מלונות מומלצים באתונה: 8 מלונות מומלצים באתונה לשנת 2024 [מדריך בחירה]

מחפשים חופשה מהחלומות שלא תקרע לכם את הכיס? קבלו קופון הנחה שווה שיחסוך לכם בחופשה הבאה.

last minute – אתר התיירות עם המחירים הכי אטרקטיביים בשוק.
הקלידו את הקוד lmpink24 ותקבלו 25$ הנחה בהזמנה מעל 400$. לחצו כאן למציאת החופשה המושלמת!

אתונה היא אחת מהערים העתיקות ביותר בעולם שיכולה להתגאות בהיסטוריה עשירה של 7,000 שנים. ערש התרבות המערבית היא נקודת מפגש בין ישן לחדש, קלאסי ומודרני, הוד והדר אירופאי עם קסם ים תיכוני מהפנט ומסורות עתיקות שקיבלו טוויסט מודרני.

שלל השרידים הארכיאולוגיים, המבנים ההיסטוריים והמונומנטים הייחודיים של אתונה מנציחים את המורשת המפוארת של העיר ומספרים את הסיפור המרתק שלה הנמשך לאורך אלפי שנים.

ממהרים? הנה 3 המלונות המובילים בדירוג שלנו:

השורה התחתונה
הבחירה שלנו
מלון הילטון אתונה 
מלון הילטון אתונה 
מפנקת במיוחד
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
נראה שהזמן עצר מלכת במלון היוקרה ההיסטורי הזה שגורם לכל אורח להרגיש כמו בן אצולה אמיתי שנהנה מהחיים הטובים. מי שמחפש חופשה שתענה על כל ציפייה לא יתאכזב.
חופשה זוגית
Gatsby Athens
Gatsby Athens
עיצוב ייחודי
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
אתר הנופש הנועז, העליז והמענג הזה מפיח חיים מחודשים בסצינת המלונות ב"משולש ההיסטורי" של אתונה (לב ההתרחשות של העיר המתפרש בין כיכרות סינטגמה ומונסטיראקי).
במקום השלישי
Shila מלון באתונה
Shila
ארוחת בוקר גדולה
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
החופשה המפנקת שלכם מתחילה כאן. באחד המלונות היוקרתיים שתמצאו עם שירות בלתי מתפשר, מגוון פינוקים וספא איכותי.

שיטוט בין סמטאות העיר יחזיר אתכם אחורה בזמן לימי יוון העתיקה, רומא, התקופה הביזנטית, ימי הכיבוש העותמאני ותחילת התעצבות והתפתחות יוון המודרנית כפי שאנו מכירים אותה היום.

אבל לא רק חובבי היסטוריה וארכיאולוגיה יהנו מאתונה והיא מציעה הרבה יותר מאתרים היסטוריים מרתקים.

מדובר במטרופולין תוסס ושוקק חיים המציע חיי לילה סוערים למרגלות מקדשים עתיקים, טבע פראי וחופים קסומים המקיפים את העיר, תושבים מקומיים חייכניים ומסבירי פנים, רובעים טרנדיים ומגניבים המושכים אליהם סטודנטים וצעירים, אוכל יווני אותנטי משובח, מוזיקה טובה, שמש ים תיכונית מפנקת ומגוון אינסופי של אפשרויות שופינג ובילוי.

לכן זה ממש לא פלא שאתונה מושכת אליה למעלה מ-10 מיליון תיירים מדי שנה שנהנים מכל מה שיש לעיר המדהימה הזאת להציע. 

בירת יוון מציעה מגוון עצום של אפשרויות לינה שונות שיתאימו לכל טעם, כיס והעדפה. בין אם מחפשים הוסטל מדליק במחיר שווה ונגיש לכל כיס או רוצים להתפנק כמו מלכים במלון יוקרה מפואר ונוצץ, כל אחד ימצא מקום לינה שיקלע לצרכים, לדרישות ולתקציב שלו.

החלטתם לצאת לטיול בלתי נשכח באתונה, אבל הלכתם לאיבוד במבחר מקומות הלינה השונים ואין לכם שמץ של מושג באיזה מלון כדאי לבחור? הגעתם למקום הנכון.

אנחנו הולכים לעשות סדר בבלאגן ולהמליץ לכם על המלונות הטובים והשווים ביותר באתונה שיספקו תמורה מלאה לכסף שלכם וישאירו אתכם מרוצים.

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

8 מלונות מומלצים באתונה לשנת 2024

1

מלון הילטון אתונה 

חופשה מושלמת
הבחירה שלנו
מדובר בהרבה יותר ממלון, אלא בתופעה תרבותית שהפכה לחלק בלתי נפרד מהמורשת של בירת יוון.

לאורך 48 שנות פעילותו, הילטון אתונה משך אליו כוכבים מקומיים ובינלאומיים, אנשי רוח ותרבות, פוליטיקאים ואושיות אופנה שרצו ליהנות מחופשה בלתי נשכחת במלון האגדי.

מדובר בפלא אדריכלי אמיתי שעבר חידוש ושדרוג נרחב בשנת 2003 כדי לפתוח את הפרק הבא בהיסטוריה המפוארת והמרתקת שלו ולהמשיך להציע לאורחים שלו נוחות ללא פשרות ושירות ברמה הגבוהה ביותר. 

2

Gatsby Athens

אווירה ייחודית
אוכל מצויין
המלון הזה מושלם לחופשה באווירה מיוחדת, צבעונית ורומנטית.

המלון בן 6 הקומות מציע חדרים קומפקטיים אך נוחים שלכל אחד מהם יש שם מקורי וייחודי משלו.

העיצוב המרשים שנראה כמו מיליון דולר והאווירה הסקסית, הפלרטטנית והרומנטית מתאימה לזוגות אוהבים שרוצים להתבודד וליהנות מזמן איכות משותף.

הלובי הססגוני, הבר המגניב, המסעדה המוקפדת והעיצוב הראוותני ונוטף הסטייל יגרמו לכם להרגיש כמו כוכבי קולנוע שנהנים מהחיים הטובים. 

חדרי המלון מאובזרים היטב עם מכונת קפה, טלוויזיה, קומקום, כספת ואם תקחו את סוויטת הסופיריור שלהם תהנו גם מאמבטיית טבילה מפנקת שממוקמת בתוך חדר השינה.

3

Shila

מלון יוקרה
חדרים מאובזרים
מלון היוקרה הזה מצטיין בכל היבט ומספק את הפינוק האולטימטיבי לכל אורח.

בלובי המרווח תמצאו סלון מוזיקלי עם פסנתר מפואר, ספות וינטג’ מרופדות וספריה ענקית המלאה בספרים מרתקים שאי אפשר להפסיק לקרוא.

הסוויטות המרווחות בקומת הקרקע כוללות מרפסת מהממת טובלת בירק שתאפשר לכם לבלות בחוץ בלי לסבול מהחום הכבד.

אם תעלו במדרגות השיש המפוארות תגלו ארבע סוויטות רחבות ידיים נוספות עם ספות קטיפה יוקרתיות, יצירות אמנות מרהיבות, מיטות "מרחפות" בעיצוב מתוחכם, וחדר אמבטיה מפואר עם כיור משיש ומוצרי טיפוח יוקרתיים.

פינוקים מיוחדים כמו שוקולד בעבודת יד, קפה אורגני הנקלה במקום ובשמים אקסקלוסיביים שתמצאו בכל חדר יגרמו לכם להרגיש כמו בני אצולה אמיתיים.

אבל גולת הכותרת של המלון היא ללא ספק גינת הגג המרהיבה.

תמצאו את עצמכם בתוך ג’ונגל פראי הצבוע בכל גווני הירוק האפשריים בלב העיר הסואנת ושוקקת החיים, תוכלו להתכרבל בנוחות בכיסאות השיזוף הנוחים, להתרענן במקלחת חוץ מעוצבת ולהרגיש שאתם נמצאים בגן עדן.

4

The Modernist Athens

אווירה נעימה
שקט
המלון הזה שוכן ברחוב צדדי, שקט ופסטורלי במבנה שאכלס בעבר את השגרירות הקנדית, אבל בעיצוב המודרני והאופנתי שלו לא תמצאו שום דבר מיושן, ארכאי ואפרורי.

החדרים הצבועים בגווני שחור-לבן מצטיינים בדקדקנות יפנית ובהקפדה על כל פרט. לרשות אורחי המלון עומדים מגוון חדרים בגדלים שונים עם נוף מהמם הנשקף מהחלון.

כל מתקני הנוחות המודרניים של המלון מיוצרים על ידי אמנים ובעלי מלאכה מקומיים מאתונה.

תוכלו ללגום תה יווני אמיתי, להתהלך על אריחי אבן המיוצרים באזור, להביט על טפטים המעוטרים על ידי ציירים מקומיים ולשמוע ברמקול מוזיקה יוונית אותנטית הנבחרה בקפידה על ידי די.ג’יי מקומי.

בקפה הממוקם בקומה הראשונה תוכלו ליהנות מארוחת בוקר צנועה וקערת בריאות מזינה ולעבוד מרחוק עם המחשב הנייד באווירה נעימה ונינוחה.

על גג המבנה תמצאו פינת ישיבה והתרגעות מפנקת שתאפשר לכם לנשום אוויר צח, להשקיף על הגלריה הלאומית וקו הרקיע הרבגוני של אתונה.

הצוות המקצועי והקשוב יעמוד לרשותכם מסביב לשעון וישקיע כל מאמץ כדי שתהיו מרוצים מהשהות שלכם במלון. 

5

Perianth Hotel

נוף מנצח
מיקום מעולה
המרפסות המעוקלות של פנינת הבאוהאוס הזאת משקיפות על סצינת בתי הקפה השוקקת של כיכר AgiaIrini.Content

המלון נקרא על שם הכנסייה בעלת הכיפה המרשימה החולשת על הכיכר האלגנטית. עיצוב הוינטג’ הנוצץ והנוסטלגי של המלון נוצר בהשראת שנות ה-30 ומשלב בין שיש שחור מהודר, ריצוף טראצו אפור בניחוח רטרו, גופי תאורה מפורזלים בצבע ברונזה עם ספות בצבע ירוק כהה, טקסטיל בצבע ירוק מרווה ופריטי אמנות מודרנית המוסיפים נגיעה עכשווית רעננה וקלילה.

אורחי המלון יכולים לקחת חלק בסדנאות יוגה, מדיטציה ואומנויות לחימה ללא כל עלות במרכז הזן המרגיע והשלו. תוכלו ליהנות מתפריט בריאות שעושה טוב לגוף ולנפש במסעדה המצוינת של המלון.

המיקום המנצח של המלון למרגלות האקרופוליס המפורסם מספק נקודת יציאה מושלמת להיכרות מעמיקה עם מרכז העיר ההיסטורי של אתונה והרובעים המודרניים שלה.

צוות קונסיירז’ מנוסה ומיומן שחי ונושם את העיר ישמח לעזור לכם ליהנות ממיטב הברים, הטברנות, הגלריות והשווקים באזור ויהפוך את הטיול שלכם לבלתי נשכח. 

6

NEW Hotel

עיצוב ייחודי
אוכל מעולה
למרות שהמלון הזה שנבנה בשנת 2011 כבר לא ממש מצדיק את שמו ונושא את התואר המלון החדש ביותר בעיר, אין ספק שהעיצוב הייחודי, המקורי ויוצא הדופן שלו ממשיך לגנוב את ההצגה ולסובב ראשים עד היום.

המלון שנבנה על ידי האחים קמפאנה מברזיל מעוצב בסגנון "פאבלה שיק" לטיני והוא מביא איתו אווירת קרנבל חגיגית, צבעונית ותוססת למרכז אתונה.

אם נמאס לכם מבתי מלון אפרוריים וחסרי מעוף בעיצוב משמים ושגרתי, תרגישו בבית במלון המגניב הזה שהעיצוב היצירתי, הטרנדי ומלא ההומור שלו ימלא אתכם בהמון מצב רוח חיובי ואנרגיות טובות.

הצוות הידידותי ישמח להמליץ לכם כל הגלריות, החנויות והמסעדות השוות והטרנדיות ביותר בעיר ויעשה הכול כדי שתהנו מהשהות שלכם במלון.

אבל תשמחו לשמוע שאתם ממש לא חייבים לצאת מהמלון כדי לאכול טוב. מסעדת הגג המדליקה של המלון הפכה למעוז היפסטרים ומביני עניין שבאים אליה לבראנץ’ קליל בסופ"ש ונהנים מכריך "קרוק מיסייה" מושחת עם שוט בלאדי מרי ומגוון קוקטיילים יצירתיים עם שילובים חצופים וטעמים בועטים.

על הדרך תוכלו ליהנות מספר טוב ופריטי אמנות עכשוויים בגלל שהמסעדה הזאת משמשת גם בתור ספריה מרתקת. אורחים צעירים והרפתקנים ברוחם יעופו על האווירה התוססת והכיפית להפליא של המלון הזה. 

7

The Foundry Suites

מלון סוויטות
מטבח מאובזר
מלון הדירות הייחודי הזה ממוקם ברחוב צר, שקט ונסתר מהעין המבטיח דיסקרטיות ופרטיות מלאה. הוא שוכן במבנה עתיק שאכלס בעבר בית יציקה ועבר שיפוץ וחידוש נרחב.

המבנה בולט בנוף בזכות אריחי האבן החשופים, חלונות הענק הפנורמיים והצמחים המטפסים המעטרים את קירותיו.

העיצוב הפנימי לא פחות מרשים ומורכב מתמהיל מסקרן של עתיקות מרהיבות, טפטים ססגוניים ופריטי ריהוט מעץ המעדנים את האלמנטים התעשייתיים של המבנה המקורי ומוסיפים לו אופי ואלגנטיות.

המלון מכיל 12 סוויטות בלבד המזכירות דירות נופש נוחות ומאובזרות היטב עם מטבח חדיש ופינת עבודה נוחה עם שפע אור שמש טבעי.

ארוחת בוקר עשירה ומפנקת מוגשת ישירות לחדר או לגינת הגג הקסומה שממנה נשקף נוף מרהיב של הפרתנון המגלה בכל הדרו.

מדובר במקום מפלט מושלם בלב העיר שבו תוכלו להביט על אתונה ממעוף הציפור ולהתפעל מהשקיעה המרהיבה יחד עם יין יווני משובח (המגיע ממרתף היינות של המלון) ומפיצות מדהימות הנאפות בתנור עצים מיוחד.

8

The Margi

אתר נופש מבוקש
ספא מפנק
המלון היוקרתי הזה משקיף על אחת מפנינות הטבע המרהיבות ביותר באזור אתונה- אגם ווליגמני עוצר הנשימה.

מדובר באתר הנופש הנחשק והמבוקש ביותר בריביירה של אתונה בזכות המיקום המנצח, הנופים המהפנטים והשירות המעולה.

מאז שהמלון פתח את דלתותיו בשנות ה-60 של המאה הקודמת, הוא מושך אליו אנשים אמידים, כוכבים ידועים ושועי עולם שרוצים ליהנות מחופשה אקסקלוסיבית ומפנקת באתונה.

תוכלו לפגוש אותם לוגמים שייק פירות מרענו ומנהלים שיחה נעימה בבר Malabar לצד הבריכה, תופסים שקט ושלווה בחצר הפנימית המקסימה או נהנים מארוחה בלתי נשכחת במסעדה המהודרת של המלון המכילה 9 שולחנות בלבד.

המסעדה מגישה מנות משובחות המתבססות על מיטב התוצרת המקומית הגדלה בחווה האורגנית של המלון.

חיפוי העץ המעודן והאלגנטי בתוך החדרים יוצר אווירה נעימה, חמימה ומזמינה והנוף המשגע הנשקף מהמרפסת לעבר הבריכה או חורשת האורנים הסמוכה יהפוך לגולת הכותרת של השהייה שלכם.

תוכלו להרפות את הגוף והנפש וליהנות מעיסוי מפנק בספא היוקרתי המעוצב בהשראה אסייתית.

בקיץ תוכלו להתכרבל בנוחות על מיטת השיזוף המפנקת בבר Krabo הממוקם על צוק תלול המשקיף על המפרץ, ליהנות מקרני השמש הרכה והמלטפת ולהרגיש כאילו אתם נמצאים בסנטוריני או במיקונוס.

מדריך מקיף: איך לבחור מלון מומלץ באתונה? 

לאתונה יש פנים רבות שכדאי לחוות ולהכיר. מדובר בעיר של סתירות וניגודים המעניקים לה קסם ייחודי וכל מי שמבקר באתונה מתחבר לצד אחר שלה.

שיטוט רגלי במשולש התיירותי הקלאסי במרכז ההיסטורי של העיר (השכונות פלאקה, תיסיו, פסירי) חושף ארכיטקטורה רבגונית ומגוונת משלל תקופות שונות. אחוזות מפוארות, מטופחות ושמורות היטב לצד מבנים מוזנחים ובלויים שידעו ימים יפים יותר ושימי הזוהר שלהם נשארו הרחק מאחור.

מרכזי קניות וקניונים מודרניים נמצאים בסמיכות לחנויות משפחתיות קטנטנות, מסעדות יוקרה בינלאומיות נמצאות במרחק כמה צעדים מטברנות מסורתיות שבהם תוכלו לשבור צלחות לצלילי נגינת הבוזוקי.

כל אלה מתקיימים וחיים בשלום זה לצד זה כדי ליצור שילוב שובה עין ויחיד במינו שקשה לעמוד בפניו. 

אתונה היא אחת מהערים העתיקות ביותר בעולם שאי אפשר להתחרות בהיסטוריה ובמורשת המפוארת שלה.

מדובר בערש הדמוקרטיה, התרבות המערבית והמיתולוגיה היוונית שהייתה אחת מערי המדינה החשובות והמשפיעות ביותר ביוון העתיקה והפכה לביתם של כמה מהוגי הדעות ואנשי הרוח המבריקים ביותר בתולדות האנושות.

המוני תיירים נוהרים לבירת יוון מכל רחבי העולם כדי לחזות בכמה מהפלאים הארכיאולוגיים והאתרים ההיסטוריים המפורסמים ביותר בעולם המנציחים את תור הזהב של יוון העתיקה.

אבל לצד המורשת ההיסטורית והתרבותית והארכיטקטורה המפוארת, אתונה מציעה גם פנינות טבע מהממות, חיי לילה תוססים ועשירים וחגיגה של צבעים, ניחוחות וצלילים ים תיכוניים שאי אפשר להביע במילים.

האווירה הסוחפת והמכשפת של אתונה גורמת לכל מי שמבקר בה להתאהב בעיר ממבט ראשון ולרצות לחזור אליה שוב ושוב. 

מבחר אפשרויות הלינה העצום והמבלבל במטרופולין הענק יכול להפוך את בחירת המלון המושלם עבורכם לכאב ראש רציני. כשלוקחים בחשבון שאתונה היא פסיפס ענקי של שכונות ורובעים שונים שלכל אחד מהם יש אופי, קסם וצביון ייחודי משלו, חשוב להקדיש זמן, מחשבה ותשומת לב לבחירת מקום ואזור הלינה המתאים ביותר להעדפות האישיות, ליעדי הטיול ולצרכים שלכם.

אם קפצתם לסופ"ש באתונה ואתם רוצים לסמן וי על כל אתרי החובה, כדאי לבחור במלון הממוקם במרכז העיר במרחק הליכה מכל האטרקציות המרכזיות של העיר כך שתהיו קרוב למוקד ההתרחשות והעניינים.

לעומת זאת, אם ביקור באתונה הוא רק הספתח לחופשה ארוכה באיי יוון, זה רעיון טוב ללכת על מלון בעיר הנמל פיראוס, שם תוכלו לתפוס בקלות מעבורת שתביא אתכם ליד הבא בטיול שלכם.

אם אתם רוצים לשלב היסטוריה, תרבות וקניות עם חופשת בטן גב ונופים חלומיים, ריזורט מפנק על קו החוף הריביירה המדהימה של אתונה יסגור לכם את הפינה בצורה מושלמת.

אז החלטתם להגיד יאסו לאתונה ואתם מחפשים את המלון המושלם בבירת יוון, אבל אין לכם מושג מאיפה מתחילים ומה צריך לקחת בחשבון?

אנחנו הולכים לעשות קצת סדר ולהסביר לכם את כל מה שצריך לדעת כדי להיסגר על מקום הלינה הנכון והמתאים ביותר עבורכם שיעזור להפיק את המירב מהביקור שלכם בבירת יוון. 

איפה לישון באתונה? מקומות לינה מומלצים 

אם אתם קצרים בזמן ואין לכם כוח לקרוא מגילה ארוכה, לפניכם סיכום תמציתי של אזורי ומקומות הלינה השווים והטובים ביותר בבירת יוון:

  • אם זה הביקור הראשון שלכם באתונה, מומלץ ללון באזורים הבאים: פלאקה (Plaka),מונסטירקי (Monastiraki),סינטגמה (Syntagma), קוקאקי (Koukaki),קולונאקי (Kolonaki) ופסירי (Psirri). מדובר בשכונות יפות וציוריות שנעים לטייל בהן. הן ממוקמות במרכז העיר קרוב לכל האתרים ההיסטוריים החשובים שחייבים לראות ומלאות בבתי קפה, מסעדות, גלריות וחנויות. רוב המלונות הטובים והמומלצים ביותר באתונה מרוכזים בשכונות היוקרתיות האלה.
  • אתר Booking.com הוא המקום הטוב ביותר להזמין את המלון שלכם באתונה בכלום זמן וללא מאמץ.
  • מלון היוקרה הטוב ביותר באתונה: Hotel Grande Bretagne
  • מלון החוף הטוב ביותר ליד אתונה: Four Seasons Astir Palace
  • מקומות הלינה הטובים ביותר למשפחות: Ava Hotel and Suites, Grecotel Pallas Athena
  • מלון הבוטיק הטוב ביותר באתונה: AthensWas Hote
  • המלון הזול הטוב ביותר באתונה: Phaedra Hotel
  • המלון הטוב ביותר באתונה לזוגות בירח דבש: Andronis Athens (שכונת פסירי)
  • המלון עם התצפית הטובה ביותר על האקרופוליס: AthensWas Hotel (רובע פלאקה)
  • המסעדות הטובות ביותר באתונה: Psarras Tavern, GerostouMoria (רובע פלאקה)
  • הברים הטובים ביותר באתונה: Brettos (רובע פלאקה), Baba Au Rum(שכונת מונסטיראקי)

השכונות השוות והמומלצות ביותר באתונה שחייבים להכיר…

השכונות הטובות ביותר לתיירים המבקרים באתונה ורוצים לחוות את הקסם שלה בצורה מלאה הן פלאקה, מונסטיראקי, סינטגמה, קולונאקי ופסירי. אתונה יכולה להיות נקודת יציאה מצינת אל איי יוון היפהפיים, אבל גם אם אתם צריכים לתפוס מעבורת מוקדם בבוקר, אתם ממש לא חייבים ללון בנמל פיראוס.

תמיד תוכלו לעלות על מונית או להשתמש ברכבת התחתית (המתחילה לעבוד מוקדם בבוקר) כדי להגיע במהירות ובקלות לנמל, לכן מומלץ בחום לשהות במרכז העיר. 

האזורים הטובים ביותר להיכרות עם האטרקציות ואתרי התיירות של העיר

כמעט בכל שכונה באתונה תמצאו שריד לעבר המפואר שלה או מוזיאון מרתק, אבל בשכונות פלאקה ומונסטיראקי מרוכזות רוב האטרקציות המפורסמות והפופולריות ביותר של העיר שאסור לפספס.

הן נמצאות בלב המרכז ההיסטורי של אתונה העתיקה ובמרחק הליכה קצרה מהאקרופוליס- אחד מסמלי העיר והמבנים העתיקים המפורסמים ביותר בעולם.

השכונות פלאקה, מונסטיראקי וקוקאקי שוכנות למגלות האקרופוליס ומשקיפות על מקדש הפרתנון המרהיב.

זה אומר שתוכלו ליהנות מנופים עוצרי נשימה של הפרתנון ישירות מהמרפסת במלון או כשאתם נהנים מארוחה טובה ולוגמים משקה מרענן באחד מהברים והמסעדות הפזורים בשכונות הקסומות האלה. 

אזורי הקניות הטובים ביותר באתונה

שכונות מונסיטראקי וקולונאקי מספקות את אפשרויות השופינג הטובות ביותר בבירת יוון. רובע מונסטיראקי הוא אזור הקניות הידוע והעמוס ביותר באתונה בזכות מדרחוב Ermou-שדרת הקניות הגדולה והמפורסמת ביותר באתונה הנמתחת לאורך 1.5 ק"מ והפכה למוקד עלייה לרגל לחובבי שופינג.

אל תפספסו גם את שוק הפשפשים ברחוב Ifestou שבו תוכלו למצוא שלל מציאות, מזכרות ומעדנים מקומיים במחירים מצחיקים. שכונת קולונאקי היא האלגנטית, השיקית והיוקרתית ביותר בעיר והיא מתאימה כמו כפפה ליד לחובבי יוקרה ואופנה עילית.

לאורך הרחובות Voukourestiou ו- Stadiou תמצאו עשרות בתי אופנה מהמפורסמים והיוקרתיים ביותר בעולם ובית הכלבו היוקרתי Attica מציעה שלל מותגי על מפורסמים. 

האזורים הטובים ביותר למשפחות

השכונות פלאקה, מונסטיראקי וסינטגמה יכולות להיות בחירה מצוינת למשפחות. מדובר ברובעים תיירותיים בטוחים במיוחד' הנמצאים במרחק הליכה ממוקדי העניין והמשיכה העיקריים של העיר והנגישים במיוחד לתחבורה הציבורית הנוחה והיעילה של אתונה.

בנוסף, הן מציעות שפע מסעדות, אטרקציות ומקומות בילוי לכל גיל ותקציב. מומלץ להימנע מלהזמין מלון בפרברים המרוחקים יותר של העיר שנוטים להיות מוזנחים, מלוכלכים ופחות בטוחים ונעימים .

האזורים הטובים ביותר לחוות את העיר כמו מקומיים

אם אתם רוצים להתרחק מהרעש וההמולה באתרי התיירות הסואנים והצפופים במרכז העיר, מומלץ להתמקד בשכונות קוקאקי וקולונאקי.

רובע Koukaki גדוש במסעדות, טברנות ובתי קפה מקומיים ואינו מרוחק יותר מדי מהמוזיאונים והאטרקציות של העיר. תוכלו ליהנות משקט ושלווה בשכונה הפסטורלית הזאת ולשטף את העיניים בנופים מדהימים של הפרתנון.

קולונאקי היא שכונת מגורים יוקרתית יותר שבה תמצאו שלל בוטיקים יוקרתיים, מסעדות אופנתיות ומוזיאונים יוקרתיים. מדובר באזור נעים מאוד להליכה, אבל קחו בחשבון שבגלל שהשכונה ממוקמת על גבעה, תצטרכו לטפס על לא מעט מדרגות כדי להכיר אותה לעומק. 

האזורים הטובים ביותר לאכול בחוץ וליהנות מחיי לילה תוססים

עם רדת החשכה, אתונה משנה את פניה, מסירה את המעטה הקלאסי והמחויט שלה והופכת לזירת בילויים מרגשת ומפתיעה. רובע מונסטיראקי מספק שילוב מנצח של אוכל טעים ואיכותי עם אווירה קסומה ורומנטית.

תוכלו ליהנות מבילוי בלתי נשכח בשלל הטברנות המסורתיות ובתי הקפה הנעימים המושכים אליהם תיירים ותושבים מקומיים כאחד.

שכונת פסירי (Psirri) הפכה למוקד הבילויים וחיי הלילה של אתונה והיא מושכת אליה בליינים וציפורי לילה בזכות טונות של ברים מגניבים, מועדוני ריקודים, בתי קפה טרנדיים ומסעדות מעולות המרוכזים סביב כיכר הגיבורים (Plateia Iroon).

האזורים הטובים ביותר לגיחות קצרות

אם יש לכם יום אחד או שניים בלבד באתונה ואתם רוצים לראות את המיטב ממה שיש לעיר להציע בלי להתברבר ולהתפזר יותר מדי, מומלץ ללון בשכונות מונסטיראקי וסינטגמה.

מדובר באזורים מרכזיים המקושרים היטב לתחבורה הציבורית ומאפשרים להגיע בקלות ובמהירות לכל חלקי העיר.

ניתן להגיע לתחנת מונסטיראקי בקו מטרו ישיר משדה התעופה ומהתחנה הזאת גם יוצאות רכבות לנמל פיראוס בו תוכלו לקחת מעבורת לאיי יוון. גם תחנת סינטגמה מקושרת היטב לשדה התעופה ולאטרקציות העיקריות בעיר. 

טיפים שימושיים שיעזרו לכם לחסוך המון כסף בבירת יוון!

בניגוד לאיים יקרים ויוקרתיים כמו סנטוריני ומיקונוס, אתונה ידועה במחירים הנגישים והסבירים שלה.

עם זאת, אף פעם לא מזיק ללמוד איך לחסוך כסף בטיול הבא שלכם באתונה וליהנות מכל מה שיכולה להציע העיר התוססת, הצבעונית והמרתקת הזאת בלי לקרוע את הכיס ולרוקן את הארנק.

כל הסוד הוא לתכנן בחוכמה את הטיול שלכם ולהתנהג כמו התושבים המקומיים. לפניכם כמה עצות זהב לטיול זול בבירת יוון:

תדלגו על מלכודות תיירים המציעות אוכל בינוני במחירים מנופחים

כמו כל עיר מתוירת אחרת, גם בירת יוון מלאה במלכודות תיירים שישאירו אתכם עם כיסים ריקים וטעם מר בפה.

איך לדעת באופן מיידי את רמת המחירים של המסעדה שנכנסתם אליה בלי להסתבך ולשבור את הראש? פשוט מאוד, תוכלו להסתמך על כלל האצבע הגאוני הבא: תבדקו את מחיר מנת הלחם והסלט היווני.

אם קערת הלחם עולה 0.5 אירו והסלט היווני עולה פחות מ-7 אירו, מדובר במסעדה זולה שתוכלו לאכול בה ארוחה טובה בלי להוציא הון תועפות. אם הלחם עולה אירו אחד ומחיר מנת הסלט הוא 7 עד 8.50 אירו, מדובר במחירים סבירים ושפויים שאפשר לחיות איתם בשלום.

אבל אם המסעדה גובה יותר על שתי המנות הפשוטות והבסיסיות האלה, סימן שמדובר במסעדה יקרה עם מחירים גבוהים ומופקעים. זה כל הסיפור. 

תאכלו בזול בדוכני רחוב

בכל פינה באתונה תמצאו אוכל רחוב זול, טעים ומשביע שכיף לזלול על הדרך ושימלא אתכם לאורך כל היום. מדובר בחבל הצלה אמיתי למטיילים עם תקציב נמוך שלא יכולים להרשות לעצמכם לאכול במסעדות יקרות.

תוכלו לבזבז פחות מ-10 אירו ביום, ליהנות מאוכל טעים ולא להישאר רעבים במהלך הטיול שלכם באתונה. 

תשכרו קטנוע

מדובר בדרך המושלמת להתנייד ברחבי וסביבות העיר בלי לעמוד שעות בפקקים האינסופיים. רק תקפידו לרכוב בזהירות ולא לצפצף על החוקים ואתם מסודרים. 

תתרחקו ממסלולי התיירות השחוקים

לאחר שסימנתם וי על כל אתרי החובה והאטרקציות הפופולריות, תרשו לעצמכם להתרחק מנחילי התיירים ולהתרשם מפינות חמד נסתרות ופחות מוכרות באתונה.

תוכלו להתערבב עם המקומיים, לגלות צדדים חדשים של העיר הענקית ולמצוא מסעדות, בתי קפה ומקומות לינה במחירים הרבה יותר נוחים ומשתלמים. 

הזמינו מעבורות לילה

אם אתונה היא היעד הראשון שלכם במסע ארוך בין איי יוון הנפלאים, מומלץ בחום לקחת מעבורת לילה בתעריף מוזל.

לעתים, כרטיס למעבורת לילה עולה חצי מהתעריף הרגיל בשעות היום, כך שתוכלו לחסוך לא מעט כסף. אבל זה רק קצה הקרחון. נסיעה במעבורת לילה גם תחסוך לכם את עלות הלינה במלון, כך שמדובר ברווח כפול!

תנצלו לטובתכם כרטיסי הנחות משתלמים

בהתאם לאורך החופשה שלכם באתונה והמקומות שתטיילו בהם, מומלץ לחפש כרטיסי תיירים שונים המאפשרים גישה לאטרקציות המרכזיות של העיר או נסיעה חינם בתחבורה הציבורית.

חלק מהכרטיסים מאפשרים לדלג על התורים הארוכים בכניסה לאקרופוליס ולאתרים מפורסמים והומי אדם אחרים, כך שתוכלו לחסוך לעצמכם ים כסף וזמן יקר. 

תשתמשו בתחבורה הציבורית

מערכת התחבורה הציבורית המפותחת והמתקדמת של אתונה יעילה, נוחה ופשוטה להתמצאות, ולא פחות חשוב גם די זולה ונגישה.

במקום לשכור רכב ולעמוד שעות ארוכות בפקקים הבלתי נגמרים או לחטוף כאב ראש מהצפצופים הבלתי פוסקים של הנהגים היווניים חסרי הסבלנות, תעשו לעצמכם טובה ותשתמשו בתחבורה הציבורית.

היא מקשרת את כל האטרקציות העיקריות וחלקי העיר ותוכלו להתנייד בקלות ובמהירות ברחבי אתונה. כמובן שזה יעלה לכם הרבה פחות מנסיעה במונית. 

תבקרו בעיר מחוץ לעונת השיא

בחודשי הקיץ התיירים נוהרים בהמוניהם לאתונה ומחירי הטיסות והמלונות מזנקים בפראות.

מזג האוויר הנוח באתונה מאפשר ליהנות ממנה בכל ימות השנה, ולכן מומלץ לטוס לאתונה מחוץ לעונת השיא וליהנות ממחירים זולים ומשתלמים יותר, מה שיכול להיות פתרון מעולה אם יש לכם תקציב מוגבל ומצומצם.

תשהו אצל המקומיים

תופעת ה-" Couchsurfing" הולכת וצוברת תאוצה ביוון בכלל ובאתונה בפרט. מדובר בדרך נהדרת ללון בחינם אצל מארח מקומי ולגלות את יוון האמיתית והאותנטית כפי שהמקומיים חווים אותה. וכל זה בלי שתצטרכו להוציא שקל על בית מלון. 

תקנו אלכוהול בחנויות

בקבוק יין מקומי טוב יעלה לכם 4 אירו בסופר, זה הרבה יותר זול מלבלות כל ערב בבר או פאב טרנדי המגיש משקאות במחירים מופקעים. 

תנצלו את כרטיס הסטודנטים הבינלאומי שלכם

אם החלטתם לנצל את החופשה מהלימודים לביקור קצרצר באתונה, אל תשכחו להצטייד בכרטיס סטודנטים בינלאומי (ISIC) המציע שלל הנחות והטבות כמו דמי כניסה מוזלים למגוון מוזיאונים ואטרקציות תיירותיות. המאמץ הקטן הזה ישתלם לכם בגדול!

תבקרו באטרקציות חינמיות

חלק מהמוזיאונים פותחים את שעריהם לקהל הרחב לגמרי בחינם בימים מסוימים בשבוע. תבררו מראש את הלו"ז שלהם ותוכלו לחסוך המון כסף. 

תרכשו כרטיסים משולבים

כמה מהאתרים ההיסטוריים והארכיאולוגיים החשובים והפופולריים ביותר באתונה מציעים כרטיסים משולבים המציעים כניסה לכמה אטרקציות שונות במחיר מופחת. זה הרבה יותר נוח, חסכוני ומשתלם מלהתייבש בתורים הארוכים ולרכוש בנפרד כרטיס במחיר מלא לכל אטרקציה.

אל תשכחו להמיר נקודות נוסע מתמיד שצברתם

אם אתם תיירים מנוסים החורשים את העולם ומבלים זמן רב בשחקים, אל תשכחו לנצל את נקודות הנוסע המתמיד שצברתם ולהמיר אותם להנחות אטרקטיביות עבור טיסות, לינה במלונות וכו’. מדובר בדרך מעולה להוזיל את עלות הטיול שלכם. 

תביאו איתכם בקבוק שתייה אישי

מי הברז באתונה בטוחים וראויים לשתייה, כך שתוכלו לקחת בקבוק שתייה רב פעמי כדי לא לסחוב שישיות מים מינרליים מהסופר ולהתעסק עם טונות בקבוקי פלסטיק מזהמים.

טיול באתונה בשלושה תקציבים שונים 

יד מחזיקה שטרות צבעוניים של יורו בסכומים שונים

לא משנה מה התקציב שלכם, תוכלו לתכנן את הטיול שלכם בהתאם ולהנות מכל מה שיש לאתונה לבציע לכם:

תקציב נמוך

אתונה היא יעד מושלם לטיולים בתקציב נמוך בזכות המחירים הסבירים והאטרקטיביים הנמוכים בהרבה מבירות אירופאיות אחרות. אם אתם רוצים לצאת לטיול תרמילאים בבירת יוון, תוכלו להסתפק בתקציב של 40 עד 60 אירו ביום.

כמובן שזה בהנחה שתלונו בהוסטל צנוע, תסתפקו באוכל הרחוב המשגע של אתונה או שתבשלו בעצמכם חלק מהארוחות שלכם, תשתמשו בתחבורה הציבורית כדי להתנייד ברחבי העיר ותגבילו את עצמכם בעיקר לאטרקציות חינמיות והליכה נינוחה בין האתרים ההיסטוריים והתרבותיים הנפלאים של העיר.

כדי להוזיל את עלות הטיול, מומלץ בחום להימנע מלנסוע לאתונה בחודשי הקיץ העמוסים בהם המחירים מרקיעים שחקים והביקוש למלונות וטיסות לעיר שובר שיאים. כמובן שאם תרצו ליהנות מסצינת חיי הלילה הפרועה והתוססת של העיר, תצטרכו להגדיל את התקציב שלכם. 

תקציב ממוצע

תייר ממוצע יוכל ליהנות מכל מה שיש לאתונה להציע בתקציב יומי של 100 עד 130 אירו. תוכלו להרשות לעצמכם לבקר באתרי העתיקות והמוזיאונים המפורסמים של העיר, לשהות בדירת Airbnb איכותית או חדר נקי ומסודר באכסניה טובה במיקום נוח בעיר ולצאת לאכול בחוץ מדי פעם באחת מהמסעדות והטברנות המפוזרות ברחבי העיר. 

תקציב גבוה

אם החלטתם ללכת על כל הקופה ולהתפנק בטיול יוקרתי בלי לחסוך ולהגביל את עצמכם בשום דבר, תצטרכו לכוון לתקציב יומי של 235 אירו. בסכום הזה תוכלו להזמין חדר במלון ארבעה או חמישה כוכבים יוקרתי, לאכול במיטב המסעדות בעיר, לשתות אלכוהול בלי הגבלה ולקחת חלק בשלל פעילויות ייחודיות וסיורים מודרכים בתשלום.

תסעו ממקום למקום ברכב שכור ותהנו מהחיים הטובים! אפשרויות הלינה, הבידור והבילוי באתונה מגוונות במיוחד ומתאימות לכל טעם, כיס והעדפה, כך שכל אחד יוכל לתכנן טיול מהנה ה"תפור" לצרכים, לתחומי העניין ולתקציב העומד לרשותו.

העלות של טיול באתונה 

העלות הכוללת של הטיול שלכם לאתונה תלויה כמובן במספר גורמים. הנה העיקריים שבהם:

מחירי לינה

עלות החדר תלויה בסוג, רמת ומיקום המלון והשירותים שהוא מספק. תמורת הוסטל פשוט מחוץ לעונת השיא תצטרכו להיפרד מסכום של 15-20 אירו ללילה, אבל בחודשי יולי-אוגוסט העמוסים והמבוקשים המחיר צפוי לזנק באופן משמעותי.

עלות חדר במלון פשוט בתקציב נמוך נעה בין 40 ל-60 אירו ללילה. רוב המלונות באתונה מספקים שירותים ומתקנים בסיסיים כמו חיבור Wi-Fi בחינם, טלוויזיה, חדר שירותים פרטי, שקעים חשמליים ולעתים גם ארוחת בוקר הכלולה במחיר.

אם תרצו להזמין דירת Airbnb טובה לא הרחק ממרכז העיר, תצטרכו להוציא לפחות 70 אירו ללילה. 

אוכל

יוון ידועה במטבח הים תיכוני הצבעוני, השמח והמזין שלה המתבסס על ירקות עונתיים טריים (כמו זיתים), מאכלי ים ודגים, לחם ומאפים משגעים, בשרים צלויים והמון גבינת פטה ויוגורט ביתי.

באתונה תוכלו למצוא מגוון מסחרר של דוכני אוכל רחוב איכותיים שבהם תוכלו לאכול בזול. תמורת 2 עד 5 אירו תוכלו ליהנות מסופלאקי, גירוס (השווארמה היוונית) או קבב עסיסי. תוכלו ליהנות מאוכל רחוב טעים ומשביע בתקציב יומי של פחות מ-10 אירו. 

אם בחרתם לאכול במסעדה מקומית המתמחה במטבח יווני אותנטי, תצטרכו לשלם 8 עד 12 אירו עבור מנה מסורתית כמו מוסקה ו-2 עד 4 אירו נוספים תמורת כוס יין.

כדי לנשנש סלט יווני אמיתי תצטרכו להיפרד מ-6 עד 8 אירו. מנת דגים ופירות ים תהיה יקרה יותר ותעלה בסביבות 17 עד 22 אירו.

רוב המסעדות גובות תשלום נוסף על סלסלת לחם שתעלה לכם בין 0.5 עד 1.50 אירו וכדי להרוות את צימאונכם עם בקבוק מים מינרליים תצטרכו לשלם 2 אירו. 

ארוחה במסעדת מזון מהיר כמו מקדונלדס עולה בערך 7 אירו. פיצה גדולה תעלה לכם 8-10 אירו ואם בא לכם לטעום מטבח הודי, סיני או מזרח תיכוני, תצטרכו להוציא 6 אירו על מנה עיקרית. 

אם אתם רוצים ליהנות מחגיגה יוונית אמיתית ולרקוד לצלילי הבוזוקי בטברנה יוונית אותנטית, תצטרכו להוציא סכום מכובד של 12 עד 20 אירו. כמובן שתצטרכו לשלם הרבה יותר על ארוחה במסעדת שף יוקרתית. 

כוס בירה צוננת תעלה לכם 2- 4 אירו בעוד שכדי ללגום קפוצ’ינו או לאטה ולהשקיף על הפרתנון והשקיעה המהפנטת, תצטרכו להיפרד מ-3 עד 4 אירו. המחיר של בקבוק מים מינרליים בסופר הוא 0.5 אירו. 

אם אתם מתכננים לבשל לעצמכם ולוותר על אכילה בחוץ, מצרכים לשבוע יעלו לכם בערך 30-50 אירו. מדובר בסל מצרכים בסיסי הכולל אטריות, ירקות טריים, עוף וכו’.

בסך הכול, זה ממש לא בשמיים לאכול בזול באתונה המציעה שפע אדיר של מסעדות, טברנות בתי קפה ודוכני אוכל המגישים אוכל מצוין במחירים נגישים ומתאימים לכל כיס.

התניידות ותחבורה באתונה 

אוטובוס תיירים כחול דו קומתי וברקע האקרופוליס של אתונה

ישנם כמה דרכים להתנייד בזמן טיול באתונה:

תחבורה ציבורית

מערכת התחבורה הציבורית באתונה חדשנית ויעילה להפליא. הדרך המהירה והנוחה ביותר לנוע ממקום למקום ברחבי העיר היא הרכבת התחתית המקשרת את כל חלקי העיר.

עלות נסיעה בודדת במטרו של אתונה היא 1.20 EUR. ניתן לרכוש גם כרטיס משולב לכמה אמצעי תחבורה שונים כמו רכבת תחתית, חשמלית ואוטובוסים.

קיימים כרטיסי נסיעה יומיים ושבועיים בתעריפים משתלמים. לא משנה באיזה כרטיס בחרתם, אל תשכחו לתקף אותו לפני הנסיעה.

אוטובוסים

באתונה פועלים אוטובוסים מודרניים וחדישים שיקחו אתכם כמעט לכל מקום בעיר. בתחנות רבות תמצאו שלטים אלקטרוניים עם זמן ההגעה הצפוי ומפה מפורטת של המסלול שהוא עובר.

קיימים קווי אוטובוס המחברים את שדה התעופה הבינלאומי של אתונה לכמה אתרים מרכזיים בעיר כמו כיכר סינטגמה ופיראוס.

מחיר כרטיס נסיעה בקווי שדה התעופה עומד על 6 אירו והם פועלים 24 שעות ביממה. קיימים גם אוטובוסים בינעירוניים המקשרים את בירת יוון עם ערים גדולות אחרות ברחבי המדינה כמו סלוניקי. 

רכבות

מערכת הרכבות ביוון אינה מפותחת במיוחד ביחס למדינות אירופאיות אחרות. אתם לא צפויים להשתמש יותר מדי ברכבות במהלך הטיול שלכם באתונה (אם לא להחשיב את הרכבת התחתית הנוחה והאמינה שתאפשר להתנייד במהירות ברחבי העיר), אלא אם כן תרצו להגיע לערים מרכזיות אחרות ביוון. נסיעה ברכבת מהירה בין אתונה סלוניקי בצפון יוון לוקחת 4.5 שעות ועולה 20 אירו.

מעבורות

מדובר בדרך הנוחה והיעילה ביותר לטייל בין האיים היווניים. הפלגה קצרה של כמה שעות תביא אתכם לשלל איים קסומים, שלווים ופסטורליים שבהם תוכלו ליהנות מחופים זהובים, מי טורקיז צלולים ומפרצים חלומיים ולהתרחק מהרעש וההמולה בעיר הומת האדם.

השער הימי העיקרי של אתונה הוא נמל פיראוס ממנו יוצאים מדי יום עשרות מעבורות וכלי שייט שונים לאיים מסביב. מומלץ בחום לערוך שייט קצר ונעים לאגינה, אגיסטרי, הידרה או לאחד מהאיים הקיקלאדיים מסביב לאתונה.

גם אם יש לכם הפלגת בוקר מפיראוס, עדיף להעביר את הלילה באתונה עצמה ולא בעיר הנמל הסואנת.

להגיע ממרכז אתונה לנמל פיראוס זה ממש לא סיפור ארוך וקשה, רק חשוב לבדוק מראש את זמן יציאת המעבורת שלכם ולתכנן את הנסיעה בהתאם כדי לא לפספס אותה. 

טיסה

תיירים המגיעים ליוון דרך האוויר נוחתים בשדה התעופה הבינלאומי של אתונה המרוחק כ-25 ק"מ מהעיר.

תוכלו להגיע בקלות ובנוחות מנמל התעופה למרכז העיר באמצעות אוטובוס, מטרו או מונית. משדה התעופה של אתונה תוכלו להמשיך בטיסות פנים לכל חלקי יוון. 

מוניות

אי אפשר לפספס את המוניות הצהובות החולפות בכבישי העיר. אומנם הן יקרות יותר מאמצעי תחבורה ציבורית אחרים כמו מטרו או אוטובוסים אך עדיין מדובר בדרך נוחה ופשוטה להתנייד ברחבי העיר.

רק אל תתביישו לבקש מהנהג להפעיל את המונה ולתת קבלה בסוף הנסיעה כנדרש על פי החוק ביוון. הדבר האחרון שאתם רוצים זה ליפול על נוכל שירצה לעקוץ אתכם.

השכת אופניים / קורקינטים חשמליים

שלל הגבעות התלולות וסמטאות האבן הצרות והמפותלות הופכות את אתונה לפחות ידידותית לרוכבי אופניים, אך עדיין מדובר בדרך כיפית ובריאה לגלות את העיר.

תוכלו למצוא סיורי אופניים וקורקינטים מודרכים שיעשירו את הטיול שלכם ויאפשרו לכם לראות את אתונה מזווית אחרת. 

השכרת רכב

אתם ממש לא זקוקים לרכב כדי להתנייד בתוך העיר הצפופה והסואנת, אבל אם תרצו לצאת לטיולים יומיים מחוץ לעיר או לטייל באזורים נוספים ביוון היבשתית, ייתכן שכדאי לשקול לשכור רכב.

תשמחו לשמוע שהשכרת רכב ביוון היא עסק די זול והתעריף הבסיסי מתחיל מ-20 אירו ומעלה ליום. רוב הרכבים הזמינים בעלי תיבת הילוכים ידנית וכדי לשכור רכב ביוון תצטרכו להיות בני 21 ומעלה ולהחזיק ברישיון נהיגה בינלאומי. חשוב לעשות סקר שוק רחב ולבחור בחברה מקצועית ואמינה שניתן לסמוך עליה. 

טרמפים

יוון היא אחת מהמדינות המתוירות ביותר בעולם, ולכן זה ממש לא נדיר לפגוש בטרמפיסטים המאותתים למכוניות בצדי הדרך. מדובר בדרך מקובלת ואפשרית להגיע ליעד שלכם, אבל חשוב לקחת בחשבון שתתקשו למצוא טרמפ באזורים מרוחקים, נידחים ופחות מתוירים .

מתי כדאי לבקר באתונה? 

האביב (אפריל -יוני) הוא ללא ספק התקופה הטובה והמומלצת ביותר לבקר בבירת יוון בזכות מזג האוויר הנעים. גם הסתיו (ספטמבר-אוקטובר) הוא זמן מעולה לביקור באתונה ותוכלו ליהנות ממזג אוויר נוח ללא גשמים חזקים והמוני תיירים הגודשים כל פינה בעיר. 

עונת השיא היא חודשי הקיץ כאשר המוני תיירים ממלאים את אתונה ומחירי המלונות מזנקים ומרקיעים שחקים. בחודשים יולי-אוגוסט תצטרכו להתמודד עם חום כבד ומעיק שיקשה עליכם ליהנות בצורה מלאה משלל האתרים המרתקים בעיר.

אפשר ליהנות מטיול באתונה גם בחודשי החורף (דצמבר-פברואר) בזכות האקלים הים-תיכוני הנוח והמתון. למרות הטמפרטורות הקרירות והגשמים הפוקדים את העיר, עדיין תוכלו ליהנות מימים שטופי שמש וטמפרטורה נעימה לטיולים רגליים ללא קור חריג שישבש את התוכניות שלכם.

וכמובן שגם המחירים צונחים, כך שתועלו למצוא דילים משתלמים ואטרקטיביים במיוחד.

מרץ-מאי 

הטמפרטורה הממוצעת באתונה בחודשי האביב נעה בין 5 ל-21 מעלות צלסיוס ומחירי הטיסות והמלונות בעיר נגישים ונוחים יותר בהשוואה לעונת השיא העמוסה.

לא תצטרכו להזיע בטירוף תחת קרני השמש הקופחת ולהידחף בין המוני התיירים הפוקדים את מוקדי המשיכה העיקריים של העיר כמו האקרופוליס והאגורה- המרכזים הפוליטיים, התרבותיים והחברתיים של יוון העתיקה שהפכו לסימני ההיכר של בירת יוון.

בגלל הקרבה של אתונה לרצועת החוף, ייתכן שתרגישו בריזה קרירה בשעות הערב ולכן מומלץ להביא איתכם ג’קט קליל שיעזור לכם להרגיש בנוח בכל מזג אוויר.

בטיחות וכללי זהירות חשובים 

שלט קרטון שעליו כתוב מדריך טיולים ביוון וברקע פסים בכחול ולבן

למרות שאתונה היא עיר די בטוחה שתוכלו להסתובב בה בראש שקט וללא חשש גם בשעות הלילה, חשוב להיות ערניים ולהקפיד לשמור על כמה כללי זהירות בסיסיים שיבטיחו שתצלחו בשלום את הטיול שלכם בבירת יוון.

לא נדיר להיתקל בכייסים מיומנים השורצים באתרי התיירות הפופולריים ויסחבו לכם את הארנק מתחת לאף. לכן, חשוב להיזהר, לשמור היטב על הארנק, הדרכון וחפצי הערך שלכם, לא לנופף במזומנים שלכם לכל עבר ולהציג אותם לראווה ולהשתמש בארנק באופן דיסקרטי.

זה נכון שבעתיים כשאתם נמצאים באזורים מתוירים והומי אדם כמו רובע פלאקה וכיכרות סינטאגמה ואומוניה או תחנות המטרו המרכזיות.

האזורים סביב כיכר אומוניה ושכונת אקסרכיה מלאים בפליטים, נרקומנים, נוכלים ומקבצי נדבות ומומלץ להימנע מביקור בהם, במיוחד לאחר רדת החשכה.

תפעילו את ההיגיון והשכל הישר ותתרחקו מדמויות חשודות כמו רוכלים, כייסים ומחתימי עצומות ואל תתפתו לקחת חלק בהתערבויות ומשחקי רחוב שונים.

בעיר גם רווחת תופעה של מוניות לא מורשות שמנסות לעקוץ תיירים תמימים ולגבות מהם תעריפים מופקעים, לכן, תפקחו עיניים ותעלו על מוניות מורשות בלבד. תבקשו להפעיל את המונה מראש כדי למנוע אי הבנות והפתעות לא נעימות בהמשך.

הדבר האחרון שאתם רוצים זה ליפול על חאפר שיסע בסיבובים וינסה לשאוב מכם כמה שיותר כסף. מולדת הדמוקרטיה היא כר פורה להפגנות, תהלוכות ומחאות פוליטיות שחלק מהן עלולות להיות די סוערות ואלימות ולהביא לחסימת צירים מרכזיים ברחבי העיר.

חשוב להישאר עם היד על הדופק ולעקוב אחר אירועים מהסוג הזה העלולים לשבש את הטיול שלכם ולסכן את בטיחותכם. גם שביתות שכיחות מאוד באתונה ולכן חשוב לבדוק את הנושא מראש ולהיערך בהתאם.

שביתה של התחבורה הציבורית או חברת המוניות יכולה להרוס לכם את כל התוכניות ועדיף להקדים תרופה למכה ולתכנן את הטיול בהתאם כדי למנוע מפח נפש ואכזבות. 

לא חובה לתת טיפים ביוון, אבל זה נהוג ומקובל 

שוברים את הראש איזה טיפ צריך להשאיר כדי לא לצאת פראיירים מצד אחד ולא להתפדח ולהביך את עצמכם מנצד השני? לפניכם הסבר מפורט של מדיניות וכללי התשר בבירת יוון.

למרות שלא חובה לתת טיפים, מדובר במנהג נפוץ ומקובל להשאיר תשר של 10-15% מסכום החשבון או לעגל אותו בתור הערכת תודה על השירות שקיבלתם.

לכן, אל תתקמצנו ותשאירו טיפ סמלי של כמה אירו למלצר במסעדה ובבית הקפה, לחדרנית במלון או לנהג המונית שהסיע אתכם.

היוונים הם אנשים לבביים, חמים ומכניסי אורחים שיעשו הכול כדי לקבל אתכם בסבר פנים יפות ולגרום לכם להרגיש בנוח, אבל קחו בחשבון שהם אוהבים לקחת את הזמן ולעשות הכול בצורה רגועה ונינוחה בלי למהר לשום מקום, כך שהשירות שתקבלו עשוי להיות מעט איטי ופחות יעיל מהמצופה.המארח שלכם יכול לפנק אתכם בקינוח או כוסית אוזו על חשבון הבית ובאותו הזמן להיעלם לחצי שעה כשאתם צר

יכים אותו, זה לא נובע מזלזול או כוונה רעה אלא מדובר בחלק בלתי נפרד מהתרבות והמנטליות היוונית. 

שאלות ותשובות 

בחור בלונדיני עם שיער ארוך וחולצה צבעונית מחזיק מזוודה וחושב רקע לבן

איפה כדאי ללון באתונה אם זה הביקור הראשון שלכם בעיר?

נוסעים לאתונה בפעם הראשונה ולא יודעים באיזה אזור עדיף להתמקם כדי שההיכרות הראשונית שלכם עם העיר תעבור בצורה הטובה והחלקה ביותר? רובע פלאקה וכיכר סינטגמה יכולים להיות ההימור הטוב והבטוח ביותר שלכם.

מהו אזור הלינה הטוב ביותר באתונה לטיול תרמילאים בתקציב נמוך?

מחפשים מקום לינה זול באתונה? כדאי שתתמקדו בשכונת גאזי המציעה מבחר גדול של מלונות ואכסניות צנועים במחירים שווים לכל כיס וכל זה במרחק של 20 דקות הליכה מהאטרקציות העיקריות של העיר. 

מהו הרובע המתאים ביותר למשפחות עם ילדים באתונה?

שכונת קולונאקי מתאימה כמו כפפה ליד לטיול משפחתי כיפי בבירת יוון. עם היצע מרשים של מוזיאונים מרתקים, קניונים ענקיים ושדרות קניות מלאות בכל טוב, ואווירה שקטה ורגועה, כל המשפחה תהיה מרוצה. לא תתקשו למצוא מלון משפחתי טוב המציע חדרים מרווחים שיספיקו גם לארבעה אנשים, שפע מתקנים ופעילויות לילדים ומיטות תינוק על פי דרישה. 

מהו מוקד חיי הלילה של אתונה?

חובבי מסיבות ובילויים שבאו לאתונה כדי ליהנות מחיי הלילה הפרועים והתוססים שלה צריכים ללון בשכונת פסירי שבה שוכנים הפאבים ומועדוני הלילה המפורסמים והפופולריים ביותר בבירת יוון. 

השורה התחתונה

בחורה מחייכת בידיים פרושות וחולצה לבנה וברקע האקרופוליס באתונה יוון

אתונה היא עיר מדהימה עם עבר מפואר ומצית דמיון, הווה משובח ועתיד מזהיר.

היא מספקת שילוב ייחודי של אוצרות ארכיאולוגיים מדהימים, ארכיטקטורה נהדרת, שיק וסטייל של עיר אירופאית מודרנית, מטבח יווני משובח ואינספור אפשרויות שופינג,בילוי ובידור וקסם ים תיכוני אותנטי שאי אפשר לעמוד בפניו.

וזה לפני שדיברנו על אתרי הטבע המדהימים והחופים המהממים בסביבות העיר. לא משנה מהו סוג, אופי ומטרת הטיול שלכם, לאתונה יש משהו להציע לכל גיל, טעם ותחום עניין.

אין לנו ספק שהמדריך המפורט הזה יעזור לכם לעשות בחירה מנצחת במלון המושלם עבורכם בבירת יוון במינימום זמן ומאמץ.

אז למה אתם מחכים? תכינו דרכונים ותארזו מזוודות, כי תוך פחות משעתיים תמצאו את עצמכם בגן עדן יווני אמיתי ותבלו באחת מהערים העתיקות, המרתקות והתוססות ביותר בעולם.

חופשה נעימה!

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן