שליחת כסף לחו"ל בזול: איך שולחים כספים לחו"ל ולא נשחטים בעמלה?

שליחת כסף מהארץ לחו״ל הפכה בימינו לעניין שבשגרה הטומן בחובו עולם ומלואו של ידע ששווה להכיר רגע לפני ההעברה הבאה: כי בין אם שליחת הכסף מיועדת להשקעה בחו״ל, קרוב משפחה שמטייל או גר בחו״ל או עבור תשלום לספק כזה או אחר ובין אם שליחת הכסף היא חד פעמית או קבועה, כדאי שתכירו את כל האופציות העומדות בפניכם בתחום הזה, כי ככל שתדעו יותר כך תחסכו לעצמכם מאות ואף אלפי שקלים, דולרים, יורו ומה לא? אז איך שולחים כסף לחו״ל ובזול?

קרוב משפחה שלכם נתקע בחו״ל בטיול של אחרי הצבא וזקוק נואשות להעברת כסף? או אולי טסתם לטיול שורשים באירופה, הארנק שלכם נגנב ונתקעתם בלי כסף, העברת כסף לחו״ל הפכה לחלק מהמציאות שלנו והעידן בו אנו חיים ולכן חשוב לדעת מהן הדרכים הזולות והבטוחות לעשות זאת.

ממהרים? הנה 3 הדרכים המובילות בדירוג שלנו:

השורה התחתונה
יתרונות
חסרונות
בחירה מנצחת
לוגו של Wise
Wise
הכי טובה בחו"ל
להרשמה
השורה התחתונה
חברה בריטית בעלת וותק של עשור הנחשבת כיום כאחת האופציות הבטוחות והפופולריות להעברת כספים לחו״ל.
יתרונות
מציעה עמלות מהנמוכות ביותר שקיימות כיום
מערכת נוחה ופשוטה לתפעול
החברה מפוקחת ומבוקרת רגולטורית
חסרונות
אין שירות לקוחות בעברית
במקום השני
לוגו של remitly
Remitly
מגוון שירותים
למידע נוסף
השורה התחתונה
חברת Remitly נחשבת כאחת מחברות העברת הכספים הזולה והמהירה ביותר שיש בחו״ל והיא יושבת בארה״ב.
יתרונות
ביצוע פעולות בקלות מהסלולרי
הודעות עדכון בכל שלב בתהליך
ממשק פשוט לשימוש
חסרונות
ללא שירות לקוחות טלפוני
הוותיקה ביותר בתחום
לוגו של paysend
PaySend
תמיכה בכל שעות היממה
למידע נוסף
השורה התחתונה
חברת שליחת כספים הפועלת בקרוב למאה מדינות עם עמלת ההעברה משתלמת.
יתרונות
כל העברות מאובטחות ומבוקרות
תמיכה 24/7
חסרונות
לא מציעה שירותים נוספים

כי הרי כל פעולה של שליחת כסף לחו״ל – בין אם מדובר בסכום כסף גבוה או נמוך או בשליחת כסף חד פעמית או קבועה, טומנת בחובה עלויות ועמלות רבות וגבוהות ובעיקר מיותרות, מעמלות הבנקים השונים ועד להפרשי שער חליפין.

אז רגע לפני ההעברה הבאה כדאי שתכירו ותלמדו היטב את כל האופציות העומדות בפניכם כי ידע הוא כוח ובמקרה הזה הוא גם המנוף שלכם לחסכון של מאות ואף אלפי דולרים בהעברה הבאה.

ליקטנו עבורכם את מיטב המידע והטיפים שיעזרו לכם לחסוך כסף ולהימנע מטעויות נפוצות ולדעת מהי הדרך הזולה והבטוחה ביותר לשליחת כספכם.

אז איפה ואיך שולחים כסף לחו״ל?

הצורך ההולך וגדל בהעברת כספים מהארץ לחו״לֹ הוליד לשמחתנו מגוון אפשרויות לשליחת כסף בטוחה, זולה ויעילה המתבצעת כיום בחמישה אפיקים מרכזיים: הבנקים השונים בארץ, בנק הדואר שנמצא בסניפי דואר רבים, חברות פרטיות בארץ העוסקות בהעברת כסף לחו״ל, חברות פרטיות בחו״ל דרכן תוכלו לבצע את ההעברה ובנקים וירטואליים גלובליים כמו למשל PayPal.

לכל אחת מהן יש את החסרונות והיתרונות שלה הקשורים לאמינות ויעילות השרות וכמובן לעלות שלו, אבל לא משנה באיזו אופציה תבחרו לשליחת כספכם לחו״ל כדאי לדעת שתמיד קיימת האפשרות להתמקח ולהוזיל את העלויות והעמלות שלכם.

החוק הוא מאוד פשוט, ככל שסכום ההעברה גבוה יותר, מעל ל-$1,500 וככל שתדירות העברת הכסף גדולה יותר כך תקבלו הנחות משמעותיות יותר ותחסכו כסף רב יותר וכמובן שקורטוב של סבלנות ויכולות ניהול משא ומתן לא יזיקו.

חברות שליחת כספים הזולות והטובות ביותר בחו״לֹ

1

Wise

מינימום עמלות מקסימום יעילות
הבחירה שלנו
חברה בריטית בעלת וותק של עשור הנחשבת כיום כאחת האופציות הבטוחות והפופולריות להעברת כספים לחו״ל.
יתרונות
  • עמלות נמוכות במיוחד
  • מערכת נוחה לתפעול
  • מפוקח ומבוקר
  • תוכלו לבדוק כמה תעלה לכם ההעברה עוד לפני ביצוע הפעולה
חסרונות
  • אין שירות לקוחות בעברית
  • עדיין אין אפשרות להנפיק כרטיס אשראי כמו במדינות אחרות

החברה הוקמה לפני כעשור ונקראה TransferWise עד שלאחרונה שינתה את שמה לWise. החברה מציעה שירות של העברת כספים בינלאומית ושירות של המרת מט״ח בכמה צעדים פשוטים ובמינימום עמלות.

מבחינת עמלות, עמלות המט״ח של וויז ידועות מראש ונמוכות בהרבה מאלו של הבנק שמשתמש בשער חליפין אחר מהשער היציג של המט״ח כדי “לגזור עליכם קופון”, ברוב המקרים מדובר בעמלות הנעות בין 0.25% – 1% מסך ההעברה.

בנוסף, ניתן להעביר כספים גם דרך מסנג'ר תמורת 1% מסכום ההעברה כאשר במקרה זה המערכת דורשת משולח הכסף ומקבל הכסף להיות בעל חשבון ב-Wise.

האמת שלאחרונה הייתי צריך להעביר סכום כסף לעסקה בחו"ל וממש התלבטתי איך לעשות את זה (העמלות של הבנק שלי היו הזויות).

ההבטחות וההמלצות ששמעתי על wise שיכנעו אותי לנסות, מה אני אגיד לכם, וואלה זה עובד מעולה. אני מרגיש שהתעוררתי מאוחר ובזבזתי די הרבה כסף על עמלות.

התהליך עצמו די פשוט. קודם כל נרשמים לאתר ופותחים חשבון ב-Wise, אחר כך צריך להעלות תעודת זהות או דרכון כדי לאמת את הזהות שלכם, ואז מכניסים את הסכום שאתם רוצים לשלוח, והממשק של וויז ייראה לכם מייד את העמלה שתשלמו על ההעברה או על ההמרה (במידה ומדובר בשינוי במטבע) ואת זמן ההעברה המשוער.

אם החלטתם לבצע העברה שימו לב שיש עמלת כניסה בגובה $7.5 אבל היא חד פעמית. לאחר ביצוע השליחה, תקבלו הודעה במייל או באפלקיצייה על כך שהתשלום עבר בהצלחה באופן סופי.

בעצם החשבון בוויז יכול להציע פעולות רבות ושימוש במט"ח, אפילו כרטיס אשראי בינלאומי (לצערי עדיין לא מתאפשר בישראל אבל אולי בעתיד), כל זה בלי העמלות השוחטות של הבנקים.

די ברור שלא הכול מושלם כי אין נציגים ישראלים איתם ניתן לדבר, אבל שירות לקוחות בינלאומי ינסה לסייע לכם במה שתצטרכו ואם הבטיחות מדאיגה אתכם אז בדקתי והחברה נמצאת תחת ביקורת ופיקוח של מוסדות רגולציה בכל מדינה בה היא פועלת.

2

Remitly

תומכת במגוון שירותים
תמורה מושלמת
חברת Remitly נחשבת כאחת מחברות העברת הכספים הזולה והמהירה ביותר שיש בחו״ל והיא יושבת בארה״ב.
יתרונות
  • ביצוע פעולות בקלות מהסלולרי
  • קבלת הודעות עדכון לכל אורך התהליך
  • כל העברה מגיעה עם הגבלת זמן ואם הכסף לא עבר בזמן שהובטח הוא חוזר אליכם
  • מדריך מסודר לביצוע פעולות שונות
חסרונות
  • ללא שירות לקוחות טלפוני

חברה זו תומכת במגוון שירותים כולל העברת כספים בין חשבונות בנק, דרך כרטיסי אשראי וגם העברת כסף מזומן, עלות שירות זה מגולם בשער החליפין של יום ההעברה ונע בין 0.5% – 2% בהתאם למדינה ולסוג המטבע.

בעצם Remitly מתבססת על העובדה שהיא אינטרנטית לחלוטין- כי כשאין סניפי בנק, אין פקידים ואין הוצאות, אפשר להציע עמלות נמוכות יותר. זה מה Remitly בדומה ל-Wise, עושה.

היא פועלת ביותר מ-150 מדינות! ככה שתוכלו להעביר כסף כמעט לכל מקום בעולם. ויש לה יותר מ-2 מיליון משתמשים בעולם, הישג מרשים בהחלט.

נקודת בונוס מרשימה שמייחדת את Remitly היא התרומה החברתית שלה. היא בעצם נוצרה כדי לתת מענה למהגרים שעזבו את המשפחה שלהם ועברו למדינה אחרת כדי לעבוד ולכלכל את מי שהשאירו מאחור.

3

PaySend

תמיכה בכל שעות היממה
וותק ואמינות
חברת שליחת כספים הפועלת בקרוב למאה מדינות עם עמלת ההעברה משתלמת.
יתרונות
  • מציגים את התעריף, דמי ההעברה והסכום החייב לפני ביצוע ההעברה
  • מגוון אמצעים להעברת הכסף לחו"ל
  • כל העברות מאובטחות ומבוקרות
  • תמיכה 24/7
חסרונות
  • לא מציעה שירותים נוספים

אז מי היא בכלל PaySend? זוהי החברה הראשונה שהציגה כרטיס גלובלי להעברות כדי לחבר 12 מיליארד כרטיסים שהונפקו על ידי מערכות תשלום בינלאומיות: מאסטרקארד, ויזה, צ'יינה יוניון פיי ותוכניות כרטיסים מקומיים.

היא מספקת מעל 40 אמצעי תשלום עבור חברות קטנות ובינוניות מקוונות. Paysend משרתת כיום למעלה מ-6 מיליון לקוחות. היא בעצם הומצאה על ידי צוות של מומחים לבנקאות שהפכו מתוסכלים מהזמן והמורכבות של מערכות הבנק המסורתיות והחליטו להרים את הכפפה ולשנות את עולם העברות הכספים.

העמלה של PaySend נעה בין 0.5% – 2% כאשר ההעברה מידית, למעט מקרים של העברה לבנק מסוים שעשויה לקחת עד לשלושה ימי עסקים.

שליחת הכסף און-ליין דרך חברות בחו״ל- כן או לא?

בחו״לֹ קיימות חברות פרטיות רבות העוסקות בהעברת כספים ותשלומים כשחלקן מקבלות אך ורק אזרחים בעלי אזרחות זרה אך חלקן עובדות גם מול ישראלים ומעבירות כסף מהארץ לחו״ל.

באתר בשם InternationalMoneyTransfers תמצאו מפרט מלא של אותן חברות העובדות גם עם ישראלים ותוכלו לעשות סקר שוק מי מהן המשתלמת והאמינה ביותר עבורכם.

כמה זה עולה לנו?

ברב המקרים החברות הנ״ל יציעו לכם מחירי עמלות זולות מאלו של הבנקים בישראל כאשר גם בחברות אלו התמחור גמיש ואתם יכולים לנהל מו״מ על גובה העמלה ולקבל מחירים טובים משמעותית מאלו שהוצעו לכם.

וגם כאן עובדת חוקיות הסכומים- ככל שסכומי ההעברה גדולים יותר, כך תקבלו הנחות משמעותיות יותר שיובילו בסופו של דבר לחסכון של מאות ואף אלפי דולרים מהעברה דרך הבנק.

איך זה עובד?

לאחר ההרשמה לאתר השירות שבחרתם, נציג של האתר פונה אליכם ומלווה אתכם בכל השלבים עד לסיום ההרשמה וההעברה ולחילופין בחלק מהמקרים מדובר בהליך הרשמה של מספר דקות ובהעברה מהירה ללא כל בירוקרטיה מיותרת.

  • יתרון: מאחר והן לא מציעות מבחר שירותים פיננסים כמו הבנקים השונים יש להן התמחות רבה ויכולת תמרון גדולה יותר מזו של הבנקים וניתן לקבל מחירים טובים יותר מאלו שבבנק.
  • חסרון: גם כאן מדובר בעיקר בחיסרון תפיסתי שלנו, אין מולנו נציג רשמי של גורם רשמי שאנחנו מדברים אתו פנים מול פנים אלא נציג כלשהו מחברה כלשהי שאמור להיות אמון על הכסף שלנו ומי יודע מול מי בעצם אנחנו עומדים ומתנהלים?

העברת כסף דרך הבנק שלכם – מה האפשרויות ולמי זה מתאים?

העברת כסף מהארץ לחו״ל על ידי הבנקים השונים היא עדיין האפשרות המועדפת על ידי תושבי ארצנו החוששים מ”עקיצות” לסוגיהן ומרגישים ביטחון רב בהעברת הכסף על ידי גורם רשמי ומוכר ובמיוחד כשמדובר בענייני כספים.

כמה זה עולה לנו?

העברת כסף לחו״ל דרך הבנק היא עסק יקר וכרוכה במספר עמלות:

  • עמלת מעבר – הנעה בין 0.175% ועד ל-0.35% מהסכום, במקרים בהם מדובר בהעברה תדירה של סכומי כסף גדולים לחו״ל תוכלו לנהל מו״מ עם הבנק ולקבל הנחה במחיר העמלה.
  • עמלת המרה – בשיעור של 0.2% מהיקף העסקה, מדובר בעמלה המתבצעת עבור המרת הכסף משקל למטבע היעד. תשלום נוסף מתייחס ל”שער המרה” – הפרשי שער החליפין בין השער היציג לשערי המכירה והקנייה של הבנק והוא נע בין 1% ועד ל-5% מגובה העסקה, כאשר ככל שהמטבע פחות מבוקש כך הפרשי שער החליפין גדלים.
  • העמלה הנסתרת – היא עמלה שלא תוצג בפניכם כעמלה. הבנק ימיר לכם את השקלים לדולרים למשל לפי שער שהוא יחליט ולא בהכרח ע״פ השער היציג של אותו יום, וככה “על הדרך” הבנק סוחט מכם עוד כמה שקלים טובים.

למרות שהעברת כספים לחו״ל דרך הבנק היא לא האופציה הזולה ביותר מבין האופציות הקיימות שיפורטו בהמשך אך גם מול גורם רשמי שכזה ניתן לקיים מו״מ באשר לגובה העמלות ולהוזיל את עלויות שליחת הכסף.

איך זה עובד?

הבנק מציע לכם שני מסלולים עיקריים להעברת כספים:

קוד SWIFT – "סוויפט” היא מערכת תקשורת בין הבנקים השונים בארץ ובעולם המאפשרת העברת כספים בין מדינות שונות באותו יום עסקים עם עמלה מכובדת שמוערכת לרוב בין $20 – $150 מסכום ההעברה. קוד ה”סוויפט” בנוי מרצף ארוך של מספרים וביניהם הקודים של הבנק ממנו נשלח הכסף ובנק היעד, הסניף וכתובתו כולל כל הפרטים האישיים הנחוצים שגם הם מוצפנים בקוד.

  • יתרון: מדובר בשיטה יעילה, מהירה ובטוחה המאובטחת היטב על ידי קוד מוצפן.
  • חסרון: העברה ב”קוד סוויפט” יקרה יותר ביחס לשיטות העברה אחרות הקיימות בארץ.

צ'ק מטבע חוץ – הבנק מנפיק לכם צ”ק בנקאי עם סכום ההעברה שלכם במטבע חוץ והוא נשלח לנמען בדואר.

  • יתרון: היתרון היחיד של שיטת העברה זו הוא שהיא זולה ביחס לשיטות אחרות כמו שיטת ה-”סוויפט”.
  • חסרון: מדובר בהעברה איטית התלויה ברשות הדואר ונרשמו אף מקרים של המתנה של חודש לכסף המיועד ומקרים בהם המעטפה נפתחה בדרך והצ”ק נעלם או המעטפה נגוזה כלא הייתה, אמנם לא ניתן לפדות את הצ'ק הרשום למוטב בלבד אבל, הכסף אינו וזו עגמת נפש מיותרת. שיטה זו לבטח אינה מתאימה למי שחייב את הכסף בדחיפות וממתין לו בקוצר רוח.

ואם כבר בנק – איזה מהם הכי משתלם?

עמלת העברת הכספים שלכם לחו״ל נקבעת לפי גובה סכום ההעברה כאשר לכל בנק יש עמלות משלו; ״הבנק הבינלאומי״ הוא היקר ביותר וגובה עמלה של $12 לסכום של עד $200, יתר הבנקים – “בנק הפועלים”, “בנק לאומי”, “בנק דיסקונט” קובעים את גובה העמלה באחוזים ע״פ סכום העברה ואילו הבנקים המשתלמים ביותר להעברת סכום של עד $200 הם:

“בנק לאומי” ו-”מזרחי טפחות” הגובים עמלה של כ- 0.2% מסכום ההעברה אך כשמדובר בהעברה של סכומים גדולים יותר העמלות של “בנק הפועלים” ו-”הבינלאומי” הופכות למשתלמות יותר. בכל מקרה, בין אם מדובר בהעברת סכומים קטנים וגדולים, ניתן להתמקח עם הבנקאים ולעתים לקצץ עד ל-50% מגובה העמלות שהוצעו לכם.

העברת כסף דרך סניף הדואר

בנק הדואר מבצע העברת כספים לחו״ל בכל הסניפים שלו שברחבי הארץ כשהיתרון הגדול שלו זה שהוא מאפשר הערת מזומנים, העברה בנקאית והעברות צ”קים באמצעות חשבון של בנק הדואר ולאו דווקא דרך חשבון בנק פעיל.

Western Union – אחד מהשירותים שבנק הדואר מציע הוא “ווסטרן יוניון” שירות של העברת כספים מידית לחו״ל במזומן או על ידי העברה בנקאית כשירות המקובל והידוע בכל העולם ומשמש להעברה בטוחה ומהירה של הכסף ליעד שלו.

QUICK PAY – שירות העברת כספים משתלם ביותר מבית WESTERN UNION המציע העברת כספים בעמלה קבועה לחשבונות בחו״ל בו ניתן להעביר סכום של עד $3,000 עם עמלה קבועה של $15.

כמה זה עולה לנו?

עמלת “ווסטרן יוניון” משתנה בהתאם לסכום המשלוח ומדינת היעד שלכם והיא נעה בין $13-$300, כך למשל בשליחת סכום הנע בין $100-$200 תשלמו עמלה של $21, בשליחת סכום של $7,500 תשלמו עמלה של $300. בשירות של “קוויק פיי” תקבלו עמלה קבועה של $15 עד לסכום של $3,000

איך זה עובד?

כל מה שעליכם לעשות זה לגשת לסניף הדואר שיש בו דלפק שכזה מצוידים בתעודת זהות, לתת לפקיד את פרטי מקבל הכסף, שם מלא, מספר ה”ווסטרן יוניון” שלו ופרטים אישיים נוספים – יש לציין שהנמען חייב להיות רשום ב”ווסטרן יוניון” כמקבל כסף, ולשלם את העמלות והכסף שהדואר מבקש.

בסיום התהליך תקבלו אישור מהדואר ועליו מספר העברת הכסף שלכם, את האישור אתם שולחים למקבל הכסף שניגש לדלפק הקרוב אליו של “ווסטרן יוניון” נותן לפקיד את מספר ההעברה ומקבל במקום את הכסף ששלחתם.

  • יתרון: מדובר בהעברה מידית וניתן להעביר כסף בתך דקות ספורות לכל מקום בעולם.
  • חיסרון: מדובר בשירות לא זול במיוחד המשמש לעתים קרקע נוחה לנוכלים לסוגיהם הרוצים לעקוץ את שולחי הכסף המתחזים למגוון דמויות שיבקשו שתעבירו לכם סכומי כסף נכבדים, אז קחו לתשומת לבכם לנהוג בזהירות לפני שאתם “משחררים” את ההעברה ולוודא היטב את זהותו של האדם אליו אתם שולחים את הכסף.

חסרון נוסף ל-“קוויק פיי” – אמנם מדובר בעמלה קבועה ונוחה אך העברת הכסף מתבצעת בתך כארבעה ימי עבודה ולכם אם אתם לחוצים בזמן אז אופציה זו אינה מתאימה לכם.

חברות פרטיות בארץ לשליחת כספים און ליין – האם ולמה הפרטי תמיד ריווחי?

כיום קיימות בישראל שפע של חברות פרטיות המעניקות שירותי העברת כספים לחו״ל “שיצוצו” כמו פטריות אחר הגשם כבר בחיפוש הכי בסיסי וראשוני שלכם בגוגל, חברות שידאגו להעברת כספכם לחו״ל בעלויות טובות וביעילות רבה.

כמה זה עולה לנו?

במקרים רבים חברות אלו יציעו את חישוב העמלות הנמוך ביותר בשוק הנמוך בכ-1% מעמלות הבנקים, כששערי ההמרה של מטבע החוץ (מט״ח) יהיו טובים יותר מאלו הנהוגים בבנק או בסניף הדואר ובעבור עמלת העברה תשלמו באזור ה-1.5% מסכום ההעברה, תלוי כמובן בסכום הכסף ובמטבע. לדוגמא: עבור העברה של $100 תשלמו עמלה ל $5 כאשר ברב המקרים שער ההמרה נקבע בזמן ביצוע העסקה.

איך זה עובד?

לאחר שביצעתם סקר שוק על החברות הפרטיות הטובות והאמינות ביותר להעברת כספים לחו״ל ובדקתם היטב את גובה העמלה שהן גובות, כל ששעליכם לעשות זה להירשם לשירות, למלא את הפרטים הרלוונטיים ובקליק אחד כספכם יועבר לנמען שלכם בחו״ל!

  • יתרון: מדובר בשרות מהיר, מוצלח וזול ביחס לבנק ובמיוחד אם אתם מעבירים כסף לחו״ל בתדירות גבוהה או סכום כסף גבוה כדאי שתשקלו ברצינות את החברות הללו.
  • חסרון: מדובר בעיקר בחסרון מנטלי, הישראלי הממוצע מרגיש פחות בטוח לשלוח כסף מחברה פרטית מאשר מחברה רשמית כמו הבנק שלו והנציג הפרטי שלו מולו הוא רגיל להתנהל כבר שנים ויש לו שם ופנים וכתובת.

חברות שליחת כספים הזולות והאמינות ביותר בארץ

אסקור כאן את החברות הבולטות האמינות והזולות ביותר הקיימות כיום בארץ בתחום העברת הכספים:

covercy– חברה ישראלית המציעה שירות העברת כספים בין מדינות בעלויות הנמוכות משמעותית מהבנקים הפועלת ברישיון של משרד האוצר המאפשר לה לספק את השירותים הנ״ל.

קוברסי זולה מאוד ביחס לבנקים כששער ההמרה שלה נמוך בכ-1% מעמלת הבנקים ועמלת ההמרה הנוספת מסתכמת לרוב בסכום של כ-$10. הליך ההעברה מתבצע דרך אתר החברה באינטרנט ובתך דקות ספורות הכסף עובר בזול וביעילות לנמען שבחו״ל.

GMT– חברה פרטית המתמחה במגוון שירותים פיננסים ובין היתר בהעברות כספים מהארץ לחו״ל עם ותק של 20 שנה כשהיתרון שלה הוא חישוב עמלות נמוך בהרבה מזה הקיים בבנקים השונים או בסניף הדואר. לחברה יש עשרות סניפים ברחבי הארץ וניתן לגשת אליהם פיזית או לבצע את העברה במלואה דרך שירות GMTmy המאפשר לשלוח כסף באינטרנט לכל יעד בעולם על ידי שימוש בכרטיס אשראי או להשלים את ההעברה אונליין ולבצע תשלום באחד מסניפי החברה.

MoneySend– חברה להעברת כספים מהארץ לחו״ל על ידי שימוש בכרטיס אשראי ישראלי שהוקמה ב-2018. החברה עובדת עם למעלה מ-50 ארצות וניתן לבצע את העברה בתך מספר דקות דרך אתר האינטרנט של החברה ולשלם עמלת העברה זולה של 1.5% מסכום ההעברה.

Neema– אפליקציה המאפשרת ניהול חשבון בנק דרך הנייד וחוסכת את הצורך במערכת בנקאית שתסחט מאתנו כספי עמלה מיותרים והיא מאפשרת שליחת כסף מהירה ובטוחה לחו״ל ליותר מ-30 מדינות בעמלות נמוכות ובשערי מטבע נוחים. החברה פועלת תחת רישיון של משרד האוצר וכל מה שצריך לעשות כדי להעביר דרכה כספים זה להוריד את האפליקציה ב- app store, להירשם ולהתחיל בהליך העברת הכסף לנמען כהליך הלוקח דקות ספורות.

PayPal- האם זה בכלל משתלם לנו?

האינטרנט מאפשר העברת כספים לחו״ל בקלות ובמהירות בכמה הקלקות ומבלי לצאת מהבית ואתם יכולים להעביר כסף מסלון ביתכם ומבלי לטרוח וללכת לסניף הבנק שלכם. כיום קיימות חברות רבות המבצעות העברת כספים דרך האינטרנט כשיטה יעילה, בטוחה וזולה.

אתמקד דווקא בחברה הוותיקה והאמינה PayPal כי מי מאתנו לא מכיר את “פייפאל? עם למעלה מ-300 מיליון לקוחות היא כבר מזמן הוכיחה את עצמה כבנק וירטואלי המעניק שירות תשלומים קל, נוח, מהיר ובטוח להעברה ולקבלה של כספים בחו״לֹ ובארץ והיא זולה ומשתלמת יותר משליחת כספים דרך הבנקים השונים.

כמה זה עולה לנו?

עבור שליחת הכסף לחו״ל נגבית עמלה של כ- 1.20 ש״ח לעסקה בנוסף לתשלום של עד כ- 3% מסך העסקה, בעלי העסקים שבכם המעבירים כסף באופן תדיר זכאים לתעריפים אטרקטיביים יותר בהתאם לגובה סכום השליחה.

איך זה עובד?

בשלב הראשון נרשמים לשירות בחינם מכל מכשיר ופתחים חשבון “פייפאל” וכל שנותר הוא להיכנס לחשבון לחוץ על כפתור “העבר כסף” לכתוב את האימייל של מקבל הכסף, סכום ההעברה ובלחיצה אחת קלה הכסף נמצא אצלו בחשבון ה”פייפאל” שלו באופן מידי! הנמען הכספי שלכם יכול למשוך לבנק שלו את הכסף באופן מידי או להשאירו בחשבון ה”פייפאל” שלו ולהשתמש בו בעתיד.

  • יתרון: הוא נחשב לשירות בטוח ואמין המשתמש באבטחה מהמחמירות ובטוחות ביותר בעולם והכסף מגיע באופן יעיל ומידי ללא שיבושים כאלה ואחרים. בנוסף, לא קיימות בו עמלות רבות כמו בבנק למשל ויש לו שערי המרת מטבע חוץ סבירים ובשערי מטבע עדכניים ליום ההעברה.
  • חיסרון: החיסרון העיקרי של שירות זה הוא העמלות הגבוהות שלו הנעה סביב אזור ה-3% מגובה ההעברה עצמה יחד עם תשלום קבוע של $0.3 לכל העברה, שרות זה אמנם זול יותר מהבנק אך קיימות כיום אופציות העברה זולות ממנו. יש לציין כי עבור לקוחות הרשומים כחשבון עסקי ומשתמשים בשירות זה באופן תדיר העמלות משתלמות יותר ועומדות על 1% מסכום ההעברה.

איך לבחור חברה לשליחת כספים שתתאים בול בשבילכם?

לאחר שהצגנו לכם את האופציות והמסלולים הזולים והמשתלמים ביותר להעברת כסף מהארץ לחו״ל על כל מכלול היתרונות והחסרונות, כדאי לדעת מה סט השיקולים שעליכם להפעיל לפני הבחירה הקריטית הזו.

  • אמינות: כבמיוחד כשמדובר בכסף שלנו אנחנו מאוד רוצים לדעת שחברת ההעברה בה בחרנו היא אמינה ושכספנו נמצא בידיים טובות ובטוחות, יגיע ליעדו ולא ייעלם כאחת, חפשו חברה ותיקה עם המלצות רבות ברשת ורישיונות מתאימים.
  • מהירות: וודאו כי החברה בה בחרתם מעבירה כספים במהירות רבה ככל הניתן כדי שלא תבזבזו זמן יקר ומיותר על שליחת כספכם.
  • יעילות: כדאי לבצע את פעולת ההעברה בחברה שחוסכת מכם בירוקרטיות מיותרות ומספקת את הכסף לנמען במקום הקרוב למקום מגוריו עם עדיפות כמובן להעברה ישירה לחשבון הבנק שלו.
  • כסף כסף כסף! – אחד השיקולים המרכזיים בבחירת החברה הוא גובה העמלות והתשלומים הנלווים לשרות העברת הכסף, בחרו את זו המבטיחה לכם את העסקה המשתלמת ביותר עבורכם עם העמלות הנמוכות ביותר.

יציבות לעומת חסכון – בנקים via חברות פרטיות

בין אם מדובר בחברות פרטיות לשליחת כספים בארץ או בחו״ל, רובן ככולן מציעות עמלות זולות ונוחות יותר מהבנקים השונים ויש להן יתרונות מובהקים: הן יעילות, זולות, נגישות ובכמה לחיצות כפתור ובתך דקות ספורות ההעברה מתבצעת. למרות זאת, ישראלים רבים עדיין יעדיפו לשלוח כסף דרך הבנק.

ולמה זה קורה? כנראה שאצל רובנו קיים הצורך הבסיסי הזה לפעול במערכת הבנקים המוכרת לנו שלמרות כל חסרונותיה היא נתפסת לנו כיציבה בטוחה ויש תחושה שהכסף שלנו נמצא בידיים טובות ובמקום יציב וכי הוא לא יעלם לנו ככה, באבחה אחת.

אז כדי לשמור על ביטחון כספכם גם בעת שליחתו על ידי חברות פרטיות יש כמה כללים בסיסיים שכדאי וחשוב שתדעו כדי שאתם והכסף שלכם תהיו בטוחים:

  • חברה/אפליקציה מוכרת – כדי להעביר את הכספים שלכם בבטחה כדאי לבחור בחברה מוכרת המציעה שרות מאובטח ונוח לשליחת הכסף לכל מקום בעולם. במקרה של חברות פרטיות יש לעשות סקר שוק ולקבל חוות דעת שונות על החברות הנ״ל כדי לדעת במי מהן לבחור.
  • הימנעו משימוש ב-Wi-Fi ציבורי – זה מובן מאליו שהכי פושט ונוח להתחבר לוויפיי ציבורי כדי לשלוח את הכסף שלכם מכל מקום בו אתם נמצאים. אבל הבעיה היא שכאשר קיימת גישה חופשית לרשת אתם עשויים למצוא עצמכם תחת איום ביטחוני כשהאקרים למיניהם יכולים ליירט את המידע שלכם ולקבל גישה למכשיר שלכם ולכספכם.
  • כתובת מייל מאובטחת – כדאי לוודא שכתובת האימייל שלכם מאובטחת באמצעות סיסמה חזקה ואימות של שני שלבים כדי להיכנס לחשבונכם. כתובת מייל מאובטחת תמנע מאנשים מלקבל גישה בלתי מורשית למייל שלכם ולשירותים השונים שביצעתם דרך כתובת המייל כולל כמובן שליחת הכסף.

טיפים לשליחת הכסף הבאה שלכם בזול ובבטחה!

  • סקר שוק! סקר שוק הוא אולי הדבר הכי בסיסי והחשוב ביותר שעליכם לעשות לפני שליחת הכסף הבאה שלכם. היכנסו לאתרי החברות המומלצות, קראו היטב את התנאים והעמלות שהן מציעות וחשבו במחשבון האתר כמה עמלות יגבו מכם על סכום הכסף שתשלחו, כך תקבלו באופן המדויק ביותר השוואת עמלות עדכנית לסכום שלכם.
  • צמצום עמלות- אם כבר בחרתם לשלוח כסף דרך הבנק התעקשו על עמלת העברה מינימלית של 0.175% ונסו לבטל את עמלת המרת המטבע ולצמצם את ה”עמלה הנסתרת” באסרטיביות רבה. ולגבי עמלת העברה – עמלת העברה נקבעת הרי ע״פ גובה סכום השליחה ושער החליפין של מטבע ההעברה ולכן אם מדובר בסכומים גדולים אז כדאי ואף רצוי להתמקח עם הבנקאים ולקצץ את גובה העמלות.
  • העברה וירטואלית- במקרה של שליחת כסף דרך הבנק, כדאי שתבצעו העברה באופן וירטואלי באתר של הבנק או באפליקציה שלו ולא מול נציג בסניף ובכך תקבלו הנחות והטבות משמעותיות.
  • נסו כמה שיותר חברות- אם בחרתם לשלוח כסף דרך חברה פרטית כזו או אחרת כדאי ומומלץ תחילה לשלוח סכום כסף קטן לחו״ל דרך מספר חברות פרטיות כשאר בכל אחת מהן תבצעו העברה של סכום כסף קטן, כך תוכלו לבדוק את יעילותן ולהחליט מי מהן מספקת את השירות הטוב הזול והמהיר ביותר עבורכם.
  • קבלו הצעה מקבילה בו זמנית- כאן מדובר בטיפ מעט מתחכם שידרוש מכם את מיטב כישורי המשחק שלכם שנועד להוזיל משמעותית את מחירי העמלה שלכם! אם כבר התיישבתם מול הבנקאי שלכם, כדאי לייצר סיטואציה בה אתם מתמקחים אתו על העמלות והעלויות של הבנק כאשר בו במקביל את משוחחים מולו אונליין – בזמן אמת, עם נציג של חברה פרטית לשליחת כסף לחו״ל ומקבלים ממנו הצעה מקבילה. כך תוכלו להפעיל לחץ על נציג הבנק למען ייטיב את התנאים שלכם וישווה אותם לתנאים המציעה החברה הפרטית – שיטה “ישראלית קלאסית” שנוחלת הצלחה ברב המקרים.
  • חשבון מט״ח- עבור מי מכם שמעבירים כסף לחו״ל על בסיס קבוע ובסכומים גדולים משתלם יותר להחזיק חשבון מט״ח בבנק וכך תצליחו לצלוח עמלות רבות ומיותרות בבנק שלכם באם בחרתם באפשרות שכזו, כי הרי כל המרה למט״ח עולה לכם וחשבון מט״ח ימנע את סכום ההמרה.
  • הימנעו מהעברה בכרטיס אשראי! שימו לב שמקרה של הערבת כסף לחו״לֹ דרך כרטיסי אשראי, מדובר בהעברה הכרוכה בסיכון רב מאחר ופרטי האשראי שלכם חשופים לגורמים רבים וקל מאוד להעתיק אותם ולהשתמש בהם לרע – הימנעו משיטת העברה זו מאחר והיא מסוכנת ולא מומלצת.

השורה התחתונה של העברת הכסף הבאה

מי מאתנו לא נתקל בסיטואציה בה היה עליו להעביר כסף לחו״ל ובמהירות?

בין אם חבר טוב או בן משפחה נתקע בטיול ללא כסף, ההורים שלנו נשדדו חלילה ונותרו ללא ארנק, העברת כסף לחו״ל הפכה לעניים שבשגרה. כפועל יוצא מכך קמו בשנים האחרונות מסלולים רבים ומגוונים לשליחת כסף מהארץ לחו״ל, בין אם מדובר בסכום כסף קטן או גדול, בשליחת כסף חד פעמית או קבועה – מהבנקים השונים, בנק הדואר, חברות פרטיות בארץ ובחו״ל השולחות כספים און-ליין, לכל אופציה יש את היתרונות והחסרונות שלה.

העברה דרך הבנק – אין ספק שמדבור בהעברה בטוחה ומוכרת שהרי מדובר במוסד וותיק ובדרך שמרנית להעברת הכסף שלנו ואנו סמוכים ובטוחים שהכסף נמצא בידיים טובות. אבל, יש לקחת בחשבון שבבנק תשלמו עמלות רבות ומיותרות וכי עמלת המט״ח גבוהה בהרבה מהאופציות השונות שהובאו כאן.

העברה דרך בנק הדואר משתלמת בעיקר בשירות ה-QUICK PAY אך רלוונטית בעיקר למי ששולח סכום של עד $3,000 מאחר וישנה עמלה קבועה של $15.

העברת כסף דרך חברות פרטיות בארץ ובחו״ל – אין ספק שאחת החברות המשתלמות ביותר להעברת כספים היא חברת covercy המציעה העברת כספים עם שער המרה הנמוך בכ- 1% מעמלת הבנקים – היא זולה ויעילה ביותר או למשל חברת TranseWise שלוקחת עמלות נמוכות ביותר הנעות לרב בין 0.25% – 1% מסכום ההעברה.

שורה תחתונה! חברות פרטיות הן כנראה הדרך המושלמת והמשתלמת ביותר להעברת הכספים הבאה שלכם – עם עמלות נמוכות ושירות און-ליין יעיל, מהיר ובטוח הן כנראה כל מה שצריך וטוב לכיס שלכם.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

4 תגובות
הכל הכי עוזר הציון הכי גבוה הציון הכי נמוך הוספת סקירה
  1. איזה כתבה מעולה!!
    תודה רבה על המידע המקיף!!

  2. שלום,
    תודה רבה על הסקירה. ניסיתי להשתמש ב Wise אבל השירות חסום כרגע לישראלים. האם יש שירות אחר שכן עובד עבור ישראלים?
    תודה

    • היי עומר

      יש דרך לעקוף את החסימה לישראלים – תשלח לנו מייל למערכת – אדאג לשלוח לך את הטיפ איך פשוט אסור לי לפרסם את זה

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן