בוסטר התנעה לרכב: 5 בוסטרים מומלצים להתנעת הרכב לשנת 2024 [מדריך קנייה מקיף]

להיכנס לרכב  ולגלות שהוא לא מניע כי המצבר נגמר יכול להתחיל את היום שלכם בצורה הלא נכונה. אם אתם חושבים שכבלים הם הפתרון היחיד לבעיה הזאת, תחשבו שוב. בוסטר התנעה לרכב ידאג להניע את הרכב שלכם בקלות, בלי הצורך במצבר או בטובות של אף אחד אחר.

רוב המכשירים האלה קומפקטיים מספיק כדי להיכנס לתא הכפפות ולתת פתרון להתנעת הרכב במקרה חירום, גם אם אין לכם כבלים וגם אם אין אף רכב אחר באזור.

ממהרים? הנה 3 המוצרים המובילים בדירוג:

השורה התחתונה
יתרונות
חסרונות
הבחירה שלנו
NOCO Boost Plus GB40
NOCO Boost Plus GB40
הכי פופולרי
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
בוסטר ההתנעה הזה מבית NOCO הוא בדיוק מה שאתם צריכים כשאתם תקועים באמצע הדרך אחרי שמצבר שלכם שבק חיים.
יתרונות
פיק של עד 1000 אמפר
סוללה שמספיקה לכ-20 התנעות
טכנולוגיה למניעת ניצוצות והגנה מקוטביות הפוכה
חסרונות
ללא כניסת USB TYPE C
איכות ללא פשרות
Konishi KO- 20000
Konishi KO- 20000
מראה אלגנטי
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
Konishi ייצרו בוסטר התנעה נייד שאיתו תוכלו להניע את הרכב, הסמארטפון והטאבלט שלכם. נגמרו ימי ההמתנה לעזרה בצד הכביש.
יתרונות
קיבולת סוללה של mAh 20,000
כולל מנגנוני הגנה
מתאים למנועי בנזין ודיזל
חסרונות
כבלים קצרים יחסית
תמורה טובה למחיר
STANLEY SXAE00125
STANLEY SXAE00125
מחיר משתלם
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
ה- SXAE00125 של חברת סטנלי יכול לתת פיק של 700 אמפר. בדגם הזה תוכלו למצוא 2 שקעי USB ופנס בעל 3 מצבי תאורה.
יתרונות
מכשיר רב תכליתי
הגנה מקוטביות הפוכה
שנתיים אחריות על הסוללה
חסרונות
לא זול

סוללת גיבוי למצבר של הרכב הפכה להיות יותר ויותר פופולרית בשנים האחרונות. רוב הדגמים יכולים לשמש גם כסוללת גיבוי לשאר המוצרים החשמליים שלכם שבדרך כלל מתחברים למטען, כמו סמארטפונים וטאבלטים.

במילים אחרות, מטען למצבר לא ישרת אתכם רק מבחינת ההתנעה של הרכב במקרה שנגמר לכם המצבר, זאת גם סוללת גיבוי מעולה בלי שום קשר.

המגוון ענק, המפרטים מסובכים ואתם בטח די מבולבלים. בדיוק בשלב הזה, אנחנו נכנסים לתמונה ומגיעים להניע לכם את הרכב ואת המחשבה.

עשינו סדר בין כל הדגמים והחברות והכנו בשבילכם מדריך קנייה מפורט שיעזור לכם לבחור את בוסטר ההתנעה הכי מתאים, משתלם ואיכותי לרכב שלכם.

אתם מוכנים? תניעו, כי אנחנו מתחילים!

קבלו את..

9 הבוסטרים הכי טובים להתנעת הרכב לשנת 2024

1

NOCO Boost Plus GB40

בחירה מנצחת
הבחירה שלנו
עבור רוב בעלי הרכבים, בוסטר ההתנעה הזה מבית NOCO הוא בדיוק מה שאתם צריכים כדי להפעיל שוב את המצבר המת.
יתרונות
  • פיק של עד 1000 אמפר
  • סוללה שמספיקה לכ-20 התנעות
  • מתאים למנועי בנזין עד 6000 סמ"ק
  • מתאים למנועי דיזל עד 3000 סמ"ק
  • טכנולוגיה למניעת ניצוצות והגנה מקוטביות הפוכה
  • יכול לשמש גם כסוללת גיבוי לסמארטפונים
  • עיצוב מחוספס ועמיד
חסרונות
  • התופסן לא מתאים לכל המצברים
  • ללא כניסת USB TYPE C

מטען קומפקטי ועוצמתי למצבר, שנותן פיק של 1000 אמפר ויכול להניע את הרכב שלכם עד 20 פעמים לפני שתצטרכו לחבר אותו לטעינה נוספת. תוכלו להשתמש בבוסטר ההתנעה הזה בצורה בטוחה לרכבים עם מנוע בנזין של עד 6 ליטר ורכבים עם מנוע דיזל של עד 3 ליטר, למרות שהוא קטן וקליל.

בכל מה שקשור להתנעת הרכב, בטיחות היא אחד הכללים החשובים ביותר. למזלכם, הדגם הזה כאן כדי להגן עליכם. הוא כולל טכנולוגיה למניעת ניצוץ והגנה על קוטביות הפוכה, ככה ששום דבר לא יקרה גם אם בטעות תחברו אותו בצורה לא נכונה למצבר, הוא פשוט לא יעבוד.

הוא יכול גם לשמש אתכם על בסיס יום-יומי בתור סוללת גיבוי ניידת, כדי לטעון את הסמארטפון או הטאבלט ממש בקלות.

ואם זה לא מספיק, הוא גם מגיע עם פנס LED משולב בעוצמה של 100 לומן עם שבעה מצבים, שאולי לא נראה כל כך שימושי, אבל תתפלאו, זאת פונקציה שיכולה להציל אתכם במידה ונתקעתם באמצע הלילה במקום חשוך.

עמידות היא גורם חשוב נוסף שתמיד צריך לקחת בחשבון כשמדובר בבוסטר התנעה לרכב. הדגם הזה בטוח לשימוש בכל אקלים, תודות לטכנולוגיית ליתיום בעלת פריקה גבוהה שנמצאת בתוך מארז קשוח ועמיד במים בתקן IP65. החלק החיצוני עטוף במסגרת שעמידה בפני שריטות ופגיעות. 

אם אתם צריכים יותר כוח כי לרכב שלכם יש מנוע גדול יותר ואהבתם את הדגם הזה, אל תדאגו. חברת NOCO מציעה 12 סוגים של בוסטרים להתנעה. הגדול ביותר מבניהם הוא ה-Boost Max GB500 עם סוללה מטורפת של 6,250 אמפר שמיועדת להתנעת מנועים תעשייתיים.

2

Konishi KO- 20000

מתאים למגוון סוגי מנועים
אביזרים נלווים
מטען המצבר המצוין הזה מגיע לפיק של עד 2000 אמפר, וקיבולת סוללה של 20,000 mAh.
יתרונות
  • קיבולת סוללה של mAh 20,000
  • מתאם לשקע מצית V12
  • מתאים להתנעת כל גודל של מנוע בנזין
  • כולל מנגנוני הגנה
חסרונות
  • כבלים קצרים יחסית

הוא מסוגל להניע מנועי בנזין בכל גודל ומנועי דיזל עד 8.5 ליטר, מה שהופך אותו לאחת ההצעות המגוונות ביותר שיש, מוצר שיתאים לכם לא משנה איזה רכב יש לכם.

הוא מתאפיין בעיצוב מלוטש ומגיע אפילו עם מתאם לשקע מצית. הוא מגיע עם נרתיק נשיאה עמיד וקשיח ועוד כמה אביזרים כולל זוג כבלי USB ומתאם לטעינה בשקע רגיל.

החלק העליון של המכשיר כולל הגנה על תצוגת ה-LCD, שבה תוכלו לראות את מצב הסוללה והאם הוא מחובר למכשיר אחר.

החסרונות שלו לא כל כך מהותיים בשביל כולם, אבל התצוגה קצת עמומה באור יום והכבלים שלו לחיבור למצבר קצת קצרים יחסית, אבל הכל מגיע עם מחשבה. לפי החברה, כבלים קצרים זה אחד מסודות ההנעה בפיק של 2000 אמפר. 

3

STANLEY SXAE00125

תמורה טובה למחיר
איכותי וחזק
ה- SXAE00125 של חברת סטנלי יכול לתת פיק של 700 אמפר. בדגם הזה תוכלו למצוא 2 שקעי USB ופנס בעל 3 מצבי תאורה.
יתרונות
  • מכשיר רב תכליתי וקל לשימוש
  • צג LED
  • הגנה מקוטביות הפוכה
  • שני חיבורי USB לטעינה מהירה
  • שנתיים אחריות על הסוללה
חסרונות
  • לא זול

על גבי המוצר תמצאו צג LED שיציג לכם את נתוני הטעינה, הוא יכול להספיק ל-עד 20 פעמים בין טעינה לטעינה.

כדי לשמור על בטיחות נוספת, חברת STENLY דאגה לאזעקה קטנה שתופעל במקרה של קוטביות הפוכה, האזעקה הזאת נועדה להתריע לכם במידה ויש חיבור הפוך (שחור לאדום, אדום לשחור) או חיבור לא תקין. 

מדובר בדגם פשוט מאוד לשימוש, פשוט חברו את הכבלים למצבר, אדום לאדום, שחור לשחור, תפעילו את המכשיר ותוכלו להניע את הרכב יותר מהר ממה שהיה לוקח לכם למצוא את הכבלים בבגאז'. 

4

Bpower 22,800mAh

חיי סוללה ארוכים
כבל חכם
לבוסטר הזה יש סוללה חזקה במיוחד שמתאימה להתנעת משאיות, טרקטורים ורכבי דיזל גדולים וכוללת גם פנס מובנה ויציאת טעינה לטלפון נייד או לטאבלט.
יתרונות
  • סוללה עם חיים ארוכים מאוד באופן יחסי
  • מגיע במזוודה קשיחה
  • כבל התנעה חכם המונע כניסת מתח מהמצבר בחזרה לסוללה
  • כולל פנס
חסרונות
  • קצת מורכב להבין לאיזה נפח מנועים הוא מתאים

חברת Bpower מייצרת סוללות גיבוי, מטענים למצברים או בוסטרים להתנעת הרכב בהמון גדלים. תוכלו לקבל דגמים קומפקטיים שמכילים סוללה של 12,000 מילי-אמפר, ועד לדגמים מטורפים שיודעים לתת גם 3,400 אמפר ומסוגלים להתניע גם מנוע דיזל V-8 בלי להתאמץ. 

הדגם המגניב הזה מגיע עם כמה תוספות נחמדות, כמו כבלים באורך 1.80 מ' שמתחברים (ומתנתקים) משקע עם מכסה הגנה מאבק ולכלוך.

בתוך המארז הקשיח, תמצאו את בוסטר ההתנעה (שיודע גם להאיר עם פנס LED בעוצמה של שלושה וואט), עם שקע לטעינת מכשירים עם חיבור 12 וולט ושקע לטעינת USB חוץ מהאפשרות להתנעת הרכב ומשולש אזהרה.

5

HULKMAN Alpha85 Jump Starter

מספר טעינות גדול
עמיד למים
אם אתם מתכננים להשתמש בבוסטר התנעה לרכב גם כמטען נייד או סוללת גיבוי למכשירים הניידים שלכם, תרצו מכשיר שנטען במהירות.
יתרונות
  • פיק של 2000 אמפר
  • סוללה פנימית של mAh20,000
  • עמיד במים בתקן IP65
  • טעינה מהירה
  • מסך 3.3 אינץ'
  • פנס מובנה
חסרונות
  • לא מגיע עם תיק נשיאה/תיק אחסון

הוא תמיד יהיה זמין בשבילכם גם אם לא באופן מידי, יותר מהר מדגמים אחרים, זה בטוח. הפטנט של חברת HULKMAN מביא עם המוצר הזה שקע טעינה מהיר של 65 וואט, שיכול לטעון את הבוסטר מ-0% סוללה ל-100% סוללה תוך פחות משעה וחצי.

לפי החברה, מספיקים קצת יותר מ-20% סוללה כדי להניע את הרכב פעם אחת. 

סוללת הגיבוי למצבר הזאת יודעת להגיע לפיק של 2,000 אמפר בשיא, מה שיאפשר לכם להתניע בעזרתו רכבים עם מנוע בנזין בנפח של עד 8.5 ליטר או מנועי דיזל בנפח של עד 6 ליטר. 

הדגם הזה יאפשר לכם להתניע את הרכב שלכם עד 60 פעמים בטעינה אחת שלו, מה שיכול לתת לכם שקט נפשי להרבה מאוד זמן. יש לו גם פנס מובנה עם שלושה מצבים ומסך 3.3 אינץ' שבו תוכלו לראות את מצב הסוללה.

וכמובן, כל האיכות המעולה הזאת עטופה במארז קשיח ועמיד במים בתקן IP65, מה שהופך את בוסטר ההתנעה הזה לעמיד בפני גשם, אבק וטיפות.

מדריך קנייה: איך לבחור בוסטר התנעה לרכב?

בוסטרים ניידים להתנעת הרכב מעולים לשימוש בדרכים כשאין רכבים אחרים או יותר נכון מצברים אחרים שיכולים לעזור במקרה והרכב שלכם לא מניע כי המצבר שלכם מת.

מאפיינים שכדאי לשים לב אליהם

בגלל שיש כמה סוגים שונים, כמה גדלים שונים וכמה פונקציות שונות, תצטרכו להבין מה בדיוק אתם צריכים כדי להגיע לדגם שמתאים לכם באמת.

הרעיון הוא למצוא את הדגם הכי משתלם והכי טוב בשבילכם. לא חוכמה שתבזבזו המון כסף על דגם עם הרבה יותר תכונות ממה שתצטרכו, ובמקביל, לא תרצו לקנות מוצר זול שלא יעשה את העבודה בשביל סוג הרכב שלכם.

הגודל והצורה של בוסטר התנעה לרכב

ברוב המקרים, ככל שסוללת הגיבוי למצבר גדולה יותר פיזית, היא יכולה להתניע רכבים עם מנוע בנפח גדול יותר. מנועים גדולים יותר דורשים יותר כוח כדי  להפעיל אותם, בוסטר התנעה קטן לא תמיד יספיק לנפח המנוע שלכם.

קחו בחשבון דגם שמתאים לכם מבחינת האחסון. אם אתם מחפשים דגם שיכנס לתא כפפות או אחד שיהיה מונח בתא מטען, תוכלו למצוא מגוון דגמים במגוון גדלים.

סוללות

יש שני סוגים של סוללות אז שימו לב שאתם בוחרים את הסוג שיתאים לצרכים שלכם בצורה הכי טובה.

סוללת ליתיום-יון

סוללות ליתיום-יון מדורגות בדרך כלל באמפר שיא (פיק) או אמפר התחלתי. בוסטרים להתנעת הרכב עם סוללת ליתיום-יון קטנים יותר, קלים יותר ושומרים על טעינה ארוכה יותר (עד שנה) מאשר סוללת עופרת.

סוללת עופרת-חומצה

סוללות עופרת מחומצות מדורגות באמפר קר, בוסטרים להתנעת הרכב עם סוללת עופרת-חומצה איכותיים משתמשים בסוללות אטומות של חומר זכוכית נספג (AGM).

בניגוד לסוללה רגילה של תאים רטובים, סוללות AMG משעות את תערובת האלקטרוליטים (חומצה גופרתית ומים מזוקקים) בפיברגלס. השעיית תנועת האלקטרוליט מפחיתה את הצורך בתחזקה של הסוללה ומגדילה את אורך החיים שלה בצורה משמעותית.

למרות שסוללות AMG מספקות אפשרות חזקה להתנעה של רכבים והן יודעות להפעיל אלקטרוניקה לאורך זמן רב יותר, הן הרבה יותר כבדות והרבה יותר יקרות.

מפרט הטעינה

גם אם אתם לא מבינים גדולים ברכבים או באלקטרוניקה, חשוב שתדעו שהבוסטר באמת יוכל להתניע את המנוע של הרכב שלכם. זה די פשוט ולא דורש יותר מידי מחשבה.

כל 1000 סמ"ק (נפח מנוע) שווים לליטר אחד. גם אם יש לכם מנוע בנזין וגם אם יש לכם מנוע דיזל, תוכלו לבדוק את נפח המנוע ברישיון הרכב במידה ואתם לא בטוחים.

לכל בוסטר התנעה לרכב, תמצאו את הנתון שאומר לאיזה סוג מנועים ובאיזה נפח הוא מתאים. למשל, בוסטר התנעה לרכב עם מנוע בנזין בנפח של עד 8.5 ליטר או מנוע דיזל בנפח של עד 6 ליטר.

אם תבחרו בדגם כזה למרות שהמנוע שלכם בנפח קטן יותר, אל תדאגו, המוצר שאתם רוצים יתאים בצורה מושלמת, מדובר פה על נתוני מקסימום.

זאת אומרת, אם הרכב שלכם עם מנוע גדול יותר ממה שבוסטר ההתנעה יודע לעבוד איתו, הוא פשוט לא יעבוד.

תכונות נוספות

תרצו לקבל תמורה מושלמת למחיר תמיד, אז למה לא כשמדובר בסוללת גיבוי למצבר? תמיד חפשו לכם איזה תכונות נוספות יש במוצרים שאתם קונים, ככה תוכלו לקבל הרבה יותר מאותו מוצר.

הגנה מקוטביות הפוכה למשל, זאת מערכת הגנה שנועדה להזהיר אתכם כשהכבלים לא מחוברים בצורה מספיק טובה או מחוברים הפוך: אדום לשחור, פלוס למינוס.

ולמרות זאת, אל תתנו לתכונות נוספות או לפיצ'רים מגניבים לפתות אתכם אם אין לכם שימוש בהם. תחשבו על מה מתחשק לכם שהמוצר הזה ייתן לכם, בלי להתפזר יותר מידי, חבל על בזבוז גדול של כסף על תכונות מיותרות.

מצב הסוללה, תאורת LED, שקע USB ועוד, אלה התכונות החשובות והבסיסיות שתרצו לחפש, אבל במידה ותצטרכו יותר, כמו למשל שקע 12 וולט (מצית) או שקע AC, תחפשו את התכונות האלה. אין סיבה שתקנו דגם עם התכונות האלה במידה ואתם לא הולכים להשתמש בהן.

למה כדאי לקנות בוסטר התנעה לרכב?

בוסטר הנעה לרכב יכול להיות המציל הרשמי שלכם ויש יותר מסיבה אחת למה כדאי לכם להחזיק אחד כזה ברכב:

לצאת ממקרי חירום

הדבר הכי חשוב והכי משמעותי שתקבלו מהשקעה בבוסטר התנעה לרכב הוא עזרה במקרי חירום. לא בהכרח צריך לחכות שמישהו יבוא לעזור לכם להניע עם הכבלים שלכם, או למצוא איזה שכן שנמצא בבית ויש לו כבלים, תוכלו לעשות את זה בעצמכם בלי עזרה מאף אחד וממש בכמה דקות, גם אם אין לכם מושג מה בכלל אמורים לעשות.

לחסוך בכסף

שירות גרירה או כל סוג של סיוע עד הרכב יכולה לעלות לא מעט כסף, לפעמים אפילו יותר מלקנות סוללת גיבוי בדיוק למצבים האלה.

במחיר של הזמנת גרר או שירותי דרך כדי שתוכלו להזיז את הרכב תוכלו לקנות בוסטר התנעה באיכות גבוהה עד כדי כך שהוא יספיק לכם עד ליום האחרון של הרכב שלכם על הכביש.

עזרה לזולת

גם אם לא ייצא לכם להשתמש בבוסטר ההתנעה לרכב שלכם, תוכלו למצוא את עצמכם בקלות עוזרים למשפחה או חברים. רוב סוגי סוללות הגיבוי למצברים מתאימות לטווח די גדול של נפחי מנוע, ככה שתוכלו לעזור לאנשים בדרך בצורה הפשוטה הזאת.

הבנת הבעיה

תוכלו להבין אם קיימת בכלל בעיה במצבר, אם הוא נגמר, או אם הוא מת וצריך להחליף אותו. במידה והצלחתם להתניע את הרכב עם בוסטר ההתנעה, תוכלו מיד להבין שהבעיה עצמה היא במצבר ולא באלטרנטור. במידה והרכב לא מניע גם בחיבור של בוסטר, כנראה שהבעיה לא מגיעה מהמצבר.

מגוון שימושים

יש דגמים שמגיעים עם עוד כמה תכונות נוספות כמו: פנס LED עוצמתי, מדחס אוויר לניפוח צמיגים, שקע טעינה ל-USB ואפילו שקע 12 וולט למצית, רמקול בלוטות' ועוד.

גם אם אתם לא צריכים אותו כמעט כדי להתניע את הרכב שלכם, תוכלו למצוא דגם שישרת לכם עוד כמה מטרות וגם יהיה שם למקרה חירום שבאמת תצטרכו אותו כדי להתניע את הרכב שלכם.

איך לוודא שהמוצר שאתם קונים באמת עובד?

זו השאלה הנפוצה ביותר שאנשים שואלים בנוגע לבוסטרים להתנעת הרכב ובמקביל גם התלונה הנפוצה ביותר שתקראו בביקורות של כל מוצר שרק תחפשו בקטגוריה הזאת. בטוח שתתקלו בתגובות שאומרות, "זה לא עבד!" או "זה לא התניע את הרכב שלי!".

אנשים לא כותבים ביקורות סתם, בדרך כלל, והם לא משקרים, אז מה בעצם קרה? הם לא מבינים מספיק.

לא בכל מצב סוללת גיבוי או בוסטר התנעה יכול לעזור לכם להתניע את הרכב. מצברים מסוימים כל כך מתים שנשאר בהם רק כמה אמפרים בודדים, ומצברים מסוימים רק צריכים פוש קטן כדי להיות מסוגלים להתניע את הרכב. הרעיון בבוסטר, הוא לעזור למצבר לעבור את קו הסיום. 

ככל שהמנוע של הרכב גדול יותר, ככה הוא יצטרך יותר אמפר כדי להתניע, אבל באופן כללי, תוכלו להתניע כל רכב עם מטען קטן אם המצבר צריך רק פוש קטן. אל תוותרו, הוא יניע.

רק חשוב שתבינו שככל שהמצבר שלכם יצטרך יותר עזרה, ככה הבוסטר צריך לתת פיק גדול יותר. במידה והדגם שקניתם לא עובד, זה לא כי הוא לא תקין. או שהוא לא מתאים לנפח המנוע שלכם, או שהמצבר שלכם ממש גמור והפיק של הבוסטר לא מספיק כדי להחיות אותו, או שהבעיה בכלל לא במצבר.

אמפר: פיק לעומת זרם קבוע

רוב היצרנים שומרים את הנתון של הזרם הקבוע עמוק בספר ההוראות ומציגים את הנתון של הפיק: הזרם המקסימלי שסוללת הגיבוי יכולה להגיע אליה במצב שיא (ממש לשנייה אחת). זה שלבוסטר יש פיק של 2000 אמפר זה לא אומר שהוא יודע לשמור על זרם קבוע של 2000 אמפר.

באופן כללי, הזרם ההתחלתי (הקבוע) נע בין רבע לחצי מהזרם בשיא (פיק). זאת אומרת, בוסטר התנעה עם פיק של 2000 אמפר נותן זרם התחלתי של בין 500 ל-1000 אמפר, מה שיאפשר לכם להתניע כמעט כל רכב. בשביל לסדר את האוזן, תצטרכו זרם של בין 150 ל-600 אמפר כדי להתניע את רוב הרכבים הפרטיים.

לא כל התנעה מרוקנת את אותה כמות סוללה

אין דרך לדעת באמת כמה התנעות הבוסטר יוכל לתת לכם, כי אי אפשר לדעת איזה מצברים תנסו להתניע. הכל תלוי בכמה המצבר מת מלכתחילה. בכל אופן, גם אם מבטיחים לכם 20 או 60 התנעות, זה לא בהכרח נתון שאפשר לסמוך עליו.

בדיוק בגל זה חשוב שתהיה לכם אינדיקציה לגבי מצב הסוללה, כמה כוח עוד נשאר לבוסטר. לא רק זה, בגלל שכל התנעה יכולה לרוקן כמות שונה מהסוללה, אם הבוסטר לא עם טעינה מלאה, יכול להיות שלא תצליחו להתניע מצברים מסוימים כי הם ריקים מידי.

תכונות נוספות שכדאי לשים לב אליהן

כשאתם מחפשים בוסטר התנעה לרכב, לרוב יש המון תכונות נוספות שיגיעו עם כל דגם. בשביל שלא תתבלבלו ולא תסתנוורו מכל ההצעות המפתות האלה, בואו נבין יחד מה כל אחת מהן אומרת ולמי היא בכלל מועילה.

צגים דיגיטליים

אחת התכונות הכי חשובות והכי מגניבות שצריך לחפש בדגם שתרצו לבחור. צגים דיגיטליים מאפשרים לדעת כמה טעינה נשארה לסוללת הגיבוי לפני שתצטרכו להטעין אותה.

במידה ואתם מתכננים להתניע רכב עם מצבר ריק כמעט לגמרי, תרצו להיות בטוחים שמצב הטעינה נמצא ב-100% לפני שתנסו בכלל.

יציאות USB

אחת התכונות הנוספות והמומלצות שצריך לחפש היא יציאת USB, לפחות אחת. זה יאפשר לחבר כבלים שונים לטעינה של מכשירים ניידים, סמארטפונים וטאבלטים.

דבר ראשון, זאת סוללת גיבוי לכל דבר. אם נשארתם בלי סוללה בנייד אתם בטח יודעים כמה מתסכל זה יכול להיות, במיוחד אם נתקעתם עם הרכב, במצב כזה גם אם לא תוכלו להתניע את הרכב לפחות תוכלו להתקשר כדי להשיג חילוץ. 

דבר שני, אם אתם משתמשים בבוסטר ההתנעה לרכב גם כסוללת גיבוי לסמארטפון, זאת יכולה להיות מן תזכורת שאתם צריכים להטעין אותו מידי פעם, כי הוא מתרוקן.

לא תרצו להגיע למצב שהרכב לא מניע והבוסטר שלכם ריק מסוללה. במידה ותשמשו בו גם למטרה הזאת, תוכלו להיות מודעים ברמה גבוהה יותר למצב הסוללה שלו. 

מדחסי אוויר/קומפרסורים

יש דגמים שמשלבים בתוכם גם מדחס אוויר/קומפרסור באותו מכשיר. זה אומר שתקבלו גם אפשרות לנפח את הצמיגים שלכם במידת הצורך, אופניים, כדורים וכו'.

פנסים

למרות שלרובנו יש פנס שנוכל להשתמש בו דרך הסמארטפון, לא תמיד תוכלו להסתמך על זה. במצב של חושך פנסי ה-LED של סוללות הגיבוי למצברים חזקים הרבה יותר מהפלאש של הנייד שלכם ויעזרו לכם לראות את הכל כמו שצריך.

בנוסף, למקרי חירום, רוב היצרנים דואגים להוסיף מצב SOS שגורם למנורה להבהב כדי שיוכלו לראות אתכם במצב מצוקה.

זאת אמנם תכונה די סטנדרטית שקיימת ברוב הדגמים, אבל במידה ולא, זה חיסרון.

שאלות ותשובות

בחורה בווסט אזהרה כתום מחזיקה משולש אזהרה לרכב רקע לבן

בוסטר התנעה לרכב הוא כמו כבלים?

לא. סוללות גיבוי ובוסטרים למצברים הם מכשירים עצמאיים עם סוללה נטענת שמאפשרים להתניע את הרכב באופן עצמאי, בהשוואה לכבלים המסורתיים שכולנו מכירים, שנועדו כדי להעביר כוח ממקור חיצוני (כמו רכב אחר או מצבר אחר).

בשביל מה צריך לקנות סוללת גיבוי למצבר?

יש כמה סיבות.

לדוגמא, אם אתם מתכוונים לנסוע למקום מרוחק, תרצו שתהיה לכם תוכנית גיבוי במקרה והמצבר של הרכב שלכם יתרוקן ולא תוכלו לקבל עזרה מאף אחד באזור. גם אם פשוט לא מתחשק לכם לבקש טובה מאף אחד ואתם פשוט מעדיפים להסתדר בעצמכם, זאת אחת הדרכים המעולות לעשות את זה.

ואם זה לא מספיק, סוללות גיבוי למצבר בדרך כלל מגיעות עם שקעי USB, AC, DC ועוד. תוכלו לדאוג לא רק להתניע את הרכב שלכם במקרה חירום, אלא גם להטעין או אפילו להפעיל מכשירים חשמליים אחרים.

איך משתמשים בבוסטר התנעה למצבר?

תצטרכו לקרוא את ההוראות של היצרן והדגם כדי להבין בדיוק מה הדרך הנכונה להשתמש בו, אבל באופן כללי, הנה השלבים שנכונים לרוב הדגמים:

  1. גם הרכב וגם הבוסטר במצב כבוי
  2. פתחו את מכסה המנוע ותמצאו איפה המצבר, שימו לב שיש לו שני 
  3. חברו את התופסן האדום (+) החיובי למצבר בצד האדום שכתוב עליו +
  4. חברו את התופסן השחור (-) השלילי למצבר בצד האדום שכתוב עליו –
  5. וודאו שחיברתם את הכבלים גם לבוסטר עצמו (בדרך כלל חיבור קטן)
  6. תניחו את הבוסטר על משטח שטוח ותפעילו אותו
  7. יכול להיות שתצטרכו ללחוץ על כפתור נוסף כדי להפעיל "מצב התנעה"
  8. תניעו את הרכב
  9. אחרי שהרכב הניע, כבו את הבוסטר
  10. הסירו את התופסן השלילי (שחור), ואחריו את התופסן החיובי (אדום)

זה שווה את ההשקעה?

חד משמעית כן. בוסטרים למצבר עובדים בצורה קלה והם פשוטים לתפעול. זאת לא השקעה גדולה מידי אם חושבים על האפשרויות שזה נותן לכם לצד השקט הנפשי שתקבלו עם בוסטר התנעה מונח לכם ברכב.

השורה התחתונה

בחור בחולצה כחולה יושב בתוך רכב מחייך מסתכל לאחור ומחזיק בהגה

עכשיו הגיע הזמן רק לבחור את הדגם שהכי מתאים לכם. בין אם יש לכם מנוע בנזין קטן ובין אם יש לכם מנוע דיזל מפלצתי, תוכלו למצוא בוסטר התנעה לרכב שלכם.

לצד המון תכונות נוספות, המטרה העיקרית היא שתוכלו להיעזר בו בשעת צרה, בלי כבלים ענקיים ומסורבלים ובלי טובות מאף אחד אחר.

אנחנו מקווים שמדריך הקנייה המפורט שלנו יעזור לכם לבחור את הדגם המתאים, שהכי תאהבו והכי תתחברו אליו והכי חשוב, יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר לצד המחיר המשתלם ביותר שתוכלו להשיג.

מאחלים לכם שלא תצטרכו אותו חוץ מלהטעין את הטלפון במקרים מסוימים, אבל תמיד חשוב שיהיה לכם אחד כזה ברכב שאתם נוסעים בו.

בהצלחה! 

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן