איך לנקות גריל: המדריך האולטימטיבי לגריל (מנגל) מצוחצח ומבריק!

אין ספק שלעשות על האש זה הספורט הלאומי של ישראל: מי מאיתנו לא אוהב שיפודים וסטייקים עסיסיים (סליחה מכל הצמחונים והטבעונים)? אבל אחרי שנפנפנו במרץ עם המניפה וזללנו בשר משובח, הגיע החלק הפחות נעים בכל העסק הזה – גם אחרי שהפיקניק נגמר וכל האורחים עוזבים, העבודה שלכם רק מתחילה. אחרי שהמנגל שלכם עבד שעות נוספות, הגיע הזמן לנקות אותו. תצטרכו להפשיל שרוולים, ללבוש כפפות ולהתכונן לקרצף ולשפשף במרץ.

השורה התחתונה
השורה התחתונה
ל-KSP יש מגוון פתרונות ניקוי לגריל ששווה לכם לבדוק.
הכי טוב בארץ
אייקון של עליאקספרס
עלי אקספרס
שירות לקוחות מעולה
לצפייה במבצעים
השורה התחתונה
אתר הקניות הסיני שבו תמצאו כל מה שאתם צריכים כדי שלמור על גריל מבריק.
אפשרות נוספת
אייקון של לאסטפרייס
לאסטפרייס
דיליים מעניינים
לצפייה במבצעים
השורה התחתונה
לאסטפרייס מציעה מברשות ניקוי מעולות לגריל שיהפכו את עבודת הניקוי לקלה ופשוטה יותר.

ועכשיו בואו נעבור לחלק שלשמו התכנסו. הטיפול בניקוי הגריל.

איך לנקות מנגלים מכל הסוגים: המדריך המקיף

איך לנקות מנגל

במדריך הזה תלמדו איך לנקות את כל סוגי הגריל בצורה הכי טובה שאפשר. אני יודע שהדבר האחרון שבא לכם לעשות אחרי שאיישתם את הגריל במשך כמה שעות טובות וצליתם כמות מטורפת של בשר זה לנקות אותו. אבל, בקטע הזה אסור לחפף, להתעצל ולעגל פינות. ניקוי שוטף של הגריל שלכם משאריות אוכל ושומן יאריך את תוחלת החיים שלו ויבטיח שהוא ימשיך לעבוד בצורה אופטימלית בכל פעם שתזדקקו לשירותיו. גריל מלוכלך, שומני ומפוחם זה מתכון בטוח לכישלון: במקום ליהנות מעוד פיקניק משפחתי באווירה כיפית ורגועה, תצטרכו להילחם בלהבות שיצאו מהמנגל, לנשום עשן סמיך ורעיל ולאכול בשר עם טעם לוואי לא נעים. אני בטוח שתרצו לוותר על התענוג המפוקפק הזה. אז אחרי שהתחממנו, הגיע הזמן לגשת למנה העיקרית וללמוד איך מנקים את כל סוגי הגריל בצורה נכונה ויעילה.

איך לנקות גריל גז (מנגל גז)

  1. תתנו לגריל לעשות את העבודה בשבילכם. השלב הראשון בתהליך הניקוי הוא לשרוף את כל השאריות והשיירים שנשארו בתוך הגריל. תפעילו אותו בעוצמה גבוהה למשך 15 דקות אחרי שסיימתם לבשל עליו. זה יקל על תהליך הניקוי ויהפוך את החיים שלכם להרבה יותר פשוטים. הרבה יותר קל לגרד ולהסיר את שאריות האוכל המפוחמות. אף אחד לא אוהב להזיע ולעבוד קשה וכולנו אוהבים קיצורי דרך ופתרונות פלא. אין ספק שקרצוף הגריל באופן ידני, במיוחד אחרי שצליתם בשר להמון אנשים, זאת עבודה קשה ולא נעימה שאין לאף אחד כוח לבצע אותה. כדי לחסוך זמן ומאמץ, תוכלו להיעזר במברשת קיטור חשמלית לניקוי הגריל. במקום שתשפשפו את הגריל בכל הכוח במשך שעות ארוכות כדי להיפטר מהלכלוך הדביק, המכשיר הזה יחסוך לכם חלק גדול מהעבודה. למרות הפרסומות המפתות של מברשת הפלא הזאת שמבטיחה הרים וגבעות, היא לא עד כדי כך יעילה במציאות. תוכלו להיעזר במרית גירוד, מברשת ניקוי מיוחדת או שרשרת מסיבי מתכת שיעזרו לכם לנקות באופן יסודי את רשת הצלייה.
  2. לפני שהתחלתם לקרצף את הגריל, אתם חייבים לנתק אותו מאספקת הגז.
  3. תגרדו את כל השאריות והשומן מרשת הצלייה כשהיא עדיין חמה ומונחת על הגריל. אתם צריכים לשחרר את כל השאריות השרופות מהרשת ולתת להן ליפול לתחתית הגריל או למגש איסוף השומן.
  4. תוציאו את רשת הצלייה מהגריל. תשרו אותה במיכל עם מים חמים וכמה טיפות של נוזל כלים. אם יש לכם רשת צלייה גדולה במיוחד, תוכלו לעטוף אותה באופן הדוק בשקית פלסטיק אטומה. תסגרו אותה באופן הרמטי עם גומיות או תופסן פלסטיק. הטבילה במים אמורה לשחרר את כל הג’יפה שנדבקה לרשת הצלייה.

לתוצאות טובות יותר, אתם יכולים להוסיף חומר ניקוי או מסיר שומנים, בכמות המפורטת על תווית המוצר. תשרו את הרשת במשך לילה שלם ותשטפו אותה היטב למחרת.

  1. אחרי שסיימתם עם ניקוי רשת הצלייה, הגיע הזמן לטפל במבערים: תוציאו אותם בזהירות ותשתמשו בקיסם שיניים כדי לפתוח סתימות בפתחי המבערים. תנעצו אותו בכל אחד מהחורים הקטנים כדי להסיר משקעי פיח ולכלוך. תנגבו היטב את גוף המבערים בעזרת מטלית לחה. השכל הישר וההגיון הבריא שלכם יגידו לכם לקרצף את החלק הפנימי של המבערים בעזרת מברשת קטנה עד שתיפטרו מכל שאריות הלכלוך, אבל תמנעו מהפעולה הזאת שיכולה לגרום ליותר נזק מתועלת! הזיפים הקשיחים של המברשת עלולות להיתקע בפתחי המבערים ולסתום אותם עוד יותר וכמובן שזה הדבר האחרון שאתם צריכים.

אחרי שימוש ממושך בגריל, שאריות של שומן ואוכל מפוחם יוצרים גושים דביקים שסותמים את פתחי האוורור. אם לא השתמשתם בגריל במשך זמן רב והוא העלה אבק בחצר או במחסן שלכם, עובש וקורי עכביש עלולים להצטבר על המבערים ולסתום אותם. איך מזהים סתימה במבער שמונעת ממנו לעבוד בצורה תקינה ויעילה?

פשוט מאוד. במקום להבה אחידה בצבע כחול שבוערת באופן קבוע, הגריל מתלקח לעתים קרובות ומוציא להבה צהובה שמגיחה בפתאומיות לגובה רב. מדובר בסימן בטוח לסתימה במבער שצריך להדליק אצלכם נורה אדומה. תקפידו על הניקוי השוטף של המבערים. התפקיד שלהם זה לווסת את בעירת הגז ולפזר אותה בצורה שווה ואחידה, מה שעוזר לגריל לתפקד בצורה יעילה וטובה יותר.

כדי להגן על המבערים מפני שומנים ושיירי בשר הניגרים אליהם מהרשתות ועלולים לפגוע בתפקוד שלהם, מומלץ להשתמש במגני מבער או מפזרי להבה. אנשים רבים מזלזלים בחלק המועיל והשימושי הזה וחבל. הוא ממלא תפקיד כפול בגריל שלכם: הוא מגן על המבערים מטפטוף של שומן ומיצי בשר שיכולים לגרום לסתימות ובמקביל הוא דואג לפיזור חום אחיד ושווה על גבי משטח הצלייה.

  1. אל תשכחו לנקות את החלקים הנשלפים האחרים במנגל שלכם כמו מפזרי הלהבה ומגש איסוף השומן. תוכלו לשטוף אותם באופן ידני בעזרת סבון כלים רגיל או להכניס אותם לתוך מדיח כלים, בתנאי שהם מתאימים לשטיפה במדיח ונכנסים אליו בלי בעיה. כשמדובר במגש איסוף השמן, כדאי לכסות אותו בשכבה דקה של נייר אלומיניום כדי להקל על הניקוי שלו.
  2. תרוקנו את שאריות המזון והלכלוך שהצטברו בחלק הפנימי והתחתון של המנגל לפח. תוכלו לשטוף אותו בעזרת צינור מים כדי להיפטר מכל השיירים שנתקעו בתוך הגריל. תייבשו אותו באוויר הפתוח או תנגבו אותו היטב עם סמרטוט נקי.
  3. חשוב לנקות גם את החלק החיצוני של הגריל. תעברו עליו עם סמרטוט לח לפני שתרכיבו בחזרה את כל חלקי הגריל – זה כל הסיפור.

איך לנקות מנגל פחמים (גריל פחמים)

מנגל פחמים גדול וישן עם אש בוערת עומד בחוץ על רקע של אגם

התלונה העיקרית בנוגע למנגל גז זה הקושי לנקות את כל החלקים הפנימיים והנסתרים שלו: תצטרכו להקדיש המון תשומת לב לפרטים הקטנים ולנקות היטב כל חלק בגריל. המנגל הישן והטוב מכיל הרבה פחות חלקים שצריך לצחצח, אבל מהצד השני תצטרכו להתעסק עם שיירי הגחלים. מבחינת הניקוי והתחזוקה, לכל אחד מסוגי הגריל האלה יש יתרונות וחסרונות משלו. אחרי שהבנו איך לנקות כמו שצריך גריל גז, הגיע הזמן להבין איך שומרים על מנגל נקי ומבריק.

  1. אחרי שהגחלים התחילו להתקרר, תקרצפו היטב את רשת הצלייה החמה של מנגל הפחמים בעזרת מברשת ניקוי. שיירי המזון ומשקעי השמן שהצלחתם לגרד ייפלו לשכבת הפחם למטה. אל תשכחו לנקות גם את החלק הפנימי של גריל הפחמים.
  2. אחרי שהמנגל מתקרר לגמרי, תנקו את התחתית שלו בעזרת מגרפת פחם או שתשתמשו בשואב אבק. תזכרו שכל משב רוח יכול להעיף את הגחלים, האפר והפיח ולפזר אותם לכל עבר, ככה שתקפידו ללבוש משקפי מגן.
  3. תוכלו לשמור את שיירי הפחם שלא נשרפו לפעם הבאה ולרוקן אותם לתוך מיכל או שקית. כמובן שתוכלו גם לזרוק אותם לפח אם אתם מעדיפים שלא להשתמש בהם פעם נוספת.
  4. תסירו את רשת הצלייה. בדרך כלל, שטיפה ידנית בעזרת ספוג עם מעט סבון כלים תעשה את העבודה. אבל במקרים מסוימים זה עלול לא לספק את הסחורה. אם מדובר ברשת ישנה עם שכבה עבה ונוקשה של שאריות מזון שרופות, תצטרכו להשרות אותה במשך לילה שלם. תוכלו להשתמש בנוזל ניקוי מיוחד. אחרי ההשריה, תקרצפו היטב את רשת הצלייה ותשטפו אותה כמה פעמים במים נקיים. תהפכו את רשת הגריל ותחזרו על התהליך.
  5. אל תזניחו את מכסה המנגל ותיפטרו מכל משקעי השומן, הלכלוך והפיח שנספגים בתוכו.
  6. תייבשו את רשת הצלייה ותחזירו אותה למקומה. תסגרו את מכסה הגריל כדי למנוע הצטברות עובש וחלודה.

שיטת הניקוי הזאת נכונה גם לגריל קאמאדו שמקורו מיפן: גריל הפחמים הזה מגיע עם גוף עגול העשוי מאבן קרמית. אם אתם משתמשים בגריל הפחמים הייחודי הזה, תחזרו על שלבי הניקוי האלה למעט כמה דגשים חשובים והנחיות מיוחדות שתכף נכיר:

  • בנוגע לרשת הצלייה או אבן השמוט לפיצה, תשאירו את החלקים המלוכלכים והמוכתמים בשמן בתוך הגריל ותפעילו אותו. החום הגבוה של הגריל ינקה אותם בצורה מושלמת ויחסוך לכם את כל העבודה הקשה והמלוכלכת.
  • בשום פנים ואופן אל תשרו, תספיגו או תטבילו חלקים קרמיים בנוזלים שונים. זה נכון לחומרי ניקוי ואפילו למים. אבן קרמית בנויה מנקבוביות קטנות, והמים יוכלו לחדור בקלות למרווחים הזעירים האלה. בזמן בישול בטמפרטורה ולחץ גבוהים, כמו שמתרחש בגריל קרמי (שידוע גם בתור גריל קאמאדו), הטיפות הקטנות האלה יתחילו לשחרר אדים ויגבירו את הלחץ בתוך הגריל, בדיוק כמו שמתרחש בסיר לחץ. זה מתכון בטוח לאסון. הגריל שלכם יהפוך לפצצה מתקתקת שתפלוט קיטור לוהט בקצב מסחרר. התוצאה יכולה להיות כוויות חמורות. תזכרו את כלל הברזל הזה ותימנעו ממגע בין אבן קרמית למים ונוזלים אחרים.

הוראות הניקוי הכלליות של מנגל פחמים תקפות גם למעשנת פלט, למעט כמה דגשים חשובים והנחיות מיוחדות שתכף נכיר:

  • מעשנת פלט חשמלית מאפשרת לצלות ולעשן מזון באמצעות בעירה של שבבי עץ. היא מגיעה עם בקר חכם שמווסת את כמות שבבי העץ הנדרשת להכנת מזון מסוים ושומר על טמפרטורה אחידה וקבועה. תהליך הצלייה והעישון בגריל מהסוג הזה משאיר פחות משקעי שומן מגריל פחמים רגיל, אבל זה ממש לא אומר שהוא מתלכלך פחות. תוכלו להיפטר מכל הפיח והלכלוך שמצטברים בחדר הבעיה הפנימי באמצעות שואב אבק.
  • מעשנות פלט מגיעות עם מערכת ניקוז שומן שמובילה את כל השומן ומיצי הבשר שניגרים בזמן השימוש בגריל למיכל מיוחד שמותקן בחלק החיצוני של הגריל. טיפות השומן שהצליחו להימלט מהגורל האכזר הזה ולהתחמק ממערכת הניקוז של הגריל, יעשו את דרכן למגש שומן נשלף שנמצא בתחתית הגריל. תוכלו לרוקן את מיכל ומגש איסוף השומן ללא כל בעיה והניקוי שלהם לא אמור להיות קשה ומורכב במיוחד.
  • טיפ קטן שיקל על תהליך הניקוי של החלקים האלה ויחסוך לכם המון זמן ומאמץ זה לרפד אותם בנייר אלומיניום. תוכלו גם לשים כמה כוסות נפרדות בתוך מיכל איסוף השמן. במקום שתצטרכו לצחצח את מיכל ניקוז השמן אחרי כל שימוש בגריל, תוכלו פשוט לשלוף את הכוס העליונה ולהשתמש בגריל במסיבה או בפיקניק הבא שלכם בלי להתלכלך ולהסתבך.
  • אל תשכחו לנקות את תא שבבי העץ שמעניקים את הארומה והטעם הייחודיים. הגישה למיכל הזה נוחה ופשוטה במיוחד והיא מתבצעת דרך פתח צדדי במכסה הגריל. תוכלו לרוקן את החלק הזה או להשתמש בשואב אבק.

איך לנקות גריל חשמלי

יכול להיות שגריל חשמלי אינו צולה את המזון על אש גלויה כמו גריל גז ופחמים ואינו מעניק את טעם המנגל האהוב, אבל הוא מפצה על כך בעזרת ניידות וקלות ניקוי מרבית. גריל חשמלי בדרך כלל מגיע עם חלקים נשלפים שניתן לשטוף במהירות מתחת לברז. כמה מהדגמים אפילו מתאימים לניקוי במדיח כלים, מה שיחסוך לכם המון זמן ומאמץ.

  1. לפני תחילת הניקוי, תנתקו את הגריל מהחשמל. תקפידו על כלל הברזל הזה.
  2. תפרקו את כל חלקי הגריל החשמלי ותסירו את משטח הצלייה, מגש ניקוז השומן והמכסה.
  3. ברוב הפעמים מדובר במכשיר שולחני בגודל קומפקטי. זה אומר שחלקי הגריל החשמלי ייכנסו בקלות לתוך הכיור שלכם. תוכלו לנקות את כל הכתמים והשומן באמצעות מים חמים ונוזל לניקוי כלים. במקום להתעסק עם מברשת מיוחדת לניקוי הגריל, תוכלו להסתפק בספוג פשוט או שפכטל מתכתי לגירוד וקרצוף השאריות.

אלא אם היצרן מתיר באופן מפורש לנקות את חלקי הגריל במדיח כלים, איני ממליץ לעשות את זה. חלקים מסוימים בגריל מהסוג הזה בכלל אינם מתאימים לשטיפה במדיח כלים בעוד שאחרים ייצאו ממנו ללא כל פגע. עדיף שלא תקחו סיכונים מיותרים ותקראו היטב את הוראות השימוש בגריל שלכם.

  1. תשמרו את גוף החימום ממגע עם מים. בשום פנים ואופן אל תשטפו את גוף החימום במים זורמים. תנגבו אותו באמצעות מטלית לחה או מגבת נייר.
  2. תנקו את גוף הגריל בעזרת מגבת נייר במידת הצורך.

איך לנקות רשת צלייה (העשויה מחומרים שונים)

איך לנקות רשת צלייה שיש בה פחמים לוהטות ואש בוערת

אסכלה לצליית בשר יכולה להיות מיוצרת מחומרים שונים. האפשרויות הפופולריות והנפוצות ביותר הן פלדת אל חלד, ברזל יצוק ופלדה מצופה. בואו נלמד איך לנקות כמו שצריך את כל אחד מסוגי רשתות הצלייה האלה.

איך לנקות רשת צלייה מפלדת אל חלד ופלדה מצופה

פלדה מצופה הפכה לבחירה מועדפת על יצרנים רבים. היא מעבירה חום בצורה טובה וחסינה בפני חלודה כל עוד הציפוי מחזיק מעמד. וכמובן שאי אפשר להתעלם מהעלות הזולה והמשתלמת של חומר הגלם הזה. אבל, בסופו של דבר כשהציפוי מתחיל לרדת, כל הקסם של רשת הצלייה מתפוגג והיא נשארת חשופה לבלייה, שחיקה והתפוררות.

סוג הציפוי משתנה מיצרן ליצרן, אבל הציפויים השכיחים ביותר הם אימייל פורצלן וצבע אטום למים.

פלדת אל חלד עמידה בפני נזקי חלודה וקורוזיה בזכות עצמה ללא כל תלות בציפוי מגן. מדובר בחומר גלם עמיד, קל משקל, נוח לניקוי ידני ואפילו ידידותי לשטיפה במדיח (בתנאי שהוא בגודל המתאים). השילוב המנצח הזה הופך אותו לבחירה מושלמת עבור הדגמים האיכותיים והיוקרתיים ביותר. גריל לשימוש חיצוני שעשוי מפלדת אל חלד עמיד בכל תנאי ופגעי מזג האוויר. הוא ישרוד בבטחה גשם שוטף, שלג ורטיבות ויתמודד בקלות עם חום קיצוני ורוחות חזקות.

עבור חובב על האש ממוצע גם רשת צלייה מפלדה מצופה תעשה את העבודה בגלל המחיר החסכוני והמשתלם שלה. אבל גם מי שהולך על הטוב ביותר ובוחר ברשת צלייה מפלדת אל חלד נוהג בחוכמה. מדובר בהשקעה חכמה שתחזיר את עצמה בגדול. אין ספק שכל החבר’ה יקנאו בכם ויחלמו להניח את ידם על הגריל המתקדם והקשוח שלכם. שני החומרים האלה קלים ונוחים לניקוי, למרות שבמקרה של פלדה מצופה, זה תלוי ברמת העמידות של שכבת הציפוי. אז בוא נלמד איך לנקות רשתות צלייה מפלדת אל חלד או פלדה מצופה.

  1. אחרי שסיימתם להשתמש בגריל, תקרצפו היטב את רשת הצלייה כשהיא עדיין חמה ויושבת בתוך הגריל. זה התזמון המושלם להיפטר מהשומן הנוטף, החתיכות השרופות ושיירי המזון שנותרו על רשת הצלייה. מברשת לניקוי הגריל או שפכטל יעשו את העבודה, אבל אם הם לא נמצאים בהישג יד, תוכלו לגלגל חתיכת נייר אלומיניום לצורה של כדור. האמצעי המאולתר הזה יצליח ללכוד את השאריות הקטנות ויחליף בצורה ראויה אביזרי ניקוי מתוחכמים יותר.
  2. שפשוף פשוט קדימה ואחורה לא יספק את הסחורה. תנקו באופן יסודי את הרשת בכיוון השעון ותעברו היטב על כל חלק ומרווח. אתם צריכים לכסות כל ס"מ של הרשת בלי לפספס שום קצה ופינה.
  3. זה נשמע מובן מאליו, אבל אנשים רבים שוכחים שלרשת הצלייה יש שני צדדים. אחרי שסיימתם לנקות צד אחד, תהפכו את רשת הגריל ותקרצפו אותה במרץ גם מהצד השני.
  4. תסירו את רשת הצלייה מהגריל ותטבילו אותה במי סבון חמים. זמן ההשריה תלוי בחומרת הלכלוך שהצטבר על רשת הצלייה ויכול לנוע משעה אחת ללילה שלם. התהליך הזה עוזר להמיס ולשחרר את שאריות השומן והלכלוך שהצטברו על רשת הצלייה. מי סבון יספקו את הסחורה ברוב המקרים. אבל, הם עלולים לא לעזור במקרה של לכלוך ושומן עקשן במיוחד וקשה להסרה שמסרב לרדת מרשת הצלייה. במקרה כזה תצטרכו להפעיל אמצעי ניקוי מיוחדים כמו מסירי שומן, חומץ, סודה לשתייה ולימון. מדובר בשיטות בדוקות שעברו את מבחן הזמן והוכיחו את עצמן פעם אחר פעם. תשטפו היטב את רשת הגריל במים חמים עד שהיא תהיה נקייה ומבריקה.
  5. אחרי ההשרייה, תקרצפו את הרשת פעם נוספת ותשטפו כמה פעמים במים חמים. תייבשו אותה היטב לפני שתחזירו אותה למקומה.
  6. מברשת לניקוי הגריל אינה הבחירה הטובה ביותר לקרצוף רשתות צלייה העשויות מפלדת אל חלד ופלדה מצופה. אני ממליץ בחום לוותר על השימוש במברשת מכמה סיבות: קודם כל, הסיבים הקשים של המברשת יגרמו לסימנים ושריטות על הרשת ויפגעו בגוון המבריק והנוצץ שלה. בנוסף לכך, סיבי המברשת שיכולים להיתקע ברשת הצלייה עלולים להגיע למזון שאתם מכינים בגריל ולגרום לשורה ארוכה של נזקים בריאותיים: החל מחנק, דימום ועד לפגיעה באיברים פנימיים. סיבים מניילון יכולים לגרום להתלקחות ולהוביל לשריפה.

עם זאת, זה ממש לא קשה להימנע מהתרחישים העגומים האלה: תשטפו את רשת הצלייה כמה פעמים אחרי הקרצוף ותוודאו שאף אחד מזיפי המברשת לא נשאר עליה. כדי להימנע משינוי בצבע של רשת הגריל, תנסו להימנע עד כמה שאפשר משימוש בחומרי ניקוי עוצמתיים ומרוכזים שמכילים חומצות וכימיקלים. במקום לשפוך טונות שלהם ללא כל צורך ממשי, הם צריכים להיות המוצא האחרון שלכם. אתם צריכים להשתמש בנוזל ניקוי תעשייתי רק במקרים קשים במיוחד של כתמים עקשנים שמסרבים לרדת. אם אין לכם ברירה אלא להשתמש בחומר ניקוי ייעודי, תקפידו לנהוג על פי הוראות השימוש המצוינות על תווית המוצר ולא לחרוג מהכמות המומלצת.

כדי לא לשרוט ולקלף את הציפוי של רשת הצלייה, מומלץ להשתמש במברשת ניקוי נטולת זיפים קשים או באביזר קרצוף מיוחד לגירוד השאריות מהגריל. יש כמה דרכים טובות למנוע מהבשר להידבק לרשת, מה שיקל על תהליך הניקוי בהמשך. כל אשף מנגל לא יוצא לדרך לפני שהוא מורח שכבה דקה של שמן על רשת הצלייה או עובר עליה עם חצי בצל. השיטות הבדוקות האלה שעברו מדור לדור אף פעם לא מאכזבות.

איך לנקות רשת צלייה מברזל יצוק

בעוד שרשתות גריל מפלדת אל חלד ופלדה מצופה ניתנות לניקוי ידני מהיר באמצעות סבון כלים רגיל, אי אפשר להגיד את אותו הדבר על רשת צלייה מברזל. בדרך כלל, רשתות מברזל יצוק מגיעות ללא כל ציפוי מגן. למרות כל המחמאות שמקבל ברזל יצוק על תוחלת החיים הארוכה ושימור החום המעולה שלו, לחומר הגלם המהולל ועטור השבחים הזה יש גם כמה פגמים : הוא דורש ניקוי ידני עדין ותחזוקה מורכבת כדי לשמור עליו לאורך זמן ולמנוע היווצרות חלודה. אז בואו נלמד איך לנקות רשת צלייה מברזל.

  1. בניגוד לרשתות גריל העשויות מפלדת אל חלד, לא צריך לגרד את שאריות האוכל ומשקעי השומן שנתקעו ברשת כשהיא עדיין נמצאת בתוך הגריל. תסירו את רשת הצלייה ותשימו אותה בכיור. אם הגודל שלה לא מאפשר זאת, תוכלו לשטוף אותה בצינור השקיה.
  2. תקרצפו בעדינות את פני הרשת בעזרת מים חמים ומברשת ניקוי עדינה עם זיפים רכים – עדיף מניילון. כבר ציינתי את ההסתייגות שלי משימוש במברשת ניקוי. זיפים שישתחררו מהמברשת וייתקעו ברשת הצלייה יהפכו את חווית המנגל שלכם לסיוט. תחליף פופולרי למברשת הניקוי זאת רשת קרצוף מיוחדת הבנויה משרשראות מתכת. היא עושה עבודה לא פחות יעילה ומאפשרת לנקות באופן יסודי את הברזל היצוק בלי לפגוע במרקם החלק שלו.

אנשים רבים נרתעים משימוש בחומרי ניקוי לשטיפת רשת צלייה מברזל יצוק. הם חוששים שהכימיקלים בנוזל הניקוי יזיקו לברזל הטהור או יחדרו לבשר שהם צולים ויגרמו לטעם לוואי דוחה. לאגדה האורבנית הזאת שהשתרשה בקרב חובבי מנגל ואשפי גריל רבים אין כל קשר למציאות. אין שום בעיה להשתמש בסבון כלים בניקוי רשת צלייה מברזל יצוק. זה לא יפגע ברשת הברזל היקרה לליבכם שאתם שומרים עליה בחרדת קודש. אם אתם לא מאמינים לי, אז גם חברת Lodge – יצרנית גדולה ומצליחה של כלי בישול מברזל יצוק, קובעת באופן חד משמעי שאין שום בעיה בלהשתמש בנוזל לניקוי כלים. היא מבינה דבר או שניים ברשתות מברזל ותוכלו לסמוך על הקביעה המקצועית שלה.

גם אם תשפשפו בכל הכוח, מים חמים לא יעזרו לכם להיפטר מכתמים קשים ועקשנים במיוחד. ובדיוק בנקודה הזאת סבון כלים נכנס לתמונה. הוא יכול להציל את המצב. פשוט תוסיפו כמה טיפות של נוזל כלים, תערבבו היטב עם מים חמים ותקרצפו היטב את רשת הברזל שלכם. עם זאת, לא צריך להגזים ולהשתמש במי הסבון לעתים קרובות. מדובר במוצא האחרון שלכם שאתם אמורים לפנות אליו רק כשמים רגילים ללא כל חומרי ניקוי לא מספקים את הסחורה. אם אתם מעדיפים להימנע משימוש בנוזל כלים תעשייתי, תוכלו להכין תכשיר ניקוי ביתי וטבעי. תערבבו מלח עם סודה לשתייה כדי ליצור משחת ניקוי יעילה שתעזור לכם לצחצח ולהבריק את רשת הברזל שלכם.

  1. אחרי שנפטרתם מכל הכתמים ומשקעי הלכלוך והשומן, תייבשו את רשת הצלייה בעזרת סמרטוט או מגבת נייר. לא מומלץ לייבש רשת מברזל באוויר הפתוח בגלל שחשיפה ממושכת ללחות יכולה לגרום להיווצרות חלודה, בין אם רשת הברזל שלכם מגיעה עם ציפוי או לא.
  2. ברגע שרשת הצלייה התייבשה לגמרי, תמרחו עליה שכבה דקה של שמן צמחי. שימון רשת הברזל מגן עליה מחלודה, מונע מהמזון להידבק ומעניק טעם משופר בשימוש הבא שלכם בגריל. תנגבו את הרשת עם נייר סופג כדי להסיר את משקעי השמן.
  3. תאחסנו את רשת הצלייה במקום יבש הרחק מלחות ורטיבות. עדיף לשמור עליה בתוך הבית. אם רשת הברזל נמצאת בחוץ, תקפידו לכסות אותה היטב.

אם עדיין לא קלטתם את זה, אז אני חייב להדגיש שרשתות צלייה מברזל בכלל אינן מתאימות לשטיפה במדיח כלים. תשכחו מזה.

איך לנקות מחבת גריל

אז נכון שלא מדובר במנגל אמיתי ולא תזכו לניחוח העישון ולטעם הפחמים הממכר, אבל מחבת גריל זה כלי בישול נוח ויעיל שצריך להיות בכל בית. רוב המחבתות מהסוג הזה מגיעות עם ציפוי מיוחד למניעת הידבקות של המזון. סוגי הציפויים הנפוצים ביותר הם אמייל פורצלן, טפלון וציפוי קרמי. כמובן שהציפוי לא ישרוד לנצח ועם הזמן הוא גם מאבד מהיעילות שלו. אבל קל מאוד לנקות את המחבתות האלה בעזרת מים עם כמה טיפות של נוזל כלים ודגמים מסוימים אפילו מתאמים לניקוי במדיח כלים. אז בואו נעבור על הצעדים הנדרשים לניקוי מחבת גריל:

  1. תקרצפו בעדינות את משטח המחבת עם ספוג ומים חמים. בדרך כלל, מחבתות גריל מגיעות עם ערכות ואביזרי ניקוי מיוחדים. אם המכשיר שלכם לא הגיע עם כלי ניקוי ייעודי, תוכלו לרכוש אותו באינטרנט או להשתמש ברשת קרצוף או שפכטל לניקוי גריל.

אם אתם מתמודדים עם כתמים עקשנים וקשים להסרה,ייתכן שתצטרכו להשתמש בחומרי ניקוי מיוחדים או מסירי שומן. אבל קחו בחשבון שמדובר בחומרים עוצמתיים ומרוכזים שחייבים למהול במים ולהשתמש בהם בזהירות ובמתינות כדי למנוע פגיעה בשכבת הציפוי של המחבת.

  1. תשטפו היטב את המחבת במים חמים כמה פעמים עד שתסירו את כל השאריות שנותרו.
  2. תייבשו את המחבת באוויר הפתוח או תנגבו אותה במגבת כלים. תאחסנו את מחבת הגריל במקום יבש.

איך לנקות גריל: סיכום ומסקנות

גבר עושה על האש עם המנגל שלו שיש עליו סוגים שונים של בשר

כולנו אוהבים לעשות על האש. מדובר בהזדמנות מושלמת לצאת לחיק הטבע, לבלות זמן איכות עם המשפחה וליהנות מפיקניק מפנק. אבל אחרי חגיגת הבשרים, מגיע החלק הפחות כיפי בכל הסיפור: ניקוי המנגל והגריל. לא מדובר בעבודה הכי נקייה ומהנה, אבל אם תעשו את זה בצורה נכונה, תראו שכל העסק הזה בכלל לא נורא. עם כל הטיפים השימושיים והעצות המועילות שקיבלתם במאמר הזה תוכלו לגרום לגריל שלכם להיראות כמו חדש במינימום זמן ומאמץ.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן