קורס קידום אתרים הוא ללא ספק משהו שחייבים לעשות אם המטרה שלכם היא לכבוש את העמוד הראשון בגוגל. אין ספק ש-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) הפך לאחד מהתחומים הלוהטים והמבוקשים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.
המטרה העיקרית של שיפור ביצועי האתר במנועי החיפוש היא להגדיל את כמות המבקרים ונפח התנועה באתר, לשפר את הנראות והחשיפה של האתר שלכם, למשוך לקוחות איכותיים ולהזניק את יחס ההמרה שלכם.
קצרים בזמן? הנה 3 הקורסים המובילים:
כל עסק יכול להרוויח מהכלי השיווקי היעיל הזה שיכול לעשות ניסים ונפלאות למכירות ולרווחים שלכם. לא רק שהאתר שלכם יכבוש את המיקומים הראשונים במנועי החיפוש, אלא גם תלמדו איך לשדרג את האתר שלכם ולפנות בצורה המשכנעת והאטרקטיבית ביותר לקהל היעד שלכם.
רוצים להרחיב את הידע שלכם בתחום ה-SEO וללמוד מגוון רחב של כלים מקצועיים, שיטות, ודרכי פעולה לקידום אתרים? קורס SEO איכותי יכול לעזור לכם לפתוח בקריירה חדשה בתחום קידום האתרים והשיווק הדיגיטלי או לעזור לקדם את העסק שלכם בצורה הטובה והיעילה ביותר.
אין לכם מושג איך לבחור את קורס קידום האתרים הנכון והמתאים ביותר עבורכם שיספק את הסחורה וישאיר אתכם מרוצים? הגעתם למקום הנכון.
בין אם אתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם בתחום ה-SEO ורוצים להכיר אותו לעומק או שאתם מקדמי אתרים ותיקים ומיומנים שרוצים לרענן את הכישורים שלכם וללמוד דברים חדשים, בסקירה שלנו תמצאו את קורסי קידום האתרים הטובים והמומלצים ביותר.
כדי שלא תבזבזו את הזמן היקר ותשרפו את הכסף שלכם על קורס שטחי וחסר תועלת שלא יתרום לכם שום דבר ממשי, במדריך הזה תלמדו למה צריך לשים לב ומה חשוב לקחת בחשבון כדי לעשות בחירה מנצחת בקורס ה-SEO המושלם עבורכם.
אז בואו נצא לדרך והכיר מקרוב את קורסי קידום האתרים הטובים ביותר בארץ ובעולם.
11 קורסי קידום אתרים הכי טובים לשנת 2024
קורס קידום אתרים של Udemy
עם למעלה מ-9 שעות של שיעורים מצולמים ועם מעל 87,000 נרשמים, אין ספק שמדובר באחד מקורסי ה-SEO המבוקשים והפופולריים ביותר באינטרנט.
הוא עוסק ביותר מ-40 נושאים ותחומים שונים ומספק טכניקות ושיטות בדוקות שיעזרו לאתר שלכם לכבוש את המיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש.
הקורס מתבסס על מחקר מעמיק ומפורט של למעלה מ-10,000 מילות מפתח ו-30 דפי תוצאות חיפוש שונים.
בקורס הזה אתם תלמדו את כל המרכיבים הנדרשים לקמפיין SEO יעיל שיספק תוצאות מרשימות.
קורס קידום אתרים לאתר וורדפרס
אם אתם רוצים לקדם אתר או בלוג וורדפרס ולשפר את החשיפה והביצועים שלו במנועי החיפוש, הקורס הזה מיועד בדיוק בשבילכם.
בקורס ה-SEO הזה אתם תוכלו ללמוד איך לייעל ולשפר את האתר שלכם בכמה פעולות מהירות ופשוטות.
הקורס הזה מעניק את הידע והכלים שיעזרו להזניק את האתר שלכם למעלה בתוצאות החיפוש ולזהות את נקודות החולשה וההיבטים הבעייתיים שפוגעים בדירוג שלו.
קורס SEO של Peter Kent
הקורס המקוון הזה מועבר על ידי מחבר רב המכר "קידום אתרים אורגני למתחילים" שזכה להצלחה עצומה.
הקורס הזה מתאים כמו כפפה ליד למתחילים ומכסה את כל יסודות ה-SEO כמו בחירת מילות המפתח הנכונות, תכנים למיטוב האתר, תגיות מטא, יצירת קישורים חיצוניים, קידום אתרים מקומי וכו’.
הקורס ישים אתכם במסלול הנכון בדרך להפוך למומחים מיומנים בתחום.
קורס קידום אתרים של לינקדאין
לא מדובר בקורס אחד, אלא בסדרה רחבה ומגוונת של קורסים איכותיים המכסים כל היבט ותחום בקידום אתרים אורגני.
לדוגמה, קורס בסיסי של יסודות ה-SEO למתחילים עוסק במנגנון הפעולה של מנועי חיפוש, יצירת תוכן איכותי, ניתוח קישורים, עקרונות טכניים של SEO וכו’.
קיימים גם קורסים מתקדמים ומעמיקים יותר המוקדשים למחקר מילות מפתח, שימוש בכלי ניתוח וניהול מתקדמים והשקת קמפיין קידום אתרים ממומן (PPC).
קורס קידום אתרים: יסודות ה-SEO של PluralSight
אם אין לכם מושג ירוק בקידום אתרים ואתם רוצים ללמוד את התחום מאפס, הקורס הזה נועד בול בשבילכם.
הוא מסביר איך כל העסק עובד בצורה תמציתית, ברורה ומובנת. הוא אינו דורש כל ידע או ניסיון מוקדם בקידום אתרים ובשיווק דיגיטלי.
פול, המרצה הראשי של הקורס הוא סמנכ"ל מולטימדיה בחברת Qu3stion Media ומייסד שותף של כלי הפינטרסט החינמי PinAlerts, ככה שהוא יודע היטב על מה הוא מדבר ואי אפשר לפקפק במקצועיות ובניסיון שלו בתחום השיווק הדיגיטלי.
קורס קידום אתרים מבית MOZ
חברת MOZ מפעילה את אחד מכלי וסרגלי קידום האתרים הטובים והמועילים ביותר שיש. אבל שווה לבדוק גם את הקורס המעולה שלה בנושא קידום אתרים אורגני.
הוא מכסה נושאים חשובים כמו מחקר מילות מפתח, דו"ח אופטימיזציה לאתר (Site Audit), מיטוב האתר (On-Page SEO), יצירת קישורים חיצוניים, הפקת דיווחי ביצועים וכו’. בנוסף לכך, תוכלו ליהנות מוובינרים וסדנאות המועברים בשידור חי ממטה חברת Moz.
אבל, גולת הכותרת של הקורס היא היכולת לבצע הכשרה בהתאמה אישית. כלומר, אם אתם רוצים שצוות העובדים שלכם ילמד את עקרונות ה-SEO במהירות וביעילות האפשרית, הקורס הזה יסגור לכם את הפינה בצורה מושלמת.
קורס קידום אתרים של Coursera
הקורס הייחודי הזה מלמד איך לנצל תכנים איכותיים ונוכחות מוגברת ברשתות החברתיות לקידום האתר שלכם ושיפור הביצועים שלו במנועי החיפוש.
אתם הולכים לגלות איך למנף את העוצמה האדירה של הרשתות החברתיות לטובת קמפיין ה-SEO שלכם.
שיווק באמצעות משפיעני רשת זה הדבר החם הבא בתחום השיווק הדיגיטלי ואתם תבינו לעומק איך להשתמש בצורה נכונה במדיה החברתית כדי לשפר את החשיפה של האתר שלכם.
קורס קידום אתרים אורגני SimpliLearn
הקורס המקיף הזה נוגע בכל היבט של קמפיין SEO מוצלח – עבודה עם מנועי חיפוש, יצירת תכנים וקישוריים איכותיים, ניטור וניתוח ביצועים וייעול מבנה וממשק האתר בעזרת SEO טכני וידע בסיסי בשפת HTML.
תלמדו איך להפיק את המירב ממאמצי קידום האתרים שלכם ולממש את מלוא הפוטנציאל הטמון באתר שאתם מקדמים.
תוכלו ללמוד את כל הכלים, הטכניקות והקונספטים העדכניים והחדשניים ביותר ולתרגל אותם באופן מעשי עם פרוייקטים בשטח.
הקורס ידריך אתכם איך לבנות אתר בצורה נכונה, לדאוג שהוא יהיה בפסגת תוצאות החיפוש ולהזרים אליו תנועה רציפה של גולשים. תהפכו לאשף SEO מיומן שבקיא בכל תחום ושולט היטב בהיבט הטכני של האתר, לצד התכנים, הקישורים וניתוח מתמשך של הביצועים שלו.
DistilledU
בין אם אתם מתחילים שרוצים ללמוד את העקרונות הבסיסיים של תחום ה-SEO או מקדמי אתרים מנוסים שרוצים להרחיב את הידע וארגז הכלים שלהם, הקורס המקוון הזה יסגור לכם את הפינה בצורה מושלמת.
הוא מכסה מגוון רחב של תחומים ומחולק ליחידות המיועדות לתלמידים ברמות שונות. מדובר באחד מקורסי ה-SEO המפורטים והמקיפים ביותר שיש. הוא מספק את כל הידע והכישורים הנדרשים כדי להשתלב בהצלחה בתחום ה-SEO ולהצליח באמנות קידום האתרים.
הקורס Distilled U SEO 101 מכסה את כל היסודות ומיועד לאנשים ללא כל רקע, ניסיון וידע קודם בתחום קידום האתרים.
הוא מכסה נושאים בסיסיים כמו עבודה עם מנועי חיפוש, פקודות חיפוש מתקדמות, אופטימיזציה של תכני האתר המקודם, SEO טכני, ייעול קבצי Robots.txt ומחקר מילות מפתח.
בכל אחד מחלקי הקורס תמצאו שיעור התנסות בחינם ככה שתוכלו לקבל טעימה ממנו ולהתרשם למה שיש לו להציע לפני שאתם משלמים עליו. בספריית הוידאו הענקית של הקורס תמצאו סרטוני הדרכה באורך 133 שעות שתוכלו לצפת בהם בנוחות בכל רגע נתון.
פעם בשלוש שנים החברה המפעילה את הקורס מקיימת ועידה גדולה המוקדשת לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי.
קורס קידום אתרים: SEO That Works
השם של הקורס הזה מדבר בעד עצמו: הוא מספק את שיטות, טכניקות וכלי ה-SEO היעילים ביותר שעובדים באמת ומספקים תוצאות מוכחות.
הוא פותח ומנוהל על ידי בריאן דין מחברת Backlinko, אחד ממומחי השיווק הדיגיטלי המצליחים והמבוקשים ביותר בעולם. כתבי עת יוקרתיים ומכובדים כמו Huffington Post ו-Forbes הכתירו את דין בתור אחד ממומחי קידום האתרים והשיווק הדיגיטלי המובילים והמבוקשים ביותר בעולם, ככה שהוא מבין דבר או שניים בתחום.
יש לו ניסיון רב בפיתוח, הטמעת וניהול קמפיינים מצליחים בתחום ה-SEO. כמובן שלא מדובר בתענוג זול וקורס ה-SEO הזה הוא אחד מהיקרים ביותר שיש. כדי ליהנות מהטיפים והעצות של אחד מאשפי קידום האתרים המצליחים והמוערכים ביותר בעולם, תצטרכו לפתוח את הכיס ולשלם לא פחות מ-6,000 דולר!
אבל הקורס המקיף והאינטנסיבי הזה מספק תמורה נאה לכסף שלכם. תוכלו ליהנות מבונוסים מגניבים כמו ליווי צמוד ותמיכה אישית של בריאן דין, חברות בקבוצת פייסבוק סגורה והרצאות מיוחדות של מיטב המומחים. הקורס מכיל תרגול מעשי, הדגמות, ניתוח מקרי בוחן מהעולם האמיתי,מגוון סרטוני הדרכה מפורטים וכו’.
אין ספק שבריאן עושה עבודה מעולה בהעברת תכני הקורס. מדובר במרצה כריזמטי עם המון ידע ונסיון שידביק אתכם בהתלהבות ובתשוקה העצומה שלו לתחום ה-SEO ויחלוק בסודות מאחורי הקלעים ובפרוייקטים מצליחים מהשטח. כבר יותר מ-3,000 אנשים סיימו בהצלחה את קורס הSEO המעולה הזה.
באתר הרשמי תמצאו המון סיפורי הצלחה והמלצות חמות של בוגרי הקורס.
קורס קידום אתרים אונליין של קואליקס (בעברית)
שמוליק נחשב בעיני רבים לאחד מהמומחים הגדולים ביותר בתחום קידום האתרים בארץ.
עם ניסיון של מעל 15 שנה, הוא הספיק לייעץ לכמה מהחברות הגדולות בישראל (WIX, שטראוס, פסגות ועוד), להרצות על כל הבמות הגדולות ולהקים סוכנות קידום מצליחה שנותנת שירותים לכמה מהמותגים הכי גדולים בישראל.
ההכשרה מתחלקת ל-3 קורסים:
- קורס לקריירה בקידום אתרים – מיועד למי שרוצה להיכנס לתחום, וללמוד את הכלים הכי טובים מהמורה הכי טוב (החברות הכי טובות בישראל בתחום לא פעם מחפשות עובדים שסיימו את הקורס הזה).
- קורס לעסק עצמאי – מיועד למי שיש להם אתר והם רוצים לקדם אותו בכוחות עצמם מבלי להשתמש בספקים חיצוניים.
- קורס נכסים דיגיטליים – מיועד עבור מי שרוצים לבנות אתרי אינטרנט שמייצרים הכנסות קבועות ובטוחות.
בקורס שלו, שמוליק ילמד אתכם בדיוק מה צריך לעשות כדי לקדם את האתרים שלכם בצורה המקצועית ביותר, לקבלת התוצאות הכי טובות – בדיוק את אותם השיטות שבהן הוא משתמש על בסיס יום-יומי כדי לקדם את האתרים שלו ושל הלקוחות שלו למקומות הראשונים בגוגל.
להבין מהם היעדים והמטרות שלכם בלמידת קידום אתרים אורגני (SEO)
הצעד הראשון בבחירת קורס ה-SEO הנכון והמתאים ביותר עבורכם הוא להבין מה מניע אתכם ללמוד את התחום הזה. חשוב שתגדירו את השאיפות והמטרות העומדות בפניכם.
לכל קורס SEO יש תוכנית לימודים משלו והוא עוסק בהיבטים וצדדים ספציפיים של קידום אתרים אורגני. אתם צריכים לבחור בחוכמה את הקורס התואם לחזון וליעדים שהצבתם לעצמכם.
לפניכם כמה מהסיבות הנפוצות ביותר להצטרפות לקורס SEO:
קריירה בתחום ה-SEO
עומדות בפניכם כמה אפשרויות תעסוקה שונות בתחום קידום האתרים. תוכלו לפתוח עסק עצמאי או לעבוד בתור פרילנסר בניהול פרוייקטים שונים בתחום.
אפשרות אחרת היא להצטרף לחברה המתמחה בקידום אתרים אורגני או להצטרף לצוות האחראי על שיווק דיגיטלי בחברה גדולה. קורס SEO יכול להיות נקודת זינוק מצוינת לקריירה מבטיחה בתחום ה-SEO.
קידום העסק שלכם
ייתכן שאתם מתעניינים בתחום ה-SEO כדי לקדם בצורה טובה יותר את העסק שלכם. זה אומר שבמקום לקבל תעודה מוסמכת ולהגיש מועמדות למשרות שונות בקידום אתרים, תשתמשו בידע, בכישורים ובטכניקות שלמדתם לקידום העסק הפרטי שלכם באינטרנט.
קורס SEO אכותי יכול לספק לכם את הידע המעשי הנדרש לפיתוח ויישום קמפיין SEO יעיל למיזם האישי שלכם.
לפתח ולקדם את הקריירה שלכם בתחום השיווק הדיגיטלי
אם אתם כבר עובדים בתחום השיווק, אז אף פעם לא מזיק להרחיב את ארגז הכלים שלכם וללמוד היבטים ותחומים חדשים בתחום. ייתכן שעסקתם ביצירת עלוני פרסום מודפסים ואתם רוצים להרחיב את הידע שלכם לתחום השיווק הדיגיטלי או להתמחות בתחום הזה.
אם אתם רוצים להתקבל למשרה בכירה הדורשת ידע וניסיון מקיף בקידום אתרים, קורס SEO יעניק לכם את ההכשרה הנדרשת ויעניק לכם את כל הכלים הנדרשים להצלחה בתפקיד החדש שלכם.
אימון והכשרת צוות העובדים שלכם
אם יש לכם עסק משלכם, אולי אתם מחפשים קורס SEO שיקנה לעובדים שלכם שיטות וטכניקות חדשות לשפר את הנראות והחשיפה של העסק שלכם באינטרנט ולהגביר את תנועת המבקרים באתר שלכם.
העובדים שלכם יוכלו ללמוד שלל אסטרטגיות קידום ושיווק מועילות ושימושיות שהן יוכלו להטמיע באופן מיידי בעסק שלכם כדי לשדרג את הביצועים שלו.
היתרונות והחסרונות של קידום אתרים אורגני (SEO)
יתרונות
קמפיין SEO יוצר תנועת גולשים ישירה וממוקדת לאתר שלכם ללא כל עלות
האם תהיתם כמה חיפושים מתבצעים בגוגל על בסיס שנתי, חודשי ויומי? תקלטו את הנתונים הבלתי נתפסים הבאים: רק בשנת 2003 לבדה נערכו למעלה מ-2.2 טריליון חיפושים בגוגל. כן, כן, קראתם נכון. זה אומר משהו כמו 5,922,000,000 חיפושים מדי יום.
מדובר במקור עצום ובלתי נדלה של תנועה רציפה, ממוקדת וחינמית של מבקרים לאתר שלכם. אם האתר שלכם יתמקם גבוה בתוצאות החיפוש, תוכלו לקדם אותו באופן אורגני ולמשוך לקוחות פוטנציאליים רבים.
בניגוד לקמפיין פרסום ממומן בשירות Google AdWords (PPC), אינכם צריכים להוציא שקל על הגברת תנועת הגולשים לאתר שלכם. עלויות קמפיין ה-SEO שלכם יצטמצמו באופן משמעותי אם תעשו בעצמכם גם פעילויות קידום אתרים אחרות כמו יצירת קישורים לאתר או העלאת תכנים איכותיים.
קמפיין SEO מגביר את החשיפה של העסק שלכם בפני לקוחות פוטנציאליים
אחת מהסיבות העיקריות לשימוש במנועי חיפוש היא למצוא פתרון לבעיה או צורך מסוים. כשהם מחפשים מענה יעיל, 70% מהאתרים והקישורים שהגולשים לוחצים עליהם מגיעים מחיפוש אורגני במנועי חיפוש כמו גוגל.
לאחר שהם מקלידים את מילות המפתח הרלוונטיות ומעיינים בתוצאות החיפוש שהופיעו, עד ל-40% מהגולשים ילחצו על תוצאות החיפוש הראשונות, בעוד ש-70% עד 80% מהאנשים מתעלמים ממודעות פרסום ממומן (אף אחד לא אוהב כשדוחפים לו פרסומות).
זה אומר שקמפיין קידום אתרים יעזור לכם להגיע לאנשים שמתעניינים בעסק שלכם וזקוקים למוצר או לשירות שאתם מציעים.
קמפיין SEO מגדיל את תנועת הגולשים לאתר ומשפר את יחס ההמרה שלכם
כתב העת המקוון Search Engine Journal דווח שלידים המגיעים כתוצאה מקמפיין קידום אתרים בעלי יחס המרה מרשים של 6% בהשוואה לשיעור סגירת עסקאות של 1.7% בלבד בקרב לידים המגיעים כתוצאה מקמפיין שיווק בדוא"ל או עלוני פרסום.
השפעת הדירוג במנועי החיפוש על יחסי ההמרה של המבקרים באתר שלכם תלויה בענף התעשייה ובתחום הפעילות שלכם. משתמשים בתחומי הפיננסים, הביטוח, התעופה והמדיה בעלי סיכוי של 81% עד 93% ללחוץ על אחד מהאתרים בשלושת העמודים הראשונים של תוצאות החיפוש, בעוד שמשתמשים בתחום האלקטרוניקה והמחשבים בעלי סיכוי של 44% לפעול בצורה דומה.
ככל שהאתר שלכם ממוקם גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל, ככה הוא ימשוך יותר הקלקות, כניסות ולקוחות פוטנציאליים.
קמפיין קידום אתרים יתרום לצמיחת העסק שלכם
האינטרנט מוצף באינספור עסקים ומותגים מכל תחום אפשרי. אז איך לבלוט מעל המתחרים ולגרום לכמה שיותר לקוחות לדעת שאתם קיימים? המפתח להצלחה זה לקדם ולשווק את העסק שלכם בצורה נכונה בעולם הדיגיטלי.
אתם חיייבים לתחזק נוכחות חזקה באינטרנט ופעילות ענפה ברשתות החברתיות. קמפיין SEO יעיל זה סוג של מקפצה לעסק שלכם שמשפרת את החשיפה והנראות שלכם באינטרנט.
תוכלו להגדיל את חשיפת העסק שלכם בפני עד ל-59% מהלקוחות שנעזרים במנועי החיפוש כדי להכיר מותג או עסק מקומי. בלי להיות נוכחים ברשת, זה כאילו שהעסק שלכם לא קיים. קמפיין קידום אתרים ימשוך לעסק שלכם המון לקוחות פוטנציאליים שיעזרו לעסק שלכם לצמוח ולשגשג.
קמפיין SEO יהפוך אתכם למקור סמכות בנישה שאתם פועלים בה
נוכחות חזקה ברשת ויצירת תכנים איכותיים לאתר שלכם ישפרו את הדירוג והמעמד שלו במנועי החיפוש.
מיקום גבוה בתוצאות החיפוש יעזור לבסס את האתר שלכם בתור מקור סמכות שקהל היעד שלכם יכול לתת בו אמון. זה יעזור לשפר את אחוזי ההמרה שלכם ולייצר יותר לידים ומכירות.
חסרונות
לוקח זמן רב עד שקמפיין SEO מתחיל לספק תוצאות
כנראה שמדובר בחיסרון המשמעותי בקידום אתרים אורגני. יעבור זמן רב עד שהמאמצים שלכם ישאו פרי ויביאו לשינוי ממשי.
ההשפעה של קמפיין ה-SEO על הנראות, החשיפה והמעמד של האתר שלכם במנועי החיפוש יכול לקחת כמה ימים או שבועות. אם אתם מחפשים תוצאות מיידיות, אז כנראה שקמפיין SEO פחות מתאים עבורכם.
לוקח זמן רב עד שפרויקט SEO יחזיר את ההשקעה שלכם
תצטרכו להתאזר בסבלנות ולהמתין זמן רב עד שקמפיין קידום האתרים שלכם יתחיל להחזיר את הכסף שהשקעתם בו ולייצר מדד החזר השקעה (ROI) טוב.
זה עלול להיות בעייתי ומסוכן עבור עסקים קטנים שבקושי מחזיקים את הראש מעל המים וזקוקים לרווחים משמעותיים בטווח הזמן הקצר. השקעה גדולה בקמפיין קידום אתרים שלא תחזיר את עצמה במהירות עלולה לפגוע בתזרים המזומנים של העסק ולפגוע בתקציב הנדרש לפעילות השוטפת שלו.
קמפיין SEO מצריך השקעה כספית מכובדת במיוחד אם אתם פועלים בנישה תחרותית
אלא אם כן תעבדו מסביב לשעון ותתעסקו בכל היבט ופרט קטן בקמפיין קידום האתרים שלכם כמו עידוד קישורים חיצוניים לאתר שלכם ויצירת תכנים איכותיים, SEO לא באמת כלי שיווק דיגיטלי חינמי שלא יעלה לכם שקל.
ברוב המקרים תצטרכו לפנות לעזרתם ולשכור את שירותיהם של מומחים מבחוץ שיעזרו במאמצי שיווק וקידום האתר שלכם. זה נכון שבעתיים אם אתם פועלים בשוק צפוף, קשוח ותחרותי.
בקידום אתרים אין תוצאה מובטחת (במיוחד אם האתר צריך להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש)
אחד מהיעדים העיקריים של כל אדם שהשיק קמפיין SEO הוא לגרום לאתר שהם מקדמים להופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש.
למה זה כל כך חשוב? כי 75% מהאנשים לא טורחים לגלול את תוצאות החיפוש שלהם אל מעבר לעמוד הראשון. זה אומר שאם האתר שלכם לא נמצא שם, מעט מאוד אנשים יגיעו אליו דרך מנוע החיפוש.
הבעיה היא שאף מקדם אתרים לא יכול לתת אחריות ולהתחייב מראש שהוא יצליח להביא אתכם למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של מילות המפתח הרלוונטיות.
אין לכם שליטה ממשית בדירוג האתר שלכם
קידום אתרים זה ממש לא מדע מדויק. אף אחד לא יודע בוודאות איך עובדים האלגוריתמים המתוחכמים של גוגל ואיך בדיוק נקבע הדירוג של כל אתר.
אפשר להעריך, לחזות או לעשות ניחוש מושכל איך לשפר את מיקום האתר שלכם במנועי החיפוש, אבל אף אחד לא יכול להבטיח שזה באמת יעבוד ויעמוד בציפיות שלכם. גם אם נתקלתם בגורו מדופלם שטוען שהוא פיענח את האלגוריתם של גוגל ויכול לשלוט בדירוג האתר שלכם, רוב הסיכויים שהוא פשוט חי בסרט.
רק לגוגל ולא לאף אחד אחר יש שליטה מלאה בקביעת מעמד ודירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש. זה אומר שחלק גדול מתהליך ה-SEO מבוסס על ניסוי וטעייה. אתם אף פעם לא תדעו האם האסטרטגיה שלכם באמת עובדת ועד כמה היא תשפר את הדירוג ונפח התנועה של האתר שלכם בלי לבדוק אותה בפועל.
זה שונה לגמרי מקידום ממומן שהתוצאות שהוא מספק עומדות ביחס ישיר לסכומי הכסף שאתם משקיעים.
שיקולים חשובים שצריך לקחת בחשבון כשבוחרים את קורס ה-SEO הנכון והמתאים עבורכם
התוכן והמבנה של הקורס והרלוונטיות שלו לצרכים וליעדים שלכם
השיקול החשוב ביותר בבחירת קורס SEO מסוים זאת מידת ההתאמה והרלוונטיות של התכנים והנושאים שהוא עוסק בהם לצרכים ולמטרות שלכם.
לדוגמה, קורס SEO המספק הוראות מפורטות איך לבנות אתר אינטרנט מאפס שלב אחר שלב יכול להיות מועיל ושימושי במיוחד עבור יזם שרוצה לפרסם ולקדם את העסק שלו באינטרנט בכוחות עצמו, אבל פחות רלוונטי לאדם שרוצה למצוא עבודה בחברת קידום אתרים מקצועית ולהתמחות בתחום הספציפי הזה בלי להיות אחראי על עיצוב ובניית אתרים.
במקום לגשש באפלה ולבחור בקורס SEO אקראי, אתם צריכים לבחון לעומק את תוכנית הקורס ולבדוק את התכנים והנושאים שהיא כוללת.
תראו עד כמה הוא מדבר אליכם וקולע ליעדים הספציפיים שלכם. חבל לבזבז את הזמן והכסף שלכם על קורס רחב ומפוזר מדי שמציע מעל ומעבר למה שאתם צריכים ועוסק בהמון היבטים מיותרים.
חשוב לוודא מראש שהקורס מכסה את כל הנושאים החשובים עבורכם ורלוונטי ליעדים הספציפיים שהצבתם לעצמכם. למידע נוסף, תוכלו לקרוא גם את הפוסט של עידן בן אור בנושא.
תבדקו מי עומד מאחורי הקורס
תכינו את שיעורי הבית שלכם ותבדקו את הרקע, המוניטין והתדמית של האדם שמעביר את הקורס. תבדקו האם הוא מחזיק בתעודת מקדם אתרים מוסמכת ועד כמה הוא מפורסם ומוערך בקהילת השיווק הדיגיטלי.
חבל שתאכלו אותה עם חובבן חסר ניסיון שימכור לכם חלומות ויסביר לכם על רגל אחת כמה מושגים יבשים. תעברו על ביקורות וחוות דעת של אנשים אחרים שסיימו את הקורס ותבדקו מה הם חושבים עליו ועד כמה הוא הועיל להם. חשוב שתבחרו במנטור מקצועי, אמין ומנוסה שיכול להסביר את התחום בצורה ברורה ומובנת ובגובה העיניים.
עזרה במציאת עבודה
אם אתם רוצים לעבוד בתחום ה-SEO, תחפשו קורס המציע ליווי וסיוע במציאת עבודה בקידום אתרים.
חלק מהקורסים מציעים התנסות מעשית (סטאז’), מספקים תעודה לכל בוגר ואפילו עבודה מובטחת. אם אתם רוצים להשתלב בתעשייה ולפתח קריירה בקידום אתרים, קורס הכשרה מקצועי ומעשי מהסוג הזה יהיה ההימור הטוב והבטוח ביותר שלכם.
תחפשו קבלות מוכחות
המרצה שמעביר את הקורס חייב לספק קבלות מוכחות לפרוייקטים מוצלחים בתחום קידום האתרים והשיווק הדיגיטלי. תנסו למצוא פרוייקטים גדולים שלו או חברות גדולות ומוכרות שהוא שיתף איתן פעולה.
תעברו על המלצות ו"סיפורי הצלחה" של תלמידי הקורס ותחפשו הוכחות שהקורס שאתם מתעניינים בו באמת מספק את הסחורה, עוזר לרכוש כלים וכישורים מועילים ושימושיים ומסייע להשתלב בשוק העבודה.
תבדקו האם למרצה של הקורס או לבוגרים שסיימו אותו יד דוגמאות מתועדות לקמפיינים מוצלחים בתחום ה-SEO.
תחשבו את עלות הקורס
אחד מהשיקולים החשובים ביותר בחיפוש קורס ה-SEO המתאים עבורכם זה המחיר שלו. כשאתם בודקים את עלות הקורס, תצטרכו להתמקד בשני היבטים חשובים:
- יחס תמורה למחיר: תזכרו שקורס יקר אינו בהכרח טוב ומועיל יותר מקורס במחיר נוח ונגיש שלא יעשה לכם חור בכיס. לא כל הנוצץ שווה זהב ומה שבאמת חשוב לבחון זאת התמורה שמספק הקורס לכסף שלכם והאם הוא באמת שווה ומצדיק את הסכום שתשלמו עליו. תזכרו שקורס ה-SEO הטוב ביותר הוא זה שמספק את כל הידע, הכישורים והניסיון הנדרשים להשגת המטרות והיעדים האישיים שלכם בתחום קידום האתרים והשיווק הדיגיטלי. אתם ממש לא חייבים לבחור באופן אוטומטי בקורס היקר והמפונפן ביותר.
- תשלום חד פעמי או מנוי חודשי: חלק מהקורסים גובים תשלום חודשי בעוד שאחרים מגיעים עם עלות חד פעמית שתספק לכם גישה חופשית ובלתי מוגבלת לכל חומרי הקורס. העלות של קורס SEO הדורש מנוי חודשי יכולה להיראות אטרקטיבית יותר, אבל הוא יעלה לכם יותר בטווח הארוך. קורס הדורש תשלום חד פעמי הוא המשתלם והחסכוני ביותר בטווח הארוך. אפילו אם תרצו לרענן את הידע שלכם לאחר שהשלמתם את הקורס או לחזור כדי לקבל טיפים נוספים וללמוד שיטות חדשות, תוכלו לעשות את זה ללא כל עלות.
שאלות ותשובות
לא מדובר בפתרון קסם שמתחיל לעבוד בן לילה. כשמדובר בקידום אתרים אורגני, התמדה וסבלנות הן שם המשחק. חשוב לקחת בחשבון שיעברו כמה חודשים עד שהאסטרטגיה שלכם תתחיל להשפיע ולספק תוצאות.
מנועי החיפוש השונים מפעילים "זחלנים " ("עכבישים") – תוכנות מיוחדות שסורקות את כל אתרי האינטרנט, אוגרות עליהם מידע וקובעות את הדירוג שלהם בתוצאות החיפוש.
זה לוקח זמן עד שהם יבחינו בשינויים ובעדכונים באתר שלכם. משך הזמן שעובר עד שתבחינו בשיפור המיקום שלכם בתוצאות החיפוש נע בין 3 ל-9 חודשים בהתאם לסוג האתר שלכם, כמות העבודה שתצטרכו להשקיע בקידום שלו, ובתדירות שבה ה"זחלן" של מנוע החיפוש סורק את הרשת.
תנועת הגולשים לאתר (טראפיק) היא נגזרת ישירה של הדירוג שלו במנוע החיפוש. ברגע שהמיקום שלכם בתוצאות החיפוש יעלה, תבחינו בשיפור הדרגתי גם בתנועת הגולשים באתר שלכם.
כולנו אוהבים פתרונות פלא ותוצאות מיידיות, אבל SEO פשוט לא עובד ככה. יכולים לעבור כמה חודשים טובים עד שמנועי החיפוש יבחינו ויכירו בכל המאמצים שלכם ויעדכנו את הדירוג של האתר.
שיפור דירוג האתר שלכם במנוע החיפוש זה רק חצי עבודה. אסור לנוח על זרי הדפנה, כי האלגוריתמים של מנועי החיפוש מתפתחים ומתעדכנים ללא הרף ומעריכים את הביצועים והמאפיינים של האתר שלכם ללא הפסקה ומסביב לשעון.
זה אומר שהמיקום של האתר בתוצאות החיפוש עלול להשתנות במהירות מסחררת. הדירוג שלכם לא נקבע לנצח והוא חשוף לתנודות חדות עם הזמן. לכן, קידום אורגני של האתר שלכם הוא תהליך רציף ומתמשך של מחקר מקיף, עריכת שינויים ועדכונים, ושיפור הביצועים שלכם בשיטת ניסוי וטעייה.
רק ככה תוכלו להשאיר את האתר שלכם במקומות הגבוהים ביותר בתוצאות החיפוש לאורך זמן. אם תפסיקו ותזניחו את קמפיין ה-SEO שלכם ולא תטרחו לייעל ולרענן אותו, זה רק עניין של זמן עד שהדירוג של האתר שלכם יתדרדר.
למרות שלקישורים איכותיים יש משקל רב בקידום מעמד האתר שלכם במנוע החיפוש, חשוב להבין שלא כל הקישורים שווים. קניית קישורים חיצוניים מאתרי ספאם מפוקפקים או אתרי "שכונה רעה" (בעלי מוניטין שלילי, תדמית גרועה ודירוג נמוך במנועי החיפוש) תפעל בצורה ההפוכה ותפגע בדירוג שלכם במנועי החיפוש במקום להועיל ולקדם אתכם.
גוגל פיתחה אלגוריתם מיוחד לזיהוי וסינון אתרי דואר זבל וקישורים מלאכותיים בשם "פינגווין". המטרה שלו היא "להעניש" אתרים המשתמשים בפרצות וקיצורי דרך כדי להשפיע על המיקום שלהם בתוצאות החיפוש של גוגל.
זה אומר שרכישת קישורים מאתרי ספאם עם תוכן ירוד רק תפחית את הערך שלכם במנוע החיפוש של גוגל ותגרום לירידה משמעותית בנפח התנועה (כמות המבקרים) באתר שלכם. כמובן שזה הדבר האחרון שאתם רוצים.
תזכרו את כלל הברזל הבא: אף אחד לא יכול להתחייב מראש למיקום מסוים במנוע החיפוש. לא מדובר במדע מדויק ואי אפשר לדעת בוודאות איפה יתמקם האתר שלכם בתוצאות החיפוש.
לכל מנוע חיפוש יש אלגוריתם משוכלל המשקלל מגוון רחב של פרמטרים שונים כדי לקבוע את דירוג האתר שלכם. מדובר בתהליך דינמי שמשתנה כל הזמן. אז אם יש חברות קידום אתרים מסוימות שמבטיחות הרים וגבעות ומתחייבות שהאתר שלכם יהיה בפסגת תוצאות החיפוש, תקחו את הטענות האלה בעירבון מוגבל כי אין להן כל כיסוי במציאות.
מקדמי אתרים הטוענים שיש להם קשרים טובים עם גוגל או שהם יכולים לארגן לאתר שלכם יחס מועדף ומעמד מיוחד במנוע החיפוש פשוט מנסים למרוח ולעקוץ אתכם. אי אפשר "לקנות" דירוג מסוים במנוע החיפוש וחברת גוגל כבר הזהירה פעמים רבות שמדובר בטענות שקריות שאין להן כל אחיזה במציאות.
גוגל שולט בתחום ללא עוררין ומשאיר אבק לכל השאר. 67% מכלל החיפושים באינטרנט מתבצעים במנוע החיפוש הפופולרי.
את המקום השני תופס מנוע החיפוש Bing עם 17%, בעוד ש-Yahoo שנמצא במקום השלישי אחראי ל-12% מהחיפושים. שאר מנועי החיפוש מסתפקים בפירורים שנשארו כשבערך 4% מכלל החיפושים באינטרנט מתבצעים דרכם.
השורה התחתונה
האינטרנט מפוצץ במגוון עצום של קורסי קידום אתרים שונים. הרוב המוחלט שלהם זה בזבוז זמן מוחלט שלא שווה את הכסף שלכם. חשוב לבחור בקורס SEO אמין שנוצר על ידי מקדם אתרים מקצועי ומנוסה עם רקורד מוכח בתחום.
הדבר האחרון שאתם רוצים זה ליפול על חובבן שאף פעם לא השיק קמפיין שיווק דיגיטלי מוצלח שהביא תוצאות חיוביות. הוא יטחן לכם את המוח עם מיליון מושגים טכניים והסברים מעורפלים בלי להראות לכם איך כל העסק עובד בתכל’ס.
קורס SEO איכותי חייב להיות מעשי ולכלול תרגול ועבודה מעשית. כדי להצליח, לא חשוב ללמוד רק את התיאוריה ולהבין איך זה עובד "על הנייר", אלא ליישם את הכישורים והידע שלמדתם בפועל.
כשאתם מחפשים את קורס קידום האתרים הנכון והמתאים עבורכם, חשוב להבין לעומק מה הוא כולל, לעבור את הנושאים שהוא מכסה, לוודא שהוא קולע לצרכים ולהעדפות שלכם ולבדוק שהוא מועבר על ידי גורם מקצועי שאפשר לסמוך עליו.
כמובן שגם המחיר של הקורס צריך להיות סביר והוגן. אתם צריכים לעשות בחירה חכמה ומושכלת בקורס איכותי ומועיל שיספק תמורה מלאה לכסף שלכם.
אין לנו ספק שהמידע המועיל והשימושי במדריך הזה יעזור לכם למצוא את קורס ה-SEO המושלם עבורכם במינימום זמן ומאמץ ויחסוך לכם המון ספקות, התלבטויות ואכזבות.