איך לנקות שתן ממזרון: 2 שיטות מוכחות עם 100% הצלחה!

רוצים לדעת איך איך לנקות כתמי שתן ממזרון ולהיפטר מהריח הלא נעים שלהם? אז הגעתם למקום הנכון כי המדריך הזה מיועד בדיוק בשבילכם!

זה קורה כמעט עם כל ילד: תאונות לא נעימות שמתרחשות בלילה משאירות כתמי שתן מצחינים וקשים להסרה. זה יכול לקרות מהרבה סיבות שונות, כמו הרטבה או פשוט חלום רע.

השורה התחתונה
הבחירה שלנו
מזרון MONAKO של חברת גטה
Genetics 4 In 1
איכות בלתי מתפשרת
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
אם לא יצא לכם לשמוע על חברת GETHA, אנחנו ממליצים מכל הלב להציץ באתר שלהם. אתם כבר תבינו לבד שהמזרונים שלהם יתנו לכם את התמורה הכי טובה לכסף שתשקיעו בהם.

קוד קופון: mylist10
ניתן להשתמש גם בחנות ברשל"צ
תמורה מעולה
מזרון של חברת גטה דגם Togetha 100
TOGETHA 100
דוחה חיידקים
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
אחד המזרונים הכי איכותיים שכסף יכול לקנות, חד וחלק. מדובר במוצר הדגל של חברת GETHA והוא פשוט יקח את חוויית השינה שלכם כמה רמות למעלה.
קוד קופון: mylist10
ניתן להשתמש גם בחנות ברשל"צ
מחיר משתלם
דגם רובר Dr. COMFORT
דגם רובר Dr. COMFORT
שינה בריאה יותר
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
המזרן האורטופדי הזה ייחודי לבית ד"ר קומפורט (Dr. COMFORT) ומציע שינה נוחה ומפנקת עם אפקט רחיפה מיוחד שיגרום לכם להרגיש אתם ישנים על ענן.
ויש עליו עכשיו מבצע שפשוט לא כדאי לכם לפספס!

יש המון שיטות ודרכי טיפול יעילות שיעזרו לילדים שלכם להפסיק להרטיב במיטה, אבל מה עושים עם כתמי השתן המגעילים והמסריחים האלה? במקום להחליף את המזרן היקר כל חודש (או כל שבוע), הגיע הזמן ללמוד איך להסיר את הכתמים האלה פעם אחת ולתמיד.

זה לא סוף העולם: יש תקווה

אישה סוגרת את האף בגלל שהיא מריחה ריח מסריח

קודם כל, גם אם הילדים הקטנים או חיות המחמד שלכם השתינו על המזרן החדש, זה בכלל לא סוף העולם, ולא צריך להילחץ, להיבהל ולהתעצבן: החדשות הטובות הן שתוכלו להיפטר בקלות כמעט מכל כתם וריח לא נעים, וזה ממש לא מסובך – תוכלו להחזיר את המזרן למצב המקורי שלו בכלום זמן. תצטרכו להקדיש כמה דקות מזמנכם ולהשתמש בכמה חומרי ניקוי בסיסיים וזמינים.

במדריך הזה אתם הולכים לגלות איך להיפטר מכתמי שתן ולהפיג את הריח הלא נעים שלהם במינימום זמן ומאמץ. תוך זמן קצר המזרן ייראה כמו חדש והילדים האהובים שלכם יוכלו לישון עליו בנוחות מירבית. במקום לאכול סרטים מה לעשות עם המזרן אם הילדים שלכם ירטיבו את המיטה, תוכלו להפסיק לדאוג ולכעוס בנוגע לכתמי השתן ולהפסיק לפחד מהם.

רשימת המרכיבים

אני בטוח שאם יש לכם תינוקות או חיות מחמד בבית, כבר נאלצתם לנקות כתמי שתן ממזרנים ושטיחים לא פעם אחת, ורוב הסיכויים שכבר יש לכם חומרי ניקוי מועדפים שאתם נעזרים בהם כדי להתמודד עם התקלות והתאונות האלה.

אבל עד כמה כל חומרי הניקוי האלה באמת יעילים בהסרת כתמי שתן והעלמת הריח הלא נעים שהם מפיצים?

חשוב שתדעו שאפשר להסתדר היטב ללא תכשירי ניקוי יקרים: החומרים האלה מגיעים עם תג מחיר יקר ומבטיחים הרים וגבעות, אבל לא תמיד מספקים את הסחורה. במקום לבזבז את מיטב כספכם על חומרי ניקוי מיוחדים, תוכלו להשתמש בחומרים פשוטים שנמצאים כמעט בכל בית: הם לא פחות יעילים מתכשירים תעשייתיים והם יעזרו לכם להיפטר מכתמי השתן המסריחים. לפניכם רשימה של החומרים והאביזרים הנדרשים לניקוי יעיל של כתמי שתן יבשים ורטובים מהמזרן שלכם:

  • נייר סופג או ספוג
  • סודה לשתייה
  • חומץ
  • אבקת בורקס (מלח נתרן של אבקה בורית, לא המאכל)
  • בקבוק תרסיס ריק עם מתז
  • שואב אבק

ניקוי כתמי שתן מהמזרן

כתמי השתן שנשארים על המזרן שלכם מתחלקים לשני סוגים: כתמים יבשים וכתמים רטובים ולחים. לכל אחד מסוגי הכתמים האלה יש שיטות וחומרי ניקוי משלו שיעזרו להסיר אותם בקלות ובמהירות.

ניקוי כתמי שתן רטובים

צעד ראשון: להוציא את כל המצעים

ההתמודדות עם כתם שתן טרי מתחילה מהסרת כל המצעים מהמיטה. אל תתפתו לנסות לשטוף את כתמי השתן מהסדינים – זה רק יחמיר את המצב ויפזר את הכתם עוד יותר ברחבי המזרון, וכתם השתן רק יחדור עמוק יותר לתוך המזרן שזה הדבר האחרון שאתם רוצים.

צעד שני: תשטפו את כתמי השתן

לאחר שהסרתם הכול מהמזרן, הגיע הזמן לגשת לשלב הבא. תצטרכו לשטוף היטב את השתן. תשתמשו בספוג או מגבת כותנה. תעברו על האזור כמה פעמים, המטרה שלכם היא להספיג כמה שיותר את הספוג או המגבת. ייתכן שתצטרכו להחליף אותם כמה פעמים במהלך הניקוי.

צעד שלישי: תרטיבו את אזור הכתם

לאחר שהספגתם את השתן עד כמה שניתן, הגיע הזמן להרטיב את המזרן כדי לדלל את השתן ולהיפטר מהריח הנוראי. תוכלו להשתמש באלכוהול לניקוי. מדובר בחומר חיטוי שיחסל את כל החיידקים באזור.

מה עושים אם אין לכם אלכוהול לניקוי?

אם אין לכם אלכוהול רפואי לחיטוי, זה ממש לא נורא. גם חומץ עושה עבודה מצוינת. לאחר שתרטיבו את האזור, עליכם להספיג את הנוזל עד כמה שאפשר. תחזרו על התהליך עד שריח השתן יתפוגג לגמרי. כמו שאתם רואים, כל העסק הזה בכלל לא מסובך. השלב האחרון זה לייבש את המזרן הרטוב.

צעד רביעי: לתת למזרן להתייבש

כמובן שאי אפשר לישון על מזרן רטוב וספוג במים ולכן חשוב לתת לו להתייבש. לא צריך לזלזל בשלב הזה שאינו פחות חשוב מכל שאר הפעולות בתהליך הניקוי. תפתחו את החלון או תפעילו מאוורר כדי לאוורר את החדר. במידת האפשר, תוציאו את המזרן החוצה כדי לייבש אותו בשמש. האוויר הצח יעזור להיפטר מריח השתן וחומרי הניקוי.

ניקוי כתמי שתן יבשים

צעד ראשון: תרטיבו את הכתם

אם עבר זמן והכתם הספיק להתייבש, השלב הראשון בתהליך הניקוי זה להרטיב אותו כדי שתוכלו להסיר אותו ביעילות מהמזרן. תיזהרו לא להציף את מקום הכתם במים. עודף רטיבות רק תפזר את השתן בכל רחבי המזרן. כתם ישן קשה יותר לניקוי. ולכן תצטרכו להרטיב אותו היטב כדי להפיג את הניחוח השתן הלא נעים ולמנוע מהשתן להתייבש עוד יותר ולחדור עמוק לתוך המזרן.

צעד שני: לפזר אבקת בורקס או סודה לשתייה

כיסוי אזור הכתם באבקת בורקס יעזור לנטרל את הריח המצחין שנודף מהשתן. תקפידו לפזר על הכתם כמות גדולה של אבקת בורקס ולפזר אותו היטב. תעשו את זה בזהירות ותוודאו שהאבקת בורקס לא יישאר על העור שלכם ויגרום לגירוי. תקרצפו היטב את הכתם ותחדירו את האבקת בורקס לתוכו. אם אין לכם אבקת בורקס, תוכלו לטפל בכתם בעזרת סודה לשתייה.

צעד שלישי: תאפשרו לאבקת הבורקס או לסודה לשתייה להתייבש

האפשרות המומלצת ביותר היא לתת למזרן להתייבש בשמש. אבל אם זה לא אפשרי, תשימו אותו בחדר מאוורר ונטול לחות ורטיבות. ייבוש המזרן יכול לקחת יום שלם. כדי לקצר את התהליך, תוכלו לפתוח את הדלתות והחלונות בחדר או להפעיל מאוורר.

צעד רביעי: לשאוב את אבקת הבורקס או הסודה לשתייה

אם השתמשתם בסודה לשתייה, ייתכן שלא תצטרכו להסיר אותה באמצעות שואב אבק. היא עוזרת לספוח ריחות לא נעימים. אבל אם השתמשתם בכמות ענקית של אבקת בורקס או סודה לשתייה, תצטרכו להשתמש בשואב אבק. תשאבו היטב את המזרן והוא יהיה נקי ומבריק. לא יישאר כל זכר לכתם השתן ולסירחון שנדף ממנו.

טיפים שימושיים לניקוי שתן מהמזרן

  • ככל שתנקו את כתם השתן מוקדם יותר, ככה יהיה הרבה יותר קל ופשוט להיפטר ממנו. תזכרו את כלל הברזל הזה ואל תחכו יותר מדי עם הטיפול בכתם. עדיף להסיר את השתן מהמזרן כשהוא עדיין טרי ולא התייבש ושקע פנימה.
  • חשוב להקפיד על ניקוי סדיר ורציף של המזרן. אל תזניחו אותו. זה יעזור לכם למנוע מכתמי השמן לחדור פנימה ולהתייבש.
  • תשטפו את הידיים שלכם היטב עם סבון לאחר השימוש באבקת בורקס. הוא יכול להיות רעיל ותימנעו ממגע שלו עם הפה או העיניים שלכם.
  • ברגע שגיליתם שהמצעים רטובים, תסירו אותם מהמזרן באופן מיידי. לא צריך למשוך את הזמן.
  • עדיף להשקיע במזרן עמיד לנוזלים. זה יחסוך לכם המון מאמץ וטרחה.
  • תקפידו שלא יהיו ילדים בסביבה כשאתם מנקים את המזרן. לא רק שהם יכולים להפריע לכם ולעכב את התהליך, אלא שגם עדיף להרחיק אותם מחומרי הניקוי שעלולים להיות מסוכנים לילדים קטנים.
[/wpsm_list]

עכשיו כשאתם יודעים איך להסיר כתמי שתן מהמזרן שלכם, לא תצטרכו לדאוג לגביהם, וגם אם הילד או הכלב שלכם עשו פיפי על המזרן, אתם מסודרים.

יש עוד משהו שצריך לדעת?

אכן כן. לפעמים עדיף להקדים תרופה למכה ולמנוע את הופעת הכתמים מראש: תשמרו היטב על המזרן שלכם ותשתמשו בכיסויים אטומים שישמרו עליו משתן ואבק. תוכלו למצוא כיסויים אטומים למים ולנוזלים במגוון רחב של עיצובים ודגמים, וחלק מהם מגיעים עם רוכסן לנוחות שימוש מירבית. מדובר בכיסוי: "נושם" שתוכלו להלביש ולהסיר בקלות.

אבל מה קורה אם אתם לא מוכנים להשקיע את הכסף על כיסוי יקר למזרן? במקרה כזה עדיף להשקיע במזרן איכותי שמגיע עם שכבה אטומה לנוזלים שדוחה כתמים ורטיבות. תוכלו למצוא מזרנים כאלה במחיר נגיש ושווה לכל כיס. אין ספק שמדובר בהשקעה משתלמת שתחסוך לכם המון זמן ומאמץ בהמשך.

ילדים קטנים רבים מרטיבים במיטה, כמובן שמדובר בבעיה חולפת שתעבור מעצמה כשהם יגדלו. אבל יש כמה שיטות לעצור את התופעה הלא נעימה הזאת ולמנוע ממנה להחריף ולהימשך זמן רב: תנסו לצמצם את צריכת הנוזלים של הילד בערב, זה פותר את הבעיה בחלק המקרים.

תשובות לשאלות נפוצות

סימן שאלה שמצוייר עם גיר לבן על לוח שחור גדול

היכן ניתן לרכוש אבקת בורקס?

תוכלו להשיג אותה בכל חנות גדולה. תחפשו אותו באגף חומרי הניקוי.

האם צריך לחטא את האזור המוכתם?

זה לא תמיד הכרחי כי שתן רגל אינו מכיל זיהומים ובקטריות. אבל אם אתם רוצים ללכת על בטוח ולא לקחת סיכונים, תוכלו לחטא את מקום הכתם בעזרת אלכוהול לניקוי או חומר חיטוי אחר שישמיד את כל החיידקים שיכולים להיות על המזרן.

האם אפשר לרכוש חומרי ניקוי מיוחדים המיועדים לניקוי שתן ממזרנים?

על מדפי החנויות תוכלו למצוא מסירי כתמים ייעודיים לניקוי כתמי שתן ממזרנים. תוכלו למצוא אותם ברוב החנויות לחיות מחמד שמתמחות במזון, ציוד ואביזרים לבעלי חיים.

כמה זמן צריך לייבש את המזרן?

זה תלוי בגודל האזור המוכתם שניקיתם. כתם קטן יתייבש לגמרי תוך פחות מ-4 שעות, אבל זה תלוי בשיטת הייבוש שהשתמשתם בה. אזור גדול ורחב יכול להתייבש במשך יום שלם. עדיף לא לעגל פינות ולתת למזרן להתייבש כמו שצריך.

באילו חומרים נוספים ניתן להשתמש לניקוי המזרן?

מי חמצן יעשו את העבודה. אבל בדומה לאבקת בורקס, גם הם יכולים להיות רעילים בשאיפה או בבליעה. אז תקפידו להשתמש בהם בזהירות.

איך לנקות שתן מהמזרן: סיכום ומסקנות

מיטה עם מזרון נקי אחרי שניקו ממנה את השתן

זה אף פעם לא נעים להתעורר בבוקר ולגלות שהמיטה של הילד שלכם רטובה. מעבר לעוגמת הנפש, תצטרכו להסיר במהירות את כתמי השתן ולהיפטר מהסירחון שנודף מהם. למרבה המזל עומדות לרשותכם כמה שיטות טובות לניקוי יסודי של המזרן שלכם. כיסויים אטומים למים וניקוי תקופתי של המזרן יכולים למנוע את הבעיה מראש ולחסוןך לכם את ההתעסקות עם כתמי שתן יבשים ועקשנים שחדרו לתוך המזרן.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן