קורס תיווך נדל״ן: 4 קורסי תיווך נדל״ן הטובים בארץ לשנת 2024

אם אתם מחפשים קורס תיווך נדל"ן וצריכים קצת הכוונה איך לבחור את המקום הכי טוב ללמוד בו, הגעתם למקום הנכון. שוק הנדל״ן מגלגל מיליארדי שקלים מדי שנה ברחבי העולם כולו, וגם אצלנו בישראל נחשב התחום למבוקש ביותר. מתוך כך נראה כי אפשרויות העיסוק והפרנסה בתחומים שונים הקשורים לענף הנדל״ן הן רבות למדי.

השקעות נדל״ן זה כמובן אפיק מצוין למי שמחפש הכנסה נוספת והשקעה בטוחה ויציבה ובגלל זה קורס השקעות נדל״ן זו אפשרות שרבים שוקלים בשנים האחרונות.

לצד האפיק הזה, יש אפשרות טובה נוספת בהחלט והיא האופציה לעסוק בתיווך נדל״ן.

קצרים בזמן? הנה טבלה להשוואה מהירה:

השורה התחתונה
יתרונות
חסרונות
הבחירה שלנו
לוגו של מכללת פסגות
מכללת פסגות
בחירה בטובים ביותר
למידע נוסף והרשמה
השורה התחתונה
מכללת פסגות מציעה כיום את קורס תיווך הנדל״ן המקיף והמקצועי ביותר שמועבר על ידי מיטב המרצים בתחום. מקום מצוין למי שמחפש את כל הידע המשפטי והמנהלי הנדרש ושואף לעסוק במקצוע בצורה מקיפה ומלאה.
יתרונות
סגל המרצים המוביל במדינה
אפשרות לחזרה לכל התכנים אונליין מהבית לצד שיעורים פרונטליים
היכרות עם חברות הנדל״ן המובילות והכוונה לשילוב בשוק העבודה
הכנה וסיוע לקראת הקמת עסק תיווך עצמאי
חסרונות
קורס מעט ארוך
במקום השני
לוגו מכללת RES
מכללת אר.אי.אס
מוציאה את המתווך שבך
למידע נוסף
השורה התחתונה
מכללה בהחלט מצוינת ללימודי נדל״ן בישראל. ביחס למקומות אחרים, מדובר בקורס מתומצת יותר שתסיימו בזמן קצר יחסית, ועדיין תקבלו ידע מקיף שיאפשר השתלבות בענף תיווך הנדל״ן.
יתרונות
ידע מקצועי מקיף
פרויקטים ייעודיים בשיתוף איגוד הנדל״ן הישראלי
סניפים בפריסה רחבה בכל רחבי הארץ
מבחר קורסים משלימים
חסרונות
קורס קצר שמתאים פחות למי שצריך העמקה וחזרה על החומר
מועדי הקורסים משתנים ממחזור למחזור
במקום השלישי
לוגו אורין שפלטר
אורין שפלטר
ללמוד תיווך בלי לצאת מהבית
למידע נוסף
השורה התחתונה
מדובר בקורס מקצועי ומקיף שלא נופל ברמה שלו מהקורסים הפיזיים המובילים בישראל. מעבר לידע המקיף שניתן לקבל, הקורס מציע סיוע בתהליכי הקמת עסק והשתלבות בשוק העבודה.
יתרונות
אפשרות לבניית תכנית לימודים מותאמת אישית
שיעורים וירטואליים
העמקה בנושאים רלוונטיים ועדכניים לימינו
מרצים מובילים מתחומי נדל״ן שונים בישראל
חסרונות
למידה מרחוק בלבד, לא מתאים לכל אחד

אם זה משהו שמעניין גם אתכם ואתם שוקלים ללמוד את התחום, תשמחו לגלות שכאן בישראל יש לכם כמה אופציות מצוינות. זה הזמן להכיר את קורסי הנדל״ן הטובים בישראל לשנת 2024. למיטיבי הלכת – מידע חשוב נוסף על תיווך נדל״ן בהמשך המאמר.  

4 קורסי תיווך נדל״ן המומלצים לשנת 2024

1

קורס תיווך נדל״ן של מכללת פסגות

בחירה בטובים ביותר
הבחירה שלנו
מכללת פסגות מציעה כיום את קורס תיווך הנדל״ן המקיף והמקצועי ביותר. הקורס מועבר על ידי מיטב המרצים בתחום ומתאים כמו כפפה ליד למי שרוצה לעסוק בתחום בצורה קבועה.
יתרונות
  • סגל מרצים מקצועי של אנשי הנדל״ן המובילים במדינה
  • כל תכני הקורסים עולים לאתר וניתן לחזור אליהם מהבית בכל שלב
  • הצצה אל תוך עולם הנדל״ן והכוונה מעשית לקראת השתלבות בשוק העבודה
  • סיוע וליווי למי שיבחר להקים עסק תיווך נדל״ן עצמאי
  • כל תכני הקורס מאוגדים בחוברת מסודרת לאחר הקורס שניתנת לבוגרים
חסרונות
  • קורס יחסית ארוך אך מקיף בהתאם

מדובר כיום בקורס תיווך הנדל״ן המקיף והמקצועי ביותר בישראל. הקורס מקנה ידע משפטי חשוב ומעניק לבוגרים כלים פרקטיים לעיסוק בתחום מיד לאחר סיום הקורס.

היתרון המשמעותי ביותר הוא שאת התכנים מעבירים מיטב המרצים בארץ, והתוכן שניתן בכל מחזור הוא העדכני והרלוונטי ביותר בכל נקודת זמן. מתוך הניסיון ארוך השנים של המכללה בתחום, היא עובדת בצמוד עם משרדי התיווך הגדולים והמובילים.

לאחר הקורס, רבים מן הבוגרים משתלבים באותן החברות שמכירות בידע הרחב והמדויק לו זוכים התלמידים. 

למה לבחור במכללת פסגות?

מדובר במכללה ותיקה ומקצועית שיודעת לתת ארגז כלים מקיף לבוגרים שלה. מעבר לכך, הם מציעים הזדמנות אמיתית להשתלבות בשוק העבודה וזה בהחלט חשוב למי שרוצה לעסוק בתחום. 

״מכללת פסגות נושאת את תו אמון הציבור״

תו אמון הציבור ניתן אך ורק לעסקים שמוכיחים בעקביות הקפדה על ערכים חשובים כגון אמת והגינות בפרסום, גילוי נאות ושקיפות מול הציבור, מתן שירות ראוי גם לאחר השלמת העסקה, הקפדה על ההגנה הצרכנית, ועוד. מכללת פסגות נושאת את התו מזה שנים ארוכות. 

2

לימודי תיווך נדל״ן במכללת אר.אי.אס

מוציאה את המתווך שבך
ממוקד ורלוונטי
מכללה בהחלט מצוינת ללימודי נדל״ן בישראל. ביחס למקומות אחרים, מדובר בקורס מתומצת יותר שתסיימו בזמן קצר יחסית, ועדיין תקבלו ידע מקיף שיאפשר השתלבות בענף תיווך הנדל״ן.
יתרונות
  • קורס ממוקד שעוסק בנושאים העיקריים בתיווך נדל״ן
  • לימודים במוקדים רבים בכל רחבי הארץ
  • אפשרות ללימודים של קורסים משלימים בתחום כמו ייעוץ משכנתאות, ייעוץ נדל״ן אסטרטגי, השקעות נדל״ן ועוד
  • שיתופי פעולה פורים עם איגוד הנדל״ן הישראלי
חסרונות
  • קורס קצר וממוקד. פחות מתאים למי שצריך להעמיק בחומר כדי ללמוד את התחום כראוי
  • מועדי הקורסים משתנים מפעם לפעם

היתרון המשמעותי הוא שניתן ללמוד בסניפים רבים החל מסניף של המכללה באילת ועד לראש פינה והקריות שבצפון, כשניתן להשלים את השיעורים במידת הצורך בסניפים אחרים.

מדובר בקורס קצר יחסית בהשוואה למקומות אחרים, אבל אל תטעו – הקורס של אר.אי.אס כולל למידה של מושגי יסוד חשובים, חוקי המקרקעין בישראל, פסקי דין ותקדימים משפטיים חשובים, נושאים רלוונטיים שחשוב ללמוד כמו חוק החוזים, הוצאה לפועל, שמאות מקרקעין ועוד.

התלמידים מקבלים ליווי אישי ויחס מצוין, וזהו בהחלט מקום מצוין להכיר בו את עולם הנדל״ן לעומק. צוות הקורס כולל שמאים, אדריכלים, יועצי משכנתאות עם ניסיון רב בעולם הנדל"ן, התיווך, בתחום ההוראה באוניברסיטאות השונות ובאיגוד הנדל"ן.

יו"ר איגוד הנדל"ן הישראלי וצוות האיגוד לוקחים חלק ממערך השיעורים במכללה. בונוס מעולה נוסף הוא האפשרות לחזור על קורסי הנדל"ן ללא עלות נוספת במקרה ולא עברתם את הבחינה.

כמובן שתקבלו את כל הספרים והחוברות של חוקים ותקנות וספר של מאגרי השאלות ומבחנים. גם סימולטור בחינות אישי כלול בחבילה המכובדת הזו.

אבל חשוב לציין גם את חיסרון מרכזי: הקורס קצר למדי. לא בטוח שתוכלו להקיף את כל החומר שכולל עולם תיווך הנדל"ן בזמן קצר וזה אומר שתצטרכו לעבוד הרבה באופן עצמאי . אז אם פחות מתאים לכם ללמוד לבד, כדאי שתיקחו זאת בחשבון.

3

קורס הכנה למבחן מתווכים

ללמוד תיווך בלי לצאת מהבית
למידה מעמיקה
מדובר בקורס מקצועי ומקיף שלא נופל ברמה שלו מהקורסים הפיזיים המובילים בישראל. מעבר לידע המקיף שניתן לקבל, הקורס מציע סיוע בתהליכי הקמת עסק והשתלבות בשוק העבודה.
יתרונות
  • ניתן לפנות אל נציגי המכללה להתאמה אישית של תכני ומבני הקורס
  • כל השיעורים מועברים דרך המחשב – אין צורך לצאת מהבית ואפשר לחזור בזמנכם לכל התכנים
  • קורס מעמיק בנושאים משניים שהם חשובים ורלוונטיים ביותר, כגון תמ״א 38 או פינוי בינוי
  • נבחרת מרצים מנוסה ומרשימה למדי
חסרונות
  • אין אפשרות ללמידה פרונטלית למי שמחפש את האופציה הזו

קבוצת אורן שפלטר היא שחקנית ותיקה בתחום ההשכלה הפיננסית, ומציעה מגוון של קורסים רלוונטיים. קורס תיווך הנדל״ן שהיא מציעה כולל הרבה מאד ידע תיאורטי חשוב, אך גם לא מעט כלים פרקטיים וזהו יתרון משמעותי.

הממשק האינטרנטי הוא נוח ומקיף במיוחד, ומציע בין היתר תרגול מבחני עבר וסימולטורים לקראת המבחן של לשכת המתווכים, וערכת לימוד מלאה כוללת חוברת פיזית מודפסת.

אין ספק שזה קורס שמתאים במיוחד לסטודנטים שמעדיפים למידה מרחוק בלי לצאת מהבית. 

את הקורס מעביר רזיאל חיימוביץ, מנכ"ל הום טאואר לשעבר, עם ניסיון של כ-13 שנים בתחום הייזום, התיווך, ייעוץ לחברות ניהול והכנות לרישוי בתיווך והעשרה בנדל"ן.

4

קורס תיווך נדל״ן של איגוד המתווכים

תוכנית לימודים מקיפה
מרצים מנוסים
איגוד המתווכים בישראל מפעיל קורס באחד מהמקצועות המאתגרים והמעניינים שיש. הקורס הזה יכול להיות פתח להכשרה מקצועית וחלון הזדמנויות מקצועיות רחב.
יתרונות
  • קורס אונליין נוח ונגיש. אפשרות לתרגול מכל מקום 24/7
  • מגוון סימולציות או מבחנים שיעזרו לשפר את אחוזי ההצלחה לקראת מבחן המתווכים
  • פירוט ותיקון של תשובות שגויות
  • אנשי מקצוע זמינים לכל שאלה וייעוץ לתלמידים
חסרונות
  • קורס אונליין בלבד

הקורס המוצע הוא כזה הכולל את המידע העדכני ביותר בכל שלב, כולל אפשרות ללמידה והכנה דרך מבחני עבר אחרונים. הקורסים מועברים על ידי מרצים ומתרגלים עם ניסיון עשיר בלימוד פרונטלי שיודעים גם להציע למידה מרחוק.

יתרון חשוב ומשמעותי הוא הגישה שמקבלים התלמידים למומחי נדל״ן כולל שירות טלפוני לייעוץ וסיוע של עורכי דין.

כמו כן, חשוב לציין את סביבת הלימוד הווירטואלית הנהדרת בה תמצאו את כל החומר מסודר בצורה ברורה עם גישה נוחה, אופציה שגם מאפשרת למרצים להתאים את התהליך באופן אישי לכל תלמיד. 

איך לבחור את קורס תיווך הנדל"ן המושלם בשבילכם?

בחירת קורס נדל"ן יכולה להיות קצת טריקית. כל מתווך נדל"ן יגיד לכם שהדבר הראשון שחשוב לעשות אם אתם רוצים להיות מתווכי נדל"ן הוא למצוא קורס טוב ולהתחיל ללמוד את התחום.

ואין ספק שיש הרבה מה ללמוד. החוקים והתקנות בתחום זה רבים ומגוונים ואתם לא רק הולכים להתעסק בארבעה קירות אלא גם באנשים, חוקים, בירוקרטיות ואתיקה.

למי בעיקר מתאים תיווך נדל״ן?

מדובר בתחום שמתאים למי שמתעניין בתחום הנדל״ן ורוצה להעמיק בו. הוא מתאים בהחלט למי שרוצה להתחיל לעסוק בתיווך באופן הדרגתי לצד עיסוקים אחרים, ורישיון התיווך מאפשר זאת בהחלט.

זה גם מתאים למי שמעוניין להתפרנס מהמקצוע באופן בלעדי, כך שזה בהחלט רעיון מצוין עבור מי שמחפש אפיק קריירה לטווח הרחוק. 

מי רשאי לעסוק בתיווך נדל״ן?

ככלל, רשאי כל אדם בגיר בישראל לעסוק בתיווך לאחר עמידה בשני קריטריונים חשובים: הראשון הוא מעבר של מבחן ההסמכה בדיני תיווך המקרקעין, והשני הוא רישום אצל רשם המתווכים לאחר מכן.

בנקודה הזו מקבלים רישיון תקף המוכר למשרד המשפטים, וניתן לעסוק בתיווך נדל״ן.  

ההבדל בין תיווך נדל״ן בארץ ובחו״ל

במרבית מדינות אירופה וארצות הברית, תפקיד המתווך הוא הכרחי וכמעט שלא ניתן להתקדם בעסקאות נדל״ן ללא שירותיו של מתווך מוסמך. כמו כן, התשלום למתווך בחו״ל נעשה על ידי המוכר ששוכר את שירותיו.

כאן בישראל אין חובה להיעזר בשירותיו של מתווך בעסקאות נדל״ן, והתשלום על עבודת התיווך מתקבל משני הצדדים, הן מצד המוכר והן מצד הקונה.

הקריטריונים לעיסוק בתיווך נדל״ן בחו״ל הם מחמירים הרבה יותר, בניגוד למדינת ישראל בה נדרש לעבור את מבחן ההסמכה בלבד שהוא בהחלט לא מורכב ולא מהווה חסם של ממש מעיסוק בתחום. 

היתרונות למי שנעזר בתיווך נדל"ן

היתרונות לסיוע תיווך נדל״ן הם רבים. ראשית, המוכרים לא צריכים להתעסק בפרסום הנכס שלהם, בסינון קונים פוטנציאלים ובהצגה של הנכס – את הכל עושה המתווך.

מהצד של הקונים התמונה דומה – אין צורך להתחיל לחפש נכסים פוטנציאליים, והמתווך יכול להציע את כל הדירות הרלוונטיות שעומדות לרשותו.

מדובר בחיסכון משמעותי בזמן ומאמץ, ובהרבה מקרים סיוע של מתווך מקצועי מגדיל משמעותית את הסיכויים למכור את הנכס או למצוא את הנכס המתאים. 

החסרונות למי שנעזר בתיווך נדל"ן

החיסרון המרכזי הוא כמובן תשלום העמלה. גם הקונים וגם המוכרים נדרשים לשלם עמלה מסוימת על שירות המתווך, וחשוב לקחת זאת בחשבון. אם העסקה נעשית ללא מתווך, אין צורך בתשלום הזה.

חיסרון נוסף שחשוב לציין הוא מהצד של הקונים. המתווכים עובדים עם נכסים מוגבלים, ולכן כל מתווך יוכל להציע מספר מוגבל של נכסים רלוונטיים. 

שאלות ותשובות נפוצות

בחורה עם גקט חום בהיר חושבת עם יד על הסנטר רקע לבן

מהי בדרך כלל העלות של תיווך?

עלות התיווך היא למעשה עמלה שנגזרת משווי העסקה. אין הגדרה מדויקת לאחוז מסוים, אך נהוג לגבות מכל צד בין חצי אחוז לשני אחוזים משווי העסקה בתוספת מע״מ.

מהם הקריטריונים לתיווך נדל״ן?

ניתן לעסוק בתיווך נדל״ן רק לאחר מעבר בהצלחה של מבחן המתווכים ורישום אצל רשם המתווכים. כמו כן, כדי שניתן יהיה לגבות את עמלת התיווך, בסופה של עסקה יש לציין פרטים ספציפיים מדויקים כמו שמות הצדדים, כתובות ותעודות זיהוי, סכום העמלה שסוכם, ועוד, במסגרת הסכם מסודר.

מהו קורס תיווך הנדל״ן הכי טוב?

יש לא מעט מוסדות המציעים קורסי תיווך שונים בארץ. קורס התיווך הטוב, המקיף והמקצועי ביותר כיום בישראל הוא בלי ספק קורס התיווך של מכללת פסגות.

מתי נערכות הבחינות לרישיון תיווך נדל״ן?

בחינות הרישוי נעשות במועדים משתנים וחשוב לברר אותם מראש ולהירשם בזמן. הבחינה היא במתכונת אמריקאית ומתקיימת לרוב בבנייני האומה בירושלים.

השורה התחתונה

גבר ואישה מתחבקים במשרד ומחייכים מקבלים מפתח מיד עם שרוול שחור

אם עולם הנדל״ן מעניין אתכם ואם אתם שואפים להתפרנס ממנו, האפשרות של קורס תיווך נדל״ן מקצועי היא משהו שבהחלט כדאי לקחת בחשבון.

הידע שתקבלו במוסדות המובילים יאפשר לכם להכיר את המקצוע לעומק על שלל היבטיו התיאורטיים והמעשיים, ובהחלט יאפשר לכם כניסה חלקה לעיסוק בתחום.

חשוב להכיר את האפשרויות השונות העומדות בפניכם ותוכלו לבחור מבין מגוון קורסים מקצועיים עם מאפיינים משתנים בהתאם לצרכים, השאיפות והיכולות שלכם. שיהיה הרבה בהצלחה!

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן