מחפשים עדשות סוני למצלמה שלכם? רעיון מעולה! חברת סוני היא אחד השמות הכי גדולים בתחום האלקטרוניקה, ובנוסף היא גם נחשבת לאחת החברות הכי גדולות בתחום הבידור.
סוני נכנסה לתעשיית הצילום קצת אחרי חברת קנון, אבל כיום יש לה מבחר עדשות ומצלמות מאוד מרשים, שהפך אותה לחברה שמאוד קשה להתחרות בה, בתחום הזה.
במדריך הזה נציג לכם את העדשות הכי טובות שסוני מייצרת כיום ונראה לכם מה בעצם הופך אותן לכל כך טובות.
ממהרים? הנה 3 המוצרים המובילים:
בחלק הראשון של המדריך תמצאו את הדירוג של העדשות הכי טובות של החברה, ומיד אחריו תמצאו מדריך קנייה מקיף שיעזור לכם לבחור את העדשה הכי טובה לצרכים שלכם.
לחברת סוני יש מבחר מאוד גדול של עדשות, שנוצרו במיוחד בשביל המצלמות שהחברה מייצרת. הדירוג הזה כולל את הדגמים הכי טובים של סוני שזמינים כיום בשוק. אז בואו נתחיל!
9 העדשות המובילות של חברת סוני לשנת 2024
Sony SEL2470GM
מה צלמים אומרים עליה?
היא טובה מאוד לשימוש יומיומי, בזכות העובדה שלפוקוס שלה יש טווח מאוד רחב ומגוון. הפוקוס מאוד מהיר ומדויק, ואפשר לשלוט בו בקלות באמצעות החוגה שעל העדשה. בנוסף, המבנה של העדשה קשיח ועמיד במיוחד.
למה אנחנו בחרנו בה?
העדשה הזאת משתמשת באלמנטים אספריים שמונעים עיוותים בתמונות ומספקים לנו תוצאות ברזולוציה גבוהה מאוד. יש לה טבעת צמצם עגולה שמורכבת מ-9 להבים, ומסוגלת לספק אפקט בוקה יפה ממש שמטשטש את הרקע של התמונות בצורה חלקה ועדינה. העדשה מבטיחה לספק טשטוש רקע שנראה יותר טבעי.
לעדשה יש מנוע פוקוס מובנה, שניתן להפעיל גם באופן אוטומטי וגם באופן ידני ומספק פוקוס חלק, מהיר ומדויק. היא מורכבת מאלמנטים שעשויים מזכוכית ED ומצופים בציפוי ננו AR, שמונעים השתקפויות ועיוותים שונים. בנוסף, העדשה מגיעה עם מאפיינים שהופכים אותה לעמידה לתנאי מזג האוויר ולאבק, כמו איטום מיוחד, טבעות מגומי, מנגנון נעילה של הזום ומנגנון נעילה למגן השמש של העדשה במקום.
למי היא הכי מתאימה?
העדשה הזאת מתאימה לסוגי צילום שונים בזכות העובדה שיש לה טווח מאוד רחב של אורכי מוקד שונים שכוללים גם זוויות צילום רחבות וגם זוויות ארוכות. העובדה הזאת הופכת אותה למעולה גם לצילום דיוקנים, אבל גם לצילום נופים. בנוסף, יש לה מפתח צמצם מקסימלי מעולה בשביל עדשת זום, שמספק לנו תוצאות מאוד טובות בתנאים של אור חלש.
Sony 35mm F2.8 Sonnar
מה צלמים אומרים עליה?
בגלל שזו עדשה כל כך קלה וקומפקטית, הרבה צלמים משתמשים בה בשביל טיולים ונסיעות (זה גם עוזר אם יש להם מצלמה לטיולים כמובן). יש לה ממשק הפעלה נוח ופשוט לשימוש והיא מספקת תמונות ברורות מאוד עם אפקט בוקה יפה. בנוסף, אין לה עיוותים או טשטושים מאוד ניכרים, אפילו לא בפינות של התמונה.
למה אנחנו בחרנו בה?
עדשת הפריים הזאת מורכבת עם רכיבים אספריים, שמונעים עיוותים מסוגים שונים ומספקים תמונות עם צבעים טבעיים יותר. בנוסף, היא מגיעה עם טבעות צמצם דו צדדיות ששומרות על הצורה המעגלית שלהן לכל אורך הטווח של מפתח הצמצם, כך הן מספקות לנו אפקט בוקה מאוד חלק.
הרכיבים האספריים עוזרים גם להפחית תופעות של הבהקים או סינוורים בזכות זה שהם מסוגל "לתקן" את הזווית של קרני האור שפוגעות בעדשה. העדשה כוללת מאפיינים שהופכים אותה לעמידה בפני אבק ותנאי מזג האוויר.
העדשה מגיעה עם פוקוס פנימי מובנה, הפוקוס הזה מאפשר לעדשה לשנות את הפוקוס מבלי לשנות את האורך שלה, וזה הופך את השימוש בה להרבה יותר נוח למשתמש.
למי היא הכי מתאימה?
מערכת הפוקוס הפנימי כוללת גם את החיבור של הפילטרים החיצוניים, החיבור הזה לא זז בזמן שהפוקוס משתנה, וזה מאוד מקל כשמשתמשים בפילטרים שונים, במיוחד כשמשתמשים בפילטר מקטב. חוץ מזה, יש לה אורך מוקד שהופך אותה למאוד טובה בשביל צילום נופים, והיא מאוד מתאימה לנסיעות, בגלל הגודל הקטן והקומפקטי שלה.
Sony 55mm F1.8 Sonnar
מה צלמים אומרים עליה?
זאת עדשה מאוד חדה, שמספקת תוצאות מצוינות ובלי שום עיוותים גם כשמצלמים במפתח הצמצם המקסימלי. בנוסף, יש לה מחיר נמוך, בהתחשב ברזולוציה הגבוהה שלה. היא מספקת אפקט בוקה פשוט מושלם, ומגדילה את אורך המוקד באופן אוטומטי כשמשתמשים בה עם מצלמות שצריך לחשב בהן את מקדם הקיטוע (כלומר, כשקיים איזשהו פער בין זווית הצילום של חיישן התמונה לזווית הצילום של העדשה), זה ממש משפר את האיכות של תמונות דיוקן שמצלמים איתה.
למה אנחנו בחרנו בה?
בדרך כלל עדשות פריים נחשבות לעדשות יותר חדות מעדשות זום, אבל העדשה הזאת פשוט עולה מעל ומעבר לכל הציפיות שלנו. היא מספקת מפתח צמצם רחב מאוד ורכיבים אספריים עם ציפוי מסוג T* שמונעים עיוותים מכל הסוגים. טבעת הצמצם שומרת על הצורה המעגלית שלה לאורך כל טווח התנועה של הצמצם, ונותנת אפקט בוקה טבעי וחלק.
למי היא הכי מתאימה?
היא מגיעה עם מכסה עדשה ומבנה שמגנים עליה מההשפעות של תנאי מזג האוויר השונים, בזכות זה ניתן להשתמש בה בחוץ מבלי לדאוג שיקרה לה משהו. כשמשתמשים בה עם מצלמות APS-C, אורך המוקד משתנה באופן אוטומטי, כדי שהיא תעבוד יותר טוב עם המצלמה. אורך המוקד יכול להגיע עד 82 מ"מ.
Sony SEL85F18 85mm
מה צלמים אומרים עליה?
היא בדרך כלל משמשת לצילום דיוקנים בזכות אורך המוקד הארוך שיש לה. היו צלמים שהשוו את התוצאות שלה לתוצאות שאפשר לקבל מהעדשות ששייכות לסדרת G של חברת סוני, העדשות האלה הרבה יותר יקרות ממנה! באופן כללי, רוב הצלמים הופתעו שהעדשה הזאת מספקת רזולוציה כל כך גבוהה, בהתחשב במחיר הנמוך שלה.
למה אנחנו בחרנו בה?
לעדשה הזאת יש טבעת צמצם שמורכבת מ-9 להבים, ומפתח צמצם מקסימלי של f/1.8, שמספקים תמונות חדות במיוחד וברזולוציה מאוד גבוהה, בכל תנאי האור האפשריים. בנוסף, יש לה כפתור מאוד נוח שמאפשר להחליף בקלות בין פוקוס אוטומטי לפוקוס ידני. יש לה מנוע פוקוס פנימי שנותן תוצאות מהירות וחלקות במיוחד והיא מורכבת מאלמנטים של זכוכית ED, שמונעים סטיות כרומטיות והבהקים.
למי היא הכי מתאימה?
זאת עדשה מושלמת בשביל צילום דיוקנים. אורך המוקד הארוך שלה יחד עם טבעת הצמצם העגולה שלה מייצרים תמונות מאוד חדות שיש להן רקע עם אפקט בוקה מאוד טבעי. אלה מאפיינים מדהימים בשביל צילום דיוקנים. בנוסף, יש לה מפתח צמצם של f/1.8 שעוזר לצלם תמונות טובות גם בתנאי אור חלש או בלילה.
Sony SEL70300G FE 70-300mm
מה צלמים אומרים עליה?
זאת עדשה מאוד חדה. מפתח הצמצם שלה יכל להיות יותר טוב, אבל בסך הכל היא עדשה מצוינת. מייצב התמונה שלה עוזר לצלם בקלות אובייקטים זזים, ואיכות התמונה שלה נשארת זהה לאורך כל שטח התמונה. היא מאוד קשיחה, עמידה ומגיעה עם טבעת פוקוס מאוד חלקה ונוחה. נראה שהשימוש העיקרי שלה הוא לצילום טבע וחיות בר.
למה אנחנו בחרנו בה?
העדשה מורכבת מאלמנטים מדוייקים עם ציפוי ננו, מעבר לכך שהוא מונע השתקפויות הוא מונע גם הבהקים ונותן תוצאות חדות. מייצב התמונה המובנה מספק תמונות מאוד ברורות, גם בתנאים של אור חלש וכאשר מצלמים אובייקטים שזזים. בנוסף, יש לה הגדלה של 0.31x, ששומרת על החדות בכל שטח התמונה.
למי היא הכי מתאימה?
לעדשה הזאת יש מייצב תמונה פנימי ומנוע פוקוס לינארי שמספקים פוקוס אוטומטי מהיר, חלק ומאוד מדויק. אלה מאפיינים פשוט מושלמים בשביל צילום קטעי וידאו באיכות HD חלקה, יחד עם תמונות ממש חדות. זאת בעצם עדשת טלפוטו, עם טווח שכולל אורכי מוקד ארוכים במיוחד. זאת עדשה מצוינת בשביל צילום טבע, כי היא יכולה לצלם אובייקטים שנמצאים מאוד רחוק מאיתנו, בצורה מאוד ברורה וחדה.
Sony FE 16-35mm F2.8
מה צלמים אומרים עליה?
זאת עדשה למצלמה שבנויה מאוד טוב – היא מאוד קשיחה ויחד עם זאת, היא גם קלה וקומפקטית. לפעמים היא עושה קצת עיוות מסוג "עין הדג", כשאנחנו מצלמים באורך המוקד הכי רחב שלה. יש אנשים שזה מפריע להם, ויש אנשים שדווקא מעדיפים את זה ככה.
מאוד קל לתחזק אותה, כי יש לה כל מיני מאפיינים שהופכים אותה לחסינה לאבק. בנוסף, הרבה צלמים אהבו לקחת אותה איתם לטיולים ונסיעות, בזכות העובדה שהיא כל כך קלה.
למה אנחנו בחרנו בה?
העדשה הזאת מורכבת מרכיבים אספריים מתקדמים, שנותנים דיוק של עד 0.01 מיקרון ומפחיתים עיוותים וסטיות מסוגים שונים. טבעת הצמצם העגולה שלה מורכבת מ-11 להבים ועושה אפקט בוקה מאוד טבעי וחלק. יש לה מנוע פוקוס פנימי מסוג DDSSM שעובד בצורה מאוד מהירה ומדויקת. בנוסף, העדשה מצופה לגמרי בציפוי פלואור שהופך אותה לעמידה נגד אבק ולחות.
למי היא הכי מתאימה?
עדשת הזום הזאת כוללת רק אורכי מוקד רוחביים, אז היא הכי מתאימה לצילום נופים ואדריכלות. בנוסף, מפתח הצמצם שלה מספיק רחב כדי לספק תוצאות מצוינות גם בתנאים של אור חלש. יש לה מנוע פוקוס פנימי מסוג Direct Drive SS שמאפשר להתמקד על האובייקטים הנבחרים בצורה כל כך חלקה ושקטה שאנחנו אפילו יכולים להשתמש בו בזמן צילום וידאו באיכות HD.
Sony FE 70-200mm f/2.8 GM
מה צלמים אומרים עליה?
זאת העדשה המושלמת בשביל צילום דיוקנים. יש לה פוקוס מאוד מהיר ומפתח צמצם מצוין שאפילו מצליחים לשפר את איכות הוידאו שמצלמים איתה. היא מספקת תוצאות עם רזולוציה ממש חדה ובוקה מאוד חלק ויפה. המערכת לייצוב התמונה עושה עבודה מדהימה, ונותנת תוצאות חדות במיוחד.
זאת עדשה כבדה, אבל עדשות טלפוטו הן בדרך כלל כבדות, בגלל שהן צריכות לספק לנו אורך מוקד מאוד גדול, שעדיין אי אפשר להכניס לעדשה יותר קומפקטית. בנוסף להכל, היא גם עדשת זום.
למה אנחנו בחרנו בה?
טבעת הצמצם העגולה שלה שמורכבת מ-11 להבים שומרת על הצורה שלה לאורך כל הטווח של מפתח הצמצם, ככה היא מספקת לנו אפקט בוקה ממש טבעי ויפה.
היא מגיעה עם טכנולוגיית פוקוס "צף", שמפחיתה עיוותים וסטיות, גם במידת ההגדלה המקסימלית שלה. העדשה הזאת גם כוללת מאפיין מסוג Parfocal, שבעצם שומר שהפוקוס יישאר נעול על האובייקט שמצלמים בזמן שאנחנו עושים זום, ממש כמו במצלמת וידאו.
בנוסף, העדשה מורכבת מאלמנטים מזכוכית ED עם ציפוי מסוג Nano AR, שמפחיתים הבהקים ומשפרים את הרזולוציה. טכנולוגיית הפוקוס של העדשה היא פנימית לחלוטין, וכוללת מייצב תמונה אופטי מסוג SteadyShoy עם ציר של 5 כיוונים.
למי היא הכי מתאימה?
העדשה הזאת היא עדשת טלפוטו. עדשות סוני כאלה בדרך כלל משמשות בשביל צילום של אובייקטים שנמצאים במרחק מאוד גדול מאיתנו, או שהם זזים מאוד מהר. יש לה מייצב תמונה ומאפיין Parfocal, שהופכים אותה למאוד טובה גם בשביל צילום וידאו. היא גם מצוינת בשביל צילום דיוקנים, בזכות העובדה שיש לה טווח רחב של אורכי מוקד שמתחיל ב-70 מ"מ, וטבעת צמצם שמורכבת מ-11 להבים.
Sony SEL90M28G
מה צלמים אומרים עליה?
בנוסף, לצילום מאקרו, העדשה הזאת משמשת גם לצילום דיוקנים, ואפשר לראות את החדות המדהימה שלה בכל שטח התמונה. הפוקוס שלה הוא קצת יותר איטי, בהשוואה לעדשות אחרות שזמינות בשוק כיום, אבל הוא מאוד מדויק ושקט.
למה אנחנו בחרנו בה?
העדשה הזאת משתמשת בשני מנועי פוקוס מסוג Direct Drive, שנותנים פוקוס מדויק במיוחד, וגם יש לה מייצב תמונה מובנה, שעוזר לצלם תמונות וקטעי וידאו יציבים, מבלי להשתמש בחצובה. בנוסף, טבעת הצמצם העגולה שלה מספקת אפקט בוקה טבעי וחלק, והיא גם חסינה לאבק וללחות.
טכנולוגיית הפוקוס "הצפה" שלה נותנת תוצאות ברזולוציה מאוד גבוהה, לאורך כל הטווח של אורכי המוקד השונים שלה.
למי היא הכי מתאימה?
לעדשה הזאת יש אורך מוקד של 90 מ"מ, שמתאים במיוחד בשביל צילום דיוקנים וצילומי קלוז-אפ. יש לה גם מייצב תמונה מובנה וטכנולוגיית פוקוס "צפה", שעוזרים לקבל תמונות וקטעי וידא חלקים וטבעיים יותר. יש לה פילטר שמגן עליה מקרינת UV, אז אפשר להשתמש בה גם בתנאים של חום מאוד קיצוני.
Sigma 50mm F1.4 ART DG HSM
מה צלמים אומרים עליה?
זאת עדשה עמידה במיוחד והיא בנויה בצורה מאוד איכותית. לפעמים קצת קשה להפעיל את הפוקוס שלה, אבל למרות זאת, היא מספקת תוצאות חדות, עם ניגודיות מאוד טובה. היא יוצרת אפקט בוקה יפה ממש וזמינה במחיר מאוד נוח, בהתחשב באיכות הגבוהה שלה. יש לעדשה חיבור אטום שמונע בעיות שיכולות להיגרם בגלל תנאי מזג האוויר, או בגלל אבק.
למה אנחנו בחרנו בה?
יש לעדשה הזאת מפתח צמצם מקסימלי מעולה של f/1.4, שלא קל למצוא בעדשות של סוני. היא מורכבת מאלמנטים שעשויים מזכוכית LD עם ציפוי רב שכבתי שמספקים תמונות חדות במיוחד ומונעים הבהקים. בנוסף, היא מגיעה כלולה עם מכסה קדמי ואחורי, שמגנים על העדשה מתנאי מזג האוויר.
למי היא הכי מתאימה?
לעדשה הזאת יש אורך מוקד של 50 מ"מ, אז היא יכולה להתאים למגוון גדול של סוגי צילום שונים. באורך המוקד הזה אפשר לצלם גם תמונות דיוקן וגם תמונות נופים טובות מאוד. מפתח הצמצם המקסימלי (f/1.4) מאפשר לצלם תמונות מצוינות גם בתנאים של אור חלש, ואפילו באור הלילה. יש לעדשה חיבורים שונים כדי שהיא תוכל להתאים למצלמות מסוגים שונים, אז היא גם יכולה להתאים אפילו למצלמות עם חיבור מסוג A.
מדריך קנייה: איך לבחור עדשות סוני?
לבחור עדשה בשביל מצלמה של חברת סוני, זה בדיוק כמו לבחור עדשה בשביל כל מצלמה אחרת. קודם אנחנו צריכים לבדוק מה סוג החיבור שיש למצלמה שלנו ואיזה חיישן תמונה יש לה, ואז אנחנו יכולים לחפש עדשה מתאימה, שיש לה מבנה איכותי ועמיד, ושתספק לנו תמונות חדות.
ייצוב תמונה
ייצוב תמונה זה מאפיין בסיסי, שאנחנו יכולים לקבל כיום כמעט בכל עדשה מודרנית. לעיתים קרובות, הידיים שלנו קצת רועדות באופן טבעי בזמן שאנחנו מצלמים, ואז אנחנו מקבלים תמונות פחות חדות, או אפילו מטושטשות. הטכנולוגיה של ייצוב התמונה בעצם פותרת בשבילנו את הבעיה הזאת, מעלימה את הטשטושים בתמונות, ומספקת לנו תוצאות הרבה יותר חדות.
המאפיין הזה גם מאוד שימושי כשאנחנו רוצים לצלם אובייקטים שזזים, או כשאנחנו מצלמים בתנאים של אור חלש –כשאנחנו מצלמים בלילה, אנחנו צריכים להפחית את מהירות התריס, כדי להכניס למצלמה כמה שיותר אור. זה אומר שהתריס צריך להישאר פתוח לאורך יותר זמן מבדרך כלל, וזה מגדיל את הסיכויים שהמצלמה תרעד או תזוז.
גיוון
אנחנו יכולים לבחור עדשה עם אורך מוקד מסוים, או לבחור עדשה מסוג זום שתהיה מתאימה לכמה סוגי צילום שונים. עדשות זום הן עדשות מאוד נוחות בשביל שימוש כללי, או כשאנחנו נוסעים לאנשהו ורוצים לצלם כל מיני דברים שונים. העדשות האלה יכולות להגיע עם טווח מאוד גדול של אורכי מוקד.
לעומת זאת, עדשות פריים הן עדשות שצלמים מקצועיים בדרך כלל יותר אוהבים להשתמש בהן, כי הן נותנות לנו יותר שליטה על תהליך הצילום, ובאופן כללי יש להן מפתח צמצם יותר גדול בהשוואה לעדשות זום.
תקציב
עדשות סוני הן לא מוצר זול. אנחנו יכולים למצוא עדשות שהמחיר שלהן הוא יותר מ-10,000 ש"ח, אז מאוד חשוב לקחת בחשבון את גובה התקציב שלנו כשאנחנו הולכים לקנות עדשה. עדשות באיכות גבוהה כוללות הרבה מאפיינים שונים, שיכולים להעלות את המחיר. ייצוב תמונה, ציפוי אופטי, עמידות לתנאי מזג האוויר או איכות הייצור – כל הדברים האלה יכולים להשפיע על המחיר של העדשה, אבל זה לא אומר שכל העדשות יקרות. אנחנו יכולים למצוא עדשות טובות שגם מגיעות במחיר נוח. הדירוג שלנו כולל עדשות במגוון מחירים מאוד רחב.
מה ההבדל בין עדשות סוני שונות?
כל עדשה היא שונה, ומתאימה לסוגי צילום מסוימים. אנחנו יכולים לראות את ההבדלים בכל מיני מאפיינים שונים, כמו למשל באורך המוקד, מפתח הצמצם, סוג החיבור למצלמה וכו'. זה לא אומר שעדשה אחת היא יותר טובה מעדשה אחרת, אלא פשוט שכל עדשה עוצבה ככה שהיא תתאים יותר טוב למצלמות מסוימות, או לסוגים מסוימים של צילום.
הנה כמה דרכים שבהן עדשות מסוימות יכולות להיות שונות מעדשות אחרות:
חיבור למצלמה
העדשות של סוני מגיעות עם חיבור אחד למצלמה, מתוך שני סוגים אפשריים: חיבור מסוג A, או חיבור מסוג E. למעשה, החיבורים האלה מתאימים לסוגים שונים של מצלמות.
חיבור מסוג A מתאים למצלמות שמגיעות עם מראה שקופה. רק לחברת סוני יש מצלמות מהסוג הזה, והן בעצם מצלמות שמגיעות עם מראה קטנה בפנים שעוזרת לשלוח את האור מבחוץ אל חיישן התמונה של המצלמה, ואל החיישן של מערכת הפוקוס האוטומטי. המצלמות האלה משמשות כמובן לצילום תמונות, אבל הן יכולות גם לצלם קטעי וידאו באיכות HD.
חיבור מסוג E מתאים למצלמות ללא מראה. המצלמות האלה נועדו להיות יותר קומפקטיות, ובגלל זה לפעמים יש להן מאפיינים שבנויים בצורה יותר קטנה או מוגבלת, ביחס למצלמות עם שכן יש להן מראה. לדוגמה, במצלמות כאלה המרחק שבין העדשה לבין חיישן התמונה (FFD) הוא יותר קטן.
חיישן התמונה
חיישן התמונה, שידוע גם בתור פריים, קובע כמה אור המצלמה יכולה לקלוט, ומה יהיה גודל השטח שהמצלמה תהיה מסוגלת לכלול בתוך התמונות שלה. עדשות סוני שונות מיוצרות עם חיבור מסוים, כדי שאורך המוקד והאופן שבו האור נכנס לעדשה, יהיו מתאימים לחיישן התמונה של המצלמה. יש שני סוגי חיישנים עיקריים, שכל יצרן משתמש בהם: APS-C ופול פריים.
מצלמות עם חיישן תמונה מסוג פול פריים מספקות לנו פריים מלא, אז אנחנו לא צריכים לדאוג שיהיו הפרשים בין זווית הצילום של חיישן התמונה לזווית הצילום של העדשה, גם אם אורך המוקד של העדשה מאוד שונה מאורך המוקד של חיישן התמונה.
לעומת זאת, מצלמות עם חיישן תמונה מסוג APS-C הן יותר קטנות ממצלמות פול פריים, ובמקרה של חברת סוני המידות שלהן הן בדרך כלל 23.5 מ"מ רוחב ו-15.6 מ"מ אורך.
אם נתעלם לרגע מהסוג של החיבור עצמו, אז באופן עקרוני אנחנו כן יכולים להשתמש בעדשות מכל הסוגים עם שני חיישני התמונה האלה, אבל זה פשוט אומר שנקבל תמונות קצת יותר קטנות, אם העדשה לא מתאימה לחיישן.
אורך המוקד ומפתח הצמצם
עוד שני דברים מאוד משמעותיים שמשתנים בין סוגי העדשות השונים, הם כמובן אורך המוקד ומפתח הצמצם. בנוסף לחלוקה בין סוגי החיבורים, יש לעדשות עוד קטגוריה שבה הן מתחלקות לשני סוגים – עדשות מסוג פריים או עדשות מסוג זום.
עדשות זום מאפשרות לנו לצלם במגוון רחב של אורכי מוקד שונים. עדשות פריים, לעומת זאת, מגיעות רק עם אורך מוקד אחד שאנחנו לא יכולים לשנות, וזאת הסיבה שהן בדרך כלל משמשות לסוגי צילום מסוימים – זאת עובדה ידועה, שעדשות עם אורך מוקד (או זווית צילום) רחב משמשות לצילום נופים, ועדשות עם אורך מוקד ארוך משמשות לצילום דיוקנים.
עכשיו אנחנו מגיעים למפתח הצמצם. מפתח הצמצם פשוט קובע כמה אור יגיע לחיישן התמונה, באמצעות שליטה על הגודל של הפתח שדרכו נכנס האור. ככל שהפתח יותר גדול, אז נקבל תמונות יותר טובות כשאנחנו נמצאים בתנאים של אור חלש, או מצלמים בלילה. לכל עדשה יש מפתח צמצם מקסימלי שונה, והמפתח המקסימלי שנחשב להכי טוב הוא f/1.4 או F/1.8. כמו אורך המוקד, גם מפתח הצמצם יכול להיות קבוע או משתנה. עדשות עם מפתח צמצם קבוע הן בדרך כלל יותר יקרות ומשוכללות.
מה צריך לדעת לפני שקונים עדשות סוני?
הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שאנחנו הולכים לקנות עדשה של חברת סוני, או של כל חברה אחרת:
מצלמה ללא מראה
חברת סוני מייצרת גם מצלמות עם מראה וגם מצלמות ללא מראה, אבל היא הכי ידועה בזכות המצלמות ללא מראה שלה שמגיעות עם חיבור מסוג E. רוב העדשות שראינו ברשימה הזאת משתייכות לסוג הזה בעצמן. המצלמות האלה הן מאוד קטנות וקומפקטיות, ובו זמנית מספקות לנו איכות תמונה מאוד מקצועית וחדה, וזאת הסיבה שהן כל כך פופולריות. אנחנו יכולים למצוא עדשות מסוג E בגדלים שמתאימים גם למצלמות פול פריים וגם למצלמות APS-C.
מחיר גבוה
עדשות סוני נחשבות באופן כללי לעדשות שיש להן מחיר גבוה, ביחס לעדשות אחרות בשוק כיום. טווח המחירים שלהן בדרך כלל רק מתחיל ב-1,600 ש"ח, וגם רוב המוצרים שרשומים בדירוג שלנו זמינים במחירים יחסית גבוהים. יחד עם זאת, המחיר הגבוה גם מגיע עם איכות מאוד גבוהה. עדשות סוני הן חלק מהעדשות הכי איכותיות שקיימות כיום בשוק באופן כללי, והן בנויות מחומרים מאוד קשיחים ועמידים.
ציפוי אופטי
הציפוי האופטי הוא בעצם שכבות מאוד דקות של ציפוי מיוחד, שמרוחות על האלמנטים שמרכיבים את העדשה, והתפקיד שלו הוא למנוע הבהקים והשתקפויות. בנוסף, הוא גם עוזר להגדיל את כמות האור שהעדשה קולטת. כיום כמעט כל העדשות בשוק מגיעות עם ציפוי אופטי כלשהו, ובלעדיו לא נוכל לקבל תמונות באיכות מאוד גבוהה ומקצועית.
איך מנקים עדשות סוני
עדשה נקייה תספק לנו תמונות יותר חדות, ותצליח להכניס יותר אור למצלמה. הרבה עדשות סוני מגיעות עם מאפיינים שונים שמגנים עליהן מתנאי מזג האוויר, אבל אנחנו עדיין צריכים לשמור עליהן ולתחזק אותן.
אם אנחנו רוצים לנקות את העדשה שלנו כמו שצריך, אז אנחנו צריכים לעקוב אחרי הצעדים הבאים:
- כדי לבדוק איפה האבק נמצא, אנחנו צריכים להדליק את המצלמה שלנו, לסובב את העדשה ולראות בעינית או במסך של המצלמה, אם האבק זז יחד עם העדשה או לא.
- כדי לנקות רק את העדשה, אנחנו צריכים לקחת מטלית בד חלקה ולנגב איתה את העדשה.
- לאחר מכן ניקח מפוח אוויר קטן, ונעיף באמצעותו את האבק שנשאר על העדשה.
- אם יש אבק שנדבק לעדשה, אז אנחנו צריכים להשתמש בעט מיוחד לניקוי עדשות, ולטפוח איתו בעדינות על הזכוכית עד שהיא נקייה.
- כדי לנקות את החלק האחורי של העדשה אנחנו יכולים להשתמש במפוח האוויר או בעט לניקוי עדשות.
- כדי לנקות את חיישן התמונה של המצלמה, אנחנו צריכים להפעיל את המצלמה על מצב הניקוי שלה.
- אחרי זה, אנחנו צריכים לכבות את המצלמה ואז להפעיל אותה מחדש.
- כשהמצלמה חושפת את חיישן התמונה, אנחנו צריכים לנקות אותו באמצעות מפוח האוויר. אנחנו גם יכולים קודם לסובב את המצלמה ככה שהחיישן יפנה לכיוון הרצפה, ורק אז לנקות אותו באמצעות מפוח האוויר.
- גם לחיישני תמונה יש עטי ניקוי מיוחדים שמיועדים בשביל לנקות אותם.
עדשות סוני: שאלות נפוצות
אם עדיין נשארו לכם כמה שאלות בנוגע לעדשות של סוני שלא ענינו עליהן, אז תקראו את התשובות שלנו לשאלות הבאות. אנחנו מקווים שהן יוכלו לעזור לכם לבחור את העדשה שהכי טובה בשבילכם.
מה היא טכנולוגיית ה-OSS שמגיעה עם עדשות סוני?
המשמעות של האותיות OSS, היא: Optical SteadyShot. זאת בעצם הטכנולוגיה של סוני לייצוב תמונות. המאפיין הזה קיים רק בעדשות מסוג E של סוני. הטכנולוגיה הזאת משתמשת בחיישנים שונים, כדי לגלות תנועות כלשהן בזמן צילום התמונות, ואז היא מתקנת אותן, באמצעות פעולות אופטיות שונות.
איפה מייצרים עדשות סוני?
חברת סוני היא תאגיד יפני, והמפעלים שלה מפוזרים בכל רחבי אסיה. המפעלים העיקריים שלה נמצאים בסין, תאילנד ויפן.
מה זה עדשת G של חברת סוני?
עדשות ה-G של סוני הן עדשות בתקן איכות מאוד גבוה, ובעצם הן העדשות הכי איכותיות ומקצועיות שקיימות כיום במבחר המוצרים של החברה. סוני מתייחסת לעדשות שכלולות בסדרת המוצרים הזאת בתור העדשות המקוריות של החברה, שמגיעות עם כל המאפיינים האופטיים שייחודיים רק לסוני.
עדשות סוני: סיכום ושורה תחתונה
כשחברת סוני רק נכנסה לתחום הצילום העדשות שלה לא היו העדשות הכי טובות בשוק, אבל מאז היא עשתה דרך ארוכה, ותיקנה את כל הבעיות של העדשות שלה. היום, העדשות של סוני כבר מתחרות במוצרים של השמות הכי גדולים בתעשיית הצילום, כמו קנון וסיגמה.
חשוב לזכור שאנחנו חייבים לבדוק איזה סוג של חיבור יש לעדשה שאנחנו רוצים לקנות, כי סוני מייצרת מצלמות עם חיבורים מיוחדים שמתאימים רק לעדשות שלה. יחד עם זאת, היום יש כבר עוד 3 חברות, כמו סיגמה, שהחליטו להתחיל לייצר עדשות עם חיבורים מסוג A ו-E, כדי להצליח להשתלב בתוך השוק של בעלי המצלמות של סוני.
תודה על הסקירה המקצועית, עזרה לי לבחור עדשה.
בשמחה דורון, שמח מאוד שהצלחתי לעזור, תתחדש!
הי
מתלבט לקנייה 70-200 f2.8
ראיתי שיש 2 סוגים….כנראה דגם חדש.
Oss ו oss2 ששוקלת פחות.
מה אתה ממליץ?
תודה