מלונות מומלצים באיסטנבול: 10 מלונות מומלצים באיסטנבול לשנת 2024 [מדריך מקיף]

מחפשים חופשה מהחלומות שלא תקרע לכם את הכיס? קבלו קופון הנחה שווה שיחסוך לכם בחופשה הבאה.

last minute – אתר התיירות עם המחירים הכי אטרקטיביים בשוק.
הקלידו את הקוד lmpink24 ותקבלו 25$ הנחה בהזמנה מעל 400$. לחצו כאן למציאת החופשה המושלמת!

איסטנבול היא עיר מיוחדת במינה: מדובר במטרופולין היחיד בעולם המשתרע על פני שתי יבשות שונות: אסיה ואירופה. במשך אלפי שנים היא הייתה המוקד הפוליטי, הכלכלי והתרבותי של העולם המערבי כאשר שימשה בתור בירת האימפריה הרומית המזרחית, הביזנטית והעות’מאנית.

אף פעם לא נמאס לבקר בעיר הקסומה והמסתורית הזאת המגשרת בין מזרח למערב, חדש לישן, מסורת לחדשנות.

ממהרים? הנה 3 המלונות המובילים בדירוג שלנו:

השורה התחתונה
הבחירה שלנו
Sumahan on the Water
Sumahan on the Water
נוף מרהיב
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
המלון זוכה הפרסים הזה השוכן במזקקה עות’מאנית עתיקה שעברה שיפוץ וחידוש נרחב נמצא על גדות מיצר הבוספרוס וצופה אל הים.
חופשה יוקרתית
Georges Hotel Galata
Georges Hotel Galata
מפנק
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
אם אינכם מוכנים להתפשר על פחות מהטוב ביותר ורוצים להרגיש כמו אריסטוקרטים אמיתיים, תלכו בלי לחשוב פעמיים על המלון הזה השוכן באחוזה אלגנטית מהמאה ה-19.
מושלם לזוגות
Raffles Istanbul
Raffles Istanbul
שקט
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
בניגוד לרוב מלונות היוקרה באיסטנבול, המלון הזה אינו מעוצב בהשראת עידן הזהב של העיר בימי האימפריה הביזנטית והעות’מאנית, אלא מסמל את איסטנבול המודרנית, העכשווית והדינמית.

העיר האקזוטית והמיוחדת הזאת שלא עוצרת לרגע מהפנטת את כל מי שמבקר בה בשילוב ייחודי של אדריכלות מגוונת, אווירה מחשמלת, היסטוריה מפוארת, חיי לילה תוססים, שווקים צבעוניים, אוכל משובח וטבע עוצר נשימה. מה עוד אפשר לבקש? 

בשעה טובה החלטתם לחוות את הקסם של בירת טורקיה, אבל הלכתם לאיבוד בהיצע המלונות העצום והמלבלבל שלה ואין לכם מושג איך למצוא את המלון המושלם עבורכם? הגעתם למקום הנכון.

אנחנו הולכים לעשות סדר בבלאגן ולהציג לכם את מלונות מומלצים באיסטנבול שיעלו על כל הציפיות שלכם ויהפכו את החופשה שלכם למיוחדת ומושלמת באמת. 

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

10 מלונות מומלצים באיסטנבול לשנת 2024

1

Sumahan on the Water

חופשה מושלמת
הבחירה שלנו
המלון נמצא בשכונת Çengelköy הציורית המתאפיינת בגיוון אתני רחב ומשלבת בין שלל עדות וקהילות כמו יוונים, ארמנים, יהודים ומיעוטים לא מוסלמים אחרים.

היא ידועה בזכות מסעדות הדגים המקסימות שלה, התצפית המרהיבה על מיצר הבוספרוס והגשר התלוי הנמתח מעליו והאחוזות העות’מאניות המסורתיות (יאלי) הבנויות מעץ ונמצאות על קו המים.

קשה לחשוב על מיקום מיוחד ורומנטי יותר מהמלון המעולה הזה השוכן ישירות על גדת הבוספרוס המרשים. העיצוב הייחודי שלו משלב בין סגנון עות’מאני מסורתי לאלמנטים מודרניים עכשוויים.

תוכלו להגיע בסירה מהחלק האירופי של איסטנבול ישירות למעגן הפרטי של המלון היפהפה. 

תוכלו להשקיף על מי הים התכולים מהחלונות הפנורמיים, לסעוד בטרסה הטובלת בירק או להתהלך על הרציף השקט וליהנות מריח הים המשכר וצליל הגלים הנשברים אל החוף.

2

Georges Hotel Galata

מלון יוקרה
ספא
המלון המהודר הזה הוא היהלום שבכתר בין שלל מלונות הבוטיק האופנתיים המרוכזים בצד האירופי של איסטנבול.

במהלך השנים האחרונות הסמטאות הצרות Serdar ו- EkremCaddesi התעוררו לחיים והפכו לשדרה שוקקת חיים המחברת את מגדל גלאטה המפורסם שהפך לאחד מסמלי העיר לכנסיית הזיכרון לקרים האנגליקנית והפחות ידועה.

האזור השומם והמוזנח הפך לאחד מהרחובות הטרנדיים והמגניבים ביותר בעיר המושך אליו היפסטרים, אמנים וצעירים. המבנים הנטושים והשוממים באזור עברו מתיחת פנים נרחבת והפכו לבתי קפה, ברים ומסעדות מדליקים.

ציורי גרפיטי ומצגי אמנות רחוב המקשטים את המבנים ההיסטוריים בני מאות השנים מעניקים לאזור שיק אורבני מיוחד.

זה אומר שבאזור המלון תמצאו שפע אפשרויות בילוי ובידור מעולות, כך שלא תשתעממו לרגע ותוכלו לחוות את כל מה שמציעה העיר הדינמית והתוססת. 

העובדה שעל חזית המלון אפילו לא תמצאו שלט הנושא את השם שלו מצביעה על כך שמדובר במלון יוצא דופן ולא שגרתי שבו הכול נעשה אחרת.

ברגע שתיכנסו פנימה לתוך לובי המלון, תרגישו שאתם נמצאים בבר מדליק למביני עניין. קירות מלבנים חשופות, דלתות עץ וספות נוחות יוצרות אווירה חמימה, מזמינה וידידותית.

מעלית שקופה מזכוכית תעלה אתכם לטרסה מרווחת על הגג המספקת תצפית נפלאה על סבך גגות הרעפים האדומים של שכונת גלאטה, מיצרי הבוספרוס וקרן הזהב וקו הרקיע עוצר השימה של איסטנבול המשופע במינרטים מרשימים וכיפות אדירות מימדים של שפע הכנסיות והמסגדים הפזורים ברחבי העיר.

מעבר לעיצוב החדשני והנועז, המלון הזה מספק שירות נטול רבב עם תשומת לב לכל פרט ויחס אישי לכל אורח.

תוכלו ליהנות מחיבור אינטרנט מהיר ללא כל עלות בכל שטח המלון, לקבל עיתון לפתח דלת החדר מדי בוקר, להירגע באימון יוגה, ליהנות מעיסוי מפנק, להזמין סיור מודרך עם מדריך פרטי בעיר (במסלול המותאם אישית לצרכים, להעדפות ולתחומי העניין שלכם), לצאת עם תסרוקת חדשה ומהממת, להשאיר את הילד עם שמרטף וללכת לקרוע את העיר, או לצחצח את הנעליים כך שהן יהיו נקיות ומבריקות.

3

Raffles Istanbul

חופשה שקטה
מרווח
המלון שוכן במתחם Zorlu המרשים ומעוטר הפרסים הכולל מרכז קניות יוקרתי והיכל אירועים.

המלון הזה מספק את מקום המפלט המושלם מהרעש וההמולה של העיר הסואנת והומת האדם והוא אינו נמצא בליבה ההיסטורי של העיר, ברובע הבילויים וחיי הלילה התוסס בייאואולו (Beyoğlu) ואפילו אינו נושק לגדת הבוספרוס. 

אבל הוא מפצה על כך בגדול בזכות העיצוב הנקי, המוקפד והמינימליסטי ושפע יצירות אמנות שובות עין הגורמות לו להיראות כמו מוזיאון מרתק.

בחדרים הנוחים והמאובזרים היטב תמצאו את כל מה שצריך לחופשה אורבנית נוחה ונעימה באיסטנבול. 

4

Pera Palace Hotel

עתיק ויפהפה
מפואר
קשה להתחרות בהיסטוריה המפוארת, המורשת הזוהרת והאווירה הייחודית של המלון המפואר הזה.

הוא נבנה על ידי היזם הבלגי Georges Nagelmackers כדי לארח את המבקרים שחצו את אירופה ברכבת ה"אוריינט אקספרס" ועשו את כל הדרך לאיסטנבול מפריז.

כל פינה במלון המרהיב הזה צועקת הוד והדר והוא אירח כמות אינסופית של סופרים, פוליטיקאים, כוכבי קולנוע ושועי עולם.

החל מארנסט המינגווי ואגתה כריסטי, עד לאבי טורקיה המודרנית אטאטורק והשחקנית גרטה גרבו, כל המי ומי לנו במלון הזה שלא איבד מהזוהר והסטייל שלו גם כיום.

מיד כשתיכנסו דרך שער המלון, תוכלו להתחכך באבק כוכבים וליהנות מהאווירה הנוצצת והראוותנית שלו. אפילו קירות המלון מספרים את הסיפור הייחודי ומנציחים את העבר המפואר שלו. 

המלון הזה נמצא בחלק המערבי של רובע הבילויים, הבידור והקניות התוסס בייאואולו (Beyoğlu) המציע שפע בלתי נגמר של חנויות, ברים, מסעדות ובתי קולנוע. מדובר במיקום מושלם לפודי’ז, בליינים וציפורי לילה שרוצים ליהנות מחיי הלילה הפרועים של איסטנבול ולקבל טעימה מהסצינה הקולינרית העשירה שלה.

עם זאת, לא תתקשו להגיע למרכז התיירותי של העיר. במרחק חמש דקות הליכה בלבד נמצא הרכבל ההיסטורי Tünel המקשר את האזור עם קווי המטרו בשכונת קארקוי שחוצים את מיצר קרן הזהב ויביאו אתכם תוך כמה דקות לשכונת סולטנאחמט והעיר העתיקה שם נמצאים רוב מוקדי העניין והמשיכה העיקריים של העיר. 

המבנה ההיסטורי השמור היטב שבו שוכן המלון הוא יצירת מופת אדריכלית בסגנון ניאו-קלאסי. אבל העיצוב החיצוני של המלון לא מסגיר את הפאר הבלתי נתפס שתמצאו בפנים.

שלל עתיקות, יצירות אמנות ופריטי ריהוט מקוריים בני מאות שנים יגרמו לכם להרגיש שחזרתם אחורה בזמן לאחוזה מרהיבה ביופיה שבה התגוררו דיפלומטים, בנקאים וסוחרים אמידים שגדשו את העיר במאות ה-18 וה-19.

5

Tomtom Suites

תמורה טובה למחיר
משתלם
המלון הזה מספק שילוב מנצח של מיקום מרכזי, חדרים נוחים המעוצבים בטוב טעם, שירות מעולה ומחיר שפוי והוגן, כך שתקבלו תמורה מלאה לכסף שלכם.

 לא הרבה מהמוני התיירים הנוהרים בהמוניהם לאיסטנבול האקזוטית והיפהפייה היו מצפים למצוא מלון שיקי ואופנתי השוכן במנזר פרנציסקני לשעבר.

אבל מלון הדירות הייחודי הזה מוכיח בפעם המיליון שאיסטנבול מלאה בהפתעות ושבעיר הקסומה הזאת המציאות עולה על כל דמיון.

המלון שוכן בסמטה מרוצפת אבן צדדית ושקטה שקשה להעלות על הדעת שהיא נמצאת במרחק של כמה צעדים בלבד משדרת השופינג והבילויים המפורסמת והעמוסה ביותר באיסטנבול- מדרחוב איסתיקלל.

כך שתוכלו ליהנות מהטוב שבשני העולמות: להעריך את השקט, השלווה והפרטיות במלון הנחבא אל הכלים ובמקביל להיות במרחק הליכה קצרה למוקד הבילויים וההתרחשות של המטרופולין הסואן המכיל למעלה מ-15 מיליון תושבים. 

למרות שמדובר במנזר שהוסב למלון, כיום אין בו שום דבר חמור סבר, נוקשה וסגפני. גם הנזירות שהתגוררו בו לפני מאות שנים היו מופתעות מרמת הנוחות והפינוק שמציע המלון הזה.

בכל חדר תמצאו מכונת קפה איכותית, חדר אמבטיה מפואר עם חיפוי שיש מסנוור וטרסה ענקית על הגג המספקת נופים עוצרי נשימה של מיצרי הבוספרוס וקרן הזהב והפנינים הארכיטקטוניות בעיר העתיקה של איסטנבול.

תוכלו להתכרבל בנוחות, ללגום משקה מרענן ולהתפעל מהנוף המרהיב. העיצוב המעודן והקלאסי של המלון מעניק כבוד מירבי למורשת שלו ומציע סגנון עיצוב פשוט אך אלגנטי ללא אלמנטים צעקניים ומנקרי עיניים. 

6

Four Seasons Hotel Istanbul at Sultanahmet

עבר מרתק
שירות מצוין
כשמתפעלים מהעיצוב המרהיב של מלון היוקרה הזה, קשה להעלות על הדעת שהוא שוכן בבית כלא משלהי התקופה העות’מאנית שאירח סופרים ואמנים חתרניים, גולים ועריקים.

השיפוץ והחידוש המדהים שהוא עבר אינם משאירים שום רמז לעבר האפל שלו. הקלף המנצח של המלון המפואר הזה הוא המיקום המושלם שלו בלב העיר במרחק קצר במיוחד מהאטרקציות המובילות והפופולריות ביותר באיסטנבול.

אי אפשר להתעלות על המיקום המרכזי של המלון השוכן ברובע סולטנאחמט בסמיכות לסימני ההיכר המפורסמים והידועים ביותר של העיר- איה סופיה, ארמון טופקאפי והמסגד הכחול.

המלון המפואר הזה מגדיר מחדש מהי יוקרה ברמה עולמית ומציע שירות בסטנדרטים הגבוהים ביותר. צוות המלון המקצועי, הקשוב והידידותי ישמח למלא כל בקשה שלכם.

על 65 חדרי לינה בלבד המלון מעסיק בסביבות 200 אנשי צוות שיעטפו אתכם בהמון אכפתיות ותשומת לב כדי להפוך את השהות שלכם לבלתי נשכחת. 

7

Romance Istanbul Hotel

עיצוב מסורתי
משופץ
המלון נמצא ברובע סירקג’י (Sirkeci) מלא האופי והאווירה בלב העיר העתיקה של איסטנבול.

קשה להאמין שמלון היוקרה הפופולרי הזה היה לפני שנים לא רבות מבנה שומם וחסר ייחוד שאף אחד לא שם אליו לב.

כפי שרומז השם של המלון, לא תמצאו בו אווירה צעירה, תוססת ובועטת, אבל במקום כל הרעש והצלצולים מסביב, תוכלו לבנות על שירות ברמה הגבוהה ביותר, נוחות ללא פשרות ואווירה נעימה ורומנטית.

המלון ממוקם על גבעה תלולה הנמתחת בין מרכז העיר העתיקה של איסטנבול למיצר קרן הזהב ברובע אמינונו (Eminönü). אתרי התיירות המרשימים והפופולריים ביותר באיסטנבול כמו האיה סופיה, המוזיאון לארכיאולוגיה, מאגר המים השקוע ירבאטאן (המכונה הבזיליקה) וארמום טופקאפי נמצאים כולם במרחק של 10 דקות הליכה בלבד.

חדרי המלון מעוטרים בסגנון עות’מאני מסורתי ואפילו מכילים העתק של הקמעות המקוריים שנשאו הסולטאנים בכבודם ובעצמם.

הם יבטיחו שתהנו מחופשה בלתי נשכחת באיסטנבול ותחזרו בשלום לישראל (אם בכלל תרצו להיפרד מהמלון המפנק והעיר המופלאה הזאת) .

8

The St. Regis Istanbul

מודרני ויוקרתי
ספא מפנק
אם אתם מחפשים פינוק אולטימטיבי ויוקרה ברמה שטרם הכרתם, המלון הזה יתאים לכם כמו כפפה ליד.

כשעוברים על הביקורות וחוות הדעת שקיבל המלון הזה, קשה למצוא מילה אחת רעה. האורחים המרוצים לא מפסיקים להלל את השירות היוצא מהכלל והאווירה הייחודית שלו.

מחיר החדר כולל באטלר אישי שיתרוצץ סביבכם וידאג למלא כל בקשה וגחמה ושירותי ביוטי וטיפוח אישיים, כך שתוכלו להיות ולהרגיש במיטבכם בחופשה שלכם בלי להזיז אצבע. 

המלון שוכן ברובע ניסנטאסי היוקרתי המציע מבחר אדיר של בוטיקים יוקרתיים, בתי קפה טרנדיים ומסעדות משובחות.

אפילו החדר הבסיסי יותר מכפול בגודלו מחדר סטנדרטי בבית מלון אחר ועם מידות גודל של 55 מ"ר, תוכלו ללכת לאיבוד בתוכו.

גם העיצוב של החדר משדר סטייל, פאר ויוקרה ולא תוכלו להוריד את העיניים משלל פריטי האמנות הנדירים המעטרים אותו.

לצד העיצוב המרשים, בחדר תמצאו את כל מתקני הנוחות המודרניים הנדרשים לשהייה נוחה והעימה, כמו מכונת קפה, טלוויזיה עם מסך שטוח, חדר מלתחה מרווח וחדר אמבטיה מהודר עם מקלחון ואמבטיה.

תוכלו להתפנק כמו מלכים באחת משלושת הבריכות והחמאם במרכז הספא היוקרתי של המלון, להיכנס לכושר ולחטב את הגוף עם מאמן אישי או לטעם מיצירות המופת הקולינריות של השף וולפגאנג פאק שבישל למיטב כוכבי הוליווד.

במסעדת Spago של השף המהולל תמצאו אוכל גורמה מוקפד המתבסס על חומרי גלם אורגניים מתוצרת מקומית בלבד או ליהנות מבראנץ’ קליל בבראסרי St. Regis המציע מטבח פיוז’ן יצירתי וחדשני המשלב בין קלאסיקות מהמטבח הצרפתי לנגיעות טורקיות מודרניות.

חובבי אמנות לא יוכלו להוריד את העיניים מאוסף פריטי האמנות המרשים והמרהיב של המלון שלא היה מבייש גלריה מפורסמת.

הוא כולל עבודות בולטות מקולקציית Demsa המפורסמת הנחשבת על ידי רבים לאוסף האמנות הפרטי המוביל בעולם. 

9

Hotel Sultania

אירוח טורקי
ארוחות מגוונות
לא כל יום תוכלו ללון במלון מפואר המבטיח לגרום לכם להרגיש כמו סולטן. אבל במקרה של המלון הזה שמזכיר ארמון אגדי מסיפורי אלף לילה ולילה ממש לא מדובר בסיסמת מכירות חלולה, אלא הוא מקיים את ההבטחה הזאת כמו גדול.

כבר כשתעברו דרך דלת הכניסה תוכלו להרגיש מה זה אירוח טורקי כיד המלך עם כוסית תה טורקי אמיתי ומבחר ענקי של ממתקים וקינוחים טורקיים אותנטיים שיקבלו את פניכם.

הצוות הידידותי והאדיב של המלון יעשה הכול כדי שתרגישו כמו נסיכים אמיתיים ותפיקו את המירב מהחופשה שלכם באיסטנבול.

במלון תמצאו שלוש מסעדות מעולות: מסעדת Sultania המתמחה במטעמים טורקיים אותנטיים, מסעדת השף הים תיכונית Olive Anatolian לחווית אכילה מוקפדת ויוקרתית יותר, בופה ארוחת בוקר עשיר וכמובן שירות חדרים הזמין 24 שעות ביממה, כך שלא תישארו רעבים.

לאחר ששבעתם, תוכלו ליהנות מעיסוי מרגיע בספא, להזיע כהוגן בחדר הכושר החדיש, לקחת טבילה מרעננת באחת משתי הבריכות הענקיות במלון או לבלות בנעימים בסאונה או בחמאם טורקי אותנטי. 

המלון הזה מציע המון פינוקים ושירותים ייחודיים גם ליורשי העצר הקטנים כמו מיטות תינוק על פי דרישה, חלוק קטן לילדים וכרטיסי טיסה מוזלים לכמה מהאטרקציות המשפחתיות הפופולריות ביותר כמו פארק השעשועים ויאלנד והאקווריום של איסטנבול.

במרחק הליכה מהמלון נמצאים כמה מאתרי התיירות המרהיבים והמפורסמים ביותר באיסטנבול כמו המסגד הכחול, המאגר התת קרקעי ירבאטאן ומוזיאון אגיה סופיה. 

10

Shangri-La Bosphorus

נוף עוצר נשימה
חדרים נוחים
אתר הנופש הקסום הזה הנמצא על גדות הבוספרוס ברובע אורטקוי (Ortaköy) הפך לחביב הקהל בזכות המיקום הציורי והפסטורלי והשירות המצוין.

חדרי הלינה המרווחים מכילים פרטי ריהוט מודרניים פונקציונליים ונוחים והקירות הצבועים בגווני אפור וכחול מתמזגים באופן מושלם בקו המים המרהיב.

חלונות פנורמיים הנמתחים מהרצפה לתקרה ומספקים נופים עוצרי נשימה של הים, חדרי אמבטיה מרווחים עם חיפוי שיש המצוידים במקלחון ואמבט מעוצב יעזרו לכם ליהנות מכל רגע מהשהות שלכם במלון.

בנוסף, בחדרי המלון תמצאו את כל האביזרים הבסיסיים כמו טלוויזיה עם מסך שטוח, מכונת קפה וחיבור אינטרנט אלחוטי ללא עלות.

אורחי המלון נהנים מגישה חופשית לספא מפנק הכולל אמבט טורקי, סאונה וחדר אדים. המלון הייחודי על המים הזה יגרום לכם להרגיש כאילו אתם חיים בתוך גלויה. 

מדריך מקיף : איפה ללון באיסטנבול 

איסטנבול היא העיר הגדולה בטורקיה השוכנת בנקודת המפגש בין אירופה לאסיה ומספקת שילוב מיוחד ויחיד במינו של הוד והדר אירופי וקסם מזרח תיכוני.

העיר משלבת בצורה הרמונית בין מזרח למערב ומתפארת בהיסטוריה ומורשת עשירה ומרתקת. עם שפע אתרי תיירות חשובים ומרשימים כמו איה סופיה והמסגד הכחול, איסטנבול היא יעד חלומי לחובבי היסטוריה, תרבות, קניות, אוכל טוב, בילויים, נופים, שווקים, חמאמים ואפילו חתולים.

בכרך הסואן המכיל למעלה מ-15 מיליון בני אדם תמצאו מבחר עצום של אפשרויות לינה שונות. החל מאכסניות צנועות במחירים מצחיקים ועד למלונות יוקרה מפוארים, כל אחד ימצא מלון איכותי ה"תפור" לצרכים, להעדפות וליעדי הטיול שלו.

מה מחכה לכם באיסטנבול

לא צריך לספר לכם עד כמה הישראלים אוהבים את איסטנבול, אבל בכל מקרה הכנו לכם כמה סיבות טובות לצאת לחופשה בלתי נשכחת בעיר המדהימה הזאת:

נופים מרהיבים של מיצר הבוספרוס 

הסמל הבלתי מעורער של איסטנבול הוא מיצר הבוספרוס החוצה את העיר לשניים ומפריד בין הצד האירופי לצד האסייתי שלה.

שייט על הנתיב הימי העיקרי של העיר הוא בגדר חובה במהלך הביקור שלכם באיסטנבול, בין אם תבחרו לעלות על ספינת תיירים, יאכטה פרטית או מעבורת ציבורית.

תוכלו ליהנות מהנופים הקסומים ביותר שיש לאיסטנבול להציע ולגלות את שלל פלאי הארכיטקטורה ושכיות החמדה של העיר מכיוון הים.

בין השאר תחלפו מול אחוזות מרהיבות מהתקופה העות’מאנית, גשר הקדושים של ה-15 ביולי המרשים, עיירת הדייגים הציוריות Anadolu Kavağı ושלל ארמונות מפוארים מהתקופה הביזנטית.

עומדות לפניכם אינספור אפשרויות שייט שונות, ותוכלו לבחור את אורך, מסלול וסוג השייט המתאים ביותר לצרכים, להעדפות ולתקציב שלכם.

מעבר לשייט פנורמי של כמה שעות או הפלגה מרתקת ליום שלם, תוכלו גם ליהנות משייט תענוגות עם ארוחת ערב עשירה ומופע פולקלור מרהיב. 

אתרים היסטוריים הפזורים בכל רחבי העיר 

באיסטנבול תמצאו מגוון מדהים של מבנים היסטוריים, תרבותיים ודתיים משלל סגנונות אדריכלות ותקופות שונות.

ארמונות עות’מאניים מפוארים, מצודות מבוצרות מהתקופה הביזנטית, בזיליקות ששרדו מימי האימפריה הרומית, מסגדים מרשימים וגנים רחבי ידיים הם רק חלק מיצירות המופת האדריכליות שתמצאו בעיר.

אחת מהפנינות הארכיטקטוניות המרהיבות ביותר בעיר היא כנסיית איה סופיה שהוסבה מאוחר יותר למסגד ומוזיאון מרתק, מסגד סולטן אחמד שנבנה במאה ה-17 הידוע גם בתור המסגד הכחול על שם גוון האריחים המעטרים אותו ושאי אפשר לפספס את 6 המינרטים הנישאים ו-5 הכיפות הענקיות שלו.

אין ספק שהמבנים עוצרי הנשימה האלה ממחישים את העוצמה והמורשת המפוארת של העיר.

עם אינספור גלריות, מוזיאונים ואתרי תרבות, לא תשתעממו לרגע בעיר הזאת שהצליחה לשמור על הצביון והאופי הייחודי שלה הנבנה במשך אלפי שנים.

גיוון אתני ותרבותי חסר תקדים 

המצביא המהולל נפוליאון בונפרטה אמר שאם אי פעם תהיה בירה אחת לעולם, אז זאת תהיה איסטנבול והוא צדק לגמרי. אי אפשר לחשוב על עיר מגוונת, רבגונית וקוסמופוליטית יותר.

העיר ששימשה במשך אלפי שנים כור היתוך לשלל דתות, תרבויות וקבוצות אתניות יוצרת פסיפס אנושי, דתי ותרבותי עשיר, מסקרן ומרתק.

בנקודת המפגש האולטימטיבית בין מזרח למערב, אסיה ואירופה ,תמצאו ערבוביה של בתי כנסת, כנסיות ומסגדים השוכנים ומתקיימים בשלום זה לצד זה.

אוכלוסיית העיר מייצגת בליל עדות, לאומים וקהילות מכל קצוות תבל המעניקים לאיסטנבול צביון, אופי ומרקם מיוחד שאין שני לו.

אוכל מדהים 

איסטנבול מציעה מסורת קולינרית מפוארת ואוכל משובח שמשאיר טעם של עוד. לצד מנות אותנטיות מהמטבח הטורקי המסורתי, תוכלו למצוא שלל מנות חדשניות עם טוויסט מודרני.

קשה לעמוד בפני הריח המשגע והטעם האלוהי של המאפים המסורתיים, מנות הבשר, המזטים והקינוחים שתמצאו בשלל דוכני האוכל, בתי הקפה והמסעדות המעולות באיסטנבול.

אל תפספסו את אוכל הרחוב הטורקי שנחשב על ידי רבים לאחד מהטעימים ביותר בעולם.

במהלך הטיול שלכם בבירת טורקיה אתם חייבים לנסות מנות דגל אהובות כמו סימיט (בייגל טורקי ממכר עם מעטה שומשום פריך), מידיה דולמה (midye dolma)- מולים עם אורז מתובל ומיץ לימון המוגשים בתוך הצדפה עצמה, וכמובן דונר (המקבילה הטורקית לשווארמה) שלא תוכלו להפסיק לאכול.

תוכלו למצא את המאכלים הפופולריים האלה בכל פינה ברחבי העיר .

שווקים תוססים וצבעוניים (הבזאר הגדול ואחרים) 

השווקים הנפלאים של איסטנבול הם חלק בלתי נפרד מהצביון והאופי הייחודי של העיר. גם אם אתם לא ממש בקטע של קניות, אל תפספסו את הבזאר הגדול של איסטנבול- אחד מהשווקים המקורים הגדולים והמפורסמים ביותר בעולם.

מדובר במתחם ענק בגודל 30 אלף מ"ר המתפרש על פני 58 רחובות ומכיל למעל מ-3,000 וחנויות המציעים תכשיטים, עתיקות, מזכרות, שעונים, בגדים ומה לא.

אל תוותרו על הביקור בשוק הססגוני- תלכו לאיבוד במבוך הסמטאות ותחפשו מציאות שוות. מומלץ בחום לבקר גם בשוק התבלינים שנמצא לא רחוק ומציע מבחר בלתי נתפס של תבלינים, ממתקים, חליטות תה, צמחי מרפא, פיצוחים ופירות יבשים ותספגו את הניחוחות המשכרים, המראות והצלילים.

ברוב השכונות באיסטנבול תמצאו שוק מזון הפועל פעם בשבוע ומציע את מיטב התוצרת המקומית, לרבות גבינות המיוצרות באזור ודגים טריים הנמשו מהים. 

ברים מגניבים על גגות העיר (רופטופ) 

אל תפספסו את ההזדמנות לראות את מיצר הבוספרוס ופלאי האדריכלות של העיר ממעוף הציפור.בעיר תמצאו כמה מסעדות וברי רופטופ המציעים אווירה מגניבה, אוכל משובח ותצפית מהממת על העיר המרהיבה.

אחד מהברים על הגג השווים והמדליקים ביותר באיסטנבול נקרא 5 Kat והוא נמצא באזור כיכר טקסים ברובע ג’יהאנגיר שוקק החיים ומספק את אחת מהתצפיות הטובות ביותר בעיר ומשקיף על החלק האירופי והאסייתי של איסטנבול.

מקום מומלץ נוסף הוא בר Alexandra Cocktail Bar המציע קוקטיילים נהדרים (משהו שדי קשה למצוא באיסטנבול), משקיף על מימי הבוספרוס ומספק מפלט מכל הרעש וההמולה של העיר הסואנת והצפופה.

תוכלו ללגום משקה מרענן, ליהנות מנופים מרהיבים ולהרגיש על גג העולם. 

בירת החתולים העולמית

איסטנבול היא לא רק מרכז תרבותי, אמנותי והיסטורי ברמה עולמית, אלא גם גן עדן אמיתי לחתולי רחוב.

הסרט התיעודי המרתק Kedi (חתול בטורקית) הראה את החשיבות האדירה של חתולי רחוב עבור תושבי העיר שמטפלים בהם במסירות וגורמים להם להרגיש בבית.

החתולים הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף של רחובות איסטנבול ולסימן היכר ייחודי שלה, כך שחובבי חתולים יהנו מכל רגע בבירת טורקיה. 

בית מרחץ טורקי 

בית מרחץ טורקי אותנטי הנקרא "חמאם" ממלא חלק חשוב בחייהם של תושבי איסטנבול עוד מאז תקופת האימפריה הרומית.

מדובר במוסד בעל משמעות חברתית ותרבותית אדירה ששימש בתור מקום מפגש חברתי עבור גברים ונשים (בנפרד) שהיו יכולים לקחת פסק זמן משגרת היומיום הלחוצה והעמוסה, לנקות את הראש ולהרפות את הגוף והנפש.

אל תחמיצו את ההזדמנות לבקר בחמאם טורקי אותנטי ולהתפנק על פי כל כללי הטקס- להזיע מעט בחדר אדים, לקרצף את כל הפסולת והאנרגיות השליליות מהגוף ולהתרענן בחדר קריר בו תוכלו לתפוס קצת שקט ושלווה. 

המקום בו אסיה ואירופה נפגשות 

אין עוד עיר בעולם השוכנת על שתי יבשות שונות. בעת הטיול שלכם באיסטנבול, תוכלו לחצות את מיצר הבוספרוס ,לדלג בקלילות בין שתי הגדות שלו ולעבור בין אסיה לאירופה.

אף ביקור באיסטנבול לא יהיה שלם ללא שייט כיפי ומרתק בבוספרוס. מדובר באחת מהדרכים הטובות ביותר להתרשם מהיופי עוצר הנשימה של העיר הענקית. 

חיי לילה עשירים ותוססים 

איסטנבול יכולה להתגאות בחיי לילה פרועים למדי עם מגוון רחב של ברים ומועדונים שבהם תוכלו לבלות עד אור הבוקר.

חלק גדול ממקומות הבילוי הלוהטים והפופולריים ביותר בעיר נמצאים על גדות נהר הבוספרוס ומושכים אליהם צעירים מקומיים ותיירים כאחד, כך שאיסטנבול היא גן עדן לחובבי מסיבות ובילויים. 

שלל מבנים ושרידים היסטוריים מרשימים 

למרות שמדובר באחד מהערים העתיקות ביותר בעולם, חלק גדול מהמבנים ההיסטוריים המרשימים והחשובים ביותר בעיר השתמרו באורח פלא עד היום.

סימני ההיכר המפורסמים ביותר של העיר הם מתחם איה סופיה, ארמון טופקאפי– משכנם המפואר של הסולטנים העותמאניים, מסגד סולטן אחמד המעוטר באריחים כחולים ייחודיים והבזאר הגדול- השוק המקורה הגדול בעולם.

פלאי האדריכלות היפהפיים הלה ממשיכים לעורר התפעלות גם בימינו. 

איסטנבול- הבירה של ארבע אימפריות חובקות עולם 

איזו עוד עיר יכולה להתגאות בעובדה שהיא הייתה הבירה של ארבע אימפריות משגשגות בתקופות היסטוריות שונות? קשה להתעלות על העושר ההיסטורי והתרבותי והמורשת המפוארת של העיר על גדות הבוספרוס.

כולנו שמענו על עיר הנצח רומא, אבל ברוב הזמן איסטנבול הייתה עיר הרבה יותר גדולה, משפיעה ועשירה מאשר בירת איטליה. בשל מיקומה האסטרטגי של העיר, מצביאים וכובשים רבים לטשו אליה עיניים.

איסטנבול (הידועה גם בתור קונסטנטינופול) הייתה בירתן של לא פחות מארבע אימפריות חובקות עולם: האימפריה הרומית (בשנים 395-330 לספירה), האימפריה הביזנטית (בשנים 395 – 1204 ו-1261 עד 1453), הממלכה הלטינית (1261-1204) והאימפריה העות’מאנית (בשנים 1453- 1922).

העיר גדושה בשרידים מדהימים מכל התקופות האלה המנציחים את ימי הזוהר של כל האימפריות ששלטו בה ביד רמה. 

קניות באיסטנבול 

מדובר ביעד חלומי לכל חובבי הקניות. איסטנבול מציעה מגוון עצום של אפשרויות שופינג לכל טעם, כיס והעדפה.

החל מקניונים ומרכזי קניות מודרניים עם מותגי על מערביים ועד לשווקים עתיקים ומסורתיים כמו הבזאר הגדול ושוק התבלינים (השוק המצרי), כך שבטוח לא תחזרו לישראל בידיים ריקות. 

יופי טבעי עוצר נשימה 

לצד שפע מונומנטים ואתרים היסטוריים מרשימים, איסטנבול מלאה בשלל פנינות טבע, נופים מרהיבים ושכיות חמדה. תוכלו ליהנות מנופים בלתי נשכחים של מיצרי הבוספרוס וקרן הזהב בשייט קסום או להפליג לטיול יום לאיי הנסיכים הפסטורליים והטובלים בירק. 

לחזור במנהרת הזמן לימי הזוהר של האימפריה העות’מאנית האדירה 

סיור בארמון טופקאפי המרהיב ימחיש לכם את חיי הפאר מנקרי העיניים של הסולטנים העותמאניים. לכל פינה וסמטה ביסטנבול יש היסטוריה עשירה ומרתקת ותוכלו להיתקל בעוד שריד מרשים של האימפריה המפוארת בכל מקום שתלכו אליו.

הכנסת אורחים טורקית אמיתית 

הטורקים ידועים בהכנסת האורחים הנדיבה שלהם ותושבי איסטנבול אינם יוצאים מהכלל. האנשים הלבביים ומסבירי הפנים האלה ימצאו שפה משותפת עם כל תייר וישקיעו כל מאמץ כדי לקבל אתכם בסבר פנים יפות ולגרום לכם להרגיש בנוח.

אפילו כשתיכנסו לחנות פשוטה, תיתקלו במוכר אדיב שישמח לפנק אתכם בכוסית תה או קפה טורקי משובח למרות שזאת הפעם הראשונה שאתם רואים אותו. 

מטרופולין מודרני תוסס 

איסטנבול היא אחת ממרכזי התרבות, האמנות והמסחר התוססים,הדינמיים ושוקקי החיים ביותר בעולם. כל תייר המבקר בעיר נדבק באנרגיה המחשמלת של העיר שאינה נחה ועוצרת לרגע.

עם אינספור אירועי תרבות, פסטיבלי מוזיקה,תיאטרון וקולנוע בינלאומיים, למעלה מ-80 מוזיאונים וגלריות עם שלל מיצגים מרתקים, מופעי רחוב, ירידים ותערוכות, לא תשתעממו לרגע בעיר המרתקת והקצבית הזאת. 

תתפעלו מיופיה של האיה סופיה 

מדובר באחת מהאטרקציות הפופולריות והמתוירות ביותר באיסטנבול בפרט ובעולם כולו בכלל. המבנה המרהיב ששימש בתור כנסייה ומסגד הפך כיום למוזיאון מרתק.

הכנסייה הביזנטית שנבנתה בשנת 325 לספירה, נחרבה פעמיים ונבנתה מחדש 3 פעמים היא אתר הפולחן הדתי הגדול בעולם שאסור לפספס בעת ביקור בעיר.

העיר האקזוטית ביותר באירופה 

קשה להביע במילים את האופי הייחודי של העיר הקסומה, המפוארת, הדינמית והתוססת הזאת. הכרך שוקק החיים המחבר בין שתי יבשות שונות ומקשר בין מזרח למערב הוא ללא ספק העיר האקזוטית ביותר באירופה.

מדובר בעיר של סתירות וניגודים שבה השלם הרבה יותר גדול מסך חלקיו.

הזהות האוריינטלית והמזרח-תיכונית שלה מתמזגת עם שיק וסטייל אירופאי, מסורות עתיקות שעברו מדור לדור נכרכות בטרנדים עכשוויים ומבנים היסטוריים בני מאות שנים משתלבים היטב בחזות המודרנית והחדשנית של העיר.

אין ספק שאיסטנבול היא עיר מיוחדת במינה עם קסם מהפנט שתמיד משאיר טעם של עוד.

כללי בטיחות וזהירות חשובים 

איסטנבול היא עיר מודרנית שתוכלו לטייל בה בבטחה. למרות זאת, כדאי לשים לב לכמה כללי בטיחות חשובים:

כייסים

באתרי תיירות צפופים והומי אדם שורצים לא מעט כייסים ונוכלים שינסו לשים את ידם על התיק והארנק שלכם בלי שתשימו לב.

לכן, חשוב להיות עירניים, לפקוח עיניים, לשמור היטב על הכסף, המסמכים והחפצים שלכם ולהתרחק מדמויות חשודות ומפוקפקות.

הדבר האחרון שאתם רוצים זה ליפול על נוכל שיעקוץ אתכם ויהרוס את החופשה שלכם. לפניכם כמה טיפים שימושיים שיעזרו לצלוח בשלום את הטיול שלכם באיסטנבול ללא תקריות לא נעימות: 

תשגיחו היטב על הארנק והחפצים שלכם באזורים תיירותיים והומי אדם- אחרת תהפכו למטרה קלה ונוחה עבור כייסים שיגנבו את הארנק שלכם מתחת לאף. 

הימנעו מתנועת "הכול בסדר"

יצירת צורת מעגל עם האגודל והאצבע המורה נחשבת לסימן שהכול מעולה בארצות רבות, אבל בטורקיה מדובר בקללה מעליבה במיוחד.

במקום לסמן שהכול אחלה, בטורקיה המחווה הזאת מראה שאתם מכנים את האדם שמולכם הומו. כמובן שזה לא יתקבל בברכה על ידי גברים טורקיים ועלול להוביל לחוסר הבנה ותקריות לא נעימות. 

אל תקבלו אוכל או שתייה מאדם זר

גם אם נתקלתם באדם שנראה לכם הכי חייכני וסימפטי בעולם והוא מכבד אתכם במזון מעורר תיאבון או משקה, תסרבו בנימוס ותמשיכו הלאה.

אתם לא יודעים מה יש במזון שהוא מציע לכם וייתכן שמדובר בפושע שהוסיף לשם חומר הרדמה או סם אונס. 

תלמדו להגיד לא

במהלך הטיול באיסטנבול אתם עלולים להיתקל בהמון נוכלים ערמומיים שיפתו אתכם עם כל מיני הצעות נדיבות, פשוט תסרבו בנימוס ותמשיכו הלאה. תתרחקו מכל מיני מצחצחי נעליים, רוכלים מפוקפקים וחבר’ה אחרים עם שלל בקשות משונות והזויות.

מידע חיוני לשעת חירום

מעבר למספר של שגרירות ישראל באיסטנבול, חשוב לדעת את מספרי הטלפון הבאים לכל מקרה שלא יהיה (בתקווה שלא תצטרכו): 

  • אמבולנס: 112
  • משטרה: 155
  • כיבוי אש: 110 
  • משטרת התיירות: (0212) 5274503

אל תשתו אלכוהול עם זרים

אם אתם מטיילים לבד או בקבוצה קטנה של חברים, תתרחקו מאנשים זרים המנסים לשדל אתכם ללכת איתם למקום מסוים וליהנות מבילוי בלתי נשכח.

ייתכן שמדובר בנוכל שמנסה להפיל אתכם בפח ולחלוב את כספכם. כמובן שמומלץ לא להשתכר במקומות ציבוריים. זה מתכון בטוח לקנסות כבדים .

תצלמו מראש כל מסמך נסיעה חשוב ותשמרו עותק קשיח שלו. אתם צריכים לשמור בתוך המזוודה צילום של הדרכון ועותקים מודפסים של פוליסת הביטוח, כרטיסי הטיסה, שוברי הזמנת המלון וכל ניירת חשובה אחרת.

זה יכול להציל את המצב ולחסוך לכם המון תסכול, מפח נפש ועצבים אם חס וחלילה הדרכון, התיק או הטלפון שלכם יאבד או יגנב.

אל תשכחו לשאת איתכם רשימת מספרי חירום חשובים כך שתוכלו לדעת למי לפנות בכל מצב חירום ואירוע חריג. 

שאלות ותשובות 

בחור בחולצה תכלת וכובע קש מחזיק דרכון וכרטיסי טיסה וחושב

באיזו שפה מדברים באיסטנבול?

השפה הרשמית בטורקיה היא (תחזיקו חזק) טורקית. אבל חלק מתושבי איסטנבול גם מבינים ומדברים אנגלית, למרות שנראה שהרוכלים והסוחרים בשווקי העיר מדברים עברית שוטפת ועוד 30 שפות נוספות כשהם מנסים לפתות אתכם להיכנס לחנות ולרכוש את הסחורה שלהם. 

האם נדרשת ויזה כדי לבקר באיסטנבול?

ממש לא, אזרחים ישראליים אינם זקוקים לויזה כדי לבקר בטורקיה. עם הצגת דרכון בתוקף מתקבלת אשרת שהייה ל-90 יום. 

כיצד להתנייד ברחבי איסטנבול?

למרות שמדובר בעיר ענקית המתפרשת על פני שתי יבשות, מורכבת מאינספור גבעות שונות וחולשת על שני מיצרים גדולים, לא תתקשו להתנייד ולעבור ממקום למקום ברחבי העיר הגדולה והסואנת בעזרת מערכת התחבורה הנוחה, היעילה והמתקדמת של איסטנבול.

באיסטנבול תמצאו מגוון אמצעי תחבורה שונים המקשרים את חלקי ואזורי העיר השונים כמו אוטובוסים, מיניבוסים, חשמליות, רכבת תחתית, רכבלים, מעבורות, מוניות ודולמוש (סוג של מונית שירות). ועוד דגש אחד חשוב ביחס לשגרת הקורונה: נכון לעכשיו, יש לעטות מסכה בכל אמצעי התחבורה הציבורית בעיר ללא יוצא מהכלל. 

כיצד לעבור בין הצד האירופי לצד האסייתי של איסטנבול?

איסטנבול היא העיר היחידה בעולם הנוגעת בשתי יבשות שונות משני צידי מיצר הבוספרוס, לכן כל מי שמבקר בעיר ירצה לדלג בין החלק האירופי לחלק האסייתי של העיר. תשמחו לשמוע שזה ממש לא עסק מורכב ויקר ושני חלקי העיר מחוברים בעזרת אוטובוסים, מוניות שירות (דולמוש) ומעבורות ההולכים בתדירות גבוהה.

הדרך הזולה והפשוטה ביותר לעבור בין שני צדי העיר היא באמצעות שייט במעבורת. מעבורות ואוטובוסים ימיים שטים באופן קבוע בין מעגן אמינונו (השער הימי העיקרי של איסטנבול) לשכונות קדיקוי (Kadiköy ) ואוסקודר (Üskudar) הנמצאות בחלק האסייתי של העיר. מעבורות אחרות מפליגות באופן יומיומי מרובע בשיקטאש (Besiktas) בחלק האירופי של העיר ומעגן קבאטאס (Kabatas)

באיזה מטבע משתמשים באיסטנבול?

המטבע הרשמי בטורקיה הוא לירה טורקית. למרות שחלק מבתי הכלבו הגדולים באזורים התיירותיים מקבלים גם אירו, מומלץ לרכוש לירות טורקיות כשאתם מגיעים לעיר. המקום הטוב ביותר לעשות את זה הוא בצ’יינג’יים ונקודות חלפנות שבהם תוכלו להמיר שקלים למטבע המקומי.

אפשר לבצע את זה מיד לאחר הנחיתה או באזור העיר העתיקה שם תוכלו ליהנות מעמלות מופחתות ושער המרה משתלם יותר. בעיר מפוזרים שפע כספומטים ועסקים רבים מקבלים גם כרטיסי אשראי. 

מהם אתרי החובה באיסטנבול שאסור לפספס?

לפניכם כמה מהאטרקציות המובילות והחשובות ביותר באיסטנבול שאף ביקור בעיר המדהימה לא יהיה שלם בלעדיהן:

  • ארמון דולמאבהצ'ה
  • מסגד איה סופיה 
  • רובע סולטן-אחמט 
  • מסגד סולימאנייה 
  • ארמון טופקאפי 

מהן האטרקציות הטובות והשוות ביותר באיסטנבול למשפחות עם ילדים?

אם החלטתם לקפוץ לחופשה באיסטנבול, אתם ממש לא חייבים להשאיר את הילדים בבית כי לעיר המדהימה הזאת יש המון אטרקציות משפחתיות שיעיפו לילדודס את המוח: 

  • לצלול למעמקי האוקיינוס ולפגוש יצורים ימיים קסומים באקווריום עולם הים (סי לייף)
  • לעשות כיף חיים בפארק השעשועים מסחרר החושים לגולנד איסטנבול-מרכז דיסקברי
  • להצטלם עם דמויות שעווה מציאותיות של דמויות היסטוריות ואישים מפורסמים במוזיאון מאדאם טוסו איסטנבול 
  • לבקר במאגר המים התת-קרקעי העתיק ירבטאן הידוע בכינוי "הבזיליקה" 
  • לצאת לשייט מרתק במיצרי הבוספרוס ולאיי הנסיכים

    וזאת רק טעימה קטנה מכל הפעילויות והאטרקציות לכל המשפחה שתמצאו באיסטנבול!

השורה התחתונה 

קבוצת חברים מחייכים ומצטלמים עם דגל טורקיה וברקע ארמון עתיק

איסטנבול הייתה ונשארה אחד מהיעדים האהובים ביותר על התייר הישראלי.

תוך טיסה קצרה של פחות משעתיים תמצאו את עצמכם בעיר תוססת, מגוונת ומרתקת המציעה אינספור אתרים היסטוריים ותרבותיים מופלאים, אוכל רחוב מהטובים והטעימים בעולם, טונות של אפשרויות שופינג ובילוי מעולות, אנשים ידידותיים ומסבירי פנים ולא פחות חשוב- מחירים נוחים ושווים לכל כיס.

באיסטנבול תמצאו מגוון עצום של מקומות לינה שונים שיתאימו לכל טעם, צורך ותקציב.

תזכרו שכל הטיול שלכם בעיר המרהיבה לגדות הבוספרוס יכול לקום וליפול על בחירת המלון הנכון והמתאים עבורכם.

תחשבו על המלון שמספק את המענה הטוב והיעיל ביותר לסוג ואופי הטיול, למקומות שאתם מתכוונים לבקר בהם ולהעדפות האישיות שלכם.

אין לנו ספק שהעצות וההמלצות במדריך המפורט הזה יעזרו לכם להיסגר על המלון המושלם עבורכם באיסטנבול בכלום זמן וללא מאמץ.

אז למה אתם מחכים? תכינו דרכונים, תארזו מזוודות וצאו לדרך! נסיעה טובה!

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן