אוהל פתיחה מהירה: 7 אוהלים מומלצים לשנת 2024 [מדריך קנייה מלא]

דיסקליימר על מוצרים של Amazon.com
אתר "מייליסט" משתתף בתכנית השותפים של חברת Amazon Services LLC, מדובר בתכנית שיווק שותפים המיועדת לספק לאתרי אינטרנט עמלות פרסום, על ידיי פרסום וקישור ל- Amazon.com. כתוצאה מכך, חלק מהקישורים באתר הזה הם קישורי שותפים, מה שאומר שהאתר ירוויח עמלה אם תלחצו על הקישור ותקנו מוצר מסויים.

כולנו היינו בסרט הזה. כל מה שרצינו לעשות זה לצאת לקמפינג מהנה בחיק הטבע וללון מתחת לכיפת השמיים, אבל במקום זאת מצאנו את עצמנו שוברים את הראש ומבזבזים זמן יקר על הקמת האוהל שלנו.

נאלצנו להיאבק בים של מוטות, יתדות ויריעות בד ולעשות שמיניות באוויר עד שהבנו איך עושים את זה כמו שצריך.

המשימה הזאת רק הופכת למורכבת ומאתגרת יותר כשאתם צריכים להקים את האוהל תחת גשם זלעפות ורוח חזקה, שמש קופחת או חרקים מעופפים הממררים לכם את החיים.

ממהרים? הנה 3 הדגמים המובילים בדירוג שלנו:

השורה התחתונה
יתרונות
חסרונות
השורה התחתונה
אם אתם יוצאים לטרק רגלי ממושך הכולל כמה מקומות לינה שונים ולוקחים איתכם טונות של ציוד, האוהל הקליל הזה שלא יכביד עליכם יסגור לכם את הפינה.
יתרונות
פתיחה מהירה במיוחד
קל לנשיאה וקיפול
מרווח ונוח
חסרונות
לא עמיד לחלוטין למים
תמורה טובה למחיר
BFULL Instant
BFULL Instant
עמיד במיוחד
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
הפתיחה המיידית ונטולת המאמץ היא הקלף המנצח של האוהל הזה, אבל הוא גם מצטיין באיכות בנייה ועמידות ללא פשרות.
יתרונות
עמיד ועשוי חומרים איכותיים
מצויד ברשת יתושים ורוכסנים כפולים
עמיד למים ומגיע עם גגון הגנת גשמים נוסף
חסרונות
פתחי אוורור קטנים
לטייל המנוסה
Quechua 2 Seconds
Quechua 2 Seconds
לכל מזג אוויר
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
האוהל ה"נפתח ברגע" הזה הפך לחביב הקהל בזכות שילוב מנצח של אמינות, עמידות וגמישות שימוש מירבית. קודם כל, האוהל הזה לא רק מבטיח, אלא גם מקיים בגדול.
יתרונות
נפתח ב-2 שניות בלבד
קומפקטי וקל משקל
איכותי ובעל אוורור מעולה
חסרונות
לא זול

כל חובב טיולי שטח וטיולים יעיד שהקמת האוהל יכולה להיות כאב ראש לא קטן שיוציא לכם את כל הרוח מהמפרשים ויהרוס את כל הכיף, במיוחד אם אתם עושים את זה בפעם הראשונה. 

בדיוק בנקודה הזאת אוהל פתיחה מהירה נכנס לתמונה. פשוט זורקים אותו לאוויר בתנועת יד מהירה או מושכים בחבל מיוחד והאוהל נפתח מעצמו בן רגע ומוכן לשימוש.

תוכלו להקים ולקפל את האוהל שלכם תוך פחות מחצי דקה ללא צורך בניסיון וידע טכני, אביזרים נלווים והתעסקות מיותרת עם השחלת וחיבור מוטות וברזלים.

תוכלו ליהנות בצורה מלאה מהבילוי שלכם בטבע בלי לבזבז זמן, מאמץ וטרחה על הקמת וקיפול האוהל. והחלק הטוב ביותר הוא שתחסכו לעצמכם את החלק המתסכל, המעצבן והמייאש ביותר בטיול ומסע השטח שלכם בלי להקריב את חוזק, עמידות ואיכות האוהל.

עם כל כך הרבה יתרונות וחווית שימוש נוחה ונטולת מאמץ, קל להבין מדוע הפופולריות של אוהל פתיחה מהירה הולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות. 

החלטתם לשדרג את טיול הקמפינג שלכם בעזרת אוהל פתיחה מהירה איכותי שיעשה את העבודה ברגע האמת, אבל אין לכם מושג איך לעשות בחירה נכונה באוהל המושלם עבורכם? הגעתם למקום הנכון.

יצאנו לשטח ובחרנו בקפידה את 7 אוהלי הפתיחה המהירה הטובים והמומלצים ביותר על פי שורה ארוכה של קריטריונים חשובים כמו חוזק ועמידות, נוחות וגמישות שימוש, גודל, משקל ומבנה האוהל, סוג החומר שממנו הוא עשוי וההתאמה שלו לתנאי שטח ומזג אוויר שונים.

על הדרך תלמדו את כל מה שצריך לדעת כדי לבחור את אוהל הפתיחה המהירה הנכון והמתאים עבורכם שיקלע למטרות והרגלי השימוש שלכם ויעזור לכם להרגיש כמו בבית בטיול הקמפינג הבא שלכם. 

אז תארזו את התרמיל, קחו את כל הציוד שלכם ותצאו לשטח עם… 

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

7 אוהלי הפתיחה המהירה הטובים ביותר לשנת 2024

1

Moon Lence

הכי קל הכי משתלם
הבחירה שלנו
אוהל הפתיחה המהירה הזה מתאים בצורה מושלמת למי שמחפש אוהל נייד וקומפקטי שתופס מעט מאוד מקום כשהוא מקופל ושתוכלו להקים על המקום בן רגע.
יתרונות
  • מנגנון הידראולי אוטומטי אמין ויעיל לפתיחה תוך כמה שניות
  • אוהל קומפקטי ונוח לקיפול ונשיאה
  • גדול ומרווח עם שפע מקום
  • בקיבוע לקרקע הוא יציב ועמיד במיוחד בפני רוחות
חסרונות
  • אינו עמיד לגמרי במים

העיצוב המתקפל הקומפקטי לא מגיע על חשבון קיבולת האוהל. הוא מציע שפע מקום לחמישה מבוגרים שיתמקמו בו בנוחות מירבית. החלונות המרווחים מספקים אוורור יעיל ויעזרו לכם להרגיש בבית בתוך האוהל. 

תוכלו להתקין בעצמכם את האוהל הזה בכלום זמן וללא מאמץ. כל העסק לוקח לא יותר מכמה דקות בזכות מנגנון הפתיחה המהירה הייחודי.

הידיעה שתוכלו להקים את האוהל במהירות בלי לשבור את הראש תספק לכם המון שקט נפשי ותוריד לכם קוף גדול מהגב במהלך טיול הקמפינג שלכם. 

אבל האוהל הזה אינו מושלם ונטול פגמים, ולצד שלל היתרונות שלו, הוא מגיע עם נקודת תורפה אחת שחייבים לקחת בחשבון: האטימות שלו למים די גרועה ולקויה והוא פחות מתאים למזג אוויר סוער.

במקרה של גשם שוטף ורוחות עזות, רוב הסיכויים שהציוד שלכם בתוך האוהל יירטב ושמים יחדרו פנימה.

אבל אם אתם מחפשים אוהל "נפתח ברגע" מרווח ונוח לנשיאה המתאים בעיקר לקיץ ולאביב, Moon Lence יספק את הסחורה וישאיר אתכם מרוצים. 

2

BFULL Instant

תמורה טובה למחיר
10
BFULL Instant
מרווח
עם אוהל הפתיחה המהירה הזה תוכלו ליהנות בצורה מקסימלית מהנופים המשגעים, השקט והשלווה מסביבכם בלי להתברבר ולהסתבך עם הרכבת האוהל.
יתרונות
  • אוהל איכותי עם טונות של פיצ’רים מועילים ושימושיים כמו תאי אחסון ומתלה ייעודי לפנס
  • מגיע עם ערכת יתדות נוספת לקיבוע האוהל
  • גדול ורחב
חסרונות
  • פתחי האוורור קטנים מדי מכדי לספק תועלת ממשית
  • אינו אטום בפני מים

כשאתם נמצאים בטיול שטח בחיק הטבע, הדבר האחרון שאתם רוצים זה לבזבז זמן ומאמץ על הקמת האוהל, במיוחד לאחר שצעדתם קילומטרים רבים למקום הלינה שלכם.

אם נוחות שימוש ומהירות הקמה עומדים בראש סדר העדיפויות שלכם, לכו בלי לחשוב פעמיים על דגם BFULL Instant, האוהל הנוח והידידותי ביותר לשימוש שאפשר למצוא בשוק. 

מערכת הפתיחה ההידראולית עושה את כל העבודה הקשה במקומכם. האוהל נפתח מעצמו תוך כמה שניות ומספק לכם מקום מחסה ולינה נוח ויעיל.

בניגוד לאוהלי פתיחה מהירה זולים ושבריריים הנוטים לזייף ולקרטע ברגע האמת, האוהל האמין הזה נשאר כמו חדש ועובד כמו גדול גם לאחר שנים ארוכות של שימוש. 

אבל האוהל המרווח הזה הולך צעד אחד מעבר ומצויד בשלל תוספות מגניבות לנוחות שימוש מירבית.

במקום להפוך את כל האוהל בחיפוש הפריט שאתם צריכים או לשבור את הראש היכן לאחסן את הציוד שלכם, תוכלו להשתמש בתאי האחסון הייעודיים שיגנו על החפצים האישיים שלכם ויספקו גישה פשוטה ומהירה אליהם.

בנוסף, האוהל מגיע עם מתלה מיוחד לפנס או מנורת לילה כך שלא תצטרכו לגשש באפלה. היתדות המצורפות זה עוד בונוס נחמד. הן יעזרו לקבע ולייצב את האוהל כדי שהוא יעמוד איתן בתנאי מזג האוויר הקשים ביותר.

מה שפחות התחברנו אליו באוהל המעולה הזה אלה החלונות הקטנטנים שלא מספקים אוורור יעיל. אתם בכלל לא תרגישו בחיסרון הזה בחורף הקר והסגרירי, אבל זה יהפוך לבעיה מורגשת בקיץ הישראלי החם והמחניק.

גם העמידות בפני מים לא מרשימה במיוחד. למרות שהאוהל מסוגל לעמוד בטפטוף וגשם קל, אל תבנו על זה שאתם והציוד שלכם יישארו יבשים כשיורד גשם זלעפות.

אם אתם יוצאים לקמפינג בחורף ובתנאי מזג אוויר קיצוניים, מומלץ להשתמש בתרסיס דוחה מים כדי לאטום היטב את האוהל ולהגן עליו מרטיבות ומגשמים כבדים. 

3

Quechua 2 Seconds

מותאם לכל תנאי מזג האוויר
10
Quechua 2 Seconds
קומפקטי
האוהל ה"נפתח ברגע" הזה הפך לחביב הקהל בזכות שילוב מנצח של אמינות, עמידות וגמישות שימוש מירבית. קודם כל, האוהל הזה לא רק מבטיח, אלא גם מקיים בגדול.
יתרונות
  • שומר על טמפרטורה נוחה גם במזג אוויר חם והביל במיוחד
  • כיסוי גשם ייחודי לשימוש בחורף ובמזג אוויר סוער
  • אוורור מעולה
  • מספק פרטיות מירבית
חסרונות
  • יקר

הוא נפתח במהירות הבזק, כך שהשם המפוצץ שלו הוא לא רק גימיק שיווקי. האוהל נפתח מעצמו תוך כמה שניות ועם שתי רצועות קשירה בלבד שצריך להדק לקיבוע האוהל, כל אחד יוכל לצלח בשלום את ההתקנה שלו שלוקחת כמה רגעים ספורים בלבד.

אבל גולת הכותרת של אוהל הפתיחה המהירה הזה היא ההתאמה שלו לכל תנאי מזג האוויר ועונות השנה. כיסוי גשם מיוחד אוטם את האוהל באופן הרמטי ומספק הגנה מירבית במזג אוויר סגרירי גשום.

לעומת זאת בימים שמשיים ובמזג אוויר נוח, יריעות נושמות ומאווררות בטכנולוגיית Black out להצללה והגנה מקרינת השמש מאפשרות לשמור על טמפרטורה נוחה ונעימה בפנים ומספקות פרטיות מירבית אם תצטרכו להחליף בגדים בתוך האוהל וכו’.

זה אומר שהאוהל הזה "תפור" לקיץ הישראלי החם והמחניק, תוכלו לשהות ולישון בו בנוחות מירבית בלי להיצלות בחום הכבד. מהצד השני, גם אם אתם יוצאים לטיול קמפינג חורפי במזג אוויר סוער, האוהל הזה יישאר חמים ויבש לגמרי בפנים ויעמוד ברוחות חזקות.

כמובן שאין מתנות חינם ועל איכות צריך לשלם והאוהל הרב תכליתי הזה מגיע עם תג מחיר די גבוה.

אבל אם אתם מחפשים אוהל נוח ופשוט לשימוש לזוג, המתאים לכל תנאי השטח ומזג האוויר, האוהל המצוין הזה נועד בול בשבילכם. 

4

אוהל משפחתי לארבעה אנשים LONDTREM

מושלם לטיולים
10
אוהל משפחתי לארבעה אנשים LONDTREM
קל לפתיחה
העיצוב הקליל והקומפקטי של האוהל המקופל מאפשר להכניס אותו בקלות לתיק הגב שלכם ולקחת אותו לכל טרק ומסע רגלי.
יתרונות
  • דלתות כפולות וחלונות כפולים לאוורור מירבי
  • עיצוב מרווח ונוח
  • קל משקל וקל להתקנה
  • תוכלו להכניס לתוכו מזרן זוגי גדול בלי בעיה
  • כיסי אחסון וקרס תליה פנימי
חסרונות
  • ללא כיסוי גשם נוסף

האוהל הרב-תכליתי הזה יהפוך לידיד הטוב והנאמן ביותר שלכם בהרפתקה הבאה שלכם בטבע, אבל יש כוכבית אחת חשובה שחייבים לשים אליה לב: למרות שיצרן האוהל טוען שהוא מיועד לחמישה אנשים, זה לא עומד במבחן המציאות.

האמת היא שזוג הורים ושני ילדים ירגישו בנוח בתוך האוהל הזה. אבל הוא קטן מדי מכדי להכיל חמישה מבוגרים שיצטרכו להידחס ולהצטופף בתוכו. 

כמובן שהקיבולת של האוהל הופכת אותו לבחירה מושלמת עבור משפחה חובבת קמפינג ומסעות טבע, אבל הוא יכול להתאים גם לזוג או מטייל עצמאי שרוצים להתרווח בנוחות ולהשאיר שפע מקום לכל הציוד והחפצים שלהם.

גם אם מזג האוויר בזמן טיול הקמפינג שלכם לא האיר לכם פנים, תוכלו לסמוך על האוהל הזה שמסוגל לעמוד במשבי רוח עוצמתיים של 80 קמ"ש לכל היותר.

בין אם אתם מחפשים אוהל משפחתי איכותי עם התקנה מהירה במיוחד או אוהל קומפקטי, נייד ונוח לנשיאה לטיולי תרמילאים ארוכים, האוהל הזה יתאים לכם כמו כפפה ליד. 

5

Coleman GALIANO

האיזון המושלם בין הגנה ואוורור
10
Coleman GALIANO
זוגי
ההפתעה הנעימה ביותר באוהל הזה היא תג המחיר שלו. אין ספק שמדובר במחיר מציאה לאוהל ברמת האיכות הזאת.
יתרונות
  • כיסוי גשם מעולה
  • מחיר משתלם ביחס לאיכות הגבוהה של האוהל
חסרונות
  • 4 מבוגרים יתקשו לשהות בנוחות בתוך האוהל

מחפשים אוהל פתיחה מהירה נוח ויעיל במחיר שפוי שלא יקרע לכם את הכיס? הדגם הזה הוא בדיוק מה שאתם צריכים. הוא ישרוד בלי שום קושי ובעיה ברוחות עזות ומתאים לשימוש גם בימים גשומים.

למרות שעל פי היצרן האוהל מיועד לארבעה אנשים, צריך לקחת את הטענה הזאת בערבון מוגבל כי הנפח הפנימי שלו צר וצפוף מדי עבור ארבעה מבוגרים.

הוא הרבה יותר מתאים להורים ושני ילדים שרוצים ליהנות מבילוי משפחתי בלתי נשכח בחיק הטבע. פגם קטן נוסף הוא האורך הקצר של ידית הנשיאה.

היה נחמד עם תיק הנשיאה היה מגיע עם רצועת כתף המקלה על ניוד והעברת האוהל, אבל מדובר בחיסרון זניח שאפשר לחיות איתו בשלום. 

6

אוהל חוף פתוח ZOMAKE

לבילוי על יד החוף
10
אוהל חוף פתוח ZOMAKE
קל לניקוי
מחפשים אוהל נייד, קומפקטי ונוח לשימוש ללינת שטח על שפת הכינרת או ים המלח? האוהל הזה יתאים לכם בצורה מושלמת מכמה סיבות.
יתרונות
  • הקמה מיידית ונטולת מאמץ
  • צוהר עליון שקוף לצפייה בשמים
  • גישה נוחה עם פתחים רחבים אל האוהל
חסרונות
  • קיפול האוהל מעט מורכב
  • עלול להישחק ולהתבלות די מהר

קודם כל, תוכלו להקים אותו תוך כמה שניות ספורות. שנית, הוא מגיע עם רשת בד שקופה בחלק העליון שלו, מה שאומר שתוכלו להתכרבל בנוחות ולצפות בשמיים זרועי הכוכבים בלי לדאוג מחרקים מעופפים שיחדרו פנימה ויהרסו את כל הכיף.

האוהל הפתוח הזה מספק חיבור מירבי עם הטבע המהמם מסביבכם בלי שתצטרכו לסבול מנחילי זבובים ויתושים מעצבנים שימררו את חייכם.

כדי שאור השמש המסנוור לא יפריע לכם, תוכלו לסגור בקלות את חלונות האוהל וליהנות מפרטיות מירבית והגנה מהשמש היוקדת. וכל זה מגיע במחיר נגיש ושווה לכל כיס.

רק קחו בחשבון שפירוק האוהל הזה טיפה יותר קשה ומאתגר מהפתיחה המיידית שלו. עדיף לצפות בכמה סרטוני הדרכה ביוטיוב או להתאמן בזה בבית כדי לתקתק את זה במהירות בשטח בלי פאשלות וטעויות מיותרות.

בנוסף, האוהל הבסיסי הזה אינו עמיד במיוחד והוא מתחיל להיקרע ולהתבלות לאחר כמה עונות.

מה יכול להית מושלם יותר מלהתעורר מול זריחה עוצרת נשימה על חוף הים או באמצע המדבר, להשקיף על השמיים התכולים ולתפוס קצת שקט ושלווה באוהל פתוח נעים ומפנק? האוהל הזה יהפוך את הקמפינג שלכם לחוויה רומנטית בלתי נשכחת שתיחרט בזיכרונכם לזמן רב.

7

אוהל תרמילאים מקצועי Night Cat

לתרמילאים מנוסים
10
night cat camping POP UP tent
מקצועי
תוכלו לקחת את האוהל העמיד, היציב והאיכותי וקל המשקל הזה לטיולי הטבע ומסעות השטח שלכם ולהקים לעצמכם מקום מחסה ולינה מושלם בחיק הטבע תוך פחות מדקה.
יתרונות
  • קל משקל וקומפקטי
  • תא אחסון מיוחד
  • רוכסן דו-כיווני לנוחות שימוש מירבית
  • מערכת תופסנים ואבזמים ייחודית לקיבוע וייצוב מהיר ונטול מאמץ
חסרונות
  • כיסוי הגשם נמכר בנפרד

למרות שהוא מיועד בעיקר לתרמילאים בודדים, הוא מרווח מספיק כדי להכיל בנוחות שני אנשים. שלד האוהל בנוי ממוטות פיברגלס המספקים יציבות, קשיחות ועמידות מרשימה בפני רוחות וסופות חזקות, ובמקביל הם קלי משקל ונוחים לנשיאה.

תיק נשיאה מצורף מאפשר לשמור בבטחה ובנוחות את מוטות, יריעות ורצועות הקשירה של האוהל בלי שהם יתבלגנו ויסתבכו.

האוהל הזה מתאים בצורה מושלמת גם לצעירים שרוצים לחסוך את העלות של חדר בבית מלון יקר בעת נסיעה לפסטיבל, מסיבת טבע או טיול אחרי צבא או בני נוער המחפשים פרטיות ולא מוכנים להידחס באוהל המשפחתי וללון עם ההורים שלהם כשהם יוצאים לשטח. 

מדריך מקיף: איך לבחור אוהל פתיחה מהירה? 

בין אם אתם יוצאים לטרק מאתגר בחרמון או לקמפינג משפחתי על שפת הכינרת, אוהל איכותי ואמין הוא פריט הציוד החשוב ביותר שעליו יקום או ייפול כל הטיול שלכם.

אבל עם כל כך הרבה אפשרויות ודברים שצריך לקחת בחשבון, בחירת אוהל הפתיחה המהירה המתאים, הנוח והיעיל ביותר בשבילכם עלולה להפוך למשימה מתישה ומאתגרת במיוחד.

כדי להקל על הבחירה שלכם ולעזור לכם לצאת גדולים בבחירת אוהל הפתיחה המהירה הבא שלכם, דאגנו לכם למדריך מפורט עם כל השיקולים והמאפיינים החשובים שצריך לקחת בחשבון כשקונים אוהל חדש. 

מה זה אוהל פתיחה מהירה? 

לפני שנלמד מה צריך לחפש באוהל פתיחה מהירה איכותי שישדרג את טיול השטח שלכם, בואו ננסה להבין מה זאת החיה הזאת בכלל.

השם של האוהל החדשני ופורץ הדרך הזה מדבר בעד עצמו: בניגוד לאוהל סטנדרטי הידוע לשמצה בתהליך הרכבה ארוך ומייגע, אוהל מהסוג הזה נפתח ומוכן לשימוש תוך כמה דקות ספורות.

כל אחד יכול להסתדר עם ההתקנה שלו בלי שום קושי ומאמץ גם ללא כל רקע וניסיון קודם. האוהל נפתח מעצמו בתנועת יד או משיכת חבל מהירה פשוטה וכל מה שנשאר לכם זה להדק את התופסנים או לקבע אותו בעזרת היתדות המובנות.

אין ספק שמדובר בהמצאה גאונית שמשנה את כל כללי המשחק בעולם המחנאות וטיולי הטבע. תוכלו ללון מתחת לכיפת השמיים, לנשום אוויר צח ולהתחבר לטבע בנוחות ובקלות מירבית בלי לבזבז זמן ומאמץ על התקנת והרכבת האוהל שלכם.

מנגנון הפתיחה המהירה של האוהל אינו מגיע על חשבון החוזק ואיכות והבנייה שלו. אוהלי פתיחה מהירה מגיעים במגוון רחב של גדלים, מבנים וסוגים שונים שיתאימו לכל צורך, טעם וכיס.

הם ישפרו באופן משמעותי את חווית הקמפינג שלכם ויהפכו אותה לנוחה, מפנקת ונעימה יותר מאי פעם. מה עוד אפשר לבקש?

למה כדאי לשים לב כשקונים אוהל פתיחה מהירה

כמובן שהשוק מוצף באינספור דגמים וחברות שכולן מציעות את האוהל הקל ביותר לפתיחה, העמיד ביותר או המשודרג ביותר. אבל לפני שאתם מתבלבלים מהמבחר ומההבטחות (חשוב לציין שהן לא בהכרח ריקות), הנה כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם:

עמידות בפני גשם ורוחות 

למרות שאוהלי פתיחה רגילה בדרך כלל אינם מצטיינים בעמידות יוצאת דופן ופחות מתאימים לשימוש אינטנסיבי בתנאי השטח ומזג האוויר הקשים והמאתגרים ביותר, הם עדיין צריכים להחזיק מעמד במזג אוויר סוער.

מומלץ להשקיע באוהל בעל יריעות פנימיות ויריעות גשם חיצוניות נפרדות המספקות הגנה משופרת מהגשם והקור בחוץ. כמובן שזה תלוי גם בצרכים ובהעדפות שלכם.

אם אינכם מתכוונים להשתמש באוהל בסתיו ובחורף, תוכלו ללכת על דגם פשוט ובסיסי יותר שאינו עמיד בפני גשם.

אבל אם אתם בונים על האוהל גם במזג אוויר חורפי וסגרירי ולא מתכוונים לאפשר למזג האוויר להרוס את טיול הקמפינג שלכם, תצטרכו להשקיע באוהל עמיד יותר המתאים לשימוש בכל עונות השנה.

במקרה כזה, תצטרכו לבחור באוהל בעל יריעות קשיחות ואטומות למים בעובי של 1,500 מ"מ ומעלה שיוכלו לעמוד גם בסופה הקשה ביותר.

חשוב שהאוהל יהיה מצויד גם ביריעת רצפה איכותית שתאטום אותו בצורה הרמטית ותמנע חדירת מים ורטיבות.

נכון שאוהל פתיחה מהירה ממוצע יהיה פחות עמיד ואיתן מאוהל מנהרה ואוהל גיאודזי (בעל מבנה כיפה) המיועדים למיטיבי לכת ומיועדים לתנאי מזג האוויר הקיצוניים ביותר, אבל דגם איכותי יעמוד בלי בעיה בקצת רוחות וגשם.

הדבר האחרון שאתם רוצים זה לבזבז את הכסף שלכם על אוהל מצ’וקמק ורעוע שיעוף בכל משב רוח עוצמתי או יתחיל לנזול בגשם הראשון.

אל תתפשרו על איכות ועמידות האוהל ותלכו על יצרן מקצועי ואמין בעל מוניטין חיובי ורקורד מוכח בתחום. 

ניידות ונוחות נשיאה 

אם אתם נוסעים לקמפינג עם רכב צמוד ותוכלו לשים את האוהל בתא המטען ולשכוח ממנו, אז המשקל והניידות שלו לא ממש צריכים לעניין ולהדאיג אתכם.

אבל אם אתם יוצאים לטרק רגלי מאתגר שבו תצטרכו לשאת את האוהל במשך קילומטים רבים, תצטרכו לקחת בחשבון את הניידות ונוחות הנשיאה שלו.

אוהל מסורבל ומגושם ששוקל טונות יקשה עליכם במהלך מסע השטח שלכם. תשמחו לשמוע שזה ממש לא בשמיים למצוא אוהל מתקפל קומפקטי ונוח לנשיאה השוקל בין 3-5 ק"ג, בהתאם לסוג וגודל האוהל וחומר הגלים שממנו הוא עשוי.

החומרים שמהם עשוי האוהל 

רוב אוהלי הפתיחה המהירה עשויים מקנבס, ניילון ופוליאסטר. יריעות ניילון מספקות שילוב מנצח של עמידות בפני מים, אוורור אופטימלי ועמידות יוצאת דופן, כך שמדובר בבחירה הטובה ביותר.

עם זאת, גם פוליאסטר וקנבס יעשו את העבודה ויחזיקו מעמד במשך כמה שנים טובות. 

מאפיינים ואביזרים נלווים 

לאחר שסימנתם וי על איכות ועמידות האוהל וההתאמה שלו למטרות והרגלי השימוש שלכם, חשוב לקחת בחשבון גם את הפיצ’רים והתוספות המיוחדות שמציע האוהל.

זה נכון שאפשר להסתדר היטב גם ללא חלונות ופתחי אוורור, תאי אחסון ושאר תוספות ושכלולים, אבל הם יהפכו את חווית הקמפינג שלכם להרבה יותר נוחה, נעימה ומהנה.

כמה עולה אוהל פתיחה מהירה?

ידיים מחזיקות דגם קטן של אוהל קמפינג בצבע ירוק

אוהל פתיחה מהירה מגיע בטווח רחב מאוד של מחירים וקיים פער משמעותי בין רמת האיכות והעמידות של הדגמים השונים בשוק.

תג המחיר של אוהל פתיחה מהירה תלוי בקיבולת, בגודל, ברמת האבזור, דרגת האיכות והעמידות והמוניטין של היצרן.

תוכלו למצוא דגמים בסיסיים ופשוטים יותר בכמה מאות שקלים, בעוד שהמחיר של אוהלים מרווחים וגדולים המתאימים לכל עונות השנה ומגיעים עם טונות של שכלולים ופיצ’רים ייחודיים עלול לטפס לכמה אלפי שקלים.

חבל שתשלמו סתם על תכונות ומאפיינים שאתם לא באמת צריכים. המטרה שלכם היא למצוא אוהל איכותי שיספק תמורה מלאה לכסף שלכם ויעמוד בדרישות ובתקציב שלכם. 

אוהל פתיחה מהירה לעומת אוהל רגיל: מה עדיף? 

לכל אחד מסוגי האוהלים האלה יש יתרונות וחסרונות משלו ותצטרכו להכריע מה יעבוד בצורה הטובה ביותר בשבילכם.

אם אתם מטיילים מתחילים וטירונים שעושים את הצעדים הראשונים שלהם בתחום הקמפינג, אוהל פתיחה מהירה יכול להיות בחירה מנצחת שתהפוך את החיים שלכם להרבה יותר נוחים ופשוטים.

אפשר להקים אותם תוך פחות משתי דקות ללא צורך בידע וניסיון קודם. אבל על נוחות צריך לשלם ואוהלי פתיחה מהירה יקרים יותר מאוהלים רגילים.

אבל זה רק קצה הקרחון. אוהל סטנדרטי נוטה להיות קשיח ועמיד יותר והרבה יותר קומפקטי במצב מקופל בהשוואה לאוהל פתיחה מהירה.

זה אומר שאם אתם מטיילים משופשפים ומנוסים שהכול קטן עליהם ושהקימו אוהל עשרות פעמים בכל תנאי השטח, תוכלו לחסוך כסף ולהסתפק באוהל רגיל. 

קיבולת 

מדובר באחד מהשיקולים החשובים ביותר בבחירת אוהל הפתיחה המהירה הנכון והמתאים עבורכם. מעבר למספר האנשים שיצאו איתכם לטיול המחנאות, חשוב לקחת בחשבון גם את הגובה ומבנה הגוף שלהם, תדירות השימוש באוהל וסוג ואופי הטיול.

אם אינכם יוצאים בהרכב אחיד וקבוע לטיולי הטבע והשטח שלכם, פשוט תרכשו אוהל מרווח שיענה על כל הצרכים שלכם או תרכשו שני אוהלים במידות שונות שתוכלו להחליף ביניהם על פי הצורך. 

גודל ומשקל 

בדיוק כמו אוהלים רגילים, גם אוהלי פתיחה מהירה מגיעים במגוון עצום של גדלים ותצורות שיתאימו לכל צורך ודרישה. הם מסוגלים להכיל 2 עד 10 אנשים בתנאי שטח שונים.

חשוב שתהיו סגורים על גודל האוהל האופטימלי בשבילכם בהתאם למספר האנשים שישהו בתוכו והציוד שאתם לוקחים איתכם.

תמיד עדיף ללכת על בטוח ולרכוש אוהל מעט מרווח יותר לשהייה נוחה ונעימה. תזכרו שמימדי האוהל משפיעים גם על המשקל שלו.

הנקודה הזאת פחות חשובה אם אתם נוסעים לקמפינג ברכב ואתם יכולים להרשות לעצמכם אוהל ענק ומרווח במיוחד, אבל אם אתם יוצאים לטרק רגלי או מסע רכיבה על אופניים וצריכים לשאת את האוהל על הגב ולשים אותו בתוך התרמיל שלכם, עדיף לבחור באוהל קומפקטי, קל משקל ונוח לנשיאה שלא ישבור לכם את הגב. 

נוחות ופשטות שימוש 

אוהל מתקפל הפך לחביב הקהל וכבש בסערה את עולם המחנאות וטיולי הטבע בזכות העובדה שניתן להתקין אותו תוך פחות מדקה ללא התעסקות מתישה ומסובכת עם מיליון יתדות, מוטות וקשרים בלתי אפשריים.

לכל אוהל יש מנגנון פתיחה וקיפול משלו שעושה לכם חיים קלים וחוסך לכם טונות של מאמץ וזמן יקר.

בעת הרכבת וקיפול האוהל, חשוב לפעול על פי הוראות היצרן בלי לאלתר ולשלוף מהמותן, אחרת פשוט לא תוכלו לקפל ולארוז את האוהל כמו שצריך.

אל תתפשרו על איכות ותבחרו בדגם בעל מנגנון פתיחה וסגירה אמין, פשוט וידידותי לשימוש. מומלץ ללכת על אוהל פתיחה קלה בעל יתדות קיבוע קשיחים מטיטניום שיבטיחו שהוא יצלח בשלום את תנאי מזג האוויר הקשים ביותר.

כדי למנוע הפתעות לא נעימות ופאשלות מיותרות בשטח, תמיד עדיף להתאמן על פתיחת וקיפול האוהל בבית כדי שתסתדרו עם זה בצורה חלקה ונטולת תקלות ברגע האמת.

מעבר לקיבולת ומבנה האוהל, חשוב שהוא יהיה נוח וידידותי לשימוש.

אוהל ביתי 

ילדים רבים אוהבים לבנות אוהל בתוך הבית ולהרגיש שהם יוצאים להרפתקה מסמרת שיער בחיק הטבע בלי לצאת מהחדר.

הם יוכלו לעוף על כנפי הדמיון, לשחק עם החברים ולהעביר שעות ארוכות של כיף והנאה בתוך האוהל שהם הקימו בחדר הילדים או בחצר.

אבל אוהל רגיל שההקמה והפירוק שלו דורשים המון זמן, טרחה ומאמץ פחות מתאים לשימוש משפחתי וביתי.

למרבה השמחה אוהל פתיחה מהירה מתאים בצורה מושלמת לשימוש בתוך הבית! אפשר לפתוח ולהתקין אותו תוך פחות מדקה בלי צורך להתעסק עם מוטות ויתדות שצריך לחבר ולתקוע בקרקע.

הילדים השובבים והיצירתיים שלכם יוכלו לשחק בבטחה ובנוחות באוהלים האלה וכשהקמפינג הביתי שלהם מגיע לסיומו, תוכלו לקפל בקלות את כל העסק ולפנות את האוהל שהקמתם. 

דלתות 

אוהל פתיחה מהירה הולך להיות הבית שלכם במהלך טיול הקמפינג ומסע השטח שתערכו ולכן חשוב לוודא שתרגישו בו בנוחות ותהיו מוגנים היטב.

אנשים רבים המחפשים אוהל איכותי לא טורחים להקדיש מספיק תשומת לב למאפיין אחד חשוב- מספר ומיקום פתחי הכניסה לאוהל.

אל תטעו לחשוב שמדובר בפריט שולי וזניח, בדיוק כפי שלבית שלכם צריכה להיות דלת המאפשרת גישה נוחה ויעילה, כך חשוב לשים לב גם לפתח הכניסה של האוהל שבו תשנו ותשהו בשטח.

אם אתם זקוקים לאוהל לשני אנשים, תוכלו להסתדר נפלא עם דלת אחת. לעומת זאת, אם אתם מחפשים אוהל גדול לארבעה או שישה אנשים, זה רעיון טוב לחפש אוהלים בעלי כמה פתחים מכיוונים שונים.

תוהים למה זה חשוב? אם הילד שלכם ירצה ללכת לשירותים בלילה, הוא לא יצטרך לחצות את כל האוהל, לדרוך עליכם ולהעיר אתכם כדי לצאת, הוא פשוט יוכל להתגנב בקלילות דרך הפתח הנוסף בלי שתרגישו בכך.

בנוסף, מומלץ לבדוק שהפתח רחב ומרווח מספיק כדי להבטיח גישה נוחה ונטולת מאמץ לתוך האוהל ומצויד ברוכסן המאפשר לפתוח ולסגור אותו בצורה הרמטית לבטיחות, נוחות ופרטיות מירבית.

בהתאם לצרכים שלכם, ייתכן שכדאי לחפש באוהל בעל דלת כניסה המצוידת ברשת הגנה מפני יתושים וחרקים מעופפים או סוכך להגנה מקרני השמש. 

חלון 

לא כול אוהלי הפתיחה המהירה מצוידים בחלונות, ובדרך כלל תמצאו אותם בדגמים גדולים המתאימים למספר רב של אנשים. מומלץ לבחור באוהל בעל כיסוי חלון הניתן לפתיחה וסגירה מבפנים.

החלון משמש גם בתור פתח אוורור המאפשר לשמור על טמפרטורה נעימה ונוחה בתוך האוהל בכל עונות השנה ותנאי מזג האוויר.

זה תמיד רעיון טוב לבחור בדגם עם חלונות המכוסים ברשתות הגנה מפני חרקים המאפשרים זרימת אוויר חופשית לתוך האוהל ללא יתושים צמאי דם שיחדרו לתוכו וימררו את חייכם.

תוכלו לישון היטב בלילה בלי להזיע בטירוף ולסבול מחרקים מציקים שיטרידו את מנוחתכם. 

הקמת אוהל פתיחה מהירה

הקלף המנצח של אוהל מהסוג הזה הוא מנגנון הפתיחה המהיר והפשוט שכל אחד יכול להסתדר איתו בלי להסתבך ולשבור את הראש.

התקנת אוהל כזה לוקחת כמה דקות ספורות, כשאת רוב הזמן תצטרכו לבזבז על הידוק רצועות הקשירה וקיבוע האוהל במקום.

אבל כדי לוודא שתצליחו במשימה הפשוטה הזאת כבר מהניסיון הראשון, לפניכם מדריך תמציתי המסביר צעד אחר צעד כיצד להקים אוהל פתיחה מהירה: 

  • קודם כל, תצטרכו לבחור בחוכמה את המיקום המתאים להתקנת האוהל. זה צריך להיות שטח כמה שיותר ישר, חלק ונטול מכשולים. עדיף למקם אותו הרחק ממקורות חום ואש ולבחור במקום מוגבה ומוגן היטב מרוחות עזות ושטפונות. מומלץ לתפוס מרווח ביטחון מהאוהל השכן כדי להשאיר מספיק מקום ליתדות הקיבוע ולהתרווח בנוחות. הצבת האוהל על משטח משופע לא רק תקשה לייצב אותו, אלא גם תפריע לכם לישון בנוחות בתוכו. לפני שאתם פותחים את האוהל, תכינו היטב את המקום שבו הוא אמור לעמוד ותסלקו ממנו אבנים וחפצים חדים העלולים לנקב את יריעות האוהל ולגרום לתאונות לא רצויות. 
  • לאחר שהכנתם את השטח, תשלפו את האוהל מהתיק. 
  • תפרסו את האוהל במקום המיועד ,תמשכו בחוזקה את חבל המשיכה ותנו לקסם להתרחש. תוך כמה שניות האוהל עומד על תילו. תוודאו שפתח הכניסה של האוהל עומד ופונה לכיוון הנכון. אם אתם חייבים להתקין את האוהל על משטח משופע או מדרון, תוודאו שדלת האוהל פונה כלפי מטה. זה יעזור להגן על האוהל מהצפה במקרה של שיטפון ומזג אוויר חריג. 
  • הגיע הזמן לקבע את האוהל בעזרת היתדות המצורפות. יש לתקוע אותן בקרקע בזווית של 45 מעלות ובעומק הנדרש כדי שהאוהל יעמוד בצורה יציבה ובטוחה ולא יזוז ממקומו גם ברוחות העזות ביותר. 
  • תהדקו את כל רצועות המתיחה וחבלי הקשירה ותנעלו את האבזם הייעודי כדי לייצב את האוהל.
  • לאחר שווידאתם שהאוהל עומד בצורה ישרה ובטוחה, תוכלו להיכנס לתוכו ולהרגיש בבית! 

תחזוקת ואחסון

אם אתם רוצים להפיק את המירב מהאוהל שלכם ולהבטיח שהוא ישרת אתכם בנאמנות שנים רבות, חשוב לשמור עליו היטב ולהקפיד על התחזוקה השוטפת שלו בלי להתעצל, לחפף ולעגל פינות.

תחזוקת אוהל פתיחה מהירה זהה לאוהל רגיל. אם האוהל נרטב, יש להקפיד לייבש אותו היטב לפני שאתם מקפלים ומאחסנים אותו.

אם אין לכם ברירה אחרת אלא להניח אותו בתוך תיק הנשיאה כשהוא עדיין לח, תקפידו לייבש אותו היטב כשאתם חוזרים הביתה מטיול השטח שלכם ומאחסנים אותו במחסן או בארון.

זה חיוני למניעת עובש וטחב שיקצרו את תוחלת החיים של האוהל ויאיצו את הבלאי והשחיקה שלו. 

גם אם לא ירד גשם, יריעת הרצפה הנפרסת על הקרקע מתחת לאוהל עלולה להיות לחה ורטובה וחשוב להקפיד לייבש אותה היטב במידת הצורך לפני שמקפלים את האוהל ומחזירים אותו לתיק הנשיאה. 

אל תשכחו לוודא שרצועות המתיחה והקשירה של האוהל יבשים לגמרי. נגבו היטב את מוטות ויתדות האוהל כדי להסיר לכלוך,בוץ, רגבי אדמה ופיסות דשא וצמחים שנדבקו אליהם.

לא מדובר רק במפגע אסתטי ההורס את המראה של האוהל, אלא כל הלכלוך הזה עשוי לפגוע עם הזמן בחומר שממנו עשוי האוהל אם לא דואגים לנקות אותו ביסודיות.

טיפ חשוב נוסף הוא להיזהר בעת אריזת יתדות האוהל בתיק הנשיאה שלו, חשוב להקפיד שהחלקים החדים והמשוננים האלה לא ינקבו ויחוררו את יריעות הבד של האוהל עצמו בזמן שאתם נושאים אותו. 

חשוב להימנע מלהתיז או לשפוך על האוהל כימיקלים עוצמתיים כמו דלק או תרסיסים דוחי יתושים העשויים לפגוע ביריעות הבד.

אם אתם לנים בשטח בתנאי מזג אוויר קשים ורוחות עזות, מומלץ בחום לקבע את האוהל בעזרת יתדות נוספים. זה יכול להיות רעיון טוב להחנות את הרכב בסמוך לאוהל כדי לחסום רוח עוצמתית העלולה להעיף את האוהל ממקומו. 

בעוד שיריעות אוהל איכותי מצטיינות בעמידות וקשיחות מרשימה, המוטות הגמישים וקלי המשקל המהווים את השלד של האוהל עלולים להפוך לנקודת תורפה ולהינזק בקלות.

לכן, חשוב להקפיד לעקוב אחר הוראות הסגירה והקיפול של האוהל. בעת הקמת האוהל, חשוב לסלק מהמקום שעליו הוא יעמוד קוצים, אבנים חדות או כל חפץ אחר העלול לקרוע ולנקב את תחתית האוהל.

אין להציב את האוהל מתחת לעצים, שכן הענפים שלו עלולים להתנתק ולשרוט את האוהל או ליפול עליו.

הדבר האחרון שאתם רוצים זה שענף כבד או אפילו גזע העץ יפול וימחץ את האוהל כשאתם נמצאים בתוכו עקב רוחות עזות המשתוללות במקום הלינה שלכם.

שאלות ותשובות 

בחור בחולצה צהובה ותיק גב של מטיילים חושב רקע סגול

האם אוהל פתיחה מהירה באמת שווה את הכסף?

אכן כן! אם אתם חובבי טיולים מתחילים שלא לנים הרבה בשטח ולא בטוחים ביכולת שלכם להקים אוהל רגיל, אוהל כזה יהפוך את החיים שלכם להרבה יותר נוחים ופשוטים. פתיחת אוהל חדשני ומתוחכם כזה אינה קשה יותר מלפתוח מטריה ואינה דורשת כל ידע, רקע וניסיון קודם.

החלק הקשה באמת הוא לקבע את האוהל ולהבטיח שהוא יישאר במקום בתנאי מזג האוויר הקשים ביותר. אבל כל עוד אינכם מתכננים מסע שטח בתנאים קיצוניים ונוחות ופשטות השימוש של האוהל עומדות בראש סדר העדיפויות שלכם, אוהל פתיחה מהירה יכול להיות השקעה כדאית ומשתלמת במיוחד שלא תצטערו ותתחרטו עליה לרגע. 

באיזה גודל צריך להיות אוהל הפתיחה המהירה שלי?

זה לגמרי תלוי במספר האנשים שאמורים לשהות בו וכמות הציוד שצריכה להיכנס לתוך האוהל, כמו גם סוג ואופי הטיול שלכם (לדוגמה האם אתם יוצאים לקמפינג עם רכב צמוד או לטרק רגלי וצריכים לסחוב את האוהל על הגב).

במידת האפשר, זה רעיון טוב ללכת על אוהל טיפה גדול ומרווח יותר ממה שאתם צריכים כדי שלא תצטרכו להצטופף בתוכו כמו סרדינים. 

האם אוהל פתיחה מהירה חסין אש?

חלק מהדגמים עמידים בפני להבות, אבל ממש לא כולם. אם המאפיין הזה חשוב עבורכם, חשוב לבדוק את הנקודה הזאת לעומק כשאתם בוחרים את אוהל הפתיחה המהירה המושלם עבורכם. אוהל המציע הגנה מסוימת בפני התלקחות אש צריך לעמוד בדישות תו התקן CPAI-84. 

כמה קשה לפרק ולקפל אוהל פתיחה מהירה?

בעוד שהפתיחה וההקמה של אוהל מהסוג הזה לוקחת כמה שניות, הפירוק והקיפול שלו זה עסק מורכב ומסובך יותר, במיוחד אם אתם לא ממש יודעים מה אתם עושים ואין לכם ניסיון וידע מוקדם.

תשמחו לשמוע שחלק מהאוהלים מגיעים עם מנגנון קיפול מיוחד שעם מעט תרגול ואימון תוכלו להסתדר איתו בכלום זמן ולל מאמץ. תצטרכו לצפות בכמה סרטונים ביוטיוב המדגימים איך עושים את זה נכון ולעשות ניסיון אחד "על יבש", כדי שתוכלו לתקתק את זה כמו מקצוענים בשטח.

מומלץ בחום לנסות לפרק ולקפל את האוהל בנוחות של הבית שלכם, כך שתבינו איך כל העסק עובד ותלמדו לסגור את האוהל על אוטומט ובעיניים עצומות, כך שלא תתקשו עם זה בשטח גם אם תצטרכו לקפל את האוהל בחכה או בגשם שוטף!

האם מזרן זוגי גדול ייכנס לתוך אוהל פתיחה מהירה?

זה תלוי בגודל ומבנה האוהל שרכשתם, אבל ברוב המקרים תוכלו לדחוס מזרן לתוך האוהל גם אם בקושי יישאר מקום לשאר הציוד והחפצים שלכם. 

השורה התחתונה 

בחורה מחייכת יושבת בפתח אוהל פתיחה מהירה ברקע עצים וטבע

אוהל איכותי המתאים לצרכים ולאופי הטיול שלכם יכול לעשות את כל ההבדל בין בילוי כיפי, נעים ובטוח בחיק הטבע לסיוט אמיתי שלא תרצו לחזור עליו פעם נוספת.

נקודת התורפה של אוהלים רבים היא תהליך ההרכבה והפירוק המורכב והמתיש שלהם הדורש המון זמן, מאמץ ומיומנות. במקום לנקות את הראש ולתפוס קצת שקט ושלווה בטבע, תצטרכו לבזבז כמה שעות טובות על הקמת וקיפול האוהל שלכם.

אוהל פתיחה מהירה זאת המצאה מבריקה שתציל את המצב ותחסוך לכם את כל כאב הראש, הטרחה והעצבים האלה. תזכרו שהאוהל שלכם הוא הבית שלכם מחוץ לבית והוא אמור לספק מחסה מפני פגעי מזג האוויר ופרטיות ולהפוך את ההרפתקה שלכם בחיק הטבע לחוויה נעימה ומפנקת.

לכן, חשוב להשקיע זמן, מחשבה ותשומת לב לבחירת אוהל איכותי ואמין ה"תפור" לצרכים, להעדפות ולמטרות השימוש שלכם.

אין לנו ספק שהמידע המועיל והשימושי במדריך המפורט הזה יעזור לכם לעשות בחירה מנצחת באוהל הפתיחה המהירה המושלם עבורכם ויחסוך לכם המון התלבטויות, ספקות ואכזבות!

תהנו מהקמפינג וטיול השטח שלכם ותחזרו בשלום!

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן