איך לחמם פיצה מחדש ולשמור על הטעם והטריות שלה?

מחפשים איך לחמם פיצה? הגעתם למקום הנכון!

בואו נודה באמת: כולנו אוכלים פיצה מהשאריות של אתמול בערב.

אם אתם קצרים בזמן ואין לכם כוח לטרוח ולבשל, מדובר בארוחה מהירה ומשביעה שתסגור לכם את הפינה.

השורה התחתונה
השורה התחתונה
ל-KSP יש מבצעים שווים על טאבונים לפיצה שלא כדאי לכם לפספס.
הכי טוב בארץ
אייקון של עליאקספרס
עלי אקספרס
שירות לקוחות מעולה
לצפייה במבצעים
השורה התחתונה
אתר הקניות הסיני שבו תמצאו כל מה טאבונים מעולים להכנת פיצה ביתית מושלמת.
אפשרות נוספת
אייקון של לאסטפרייס
לאסטפרייס
דיליים מעניינים
לצפייה במבצעים
השורה התחתונה
לאסטפרייס מציעה מגוון טאבונים במחירים מעולים.

אנשים משקיענים יותר שרוצים להפיח בפיצה של אתמול רוח חיים חדשה, אפילו טורחים לשדרג אותה עם תוספות וקישוטים, להוסיף סלט בצד ולהפוך את משולש הפיצה שנשאר במקרר למנת גורמה שהופכת לארוחת בוקר, צהריים או ערב חגיגית.

אז איך מחממים פיצה שנשארה מאתמול או שלשום?

פיצה נאפת בתוך תנור עם פחמים לוהטות שבוערות באש

אבל איך לחמם פיצה מחדש כדי שהיא תישאר טרייה ותרגישו כאילו היא הרגע יצאה מהתנור? כולנו עפים על הטעם המדהים של פיצה טרייה, אבל פיצה קרה וצמיגית ממש לא עושה לנו את זה: הטעם והמרקם של פיצה קפואה זאת לא ממש חגיגה לפה.

אז איך לחמם פיצה בצורה נכונה בלי שהיא תאבד מהטריות, ותצליח לשמור על הטעם הממכר שלה? דרך אחת היא לחמם אותה במיקרוגל.

מדובר בשיטה מהירה ופשוטה במיוחד. שיטה אחרת היא לחמם את משולש הפיצה במחבת, ושני הפתרונות האלה מספקים תוצאה דומה.

אבל אוהבי הפיצה מוכנים להישבע שהדרך הכי טובה ליהנות משאריות פיצה שנשארו במקרר היא לחמם אותה בתנור, כי בתאוריה, החום הגבוה והאחיד אמור לתת את התוצאה המושלמת. אבל כמובן שגם לחימום בתנור יש חסרונות ולא תמיד שווה להדליק אותו בשביל כמה סלייסים קטנים.

אז במקום שתזרקן את שאריות הפיצה שלכם לפח, תוכלו לחמם אותן מחדש וליהנות מהטעם המשגע של פיצה טרייה.

כדי שתצליחו במשימה הזאת ערכנו תחקיר מקיף על חימום מחדש של פיצה: אנחנו נעבור על כל האפשרויות השונות ונכיר את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן.

אם תעשו הכל כמו שצריך, תוכלו לפנק את עצמכם בפיצה משגעת עם הטעם והמרקם הנכון, גם אם היא כבר בת יום או יומיים.

איך לחמם פיצה במיקרוגל

איך לחמם פיצה במיקרוגל ביתי
יתרונות:
  • פתרון מהיר ופשוט בלי לכלוך ובלגן
  • חסכוני בצריכת החשמל
חסרונות:
  • קיבולת מוגבלת
  • מרקם בעייתי

מיקרוגל יכול להיות העוזר הטוב והנאמן ביותר שלנו בחימום של שאריות פיצה מאתמול, ואין ספק שמדובר בדרך היעילה והמהירה ביותר. הפתרון הזה מתאים גם לאנשים עצלנים שרוצים ליהנות ממשולש פיצה בלי להסתבך ולהתלכלך יותר מדי: תוך כמה דקות תקבלו פיצה חמימה עם טעם סביר.

אבל, כמו שאתם בטח כבר יודעים, הנוחות באה על חשבון המרקם: תצטרכו ללעוס פיצה רטובה ודביקה עם מרקם של גומי או לדחוף לעצמכם לפה פיצה קשה כמו קרטון.

לא קשה להבין מדוע חימום פיצה במיקרוגל נותן מרקם מזעזע: הקראסט של הפיצה מכיל קמח שכולל גם סוכר, ובטמפרטורה מסוימת הסוכר נמס. כשאתם מוציאים את הפיצה החוצה, היא מתקררת במהירות בטמפרטורת החדר ותוך כמה שניות הסוכר מתקשה והופך את הפיצה לגוש קשיח שקשה מאוד ללעוס (אלא אם כן אתם ממש אוהבים את המרקם הזה, אם זה המצב – זכיתם).

כדי להימנע מהתענוג המפוקפק הזה ולקבל מרקם משופר גם בחימום במיקרו, תצטרכו להוסיף קצת לחות לפיצה. הטריק הכי נפוץ הוא להניח במיקרוגל כוס מים יחד עם משולש הפיצה שאתם מחממים, מה שירכך קצת את הקראסט וימנע ממנו להיות קשה כמו אבן. הבצק לא יתחמם יותר מדי והמרקם שלו ישתפר באופן משמעותי.

אבל לחות עודפת יכולה לפעול גם בכיוון ההפוך וליצור פיצה רטובה ורכה מדי. כדי להימנע ממרקם ספוגי, תוכלו להניח מתחת לפיצה נייר סופג שיספח חלק מהלחות וישמור על פיצה פריכה עם קראסט שעושה נעים (וטעים) בפה.

אז בואו נלמד צעד אחר צעד איך לחמם פיצה במיקרוגל בצורה נכונה:

  1. שמים את הפיצה על צלחת עם נייר סופג.
  2. שמים במיקרוגל כוס שמלאה עד החצי במים ומפעילים אותו.
  3. מכוונים את המיקרוגל לחצי מהעוצמה המירבית שלו ובודקים את התוצאה כל 45 שניות.
  4. חוזרים על התהליך עד שמגיעים למרקם ולטעם הרצוי.

טיפ: תנמיכו את עוצמת החימום כשהגבינה מתחילה לבעבע.

איך מחממים פיצה בתנור

איך לחמם פיצה בתנור ביתי
יתרונות:
  • חום גבוה
  • קיבולת גדולה
  • צבע זהוב ומרקם פריך ללא ייבוש והתקשות של הבצק
חסרונות:
  • לוקח הרבה זמן
  • מחמם את המטבח
  • התעסקות

אם אתם מנסים לחמם פיצה שלמה או שני מגשים, תנור יהיה הבחירה הכי בטוחה ונכונה בשבילכם, כי זה ברור שמיקרוגל שמתאים לחימום של כמה משולשים בודדים לא יספק את הסחורה במקרה הזה. היתרון של התנור הוא בעיקר חום גבוה שמפוזר בצורה אחידה, ממה שיאפשר לכם לקבל בצק זהוב עם קראסט נעים בלי מרקם יבש וקשה מדי, כמו שקורה בחימום של הפיצה במיקרו.

למרות שמדובר בדרך הבטוחה למשולש פיצה מעולה במצב כמו חדש, מדובר ביותר מדי עבודה עבור חימום של שאריות ששוכבות במקרר. לרוב האנשים אין זמן וכוח להתעסק עם התנור בשביל כמה סלייסים של פיצה. בנוסף, התנור גם זולל המון חשמל ומפיץ חום בכל רחבי המטבח.

האם כמה משולשי פיצה שווים ומצדיקים את כל המאמץ הזה?

לא בטוח, וזה דיי תלוי בכמה אתם רעבים\אוהבים פיצה.

כדי להאיץ את התהליך ולקצר את הזמן שבו תזיעו במטבח, תפעילו את תנור האפייה על מצב טורבו, כדי שהמאוורר שבתוך התנור ידאג לפיזור אחיד ושווה של החום בצורה יעילה וחסכונית יותר.

הנה הדרך המומלצת לחמם מחדש פיצה בתנור ביתי:

  1. מחממים את התנור מראש לחום של 230 מעלות צלסיוס כשבפנים יש מחבת אפייה או נייר אלומיניום שיעזרו לתת לפיצה קראסט שמתפצח בפה.
  2. מניחים את הפיצה על מחבת האפייה או נייר הכסף ואופים במשך 10 דקות או עד עד מידת ההכנה הרצויה.

איך לחמם פיצה בטוסטר אובן

חימום של פיצה בתוך טוסטר אובן ביתי פשוט
יתרונות:
  • בצק בגוון חום-זהוב עם קראסט מושלם
חסרונות:
  • לוקח הרבה זמן
  • צריכת חשמל גבוהה

כשזה מגיע לחימום חוזר של אוכל, טוסטר אובן זאת לא האפשרות הכי טובה שיש. המיקרוגל עוקף אותו בסיבוב מהבחינה הזאת ועושה עבודה הרבה יותר מוצלחת. אבל אם אין לכם ברירה וטוסטר אובן זה המוצא האחרון שלכם, תצטרכו להסתדר עם מה שיש. מה שכן, לפחות הוא יזהיב את הבצק בצורה טובה יותר מהמיקרוגל.

טוסטר אובן עם מצב טורבו (פיזור חום אחיד ומהיר באמצעות מאוורר מובנה) זה סיפור אחר לגמרי: הוא יעשה עבודה לא פחות טובה ומהירה בחימום הפיצה שלכם ממיקרוגל. חלק מהאנשים מעדיפים לחמם אוכל בטוסטר אובן מאשר במיקרוגל, למרות שהוא צורך יותר חשמל.

הנה הדרך הנכונה לחמם מחדש שאריות פיצה בטוסטר אובן:

  1. תחממו את המכשיר מראש לחום של 200-230 מעלות צלסיוס, עם מחבת אפייה או רדיד אלומיניום בפנים.
  2. תאפו את הפיצה במשך 7-10 דקות או עד מידת העשייה הרצויה.

איך לחמם מחדש פיצה במחבת

חימום של פיצה על מחבת ביתית רגילה
יתרונות:
  • השיטה המומלצת של השפים המפורסמים
  • יוצא בצק פריך וגם הציפוי שלמעלה יוצא טעים
חסרונות:
  • צריך לשטוף את המחבת אחרי זה

כנראה שמדובר בדרך הכי טובה לחימום שאריות של פיצה. השיטה הזאת פחות מהירה מחימום במיקרוגל, אבל איתה אפשר לקבל בצק פריך יותר עם קראסט נעים, והציפוי למעלה יוצא רך, עסיסי ומלא טעם. המון שפים מפורסמים וטבחים מנוסים ממליצים על חימום פיצה במחבת (ואם יש לכם – אז אפשר גם לעשות את זה עם מחבת חשמלית).

למרות ההשחמה היפה של הבצק, אנשים רבים מסכימים שהטריק של כוס המים במיקרוגל עוזר להמיס את הגבינה בצורה טובה יותר. אז אם אתם רוצים גבינה מבעבעת שנמסה בפה, יכול להיות שהמיקרו יעשה עבודה טובה יותר. כשלוקחים בחשבון שתצטרכו לשטוף את המחבת ולנקות את המטבח, אז לפתע חימום במחבת הופכת לאפשרות הרבה פחות קורצת ואטרקטיבית.

הנה כל ההוראות לחימום של פיצה במחבת:

  1. מניחים את שאריות הפיצה במחבת עם ציפוי לא דביק.
  2. מטגנים במשך 2 דקות בחום נמוך-בינוני עד לקבלת גוון זהוב ומרקם פריך.
  3. מתיזים מעט מים למחבת ומכסים אותה עם מכסה.
  4. מאדים את הפיצה בחום נמוך במשך דקה.

איך לחמם פיצה מחדש: השורה התחתונה

משפחה של אבא אמא וילד קטן יושבים בסלון על הרצפה ואוכלים פיצה

הזמנתם פיצה ולא הצלחתם לחסל את כל המגש? תוכלו ליהנות ממנה גם ביום שלמחרת אם תחממו אותה כמו שצריך. לא משנה באיזו שיטה בחרתם לחמם את הפיצה: תנור, מחבת, מיקרוגל או טוסטר אובן. חשוב שתקפידו על הטמפרטורה הנכונה ותשגיחו שהפיצה לא תישרף – הדבר האחרון שאתם רוצים זה לקבל פיצה חצי קרה עם מרקם של ספוג או קרטון. כמובן שייקח קצת זמן עד שתעלו על דרך ההכנה המושלמת עבורכם שתספק את הטעם והמרקם הקרובים ביותר למקור. מדובר בניסוי וטעייה וייתכן שבפעמים הראשונות העסק לא בדיוק יתרומם ולא תקבלו את הטעם המדהים של פיצה טרייה.

אז לא צריך לפתח ציפיות מוגזמות, אבל גם אין שום סיבה שתאכלו פיצה קפואה עם טעם מזעזע, אז תשקיעו קצת בחימום חוזר שלה והרווח יהיה כולו שלכם. אני בטוח שהטיפים והעצות שקיבלתם במאמר הזה יעזרו לכם להגיע לתוצאה הכי מוצלחת שאפשר!

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן