סמסונג גלקסי S20: סקירה מקיפה על Samsung Galaxy S20

שמענו המון על המכשיר הכי קטן בסדרת הסמארטפונים החדשה של חברת סמסונג, אז יצאנו לבדוק וחזרנו עם מסקנות מעניינות.
9/10 (ציון סופי)
מדורג במקום ה- #3 בקטגוריית סקירות

ה-סמסונג גלקסי S20 הוא המכשיר הכי קטן בחבורה, אבל זה ממש לא אומר שצריך לזלזל בו ולהמעיט בערכו – תאמינו לי שיש המון מה לאהוב במכשיר הקטן והקומפקטי והוא הולך להפתיע אתכם בגדול.

חברת סמסונג השיקה השנה בקול תרועה רמה את הדור הבא בסדרת הדגל שלה, ה-Galaxy S דגמי S20, S20+ ו-S20 Ultra. בעוד שדגם ה-S20 Ultra שהוא העוצמתי והמתקדם ביותר משך את כל תשומת הלב, שני המכשירים הבסיסיים והצנועים יותר נדחקו לשוליים.

אבל חבל שדגם Galaxy S20 יחמוק מתחת לרדאר שלכם כי מדובר במציאה אמיתית, ולטעמי זה סמארטפון כמעט מושלם. למעט 2 בעיות שנדבר עליהן מאוחר יותר, פשוט עפתי על המכשיר הזה. אז הגיע הזמן להכיר לעומק את ה-Galaxy S20 ולהתרשם מהיתרונות והחסרונות שלו.

איך הוא נראה?

גודל ועיצוב

המאפיין הייחודי של ה-Samsung Galaxy S20 שגורם לו לבלוט בנוף זה הגודל שלו. מדובר במכשיר קטן וקומפקטי ששוקל 163 גרם בלבד, מגיע עם מסך של 6.2 אינץ’ ובעל עובי של 7.9 מ"מ. בעידן שבו כל מכשירי הדגל הבולטים האחרים מגיעים עם מסך ענק בגודל של 6.5 אינץ’ לכל הפחות ומשקל הנושק ל-200 גרם, אין ספק שחברת סמסונג החליטה ללכת נגד הזרם ולהמר על מכשיר פחות מסורבל וכבד.

חזית וגב המכשיר עשויים מזכוכית Gorilla 6 כשבאמצע נמצאת מסגרת אלומינים קשיחה. ה-S20 עמיד במים ולאבק בהתאם לתקן IP68, מה שאומר שהוא מסוגל לשרוד צלילה של חצי שעה במים שעומקם מטר וחצי.

לדעתי הגיע הזמן לוותר על בליטת המצלמה המעצבנת ולהשאיר אותה בעבר, אבל כנראה שבסמסונג חושבים אחרת ולא ממהרים להתחשב ברצונות שלי. למרות שמערך המצלמות אינו בולט החוצה כמו בדגם S20 Ultra, עדיין מדובר בבליטה די שמנה שיכולה להפריע לכם.

ה-Galaxy S20 זמין בכמה צבעים שונים. תוכלו לבחור בין אפור חלל, כחול ענן וורוד ענן. מדובר בגוונים עדינים ומאופקים שלא יגנבו את ההצגה ויסובבו ראשים כמו עיצוב ה-Aura Glow של ה-Samsung Note 10. האמת היא שהצבעים של המכשיר השאירו אותי עם רגשות מעורבים.

מצד אחד, הם לא ייחודיים ומקוריים מספיק כמו שהייתי מצפה לראות בסמארטפון יוקרתי, אבל מהצד השני הצבע לא באמת משנה כי רוב האנשים (וגם אני ביניהם) משתמשים בכיסוי מגן שמסתיר אותו.

בסך הכל, סמסונג גלקסי S20 מרגיש נהדר בידיים. לא מדובר במכשיר מגושם וענק שמצריך ידיים גדולות ואצבעות ארוכות כדי להשתמש בו בנוחות ותוכלו להחזיק אותו בלי בעיה גם ביד אחת. הייתי ממליץ לרכוש כיסוי איכותי לסמארטפון כדי לאזן קצת את בליטת המצלמה ולשפר את האחיזה במכשיר, אבל זה כבר עניין של העדפה אישית.

מה לגבי המסך?

סמסונג גלקסי S20: תצוגה

אין ספק שחברת Samsung אחראית לכמה ממסכי הסמארטפונים הטובים ביותר שיש. גם המסך המדהים של ה-Samsung S20 אינו שובר את המסורת ומצליח לעמוד ברף הגבוה. הדגם הקטן ביותר בסדרת סמסונג גלקסי S20 מגיע עם מסך בגודל 6.2 אינץ’ מסוג Dynamic AMOLED שתומך ברזולוציית QHD+ (3200×1440 פיקסלים).

הוא בעל יחס צפייה של 20:9 וצפיפות פיקסלים של 563 ppi. המיקום הייחודי של מצלמת הסלפי במרכז תצוגת Infinity-O של סמסונג בכלל לא מפריע לשימוש השוטף במכשיר.

המסך תומך בתקן HDR10+ ובקצב רענון מרשים של 120Hz. אבל יש כוכבית אחת חשובה שצריך לקחת בחשבון: קצב הרענון המירבי של 120Hz זמין ברזולוציית Full HD בלבד, אם תרצו לעבור לאיכות QHD, תצטרכו להסתפק בקצב רענון של 60Hz בלבד.

למרות שהמאפיין הזה לא התקבל בעין יפה על ידי משתמשים רבים, לדעתי מדובר בהחלטה חכמה ומוצדקת של סמסונג שנועדה לחסוך בחיי הסוללה. אני מאמין שהפתרון האופטימלי שמותגי הסמארטפונים צריכים לאמץ הוא מנגנון ויסות אוטומטי של קצב הרענון שידאג להגדיל את רזולוציית התצוגה כשאתם צופים בוידאו בנטפליקס או ביוטיוב ורוצים ליהנות מאיכות התמונה הטובה ביותר ואז לשנמך את הרזולוציה בזמן השימוש השוטף בסמארטפון.

אני מקווה שגם החבר’ה בסמסונג הגיעו למסקנה דומה ושהפיצ’ר הזה יהיה זמין כבר בעדכון OTA הבא שתשחרר החברה.

אני לא מעריץ גדול של מצב תצוגה "Vivid" שסמסונג הפכה לברירת מחדל של המסך. לפי דעתי, הוא מספק צבעים בוהקים ומוגזמים מדי שמאבדים טיפה מהדיוק והטבעיות שלהם, אבל אפשר לפתור את הבעיה בקלות באמצעות שינוי הגדרות התצוגה ומעבר למצב "Natural" שמספק צבעים יפהפיים.

אין ספק שסמסונג שיחקה אותה בגדול עם המסך המרהיב של הסמסונג S20 וזה פשוט תענוג להסתכל עליו.

עד כמה הוא חזק?

ביצועים ונוחות שימוש

על הביצועים המרשימים של המכשיר מופקד מעבד Exynos 990 (לפחות בישראל) בעל שמונה ליבות שמיוצר בליתוגרפיית 7 ננומטר, והוא נתמך על ידי זיכרון פנים של 8GB RAM ושטח אחסון פנימי של 128GB.

ה-Galaxy S20 מריץ את מערכת ההפעלה Android 10 יחד עם ממשק המשתמש One UI 2 של סמסונג. אי אפשר לבוא בתלונות לממשק הנוח והידידותי לשימוש הזה שמספק שפע אפשרויות התאמה אישית וקל לניווט ולהתמצאות.

המסורת של סמסונג לייצר שתי גרסאות שונות של אותו המכשיר שמגיעות עם מעבדים שונים גוררת ביקורת ומחאה רבה מצד מעריצי המותג. מדי שנה מתנהל ויכוח סוער על ההבדלים ביעילות ובביצועים של מעבד הבית Exynos (שנמצא במכשירים המגיעים לאירופה ולישראל) ומעבד Snapdragon (המותקן במכשירים הנמכרים בארה"ב), אבל כל המחלוקת הזאת לא צריכה להדאיג את מי שקונה את הגלקסי S20.

הדיון הזה רלוונטי רק למי שהחליט ללכת על דגם S20 Ultra העוצמתי והגדול יותר שמציע זיכרון עבודה של 16GB RAM ושטח אחסון פנימי של 512GB. במפלצת הביצועים היוקרתית הזאת ההבדל בין שני המעבדים יכול להיות מורגש ובולט יותר.

ה-Samsung S20 עובד בצורה חלקה, יעילה וזריזה ללא השהיות ותקיעות, גם כשמריצים כמה אפליקציות במקביל או מפעילים יישומים כבדים.

קשה לי להעיד על יכולות הגיימינג של המכשיר כי זה לא ממש הקטע שלי, אבל אני מניח שלגיימרים רציניים וכבדים יש אפשרויות טובות יותר בשוק. קרוב לוודאי שהם יעדיפו מסך גדול יותר כדי להפיק את המירב מהמשחקים האהובים עליהם.

מה עם המצלמה?

צילום והקלטה

סמסונג גלקסי S20 מצויד במערך של שלוש מצלמות שנמצאות בגב המכשיר: מצלמת טלפוטו ברזולוציית 64 מגה פיקסל (צמצם f/2.0), מצלמה רחבה ברזולוציית 12 מגה פיקסל (צמצם f/1.8) ומצלמה אולטרה רחבה ברזולוציית 12 מגה פיקסל (צמצם f/2.2).

המצלמה מגיעה עם זום "אופטי-היברידי" של 3X וזום דיגיטלי של 30x (מה שבסמסונג מכנים Space Zoom). גרסת ה-Ultra המתקדמת מתגאה בזום דיגיטלי של עד 100x, אבל אני בכלל לא בטוח שמישהו בכלל זקוק לזום כזה בסמארטפון שלו.

עם כל הכבוד לפרטים הטכניים היבשים, מה שחשוב באמת זה שהמצלמות של הסמסונג S20 עושות עבודה מעולה ומספקות תמונות חדות, מפורטות ומדויקות. אני פחות מתחבר למנגנון עיבוד ושיפור הצבעים של סמסונג, אבל זה כבר עניין של טעם אישי.

כשבקושי אפשר לצאת מהבית, זה ממש לא פשוט לבחון את יכולות הצילום של הסמארטפון הזה, אבל גם הסגר לא עצר ממני מלבדוק את איכות הצילום של המכשיר. בסך הכל, התרשמתי לטובה מהטווח הדינמי המעולה ומאפקט ה-HDR שעושה אחלה עבודה. הדבר הראשון שקופץ לעין כשבודקים את מצלמות המכשיר, זה הפער המשמעותי בביצועים של העדשות השונות.

המצלמה הראשית עושה עבודה הרבה יותר טובה מהמצלמה הרחבה ומצלמת הטלפוטו, במיוחד כשמבצעים "קרופ" (חיתוך) של התמונה ומתמקדים בחלק מסוים שלה.

ה-Galaxy S20 מסוגל לצלם וידאו ברזולוציית 4K ובקצב של 60fps, אבל היא מגיעה גם לרזולוציה מירבית של 8K בקצב של 24 פריימים לשנייה. צילום ברזולוציה המרשימה הזאת יוצרת קבצים בגודל עצום וגם המסך לא מספיק גדול כדי ליהנות מכל היתרונות שלה,

אבל תוכלו לתעד וידאו ברמת פירוט מצוינת שתוכלו לחתוך ולערוך בקלות בלי להקריב את האיכות. ממה שיצא לי להתרשם, תוכלו לצלם סרטוני וידאו באיכות מעולה.

ה-סמסונג גלקסי S20 מגיע עם מצלמת סלפי קדמית אחת ברזולוציית 10 מגה פיקסל (צמצם f/2.2) שממוקמת בחזית תצוגת ה-Infinity-O של המכשיר.

כל כמה זמן צריך להטעין אותו?

חיי הסוללה

המימדים הצנועים והקומפקטיים של המכשיר לא משאירים מקום לסוללה ענקית ועוצמתית, אבל ה-Samsung S20 מצויד בסוללה בעלת קיבולת מכובדת של 4000mAh, מה שאמור להספיק לפחות על הנייר. המכשיר תומך בטעינה מהירה ב-25W, טעינה אלחוטית מהירה של 15W וטעינה אלחוטית הפוכה בהספק 9W שתאפשר לסמארטפון לטעון מכשירים אחרים.

עד כמה הסוללה מספקת את הסחורה? אם תבחרו ברזולוציה של FHD+ ובקצב רענון מסך של 120Hz, הסוללה לא תחזיק מעמד לאורך יום שלם ובערב כבר תצטרכו לחפש את המטען. אבל גם אם ביצועי הסוללה לא מושלמים, אפשרות הטעינה האלחוטית מפצה על כך בגדול ותעזור לכם לצלוח את היום בלי בעיה.

יש גם חסרונות

דברים שפחות אהבתי

יש לי שתי בעיות עיקריות עם הסמסונג S20. הראשונה היא חוסר התמיכה בטכנולוגיית 5G והשניה היא המחיר של המכשיר שלטעמי גבוה ומוגזם מדי.

סמסונג גלקסי S20 מגיע ללא קישוריות 5G וזה חבל. דווקא כשהטכנולוגיה הזאת צוברת תאוצה ומשתלטת על השוק, המכשיר נשאר תקוע מאחור. אין ספק שהעתיד שייך לרשת 5G שלאחרונה הושקה בקול תרועה רמה גם בישראל ולא ברור למה אימוץ הטכנולוגיה המתקדמת הזאת לא עמד בראש סדר העדיפויות של סמסונג.

חבל להשקיע כל כך הרבה כסף בסמארטפון שיהפוך למיושן ולא רלוונטי בעוד כמה חודשים. רוב האנשים מצפים להשתמש בסמארטפון שלהם לפחות שנה לפי שהם עוברים לדגם חדיש יותר. למרות שהסמסונג S20 יכול להיות בחירה מצוינת למי שמחפש סמארטפון עוצמתי וקומפקטי שלא יכביד על היד שלהם, חוסר התמיכה ברשת הדור החמישי (5G) תגרום להם לחשוב פעמיים האם כדאי לרכוש את המכשיר.

היבט אחר שהפריע לי בדגם של סמסונג גלקסי S20 זה המחיר שלו. תג המחיר של המכשיר בישראל נע סביב 3,200 ש"ח. אם המכשיר היה מגיע עם קישוריות 5G לא הייתי מהסס לפתוח את הכיס ולהסכים לשלם את הסכום הזה, אבל יחסית למכשיר שאינו תומך בטכנולוגיה הזאת, הייתי מצפה למחיר נמוך יותר. ציפיתי שהמכשיר יעלה בסביבות 1,900 עד 2,800 ש"ח ולא יותר מזה.

9 ציון סופי
השורה התחתונה

כשיש מגפה עולמית שמשתוללת בחוץ והמצב הכלכלי לא משהו, אין ספק ש-3,200 ש"ח נראה כמו סכום מוגזם מדי לבזבז על טלפון נייד. אבל אם אינכם מתחברים לכל מכשירי הדגל הענקיים והמסיביים שהופיעו לאחרונה ומעדיפים מכשיר קומפקטי וקל משקל שייכנס בקלות לכיס ולא יכביד על היד שלכם, ה-Samsung Galaxy S20 יכול להיות הבחירה הטובה והבטוחה ביותר בשבילכם. למרות הגודל הקטן, לא תצטרכו להתפשר על הביצועים ואיכות הצילום של המכשיר. אז אם לא אכפת לכם לוותר על טכנולוגיית 5G ואתם יכולים לחיות בשלום בלעדיה, כדאי שתשימו לב לסמארטפון המעולה הזה.

יתרונות
  • תצוגה יוצאת דופן
  • מצלמה אחורית איכותית עם ביצועים מצוינים
  • עיצוב מעולה
  • רמקולים סטריאופוניים שמספקים סאונד עוצמתי וצלול
חסרונות
  • מצלמת הסלפי טיפה מקרטעת וזקוקה לכמה ליטושים וכוונונים
  • סוללה בינונית
  • אין שקע אוזניות
הוספת סקירה  |  קרא סקירות ותגובות

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

יאיר ורדי
יאיר ורדי

יאיר הוא מומחה טכנולוגיה, שמתעסק בחומרה ותוכנה של מחשבים וגאדג'טים מכל הסוגים. בעל תואר שני במדעי המחשב מהטכניון (כרגע עובד על הדוקטורט), מתגורר בראשון לציון.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן