איטום ומיגון אש: 7 חברות מיגון ואיטום אש מומלצות לשנת 2024 [מדריך בחירה]

מיגון אש הוא צורך חיוני עבור כל עסק ובית פרטי. התפקיד של מערכות ופתרונות מיגון אש הוא להגן עליכם מפני שריפה ונזקי אש והם עוזרים להציל חיים ולמנוע פגיעה בנפש וברכוש.

אבל בעוד שכולנו מודעים לחשיבות הרבה של אמצעי מיגון אש אקטיבי הפועלים בצורה ישירה לגילוי וכיבוי השריפה ודורשים התערבות אנושית כמו ספרינקלרים, גלגלוני ומטפי כיבוי שנעשה בהם שימוש לאחר פריצת שריפה, קיים עוד רובד הגנה חיוני ומועיל בפני שריפות ונזקי אש והוא מיגון פסיבי.

השורה התחתונה
הבחירה שלנו
לוגו מ.א בראשית פרויקטים
מ.א בראשית פרויקטים
המיגון הכי איכותי ומקצועי
לחצו לשיחת ייעוץ בחינם!
השורה התחתונה
אם אתם מחפשים חברה שתמגן את העסק שלכם מפני שריפות באמצעים הכי מתקדמים ויעילים ותיתן לכם את השקט הנפשי תוך זמינות מלאה לשאלות שלכם, אפילו לאחר סיום העבודה, לכו בלי להסס על מ.א בראשית פרויקטים בע"מ. החברה מציעה מגוון שירותים ופתרונות בתחום מיגון ואיטום אש ומיגנה כבר מאות פרויקטים של עסקים קטנים וגדולים כאחד.

מדובר בציוד, טכניקות ואמצעים למניעת התפשטות האש וצמצום נזקי השריפה. מערכות איטום האש האלה אמורים למנוע מאש ועשן להתפשט במהירות ובצורה בלתי נשלטת במבנה והם מגנים על הפתחים והמעברים בתוך המבנה כמו צינורות מים, כבלי חשמל ותקשורת ומערכות מזג אוויר.

שכבת מיגון אש פסיבי כוללת מגוון מעכבי בעירה ומחסומי אש כמו קירות, וילונות, דלתות ושרוולים החסינים בפני אש. ללא בדיקת עמידות בפני אש על פי דרישות גורמי הכבאות לא תוכלו לקבל היתר אכלוס למבנה חדש ורישיון עסק.

כל המטרה באיטום מעברי אש היא להרוויח זמן יקר על מנת שמכבי האש יוכלו לטפל בשריפה לפני שהיא הספיקה להתפשט ולגבות מחיר יקר.

כמובן שכל חומרי איטום מעברי האש חייבים לעמוד בתקנים מחמירים תוך הקפדה על תקנות התכנון והבנייה ודרישות מערך הכבאות. חשוב לבחור את מערכת מיגון האש הנכונה, המתאימה והיעילה ביותר לסוג ומאפייני המבנה והנסיבות בשטח.

כל שגיאה במיגון העסק שלכם בפני שריפות עלולה לעלות ביוקר ולכן עדיף להפקיד את עצמכם בידיים הבטוחות של חברות מקצועיות המתמחות בפתרונות מיגון אש ואיטום מעברי אש.

הן יחסכו לכם את כל כאב הראש הזה, יעזרו לכם בכל עבודת הניירת והשגת האישורים הנדרשים וידאגו לתכנן עבורכם תוכנית בטיחות אש מפורטת ולהתקין את ציוד מיגון ואיטום האש הנדרש על הצד הטוב ביותר כך שתוכלו לסמוך עליו בעיניים עצומות ברגע האמת. 

בוער לכם לדעת לאילו חברות אש כדאי לפנות כדי לשמור על השקט הנפשי שלכם ולהגן על האנשים החשובים והיקרים לליבכם? הגעתם למקום הנכון. בחרנו עבורכם את חברות מיגון האש המובילות והאמינות ביותר שיעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר בלי לשרוף לכם את הכסף לחינם. 

אז הגיע הזמן להפסיק לשחק עם אש וללכת על בטוח עם… 

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

7 חברות מערכות מיגון האש הטובות ביותר לשנת 2024

1

מ.א בראשית פרויקטים

מקצועיות ויעילות
הבחירה שלנו
החברה הזאת מטפלת בכל צרכי בטיחות ומיגון האש של הארגון והחברה שלכם ומספקת פתרונות בטיחות אש כוללים ומקיפים.

מ.א בראשית פרויקטים היא חברה בעלת ניסיון עשיר בתכנון, התקנת ותחזוקת מערכות מיגון אש ולקחה חלק בהקמת ותחזוקת מערכות מיגון בכמה מהפרויקטים ההנדסיים והמבנים הידועים ביותר בישראל ועובדת עם קבלנים על פרויקטים של חברות ענק וארגונים גדולים בשלל תעשיות ותחומי פעילות שונים.

היא הרשימה אותי בזכות היחס האישי לכל אורך התהליך. למעשה מדובר בעסק משפחתי ששם לעצמו למטרה להפוך את השירות שלו למקצועי, המקיף והאחראי ביותר בשוק.

בדקנו את הלקוחות שלהם וכל לקוח שדיברנו איתו טען שהם מבצעים את העבודה באחריות, במקצועיות ובתשומת לב והתייחסות לכל פרט ובקשה גם לאחר שהעבודה מסתיימת.

בעיני שירות לקוחות זה שם המשחק. אם חברה מעניקה לי חוויית לקוח מעולה היא כבר הצליחה לשכנע אותי. מ.א בראשית הוסיפו על השירות לקוחות המעולה שלהם גם מחירים מעולים ללא תחרות בשוק ועבודה מקצועית ואחראית ויצרו את החבילה המושלמת שאני מחפש.

שירותי החברה כוללים בדיקת תקינות אמצעי מיגון אש פסיבי וביצועי אש של מוצרי מיגון ואלמנטים מבניים, התקנת מוצרי ומערכות איטום ובידוד פתחי ומעברי אש, ייעוץ כללי בנושאי בטיחות וכיבוי אש, תכנון והכנת תוכניות בטיחות אש למבנים קיימים וחדשים, הכנת ותחזוקת נתיבי מילוט ושילוט כיבוי אש, התקנת ותחזוקת מחסומי אש.

תחומי התמחות

  • איטום/מיגון אש לטופס 4 לבדיקות מעבדה 931
  • קולרים תופחים כנגד אש
  • שילוט פולט אור
  • איטום וציפוי כבלי חשמל ותקשורת בחומרים מעכבי בעירה
  • מיגון תעלות עשן
  •  התקנת שמיכות קרמיות

התעייפתי רק מלפרט את כל השירותים שמציעה החברה המעולה הזאת, אז בקיצור היא עוסקת בכל דבר הקשור לבטיחות ומיגון אש.

כן חשוב לשים לב שהחברה עובדת בעיקר עם קבלנים והם מהווים את עיקר מאגר הלקוחות שלה. בכל מקרה, תוכלו להתייעץ ולהתעניין בנוגע לפרויקט ספציפי באמצעות הווטסאפ וגולשי האתר שלנו גם ייהנו משיחת ייעוץ ראשונית חינם!

כדי לשמור על חיי העובדים או בני המשפחה שלכם ולמנוע פגיעה מיותרת בנפש וברכוש, חשוב להקפיד על מיגון אש יעיל ואיכותי של הבית שלכם בהתאם לדרישות שירותי הכבאות ותקנות התכנון והבנייה בישראל.

החברה תסייע לכם במיגון אש שעומד בכל תקני הבטיחות הדרושים לקבלת טופס 4 של מכבי אש או טופס 931 לבדיקות מעבדה.

2

Coopers Fire Ltd

מיגון פסיבי ואקטיבי
מקצועי
החברה מציעה מגוון פתרונות מיגון אש חדשניים בהתאמה אישית שיעזרו לשדרג את עמידות הנכס שלכם בפני שריפות ונזקי אש וליצור מחסומי אש יעילים שעמדו בכל הדרישות.

חברת מיגון האש הזאת פיתחה כמה שיטות וטכניקות מיגון אש פסיבי מקוריות וייחודיות המותאמות לאופי ודרישות הבנייה בישראל ואומצו בחום על ידי מיטב האדריכלים ומהנדסי הבניין בארץ הקודש.

תחומי התמחות 

  • התקנת מערכות גילוי וכיבוי אש
  • וילונות ומסכי אש
  • דלתות אש
  • הערכת וסקר סיכונים לנזקי שריפה
  • מערכות בטיחות משולבות ושילוט כיבוי אש

כל מוצרי החברה עומדים בתקני האיכות והבטיחות המחמירים והקפדניים ביותר ומאושרים על ידי מכון התקנים הישראלי.

כדי שתוכלו לישון בשקט ולדעת שאתם מוגנים היטב בפני שריפה, מומלץ בחום לפנות לחברות מיגון אש מקצועיות המתמחות בייעוץ, תכנון, התקנת ותחזוקת מחסומי אש ואמצעי איטום מעברי אש.

במקום שתצטרכו לטרטר את עצמכם עם מיליון חברות שונות, תמצאו את כל מה שאתם צריכים להגנת הנכס שלכם בפני אירועי ונזקי אש במקום אחד.

3

CH Materials Ltd

מגוון פתרונות איטום
מחיר משתלם
החברה הזאת מתמחה בייצור ואספקת מוצרי ופתרונות מיגון אש ואיטום מעברי אש באיכות חסרת פשרות ובמחירים ללא תחרות.

כל מוצרי החברה עומדים בכל התקנים המחייבים ועברו סדרה ארוכה של בדיקות מקיפות במעבדות עצמאיות לביצועי אש מצוינים.

תחומי התמחות 

  • דלתות אש
  • זכוכית, סורגי ומחיצות אש
  • לוחות אש
  • סיליקון עמיד באש
  • זיגוג, צבע וציפוי להגנה מאש

תוכלו ליהנות ממיטב דלתות, חלונות ומעכבי הבערה בלי לשרוף לעצמכם יותר מדי כסף. עם רקורד מרשים וטונות של קבלות מוכחות וביקורות חיוביות, חברת מערכות מיגון האש הזאת יכולה להיות בחירה מצוינת שלא תתחרטו עליה לרגע. 

4

Checkmate Fire Solutions Ltd

מיגון איכותי
הדרכת עובדים
החברה הזאת הפכה לשם נרדף למוצרי מיגון אש ומעכבי בערה איכותיים מהרמה הגבוהה ביותר.

אבל היא לא רק מבטיחה אלא גם מקיימת בגדול בזכות שילוב מנצח של שירות מקצועי ויעיל, מחירים הוגנים וסבירים ויחס אישי, סבלני ומסור לכל לקוח.

תחומי התמחות 

  • דלתות אש
  • ציפוי וזיגוג חסין אש
  • הכשרה ואימון בנהלי בטיחות אש
  • מערכות מיגון אש
  • הכנה לביקורת בטיחות אש שנתית וקבלת אישורים רלוונטיים

מעבר לפתרונות איטום מעברי ופתחי אש בהתאמה אישית, החברה הזאת מציעה גם הדרכות והכשרות בנושאי בטיחות אש והתמודדות עם אירועי חירום.

אין דבר גרוע יותר מעובדים מבוהלים ואובדי עצות שאין להם שמץ של מושג מה עושים במקרה של שריפה, איפה דרכי המילוט מהבניין וכיצד להתמודד איתה בצורה הבטוחה והיעילה ביותר עד הגעת שירותי הכיבוי המיומנים.

החברה הזאת תטפל בבעיה הזאת ותספק לעובדים שלכם את כל הידע והכלים הנדרשים כולל סימולציות ותרגול "על יבש" כך שהם יהיו מוכנים היטב לכל אירוע אש, יכירו בעל פה את כל הנהלים וכללי הבטיחות החשובים ויוכלו ליישם אותם בצורה מסודרת ברגע האמת בלי להיכנס לפאניקה והיסטריה.

5

CPG

וותיקים בתחום
ידידותי לסביבה
CPG מציעה מגוון עצום של אמצעי מיגון אש וחומרים מעכבי בעירה שיתאימו לכל צורך, כיס והעדפה.

כדי לשמור על חיי העובדים שלכם בעת שריפה, למנוע מהאש להתפשט במהירות ולחצוץ בינה לבין ציוד רגיש ויקר ולהבטיח את עמידות ויציבות המבנה- חשוב להשתמש בחומרי מיגון האש הפסיבי ואיטום מעברי האש הטובים והאמינים ביותר.

תחומי התמחות 

  • איטום מעברי אש
  • מיגון אש פסיבי
  • מחסומי אש
  • לוחות וחומרי בנייה חסיני אש 
  • צבע מתנפח (אינטומיסנטי) להגנה מאש ועיכוב בעירה במבני פלדה

רוצים ללכת על בטוח ולא מוכנים להתפשר על פחות מהטוב ביותר במיגון בית העסק או המפעל שלכם מנזקי אש ושריפות? החברה המצוינת הזאת שיכולה להתגאות ביותר מ-50 שנות ניסיון בתחום מיגון האש היא הכתובת הנכונה עבורכם.

לא משנה מהו תחום הפעילות, סוג הנכס או צרכי מיגון האש שלכם, החברה הזאת תספק את הסחורה ותשאיר אתכם מרוצים.

בנוסף, כל מוצרי בידוד ואיטום מעברי האש של החברה ידידותיים לסביבה, כך שתוכלו להשתמש בהם בראש שקט ובמצפון נקי. 

6

Firefly

עובדים מיומנים
שירות קשוב
החברה הזאת עוסקת בתכנון, התקנת ותחזוקת אמצעי ופתרונות מיגון אש מתקדמים וחדשניים ומצטיינת בשירות קשוב, ידידותי ויעיל והתאמה אישית לצרכי והעדפות הלקוח.

כל מוצרי איטום מעברי ופתחי האש של החברה מיוצרים בסטנדרטים הגבוהים ביותר, עומדים בכל תווי התקן הנדרשים ומתבססים על פיתוחים חדשניים שהפכו לחוד החנית והמילה האחרונה בתחום.

תחומי התמחות 

  • חומרי בידוד ואיטום להגנה מפני אש
  • וילונות ומסכי אש
  • מחסומי אש ואיטום מעברי אש
  • אמצעי כיבוי ודיכוי אש
  • מערכות מיגון אש פסיבי

העובדים המקצועיים והמיומנים של החברה ישמחו להתאים לכם את מערכות מיגון האש האיכותיות והאמינות ביותר הקולעות למטרות השימוש, להעדפות ולתקציב שלכם ויתקינו אותן בצורה המהירה והיעילה ביותר כדי למנוע עיכובים והוצאות מיותרות. 

7

Firetrace Ltd

מערכות חדשניות
תחזוקה מינימלית
מדובר ביצרנית ותיקה ומוערכת של מערכות גילוי וכיבוי אש הידועה באיכות, אמינות ומקצועיות ללא פשרות.

כל מוצרי החברה עומדים בתקני האיכות והבטיחות האירופאיים והישראליים ותוכלו לסמוך עליהם בעיניים עצומות בכל אירוע אש.

תחומי התמחות 

  • תכנון, התקנת ותחזוקת מערכות כיבוי וגילוי אש
  • ייצור ואספקת מטפים וציוד כיבוי אש
  • הדרכת עובדים לבטיחות אש

עם למעלה מ-20 שנות ניסיון ומוניטין ללא רבב, מדובר באחת מספקיות ציוד בטיחות האש המובילות באירופה.

מוצר הדגל של החברה הוא מערכת מטפים אוטומטית חדשנית ופורצת דרך המספקת שילוב מנצח של תחזוקה אפסית, אמינות גבוהה ונטרול טעויות אנוש והתרעות שווא.

היא מספקת הגנה מירבית מסביב לשעון ובכל ימות השנה ומופעלת באופן אוטומטי בעת גילוי אש ומקור חום חריג גדי לכבות באופן מיידי כל שריפה בלי שתצטרכו להזיז אצבע. וכל זה במחיר נגיש ושווה לכל כיס. 

מדריך מקיף: פתרונות ומערכות מיגון אש 

אז מה זה בעצם איטום מעברי אש? מדובר בפתרונות ושיטות לבידוד ומיגון קירות, רצפות ותקרות המבנה בפני אש, עשן וחום גבוה כדי למנוע מכל שריפה להתפשט במהירות בכל רחבי המבנה ולסכן את חיי האנשים הנמצאים בתוכו.

מחסומי האש האלה עוזרים לשמור על אוויר נטול עשן ואדים רעילים כדי שכל מי ששוהה בתוך המבנה יספיק להתפנות בבטחה עד להגעת צוותי הכיבוי ומונעים התפשטות מהירה ובלתי נשלטת של האש לכל חלקי הבניין ולמבנים סמוכים, מה שיקשה את ניהול ונטרול השריפה.

איטום מעברי אש ועשן הוא חלק הכרחי במיגון מקיף ויעיל של הבניין בפני נזקי אש והוא עוזר למנוע ולצמצם עד כמה שאפשר פגיעה בנפש וברכוש. 

תקנות מיגון האש בישראל 

בהתאם לתקנות התכנון והבנייה ועפ"י דרישות שירותי הכבאות בישראל, על מנת לקבל היתר בנייה ואישור אכלוס (טופס 4) עבור כל מבנה חדש עליו להיות בטוח בפני שריפות ונזקי אש.

לצד מערכות כיבוי אש חיוניות שניתן להפעיל במקרה של שריפה, חשוב לוודא שהמבנה מוגן היטב בפני אש והיציבות והעמידות שלו אינה עומדת בפני סכנה בעת דליקה.

רק שילוב של מערכות כיבוי אש אקטיביות ופתרונות מיגון אש ואיטום מעברי אש יגנו על הרכוש שלכם וימנעו פגיעה בנפש בכל אירוע חירום.

כל מערך הגנת האש של המבנה אמור לעמוד בתקן 931 הנועד לסיווג, הערכת ודירוג עמידות חומרים בפני אש וחום גבוה ומודד את פרק הזמן מתחילת השריפה עד מעבר האש בין אזורים שונים והגברת הסיכון לקריסת המבנה.

מדובר בתקן חיוני ומחייב לכל מבנה חדש המבטיח שמערכות מיגון האש הפסיבי בבניין מספקות רמת הגנה נאותה ומצמצמים עד כמה שאפשר את סכנת התפשטות האש והעשן בזמן השריפה כדי לאפשר פינוי בטוח מהמבנה והשתלטות מהירה על השריפה.

כל פתרונות איטום מעברי האש שאתם מתקינים בבית עסק או בבית פרטי חייבים לעמוד בדרישות תקן 931 ולהבטיח שהמבנה מסוגל לשמור על רמה נאותה של יציבות, שלמות וכושר בידוד מאש במקום להתמוטט ולהפוך למלכודת אש קטלנית.

אף תוכנית בטיחות אש במבנים לא תהיה שלמה ללא אמצעי איטום מעברי אש העומדים בתו התקן המחייב הזה. 

מוצרי ופתרונות מיגון אש 

בשוק תמצאו מגוון עצום של אמצעיO, שיטות ופתרונות מיגון אש פסיבי ואיטום מעברי אש שלכל אחד מהם יש מאפיינים, מטרות שימוש ונקודות חוזק ותורפה ייחודיים משלו.

כמובן שתחום מיגון האש אינו קופא על השמרים והוא מתחדש ומתפתח ללא הרף כשמדי שנה מופיעים פתרונות מיגון ובידוד אש חדשניים ופורצי דרך לשיפור העמידות והבטיחות של הנכס שלכם בפני שריפות ונזקי אש.

כדי שלא תלכו לאיבוד בים האפשרויות, בואו ננסה לעשות סדר בבלאגן ולהסביר לכם מי נגד מי. לפניכם תיאור תמציתי של פתרונות מיגון האש הפסיבי הנפוצים והשימושיים ביותר: 

שרוולים תופחים וקולרים לאיטום מעברי אש 

פתרונות מיגון אש מהסוג הזה משמשים לאיטום פתחי ומעברי אש הנוצרים בעקבות כבלי חשמל ותקשורת, צנרת, מערכות אוורור ומיזוג אוויר,פירים ותעלות העוברים בכל חלקי הבניין ומאפשרים התפשטות מהירה של השריפה.

כדי לבודד את הפתחים והמעברים האלה במקרה של דליקה ולמנוע מהאש לעבור דרכם, נעשה שימוש בשרוולים מיוחדים המתנפחים במגע עם אש וסוגרים את המעברים בצורה הרמטית למעבר אש ועשן.

במקרים אחרים מותקנים קולרי אש המגנים על צינורות וכבלים מתכלים העוברים דרך קירות ותקרות המבנה. הם פשוטים ונוחים יותר להתקנה מאשר שרוולי איטום אש .

וילונות, דלתות וחלונות אש 

מדובר בחומרים וציפויים מיוחדים שהופכים את דלתות וחלונות הבניין לעמידים בפני אש ומונעים מהם להידלק במהירות.

מחסומי ומסכי האש האלה המיועדים בעיקר למבנים תעשייתיים וציבוריים ימנעו מהשריפה להתפשט ולהשתולל בכל חלקי הבניין ויגבילו אותה לאזור מתוחם אחד שיהיה הרבה יותר קל להשתלט עליו. 

חומרי בידוד ואיטום בפני אש 

קצף פוליאוריתן חסין אש, טיח וצבע מעכב בעירה או חומרי בידוד שונים למילוי מרווחים, נקבים ופתחים העמידים בפני להבות אש וטמפרטורות גבוהות במשך פרק זמן מסוים מונעים ומגבילים את התפשטות האש בזמן שריפה כך שהיא אינה יכולה לעבור בין חדרי וקומות הבניין.

חומרי האיטום והבידוד האלה מותקנים במרווחים בין הקירות לרצפה ולתקרה, מסביב לפתחי צנרת וכבלי חשמל ובתוך מסגרות דלתות וחלונות כדי לחסום כל פתח וחלל זעיר שהאש והעשן יוכלו לחמוק ממנו ולהתפשט לאזורים נוספים. 

מערכת שחרור עשן 

עשן סמיך הממלא את כל המבנה מסוכן לא פחות ואף יותר מלהבות האש עצמן ולכן חשוב לדאוג למערכת פינוי עשן יעילה שתיצור מעברים ודרכי מילוט בטוחים ונקיים מעשן ואדים רעילים שיאפשרו להתפנות בצורה מהירה ומסודרת מהמבנה הבוער ותסייע גם לכוחות הכיבוי להשתלט בבטחה על השריפה. 

החשיבות של מערכות מיגון אש 

מחסומי אש ואיטום מעברי אש הם חלק הכרחי ובלתי נפרד מתוכנית בטיחות האש של כל מבנה.

מדובר בקו ההגנה הראשוני במקרה של דליקה הבולם את התפשטות הלהבות בין חלקים ואזורים שונים של הבניין ומאפשר להתפנות ממנו בבטחה כדי למנוע פגיעה חמורה ברכוש ואובדן חיי אדם.

ללא מחסומי אש יעילים, האש והעשן יתפשטו במהירות עצומה בכל הבניין, יגרמו לנזק אדיר ויסכנו באופן ממשי את חיי האנשים השוהים בתוכו.

מערכות מיגון אש מאפשרות "להנמיך" את גובה הלהבות ולטפל בדליקה עד הגעת כוחות הכיבוי וההצלה שיוכלו לכבות אותה בקלות לפני שהיא הספיקה להתפשט ולגרום לנזקים חמורים. 

אבל תזכרו שהתקנת מערכת מיגון אש איכותיות ויעילות היא רק חצי עבודה וחשוב להישאר על המשמר ולהקפיד על תחזוקה שוטפת ובדיקה תקופתית של היעילות והתקינות שלהן כדי לוודא שהן עומדות בכל הדרישות העדכניות ויספקו את הסחורה במקרה של שריפה.

כדי לחסוך לעצמכם את הכאב ראש הזה, תפנו לחברה מקצועית המתמחה בתחום ותוודא שהמבנה שלכם מוגן היטב בפני שריפה ונזקי אש בכל רגע נתון. 

טעויות נפוצות בעת תכנון והתקנת מערכות מיגון אש 

אם אתם רוצים לבחור חברה איכותי ולא יודעים איך להבחין ברמת המקצועיות והאיכות שלה פשוט תבדקו שהיא לא עושה טעויות ומקפידה:

לאטום היטב את כל פתחי, מעברי ותעלות הצנרת, הכבלים והאוורור 

מעברי צנרת, כבלי חשמל ותקשורת, תעלות ופירי אוורור ומערכות מיזוג אוויר בין קירות ומחיצות בבניין יוצרים חדירה לא אטומה שהאש יכולה לעבור דרכה בקלות ולהתפשט במהירות עצומה בכל רחבי הבניין, מה שיהפוך כל דליקה נקודתית לשריפה עצומה ולא נשלטת תוך כמה דקות.

כדי למנוע את תרחיש האימים הזה שיהפוך את המבנה למלכודת אש מסוכנת, חשוב לאטום היטב את כל מעברי האש בעזרת חומרי בידוד ופתרונות מיגון אש מתאימים כמו לוחות צמר סלעים, צבעים מעכבי בעירה ושרוולים מתנפחים החוסמים את מעבר האש בין חלקים ואזורים שונים בבניין.

כל החומרים האלה צריכים לעמוד בכל התקנים המחייבים ולעבור סדרת בדיקות מקיפה ומדוקדקת המוכיחה את העמידות והבטיחות שלהם בפני אש ועשן בזמן אמת.

חשוב לבחור באמצעי מיגון האש המתאימים, לשמור על מרווח ביטחון ולאטום היטב כל נקודת תורפה כמו פתח אש, ארון חשמל וכו’. 

אף פעם אל תשתמשו בחומר איטום מעברי אש לא מתאים 

כל סוג של חומר בנייה, כבל חשמלי, צינור מתכת או חיפוי מתכתי מתנהג בצורה אחרת בעת שריפה ומגיב בצורה שונה לאש ולחום גבוה.

לכן, חשוב לבחור בחוכמה את פתרון מיגון האש הנכון והמתאים ביותר לסוג ומאפייני פתח ומעבר האש שאתם צריכים לאטום. אף פעם אל תשתמשו בחומרי בידוד ואיטום אש שאינם מיועדים לצרכי ומטרות השימוש שלכם כי זה עלול לסכן חיי אדם בעת שריפה.

אם תתקינו אמצעי מיגון המיועד לאיטום צינורות פלסטיק על פתח שדרכו עוברים צינורות מתכת, הוא פשוט לא יעשה את העבודה ברגע האמת ותבזבזו את הכסף שלכם לחינם.

כדי למנוע טעויות ותקלות מהסוג הזה, עדיף ללכת על בטוח ולשכור את שירותיה של חברת מיגון אש ואיטום מעברי אש מקצועית ומנוסה שתעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר ותספק לכם את פתרונות מיגון האש הנכונים והמתאימים ביותר בשבילכם.

תיזהרו ממחסומי אש נחותים שאינם עומדים בתקנים הנדרשים 

תזכרו את כלל הברזל הבא: חומר בידוד ואיטום מעבר אש שאינו נבדק בשטח ועומד בתקנים הרלוונטיים חסר תועלת ושווה כקליפת השום.

תתרחקו כמו מאש ממוצרי מיגון אש לא איכותיים שרק ישרפו לכם את הכסף בלי לעשות את העבודה ברגע האמת.

אף פעם אל תסתמכו על הבטחות מפוצצות ותיאורים מפתים "על הנייר" ותוודאו שמחסומי האש שאתם משתמשים בהם עברו סדרת בדיקות מקיפות וקפדניות לרמת העמידות שלהם בפני אש וטמפרטורות גבוהות ואושרו לשימוש על ידי מכון התקנים הישראליים.

אל תהמרו על חיי אדם ותשקיעו במוצרי מיגון ובידוד אש מובחרים ואיכותיים שהוכיחו את עצמם בשטח ועומדים בכל תקני האיכות והבטיחות הישראליים והבינלאומיים המחמירים. 

היזהרו מהתקנה לקויה או לא נכונה 

התקנה חובבנית ולקויה של מערכות מיגון אש ואיטום מעברי אש היא הסיבה המובילה להתפשטות בלתי נשלטת של דליקה משמעותית שאפשר היה למנוע בקלות.

גם מוצר מיגון האש הטוב והיעיל ביותר לא יעבוד כמצופה ממנו אם לא טורחים להתקין אותו בצורה נכונה ולתחזק אותו כראוי. לכן, בקטע הזה אסור לעגל פינות, לשלוף מהמותן ולגשש באפלה, כי כל טעות או כשל עלולים לעלות ביוקר ולגבות חיי אדם.

בשביל הביטחון והשקט הנפשי שלכם, עדיף לפנות לאנשי מקצוע מיומנים ומנוסים שיתקינו את מוצרי המיגון המובחרים והיעילים ביותר בצורה מקצועית ויסבירו לכם כיצד למקסם את בטיחות ועמידות הבית או העסק שלכם בפני שריפות ונזקי אש. 

אף פעם אל תתפשרו על מיגון אש איכותי 

אנשים רבים אומרים לעצמם שזה אף פעם לא יקרה להם ושחבל לבזבז כל כך הרבה זמן וכסף על מיגון מקיף ואיכותי של העסק או הנכס שלהם בפני שריפה.

הם מעדיפים לחסוך עלויות ומחפשים פתרונות מיגון זולים שאפשר להזמין באמזון או פשוט לא מודעים לכל התקנות ודרישות החוק ומעדיפים לצפצף עליהן ולקוות שהכול יהיה בסדר ויעבור בשלום. אבל, אל תשכחו שמדובר בהימור מסוכן שעלול לעלות בחיי אדם.

לכן, אל תתקמצנו ותהמרו על בטיחותם ובריאותם של האנשים היקרים והחשובים לכם והקפידו על מיגון מקיף ויעיל של המבנה בפני שריפות.

לא רק שאיטום פתחי ומעברי האש של המבנה חיוני לקבלת אישורי והיתרי אכלוס ובנייה, אלא שגם תוכלו לישון בראש שקט ולדעת שאתם מוגנים היטב בפני כל אירוע חריג וגם אם חס וחלילה תפרוץ שריפה, עשיתם את כל מה שאפשר כדי לצמצם ולנטרל את הנזקים והסכנה הנשקפת ממנה.

חבל שחיסכון של כמה אלפי שקלים על מערכת מיגון אש איכותית יעלה לכם בנזק כלכלי אדיר הגדול עשרות מונים כשהנכס שלכם יישרף עד היסוד רק בגלל שלא דאגתם למגן אותו כמו שצריך בפני נזקי אש.

השקעה במיגון אש פסיבי זאת תמיד החלטה נכונה שיכולה לחסוך לכם לא מעט כסף ולהציל חיים. 

אמצעי מיגון אש פסיבי 

יד מחזיקה קובייה של יציאת חירום מעל קוביות עץ של אמצעי מיגון אש

קיימים מספר אמצעי מיגון פסיביים:

תכנון דרכי מילוט בעת שריפה 

חשוב לתכנן באופן קפדני את נתיבי המילוט מהבניין בשעת חירום ולהתקין שלטי הכוונה ותאורת חירום בדרכי המוצא כדי להבטיח שהאנשים השוהים במבנה יוכלו להתפנות בצורה המהירה והבטוחה ביותר ולמנוע בלבול, היסטריה ואנדרלמוסיה. כל נתיבי המילוט צריכים להיות בנויים באופן המבטיח עמידות מירבית בפני אש ועשן לתקופה ממושכת, ללא כל קשר למצב הדליקה בשאר אזורי המבנה. 

איטום מעברי אש 

הרבה יותר קל לכבות שריפה קטנה ונקודתית הממוקדת באזור מסוים של הבניין ולא התפשטה לחלקים אחרים שלו. זה יקל על פינוי האנשים מהבניין ומצמצם באופן משמעותי את הנזקים הפוטנציאליים של השריפה.

לכן, חשוב לאטום היטב את פתחי ומעברי האש של הבניין (כגון דלתות, חלונות, תעלות אוורור, צנרת, מעברי כבלי חשמל ותקשורת וכו’) כדי לוודא שהלהבות והעשן לא יתפשטו במהירות בין קומות וחדרי הבניין ותאבדו שליטה על השריפה.

שחרור ופינוי עשן 

גורם התמותה המוביל והנפוץ ביותר בעת שריפה הוא העשן והאדים הרעילים ולא להבות האש עצמן.

הפיח והעשן הסמיך מגבילים את שדרה הראייה ומפריעים לאנשים להתפנות בבטחה מהבניין, יוצרים פאניקה ובלבול ומובילים לאיבוד הכרה ומחנק.

לכן, מערכת שחרור עשן יעילה היא חלק חיוני ובלתי נפרד מכל מערכת מיגון אש יעילה. ללא מנגנון פינוי עשן יעיל, המבנה אף פעם לא יהיה בטוח ומוגן היטב בפני שריפות וכל דליקה קטנה עלולה להפוך לאירוע מסכן חיים. 

עמידות מבנית 

חשוב להבטיח שאלמנטים שונים במבנה כמו קירות נושאים/ לא נושאים משקל, מחיצות, עמודים, קורות ותקרות יהיו מבודדים ועמידים בפני אש וישמרו על היציבות והשלמות המבנית שלהם בעת פריצת שריפה.

אחרת כל דליקה עשויה לגרום להתמוטטות ולקריסת הבניין. רמת עמידות מספקת בפני אש תעזור לכוחות ההצלה להרוויח זמן יקר ותעזור למנוע ולצמצם פגיעה בנפש וברכוש. 

מערך מיגון אש טוב ויעיל שיוכיח את עצמו ברגע האמת משלב בין מערכות ופתרונות מיגון אש אקטיבי לכיבוי ישיר של השריפה ומיגון אש פסיבי שאינם דורשים מעורבות אנושית ופעלים להגביל ולצמצם את התפשטות האש והעשן ולהקל על השליטה,הניהול והכיבוי של השריפה.

כדי שכל אמצעי המיגון האלה יעבדו בצורה הטובה והחלקה ביותר ויתמודדו היטב עם התפקיד המוטל עליהם בכל אירוע חירום, חשוב לבחור במוצרי מיגון, בידוד ואיטום אש איכותיים העומדים בתקנים מחמירים, להתקין אותם בצורה נכונה ולוודא שהם מתאימים לסוג ומאפייני המבנה וצרכי השטח.

מכלול מערכות ושכבות המיגון האלה יגבירו באופן משמעותי את הסיכוי לפינוי וחילוץ מהיר של השוהים בבניין בעת שריפה בלי שייגרם להם נזק חמור. 

שאלות ותשובות 

בחור עם קסדה לבנה ווסט צהוב זוהר חושב יד על הראש רקע תכלת

מה זה מחסומי אש?

מדובר באמצעי איטום מיוחדים המונעים מעבר אש, חום ועשן בין חדרים וחלקים שונים של הבניין על מנת לצמצם את נזקי השריפה ולהקל על הכיבוי וההשתלטות עליה במהירות האפשרת בלי שהיא תגרום לנזק כבד. מחסומי אש כוללים בין השאר צבע וטיח מעכבי בעירה, חומרי בידוד ואיטום ,דלתות וחלונות אש ושרוולים תופחים למיגון אש. 

מדוע אנחנו זקוקים למערכות איטום מעברי אש?

מחסומי אש משחקים תפקיד מכריע בהגנה על המבנה מנזקי אש ועשן. הם מונעים מעבר מהיר של אש,פיח,עשן וחומרים רעילים בין פתחים ומעברים כמו תעלות אוורור, פירי ומעברי צנרת וכבלי חשמל ותקשורת העוברים בקירות ורצפות המבנה וכו’.

כל אלה יכולים להפוך לנקודות תורפה מסכנות חיים בעת שריפה ולגרום ללהבות להתפשט במהירות אדירה לכל אזורי וחלקי המבנה ולהקשות על האנשים הנמצאים בתוכו להתפנות בזמן ללא נזקים גופניים. חשוב להפנים שמדובר במערכות מצילות חיים שעוזרות להרוויח זמן יקר ולהפחית עד למינימום האפשרי את נזקי הדליקה.

כדי שמערכות מיגון האש האלה יספקו את הסחורה ברגע האמת, חשוב להתקין אותן בצורה נכונה ויעילה ולהשתמש בפתרונות איטום מעברי האש המתאימים והאיכותיים ביותר כדי להבטיח את בטיחות המבנה בעת שריפה. 

מהו ההבדל בין קצף בידוד תרמי למחסום אש?

פתרונות מיגון אש כמו טיח וצבע מעכב בעירה או קצף בידוד תרמי נועדו לשפר את העמידות של קירות,רצפת ופתחי הבניין בפני אש ולמנוע מעבר של להבות,עשן וגז בין אלמנטים וחלקים שונים במבנה.

לעומת זאת, אמצעי איטום מעברי אש כמו קולרים ושרוולים תופחים נועדו לאטום פתחי ומעברי צנרת,מיזוג אוויר וכבלי חשמל ותקשורת ולמנוע מהאש להתפשט דרכם לכל קומות וחלקי המבנה. שני סוגי פתרונות מיגון האש האלה משמשים למטרה זהה: להגביר את בטיחות המבנה ולמזער את נזקי וסכנות השריפה לאחר שהיא כבר פרצה כדי למנוע עד כמה שאפשר פגיעה בנפש וברכוש ולהקל את ההשתלטות והטיפול בדליקה. 

האם ניתן להתקין אמצעי בידוד ומיגון אש בקירות ורצפות?

עומד לרשותכם מגוון רחב של פתרונות איטום מעברי אש למניעת התפשטות עשן ולהבות בצורה אנכית מקומה לקומה או בין חללים שונים באותה הקומה כדי למקסם את עמידות ובטיחות המבנה בעת שריפה ולהפחית את הנזקים שלה.

כיצד למצוא את פתרון מיגון האש הנכון והמתאים עבורי?

כדי להבטיח לעצמכם שקט נפשי, רוגע ובטיחות מירבית, חשוב לפנות לחברה מקצועית ומנוסה המתמחה באיטום מעברי אש ותוכל להמליץ לכם על הפתרונות היעילים והאיכותיים ביותר "התפורים" לצרכים ולנסיבות בשטח והעומדים בדרישות רשויות הכיבוי והתקנים המחייבים.

בחירת מערכות מיגון האש הנכונות והמתאימות ביותר עבורכם תלויה במגוון רחב של גורמים ומשתנים שונים כמו ייעוד,מאפייני ותפוסת המבנה,שיקולים אדריכליים והנדסיים, הצרכים והתקציב העומד לרשותכם וכו’.

היא תוכל לתכנן עבורכם תוכנית בטיחות אש מקיפה ומפורטת בהתאם לתקנות התכנון והבנייה בישראל כדי שתוכלו לקבל את כל האישורים וההיתרים הנדרשים ולהיות בטוחים שהעסק או הבית שלכם מוגן היטב בפני שריפות ונזקי אש.

השורה התחתונה 

בחורה עם קסדה ווסט צהוב מחזיקה לוח בדיקה ומחייכת ברקע עובדי בנייה

עד כמה שלא נתאמץ, אף פעם לא נוכל למנוע בוודאות כל אפשרות לפריצת שריפה בעסק או בבית הפרטי שלנו. לכן, חשוב להבטיח שהמבנה עמיד ,בטוח ומוגן היטב גם כשהאש כבר פרצה.

לצד אמצעי גילוי וכיבוי אש אקטיביים כמו ספרינקלרים,מטפים ועמדות כיבוי אש, חשוב להבטיח שהלהבות והעשן לא יתפשטו ברחבי חדרי,מעברי וקומות המבנה ויהפכו אותו למלכודת אש בוערת שקשה מאוד להיחלץ ממנה.

ובדיוק בנקודה הזאת נכנסים לתמונה מחסומי אש ופתרונות איטום מעברי אש שיעזרו להפחית עד למינימום האפשרי או למנוע לגמרי את התפשטות האש ויצמצמו באופן ניכר את נזקי הדליקה עד שכוחות הכיבוי יגיעו לשטח וישתלטו עליה.

התקנה נכונה ואיכות גבוהה ללא פשרות יכולים לעשות את כל ההבדל ולמנוע אסון כבד ואובדן חיי אדם.

אנו מקווים שהמדריך המפורט הזה יעזור לכם למצוא את חברת מיגון האש הטובה, המקצועית והאמינה ביותר במינימום זמן ומאמץ ויחסוך לכם הוצאות מיותרות ומפח נפש.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן