מיתרים לגיטרה אקוסטית: 6 מיתרים מומלצים לשנת 2024

דיסקליימר על מוצרים של Amazon.com
אתר "מייליסט" משתתף בתכנית השותפים של חברת Amazon Services LLC, מדובר בתכנית שיווק שותפים המיועדת לספק לאתרי אינטרנט עמלות פרסום, על ידיי פרסום וקישור ל- Amazon.com. כתוצאה מכך, חלק מהקישורים באתר הזה הם קישורי שותפים, מה שאומר שהאתר ירוויח עמלה אם תלחצו על הקישור ותקנו מוצר מסויים.

אם אתם שוברים את הראש אילו מיתרים לגיטרה אקוסטית כדאי לקנות ואין לכם מושג איך לבחור את סט המיתרים המושלם לסגנון הנגינה ואופי הצליל שאתם מחפשים, היום זה יום המזל שלכם.

כדי לעזור לכם למצוא מיתרים מעולים לגיטרה האקוסטית שלכם במינימום זמן ומאמץ, דאגתי לעשות סדר בבלגן ולבחור עבורכם את המיתרים האיכותיים והטובים ביותר לגיטרה אקוסטית שיעשו לכם נעים באוזן וטוב על הלב.

קצרים בזמן? הנה 3 המובחרים:

השורה התחתונה
השורה התחתונה
מיתרים דקים מסדרת הדגל של חברת D'Addario. עשויים מהרכב חומרים איכותי ורמת בנייה גבוהה במיוחד.
השורה התחתונה
מיתרים מצוינים שמגיעים עם טכנולוגיית Nanoweb שמאריכה את תוכלת החיים שלהם פי 3.5 בהשוואה לאחרים.
תמורה טובה למחיר
מיתרים לאקוסטית Ernie Ball 2146 Earthwood
Ernie Ball 2146
נוחים לשימוש
לבדיקת מחיר
השורה התחתונה
כוכבי רוק רבים משתמשים במיתרים של החברה המוכרת הזאת באופן כמעט אקסקלוסיבי.

המיתרים האלה יפתחו בפניכם עולם חדש של אפשרויות בלתי מוגבלות מבחינת סגנונות הנגינה והצלילים שתוכלו להפיק. מעבר לבחירות המובילות שאני ממליץ עליהם, תוכלו ליהנות ממדריך קנייה מפורט עם כל המידע שאתם צריכים כדי לבחור את המיתרים המתאימים ביותר לצרכים ולהעדפות שלכם.

אז הגיע הזמן להתחיל בקונצרט ולקבל במחיאות כפיים סוערות את:

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

6 המיתרים הכי טובים לגיטרה אקוסטית לשנת 2024

1

D'Addario EJ16

איכות מעולה
הבחירה שלנו
נתחיל מהמנצח הגדול של הדירוג שלנו: D’addario EJ16. המיתרים האלה מגיעים בחבילה הכוללת 10 סטים נפרדים שיספיקו לכם להמון זמן.
יתרונות
  • תוחלת חיים ארוכה
  • תהודה מעולה
  • אינם נמתחים בקלות
  • מתאימים בצורה מושלמת למגוון רחב של סגנונות מוזיקליים שונים
  • זולים
חסרונות
  • הציפוי של המיתרים יוצר צליל פחות תוסס וסוחף

מבחינת העובי שלהם, מדובר במיתרים דקים וקלים. כל המיתרים מסדרת הדגל של חברת D’addario מיוצרים בסטנדרטים הגבוהים ביותר כדי להבטיח את חווית הנגינה הכי טובה שאפשר.

המיתרים האלה מכילים ליבת פלדת קרבון העטופה בליפוף של תמהיל ברונזה וזרחן העמיד בפני קורוזיה.

בזכות איכות הבנייה הגבוהה והרכב החומרים הייחודי הזה, המיתרים האלה יענו על הצרכים של נגני גיטרה מתחילים ומקצוענים ויתמודדו בלי בעיה עם טכניקות נגינה וסגנונות מוזיקליים שונים.

גוון הצליל שמפיקים המיתרים האלה מרגיש מלא, אבל טיפה פחות חד וצלול. קחו בחשבון שהמיתרים האלה אינם נמתחים בקלות.

אז אם אינכם מוכנים להתפשר על פחות מהטוב ביותר ומחפשים את מיתרי הגיטרה האקוסטית הטובים ביותר שיש, אני ממליץ בחום על D’addario EJ16.

2

Elixir 11052

מיתרים דקים לגיטרה אקוסטית
נוחים לשימוש
מדובר באחד מהמיתרים הנמכרים והמבוקשים ביותר בשוק ויש לכך סיבה מצוינת: הם עשויים מ-80% נחושת ו-20% אבץ, וציפוי חדשני בטכנולוגיית Nanoweb (פטנט רשום של חברת Elixir) מגן על המיתרים מקורוזיה.
יתרונות
  • תחושה רכה ונעימה באצבעות
  • תוחלת חיים פי 3.5 ארוכה יותר בהשוואה למיתרים סטנדרטיים
  • גוון צליל בהיר
  • ציפוי למניעת חלודה
חסרונות
  • הציפוי עלול לעוות את הצלילים הגבוהים

התוצאה היא מיתרים עמידים במיוחד שישרתו אתכם בנאמנות פי 3.5 יותר זמן בהשוואה למתחרים שלהם. אבל עוד לא שמעתם את החלק הכי טוב: הציפוי הייחודי מקטין את החיכוך עם האצבעות, מה שאומר שתוכלו לפרוט על המיתרים בשיא המרץ וההתלהבות בלי לסבול מפצעים ומיבלות.

הציפוי הקליל הופך את המיתרים לקשיחים ועמידים במיוחד, מה שאומר שגם המומחים הגדולים ביותר בהרס מיתרי גיטרה לא יצליחו לשבור את המיתרים האלה (שכמעט) שום דבר לא מזיז להם.

עם כל הכבוד לעמידות המשופרת של המיתרים האלה, אני בטוח שאתם סקרנים לדעת איך הם נשמעים? החדשות הטובות הן שהם לא מאכזבים גם מבחינת הביצועים שלהם ומספקים גוון צליל רך, נעים ומלטף יותר בהשוואה למיתרים העשויים מתמהיל של ברונזה וזרחן.

3

Ernie Ball 2146 Earthwood

מיתרים לגיטרה אקוסטית
חזקים
כוכבים מהשורה הראשונה כמו אריק קלפטון, פול מקרטני ולהקת העל מטאליקה, הפכו למעריצים מושבעים של המיתרים האלה, ככה שאי אפשר לפקפק באיכות ובאמינות שלהם.
יתרונות
  • מספקים צלילים בהירים וחדים במיוחד
  • עמידות משופרת
  • מרגישים נהדר
  • נשמעים נפלא
חסרונות
  • קצת עבים

עם כזה רקורד מרשים, זאת לא תהיה הגזמה לומר שמדובר באחד ממיתרי הגיטרה הטובים ביותר גם לנגנים מתחילים שרק עכשיו מתחילים קורס גיטרה וגם לגיטריסטים מקצועיים שמנגנים בעיניים עצומות. מה שבאמת משך את תשומת ליבי במיתרים האלה זה הצליל העשיר והמהפנט שהם מציעים.

מה בנוגע לחומרי הגלם שמהם עשויים המיתרים האלה? ההרכב שלהם כולל 92% נחושת, 7.7%, בדיל ו-0.3%. זרחן. השילוב הייחודי הזה מבטיח צליל חם ועשיר ומשפר את העמידות של המיתרים. היצרן מדגיש שהמיתרים האלה מיוצרים מהחומרים האיכותיים והמובחרים ביותר.

תוכלו לשמור את 12 המיתרים בתוך האריזה המיוחדת שתגן עליהם מבלאי ומשחיקה. כשתצטרכו להשתמש בהם, תוכלו פשוט לשלוף אותם מהאריזה והם יהיו כמו חדשים.

4

D'Addario EJ17

לפריטה מהירה ומורכבת
עמידים
D’addario הוא אחד מהמותגים הותיקים, האמינים והמנוסים ביותר בשוק. לכן, זה לא מפתיע ששניים מהמיתרים שהוא מציע תפסו את פסגת הדירוג המובחר שלנו.
יתרונות
  • עמידות גבוהה
  • חסינים בפני קורוזיה
  • מתאימים לפריטה עם אצבעות
  • גוון צליל בהיר
חסרונות
  • אינם מתאימים לגיטרות מסוימות

הדגם האייקוני EJ17 שיצא לשוק בשנת 1974 הפך להצלחה מסחררת ושבר שיאי פופולריות וביקוש. גם כיום הוא נחשב לשליט הבלתי מעורער של מיתרי הגיטרה האקוסטית בעובי בינוני.

אז למה כולם כל כך מתלהבים מהמיתרים האלה? אין ספק שאחת מהסיבות העיקריות לכך שהם הפכו לחביבי הקהל זאת איכות הבנייה הגבוהה שלהם: הם מורכבים מליבת פלדת פחמן העטפה בליפוף של תמהיל ברונזה וזרחן.

אין ספק שמדובר במלאכת מחשבת. המיתרים האלה מצטיינים בעמידות מרשימה ומתאפיינים ברמת מתח גבוהה שמבטיחה צלילים מאוזנים ונועזים יותר.

המיתרים האלה עמידים בפני קורוזיה, מה שאומר שתוכלו ליהנות מהם במשך זמן רב.

המארז המקצועי מאפשר לכם לשמור בבטחה על המיתרים ולהשאיר אותם רעננים ומוכנים לשימוש.

5

Elixir Strings 11100

לגיטרה אקוסטית בעובי בינוני
ציפוי מגן
מתחברים למיתרים בעובי (קוטר) בינוני? תלכו בלי לחשוב פעמיים על Elixir Strings 11100. למעט העובי הבינוני שלהם, הם לגמרי זהים לדגם 11062 שעליו נדבר בהמשך.
יתרונות
  • עמידות משופרת בהשוואה למיתרים ללא ציפוי
  • צליל עשיר ומלא נוכחות
  • סיכון מופחת לפגיעה באצבעות בעת הנגינה
  • צליל משובח שנשמר לאורך זמן רב
חסרונות
  • חלק מהנגנים מתלוננים שהציפוי נוטה להתקלף ולרדת במהירות


המיתרים האלה עשויים מסגסוגת קשיחה ועמידה של 80% נחושת ו-20% אבץ. תוכלו לבנות עליהם לזמן רב ולנגן עליהם תקופה ארוכה בלי לבזבז זמן וכסף על החלפה ומתיחה מחדש של המיתרים כל שבועיים.

ציפוי Polyweb להגנה מזיעה ולכלוך הפך למאפיין סטנדרטי של מיתרי הגיטרה מבית Elixir. זה אומר שגם אם אתם מנגנים על הגיטרה באצבעות שומניות ודביקות (מה שבכל מקרה לא מומלץ לעשות), לא ייגרם נזק למיתרים.

הציפוי הזה גם מפחית את החיכוך בין המיתרים לאצבעות ומעניק תחושה רכה וחלקה יותר.

אם זה לא מספיק, ציפוי המגן הייחודי הזה מעניק יתרון נוסף: הוא משפר את הביצועים של המיתרים, מעדן ומרכך את הצלילים הגבוהים שלהם ומספק גוון צליל חם ומלא יותר.

6

Martin M150

הכי טובים של חברת מרטין
מחיר משתלם
אם אתם מחפשים מיתרים בעובי בינוני במחיר שפוי ושווה לכל כיס, מיתרי Martin M150 יכולים להיות הפתרון המושלם עבורכם.
יתרונות
  • בנויים היטב ואמורים להחזיק זמן רב
  • מעניקים צלילים עמוקים
  • זולים
חסרונות
  • הצלילים העיליים לא הכי צלולים וחדים

בשימוש מתון, המיתרים האלה יספיקו בלי בעיה לחמישה חודשים. וכשלוקחים בחשבון את המחיר המשתלם והאטרקטיבי שלהם, אין ספק שמדובר במציאה אמיתית.

עד עכשיו הכול נשמע מושלם, אבל דווקא כשבודקים את הביצועים שלהם, נרשמת אכזה קלה. אין ספק שהם כבר לא מה שהיו פעם והצלילים שהם מעניקים הרבה פחות בהירים וחדים ממה שהיה לפני כמה שנים.

למרות זאת, הסאונד שלהם עדיין חזק והם מספקים צלילי בס עמוקים ועשירים. גם הצלילים העיליים לא רעים, למרות שהם נשמעים פחות צלולים ומלאי חיים ממה שהם היו פעם.

מדריך קנייה: איך לבחור מיתרים לגיטרה אקוסטית?

כדי שתוכלו להפיק את הצלילים המדויקים והמשובחים ביותר מהגיטרה האקוסטית שלכם, אתם חייבים לקנות את המיתרים הכי טובים ואיכותיים שמתאימים לסגנון הנגינה שלכם.

בניגוד לגיטרה חשמלית שבה אפשר לשפר ולשנות את הצלילים שהיא מפיקה עם מגברים שונים, גיטרה אקוסטית מספקת את הצלילים הטהורים והטבעיים ביותר ללא אפקטים ותוספות שיכולים לחפות על הביצועים והכוונון של הכלי: לא תוכלו להיעזר בפדלים ומגברים שיעזרו לכם להשיג את הצליל הנחשק, אלא להסתמך על הצליל המקורי והגולמי שמפיקים המיתרים.

זה אומר שבניגוד לסוגים אחרים של גיטרות, מיתרי גיטרה אקוסטית משחקים תפקיד מכריע באיכות הצליל שהיא מפיקה ויכולים לעשות את כל ההבדל בין נגינה נעימה וערבה לאוזן לגיטרה מזייפת שלא נשמעת טוב.

אתם חייבים להקדיש הרבה מחשבה ותשומת לב לבחירת מיתרי הגיטרה האקוסטית שלכם. בחירה לא נכונה יכולה לעלות לכם ביוקר ולפגוע בחווית הנגינה ובאיכות הצליל של הגיטרה שלכם בדרכים הבאות:

  • מיתרים לא מתאימים עלולים לפגוע בגיטרה שלכם
  • תצטרכו לבזבז המון זמן ומאמץ בהחלפה חוזרת ונשנית של המיתרים
  • לא תוכלו להפיק את המירב מהגיטרה שלכם ולייצר את הצליל הטוב ביותר
  • לגרום לכם לחשוב שאתם לא מספיק מוכשרים ולהוציא את כל הכיף וההנאה מנגינה בגיטרה!

אז תעשו לעצמכם טובה ותבחרו בחוכמה את המיתרים הטובים והמתאימים ביותר לגיטרה האקוסטית שלכם. במקום לייפות את המציאות ולהאכיל אתכם בשקרים, אני אהיה כנה איתכם: זה ממש לא קל לבחור את המיתרים המושלמים עבורכם, ויש המון שיקולים ומאפיינים שצריך לקחת בחשבון לפני שקונים מיתרים לגיטרה אקוסטית.

אם אתם רגילים לגיטרה חשמלית שבה כמעט כל מיתר עושה את העבודה, זה ממש לא המקרה עם גיטרה אקוסטית. אנשים שמנגנים זמן רב על גיטרה אקוסטית מודעים לכך שלסוג המיתרים יש השפעה רבה על גוון ואופי הצליל שמפיקה הגיטרה.

בגדול, יש שני מאפיינים חשובים שצריך להסתכל עליהם:

  • החומר שממנו עשויים המיתרים
  • העובי (הקוטר) של המיתרים

חומר הגלם שממנו עשויים מיתרי הגיטרה

מיתרים לגיטרה אקוסטית מיוצרים ממגוון רחב של חומרים שונים כמו משי, ניילון, פלדה, ברונזה וזרחן. הם עשויים בדרך כלל מסגסוגת (שילוב) של כמה מתכות שונות. מיתרים העשויים מתמהיל של ברונזה וזרחן הם הנפוצים והפופולריים ביותר בשוק. אז בואו נכיר על קצה המזלג את חומרי הגלם העיקריים שמשמשים ליצירת מיתרי גיטרה אקוסטית ונתרשם מהתכונות העיקריות שלהם.

תמהיל ברונזה וזרחן

בלי להיכנס להסברים טכניים מורכבים ומסובכים, מספיק לדעת שמדובר בסגסוגת ארד (שילוב של כמה מתכות) שמשמשת בתור חומר גלם נפוץ לייצור מיתרי גיטרה. מיתרים מהסוג הזה מפיקים גוון צליל מאוזן ונעים שאינו צורם באוזן. מיתרים העשויים מתמהיל ברונזה וזרחן מתאימים למגוון רחב של סגנונות נגינה וטעמים מוזיקליים, מה שמסביר מדוע מדובר בסוג המיתרים הנפוץ ביותר בשוק.הם נשמעים נפלא בכל ז’אנר מוסיקלי וזה היתרון העיקרי של מיתרים העשויים מברונזה וזרחן. עם זאת, חלק מנגני הגיטרה מתחברים יותר למיתרים העשויים מחומרים אחרים כמו ברונזה 80/20 או משי ופלדה (Silk and Steel).

ברונזה 80/20 (פליז)

מיתרים מהסוג הזה מעניקים צליל בהיר וחד יותר בהשוואה למיתרים העשויים מתמהיל ברונזה וזרחן. תוכלו להשיג סאונד עם צלילי בס פחות מורגשים ובולטים, מה שיבליט וידגיש את עוצמת הנגינה שלכם ויאפשר לה להישמע היטב גם על רקע של כלי נגינה אחרים (אם אתם מנגנים בלהקה) בהשוואה למיתרים העשויים מברונזה וזרחן.

רק אזהרה אחת חשובה שאתם צריכים לקחת בחשבון: אם הגיטרה שלכם מגיעה עם אפיון צליל בהיר יותר, מיתרי ברונזה 80/20 פחות מתאימים עבורכם. מיתרי ברונזה 80/20 יכולים לגרום לגיטרה שלכם להישמע פחות עוצמתית ומלאת נוכחות, במקרה שמדובר בגיטרה אקוסטית קטנה. אם אתם מנגנים בגיטרה אקוסטית בגודל סטנדרטי (הידועה בשם dreadnought), ההשפעה הזאת כמעט ולא מורגשת.

משי ופלדה

מדובר במיתרי פלדה שנמצאים איפה שהוא באמצע בין מיתרים סטנדרטיים של גיטרה אקוסטית למיתרי ניילון. הם מורכבים משלוש שכבות: ליפוף חיצוני של ברונזה מצופה בכסף, שכבה אמצעית מניילון וסליל מתכתי דק בליבת המיתר.

הם משמיעים צליל רך וענוג יותר בהשוואה למיתרים העשויים מתמהיל ברונזה וזרחן או מברונזה 80/20. צורת הבנייה של המיתרים האלה הופכת אותם לקלים ונוחים במיוחד לפריטה. לא תצטרכו ללחוץ בחוזקה על שריגי הגיטרה ולהפעיל כוח ומאמץ רב בעת הנגינה. בגלל זה, מיתרים מהסוג הזה הפכו לבחירה פופולרית בקרב נגני פולק ופינגר סטייל. החדשות הרעות הן שמיתרי משי ופלדה מפיקים צלילים פחות חזקים ועוצמתיים בהשוואה למיתרים העשויים מברונזה 80/20 או מתמהיל ברונזה וזרחן.

מיתרים עם או בלי ציפוי: במה עדיף לבחור?

כשמדברים על מיתרים "מצופים", הכוונה למיתרי גיטרה אקוסטית שמגיעים עם ציפוי פלסטיק איכותי. הציפוי הזה מאריך את תוחלת החיים של המיתרים ומשפר את העמידות שלהם.

אבל מדובר בתענוג יקר ומיתרים מצופים מגיעים עם תג מחיר גבוה יחסית. קחו בחשבון שהם עולים כפול ממיתרים רגילים. מיתרים מצופים מחזיקים מעמד פי שניים יותר זמן (מהניסיון האישי שלי, לא מדובר במדע מדויק), ככה שספק אם מדובר בהשקעה משתלמת יותר. היתרון הוא שלא תצטרכו להחליף את המיתרים לעתים קרובות.

ועוד כוכבית אחת חשובה שאתם צריכים לשים אליה לב: הציפוי של המיתרים משנה את גוון הצליל שהם מפיקים. הוא משפיע על הצלילים העיליים שבוקעים מהגיטרה ויוצר גוון צליל כהה יותר מהסאונד הטבעי והאמיתי של הגיטרה.

בחלק מהמקרים זה עובד לגמרי לא רע ומאפשר להשיג צלילים מדויקים, מאוזנים ונעימים יותר. אבל, אם אפיון הצליל של הגיטרה שלכם כהה יותר, מיתרים מצופים זאת בחירה פחות טובה עבורכם. בשורה התחתונה, אי אפשר להכריז על מנצח ברור בין שני סוגי המיתרים האלה ומדובר בשאלה של העדפה אישית.

איך לבחור את עובי המיתר הנכון לגיטרה האקוסטית שלכם?

מיתרים קלים ודקים הם המתאימים והנוחים ביותר לנגני גיטרה מתחילים. הפריטה על המיתרים הרכים האלה הרבה יותר נעימה לאצבעות שלכם ואינה דורשת להפעיל כוח ולחץ רב. הבעיה היא שהעובי הדק של המיתרים הופך אותם לשבריריים במיוחד. זה אומר שתצטרכו להיות זהירים ועדינים איתם.

גודל הגיטרה שלכם

כדי למצוא את עובי המיתרים האידיאלי לגודל הגיטרה שלכם, אתם יכולים להסתמך על כלל האצבע הבא: מיתרים קלים ודקים יותר מתאימים לגיטרות פארלור קטנות יותר. מיתרים בעובי בינוני וגדול שמפיקים צלילים כבדים ועוצמתיים יותר מתאימים לגיטרות ג’מבו גדולות.

סגנון הנגינה שלכם

מדובר באחד מהשיקולים החשובים ביותר בבחירת מיתרי גיטרה איכותיים. אם אתם מרבים לפרוט עם האצבעות, עדיף ללכת על מיתרים קלילים ודקים יותר שיאפשרו לכם לחולל קסמים עם הגיטרה שלכם בלי להתעלל באצבעות.

אתם יכולים לנסות גם מיתרים עבים וכבדים עותר, אבל קחו בחשבון שהם ישאירו הרבה יותר פצעים ויבלות על האצבעות שלכם. המיתרים האלה אינם גמישים וקשה יותר לפרוט עליהם. אם אתם לא פורטים בתנועות מהירות וחדות על מיתרי הגיטרה, תוכלו להסתדר גם עם מיתרים עבים יותר. אם אתם מנגנים בכמה טכניקות שונות, תלכו על מיתרים בעובי בינוני.

גוון הצליל המועדף

מיתרים קלים ודקים מבליטים את הצלילים הגבוהים בעוד שמיתרים כבדים ועבים יותר מתמודדים בצורה טובה יותר עם צלילי בס. זה כל הסיפור.

שיקולים חשובים שצריך לקחת בחשבון כשקונים מיתרים לגיטרה אקוסטית

בחירת מיתרי גיטרה איכותיים שיקלעו לצרכים ולהעדפות שלכם יכולה להיות משימה מסובכת ומאתגרת, במיוחד כשמדובר בגיטרה אקוסטית.

כדי למצוא את המיתרים המושלמים עבורכם, חשוב שתבינו איך העובי (הקוטר) של המיתרים והחומר שממנו הם עשויים משפיעים על גוון הצליל וחווית הנגינה של הגיטרה. אם אין לכם שמץ של מושג על מה חשוב להסתכל ולמה צריך לשים לב כשבוחרים מיתרים לגיטרה אקוסטית, הגעתם למקום הנכון. אני הולך להסביר לכם איך כל העסק הזה עובד ולעזור לכם לבחור מיתרי גיטרה אקוסטית איכותיים שתהיו מרוצים מהם.

סט מיתרים אחד או אריזה גדולה: מה עדיף לקנות?

בסקירה שלנו מופיעים חבילות הכוללות סט אחד של מיתרים, אבל יצרנים רבים מציעים אריזות חיסכון עם כמה סטים נפרדים במחירים מוזלים.

במקום לרכוש סט מיתרים אחד בכל פעם, תוכלו לרכוש חבילה גדולה של כמה סטים במחיר משתלם יותר. רוב המותגים מציעים חבילות שכוללות 3 סטים של מיתרים (למעט חברת Ernie Ball), אבל תוכלו גם למצוא חבילות ענקיות של עשרה סטים שיספיקו לכם לזמן רב.

תוכלו לשמור על המיתרים בנוחות מירבית בתוך האריזה בלי להשאיר אותם חשופים לפגעי הסביבה ולדאוג שהם יחלידו. תזכרו שהאיום העיקרי על מיתרי הגיטרה זה השמן והלכלוך על האצבעות שלכם ולכן תקפידו לנגב היטב את המיתרים לאחר שסיימתם לנגן על הגיטרה.

עובי המיתרים

היצרנים השונים מציינים את עובי (קוטר) המיתרים בעזרת מונחים כמו "קל", "בינוני", ו-"כבד". הלחיצה על מיתרים עבים וכבדים יותר דורשת יותר כוח ומאמץ והם משמיעים צליל חם יותר, בעוד שמיתרים קלים ודקים נוחים ופשוטים יותר לפריטה ומפיקים גוון צליל בהיר יותר. פריטה מהירה וקצבית על מיתרים כבדים מעניקה צלילים עוצמתיים ועשירים יותר, בעוד שמיתרים דקים נשמעים חלש יותר ונוטים להישבר בעת הפעלת כוח רב מדי.

לפניכם טבלה עם גדלי המיתרים השונים שתמצאו בשוק: אקסטרה קל, קל במיוחד, קל, בינוני וכבד. קחו בחשבון שאין סולם אחיד עם גדלים סטנדרטיים שמחייב את כל היצרנים בתחום ולכן יכולים להיות הבדלים ביניהם. זה אומר שמיתרים באותו הגודל יכולים להיות מסווגים בתור "אקסטרה קלים" על ידי מותג אחד, בעוד שמותג אחר יגדיר אותם בתור "קלים".

העובי (קוטר) של מיתרי גיטרה אקוסטית מ-E גבוה ל-E נמוך:

גודל המיתרEBGDAE
אקסטרה קל.010.014.023.030.039.047
קל במיוחד.011.014.023.032.042.052
קלקל.012.016.025.032.042.054
בינוני.013.017.026.035.045.056
עבה.014.018.027.039.049.059

איך להתאים מיתרי גיטרה אקוסטית לסגנון וטכניקת הנגינה שלכם

בגלל שאינכם יכולים לשפר ולשנות את גוון הצליל של גיטרה אקוסטית באמצעות אביזרים חיצוניים, למיתרים יש חשיבות מכרעת על הסאונד וחווית הנגינה בגיטרה. איכות הצלילים שמפיקה גיטרה אקוסטית תלויה במיתרים שלה. חד וחלק. חשוב לבחור את המיתר הנכון והמתאים לסגנון הנגינה שלכם ולגוון הצליל הנחשק.

השאלה הראשונה שתצטרכו לענות עליה היא: באיזה סגנון אתם מנגנים? אם אתם פורטים אקורדים עם הגיטרה, מיתרים כבדים ועבים יותר יעשו עבודה טובה יותר. תוכלו ליהנות מגוון צליל חם, עמוק ומלא יותר שיתאים בצורה מושלמת לליווי שירה.

אם אתם מעדיפים לקחת את ההובלה ומנגנים סולו עם הגיטרה שלכם, כדאי לבחור במיתרים בעלי עובי בינוני שמספקים את האיזון האופטימלי בין צליל סוחף ועשיר לקלות ונוחות הנגינה על הגיטרה. לבסוף, אם אתם מתחברים יותר לפריטה באמצעות האצבעות (פינגר סטייל), מיתרים קלילים ודקים יספקו את הסחורה.

בגלל שטכניקות הנגינה האופייניות לסגנון המוסיקלי הזה דורשות זריזות ידיים ותנועות חדות, מיתרים כבדים ועבים שקשה לפרוט עליהם יעשו לכם חיים קשים ויפגעו בביצועים שלכם.

לאחר שהתאפסתם על סוג המיתרים המתאימים לסגנון וטכניקת הנגינה שלכם, חשוב שתקחו בחשבון את החומר שממנו הם עשויים. באופן כללי,ככל שהסגנון המוזיקלי שאתם מנגנים סוחף ותוסס יותר, ככה תרצו לבחור במיתרים קלילים ודקים יותר.

לדוגמה אם הסגנון המוזיקלי המועדף עליכם הוא בלוגראס (מוזיקת עם אמריקנית), מיתרי ברונזה 80/20 יכולים להיות ההימור הטוב והבטוח ביותר שלכם. לעומת זאת, אם אתם מתחברים לצלילים רכים, מלטפים ועדינים יותר, מיתרים המכילים זרחן יעשו עבודה טובה יותר.

אין סוג אחד של מיתרי גיטרה אקוסטית שמתאים באופן גורף לכולם. בחירת המיתרים הנכונים והמתאימים עבורכם תלויה בסגנון הנגינה, הטעם המוסיקלי (שיכול להשתנות עם הזמן) ומאפייני הגיטרה שלכם.

אם אינכם בטוחים איזה סוג של מיתרים יעבוד בצורה הטובה ביותר עבורכם, תוכלו להסתמך על הטבלה הבאה שתעזור לכם לבחור בחכמה את המיתרים האופטימליים לסגנון המוזיקלי המועדף עליכם:

סגנון מוזיקליעובי המיתרהחומר שממנו עשוי המיתר
פולקבינוני עד עבהתמהיל ברונזה וזרחן או פלדה עם משי
קאנטריקל עד בינוניברונזה 20/80 או פליז
פינגרסטיילאקסטרה קל עד קלתמהיל ברונזה וזרחן או פלדה עם משי
ג’אזבינוני עד עבהתמהיל ברונזה וזרחן
כלליבינוני עד עבהתמהיל ברונזה וזרחן

שאלות ותשובות

גיטריסט צעיר מנסה לשאול שאלה

אני בטוח שייקח לכם זמן לעכל ולעבד את כל המידע המועיל והשימושי שקיבלתם במדריך הקנייה המקיף הזה. גם אם לא הבנתם הכול ונשארו לכם כמה שאלות חשובות, לא צריך לדאוג. אני הולך לענות על כמה מהשאלות הנפוצות והבוערות ביותר שכל אדם שמתעניין במיתרים לגיטרה אקוסטית שואל את עצמו.

איך לבחור את מיתרי הגיטרה האקוסטית הטובים ביותר?

כדי לעשות את הבחירה הנכונה שלא תתחרטו עליה במשך, אתם חייבים לחקור לעומק את הנושא וללמוד את המאפיינים העיקריים, היתרונות והחסרונות של כל סט מיתרים שאתם עומדים לקנות. במקום לגשש באפלה ולחפש מחט בערמת שחת, חשוב שתרחיבו את הידע שלכם בנוגע למיתרים לגיטרה אקוסטית ותכירו את הסוגים השונים שקיימים בשוק. תוכלו למצוא בקלות את המידע הזה באינטרנט. תחרשו כל בלוג, פורום ואתר בנושא כדי לדעת כמה שיותר על מיתרים איכותיים לגיטרה אקוסטית. מומחים ומותגים רבים בתחום מעלים סרטונים ליוטיוב עם טונות של המלצות ועצות שימושיות. תהיו עם היד על הדופק ותתעדכנו בכל הטרנדים, המגמות והחידושים בתעשייה. תאמינו לי שהמאמץ הזה ישתלם לכם בגדול.

כשאתם מחפשים את המיתרים המושלמים עבורכם, אל תשכחו להגדיר בצורה ברורה את הצרכים וההעדפות שלכם. אם לא תדעו מה בדיוק אתם מחפשים, מהר מאוד תלכו לאיבוד במגוון העצום והמבלבל. תחשבו על סוג המוזיקה שאתם מנגנים, על אורך ההופעה, סוג הקהל שאתם פונים אליו וכו’. ברגע שאתם מחזיקים ביד רשימה מגובשת של ההעדפות ומטרות השימוש שלכם, תוכלו למצוא בקלי קלות את מיתרי הגיטרה שיענו בצורה מושלמת על הצרכים שלכם.

עוד היבט חשוב שאסור לפספס זה התקציב שעומד לרשותכם. כשתדעו איזה סכום אתם יכולים ומוכנים להוציא על מיתרים חדשים, תוכלו לצמצם באופן משמעותי את האפשרויות שעומדות בפניכם ולהפוך את החיפוש להרבה יותר מהיר ויעיל. תוכלו למצוא מיתרים לגיטרה אקוסטית במגוון רחב של רמות מחיר שונות. גם אנשים עם תקציב מוגבל וצנוע יחסית יוכלו למצוא מיתרים איכותיים שיעלו פחות מ-500 דולר.

שיקול חשוב נוסף שיכול להשפיע על הבחירה שלכם זאת רמת המיומנות וכישורי הנגינה שלכם. נגנים מתחילים וטירונים יוכלו להסתפק במיתרים בסיסיים ולא יקרים. לעומת זאת, מוזיקאים מקצועיים שמתפרנסים מנגינה על גיטרה צריכים להשקיע במיתרים איכותיים ויוקרתיים יותר שיאפשרו להם להפגין את הוירטואוזיות שלהם.

אז איך לבחור את מיתרי הגיטרה האקוסטית המתאימים והנכונים עבורכם? בסופו של דבר, הכל מסתכם בצרכים ובהעדפות האישיות שלכם.

איך לתחזק בצורה נכונה את מיתרי הגיטרה ולשמור עליהם לאורך זמן?

זה לא משנה אם אתם נגני גיטרה מקצועיים שבקושי מוציאים אותה מהיד או נגנים חובבים שאוהבים לפרוט על המיתרים בזמנם החופשי- אתם חייבים להקפיד על התחזוקה השוטפת שלה. אם אתם רוצים ליהנות זמן רב מהגיטרה שלכם ולהוציא ממנה את המירב, אתם חייבים לעטוף אותה בהמון חום ואהבה ולשמור עליה היטב. הניקוי והתחזוקה השוטפת של הגיטרה כוללים שני היבטים: קודם כל-אתם צריכים לשמור עליה במצב המקורי שלה ולמנוע כל נזק פיסי, בלאי ושחיקה של הגיטרה. שנית- אתם צריכים לוודא שהיא תישמע כמו חדשה לאורך זמן רב. אני הולך להתרכז בהיבט השני ולהסביר לכם איך לגרום למיתרי הגיטרה האקוסטית להפיק צלילים מדויקים ואיכותיים לאורך זמן בלי לקרטע, לחרוק ולזייף.

האם ידעתם שלחות גבוהה פוגעת במיתרים? לכן, תקפידו לאחסן את הגיטרה במקום יבש. אם אינכם מתכננים להשתמש בגיטרה בקרוב, עדיף לשמור על מיתרי הגיטרה בקופסה אטומה שתוכלו להכניס לתוך כיסוי הגיטרה. זה ימנע מהמיתרים להחליד.

מומלץ בחום לשמור על הגיטרה מכוונת היטב. תחזרו על הפעולה הבסיסית הזאת כדי ליהנות מהביצועים האופטימליים והצלילים המדויקים ביותר.

ניקוי יסודי של מיתרי הגיטרה צריך להפוך להרגל קבוע שלכם. בקטע הזה ממש לא כדאי להתעצל ולעגל פינות. תוכלו להשתמש בנוזל ניקוי מיוחד למתכות. קחו בחשבון שרוב המיתרים לגיטרה אקוסטית עשויים מחומרי גלם שנוטים להחליד עם הזמן. לכן, אם אינכם רוצים להחליף את המיתרים כל חודש, עדיף שתנקו אותם באופן קבוע כדי להסיר לכלוך ומשקעים לא רצויים ולהבטיח שהם יפיקו את הסאונד הצלול והאיכותי ביותר. ניקוי יסודי של הגיטרה שלכם שומר עליה כמו חדשה ומועיל לבריאותכם. זה ממש לא נעים לנגן על גיטרה מלוכלכת וחבוטה שנראית כאילו שמצאתם אותה במזבלה העירונית. חשוב שתפנימו שניקוי תקופתי של המיתרים לא רק משפר את המראה החיצוני שלהם, אלא משפר את איכות הצליל שהם מפיקים.

גיטרה זה כלי נגינה עדין ושביר שצריך לנהוג בו בכפפות של משי. לא מעט נגנים למדו את זה בדרך הקשה כשברגע של חוסר מודעות ותשומת לב הם השעינו את הגיטרה שלהם על הקיר בצורה רופפת ולא יציבה. כשהיא נפלה בקול תרועה רמה, הם נחרדו לגלות שנגרם נזק לצוואר הגיטרה ולמיתרים שלה. כשאתם לא מנגנים בגיטרה, אל תתעצלו לשים אותה על מעמד מיוחד במקום להשאיר אתה תלויה על הצוואר שלכם. האבזמים על רצועת הגיטרה יכולים לפגוע במיתרים ובחלק האחורי שלה וכמובן שזה הדבר האחרון שאתם רוצים.

גם אם אתם שומרים היטב על הגיטרה שלכם ומקפידים על התחזוקה השוטפת שלה-זה תמיד רעיון טוב לקחת אותה לחנות כלי הנגינה הקרובה כדי שמקצוען יבדוק את המצב שלה ויוודא שאין שום פגמים ובעיות שצריך לתקן. מדובר באנשי מקצוע מיומנים ומנוסים שיעלו על פגמים שאתם בחיים לא תשימו לב אליהם. תחזרו על הבדיקה המקיפה הזאת כל חצי שנה והרווח יהיה כולו שלכם.

חשיפה של הגיטרה לטמפרטורות גבוהות ולשמש ישירה לא תעשה לה טוב. קרני השמש וחום כבד פוגעים בגוף הגיטרה ובמיתרים שלה. תתייחסו לגיטרה בתור תרופה לנשמה שלכם, ותאחסנו אותה באופן דומה: מקום מוצל וקריר יעשה את העבודה.

זיעה, לכלוך ושמן ידועים לשמצה ביכולת שלהם להזיק למיתרים. הם מצטברים בקצב הרבה יותר מהיר ממה שאתם מתארים לעצמכם. לכן, עדיף לנקות את מיתרי הגיטרה עם מטלית נקיה ויבשה באופן יומיומי. ככה תוכלו לשמור עליהם נקיים מכל הג’יפה הדוחה הזאת.

וטיפ אחרון חביב- תנגנו כמה שיותר על הגיטרה שלכם. כן, כן, שמרתי את הטוב ביותר לסוף. ייתכן שזה יפתיע אתכם, אבל כשהגיטרה שלכם שוכבת ללא שימוש במשך זמן רב, זה מזיק למיתרים ולחלקים אחרים של הגיטרה. למה בכלל קניתם גיטרה אקוסטית אם אתם בקושי מנגנים עליה? אז מעבר לצורך להפשיל שרוולים ולקרצף את הגיטרה, תקפידו לנגן עליה מדי יום. מדובר בחלק הנעים והכיפי ביותר בתחזוקה השוטפת שלה!

באיזו תדירות צריך להחליף מיתרי גיטרה אקוסטית?

אם השקעתם בחכמה את הכסף שלכם במיתרים איכותיים, הם ישרתו אתכם בנאמנות כמה שנים טובות. עם זאת, כמובן שהם לא יחזיקו מעמד לנצח ויש כמה גורמים שמקצרים את תוחלת החיים שלהם.

אם אתם מנגנים בגיטרה שעות רבות ביום זה עלול להגביר את הבלאי והשחיקה של המיתרים ולפגוע באיכות הצלילים שהם מפיקים. במקרה כזה, ייתכן שתצטרכו להחליף את המיתרים כל חצי שנה.

באופן דומה, אם אתם נגני גיטרה מתחילים שעושים את הצעדים הראשונים שלהם בתחום, ייתכן שלא תפרטו על המיתרים בצורה נכונה. אין בזה שום דבר רע כי אתם בסך הכול לומדים ולנגן וזה רק עניין של זמן עד שתשתפרו ותלמדו לנגן כמו שצריך.

אבל חוסר המיומנות הזה עלול לגרום לכם "להתעלל" במיתרים, מה שעלול להאיץ את השחיקה שלהם. לכן, אני ממליץ להחליף אותם ברגע שתשימו לב לירידה באיכות הסאונד של הגיטרה. אם המיתרים כבר לא מספקים את הסחורה, אין ברירה אלא להחליף אותם.

לנגני גיטרה מקצועיים יש כמה גיטרות שונות. למרות שהם מנגנים שעות רבות אופן יומיומי, העומס מתחלק בצורה שווה בין כמה גיטרות שונות. לכן, נגני גיטרה מקצועיים יכולים ליהנות ממיתרי הגיטרה האקוסטית שלהם כמה שנים טובות בלי להחליף אותם לעתים קרובות.

בשורה התחתונה, עדיף שתעשו לעצמכם חיים קלים ותחליפו את מיתרי גיטרה האקוסטית שלכם ברגע שהם מתחילים לזייף ולעשות לכם בעיות. אם הם כבר לא נשמעים כמו פעם, תביאו אותם לבדיקה אצל מקצוען בתחום שימליץ לכם מה לעשות.

מיתרים לגיטרה אקוסטית: סיכום ומסקנות

חבורה של חברים יושבים ביחד בחוץ ושרים שירים עם גיטרה

כל נגן גיטרה אקוסטית יודע שהוא חייב לבחור את המיתרים האיכותיים והנכונים כדי להפיק את המיטב מהגיטרה שלו ולהפגין את מלוא היכולות שלו. כשזה מגיע למיתרים לגיטרה אקוסטית, עומד לרשותכם מגוון עצום של מיתרים איכותיים מסוגים שונים. מצופים או לא מצופים, איכות חומר הגלם וההרכב שלו, העובי המתאים, העמידות של המיתרים והמוניטין של היצרן – זה רק כמה שיקולים ומאפיינים חשובים שצריך לשים אליהם לב כשאתם משווים בין מיתרים שונים ובוחרים את המוצר המושלם עבורכם.

כל אחד מהמיתרים שהופיעו בסקירה הזאת יספקו חווית נגינה יוצאת דופן וצליל משובח שתהיו מרוצים ממנו. אין לי ספק שמדריך הקנייה המפורט הזה עזר לכם לעשות סדר בראש, להכיר את האפשרויות השונות שעומדות לרשותכם ולעשות בחירה מנצחת במיתרים המתאימים ביותר לצרכים ולהעדפות שלכם. המגוון האינסופי בשוק מבטיח שכל נגן גיטרה ימצא את המיתרים המושלמים בשבילו. תזכרו שאין שום סיבה שתגבילו את עצמכם לסט אחד של מיתרים, אל תפחדו להתנסות בכמה סוגי מיתרים שונים שיאפשרו לכם להפיק מגוון רחב של צלילים וסגנונות מוזיקליים. אז למה אתם מחכים? קחו את הגיטרה ביד ותתחילו לנגן!

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן