרים צ’כיים ביום.

תוכלו לשכור דירת נופש באתר Airbnb או חדר פרטי באכסנייה טובה, לקחת מונית מדי פעם ולהשתתף בכמה פעילויות כמו סיור טעימות יין או רפטינג מחוץ לעיר.

בתקציב הזה לא תתקשו לאכול בחוץ ולחקור את סצנת המסעדות התוססת של העיר, כמו גם ליהנות מכמה קוקטיילים משובחים בפאב אופנתי. 

בעלי תקציב מפנק

אם החלטתם להתפנק בחופשה שלכם בפראג בלי להגביל את עצמכם, תצטרכו להקצות תקציב יומי של 4,700 כתרים צ’כיים.

זה יספיק לכם ללינה במלון 4 כוכבים איכותי, לאכול במיטב המסעדות מתי שמתחשק לכם, לקחת שייט בנהר וולטאבה הקסום עם אלכוהול ללא הגבלה, לגהץ את האשראי בחנויות בוטיק יוקרתיות ולשכור רכב כדי לנסוע לאתרים מרתקים בסביבות העיר.

מבחינת סצנת מלונות היוקרה בפראג- השמיים הם הגבול! למרות שהיא קורצת למטיילים חסכוניים יותר, לפראג יש המון מה להציע גם למבקרים אמידים בעלי כיסים עמוקים המחפשים חופשה אקסקלוסיבית ויוקרתית במיוחד. 

התניידות ותחבורה בפראג 

התחבורה בפראג מגוונת ותוכלו לבחור ממגוון אפשרויות:

תחבורה ציבורית

תעריפי כרטיסי הנסיעה במערכת התחבורה הציבורית של פראג מתבססים על פרק הזמן שהם מכסים. הכרטיסים תקפים לטווחי זמן שונים, החל מחצי שעה (בעלות 24 CZK) ועד לתשעים דקות (32 CZK).

תוכלו למצוא גם כרטיסיות המקנות נסיעה ללא הגבלה ליום שלם (110 CZK) או במשך שלושה ימים (130 CZK). מערכת הרכבת התחתית של פראג מורכבת מארבעה קווים (A, B, C ו-D) הנוסעים בתדירות גבוהה בין השעות 4:45 לפנות בוקר ועד חצות. 

אוטובוסים

באזורי העיר שרשת המטרו אינה מכסה ומגיעה אליהם, פועלים קווי אוטובוס. אם תחנת האוטובוס מסומנת באות “M”, זה אומר שתוכלו לצאת מהאוטובוס ולהמשיך את הנסיעה שלכם ברכבת התחתית.

כרטיסי הנסיעה עובדים במתכונת זהה לרכבת התחתית והאוטובוסים נוסעים בתדירות גבוהה של 6-8 דקות בשעות השיא, וכל 10 עד 20 דקות בשאר היום.

זמני ההמתנה לאוטובוס עלולים להיות ארוכים יותר בסופי שבוע ולעמוד על 15-30 דקות. קחו בחשבון שעומדים לרשותכם גם קווי לילה הפועלים מחצות ועד ל-4:30 לפנות בוקר. 

השכרת אופניים

רכיבה על אופניים היא דרך כיפית ובריאה לחקור את העיר ובמקביל לשמור על כושר. בפראג תמצאו שלל שירותי השכרת אופניים שונים.

חברת Okolo הממוקמת בלב ליבה של העיר העתיקה של פראג- הרובע המתויר והמרתק ביותר בעיר, מציעה אביזרים וציוד נלווה כמו קסדה ומנעול ללא כל עלות על כל זוג אופניים שתשכרו.

מחיר השכרת אופניים מתחיל מ-200 CZK לשעה אחת ומגיע ל-400 CZK תמורת יום שלם (24 שעות).

מוניות

התעריף ההתחלתי עבור הזמנת מונית בפראג הוא 40 קורונות צ’כיות בתוספת 24 CZK לכל קילומטר שהיא עוברת. מומלץ בחום לוותר על נסיעה במונית הדי יקרה (אלא אם כן אין לכם ברירה אחרת).

המרחקים בין האטרקציות הפופולריות והמרכזיות ברובעים ההיסטוריים של העיר די קצרים ולכן תוכלו לשוטט ביניהם בלי בעיה ברגל.

הליכה היא ללא ספק הדרך הבריאה, היפה והיעילה ביותר להכיר את שלל פינות החמד ושכיות החמדה של העיר היפהפיה. אם תרצו לנסוע בין רובעים שונים ואזורים מרוחקים בעיר, תמיד תוכלו להשתמש בחשמלית או ברכבת התחתית. 

נסיעה שיתופית

מדובר באלטרנטיבה זולה למוניות היקרות ואובר מתקתק כמו שעון בעיר. עלות הנסיעה עומדת על 10 כתרים צ’כיים בלבד לכל קילומטר, כך שמומלץ להשתמש באובר במקום לתפוס מונית ברחוב. 

השכרת רכב

ממש אין צורך לשכור רכב כדי להתנייד ברחבי פראג ותוכלו להסתמך על מערכת התחבורה היעילה והמתקדמת של העיר כדי לסמן וי על האטרקציות העיקריות שלה.

אבל אם אתם מתכננים לצאת לטיול של חצי יום או יום שלם מחוץ לפראג ולבקר בכמה מקומות מרתקים בסביבותיה, השכרת רכב יכולה להיות אופציה נוחה ומשתלמת.

עלות השכרת רכב בפראג נעה סביב 450 CZK ומעלה ביום. רק תיירים בני 21 ומעלה יכולים לשכור רכב ולנהוג בצ’כיה. 

מתי כדאי לנסוע לפראג? 

התקופה הטובה והמומלצת ביותר לביקור בפראג היא באביב והתחילת הסתיו כשהטמפרטורה נוחה ונעימה והעיר מתרוקנת מהמוני התיירים הנוהרים אליה בקיץ.

בגלל האקלים הקריר יחסית בפראג, חודשי הקיץ החמים ושטופי השמש (מזג האוויר מתחמם והטמפרטורה ממריאה ל-21 מעלת צלסיוס) נחשבים לשיא עונת התיירות בעיר- מה שאומר שמחירי הטיסות והמלונות מזנקים עקב הביקוש האדיר.

לעומת זאת, באביב ובתחילת הסתיו תוכלו ליהנות משמיים צלולים, טמפרטורה די נעימה של 10 עד 15 מעלות צלסיוס ומחירים הרבה יותר אטרקטיביים ומשתלמים.

גם חג המולד הוא אחת מהתקופות הרומנטיות והיפות ביותר לטיול בפראג. הטמפרטורות צונחות אל מתחת לאפס והעיר מתכסה בלבן, אבל תוכלו להתחמם ולבלות בשלל הפסטיבלים ושווקי הכריסמס הייחודיים. 

מרץ- מאי 

תוכלו לתפוס את פראג במיטבה בחודשי האביב. מזג האוויר בחוץ נוח ונעים ונחיל התיירים השוטף את העיר בקיץ עדיין לא הגיע.

תוכלו למצוא מלונות איכותיים הממוקמים במרכז העיר במחירים אטרקטיביים ונגישים, למרות שעדיין תצטרכו להזמין את החדר שבועיים מראש לכל הפחות.

מבחינת מזג האוויר, הטמפרטורות בחוץ ינועו בטווח של 5 עד 15 מעלות, אבל הימים יתארכו והאוויר יתחמם, למרות שאסור להמעיט בערכה של הרוח הקרירה בעיר וחשוב להתלבש בהתאם.

כדי להגן על עצמכם מרוח מקפיאה החודרת לעצמות ולצלוח בשלום את הטיול בלי להתקרר ולהצטנן, חשוב לארוז בגדים חמים ולהתלבש בשיטת השכבות כדי להרגיש בנוח בכל מזג אוויר. 

אירועים בולטים שכדאי לשים אליהם לב: 

מרתון פראג (אפריל)

פסטיבל האוכל של פראג (מאי)

נשפי הסיום של פראג (מאי)

 פסטיבל המוזיקה הבינלאומי של פראג (מאי-יוני)

פסטיבל "האיים המיוחדים של פראג" (מאי-יוני)

ספטמבר-אוקטובר 

תקופה מצוינת נוספת לטיול בפראג היא הסתיו. הטמפרטורות נעות בין 5 ל-15 מעלות צלסיוס, כך שאל תשכחו לארוז לטיול בגדים חמים.

למרות שלא מדובר בעונת השיא שבה הביקוש למקומות לינה בעיר מרקיע שחקים, פראג פופולרית בכל ימות השנה ולכן מומלץ לא לחכות לדקה ה-90 ולהקדים להזמין חדר במלון הרצוי לפחות שבועיים-שלושה מראש. 

אירועים בולטים שכדאי לשים אליהם לב: 

פסטיבל דבוז’אק בפראג (ספטמבר) 

מרוץ לילה גרנד פרי בירל בפראג (ספטמבר) 

בטיחות 

פראג היא אחת מהערים הבטוחות ביותר באירופה, נקודה. צ’כיה ידועה בשיעורי הפשיעה הנמוכים ובגופי הביטחון המיומנים והמצוידים היטב שיגיבו באופן מיידי ומקצועי לכל איום ואירוע חריג שאתם עלולים להתמודד איתו במהלך הטיול בעיר היפהפייה, מה שאומר שתוכלו ליהנות מכל מה שיש לה להציע בראש שקט וללא חשש. 

עד כמה פראג בטוחה לתיירים? 

מאז נפילת מסך הברזל בתחילת שנות ה-90, פראג המציאה את עצמה מחדש והפכה לאחד מהיעדים התיירותיים הפופולריים והאהובים ביותר באירופה.

קשה לחשוב על עיר אירופאית אחרת שיכולה להתחרות בכמות המבנים והשרידים ההיסטוריים השמורים היטב שתמצאו בפראג.

כמובן שמוקדי המשיכה ההומים של העיר הפכו לכר פורה לכייסים, נהגי מוניות רמאים ורוכלים מפוקפקים המנסים להפיל בפח תיירים תמימים.

העובדה הזאת אינה הופכת את פראג לעיר פחות בטוחה ומהנה לטייל בה, אבל חשוב להקפיד על כללי הבטיחות והזהירות הבסיסיים כדי למנוע מכל הנוכלים הערמומיים האלה לעקוץ אתכם ולהרוס את הטיול החלומי שלכם.

כל עוד תהיו ערניים וזהירים, תשמרו היטב על הארנק והחפצים שלכם, תתרחקו מדמויות חשודות ותפעילו את ההיגיון והשכל הישר, תצלחו את החופשה שלכם בפארג ללא בעיות ותקריות לא נעימות.

עד כמה פראג בטוחה ביחס לערים אחרות?

עדיין אוכלים סרטים עד כמה פראג בטוחה? אי אפשר להתווכח עם העובדות: צ’כיה מדורגת במקום התשיעי והמאוד מכובד בדו"ח מדד השלום העולמי המודד את רמת הבטיחות והשלום של מדינות שונות ברחבי העולם.

הדירוג היוקרתי מתבסס על גורמים כמו רמת הפשיעה והאלימות במדינה, איומים חיצוניים וסכסוכים צבאיים מתמשכים.

פראג זוכה לנתונים מחמיאים גם במדד הפשיעה העולמי של חברת Numbeo ותופסת את המקום ה-47 מתוך רשימה ארוכה של 319 ערים שונות מכל רחבי העולם. 

מדיניות התשר בפראג

שטר של 5 דולר מומח מתחת לפעמון שירות טיפ רקע חום

אחת הדילמות הנצחיות של כל תייר היא כמה טיפ צריך להשאיר בלי לצאת פראיירים ולהעליב את המקומיים. לפניכם כמה טיפים חשובים בנוגע להשארת טיפ בפראג.

קודם כל, בצ’כיה נהוג ומקובל להשאיר טיפים בתור צ’ופר על השירות שקיבלתם. תיירים בדרך כלל משאירים תשר בגובה 10% לפחות מסכום החשבון.

כמובן שלא מדובר במדע מדויק עם חוקים ברורים שחייבים להיצמד אליהם והמנהג לתת טיפים חדש יחסית בצ’כיה.

אם בעבר היה מצופה שרק תיירים יפזרו טיפים נדיבים, כיום גם יותר ויותר תושבים מקומיים נוהגים להשאיר תשר על השירות שהוענק להם. 

שירות הלקוחות בצ’כיה שונה לגמרי מזה שתקבלו בדרך כלל במדינות אחרות. אל תצפו לשירות סחבקי, שכונתי וחברי יתר על המידה עם חיוך מזויף.

הצ’כים מעריכים הרבה יותר שירות מקצועי, יעיל וענייני. לכן כשאתם מחליטים האם ברצונכם להשאיר טיפ, תצטרכו לשפוט את טיב ואיכות השירות עצמו ולא את היחס החם והחברי של נותן השירות. 

מתי צריך לתת טיפ בעת הטיול שלכם בפראג? תסתמכו על כלל האצבע הבא: למעט מסעדות ובתי קפה, אף אחד לא מחויב לתת טיפים בפראג וזה נתון לשיקול דעתכם הבלעדי.

אם אתם מרוצים מהשירות שקיבלתם, אין כל סיבה שלא תפרגנו בטיפ סמלי, אבל הבחירה נמצאת בידיים שלכם. אם אתם מתלבטים האם צריך להשאיר טיפ, פשוט תעגלו את החשבון או תשאירו תשר בגובה של 5 עד 10 אחוזים מסכום התשלום, זה כל הסיפור.

הענקת טיפ במלונות פחות מקובלת ונפוצה בפראג, למרות שזה אף פעם לא מזיק לתת טיפ צנוע לנותני השירות במלון בתור הערכת תודה.

אם אתם לנים במלונות יוקרה בעיר, רוב הסיכויים שתיתקלו בנושא מזוודות אדיב ומנומס שייסחב את כל הכבודה שלכם ישירות לדלת החדר.

אם הוא עשה את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר, אין שום סיבה שלא תפנקו אותו בכמה אירו. זה נכון גם לשירות הקונסיירז’ במלון, אם נתקלתם בנציגים ידידותיים ומסבירי פנים שיצאו מגדרם כדי למלא את הבקשות המיוחדות שלכם ולהפוך את השהות שלכם למפנקת ובלתי נשכחת באמת, תשאירו להם טיפ בגובה 10% לאור הערכה על השירות המסור והמקצועי שלהם.

אם החדר שלכם תמיד היה נקי ,מבריק ומצוחצח לאורך השהות שלכם, תשאירו כמה קורונות צ’כיות על השולחן לחדרנית בסוף הטיול.

שאלות ותשובות 

בחורה בחולצה ורודה ושיער חום חלק חושבת יד על הלחי רקע סגול

מה הפך את פראג לאחת מהערים המפורסמות והמתוירות ביותר בעולם?

פראג עמוסה במגוון עצום של פנינות ארכיטקטוניות מרהיבות משלל תקופות שונות. המבקרים בעיר יכולים לפגוש פלאי אדריכלות שמורים היטב במגוון זרמים וסגנונות כמו גותי, בארוק ורנסנס היוצרים תפאורה עוצרת נשימה שאי אפשר לעמוד בפניה.

פראג הייתה מוקד שלטוני ותרבותי במשך מאות רבות ושימשה בתור בירת האימפריה הרומית הקדושה בתקופת שלטונו של הקיסר קרל הרביעי.

כמה מהאטרקציות התיירותיות המפורסNות והפופולריות ביותר שאסור לפספס בעת טיול בעיר כוללות בין השאר את מצודת פראג- אחת מהגדולות והעתיקות ביותר באירופה, גשר קרל המרשים, השעון האסטרונומי, הרובע היהודי ומצודת וישהראד (Vyšehrad).

באיזו שפה מדברים בפראג ובצ’כיה?

השפה הרשמית ברפובליקה הצ’כית (וכמובן גם בעיר הבירה שלה פראג) היא צ’כית, שפה סלאבית המדוברת על ידי 10 מיליון אנשים וקרובה לסלובקית (תושבי המדינות השכנות יכולים להבין בקלות אחד את השני) ולשפות סלאביות אחרות. 

עד כמה מפותחת ויעילה התחבורה הציבורית בפראג?

תשמחו לשמוע שפראג מתגאה באחת ממערכות התחבורה המתקדמות והנוחות ביותר באירופה הזוכה לפופולריות רבה בקרב התיירים והתושבים המקומיים כאחד בזכות מחירי הנסיעה הזולים וההתמצאות הפשוטה והמהירה.

מערכת התחבורה העירונית הכוללת אוטובוסים, חשמליות ורכבת תחתית (4 קווים שונים) מקשרת את כל חלקי העיר וסביבותיה. התחבורה הציבורית היא הדרך הזולה, הנגישה והמומלצת ביותר להתנייד ברחבי העיר. כל מה שתצטרכו לעשות זה לרכוש את כרטיס הנסיעה המתאים והמשתלם ביותר עבורכם, לא לשכוח לתקף אותו ואתם מוכנים לצאת לדרך!

מהן תקנות ומגבלות צריכת האלכוהול בפראג?

תושבי פראג בפרט והצ’כים בכלל מתגאים בבירות המקומיות שלהם, מחשיבות אותן לטובות בעולם ושותים מהן לא מעט, כך שלא תהיה לכם שום בעיה ליהנות מבירה משובחת במחירים נוחים ושווים לכל כיס. אבל קחו בחשבון שהמקומיים מתייחסים באפס סובלנות להתנהגות גסה, פוגענית ולא הולמת עקב צריכת יתר של אלכוהול.

צריכת אלכוהול במקומות ציבוריים במרכז העיר תעלה לכם ביוקר ותשאיר לכם טע מר בפה כי תצטרכו לשלם קנס כבד בגובה 10,000 קורונות (CZK) שהם בערך 400 אירו. עם זאת, פראג היא גן עדן אמיתי לחובבי אלכוהול ובירות שבה ניתן למצוא מבחר רחב של מקומות המגישים ומוכרים משקאות חריפים מסביב לשעון.

השורה התחתונה 

בחורה במעיל עור וכובע צמר עומדת על גשר בפראג מחייכת ומרימה אגודל

קו הרקיע של פראג הוא אחד מהרומנטיים, המרהיבים והקסומים ביותר באירופה. העיר מלאה בכנסיות, מצודות, ארמונות, גשרים ופנינות ארכיטקטורה מדהימות שהצריחים שלהן מבצבצים אל מעל העיר ומשקיפים עליה ממעוף הציפור.

כל טיול באחת מהערים המתוירות והמרשימות ביותר באירופה לא יהיה שלם בלי לעלות אל אחת משפע נקודות התצפית המשקיפות על העיר היפהפיה בשעות בין הערביים כדי לצפות בשקיעה המהפנטת ולהבין מדוע פראג מכונה "העיר הזהובה".

בכל פינה של העיר תמצאו יופי עוצר נשימה שייחרט בזיכרונכם לזמן רב. למרות שפראג אינה עיר גדולה, היא מציעה שפע בלתי נגמר של אטרקציות תיירותיות ואפשרויות בילוי, בידור וקניות.

גם אם אינכם חובבי היסטוריה, תרבות ומוזיאונים, אתם תוקסמו מהעיר הכיפית והמהממת. אם אתם רוצים ליהנות מחופשה חלומית באירופה הקלאסית בלי לשבור את הכיס ולרוקן את הארנק, פראג תתאים לכם כמו כפפה ליד.

אין לנו ספק שהמדריך המקיף הזה יעזור לכם להיסגר על מקום הלינה המושלם עבורכם בפראג בכלום זמן וללא מאמץ. נסיעה טובה!

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן