מלונות מומלצים בבודפשט: 9 מלונות מומלצים בבודפשט לשנת 2024 [מדריך בחירה]

מחפשים חופשה מהחלומות שלא תקרע לכם את הכיס? קבלו קופון הנחה שווה שיחסוך לכם בחופשה הבאה.

last minute – אתר התיירות עם המחירים הכי אטרקטיביים בשוק.
הקלידו את הקוד lmpink24 ותקבלו 25$ הנחה בהזמנה מעל 400$. לחצו כאן למציאת החופשה המושלמת!

אם אתם מחפשים מלונות מומלצים בבודפשט הגעתם למקום הנכון. בודפשט הפכה לאחד מהיעדים האהובים ביותר על הנוסע הישראלי בזכות שילוב מנצח של ארכיטקטורה מרשימה, היסטוריה ומורשת עשירה ומפוארת, מרחצאות תרמיים מפנקים, אוכל מצוין, חיי לילה תוססים ואינספור אטרקציות ואפשרויות שופינג ובילוי ולא פחות חשוב- במחירים נוחים ושווים לכל כיס.

בירת הונגריה ומחוז פשט (Pest megye) היא גם מרכזה הפוליטי, המסחרי, התרבותי והתעשייתי של המדינה. מדובר בעיר הגדולה ביותר בהונגריה בפער ניכר מכל השאר שבה מתגוררת חמישית מאוכלוסיית המדינה. 

ממהרים? הנה 3 המלונות המובילים בדירוג שלנו:

השורה התחתונה
הבחירה שלנו
Aria Hotel Budapest
Aria Hotel Budapest
מיקום מושלם
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
אם אתם מחפשים חופשה מפנקת עם אווירה ייחודית, שירות ברמה גבוה ונוף מרהיב, כדאי לכם בלי ספק לבדוק את מלון Aria הממוקם בקרבת בזיליקת סנט סטפן.
במקום השני
Callas House
Callas House
אווירה ייחודית
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
מלון הבוטיק המקסים הזה מציע חדרים נוחים, מאובזרים ונקיים. השילוב עם מיקום בקרבת תחנות מטרו ובית האופרה הפך אותו לאהוב במיוחד על מטיילים.
תמורה טובה למחיר
Hotel Clark בודפשט
Hotel Clark
ארוחת בוקר מפנקת
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
מלון Clark מציע חוויית אירוח מושלמת בשביל זוגות עם כל האבזור שתצטרכו ועם ארוחת בוקר בסטנדרט גבוה ביחס לאירופה.

בעשורים האחרונים בודפשט התנערה מהעבר הסובייטי האפרורי שלה והמציאה את עצמה מחדש בתור מוקד תרבות ואמנות תוסס ושוקק חיים המציע שילוב שובה עין של ישן וחדש.

אחת מהערים היפות והציוריות ביותר באירופה מספקת תמהיל ייחודי של הוד והדר אימפריאלי ואווירה צעירה ובועטת.

שרידים עתיקים, ארמונות אלגנטיים וגשרים רומנטיים משתלבים בצורה הרמונית עם מבנים חדישים ומודרניים בעיצוב טרנדי ועכשווי. הניגודים האלה הם סוד הקסם של בירת הונגריה שמושכת אליה תיירים רבים המתאהבים בעיר הנפלאה. 

החל ממלונות פאר היסטוריים המספקים פינוק אולטימטיבי ועד לאכסניות זולות ודירות נופש צנועות, סצנת המלונות הרבגונית של בודפשט מבטיחה שכל אחד ימצא מקום לינה איכותי שיקלע לצרכים, לטעם ולכיס שלו.

כדי שלא תלכו לאיבוד במבחר אפשרויות הלינה העצום והמבלבל בבודפשט, החלטנו לעשות סדר בבלאגן ולמצוא עבורכם את המלונות הטובים והשווים ביותר בבודפשט שיספקו תמורה מלאה לכסף שלכם וישדרגו את החופשה הבאה שלכם בבירת הונגריה. 

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

9 המלונות הכי טובים בבודפשט לשנת 2024

1

Aria Hotel Budapest

עיצוב ייחודי
הבחירה שלנו
המקום הראשון שלנו בדירוג הוא מלון שמשלב עיצוב, שירות, מיקום, פינוק וחוויית שהות שלא תשכחו.

המלון הייחודי הזה המעוצב בהשראה מוזיקלית ונמצא בסמוך לבזיליקת אישטוון הקדוש הוא ללא ספק אחד מהמלונות הטובים והשווים ביותר בבודפשט שיעשה לכם שמח באוזן, בעין ובלב.

לרשות אורחי המלון עומדים חדרים מרווחים המעוצבים בטוב טעם, גינה מטופחת עם פסנתר עתיק יומין, ספא מפנק עם בריכת שחייה ורופטופ בר מגניב עם אוכל ומשקאות מצוינים ונופים מרהיבים של העיר. 

2

Callas House

במקום השני
מיקום מרכזי
מלון קסום ומפנק בסגנון בוטיק שיעניק לכם חופשה יוצאת דופן.

המלון האלגנטי הזה שנפתח לאחרונה יכול להתגאות במיקום מנצח בשדרות אנדראשי- "השאנז אליזה" של בודפשט.

אם אתם מתכננים ללכת למופע אופרה במהלך הטיול שלכם בבודפשט, לא תמצאו מקום לינה טוב יותר מהמלון הזה הנמצא בסמוך לבית האופרה המפורסם של העיר. 

3

Hotel Clark

פופולרי
בר מודרני
מלון מודרני, מעוצר בטוב טעם עם חדרים מרווחים ונוחים, שירות מעולה ובר שאהוב גם על המקומיים.

מלון הבוטיק הזה המיועד למבוגרים בלבד מתאים כמו כפפה ליד לחובבי סטייל ויוקרה שרוצים ליהנות מחופשה מפנקת בלב בודפשט.

מעבר למיקום החלומי מול גשר השלשלאות המפורסם, הרופטופ בר בגג המלון ורוב החדרים מציעים נופים מרהיבים של הדנובה הכחולה.

4

Corinthia Hotel Budapest

יוקרה ופאר
שירות מעולה
אם אתם מחפשים חופשה מפנקת ומפוארת, מלון Corinthia יספק לכם כל מה שאתם צריכים בשביל חופשה מהחלומות.

אף מלון אחר בבירת הונגריה לא יכול להשתוות להוד ולהדר של מלון היוקרה המפואר הזה. חיפוי השיש הנוצץ, החלונות הפנורמיים ופריטי הריהוט האלגנטיים בלובי המהודר יגרמו לכם להרגיש כמו אריסטוקרטים אמיתיים. 

המלון מחולק לשלושה אגפים עם שפע של פינות ישיבה, גינות ופינות מטופחות, רצפות שיש ותחושה שפסעתם אל תוך ארמון מלכותי. השירות כמובן בהתאם. כל בקשה שלכם תיענה בנדיבות ובתשומת לב.

5

The Living Quarters

דירות נופש
מטבח מאובזר
אוקיי תזרמו איתי רגע. מלון הדירות הזה שונה מכל מה שראיתם, אבל אם אתם חובבי אומנות ומוכנים לנסות משהו שונה, העיצוב המיוחד שלו יכבוש אתכם.

דירות הנפש הייחודיות האלה המשתייכות לרשת Brodyland בולטות בנוף בזכות עיצוב מקורי,צבעוני ובועט שיעיף לכם את המוח.

חובבי אמנות מודרנית עם ראש פתוח וחשיבה מחוץ לקופסה יעופו על סגנון השיק הזרוק של מלון הדירות המגניב הזה המשקף את סצנת האומנות העכשווית החדשנית ופורצת הגבולות של בודפשט.

6

Kempinski Hotel Corvinus Budapest

מתאים לכולם
מודרני
העיצוב העכשווי, הנקי והמינימליסטי של המלון, המיקום המצוין שלו והשירות ללא רבב הופכים אותו לבחירה מעולה שלא תתחרטו עליה לרגע.

בניגוד למלונות יוקרה מפורסמים אחרים בבודפשט הנמצאים באחוזות מפוארות מהמאה ה-19, מלון קמפינסקי שוכן במבנה מודרני הבנוי מקירות זכוכית ובטון חשוף.

המלון מציע חדרים וסוויטות מרווחות ומתאים לזוגות ולמשפחות המגיעים לטיול בעיר. הוא מדורג כמלון חמישה כוכבים ומציע מגוון שירותים וביניהם שירותי שמרטפות, גיהוץ, קונסיירז' וסיורי הליכה.

הספא המפנק של המלון מציע מגוון טיפולים טבעיים ועיסויים. שימו לב שמרכז הבריאות והספא שלהם עובר שיפוצים ולכן כדאי לוודא שהוא כבר נפתח לאורחים.

7

New York Palace Budapest

מונגש לנכים
מרווח
תשומת הלב לפרטים במלון הזה תהפוך את החופשה שלכם לתענוג.

יש סיבה טובה לכך שהמלון הזה נקרא ארמון. הוא שוכן במבנה היסטורי מהמאה ה-19 שהעיצוב החיצוני היפהפה והמוקפד שלו גונב את ההצגה ובולט לקילומטרים גם היום.

החל מהעמודים והתבליטים המרשימים בכניסה למלון ועד לתקרה המצוירת בקפה ניו יורק, כל פרט במלון הזה משדר סטייל ויוקרה.

8

Continental Hotel Budapest

בקרבת הרובע היהודי
מתקני בריאות
מלון קונטיננטל ממוקם ממש בקרבת בית הכנסת והרובע היהודי אז אם חשוב לכם לשלב מיקום עם סטנדרט גבוה, המלון הזה יושב עליכם בול.

ברגע שתעברו דרך שער המלון הזה תרגישו שאתם בעולם אחר. תוכלו לשבת על אחת מכורסאות העור המהודרות בלובי, להביט על גג הזכוכית המקומר וליהנות מהחיים הטובים.

מבנה המלון שימש בעבר בתור מרחצאות ציבוריות, אבל בשנת 2010 הוא עבר שיפוץ מסיבי והוסב למלון ארבעה כוכבים עם שירות בסטנדרטים הגבוהים ביותר ושפע מתקני נוחות מודרניים לטובת האורחים.

בית הקפה של המלון מציע קפה מעולה שלא כדאי לכם לפספס וגם מסעדת המלון לא נופלת ומציעה מנות מגוונות, קוקטיילים וטעמים מסורתיים וחדשניים המשולבים יחד.

9

7Seasons Apartments

למוגבלים בתקציב
נקי ומאובזר
אם אתם מחפשים מלון דירות שיש בו כל מה שתצטרכו בשביל לבשל ארוחות מפנקות ואתם לא צריכים את כל השירותים הנוספים שמציעים מלונות, ממש כדאי לכם לבדוק את מלון הדירות הזה.

מדובר בבניין עם דירות אירוח נקיות, מטופחות ומסודרות שמספק את כל מה שצריך כדי להעביר את הלילה בבירת הונגריה בלי לקרוע את הכיס.

מלון הדירות הזה נחשב לאחד מהטובים ביותר בבודפשט ומציע מטבח מאובזר, חדרים מפנקים ונקיים ומיקום מעולה בקרבת בית חב"ד.

איך תמצאו מלונות מומלצים בבודפשט? מדיך מקיף למטייל בעיר 

אין ספק שבודפשט היא אחת מהערים היפות ביותר באירופה. בשמה של בירת הונגריה מסתתרות למעשה שתי ערים עתיקות – בודה ופשט שנהר הדנובה המרשים חוצץ ומפריד ביניהן.

שתי הערים התאחדו במאה ה-19 ויצרו את בודפשט המודרנית כפי שאנו מכירים אותה היום. בצד של בודה מתנוססת גבעת הטירה, אחד מסמלי וסימני ההיכר של העיר המציעה נופים מרהיבים של נהר הדנובה.

בשעות הערב הגבעה החולשת על העיר מוארת בתאורה מרהיבה ויוצרת מראה קסום הנראה כאילו הוא לקוח מגלויה.

יש המון סיבות טובות לבקר בבירת הונגריה: שפע בניינים מרשימים ואלגנטיים, מרחצאות חמים עם סגולות ריפוי, חנויות אופנתיות ואטרקציות מרתקות, מטבח משובח והדובדבן שבקצפת- מחירים זולים ואטרקטיביים במיוחד.

מדובר באחת מהערים התוססות, המתיירות והקסומות ביותר באירופה שיכולה להתגאות בתרבות עשירה, ארכיטקטורה מהממת וחיי לילה פרועים.

המטיילים בעיר נשבים בקסם הכובש של האטרקציות המובילות בעיר כמו בניין הפרלמנט ההונגרי (Országház), מצודת הדייגים (Halászbástya) וגשר השלשלאות המפורסם.

נעים מאוד לטייל ברחבי העיר הכיפית והמגניבה, אך היא גם מציעה מערכת תחבורה ציבורית זולה ומתקדמת שתאפשר לכם להתנייד בקלות ובמהירות ברחבי העיר.

בודפשט מחולקת ל-23 רבעם שונים כשלכל אזור יש אופי, צביון וקסם ייחודי משלו. בחירת מקום ואזור הלינה המושלם עבורכם בבודפשט הוא עניין של טעם, תחומי עניין והעדפה אישית.

כדי להפיק את המירב מהטיול שלכם ב"פנינת הדנובה" חשוב לקחת בחשבון את סוג ויעדי הטיול שלכם, המקומות שאתם רוצים לראות ותחומי העניין שלכם ולהקדיש זמן ומחשבה לבחירת אזור הלינה הנכון והמתאים ביותר עבורכם שיעמוד בציפיות ובדרישות שלכם.

כדי לעזור לכם לעשות בחירה מנצחת במקום הלינה האידיאלי עבורכם בכלום זמן וללא מאמץ, הכנו לכם מדריך מפורט שיעזור למקסם את ההנאה מהטיול שלכם בבודפשט ולהפוך אותו לבלתי נשכח. 

טיפים ואתרים לטיול מושלם בבודפשט 

תשתמשו במערכת התחבורה הציבורית הנוחה והזולה של בודפשט. במקום לשלם הון תועפות על מוניות, תוכלו להתנייד בקלות ברחבי העיר בעזרת קווי המטרו, האוטובוסים והחשמליות ההולכים בתדירות גבוהה ומקשרים ביעילות את כל חלקי ואזורי העיר. 

תקנו את כרטיס ההנחות המשתלם בודפשט קארד (Budapest Card): תוכלו לרכוש את כרטיס התיירים השווה הזה אונליין או ישירות בדלפק המלון ולחסוך לא מעט כסף על נסיעה בתחבורה הציבורית וכניסה לאטרקציות המובילות ברחבי העיר. 

תשכרו דירת נופש. אם הגעתם לביקור ארוך בעיר, הרבה יותר חסכוני ומשתלם לשכור דירת נופש, במיוחד אם אתם משפחה גדולה או קבוצה של חברים. 

מה עושים בבודפשט? אטרקציות ואתרי חובה שאסור לפספס 

תצטרפו לסיור הליכה חינמי בעיר 

עם כל כך הרבה מה לראות ומעט כל כך זמן בבודפשט הקסומה, הדרך הטובה ביותר להכיר ולמצות את העיר בצורה מלאה היא להצטרף לסיור מודרך חינמי.

חברות כמו Free Budapest Walking Tours, Strawberry Tours, Trip to Budapestו- Generation Tours. מפעילות סיורי הליכה מודרכים ברחבי העיר על בסיס יומיומי.

תוכלו ללמוד לעומק על ההיסטוריה והתרבות המרתקת והעשירה של העיר ולהתרשם מהפנינות הארכיטקטוניות שלה בצורה הנוחה והיעילה ביותר.

כל מה שנשאר זה לבחור את אורך וסוג הסיור הקולע לצרכים ולתחומי העניין שלכם ולא לשכוח להשאיר טיפ למדריך!

תבקרו בבית הטרור 

אל תפספסו את הביקור במוזיאון ובבית ההנצחה הזה שהוקם לזכר קורבנות הטרור הנאצי והקומוניסטי שהופעל בהונגריה במאה ה-20.

המיצגים והתערוכות של המוזיאון הייחודי הזה הם תזכורת כואבת לאחת מהתקופות האפלות והמזוויעות ביותר בתולדות העיר.

הבניין ההיסטורי שבו שוכן בית הטרור שימש בתור מרכז מפלגת "צלב החץ" הפשיסטית, מטה המפלגה הנאצית ולבסוף הפך למטה החקירות המרכזי של השלטון הקומוניסטי בעת הכיבוש הסובייטי של העיר.

המוזיאון מנציח את כל הזוועות שהתרחשו בכותלי הבניין שבמהלכן נכלאו, נחקרו, עונו והוצאו להורג אלפי הונגרים שנלחמו על חירותם.

במסגרת הסיור במוזיאון תוכלו להתרשם מחדר החקירות והעינויים, שחזור של תאי המעצר שבהם הוחזקו קורבנות הדיכוי הדיקטטורי, תצוגת כרזות תעמולה של המשטרים האפלים האלה וההתקוממות העממית נגד השלטון הסובייטי שדוכאה בברוטליות בשנת 1956.

הביקור בבית הטרור הוא חוויה מיוחדת ומטלטלת רגשית השופכת אור על עברה המורכב והסוער של הונגריה. עלות כרטיס כניסה למוזיאון היא 3,000 פורינט. 

תרדו למערות המסתתרות מתחת לעיר 

בבודפשט מסתתרות לא פחות מ-200 מערות תת-קרקעיות הפזורות בצד של בודה.

חלק מהמערות המסתוריות והמרתקות האלה פתוחות לציבור הרחב ועומדים לרשותכם סיורי מערות מיוחדים שבו תוכלו לרדת לעומק האדמה ולפלס את דרככם דרך המעברים הצרים בתוך מערכת המערות התת קרקעית המתפרשת לאורך של 30 ק"מ. סיור כיפי במערות המרהיבות מתחת לבודפשט יעלה לכם 10,000 פורינט ומעלה. 

תשוטטו בין הדוכנים של השוק המקורה הגדול 

השוק המקורה שנבנה בשנת 1897, הוא הגדול והעתיק ביותר בבודפשט ואחד מהייחודיים והססגוניים ביותר באירופה.

מבנה השוק ניזוק קשות במהלך מלחמת העולם השניה והוא נשאר חצי הרוס עד שהוא שוחזר בצורה מלאה בשנות ה-90 ונפתח מחדש לציבור ברחב בשנת 1997.

המבנה המפואר בסגנון ניאו-גותי שבו שוכן השוק מזכיר ארמון ושיטוט בשוק הצבעוני המתפרש על פני שטח של 10,000 מטר רבוע הוא חוויה בלתי נשכחת.

3 קומות המסחר של השוק מלאות בדוכני פירות וירקות טריים, גבינות ונקניקים מקומיים, תבלינים ומזכרות. אם נפתח לכם התיאבון, תוכלו למצוא שלל דוכני אוכל בקומה השנייה וליהנות ממאכלים הונגרים אותנטיים מגרים, משביעים וטעימים.

מדובר בחגיגה ייחודית של צבעים, טעמים ונינוחות שפודיז וחובבי קולינריה לא יכולים להרשות לעצמם לפספס!

תבקרו בארמון המלכותי (טירת בודה) 

משכנם הרשמי של מלכי הונגריה נבנה לראשונה המאה ה-13, אבל רוב מבני ארמון הבארוק המפואר שתראו כיום נבנו בין השנים 1749 ל-1769.

ימי הזוהר של הארמון הראוותני ומנקר העיניים הגיעו לקיצם כאשר אוצרות האמנות ופריטי הריהוט היקרים שהוא הכיל נבזזו עלי ידי הנאצים והסובייטים.

הארמון המלכותי הוא היהלום שבכתר במתחם גבעת המצודה החולשת מעל העיר ונחשבת לאתר חובה שאסור לאף תייר המבקר בעיר לפספס.

טירת בודה שהפכה לאחד מסמלי העיר משמשת כיום בתור מתחם מוזיאונים הכולל את הגלריה הלאומית ההונגרית,המוזיאון לתולדות בודפשט, בית הודיני, המוזיאון להיסטוריה צבאית, המוזיאון לתולדות המוזיקה, מוזיאון הטלפונים ומוזיאון בית המרקחת העתיק של ה"עיט הזהוב".

כל ביקור בטירת בודה יקח אתכם למסע קסום אחורה בזמן לימי הביניים. סוד כמוס נוסף שלא כולם מכירים הוא שמתחת לארמון המרהיב ביופיו מסתתר צינוק שבו נכלא "ולאד המשפד" (שעליו מתבסת דמותו של הרוזן דרקולה!). 

תתפסו קצת שקט ושלווה באי מרגיט 

באמצע נהר הדנובה בין שתי גדות העיר נטוע לו אי פסטורלי וקסום האהוב על תיירים ומקומיים כאחד. האי מרגיט מחובר ליבשה בעזרת הגשרים מרגיט וארפאד וניתן להגיע אליו בקלות בתחבורה ציבורית.

האי הטובל בירק ששימש בעבר בתור שמורת צייד מלכותית הפך לפארק ציבורי שופע ונטול מכוניות שיש המון מה לראות ולעשות בתוכו.

תוכלו לשוטט להנאתכם ברחבי האי השלו או לשכור רכב גולף, אופניים או קורקינט ולחקור את הגן היפני או גן הוורדים המרהיבים, לרבוץ על החוף הנעים, לבקר בבית החיות הקטן או להתרשם משרידי המנזר הפרנציסקני העתיק.

באי מרגיט תמצאו גם מרחצאות חמים עתיקים הנקראים פלאטינוס,  שם תוכלו להתפנק בבריכות התרמיות החמימות בזמן שהילדים עושים כיף חיים בבריכות הגלים ובמגלשת המים המרשימה.

כרטיס כניסה עולה 2,600 פורינט. מומלץ בחום לבקר באחת מהריאות הירוקות הנפלאות ביותר בבודפשט שהפכה למקום מפלט פסטורלי מהרעש וההמולה של העיר התוססת ושוקקת החיים. 

תצאו מחוץ לעיר לאגם בלטון 

אם חשבתם לצאת לטיול של יום לאתרים מעניינים מחוץ לבודפשט, אל תפספסו את פנינת הטבע המרהיבה הזאת. נסיעה הלוך-חזור ברכבת לאגם בלטון היפהפה תעלה לכם 6,000 פורינט בלבד.

מדובר באגם הגדול ביותר במרכז אירופה (המכונה גם "הים של הונגריה"). האזור הציורי סביב האגם מלא ביערות וכרמים ומציע שלל אטרקציות ופעילויות כמו ספורט יומי ורכיבה על אופניים.

בסביבת האגם תמצאו גם מעיינות מים חמים. אם תרצו להתפנק במים המבעבעים, תצטרכו לשלם 3,500 פורינט עבור כרטיס כניסה לשלוש שעות ו-6,000 פורינט עבור כרטיס ליום שלם.

תוכלו ליהנות מרכיבה כיפית על אופניים ולהתפעל מהנופים הגעשיים הייחודיים באזור העיירה טפולקה (Tapolca), לשטוף את העיניים בפריחה המרהיבה של שדות לבנדר ריחניים ולפגוש מקרוב חיות בר כמו איילים ועופות דורסים בפארק הלאומי רמות בלטון.

תוכלו לקחת פסק זמן מהעיר הסואנת ולפגוש את הטבע הקסום של הונגריה במלוא הדרו .

תבקרו הכנסיית הסלע (סנט גלרט) 

הכנסייה החצובה בסלע הייחודיית ויוצאת הדופן הזאת נמצאת באזר בודה. היא נבנתה בשנת 1920 ובעבר שימשה בתור מקום להתבודדות עבור נזירים.

מאוחר יותר הכניסה לכנסייה נאטמה ונבנתה סביבה חומת בטון בצורה. לאחר נפילת חומת ברלין וקריסת מסך הברזל בשנת 1989, הכנסייה נפתחה מחדש.

כיום המבקרים בכנסיית הסלע יכולים להתרשם משלל חפצי קודש וכלי פולחן מסקרנים כמו העתק מדויק של פסל "המדונה השחורה" מפולין. הביקור בכנסיה עולה 600 פורינט כולל מדריך קולי עם הסברים מרתקים על הכנסייה המיוחדת. 

תתרשמו מאנדרטת ה"נעליים על הדנובה" 

האנדרטה הקטנה והייחודית שהוקמה בשנת 2005 היא יצירתם של הבמאי ג'אן טוֹגַּאי (Can Togay) והפסל ג’ולה פאואר (Gyula Pauer).

היא מנציחה את מאות היהודים שנרצחו באכזריות על ידי גדודי צלב החץ ההונגרים ששיתפו פעולה עם הנאצים. הקורבנות הועמדו על הרציפים כשפניהם אל המים, הצטוו לחלוץ את נעליהם, נורו בגבם ונפלו אל המים.

האנדרטה מורכבת משישים זוגות נעליים העשויים מברונזה הפרוסים לאורך גדת נהר הדנובה ומהווים תזכורת מרגשת ועצובה לזכר היהודים הרבים שאיבדו את חייהם במהלך השואה. 

תעלו לגבעת גלרט 

הגבעה היפהפיה המתנשאת לגובה 235 מטר ומשקיפה על העיר נקראת על שם גלרט הקדוש. הטיפוס במעלה הגבעה אינו קשה ותובעני מדי אבל המאמץ הקטן ישתלם לכם בגדול בזכות תצפית נהדרת על כל העיר.

בפסגת הגבעה מחכים לכם נופים בלתי נשכחים של בודפשט, כמה דוכני מזון ובתי קפה ואנדרטה מרשימה לזכרו של גלרט הקדוש, הבישוף הראשון של צ’נאד שהייתה חלק מממלכת הונגריה במאה ה-11.

מומלץ בחום לעלות ברגל לגבעה במיוחד בזמן השקיעה וליהנות מנופים עוצרי נשימה. 

תבקרו במוזיאון ההיסטוריה של בודפשט 

המוזיאון המרתק תופס ארבע קומות בארמון בודה ומציע סקירה מקיפה של תולדות העיר. חלק מהחדרים נבנו במאה ה-15, כולל המרתף העתיק ותוכלו לשוטט בהם בחופשיות ולחקור אותם מקרוב.

תוכלו להרחיב אופקים ולקבל שלל תובנות מאירות עיניים בנוגע לאתרים ההיסטוריים העיקריים במרכז העיר והתפקיד שהם מילאו בהיסטוריה הסוערת של הונגריה כולה, החל מהתקופה הפרהיסטורית ועד לימינו. ביקור במוזיאון עולה בין 2,000 ל-2,400 פורינט. 

תראו את כנסיית מתיאש 

הכנסייה המרהיבה השוכנת בגבעת המצודה נבנתה במאה ה-14 על חורבות כנסייה קדומה יותר מהמאה ה-11. היא עברה שיפוץ משמעותי במהלך המאה ה-19, למרות שחלקים מסוים מהמבנה המקורי שרדו עד לימינו כמן הקשת המרשימה בכניסה הדרומית.

אי אפשר לפספס את גג הרעפים הצבעוני של הכנסיה שנראה כאילו הוא בנוי מאבני לגו. החלל הפנימי המפואר של הכנסייה כולו הוד והדר והויטראז’ים המרהיבים ביופיים יוצרים אווירה מיוחדת.

בנוסף, המבקרים יוכלו להתרשם מאוסף מרשים של פריטי אמנות וכלי קודש נדירים ויקרי ערך כולל גביעים מוזהבים והעתק של כתר סטפן הקדוש ששימשו להכתרות וחתונות מלכותיות. כרטיס כניסה לכנסייה עולה 1,000 פורינט. 

תתפעלו מיופיה של בזיליקת אישטוון הקדוש 

אל תחמיצו את הביקור בכנסייה הגדולה ביותר בהונגריה. המבנה של הכנסייה מעוצב בסגנון ניאו-קלאסי והכיפה המרשימה שלה המתנוססת לגובה 96 מטרים נראית כמעט מכל מקום בעיר.

החלל הפנימי של הכנסייה לא פחות מרשים ומפואר מהעיצוב החיצוני שלה והוא מעוטר בשיש נוצץ ויצירות אמנות מהממות. חובה להיכנס לתוך הקפלה הקטנה ולהתרשם משרידי הקדושים המרתקים כשבראשם ידו הימנית החנוטה של אישטון הקדוש בכבודו ובעצמו.

הבזיליקה פתוחה לכל המבקרים בחינם, אך ניתן להשאיר תרומה סמלית בכניסה.

לעומת זאת, אם תרצו לעלות לטפס למרפסת סביב הכיפה העצומה וליהנות מתצפית מדהימה על בודפשט, תצטרכו להיפרד מ-1,000 פורינט. תזכרו לכבד את קדושת המקום ולהגיע בלבוש צנוע. 

תבקרו בארמון הנשיאותי 

כדאי להקדיש זמן לביקור בארמון המרשים המשמש בתור מעונו הרשמי של נשיא הונגריה. הארמון נקרא Sándor-Palota (או ארמון אלכסנדר) אינו המפואר והמרהיב ביותר בבודפשט, אבל הערך המוסף וגולת הכותרת של הביקור במקום הוא טקס חילופי המשמרות המתרחש כל שעה עגולה (בין השעות 9 עד 5, למעט ימי ראשון).

תוכלו ליהנות מהטקס המרתק הזה ללא כל עלות. לעתים, הארמון פתוח לתיירים בחודשי הקיץ (תצטרכו לברר את זמינות ועלות הסיור המאורגן המתרחש לעתים נדירות בארמון). 

תראו את בית האופרה הלאומי של בודפשט 

מבנה בית האופרה שעוצב על ידי האדריכל המפורסם מיקלוש יבל הוא ללא ספק אחד מהמבנים היפים והמרשימים ביותר בבודפשט.

בניית הפלא האדריכלי בסגנון ניאו רנסנס הזה לקחה 10 שנים והוא אירח כמה מהמלחינים המפורסמים והמהוללים ביותר בעולם כמו גוסטב מאהלר (שישימש בתור מנהל האופרה המלכותית ההונגרית במשך שנתיים וחצי בין השנים 1888- 1891).

סיור מודרך במבנה המפואר עולה 2,500 פורינט, אבל אם תרצו ליהנות ממופע בלתי נשכח באחד מבתי האופרה המפוארים והיוקרתיים ביותר באירופה, תצטרכו לשלם לפחות 10,000 פורינט. 

תטיילו בכיכר הגיבורים 

בקצה שדרת אנדראשי היוקרתית שוכנת הכיכר הגדולה והמפורסמת ביותר בהונגריה: כיכר הגיבורים. גולת הכותרת של הכיכר המרהיבה היא אנדרטת המילניום שבמרכה עומד עמוד שיש לבן המתנשא לגובה 36 מטר ובראשו פסל של המלאך גבריאל.

מוד השיש המרכזי מוקף משני צידיו ב-14 פסלים מרשימים של מלכים ,שליטים ודמויות מפתח אחרות מההיסטוריה ההונגרית.

האנדרטה נבנתה בשנת 1896 לכבוד חגיגות האלף לאומה ההונגרית. אל תפספסו את הכיכר המדהימה והפארק רחב הידיים השוכן לצידה. 

אזורי הלינה המומלצים ביותר בבודפשט שכדאי להכיר… 

בודפשט גדולה ומציעה מגוון מקומות לינה באזורים שונים של העיר. אם אתם רוצים למצוא את מקום הלינה שיתאים לצרכים שלכם כדאי שתחפשו לפי רובעים:

רובע הטירה (גבעת בודה)

אחד הרובעים המפורסמים בבודפשט והמרכז ההיסטורי שלה.

למי שרוצה להיות במרכז העניינים 

בכל פינה שתפנו אליה באזור גבעת בודה המפורסמת מחכה לכם עוד מבנה היסטורי קסום או אטרקציה מרתקת שאסור לפספס.

בלב ליבה ההיסטורי של בודפשט תמצאו כמה ממוקדי העניין והמשיכה הפופולריים והאהובים ביותר בעיר.

טיול באזור הציורי הזה הוא חוויה בלתי נשכחת שקשה לתאר ולהסביר במילים: תוכלו ללכת לאיבוד במבוך הסמטאות המרוצפות הרומנטיות, ליהנות מנופים נהדרים של הדנובה, להתפעל מהצריחים הנישאים של כנסיות גותיות מרהיבות ולבקר במוזיאונים ברמה עולמית.

תתחילו את הטיול שלכם במצודת הדייגים, תמשיכו לכנסיית מתייאש, תשוטטו ברחבי גבעת בודה ותעשו את דרככם לעבר הארמון המלכותי שבו תוכלו לבלות יום שלם בחקר שלל המוזיאונים והשרידים המרתקים. 

זוגות בחופשה רומנטית 

גבעת הטירה החולשת על העיר על שלל מבניה המפוארים נראית כאילו היא יצאה מתוך גלויה. מדובר ביעד המושלם לזוגות שרוצים ליהנות מטיול רומנטי בלתי נשכח בבירת הונגריה.

תוכלו לטייל שלובי ידיים בסמטאות הציוריות, להתרשם מהמבנים האלגנטיים בני מאות השנים ולהשקיף על הצריחים הגותיים המחודדים הנישאים אל על.

ברובע הקסום הזה תמצאו שלל בתי קפה חמימים ואינטימיים שבהם תוכלו ליהנות מארוחה רומנטית ולהשקיף על בניין הפרלמנט המרהיב ונהר הדנובה הצבועה בגוון כחול מהפנט.

תוכלו לסיים את היום הבלתי נשכח הזה בטבילה מפנקת ומרגיעה במרחצאות החמים הסמוכים. מה עוד אפשר לבקש?

הרובע היהודי: למי שמחפש בילויים וחיי לילה תוססים 

הרובע היהודי הוא לא רק מוקד חיי הלילה והבילויים הלוהט ,הפופולרי והאופנתי ביותר בבודפשט, אלא גם באירופה כולה.

בכל פינה של מעוז ההיפסטרים והצעירים הבלתי מעורער של בודפשט תמצאו עוד בר "הריסות" טרנדי המציע ציורי גרפיטי מגניבים, סגנון תעשייתי מחוספס המשולב בפריטי וינטג’ מדליקים,  אווירה נעימה ומזמינה והמון בירה זולה הזורמת כמו מים.

אחד מהברים מהזן החדש הזה הידועים והלוהטים ביותר בסצינת הבילויים של בודפשט הוא ה-Szimpla Kert שהופך לשוק איכרים ססגוני בשעות היום.

אבל הרובע היהודי מציע הרבה יותר מפאבים ומועדונים מדליקים, הוא כולל מספר בתי כנסת ומוזיאונים המוקדשים להיסטוריה ולמורשת של הקהילה היהודית בבודפשט (כולל בית הכנסת הגדול ביותר באירופה) ומרכזי אומנות מודרנית שוקקי חיים לצד כמה מהמזללות ודוכני האוכל הטובים והזולים ביותר בעיר כמו שוק האוכל Karavan ומסעדת Getto Gulyas המתמחה באוכל הונגרי מודרני.

האזור הזה מתאים כמו כפפה ליד לבליינים וחובבי מסיבות שרוצים ליהנות בצורה מלאה מחיי הלילה הפרועים של בודפשט.

בלווארוש:

הרובע הזה פונה לקבוצות רבות של מבקרים ויכול להיות התאמה מושלמת אם אתם:

חובבי אוכל ופודיז

בשכונה הזאת תמצאו מבחר מסחרר של מסעדות ובתי קפה המגישים אוכל טעים במחירים שפויים ומתאימים לכל כיס.

הסצינה הקולינרית המרשימה והמפותחת של בודפשט מציעה הכול מהכול וכל אחד ימצא בה משהו הקולע לטעם, להעדפות ולתקציב שלו.

החל מסעודת בשרים כיד המלך במסעדת Belvárosi Disznotóros, דרך ארוחת ערב מוקפדת בניחוח פריזאי בביסטרו Gerlóczy Café ועד לבראנץ’ קליל עם קוקטייל מרענן ונוף מהמם ברופטופ בר האופנתי High Note SkyBar במלון Aria, בטוח לא תישארו רעבים במהלך הטיול שלכם בבודפשט. 

מבקרים בפעם הראשונה 

זה הביקור הראשון שלכם בבודפשט ואתם שוברים את הראש על אזור הלינה הנוח ביותר להיכרות ראשונית עם העיר? בלווארוש יכול להיות ההימור הטוב והבטוח ביותר שלכם שלא תצטערו עליו לרגע.

הרובע המרכזי והיפה הזה מלא באתרי תיירות מעניינים, מסעדות ובתי קפה ובמרחק הליכה תוכלו להגיע למבנה הפרלמנט המרשים השוכן על גדות הדנובה.

תוכלו לנוח מהרעש וההמולה באחד מהפארקים המטופחים באזור או להשתמש בתחבורה הציבורית היעילה כדי להגיע בקלות ובמהירות למרכז העיר. באזור זה תמצאו מבחר ענק של מקומות לינה שונים שיתאימו לכל טעם וכיס. 

חובבי טיולים רגליים 

אם אתם רוצים להיות במרחק הליכה קצרה מאתיירי התיירות המרכזיים בבודפשט, תלכו בלי לחשוב פעמיים על רובע בלווארוש השוכן בלב העיר.

תוכלו לטייל לאורך גדות הדנובה, להתרשם מהארכיקטורה הרבגונית והמרשימה של העיר ולחפש מציאות בשלל החנויות באזור.

אובודה והאי מרגיט: למשפחות עם ילדים 

אם תלונו באזור אובודה במהלך החופשה שלכם בבודפשט, תמצאו את עצמכם בשכונה שקטה ורגועה עם שפע מסלולי הליכה ופעילויות כיפיות לילדים.

תוכלו לבקר בשרידי העיר הרומית העתיקה אקווינקום ולהגיע בקלות לרובעים אחרים ולאטרקציות המרכזיות של העיר בעזרת המטרו המצוין של בודפשט. 

רובע הארמון הנשיאותי: למי שרוצה לחוות את העיר כמו המקומיים 

אם בא לכם להתרחק מהאזורים המתוירים והסואנים של העיר ולהכיר צדדים אחרים ופינות חמד נסתרות של בודפשט שרוב המבקרים בעיר מדלגים עליהם, כדאי שתשימו לב לשכונה הסטודנטיאלית התוססת והמגניבה הזאת.

תוכלו לקרוא ספר טוב בספריה עתיקה, לעשות פיקניק בפארק מטופח ושקט עם ערוגות פרחים צבעוניות ומזרקות קסומות, לבקר בכמה מוזיאונים מצוינים וללגום קפה משובח בבית קפה קטנטן ואופנתי.

באזור תמצאו מגוון רחב של אכסניות ומלונות צנועים במחירים נגישים וזולים. וכל זה במרחק של 10-20 דקות הליכה ממרכז העיר. 

האזורים הבטוחים בבודפשט 

הרובע החמישי והשכונות בבודה מאוד בטוחות ותוכלו לטייל בהן בראש שקט וללא דאגות. עם זאת, אתרי התיירות הומי האדם מלאים בכייסים ורוכלים ולכן חשוב לשמור היטב על הארנק והחפצים שלכם ולפקוח עיניים. 

האזורים הפחות בטוחים בבודפשט 

עדיף להימנע מלטייל ברובעים XIX ו- XXII הנחשבים למוקדי תעשיית המין ובתי הבושת של בודפשט. תיזהרו גם כשאתם מטיילים לבד בתחנות מטרו ובמעברים תת קרקעיים השורצים בחסרי בית, נרקומנים ופליטים, במיוחד בשעות הלילה. 

עלויות הטיול בבודפשט

שטרות כסף הונגרי ודרכון הונגרי אדום פרוסים על שולחן עץ

מחירי לינה: האווירה התוססת והצעירה וחיי הלילה הסוערים של בודפשט הפכו אותה ליעד מועדף על בליינים, סטודנטים וצעירים, מה שמסביר את המבחר העצום של הוסטלים, אכסניות ומלונות בתקציב נמוך שתמצאו בבירת הונגריה.

בעונת השיא, מיטה בחדר מעונות משותף הכולל 8 עד 10 מיטות תעלה לכם לפחות 2,600 פורינט ללילה.

אם תרצו להתפנק בחדר פרטי עם שירותים צמודים שלא תצטרכו לחלוק עם אנשים זרים, תצטרכו להוציא מהכיס 14,230 פורינט, למרות שאם תתכננו את הטיול מראש ותקדימו להזמין את החדר תוכלו למצוא אותו במחיר מציאה של 11,600 פורינט בלבד.

בעונת השפל המחירים צונחים ותוכלו למצוא חדר מעונות משותף תמורת 2,140 פורינט ללילה בלבד, בעוד שחדר פרטי יעלה לכם 9,700 פורינט ללילה. 

חיבור אינטרנט אלחוטי הוא סטנדרט מקובל בכל הוסטל שמכבד את עצמו וחלקם גם מציעים ארוחת בוקר הכלולה במחיר. ברוב ההוסטלים תמצאו מטבח משותף שבו תוכלו לבשל בעצמכם את הארוחות שלכם ולחסוך לא מעט כסף על אכילה בחוץ. 

חובבי מחנאות יוכלו למצוא אתרי קמפינג בסביבות העיר. מקום בסיסי לאוהל זוגי ללא חיבור לרשת החשמל יעלה לכם 5,500 פורינט למעלה.

מלונות זולים- מלון איכותי בתקציב נמוך עם חיבור Wi-Fi ללא עלות, טלוויזיה ומזגן בחדר יעלה לכם 12,000 פורינט ללילה אם תקדימו להזמין את החופשה שלכם.

אבל אם לא תצליחו להשיג דיל משתלם,  ברוב המקרים תצטרכו להיפרד מ-15,800 פורינט ללילה לכל הפחות. 

בפלטפורמות כמו Airbnb תוכלו למצוא מגוון רחב של דירות נופש במחירים שפויים. המחיר של חדר פרטי מתחיל ב-7,500 פורינט ללילה בעוד שעבור דירה או בית נופש שלם, תצטרכו לשלם לפחות 10,000 פורינט לכל לילה (למרות שהמחיר הממוצע נע סביב 17,000 פורינט). 

מחירי מזון: האוכל ההונגרי המסורתי מנחם ומחמם את הלב, עשיר,טעים וזול להפליא. הוא מתבסס על מנות נדיבות של בשר, תפוחי אדמה וירקות שורש המתובלים בפפריקה. המנות הפופולריות ביותר במטבח ההונגרי הן נזיד בשר, בשרים מעושנים, תבשילי קדרה וכופתאות. למרות שהאוכל ההונגרי כבר מזמן לא זקוק ליחסי ציבור, מעבר למנות דגל שכולנו מכירים כמו גולאש וקיורטוש, מומלץ בחום לטעום מנות מסורתיות נוספות כמו מאפים משגעים עם גבינת Túró ופירות עונתיים או halászlé- מרק דייגים מהביל וחריף המתובל בנדיבות עם (איך לא?) פפריקה!

ארוחה במסעדה הונגרית אותנטית בבודפשט תעלה לכם בערך 2,200 פרינט. עבור ארוחה בת שלוש מנות עם משק ה אלכוהולי במסעדה יוקרתית, תצטרכו להיפרד מ-6,000 פורינט. ארוחה ברשת מזון מהיר כמו מקדולנד’ס תעלה לכם בסביבות 1,600 פורינט. 

אם בא לכם להתענג על פיצה, מגש בגודל בינוני יעלה לכם 1,100 פורינט בעוד שהמחיר של אוכל סיני עומד על 1,900 פורינטץ אם תרצו ללגום קפוצ’ינו או קפה לאטה משובח, תצטרכו להוציא 500 פורינט. בקבוק מים מינרליים עולה 270 פורינט. 

אם אתם מוותרים על לאכול בחוץ ומעדיפים לבשל בעצמכם, בל מצרכין בסיסי לשבוע יעלה לכם בסביבות 12,000-13,000 פורינט. זה כולל בין השאר מוצרי מזון בסיסיים כמו אורז,אטריות, פירות העונה ומעט בשר. 

טיפים לחיסכון בכסף בזמן החופשה בבודפשט 

בודפשט אינה יעד טיול יקר. אם תזמינו חדר בסיסי במלון צנוע, תאכלו בשווקים הססגוניים ובדוכני המזון ותסתמכו על התחבורה הציבורית היעילה, תוכלו ליהנות מחופשה בלתי נשכחת באחת מהערים היפות והמרתקות ביותר באירופה בלי לפשוט את הרגל.

עם זאת, אף פעם לא מזיק ללמוד איך להוזיל את עלות הטיול שלכם בבודפשט עוד יותר ולחסוך ים כסף שתוכלו להשקיע בדברים אחרים. לפניכם כמה עצות זהב לטיול זול בבירת הונגריה: 

  • הירשמו לסיור מודרך בחינם- אין דרך טובה יותר לחקור את בודפשט ולהתרשם מהארכיטקטורה עוצרת הנשימה שלה מאשר לשוטט במבוך הסמטאות הציוריות והכיכרות המרשימות שלה במסגרת סיור מודרך. תוכלו להכיר לעומק את האתרים היפים והמרהיבים ביותר בעיר וללמוד על ההיסטוריה והמורשת המרתקת והמפוארת שלהם מפי מדריך מנוסה ובקיא שחי ונושם את העיר המדהימה הזאת. והקטע הכי טוב שתוכלו ליהנות מכל זה בלי להוציא שקל. אז תבחרו את סוג, נושא ופורמט הסיור המודרך שמדבר אליכם ואל תשכחו להשאיר טיפ למדריך. 
  • תישארו אצל המקומיים- בבודפשט תמצא קהילת Couchsurfing (גלישת ספה בתרגום חופשי) גדולה, חמה ומפותחת שתאפשר לכם לחסוך כסף על המלון בעיר ולשהות כמעט בחינם אצל תושב מקומי שישמח לארח אתכם. לא רק שתחסכו המון כסף, אלא שגם תוכלו להתחבר עם תושב מקומי שישמח להכיר לכם את העיר. רק אל תשכחו שבודפשט היא יעד מבוקש ופופולרי במיוחד, כך שמומלץ לתאם את פרטי הלינה עם המארח שלכם מוקדם ככל האפשר ולא להמתין לרגע האחרו כי יהיה לכם קשה מאוד למצוא "ספה" פנויה. 
  • תנצלו את כרטיס הסטודנטים הבינלאומי שלכם- אם החלטתם לנצל את החופשה מהלימודים לביקור קצרצר בבודפשט, אל תשכחו להצטייד בכרטיס סטודנטים בינלאומי (ISIC) המציע שלל הנחות והטבות כמו דמי כניסה מוזלים למגוון מוזיאונים ואטרקציות תיירותיות. המאמץ הקטן הזה ישתלם לכם בגדול!
  • תבשלו לעצמכם- למרות שלאכול בחוץ זה לא ממש תענוג יק ר בבודפשט, תוכלו לחסוך טונות של כסף אם תקנו מצרכים בחנויות ובשווקים ותבשלו בעצמכם את הארוחות שלכם. 
  • תרכשו את כרטיס התיירים בודפשט קארד- כרטיס ההנחות המשתלם הזה מציע שלל הנחות אטרקטיביות למיטב האטרקציות, הפעילויות והאתרים בבודפשט. מחזיקי הכרטיס נהנים מנסיעה חינם ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית בעיר, כניסה חופשית למרחצאות לוקאס ואתרים פופולריים נוספים ודמי כניסה מופחתים לעשרות אתרים אחרים. כרטיס התקף ל-24 שעות עולה 6,490 פורינט, כרטיס ליומיים עולה 9,990 פורינט ותמורת כרטיס ל-3 ימים תצטרכו להיפרד מ-12,990 פורינט. מדובר בדרך נהדרת ליהנות מהאטרקציות הפופולריות והשוות ביותר בבודפשט ולחסוך המון כסף. 
  • תביאו איתכם בקבוק שתייה אישי- מי הברז בבודפשט בטוחים וראויים לשתייה, כך שתוכלו לקחת בקבוק שתייה רב פעמי כדי לא לסחוב שישיות מים מינרליים מהסופר ולהתעסק עם טונות בקבוקי פלסטיק מזהמים.

כמה כסף להביא? טיול בבודפשט בשלוש רמות מחיר שונות 

תקציב נמוך- תרמילאים הרוצים ליהנות מטיול בתקציב נמוך בבודפשט יוכלו להסתפק בתקציב יומי של 11,150 פורינט. תמורת הסכום הזה, תוכלו ללון בחדר מעונות משותף בהוסטל נחמד, לבשל לעצמכם את רוב הארוחות או לטעום מאוכל הרחוב המדהים של בודפשט, להשתמש בתחבורה הציבורית המצוינת של העיר ולהתמקד בפעילויות חינמיות כמו סיורים מודרכים ללא עלות או שיטוט רגוע בשווקים המקסימים ושכיות החמדה של העיר. אם תרצו לבלות בברים ובפאבים עם המון אלכוהול טוב ואווירה מחשמלת, תצטרכו להוסיף עוד 600 -1200 פורינט לתקציב היומי שלכם. 

תקציב ממוצע- המטייל הממוצע שלא רוצה להתקמצן יותר מדי אבל גם לא לבזבז כסף ללא הכרה יוכל להקצות 24,000 פורינט ביום לחופשה שלו בבודפשט. בסכום הזה הוא יוכל לשכור דירת נופש או חדר באכסניה טובה, לאכול בזול במסעדות פועלים אותנטיות,  לשתות כמה משקאות חריפים בבר או פאב נעים, לקחת מונית פה ושם ולעשות כמה אטרקציות בתשלום כמו להתפנק באחד מהמרחצאות החמים הידועים של בודפשט או ביקור במוזיאון.

תקציב גבוה- התייר המתפנק שלא מוותר על מותרות ולא מגביל את עצמו בכלום במהלך החופשה צריך לכוון לתקציב יומי של 49,000 פורינט ביום. בסכום הזה תוכלו להרשות לעצמכם שהות במלון יוקרתי, שלוש ארוחות ביום במיטב המסעדות בעיר, יציאה לבר ולמועדון כל ערב ובילוי באטרקציות בתשלום כמה שמתחשק לכם.

התניידות ותחבורה בבודפשט 

הדרכים הטובות ביותר להתנייד ברחבי בודפשט היא באמצעות הרגליים או התחבורה הציבורית. השכונות של העיר מתאימות וידידותיות במיוחד להליכה שקטה ונעימה ורוב האטרקציות המרכזיות נמצאות די קרוב אחת לשניה.

הליכה זאת הדרך הבריאה והנוחה ביותר להתרשם משלל פינות החמד, המבנים היפהפיים והנופים המרהיבים של בודפשט. אין כמו להכיר את בודפשט דרך הרגליים, אבל כדי לנוע במהירות ובקלות בין רובעי וחלקי העיר השונים, תצטרכו להסתמך על התחבורה הציבורית של בודפשט הכוללת אוטובוסים, רכבת תחתית וחשמליות.

החדשות הטובות הן שהעיר התברכה במערכת תחבורה ציבורית יעילה, נגישה, נוחה להתמצאות ודי זולה. כמובן שאם אתם חוזרים מבילוי לילי רווי באלכוהול בשעות הקטנות של הלילה, תוכלו להזמין מונית או להשתמש ב"אובר המקומי" שנקרא BOLT. 

מי שמגיע לעיר בטיסה ינחת בנמל התעופה הבינלאומי פרנץ ליסט BUD))-שדה התעופה העיקרי של בירת הונגריה המרוחק כ-16 ק"מ בלבד ממרכז העיר.

מונית היא הדרך המהירה ביותר להגיע משדה התעופה לפתח המלון שלכם, אבל באופן לא מפתיע היא גם היקרה ביותר. נסיעה במונית משדה התעופה לעיר תעלה לכם 6,5000 פורינט (בערך 25 דולר). פתרון זול יותר הוא להזמין שאטל המקשר את שדה התעופה עם העיר.

אולם, הדרך הנגישה והחסכונית (אך גם האיטית) ביותר להגיע למרכז העיר היא לעלות על קו האוטובוס 200E העוצר בתחנת המטרו Kobánya-Kispest.

כל הנסיעה תעלה לכם 350 פורינט (פחות מ-1.5 דולר) בלבד! קיים גם קו אוטובוס ישיר ומהיר יותר המחבר את שדה התעופה למרכז העיר (E100), אבל כמובן שעל נוחות צריך לשלום והוא יעלה בסביבות 900 פורינט.

אם אתם מתכוונים להשתמש הרבה בתחבורה הציבורית הנוחה והזולה בבודפשט, מומלץ לרכוש את כרטיס הנסיעות המתאים והמשתלם ביותר עבורכם בהתאם למשך הטיול שלכם.

פלטפורמות, אתרים ושירותים שימושיים שכל מטייל חייב להכיר 

  • Skyscanner – יש סיבות טובות לכך שסקייסקאנר הפך למנוע חיפוש הטיסות המוביל והפופולרי ביותר בעולם. במקום לחרוש את האינטרנט, להתפזר על מיליון אתרים שונים ולשבור את הראש על מציאת הטיסה הנוחה והמשתלמת ביותר עבורכם, האתר הזה יאפשר לכם להזמין את הטיסה הבאה שלכם לבודפשט או לכל יעד אחר במחיר מציאה. תוכלו להשוות בין מחירי טיסות בצורה נוחה ונטולת מאמץ ולמצוא דיל משתלם שאסור לפספס. הצעד הראשון בתכנון טיול חלומי ב"פנינת הדנובה" הוא למצוא טיסה טובה והאתר הזה הוא המקום הטוב ביותר להתחיל ממנו. 
  • Hostelworld – מתכננים טיול תרמילאים בתקציב נמוך בבודפשט ומחפשים הוסטל טוב עם שירות מעולה ומחירים סבירים? כדאי שתשימו לב לאתר הזה המציע מגוון עצום של הוסטלים ואכסניות בכל רחבי העולם. תוכלו להזמין חדר בהוסטל מצוין בבודפשט בכלום זמן וללא מאמץ בזכות ממשק המשתמש הנוח והידידותי של האתר. 
  • Booking.com – פלטפורמת התיירות המובילה בעולם מציעה מבחר אינסופי של אפשרויות לינה שונות בכל יעד שניתן להעלות על הדעת בתעריפים הנמוכים והאטרקטיביים ביותר. תוכלו להזמין חדר במלון המושלם עבורכם בבודפשט בלי לשבור את הראש ובלי לשלם עמלות מנופחות. לא סתם בוקינג נחשב לאתר הזמנת המלונות ודירות הנופש מס. 1 בעולם שהפך לבחירה מובנת מאליה עבור רוב המטיילים.
  • HostelPass – כרטיס ההנחות המשתלם הזה מעניק לכם 20% הנחה על הזמנת חדר בהוסטלים ברחבי אירופה. מדובר בדרך מעולה להוזיל את עלות הטיול שלכם ולחסוך ים כסף. מלאי מקומות הלינה הנכללים בכרטיס כל הזמן מתרחב ומתעדכן, כך שכל אחד ימצא בקלות מקום לינה שידבר אליו. 
  • Intrepid Travel – סיורים קבוצתיים בבודפשט הם דרך נהדרת להכיר לעומק את העיר, ללמוד על ההיסטוריה והמורשת העשירה שלה ולחוות בצורה מלאה את הקסם והאופי הייחודי של בירת הונגריה. האתר הזה יאפשר לכם להזמין סיורים מודרכים בעיר בלחיצת כפתור מהירה ופשוטה. הוא עובד עם ספקים ומדריכים מקומיים אמינים ומקצועיים ומאפשר למצוא סיור מאורגן איכותי הקולע לצרכים, להעדפות ולתחומי העניין שלכם. 
  • Get Your Guide – מדובר בפלטפורמת טיולים וסיורים מודרכים ענקית המציעה טונות של אפשרויות שונות ביעדי תיירות פופולריים בכל רחבי העולם. החל מסדנאות בישול ומלאכת יד, סיורי הליכה מודרכים ועד לסיורי אמנות רחוב אלטרנטיביים, תוכלו לחוות את התרבות והמסורת המקומית ולהעשיר את הטיול שלכם. 
  • Eurail – אם אתם רוצים לשלב בחופשה שלכם כמה בירות אירופאיות שונות, רוב הסיכויים שתסעו בין יעדי הטיולים שלכם בעזרת רכבות בין-עירוניות מהירות. האתר הזה מציע כרטיסי רכבת משתלמים במחירים מיוחדים. תעשו את החישוב בעצמכם ותגלו שתוכלו לחסוך ים כסף אם תזמינו מראש את כרטיסי הרכבת שלכם דרך האתר הזה. 
  • The Man in Seat 61 – אם אתם הולכים להשתמש ברכבות במהלך הטיול שלכם, אל תפספסו את האתר הזה. הוא מספק את המידע המקיף, העדכני והאמין ביותר בנוגע ללוחות הזמנים,  מסלולי הנסיעה והתעריפים של שירותי הרכבות השונים באירופה ובכל רחבי העולם. תוכלו להגיע בבטחה ליעד שלכם בנסיעת רכבת נוחה ומהירה. באתר הזה תמצאו את כל מה שצריך לדעת כדי שהנסיעה שלכם תעבור בשלום ללא תקלות והפתעות לא נעימות. 
  • Rome2Rio – אם אתם מתכוונים להקדיש כמה ימים לטיולים מחוץ לבודפשט או משלבים כמה ערים שונים בטיול שלכם, היישומון המגניב הזה יהפוך את החיים שלכם להרבה יותר נוחים ופשוטים. הוא מראה לכם כיצד להגיע בצורה היעילה והזולה ביותר מנקודה א’ לנקודה ב’. הוא מציג כמה אפשרויות נסיעה שונות בשלל אמצעי תחבורה שונים כמו אוטובוס, רכבת, מטוס או מעבורת. תוכלו לדעת כמה תעלה הנסיעה ליעד שלכם וכמה זמן היא תיקח כדי לתכנן את המסלול המושלם עבורכם. 
  • FlixBus – חברת האוטובוסים הבינעירוניים פועלת בלמעלה מ-20 מדינות שונות ברחבי אירופה ותאפשר לכם לנסוע בין ערים שונות במחיר מציאה המתחיל מ-5 אירו בלבד! למרות המחיר החסכוני והמשתלם, האוטובוסים החדישים שלה החברה כוללים חיבור WiFi אלחוטי, שקע טעינה,  מושבים מרווחים ותיק אחד שתוכלו להביא איתכם ללא עלות .
  • SafetyWing – ביטוח הנסיעות הגמיש והחסכוני הזה מתאים כמו כפפה ליד לנוודים דיגיטליים וומטיילים המשוטטים ברחבי העולם. החברה מספקת מגוון רחב של תוכניות ומסלולים שונים ה"תפורים" לצרכים ולדרישות שלכם, שירות לקוחות מעולה והליך הגשת תביעה מהיר ונטול מאמץ שהופכים אותה לבחירה מושלמת עבור אנשים המבלים זמן רב בדרכים וחורשים את עולם. 
  • BlaBlaCar- צריכים לתפוס טרמפ כדי להגיע במהירות ליעד שלכם? פלטפורמת הנסיעות השיתופיות "בלה בלה קאר" תציל את המצב ותסגור לכם את הפינה בצורה מושלמת. תוכלו לקפוץ לרכב של תושב מקומי מנוסה שנוסע לכיוון היעד שלכם בנוחות ובקלות מירבית. אתם מגיעים בבטחה ליעד שלכם והוא מכסה את עלות הדלק, כך ששני הצדדים רק מרוויחים. כל מה שצריך לעשות זה לבקש לשריין מושב, להמתין לאישור של הנהג ואתם מוכנים לצאת לדרך! לא רק שמדובר בנסיעה זולה יותר בהשוואה לאוטובוס ולרכבת, אלא גם בחוויה הרבה יותר מעניינת שתאפשר לכם להתחבר עם המקומיים.

מהי התקופה הכי טובה לבקר בבודפשט?

הענה המומלצת לטיול בבודפשט היא באביב (מרץ עד מאי) ובסתיו (ספטמבר עד נובמבר). מחוץ לעונת השיא תוכלו ליהנות ממזג אוויר נעים והעיר אינה מוצפת בתיירים הנוהרים אליה מכל קצוות תבל.

האקלים בבודפשט די נוח ונעים ומזג אוויר חריג או טמפרטורות קיצונית הם אירועים די נדירים. ביולי-אוגוסט הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 21 מעלות ובינואר היא עלולה לרדת אל מתחת לאפס ולצנוח לרף של -6 מעלות צלסיוס.

למרות שחודשי הקיץ הם החמים והלחים ביותר, מדובר בעונת השיא שבה העיר מתמלאת בהמוני תיירים,  הביקוש למקומות לינה שובר שיאים והמחירים מזנקים בהתאם. 

באביב ובסתיו העיר מתרוקנת מנחילי התיירים הממלאים אותה ומזג האוויר הופך לנוח ונעים יותר להליכה וטיולים. מדובר בתקופה הטובה והמומלצת ביותר לחופשה בבודפשט.

למעט עונת החגים, מחירי הלינה והטיסות צונחים ותוכלו למצוא דילים משתלמים והנחות אטרקטיביות בעונת השפל. בודפשט במיטבה גם בתקופת חג המולד.

הרחובות המקושטים, השווקים הצבעוניים, התאורה המרהיבה והאווירה החגיגית והרומנטית יוצרים תפאורה קסומה וגורמים לעיר להיראות כאילו היא יצאה הישר מסיפור אגדה. 

בטיחות וכללי זהירות חשובים 

למרות שבודפשט היא עיר די בטוחה שתוכלו להסתובב בה בראש שקט וללא חשש גם בשעות הלילה, חשוב להיות ערניים ולהקפיד לשמור על כמה כללי זהירות בסיסיים שיבטיחו שתצלחו בשלום את הטיול שלכם בבירת הונגריה.

לא נדיר להיתקל בכייסים מיומנים השורצים באתרי תיירות ותחנות מטרו, אוטובוסים ורכבת הומי אדם. הם ינסו לנצל את הדוחק והצפיפות וברגע שתאבדו את תשומת הלב, הם יסחבו לכם את הארנק מתחת לאף.

לכן, חשוב להיזהר, לשמור היטב על הארנק, הדרכון וחפצי הערך שלכם, לא לנופף במזומנים שלכם לכל עבר ולהציג אותם לראווה ולהשתמש בארנק באופן דיסקרטי.

תפעילו את ההיגיון והשכל הישר ותתרחקו מדמויות חשודות ומפוקפקות כמו רוכלים, צוענים וחסרי בית. כמו בכל עיר מתוירת אחרת, גם בבודפשט לא חסרים נוכלים שמנסים לעקוץ תיירים תמימים בעזרת שלל תרמיות מתוחכמות.

אחת מההונאות הנפוצות ביותר היא לפתות אתכם להיכנס לבר, פאב או מסעדה ואז לדרוש מכם תשלום מנופח ומופקע על דברים שבכלל לא הזמנתם.

איך עובד העוקץ הזה? בזמן שאתם הולכים ברחוב, ניגשת אליכם קבוצה של נשים מושכות עם בקשות ושאלות תמימות (כמו איך להגיע למקום מסוים או אם יש לכם אש לסיגריה).

לאחר שהקרח נשבר, הן מציעות ללכת איתן לפאב או לבר השווה והמגניב ביותר בעיר שהן לא מפסיקות לשבח ולהמליץ עליו בחום.

כשאתם מגיעים למקום ומזמינים משהו לשתות, עוברות האורח הנחמדות מזמינות את המשקאות היקרים ביותר ומתחילות לפלרטט איתכם.

אבל החגיגה נגמרת והערב החלומי נהרס כשהן נזכרות לפתע שהן שכחו את הארנק, מסתלקות מהמקום ומשאירות אתכם עם חשבון של כמה מאות אירו.

תיזהרו ממלכודות מהסוג הזה ואל תפלו בפח. לפני שאתם מזמינים משהו בבר או מסעדה, תבררו מראש כמה בדיוק זה עולה כדי למנוע הפתעות לא נעימות וחיובים מנופחים בהמשך. 

תזכרו שאתם אורחים בעיר, לכן תקפידו לציית לחוקים המקומיים, לכבד את תושבי העיר ולא לעשות בושות ולהוציא שם רע למטיילים הישראליים. 

אם אתם נוסעים במוניות במהלך הטיול בבודפשט, אל תתביישו לבקש מהנהג להפעיל את המונה. קיימים גם נהגי מוניות רמאים שינסו לנפח את מחיר הנסיעה או לתת לכם שטרות מזויפות או פגומים, לכן חשוב לשים לב ולוודא שלא נפלתם על חאפר שינסה להפיל אתכם בפח. 

בכל אירוע חירום, חייגו מייד 112 למוקד החירום האירופי המיועד לתיירים המבקרים בעיר.

כשאתם מתכוננים לטיול שלכם בבודפשט, אל תשכחו להכין כמה עותקים של הדרכון, פוליסת הביטוח שלכם וכל מסמך חיוני אחר ותשימו אותם במקום בטוח במזוודה שלכם.

תדפיסו את כתובת ומספר הטלפון של המלון שבו תשהו ותודיעו לחברים ובני משפחה על מסלול הטיול שלכם כך שהם ידעו איפה אתם אמורים להיות וכיצד אפשר ליצור איתכם קשר. ולא פחות חשוב, חובה לרכוש ביטוח נסיעות מקיף ואיכותי הכולל כיסויים למקרה של מחלה, פציעה ומצב חירום רפואי, גניבת רכוש ואובדן מזוודה או ביטול וקיצור הטיול. כך תוכלו לטייל בראש שקט וללא דאגות ולדעת שאתם מוגנים ומכוסים היטב בכל מצב חירום ואירוע חריג. 

כמה טיפ צריך להשאיר בבודפשט? 

אחת מהשאלות הבוערות ביותר המציקות לתיירים המבקרים בבודפשט היא האם ואיזה טיפ צריך להשאיר כדי לא להתפדח ולהביך את עצמם? כמובן שאין שום חוק רשמי שמחייב אתכם להשאיר טיפ בהונגריה, אבל נהוג ומקובל לתת תשר בגובה 10-15% מסכום החשבון לנותן השירות (מלצר, נהג מונית, סבל במלון, מדריך, חדרנית וכו’).

אם אתם מרוצים מהשירות שקיבלתם, אל תתקמצנו ותפנקו את נותן השירות בטיפ נדיב לאות הכרת תודה. כמובן שגובה הטיפ אינו חקוק בסלע ואתם אלה שמחליטים איזה תשר להשאיר.

זה נכון גם לביקור באחד מבתי המרחצאות בעיר. אם אתם מרוצים מניקיון החדר שלכם במלון שנשאר מבריק ומצוחצח לאורך כל השהות שלכם, תשאירו לחדרנית כמה מאות פורינטים כדי להביע את ההערכה על העבודה המקצועית והמסורה שלה. 

שאלות ותשובות 

בחורה בחולצה לבנה וכובע מחזיקה מזוודה צהובה מסתכלת הצידה רקע לבן

איפה מומלץ ללון בביקור הראשון שלכם בבודפשט?

אם זאת הפעם הראשונה שלכם בבירת הונגריה, מומלץ בחום להזמין מלון ברובע החמישי של בודפשט. אז למה לסמן וי על רובע V של העיר? בגלל שהוא כולל את רוב אתרי החובה של העיר שאסור לפספס (כמו בניין הפרלמנט המרהיב, בזיליקת אישטוון הנחשבת לגדולה ולמפוארת ביותר בהונגריה וכו’).

תמצאו את עצמכם במרכז ההתרחשות והעניינים של העיר, להיות במרחק הליכה קצרה מהאטרקציות המובילות והפופולריות ביותר בבודפשט  וליהנות ממגוון עצום של מוזיאונים, מסעדות, בתי קפה וחנויות. הרובע המרכזי והאלגנטי מקושר היטב לכל חלקי ואזורי העיר בתחבורה הציבורית, כך שתוכלו להגיע בקלות לרובעים אחרים של העיר. 

כמה עולה ארוחה בבודפשט?

בירת הונגריה ידועה במחירים הזולים והאטרקטיביים שלה,  מה שאומר שתוכלו לאכול טוב בלי לקרוע את הכיס. מחירי האוכל והלינה בבודפשט נמוכים יותר באופן משמעותי מבירות אירופאיות מתויירות אחרות כמו לונדון ופריז.

כמובן שבעיר תמצאו מגוון מסחרר של מסעדות בשלל רמות מחיר שונות, אבל ארוחה ממוצעת במסעדה טובה בבודפשט תעלה לכם בסביבות 8 אירו. בתקציב יומי של 18 אירו בלבד, תוכלו ליהנות מהעיר הנפלאה על בטן מלאה. אם תתמקדו בדוכני רחוב ומסעדות פועלים אותנטיות, תוכלו ליהנות מאוכל טעים במחירים מצחיקים .

מה זה גולאש?

אתם הולכים לשמוע את השם הזה הרבה במהלך הטיול שלכם בבודפשט. מדובר במנת הדגל הפופולרית ביותר של המטבח ההונגרי המסורתי. גולאש הוא בעצם נזיד/מרק המכיל בשר (בדרך כלל בקר) וירקות (בצל, גזר ותפוח אדמה) המתובלים בהמון פפריקה. אל תחמיצו את ההזדמנות לטעום גולאש הונגרי אמיתי, הטעם הממכר שלו ייחרט בראשכם לזמן רב ויגרום ללקק את הצלחת.

האם ניתן למצוא סיור מודרך בחינם בבודפשט?

תוכלו למצוא מגוון רחב של סיורים מודרכים חינמיים המועברים על ידי מדריכים דוברי עברית או אנגלית. מדובר בדרך נהדרת להכיר את המיטב שיש לבודפשט להציע, לחוות את העיר דרך עיני המקומיים ולהעשיר את הידע שלכם עליה בלי שזה יעלה לכם שקל. רק אל תשכחו להירשם מראש (מומלץ לא לחכות לדקה ה-90) ולהשאיר טיפ למדריך אם נהניתם מהחוויה.

היכן ניתן לקנות את כרטיס ההנחות בודפשט קארד (Budapest Card)?

כרטיס התיירים הזה המאפשר נסיעה חופשית ללא הגבלה במערכת התחבורה הציבורית בעיר והנחות על שלל אתרים ואטרקציות יכול להיות פתרון מעולה להוזלת עלות הטיול שלכם בבודפשט. תוכלו לרכוש אותו אונליין באתר www.budapestinfo.hu או budapest-card.com, בלשכת התיירות של בודפשט (BUDAPESTINFO) ואצל אחד מ-300 המשווקים המורשים. 

השורה התחתונה 

בחורה מטיילת מחייכת עומדת ליד ארמון בבודפשט

רוצים ליהנות מחופשה מרתקת, כיפית, טעימה וזולה בלב אירופה הקלאסית? בודפשט היא היעד המושלם בשבילכם. לא משנה מהו סוג ואופי הטיול המועדף עליכם, הצרכים ותחומי העניין שלכם, בודפשט היא הימור בטוח שאי אפשר לפספס איתו.

עם שפע פלאי אדריכלות מרשימים המספרים את ההיסטוריה המרתקת של הונגריה, אינספור מוזיאונים,גלריות ומרכזי תרבות, חיי לילה סוערים ואזורי בילוי מגניבים, מרכזי קניות ענקיים המציעים את מיטב המותגים במחירים מצחיקים, פארקים רחבי ידיים וגנים מטופחים, יופי מהפנט ואווירה רומנטית ושלווה,אין ספק שיש המון מה לעשות ולראות בבירת הונגריה.

בין אם אתם חובבי היסטוריה, תרבות ואמנות, זוגות המחפשים מפלט רומנטי, משפחות עם ילדים או צעירים שרוצים לחגוג ולבלות בלי לפשוט את הרגל, לבודפשט יש המון מה להציע לכל אחד.

אין לנו ספק שהמידע המועיל והשימושי במדריך המפורט הזה יעזו לכם להיסגר על מקום הלינה המושלם עבורכם ולהפיק את המירב מהטיול החלומי שלכם בבודפשט.

אז למה אתם מחכים? תארזו מזוודות, תזמינו כרטיסי טיסה ותכינו את המצלמה כי בקרוב תמצאו את עצמכם ב"פריז של מזרח אירופה". חופשה נעימה!

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן