קורס תכנות: 14 קורסי תכנות מומלצים לשנת 2024

קצרים בזמן? הנה קורס התכנות הכי טוב לשנת 2024.

קודינג אקדמי – בהנהגתו של המרצה הכי מבוקש בתחום, ילמד אתכם מא' ועד ת' את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להפוך למתכנתים, ויעזור לכם למצוא עבודה. לחצו כאן כדי לקבל מידע נוסף על הקורס!

מקצוע התכנות הוא היהלום שבכתר של מקצועות ההייטק. ניתן להגיע למשכורות גבוהות מאוד בתוך זמן קצר יחסית. אולם, כדי להיכנס לתפקיד בהייטק צריך לדעת לתכנת ברמה גבוהה, ולכן חשוב לבחור נכון את המקום שיכשיר אותכם לרמה הגבוהה הנדרשת כיום בשוק.

כאן אנו מציגים את קורסי התכנות הטובים ביותר בישראל.

 יש לציין כי כבר שנים רבות שתואר אקדמי אינו נדרש בכדי להתקבל למרבית משרות התכנות בחברות הטובות ביותר אולם האופן שבו נבחנים מועמדים למשרות הינו בעומק היידע המעשי והמיומנות שלהם.

הנה 3 הקורסים המובחרים:

שורה תחתונה
יתרונות
חסרונות
במקום הראשון
לוגו של קורס תכנות מבית קודינג אקדמי
קודינג אקדמי
קורס התכנות הטוב ביותר
למידע נוסף
שורה תחתונה
קורס התכנות של קודינג אקדמי הוא קורס התכנות הטוב ביותר בישראל כיום. הקורס הזה הוא הבחירה הרשמית שלנו, בזכות השילוב האופטימלי בין מדדי האיכות הבאים- רמת ההדרכה הגבוהה ביותר מבין קורסי התכנות בישראל. ממדים של יחס אישי ושל מספר מתרגלים ביחס לתלמידי הקורס. אחוזי ההשמה וההשתלבות הגבוהים ביותר בחברות ההייטק בישראל. הדירוג הגבוה שניתן ל"קודינג אקדמי" מתבסס גם על העובדה שמוביל הקורס, ירון ביטון, בעבר מוביל תכנית הכשרת המתכנתים של ממר"ם בצה"ל, דורג כמרצה המוערך בישראל בתחום התכנות.
יתרונות
קורס התכנות הכי טוב בישראל ואחד הקורסים הכי טובים בעולם בתחום.
מועבר על ידי המרצה הכי מבוקש והכי מוערך בארץ – מי שהוביל את תכנית ההכשרה של ממר"ם!
אחוזי השמה ומציאת עבודה הכי גבוהים בארץ בסוף הקורס.
לומדים לתכנת בפועל ויוצאים עם תיק עבודות.
חסרונות
מאוד אינטנסיבי, מצריך השקעה ומתאים רק למי שבאמת רציניים לגבי העתיד שלהם בהייטק.
מכללה וותיקה
לוגו של האקר יו
האקריו
מכללה וותיקה
למידע נוסף
שורה תחתונה
מדובר באחת המכללות הכי וותיקות בארץ להכשרת מתכנתים. המכללה ממציעה מגוון מסלולי לימוד, יחד עם הטכנולוגיות הכי עדכניות שיש בתחום. המקום הכי טוב עבור מתחילים גמורים, וגם עבור מתקדמים שרוצים לקחת את היכולות שלהם לשלב הבא.
יתרונות
מעטפת לימוד נוחה וליווי מקצועי.
זמינות ומקצועיות ברמה הגבוהה ביותר.
קורס מקיף עם סילבוס מושקע.
מגוון קורסים בתחום התכנות והפיתוח.
חסרונות
אין סניפי לימודים בדרום.
בחירה מעניינת נוספת
לוגו גון ברייס
ג'ון ברייס
מוכרים בעולם
למידע נוסף
שורה תחתונה
הקורס המקצועי של מכללת ג'ון ברייס המוכרת יכין אתכם בצורה מקיפה ומקצועית להפוך למתכנתים שכל חברת הייטק תרצה לחטוף.
יתרונות
הקורס מבוסס על לימודי שפת ה-JAVA וכולל כמות תוכן ענקית.
קורס ברמה אקדמאית גבוהה במיוחד.
צוות מורים מקצועי ומוביל בתחום.
ניתן להתקדם מפיתוח תוכנה גם לתפקידים ניהוליים.
חסרונות
יקר.

עם זאת, קודם כל בואו ננסה להבין מה זה בכלל תכנות? המחשב אינו מבין את השפה האנושית ולכן הוא זקוק לשפה משלו שתסביר מה בדיוק אנחנו רוצים ממנו.

תכנות או קידוד הוא תהליך שבאמצעותו אנו מספקים למחשב אוסף של פקודות שהוא צריך לבצע. אוסף ההוראות האלה נקרא תוכנת מחשב, יישום, יישומון או אפליקציה הממלאת משימה מסוימת. תחשבו על זה בתור מתכון לקינוח האהוב עליכם שאתם מכינים מדי פעם.

תכנות מתאר את התהליך של פיתוח תוכנות מחשב שניתן להריץ ולהטמיע ללא שגיאות ותקלות. העבודה של מתכנת היא לבנות מוצרי תוכנה טכנולוגיים שונים כגון: אפליקציות, אתרי אינטרנט, תוכנות מתקדמות, מערכות הפעלה, משחקים ועוד.

קורס תכנות איכותי אונליין יכול לעזור לכם ללמוד לתכנת מאפס גם אם אין לכם ידע ורקע קודם בתחום או לשפר ולשדרג את כישורי התכנות הקיימים שלכם. האינטרנט מפוצץ במיליון קורסי תכנות בכל רמת קושי ומחיר שניתן להעלות על הדעת.

אם הלכתם לאיבוד במבחר העצום והמבלבל ואין לכם מושג איך לבחור את קורס התכנות המושלם עבורכם, הסקירה הזאת מיועדת בדיוק בשבילכם.

כדי שלא תבזבזו את הזמן היקר ותשרפו את הכסף שלכם על קורס חובבני וחסר תועלת, עשינו את כל העבודה הקשה במקומכם ובחרנו עבורכם את קורסי התכנות הטובים ביותר שיספקו את הסחורה וישאירו אתכם מרוצים.

בסקירה המובחרת שלנו תמצאו מגוון קורסי תכנות שונים בחינם או בתשלום שיתאימו לכל צורך ודרישה. הם מכסים מגוון רחב של שפות תכנות, היבטים ותחומים שונים, החל מיצירת אנימציות CSS,דרך עיצוב אתרי גלילה בסגנון Parallax ועד לפיתוח ממשק ידידותי למשתמש, כל אחד יוכל למצוא משהו שמדבר אליו.

המכנה המשותף לכל הקורסים המופיעים בדירוג שלנו זאת איכות ומקצועיות ללא פשרות. הם פותחו על ידי מומחים מנוסים בעלי רקורד מרשים וקבלות מוכחות בתחום ויספקו את כל הידע והכלים הנדרשים להצלחה במהירות וביעילות האפשרית.

אז בואו נצא לדרך ונכיר מקרוב את…

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

14 קורסי התכנות הכי טובים לשנת 2024

1

קודינג אקדמי

בהנחיית ירון ביטון
קורס התכנות הכי טוב בישראל
קודינג אקדמי על פי הדירוג שלנו הוא קורס התכנות הטוב ביותר בישראל. 
הקורס ילמד אתכם את כל מה שנדרש לדעת כדי להפוך למתכנתים בשנת 2024, בטכנולוגיות התכנות הכי עדכניות.
יתרונות
  • קורס התכנות הטוב ביותר בישראל ואחד המדורגים גבוה ביותר בתחומו בעולם.
  • אחוזי ההשמה ומציאת העבודה הגבוהים בארץ.
  • מועבר על ידי המרצה המדורג הכי גבוה בארץ, שהוביל את קורס התכנות של ממר"ם בצה"ל.
  • לימודי התכנות מתרחשים בבית תוכנה אמיתי.
חסרונות
  • אינטנסיבי מאוד, מיועד רק לאלו  שבאמת רוצים לבנות קריירה בתחום התכנות בהייטק.

קורס התכנות של קודינג אקדמי נחשב לקורס התכנות הטוב בישראל. הוא קיבל את התואר הזה בזכות ולא בחסד, מאחר שהוא מעביר את התלמידים תהליך טרנספורמטיבי מא' ועד ת' והופך אותם למתכנתים ברמה גבוהה יותר מכל קורס אחר. גם מתואר אקדמאי.

בנוסף, מדובר גם בקורס עם אחוזי ההשמה הגבוהים ביותר בארץ. הקורס מועבר על ידי ירון ביטון, שהוביל את קורס התכנות האגדי של ממר"ם בצה"ל מאז שנת 1996, והכשיר תחתיו אלפי מפתחי על, שכיום מובילים את תעשיית ההייטק הישראלית והעולמית.

הסילבוס של הקורס מקיף ובנוי היטב, והוא מכסה את כל הנושאים החשובים והטכנולוגיות העדכניות של עולם התכנות של 2024, כמו למשל: HTML, CSS, חשיבה אלגוריתמית, JavaScript, OOP, SASS, iQuery, MongoDB, GIT, AJAX, עבודה עם APIs, REST Server, Vue.js, Angular, React, אבטחת סייבר, רספונסיביות, ועוד נושאים רבים שנדרשים למתכנתים בעולם ההייטק כיום.

יתרון עצום נוסף שיש לקורס של קודינג אקדמי, הוא שהלמידה מתרחשת  בבית תוכנה. הקורס של קודינג אקדמי מועבר תחת חברת האם שלו – ״מיסטרביט״, שהוא בית תוכנה מוביל שמבצע פרויקטים ענקיים עבור חברות גדולות בארץ ובעולם.

בעוד במרבית המכללות והקורסים לתכנות בארץ התלמידים לומדים ממתכנתים ממוצעים שגם מרצים בזמנם הפנוי, בקודינג אקדמי מוביל הקורס הוא האיש שהוביל את קורס התכנות של צה״ל – קורס ממר״ם. שהכשיר אלפי מתכנתים לצבא, וגם לשוק ההייטק. 

כל מכללה אחרת, אתם לא תלמדו מהאיש שעומד מאחורי ממר"ם, אלא ממתכנתים ממוצעים שגם מרצים בזמן הפנוי שיש להם. בנוסף, ב(כמעט) כל מקום אחר אתם תבזבזו קרוב לשנה של לימודים שרובם יתמקד בתאוריה, ואתם לא תצאו משם עם יותר מדי ידע, או ניסיון בפועל.

אין טעם לבזבז שנה על לימודים במקום אחר, כשאתם יכולים ללמוד הרבה יותר תוך 3 חודשים אינטנסיביים בקודינג אקדמי, מהמרצים הכי טובים שיש בארץ, ובין הטובים שיש בעולם. תוך 3 חודשים מהיום, אתם יכולים להתחיל לעבוד בהייטק בעבודה הראשונה שלכם, להתחיל לבנות את הקריירה שלכם, ולהרוויח בשבוע את מה שבעבר הייתם מרוויחים בחודש!

בשורה התחתונה: קורס התכנות של קודינג אקדמי הוא קורס התכנות הטוב ביותר שיש כיום בישראל. אם המטרה שלכם היא ללמוד לתכנת מהמרצים והמדריכים הטובים ביותר, ותוך 3 חודשים להיות עם מקצוע ועבודה ביד, זהו המקום הטוב ביותר שאנו יכולים להמליץ לכם ללמוד בו. נכון להיום, שום קורס של מכללה אחרת אינו מתקרב לרמה הלימודית של קודינג אקדמי, והאמת היא שהמון תלמידים מגיעים לקודינג אקדמי אחרי שהם נכוו וסתם זרקו כסף לפח במקומות אחרים.

2

HackerU

האקריו
וותיקים בתחום
מכללת האקר יו מציעה מסלול לימודים ברמה גבוהה, צוות מיומן והתייחסות גם לפרטים הכי קטנים במסלול הלימודים לתכנות.
יתרונות
  • וותק של 20 שנה
  • מסלול לימוד מקיף
  • כוללים 4 מרכזי הדרכה בישראל
  • צוות מורים מקצועי ובעל ניסיון
  • שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות מובילות בעולם
חסרונות
  • אינטנסיבי ודורש השקעה
  • יקר

בטח כבר שמעתם שעולם הייטק נמצא במחסור עובדים רציני במיוחד, אפילו נתנו לזה כבר את השם המפוצץ "משבר". אז אם אתם מתעניינים בעולם הייטק ולימודי התוכנה, אני חייב להמליץ לכם לבדוק את מסלולי הלימודים של האקר יו.

אחד היתרונות המרכזים שמעניק להם את המקום הראשון הוא, שברובו המוחלט של הקורסים אין צורך בידע מוקדם! מעבר לכך- אין צורך במבחן פסיכומטרי ואין צורך בתעודת בגרות או 12 שנות לימוד.

גם שיתוף הפעולה של האקר יו עם אוניברסיטאות ומוסדות לימוד מכל העולם משכו את העניין שלי. זה בעיני מעיד על ההתרחבות המטורפת שלה ועל ההצלחה שכבר חוצה את הים התיכון ועוברת לאירופה וארה"ב.

מסלול התכנות שלהם מציע התמחות ב-Full Stack Development With Microsoft .NET & ReactJS. הלימודים מתמקדים בכתיבת קוד גם לצד הלקוח וגם לצד השרת (ואם אין לכם מושג מה זה אומר, הכול בסדר- תלמדו הכול בקורס).

קחו בחשבון: קורס בתכנות הוא לא קורס הייטק זריז וקטן, תצטרכו להשקיע מעצמכם אם אתם באמת רוצים להיכנס לתחום הזה. הקורס האקדמי של האקר יו כולל 530 שעות לימוד אקדמיות עם שיעורים, תרגולים ופרויקטים.

בסוף המסלול תופנו למחלקת ההשמה של המכללה והיא כבר תדאג לעזור לכם למצוא את העבודה המושלמת בשבילכם. מה שנקרה בעברית – הכל כלול!

3

John Bryce

דחיפה להצלחה
מקצועי ואיכותי
מכללת ג'ון ברייס, מונה מספר סניפים בארץ והיא אחת המכללות המוכרות והמבוקשות ביותר בתחום ההייטק.
יתרונות
  • יש להם 3 סניפים בארץ
  • צוות מורים מקצועי ומנוסה
  • קורס מקיף שלא מדלג על שום פרט
  • פגישת ייעוץ לימודים אישית- ללא עלות
  • מוכר לפיקדון חיילים משוחררים
  • מלגה אטרקטיבית למתאימים
  • השתתפות בשיעור צפייה
חסרונות
  • אין קורס באינטרנט

חברת ג'ון ברייס הדרכה, היא אחת מהזרועות של החברה העולמית הענקית מטריקס, ואני די בטוח ששמעתם עליה.

היא אחת החברות המובילות בישראל ומהמובילות באירופה בתחום הדרכת המחשוב וטכנולוגיית המידע ובתחום הדרכת מיומנות הניהול, השירות והמכירות. יש להם 3 מרכזי הדרכה בישראל ומרכזים נוספים באירופה.

מסלול הלימודים שלהם לתכנות הוא מסלול אינטנסיבי במיוחד שכולל 760 שעות אקדמיות אז קחו את זה בחשבון, כי לחפף לא תוכלו, אבל מה שבטוח תצאו עם כל הכלים הכי מקצועיים כדי להיות מתכנתים מעולים בשפת ה-JAVA.

השפה משמשת כיום מיליוני מתכנתים בארץ וברחבי העולם לבניית אפליקציות. בין היתר תלמדו על עולם ה-Open Source (הקוד הפתוח) שמפותח מאוד בקרב קהילת ה-Java וניתן למצוא מגוון אינסופי של פתרונות וכלים המבוססים על קוד פתוח. וגם על טכנולוגיית Spring, שמתבססת כולה על טהרת הקוד הפתוח.

4

SV COLLEGE

הכשרות מעולות
למתחילים ומנוסים
מכללה מעולה שמכשירה את המתכנתים של העתיד ברמה מקצועית וגבוהה.
יתרונות
  • חווית למידה כיפית וקלילה
  • מגוון עצום של קורסים לכל טעם, צורך והעדפה
  • תכנים איכותיים במיוחד
  • מספק נקודת זינוק מצוינת לקריירה בתחום
  • קורסים אינטרקטיביים ברמה גבוהה
חסרונות
  • לא כל הקורסים זמינים באונליין

הקורס של SV קולג' בנוי בצורה חכמה ומחולק ל-3 חלקים ברורים שיזרו לכם ללמוד בצורה מסודרת והגיונית את כל נושא התכנות.

חלק ראשון: בניית אתר בצד הלקוח בעזרת השפות HTML 5 + CSS3. בחלק זה שמים דגש על בנייה נכונה וגנרית של שלד האתר ובלמידת בניית המנוע של האתר באמצעות שפת התכנות הפופולרית JavaScript ES6.

חלק שני: בניית שרתים באמצעות Node.JS+ Express. איך עובד שרת, כיצד הוא יכול להתחבר לאתר ולשלוח אליו נתונים, הצפנת מידע SSL ובניית מאגרי מידע (DB) עם MongoDB ו MySQL.

חלק שלישי: התמקדות בפלטפורמה הפופולרית ביותר לפיתוח אתרים ואפליקציות React. ושילוב בפרויקטים עם ממשק לניהול מצבים Redux. יצירת חווית משתמש אינטראקטיבית,חשיבה מחוץ לקופסה ויצירת אתרים נגישים, פונקציונליים וחוויתיים. במהלך הקורס תיצרו פרויקטים משלכם, ותתנסו בעבודה מקצועית.

5

Pluralsight

פלטפורמה מקוונת ברמה גבוהה
מסלול מותאם אישית
האמת? שאתם יכולים פשוט לקרוא רק את הסקירה של החברה הזאת, וזהו. היא באמת עד כדי כך טובה. אם היו מרשים לי, הייתי משקיע את כל הדירוג הזה רק כדי לפאר את Pluralsight המדהימים.

מכל פלטפורמות הקורסים המקוונים שניסינו, אין ספק ש-Pluralsight היא האטרקטיבית והמזמינה ביותר. מעבר לעיצוב המושקע והיפה לעין, גם התכנים המעולים מבטיחים חווית למידה איכותית ויעילה.

תוכלו לבחור מסלול למידה רחב שמשלב בין כמה קורסים ולוקח אתכם יד ביד לעבר היעד הרצוי או להתמקד בקורס מסוים שמדבר אליכם.

תשכחו מהרצאות יבשות ומשמימות של פרופסורים רציניים וחמורי סבר, מרצה הקורס Bill Nye מסביר את החומר בשפה פשוטה ובגובה העיניים בלי להכביד עליכם יותר מדי. הוא מצליח להסביר את המושגים הטכניים המורכבים ביותר בצורה ברורה, קולחת ומלאת הומור.

לאחר הצפייה בסרטוני ההדרכה, תוכלו לתרגל וליישם את כל הטכניקות שלמדתם בעזרת משימות מיוחדות. אם שכחתם משהו-תמיד תוכלו לצפות מחדש בסרטון. אם באמת נתקעתם במטלה מסוימת ואין לכם שמץ של מושג איך להמשיך הלאה-תוכלו "לקנות" תשובות ורמזים בעזרת הנקודות שהרווחתם בקורסים אחרים.

בין אם אתם מבינים דבר או שניים בתכנות ורק רוצים להרחיב את ארגז הכלים שלכם וללמוד דברים חדשים או לבנות מאפס צוות מתכנתים מיומן משלכם, השירות הזה מיועד בול בשבילכם.

מדובר בתענוג די יקר שיעלה לכם 29 דולר בחודש או 299 דולר בשנה, אבל אין ספק שמדובר בהשקעה חכמה שתחזיר את עצמה בקלות.

מעבר לספרייה ענקית של קורסים המוקדשים לשפות תכנות שונות, ישנם גם קורסים ממוקדים המתעמקים בתחומים ספציפיים כמו פיתוח משחקים או ניהול מסדי נתונים ומערכות מידע.

כל קורס מגיע עם סרטוני הסבר, משימות תרגול, ומשאבי עזר מובילים, כך שתוכלו לתפוס את החומר הנלמד במינימום זמן ומאמץ. תוכלו אפילו לדעת עד כמה אתם מצטיינים ושולטים היטב בנושא מסוים בהשוואה לתלמידים אחרים. בנוסף, תוכלו ליהנות משיעורים אינטרקטיביים שיעזרו לכם ללמוד קונספטים חדשים בשפת תכנות מסוימת.

6

HarvardX CS50

מבוא למדעי המחשב
לומדים בהרווארד
קורס של אחת האוניברסיטאות הטובות בעולם: לא רק שתלמדו לכתוב קוד, תלמדו את העקרונות והיסודות של התחום המרתק הזה.
יתרונות
  • מבוא מעמיק ומקיף לתכנות
  • זהה לקורס האקדמי של אוניברסיטת הרווארד היוקרתית
  • אינו עולה שקל
חסרונות
  • קורס מקוון בלבד ללא תרגול פרונטלי

אם אתם רוצים ללמוד תכנות מא’ ועד ת’ בלי לפשוט את הרגל, הקורס המעולה הזה יסגור לכם את הפינה בצורה מושלמת.

מדובר בהזדמנות חד פעמית להשתתף בקורס תכנות איכותי של אחת מהאוניברסיטאות הטובות בעולם בלי לצאת מהבית. והחדשות הטובות ביותר שהקורס המבוקש הזה לגמרי בחינם, אלא אם כן תרצו לקבל תעודת סיום רשמית (במקרה כזה תצטרכו להוציא מהכיס 200 דולר).

מעבר להרצאות המצולמות שתוכלו לצפות בהן בזמן ובקצב שלכם, עומדים לרשותכם גם סרטוני וידאו נוספים המסבירים בהרחבה ולעומק נושאים מסוימים, כמו גם משימות תרגול בסוף כל יחידת לימוד שיעזרו לכם לבדוק את רמת ההתקדמות וההבנה שלכם.

תוכלו לבדוק את תקינות קטעי הקוד שכתבתם באופן עצמאי ולוודא שהם ללא רבב בעזרת סביבת פיתוח משולבת (IDE) המבוססת על ענן ומוטמעת בתוך הקורס. אם נתקלתם בבעיה שאתם מתקשים לפתור בכוחות עצמכם, תמיד תוכלו למצוא ייעוץ והכוונה בקהילת הקורס.

הנושאים בקורס מסודרים בדרגת קושי עולה ולמרות שהתרגילים הופכים למורכבים ומאתגרים יותר עם הזמן, אף פעם לא תרגישו שמצפים מכם לפתור בעיה שנמצאת מעבר ליכולות שלכם לגמרי לבד. מה שמבדיל את קורס התכנות הזה מכל השאר זה שהוא לא רק מלמד אתכם איך לכתוב קוד, אלא הולך צעד אחד מעבר ומסביר את העקרונות והיסודות של התחום המרתק הזה.

7

Coursera

קורסי תכנות ברמה אקדמית
מגוון רחב של קורסים
קורסים שפותחו על ידי מכללות, אוניברסיטאות ותאגידים מובילים בכל רחבי העולם. תוכלו לבחור בין קורסים למתחילים לבין לקורסים מאתגרים יותר.
יתרונות
  • חומרי ותכני הקורסים מתבססים על תוכנית הלימודים של אוניברסיטאות נחשבות ברחבי העולם
  • מבחר עצום של קורסים חינמיים ברמה גבוהה
  • מגוון רחב של נושאים ותחומים שונים
חסרונות
  • תקופת הניסיון ללא עלות מוגבלת לזמן קצר

פלטפורמת הלימודים המקוונים הפופולרית Coursera הוקמה על ידי מרצים מאוניברסיטת סטנפורד והיא מציעה מגוון רחב של קורסים, תוכניות הכשרה ולימודי תעודה אונליין שפותחו על ידי מכללות, אוניברסיטאות ותאגידים מובילים בכל רחבי העולם.

ככה שאם אתם מחפשים קורס תכנות ברמה אקדמית, זה המקום המושלם עבורכם.

עומדים לרשותכם כמה קורסי תכנות ללא כל עלות, למרות שתעודת גמר רשמית בדרך כלל כרוכה בתשלום.

תוכלו לבחור בין קורסים למתחילים כמו יסודות עיצוב ובניית אתרים של אוניברסיטת מישיגן לקורסים מאתגרים יותר למתקדמים כמו קורס בינה מלאכותית ולמידה עמוקה של חברת IBM.

8

Codecademy

לתכנת את העתיד שלכם
קורסים לכל הרמות
טעימה ממגוון עצום של נושאים שונים. פלטפורמת קורסי תכנות חינמית המצטיינת בממשק נוח, פשוט וידידותי לשימוש.
יתרונות
  • ממשק למידה אינטרקטיבי
  • קורסים לכל הרמות
  • אפליקציית מובייל
  • נוח לניווט ולהתמצאות
  • אתגרים כיפיים שלא יתנו לכם להשתעמם
  • חלק מהקורסים זמינים בחינם
חסרונות
  • קורס דיגיטלי בלבד
  • השימוש באפשרויות ובכלים המתקדמים מותנה בפתיחת חשבון משתמש

מדובר בפלטפורמת קורסי תכנות חינמית המצטיינת בממשק נוח, פשוט וידידותי לשימוש.

תוכלו להגדיר יעדים אישיים בהתאם לצרכים ולהעדפות שלכם ולהתמקד בנושאים ובתחומים שאתם רוצים ללמוד.

החל מפעילויות שימושיות ומועילות כמו בניית אתר פורטפוליו להדגמת הכישורים והיכולות שלכם ועד למשימות משעשעות ומגניבות להעברת הזמן כמו יצירת אנימציה עם השם שלכם או עיצוב רקע חללי בעזרת CSS.

ניתן להשתדרג לגרסת ה-Pro בתשלום המעניקה גישה בלעדית למגוון בונוסים והטבות כמו שאלונים, פרוייקטים ומסלולי למידה בהתאמה אישית.

אם אין לכם מושג בתכנות ואתם רוצים ללמוד את התחום מ-0, Codecademy מתאימה לכם כמו כפפה ליד.

היא מציעה טעימה ממגוון עצום של נושאים שונים. החל מ-HTML ועד ל-C#, כל אחד ימצא את מה שהוא מחפש בפלטפורמה הנוחה הזאת. כל קורס שאינו דורש מנוי בתשלום זמין לגמרי בחינם. אם תפתחו את הכיס ותשלמו על גרסת Pro, תוכלו להתמקצע בתחום מסוים וללמוד את כל הכישורים והמיומנויות שהוא דורש.

היתרון העיקרי במגוון האדיר של קורסים חינמיים למתחילים זאת היכולת להתרשם מכמה שפות תכנות שונות כדי להבין באיזה כיוון אתם רוצים להתקדם ומהו התחום הנכון והמתאים ביותר עבורכם.

חייבים להזכיר גם את אפליקציית המובייל המעולה שתאפשר לכם לתרגל את הכישורים החדשים שרכשתם גם כשאתם נמצאים בדרכים ומחוץ לבית.

9

Hour of Code

Khan Academy
מעולה למתחילים
בחירה מצוינת עבור אנשים ללא ידע וניסיון קודם בתכנות. כל קורס מחולק ליחידות לימוד קצרות המסודרות בצורה עקבית ושיטתית.
יתרונות
  • מסביר ביעילות כמה נושאים מורכבים ומתקדמים יותר
  • זמין ללא כל עלות
חסרונות
  • רוב הקורסים עוסקים בשפות התכנות הבסיסיות Javascript ו-HTML בלבד

Khan Academy זה ארגון ללא מטרות רווח שחרט על דגלו לשפר את רמת החינוך וההשכלה בכל רחבי העולם באמצעות לימודים מקוונים.

הפלטפורמה הזאת כוללת גם כמה קורסי תכנות שימושיים. הם מתמקדים בעיקר בשפות התכנות HTML או Javascript, ולמרות שחלק מהם נוגעים בנושאים מסובכים יותר כמו אלגוריתמים שונים, מדובר בבחירה מצוינת עבור אנשים ללא ידע וניסיון קודם בתכנות.

כל קורס מחולק ליחידות לימוד קצרות המסודרות בצורה עקבית ושיטתית ונבנות בהדרגה אחת על השנייה.

כל יחידת לימוד מסתיימת במטלה סופית שנועדה לבחון את רמת הידע וההבנה שלכם. הלמידה בקורס כוללת המון תרגול מעשי ומתבססת על פרוייקטים ומקרי בוחן מהעולם האמיתי, מה שיעמיק את השליטה שלכם בכלים שלמדתם.

כל הקורסים זמינים לגמרי בחינם ומגיעים עם קהילת משתמשים חמה ותומכת שתשמח לסייע לכם בכל עת. תוכלו לקבל מענה לשאלה שמציקה לכם או משוב בנוגע לקוד שרשמתם.

10

freeCodeCamp

יותר מ-6,000 תוכניות הדרכה שונות
בחירה טובה נוספת
הקורס באורך 300 שעות מגיע עם סדרת תרגולים ובחנים שיכינו אתכם היטב לראיון העבודה הבא שלכם.
יתרונות
  • קורסים חינמיים
  • תוכנית הכשרה המספקת תעודה לכל בוגר
  • תוכלו לקבל את כל הידע והכלים כדי להשתלב בהצלחה בתחום
חסרונות
  • קל ללכת לאיבוד בין מגוון האפשרויות השונות

מחפשים קורס תכנות מעשי שיעזור לכם למצוא עבודה טובה בתחום במהירות הבזק? נמאס לכם לשלם הון תועפות על קורסים שאינם עומדים בציפיות שלכם ולא מספקים שום תועלת ממשית? פלטפורמת הלמידה הזאת היא בדיוק מה שאתם צריכים.

היא מכילה יותר מ-6,000 תוכניות הדרכה שונות ויכולה להתגאות בלמעלה מ-40 אלף בוגרים שנהנים מקריירה משגשגת בחברות הייטק מובילות כמו גוגל ומיקרוסופט.

הלמידה מתבססת על עורך קוד מובנה שמאפשר לשמור את כל קטעי הקוד שלכם ולהמשיך מאוחר יותר מהמקום שהפסקתם. הקורס הזה מתמקד בתכל’ס וניגש ישר ולעניין לנושאים החשובים ביותר כמו עיצוב אתר רספונסיבי, אלגוריתמים ומבני נתונים בשפת JavaScript, ספריות "צד-לקוח" (פרונט אנד), הדמיית נתונים, ממשק תכנות יישומים (API) ופיתוח בשיטת Microservices.

הקורס באורך 300 שעות מגיע עם סדרת תרגולים ובחנים שיכינו אתכם היטב לראיון העבודה שלכם ויעזרו לכם לעבור אותו בהצלחה.

11

קורס מבוא למדעי המחשב ותכנות בשפת פייתון של MIT בפלטפורמת edX

קורס מקיף ומעמיק
אוניברסיטת MIT
להבין לעומק את כל מה שעומד מאחורי התחום המרתק הזה, וללמוד מאחת האוניברסיטאות הטובות בעולם.
יתרונות
  • קורס מקיף ומעמיק של האוניברסיטה הטובה בעולם
  • קהילת משתמשים גדולה ופעילה
חסרונות
  • קורס תובעני שדורש המון זמן והתמדה

למרות שבאתר הרשמי של אוניברסיטת MIT תמצאו כמה קורסי תכנות בחינם, כדאי לשים לב לקורס החדש הזה שהיא העלתה לפלטפורמת הקורסים המקוונים edX..

התכנים ורמת הקושי של הקורס זהים לקורס האקדמי הרגיל של MIT, ככה שלא מדובר בטיול בפארק. אבל זה ממש לא אומר שאתם חייבים להיות גאוני מחשבים כדי ללמוד את הקורס. כל עוד תהיו מוכנים לעבוד קשה ולהשקיע את הזמן והמאמץ הנדרש, תוכלו לסיים אותו בהצלחה גם ללא רקע והיכרות קודמת עם התחום.

מעבר לצ’אט עם התלמידים האחרים בקורס, תוכלו לשאול שאלות גם את צוות המדריכים העומד מאחוריו. כמובן שאל תצפו מהם להסגיר לכם את התשובה המלאה ולעשות את כל העבודה במקומכם, אבל הם ידחפו אתכם לכיוון הנכון ויבהירו כל מושג שלא הבנתם.

אם אתם רוצים ללמוד תכנות מהטובים ביותר ולהבין לעומק את מה שעומד מאחורי התחום המרתק הזה, תלכו בלי לחשוב פעמיים על הקורס המצוין הזה.

12

קורסי תכנות ב-Shaw Academy

קורסים למתחילים
למתחילים
מכסה מגוון רחב של נושאים ותחומים שונים, כולל 4 שבועות התנסות בחינם להתרשמות עד שתגיעו להחלטה אם הקורס הזה בשבילכם.
יתרונות
  • מושלם כדי לקבל רקע וידע מקיפים בתחום
  • חותמת האיכות של אוניברסיטת Austin Peay
  • זול
חסרונות
  • לא מדובר בפלטפורמה ייעודית לתכנות

הפלטפורמה הזאת מציעה קורסים מקוונים במגוון נושאים שונים, כולל פיתוח ועיצוב אתרים. רוב הקורסים מיועדים למתחילים והם פותחו על ידי מדריכים מוסמכים מאוניברסיטת Austin Peay.

בין השאר תלמדו כיצד ליצור את האפליקציה הראשונה שלכם, כמו גם לבנות אתר באמצעות שפות התכנות HTML, CSS ו-JavaScript. תוכלו ליהנות מ-4 שבועות התנסות בחינם שיאפשרו לכם להתרשם ממה שמציע הקורס ולהחליט האם הוא באמת מתאים עבורכם לפני שתתחייבו לשלם עליו. ניתן לבחור בין כמה תוכניות תמחור שונות.

Shaw Academy מציעה קורסי תכנות נוספים כמו תכנות בשפת פייתון (Python), עיצוב אתרים ותכנות לילדים.

13

קורס תכנות בפלטפורמת הלמידה LinkedIn Learning

מגוון עצום של קורסים
המון קורסים מכל הסוגים
מעל ומעבר למה שנדרש למתכנת מתחיל שעושה את הצעדים הראשונים שלו בתחום. כל אחד ימצא קורס שיקלע לצרכים ולתחומי העניין שלו.
יתרונות
  • מגוון עצום של קורסים שימושיים
  • אינספור שפות תכנות שונות שתוכלו ללמוד ולהכיר לעומק
חסרונות
  • אין מי שמנחה אתכם איזה קורסים כדאי לקחת ובאיזה סדר

מערכת הלמידה LinkedIn Learning (Lynda.com לשעבר) גדושה במגוון עצום של קורסים בתכנות ונושאים אחרים. למרות שהפלטפורמה הזאת פחות נוחה לניווט ולהתמצאות מאתרי למידה מקוונים אחרים, היא מפצה על כך בזכות מבחר הקורסים העצום.

היא מספקת מעל ומעבר למה שנדרש למתכנת מתחיל שעושה את הצעדים הראשונים שלו בתחום ואפילו מספקת כמה אפשרויות טובות למתכנתים מנוסים יותר. תוכלו לצלול לעומק וללמוד שפות שונות, להבין את המאפיינים הייחודיים ונקודות החוזק שלהן ולהבין לאילו משימות ומטלות הן מתאימות במיוחד.

כשנתקלים בפעם הראשונה במבחר הענק, קשה להבין מי נגד מי ומאיפה כדאי להתחיל, אבל תוכלו להשתמש בשורת החיפוש של המערכת כדי למצוא את שפת התכנות שמעניינת אתכם או קורס למתחילים שעובר על כל הבסיס והיסודות. לא משנה באיזו שפה אתם רוצים להתמקד או איזה תחום ונושא מעניין אתכם, כל אחד ימצא קורס שיקלע לצרכים ולתחומי העניין שלו.

14

קורסי תכנות ב-Udemy

מחיר שווה לכל כיס
מגוון רחב של קורסים
לא פחות מ-100 אלף קורסים שונים בכל נושא שאפשר להעלות על הדעת.
יתרונות
  • כמות עצומה של קורסים ומדריכים שונים
  • כל קורס מגיע עם ביקורות וחוות דעת מפורטות שתוכלו לעבור עליהן לפני שתתחייבו לשלם עליו
  • מגוון רחב של נושאים שונים
  • חלק מהקורסים בחינם
חסרונות
  • הפלטפורמה אינה מתמקדת בתכנות בלבד
  • חלק מהקורסים די יקרים (במיוחד כשמדובר בתכנות)

Udemy היא אחת מפלטפורמות הלימודים המקוונים הגדולות והמובילות בעולם. היא מכילה אלפי קורסים המוקדשים לתכנות ובניית אתרים. בעוד שחלק מהקורסים זמינים ללא כל עלות, אחרים יעלו לכם מאות דולרים.

תוכלו למצוא כל תחום והיבט בתכנות שמעניין אתכם. אבל שפע הקורסים הרחב יכול להפוך גם לחיסרון. קל מאוד ללכת לאיבוד בין כל האפשרויות ובחירת קורס טוב ומועיל יכול להפוך לכאב ראש רציני.

בכל הנוגע למגוון הקורסים המקוונים הזמינים, אי אפשר להתעלות על שירות Udemy שעוקף בסיבוב את שאר המתחרים. עומדים לרשותכם לא פחות מ-100 אלף קורסים שונים בכל נושא שאפשר להעלות על הדעת. חלק גדול מהם מוקדשים לתכנות.

בשונה מפלטפורמות אחרות שהזכרנו בסקירה הזאת, השימוש בשירות Udemy אינו מתבסס על מנוי, אלא תצטרכו לשלם בנפרד על כל קורס שתבחרו. זה אומר שבמקום לעשות מנוי אחד למיליון קורסים שונים שחלקם הגדול בכלל לא מעניין אתכם, תוכלו להתמקד בתחום הרלוונטי והחשוב עבורכם שאתם רוצים להתמחות ולהתמקד בו.

מרצים מכל העולם מעלים את הקורסים שלהם לפלטפורמת Udemy ותוכלו להתרשם עד כמה הם מקצועיים ואמינים בעזרת הדירוג שהם מקבלים. תזכרו שלכל מרצה יש סגנון הוראה משלו וחשוב לבחור בקורס שיעבוד בצורה הטובה ביותר בשבילכם.

איך לבחור את קורס התכנות הנכון והמתאים עבורכם?

תמונה של ידיים של גבר עובד על מחשב נייד

אין ספק שתכנות הפך למקצוע פופולרי ומבוקש בשלושת העשורים האחרונים. אנו מבלים שעות רבות ביום מול מסכי המחשב והסמארטפון כשאנחנו עובדים, לומדים, מחפשים מידע או סתם מעבירים את הזמן ונהנים. לכן הדרישה למתכנתים מיומנים נוסקת ושוברת שיאים.

סטודנטים רבים רוצים ללמוד מדעי המחשב או הנדסת תוכנה כדי לצאת עם מקצוע רווחי ומעניין ולהשיג עבודה חלומית בחברת היי-טק גדולה כמו גוגל, פייסבוק, מיקרוסופט, אפל וכו’.

אבל החדשות הטובות הן שלא חייבים להתקבל לאוניברסיטה כדי ללמוד תכנות. קורס אונליין איכותי יאפשר לכם ללמוד את עקרונות ויסודות התחום המאתגר הזה מהנוחות של הבית. הוא יספק לכם את כל הכלים והידע הנדרשים כדי שתתחילו לתכנת בעצמכם. אבל כמובן שתכנות הוא מושג כולל ורחב המתייחס לאינספור תחומים והיבטים שונים.

במקום לקפוץ על קורס התכנות הראשון שמצאתם באינטרנט, חשוב לוודא מראש שהוא עונה על הצרכים, ההעדפות ומטרות הלימוד שלכם. אבל לפני שנצלול למים העמוקים ונכבין למה כדאי לקחת קורס תכנות ואילו יתרונות הוא מספק, ננסה להבין מה זאת החיה הזאת בכלל ומה עומד מאחורי התחום הטרנדי והחשוב הזה.

מה זה תכנות?

יש המון הגדרות שונות לתכנות מחשבים, אבל מרטין אוהנלון הצליח להסביר את המושג הזה בצורה חדה וקולעת:

"בתכנות אנו גורמים למחשבים לפתור בעיות שמציקות לנו".

בהגדרה הזאת מסתתרים כמה עקרונות מפתח שחשוב להבין:

קודם כל, המחשב יהיה חסר תועלת ללא המתכנת. הוא סתם יעמוד בחדר ויעלה אבק אם לא תתנו לו פקודות מדויקות ותגידו לו מה הוא אמור לעשות (בשפה שהוא מבין כמובן!).

שנית, כל המטרה בתכנות היא לפתור בעיות. המחשב הוא כלי מורכב ומתקדם שנועד להקל ולייעל משימות ומטלות שונות. הוא הופך את החיים שלנו להרבה יותר נוחים ופשוטים. אבל לא מדובר במכשיר קסום ופלאי שפותר את כל הבעיות שלנו בדרכים מסתוריות.

תוכניות מחשב (או תוכנות) הן אלה שמאפשרות וגורמות למחשב לעבוד ולבצע את המשימות המוטלות עליו. ללא תוכנות, המחשבים המודרניים הם לא יותר ממכונות מורכבות הצורכות אנרגיית חשמל ופולטות חום. תוכנות המחשב הן אלה שמריצות את מערכת ההפעלה, דפדפן האינטרנט, הדואר האלקטרוני, המשחקים ונגן המדיה-מאחורי כל יישום ושימוש שלנו במחשב עומדת תוכנה.

תכנות זאת משימה יצירתית: אין דרך "נכונה" או "שגויה" לפתור בעיה, בדיוק כמו שאין דרך אחת נכונה לצייר תמונה: תמיד עומדות לרשותכם כמה דרכים שונות לפתור בעיה מסוימת, וייתכן שפתרון מסוים יהיה יעיל ונוח יותר, אבל זה ממש לא אומר שהפתרון השני אינו נכון!

כשתרכשו מספיק ידע, כישורים וניסיון, תוכלו ליצור תוכנות המסוגלות לפתור כל בעיה שעולה על דעתכם. היא תוכל לספק לכם את הלו"ז של הרכבת שאתם נוסעים בה לעבודה או לנגן את המוסיקה האהובה עליכם.

כשמדובר בצרכים שממלאים תוכנות שונות והבעיות שהן מסוגלות לפתור, השמיים הם הגבול. תוכלו לעוף על כנפי הדמיון ולתת דרור ליצירתיות שלכם.

אתם עדיין קצת מבולבלים ולא קלטתם לגמרי מה זה אומר בדיוק? אין בעיה, הגיע הזמן להתעמק ולהסביר מה זה תכנות בשפה פשוטה שכל אחד יצליח להבין בלי בעיה.

כשאנו מדברים על "להדריך את המחשב", הכוונה היא לספק אוסף של הוראות הכתובות השפה שהמחשב מבין ומסוגל לקרוא. יש מגוון רחב של פקודות מסוגים שונים. לדוגמה:

  • לחבר 2 מספרים,
  • לעגל מספר, וכו’.

בדיוק כמו שבני אדם מסוגלים להבין כמה שפות שונות (אנגלית, ספרדית, סינית, צרפתית וכו’), זה עובד בצורה זהה גם עם מחשבים. מחשבים מבינים הוראות הכתובות על פי אוסף חוקי תחביר מוגדרים הנקראים שפת תכנות.

המחשב מסוגל לבצע מגוון רחב של משימות שונות על פי ההוראות המדויקות שסיפקתם לו. החל ממשימות בסיסיות ופשוטות שכבר הזכרנו (לחבר שני מספרים, לעגל מספר מסוים) או משימות מורכבות ומאתגרות יותר המורכבות מסדרה של הוראות שונות שהמחשב צריך לבצע. לדוגמה:

  • חישוב ריבית פשוטה, בהינתן סכום כספי, שיעור הריבית והתקופה בשנים,
  • חישוב תשואה ממוצעת של מניה עבור 5 שנים.

המטלות המורכבות האלה דורשות חישובים מסובכים ולא ניתן להביע אותם בהוראות פשוטות כמו לחבר שני מספרים וכו’.

אז מה זה בתכל’ס תכנות? בשורה התחתונה, מדובר בדרך להורות למחשב לבצע משימה מסוימת.

מה כל הקטע בתכנות?

אתם בטח תוהים למה לעזאזאל צריך להיעזר במחשבים כדי לחבר שני מספרים, לעגל מספר או אפילו לחשב ריבית פשוטה כשאפילו ילד בן 8 יכול להסתדר בלי בעיה עם החישובים הפשוטים האלה. למה לשבור את הראש על תכנות ולאילו מטרות הוא משמש? למה אנחנו נעזרים במחשבים ואילו יתרונות הם מספקים? תמשיו לקרוא כדי לקבל תשובה לשאלות המרתקות האלה.

אי אפשר להתעלם מכך שלמחשבים יש המון יתרונות:

הם מהירים

קשה להאמין עד כמה מחשבים מהירים. בזכות הכוח החישובי האדיר שלהם, התוכנה הנכונה יכולה לגרום להם למלא משימות ומטלות מסוימות במהירות בלתי נתפסת. עם כל הכבוד לחיבור שני מספרים שגם אנחנו יכולים לבצע תוך כמה שניות, מחשב מודרני ממוצע מסוגל לחבר גם מספרים גדולים במיוחד עם המון אפסים תוך פחות מננו-שנייה.

הוא יספק לכם את התוצאה עוד לפני שתספיקו למצמץ ויחסוך לכם כמה שעות טובות של חישובים ידניים. זה אומר שתוך שניה אחת בלבד, מחשב מסוגל לבצע בערך מיליארד תרגילי חיבור של מספרים.

האם אדם בשר ודם יכול להתחרות בביצועים המדהימים האלה? ממש לא. צריך להסתכל למציאות בעיניים ולהכיר בעובדות: אנחנו הרבה פחות מהירים ממחשב. גם גאון מתמטי יוצא דופן יצליח לחבר במקרה הטוב עשרה מספרים שונים תוך שניה אחת.

הם זולים

תתארו לעצמכם שהייתם עובדים בתור אנליסטים בשוק ההון והייתם צריכים לעקוב אחר הביצועים והנתונים של 1,000 מניות בו זמנית כדי לסחור בהן במהירות הבזק ולא לפספס שום הזדמנות להרוויח!

תחשבו כמה מאמץ, ריכוז ומחשבה הייתם צריכים להשקיע כדי להצליח במטלה הזאת באופן ידני. מדובר במשימה בלתי אפשרית. בזמן שתחשבו את התשואה שמניבה מניה מסוימת, השווי שלה עלול להשתנות ולהוריד את כל החישובים שלכם לטמיון. כל תנודה קטנה יכולה לעלות לכם ביוקר ולגרום להפסדים עצומים.

אז איך יוצאים מהברוך? פתרון אפשרי זה להעסיק צוות שלם של עובדים שיעקבו אחר כמות גדולה של מניות במקביל וינתחו את הביצועים שלהם. כמובן שזה יקפיץ את ההוצאות שלכם במידה ניכרת כי תצטרכו לשלם להם משכורות. וזה עוד לפני שדיברנו שתמיד יש סיכוי שאחד מהעובדים יעשה טעות בתהליך החישוב ויפסיד לכם ים כסף!

עם מחשבים זה סיפור שונה לגמרי. הם מסוגלים לעבד ולנתח כמות בלתי נתפסת של מידע בצורה מהירה, אמינה ונטולת טעויות. לעקוב אחר 1,000 מניות? מחשב במאה ה-21 יתמודד בלי שום קושי ומאמץ עם המטלה הזאת.

הם מסוגלים לעבוד 24/7

בניגוד לבני אדם שצריכים לישון, לנוח ולטעון מצברים, מחשבים מסוגלים לעבוד בשיא התפקורה והיעילות מסביב לשעון וללא הפסקה. המחשב יעשה את כל העבודה הקשה במקומכם בלי להתעייף ולהוריד הילוך בזמן שתפרשו למיטה ותשנו בשלווה.

מה זאת שפת תכנות?

כמו שכבר הזכרנו, המחשב מבין אך ורק פקודות שנכתבו באמצעות אוצר מילים וחוקי תחביר מסוימים הנקראים שפת תכנות. שפת תכנות מאפשרת למתכנת להביע פקודות והוראות מסוימות שהמחשב יוכל להבין ולבצע.

למה כדאי ללמוד תכנות?

נער יושב מול שני מסכים ומקרן שמקרין קודים על הקיר

לאחר שלמדנו כל כך הרבה דברים חדשים ומעניינים על תכנות, הגיע הזמן לענות על שאלת מיליון הדולר: למה בכלל שווה להתאמץ וללמוד את התחום הזה?

זה כיף לתכנת

מתכנת מיומן יכול ליצור משחקים, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות (כמו פייסבוק), מנועי חיפוש (כמו גוגל) ופלטפוורמות מסחר מקוון (כמו אמזון) משלו! תחשבו עד כמה זה יכול להיות מגניב לפתח מ-0 משחק מחשב משלכם ולראות כיצד הוא משיג אלפי הורדות בשירות Play Store! תוכלו להתגאות ביצירת המופת שבניתם במו ידיכם ולעוף על עצמכם!

עמוד התווך של חברות הטכנולוגיה והמחשבים

ענקיות היי-טק מפורסמות כמו גוגל, פייסבוק, מיקרוסופט, אפל, אמזון ועוד רבות וטובות נשענות על מתכנתים מוכשרים. אי אפשר לדמיין את חיינו ללא התוכנות, הפלטפורמות והמוצרים הדיגיטליים ששינו את חיינו מקצה לקצה.

בלי מתכנתים אף פעם לא יכולנו ליהנות משפע האפשרויות, היתרונות וההזדמנויות בעולם האינטרנט והדיגיטל. אם יש לכם חוש עסקי מפותח וכישורי תכנות מצוינים, תוכלו אפילו להקים סטארט-אפ משלכם!

משכורות גבוהות

רוצים ללמוד מקצוע מבוקש ורווחי שיסדר אתכם מבחינה כלכלית? תלכו בלי לחשוב פעמיים על תכנות. המשכורת של מתכנתים ועובדי הייטק הן הגבוהות ביותר ברוב מדינות העולם וגם בישראל.

תוכלו ליהנות מעבודה מעניינת עם תנאים מפנקים ומשכורת של כמה עשרות אלפי שקלים בחודש וזה עוד לפני שדיברנו על מתעשרי ההייטק שגרפו מיליוני דולרים וחיים את החיים הטובים.

האם באמת כדאי להשקיע בהכשרה מקצועית בתכנות?

גבר ואישה יושבים באותו שולחן ליד מסכים ובניהם כוס קפה

כשהפופולריות של האינטרנט שוברת שיאים והוא משתלט כמעט על כל תחום והיבט בחיינו, הדרישה למתכנתים ומפתחי תוכנה רק הולכת וצוברת תאוצה.

חברות היי-טק רבות מציעות הכשרה מעשית ומוכנות לגייס עובדים ללא כל ניסיון וידע קודם בתחום. בגלל הביקוש האדיר, לימודי תעודה וקורסי הכשרה מקוונים בתחום התכנות ומדעי המחשב צצים כמו פטריות לאחר הגשם. חלק מהם אפילו זמינים ללא כל עלות.

כמובן שמדובר בבשורה מצוינת לכל מי שרוצה להשתלב בתחום. אם בעבר הייתם צריכים לשלם הון תועפות על קורס אקדמי כדי ללמוד תכנות, כיום תוכלו לרכוש את הידע והכלים הנדרשים בנוחות מרבית ובלי לצאת מהבית. קורסי תכנות מקוונים הפכו את התחום לנגיש וזמין יותר מאי פעם.

אז האם באמת כדאי להשקיע בקורס הכשרה מקצועית בתוכנה? האם לימודי תעודה מקוונים באמת שווים את הזמן והכסף שלכם או שאפשר להסתדר נפלא בלעדיהם?

קודם כל, בואו לא נשלה את עצמנו. להשיג תעודת מתכנת זה ממש לא ביג דיל כיום. כל אחד יכול לסיים איזה קורס תכנות בסיסי באינטרנט ולנופף בתעודה שהוא קיבל. עם מיליון קורסים מקוונים המציעים תעודת סיום לכל בוגר, היא כבר ממש לא שווה הרבה. אבל כמובן שזה תלוי בקורס שהחלטתם ללכת עליו. לצד כל הקורסים השטחיים והמפוקפקים שלא מספקים שום תועלת ממשית, יש גם כמה קורסי תכנות פרקטיים שבאמת יספקו לכם את הכלים והמיומנויות למציאת עבודה טובה בתחום.

ברוב המקרים, תעודת הסמכה רשמית היא חסרת משמעות ולא מוכיחה שום דבר. זה נחמד למסגר ולתלות אותה על הקיר, אבל ייתכן שקיבלתם אותה בלי להיות מתכנתים מוכשרים ומיומנים. אבל, מהצד השני היא כן מראה על רצינות, מסירות והתמדה, במיוחד אם הצלחתם לעבור קורס מקצועי תובעני ומורכב שלא קל אחד מצליח לסיים אותו.

תזכרו שלא כל הקורסים נוצרו שווים וחשוב לבחור בחוכמה בקורס איכותי ומועיל בעל תכנים ברמה גבוהה שיעזור לקדם את הקריירה שלכם ויספק לכם כלים וכישורים שימושיים. חשוב לשים לב גם לרקורד, לניסיון ולמוניטין של מרצה הקורס. נכון שזה נחמד לקבל על הדרך תעודה שתוכלו להשוויץ בה בפני החבר’ה, אבל מה שחשוב באמת זה ללמוד דברים חדשים ולהרחיב את ארגז הכלים שלכם.

כל עוד תתמקדו בהרחבת והעמקת הידע שלכם ובתרגול הכישורים שרכשתם ולא רק בהשגת תעודה, אז הקורס יהיה השקעה כדאית ומשתלמת שלא תצטערו עליה. אם תסיימו את הקורס בלי ללמוד שום דבר חדש ולהשיג קידום מקצועי, אז התעודה שקיבלתם היא לא יותר מפיסת נייר חסרת ערך.

במקום לרדוף אחר תעודה נוצצת ומרשימה, אתם צריכים לוודא שהתכנים של הקורס באמת מתאימים לצרכים וליעדים שלכם ויעניקו לכם את הדחיפה הנדרשת להצלחה. הדבר האחרון שאתם רוצים זה ליפול על קורס חובבני ונחות. תעשו את שיעורי הבית שלכם ותעברו על הביקורות וחוות הדעת של תלמידים אחרים. חשוב גם שהמרצה יהיה מתכנת מנוסה ומיומן שיעביר את החומר בצורה קלילה, ברורה ורהוטה בלי לשעמם אתכם למוות ולטחון לכם את המוח עם מיליון מושגים מעורפלים.

אם אתם באמת מחויבים לתהליך ובחרתם בקורס התכנות הנכון והמתאים עבורכם, התעודה שתקבלו בסיומו תהיה רק בונוס נחמד. מה שבאמת חשוב זה להשתפשף בתחום ולשפר את היכולות והביצועים שלכם.

תעודות הסמכה לעומת פרויקטים ועבודות שהשלמתם

כשתגישו מועמדות למשרה מסוימת ותלכו לריאיון עבודה אצל המעסיק, מה שבאמת חשוב זה הניסיון המעשי שלכם בתחום ולא תעודות הגמר של הקורסים שעברתם. אתם צריכים לספק "קבלות מוכחות" לכישורים וליכולות שלכם ולבנות פורטפוליו רחב של פרויקטים ועבודות בתחום הרלוונטי שאתם עוסקים בו.

אם עדיין לא נסגרתם על נישה מסוימת שבה תתמקדו, חשוב שתבחרו תחום ספציפי שמעניין אתכם ומדבר אליכם ותתמחו בו. בעולם הטכנולוגיה, עדיף ללמוד לעומק תחום ממוקד ולשלוט בו היטב מאשר ללמוד על קצה המזלג מיליון תחומים שונים.עדיף להיות דג גדול ושמן בבריכה קטנה מאשר דג רקק בבריכה גדולה.

כלל האצבע אומר שברוב המקרים לניסיון המעשי שלכם ולכמות הפרויקטים המוצלחים שהשלמתם יש משקל הרבה יותר גדול מהתעודות שקיבלתם.

תאתגרו את עצמכם עם פרויקטים גדולים ומעמיקים שיאמצו את המוח שלכם עד הקצה. אתם תלמדו המון מעבודות מקוריות ולא שגרתיות כאלה שיעזרו לכם לבלוט בנוף. במקום לשחות עם הזרם ולחקות פרויקטים בסיסיים ושגרתיים שלא ירשימו אף אחד, עדיף להפגין יכולות ייחודיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

לדוגמה, תבנו יישום אינטרנט מסוג CRUD המאפשר ליצור, לקרוא, לעדכן ולמחוק מידע בעזרת מסד נתונים. רעיון טוב נוסף זה לפתח יישום רשת המתבסס על מבני נתונים או אלגוריתמים.

לא חסרים רעיונות לפרויקטים מגניבים ואם תחשבו לעומק תמיד תוכלו למצוא משהו שמדבר אליכם. אם שום דבר לא עולה לכם בראש, פשוט תבנו העתק של אתר פופולרי או אפליקציית מובייל מצליחה.

קורס תכנות מקוון יכול לספק לכם את הידע, הכישורים והכלים הנדרשים להשלמת פרויקטים מהסוג הזה. רק חשוב שתבחרו בקורס כמה שיותר פרקטי שאינו מתמקד בדיונים תיאורטיים בלבד.

עומדים לרשותכם טונות של משאבים חינמיים בכל תחום ונושא שתרצו ללמוד. במקום שתשברו את הראש בניסיון לעכל ולקלוט את כמות המידע העצומה הזאת, קורס תכנות איכותי יסביר לכם את כל מה שצריך לדעת בצורה הדרגתית, מסודרת ונוחה. תוכלו ללמוד את הדברים החשובים והשימושיים ביותר בלי לבזבז את הזמן שלכם על נושאים שוליים וזניחים יותר.

פורטופליו עבודות מגוון ואטרקטיבי שמכיל את הפרויקטים המרשימים ביותר שלכם יוסיף לכם המון נקודות זכות בכל ראיון עבודה ויגביר את הסיכוי להתקבל למשרה שתמיד חלמתם עליה.

מה אתם הולכים ללמוד בקורס תכנות?

מסך עם קודים כתובים במטושטש עם רקע כחול כהה

כדי להפיק את המירב מהקורס שנרשמתם אליו, אתם חייבים לוודא שהוא "תפור" לצרכים, ליעדים ולתחומי העניין שלכם. איך לדעת שקורס מסוים יעבוד בצורה טובה עבורכם? תשימו לב לשלושת השיקולים החשובים הבאים:

  • אם אתם נמצאים בתחילת הדרך ואין לכם מושג עם אילו אתגרים ודרישות אתם הולכים להתמודד במהלך הקריירה שלכם בתחום התכנות, תמצאו מנטור מנוסה ומיומן ותשאלו אותו מהם כישורי התכנות החשובים ומועילים ביותר שעזרו לו להצליח.
  • תעברו היטב על התיאור והסילבוס של הקורס ותבדקו שהוא מספק את הכישורים והכלים הרלוונטיים והחשובים עבורכם.
  • תוודאו שהקורס מתאים לרמת הידע והניסיון הנוכחית שלכם.

במסגרת קורס תכנות מקצועי אתם תרכשו ותשפרו את 4 הכישורים המועילים והשימושיים הבאים:

פתרון בעיות

תכנון קטע קוד דורש לצייר תרשים זרימה המפרט את ההגיון מאחורי התוכנה. התהליך הזה מלמד אתכם לחשוב בצורה אנליטית ולנסח שלבים ברורים ומוגדרים היטב לפתרון בעיה מסוימת. תצטרכו לפרק לגורמים תהליך מסוים באמצעות פקודות כמו IF-THEN-ELSE או WHILE.

התוכנית בודקת אם מתקיימים תנאים כלשהם ואז ממלאת את הפקודות הנדרשות כדי לספק פתרון מסוים. לדוגמה, היא יכולה לעזור לרופאים לאבחן בעיות רפואיות על סמך ניתוח תסמינים מסוימים.

קבלת החלטות

בתכנות תצטרכו להגדיר את כל המשתנים האפשריים המסוגלים להשפיע על תהליך מסוים. תצטרכו להשתמש במשתנים האלה כדי לבצע חישובים או השוואות.

גם בתהליך קבלת החלטות, חשוב לזהות ולהגדיר היטב את כל המשתנים בבסיס ההחלטה.

לדוגמה, כדי להחליט האם השקעה במניה כלשהיא באמת רווחית ומשתלמת תצטרכו להגדיר את כל המשתנים המשפיעים על השווי שלה.

עבודת צוות ושיתוף פעולה

חלק חשוב בתכנות הוא ללמוד כיצד לפתח קוד בצורה מודולרית ככה שאפשר יהיה לשלב ולמזג אותו עם קטעי קוד אחרים ולוודא שכל המכולל יעבוד בצורה חלקה ונטולת תקלות.

פיתוח תוכנה גדולה ומורכבת דורשת עבודה משותפת של המון צוותי מתכנתים שונים כשכל אחד מהם אחראי על היבט מסוים ועובד על קטעי הקוד הרלוונטיים.

עבודת צוות ושיתוף פעולה הם כישורים חשובים מאוד עבור כל מתכנת. כל אחד יצטרך לתרום את חלקו כדי לטפל בהיבט מסוים של בעיה גדולה ומורכבת.

יצירתיות

תכנות דורש המון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה, נקודה. תצטרכו לעצב ממשק משתמש אינטואיטיבי, יפה לעין ונוח לשימוש. תוכנית מחשב טובה צריכה להיות יעילה, נוחה לתחזוקה ואלגנטית.

תצטרכו ללמוד כיצד לפתור בעיות לא צפויות ושגיאות פתאומיות. זה אומר שכתיבת תוכנה היא סוג של אומנות הדורשת להפגין יצירתיות, להיכנס לראש של המשתמש ולראות את התוכנה מנקודת המבט שלו.

בחירת קורס התכנות המושלם עבורכם

מתכנת יושב על שולחן עם מקלדת לבנה ומקודד

אם לא הייתם חזקים במתמטיקה בתיכון, אתם עלולים להירתע מלקחת קורס תכנות ולחשוב בטעות שהתחום הזה ממש לא מתאים לכם. אני בטוח ששמעתם לא פעם שתכנות הוא מקצוע מסובך ומאתגר שמתאים רק לגאוני מחשבים ומתמטיקאים גאונים.

המקור לכל סיפורי האימה על קורסי תכנות מסובכים ומורכבים שבלתי אפשרי לעבור בהצלחה היא בחירה שגויה בקורס שלא תואם לרמת הידע והניסיון שלכם במחשבים. כדי למנוע אכזבות והפתעות לא נעימות, חשוב להקדיש זמן ומחשבה לבחירת קורס התכנות הנכון והמתאים עבורכם.

כדי לעשות בחירה מנצחת בקורס המושלם עבורכם, תצטרכו לענות לעצמכם על השאלות הבאות:

  • האם הוא מתאים ומיועד לרמת הידע והמיומנות שלכם במחשבים?
  • האם התכנים והכלים בקורס באמת רלוונטיים ומועילים לקריירה שלכם בתחום?
  • האם תיאור הקורס מפרט באופן ברור את הכישורים והמיומנויות שהוא עוזר לפתח ולחזק?
  • האם הקורס יעניק לכם יתרון תחרותי בתחום ההתמחות או הלימודים שלכם?

הצעד הראשון בחיפוש הקורס הנכון והמתאים ביותר עבורכם הוא להתייעץ עם מתכנת מנוסה שכבר עובד הרבה שנים בתחום שמעניין אתכם. תבררו אילו כישורים ומיומנויות הם החשובים והשימושיים ביותר בתעשייה. אולי יש תחום מסוים עם מחסור בעובדים מיומנים שתוכלו להשתלב בו.

אם תענו לעצמכם בכנות על שאלות המפתח הבאות תוכלו לצאת גדולים בבחירת קורס תכנות איכותי שיעזור לכם לנהל קריירה מוצלחת בתחום המבוקש:

האם אתם מפחדים ונרתעים ממחשבים?

עומדים לרשותכם קורסי תכנות במגוון רמות קושי שונות. אם אין לכם מושג ירוק בתכנות, אין שום דבר פסול בלקחת קורס בסיסי למתחילים שעובר על היסודות והעקרונות הפשוטים ביותר ואינו דורש ידע ורקע מוקדם בתחום.

במקום לשבור את הראש על קורסים מורכבים ומסובכים שרק יגבירו את התסכול והייאוש שלכם, עדיף לעשות לעצמכם חיים קלים וללמוד את הנושא שמעניין אתכם בצורה יסודית, הדרגתית ומחושבת. במקום לשחק את עצמכם גיבורים גדולים ולקפוץ ישר למים העמוקים, עדיף להוריד את הקצב ולהתחיל בקטן.

אולי אפילו תתחילו ליהנות מהתהליך ותגלו שאתם דווקא די מתחברים לתכנות ונהנים ממנו. לאחר שהתחלתם ברגל ימין את הצעדים הראשונים שלכם, תמיד תוכלו להמשיך הלאה לקורס מאתגר ומתקדם יותר.

מהן הטכנולוגיות הטרנדיות והנפוצות ביותר בענף הפעילות שלכם?

תבררו את התחומים הטרנדיים והמבוקשים ביותר שכדאי להיכנס אליהם. ייתכן שהמנטור שלכם סיפר שתחום הרפואה הדיגיטלית נמצא בפריחה עצומה וההשקעות באפליקציות מובייל עם מסדי נתונים שוברות שיאים, אז קורס פיתוח אפליקציות לניתוח מידע יכול להיות ההימור הטוב והבטוח ביותר שלכם.

אם שמעתם שהמון אנשים בתחום הניו מדיה בונים אתרים משלהם, אז אולי כדאי לקחת קורס HTML או עיצוב אתרים. במקום לגשש באפלה ולשלוף מהמותן, חשוב לההכיר את התחומים החמים ביותר שיספקו את הזדמנויות התעסוקה והקידום המקצועי הטובות ביותר.

האם יש לכם רעיונות חדשים למוצרים מהפכניים שישנו את כללי המשחק בתעשייה שלכם?

במקום ללכת אחרי העדר ולבחור במובן מאליו, אולי שווה ללכת על מקצועות העתיד. ייתכן שתזהו בעיה משמעותית או צורך דחוף ללא מענה יעיל ואיכותי.

אולי מדובר בהזדמנות חד פעמית לפתח פתרון חדשני שאף אחד לא חשב עליו לפניכם. לדוגמה, חברות רפואיות רבות מתקשות להעלות פרטים אישיים של המטופלים שלהם לענן דיגיטל ובמקביל לא לפגוע בפרטיות שלהם בהתאם לתקנות החוק. ייתכן שכדאי להשקיע בקורס אבטחת מידע איכותי שעניק לכם את הידע והכלים להתמודדות עם האתגר הזה!

שאלות ותשובות

בחור על רקע ורוד מחזיק מחשב נייד בהבעת שאלה
מהו ההבדל בין קידוד לתכנות?

הגיע הזמן להסביר פעם אחת ולתמיד את ההבדל הדק בין שני המושגים האלה בשפה פשוטה: קידוד הוא התהליך שבו אנו אומרים למחשב מה לעשות-כיצד התוכנה אמורה לעבוד, כיצד האתר צריך לרוץ וכו’. מתכנתים משתמשים בשפות תכנות שונות כדי לתת הוראות ממוקדות ומוגדרות היטב. כיום,רוב האנשים לא מבדילים בין שני המונחים האלה שנושאים משמעות כמעט זהה.

האם חייבים להיות טובים במתמטיקה כדי להפוך למתכנת?

למרות ששפות תכנות מבוססות על מספרים בינאריים (0 ו-1) ומהנדסי תוכנה רבים הם בעלי רקע מתמטי, ממש לא מוכרחים להיות גאונים במתמטיקה כדי להצליח בתכנות.

בשורה התחתונה, גם אם אין לכם כישרון טבעי ומולד למתמטיקה, זה ממש לא אומר שתכנות בכלל לא מתאים לכם ואתם צריכים לוותר על התחום המרתק והמאתגר הזה.

חקרנות, ניסוי וטעייה וחשיבה אנליטית הם כישורים הרבה יותר חשובים מיכולות מתמטיות יוצאות דופן כשזה מגיע לתכנות. כתיבת קוד אינה דורשת בדרך כלל חישובים מתמטיים מורכבים ומבוססים (לזה דואג המחשב עצמו).

למה כדאי ללמוד איך לפתח אתר מ-0 במקום להיעזר בפלטפורמות בניית אתרים כמו Squarespace, Wix או Weebly?

בעוד ששירותים כמו Squarespace הופכים את החיים שלכם להרבה יותר נוחים ופשוטים ומציעים טונות של תבניות ואפשרויות עיצוב לאתר שלכם, חופש הפעולה והגמישות שלכם יהיו מוגבלים ותצטרכו להסתמך על העיצובים הזמינים בפלטפורמה. זה יכול להיות מספיק מעל ומעבר לפרויקטים פשוטים ובסיסיים יחסית, אבל לא יספק את הסחורה עבור פרויקטים מורכבים הדורשים התאמה מלאה ומדויקת לצרכים שלכם.

במקרים כאלה תצטרכו לכתוב את קטעי הקוד בעצמכם. לפניכם דוגמה שתמחיש את ההבדל המכריע בין אדם חסר ידע וניסיון שמסתמך על פלטפורמה מוכנה למתכנת שבונה במו ידיו את האתר שלו ומכיר לעומק כל מרכיב והיבט שלו.

תחשבו על אדם שבנה באופן עצמאי את הבית שלו ויכול לתקן בלי בעיה כל דבר שנשבר לעומת אדם שמתגורר באופן זמני בדירה שכורה ותלוי בחסדיו של שיפוצניק בכל פעם שמשהו נשבר.

עם כל הכבוד לשירותי בניית וניהול אתרים שונים, הם ממש לא מהווים תחליף מלא וראוי ללימוד פיתוח ועיצוב אתרים מ-0. מדובר בכישורים חיוניים לקידום מקצועי או לניהול קריירה מבטיחה בעולם ההייטק.

מהן אפשרויות התעסוקה למתכנתים?

קורס תכנות מעשי פותח בפני הבוגרים עולם שלם של משרות מרתקות ומתגמלות בעולם הטכנולוגיה והמחשבים. אם תמיד חלמתם על מקצוע מבוקש עם תנאים חלומיים ושכר גבוה במיוחד, קורס תכנות מקצועי יכול לסגור לכם את הפינה בצורה מושלמת.

השורה התחתונה

למידת שפת תכנות דומה ללמידת שפה חדשה. ההתחלה תמיד קשה, אבל עם הזמן מבינים שהשד ממש לא נורא כל כך. לא משנה עד כמה זה נראה מסובך ומפחיד בתחילת הדרך, ככל שתקלטו איך כל העסק עובד ותשתפרו בזה, תתחילו ליהנות מכל החוויה. תרגול, אימון והתמדה הם שם המשחק.

גם אם אין לכם שום רקע או ניסיון קודם בתכנות, זה ממש לא בשמיים ללמוד לעומק את התחום הזה. במקום שתשברו את הראש על לימוד עצמאי של המקצוע המבוקש והאטרקטיבי הזה, קורס תכנות מקצועי ויעיל יעזור לכם ללמוד את עקרונות ויסודות התחום הזה בצורה היעילה והמהירה ביותר. מדובר במקפצה להשתלבות בעולם ההייטק במגוון רחב של תפקידים נחשקים.

אפילו אם תכנות הוא לא יותר מתחביב בשבילכם ולא תצאו עם מקצוע ביד בסיום הקורס, תוכלו לרכוש ולטפח המון מיומניות חשובות כמו חשיבה ביקורתית, פתרון בעיות, סבלנות וחשיבה מחוץ לקופסה. ככה שבכל מקרה מדובר בהשקעה כדאית משתלמת שלא תתחרטו עליה.

אין לנו ספק שהמידע המועיל והשימושי במדריך הזה יעזור לכם למצוא את קורס התכנות המושלם עבורכם במינימום זמן ומאמץ ויחסוך לכם המון ספקות, התלבטויות ואכזבות.

לוגו של קורס תכנות מבית קודינג אקדמי בצבע לבן
רוצה ללמוד תכנות מהטובים ביותר?
בואו ללמוד תכנות בקורס הכי טוב בישראל!

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

יאיר ורדי
יאיר ורדי

יאיר הוא מומחה טכנולוגיה, שמתעסק בחומרה ותוכנה של מחשבים וגאדג'טים מכל הסוגים. בעל תואר שני במדעי המחשב מהטכניון (כרגע עובד על הדוקטורט), מתגורר בראשון לציון.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן