שעון חכם לילדים: 7 דגמים מומלצים לשנת 2024 [מדריך קנייה]

דיסקליימר על מוצרים של Amazon.com
אתר "מייליסט" משתתף בתכנית השותפים של חברת Amazon Services LLC, מדובר בתכנית שיווק שותפים המיועדת לספק לאתרי אינטרנט עמלות פרסום, על ידיי פרסום וקישור ל- Amazon.com. כתוצאה מכך, חלק מהקישורים באתר הזה הם קישורי שותפים, מה שאומר שהאתר ירוויח עמלה אם תלחצו על הקישור ותקנו מוצר מסויים.

הילד לא מפסיק לנדנד לכם לקנות לו שעון חכם? ייתכן שהוא יודע על מה הוא מדבר והגיע הזמן למלא את הבקשה שלו. דגם איכותי של שעון חכם לילדים יעניק לכם שקט נפשי ויציע למלאך הקטן שלכם המון פיצ’רים מגניבים שהוא יעוף עליהם, ככה ששני הצדדים רק מרוויחים.

אם הילד שלכם רוצה להרגיש מבוגר ולשאת שעון אופנתי בדיוק כמו אבא או אמא או שאתם הורים דאגנים ואכפתיים שדואגים לשלומו של הילד שלכם ורוצים לוודא שהכול בסדר איתו בכל רגע נתון, בחרנו עבורכם את השעונים החכמים הטובים ביותר לילדים שיספקו את הסחורה וישאירו אתכם ואת הילד שלכם מרוצים.

כשאתם מחפשים את השעון החכם המושלם לילד שלכם, אתם צריכים להיסגר על הפונקציות והתכונות שהוא צריך לספק.

תיקחו בחשבון את אופן ומטרות השימוש בשעון ואל תתעלמו מתחומי העניין והטעם האישי של הילד שלכם.

ממהרים? הנה 3 השעונים המובילים:

השורה התחתונה
יתרונות
חסרונות
השורה התחתונה
אם הילד שלכם כבר לא ממש ילד ואתם מחפשים שעון במראה קצת יותר בוגר אין ספק שהשעון הזה הוא אופציה מושלמת. השעון החכם הזה מציע כל מה שתוכלו לרצות משעון חכם של מבוגרים מבלי לקרוע את הכיס.
יתרונות
מסך גדול ואיכותי
כולל יותר מ-15 שפות
כולל מעקב אחר מדדי בריאות ומגיע עם כ-11 פעילויות ספורט שונות
מתאים לכל סמארטפון
חסרונות
פונקציות GPS תמצאו רק במסך הגדול של 45 מ"מ
השורה התחתונה
הוא מאפשר חוויית למידה ועוזר בתכנון וניהול של זמנים לילדים. הם יוכלו להפעיל לעצמם שעון מעורר לבוקר, להיעזר במחשבון לצורך הכנת שיעורי בית, למדוד זמנים ועוד כמה אפשרויות ממש מגניבות.
יתרונות
מגיע במבחר צבעים
כולל שתי מצלמות
מגוון משחקים
חסרונות
תומך באנגלית בלבד
תמורה טובה למחיר
שעון חכם לילדים מתאים לבנים של Luluddm
Luluddm Watch
הנאה בלתי פוסקת
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
אם אתם מחפשים שעון חכם שמפוצץ בטונות של פיצ’רים אטרקטיביים שיעניקו שקט נפשי לכם והנאה אינסופית לילד שלכם, הדגם הזה יכול להיות מקום מצוין להתחיל ממנו.
יתרונות
מסך מגע צבעוני
מגיע עם 5 משחקים מגניבים לילדים
כולל מצלמה
חסרונות
ללא GPS
דורש SIM

אם מדובר בילד קטן שזה השעון החכם הראשון שלו ואתם מחפשים עבורו גאדג’ט מגניב שמרגיש ונראה כמו הדבר האמיתי, עדיף ללכת על דגם בסיסי ונוח לשימוש שאינו מאפשר לבצע ולקבל שיחות.

קיים מגוון רחב של שעונים חכמים שפותחו במיוחד לקהל הצעיר ומגיעים עם פונקציות בסיסיות כמו שעון מעורר וכמה משחקים שווים שיעסיקו את הילד במשך שעות רבות.

אם אתם קונים את השעון החכם כדי להשגיח מרחוק על האוצר הקטן שלכם ולדעת שהכול בסדר איתו גם כשהוא נמצא מחוץ לטווח הראייה שלכם, תצטרכו ללכת על שעון טלפון עם פונקציות למעקב אחר מיקום הילד ולשמירה על הביטחון שלו.

הוא יאפשר לכם לתקשר איתו גם כשהוא נמצא מחוץ לבית ולדעת את המיקום שללו בכל רגע נתון באמצעות מעקב GPS או LBS (איתור סלולרי).

כדי שלא תלכו לאיבוד במבחר העצום והמבלבל בשוק, עשינו את כל העבודה הקשה במקומכם ובחרנו את השעונים החכמים הטובים ביותר לילדים.

אז בלי לבזבז זמן נוסף, בואו נצא לדרך ונכיר מקרוב את…

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

7 השעונים החכמים הכי טובים לילדים לשנת 2024

1

YBAND 6

מתאים לבני נוער
הבחירה שלנו
השעון החכם הזה מציע את האפשרות להסתובב עם שעון של "מבוגרים" ומציע את כל השדרוגים והטכנולוגיות שתמצאו בשעוני מותג רק בלי לקרוע את הכיס.
יתרונות
  • מסך גדול ואיכותי
  • מציע את כל האפשרויות שתמצאו בשעונים יקרים יותר בחצי מהמחיר
  • תצוגות מסך משתנות
  • פעילויות ספורט מגוונות כמו שחייה, ריצה ועוד
חסרונות
  • לא כולל GPS בדגמים הקטנים
  • לא כולל מצלמה

אם אתם מחפשם שעון חכם שיתאים לילד בוגר שלכם ושלא יקרע לכם את הכיס מצאנו לכם אופציה שווה במיוחד. השעון המעולה הזה מגיע עם מסך איכותי עם מגע ותמונה מקצה לקצה, שעון מעורר, סוללה חזקה שמספיקה למספר שעות, אפשרות לשלוט במוזיקה שבסמארטפון שלכם, מענה להודעות בווטסאפ ולמעשה כמעט כל פיצ'ר שתוכלו לעלות על הדעת שיש בדגמים שעולים פי 5 ממנו.

החיסרון היחידי שלו הוא שאין בו מצלמה, אבל בגלל שכל בני הנוער מסתובבים צמוד לסמארטפון שלהם בימים אלה, לא נראה לי שהיא תחסר להם במיוחד. בעיני היעדר המצלמה הופך את המראה של השעון ושל המסך להרבה יותר גדול וחלק.

2

VTech Kidizoom DX3

יותר מסתם שעון
משחקים והפעלות
הוא מאפשר חוויית למידה ועוזר בתכנון וניהול של זמנים לילדים. הם יוכלו להפעיל לעצמם שעון מעורר לבוקר, להיעזר במחשבון לצורך הכנת שיעורי בית, למדוד זמנים ועוד כמה אפשרויות ממש מגניבות.
יתרונות
  • מגיע במבחר צבעים
  • כולל מגוון משחקים
  • כולל שתי מצלמות
חסרונות
  • תמיכה באנגלית בלבד

הוא קל מאוד לשימוש וניתן לנווט בנוחות בין כל הפונקציות וההגדרות שלו בנגיעת אצבע פשוטה על מסך המגע שלו והאייקונים והאיורים היפים והצבעוניים המלווים את השימוש.

הילדים חוקרים ולומדים במהירות את השעון והפונקציות השונות בו ונהנים ממנו בכל יום מחדש וגם לומדים עוד כמה מילים חדשות באנגלית על הדרך.

יש בו שתי מצלמות ומאפשר לילד שלכם לשמור עליו את התמונות שצילם וגם לערוך ולהוסיף להם אלמנטים עיצוביים יפים, אפקטים, מסגרות ועוד. בנוסף, הוא כולל מקליט קול ואפשרות לערוך את ההקלטה ולשנות את הקול בהתאם לאפקטים שרוצים.

אבל זה לא הכל, הוא מגיע עם משחקי תנועה אשר מעודדים את הילדים לפעילות, למשחק ולאינטראקציה חברתית. מד צעדים יעודד את הילדים שלכם להתרוצץ ולשחק במקום להיתקע שעות ארוכות מול מסך המחשב או הטלוויזיה

באמצעות תוכנת מחשב ניתן להוריד לשעון משחקים נוספים לבחירה, הורדת תמונות וסרטונים ועוד. השעון הזה מופעל באמצעות סוללה נטענת, הוא מגיע עם כבל USB שמאפשר לטעון אותו בקלות ובנוחות.

3

Luluddm Watch

לגילאי 3 עד 13
מושלם לבנים
אם אתם מחפשים שעון חכם שמפוצץ בטונות של פיצ’רים אטרקטיביים שיעניקו שקט נפשי לכם והנאה אינסופית לילד שלכם, הדגם הזה יכול להיות מקום מצוין להתחיל ממנו.
יתרונות
  • זול מאוד
  • כולל לחצן מצוקה ואיתור סלולארי
  • כולל מצלמה
חסרונות
  • ללא GPS

השעון הזה מספק את כל הפיצ’רים הבסיסיים של שעון חכם רגיל, רק שהוא מותאם לילדים ויישב בול על פרק כף היד הקטן שלהם. השעון הזה מיועד לילדים בגילאי 3-13 ומאפשר שימוש בשירותי מיקום בדיוק של עד 1000 מטר, ללא GPS! המסך גדול ונוח לתפעול ויש לו תמיכה מלאה באנגלית.

השעון החכם הזה מותאם לידיים הקטנות והעדינות של הילד, מגיע עם מסך מגע גדול ונוח לשימוש המאפשר שיחות קוליות רק עם מספרים מוגדרים מראש וכולל אפשרות לחסום שיחות והודעות מזרים. השעון כולל גם לחצן מצוקה במקרה חירום, חס וחלילה!

תוכלו לצפות בהיסטוריית המיקומים וגם להאזין מרחוק לסביבת השעון כדי שתוכלו להיות בטוחים בשלומו של הילד שלכם מבלי להיות הורים חופרים. הדגם הזה מגיע ב-3 צבעים לבחירה: כחול, שחור, וורוד.

הדגם הזה מעולה כשעון ראשון לילדים והוא מאוד ידידותי גם לילדים וגם להורים. החיסרון היחיד הוא שהוא מחייב כרטיס סים בשביל שכל העניין יעבוד שזה מצריך הוצאה חודשית נוספת, מצד שני זה סכום קטן להשקיע בשביל שתוכלו להיות בטוחים שהילדים שלכם מוגנים.

4

Phyulls Watch

כוכב הילדים הבא
מובילה בתחומה
כל הילדים יעופו על השעון החכם המגניב והשווה הזה. עיצוב המסך ניתן להתאמה על פי ההעדפות והטעם האישי של הילד ורצועת הנשיאה של השעון יושבת בנוחות על היד.
יתרונות
  • צילום והאזנה לסביבת השעון
  • כולל הגדרת אזורי ביטחון
  • 8 משחקי פאזל מובנים
  • ניתן להאזין למוזיקה
חסרונות
  • דורש כרטיס SIM כדי להשתמש בשיחות

הדגם הזה מיועד לילדים מגיל 3 עד 10 ויכול להתאים לכל אחד! השעון והאפליקציה פועלים בעברית ואפשר גם לשנות לאנגלית, רוסית וערבית. הוא מופעל באמצעות מסך מגע עמיד במים, גדול ונוח.

בכל רגע נתון אתם יכולים לראות באפליקציה איפה הילדים שלכם נמצאים בזמן אמת וגם היסטוריית מיקומים של הימים האחרונים או בתאריך ספציפי לפי בחירתכם.

תוכלו בלחיצת כפתור לצלם תמונת סטילס מה קורה בסביבת השעון ובלחיצת כפתור נוספת ניתן להאזין ולהקשיב מה קורה בסביבת ילדכם. (ללא צילום וידאו). בנוסף, השעון הזה הוא טלפון סלולרי לכל דבר ויאפשר לכם להתקשר בכל עת לילדים ולקבוע עד 15 אנשי קשר שרק הם יכולים ליצור קשר עם השעון.

תוכלו להגדיר אזורי בטחון שונים כמו הבית או בית הספר כאזור בטחון, במידה וילדכם יצא או ייכנס לסביבה האפליקציה תודיע לכם על כך. תוכלו לקבוע מספר אזורי בטחון.

במידה וילדכם במצוקה, לחיצה של 3 שניות על לחצן הSOS תשלח התראה עם המיקום לשלושת מספרי החירום אותם הגדרתם באפליקציה ותתקשר ללא הפסקה עד שתאשרו הכל בסדר.

מוצר מעולה למי שרוצה להיות בטוח שהילדים בטוחים ומוגנים, עם עוד מלא אפשרויות שימושיות ומהנות גם לילדים! החיסרון היחיד הוא שהשעון מחייב כרטיס SIM שמצריך תשלום חודשי נוסף למרות שהיום תוכלו למצוא חבילות בתשלום מינימלי.

5

Kidiwatch One

דיוק מושלם
שווה את ההשקעה
מדובר בשעון החכם המושלם לילדים לשימוש יומיומי. הוא זכה לטונות של ביקורות חיוביות של משתמשים מרוצים בכל רחבי העולם. למרות שלא מדובר בתענוג זול, השעון החכם המעולה הזה שווה כל שקל שתשקיעו בו.
יתרונות
  • מאפשר שיחות והודעות
  • איתור GPS בדיוק של עד 3 מטרים
  • תמיכה מלאה בעברית
חסרונות
  • מחייב רכישה של חבילת סלולר
  • יקר

הוא יעזור לכם להישאר עם היד על הדופק ולנטר את הפעילות הגופנית של הילד שלכם. הוא כולל מד צעדים שיעקוב אחר כל תזוזה של הילד. שעון הכושר החכם הזה יעזור לכם לוודא שהילד שלכם נמצא על המסלול הנכון ומרבה לזוז ולעשות ספורט.

החלק הכי טוב בשעון החכם הזה הוא האפשרות שלכם, ההורים לדעת איפה הילדים שלכם היו ואיפה הם נמצאים בכל רגע נתון. תוכלו להגדיר אזורי ביטחון ותקבלו התראה שהילד שלכם הגיע בבטחה. אם חס וחלילה יש מצב של מצוקה, בלחיצה על כפתור המצוקה תקבלו התראה מיידית!

עם האפליקציה תוכלו לצפות בהיסטוריית המיקומים וגם לאתר את מיקום בזמן אמת ובדיוק מרבי של שלושה מטרים. תוכלו להתקשר לילדכם בכל זמן שרק תרצו או גם לתפוס תמונה היישר מהאפליקציה ולהיות יותר בשליטה.

תוכלו להגדיר עד 15 מספרים מראש שרק אליהם יהיה אפשר להתקשר מהשעון ורק הם יוכלו להתקשר מהשעון כדי למנוע קבלת שיחות מזרים. ההפעלה דורשת רכישה של חבילת סלולר, כרטיס ה-SIM כבר בפנים.

העיצוב צבעוני, מגניב והאפשרויות שיש בו שימושיות מאוד לילדים. בנוסף הוא מציג הרבה נתונים שיכולים לשמור עליכם, ההורים, קצר יותר רגועים.

6

VTech Kidizoom DX

חלום של כל ילד
רמה אחת מעל
הוא הולך להעלות חיוך רחב על פניו של הילד שלכם. מדובר במתנה מושלמת שכל ילד חולם לקבל. אבל מעבר לעיצוב המדליק, השעון הזה מגיע עם טונות של פיצ’רים שווים שהילד שלכם לא יוכל לעמוד בפניהם.
יתרונות
  • מסך מגע צבעוני ונוח
  • אפשרות להגדרת אזורי בטחון
  • חסימת גישה לזרים
חסרונות
  • מחייב חבילת סלולר

יש רק כוכבית אחת חשובה שחייבים להזכיר: השעון החכם הזה לא מתאים לילדים מתחת לגיל 3 עקב סכנת חנק.

הדגם הזה עם מצלמה שתאפשר להקשיב ולצלם מרחוק בסביבת השעון. תוכלו גם לצפות בהיסטוריית המיקומים ולקבל התראה על הגעה למקומות קבועים מראש שתגדירו כבטוחים.

אם הילד חופר לכם בלי הפסקה שהגיע הזמן לקנות לו סמארטפון, השעון החכם הזה יכול להיות תחליף מצוין. הוא מציע פיצ’רים רבים המזכירים סמארטפון איכותי ומאפשר להתרגל לשימוש עצמאי בגאדג’ט החיוני הזה.

הוא כולל מד צעדים שיספור את מספר הצעדים שהילד שלכם עושה מדי יום.

מדובר בדרך מצוינת לעודד את הילד שלכם לנהל אורח חיים פעיל ובריא יותר ולא לרבוץ כל היום מול הטלוויזיה. בנוסף, הדגם הזה כולל שעון מעורר, פנס ומצלמה. נראה לנו שיהיה קשה לחשוב על מתנה טובה יותר לילד שלכם!

7

שעון חכם לילדים של Luckybirds

איכות במחיר שפוי
איזון בין מחיר לאיכות
הדגם הזה הוא שעון-טלפון איכותי ומתקדם במיוחד המיועד לילדים. הוא מגיע עם רשימה בלתי נגמרת של פיצ’רים מגניבים.
יתרונות
  • מאפשר שיחות
  • כולל אפשרות של פנס
  • כולל מצב כיתה שבו הילד לא מקבל התראות בזמן הלמידה
חסרונות
  • מחייב לרכוש חבילת גלישה

אנחנו לא הולכים לפרט את כל השכלולים והתכונות של המכשיר המעולה הזה, אבל הבולטים והאטרקטיביים ביותר שחייבים להזכיר הם: ביצוע וקבלת שיחות באמצעות רשת האינטרנט, מצלמה קדמית, 11 משחקי פאזל, חסינות מפני מים, ולחצן מצוקה להתראה על כל אירוע חריג.

הדובדבן שבקצפת זאת האפשרות של הילדים גם ללמוד תוך כדי השימוש בו בעזרת משחק המתמטיקה שקיים בשעון. בנוסף יש אפשרות להגדיר שעון מעורר ולעודד את הילדים לפתח הרגלים עצמאיים יותר.

הוא מגיע ללא כרטיס סים מובנה וכדי להשתמש בשעון במלוא היכולות תיאלצו להיפרד מסכום סמלי בכל חודש על חבילת אינטרנט.

מדריך קנייה: איך לבחור שעון חכם לילדים?

שעון חכם לילדים מגיע עם כמה פיצ’רים שהופכים אותו למכשיר מועיל ושימושי במיוחד גם עבורכם וגם עבור המלאך הקטן שלכם.

בין אם אתם קונים שעון בטיחות שיאפשר לפקח על הילד ולוודא שהכול בסדר איתו בכל רגע נתון או פשוט מפנקים את הילד שלכם בשעון מגניב עם שלל משחקים כיפיים, יש כמה סיבות טובות לקנות שעון חכם איכותי לילד שלכם:

הדגמים הטובים ביותר מגיעים עם שלל משאבים ומשחקים חינוכיים להעשרת והנאת הילד שלכם. הילד שלכם יוכל ללמוד דברים חדשים בדרך כיפית וחווייתית. מדובר בדרך מצוינת לטפח את היצירתיות והסקרנות של הילד ולעודד אותו לגלות דברים חדשים כבר בגיל מוקדם.

רוב הדגמים בדרך כלל מצויד בשבב GPS שיאפשר לכם לעקוב אחר מיקום הילד כשהוא נמצא מחוץ לבית, ככה תמיד תדעו היכן הוא נמצא ותוכלו לעקוב אחר המסלול שהוא עושה. הפיצ’ר הבטיחותי החשוב הזה יוריד לכם אבן מהלב ויאפשר לכם לוודא שהכול בסדר עם הילד שלכם כשהוא לא נמצא לידכם.

רוב השעונים החכמים המיועדים לילדים בגיל 10 ומעלה מגיעים עם כפתור SOS לשליחת קריאת מצוקה בעת סכנה או מצב חירום. הפיצ’ר החשוב הזה יאפשר לילד שלכם לתקשר איתכם בקלות בכל אירוע חריג.

שעון חכם לילדים מגיע עם נגן MP3 מובנה שיאפשר לילד שלכם ליהנות מהמוזיקה האהובה עליו בכל מקום ובכל זמן.

חלק מהשעונים החכמים לילדים יכולים לתפקד בתור צמיד כושר ולעקוב אחר הפעילות הגופנית של הילד. מכשיר מהסוג הזה יעודד את הילד שלכם להתעמל ולזוז כמה שיותר ויגביר את המוטיבציה שלו לשמור על אורח חיים פעיל ובריא יותר.

עיצוב השעון

תקריב של מסך מגע כבוי עם רצועה שחורה

ייתכן שלהורים לא ממש אכפת מהעיצוב של השעון אבל זה יכול להיות קריטריון מכריע עבור הילד. ילד קטן יותר יימשך באופן טבעי לצבעים בהירים ועליזים יותר וגם עיצוב ממותג עם הדמות המצוירת האהובה עליו יהפוך אותו למאושר.

אם אתם קונים את השעון לבני נוער אל תביכו את עצמכם עם שעון אפרורי ומכוער שהילד שלכם אפילו לא ירצה להתקרב אליו, השעון צריך להיות בעל מראה מגניב ואופנתי ולהזכיר שעון אמיתי המיועד למבוגרים.

תצוגת השעון החכם

בקשר למסך התצוגה של השעון החכם לילדים, עומדים לרשותכם שלושה סוגים עיקריים: מסך LCD סטנדרטי עם כפתורי תפעול, מסך מגע מתקדם, ושילוב של שתי האפשרויות.

מסך מגע ידידותי במיוחד למשתמש ויעשה חיים קלים לילד שלכם, הוא יוכל לענות לשיחות ולשלוח הודעות טקסט בלחיצת אצבע פשוטה. מסך מגע מגדיל באופן משמעותי את תג המחיר של השעון החכם, למרות שהפער בינו לשעון עם מסך רגיל רק הולך ויורד עם הזמן.

אם יש לכם תקציב מוגבל ואינכם יכולים להרשות לעצמכם דגם יוקרתי ומתקדם עם מסך מגע, תוכלו להסתפק בשעון בסיסי יותר עם מסך LCD צבעוני או שחור-לבן.

ניטור מדדי בריאות

מסך מגע מציג דופק במצב פעילות ספורטיבית

חלק מהשעונים החכמים יעקבו אחר מספר הצעדים שהילד עשה או מספר הקלוריות שהוא שרף במהלך היום. דגמים משוכללים ויקרים יותר גם ינטרו את השינה שלו.

מד דופק לא נמצא בראש סולם העדיפויות של רוב ההורים כשהם קונים שעון חכם לילד שלהם. רמת האיכות והאמינות של החיישנים המודדים את הנתונים החשובים האלה משפיעה על תג המחיר של המכשיר.

דגמים יוקרתיים עם תג מחיר גבוה יספקו מעקב מדויק ויעיל יותר אחר מספר רב של מדדים שונים בעוד שדגמים בסיסיים וזולים יותר יעשו עבודה פחות אמינה ומדויקת.

עמידות בפני מים וקשיחות השעון

הילד הקטן שלכם לא הולך להיות עדין עם השעון, לא משנה עד כמה הוא יתאמץ. באופן טבעי, השעון יהיה חשוף לבלאי, חבטות וזעזועים, ולכן חשוב שהוא יצא ללא פגע גם במצבים הקשים ביותר ויהיה מוגן בפני חדירת מים ואבק.

מומלץ ללכת על דגם בעל מסך איכותי מזכוכית עמידה וחסינה בפני שריטות שיישאר כמו חדש לאורך זמן רב. שעונים קשיחים ובנויים היטב העמידים בפני אבק ולכלוך יחזיקו מעמד גם כשהילד ישחק עם החול בחוף הים או יתפלש בטעות בבוץ, חבל שכמה טיפות של מים או זיעה יגרמו לשעון החכם להתקלקל.

אם הילד שלכם שכח להוריד אותו בגשם חזק או כשהוא החליט להתקלח זה עלול להיות סופו של השעון. כדי למנוע את מפח הנפש הזה, עדיף להקדים תרופה למכה ולהשקיע בשעון עמיד למים בהתאם לתקן IP67 או IP68.

הילד שלכם יוכל להשתמש בראש שקט בשעון בכל מזג אוויר ולקחת אותו לים או לבריכה בלי לאכול סרטים שהוא יפסיק לעבוד.

תאימות לסמארטפון

נערה יושבת ישיבה מזרחית על הרצפה

כשאתם מחפשים שעון חכם עבור הילד שלכם, חשוב לקחת בחשבון את התאימות שלו לטלפון הנייד. מערכת ההפעלה הנפוצה והנגישה ביותר היא אנדרואיד ושעונים חכמים רבים תומכים בה.

אפשרות פופולרית אחרת היא מערכת ההפעלה iOS המותקנת באייפונים ובמכשירים אחרים של אפל. אבל באפל עדיין לא הרימו את הכפפה ולא פיתחו שעון Apple Watch לילדים.

הגישה לשעון החכם שעונד הילד שלכם מתבצעת באמצעות אפליקציה ייעודית שתצטרכו להתקין על בסמארטפון שלכם.

תוכלו לעקוב בנוחות אחר המדדים הבריאותיים והרגלי הפעילות הגופנית שלו המנוטרים באמצעות השעון. בעזרת מיקרופון המובנה בשעון, תוכלו להאזין מרחוק למתרחש בסביבתו של הילד מבלי שהוא יהיה מודע לכך.

תקשורת דו-כיוונית

אם אתם מחפשים דרך זולה, נגישה ויעילה לתקשר עם הילד שלכם כשהוא נמצא מחוץ לבית מבלי לקנות לו סמארטפון, שעון חכם יכול להיות פתרון מצוין.

במקום להשקיע הון תועפות בסמארטפון, תלכו על שעון חכם שמאפשר להוציא ולקבל שיחות. הפיצ’ר השימושי הזה יאפשר לילד ליצור קשר בצורה נכונה עם רשימת אנשים שאתם בוטחים בהם והגדרתם מראש ברשימת אנשי הקשר של המכשיר.

כדי להשתמש בפונקציה הזאת, תצטרכו לקנות כרטיס סים וחבילת סלולר. שעון חכם פועל באמצעות רשת הסלולר 2G, אבל זה רק עניין של זמן עד שהוא יעבור לרשת 5G החדשנית שהולכת וצוברת תאוצה.

איך עובד שעון GPS?

נער עם קפוצ'ון אדום מחייך

קיימים מיליון שמות למכשירים מהסוג הזה-שעוני GPS לילדים, צמידי GPS, צמידי כושר ופעילות, שעון ריצה GPS ועוד. למרות הבדלים קטנים פה ושם, לכל הגאדג’טים האלה יש מכנה משותף שמאחד אותם והוא מקלט GPS מובנה.

שעוני GPS רבים בעלי קישוריות WIFI ומתחברים לרשת הסלולר מה שמאפשר להם לספק את האפשרויות לשיחות קוליות, הודעות טקסט, צילום תמונות וסרטוני וידאו, משחקים, איתור מיקום בזמן אמת, ניטור פעילות גופנית, "גדר אלקטרונית" להגדרת אזורים בטוחים לשהיה ועוד.

מקלט ה-GPS המותקן בשעון מאפשר לכם לאתר את המיקום שבו נמצא האדם שעונד אותו. שעון-טלפון שעונדים על פרק כף היד מאפשר לבצע שיחות, לשלוח הודעות טקסט או אפילו לבצע שיחות וידאו, כמו גם לאתר מיקום מסוים או לשדר לאחרים את המיקום שלכם אם הלכתם לאיבוד.

שעון חכם לילדים עם GPS המסונכרן עם אפליקציה ייעודית בסמארטפון שלכם יאפשר לכם לעקוב מרחוק אחר הילד שלכם, להתקשר אליו, לשלוח לו הודעת טקסט ולהיות מעודכנים בכל מה שקורה איתו הזמן אמת.

כל מה שתצטרכו זה להכניס כרטיס סים לתוך השעון החכם, לקשר אותו לאפליקציה בטלפון הנייד שלכם ואתם מסודרים.

שירותי איתור מיקום

ילדה עם שיער ארוך ומעיל שחור לבן עומדת בחוץ

אם תרצו לעקוב אחר מיקום הילד שלכם בזמן אמת, תצטרכו לקנות שעון התומך בשירות איתור או בכרטיס סים. שעון חכם עם GPS מתבסס על מערכת ניווט לוויני המאפשרת לאתר את מיקום הילד ללא חיבור לרשת הסלולר או שימוש בכרטיס סים.

איתור מיקום באמצעות רשת ה-wifi נחשב למדויק יותר. GPS אינו מצטיין ברמת הדיוק הגבוהה ביותר, אבל הוא פועל בצורה אמינה ויציבה יותר. טיב ויעילות הפעולה של המערכות האלה תלוי במקום המגורים שלכם.

מעקב GPS מדויק יותר כשהשעון נמצא במרחק של 5-50 מטר מכם אבל טווח הסטייה יכול להיות לא פחות מ-500 מטר. שעונים חכמים לילדים מצוידים בשיטות איתור ומעקב שונות-כמו חיישן GPS, איכון סלולרי (LBS) וקישוריות לרשת ה-Wifi.

בעת חיבור לרשת ה-Wifi, השעון החכם יעבוד בצורה הטובה ביותר בתוך הבית, אבל הוא יכול לספק זיהוי מדויק גם בסביבה הקרובה. כמובן שאם אות ה-Wifi חלש ומקוטע, שירות האיתור יקרטע ויעבוד לסירוגין.

LBS הוא שירות מבוסס מקום שמאפשר לאתר מיקום על פי אנטנת הסלולר הקרובה ביותר. ככל שמספר אנטנות הסלולר הפרוסות באזור שבו מתבצע האיכון גדול יותר, ככה זיהוי המיקום יהיה מדויק יותר.

LBN הוא שירות איתור עצמאי שאינו זמין בכל המקומות ונחשב לפתרון הכי פחות אמין ומדויק מבין שלושת טכנולוגיות מעקב המיקום שהזכרנו.

רמת הדיוק של טכנולוגיית האיתור

איתור מיקום באמצעות רשת ה-Wifi מספק דיוק של 5-15 מטר, GPS בעל דיוק איתור של 5-30 מטר ואיכון סלולרי מבוסס מיקום בעל דיוק של 50 מטר עד קילומטר אחד, אבל זה תלוי בנוכחות אנטנת סלולר בקרבת מקום.

רוב השעונים החכמים עובדים ברשת 2G, אבל רבים יפעלו גם ברשת 3G.

פיצ’רים ויישומים

ילד עם משקפיים גדולות ומבט מופתע יושב עם כסא משרדי

האפשרות לשחק במשחקים בשעון החכם זאת ממש לא פונקציה הכרחית שאי אפשר להסתדר בלעדיה. זה יכול להיות בונוס נחמד, אבל המשחקים האלה גם ככה לא נראים מי יודע מה על מסך השעון הקטן. מצלמה מובנית יכולה להיות תוספת שימושית ומועילה.

חלק מהשעונים החכמים מאפשרים לשלוח הודעות טקסט והודעות קוליות, או אפילו להתקשר ל-15 אנשי קשר המאושרים על ידכם. דגמים מסוימים מאפשרים לנהל שיחות וידאו, אבל מדובר בפיצ’ר נדיר יחסית.

חלק מהשעונים מאפשרים להגדיר רשימה של אנשי קשר שאתם בוטחים בהם, הפונקציה הזאת מונעת קבלת הודעות ושיחות מכל גורם אחר, מה שאומר שהילד שלכם לא יוטרד על ידי הודעות זבל ושיחות פרסומיות.

לחצן מצוקה

תמונה של ידיים שעל אחת מהן שעון חכם לילדים

שעונים חכמים מסוימים מגיעים עם כפתור SOS שהילד יוכל להפעיל כשהוא חש במצוקה או בסכנה. לחיצה רציפה על הכפתור תשלח שיחה להורים, אם ההורים לא יענו לשיחה, יתבצע חיוג אוטומטי לאיש הקשר השני שהגדרתם.

מדובר בפיצ’ר חשוב ושימושי במיוחד לשמירה על בטיחות הילד בכל מצב חירום.

חיי הסוללה

כל הורה רוצה לקנות לילד שלו שעון אמין שהוא יוכל לבנות עליו ברגע האמת, זה אומר שהוא צריך להגיע עם סוללה חזקה שתספיק לזמן רב. זמן העבודה של השעון תלוי בקיבולת הסוללה. תעשו לעצמכם חיים קלים ותבחרו בשעון עם זמן סוללה של 1-3 ימים.

חבל שתבזבזו את הכסף שלכם על שעון שהסוללה שלו לא תספיק ליותר מדי זמן ותצטרכו לטעון אותו כמה פעמים ביום.

עמידות של שעון חכם לילדים

תמונה של מסך שבור שדורש תיקון

ילדים קטנים אוהבים להתרוצץ ולהשתולל, אל תצפו שהם ינהגו בשעון בכפפות של משי וישמרו עליו. שעון רופף ושברירי שיישבר לרסיסים קטנים בכל חבטה או נפילה קטנה לא יספק את הסחורה.

אתם זקוקים לשעון אמין וקשיח שישרוד במצבים ובתנאים שונים. אל תתפשרו על איכות הבנייה והעמידות של השעון החכם ותבחרו בדגם עם סוללה עוצמתית העשוי מחומרים קשיחים ועמידים שיחזיק מעמד בכל תנאי מזג האוויר.

מומלץ לבחור בשעון עמיד במים. ילדים משחקים בכל עונה ומזג אוויר ולא אכפת להם לקפץ בשלוליות, להתלכלך בבוץ או להירטב בגשם. לכן, השעון שהם עונדים צריך להתמודד היטב עם מים ורטיבות.

נוחות השימוש בשעון

שני מאפיינים עיקריים משפיעים על נוחות השימוש בשעון חכם לילדים: קודם כל, הוא צריך להגיע עם רצועה גמישה המותאמת לגודל כף היד של הילד. הוא צריך לענוד אותה בנוחות בלי להרגיש שהשעון מכביד עליו ומפריע לו כשהוא עונד אותו לאורך היום.

שנית, השעון צריך להגיע עם תצוגה ברורה ונוחה לקריאה ולהיות פשוט לתפעול. לילד יהיה פשוט יותר להשתמש בשעון אם הוא ישלב בין תצוגה דיגיטלית בולטת וברורה עם לוח שעון רגיל בעל מחוגים.

עם כל הכבוד לשלל המשחקים והפונקציות המתקדמות של השעון החכם, המטרה העיקרית שלו היא להראות לילד את השעה. אם הילד שלכם לא מסוגל לקרוא את השעה בגלל תצוגה בעייתית ומסורבלת, השעון לא שווה כלום.

טיפ חשוב נוסף הוא לבחור בדגם עם זמן סוללה ארוך, הדבר האחרון שאתם רוצים זה שהילד שלכם יתקע עם שעון בעל סוללה חלשה ובעייתית שתספיק לכמה שעות בלבד ותצטרכו לשבור את הראש על הטעינה שלה כמה פעמים ביום. מכשיר כזה בכלל לא מתאים לילדים.

סוג שעון חכם לילדים

מתקשר לאמא דרך שעון חכם לילדים

האם אתם רוצים שהילד ישתמש בשעון גם בתור צמיד כושר שינטר את הפעילות הגופנית שלו? או שאתם מחפשים שעון בטיחות שיעזור להשגיח מרחוק אחר הילד שלכם ולתקשר איתו במידת הצורך? כל אחד והצרכים שלו.

על מדפי החנויות תמצאו כמה סוגים שונים של שעונים חכמים לילדים המותאמים להעדפות ולמטרות שימוש שונות. שעון חכם מסוגל להרבה יותר מאשר רק להראות את השעה. כל מה שנשאר זה רק להחליט אילו תכונות ואפשרויות הוא אמור לספק.

סוג תצוגת השעון

סוג התצוגה בשעון החכם משפיע באופן משמעותי על נוחות ופשטות השימוש שלו. בעוד שמסך מגע נראה פיצ’ר מתקדם ועתידני שאי אפשר לפספס איתו, הוא יכול להיות מסובך לתפעול ולקריאה בגלל הגודל הקטן של השעון.

שעון המשלב בין מסך מגע לכפתורי תפעול רגילים יכול להיות בחירה טובה ויעילה יותר. דגמים חדישים יותר מאפשרים לדפדף בין היישומים השונים, דבר שיכול להקל על הילד לנווט בין ההגדרות והמסכים השונים.

עד כמה הפיצ’ר הזה נוח ויעיל? זה תלוי בגודל מסך השעון ובנסיבות שבהן הילד שלכם ישתמש במכשיר.

התאמת השעון לגיל הילד

שעון חכם המיועד לילדים בני 4 נחשב לצעצוע עבור נערים בני 12, אבל לא מהסוג שהם אוהבים. ילדים קטנים יותר צריכים לענוד את השעון כדי ללמוד איך לקרוא אותו בצורה נכונה ולדעת מה השעה בכוחות עצמם. לעומת זאת, ילדים גדולים יותר זקוקים לגאדג’ט מתוחכם ומעניין יותר.

כמה דגשים לגבי השימוש בשעון חכם לילדים

ילד קטן מתפעל שעון חכם לילדים

לתת לילד שלכם שעון חכם שילווה אותו לאורך היום זה צעד משמעותי שדורש כמה אמצעי זהירות. הבטיחות של הילד נמצאת בראש סדר העדיפויות של כל הורה והוא יעשה הכול כדי להבטיח את שלומו.

שעון חכם זה אמצעי יעיל למעקב ופיקוח אחר הילד שלכם מרחוק. אם אתם דואגים איפה נמצא הילד שלכם, תוכלו להפעיל את פונקציית איתור ה-GPS ולעקוב אחר המיקום שלו, לפחות בפעמים הראשונות שהוא מתחיל לצאת לבד עם חברים.

כמובן שלא צריך להגזים ולפגוע בפרטיות של הילד, אבל אין שום דבר רע בלהיות זהירים ולוודא שהכול בסדר.

דגמים מסוימים מגיעים עם פונקציית בקרת הורים המאפשרת להגביל את הפעולות שהילד יכול לבצע עם השעון, זה חשוב במיוחד במקרה של ילד בוגר יותר שמבין את אופן פעולת השעון ויכול לנתק חלק מהפיצ’רים שלו.

כמובן שאתם צריכים לסמוך על הילד שלכם ולבטוח בו, אבל לפעמים עדיף ללכת על בטוח ולהגן על הילד שלכם מסכנות והשפעות שליליות.

פשטות השימוש

ילד קטן מסתכל על שעון חכם לילדים

שעון חכם לפעוטות לא צריך להיות מסובך מדי לשימוש, למרות שזה נשמע מובן מאליו חלק מהיצרנים נופלים בנקודה הזה ומספקים מכשירים מורכבים שגם מבוגר ישבור את הראש עם התפעול שלהם.

לפני שאתם קופצים על דגם מסוים ומגהצים את כרטיס האשראי, חשוב שתשימו לב לגיל המומלץ המופיע בתיאור ובמפרט המוצר.

רוב השעונים החכמים לילדים מיועדים לגיל 4 ומעלה, אבל קיימים גם מכשירים שאפילו ילדים בני שנתיים יוכלו להשתמש בהם ללא בעיה! אתם צריכים לוודא שרמת הקושי בתפעול המכשיר מתאימה לגיל ולשלב ההתפתחותי של הילד שלכם.

אבל זה יכול לעבוד גם בכיוון ההפוך, אם אתם קונים שעון חכם לילד מבוגר יותר, אל תלכו על דגם בסיסי ופשוט מדי שישעמם את הילד שלכם.

שעון חכם לילדים: שאלות ותשובות

ילדה קטנה עם חולצה צהובה בהבעת שאלה

האם השעון החכם של הילד חייב להיות מחובר לאותה רשת סלולרית כמו הסמארטפון שלי?

ממש לא, חלק מהשעונים החכמים מתחברים לרשת הסלולרית באמצעות כרטיס סים ומתפקדים גם בתור טלפון נייד.

לשם כך, תצטרכו להצטרף לחברת סלולר, אבל היא ממש לא חייבת זהה למפעיל הסלולרי שאליו משתייך הסמארטפון שלכם.

הגישה של ההורים להגדרות ונתוני השעון החכם מתבצעת באמצעות אפליקציה ייעודית שניתן להוריד ולסנכרן עם הסמארטפון שלכם.

האם שעוני GPS בטוחים לשימוש?

שעון חכם עם שבב GPS בטוח לשימוש ואינו אמור לגרום לנזקים בריאותיים לילד העונד אותו. מה שבאמת צריך להדאיג אתכם זאת הפרטיות של המידע והנתונים שהשעון אוסף.

כדי להבטיח שהמידע הפרטי הזה לא ידלוף ויגיע לגורמים חיצוניים, מומלץ להתרחק מיצרנים אלמונים ומפוקפקים שעלולים להשתמש לרעה במידע הרגיש הזה.

למה אני צריך לקנות כרטיס סים עבור השעון החכם של הילד שלי?

בדיוק כמו עם הסוללות עבור הצעצועים שקניתם לילד שלכם, גם שעון חכם לילד דורש הוצאה נוספת שאנו נוטים להתעלם ולשכוח ממנה: כרטיס סים.

חשוב שתשימו לב לכוכבית החשובה הזאת. אם רכשתם טלפון-שעון, הוא זקוק לכרטיס סים כדי להתחבר לרשת הסלולר. אם השעון החכם תומך בתקשורת דו-כיוונית (קבלת והוצאת שיחות) ומעקב באמצעות GPS, תצטרכו להצטרף לחבילת סלולר הכרוכה בתשלום.

האם מעקב GPS דורש רכישת חבילת סלולר?

אכן כן, כדי שתוכלו לאתר את מיקום הילד שלכם באמצעות ה-GPS בשעון, תצטרכו לרכוש חבילת סלולר.

האם שעון חכם לילדים חשוף ופגיע בפני האקרים?

כמו כל גאדג’ט דיגיטלי אחר המחובר לאינטרנט, גם השימוש בשעון חכם כרוך בסיכונים מסוימים.

אם המכשיר מחובר לרשת האינטרנט והסלולר, זה אומר שהאקרים יכולים לנצל הזדמנויות ופרצות שונות כדי לפרוץ למכשיר ולהשתמש במידע שהוא מכיל למטרות זדון.

כדי להפחית את הסכנה הזאת, חשוב להימנע מאחסון מידע רגיש בשעון ולהדריך את הילדים שלכם לא לענות לשיחות או הודעות טקסט מאנשים זרים שהם אינם מכירים.

מהו נפח הגלישה החודשי הנדרש לשעון חכם לילדים?

שימוש בשעון חכם דורש בממוצע 20-40 MB נתונים בחודש.

לכמה זמן מספיקה הסוללה של שעון חכם לילדים?

זמן העבודה של שעון חכם לילדים עומד בממוצע על יום או יומיים. עם זאת, ניתן למצוא דגמים המציעים זמן סוללה ארוך יותר. אורך חיי הסוללה תלוי בקיבולת שלה.

חלק מהשעונים מגיעים עם כבל USB לטעינה נוחה ויעילה במיוחד.

האם שעונים לילדים מאפשרים להוציא ולקבל שיחות?

רוב השעונים החכמים לילדים שתמצאו כיום בשוק מאפשרים לבצע ולקבל שיחות. טלפון-שעון יכול להיות תחליף מעולה לטלפון נייד רגיל והילד שלכם יפסיק לנדנד לכם לקנות לו סמארטפון אמיתי.

פונקציית התקשורת וניהול השיחות משתנה מדגם לדגם, אבל רוב היצרנים הגדולים מציעים את הפיצ’ר השימושי הזה. תוכלו לתקשר בקלות עם הילד שלכם כשהוא נמצא מחוץ לבית, להתעדכן מה שלומו ולוודא שהכול בסדר איתו.

האם ניתן לשלוח הודעות טקסט בעזרת שעון חכם לילדים?

חלק מהמכשירים מציעים את האפשרות הזאת ומאפשרים לשלוח הודעות טקסט, או אפילו הודעות דוא"ל.

השורה התחתונה

ילדה מכינה שעורי בית עם עיפרון

אין ספק שרכישת שעון חכם לילדים שלכם זאת החלטה חכמה שלא תתחרטו ותצטערו עליה לרגע, הוא מכיל שלל פיצ’רים שימושיים ופונקציות מתקדמות שיחסכו לכם המון חששות ודאגות ויעזרו לילד שלכם להיות ולהרגיש בטוח יותר.

אם הילד שלכם אינו מבוגר ובשל מספיק להחזיק בטלפון סלולרי, שעון חכם יסגור לכם את הפינה בצורה מושלמת. בשוק תמצאו מגוון רחב של שעונים חכמים המיועדים לילדים בגילאים שונים ויקלעו לכל טעם, צורך ותקציב.

כשאתם מחפשים את השעון החכם הנכון והמתאים לילד שלכם, חשוב שתחליטו מראש לאילו פיצ’רים אתם זקוקים ועל אילו פונקציות ניתן ועדיף לוותר. הגיל של הילד משחק תפקיד מכריע בבחירת השעון הנכון והמתאים עבורו.

אם אתם קונים את השעון לילד צעיר, מומלץ ללכת על דגם עם מעקב GPS, לחצן חירום ואפשרות להוציא ולקבל שיחות. לעומת זאת, אם השעון מיועד לילדים מבוגרים יותר, דגם המיועד למעקב אחר פעילות גופנית יעזור להכניס את הילד שלכם לכושר ולעודד אותו לנהל שגרת יומיומית פעילה ובריאה יותר.

אין לנו ספק שמדריך הקנייה המפורט הזה יעזור לכם לעשות את הבחירה הנכונה של שעון חכם לילדים שלכם בצורה הטובה ביותר.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

יאיר ורדי
יאיר ורדי

יאיר הוא מומחה טכנולוגיה, שמתעסק בחומרה ותוכנה של מחשבים וגאדג'טים מכל הסוגים. בעל תואר שני במדעי המחשב מהטכניון (כרגע עובד על הדוקטורט), מתגורר בראשון לציון.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן