איך ליצור בית חכם: המדריך האולטימטיבי ליצירת בית חכם למתחילים

חולמים להתעורר בבוקר לצלילי השיר האהוב עליכם, ליהנות מאור השמש הטבעי הבוקע מהתריסים החשמליים שנפתחו באופן אוטומטי בשעה שהגדרתם, להתקלח במים חמים בלי להדליק את הדוד ולהתחיל את היום ברגל ימין עם כוס קפה חם שחיכה לכם במטבח בלי שהייתם צריכים להרתיח אותו? לא מדובר במדע בדיוני אלא במציאות יומיומית שכולנו יכולים ליהנות ממנה.

טכנולוגיות "הבית החכם" עברו קפיצת מדרגה משמעותית בשנים האחרונות שהפכו אותן לנגישות, יעילות ואמינות יותר מאי פעם.

השורה התחתונה
השורה התחתונה
ב-KSP תמצאו מבצעים מעולים על כל המוצרים הקשורים לבית חכם ככה שתוכלו ליצור לעצמכם בית חכם הכולל מצלמות, מערכות חכמות ושידרוגים ייחודיים.
בינלאומי
אייקון של עליאקספרס
עלי אקספרס
שירות לקוחות מעולה
לצפייה במבצעים
השורה התחתונה
אתר הקניות הסיני שבו תמצאו כל מה שאתם צריכים כדי להפוך את הבית שלכם לנגיש וטכנולוגי בלי לקרוע את הכיס.
אפשרות נוספת
אייקון של לאסטפרייס
לאסטפרייס
דיליים מעניינים
לצפייה במבצעים
השורה התחתונה
לאסטפרייס הוא אתר מעולה למי שמחפש פתרונות שונים ליצירת בית חכם והמבצעים שלהם הופכים כל רכישה למשתלמת.

אם בעבר קונספט הבית החכם היה סוג של קוריוז שרק חובבי גאדג’טים וטכנולוגיה מושבעים היו יכולים ליהנות ממנו, כיום מדובר בשוק פורח ומשגשג הזמין לקהל הרחב.

אז מה עומד מאחורי הטרנד האופנתי הזה שכובש את העולם ומשתלט על יותר ויותר בתים בישראל? מדובר ברשת של גאדג’טים ומכשירים חשמליים ביתיים המקושרים לרשת האינטרנט, ניתנים לשליטה מרחוק ישירות מהסמארטפון שלכם או באמצעות פקודות קוליות וניתנים לאוטומציה על פי הצרכים, הרגלי השימוש וסדר היום שלכם.

בין אם מדובר ברמקול חכם שימלא כל בקשה שלכם, מצלמת אבטחה המאפשרת לעקוב בזמן אמת אחר כל מה שמתרחש בבית שלכם מכל מקום בעולם, מתג חכם לדוד שיבטיח שאף פעם לא תיתקעו בלי מים חמים, תרמוסטט חכם שידאג לכבות את המזגן כשאתם יוצאים מהבית או להפעיל אותו כשאתם מתקרבים לדלת הכניסה או מנעול חכם שיאפשר לכם לבדוק מי עומד בדלת הכניסה בלי לקום מהספה, מוצרי בית חכם יהפכו את החיים שלכם להרבה יותר נוחים, פשוטים ושקטים ויחסכו לכם המון זמן ומאמץ.

אם בעבר "בית חכם" התבסס על מערכות סגורות מורכבות ומסובכות להפליא שעלו הון תועפות ודרשו שיפוץ ועיצוב מחדש של הבית, כיום זה ממש לא בשמיים למצוא גאדג’טים פשוטים ונוחים לשימוש שיעזרו ליצור בית חכם במינימום זמן ומאמץ.

רק לפני שנים אחדות, מערכות בית חכם היו נחלתם הבלעדית של אנשים עשירים בעלי כיסים עמוקים במיוחד (לביל גייטס לקח לא פחות מ-17 שנים להשלים את בניית הבית החכם החדשני שהוא החל לבנות בשנות ה-90), כיום כל אחד יוכל להפוך את הבית שלו לחכם בנוחות ובקלות מירבית בלי לקרוע את הכיס ולרוקן את הארנק.

רוצים לשדרג את איכות החיים שלכם וליהנות משלל היתרונות של מערכות בית חכם, אבל אין לכם מושג מאיפה להתחיל ואיך לעשות את זה כמו שצריך? הגעתם למקום הנכון.

כדי שלא תלכו לאיבוד בין כל המושגים המבלבלים, השמות המפוצצים והפיצ'רים המתוחכמים, אנחנו הולכים לעשות סדר בבלאגן ולעזור לכם להבין מי נגד מי.

במדריך המקיף והמפורט הזה תלמדו את כל מה שצריך לדעת כדי לבחור את מוצרי הבית החכם הנכונים והמתאימים ביותר עבורכם ולהטמיע אותם בבית שלכם בצורה חלקה ונטולת תקלות.

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

איך נולד והתפתח רעיון וחזון "הבית החכם"

לפני שתוכלו ליצור בית חכם, כדאי לכם לצאת למסע מרתק אחורה בזמן ולהכיר מקרוב את ציוני הדרך העיקריים בהתפתחות קונספט "הבית החכם". בשנת 1975 הושק בקול תרועה רמה פרוטוקול התקשורת הראשון לאוטומציה ביתית שנקרא X10.

רעיון הבית החכם שלפני כן הופיע בספרי וסרטי מדע בדיוני בלבד החל לקרום עור וגידים במציאות. הפיתוח החדשני הזה התבסס על תקשורת אלחוטית באמצעות תדרי רדיו (RF) בטווח של 120 kHz המאפשרת לתכנת את הפעלתם של מכשירי חשמל רגילים באמצעות מפסקים ומתגים חכמים ייחודיים.

מה זה אומר בתכל’ס? הפיתוח הייחודי הזה מאפשר לתזמן מרחוק את הפעלת וכיבוי המכשיר. הבעיה היא שתקשורת הרדיו הייתה נתונה לשיבושים והפרעות ולכן הביצועים שלה לא היו אמינים ויציבים מספיק.

למרות מקצה שיפורים והתאמות, הטכנולוגיה הזאת לא הצליחה להתרומם ולצבור תאוצה בגלל המחיר הגבוה והתפעול המורכב של ההתקן. 

פריצת הדרך התרחשה רק בשנת 2005 כאשר יצרנית מוצרי הבית החכם Insteon שילבה בין מערכות בית חכם קוויות לקישוריות אלחוטית.

לאחר מכן, הופיעו פרוטוקולי התקשורת לבית חכם Zigbee ו- Z-Wave שהתגברו על הבעיות שמהן סבלו התקני הבית החכם הראשונים והפכו לתקנים נפוצים ופופולריים השולטים בכיפה גם כיום. 

חברת Nest Labs שנוסדה בשנת 2010 השיקה שנה לאחר מכן את בקר הטמפרטורה (תרמוסטט) הראשון שלה Nest Learning.

לאחר מכן, היא החלה לייצר גם גלאי עשן ופחמן חד-חמצני חכמים ומצלמות אבטחה מתקדמות. המוצרים האלה הכו גלים בשוק וזכו להצלחה מסחררת, מה שגרם לענקית הטכנולוגיה גוגל לרכוש את החברה המבטיחה בשנת 2015. 

בשנת 2012, חברת SmartThings Inc הצליחה לגייס 1.2 מיליון דולר עבור מערכת הבית החכם החדשנית שפיתחה במסגרת קמפיין מימון המונים באתר Kickstarter. הפיתוח שלה זכה לעניין רב והיא נרכשה על ידי חברת סמסונג בשנת 2014. 

בשנים האחרונות, שוק מוצרי הבית החכם צומח ומתפתח בקצב בלתי נתפס וכל ענקית טכנולוגיה שמכבדת את עצמה מצטרפת למירוץ וקופצת על העגלה.

התקני בית חכם חדישים כמו Amazon Echo ,Apple HomeKit ו-Google Home מצטיינים בנוחות ופשטות תפעול מירבית ועוזרים להנגיש את טכנולוגיית הבית החכם לציבור הרחב. 

בית חכם: אוטומציה של הבית 

יד מחזיקה סמארטפון עם אפליקציה בית חכם סלון ומטבח ברקע

טכנולוגיית ה"בית החכם" נקראת גם אוטומציה ביתית. השם הזה מדבר בעד עצמו: הטכנולוגיה המהפכנית הזאת מאפשרת לשלוט מרחוק כמעט בכל היבט בתפעול הבית שלכם.

הרעיון החל לצבור תאוצה עם המצאת בקר הטמפרטורה החכם ובמרוצת השנים הפך לאחד מהשווקים המשגשגים והמבטיחים ביותר בעולם הטכנולוגיה שהולך לדבר חזק בעתיד הקרוב.

טכנולוגיית הבית החכם עדיין נמצאת בתחילת דרכה, אבל פוטנציאל הצמיחה שלה בלתי מוגבל והיא ממשיכה להתפתח ולהשתכלל במהירות מסחררת.

החל מאבטחת ומיגון הבית, דרך שליטה מרחוק במכשירים חשמליים, ניטור צריכת האנרגיה בבית, מכשירים חכמים עם עוזרות קוליות חכמות מובנות ועד לטיפול בקשישים ובעלי מוגבלויות, מוצרי בית חכם משנים לטובה כל תחום והיבט בחיינו. 

כיצד עובדת מערכת אוטומציה ביתית? 

היצע מכשירי הבית החכמים המציעים רמה מסוימת של אוטומציה וכוונון אישי לא מפסיק לגדול ולהתרחב עם השנים. "על הנייר", כל התקן המחובר לרשת האינטרנט ניתן לשליטה, תכנות וניטור מרחוק.

אבל במציאות הסיפור טיפה מורכב ומסובך יותר. למעט מערכות מתקדמות יקרות להחריד המציעות אוטומציה מלאה של כל חלקי ומערכות הבית ושמעט מאוד אנשים יכולים להרשות לעצמם, לציבור הרחב זמינים כמה מוצרי בית חכם נפוצים שניתן לתכנת מרחוק את תזמון ההפעלה והכיבוי שלהם.

זה אומר שתוכלו לשלוט במכשירים חשמליים והתקנים שונים בבית שלכם באמצעות אפליקציה נוחה וידידותית לשימוש המותקנת על גבי הסמארטפון, המחשב או הטאבלט.

כשההיסטריה וההתלהבות סביב מוצרי "בית חכם" מזנקות לגבהים חדשים והמכירות שלהם שוברים שיאים, יצרניות מערכות "בית חכם" צומחות כמו פטריות לאחר הגשם.

כל מותג מנסה לשלוף קלף מנצח מהשרוול ולהקדים בצעד אחד את שאר המתחרים. התוצאה היא מוצרי בית חכם נוחים ופשוטים לשימוש המציעים רשימה בלתי נגמרת של פונקציות מתקדמות ופיצ’רים מגניבים המאפשרים התאמה אישית מלאה לצרכים ולהרגלי השימוש של הלקוח והטמעה מהירה במערכת האוטומציה החכמה בבית.

רוב הבעיות נובעות מכך שלכל מותג ויצרן מוביל בשוק יש פרוטוקול תקשורת וטכנולוגיית קישוריות משלו, מה שמקשה על מוצרי בית חכם שונים למצוא "שפה משותפת", לתקשר ביעילות אחד עם השני ולעבוד בצורה הרמונית ומסונכרנת. 

זה אומר שאם יש לכם בבית טלוויזיה, מקרר, מכונת כביסה, מערכת בקרת אקלים ומכונת כביסה חכמים הניתנים לתכנות וכוונון אישי, השליטה בכל אחד מהם נעשית בנפרד על ידי תוכנה אחרת.

זה עשוי להשתנות כבר בעתיד הקרוב כאשר יופיע תקן תקשורת אחיד שיחייב את כל יצרניות מוצרי הבית החכם ויאפשר סנכרון חלק ונטול תקלות בין כל מוצרי ומערכות הבית שלכם כך שתוכלו לשלוט בכולם באמצעות ממשק משותף אחד.

תוכלו לנטר ולתפעל את דלתות, חלונות, גלאי העשן ומערכת מיזוג האוויר בבית ישירות מהטלפון החכם או רכזת שליטה מיוחדת כדי לשמור על סביבה נוחה, נעימה ומוגנת היטב בתוך הבית שלכם.

בנוסף, תוכלו לצפות בזמן אמת בכל מה שמתרחש בבית ולקבל התראה מיידית על כל אירוע חריג בעזרת מצלמת אבטחה מתקדמת.

גופי תאורה, מפסקים ושקעים חכמים יוסיפו רובד ומימד נוסף למערכת האוטומציה הביתית שלכם ויאפשרו לכם לשלוט מרחוק בכלל מערכות החשמל בבית מכל מקום ובכל זמן בנוחות ובפשטות מירבית. 

שתי התכונות המרכזיות של בית חכם הן:

  • אוטומציה- התכונה הזאת מאפשרת לכם לתכנת תרחישי הפעלה (רוטינות) עבור המכשירים וההתקנים החכמים בבית שלכם בהתאם לצרכים, להעדפות ולהרגלי השימוש שלכם.מה זה אומר בתכל’ס? לדוגמה, תוכלו להגדיר שהאורות בבית ידלקו באופן אוטומטי כשאתם מתקרבים לדלת הכניסה או יכבו מעצמם כאשר מערכת האבטחה מזהה אירוע חריג ומפעילה את האזעקה.
  • גישה, ניטור ופיקוח מרחוק- מערכות אוטומציה ביתית מאפשרות לשלוט ולנטר מרחוק את פעילות מכשירי הבית החכם המחוברים לרשת האינטרנט. תוכלו לקבל מידע מפורט על דפוסי השימוש היומיומיים, כמות החשמל שהם צורכים והסטטוס הנוכחי שלהם.למשל ,תוכלו לעקוב אחר כל מי שמצלצל בפעמון הבית שלכם ולווסת את הטמפרטורה בתוכו בזמן שאתם נמצאים בעבודה.

מרכיבי מערכת אוטומציה ביתית 

  • מערך חיישנים מתקדם המנטר כל שינוי בתאורה ובטמפרטורה בתוך הבית ומזהה תנועה חשודה לידו. תוכלו לתכנת את הגדרות מערכת האוטומציה הביתית בהתאם להעדפות ולדפוסי השימוש שלכם.
  • בקר שליטה מרחוק- המכשיר שממנו נעשית השליטה במכשירי הבית החכם שלכם וניטור הפעילות שלהם כמו מחשב, טאבלט או סמארטפון.
  • התקני תפעול- מנגנונים חשמליים השולטים במכשיר עצמו ומגשרים בינו לבין בקר השליטה. זה יכול להיות מפסק חשמלי חכם לתאורה או לדוד שמש, מנגנון לפתיחה וסגירה אוטומטית של תריסים או זרוע מיוחדת לתפעול אוטומטי של המכשיר.

פונקציות נפוצות של מערכות אוטומציה ביתית 

לפניכם דוגמאות לשימושים העיקריים של מערכות אוטומציה ביתיות: 

  • זיהוי עשן, אש ורמה חריגה של פחמן
  • שליטה מרחוק בתאורת הבית
  • ניהול בקר הטמפרטורה
  • תפעול מרחוק של מכשירים חשמליים
  • מערכות אבטחה ביתיות עם מצלמות חכמות
  • ניטור וידאו בזמן אמת
  • מערכות אזעקה
  • התראות לטלפון הנייד ולדוא"ל
  • תכנות הפעלת המכשיר החכם בהתאם להרגלי ומטרות השימוש שלכם
  • גישה לבית ללא מפתח
  • שליטה באמצעות פקודות קוליות

מערכות אוטומציה ביתיות נפוצות כוללות בין השאר תאורה, מצלמת אבטחה, מנעולים חכמים, מדיה ובידור ומיזוג אוויר.

החדשות הטובות הן שמדי שנה מוצרי בית חכם הופכים ליותר ויותר נגישים, חסכוניים ויעילים – מה שפותח את טכנולוגיית הבית החכם בפני קהלים רחבים יותר. 

תכנון והכנה לבית חכם

אוקיי ועכשיו לתכלס. הבנתם מה היא מערכת בית חכם ואת הפוטנציאל שבה. אז איך עושים את זה? איך הופכים את הבית שלנו לחכם?

בפשטות, יש לכם 2 אפשרויות:

  • רכזת בית חכם (HUB)– מערכת בית חכם המאפשרת שליטה כוללת במתגים, חיישנים ומצלמות ופיצ'רים נוספים. לרוב אנשים בוחרים באופציה הזו כאשר הם בונים בית או משפצים בית שרכשו, בגלל שבשביל לחבר את המערכת יש צורך בקידוחים בקיר והתחברות לתשתיות חשמל ואינטרנט.
  • הוספת מכשירי בית חכם כמו מנורות, מצלמות או חיישנים המופעלים כולם דרך הרשת האלחוטית ושליטה בהם באמצעות הסמארטפון.

הכנות מוקדמות

אבל לפני שאתם מתקינים מערכת בית חכם, כדאי להכין את השטח ולהצטייד בתשתית הנדרשת כדי שכל העסק ימריא ויתקתק כמו שעון. לפניכם כמה צעדים חשובים שיעזרו להכין את הבית שלכם להתקנת והטמעת מכשירים חכמים.

שדרוג רשת ה-WiFi

מכשירים חכמים מסתמכים על חיבור לאינטרנט כדי לתקשר אחד עם השני ולאפשר גישה ושליטה מרחוק, ולכן לפני שאתם יוצאים לדרך ומתקינים מוצר בית חכם, חשוב לוודא שיש לכם חיבור WiFi מהיר, יציב וחזק שיעבוד ללא שיבושים, ניתוקים והפרעות.

אם יש לכם בית גדול, מומלץ לפזר כמה ראוטרים (נתבים) ברחבי הבית או לרכוש מגדיל טווח לרשת ה- WiFi כדי להבטיח תקשורת יעילה, חלקה ונטולת תקלות בין התקנים חכמים המותקנים בבית שלכם. 

תכינו את שיעורי הבית שלכם 

כדי לבחור את מוצר הבית החכם המושלם עבורכם שיספק את הסחורה וישאיר אתכם מרוצים, חשוב לחקור לעומק את התחום ולהכיר היטב את האפשרויות השונות בשוק.

במקום לגשש באפלה ולשלוף מהמותן, תוכלו לעשות בחירה מודעת, מושכלת וחכמה במערכת הבית החכם הנכונה והמתאימה ביותר עבורכם. 

דעו מה אתם צריכים ומחפשים 

בחירת התקן הבית החכם המתאים ביותר עבורכם ממש לא חייבת להפוך לחיפוש מחט בערמת שחת, כל עוד תהיו סגורים על הדרישות, הציפיות ומטרות השימוש שלכם.

תחשבו לעומק אילו מכשירים הייתם רוצים לתפעל מרחוק ובאופן אוטומטי, מהם דפוסי צריכת החשמל והרגלי השימוש היומיומיים שלכם והאם נתקלתם בבעיות נקודתיות שהייתם רוצים לפתור.

זה יעניק לכם מושג וכיוון ראשוני בנוגע למערכות הבית החכם שיעבדו בצורה הטובה ביותר עבורכם ויספקו מענה יעיל לצרכים ולהעדפות שלכם. 

מוצרי והתקני בית חכם נפוצים 

לפני שאתם יוצאים לדרך ובוחרים את מערכות הבית החכם הנכונות והמתאימות עבורכם, חשוב להכיר לעומק את האפשרויות השונות בשוק כדי להיסגר על מערכות חכמות רלוונטיות ומתאימות שיעבדו בצורה הטובה ביותר עבורכם. 

הכנו לכם רשימה מפורטת (מאוד!) של כל מוצר שניתן להכניס לבית כמוצר חכם. אז קחו נשימה כי זה הולך להיות ארוך וסמנו לעצמכם מה בדיוק אתם רוצים שיהיה בבית החכם שלכם:

רכזת בית חכם 

תוכלו לתקשר עם התקנים ומכשירים חכמים הניתנים לשליטה ותכנות מרחוק באמצעות אפליקציה ייעודית המותקנת על גבי הסמארטפון, הטאבלט או המחשב שלכם.

אבל אם אתם רוצים לשלב בין מספר רב של מכשירי ומוצרי בית חכם שונים ולגרום להם לעבוד בסנכרון ותיאום מוחלט ביניהם, יש צורך להתקין רכזת "בית חכם" (HUB) שתאפשר לתפעל ולנהל אותם במקביל מתוך מערכת משולבת אחת.

מדובר ב"מוח" של הבית החכם שלכם שיאפשר לכם לתפוס פיקוד ולשלוט בכלל המערכות בבית שלכם בלי להסתבך ולשבור את הראש.

בשוק תמצאו מגוון רחב של רכזות בית חכם ותקני תקשורת שונים וחשוב לוודא שהציוד שאתם שוקלים לקנות תואם לתשתית הקיימת בבית שלכם ותומך במכשירי הקצה שישמשו לשליטה מרחוק במוצרי הבית החכם שלכם. זה יחסוך לכם המון בעיות לא צפויות והפתעות לא נעימות בהמשך. 

רמקולים חכמים

יש סיבה טובה לכך שרמקולים חכמים הניתנים לשליטה מרחוק הפכו לחביבי הקהל ושוברים שיאי מכירות.

הם מסוגלים לעשות הרבה יותר מרק להשמיע את המוזיקה האהובה עליכם- כמו להריץ בשבילכם חיפוש ברשת, לספק את תחזית מזג האוויר, למסור עדכון חדשות, להזכיר את הלו"ז היומי שלכם ואפילו לשלוט מרחוק בתאורה ובמערכת מיזוג האוויר בבית.

הסייעת הקולית המובנית תשמח למלא כל בקשה שלכם ותאפשר לשלוט בשלל מוצרי והתקני "בית חכם" אחרים. זה אומר שתוכלו לכבות את האור במסדרון, לבדוק מי מצלצל בפעמון הדלת ולהפחית את עוצמת המזגן בלי לקום מהספה.

נראה שרמקול חכם מתקדם ואיכותי הוא מכשיר כל (או יותר נכון קול) יכול שימלא במסירות כמעט כל משימה שתטילו עליו.

לפני שאתם רצים לקנות רמקול חכם משלכם, יש כוכבית אחת חשובה שצריך לשים אליה לב: תוודאו שהדגם שאתם שוקלים לרכוש תומך בשאר מוצרי הבית החכם בבית שלכם כדי למנוע בעיות סנכרון ותאימות ביניהם. 

טלוויזיות חכמות 

טלוויזיה חכמה היא מערכת בידור רב-תכליתית שתשדרג את חווית הצפייה הביתית שלכם לרמה הבאה ותהפוך לחברה הטובה ביותר שלכם בסלון.

תוכלו ליהנות מגישה חופשית ובלתי מוגבלת למבחר אינסופי של תכנים מהארץ ומהעולם וליהנות מהאפליקציות ופלטפורמות הסטרימינג המועדפות עליכם על המסך הגדול.

והחלק הכי טוב הוא שתוכלו ליהנות מכל השכלולים ופונקציות מתקדמות האלה בלי לשלם מאות שקלים בחודש על ממיר יקר, ערוצי פרימיום וחבילות במחיר מנופח שדוחפים לכם בכוח אנשי המכירות של חברת הכבלים והלווין.

תרמוסטט חכם 

בקר טמפרטורה חכם מאפשר שליטה מלאה במערכת מיזוג האוויר וחימום הבית מכל מקום שאתם נמצאים בו. מערכת בקרת אקלים חכמה עוזרת לשמור על טמפרטורה אופטימלית בבית שלכם לאורך כל ימות ועונות השנה.

רוצים להיכנס לבית ממוזג ונעים לאחר שאתם חוזרים מעוד יום ארוך ומתיש מהעבודה? תוכלו להפעיל אות המזגן מרחוק כשאתם נמצאים בדרך הביתה ולהפסיק לסבול מהחום הכבד והמחניק.

אבל זה רק קצה הקרחון. עומדים לרשותכם גם שקעים חכמים המאפשרים להפוך כל מכשיר חשמלי סטנדרטי למוצר חכם הנשלט מרחוק.

תרמוסטט חכם יאפשר לכם לשלוט בנוחות וביעילות מירבית בהגדרות מיזוג האוויר בבית ויחסוך לכם המון חשבונות חשמל מנופחים. 

תאורה חכמה 

רוצים לשלוט בתאורת הבית ישירות מהסמארטפון שלכם בלי להתעסק עם מיליון מתגים שונים? אין בעיה, עומדות לפניכם שתי אפשרויות: הראשונה היא להתקין מפסק תאורה חכם הנשלט באמצעות אפליקציה ייעודית ומאפשר לכם להדליק, לכבות ולעמעם את האור בלחיצת אצבע אחת פשוטה.

הדרך השנייה היא להתקין נורות חכמות המספקות אוטומציה של התאורה בבית בהתאם לצרכים ולהרגלי השימוש שלכם. איזה פתרון תאורה חכמה עדיף ומומלץ יותר? זה לגמרי תלוי בדרישות ובהעדפות שלכם.

מתגים חכמים זולים יותר, אבל ההתקנה שלהם מורכבת ומסובכת יותר בהשוואה לנורות חכמות.

לעומת זאת, גופי תאורה חכמים מאפשרים מגוון רחב יותר של אפשרויות התאמה אישית, אבל יקרות יותר בגלל הצורך לקנות רכזת שליטה (האב) מיוחדת המדברת ב"שפה" של הנורה החכמה ומאפשרת לתקשר איתה ביעילות. 

פעמון דלת חכם עם מצלמה 

במקום שתצטרכו לעזוב הכול ולרוץ לבדוק מי עומד בדלת, פעמון דלת חכם משולב במצלמה יהפוך את החיים שלכם להרבה יותר נוחים ופשוטים.

לא רק שתקבלו התרעה ברגע שמישהו ניגש לדלת הבית, אלא גם תוכלו לבדוק במי מדובר ואפילו לשוחח איתו מרחוק. המכשיר הזה יחסוך לכם את הטיול הארוך והמתיש לפתח הבית ויאפשר לכם להחליט את מי להכניס הביתה בנוחות ובקלות מירבית. 

שואב אבק רובוטי 

מי צריך עוזרת בית כשיש לכם שואב אבק רובוטי שדואג להשאיר את הבית שלכם נקי, מבריק ומצוחצח. הוא יעשה את כל העבודה השחורה והמלוכלכת במקומכם ויחסוך לכם המון מאמץ וזמן יקר.

במקום שתצטרכו לשאוב אבק באופן ידני, המכשיר המתוחכם יתהלך בכוחות עצמו בכל רחבי הבית וינקה אותו באופן יסודי. חלק מהדגמים אפילו ניתנים לתפעול מרחוק באמצעות הרמקול החכם שלכם. 

מערכת אבטחה חכמה לבית 

סמארטפון עם אפליקציה בית חכם ומצלמת אבטחה על סרטוט של בית

פריצות בתים וגניבות רכוש הפכו לתופעה נפוצה בישראל והדבר האחרון שאתם רוצים זה להצטרף לסטטיסטיקה העגומה.

ככל שהגנבים הופכים לנועזים ומתוחכמים יותר, חשוב להשקיע במערכת אבטחה ביתית חכמה שתגן על הבית שלכם מסביב לשעון ותעזור להרתיע פורצים ופולשים פוטנציאליים ולמנוע מהם לבצע את זממם. 

  • מצלמות אבטחה- תוכלו לעקוב אחר כל מה שקורה בבית שלכם מכל מקום בעולם באמצעות אפליקציה מיוחדת שניתן להתקין בקלות על הטלפון הנייד, המחשב או הטאבלט שלכם. תקבלו התראה מיידית על כל אירוע חריג ותנועה חשודה ולתעד אותם בזמן אמת.
  • חיישנים- חיישנים מתקדמים המותקנים בדלתות וחלונות הבית ינטרו כל נגיעה בנקודות הגישה האלה ויתריעו על פריצה וחדירה לבית שלכם.
  • מנעול אוטומטי- תוכלו לנעול ולפתוח מרחוק את דלתות הבית מכל מכשיר חכם גם כשאתם נמצאים הרחק מהבית. לא תצטרכו לדאוג ששכחתם לסגור את דלת הבית והשארתם אותה פתוחה לרווחה.
  • אזעקה- כשהגרוע מכל מתרחש ומישהו מנסה לחדור לבית או לעסק שלכם, מערכת האזעקה החכמה תופעל באופן מיידי כדי להבריח את הפורץ. במקביל היא תשלח התרעה על האירוע למשטרה שתוכל לתפוס את הפושע על חם לפני שהספיק להסתלק עם הרכוש שלכם.
  • גלאי עשן- גלאי עשן וזיהום פחמן חכמים המחוברים לרשת האינטרנט ישלחו התראה מיידית על כל אירוע חריג. הם מצטיינים בעיצוב הרבה יותר אלגנטי, מינימליסטי ויפה לעין בהשוואה לגלאי אש סטנדרטי ומספקים ביצועים הרבה יותר מדויקים ואמינים עם מינימום אזעקות שווא שיקפיצו ויבהילו אתכם לחינם.

מטבח חכם 

יד מחזיקה טאבלט שליטה במכשירי מטבח ברקע מטבח ביתי

המטבח הוא אחד מהחללים החשובים והמרכזיים ביותר בבית שאנו מבלים בו לא מעט שעות ביום בהכנת ארוחות משפחתיות. אם אתם רוצים להפוך את הבית שלכם לחכם, אסור לפספס את המטבח שלכם וחשוב להקדיש לו את הכבוד הראוי.

מכשירים חכמים למטבח הניתנים לאוטומציה ושליטה מרחוק יעזרו לכם לבשל בצורה נוחה, כיפית ונקיה מתמיד.

למרות שעדיין לא המציאו מכונה שתבשל במקומכם את המנות האהובות עליכם, מטבח חכם הקולע לטעם ולדרישות שלכם יכול להיות השקעה כדאית ומשתלמת שלא תצטערו עליה לרגע. 

  • מקרר חכם- האם הייתם רוצים שהמקרר שלכם יגיד לכם איזה מוצרים צריך לקנות, יזכיר לכם שהתוקף של החלב עומד לפוג בקרוב וישמיע צליל צפצוף כשהשארתם את דלת המקרר פתוחה? לא מדובר במדע בדיוני, אלא בטעימה קטנה מהיכולות המדהימות של המקררים החכמים שאפשר למצוא כיום בשוק.
  • תנור חכם- תוכלו לתכנת ולתזמן מראש את הפעלת התנור בלי לצאת מהמטבח. לא סגורים על הטמפרטורה וזמן האפייה האופטימליים עבור מנה מסוימת? חיישן מתוחכם בתוך התנור ימליץ לכם על הגדרות האפיה המתאימות לקבלת התוצאות הטובות ביותר ויחסוך לכם את כל הניחושים, התהיות והספקות.
  • מדיח כלים- מדיחי כלים חכמים ניתנים לתכנות אוטומטי והפעלה מרחוק. הם יהפכו את שטיפת הכלים היומיומית ממטלה אפרורית ושוחקת למשימה פשוטה ונוחה במיוחד שתעשו עם חיוך. תקבלו התראה ברגע שהכלים נקיים ומבריקים ותוכלו להתחיל, להפסיק ולהשהות את מחזור השטיפה ישירות מהסמארטפון שלכם.
  • כלי אוכל והגשה חכמים- כן כן קראתם נכון. צלחות וכלי סכו"ם חכמים המקושרים לאפליקציה ייעודית יעזרו לנטר את כמויות האוכל שאתם צורכים ולדעת מה בדיוק אתם מכניסים לפה. הם יעזרו לכם לשמור על תזונה יומיומית בריאה, מזינה ומאוזנת בסטייל ובנוחות. רק קחו בחשבון שעדיף לא להכניס אותם לתוך המדיח החכם שלכם. 
  • מכונת קפה- תוכלו להפעיל מראש את המכונה בלי לקום מהמיטה וליהנות מכוס קפה חם על הבוקר.
  • פח אשפה- פח אשפה אלקטרוני הנפתח ונסגר ללא מגע ידיים ישפר באופן משמעותי את הסדר והניקיון במטבח ויעזור למנוע ריחות רעים. מדובר בפתרון היגייני, אסתטי ונוח לשימוש לאנשים שנגעלים מפחי אשפה ולא מוכנים לגעת בהם עם מקל.

חדר שירותים/אמבטיה חכם 

יד מחזיקה סמארטפון ברקע חדר אמבטיה חכם וטלוויזיה

טכנולוגיית הבית החכם לא דילגה גם על חדר השירותים ועומדים לפניכם כמה מכשירים והתקנים חכמים שיהפכו כל ביקור בשירותים למפנק, היגייני ונוח במיוחד.

החל מאסלה חכמה עם מערכת שטיפה מובנית, מושב מחומם ובידה חשמלי, לפניכם כמה מוצרים חכמים לשירותים שיעיפו לכם את המוח ואת התחת. 

  • ארון אמבט- מראת אמבטיה שהיא גם מסך טלוויזיה, תאורת לד וכפתורי טאץ או הפעלה מהסמארטפון. אינסוף אפשרויות מחכות לכם.
  • מקלחת חכמה- וכלו להפעיל מראש את המקלחת בטמפרטורת המים המושלמת עבורכם מהנוחות של המיטה כדי לא להתקלח בצרחות ובעצבים במים קרים או חמים מדי או להגביל את זמן המקלחת כדי שהילד לא יתקע בה לשעתיים. מקלחות חכמות ניתנות לניטור ותפעול מרחוק באמצעות אפליקציה ייעודית או פקודות קוליות ודגמים מסוימים אפילו מגיעים עם טלוויזיה מובנית .
  • זכוכית חכמה- חלון חכם הופך מאטום לשקוף בלחיצת כפתור אחת פשוטה ומאפשר לכם לבחור בין אינטימיות, פרטיות והפרדה לתחושת מרחב, חלל פתוח ושקיפות.
  • מערכת שמע- בא לכם להתקלח עם המוזיקה האהובה עליכם ולהחליף שירים בלי לחשוש שתרטיבו ותהרסו את הסמארטפון? גם לזה יש פתרון.
  • מכונת כביסה- תוכלו לשלוט במכונה מכל מקום ובכל זמן באמצעות אפליקציה מיוחדת, לעקוב מרחוק אחר מצב הכביסה ולקבל התראה מיידית ברגע שהכביסה הסתיימה והגיע הזמן להוציא את הבגדים ולתלות אותם לייבוש. וזה רק על קצה המזלג.

מוצרים חכמים לחיות מחמד 

מכונה אוטומטית להאכלת חיות מחמד על רצפת פרקט

לאחר ששדרגתנו את רוב חדרי הבית ודאגנו לבטיחות הילדים, אסור לשכוח גם מהחברים הפרוותיים על ארבע שאנחנו כל כך אוהבים.

מוצרים חכמים לבעלי חיים יקלו על רגשות האשם וייסורי המצפון על כך שאתם משאירים אותם לבד שעות ארוכות בבית ללא כל השגחה ויהפכו את החיים שלהם ושלכם להרבה יותר נוחים ונעימים. אחרי הכול, מדובר בבן משפחה לכל דבר. 

  • מצלמות מעקב- תוכלו לפקח אחר חיית המחמד שלכם וחלק מהדגמים מגיעים עם מערכת שמע דו-צדדית שתאפשר "לתקשר" עם הכלב או החתול שלכם. זה אומר שתוכלו להרגיע אותו אם הוא חש פחד או מצוקה או לראות מה הוא בדיוק עושה כשאין אף אחד אחר בסביבה.
  • ארגז חול חכם- כל בעל חתול יעריך ארגז צרכים אוטומטי שדואג לשטוף, לחטא, לייבש ולמלא את עצמו בלי שתצטרכו להזיז אצבע. חלק מהם אפילו מוסווים בתור שידות רגילות כדי לא להפריע לעין ולכער את הנוף.
  • דלת מעבר לחיות- השבב המותקן בקולר חיית המחמד הוא גם "מפתח" הכניסה לבית שלכם. הכלב או החתול האהוב שלכם יהנה מגישה נוחה, בטוחה ונטולת מאמץ לבית שלכם בעוד ששום בעל חיים אחר לא יוכל לחדור לביתכם דרך הדלת.
  • צלחת אוכל ושתיה חכמה- צלחת אוכל חכמה נועלת בבטחה את המזון, מאפשרת לעקוב אחר גודל המנה, לתזמן את שעות הארוחה ולמנוע גניבות וזלילה חסרת מעצורים. מה עוד אפשר לבקש?

מוצרים חכמים נוספים 

  • מאוורר חכם- תוכלו לשלוט מרחוק במאוורר החכם בעזרת אפליקציה ייעודית המותקנת בסמארטפון שלכם ולתזמן את ההפעלה והכיבוי שלו בלי להגיע אליו ולשחק עם הלחצנים שלו.
  • חימום תת-רצפתי- מערכת חימום רצפתית חכמה מגיעה עם תרמוסטט מובנה המאפשר לשמור לאורך זמן על טמפרטורה נוחה הקולעת לצרכים ולהעדפות שלכם. תוכלו לקבוע את הטמפרטורה המועדפת עליכם ישירות מהטלפון הנייד ולהסתובב בבית יחפים גם בחודשי החורף הקרים.
  • סוכך חשמלי- מדובר בפתרון הצללה חשמלי שתוכלו לתכנת את שעת הפתיחה והסגירה שלו בהתאם לצרכים ולמטרות השימוש שלכם. תוכלו להתרווח בגינה או במרפסת ולנשום אוויר צח בלי לסבול מקרני השמש הקופחת.
  • מערכת השקיה ממוחשבת- המוצר החכם הזה יעזור לכם לתחזק גינה ומדשאה יפה, מטופחת ופורחת במינימום זמן ומאמץ. תוכלו לתזמן מראש את זמני ההשקיה הרצויים והממטרות יעשו את העבודה וישקו את הצמחים והדשא בגינה בלי שתצטרכו להזיז אצבע.
  • בריכה חכמה- בריכה חכמה עם מערכת סינון וחיטוי מובנית הניתנת לשליטה מרחוק וכוונון אישי מלא לדרישות ולהעדפות שלכם תעשה לכם חיים קלים ותחסוך לכם המון זמן יקר ומאמץ.
  • מיטה חכמה- מיטה חכמה תתאים לכם כמו כפפה ליד ומגיעה עם שלל חידושים ושכלולים כמו מנגנון עיסוי מפנק, שעון מעורר מובנה ומערכת מיוחד לניטור הרגלי ואיכות השינה שלכם.

היתרונות והחסרונות של מערכות בית חכם 

הפופולריות של מוצרי בית חכם הולכת וצוברת תאוצה וניתן למצוא אותם בבתים רבים בישראל. טכנולוגיות הבית החכם עברו כברת דרך ארוכה בשנים האחרונות והן לא מפסיקות להשתפר ולהשתכלל לרגע.

לצד שלל היתרונות של מוצרי בית חכם כמו נוחות ובטיחות מירבית, התאמה מלאה לצרכים שלכם, יעילות אנרגטית ושליטה מרחוק באמצעות אפליקציות ופקודות קוליות, חשוב להיות מודעים גם לצד השני של המטבע ולקחת בחשבון את החסרונות ונקודות התורפה שלהם כמו עלות גבוהה ותלות בחיבור יציב ומהיר לאינטרנט. 

יתרונות 

מתלבטים האם להפוך את הבית שלכם לחכם יותר ולהשקיע במערכות אוטומציה ומכשירים חכמים שישדרגו לכם את החיים או לוותר על ההרפתקה המורכבת הזאת?

לפני שאתם יוצאים לדרך, חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של מוצרי בית חכם כדי להבין עד כמה דובר בפתרון נוח, מתאים ויעיל עבורכם. 

שליטה מרחוק 

מכשירים הופכים ל"חכמים" ברגע שהם מסוגלים להתחבר לאינטרנט, בצורה ישירה או דרך רכזת שליטה ייעודית. זה אומר שתוכלו לשלוט בהם מרחוק מכל מכשיר בעל חיבור אינטרנט יציב.

זה אומר שתוכלו לתזמן את ההפעלה והכיבוי של מכשירים חכמים ולנטר את הפעילות שלהם מכל מקום שאתם נמצאים בו באמצעות אפליקציה המותקנת בסמארטפון או בטאבלט שלכם. 

יעילות אנרגטית וחיסכון בחשמל 

מכשירים חכמים מצוידים בכמה מנגנונים לניטור וחיסכון באנרגיה. נמאס לכם ממכשירי חשמל בזבזניים ולא יעילים הזוללים טונות של חשמל ומנפחים את החשבונות החודשיים שלכם? הגיע הזמן להשתדרג למוצרי בית חכם שימנעו בזבוז מיותר ויחסכו לכם המון כסף.

החל מגופי תאורה הנכבים באופן אוטומטי כשאין אף אחד בחדר, דרך מערכות בקרת אקלים מתקדמות המאפשרות לשמור על הטמפרטורה הנוחה והנעימה ביותר עבורכם ועד לחיישנים מיוחדים הלומדים את הרגלי ודפוסי השימוש שלכם ומתכנתים בהתאם את פעילות המכשיר, הבית שלכם יהפוך להרבה יותר יעיל מבחינה אנרגטית ואתם תרגישו את זה היטב בכיס. 

התאמה מלאה לצרכים ולהרגלי השימוש שלכם

מערכות בית חכם מגיעות במגוון רחב של תצורות, מפרטים ורמות אוטומציה שונות שיקלעו לכל טעם, צורך ותקציב.

תוכלו לבחור האם לבצע אוטומציה מלאה של הבית שלכם ולשלוט מרחוק בכלל המערכות שלו או להסתפק בכמה מכשירים חכמים שלא יקרעו לכם את הכיס.

כשאתם בוחרים את פתרון האוטומציה הנכון והמתאים ביותר בשבילכם, חשוב לקחת בחשבון את המאפיינים והשיקולים הבאים: 

  • האם מדובר בבית פרטי או בדירה שכורה 
  • האם אתם רוצים להתקין מערכת אבטחה חכמה שתעזור להגן על הבית שלכם מכל צרה שלא תבוא
  • אילו חלקים, היבטים וחדרים בבית אתם רוצים להפוך לחכמים?
  • התקציב העומד לרשותכם

כמובן שמדובר ברשימה חלקית ולא ממצה, אבל חיפוש פתרון האוטומציה והבית החכם המושלם עבורכם ממש לא חייב להיות כמו למצוא מחט בערמת שחת.

במקום לאלתר ולגשש באפלה, חשוב שתהיו סגורים על הצרכים, ההעדפות ומטרות השימוש שלכם כדי למצוא מוצר איכותי ה"תפור" לדרישות וסגנון החיים שלכם. מוצרי הבית החכם העומדים לרשותכם כוללים בין השאר: 

  • גופי תאורה ומפסקים חכמים
  • תרמוסטט (בקר טמפרטורה)
  • קודנים ומנעולים חכמים
  • מוצרי חשמל ביתיים
  • שקעים ומתגים חכמים
  • טלוויזיות חכמות
  • מצלמות אבטחה חכמות
  • אינטרקום ופעמון דלת חכם
  • רמקולים חכמים
  • שואבי אבק רובוטיים
  • נוחות מירבית

נוחות היא גולת הכותרת והקלף המנצח של מוצרי בית חכם. הם יעזרו לשפר את איכות החיים שלכם ויחסכו לכם המון זמן, טרחה ומאמץ.

עומד לרשותכם מגוון עצום של מכשירי בית חכם שונים עם שלל שכלולים ופונקציות מתקדמות שאפילו לא היינו יכולים לחלום עליהם בעבר.

רוצים לברך לשלום את האורחים בלי לקום מהספה? חוזרים הביתה עם שקיות כבדות ורוצים שדלת הכניסה תיפתח באופן אוטומטי בפניכם? רוצים להדליק את התאורה או להפעיל את מכונת הקפה באמצעות פקודות קוליות? אין שום בעיה, עם מכשירים חכמים העומדים לרשותכם- השמיים הם הגבול.

מכשירי בית חכם ישדרגו את העיצוב והפונקציונליות של הבית שלכם ויהפכו את החיים שלכם לנוחים, פשוטים ורגועים במיוחד. 

בטיחות משופרת 

מוצרי בית חכם יעזרו להגן על הבית שלכם משלל סכנות ואיומים ויספקו לכם המון רוגע ושקט נפשי. מערכת אבטחה רב-תכליתית תספק כמה שכבות הגנה לבית שלכם ותאפשר לעקוב אחר כל מה שמתרחש בו בכל רגע נתון מכל מקום שאתם נמצאים בו.

תוכלו לקבל התראה על כל אירוע חריג המצריך את תשומת ליבכם. כמו שאתם יודעים אין עשן בלי אש, וגלאי עשן חכמים הם רובד חשוב נוסף באבטחת הבית שלכם. תקבלו התראה מיידית על כל זיהוי עשן או רמת פחמן חד-חמצני חריגה גם כשאתם נמצאים הרחק מהבית.

דגמים מסוימים כמו Nest אפילו יתריעו בקול רם על המיקום המדויק של העשן ויזהירו מפני הסכנה באמצעות מערכת כריזה מובנית. אינטרקום ופעמון דלת חכם משלים את מערך האבטחה של הבית שלכם ומתעד כל אדם המתקרב לפתח הבית שלכם. תוכלו לעקוב אחר כל מי שמסתובב ליד הבית שלכם ולתעד כל דמות חשודה. 

תכנות תרחישי הפעלה (רוטינות)

אחד מהיתרונות האטרקטיביים ביותר של מוצרי בית חכם הוא היכולת לתכנת אותם על פי מטרות,הרגלי ודפוסי השימוש שלכם כך שהם ישתלבו בצורה מושלמת בסדר היום ואורח החיים שלכם.

תוכלו להגדיר מראש זמני הפעלה וכיבוי אוטומטיים בהתאם לדרישות ולהעדפות שלכם. רוצים לקום כל בוקר לצלילי השיר האהוב עליכם עם אור שמש טבעי הבוקע מהחלון? אין בעיה, תתכנתו את התריסים החשמליים והרמקול החכם שלכם ואתם מסודרים! הבית החכם יעבוד בשבילכם ויחסוך לכם המון זמן ומאמץ. 

פשטות שימוש 

כמו עם כל מכשיר דיגיטלי, פשטות שימוש היא שם המשחק. אל תתפשרו על ההיבט הזה ותלכו על מוצר בעל עיצוב וממשק אינטואיטיבי וידידותי למשתמשים שיספק לכם "נחיתה רכה" לתוך טכנולוגיית הבית החכם.

מערכת מורכבת ומאתגרת מדי שתצטרכו לבזבז כמה חודשים טובים כדי ללמוד איך לתפעל אותה לא תספק את הסחורה. תשימו לב גם לנוחות השימוש באפליקציה המצורפת שתאפשר לכם לשלוט מרחוק במכשיר באמצעות הסמארטפון או הטאבלט שלכם. 

אינם מוגבלים לשימוש בתוך הבית בלבד 

כן, כן, קראתם נכון. מכשירי בית חכם מסוימים יעבדו כמו גדולים גם בחצר, בגינה או במרפסת שלכם. תוכלו להתקין מפסקים, גופי תאורה או רמקולים חכמים בקרבת הבית כדי לשדרג את הבילוי שלכם בחצר או במרפסת.

כמובן שתוכלו להיעזר בכל המכשירים החכמים האלה גם במשרד או אפילו להשתמש בערכה מיוחדת כדי להתקין את העוזרת הוירטואלית החכמה של אמזון אלכסה בתוך הרכב שלכם.

תוכלו לבקש ממנה לסגור חלונות ולהדליק את המזגן בלי להוריד את הידיים מההגה. לאחר שמכשירים חכמים הפכו לחלק בלתי נפרד מהבית שלנו, למה שהם לא ייכנסו גם לרכב, למשרד ולגינה? 

מצב "לא נמצא" (Away Mode)

מוצרי בית חכם רבים מגיעים עם מצב הפעלה מיוחד בשם "חופשה" או "לא נמצא" שמוסיף רובד אבטחה חשוב כשאתם נמצאים מחוץ לבית.

המנגנון המתקדם הזה מבטיח חיסכון מירבי באנרגיה, מונע בזבוז חשמל מיותר ועוזר לשמור על טמפרטורה אופטימלית בתוך הבית.

הוא אפילו מדליק ומכבה את האורות בסדר אקראי כדי להבריח ולהרתיע גנבים ופורצים פוטנציאליים העלולים לנצל את העובדה שהבית ריק ולחשוב שמדובר במטרה קלה ונוחה עבורם. 

מערכת אבטחה מתקדמת בניטור עצמי 

מערכות האבטחה המתקדמות שתמצאו כיום בשוק רחוקות שנות אור מהמצלמה הזולה והצופר המעצבן שהיה מתחיל ליילל ללא כל סיבה ממשית ומקפיץ אותנו לשווא בכל פעם שחתול או ציפור התקרבו לבית.

לא תצטרכו לסמוך על חסדי מוקד אבטחה חיצוני ותוכלו לפקוח עין על כל מה שנעשה בבית שלכם ולהשגיח עליו מסביב לשעון בנוחות ובקלות מירבית.

מצלמות אבטחה מתקדמות ניתנות להתקנה עצמית פשוטה ומגיעות במחיר שווה לכל כיס. הן מספקות איכות תמונה מצוינת בכל שעות היממה ומתאימות לשימוש חיצוני ופנימי.

הגוף החזק והקשיח שלהן חסין בפני מים ופגעי מזג האוויר והן ישרתו אתכם בנאמנות במשך שנים ארוכות במינימום בלאי ושחיקה.

תוכלו לעקוב בזמן אמת אחר שידור המצלמה ישירות מהסמארטפון שלכם, לאתר כל חשוד שמסתובב ליד הבית שלכם ולתעד כל ניסיון פגיעה, שוד או השחתה.

מצלמות אבטחה חכמות מגיעות בשלל דגמים, מפרטים ותצורות שיתאימו לכל צורך והעדפה והן יכולות להיות קוויות או אלחוטיות ואפילו להכיל שטח אחסון מובנה. 

מעקב מיקום וגידור גיאוגרפי 

הפונקציה המתקדמת הזאת תאפשר לכם לתזמן הפעלת מערכות שונות בבית החכם שלכם בהתאם למיקום הסמארטפון שלכם.

מה זה אומר בתכל’ס? ברגע שהמכשיר החכם יזהה את הטלפון הנייד שלכם בקרבת הבית הוא יכנס לפעולה. ברגע שתתקרבו לבית החכם שלכם, התריסים יפתחו, התאורה תידלק או המזגן יתחיל לפעול בלי שתצטרכו להזיז אצבע.

באופן דומה, תוכלו להגדיר שהם יפסיקו לעבוד ברגע שתצאו מהחדר ותעזבו את הבית, כך שלא תצטרכו לדאוג שהשארתם את האור, הדוד או המזגן דולק. 

מערכת איתור תקלות מובנית 

מכשירי בית חכם מגיעים עם מנגנון איתור תקלות מתוחכם שישלח לכם התרעה בנוגע לכל בעיה עם המכשיר ויהפוך את התחזוקה השוטפת שלו לנוחה ופשוטה יותר מאי פעם.

במקום שתצטרכו לבדוק את תקינות המכשיר ולאתר תקלות פוטנציאליות באופן ידני או לאכול סרטים שהוא לא עובד כמו שצריך, המערכת הזאת תאבחן כל בעיה ותצביע על פעולה תחזוקה תקופתית שאתם צריכים לבצע.

הפיצ’ר המועיל והשימושי הזה יחסוך לכם את כל הניחושים, התהיות והספקות ויאפשר להשתמש במכשיר בראש שקט בלי לדאוג מתקלה פתאומית שתנחת עליכם משומקום רק בגלל שלא טיפלתם בו כמו שצריך.

מערכות איתור ותיקון תקלות מהסוג הזה מותקנות במגוון רחב של מכשירי חשמל ביתיים חכמים כמו תנורים, כיריים, מדיחי כלים, מכונות ומייבשי כביסה, מקררים וכו’.

בכל מקרה, מומלץ להשקיע טיפה יותר במכשיר בית חכם איכותי עם אחריות מקיפה, כך שתהיו מכוסים בכל פגם או תקלה עם המכשיר בתקופת האחריות ולא תצטרכו להוציא שקל על התיקון שלהם. 

חסרונות 

בחורה צעירה בחולצה מכופתרת ורודה מחזיקה ידיים פלוס ומינוס רקע תכלת

כמובן שלא הכול נוצץ בעולם הבתים החכמים וגם חסרונות קיימים במערכת החכמה הזו. הנה כמה מהם:

אין תקן אוניברסלי 

כדי שכל העסק יתרומם ויעבוד כמו שצריך, חשוב שכל מערכות הבית החכם ישתלבו אחת עם השניה ויהיו מסונכרנות ביניהן. הבעיה היא שעדיין לא פותח תקן בינלאומי אחיד המחייב את כל מוצרי הבית החכם ומאפשר להם למצוא "שפה" משותפת ביניהם.

קיימים המון תקני תקשורת אלחוטית מתחרים כמו Zigbee, Z-Wave, Bluetooth, Wi-Fi וכו’. זה אומר שהמכשירים השונים המוטמעים בבית החכם שלכם יתקשו להבין אחד את השני ולתקשר ביניהם ביעילות.

מדובר במתכון בטוח לבעיות תאימות, תקלות וקצר בתקשורת. תצטרכו להתפזר על מיליון אפליקציות שונות כדי לשלוט בנפרד בכל מוצר בית חכם שהתקנתם. זה לא סוף העולם, אבל זה הופך את כל העסק להרבה יותר מתיש ומסורבל.

ללא רכזת שליטה ייעודית שתהפוך ל"מוח" של הבית החכם שלכם ותאפשר לכם לשלוט בכל המערכות שלו במקום אחד, תפעול מערכות הבית החכם שלכם עלול להפוך לבלאגן אטומי. 

יצרנים מפוקפקים המספקים הבטחות ללא כיסוי 

ככל שטרנד הבית החכם הולך וצובר תאוצה, יותר ויותר חברות קופצות על העגלה ורוכבות על הגל של הטרנד החדשני והמגניב הזה.

התוצאה היא מותגים אלמוניים המפתחים מוצרים "חצי אפויים" שלא מספקים את הסחורה. חלק מהם פושטים את הרגל ומשביתים את הפעילות שלהם, מה שאומר שתיתקעו עם מוצרי בית חכם חסרי תועלת שסתם יעלו אבק על המדף.

גם אם תוכלו להמשיך לתפעל אותם בעזרת אפליקציות חיצוניות, לא תהיה לכם שום כתובת שתוכלו לפנות אליה בכל בעיה טכנית עם המוצר או כדי להזמין חלקים חלופיים.

זאת לא בעיה גדולה כשמדובר במכשיר קטן, אבל אם נתקעתם עם מערכת מורכבת ויקרה – זאת יכולה להיות מכה הרבה יותר גדולה וכואבת לכיס שלכם.

טכנולוגיית הבית החכם מתפתחת ומתקדמת בקצב בלתי נתפס והמון חברות פשוט לא עומדות בקצב ושורדות את התחרות העזה בשוק.

לכן, כדי שלא תפלו על "חתול בשק" שתצטרכו לזרוק לפח לאחר זמן קצר, זה תמיד רעיון טוב לבחור במוצר איכותי של מותג מקצועי ואמין עם רקורד מוכח בשוק ומוניטין ללא רבב. 

תג מחיר גבוה 

מערכות בית חכם יכולות להיות תענוג די יקר. למרות שמכשירי בית חכם הפכו להרבה יותר נגישים,חסכוניים ויעילים מאז שהם הופיעו לראשונה, אם תרצו פתרון בית חכם מקיף וכולל, תצטרכו לפתוח את הכיס ולהוציא סכום לא מבוטל.

אוטומציה מלאה של כלל מערכות הבית היא השקעה לא קטנה. תצטרכו להתקין לא מעט מערכות חדישות כמו מפסקים חכמים, רכזות שליטה וכו’.

כמובן שמכשירי חשמל ביתיים חכמים המציעים פונקציות מתקדמות כמו הפעלה ושליטה מרחוק עולים יותר ממכשירים "טפשים" פשוטים, אין חוכמות.

תשקלו היטב האם כל המכשירים המשוכללים האלה באמת שווים את הכסף שתצטרכו להוציא עליהם ועד כמה שדרוג הבית שלכן ישתלם לכם בטווח הרחוק. 

קושי להתרגל ולהסתגל לכל הטכנולוגיות החכמות האלה 

תצטרכו להקדיש זמן ומאמץ כדי ללמוד כיצד לתפעל בצורה נכונה מכשירי בית חכם ולהפיק את מירב מהם. בתחילת הדרך, כל העסק עלול להיראות טיפה מסובך, מוזר ומאתגר.

כמובן שחובבי גאדג’טים וטכנולוגיה ילמדו כיצד להשתמש במכשירים המתוחכמים האלה בכלום זמן וללא מאמץ, אבל החדשות הטובות הן שגם אנשים מאותגרים טכנולוגית שבקושי נוגעים במכשירים דיגיטליים לא יתקשו להתרגל למוצרי בית חכם.

רוב המכשירים מגיעים עם מדריך הפעלה מקיף ומפורט המסביר צעד אחר צעד את תהליך ההתקנה, התפעול והתחזוקה של המוצר.

זה תמיד רעיון טוב לבחור במכשירים נוחים ופשוטים לשימוש שלא תצטרכו להתקשר למוקד התמיכה בכל פעם שאתם רוצים להפעיל אותם.

בתחילת הדרך תתקשו להתרגל לדבר עם חפצים דוממים בבית שלכם ולחלק להם פקודות ומתוך הרגל תחפשו את השלט או כפתור ההפעלה, אבל עם הזמן זה יהפוך להרגל שתעשו בעיניים עצומות.

מהר מאוד תתחברו לכל המכשירים החדשניים האלה שיהפכו לחלק בלתי נפרד מחייכם ותתקשו להבין איך הסתדרתם בלעדיהם. 

בעיות אבטחה 

כל מכשיר המחובר לאינטרנט חשוף ופגיע בפני התקפות סייבר, פריצות ודליפות מידע. אלה חוקי המשחק וצריך לקבל אותם. כבר התרחשו כמה מקרים שבהם האקרים מתוחכמים פרצו למערכות האבטחה של הבית או מוניטור לתינוק והשתלטו עליהם בלי שבעלי המכשיר יהיו מודעים למתרחש.

כדי למנוע את תסריט הבלהות הזה, חשוב להשקיע במכשירי בית חכם איכותיים ובטוחים לשימוש העומדים בכל התקנים הנדרשים ולהקפיד על רמה גבוהה של אבטחת מידע בזכות הגדרת סיסמה חזקה וקשה לפיצוח או גישה באמצעות מנגנון אימות דו-שלבי. 

תחזוקה מורכבת ותקלות תכופות 

לאחר ההתקנה וההגדרה הראשונית של מכשיר הבית החכם, תצטרכו לדאוג שהוא יעבוד בצורה חלקה ונטולת תקלות בלי לקרטע ולזייף.

ניתוקים תכופים ברשת האלחוטית עלולים לשבש את תפקוד המכשיר ולהוביל לשלל תקלות לא צפויות שתצטרכו להתמודד איתן.

לכן, חשוב לבחור בחוכמה מכשיר בית חכם אמין וקל לשימוש שתוכלו לחבר ולשכוח ממנו בלי לבזבז זמן ומאמץ על התחזוקה השוטפת שלו.

מותג פופולרי ומוערך כמו אמזון הידוע בשירות הלקוחות המקצועי והיעיל שלו יכול להיות ההימור הטוב והבטוח ביותר שלכם. גם אם תיתקלו בתקלה מסוימת, תקבלו מענה מהיר מגורם מוסמך שיעזור לכם לפתור את הבעיה.

האם כדאי להשקיע במערכת בית חכם? 

מוצרי בית חכם הפכו מלוקסוס השמור לאנשים וחובבי טכנולוגיה בלבד למערכות ידידותיות, פשוטות ונוחות לתפעול ולהתקנה שאינן דורשות ידע טכני מורכב או תשתית ייחודית.

ממש לא צריך להיות מדען טילים או גאון מחשבים כדי ליהנות משלל החידושים והשכלולים המציעים מכשירים חכמים. טכנולוגיית הבית החכם הירוקה וברת הקיימא תורמת לאיכות הסביבה ומובילה לחיסכון מירבי באנרגיה ובחשמל.

היא תחסוך לכם המון כסף, מאמץ וזמן יקר ותשדרג את איכות החיים שלכם בכמה רמות. שלל היתרונות האלה הופכים מערכות בית חכם להשקעה כדאית ומומלצת שתשתלם לכם בגדול בטווח הארוך. 

שאלות ותשובות 

בחור עם משקפיים וחולצה משובצת מבט חושב יד על הסנטר רקע לבן

מה זה מכשיר חשמלי חכם?

מדובר בכל מכשיר אלקטרוני המסוגל להתחבר למערכת ה"בית החכם" שלכם, לתקשר עם מכשירים אחרים ולהציע רמה מסוימת של אוטומציה ושליטה מרחוק.

מוצרי "בית חכם" פופולריים כוללים בין השאר טלוויזיות ומערכות מדיה ובידור, מכשירי חשמל למטבח, מצלמות אבטחה ומערכות אזעקה, פעמוני דלת (אינטרקום), מנעולים וגופי תאורה וזאת רק טעימה קטנה מהרשימה הארוכה.

אתם ממש לא חייבים להשקיע הון תועפות במערכת כוללת ומשולבת שתהפוך את הבית שלכם לחכם בבת אחת, אלא לרכוש בהדרגה מכשירים חכמים שיעשו לכם חיים קלים. 

האם מוצרי בית חכם חסכוניים בחשמל?

ועוד איך! גם אם המכשירים החכמים עצמם אינם מצטיינים ביעילות אנרגטית גבוהה, הם עוזרים לחסוך טונות של חשמל באמצעות אפשרויות התכנות והכוונון האישי המתקדמות שלהם.

תוכלו לתזמן את הפעלת מערכות התאורה, מיזוג האוויר ומכשירי החשמל בבית בהתאם להרגלי והעדפות השימוש שלכם. אם מישהו שכח לכבות את הדוד, המזגן או האור בבית- תוכלו לכבות אותם מרחוק ולהציל את עצמכם מחשבון חשמל מנופח שיכביד על הכיס שלכם. 

מהי טכנולוגיית "האינטרנט של הדברים" (IoT)?

הגיע הזמן להבין פעם אחת ולתמיד מה אומר המושג הטרנדי הזה שכולם לא מפסיקים לדבר עליו ולהתלהב ממנו. מדובר ברשת של התקנים פיזיים המחוברים לאינטרנט, מתקשרים אחד עם השני ומחזיקים ביכולת של איסוף, ניתוח ושיתוף מידע.

מהפכת הקישוריות האלחוטית ופיתוח שבבים זעירים שינו את כל כללי המשחק ומאפשרים לקחת את טכנולוגיית ה-IoT צעד אחד קדימה.

ההתפתחות האדירה בתחום מאפשרת להפוך כל מכשיר "טיפש" להתקן דיגיטלי חכם המתחבר לאינטרנט, מגיב לפקודות קוליות וניתן לתכנות ושליטה מרחוק. כמובן שהטכנולוגיה פורצת הדרך הזאת פותחת בפנינו עולם שלם של הזדמנויות ואפשרויות שונות שבעבר היינו יכולים רק לחלום עליהן ומשפיעה על כל היבט ותחום בחיינו.

כמה עולה להתקין מערכת בית חכם?

בשוק תמצאו מגוון עצום של מערכות והתקני בית חכם שונים בשלל סוגים, מפרטים ורמות מחיר. החל מגאדג’טים בסיסיים ונגישים שיעזרו להפוך את הבית שלכם לחכם בכלום זמן וללא מאמץ ועד למערכות משולבות ומתקדמות "מקצה לקצה" לאוטומציה מלאה של הבית שלכם שהעלות שלהן עלול להגיע לעשרות אלפי שקלים.

תג המחיר של מוצר הבית החכם תלוי בסוג ההתקן, הפיצ’רים והאפשרויות שהוא מציע ורמת האבזור שלו. מעבר לעלות הראשונית של המכשיר החכם, חשוב לקחת בחשבון גם הוצאות נוספות על התפעול והתחזוקה השוטפת שלו. זה תמיד רעיון טוב לעשות סקר שוק מקיף כדי למצוא מוצר בית חכם איכותי שיקלע לצרכים, להעדפות ולטעם שלכם ויספק תמורה מלאה לכסף שלכם. 

מהן מערכות הבית החכם הנפוצות ביותר?

מוצרי הבית החכם הפופולריים והמבוקשים ביותר בשוק כוללים בין השאר מערכות תאורה, מיזוג אוויר, מדיה ובידור, אבטחה, השקיה ומכשירי חשמל למטבח. 

השורה התחתונה

בחור ובחורה לבושים פיג'מות קופצים על מיטה צוחקים ומחייכים

העתיד כבר כאן. מוצרי בית חכם עברו כברת דרך ארוכה בשנים האחרונות והם לא מפסיקים להשתכלל ולהתפתח במהירות מסחררת.

כיום אפשר למצוא מוצר בית חכם בכל בית שני בישראל בזכות הנגישות, נוחות השימוש והתחזוקה והיעילות הרבה שלהם. בשוק תמצאו מגוון עצום של מערכות והתקני בית חכם מסוגים שונים שיתאימו לכל טעם, צורך וכיס.

כדי לעשות בחירה נכונה שלא תתחרטו ותצטערו עליה בהמשך, חשוב להקדיש זמן, מחשבה ותשומת לב לבחירת מערכת "בית חכם" איכותית ואמינה ה"תפורה" לצרכים, להעדפות ולמטרות השימוש שלכם.

חשוב שתהיו סגורים על מה בדיוק אתם צריכים ומצפים מהבית שלכם כדי למצוא את מוצר הבית החכם הנכון שיעבוד בצורה הטובה ביותר בשבילכם.

תחשבו היטב לאילו מכשירי בית חכם אתם זקוקים ואילו פונקציות ודרישות עומדות בראש סדר העדיפויות שלכם.

אין לנו ספק שהמידע המועיל והשימושי במדריך המפורט הזה יעזור לשדרג כל בית סטנדרטי וחסר מעוף לפלא טכנולוגי שיעבוד בשבילכם ויתנהל בצורה הרבה יותר יעילה, חסכונית ובטוחה. 

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

יאיר ורדי
יאיר ורדי

יאיר הוא מומחה טכנולוגיה, שמתעסק בחומרה ותוכנה של מחשבים וגאדג'טים מכל הסוגים. בעל תואר שני במדעי המחשב מהטכניון (כרגע עובד על הדוקטורט), מתגורר בראשון לציון.

תגובה 1
  1. יאיר תודה על הסקירה.

    אני משפץ עכשיו ובונה גם תשתיות לבית חכם.
    כולל שליטה על תאורה, תריסים, מזגנים, השקיה, מצלמות, אינטרקום, וחיישנים שונים.

    בחרתי ללכת על התקנים שתומכים ב- ZIGBEE.

    השאלה היא איזה HUB לבחור שיאפשר שליטה בכל בצורה נוחה, וגם יכולת לתכנת תסריטים (יש לי רקע חזק בתכנות ) ?

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן