איך לבחור יועץ פנסיה: מדריך מקיף להבטחת העתיד הפנסיוני שלכם

החלק הכי חשוב בדאגה לעתיד שלנו הוא הפנסיה שלנו. זאת הדרך הכי טובה להבטיח הכנסה יציבה אחרי גיל פרישה. הפרישה תגיע עוד לפני שתשימו לב, ולפני שתגיעו לשם ותגידו "איך לא חסכתי?" כדאי שתוודאו מה אתם צריכים ואיך לעשות את זה בצורה הכי טובה שאפשר כדי לשמור על הכסף שלכם ועל העתיד שלכם בטוח. 

פגישה עם יועץ פנסיה מוסמך יכולה להפוך את התכנון הפיננסי והפנסיוני, להרבה יותר פשוט.

כשאתם יודעים שהחסכונות שלכם בטוחים ומנוהלים כמו שצריך, אתם יכולים לישון בשקט. האלטרנטיבה? הרבה בזבוז זמן, מתח וכסף.

אז גם אם אתם צריכים עזרה בלקבל הכוונה בנוגע לתכנון הפרישה ובין אם אתם צריכים עזרה רצינית יותר שכוללת בדיקה ואיחוד של פוליסות ביטוח ושמירה על הדרך שאתם חוסכים את הכסף שלכם בצורה המשתלמת ביותר, יועץ פנסיה יכול לעזור לכם לעשות את זה בצורה היעילה ביותר, המשתלמת ביותר והכי חשוב, הבטוחה ביותר.

הנושאים המרכזיים שצריך לקחת בחשבון בכל מה שקשור בפנסיה ובגיל פרישה, כוללים בין היתר:

  • החלטה על אסטרטגיות ההשקעה הפנסיוניות הטובות ביותר
  • זיהוי קרן הפנסיה המתאימה ביותר
  • מקסום החיסכון והחזרי פרישה בהתבסס על מצב ההכנסות
  • אסטרטגיה למינוף תשלומי המעסיקים לקרן הפנסיה

להיות מוכנים לפרישה אומר הבנה מעמיקה של כל הגורמים שקשורים לפנסיה לפני שנכנסים לתהליך המורכב של תכנון הפרישה. בשביל זה תצטרכו להבין איך לבחור קרן פנסיה שמתאימה בדיוק לדרישות ולצרכים שלכם.

וכאן אנחנו נכנסים לתמונה! במדריך הבא נבחן את אפשרויות הפנסיה שעומדות לרשותכם, ואיך תוכלו לעשות את הבחירה הכי טובה שנוגע לבחירת התוכנית הפנסיונית.

מוכנים? בואו נצא לדרך!

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

לפני שמתחילים לתכנן את הפנסיה

הגדרת היעדים שלכם לעתיד היא קריטית. הרעיון הוא לבחור אסטרטגיה שתאפשר לכם לחיות אחרי גיל הפרישה כמו שהייתם רוצים. זה חלק מהותי ממה שצריך להבין לפני שמתכננים לאן ממשיכים.

איפה אתם רואים אתם עצמכם בפנסיה?

אתם מתכננים לטייל בחו"ל? או שאולי אתם מתכננים להיות יותר בבית ולמצוא תחביבים כדי להעשיר את הזמן? יכול להיות שתרצו לעשות דברים שתמיד חלמתם לעשות ויכול להיות שתעדיפו את זה סולידי.

אם בוחנים את הדברים האלה מראש, אפשר לקבל החלטה הרבה יותר חכמה בנוגע לתכנון הפנסיה, בהתאם לסגנון חיים שבו תרצו לחיות בעתיד.

יועץ פנסיוני מקצועי יכול לעזור לכם להיות מודעים יותר למה שתוכלו להרשות לעצמכם אחרי גיל הפרישה בהתחשב בכל המרכיבים שאתם לא יכולים לחשוב עליהם בעצמכם. זאת העבודה שלו, אל תשכחו.

להרוויח יותר ולחסוך יותר אלה המטרות העיקריות של כולנו עד שנגיע לשלב הפרישה, יועץ פנסיה מוסמך יכול לדאוג שתישארו על המסלול הנכון ושהכסף שלכם לא ילך לאיבוד עד שתגיעו לרגע שבאמת תצטרכו אותו.

מה בדיוק לחפש?

שימו לב שיש כמה מקצועות הקשורים לתחום עבודתו של היועץ הפנסיוני אך יש הבדלים בין התפקידים השונים. יכול להיות שתתקלו בשמות נוספים שקשורים בערך לאותו נושא ויכולים לתת לכם מענה מדויק יותר:

  • סוכן פנסיוני
  • יועץ השקעות
  • יועץ פנסיוני
  • מתכנן פיננסי
  • ברוקר
  • יועץ משכנתאות

אם תבינו בדיוק מה אתם צריכים, תוכלו לבחור את הייעוץ המושלם בדיוק לצרכים שלכם, תחסכו זמן ותחסכו כסף. אם אתם רוצים לתכנן את הפרישה שלכם כמו שצריך, תבחרו יועץ שמתמחה בפנסיה, שיעזור לכם להחליט על היעדים הפיננסיים לטווח הארוך ויעזור לכם ליישם אותם בצורה הטובה ביותר.

יועץ פנסיוני בלתי תלוי או יעוץ פנסיוני אובייקטיבי

יועצי פנסיה מתחלקים לשתי קבוצות: תלויים ואובייקטיבים.

יועצי פנסיה תלויים/לא אובייקטיבים

יתנו לכם ייעוץ והכוונה בהתאם למוצרים או לחברות מסוימות שהם עובדים איתם, זאת אומרת שהם יכולים בסופו של דבר לכוון אתכם למקום שלא לגמרי מתאים לצרכים שלכם כי הם מעדיפים חברה או שירות מסוים שיוצא להם ממנו יותר. 

בשורה התחתונה, יועץ פנסיה 'תלוי' יכול להציע לך פתרונות רק ממגוון מוגבל של מוצרים או חברות ביטוח.

יועץ פנסיה אובייקטיבי 

מקבל את השכר שלו מהלקוחות שלו ולא מאף אחד אחר. זאת אומרת, הוא ימליץ לכם מבין המבחר של כל הסוגים, המוצרים והשירותים הפנסיונים בלי שום הגבלה ובלי שום תלות.

ככה תוכלו להיות בטוחים שהייעוץ שאתם מקבלים הוא הפתרון שמותאם בדיוק בשבילכם, בלי אותיות קטנות ובלי מטרות נסתרות.

בשורה התחתונה, ליועץ פנסיה אובייקטיבי יש את האפשרות לייעץ לכם בלי הגבלה של חברה או חברות, מוצר או מוצרים. 

בחירת יועץ פנסיוני

אז למה בעצם צריך יועץ פנסיוני? הרי, תוכלו לבחור את התוכנית שלכם או המסלול שלכם בלי להתייעץ עם אף אחד. אבל את האמת, לא כדאי. יעוץ פנסיוני איכותי יחסוך לכם זמן בלחפש את האפשרויות הכי טובות לפי כל מיני מספרים וחוקים שאין לכם מושג מה הם אומרים. 

אצל כל אחד המצב קצת שונה ויש התייחסות לכולם, השאלה היא איזה הכוונה אתם מקבלים וממי. מי שמבין בכל הדברים האלה זה יועץ פנסיוני, אין סיבה שתנסו להתמודד עם נושא שאנשים לומדים ועוברים מבחנים קפדניים כדי להיות מיומנים מספיק לדעת איך לעשות את זה נכון.

ייעוץ ממומחה בתחום הפנסיה יכול להבטיח שהפנסיה שלכם תעבוד בשבילכם יותר ממה שאתם עובדים בשביל הפנסיה.

איך יועץ פנסיה יכול לעזור לכם?

המטרה של יועץ פנסיה היא לעזור לכם להוציא את הכי טוב מהכסף שלכם, מהחסכונות שלכם ובסופו של דבר, מהפנסיה שלכם:

  • בניית תוכנית שמתאימה ליעדים שלכם
  • קבלת החלטות שיאפשרו למקסם את החיסכון מההכנסה
  • בחינת אפשרויות השקעה
  • ניצול הקלות במס ודרכים אחרות לחסוך
  • לעזור לכם להישאר על המסלול

טיפים בבחירת יועץ פנסיה

פנקס עם המילים טיפים מהירים עט משקפיים ומחשבון מונחים על סרטוטים שונים

תבנו מערכת יחסים

ייעוץ פנסיוני זה לא "סטוץ". מדובר על מערכת יחסים ארוכת טווח שמבוססת על אמון. זה הרבה יותר מעסקה חד פעמית.

הצרכים הפיננסיים שלכם יכולים להשתנות במהלך השנים, הרצונות והשאיפות, ההכנסות וההוצאות. תצטרכו לבחור יועץ פנסיוני אובייקטיבי ונטול אינטרסים שבאמת מתעניין במצב האישי ובמטרות האישיות שלכם. תחשבו על זה כמו מערכת יחסים, אתם רוצים לנהל קשר רציף עם הבן אדם הזה? אתם מרגישים בנוח? 

חשוב שתבינו שהשירות שאתם מקבלים הוא מותאם אישית. ההמלצות שתקבלו צריכות להיות שמתאימות בדיוק בשבילכם ולא יכולות להיות עצות כלליות שמתאימות לכולם.

ייעוץ פנסיוני נוגע באורח החיים שלכם, בשאיפות שלכם, בחישוב רמת הסיכון שאתם נמצאים בה והופך את כל הדברים האלה יחד לתוכנית שאפשר ליישם בפועל.

מומלץ לקבוע פגישה ראשונית פנים מול פנים כדי להרגיש את הכימיה שיש לכם עם מי שהולך לתת לכם ייעוץ מעכשיו והלאה.

אם לא תרגישו ש "זה-זה", תוכלו להמשיך לחפש כדי שהבחירה שבסופו של דבר תעשו תהיה בייעוץ איכותי שאתם מרגישים שבאמת דואג לשמור על האינטרסים שלכם בלי שום דבר מתחת לשטיח מול יועץ שאתם באמת מתחברים אליו.

תהליך ברור ושקוף

במהלך הייעוץ תהיו חייבים לקבל את כל התנאים העיקריים ולהבין מה רמת הסיכון בהשקעה, מה הולך לקרות עם הכסף שלכם, כמה תקבלו בפועל ואיך הכל הולך לעבוד.

רק בהתאם למה שתחליטו בנוגע למטרות האישיות שלכם ואחרי הבנה מעמיקה עם כל הדברים שהחיסכון הפנסיוני שלכם תלוי בהם, יועץ הפנסיה יוכל לבנות וליישם את התוכנית המדויקת ביותר בשבילכם. 

אז אם אתם מחפשים יותר מעצה חד פעמית, תוודאו שאתם מבינים את התהליך ושיש שקיפות מלאה ביניכם לבין מי שמייעץ לכם.

אל תישארו עם סימני שאלה ועם דברים שלא ברורים לכם. תהליך שקוף וברור זה תנאי הכרחי כדי להיות בטוחים שלא קורה שום דבר שאתם לא מודעים אליו.

תוכניות ושאיפות לגיל פרישה

התהליך צריך תמיד להתחיל עם התוכניות והשאיפות שלכם.

היועץ הפנסיוני שלכם צריך להתעניין באיזה גיל אתם מתכננים לפרוש ואיזה תוכניות אתם מתכננים לשלב הזה בחיים. בצורה הזאת הייעוץ יוכל להתמקד בסכום שתצטרכו להפריש כל חודש כדי לחיות בדיוק כמו שתכננתם כשתהיו בפנסיה.

העניין הוא לא רק לקבל מושג איזה סוג פנסיה תתאים לכם, אלא גם להבין כמה הציפיות שלכם מציאותיות. היועץ הפנסיוני שלכם אמור לקבל מושג כמה אתם רוצים לשלם ברמה החודשית ועד כמה זה משתלב עם התוכניות והשאיפות שלכם לגיל הפרישה.

ניהול סיכונים

יש מגוון רחב של תוכניות פנסיה, כל אחת עם מגוון הסיכונים שקשורים אליה.

היועץ הפנסיוני שלכם אמור להיות מסוגל להבין איזה סוג של סיכונים אתם מוכן לקחת ולוודא שאתם מבינים את הסיכונים האלה בצורה מספיק טובה.

אם אתם מחפשים תשואה טובה יותר, השקעות מסוכנות יותר = תשואה טובה יותר. יחד עם הכלל הזה מגיעים עוד לא מעט כללים ועקרונות ויחד עם היועץ הפנסיוני, תוכלו להבין מה הסיכונים, במה זה כרוך ואם כדאי לכם בכלל להיכנס לזה בהתאם למה שאתם מתכננים.

לא לכל ההשקעות יש את אותה רמת סיכון. בדרך כלל, יש קשר הפוך בין תשואות פוטנציאליות לרמת הסיכון שתיקחו. יועץ פנסיוני יכוון אתכם לאיזון אידיאלי בין התשואה לבין הסיכון.

אחרי שידעו מה רמת הסיכון שאתם רוצים לקחת ויוודאו שהבנתם מה זה אומר, הם יוכלו להחליט איפה ואיך להשקיע את הכסף שלכם.

ההשקעות משתנות עם הזמן, יכול להיות שהשקעה שנחשבת השקעה בסיכון נמוך היום תהפוך להשקעה בסיכון גבוה בעוד שנה או שנתיים. חשוב לאזן את תיק ההשקעות באופן קבוע כדי לדאוג להישאר מעודכנים.

אפשרויות פנסיה שונות

כמו שכבר אמרנו, שוק המוצרים הפנסיוניים הוא עצום. יש המון אפשרויות בחירה, ממסלולי הביטוח הפנסיוני שאתם מקבלים ממקום העבודה בתור שכירים ועד להפקדות עצמאיות לחיסכון בקרן פנסיה לעצמאים. 

כשאתם בוחנים את אפשרויות שונות, היועץ הפנסיוני שלכם צריך להסביר לכם את ההבדלים. מה ההבדלים שיכולים להיות?

  • מועד התשלום: מתשלומים חודשיים ועד שנתיים
  • שיעור התשואה: משיעורי תשואה קבועים לתשואות משתנות שקשורות למסלולי השקעה אחרים.
  • גישה לחסכונות: מגישה מוגבלת בגיל הפרישה ועד ליכולת להוציא סכום מסוים באופן חד פעמי.

להבין את הפנסיה שלכם

לפני שתתחייבו לתוכנית פנסיה ספציפית, היועץ הפנסיוני שלכם צריך לגעת בכל הנקודות שדיברנו עליהן ולהבטיח שאתם מבינים את כל מהות התוכנית.

מכמה אתם צריכים לשלם, כל כמה זמן תצטרכו לשלם, מה התשואה החודשית והשנתית שיקבל הכסף שלכם שנמצא בחיסכון ומה תהיה הגישה שלכם אליו ברגע שתצאו לפנסיה. תצטרכו לשאול את כל השאלות שיש לכם, לא משנה כמה שטותי זה נשמע לכם. אל תתביישו לשאול.

בשביל רוב האנשים, מהרגע שיוצאים לפנסיה תצטרכו את קרן הפנסיה שלכם למשך 10, 20 ואפילו 30 שנה (שתהיו בריאים). זה אומר שאתם הולכים להשקיע סכום גדול של כסף לאורך לא מעט שנים, כסף שאסור לכם שילך לאיבוד.

חוץ מזה שאסור שהכסף שהשקעתם לאורך שנים יאבד מהערך שלו, תצטרכו לדאוג שיהיה לכם מספיק כסף בחיסכון כדי שיספיק לכם לכל התקופה שתצטרכו אותו מהרגע הפרישה, גם ברמה החודשית וגם ברמה השנתית. 

באיזה מקרים כדאי להיעזר בשירותים של יועץ פנסיה? 

אפילו בשביל משקיעים מנוסים, פנסיה היא בדרך כלל ההשקעה הגדולה ביותר וכמעט בוודאות ההשקעה לטווח הארוך ביותר שהם אי פעם עשו. אז באיזה מקרים כדאי להיעזר ביועץ פנסיה?

  • אתם רוצים לצאת לפנסיה
  • אתם חסרי ניסיון בהשקעת סכומי כסף גדולים
  • אתם רוצים למקסם את התשואה של החיסכון שלכם
  • אתם רוצים להבין איך למשוך את הפנסיה ולא מיסים מיותרים
  • אתם מנסים להבין את רמת הסיכון בהשקעה ואיך לצמצם אותה
  • אתם מחפשים את הדרך הכי בטוחה לשמור על הכסף שלכם

רוב האנשים מקבלים ייעוץ בנוגע לפנסיה מחברים, משפחה וחברים לעבודה, זה נשמע טוב בעיקר כי זה בחינם, אבל תופתעו לגלות כמה מסוכן זה.

בדרך כלל העצות שתקבלו יהיו מבוססות על הניסיון והעבר שלהם, או על עצות שאנשים אחרים נתנו להם. גם אם העצה שהם קיבלו הייתה נכונה ועבדה בשבילם, זה לא אומר שהיא תהיה נכונה גם בשבילכם.

תזכרו שזאת השקעה חשובה שאמורה לתת לכם מענה בשלב בחיים שבו לא תוכלו להכניס כסף מעבודה. זה הכסף שישרת אתכם בעתיד כל חודש וכל שנה אחרי שתפרשו.

יועצי פנסיה יכולים גם לעזור לכם להבין כמה תוכלו להרשות לעצמכם לקחת מהפנסיה בלי לרוקן את הקופה בשלב מוקדם מידי. ההשקעה שלכם, הסיכונים שלכם והשאיפות שלכם הן ייחודיות ומתאימות רק לכם.

יועץ פנסיה ידע לכוון אתכם בדיוק לפי הצורך שלכם. אלה עצות מבן אדם שמוסמך לייעץ לכם. שעבר הכשרה, לימודים ומבחנים כדי להיות מסוגל לדעת לקחת בחשבון את הגורמים, אל תתפתו לקבל עצות בנושא הזה ממי שלא הוכשר והוסמך לזה.

הטיה קוגניטיבית – הסיכון הגדול ביותר עבור משקיעים עצמיים

אנחנו נוטים להגיב רגשית לכסף ורגישים מאוד בכל מה שקשור להחלטות שנוגעות להשקעות. ללא יועץ פנסיה שידריך אותנו, קל מאוד לקבל החלטות לא נכונות.

6 הטיות קוגניטיביות נפוצות שמשפיעות על משקיעים

בחורה עם משקפיים יושבת על כורסה מאחוריה קיר עם סירטוטים שונים

הטיות קוגניטיביות הן רק חלק מהסיכונים הגדולים ביותר עבור משקיעים עצמיים. כבני אדם אנחנו מתוכנתים עם אמונות, רגשות ומחשבות בתת מודע.

הדברים האלה מתגברים די בקלות על כל היגיון רציונלי ויש להם נטייה לתוצאות  שמראות הצלחה אולי רק בטווח הקצר. זאת הדרך המושלמת לקחת את הסיכון הכי גדול שיש.

הבעיה היא שהטיות קוגניטיביות הן בלתי נראות. המוח שלנו יודע לעשות עבודה מעולה בהצדקה של ההתנהגות או ההחלטות שקיבלנו בלי שנשים לב.

יועץ פנסיה מיומן מנוסה להיות פחות קשור רגשית להחלטות לגבי כסף ולהימנע מהתנהגויות שמונעות מהטיות קוגניטיביות ובוחר את הדרך ההגיונית באמת שמתאימה לכם.

1) הטיית אישור

אתם מחפשים מידע שתומך במה שאתם מאמינים ודוחים את האפשרויות ההפוכות. ודוחה כל דבר ההפוך.

2) הטיות עדכניות

אתם נוטים להעריך את המידע העדכני ביותר שזמין ולא שוקלים אותו בראייה ארוכת טווח

3) ביטחון עצמי מופרז

אתם נוטים לראות את עצמכם באור חיובי לא מציאותי ולהעריך את היכולת שלכם להשפיע על התוצאות הרבה יותר ממה שאתם באמת מסוגלים.

משקיעים עם ביטחון עצמי מוגזם מאמינים שיש להם יותר שליטה על ההשקעות שלהם ממה שיש להם באמת.

4) אפקט העדר

אתם רוצים להתאים ולהאמין שמשהו הוא רעיון טוב כי אחרים עושים את זה. משקיעים חסרי ניסיון נוטים למכור נמוך מדי ולקנות גבוה מדי – הם הולכים אחרי העדר ומפספסים רווחים.

5) כשל מהמר

אתם מאמינים שתוצאות עתידיות יכולים להשתנות בגלל אירועים שקרו בעבר, כשבמציאות הן נשארות ללא שינוי.

6) סלידה מהפסד

נטייה לא לאהוב להפסיד הרבה יותר ממה שאנחנו אוהבים לנצח. זה יכול לגרום לכם לעשות בחירות לא רציונליות על סמך הסלידה מאובדן.

סימני אזהרה שצריך לשים לב אליהם בכל מה שקשור לייעוץ פנסיוני

אם לא יצרתם קשר עם אף אחד בנוגע לייעוץ פנסיה ואתם מקבלים שיחה שמנסה למכור לכם ייעוץ פנסיוני – אל תמהרו לדבר איתם על הפנסיה שלכם. ייעוץ צריך לבוא מכם. 

דברים נוספים שצריך להיזהר מהם:

  • הבטחה לתשואות גבוהות
  • כל הצעה למשיכת הפנסיה לפני גיל 55
  • טקטיקות מכירה בלחץ גבוה

גישה למחקר וניתוח בתעשייה

ליועצים פנסיונים יש גישה למגוון רחב של מחקרים ונתונים מאשר לכל אחד שיחליט לעשות את זה בעצמו.

אל תסתמכו רק על אתרים ורשתות חברתיות כדי לקבל עצה בנוגע לפנסיה שלכם. גם כאן, אנחנו מייעצים לכם בצורה מפורשת לקבל עצות בנוגע לפנסיה שלכם רק מיועץ פנסיה מוסמך.

אתרי חדשות ורשתות חברתיות יראו לכם דברים שהם רוצים שימשכו אתכם, או את מה שלדעתם שווה מספיק בשביל לתפוס את העין של כמה שיותר אנשים.

החיסרון בזה, שזה יכול להציג לכם את דברים שיגרמו לכם לחשוב אחרת ממה שאתם צריכים בנוגע למצב הספציפי שלכם.

ליועצים, לעומת זאת, יש גישה לנתונים הגולמיים והם מסוגלים לקבל החלטות מושכלות בהתאם לנתונים האמיתיים. אל תשכחו שמעבר לניסיון האישי שלהם, יש להם קשרים עם מנתחי הנתונים ומנהלי הקרנות מחברות ההשקעות הגדולות ביותר בארץ ובעולם כדי לקבל תובנות ודוחות שוק קבועים כדי לתת לכם את המענה האידיאלי.

מה שעובד בשביל אחרים לא בהכרח נכון לכם.

יועצים פנסיונים מאומנים לאתגר את אפקט העדר ולהעריך כל הזדמנות השקעה תוך מחשבה על הלקוח ועל השאיפות שלו. זה לא משחק, ובטח שלא אחד פשוט.

לפעמים יש יותר מדרך אחת נכונה להגיע ליעד, גם אם אין לכם מושג שקיימות עוד אפשרויות. יועצים פנסיונים יכולים להציע פעולות חלופיות שאפילו לא דמיינתם שקיימות.

מה עוד צריך לדעת על יועץ פנסיה

כדי להיות יועץ פנסיה צריך לקבל רישיון לייעוץ פנסיוני. כדי לקבל את הרישיון חייבים לעבור בהצלחה גם בחינה של כל היסודות מטעם הממונה על שוק ההון ובחינה בייץ השקעות של הרשות לניירות ערך.

אחרי תקופת התמחות של 6 חודשים מאז שעברו את המבחנים, מקבלים את הרישיון לייעוץ פנסיוני. יועץ פנסיה מיומן בתחומי הביטוח, ניהול השקעות, דיני עבודה, ניהול סיכונים, מיסים, ביטוח ועוד.

בסופו של דבר, צריך לא מעט ידע וניסיון כדי לעבוד בתחום הזה, לצד המון השקעה והמון הבנה בנושאים המורכבים האלה שתלויים בעוד כל כך הרבה גורמים אחרים.

העובדה הזאת אמורה לגרום לכם להבין כמה חשוב הנושא הזה וכמה בלתי אפשרי זה לטפל בנושא הפנסיה שלכם לבד. זאת האחריות האישית שלכם לדאוג לעתיד שלכם בצורה הטובה ביותר, זאת הדרך לעשות את זה.

לא משנה אם הם יועצי פנסיה עצמאיים או יועצי פנסיה תלויים, תמיד תצטרכו לוודא שמציעים לכם מבני עמלות ברורים ושקופים לצד רמה גבוהה של מומחיות ומיומנות שמתאימה לשאיפות שלכם.

8 שאלות שכל יועץ פנסיה צריך לשאול אתכם

איש בחליפה ועניבה מחזיק עיגול עץ על שולחן עם עיגולים וסימני שאלה

מתי אתם מתכננים לצאת לפנסיה?

אם אתם עדיין עובדים, חשוב לקבוע מתי אתם חושבים שתצטרכו את הפנסיה שלכם ומהן התוכניות שלכם לפרישתה. הפנסיה אמורה להספיק לנוחות שלכם בעתיד, אבל אם יש לכם רעיונות אחרים או תכנונים אחרים יכול להיות שתצטרכו סגנון אחר של השקעה.

מה הציפיות שלכם?

אתם צריכים להבין כמה אתם רוצים להפריש לפנסיה שלכם ומה אתם מצפים לקבל ממנה בעתיד בהסתכלות מציאותית. יועץ פנסיה איכותי ישאל אתכם בנוגע לציפיות שלכם ויעזור לכם להבין כמה הן ברות-השגה.

מה יחס הסיכון שתרצו לקחת?

יועץ פנסיה צריך לדעת להעריך את היחס שלכם לסיכון, בשביל להמליץ לכם על המוצר הנכון, המסלול הנכון או הדרך הטובה ביותר להשקיע את הכסף שלכם בדיוק בדרך שאתם רוצים.

יכול להיות שתעדיפו השקעה עם סיכונים נמוכים ותשואה נמוכה וזה יספיק לכם ויכול להיות שתעדיפו השקעה קצת יותר מסוכנת בשביל לקבל תשואה גדולה יותר.

מה המצב הבריאותי הנוכחי שלכם?

בשביל לקבל ייעוץ הוגן חשוב להבין מה המצב הבריאותי שלכם, מה ההיסטוריה הרפואית שלכם ואיך יהיה נכון להתייחס לעתיד בצורה מציאותית מהבחינה הבריאותית.

זה אומר כמה כסף תצטרכו בסופו של דבר לטיפולים רפואיים שעלולים לבוא, כמה כסף נזיל יהיה לכם ואיך תוכלו להשתמש בכל מה שחסכתם בצורה שמתאימה למצב הבריאותי הנוכחי והצפוי, עד כמה שאפשר.

שקלתם את כל האפשרויות?

יש הרבה תוכניות פנסיוניות בשוק והרבה מסלולי השקעה לכל מטרה שרק תרצו. יועץ פנסיה צריך לתת לכם את כל האפשרויות שמתאימות לכם, לוודא שאתם מבינים כל אחת מהאפשרויות ויודעים בוודאות שבחנתם את כולן מכל הזוויות שצריך כדי לקבל את ההחלטה הנכונה.

אתם מבינים?

פנסיה זה דבר מבלבל. ייעוץ פנסיה איכותי דואג שתהיו באותו ראש בכל רגע נתון. יועץ טוב אמור לוודא שאתם מבינים במה מדובר.

תצטרכו לכוון לייעוץ עם סבלנות, אל תעמדו במצב שמישהו נותן לכם הרגשה לא נעימה ושאתם לא יכולים לשאול שוב אם אתם לא מבינים.

איך תרצו לגשת לחסכונות שלכם?

תוכניות פנסיה מסוימות מאפשרות משיכה של סכום גדול באופן חד פעמי (אחרי גיל פרישה) ותוכניות אחרות נצמדות לתשלום החודשי כמו ברזל. אתם צריכים שהכסף ישרת אתכם למטרות שלכם עם המגבלות שתבחרו בעצמכם.

אתם מרוצים מההחלטה הסופית?

אף אחד לא צריך להרגיש לחץ להשקיע בתוכנית פנסיה מסוימת, במיוחד לא אם אתם לא מאמינים בה. חפשו ייעוץ סבלני כדי לקבל בדיוק את מה שאתם רוצים, אחרי שאתם באמת מבינים מה זה אומר.

יועץ פנסיה: שאלות ותשובות

בחורה בחולצת פסים וגקט ירוק יד על הסנטר חושבת רקע ירוק

האם חייב יועץ פנסיוני כדי למשוך את הפנסיה?

בגדול, לא. אבל..

אם אתם רוצים למשוך חלק מהסכום שיש לכם בקופה של הפנסיה, או אפילו את כולה, תוכלו לעשות את זה די בקלות למרות שאתם תשלמו על זה לא מעט מס. בגלל זה, מומלץ בכל זאת להתייעץ במידה ואתם לא בטוחים איך לעשות ומה לעשות. חבל שתשלמו מיסים מיותרים ותיפלו בין הכיסאות. 

כמה עולה ייעוץ פנסיוני?

עלויות של יועץ פנסיה משתנות מאוד! כמה תשלמו עבור הייעוץ תלוי באיזה סוג יועץ תבחרו ואם אתם מחפשים ייעוץ נקודתי או ייעוץ שוטף שכולל ניהול השקעות וסיכונים.

למה צריך יועץ פנסיה?

שאלה טובה. יועצי פנסיה הם אנשי מקצוע מיומנים שנותנים לכם עזרה במה שנתפס בעיני רוב האנשים כמשהו מורכב עם המון משתנים והרבה אפשרויות להחלטות לא נכונות. יועץ פנסיה יעזור לכם לעשות סדר בכל הבלגן הזה ולדאוג לעתיד שלכם כמו שצריך.

כמה כסף צריך להשיג לפרישה?

שבו עם יועץ פנסיוני אובייקטיבי מקצועי שיעזור לכם לחשב את ההוצאות הצפויות שלכם אחרי הפרישה, לפי הגיל שבו תרצו לצאת לפנסיה.

לכל אחד יש את השאיפות שלו, המצב הבריאותי שלו, התוכניות שלו לעתיד, מה שאומר שכל אחד יצטרך סכום אחר לפרישה. מעבר לזה, לא משנה באיזה תוכנית או מסלול השקעה בחרתם, תצטרכו לוודא שהיא עדיין מתאימה לכם כל שנה או שנתיים, תלוי בגיל שלכם.

מה זה קצבה?

קצבה קבועה תאפשר לכם לחלק את חיסכון הפנסיה שלכם משלב הפרישה לסכום קבוע שתקבלו כל חודש. כמו משכורת. יועץ פנסיה יציע לכם כמה אפשרויות שההבדל ביניהן קשור בדרך כלל גם לקצבה החודשית שתקבלו בגיל הפרישה בהתאם למצב השוק הנוכחי והעתידי כדי לעזור לכם לקבל את ההחלטה הכי נכונה בשבילכם.

השורה התחתונה

גבר ואישה מבוגרים יושבים על ספסל מחייכים ומחובקים רקע של דשא ועצים

הסיבה שהרבה אנשים מוותרים על יועץ פנסיה היא העלות. רוב האנשים חושבים שזה מותרות ושאפשר להסתדר גם בלי יועץ פנסיה בשביל לתכנן את העתיד שלהם.

במקום לקבל עצות מהאנשים הלא נכונים, חפשו לכם יועץ פנסיוני מוסמך ומיומן כדי לוודא שגם אחרי הפרישה, כל העבודה הקשה שלכם לא הייתה לחינם. חבל לגלות מאוחר מידי שלא דאגתם לדבר הכי חשוב שצריך לדאוג לו עוד לפני שיצאתם לפנסיה.

אנחנו מקווים שהמדריך המקיף שלנו יעזור לכם גם לחסוך כסף וגם למצוא לכם את היועץ הפנסיוני שהכי תתחברו אליו ושידע לתת לכם מענה אובייקטיבי ויעיל מעכשיו ועד הפנסיה. בהצלחה!

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן