מלונות מומלצים בישראל: 8 מלונות מומלצים בישראל לשנת 2024 [מדריך בחירה]

מחפשים מלונות מומלצים בישראל? החופים הנפלאים של תל אביב, השקט והשלווה של ים המלח הקסום או המקומות הקדושים של ירושלים- לישראל יש המון מה להציע לכל מי שמבקר בה.

תדמיינו לעצמכם שילוב מנצח של אוכל מדהים, מזג אוויר נוח ושמשי בכל ימות השנה ושפע אתרים היסטוריים מסעירי דמיון.

ממהרים? הנה 3 המלונות המובילים בדירוג שלנו:

השורה התחתונה
הבחירה שלנו
מלון ענבל ירושלים
מלון ענבל, ירושלים
מיקום מנצח
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
המלון הזה קורץ למגוון רחב של מבקרים ותיירים שרוצים לגלות את עיר הקודש, אנשי עסקים, משפחות עם ילדים וזוגות בסופ"ש רומנטי ומבטיח שהות בלתי נשכחת לכל אורח.
במקום השני
אחוזת ספא יערות הכרמל
אחוזת ספא יערות הכרמל
אווירה ייחודית
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
אחוזת ספא בתוך יערות הכרמל שמספקת אווירה שקטה, שלווה ופסטורלית שתעזור לכם להתנתק משגרת היומיום הלחוצה, להתרחק מכל הרעש וההמולה מסביב ולהתמלא באנרגיות חיוביות ומצב רוח טוב.
תמורה טובה למחיר
Generator Paris
מלון The Jaffa
קסום ואלגנטי
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
המלון ההיסטורי והעתיק הזה נמצא ברובע אומנים מקסים בסמוך לשוק הפשפשים ביפו וכמה דקות הליכה מהנמל העתיק היפהפה. קשה לחשוב על מיקום טוב יותר.

מה עוד אפשר לבקש? בישראל תמצאו מגוון עצום של מלונות מעולים בסטנדרטים הגבוהים ביותר, כולל מקומות לינה ייחודיים ומפתיעים כמו בית חולים צרפתי עתיק ביפו שהוסב למלון יוקרה מפנק או מלון בוטיק טרנדי ומהודר שהוקם על הריסות מתפרה בלב תל-אביב.

שוברים את הראש היכן להעביר את החופשה שלכם בישראל ובאיזה בית מלון לבחור? הגעתם למקום הנכון.

בחרנו עבורכם את בתי המלון הטובים והמומלצים ביותר שיספקו חווית שהייה בלתי נשכחת ויזכירו לכם שאין כמו ישראל!

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

8 מלונות מומלצים בישראל לשנת 2024

1

מלון ענבל, ירושלים

מיקום מנצח
הבחירה שלנו
מלון היוקרה הזה נמצא בלב ליבה של ירושלים בסמוך לטחנת הקמח של מונטיפיורי ובמרחק הליכה מהעיר העתיקה ועמק רפאים (המושבה הגרמנית).

הוא מספק שילוב מנצח של אלגנטיות מתוחכמת, נוחות ללא פשרות ואווירה חמה ומחבקת שתגרום לכם להרגיש בבית. המיקום המושלם שלו יאפשר לכם לחוות את ירושלים במלוא עוצמתה והצוות המקצועי והאדיב יעשה הכול כדי לספק לכם חווית אירוח יוצאת מהכלל. 

במלון תמצאו 355 חדרים מעוצבים בטוב טעם (חלק מהם בעלות מרפסת המשקיפה לעיר העתיקה של ירושלים) ותוכלו לבחור בין חדרים זוגיים יוקרתיים ,סוויטות מפוארות לפינוק אולטימטיבי או חדרים משפחתיים צמודים עם דלת מחברת ביניהם.

העיצוב המינימליסטי, החינני והמרווח של החדרים המאובזרים היטב בכל מתקני הנוחות המודרניים כולל מכונת קפה, חלוקי אמבטיה, מוצרי רחצה איכותיים ופינוקים מיוחדים כמו שוקולדים מתחת לכרית יגרמו לכם להרגיש הכי חשובים ומוערכים בעולם.

מתקני המלון כוללים מרכז כושר, ספא מפנק בסטנדרטים הגבוהים ביותר, בריכה ענקית, שדרת חנויות יוקרתית, טרקלין עסקים,צוות קונסיירז’ שיעזור להפיק את המירב מחופשתכם וחניה תת-קרקעית ללא תשלום.

מועדון הילדים הפועל במלון מציע שלל פעילויות לפעוטות, ילדים ובני נוער, מה שהופך את המלון לבחירה מושלמת למשפחות עם ילדים. 

2

אחוזת ספא יערות הכרמל

על טהרת הבריאות
מפנק
מלון הספא המפנק הזה שוכן בשמורת טבע מבודדת מדרום לחיפה.

אחוזת הספא היוקרתית מוקפת צמחייה עשירה ומציעה שלל מתקנים ברמת חמישה כוכבים כמו בריכת שחייה חצונית, סאונה יבשה ורטובה, חמאם טורקי וספא מן הטובים בארץ המציע למעלה מ-60 סוגי עיסויים שונים שיעזרו להרפות ולחדש את הגוף והנפש.

המלון נהנים משפע חוגים, סדנאות ופעילויות ייחודיות כולל הליכה בחיק הטבע אירוביקה,יוגה ומדיטציה.

מסעדת המלון מציעה מנות גורמה בריאות העשויות מחומרי הגלם המובחרים ביותר וכל 126 חדרי המלון המרווחים מציעים עיצוב אטרקטיבי ונוף נאה. 

3

מלון The Jaffa, תל אביב-יפו

שילוב של היסטוריה עם חדשנות
היסטורי ואלגנטי
מלון היוקרה הראשון מסוגו בישראל שוכן במבנה היסטורי מפואר שבעבר שימש בתור בית חולים ומנזר צרפתי וסגנון העיצוב הייחודי שלו הופך אותו לפנינה אדריכלית אמיתית.

שילוב ייחודי של חלונות ויטראז’ מרהיבים, קשתות מקומרות והשרידים של קיר אבן אותנטי מהמאה ה-12,לצד הריהוט העכשווי, התאורה המודרנית ופריטי הפיסול והאומנות המרשימים של דמיאן הירסט יוצר קסם מיוחד שאי אפשר לעמוד בו.

מלון יפו שפתח את שעריו בשנת 2018 מציע 120 סוויטות וחדרים, כשחלק מהם שוכנים בבניין ההיסטורי המקורי בעוד שאחרים נמצאים באגף המודרני החדש.

התקרות הגבוהות, העיצוב המסורתי המעודן, המראות הצבעוניות הייחודיות ולוחות השש-בש יחזירו אתכם אחורה בזמן ויגרמו לכם להרגיש כאילו אתם נמצאים ביפו העתיקה.

עם זאת, מתקני נוחות מודרניים כמו מכונת קפה איכותית יזכירו לכם שהשנה היא 2024. המזון המוגש בחדר האוכל של המלון פחות ערבי אותנטי, אלא דווקא שואב השראה מהמטבח האמריקאי והים תיכוני.

מעבר לארוחת הבוקרת העשירה, תוכלו ליהנות מכריכי בייגל מפנקים עם סלמון וסלט טונה במעדניה המקסימה ’ Golda’s Deli ‘.

4

מלכת שבא, אילת

חופשה של יוקרה ופאר
מפנק
מלון היוקרה הילטון מלכת שבא בעיר הנופש התוססת אילת נמצא במרחק שתי דקות הליכה מהחופים של הים האדום המפורסם המושך אליו המוני תיירים מכל רחבי העולם.

המלון מכיל 480 חדרים, מספר מסעדות, ספא, חדר כושר, בריכה חיצונית, ותאמינו או לא- מרכז קניות גדול! מדובר באחד מהמלונות האלגנטיים והמפוארים ביותר באילת המשקיף על הים האדום ונמצא בסמוך לטיילת הססגונית ושוקקת החיים של העיר. 

העיצוב הייחודי של המלון משדר יוקרה ופאר ומצטיין בהקפדה על כל פרט. הלובי הענק עם רצפת הפסיפס המהודרת עם דמויות של חיות תנ"כיות ישאיר אתכם ללא מילים.

חובבי חתולים יעופו על המלון הזה בגלל שתמונות ופסלים שלהם מפוזרים בכל רחבי המלון. תרגישו בנוח בתוך החדרים רחבי הידיים, שחלק גדול מהם מגיעים עם חדר אמבטיה משיש ומרפסות הצופות לים.

בחלק מהסוויטות המפנקות תוכלו אפילו להתרווח בג’קוזי פרטי משלכם. המעליות השקופות והמהודרות המדלגות בזריזות בין קומות המלון הן אטרקציה בפני עצמה. 

קשה למצוא אורח שלא ציין לטובה את ארוחת הבוקר המפנקת במלון- הכוללת מבחר עצום של מאפים מתוקים ומלוחים, מגוון גבינות איכותיות וקפה משובח שיעזור לכם להתחיל את הבוקר על רגל ימין.

ליד הבריכה תמצאו בר ומסעדה בשם ‘Ebony’ המגישה בשרים על האש, סלטים, שייקים וקוקטיילים מרעננים. במסעדת ‘Makeda’ מוגשת ארוחת ערב עשירה ומפנקת בסגנון מזנון בופה העמוס בכל טוב.

במסעדת "שיקגו גריל" תמצאו מבחר של נשנושים, מנות ראשונות ועיקריות, בעוד שחובבי הסושי יהנו ממסעדת "יאקימונו" השוכנת בקומה ה- 12 של המלון.

אם אתם ציפורי לילה ונפתח לכם התיאבון לאחר רדת החשיכה, תוכלו למלא את הבטן עם חטיפים טעמים בבר ה- Axum הפתוח עד השעות הקטנות של הלילה. 

5

סיקס סנסס שחרות, מדבר הנגב

חוויה בלב המדבר
מסעדה מצוינת
המלון הייחודי ממוקם על צוק תלול המשקיף על עמק הערבה ומדבר הנגב המרשים וקשה לחשוב על מיקום יותר מבודד, רומנטי ובראשיתי יותר מזה.

למרות שהמלון נמצא במרחק שעה נסיעה ברכב מאילת ובמרחק של שעתיים נסיעה מים המלח, מדובר בנווה מדבר פסטורלי להפליא המציע אירוח מדברי מסורתי ונוחות יוצאת דופן. 

עיצוב מלון היוקרה הזה שאב השראה מהנבטים- נוודים שחיו באזור לפני 2,000 שנה ושהיו אחראיים על בניית העיר העתיקה פטרה.

העיצוב יוצא הדופן של מלון Six Senses מאפשר לו להיטמע בתוך המדבר ולהתמזג בצורה מושלמת עם הנופים הפראיים סביבו. רוב פריטי העיצוב והריהוט במלון בנויים בעבודת יד מחומרי גלם טבעיים כמו אבן, נחושת ועץ טיק המשקפים את החזון הזה. 

המלון מכיל 60 וילות וסוויטות המעוצבות בקפידה רבה בסגנון כפרי ומחוספס וממוקמות ליד בריכה משותפת או בעלות בריכה פרטית משלהם (עומדים לרשותכם סוויטות מפוארות עם 3 חדרי שינה, בריכה פרטית, תנור אבן מסורתי ושף אישי העומד לרשותכם!).

חדר האמבטיה מאובזר היטב עם מוצרי טיפוח אקסקלוסיביים המכילים חלב עזים ונאקות ומיוצרים במיוחד עבור המלון. והאורחים יוכלו ליהנות משלל פינוקים כמו מבחר חטיפים ללא עלות, מקלות הליכה ועוד רבים וטובים. 

המלון מציע חוויה קולינרית ברמה הגבוהה ביותר בדגש על מנות טעימות ובריאות העשויות מחמרי גלם אורגניים המגיעים מחוות באזור.

לרשות האורחים עומדות כמה מסעדות שונות המתמחות במטבח המזרחי, הערבי והים תיכוני שיתאימו לכל טעם, העדפה ודרישה.

מסעדת מדיין מציגה את המנות הטובות ביותר של המטבח הישראלי העדכני, בעוד שבמסעדת Edom View תמצאו שלל מאזטים, פתיחים ונשנושים, מסעדת הגריל בר הממוקמת בצמוד לבריכת המלון מציעה שפע נתחי בשר משובחים וגלידה ביתית ובבר ג’מילה הצבעוני אורחי המלון יוכלו ליהנות מקוקטייל מרענן ולצפות בשקיעה המרהיבה. 

מלון Six Senses שחרות מציע מגוון רחב של פעילויות מדבריות יוצאות דופן, כולל סדנת יוגה בזריחה, טיולי הליכה, צפייה לילית בכוכבים, טיולי ג’יפים ורכיבה על גמלים.

הדגש הוא על חוויות ייחודיות המעמיקות את החיבור של אורחי המלון לטבע ולמדבר מסביבם ועוזרות לו לגלות את המורשת והמסורת העשירה של המקום ולחוות את אורך החיים המדברי.

זה משתקף היטב באמפיתיאטרון המיוחד במלון המציע הופעות של אומנים מקומיים. בגלל הסביבה השלווה והשקטה של המלון, זה מתבקש שהוא יציע תוכנית טיפולי ספא ברמה הגבוהה ביותר.

בנוסף, הוא מכיל גם חמאם אותנטי וסדנאות יוגה אווירית שיעזרו לכם לעוף כמו ציפור. אין ספק שהמלון היחיד במינו הזה מספק שילוב מנצח של פשטות כובשת, מסורת עתיקה ונוחות מודרנית!

6

מלון ספא כרמים, הרי ירושלים 

נוף מושלם
ספא מבוקש
המלון הנטוע על צלע הר ומוקף בכרמי בוטיק ונופים ירוקים פסטורליים יעניק לכם חוויה משכרת חושים שתיחרט בזיכרונכם לזמן רב.

המלון השוכן במבואות ירושלים, כ-20 דקות נסיעה מהעיר העתיקה, משתייך לקבוצת מלונות היוקרה המובחרים של רשת ישרוטל.

לרשות אורחי המלון עומדים 155 סוויטות וחדרים נפלאים, בריכת שחייה חיצונית ומקורה, סאונה, ג’קוזי, חמאם טורקי, ספא יוקרתי עם 26 טיפולים שונים ומסעדה מצוינת המתמחה בחומרי גלם מקומיים ומנות מסורתיות מהמטבח הירושלמי.

תוכלו ליהנות מאוויר הרים צלול כיין, לבקר ביקבי האזור או ליהנות מטיול רגוע במסלולי ההליכה הסמוכים למלון.

תוכלו להזמין סיורים וטיולים ישירות במלון כדי להכיר לעומק את האזור הציורי ולהתרשם מכל שכיות החמדה שלו. 

7

המלון הסקוטי על שפת הכינרת

נוטף סטייל
אוכל משובח
מלון הבוטיק הנמצא בטבריה נושק לשפת הכינרת ומציע נוף מרהיב של רמת הגולן.

המלון שוכן במבנה עתיק ושמור היטב שבו שכן בעבר בית החולים של המיסיון הסקוטי. כיום המלון מציע חווית אירוח כיד המלך.

החל ממשקה קבלת הפנים ועד להופעות המוסיקליות החיות בבר הויסקי הסקוטי של המלון, הוקדשה המון מחשבה ותשומת לב לכל פרט כדי להבטיח חופשה מפנקת שלא תשכחו במשך זמן רב. 

מלון הספא היוקרתי הזה הוא ללא ספק מהטובים ביותר בצפון ישראל. הוא כולל 16 חדרים מחודשים הבנויים מאבן בזלת עם תקרה גבוהה.

העיצוב הקלאסי והמסורתי משתלב היטב עם כמה פינוקים ושכלולים מודרניים לנוחות האורחים כמו מוצרי רחצה מובחרים, טלוויזיית פלזמה מתקדמת ופינת קפה אלגנטית עם מכונת קפה נספרסו.

קחו בחשבון שבמלון תצאו חדרים זוגיים בלבד שאינם יכולים לאכלס יותר משני מבוגרים, מה שהופך אותו לאפשרות פחות נוחה עבור משפחות עם ילדים קטנים.

המלון נוטף הסטייל וההדר נמצא בסמוך לטיילת המקסימה מסביב לאגם ומכיל גינה גדולה ומטופחת המאפשרת לאורחים להתבודד וליהנות מכמה שעות של שקט ושלווה.

בנוסף, המלון מכיל חדר כושר, בריכה וספא מעולה עם מבחר בלתי נגמר של טיפולים איכותיים. הדובדבן שבקצפת זה הבר הסקוטי המסורתי בשם "קיילי" המציע למעלה מ-80 סוגי ויסקי שונים (אחרי הכול מדובר במלון סקוטי אמיתי!).

עבור חלק גדול מהאורחים, גולת הכותרת של השהות במלון היא האוכל המשובח. ארוחות הבוקר והערב העשירות של המלון הן חגיגה קולינרית יוצאת דופן בזכות המזנון העשיר והמגוון הגדוש בכל טוב.

מסעדת טוראנס מגישה מנות גורמה אנינות טעם מכל רחבי העולם יחד עם נגיעות של טעמים גליליים מקומיים. כל המנות מתבססות על מיטב התוצרת המקומית, כולל עשבי תבלין מגינת המלון ופירות, ירקות, שימורים ויינות מחוות ומגדלים באזור.

בנוסף, המלון מארח שפים מוכשרים מכל רחבי העולם המעבירים סדנאות בישול ומלמדים את האורחים ליצור שלל יצירות מופת קולינריות. 

8

מלון דה נורמן, תל אביב

רמת פינוק גבוהה במיוחד
בריכת אינסוף
המלון הזה מציע יוקרה ברמה אחרת בלב תל-אביב ומעניק שורה ארוכה של פינוקים ושירותי פרימיום ברמה הגבוהה ביותר.

כמובן שמדובר בתענוג יקר, אבל אם אינכם מוכנים להתפשר על פחות מהטוב ביותר ורוצים ליהנות מופשה אורבנית מושלמת בעיר ללא הפסקה… תלכו בלי לחשוב פעמיים על מלון הבוטיק הזה שנחשב על ידי רבים לטוב מסוגו בתל אביב.

המלון שנפתח בשנת 2014 הציב רף חדש של פאר, יוקרה ונוחות שכל שאר המתחרים רודפים אחריו ומנסים לחקות. המלון שנמצא במרחק 2 דקות הליכה משדרת רוטשילד המפורסמת מספק מקום מפלט שקט ואינטימי מהעיר הסואנת והומת האדם.

הוא שוכן באחוזה שנבנתה בשנות ה-20 של המאה הקודמת ועברה שיפוץ מאסיבי. המלון בולט בנוף בזכות בריכת אינפיניטי מפנקת על הגג, מסעדות יוקרה ברמה הגבוהה ביותר והשירות הטוב ביותר שאפשר למצוא כיום בישראל.

וזה עוד לפני שהזכרנו את העיצוב עוצר הנשימה של החדרים הכולל נגיעות ייחודיות שלא תמצאו באף מקום אחר. 

איך לבחור מקומות לינה מומלצים בישראל?

המלונות בישראל מספקים שירות ברמה בינלאומית ושמים דגש על שירות ידידותי, אדיב ומקצועי המספק מענה מהיר ויעיל לצרכי הלקוח. מה עוד צריך לחופשה מוצלחת? 

מלונות בישראל

כולנו זקוקים לחופשה מדי פעם שתעזור לנו לנקות את הראש, לטעון מצברים ,לשנות אווירה ולהתמלא בטונות של אנרגיות חיוביות ומצב רוח טוב שיספיקו לזמן רב.

הבחירה בסוג מלון מסוים צריכה להתבסס על אופי הטיול שלכם. בישראל תמצאו מלונות מומלצים וסוגי הארחה שונים החל מאכסניות, צימרים ועד למלונות יוקרה ופאר מפנקים.

אם אתם מתכננים טיול בתקציב מוגבל עדיף שתתמקדו במלונות 4 כוכבים או בפתרונות הארחה אחרים. תוכלו למצוא מקומות לינה במחירים נגישים אם תתגמשו ותתרחקו ממוקדי התיירות ההומים בערים כמו תל אביב וירושלים.

ואם אתם לא מוכנים להתפשר על חופשה מפנקת. הישראלים כבר חשבו על הכול. בישראל תמצאו כמה ממלונות היוקרה הטובים ביותר במזרח התיכון.

חלק מהאנשים חושבים שאין כל טעם לבזבז כסף על שהייה במלונות יוקרתיים ברמה גבוהה, כי הם גם ככה לא הולכים לבלות זמן רב בחדר ותירוצים נוספים.

אבל הרי אתם לא יוצאים לחופשה כל יום, נכון? אז למה להעניש את עצמכם עם מלון בינוני שלא יעמוד בציפיות שלכם ויהרוס את כל החגיגה.

עדיף לפתוח את הכיס ולשלם טיפה יותר על מלון איכותי שמציע רמה גבוהה במיוחד של שירות, אבזור ונוחות ויבטיח לכם חופשה בלתי נשכחת. 

לפעמים, הפרש של כמה מאות שקלים יכול לעשות הבדל של שמיים וארץ בחופשה שלכם. מלונות היוקרה בישראל מספקים שילוב מנצח של הכנסת אורחים ישראלית חמה ולבבית עם מתקני נוחות מודרניים ואיכות ללא פשרות.

זה יכול להיות מזרן אורטופדי איכותי, מצעים רכים וכרית אוורירית שיעזרו לכם לישון כמו תינוק, שירות חדרים נטול רבב ודלפק קבלה העובד מסביב לשעון.

מלונות יוקרה מהסוג הזה מקפידים על כל פרט ומציעים הרבה מעבר למתקנים השגרתיים של מלון סטנדרטי- בריכה מפנקת עם נוף משגע, מוצרי רחצה וטיפוח מובחרים ללא עלות, תה ועוגה אחר הצהריים, פינוקים כמו שוקולד, פירות ובקבוק יין שימתינו לכם בחדר או באטלר אישי שיעמוד לרשותכם מסביב לשעון וימלא כל בקשה וגחמה שלכם.

יחד עם מסעדות שף משובחות, ברים מושקעים המגישים קוקטיילים יצירתיים וטרקלינים מפוארים עם שפע פינות ישיבה והתרגעות, מלונות חמישה כוכבים ישדרגו את החופשה שלכם. 

טיול עצמאי או טיול מאורגן: מה עדיף? 

זה לגמרי תלוי בצרכים, בתחומי העניין ובהעדפות האישיות שלכם. לא סגורים האם לחרוש את ישראל לבד עם תרמיל על הגב או לצאת לטיול מאורגן?

לפניכם כמה טיפים ודגשים שיעזרו לכם לעשות בחירה נכונה בסוג הטיול המושלם עבורכם ויחסכו לכם המון התלבטויות, ספקות ואכזבות.

קודם כל, תחשבו על הציפיות והמטרות בטיול הגדול שלכם בישראל ותענו לעצמכם על שאלות המפתח הבאות: 

מה אתם רוצים לראות? רוב הסיורים המאורגנים יקחו אתכם לאטרקציות ונקודות העניין הפופולריות והחשובות ביותר. אם אתם רוצים לסמן וי על כל אתרי החובה שאסור לפספס, טיול מאורגן יתאים לכם כמו כפפה ליד.

לעומת זאת, אם אתם רוצים לברוח מכל אתרי התיירות הצפופים והסואנים ולגלות פינות חמד ופנינות נסתרות משלכם, אז פשוט תחרשו את ישראל לבד ותחליטו לאן כדאי לכם לנסוע.

ייתכן שזה רעיון טוב לשלב בין שני סוגי הטיולים האלה- לטייל לבד ולהזמין כמה סיורים מודרכים למקומות המפורסמים ביותר שאינכם יכולים להרשות לעצמכם להחמיץ ואז בזמנכם החופשי לנסוע לאן שמתחשק לכם, להתחמק מכל מלכודות התיירים ולגלות אתרים פחות מוכרים ומתוירים. 

האם אתם אוהבים כשמארגנים הכול בשבילכם ומעדיפים תוכנית טיול מקובעת ומסודרת מראש? תלכו על טיול מאורגן שבו דואגים להכול בשבילכם.

מתחברים יותר לטיולים ספונטניים ועצמאיים שבהם אתם הבוסים של עצמכם? במקרה כזה, עדיף לטייל לבד ולגלות את כל מה שיש לישראל להציע בזמן ובקצב שלכם בלי שמישהו יגיד לכם לאיפה לנסוע ומתי. 

מהו התקציב שלכם? כשאתם מזמינים טיול מאורגן, תדעו מראש כמה פחות או יותר תעלה החופשה שלכם בישראל ואיזה סכום תצטרכו להוציא מהכיס.

לעומת זאת, טיול עצמאי מאפשר לכם להוזיל עלויות ומספק גמישות והתאמה אישית רחבה יותר. ישראל אינה מדינה זולה, אבל גם אנשים עם תקציב מוגבל ומצומצם יחסית יכולים ליהנות ממנה כל עוד הם יהדקו את החגורה ויתנהלו בצורה חכמה וחסכונית. טיול מאורגן מבטיח שלכם שליטה מלאה בהוצאות שלכם במהלך הטיול. 

האם אתם רוצים להכיר לעומק כל פרט היסטורי על המקומות שאתם מבקרים בהם? במקרה כזה, עדיף ללכת על טיול מאורגן עם מדריך שיענה על כל השאלות שלכם ויספר לכם בהרחבה את כל העובדות החשובות והפרטים המרתקים ביותר בנוגע לכל אתר תיירותי שאתם מבקרים בו.

לעומת זאת, אם אתם פחות בקטע של עובדות היסטוריות יבשות ומעדיפים לתקשר עם המקומיים ולחקור את האטרקציות השונות בקצב שלכם, לכו על טיול עצמאי בלי מישהו שיחפור לכם ללא הפסקה ויציף אתכם בזרם מידע אינסופי. 

נוחות או עצמאות? בטיול מאורגן מתכננים, מסדרים ודואגים להכול בשבילכם, כולל תוכנית הטיול, מקומות הלינה ואוטובוס צמוד שיסיע אתכם ממקום למקום.

לא תצטרכו לשבור את הראש על כל העניינים המנהליים והארגוניים האלה.

נוחות היא שם המשחק בטיול מאורגן, אבל מהצד השני לא תוכלו להחליט לאן ומתי לנסוע ולבנות תוכנית טיול התפורה על ההעדפות, תחומי העניין ומצב הרוח שלכם. אם אתם רוצים שליטה מלאה בלוח הזמנים ובתוכנית הטיול, פשוט תטיילו בישראל באופן עצמאי. 

מהי העונה הטובה ביותר לביקור בישראל?

ישנן שלוש תקופות מומלצות לטיול בישראל: האביב (אפריל-מאי), כשמזג האוויר הנוח והנעים מושלם לטיולים, הקיץ (יוני-אוגוסט), כשעונת הרחצה נמצאת בשיאה ואפשר ליהנות מהשמיים התכולים והבהירים, הים הצלול והמרענן והחופים הזהובים, וחג המולד- פרק הזמן המושלם לטיול צלייינים בישראל. 

אביב 

הטמפרטורה הנעימה, השמש המלטפת, הפריחה המרהיבה והנופים המשגעים הופכים את האביב לעונה המושלמת לביקור בישראל.

הבריכות והחופים נפתחים לציבור הרחב ומתקיימים כמה חגים מסורתיים כמו פסח ושבועות שיוסיפו המון אופי וצבע לחופשה שלכם. 

קיץ 

הזמן המושלם לחופשת "בטן-גב" חלומית בישראל. אין כמו לרבוץ על החוף המרהיב ולטבול במים החמימים והנעימים ביום קיץ חם.

חובבי האקשן והאדרנלין יוכלו ליהנות משפע פעילויות ספורט ימי בעוד שאוהבי השקט והשלווה ישמחו לרפא את הגוף והנפש בספא מפנק. בעונת הקיץ סצינת חיי הלילה מגיעה לשיאה ולאחר שקיעת השמש תוכלו לעשות שמח במגוון מסיבות מטורפות. 

חג המולד (דצמבר-ינואר) 

מה יכול להיות מיוחד וקסום יותר מלבלות את חג המולד בבית לחם- עיר הולדתו של ישו? 

האם זה בטוח לנסוע לישראל?

הגיע הזמן לענות על השאלה הבוערת שמדאיגה כל תייר המגיע לישראל: האם זה בטוח לנסוע לישראל? כן,כן ועוד פעם כן. לא משנה מה מספרים ומראים לכם בחדשות, ישראל היא מדינה מודרנית ומפותחת שהחיים בה מתנהלים בשקט ובשלווה רוב הזמן.

אפילו בתקופות של מתיחות ועימותים עם ארגוני הטרור ברצועת עזה, החיים ברוב חלקי ישראל מתנהלים ונמשכים כסדרם. ילדים הולכים לבתי הספר, השווקים והחנויות פתוחים כרגיל והצעירים ממשיכים לפקוד את המועדונים ומוקדי הבילוי וליהנות מחיי הלילה התוססים.

כולם משדרים עסקים כרגיל והמוני תיירים נהנים מכל מה שיש לישראל להציע ללא כל הפרעה. עם זאת, כמובן שחשוב להישאר עם היד על הדופק, לשמור על זהירות ולהיות קשובים להוראות של הרשויות וגופי החירום.

נסיעה לאזורי הגבול עם סוריה ולבנון פחות מומלצת ובתקופות של מתיחות ביטחונית חשוב לשמור על דריכות ועירנות. אמצעי הבידוק והאבטחה בישראל הם מהמחמירים והקפדניים ביותר בעולם.

זה מתחיל עוד מהכניסה לישראל בשדה התעופה ונמשך בבדיקת התיקים שלכם בכניסה לקניונים ומבנים ציבוריים. לכן, כל מי שמסתובב בישראל מרגיש את עצמו בטוח ומוגן לגמרי.

כדאי לקחת בחשבון, שישנן תופעות שאולי יראו לכן מוזרות כתיירים, אבל למעשה בישראל אינן חריגות והפכו לעניין שבשגרה.

חיילים ואזרחים נושאים נשק ברחובות 

במהלך הטיול שלכם בישראל אתם הולכים להיתקל בהמון חיילים וחיילות ובאנשים בלבוש אזרחי עם נשקים הנוסעים בתחבורה הציבורית ומסתובבים בערים השונות.

למרות שזה עלול להיות חריג ומוזר עבור תיירים, מדובר בשגרה בישראל שבכלל לא צריכה להדאיג ולהלחיץ אתכם. החיילים פשוט נמצאים בדרכם לבסיסים והם מסתובבים עם נשקים למטרות הגנתיות בלבד.

כל אזרחי ישראל (גברים ונשים כאחד) מחויבים להתגייס לצבא כשהם מגיעים לגיל 18 ואורך השירות עומד על שנתיים לבנות וטיפה פחות משלוש שנים לבנים. מדובר באמצעי הכרחי עבור מדינה המוקפת במדינות אויב שידעה סכסוכים אלימים רבים. 

בידוק ביטחוני

ישראל ידועה לשמצה בתהליך הבידוק הביטחוני הארוך והקפדני בשדה התעופה ובמעברי הגבול שלה, כך שתצטרכו להתאזר בסבלנות בעת טיול לישראל.

נהלי הביטחון בנמל התעופה בן גוריון- השער האווירי של ישראל הם מהמחמירים והמוקפדים ביותר בעולם. בעת הכניסה לארץ הקודש, תצרכו לענות על שורה ארוכה של שאלות שגרתיות (סיבת, משך הביקור וכו’).

אבל אם אינכם מעוררים חשד ולא שהיתם בעבר במדינות ערב (כמו אירן, לבנון או פקיסטן), כל העסק אמור לעבור בצורה חלקה ונטולת תקלות.

במקרים אחרים, ייתכן שתוכנסו לחדר צדדי ותעברו תשאול ותחקור מקיף. ישראל כבר אינה מחתימה את הדרכון של מבקרים זרים, אלא מעניקה אשרת שהייה למטרות תיירות. 

אל תצפו לבידוק פחות ארוך ומדוקדק ביציאה מישראל ולכן מומלץ להגיע לנמל התעופה לפחות 3 שעות לפני שעת ההמראה (כבודת היד שלכם תעבור בדיקה מקיפה ותצטרכו לענות על שאלות בנוסח האם ארזתם לבד, האם ביקשו מכם להעביר משהו, לאן אתם טסים וכו’).

המטרה של הבדיקות האלה אינה לטרטר אתכם ולמרר את חייכם, אלא להבטיח את בטיחות האזרחים. עבור מדינה למודת מלחמות ומתקפות טרור כמו ישראל, ממש לא מדובר באמצעים מוגזמים וחריגים. 

בנוסף לבידוק הביטחוני בשדה התעופה, תמצאו מאבטח כמעט בכל קניון או מרכז קניות גדול ותצטרכו לעבור במגנומטר. הדבר אולי נשמע חריג, אך למעשה זוהי שגרת חייהם של האזרחים בישראל ודרך להגביר את תחושת הביטחון שלהם.

כמה דגשים חשובים לפני טיול לישראל 

פתק נייר חום קרוע במרכז ובתוכו המילים הידעת באנגלית

הישראלים הם אנשים חמים, ידידותיים ונחמדים שימצאו שפה משותפת עם כל אחד, אבל חשוב להכיר מראש כמה דקויות ומנהגים מקומיים ייחודיים שיעזרו להוציא את המירב מהטיול שלכם בארץ הקודש ולהבטיח שהוא יעבור בצורה נינוחה, חלקה ונטולת תקלות. 

למדו כמה מילות נימוס וברכה בעברית

למרות שרוב תושבי ישראל יודעים אנגלית ברמה זאת או אחרת, הם יעריכו את העובדה שתוכלו לפנות אליהם בעברית.

אז תלמדו כמה מילות מפתח ואל תחששו להשתמש בהן בכל הזדמנות, זה ישאיר רושם חיובי וירשים את האנשים המקומיים שאתם מתקשרים איתם. 

תכבדו את יום השבת

אם יש לכם רקע וידע מסוים ביהדות, בוודאי שמעתם על יום השבת. מדובר במנהג ייחודי שבו שובתים מכל מלאכה משקיעת השמש ביום שישי עד רדת החשכה בשבת. יום המנוחה המקודש הזה מוקדש לבילוי עם המשפחה ותפילה בבית הכנסת. 

בישראל שהיא מדינת היהודים, ליום השבת יש מעמד חוקי מחייב והכול פשוט נסגר ביום השבת. רוב החנויות סגורות וכל התחבורה הציבורית אינה עובדת.

הכבישים והרחובות מתרוקנים ומקומות העבודה נסגרים. אוטובוסים ורכבות אינם פועלים בשבת ולכן חשוב לתכנן בהתאם את לו"ז ותוכנית הטיול שלכם. 

ייתכן שתתקשו להתרגל בהתחלה לעובדה הזאת שנראית מעט מוזרה וחריגה עבור מבקר מבחוץ, אך חשוב שתכבדו את היום המקודש הזה והימנעו מלהרעיש, לעשן או להפגין זלזול וחוסר כבוד כלפי המסורת הזאת. 

אל תתעסקו בפוליטיקה

מדובר בנושא יצרי ,רגיש וטעון שיכול לגרום לעניינים להתחמם ולצאת משליטה מהר מאוד. תשכחו מפוליטיקה במהלך הביקור שלכם בארץ כדי להימנע מוויכוחים ומריבות ותתמקדו בלכייף ולעשות חיים. 

תקפידו על לבוש צנוע במקומות דתיים

בעת ביקור באתרים קדושים כמו מסגדים ,כנסיות ובתי כנסת, חשוב לכבד את המקום ולשמור על לבוש צנוע.

למה הכוונה? שאסור להתהלך עם רגליים וכתפיים חשופות. נשים יתבקשו לכסות את החלק העליון של הזרועות בעוד שגברים צריכים ללבוש כיפה בעת כניסה לבית הכנסת. לכן, כשאתם אורזים את המזוודה לטיול בישראל, אל תשכחו לשים כמה חולצות ומכנסיים ארוכים.

אל תשכחו לקחת מתאם מתח אוניברסלי המתאים לשקע בישראל

רשת החשמל בישראל מתבססת על מתח חילופין של 220 וולט בתדירות 50 הרץ. מבנה השקע בישראל זהה לתקן האירופאי והוא דורש תקע בעל שני פינים.

זה אומר שאם אתם מגיעים לישראל מארה"ב, תצטרכו מתאם מיוחד עבור המכשירים האלקטרוניים שתHקחו איתכם לטיול. 

הורידו את אפליקציית Moovit

אם אתם מתכוונים להשתמש בתחבורה הציבורית במהלך החופשה שלכם בישראל, אפליקציית הניווט ותכנון מסלול הנסיעה הזאת תהפוך את החיים שלכם להרבה יותר נוחים ופשוטים. היא תקל על ההתמצאות שלכם ותעזור לכם להגיע בבטחה ליעד הרצוי. 

תתמקחו על המחירים בשוק

כשאתם נמצאים בשוק, אל תשכחו להתמקח ולבקש מחיר טוב יותר. זה לגמרי מקובל בישראל.

אף אחד לא מחייב לתת טיפים בישראל, אבל זה נהוג 

החוק בישראל אינו מחייב אתכם להשאיר תשר, אבל מדובר במנהג נפוץ ומקובל בדומה לרוב מדינות העולם המערבי.

בניגוד לארה"ב שבה מצופה להשאיר טיפ בגובה15% עד 20% מהסכום, בישראל תוכלו להסתפק בטיפ בשיעור של 10 -15% אם אתם מרוצים מהשירות שקיבלתם ורוצים לפרגן בתשר נדיב. 

ברמנים ומלצרים בדרך ככל מקבלים משכורת נמוכה יחסית (במיוחד כשלוקחים בחשבון את עלויות המחיה הגבוהות בישראל), לכן רוב ההכנסות שלהם מגיעות מטיפים שהם מקבלים.

אז אם נהניתם מהשירות שקיבלתם, אין כל סיבה שלא תעגלו את סכום החשבון או תשאירו את העודף, נותן השירות ממש יעריך את זה.

לעומת זאת, בדרך כלל לא נהוג להשאיר טיפים שמנים לנהגי מוניות, סבלים וחדרניות בבתי מלון ועובדים אחרים בתעשיית המלונאות והתיירות. אבל כמובן שהם לא יתנגדו אם תחליטו לפתוח את הכיס ולתת להם טיפ על השירות המסור שקיבלתם. 

תעשו שיעורי בית ותכירו על קצה המזלג את ההיסטוריה של ישראל לפני הטיול 

לפני שאתם נוסעים לארץ הקודש, תשקיעו מעט זמן ומאמץ כדי לערוך היכרות ראשונית עם התרבות, ההיסטוריה והמנהגים המקומיים.

זה יעזור לכם לחוות בצורה טובה יותר את המקומות שתבקרו בהם ולתפוס את המשמעות הרוחנית, הדתית והסמלית שלהם. רוב האתרים הארכיאולוגיים בישראל לא ירשימו אתכם יותר מדי אם לא תטרחו להבין את הסיפור המרתק ומעורר ההשראה מאחוריהם.

אחרת תסתובבו בשמש הקופחת בין הריסות וערמות אבנים בלי לדעת מהן הן בכלל אומרות ומאיפה הן הגיעו.

בשונה מהפירמידות במצרים שירשימו אתכם גם אם אינכם יודעם שום פרט היסטורי עליהם, כדי להתחבר לאתרים ההיסטוריים בישראל וליהנות בצורה מלאה מהביקור בהם עדיף לרדת לשורש העניין ולהבין מהו מקור הכוח והסמליות שלהם.

אחרת פשוט תשתעממו ולא תבינו על מה כל ההתלהבות והמהומה. 

לישראל יש היסטוריה עשירה ומרתקת החוזרת אלפי שנים לאחור לתקופת התנ"ך. אברהם הוא לא רק אבי האומה העברית (דרך בנו יצחק), אלא גם נחשב לדמות מקודשת באסלאם (בגלל בנו ישמעאל).

למרות השנים רבות שהיהודים העבירו בגלות ושלל העמים והאימפריות שכבשו את ארץ הקודש ושלטו בה במשך תקופה מושכת, העם היהודי תמיד שמר על זיקה עמוקה למולדת הפיסית, הרוחנית והתרבותית שלו ודאג לשמור על נוכחות בארץ הקודש גם בתקופות הקשות והאפלות ביותר לפני שהוקמה מדינת ישראל והפכה לביתו הלאומי של העם היהודי.

הבנת ההיסטוריה הייחודית והמרתקת של ישראל תעשיר ותעצים את הטיול שלכם ותעזור להפיק את המירב ממנו.

אוכל בישראל

צלחת חומוס עם פלאפל פיתות וסלט ירקות וזיתים רקע אפור כהה

מעבר להמון שמש, חופי ים מרהיבים, היסטוריה עשירה ומרתקת ותושבים ידידותיים ומסבירי פנים, רוב התיירים המבקרים בישראל אומרים שגולת הכותרת של הטיול זה האוכל המדהים.

האוכל בישראל מגוון במיוחד ובדרך כלל טעים להפליא. אחת מהמנות האהובות והפופולריות ביותר בישראל שחייבים לטעם היא הפלאפל- כדורים קטנים ממחית חומוס המטוגנים בשמן עמוק ובדרך כלל מוגשים בתוך פיתה עם חומוס ותוספות נוספות.

רוב הסיכויים שמהר מאוד תתמכרו למאכל הרחוב הטעים שאפשר למצוא בכל פינה בישראל. תוכלו למצוא מגוון עצום של מנות מדהימות נוספות מהמטבח הערבי והים תיכוני.

בחלק גדול מהחנויות והמסעדות בישראל תמצאו מזון כשר העומד בתקנים וכללים מחמירים של ההלכה היהודית (לדוגמה בשר חזיר ופירות ים אינכם כשרים ועל פי היהדות אסור לאכול אותם). 

בישראל תמצאו סצינה קולינרית מגוונת המייצגת שלל מטבחים שונים מכל רחבי העולם. אל תפחדו לצאת מאזור הנוחות שלכם ולנסות כמה שיותר מנות ישראליות מסורתיות ואותנטיות. מסעדות ומלונות רבים מגישים קוקטיילים ומשקאות חריפים,אך מדובר בתענוג יקר. 

בישראל יש אוכל רחוב מהטובים ביותר בעולם, אז לכו על זה, תתערבבו עם המקומיים ותלכו אחר הריחות והטעמים שלא תמצאו בשום מקום אחר.

עם מבחר מסחרר חושים של מסעדות לכל טעם וכיס, לא תישארו רעבים במהלך הטיול שלכם בארץ הקודש.

כדי לא ליפול על מלכודות תיירים או מסעדות מפוקפקות, תעברו על הביקורות וחוות הדעת ותוודאו שהמקום שבחרתם לאכול בו מסודר, נקי ובעל דירוג גבוה. אם המנה שהוגשה לכם בעלת ריח מוזר או נראית מקולקלת, פשוט אל תאכלו אותה.

המחירים בישראל

אל תצפו לחופשה זולה במחירי רצפה. ישראל היא מדינה יקרה וטיול בארץ הקודש ממש לא עסק זול. תצטרכו לשפוך לא מעט כסף על מלונות, מזון, דמי כניסה לאתרים ואטרקציות, קניות וכו’.

בעיקרון, אותו המוצר יעלה לכם הרבה יותר בישראל ממדינות אחרות ברחבי העולם. אם זה לא מספיק, בישראל יש מס ערך מוסף גבוה במיוחד של 17% על רוב הסחורות והשירותים.

בשורה התחתונה, חופשה בישראל תעלה לכם הרבה יותר ממדינות אחרות ותצטרכו להשלים עם זה. בנוסף, אם תדברו אנגלית, המחיר של מוצר או שירות מסוים יכול לזנק באופן אוטומטי ולעתים תיירים משלמים מחירים מופקעים.

לכן, אל תתנו לדפוק ולעקוץ אתכם, תבדקו מראש את התעריפים והמחירים ואל תפחדו להתמקח. תוכלו להמיר דולרים או מטבע אחר לשקלים בבנק או בצ’יינג’ שתמצאו בקלות בכל עיר. אל תתעצלו לבדוק את שער החליפין העדכני לפני הטיול שלכם לישראל. 

תחבורה ציבורית או השכרת רכב בישראל

אם אינכם נהגים מנוסים ומיומנים עם עצבי ברזל, תעשו לעצמם טובה ואל תנהגו בישראל. למרות הכבישים הנוחים שנמצאים במצב מצוין, הערים הגדולות בישראל כמו ירושלים, תל אביב וחיפה סובלות מפקקים אינסופיים! זה סיוט אמיתי למצוא חניה וגם השילוט והתמרורים לא תמיד ברורים. 

לכן, זה רעיון הרבה יותר חכם לנצל את התחבורה הציבורית המודרנית והיעילה בישראל. היא קלה ונוחה יחסית להתמצאות וקשה מאוד ללכת לאיבוד.

תוכלו להתקין אפליקציה מיוחדת עם הלו"ז והמסלול של הקווים השונים שתעזור לכם להגיע ליעד הנדרש בלי להסתבך ולשבור את הראש.

אם תצטרכו להשתמש במוניות במקרים מסוימים, תזכרו להתמקח היטב על המחיר לפני שאתם קופצים פנימה. 

טרמפים בהחלט לא מומלצים בישראל, במיוחד בתקופות של מתיחות ביטחונית. 

מקומות שלא כדאי לכם לפספס בישראל

ישראל היא אומנם מדינה קטנה, אבל יש כל כך הרבה מקומות נפלאים לראות, אתרי היסטוריה ותיירות שחייבים לבקר בהם שביקור קצר הוא רק קצה המזלג של המדינה המיוחדת הזו.

ים המלח 

כל ביקור בארץ הקודש לא יהיה שלם בלי קפיצה לאחד מפלאי תבל הידוע בסגולות הריפוי המדהימות שלו.

ים המלח מושך אליו תיירים מכל העולם שרוצים לצוף בשלווה ובנינוחות על המים, לכסות את הגוף בבוץ הסמיך המכיל ריכוז יוצא דופן של מינרלים מועילים, או לרפא את הגוף והנפש באחד מהחופים או מרכזי הספא המדהימים במקום הנמוך ביותר בעולם.

בסביבות ים המלח תמצאו שלל אטרקציות מרתקות נוספות כמו מגילות קומראן, מצדה ושמורת הטבע עין גדי .

יד ושם 

אפשר להגיד שאם לא תמצאו זמן לבקר באתר ההנצחה יד ושם כדי לחלוק כבוד לנספים, להרכין ראש ולהתייחד עם זכרם זה כאילו שאתם מביעים זלזול וחוסר כבוד.

השואה היא אירוע מכונן שעיצב את ההיסטוריה היהודית והחברה הישראלית ולכן המוזיאון הזה הוא אתר חובה שאסור להחמיץ במהלך הביקור שלכם בישראל.

המוזיאון ממוקם על הר הזיכרון בחלקו המערבי של הר הרצל ומשקיף על הרי יהודה וחלקים מהעיר ירושלים. המיצגים המרגשים של המוזיאון מדברים בעד עצמם ואוסף אמנות השואה הגדול והמקיף ביותר בעולם ישאיר אתכם נפעמים וחסרי מילים. 

ירושלים 

בירת ישראל היא אחת מהערים המרתקות, הקדושות והקדומות ביותר בעולם. ירושלים היא המרכז הרוחני והדתי של שלוש הדתות הגדולות ביותר בעולם ואי אפשר להישאר אדיש בפני ההילה הייחודית והקסם המסתורי האופף אותה.

לצד ההיסטוריה רווית המלחמות והעקובה מדם של העיר המפולגת והמשוסעת (המחולקת בין החלק המערבי השייך לישראל והחלק המזרחי שבה מתגוררים הפלסטינים), היא משופעת בשלל אתרים ושרידים היסטוריים מרתקים שאסור להחמיץ.

ביקור בסמטאות הציוריות של העיר העתיקה מוקפת החומות העותמאניות שנבנו במאה ה-17 יכול להיות גולת הכותרת של החופשה שלכם בישראל.

העיר העתיקה שבה שוכנים מוקדי המשיכה החשובים והפופולריים ביותר של העי ר מחולקת לארבע רבעים: המוסלמי, היהודי, הארמני והנוצרי.

תוכלו לבקר בכנסיית הקבר, לשים פתק עם המשאלות שלכם בכותל המערבי ולטפס על הר הזיתים כדי ליהנות מתצפית עוצרת נשימה על העיר. 

נצרת 

הסמל ומוקד המשיכה הגדול ביותר של העיר המרהיבה בצפון ישראל היא כנסיית הבשורה שבה על פי המסורת המלאך גבריאל בישר למרים, אימו של ישו, שהיא צפויה לשאת ברחמה את בן האלוהים.

מעבר לאחד מהמקומות המקודשים ביותר בעולם הנוצרי, מדובר בעיר הערבית הגדולה ביותר בישראל המציעה שווקים צבעוניים ותוססים, אוצרות קולינריות ואוכל משובח ובתי מלאכה מסורתיים. 

שאלות ותשובות 

בחורה בחולצה ורודה מחזיקה בלון דיבור שבתוכו דגל ישראל רקע אפור

האם זה בטוח לנסוע לישראל?

למרות הכותרות השליליות ומבול ההשמצות וההפחדות, ישראל אינה פחות בטוחה מכל מדינה מערבית אחרת. כל אמצעי הבידוק והאבטחה הקפדניים נועדו להבטיח את שלומם ובטיחותם של האזרחים.

מה לקחת לטיול בישראל?

מתאם מתח אוניברסלי המתאים לשקע בישראל כדי שתוכלו להטעין בלי בעיות את הגאדג’טים והמכשירים האלקטרוניים שלכם, בגדים נוחים (כולל לבוש ארוך וצנוע לביקור באתרים הקדושים), מוצרי הגנה מהשמש והכי חשוב-המון מצב רוח טוב!

האם ניתן לעבור טבילה בנהר הירדן?

אחד מרגעי השיא של כל צליין נוצרי המגיע לארץ הקודש הוא ביקור באתר הטבילה ירדנית בנהר הירדן. אתר הטבילה ממוקם בסמוך לקיבוץ כינרת ועריכת טקס טבילה בהתאם למנהג הנוצרי כרוך בתשלום. 

האם אפשר לנוסע לישראל לבד?

בלי שום בעיה. לא תרגישו בודדים אם תצטרפו לטיול מאורגן קבוצתי בארץ הקודש ומהר מאוד תכירו חברים לכל החיים. הפתיחות והישירות של הישראלים יפתיעו אתכם ומהר מאוד תרגישו את עצמכם בנוח ותזרמו על אותו הגל. אם אתם מצטרפים לטיול מאורגן בישראל, סוכנות הנסיעות תנסה למצוא לכם שותף או שותפה לחדר. 

מה ללבוש בישראל?

רגע לפני שאתם אורזים את המזוודות, חשוב שתדעו אילו בגדים מומלץ לקחת איתכם לטיול בישראל. אם אתם מגיעים לארץ הקודש בקיץ, תHקחו איתכם חולצות קצרה, מכנסיים קצרים ובגדי רחצה כדי לתפוס קצת שיזוף ולטבול במי הים הצלולים והמרעננים.

אל תשכחו לקחת איתכם גם סוודר או ז’קט ללילות הקרירים במדבר או בהרים. אם אתם מבקרים בישראל בחורף, תביאו יחד איתכם חולצות ארוכות, סוודרים, צעיף, מעיל חם, מטריה ואפילו כפפות. תזכרו שהכניסה לאתרים דתיים מסוימים מחייבת לבוש צנוע והולם- מכנסיים ארוכים לגברים וביגוד המכסה את הכתפיים והברכיים לנשים.

תכבדו את האתר שאתם מבקרים בו ואל תנסו להיכנס לכנסייה בחולצת בטן חושפנית. טיול מאורגן בישראל בדרך כלל דורש הליכה מרובה, כך שתצטיידו בנעליים נוחות ואל תשכחו להביא איתכם קרם הגנה, כובע ומשקפי שמש כדי להגן על עצמכם מקרני השמש הקופחת. מומלץ לקחת איתכם תיק גב שיעזור לכם לשאת יחד איתכם את כל הפרטים והציוד בדגש על מוצרי הגנה מהשמש ובקבוק מים.

האם מי השתייה בישראל ראויים ובטוחים לשתייה?

לגמרי, מי הברז בישראל צלולים, טעימים ובטוחים לשתייה ותוכלו לשתות אותם בראש שקט וללא דאגות. כמובן שתוכלו למצוא מארזי מים מינרליים בכל סופרמרקט אם אתם נרתעים מלשתות מים מהברז. תזכרו שמזג האוויר בישראל חם ולח, במיוחד בחודשי הקיץ הלוהטים ולכן חשוב להרבות בשתיית מים כדי למנוע מכת חום והתייבשות. 

מהו המטבע בישראל?

השקל (NIS) הוא המטבע הרשמי של מדינת ישראל. תבדקו מראש את שער החליפין של השקל לפני הטיול שלכם לישראל כדי לוודא שלא יעקצו אתכם. תוכלו לרכוש ולמשוך שקלים גם בכספומטים בישראל. רוב בתי המלון, המסעדות והחנויות בישראל מקבלים כרטיסי אשראי מסוג ויזה, מסטרכארד ואמריקן אקספרס. 

השורה התחתונה 

בחורה עומדת עם ידיים פרוסות לצדדים וברקע קו החוף והים של ישראל

ישראל היא כמו מוזיאון תחת כיפת השמיים שאף פעם לא נמאס ממנו ושתמיד משאיר טעם של עוד.

שרידים עתיקים מרשימים, נופים שיצאו מתוך גלויה, ערים מרתקות ותוססות, אתרים מקודשים לבני כל הדתות, אוכל מעולה, חופים זהובים ושמש חמימה ומלטפת המאירה כל עונות השנה והכי חשוב-אווירה ייחודית ושמחת חיים מדבקת.

ישראל היא פסיפס של תרבויות, עדות, עמים ונופים רבגוניים. כל צעד בארץ הקודש יקח אתכם למסע מרתק אחרה בזמן ויפגיש אתכם פנים אל פנים עם תרבויות עתיקות, דמויות תנ"כיות ואפוסים מציתי דמיון.

אבל הקסם האמיתי של ישראל טמון בתושבים הידידותיים ומסבירי הפנים שלה שיגרמו לכם להרגיש כמו בבית. מדינת היהודים היא פלא מודרני שכנגד כל הסיכויים הצליחה לכבד את מורשת העבר המפוארת שלה ובמקביל להפוך לנווה מדבר של חדשנות וקדמה.

אז למה אתם מחכים? תבואו לישראל בראש פתוח וללא דעות קדומות ותהנו מהטיול של חייכם! תכייפו, תכירו חברים חדשים, תחוו תרבויות שונות, תתחברו לשורשים ותלמדו על המסורת והמורשת שלכם ומעל הכול-תהנו מהחיים!

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן