מברשת שיניים חשמלית: 5 מברשות שיניים חשמליות מומלצות לשנת 2024

אם רופא השיניים שלכם המליץ לעבור למברשת שיניים חשמלית ואתם מתלבטים האם באמת כדאי לאמץ את ההמלצה הזאת ולהשקיע במברשת שיניים חשמלית או שמדובר בגימיק שיווקי חסר תועלת שחבל לבזבז את הכסף שלכם עליו, הגעתם למקום הנכון.

אנשים רבים שומרים אמונים למברשת הידנית הישנה והטובה ולא מוכנים לשמוע על מעבר למברשת שיניים חשמלית. הם נרתעים ומהססים להכניס מברשת חשמלית לפה ומתייחסים אליה בחשדנות רבה. החדשות הטובות הן שמברשת חשמלית באמת מספקת את הסחורה ועושה עבודה יעילה, מהירה ויסודית יותר בניקוי חלל הפה לעומת קרובת המשפחה הידנית שלה – היא חוסכת לכם המון זמן ומאמץ ומבטיחה תוצאה מושלמת בכל צחצוח.

ממהרים? הנה 3 המוצרים המובילים:

השורה התחתונה
יתרונות
חסרונות
השורה התחתונה
את ההבדל בתוצאות אתם תראו כל כך מהר שזה ידהים אתכם. מברשת השיניים הזאת פועלת בטכנולוגיה הכי מתקדמת שיש כרגע ושומרת על השיניים שלכם חזקות ונקיות לאורך זמן. ההשקעה הכי טובה שלנו.
יתרונות
אפליקציה ייעודית
חיישן לחץ להגנה על החניכיים
אחד הדגמים המומלצים ביותר על ידי רופאי שיניים ברחבי העולם
חסרונות
מעט יקרה
תמורה טובה למחיר
Philips Sonicare ProtectiveClean 6100
Philips Sonicare 6100
מחיר משתלם
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
המברשת הזאת מספקת שילוב מנצח של עיצוב מודרני, טכנולוגיה חכמה ויעילות גבוהה שלא תמצאו אצל רוב המתחרות שלה. מדובר במברשת שיניים ברמה הגבוהה ביותר שמצטיינת בכל היבט.
יתרונות
המברשת מופעלת באמצעות סוללה נטענת
חיי סוללה ארוכים
טיימר מובנה לזמן צחצוח אופטימלי
חסרונות
אינה מתחברת לאפליקציה המיועדת לסמארטפון
איכות במחיר שפוי
Waterpik WP-663
Waterpik WP-663
איזון בין מחיר לאיכות
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
כל אדם שמתייחס ברצינות לבריאות והיגיינת הפה שלו הולך לעוף על מתקן שטיפה נייד באמצעות זרם מים סילוני. פיתוח חדשני מקל על ביצוע הפעולה החשובה הזאת והופך אותה ליעילה ופשוטה יותר מאי פעם.
יתרונות
מערכת מיוחדת לשטיפת הפה באמצעות סילון מים עדין
מכשיר קומפקטי
מבטיח שמירה אידיאלית על בריאות הפה והחניכיים
חסרונות
מעט רועש בזמן השימוש

היעילות הרבה שלה בהסרת שכבת הפלאק ההרסנית לבריאות השיניים ובמניעת דלקות חניכיים הוכחה באופן מדעי ומאות אלפי משתמשים מרוצים מהללים ומשבחים את מברשת השיניים החשמלית ומצטערים שלא התחילו להשתמש בה קודם לכן. זאת לא תהיה הגזמה פרועה לומר שמברשת חשמלית זאת הבחירה הטובה ביותר עבור רוב האנשים.

אבל איזו מברשת חשמלית כדאי לבחור ואיך למצוא את הדגם המושלם עבורכם? אני הולך להמליץ לכם על מברשות השיניים החשמליות הטובות ביותר שיש וללמד אתכם למה צריך לשים לב כשבוחרים את מברשת השיניים החשמלית המושלמת עבורכם.

אז לאחר שחיממנו מנועים, הגיע הזמן לצאת לדרך ולקבל במחיאות כפיים סוערות את מברשות השיניים החשמליות האיכותיות והמובחרות ביותר שאף פעם לא יאכזבו אתכם ויעשו את העבודה ברגע האמת.

5 מברשות השיניים החשמליות הכי טובות לשנת 2024

1

Oral-B Genius 8000

הבחירה המנצחת
הבחירה שלנו
את ההבדל בתוצאות אתם תראו כל כך מהר שזה ידהים אתכם. מברשת השיניים הזאת פועלת בטכנולוגיה הכי מתקדמת שיש כרגע ושומרת על השיניים שלכם חזקות ונקיות לאורך זמן. ההשקעה הכי טובה שלנו.
יתרונות
  • אפליקציה ייעודית
  • חיישן לחץ להגנה על החניכיים
  • אחד הדגמים המומלצים ביותר על ידי רופאי שיניים ברחבי העולם
חסרונות
  • ידית המברשת מעט כבדה
  • מעט יקרה

מברשת השיניים המתוחכמת והמשוכללת הזאת מגיעה עם טונות של פיצ’רים מרשימים ואפשרויות מתקדמות כמו חיישנים מובנים, אפליקציה שתלווה את תהליך הצחצוח שלכם וטיימר מגניב. כל החידושים האלה נועדו לספק חווית צחצוח יעילה ונטולת מאמץ.

מותג Oral-B החליט לצייד את הדגם המתקדם הזה בכל הטכנולוגיות החדישות והפיתוחים האחרונים בתחום. העיצוב החדשני של המכשיר נועד לשמור על בריאות פה אופטימלית במינימום זמן ומאמץ. ראש המברשת המעוגל משלב בין טכנולוגיות ניקוי שונות כדי להסיר את כל שאריות המזון, הכתמים ורובד הפלאק מהשיניים שלכם.

ברגע שאתם מפעילים את המכשיר, ראש המברשת מתחיל להסתובב, לרטוט ולבצע תנודות קצובות כדי להשאיר את הפה שלכם נקי, רענן ומבריק, בזמן שסיבי המברשת מעסים את החניכיים מבלי לפגוע בהן.

באמצעות האפליקציה של המברשת תוכלו לעקוב אחרי איכות ויעילות הצחצוח שלכם, לשלוט בחיישן הלחץ, זמן הצחצוח ואפילו תנוחת הצחצוח היעילה ביותר. הדגם הזה כל כך משודרג ושווה שבא לנו לצחצח אפילו 3 פעמים ביום.

חיישן לחץ מובנה יתריע על צחצוח חזק ואגרסיבי מדי ויגן על השיניים והחניכיים שלכם משחיקה – מדובר בפיצ’ר מועיל ושימושי במיוחד למניעת פגיעה בשכבת האמייל של השיניים כתוצאה מהפעלת לחץ חזק מדי בעת הצחצוח.

עומדים לרשותכם 6 מצבי צחצוח שונים: טיפול בחניכיים, עיסוי, ניקוי עמוק, ניקוי רגיל, הלבנה וניקוי עדין לשיניים וחניכיים רגישות. כל אחת מתוכניות ההפעלה האלנו מספקות מענה לצרכים ספציפיים ועוזרות לשפר את חווית הצחצוח שלכם. הדגם הזה מצויד בטיימר מקצועי הרוטט כל 30 שניות כדי להזכיר לכם לשנות את אזור הצחצוח. הוא יעזור לכם להקפיד על צחצוח נכון ומלא של הפה בכל שימוש במברשת.

2

Philips Sonicare ProtectiveClean 6100

מחיר משתלם במיוחד
תמורה מושלמת למחיר
המברשת הזאת מספקת שילוב מנצח של עיצוב מסורתי ויעילות גבוהה שלא תמצאו אצל רוב המתחרות שלה. מדובר במברשת שיניים ברמה הגבוהה ביותר שמצטיינת בכל היבט.
יתרונות
  • המברשת מופעלת באמצעות סוללה נטענת
  • חיי סוללה ארוכים
  • טיימר מובנה לזמן צחצוח אופטימלי
חסרונות
  • המברשת אינה מתחברת לאפליקציה המיועדת לסמארטפון
  • היה נחמד אם המברשת הייתה קשיחה ועמידה יותר

זאת לא מברשת "חכמה" שמגיעה עם המון רעש וצלצולים, אבל היא עושה את העבודה בלי להתחכם יותר מדי ועוזרת להסיר את שכבת הפלאק (רובד החיידקים) מהשיניים ולהשאיר אותן לבנות ונקיות. העיצוב הקלאסי של מברשת השיניים הזאת נראה סוף הדרך. הדגם הזה זמין בכמה צבעים שונים לבחירתכם: ורוד, כחול צי ולבן.

גוף המברשת מגיע עם שני לחצני תפעול-אחד מיועד להדלקת ולכיבוי המברשת והשני מאפשר לעבור בין מצבי הצחצוח השונים. שלוש נורות LED לבנות מציגות את מצב הצחצוח שהפעלתם. שתי נורות חיווי נוספות מראות את מצב הסוללה ומתריעות כשהגיע הזמן להחליף את ראש המברשת.

תוכלו לבחור בין שלושה מצבי צחצוח שונים: "ניקוי", "הלבנה" ו-"טיפול בחניכיים". בעוד שמצב הניקוי מיועד לצחצוח מקיף ויסודי של חלל הפה, מצב הלבנה עוזר להסיר כתמים ממשטח השן ומשאיר את השיניים שלכם צחורות ובוהקות, ואחרון חביב זה מצב הטיפול בחניכיים שמאפשר לעסות בעדינות את החניכיים ולשמור עליהן בריאות. תוכלו לבחור את תוכנית הצחצוח המתאימה ביותר לצרכים ולהעדפות שלכם. בסך הכול, המברשת הזאת נוחה וידידותית לשימוש, וזה יתרון חשוב!

ערכת המוצר כוללת ראש מברשת להלבנת השיניים, תיק נסיעות איכותי ומטען. המברשת מצוידת בטכנולוגיה חדשנית שעוזרת לה לזהות באופן אוטומטי את ראש המברשת שאתם משתמשים בו, ככה שלא תצטרכו לשחק עם מיליון הגדרות וכפתורים ולשנות באופן ידני את מצב הצחצוח כשהחלפתם את ראש המברשת. ראשי המברשת מגיעים עם שבב מובנה שמתאים בכוחות עצמו את מצב הצחצוח המתאים לראש המברשת שאתם משתמשים בו. זה אומר שברגע שתחברו את ראש המברשת לידית המכשיר, הוא יבחר את מצב הצחצוח האופטימלי באופן אוטומטי ויחסוך לכם זמן ומאמץ. למרות שהמברשת הזאת אינה מגיעה עם אפליקציה מיוחדת שתוכלו להתקין בסמארטפון, הסוללה האיכותית והעמידה שלה מפצה על כך בגדול.

3

Waterpik WP-663

איכות במחיר שפוי
איזון בין מחיר לאיכות
כל אדם שמתייחס ברצינות לבריאות והיגיינת הפה שלו הולך לעוף על מתקן שטיפה נייד באמצעות זרם מים סילוני. פיתוח חדשני מקל על ביצוע הפעולה החשובה הזאת והופך אותה ליעילה ופשוטה יותר מאי פעם.
יתרונות
  • מערכת מיוחדת לשטיפת הפה באמצעות סילון מים עדין
  • מכשיר קומפקטי שאינו תופס הרבה מקום
  • הערכה מבטיחה שמירה מירבית על בריאות והיגיינת הפה
חסרונות
  • רועשת מעט בזמן השימוש

גם אנשים שמשקיעים המון זמן ומאמץ בשיפור הרגלי הצחצוח שלהם מזניחים בדרך כלל את שטיפת הפה ומתעלמים מהיתרונות הרבים של הפעולה המועילה הזאת. כולנו שמענו על מברשת שיניים וחוט דנטלי, אבל רוב האנשים פשוט לא מודעים לחשיבות של שטיפת פה יסודית.

כל מי שרוצה לשמור על שיניים וחניכיים בריאות וחזקות חייב להכיר את מתקן השטיפה הנייד (סילונית). המכשיר פועל באמצעות זרם מים עדין ונקודתי שמגיע לכל המקומות שמברשת השיניים מפספסת. הוא מסיר ביעילות חיידקים, שאריות מזון ופלאק ושומר על חלל הפה שלכם נקי ממחלות ומזיהומים.

מיכל המים של מתקן השטיפה הנייד לפה (סילונית) מסוגל להכיל כמות מים המספיקה ל-90 שניות של שימוש ומאפשר לרסס פרצי מים דקים ועוצמתיים לניקוי יעיל וממוקד של החניכיים שלכם מבלי לפגוע בהן ולגרום לכאבים. היכולת לבחור בין 5 פיות שונות מבטיחה התאמה מלאה לצרכים ולהעדפות שלכם ומשדרגת את תהליך ניקוי הפה. אין ספק שלערכה המקיפה והמתקדמת הזאת לשמירה על בריאות הפה יש מקום של כבוד בכל סקירה המוקדשת למברשות השיניים החשמליות הטובות ביותר.

4

Philips Sonicare for Kids

לבריאות החניכיים של הקטנטנים
במיוחד לילדים
מברשת השיניים החשמלית Philips Sonicare לילדים מגיעה עם קישוריות Bluetooth ומתאימה לילדים בגיל 4 ומעלה. היא מצוידת בראש מברשת נשלף עם זיפים עדינים ורכים במיוחד שמתאימים בצורה מושלמת לשיניים ולחניכיים הרגישות של הילד
יתרונות
  • ערכת מדבקות שיעזרו לילד שלכם לעצב את המברשת על פי הטעם וההעדפות שלו
  • אפליקציה חינמית שתלמד את הילדים שלכם איך לצחצח שיניים בצורה נכונה
חסרונות
  • מדי פעם מצטבר עובש על המברשת
  • המוצר צריך להיות קשיח ועמיד יותר

צחצוח שיניים נכון חשוב לא רק למבוגרים, אלא גם לילדים. חייבים לשמור על בריאות השיניים מגיל צעיר ולכן החלטתי לכלול בסקירה הזאת מברשת שיניים חשמלית שפותחה במיוחד לילדים והותאמה לצרכים הייחודיים שלהם.

על החלק העליון של ידית המברשת תמצאו לחצן הפעלה גדול עם נורת לד. נורת החיווי מציגה את מצב הטעינה של הסוללה. הלחצן השני על ידית המברשת מאפשר להחליף בין שני מצבי צחצוח שונים: רטט נמוך ורטט גבוה. בעוד שמהירות ההפעלה הראשונה מתאימה יותר לילדים קטנים, ילדים גדולים יותר יוכלו לעבור בהדרגה למהירות הפעלה גבוהה יותר.

גם השימוש בטכנולוגיות ה"חכמות" של המברשת פשוט יחסית. לאחר חיבור ראש המברשת לידית שלה, תוכלו להפעיל את האפליקציה החינמית שתומכת במברשת ומיועדת לילדים. היא תעזור לילדים שלכם ללמוד על צחצוח שיניים נכון ובריא בדרך כיפית ומשעשעת. דמות מצוירת מצחיקה בשם Sparkly הולכת ללוות את הילדים שלכם במסע שלהם לשמירה על פה נקי ובריא.

הדגם הזה מנקה את השיניים היטב וקל מספיק לשימוש כדי שגם ילדים קטנים יוכלו להשתמש בו בלי בעיה. המברשת מגיעה בצבעים ורוד וכחול, אבל הילד שלכם יוכל לקשט אותה בעזרת ערכת מדבקות מיוחדת שמגיעה עם המברשת.

5

Fairywill Electric Toothbrush

לחיות מחוץ לקופסא
מובילה בתחומה
המברשת החשמלית הסונית הזאת משנה את כל כללי המשחק בתחום היגיינת הפה והשיניים בזכות מהירות הצחצוח שוברת השיאים וחסרת התקדים שלה. המכשיר מסוגל לבצע 40 אלף מיקרו-ויברציות בדקה, נתון מטורף שמשאיר מאחור את כל המתחרים.
יתרונות
  • המברשת עמידה בפני מים
  • מצבי הפעלה מעולים לצחצוח עדין ויעיל
  • סוללה אמיתית שמחזיקה מעמד זמן רב
חסרונות
  • המברשת יכולה לקרטע ולזייף לפעמים
  • נדרשת בקרת איכות קפדנית ומדוקדקת יותר

היצרן משווק את מברשת השיניים החשמלית הזאת בתור מוצר איכותי שמומלץ על ידי רופאי שיניים ועוזר להסיר פלאק, לשמור על בריאות החניכיים, לסלק ריחות רעים מהפה ולהשאיר שיניים לבנות ונקיות. אז בואו נבדוק אם כל ההבטחות האלה באמת עומדות במבחן המציאות!

קודם כל, הטכנולוגיה הסונית המיוחדת שמבוססת על גלי קול מאפשרת להקציף את משחת השיניים המועדפת עליכם לבועות קטנות שעוטפות את כל חלל הפה ומגיעות לכל פינה של השיניים וקו החניכיים שלכם, מה שמבטיח חווית צחצוח משופרת.

ידית המברשת מגיעה עם לחצן הפעלה שמאפשר להדליק ולכבות את המכשיר. תוכלו לבחור בין שלושה מצבי צחצוח בהתאמה אישית שמסומנים באותיות C, S ו-M. האות C מציינת תוכנית הפעלה להלבנה והסרת רובד פלאק מהשיניים. מאחורי האות S מסתתרת תוכנית עדינה יותר המיועדת למשתמשים מתחילים או לאנשים עם שיניים רגישות. ואחרון חביב זה מצב ההפעלה M שמשלב בין ליטוש (פוליש) של השיניים לעיסוי עדין של החניכיים.

ערכת המוצר כוללת ארבעה ראשי מברשת איכותיים שיספיקו לכם לשנה. יתרון נוסף של המברשת זאת תוחלת החיים הארוכה של הסוללה. תוכלו לטעון אותה בנוחות מירבית בעזרת מטען בעל חיבור USB. טעינה מלאה של המכשיר לוקחת 4 שעות בלבד. טעינה מלאה של המברשת תספיק לחודש שלם של צחצוח שיניים יסודי. אין ספק שהיצרן חשב על כל פרט קטן כדי לספק את חווית השימוש הנוחה, היעילה והמפנקת ביותר.

מדריך קנייה: איך לבחור מברשת שיניים חשמלית?

כל אדם שמצחצח את השיניים שלו בדרך הישנה והטובה בעזרת מברשת שיניים ידנית עלול להתעניין בשאלה הבאה: האם מברשת שיניים חשמלית מנקה את השיניים בצורה טובה ויסודית יותר ממברשת ידנית? התשובה החדה והקולעת היא: לא. על פי איגוד רופאי השיניים האמריקאי, מה שבאמת עושה את ההבדל מבחינת איכות ויעילות צחצוח השיניים שלכם זאת הקפדה על טכניקה נכונה.

בקיצור, כל המומחים קובעים באופן חד משמעי שהריכוז והמיומנות שלכם משחקים תפקיד מכריע באיכות ויעילות צחצוח השיניים שלכם. עם כל הכבוד למברשת שאיתה אתם מצחצחים את השיניים, מה שחשוב באמת זה איך אתם מצחצחים אותם ועד כמה אתם עושים את זה כמו שצריך. עם זאת, רוב המומחים מסכימים שמברשת שיניים חשמלית יכולה להקל על אימוץ טכניקת צחצוח נכונה ובריאה יותר.

בדרך כלל מומלץ להשתמש במברשת שיניים חשמלית במקרים ובמצבים הבאים:

  • אתם מתקשים לשמור על זמן צחצוח השיניים המומלץ שעומד על 2 דקות.
  • לא מצליחים לצחצח את השיניים באופן אחיד ועקבי.
  • לוחצים חזק מדי ומפעילים כוח מוגזם בעת צחצוח השיניים.
  • מתקשים לבצע את תנועות הצחצוח בגלל פציעה או מוגבלות פיזית.
  • מבחינים בשכבה בולטת של פלאק גם לאחר צחצוח השיניים.
  • סתם חבר’ה עצלנים שלא אוהבים להתאמץ ולעבוד קשה.

אבל אם אתם מרוצים ממברשת השיניים הידנית שלכם, מצליחים לשמור על חלל פה בריא ונקי ושבעי רצון מהנקיון של השיניים שלכם, אין שום סיבה שתעברו להשתמש במברשת שיניים חשמלית.

האם זה יותר זול ממברשת שיניים רגילה?

בחורה עם מגבת על הראש מנסה להחליט בין 2 אפשרויות

לא. ההיפך הוא הנכון. למעשה, מברשת שיניים חשמלית תעלה לכם יותר בטווח הארוך מאשר מברשת שיניים ידנית. אז מדוע מדובר בהוצאה כבדה ויקרה יותר? יש לכך שלוש סיבות עיקריות:

  1. החלפת ראש המברשת – מעבר לעלות הראשונית של מברשת השיניים החשמלית, מדובר בעוד הוצאה כספית מכובדת שתצטרכו לקחת בחשבון. כדי לשמור על היגיינה נאותה של מברשת השיניים החשמלית ולהבטיח שהיא תמשיך לעשות את עבודתה בצורה היעילה והטובה ביותר, תצטרכו להחליף את ראש המברשת פעם בשלושה חודשים. אין מה לעשות, מדובר בחלק בלתי נפרד מהתחזוקה השוטפת שלה.
  2. תוחלת חיים מוגבלת – במוקדם או במאוחר מברשת השיניים החשמלית שלכם תצא מכלל שימוש ותצטרכו לזרוק אותה לפח ולקנות מברשת חדשה. אל תצפו שהיא תשרת אתכם בנאמנות לנצח. ברוב המקרים, מברשת שיניים חשמלית מפסיקה לספק את הסחורה ומתחילה לזייף ולקרטע בגלל שהסוללה בתוכה אינה מתפקדת כמו שצריך או שובקת חיים. למרבה הצער, יצרניות מברשות השיניים החשמליות מציידות אותן בסוללה מובנית שלא ניתנת להחלפה. זה אומר שברגע שהסוללה הפנימית מסיימת את חייה, אכלתם אותה. תצטרכו לקנות מברשת שיניים חשמלית חדשה לגמרי. אין ספק שההחלטה האומללה הזאת של היצרנים התחמנים לא משחקת לטובתכם, אבל אין מה לעשות. החלפת סוללה פגומה במברשת שיניים חשמלית זאת משימה מורכבת ומסובכת מדי עבור המשתמש הממוצע, אבל אם יש לכם חוש טכני מפותח ואתם מנוסים בחיווט וריתוך, תוכלו לנסות את מזלכם.
  3. הן מופעלות באמצעות חשמל – אז נכון שמברשת שיניים חשמלית לא זוללת המון חשמל, אבל עדיין מדובר בתוספת של כמה שקלים לחשבון החשמל שלכם.

אבל, התועלת העצומה והיתרונות הרבים של שימוש במברשת שיניים חשמלית עולים בהרבה על ההוצאות האלה. אם מצאתם מברשת שיניים חשמלית איכותית שמנקה באופן מושלם את השיניים שלכם ועוזרת לכם לשמור על חלל פה בריא, זה ישתלם לכם בגדול. תוכלו לחסוך את הביקורים היקרים אצל רופא השיניים שיעלו לכם הון תועפות. בשורה התחתונה, מברשת שיניים חשמלית טובה זאת השקעה משתלמת שלא תתחרטו עליה.

האם עדיף דגם יקר על פני אחד זול?

שק של מטבעות ליד זכוכית מגדלת על רקע טורקיז בהיר

תאמינו או לא, אבל אתם ממש לא חייבים ללכת על מברשת השיניים החשמלית המתקדמת והחדשנית ביותר שמגיעה עם מיליון פיצ’רים מגניבים ושכלולים מרשימים. מה שהכי הפתיע אותי כשבדקתי את המברשות השונות עבור הסקירה הזאת הוא המחיר הסביר וההוגן שלהן. תוכלו למצוא בקלות מברשת חשמלית איכותית בפחות ממאה דולר. אז אם חשבתם שמברשת שיניים חשמלית איכותית במחיר נגיש ושווה לכל כיס זאת חיה שלא קיימת במציאות,אתם הולכים להיות מופתעים לטובה כשתבדקו את האפשרויות השונות בשוק.

כמובן שאתם לא צריכים להתקמצן ולהתפשר על האיכות של המברשת, אבל אין כל טעם לבחור באופן אוטומטי את המברשת היוקרתית והחדשנית ביותר שתגיע עם טונות של תכונות ואפשרויות מתקדמות שאתם בכלל לא צריכים. כדי לנפח את תג המחיר של המברשת החשמלית ולגרום ללקוח לפתוח את הכיס ולשלם עליה הרבה יותר, היצרנים דוחפים למכשיר פיצ’רים חסרי תועלת שאף אחד לא ממש צריך. האם תוכלו להסתדר ללא מתקן חיטוי מיוחד באמצעות אור אולטרה סגול או קישוריות לסמארטפון? בלי בעיה. אפשר לחיות נפלא גם בלי כל החידושים הנוצצים והאטרקטיביים האלה. כמובן שאם אתם לא מוכנים להתפשר על פחות מהטוב ביותר ויכולים להרשות לעצמכם את הדגם המשוכלל, המתקדם והמאובזר ביותר, אין כל סיבה שלא תלכו עליו. אתם צריכים להחליט על המאפיינים החשובים ביותר שאתם לא יכולים לוותר עליהם ולמצוא את הדגם המתאים ביותר עבורכם. החדשות הטובות הן שתוכלו לקנות מברשת שיניים חשמלית איכותית שעושה עבודה מושלמת בלי לשבור את הכיס ולרוקן את הארנק.

איזה סוגים של מברשות שיניים חשמליות יש, ואיזה מהם הוא הכי טוב?

מברשות השיניים החשמליות שתמצאו על מדפי החנויות מתחלקות לשני סוגים עיקריים: מברשת שיניים רוטורית (מסתובבת) ומברשת שיניים סונית (רוטטת). ההבדל העיקרי ביניהן הוא באופן התנועה של ראש המברשת.

מברשת שיניים רוטורית (מסתובבת)

מברשת שיניים רוטורית שוכבת על הצד

השם של המברשת הזאת מדבר בעד עצמו, היא עושה את עבודתה ומנקה את השיניים וחלל הפה שלכם באמצעות תנועות סיבוביות.

מברשת שיניים רוטורית מגיעה בדרך כלל עם ראש עגול קטן, מה שמבטיח גישה נוחה וקלה יותר לכל אזורי הפה. בגלל שטכניקת הצחצוח עם מברשת חשמלית רוטורית דומה לשימוש במברשת שיניים רגילה, זה אומר שלא תצטרכו להתרגל אליה וללמוד איך להשתמש בה.

דגמים מסוימים של מברשות שיניים רוטוריות (כמו במברשות החשמליות של מותג Oral-B) מצוידות בסיבים שנעים במהירות מעלה ומטה כדי לשחרר ביעילות את משקעי הלכלוך והפלאק שנתקעו עמוק בין השיניים. בנוסף לכך, הם מצוידים בטכנולוגיית רטט לניקוי ללא מגע שמזכירה מברשת שיניים סונית.

כל מברשות השיניים החשמליות של מותג Oral-B הן רוטוריות.

מברשת שיניים סונית (רוטטת)

בחורה בגופיה לבנה מחזיקה מברשת שיניים חשמלית סונית

ראש המברשת הסונית נראה בדיוק כמו הראש של מברשת שיניים רגילה. אבל כאן מסתיים כל הדמיון בין שני סוגי המברשות.

מברשת שיניים סונית עושה את עבודתה באמצעות תנועות רטט מהירות מצד לצד. התנודות האלה מערבלות את הנוזל בחלל הפה ומאפשרות לו לנקות ביסודיות את השיניים שלכם. התופעה הזאת שנקראת האפקט ההידרו-דינמי חוסכת לכם המון זמן ומאמץ ועושה את כל העבודה הקשה במקומכם. במקום שתצטרכו להפעיל כוח רב וללחוץ על השיניים והחניכיים שלכם, נוזל הפה שינוע במהירות גבוהה בעקבות תנודות המברשת הסונית יסיר את כל החיידקים והמשקעים שהצטברו בין השיניים שלכם ללא כל מגע עם סיבי המברשת.

אבל אני חייב לצנן טיפה את ההתלהבות שלכם. יעילות ואיכות הניקוי שמספק נוזל הפה שמתערבל בין השיניים ושוטף אותן אפילו לא מתקרבת לתוצאות של צחצוח רגיל שמתבצע בעזרת מגע ישיר בין השיניים והחניכיים לסיבי מברשת השיניים. האפקט ההידרו-דינמי הוא בונוס נחמד שהופך את חווית הצחצוח לקלה ומהנה יותר, אבל ממש לא מדובר בתחליף מלא לצחצוח שיניים רגיל.

מברשות שיניים סוניות מגיעות בדרך כלל עם ראשים בעיצוב קלאסי ומסורתי יותר. הראש של מברשת מהסוג הזה עלול להיות גדול מדי עבור אנשים מסוימים שיעדיפו לרכוש בנפרד ראש מברשת קטן וקומפקטי שהם יחושו איתו בנוח יותר.

לוקח זמן להתרגל לתנועות הרטט המהירות של ראש המברשת הסונית ובפעם הראשונה אתם עלולים להרגיש במין דגדוג לא נעים שעלול להפריע לכם. אבל, לאחר כמה צחצוחים עם מברשת סונית, השיניים והחניכיים שלכם יתרגלו לתחושה הזאת ומהר מאוד תבינו שהשד לא נורא כל כך. בהתחלה זה יכול להרגיש קצת מוזר, אבל תצטרכו "לחרוק שיניים" ועם קצת נחישות והתמדה תסתגלו לאופן הפעולה של מברשת שיניים סונית.

קחו בחשבון שמגע ישיר בין החלק האחורי של ראש המברשת לשיניים יכול להרגיש טיפה לא נוח ונעים. אבל, כל עוד תקפידו על טכניקת הצחצוח הנכונה, תוכלו להימנע מכך בקלות ולהסתדר עם המשימה הזאת על הצד הטוב ביותר.

כל הדגמים מסדרת Sonicare של פיליפס הן מברשות חשמליות סוניות (רוטטות).

הגיע הזמן לענות על שאלת מיליון הדולר: באיזה סוג של מברשת שיניים חשמלית עדיף לבחור- סונית (רוטטת) או רוטורית (מסתובבת)? איזו מברשת עושה עבודה טובה יותר ונוחה יותר לשימוש? בסופו של דבר, מדובר בשאלה של העדפה אישית. חלק מהאנשים מעדיפים את התחושה של מברשת שיניים רוטורית בעוד שאחרים עפים על מברשת שיניים סונית. שתי המברשות מספקות ביצועים שווים מבחינת איכות ויעילות צחצוח וניקוי השיניים שלהן, ולכן כדי להבין לאיזה סוג מברשת חשמלית אתם מתחברים, תצטרכו לנסות את שניהן ולהתרשם מחווית הצחצוח שמספקת כל אחת מהן. רק אז תוכלו לדעת בוודאות איזו מברשת קולעת לצרכים, לדרישות ולטעם האישי שלכם.

Oral-B נגד Philips Sonicare: מי מייצר מברשת שיניים חשמלית טובה יותר?

חלקים שונים של מכשיר לניקוי הפה מונחים אחד ליד השני

כל אדם שרוצה לקנות מברשת שיניים חשמלית חדשה ייתקל בשני המותגים המובילים בשוק: Oral-B ו-Philips Sonicare.

כמובן שכל אחד מהמותגים טוען שהוא מס. 1 בתחום ומשאיר אבק לשאר המתחרים. שני היצרנים הפופולריים והמפורסמים האלה מוכנים להישבע שכל מוצר שלהם זאת יצירת מופת נטולת פגמים שתפתור את כל הבעיות שלכם בחיים.

אז באיזה מותג עדיף לבחור? אולי רופאי השיניים יפתרו את הדילמה וימליצו על יצרנית מברשות השיניים החשמליות האיכותית והמובחרת ביותר. אז זהו שלא.

כשמביטים על אריזת המוצר של כל אחד מדגמי Philips Sonicare נתקלים בהכרזה החגיגית הבאה:

"היצרן המומלץ ביותר על ידי רופאי שיניים"

אבל הבלבול רק גדל כשמבחינים בכותרת הבולטת על האריזה של מברשות השיניים החשמליות מבית Oral-B:

"מברשת השיניים החשמלית הנפוצה ביותר בקרב רופאי שיניים"

אז איך להכריע בין שני המותגים ולקבוע איזו חברה מציעה מברשות שיניים חשמליות טובות יותר?

קודם כל, אל תאמינו באופן אוטומטי לכל ההבטחות המפוצצות והביקורות המשוחדות והמוטות. חלק גדול מההמלצות של מיטב המומחים בתחום הן לא יותר מפרסומות מוסוות ללא שמץ של אובייקטיביות, כנות או אמינות. ברוב המקרים, מדובר באנשים שקיבלו את המברשת החשמלית בחינם ולכן לא נעים להם ללכלך עליה ולהגיד מה הם באמת חושבים על הביצועים שלה.

זאת אחת מהסיבות העיקריות לכתיבת הסקירה הזאת: אני תמיד מקפיד על להגיד את כל האמת בפנים בלי לייפות את המציאות ולמכור לכם שקרים וחצאי אמיתות.

האמת היא שלאחר שבדקתי לעומק את מברשות השיניים החשמליות של שני המותגים האלה, הגעתי למסקנה מפתיעה: כל עוד תקפידו על טכניקת צחצוח נכונה, אין יותר מדי הבדל משמעותי באיכות ויעילות הניקוי שמספקות המברשות החשמליות של Oral-B ו-Philips Sonicare. הן הצליחו להסיר את שכבת הפלאק ממשטח השן ומקו החניכיים וסיפקו תוצאה פחות או יותר זהה, לפחות ממה שאפשר לראות בעין רגילה.

בשורה התחתונה, לא הצלחתי להצביע בבירור על המנצח הגדול בקרב הצמוד והקשוח הזה. אם אתם מחפשים מברשת שיניים חשמלית איכותית, המוצרים של שני המותגים יכולים לספק את הסחורה. באיזה יצרן ודגם ספציפי כדאי לבחור? זה כבר לגמרי תלוי בהעדפות ובטעם האישי שלכם.

יצרנים מובילים של מברשות שיניים חשמליות

ראשים שונים של מברשות שיניים עומדים אחד ליד השני

הגיע הזמן להכיר מקרוב את מותגי מברשות השיניים החשמליות האיכותיים והאמינים ביותר שיש.

Oral-B

כשמדובר במברשות שיניים חשמליות רוטוריות (מסתובבות), לחברה הזאת אין מתחרים.

בשונה מקו המוצרים של מותג Sonicare, Oral-B מציעה מכשירים בכמה דרגות שונות של עוצמת ומהירות צחצוח. למעשה, כבר דגם הביניים של המותג, ה-Pro 3000 מגיע למהירות הצחצוח המקסימלית, ודגמי העלית היוקרתיים יותר בולטים בנוף באמצעות פיצ’רים מגניבים ומתוחכמים כמו קישוריות Bluetooth.

מברשות השיניים החשמליות של מותג Oral-B מיוצרות על ידי חברת בראון (אחד מיצרני מכונות הגילוח המובילים בעולם) ששייכת לתאגיד חובק העולם Proctor & Gamble. כיאה למותג בראון הגרמני, רוב מברשות השיניים החשמליות מיוצרות בגרמניה, ככה שאי אפשר לפקפק באיכות הייצור וההרכבה שלהן.

Oral-B ייצרה בעבר סדרת מברשות שיניים חשמליות סוניות (רוטטות) בניסיון לאתגר את השליטה המוחלטת של מותג Sonicare בקטגוריה הזאת, אבל מדובר במוצרים בינוניים שלא הצליחו להתרומם ולהמריא. לכן זה בכלל לא מפתיעה שחברת Oral-B הודתה בכישלון שלה והחליטה להפסיק את ייצור הסדרה הזאת.

למרות שרוב מברשות השיניים החשמליות של Oral-B מצוידות בחיישני לחץ, הם לא ממש עושים את העבודה ומגיבים באיחור ללחץ חזק מדי שמופעל בעת צחצוח השיניים. נראה שזה יותר גימיק שיווקי שנועד לפתות לקוחות מאשר פיצ’ר שימושי שיעזור לכם להימנע מההרגל המזיק והבעייתי לצחצח את השיניים באופן חזק ואגרסיבי מדי.

כל הדגמים העכשוויים של מותג Oral-B (מלבד vitality) מצוידים בראש מברשת משופר הבנוי בטכנולוגיית CrossAction שמבטיחה ניקוי יעיל ויסודי יותר מבלי לפגוע בבריאות החניכיים. סיבי המברשת מגיעים בדרגת קשיחות בינונית ומאפשרים ליהנות משני העולמות ולשלב בין ניקוי אפקטיבי ועדין של חלל הפה.

אם אתם פחות מתחברים לראש המברשת הזה שלא בדיוק קולע להעדפות ולטעם האישי שלכם, מותג Oral-B מציע מגוון רחב של ראשי מברשת אחרים שיתאימו לכל צורך ודרישה. החל מראשים עדינים במיוחד לצחצוח אזורים רגישים ועד לראשי קרצוף מיוחדים לניקוי עמוק ויסודי יותר, כל אחד ימצא את ראש המברשת הנוח והמתאים ביותר עבורו.

כל מברשות השיניים החשמליות מבית Oral-B מגיעות עם מעמד טעינה זהה. זה אומר שתוכלו להשתמש באותו המטען לכמה מברשות חשמליות שונות.

קל מאוד ללכת לאיבוד במגוון העצום של הדגמים וסדרות המוצרים שמציע מותג Oral-B. הנטייה שלו לשנות כל הזמן את השמות של הדגמים השונים רק מגדילה את הבלבול והבלאגן. לדוגמה, סדרת מברשות השיניים החשמליות של החברה נקראה בעבר ProfessionalCare. השם הזה לא החזיק מעמד הרבה זמן והחברה החליטה לקצר אותו לשם הקליט יותר שנושא קו המוצרים של החברה כיום- Pro Series. ומי יודע? אולי יתחשק להם להחליף את השם פעם נוספת בשנה הבאה.

Philips Sonicare

היצרן הזה אחראי לכמה ממברשות השיניים החשמליות המתקדמות והמובחרות ביותר בשוק (רק מותג Waterpik מסוגל להתחרות ראש בראש עם המותג הזה ולהתקרב לרמת האיכות הגבוהה שלו).

באופן מעניין למדי, כל דגמי Philips Sonicare נעים באותה המהירות ומבצעים 31,000 תנועות צחצוח בדקה. זה אומר שהדגם הבסיסי והזול ביותר בקו המוצרים של החברה (Essence) ודגם הפרימיום היוקרתי ביותר (DiamondClean) מספקים איכות צחצוח זהה. כן, כן, קראתם נכון. לא תצטרכו לפשוט את הרגל כדי ליהנות מחווית הצחצוח היעילה והטובה ביותר.

מה שמבדיל בין הדגמים השונים שמציע המותג זה הפיצ’רים השונים שהם מכילים. החל ממעמד טעינה עם שקע USB ועד למתקני חיטוי מיוחדים באמצעות אור אולטרה סגול, תוכלו ליהנות ממגוון רחב של תכונות מתקדמות ואביזרים ייחודיים.

עד כמה כל הפיצ’רים האלה באמת מועילים ושימושיים? זה לגמרי תלוי בהעדפות האישיות ובציפיות שלכם ממברשת השיניים החשמלית שלכם. אבל אם אתם פחות מתעניינים בכל הרעש והצלצולים מסביב ומה שבאמת חשוב עבורכם זה ניקוי יסודי ויעיל של חלל הפה, תוכלו להסתדר בלי בעיה עם הדגם הבסיסי והפשוט ביותר של סדרת Sonicare.

מלבד לדגם Essence, כל מברשות השיניים החשמליות מבית Philips Sonicare מגיעות עם ראשי מברשת מתחלפים שתוכלו להלביש בקלות על כל מברשת אחרת של המותג.

Waterpik

כשחושבים על מברשת שיניים חשמלית, Waterpik זה לא בדיוק השם הראשון שקופץ לראש. למרות שלא מדובר במותג הידוע והפופולרי ביותר בשוק, הוא מציע כמה מברשות שיניים חשמליות מעולות. תאמינו או לא, אבל חברת Waterpik החלה לייצר מוצרים איכותיים להיגיינת הפה והשיניים עוד בשנות השישים של המאה שעברה.

מדובר בשליט הבלתי מעורער בתחום מכשירי השטיפה הדנטליים לניקוי הפה. אבל רוב האנשים בכלל לא מודעים לכך שמותג Waterpik מייצר גם מברשות שיניים חשמליות.

הוא השיק את מברשת השיניים החשמלית הראשונה שלו בשנת 2007. מדובר במברשת חשמלית סונית (רוטטת) שנקראת Sensonic Professional. עם הזמן, העיצוב של המוצר השתנה והתעדכן וכיום תוכלו ליהנות מהדגם המשופר Sensonic Professional Plus.

אל תתנו למבחר המוצרים המוגבל והמצומצם של מברשות השיניים החשמליות מבית Waterpik להטעות אתכם. החברה הזאת מעדיפה איכות על פני כמות. במקום להתפזר על מיליון מוצרים בינוניים, היא שיחקה אותה בגדול עם יצירת מופת אמיתית שמתעלה בהיבטים רבים על מברשות השיניים החשמליות של מותג Philips Sonicare.

התאמת מברשת השיניים החשמלית לצרכים שלכם

בחירה יושבת במיטה מסתכלת למעלה וחושבת על דברים

מברשות השיניים החשמליות המצוינות שהופיעו בדירוג המובחר שלנו יתאימו לרוב האנשים, אבל לפעמים יש מצבים ומקרים מיוחדים שדורשים מברשת חשמלית מיוחדת שתענה בצורה טובה יותר על צרכים ספציפיים.

ילדים

לגרום לילדים שלכם לצחצח את השיניים כמו שצריך יכול להפוך לכאב ראש לא קטן. שתי בעיות מרכזיות מקשות על ילדים לצחצח שיניים באופן יסודי: חלל הפה הקטן וחוסר הסבלנות שלהם. אם ניסיתם להכריח את הילד שלכם לצחצח שיניים במשך 2 דקות שלמות, אני בטוח שאתם מבינים על מה אני מדבר.

אז נכון שהילדים שלכם יוכלו להסתדר נפלא עם מברשת שיניים חשמלית רגילה עם ראש קטן המותאם למידות הפה שלהם, אבל אם אתם רוצים לשדרג את חווית הצחצוח של הילדים שלכם ולקחת אותה לרמה הבאה, אני ממליץ על שני מוצרים מתקדמים יותר שיגרמו לילדים שלכם לרצות לצחצח שיניים ולעשות את זה עם חיוך. כן, כן, קראתם נכון.

הילדים שלכם הולכים לעוף על שני הדגמים הבאים: מברשת שיניים לילדים מבית Philips Sonicare ומברשת השיניים החשמלית Oral-B Pro-Health Jr.

אם לדבר בכנות, מותג Oral-B לא השקיע המון מאמץ ומחשבה ביצירת מברשת שיניים חשמלית מיוחדת לילדים. הוא פשוט לקח את הדגם הסטנדרטי שלו המיועד למבוגרים, הוסיף הדפס צבעוני שידבר ויקרוץ יותר לילדים, הוסיף ראש מברשת עדין וזה כל הסיפור. בקיצור, מדובר במברשת השיניים הסטנדרטית של החברה שעברה מתיחת פנים קלה כדי להתאים אותה לילדים.

מותג Sonicare העדיף לא להתעצל ולעגל פינות והשקיע מעל ומעבר ביצירת דגם מיוחד המותאם לילדים. הוא חשב לעומק על כל היבט ופרט קטן כדי לספק את חווית הצחצוח הקלה, הבריאה והכיפית ביותר לילדים שלכם. החל מהעיצוב החמוד והאטרקטיבי שהילד שלכם לא יפסיק להתלהב ממנו ועד לידית האחיזה המיוחדת המותאמת לכפות הידיים הקטנות של הילד, כל פרט במברשת השיניים החשמלית הזאת הוא שיחוק רציני. ערכת המוצר כוללת שני ראשי מברשת שפותחו במיוחד לילדים ומצוידים בזיפים רכים במיוחד. ראש המברשת נכנס בקלות לפה הקטן של הילד ומגיע עם חיפוי גומי אחורי למניעת פגיעה ונזקים לשיניים העדינות של הילד.

כדי לבדר ולשעשע את הילד שלכם בזמן שהוא מצחצח שיניים תוכלו להוריד אפליקציה מיוחדת לסמארטפון או לטאבלט שלכם ולהקרין לילד שלכם סרטוני אנימציה מצחיקים. האפליקציה של מותג Oral-B מציגה כמה מהדמויות המוכרות והאהובות ביותר של דיסני וכוללת טיימר של קצת יותר משתי דקות. לעומת זאת, האפליקציה של Sonicare מתחברת לידית המברשת באמצעות קישוריות בלוטות’ ומציעה חוויה מלהיבה וסוחפת יותר. היא תעודד את הילדים שלכם לשמור על בריאות הפה ותציע להם פרסים שווים אם הם יקפידו לצחצח שיניים כמו שצריך.

כל הורה יודע עד כמה הילדים של היום מחוברים לסמארטפונים ולטאבלטים שלהם ובקושי נפרדים מהם. לכן, האפליקציות הייחודיות האלה יגרמו לילד שלכם לצחצח שיניים עם המון שמחה והתלהבות.

אז מהי מברשת השיניים החשמלית הטובה ביותר לילד? אין ספק שהמברשת של מותג Philips Sonicare מנצחת בגדול בקטגוריה הזאת ובפער עצום משאר המתחרים. Oral-B לא ממש ניסו ליצור מברשת טובה לילדים, אלא פשוט אלתרו עם המברשת הסטנדטית שלהם והוסיפו לה הדפס חמוד, אבל כמובן שזה לא באמת מספיק.

גשרים בשיניים

צחצוח שיניים יעיל ויסודי יכול להיות אתגר לא קטן גם אם אין לכם גשרים שיכולים להפריע לכם בתהליך. גשרים וכתרים מסבכים את הסיפור הזה עוד יותר והופכים את החיים שלכם לקשים יותר. שאריות אוכל ומשקעי פלאק מצטברים בקלות בתוך הגשרים בשיניים והניקוי שלהם דורש הרבה יותר זמן,מאמץ וסבלנות.

כשמדובר בניקוי גשרים, מברשות שיניים עם ראשים קטנים יותר עושות עבודה טובה יותר מאשר מברשות עם ראש גדול ומסורבל יותר. הגודל הקטן והקומפקטי של ראש המברשת מבטיח גישה קלה ויעילה לכל הזיזים, הבליטות והחריצים של כתרים וגשרים בשיניים ומאפשר לצחצח ולהבריק כל ס"מ של ההתקנים האלה.

בניגוד לציפיות שלי, דווקא סיבים רכים עשו עבודה טובה יותר בניקוי גשרים בשיניים מאשר זיפים קשים וגסים יותר. ככל שסיבי המברשת קשיחים יותר, ככה הם פחות גמישים ומתקשים להסיר ביעילות שאריות אוכל ולכלוך שנתקעו מסביב ובתוך הגשרים.

אז אם יש לכם גשרים בשיניים, באיזו מברשת שיניים חשמלית עדיף לבחור?

כל מברשות השיניים החשמליות של חברת Oral-B (למעט הדגם היקר ביותר) ידרשו מכם לרכוש בנפרד ראש מברשת בעל סיבים רכים ועדינים יותר. בעבר מותג Oral-B נהג למכור ראש מברשת ייחודי שפותח במיוחד לניקוי גשרים, אבל כיום כמעט בלתי אפשרי להשיג אותו וכנראה הייצור שלו הופסק.

הדגמים הזולים יותר בסדרת Philips-Sonicare מגיעים עם סיבים רכים ונעימים יותר, אבל ראש המברשת גדול ומגושם מדי. זה אומר שתצטרכו לשבור את הראש על רכישת ראש מברשת קטן וקומפקטי יותר.

כשזה מגיע לניקוי יעיל, נוח ויסודי של גשרים בשיניים, יש מברשת שיניים חשמלית אחת שעוקפת בסיבוב את כל השאר: Waterpik Sensonic Professional Plus. היא מתאימה בצורה מושלמת למשימה הזאת ומנצחת את שאר המתחרות בנוקאאוט מוחץ.

במארז המוצר תמצאו את כל מה שנדרש לניקוי אפקטיבי של גשרים בשיניים. מעבר לראש המברשת הקומפקטי המצויד בסיבים רכים ועדינים, ערכת המכשיר כוללת גם ראש מברשת מיוחד לניקוי יסודי של המרווחים בין השיניים. הוא יגיע ללא בעיה לאזורים הצרים והקשים ביותר לגישה ויתמודד ללא בעיה עם שאריות המזון והחיידקים שהצטברו מסביב לכתרים ולגשרים בפה שלכם. למרות שצחצוח השיניים בעזרת שני ראשי מברשת נפרדים לוקח טיפה יותר זמן, תאמינו לי שהמאמץ הזה ישתלם לכם בגדול ותהנו מתוצאה מושלמת. הנסיינים שלנו בחרו פה אחד בדגם Waterpik Sensonic Professional כפתרון הטוב ביותר לניקוי יסודי של גשרים בשיניים.

שימו לב: גשרים בשיניים יכולים להאיץ את הבלאי והשחיקה של זיפי המברשת. זה אומר שאנשים עם גשרים בשיניים יצטרכו להחליף את ראש המברשת החשמלית שלהם לעתים קרובות יותר.

שיניים רגישות

שחיקת והתבלות שכבת האמייל של השיניים מגבירה את הרגישות שלהן. אחד מהגורמים הנפוצים ביותר לפגיעה באמייל השן זה הנטייה להפעיל לחץ חזק מדי בעת צחצוח השיניים. אז תורידו הילוך ואל תפעילו כוח רב מדי!

אובדן שכבת האמייל של השן זה תהליך בלתי הפיך. ככה שאם חלק מהאמייל של השן נשחק ונפגם, אין מה לעשות, הנזק כבר נעשה. אבל כל החוכמה היא למנוע פגיעה עתידית ולשמור לאורך זמן על שיניים חזקות ובריאות. איך עושים את זה? פשוט מאוד: נפטרים מהרגלי צחצוח שיניים גרועים שגורמים ליותר נזק מתועלת.

בגלל שמברשת שיניים חשמלית עושה את כל תנועות הקרצוף במקומכם, יש לכם דבר אחד פחות לדאוג לו. תוכלו להתמקד במה שחשוב באמת: מידת ועוצמת הלחץ שאתם מפעילים בעת צחצוח השיניים.

אם הצלחתם להתגבר על הדחף שלכם לצחצח את השיניים בכל הכוח והעוצמה, תוכלו להשתמש בראש שקט וללא דאגה גם במברשת חשמלית ישנה וחבוטה. אבל אם לא הצלחתם להיגמל מההרגל המזיק הזה ואתם ממשיכים להפעיל לחץ מוגזם בזמן צחצוח השיניים, עדיף לבחור במברשת שיניים חשמלית בעלת סיבים רכים ותוכנית צחצוח עדינה יותר במהירות נמוכה יחסית. הפיצ’רים האלה אינם מספיקים כדי למנוע מכם לצחצח את השיניים בצורה חזקה ואגרסיבית מדי, אבל הצחצוח העדין שמספקת המברשת ימנע כל נזק ופגיעה בשיניים ובחניכיים עד שתלמדו את טכניקת הצחצוח הנכונה.

אם אתם מחפשים חווית צחצוח שהיא גם עדינה וגם אפקטיבית, דגם Philips Sonicare לשמירה על חניכיים הבריאות יסגור לכם את הפינה בצורה מושלמת. עבור אנשים שמתחברים למברשת שיניים רוטורית, אני ממליץ על מברשת השיניים החשמלית Oral-B Pro 3000 שתתאים למשימה הזאת, למעט כוכבית אחת חשובה: ייתכן שתצטרכו לקנות בנפרד ראש מברשת רך ועדין יותר.

אל תחשבו שתוכלו להסתמך על חיישני הלחץ המותקנים במברשת שיניים חשמלית. הם ממש לא הולכים לפתור את כל הבעיות שלכם. ניתן להפעיל לחץ חזק מדי שיגרום נזק לשיניים ולחניכיים לפני שהחיישנים יתריעו על כך.

חניכיים נסוגות

קיימות כמה סיבות לנסיגת חניכיים, אבל צחצוח שיניים אגרסיבי מדי הוא אחד מהגורמים העיקריים להתפתחות הבעיה הזאת. בדיוק כמו עם שיניים רגישות, אתם צריכים לצחצח את השיניים בצורה זהירה ועדינה יותר מבלי להפעיל כוח מוגזם וללחוץ עליהן יותר מדי. אם רופא השיניים שלכם מתריע שאתם מפעילים לחץ חזק מדי על השיניים והחניכיים, הגיע הזמן שתיפטרו מההרגל הבעייתי והמזיק הזה.

אל תתפתו לחשוב שחיישני הלחץ המותקנים במברשת שיניים חשמלית יאמנו ויתרגלו אתכם לצחצח בצורה עדינה יותר. אנשים רבים מתלוננים שברוב הפעמים החיישנים מגיבים באיחור ומאפשרים להם להפעיל לחץ רב על השיניים והחניכיים ללא כל התרעה.

אם אתם סובלים מחניכיים נסוגות, תצטרכו לבחור בחוכמה מברשת שיניים חשמלית שמעודדת מגע קליל ועדין יותר. מברשת חשמלית עם זיפים רכים וגמישים ומהירות נמוכה יותר זה ההימור הטוב והבטוח ביותר בשבילכם.

המועמד המושלם שקופץ ראשון לראש זה אחד מדגמי Philips Sonicare. הדור השלישי של המברשות המעולות האלה פותחו במיוחד לשיניים וחניכיים רגישות ומבטיחות ניקוי יעיל ויסודי של חלל הפה מבלי לפגוע בקו החניכיים.

אם אתם מעדיפים מברשת שיניים חשמלית רוטורית, כדאי שתשימו לב לדגם Oral-B Pro 3000 שמגיע עם מצב צחצוח עדין המותאם לחניכיים רגישות שלחץ וחיכוך חזק מדי לא עושה להן טוב. אבל קחו בחשבון שתצטרכו לרכוש בנפרד ראש חלופי עם סיבים עדינים ורכים יותר כי ראש המברשת המקורי של המברשת עלול להרגיש קשיח ונוקשה מדי עבורכם.

חשוב שתפנימו היטב את כלל הברזל הבא: כשאתם מצחצחים את קו החניכיים, תקפידו להיות עדינים ותנו למברשת השיניים החשמלית לעשות את כל העבודה במקומכם. במקום לסמוך על כל הפיצ’רים המתוחכמים של מברשת השיניים החשמלית, פשוט תקפידו לא ללחוץ חזק מדי על האזורים הרגישים והבעייתיים בחלל הפה שלכם. תאמינו לי שזה הפתרון היעיל ביותר.

סיכום ומסקנות

בחורה צעירה בכותונת מחייכת חיוך גדול

צחצוח שיניים ממש לא חייב להפוך לפעולה יומיומית מעייפת, מתסכלת ולא נעימה שלא תמיד מספקת את התוצאות הנדרשות. הגיע הזמן לקחת את איכות ויעילות צחצוח השיניים שלכם לרמה הבאה וליהנות מחוויה נוחה ומהנה יותר מאי פעם בעזרת מברשת שיניים חשמלית. אין לי ספק שמדריך הקנייה הזה יעזור לכם לבחור את מברשת השיניים החשמלית המושלמת עבורכם ויחסוך לכם המון התלבטויות, ספקות ואכזבות.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן