יקבים מומלצים בישראל: 8 יקבים מומלצים בישראל לשנת 2024 [המדריך המלא]

היין והיקבים בישראל התפתחו מאוד בעשור האחרון לרמה כזאת שישראל נחשבת ליצרנית ברמה עולמית. ישראל הפכה לאחרונה לחלק משמעותי על מפת ייצור היין העולמית עם יותר מ-200 יקבים שפזורים ברחבי הארץ, מהגליל הטוסקני בצפון הארץ ועד למדבר שבנגב. אנחנו כאן כדי לדבר על יקבים מומלצים בישראל וזה הולך להיות פשוט משכר חושים.

ממהרים? הנה 3 היקבים המובילים בדירוג שלנו:

השורה התחתונה
הבחירה שלנו
לוגו יקב רמת הגולן
יקב רמת הגולן
חלוצי היין בגולן
למידע נוסף
השורה התחתונה
היקב הראשון שהוקם ברמת הגולן עומד בציפיות ובתוי איכות בינלאומיים ומפיק יינות במגוון של זנים וסגנונות. מרכז המבקרים מציע סיורי טעימות שונים וחווייתיים.
במקום השני
יקב תשבי
יקב תשבי
לא רק יין
למידע נוסף
השורה התחתונה
יקב תשבי הוא ההוכחה לכך שהדברים הכי טובים נשארים במשפחה. היקב המשפחתי הזה הרחיב את גבולותיו וכיום מזקק גם ברנדי זוכה פרסים ומציע טעימות יין ושוקולד בשיתוף עם מותג הפרימיום VALRHONA.
משפחתי
לוגו יקב פלם
יקב פלם
יינות אותנטים
למידע נוסף
השורה התחתונה
סיור ביקב פלם הוא חוויה ייחודית לא רק בגלל היינות בעלי הטעמים העשירים והאלגנטיים אלא גם בזכות הנוף היפהפה של ערי ירושלים.

חלק מהיקבים בישראל נחשבים להיסטוריים ואפילו לוקחים חלק בסיפור הקמת המדינה, וחלק מהיקבים הם חדשים יותר שהוקמו במהלך השנים האחרונות כדי לתת ניחוח וטעם חדיש עם סגנון בוטיק מרענן.

רוב היקבים הישראלים פתוחים למבקרים בצורה כזאת או אחרת, בין אם זה מרכזי מבקרים ביקבים הגדולים יותר, או ביקור במפעלי הייצור ביקבי בוטיק.

היקבים בישראל מציעים יינות זוכי פרסים בינלאומיים, כאלה שישמשו מתנה מושלמת לחברים או למשפחה.

סיורי יין בישראל הם דרך מושלמת לחקור את היקבים המומלצים בישראל, אבל אנחנו רוצים שתרגישו הרבה יותר בנוח, אז אספנו בשבילכם את רשימת 8 היקבים הכי טובים שיש היום בישראל והוספנו גם מדריך מקיף שיעזור לכם להבין קצת יותר בתוך התחום העמוק הזה.

תביאו פותחן, כי אנחנו מתחילים..

8 היקבים הכי טובים בישראל לשנת 2024

1

יקב רמת הגולן

עטור פרסים
הבחירה שלנו
יקב רמת הגולן הוא אחד מהטובים בארץ.

היין של יקב רמת הגולן מופץ למעל 32 מדינות וזוכה ביותר מ-70 פרסים בינלאומיים, היקב הוקם לפני יותר מ-30 שנה וכולנו מכירים את מותגי היין המובילים שלהם כמו ירדן וחרמון.

לחובבי היין, תוכלו ליהנות מטעימות יין, סיורים מודרכים בכרמים ועוד מלא אטרקציות מגניבות ומרתקות במרכז המבקרים של היקב, הממוקם בקצרין, רמת הגולן.

2

יקב תשבי

מוכר בעולם
מגוון יינות
יקב שקשור עמוק לאדמה שעליה הוא יושב, ואם אפשר לדייק אפילו יותר, קשור קשר הדוק לכרמים של זיכרון יעקב והאזור.

יקב תשבי התחיל בצנוע ובהדרגה צמח להיות יקב בעל שם בינלאומי הכולל שישה כרמים מטורפים. המוצרים שלהם לוקחים את היין הרבה יותר רחוק מרק בקבוקים וכוסות.

יקב תשבי מציע מגוון רחב של ג'לי עשוי מיין וכל מיני ריבות מעניינות. מרכז המבקרים תשבי מציע סיורי יין וטעימות, שכוללות גם טעימות של שוקולד Valrhona.

המקום כולל גם מסעדה חיצונית באווירה מושלמת שבה תוכלו ליהנות מארוחה טעימה ומיין מושלם ממש מתחת לעלי הגפן.

3

יקב פלם

יקב בוטיק
אירעי טעימות
טעימה קטנה מהיין שלהם תוכיח לכם שעבודה קשה משתלמת.

יקב פלם הוא יקב בוטיק קטן שהוקם בשנת 1998. המשפחה הקסומה מתגאה בטיפול קפדני בכל הצרכים של כל אחד מארבעת הכרמים שלהם.

היקב ממוקם לא רחוק מבית שמש ומציע טעימות יין וסדנת יין. במידה ותרצו קצת יותר, תמיד תוכלו ליהנות ולהירגע מהסביבה עם פלטות גבינות ויין מתחת לכיפת השמיים.

בפייסבוק ובאינסטגרם של היקב תוכלו להתעדכן באירועי טעימות ולהתענג על מתכונים לממרחים מושלמים שמשלבים יין.

4

יקב פלטר

אווירה משפחתית
יין מבעבע
האופי המשפחתי של היקב מורגש פשוט בכל לגימה.

יקב בוטיק משפחתי קטן עם שם ולב ענק. יקב פלטר, הוקם על ידי טל פלטר אחרי שחזר מלימודי יין במערב אוסטרליה, ושאף להכניס לשוק הישראלי יינות פרימיום נגישים במחיר.

התוצאה היא השתקפות של תרבות היין האוסטרלית לצד שלושת עקרונות הליבה של היקב: חיוניות, איכות ומשפחתיות.

מעניין לדעת שיקב פלטר הוא אחד היקבים הישראלים היחידים שמייצרים יין מבעבע. תוכלו לבקר ביקב בתיאום מראש.

5

יקב טוליפ

מעסיקים בעלי מוגבלויות
ערך מוסף
יקב טוליפ ממוקם בקהילה קטנה לבעלי צרכים מיוחדים ומשתמש ביקב ככלי הוראה לשילוב בעלי מוגבלויות בכוח העבודה.

יקב טוליפ הייחודי מגיע בגישה קצת שונה ומעניינת, זה לא רק לייצר יין ברמה גבוהה, העבודה ביקב מגיעה עם אחריות חברתית לעובדים.

מרכז המבקרים בכפר תקווה שליד חיפה מציע ביקור טעימות יין מרתק שבו תוכלו ללמוד עוד על היקב ועל כוח האדם שמרכיב את הצוות המנצח הזה. 

6

יקב כרמל

מרכז תרבות ליין
חווייתי
יקב כרמל הוקם בשנת 1882 על ידי הברון אדמונד דה רוטשילד, ונחשב לאחד היקבים הוותיקים והגדולים בישראל.

היקב מייצר יותר מ-15 מיליון בקבוקי יין כל שנה. האמת, מדובר ביותר מיקב אחד ובדיוק בגלל זה קוראים לחברה "יקבי כרמל".

היקבים שלהם ממוקמים ב-4 אזורים שונים ברחבי ישראל, כמו זיכרון יעקב וראשון לציון, כדי לאפשר ייצור של מגוון רחב יותר של יינות.

מרכז תרבות היין של יקבי כרמל הוא מרכז מבקרים חדש שכולל חנות יין, מסעדה, חדרי טעימות, חדר חביות ובית קולנוע קטן, אתם חייבים לבקר שם.

7

יקב בנימינה

סדנאות וסיורים
מובחר
יקב בנימינה, נוסד בשנת 1952 בתוך מפעל בשמים לשעבר, ונחשב לעוד אחד מהשחקנים הוותיקים בסצנת ייצור היין הישראלית.

במהלך השנים, ממצב שהיה להם רוב של יינות מתוקים, יקב בנימינה השתדרגו למגוון רחב של טעמים שהיום נמכרים ב-5 שמות שונים של יינות משובחים.

עם מגוון רחב של יינות וטעמים, יש משהו שכל אחד יכול ליהנות ממנו. היקב ממוקם בבניין עם המון מורשת שקיים כבר יותר מ-90 שנה בבנימינה ומציע סדנאות יין וסיורים לצד פעילויות מיוחדות לתלמידים.

8

יקב תבור

נוף גלילי משובח
טעמים ייחודיים
היקב הקסום שממוקם למרגלות הר תבור מייצר יינות שחובקים את הניחוחות והטעמים הטבעיים של הענבים.

האדמה הפורייה והאקלים המושלם של הגליל נותנים ליין בסיס אידיאלי, בזכות ענבים מושלמים בטעם. היקב מציע סיור מודרך מרתק שכולל טעימות יין וייקח אתכם לראות את כל תהליך ייצור היין ממקור ראשון.

בין יולי לאוגוסט, תוכלו להצטרף ל-"יום הבציר המשפחתי" השנתי של יקב תבור, בביקור שלכם ביום הזה תוכלו לדרוך בעצמכם על הענבים שתקטפו מוקדם יותר באותו היום.

יקבים מומלצים בישראל: המדריך המלא

זאת אולי מדינה קטנה אבל ישראל נחשבת למרכז גדול של ייצור יין שמאופיין בשטח מורכב ומגוון אזורי אקלים שונים, מהרים קרירים וגבוהים, דרך מישורי החוף החמימים והמדבר הלוהט. 

במהלך שני העשורים האחרונים, נוצר גל חדש של יינות ישראליים ואיכותיים על ידי ייננים פורצי גבולות, שמתנסים בזני ענבים מקומיים ומשתמשים בטכנולוגיות העדכניות ביותר כדי ליצור יינות שמתחרים על הבמה העולמית, ומנצחים.

למרות ששורשי היין של ישראל במובן מסוים נחשבים לחלק מהעולם הישן, מכל ההיסטוריה שהיקבים האלה מביאים איתם, יינות ישראלים נכנסים לקטגוריית העולם החדש.

מדינת ישראל הוקמה בשנת 1948. באותה תקופה, תעשיית היין המתפתחת של המדינה (שמתפתחת בעצמה) כבר כללה 14 יקבים מסחריים. היום קיימים בישראל יותר מ-300 יקבים, כולל 70 שבוצרים כ-50 טון ענבים או בשנה. 10 היקבים הגדולים מייצרים יותר מ-90 אחוז מהיין בישראל, השאר הם יקבי בוטיק ויקבים בינוניים.

יינות מזנים צרפתיים קלאסיים, כמו קברנה סוביניון, מרלו, סירה, שרדונה וסוביניון בלאן הם היינות הנערצים ביותר בארץ, ובכל זאת, יש עניין ביין שעשוי מזנים ים תיכוניים ומהענבים המקומיים של האזור.

לישראל יש בסך הכל 5,500 דונם של כרמים וכ-60,000 טונות של ענבים נבצרים בה כל שנה.

גאוגרפיה ואקלים

ישראל גובלת בלבנון בצפון, בסוריה בצפון מזרח, בירדן במזרח, במצרים בדרום מערב ובים התיכון במערב. שטחה של ישראל הוא 20,770 קמ"ר.

המדינה נמשכת 424 ק"מ מצפון לדרום וכ-135 ק"מ לרוחבה בנקודה הרחבה ביותר שלה.

יש שלושה נופים עיקריים שתוכלו להיתקל בהם בתוואי השטח הישראלי: מישור החוף, שעובר לאורך הים התיכון, האזור ההררי שעובר לאורך עמוד השדרה של המדינה במרכז, ובקעת הירדן, שהוא נוף פורה מהאזור הצפוני ועד לאזור הדרומי של המדינה.

בישראל יש מגוון רחב של הרכבי קרקע, מאבן גיר, טרה רוסה וטוף וולקני ועד חימר גירני, גיר וסחף. זאת אחת הסיבות שהאדמה בישראל מתאימה למגוון רחב מאוד של גידולים שונים בתנאים שונים.

האקלים של ישראל הוא ים תיכוני מובהק בגלל הקרבה של המדינה לים התיכון. הים הוא האלמנט האקלימי המשמעותי ביותר של ישראל. הים מביא רוחות, גשמי חורף ולחות.

הרוחות שזורמות דרך הכרמים מספקות אוורור ויוצרות אפקט קירור שמפחית את הלחות ואת הטמפרטורות הממוצעות במדינה. בישראל יש קיץ ארוך, חם ויבש לצד חורף קצר, קריר וגשום.

כמעט בכל חורף בשנים האחרונות מצטבר שלג בהרים הגבוהים יותר באזור רמת הגולן, הגליל העליון והרי יהודה, 3 אזורים שידועים בייצור היינות האיכותיים ביותר בארץ.

הכרמים הגבוהים האלה יושבים על הרים בגובה של בין 400 מטר ל-1,000 מטר מעל פני הים. הטמפרטורות הקרירות שיש במקומות האלה מעודדות עונת גידול ארוכה יותר.

כמות המשקעים השנתית בישראל יכולה לנוע בין כ-100 מילימטרים בדרום ל-1,100 מילימטרים בצפון. מחסור במי גשם היא אחת הבעיות שאיתה מתמודדים כרמים בכל הארץ, במיוחד בעונת הגידול.

בדרך כלל אין ברירה אלא להוסיף השקיה בטפטוף. הטמפרטורות נעות בין 15 מעלות צלזיוס ל-20 מעלות צלזיוס בממוצע השנתי. באזורי הכרמים, הטמפרטורות בחוץ במהלך השנה מגיעות בשיא עד 33 מעלות צלזיוס בחודשים החמים ביותר ועד 5 מעלות צלזיוס בינואר, החודש הקר בשנה. 

ברוב הכרמים הישראלים משתמשים בקטיף על ידי מכונות, אבל בחלק מהמקרים עושים קטיף ידני. 

עונת הקציר של ישראל בדרך כלל אמורה להתחיל ביולי, למרות ששיא עונת הקציר הוא בין חודש אוגוסט עד אוקטובר.

האתגר האקלימי הגדול ביותר בכרמים הישראלים הוא לא הגשם ולא הכפור, אלא החמסין, רוחות חמות שנושבות מהמדבר ויכולות להעלות את הטמפרטורות עד ל-40 מעלות צלזיוס, מה שגורם לגפנים להיסגר.

היסטוריה

לתולדות היין של ישראל יש שורשים עתיקים שמגיעים במקור עוד בימי המקרא.

ולמרות שתעשיית היין בישראל הייתה נחשבת למשגשגת עוד מהתקופה הזאת, היא נכנסה לתרדמת של כמה מאות שנים אחרי הכיבוש המוסלמי והאימפריה העות'מאנית שהחלו לשלוט בשטח בתחילת המאה ה-16. ייצור היין חזר לאזור במאה ה-19, אבל בעיקר כדי להכין יין לטקסים דתיים.

לקראת סוף המאה ה-19, הברון אדמונד דה רוטשילד, הבעלים של "שאטו לאפיט רוטשילד" בבורדו, ניסה להפוך להיות חלוץ בעידן החדש של ייצור היין בישראל בשנות ה-80.

חוץ מנטיעת כרמים ובניית יקבים עם מרתפים תת-קרקעיים עמוקים, הוא שכר ייננים ואגרונומים צרפתים כדי לעזור במאמצים. הבעיה היא שבאותה תקופה לא היה מספיק ביקוש ליינות משובחים כדי שהחזון של רוטשילד יישא פרי באמת.

עם הקמת מדינת ישראל באמצע המאה ה-20, יותר מ-90 אחוז מהכרמים התרכזו באזורי החוף, כולל באזור שמסביב להר הכרמל, למרגלות יהודה ובשפלת יהודה.

היין שהכינו באותה תקופה היה בדרך כלל בסגנון מתוק מענבי קריניאן או סמיון, ושימש בדרך כלל לטקסים דתיים. בשנות ה-70, יינות שעשויים מקברנה סוביניון וסוביניון בלאן התחילו לתפוס תאוצה במידה מסוימת.

בשנת 1976, רמת הגולן התגלתה כשטח אידיאלי לייצור יינות איכותיים. בערך באותה תקופה כרמים בגובה רב שמאופיינים באקלים קריר התחילו למשוך ייננים מכל העולם שהתחילו להגדיל את הייצור הישראלי.

גל נוסף של ייננים בינלאומיים, בעיקר מקליפורניה וקנדה, הגיעו לארץ בשנות ה-80, ועזרו ליצור מהפכה בטכניקות ייצור היין של המדינה, גם בכרמים וגם ביקבים עצמם.

באותו עשור, הענב האדום הנטוע ביותר היה קריניאן והלבן הנטוע ביותר היה קולומברד. בשנות ה-90, יקבי בוטיק החלו לצוץ ברחבי הארץ ומאז תחילת המאה ה-21, התחיל שינוי משמעותי בכל נושא צריכת היין בישראל שדחף את הייננים הישראלים ליצור יינות ארומטיים, מובנים ומאוזנים יותר מאי פעם.

כל המאמץ והעבודה הקשה הביאו למצב שיינות ישראלים הפכו להיות חלק משמעותי ובולט בקהילת היין הבינלאומית, יינות משובחים שקיבלו עשרות פרסים ושבחים מכל העולם כולו. 

אזורי מפתח לגידול ענבים בישראל

ידעתם שישראל מייצרת יותר מ-40 מיליון בקבוקי יין בשנה!? מטורף, נכון? אזורי היין, היקבים והכרמים העיקריים והגדולים במדינה נמצאים באזורים קרירים ובהרים הגבוהים יותר.

גליל

אחד מאזורי היין הגדולים בישראל, הגליל ממוקם בצפון הארץ ומחולק לשני חלקים: הגליל העליון והתחתון.

החלק העליון של הגליל, ליד גבול לבנון, מאופיין בשטח הררי עם גבהים שמגיעים לכ-1,000 מטר מעל פני הים. הקרקעות שם מורכבות מגעש, חצץ וטרה רוסה. הגבהים בגליל התחתון ליד הר תבור הם בין 200 ל-400 מטר מעל פני הים עם קרקעות משתנות שמורכבות מגעש ומאבן גיר.

רמת הגולן

רמה געשית שמגיעה לגובה של 1,200 מטר מעל פני הים, אזור רמת הגולן מאופיין באקלים קריר ובקרקעות הטוף והבזלת. רמת הגולן עצמה מתחלקת ל-3: דרום רמת הגולן, מרכז הגולן והגולן העליון.

זה האזור שבו מתמקדת רוב תשומת הלב הבינלאומית מבחינת ייצור יין היום, בעיקר בגלל שהכרמים בגובה הזה היו חלק קריטי במהפכת האיכות של היין במדינת ישראל ובזכיות רבות בפרסים ושבחים.

הרי מרכז

דמיינו קו אלכסוני בין חיפה לים המלח, אלה הם הרי המרכז. זה אזור עצום שמורכב מהר הכרמל, הרי מנשה, הרי שומרון והרי יהודה.

רוב הכרמים נמצאים בעמקים סביב זיכרון יעקב ובנימינה. זה היה גם אחד האזורים הראשונים שבהם נטע רוטשילד כרמים בסוף המאה ה-19. הקרקעות כאן מורכבות מחמר גירני, טרה רוסה ואבן גיר.

מישור החוף

מישור החוף ממוקם דרומית מזרחית לתל אביב. זה אזור חם ולח בגובה 0 עד 100 מטרים מעל פני הים ונחשב לנמוך באופן יחסי לכרמים בארץ.

האזור מורכב מקרקעות סחף שמורכב מחרסיות, יחד עם טרה רוסה. זה היה אחד האזורים המקוריים שבהם שתל רוטשילד, אבל היום הגידולים באזור הזה מתמקדים יותר בפירות ההדר ותותים.

הרי יהודה

הרי יהודה עולים לכיוון ירושלים וממוקמים בעיקר בגדה המערבית.

האזור הקטן הזה מכיל כמעט שליש מכלל הכרמים במדינת ישראל. יש שם הרבה חלקות קטנות שמורכבות בעיקר מטרה רוסה מעל סלע גיר.

האזור הזה מאופיין בטמפרטורות חמימות במהלך היום וברוחות קרירות מהים התיכון וטמפרטורות קרירות בלילה. מדובר על אזור גבוה שמגיע לכ-1,000 מטר מעל פני הים.

הרי הנגב

אזור מדברי שיושב על כמעט חצי מהמדינה. הגבהים בהרי הנגב יכולים להגיע גם ל-900 מטר מעל פני הים. הקרקעות באזור מורכבות בעיקר מחצץ חולי ולס. 

שינויים דרמטיים בטמפרטורה במהלך היום עוברים בדרך כלל מחם מאוד במהלך היום לקר מאוד בלילה, ולפעמים מביאים לערפל עבה וסמיך שמכסה את כל אזור הכרמים מוקדם בבוקר.

תנאי היובש והלחות הנמוכה עוזרים להרחיק את רוב מחלות הגפן והענבים ומאפשרים גידול בתנאים טובים יותר.

זני ענבים נפוצים ביין בישראל

תעשיית היין הישראלית המודרנית נבנתה בזכות זני ענבים קלאסיים מבורדו. הזנים הנפוצים עדיין שולטים בשוק, גם ביינות חד-זניים וגם בבלנדים. השם של היין נגזר משם הזן של הענבים שאותם נוטעים בכרמים שמשמשים לייצור היין עצמו.

קברנה סוביניון

אחד הזנים הנפוצים ביותר בארץ. קברנה סוביניון הגיע לישראל דרך בורדו במאה ה-19 בזכות רוטשילד. היינות המשובחים והטובים ביותר בישראל הם קברנה ובלנדים שונים על בסיס קברנה, בעיקר מהגליל העליון ורמת הגולן

אלה יינות עם צבע עמוק, ניחוחות וטעמים מרוכזים של פירות כהים ובשלים, לצד מבנה חזק.

מרלו

זן אצילי שמשחק כשותף קלאסי לזן הקברנה סוביניון. את המרלו נוהגים לגדל באזור ישראל, שם הוא נוטה להבשיל מוקדם יותר בגלל האקלים הים תיכוני.

מייצרים ממנו גם יין-חד-זני (רק מרלו) וגם בלנדים שונים שמבוססים על מרלו. הטעם של המרלו הישראלי הוא בעל פרופיל טעם רך, עדין ומתון.

שירז

ענב שהגיע לזירת היין בישראל בשנות ה-90. היום, כשהגפנים של ענב השירז התחילו להתבגר, הוא נחשב לאחד הזנים המבטיחים ביותר בארץ.

לא רק שענב גדל בצורה מעולה באקלים הים תיכוני של ישראל, הענבים המיושנים יותר מביאים טעמים בולטים וטעימים במיוחד.

כורמים ישראלים מגדלים ענבים משיבוט הזן הצרפתי והאוסטרלי ביחד. את רוב היינות שמייצרים מהזן הזה אפשר למצוא בעיקר בהרי יהודה והגליל העליון.

סוביניון בלאן

אחד הזנים הכי מעניינים בכל מה שקשור ליינות לבנים משובחים בישראל. הזן סוביניון בלאן עובר תחייה מחדש בתעשיית היין הישראלית המודרנית.

שתילה של הענב בהרים הגבוהים יותר, יחד עם בציר מוקדם ותסיסות קרות במיכלי נירוסטה הביאו לסגנון רענן ומעניין עם טעמי הדרים ארומטיים ופירות טרופיים שכל הישראלים אוהבים.

שרדונה

ענבי השרדונה נחשבים לזן הענבים הלבנים המשובח ביותר בישראל מאז שהתחילו לגדל אותם בישראל בסוף שנות ה-80.

מבחינה היסטורית, רוב יינות השרדונה יוצרו בצפון רמת הגולן, אבל היום האזור סביב הרי יהודה זוכה לתוצאות טובות יותר ולשבחים רבים יותר בזכות השרדונה האיכותי שלו.

יינות שרדונה מפוצצים באלכוהול שעוברים תהליך בחביות עץ אלון הפכו לאט לאט להיות פסה, וסגנונות מעניינים יותר שעוברים לפחות חלק מהתהליך במיכל נירוסטה שנועד לשמר את תווי הטעם הירוקים והמרעננים של הענב הרבה יותר נפוצים היום.

זנים מהדור הבא

בימינו, סגנונות הייצור של היין הים תיכוני מענבי דרום צרפת תופסים תאוצה רבה בישראל. הזנים המרכזיים שמניעים את הדור הבא של ייצור היין הישראלי הם:

ייננים מתנסים גם עם זנים רבים אחרים בישראל, כולל ברברה, קברנה פרנק, שנין בלאן, קולומברד, גוורצטרמינר, מרסלן, מרסאן, מורוודר, מוסקט ד'אלכסנדריה, פטי ורדו, פינו נואר, ריזלינג, רוסאן, סנג'ובזה, סמיון ו-ויונייה.

מה קורה היום בישראל?

יצוא היין הישראלי גדל משנה לשנה. יותר מ-55% מהיין של המדינה מיוצא לצפון אמריקה, כ-35% מגיעים לאירופה (בעיקר צרפת ובריטניה), והשאר מיוצא למזרח הרחוק.

שוק יצוא היין של ישראל מוערך ביותר מ-40 מיליון דולר לשנה.

דור חדש של ייננים שם את ישראל על מפת היין העולמית. ענבים וסגנונות ים תיכוניים, במיוחד כאלה מעמק הרון בדרום צרפת שמתאימים בצורה מושלמת לסגנון הגידול במדינה והם צוברים תאוצה במהירות.

הייננים מתנסים גם בזנים מקומיים ובבלנדים ישראליים חדשניים כדי להשלים את הטעמים, התבלינים וטכניקות הבישול של המטבח בארץ.

עם מהפכת האיכות שמתקיימת בישראל בעשורים האחרונים, כשאזורי הכרמים עברו לגובה גבוה יותר באזורים הצפוניים והמזרחיים בארץ, היום ישראל מייצרת מגוון רחב של יינות יותר מאי פעם.

לא רק יין: היקבים שמציעים חוויית טעימות יחודית

מגש גבינות פירות ואגוזים עםם כוס יין לבן רקע שחור

אם חשבתם שביקור ביקב מתחיל (ונגמר) בטעימות בלבד, טעות בידכם. הקורונה גרמה לבעלי היקבים להבין שעל מנת למשוך לקוחות יש צורך ביצירת חווייה אותנטית ויחודית, כזו המדמה ביקור בכרמים מובחרים באירופה. וכמובן שעם יין מגיע התאבון.

יקב לוטם

יקב לוטם, שממוקם בקיבוץ לוטם הפסטורלי, הוא יקב בוטיק עם ענבים אדומים, לבנים ובלנדים שהופכים אותו לשווה את כל הדרך של הנסיעה לצפון.

את הנוף המדהים על הכנרת והאזור פשוט אסור לפספס. היקב מנוהל על ידי היינן יונתן קורן.

היין האורגני (אחד היחידים בישראל) נהנה ממוזיקה שמתנגנת 24/7 בחדרים שבהם ממקומות החביות להתיישנות. נשמע קיטשי? מדענים הוכיחו שמוזיקה עושה שתיית יין משמחת יותר!

הגישה שלהם עובדת בצורה הזאת: הם משמיעים ליין מוזיקה בכל תהליך הייצור וההתיישנות, כל מיני שירים ומנגינות שבעיניהם משדרים את האנרגיות שהם רוצים שיעברו אליכם שתפתחו את הבקבוק.

מסעדת סוף השבוע מציעה תפריט מלא. מומלץ להקצות לפחות שעתיים לישיבה עם היינות של יקב לוטם, לצד אוכל טעים ונוף עוצר נשימה.

יקב פלטר

יקב פלטר ממוקם לא רחוק משאר היקבים המובילים בישראל ברמת הגולן, אחד האזורים המושלמים במדינה לייצור יין.

יקב פלטר מציעים מבחר גדול של יינות אדומים ולבנים, כולם מוגשים עם גבינות ולחם מיוחדים באירועי טעימות היין שלהם. מומלץ להזמין מקום מראש. אם אתם מחפשים יקב כשר, משפחת פלטר פתחה ממש ליד מתחם כשר לחלוטין בשם יקב מטר.

חוץ מיינות אדומים ולבנים מעולים שתוכלו לטעום שם, תוכלו למצוא גם קוניאק, ברנדי וערק שכולם מזוקקים ומיוצרים ביקב פלטר.

יקב ספרה

יקב ספרה הוא יקב בוטיק עם התמחות ביינות לבנים. זה ללא ספק מהלך מסוכן בהתחשב בעובדה שהישראלים מעדיפים יותר יינות אדומים ונועזים.

האקלים החם של ישראל, אומר שמי שבאמת אוהב ומבין ביין קולט את הפוטנציאל ליינות לבנים מעולים ומרעננים מתוצרת מקומית.

יקב ספרה מייצרים גם יינות שמבוססים על זנים בודדים וגם תערובות (בלנדים). יותר מחצי מהייצור השנתי שלהם מגיע למסעדות היוקרה בארץ.

היינן עצמו, דורון רב הון, נוהג להסביר בצורה יסודית כל כך הרבה נתונים מעניינים. רק תתאמו מראש ותוכלו להגיע לביקור מרתק וטעים במיוחד. 

יקב נבו

יקב נבו ממוקם באזור הרי יהודה, מרחק נסיעה קצר מירושלים. יקב נבו הוא יקב כשר בניהול משפחתי שמציע טעימות יין וגבינות בחלל יפהפה בעיצוב כפרי.

בגלל שהאזור מיוחד מאוד תוכלו למצוא שם עוד לא מעט אטרקציות מעניינות כדי להעביר את היום בכיף, זאת יכולה להיות רק נקודת ההתחלה של יום בלתי נשכח. 

יקב קסטל

יקב קסטל הוא אחד מיקבי הבוטיק האהובים בישראל. ביקב שממוקם ליד קיבוץ יד השונה שמים דגש על החיבור לטבע ולכל מרכיבי ייצור היין, לצד, איך אפשר בלי, אהבה אמיתית ליין.

עם גפנים שנשתלו עוד הרבה לפני רנסנס היין האחרון של ישראל, היינן אלי בן זקן היה חלק מסלילת הדרך להצלחת היין של ישראל בעולם וזכה בפרסים בינלאומיים רבים.

שאלות ותשובות

בחורה בחולצה סגולה חושבת עם יד על הסנטר רקע לבן

מה היין הכי נפוץ בישראל?

ישראל ידועה ביינות שעשויים מזני ענבים צרפתיים קלאסיים, כמו קברנה סוביניון, מרלו, שירז, שרדונה וסוביניון בלאן..

מה האזור הכי מפורסם לייצור יין בישראל?

רמת הגולן נחשב לאזור הכי מפורסם לייצור יין בישראל כי שם התחילה המהפכה של המעבר לכרמים שממוקמים בגבהים גבוהים יותר.

כמה יין מייצרים בישראל?

ישראל מייצרת יותר מ-40 מיליון בקבוקי יין כל שנה.

איזה כרם נחשב לכרם העתיק ביותר בישראל?

הכרם העתיק ביותר בישראל הוא יקב טפרברג, שנוסד ב-1870.

השורה התחתונה

אנשים מחייכים מחזיקים כוסות יין לבן וברקע יקב

ליין בישראל היסטוריה עשירה שהתחילה כבר לפני אלפי שנים, עם הרבה אזכורים עוד מתקופת התנ"ך לכרמים המקומיים בארץ.

במשך שנים יצרו כורמים ישראלים רבים יינות עם תוצאות בעלות טעם גנרי ומתוק יחסית, אבל תעשיית היין של האזור התפתחה משמעותית במהלך 40 השנים האחרונות.

בשנת 2024, היקבים המומלצים בישראל תופסים תאוצה יותר ויותר ומקבלים הכרה ושבחים מהעולם כולו על פריצת דרך מבחינת טעמים, ארומה ומבנה יציב עם טעמים ברורים ועמוקים.

אנחנו מקווים שרשימת היקבים המומלצים בישראל לשנת 2024 תעזור לכם למצוא את המקום לבקר בו כדי ליהנות מחוויית יין ברמה עולמית ממש מתחת לבית. לחיים!

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן