מצלמות יד שנייה: איך לקנות מצלמה יד 2 ולא ליפול בעוקץ?

אז איך קונים מצלמה יד שנייה? בואו נודה באמת, ציוד לצילום זה דבר נורא יקר, ובמיוחד אם אנחנו צלמים מתחילים שמנסים להשתדרג ולהפוך למקצוענים. למרבה המזל, בכל שנה יוצאים לשוק המון דגמים חדשים, וזה אומר שבכל שנה יש מלאי חדש של מצלמות יד שנייה, שמחפשות בית חדש. אין בכלל ספק שמתוך כל דגמי היד שנייה האלה, אנחנו יכולים למצוא מציאה מדהימה שתהיה מושלמת בשבילנו.

במהלך השנים האחרונות, המצלמות של הסמארטפונים השתפרו באופן ממש משמעותי. פעם כשצילמנו תמונות עם המצלמה של הפלאפון שלנו, אז היינו צריכים להסתפק במצלמות עם 3, 5 או אולי 8 מגה פיקסלים, אבל היום המצלמות של הסמארטפונים שלנו מגיעות עם 13, 16 או 21 מגה פיקסלים, ואפילו יותר! היום אנחנו אפילו יכולים למצוא סמארטפונים שיש להם 2 מצלמות (ואנחנו בכלל לא מדברים על המצלמה הקדמית של הסמאטרפון). זאת הסיבה, שכולם היום חושבים שהם צלמים מקצועיים. אנחנו לא סתם מגזימים. תסתכלו באינסטגרם ותראו שאנחנו צודקים.

יחד עם זאת, המון אנשים מחליטים להשקיע בתשוקה שלהם לצילום, ומשתדרגים מהמצלמה של הסמארטפון שלהם למצלמה מקצועית. בגלל שמצלמות חדשות הן מאוד יקרות, הרבה אנשים בוחרים לקנות מצלמה משומשת.

הדבר הכי טוב עם מצלמות יד שנייה, הוא שמישהו אחר כבר בדק אותן לפנינו. בנוסף, יש הרבה  מאוד מצלמות שגם זמינות לנו בתור ערכה, ומגיעות יחד עם כמה עדשות, ואולי אפילו עם עוד כמה אביזרים נלווים, וזה ממש יכול להיות עסקה מדהימה בשביל צלמים מתחילים. למה? כי אז אנחנו לא צריכים לקנות עדשות חדשות, וגם עדשות זה דבר ממש יקר.

אבל עדיין לא ענינו על השאלה הכי חשובה – האם כדאי לנו בכלל לקנות מצלמה משומשת? בואו נגלה!

למה כדאי לנו לקנות מצלמות יד שנייה?

הנחות מטורפות

לקנות מצלמה חדשה ששייכת למותג מוכר זו השקעה ענקית, ולהרבה אנשים אין את היכולת הכלכלית להוציא סכומי כסף כל כך גדולים. דבר שאנחנו אולי לא מודעים אליו, הוא שיצרני המצלמות מתמחרים את המצלמות החדשות שלהם במחיר התחלתי מאוד גבוה, כדי לכסות את עלויות המחקר והפיתוח שהם השקיעו במטרה להמציא את הדגם החדש שלהם, וגם כדי להרוויח כמה שיותר כסף שאפשר מהטכנולוגיה החדשה הזאת.

אז בואו נודה בזה, לקנות מצלמה יד שנייה זו השקעה מעולה, ובמיוחד אם אנחנו צלמים מתחילים.

כשאנחנו בוחרים לקנות מצלמה יד שנייה, אנחנו יכולים ליהנות מהנחות מצוינות. מצלמות יד שנייה נמכרות במחיר מוזל רק בזכות העובדה שכל שנה יצרני המצלמות משחררים לשוק דגמים חדשים, ואז הצלמים המקצועיים מעדיפים להשתדרג ולקנות דגם חדש, במקום "להתפשר" על דגם "הישן" שלהם. בגלל שהמצלמה קצת משומשת, אז המוכר ירצה למכור אותה בהנחה משמעותית, כדי שהוא יוכל להעביר אותה הלאה ולקנות את הדגם החדש שהוא רוצה, כמה שיותר מהר.

בתור צלמים מתחילים, אנחנו יכולים לנצל את המצב הזה ולקנות מצלמה קצת משומשת, שתעזור לנו להתחיל את קריירת הצילום שלנו, ועל הדרך לחסוך לא מעט כסף.

מצלמות יד שנייה הן מעולות למטרות למידה

כמו שכבר אמרנו, טכנולוגיית הצילום של הסמארטפונים ממש השתפרה בשנים האחרונות. כשאנחנו משלבים את העובדה הזאת יחד עם כל הרשתות החברתיות שיש היום, כמו אינסטגרם או סנאפצ'אט, אז פתאום כולם היום הופכים להיות צלמים. ובאמת הרבה מאוד אנשים בוחרים להשקיע יותר בתשוקה שלהם לצילום, ועוברים מהמצלמה של הסמארטפון שלהם למצלמה מקצועית.

מצלמות חדשות הן מאוד יקרות, ובתור "תלמידי" צילום השקעה כזאת גבוהה, היא לא משהו שאנחנו באמת יכולים להרשות לעצמנו. לקנות עדשות ומצלמות משומשות, זה משהו שיכול לעזור לנו לשפר את ההכשרה שלנו בתור צלמים. נכון, הן קצת משומשות, אבל זה רק אומר שמישהו אחר כבר בדק אותן לפנינו, ויודע שהן עובדות טוב (וגם מכיר את נקודות החולשה שלהן). גם אם יש לגוף המצלמה קצת שריטות או שפשופים, העדשה, מסך ה-LCD, חיישן התמונה וכל האביזרים והמאפיינים האחרים, עדיין עובדים מצוין.

עכשיו, כשכבר מיצינו את מצלמת "הכוון וצלם" שלנו, מצלמה וציוד צילום קצת משומשים יכולים לעזור לנו ללמוד טכניקות צילום חדשות, כמו לדוגמה, איך אנחנו צריכים להשתמש בהגדרות שונות, כמו ISO, איזון לבן, מפתח הצמצם, מהירות התריס, מצב הצילום, חשיפה אוטומטית, פוקוס אוטומטי – ואלה רק חלק מההגדרות שאנחנו צריכים לדעת איך לתפעל.

וזה לא הכל. מצלמה כזאת גם תעזור לנו ללמוד איך אנחנו צריכים לתחזק מצלמה בצורה נכונה. למשל, איך אנחנו מונעים מאבק או עובש להגיע לחיישן התמונה, או איך צריך לנקות את העדשה.

לשדרג את המצלמה מבלי לרוקן את כל החסכונות שלנו

אם אנחנו סטודנטים באוניברסיטה שרוצים להפוך להיות צלמים מקצועיים יום אחד, אז המחיר הגבוה של מצלמה חדשה יכול למנוע מאיתנו להגשים את החלום הזה. למרות שהיום אנחנו יכולים לצלם תמונות מדהימות רק בעזרת המצלמה של הסמארטפון שלנו, זו עדיין לא דרך טובה ללמוד איך להיות צלמים מקצועיים. למה? כי מצלמה של סמארטפון לא מגיעה אפילו עם רוב ההגדרות והמאפיינים השונים שאנחנו מקבלים במצלמות מקצועיות. אם נבחר להמשיך לצלם עם מצלמת הסמארטפון, או מצלמת "הכוון וצלם" שלנו, אז עקומת הלמידה שלנו תיעצר. זאת הסיבה שהדרך היחידה שנצליח להגיע לרמת צילום יותר מקצועית, מבלי לבזבז את כל הכסף שלנו, היא לקנות מצלמה משומשת.

יש היום בשוק המון מצלמות שאנחנו יכולים לקנות כחלק מערכה שלמה. אנחנו רק צריכים למצוא אנשים שמוכרים את המצלמה המשומשת שלהם יחד עם עוד ציוד צילום משומש, כמו עדשות למצלמה, סוללות, רצועות למצלמה, גימבל למצלמה, וכרטיס זיכרון. כמובן שגם עדיף שהם ימכרו את המצלמה יחד עם האריזה המקורית שלה. אם אנחנו מוצאים מישהו שמוכר רק את גוף המצלמה, בלי שום אביזרים נלווים, אז עדיף שלא נקנה ממנו. למה? בגלל שיש סיכוי יותר גבוה שהמצלמה שהוא מוכר גנובה.

עכשיו כשיש לנו את המצלמה ואת ציוד הצילום המשומשים שלנו, אנחנו מוכנים להפוך לצלמים מקצועיים. השלב הבא זה לבנות את תיק העבודות שלנו, והדרך היחידה לעשות את זה היא להתחיל לצלם כמה תמונות ברמה מקצועית.

מצלמה יד שנייה יכולה לשמש בתור גיבוי

בואו נודה באמת, מצלמות מקצועיות, כמו כל מוצר אלקטרוני אחר שיש לנו בבית, גם יכולות להתקלקל או להישבר. לדוגמה, אנחנו יכולים להפיל אותה בטעות בזמן שאנחנו מנסים לצלם משהו, או שאנחנו אפילו יכולים לדחוף אותה בטעות מהשולחן ולהפיל אותה לרצפה. אם דבר כזה יקרה, אז העדשה יכולה להיסדק או אפילו להישבר, ואם המצלמה נופלת עם הצד של המסך כלפי הרצפה, אז המסך יכול להיסדק או להישבר. תאונות כאלה יכולות להשאיר שריטות או מכות על גוף המצלמה. במקרים אחרים, יכול להיות שנצטרך לשלוח את המצלמה שלנו לניקוי מקצועי, כדי להסיר אבק או עובש.

מה אנחנו עושים אם שלחנו את המצלמה שלנו לניקוי ואיש המקצוע עדיין לא סיים לנקות אותה, אבל פתאום יש לנו משימה דחופה שאנחנו חייבים לעשות כמה שיותר מהר? אנחנו יכולים להשתמש במצלמה המשומשת שקנינו כדי שתהיה לנו מצלמה לגיבוי. אנחנו אפילו יכולים להביא אותה איתנו מדי פעם לאירועים המקצועיים שאנחנו מצלמים, רק ליתר ביטחון. קורה לפעמים שהמצלמה העיקרית שלנו לא עובדת מסיבה מסוימת, ואז זה טוב שיש לנו מצלמה נוספת בתור גיבוי.

איך לא ליפול בעוקץ של מצלמות יד שנייה ולבחור מצלמה איכותית?

הנה הדברים שאנחנו צריכים לשים אליהם לב, לפני שאנחנו קונים עדשות משומשות או מצלמות יד שנייה:

  • מונה החשיפות של התריס
  • שריטות
  • גוף המצלמה
  • חיישן התמונה
  • מסך ה-LCD
  • המספר הסידורי של המצלמה
  • הפוקוס האוטומטי

מונה החשיפות של התריס

מונה החשיפות של התריס הוא כמו מד הקילומטרים שיש בכל מכונית, אבל של המצלמה. זה רכיב במצלמה שאומר לנו כמה תמונות המצלמה צילמה, ובעצם אומר לנו כמה פעמים התריס של המצלמה נסגר ונפתח. אנחנו צריכים להיות מודעים לעובדה שלרוב המצלמות כיום יש מספר מסוים של תמונות שהמצלמה יכולה לצלם, לפני שאנחנו צריכים להחליף את התריס שלה. לכל חברה שמייצרת מצלמות יש רשימה מסודרת, שאומרת לנו כמה תמונות (או מחזורי הפעלת תריס) כל דגם יכול לעשות לפני שצריך להחליף את התריס שלו, והיום אנחנו יכולים למצוא בקלות את כל הרשימות האלה באינטרנט.

אם אנחנו היינו קונים מצלמה חדשה לגמרי, אז תהליך הקנייה היה יותר פשוט. כל מה שהיינו צריכים לעשות זה פשוט לקנות את המצלמה דרך האינטרנט, או מחנות שקרובה אלינו, ופשוט להתחיל לצלם. כשאנחנו קונים מצלמה משומשת, התהליך הוא קצת שונה. למה? כי כבר השתמשו בעבר במצלמה שאנחנו רוצים לקנות, ואם אנחנו קונים מצלמה עם רכיבים שבורים, אז היא חסרת ערך. להחליף את התריס של המצלמה עולה הרבה כסף. אם אנחנו קונים מצלמה משומשת אבל צריכים להחליף את התריס שלה, אז יכול להיות שהיה לנו עדיף כבר לקנות מצלמה חדשה.

מה שאנחנו צריכים לדעת זה שככל שהמונה של התריס מראה לנו ערך יותר גבוה, אז זה אומר שהמצלמה צילמה יותר תמונות.

הנה הערכה גסה של כמות התמונות שמצלמות מקצועיות ברמות שונות יכולות לצלם, עד שצריך להחליף את התריס שלהן:

  • מצלמות שמתאימות למתחילים: 60,000 – 50,000
  • מצלמות ברמת ביניים: 130,000 – 100,000
  • מצלמות ברמה מאוד מקצועית: 250,000 – 200,000

אבל איך אנחנו יכולים לדעת שמונה החשיפות מראה לנו את הכמות התמונות האמיתית שהמצלמה צילמה?

  1. כשאנחנו פוגשים את המוכר, אנחנו צריכים לבקש להסתכל מקרוב על המצלמה ולצלם איתה תמונה.
  2. אחר כך אנחנו צריכים לשמור את התמונה על הלפטופ או על הטאבלט שלנו.
  3. אחרי זה, אנחנו צריכים למצוא תוכנה או אפליקציה, שיכולה להציג לנו מידע מסוג EXIF Meta:
  • יש תוכנות שונות שיכולות לעשות את זה, כמו תוכנת PhotoME למשל.
  • אם אנחנו משתמשים במצלמה של חברת Nikon, אז אנחנו יכולים להעלות קובץ מסוג NEF לאתר הזה והוא יציג לנו את כל המידע שאנחנו צריכים לראות, או להעלות אליו קבצים בפורמט PEF, JPG או DNG, אם אנחנו משתמשים במצלמה של חברת Pentax.
  • ה-EXIF Metadata בעצם מכיל את כל המידע הטכני של התמונה ושל המצלמה שצילמה. שם אנחנו יכולים לראות את הערך האמיתי של מונה החשיפות של התריס.
  • מעבר למונה החשיפות של התריס, ה-Metadata גם יראה לנו מידע נוסף, כמו פרטי הייצור של המצלמה, מידע על העדשה שהשתמשנו בה, הדגם של המצלמה, והגדרות ה-ISO.

בנוסף, גם חשוב שנצלם עם המצלמה כמה תמונות במהירויות תריס שונות. אם התריס נתקע או שאנחנו שומעים שהוא קצת חורק, אז יכול להיות שהמצלמה צריכה להישלח לניקוי, או אפילו לטיפול.

שריטות

יש מוכרים שימכרו את המצלמה שלהם בתור ערכה, יחד עם כמה עדשות. זה דבר מאוד נפוץ כשאנחנו רוצים לקנות מצלמות למתחילים, או מצלמות ברמת ביניים. לפני שאנחנו קונים את הערכה הזאת, אנחנו צריכים לבדוק מה המצב הפיזי של המוצרים שהיא כוללת. קודם כל, אנחנו צריכים לבדוק את החלק הקדמי והאחורי של המצלמה. יש עליה שריטות? אם יש עליה שריטות גדולות, אז זה יכול להיות סימן שהמצלמה נפלה יותר מפעם אחת. אם השריטות ממש קטנות, אז יש סיכוי גבוה שלא תהיה להן שום השפעה על איכות התמונה של המצלמה.

בנוסף, אנחנו צריכים לבדוק אם גם לעדשות יש שריטות או סימנים כלשהם. חשוב מאוד שנוודא שהעדשה יכולה להזיז את כל המנגנונים והחוגות שלה בצורה חלקה. אם היא נתקעת כשאנחנו מנסים להגדיל או להקטין את הפוקוס, אז היא לא טובה. אסור לשכוח לבדוק גם את טבעת הצמצם. אם היא מופעלת בצורה ידנית, אז חשוב שנוודא שגם היא זזה בצורה חלקה.

עוד דבר שמאוד חשוב לבדוק, זה האם למצלמה או לעדשה יש עובש. עובש יכול לגרום נזק מאוד משמעותי שאי אפשר לתקן. אז לפני שאנחנו קונים משהו, אנחנו צריכים לשאול את המוכר איך המצלמה והעדשות אוחסנו. אם הן אוחסנו בתוך איזה תיק למשך תקופה מאוד ארוכה, ולא במקום יבש ואטום, אז אולי עדיף שלא נקנה אותן.

המצב של גוף המצלמה

המצב הפיזי של גוף המצלמה יכול להראות לנו איך הבעלים התייחסו למצלמה שלהם. אנחנו צריכים לבדוק אם יש שריטות או מכות על גוף המצלמה. אם המאחזים מגומי הם מאוד שחוקים ובלויים, אז הבעלים הנוכחיים של המצלמה כנראה לא שמרו עליה בצורה מאוד טובה. אנחנו גם יכולים לבקש מהמוכר לראות כמה תמונות שהמצלמה צילמה בעבר. אנחנו רוצים לעשות את זה, כדי שנוכל לראות איפה הבעלים של המצלמה השתמשו בה לעיתים קרובות. למשל, אם הבעלים של המצלמה צילמו הרבה תמונות בחוף הים, אז יכול להיות שהמצלמה נחשפה להרבה לחות וחול. לעומת זאת, אם אין כמעט תמונות שצולמו ליד הים, או מקורות מים אחרים, אז סיכוי גבוה שהמצלמה לא נחשפה כמעט לתנאים של רטיבות או לחות.

הגיע הזמן לבדוק את החוגות ואת כפתור התריס של המצלמה. אם אנחנו רואים סימני שחיקה משמעותיים, אז זה אומר שהמצלמה הזאת חוותה זמנים קצת קשים. אותו הדבר תקף גם אם הפלסטיק שהחוגה עשויה ממנו, או הכפתורים של המצלמה, נראים קצת יותר מבריקים או חלקים, מאיך שהם נראים בתמונות השיווק של המצלמה שהיצרנית פרסמה. חשוב מאוד גם לבדוק את המצב של שקעי ה-USB של המצלמה – האם השקעים נראים חלודים או עקומים? מה לגבי החריץ של כרטיס הזיכרון? אנחנו מצליחים להכניס ולהוציא את כרטיס הזיכרון בקלות? לא לשכוח את התא של הסוללות – אנחנו יכולים לפתוח ולסגור את המכסה שלו בקלות? האם אנחנו רואים שיש בו חלודה או שאריות של נוזל סוללה?

חיישן התמונה

כמו שאנחנו כבר יודעים, למצלמות יש חיישן תמונה, שאנחנו יכולים להסיר ולהרכיב מחדש. כתוצאה מכך, יכול להיות שהחיישן בא במגע עם אבק. אבק על חיישן התמונה, בוודאות משפיע על איכות התמונה שנקבל. אחת השיטות הכי טובות כדי לקבוע אם יש אבק על חיישן התמונה או לא, היא פשוט לצלם כמה תמונות עם המצלמה. אנחנו צריכים לבחור רקע מאוד מואר, כמו השמיים במהלך היום, או קיר לבן עם תאורה מאוד טובה. אחר כך אנחנו צריכים להגדיר את המפתח של הצמצם ככה שהוא יהיה על f/22, ואז אנחנו צריכים לצלם תמונה או שתיים. איך נראית האיכות של התמונה?

השיטה הזאת יכולה גם לעזור לנו לראות אם יש פיקסלים חמים או מתים.

מצד שני, אנחנו יכולים לצלם כמה תמונות עם רקע מאוד כהה, ואז להשוות את התמונות עם הרקע הכהה, לתמונות שצילמנו עם רקע בהיר. בנוסף, אנחנו גם יכולים לבחון את החיישן עצמו, בצורה פיזית. אנחנו רק צריכים להרים את המראה של המצלמה. האם אנחנו רואים שיש על החיישן חלקיקי אבק, או סימנים כלשהם?

אבק על החיישן זה משהו שאפשר לנקות יחסית בקלות, אבל אם יש על החיישן שריטות או שפשופים, אז זו כבר בעיה מאוד רצינית.

מסך ה-LCD

כל מצלמה מקצועיות ואיכותית מגיעה עם מסך LCD, והשימוש שלו הוא מאוד פשוט – לעזור לנו לצלם תמונות בצורה שאנחנו רוצים, לראות תמונות שכבר צילמנו, ולהציג לנו את התפריט ואת ההגדרות של המצלמה. לפי המידע הקצר הזה, אנחנו יכולים להבין שמסך ה-LCD הוא רכיב די חשוב במצלמה, אז לפני שאנחנו קונים מצלמה משומשת, אנחנו צריכים לבדוק שהוא עובד כמו שצריך.

הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות, זה לבדוק אם למסך יש פיקסלים מתים. אנחנו יכולים לגלות את זה בצורה מאוד פשוטה – אם המסך מציג לנו תמונות רק בצבעים מסוימים, אז יש לו פיקסלים מתים. חשוב לדעת, שפיקסלים מתים על מסך ה-LCD של המצלמה, לא משפיעים בשום צורה על האיכות של התמונות שאנחנו מצלמים, אבל זה כן משפיע על איך שאנחנו רואים אותן, כשאנחנו מנסים להסתכל עליהן במצלמה, אחרי שכבר צילמנו אותן.

בנוסף, אנחנו צריכים לבדוק אם יש שריטות על מסך ה-LCD, אבל לא רק עליו. גם העינית האופטית של המצלמה יכולה להישרט. אם על המסך או על העינית יש אבק או שריטות שאנחנו יכולים לראות, אז הדרך היחידה לנקות אותם תהיה לקחת את המצלמה לניקוי מקצועי. אסור לנו לשכוח לבדוק אם יש נזק כלשהו לתצוגת הפוקוס.

המספר הסידורי של המצלמה

בזמן שאנחנו בודקים את העדשות, את מסך ה-LCD, את חיישן התמונה, את הכפתורים ואת שאר חלקי המצלמה, חשוב שנזכור גם לחפש את המספר הסידורי של המצלמה, כדי לוודא שהיא לא גנובה.

אנחנו לא רוצים לקנות מצלמה מקצועית, ואז להסתבך בקנייה של מוצר גנוב. כדי לדעת בוודאות שהמוכרים בסדר ושהמצלמה לא גנובה, עדיף שנשאל אותם אם אנחנו יכולים להתקשר למוקד שירות הלקוחות המקומי של המותג שהמצלמה שייכת אליו. אם הם לא מסכימים, אז עדיף לנו לבטל את העסקה ולהמשיך הלאה. אם המוכרים מסכימים, אז נתקשר למוקד שירות הלקוחות של היצרנית. במהלך השיחה עם מוקד השירות, אנחנו צריכים לבקש מנציגי השירות את הפרטים של המצלמה. רוב מותגי הצילום מבקשים מלקוחות להירשם למאגר המידע שלהם, מיד אחרי שהם קונים מצלמה. ההרשמה למאגר הלקוחות של המותג מבטיחה שהלקוח יקבל מהחברה עדכוני הפעלה, ותנאי שירות יותר טובים. אם המצלמה הייתה שייכת בעבר רק לאדם אחד, אז הפרטים של הבעלים הנוכחיים אמורים להתאים לפרטים שיש לחברה. אם המצלמה עברה כמה ידיים, אז אנחנו יכולים להשתמש באחד האתרים הבאים כדי לגלות על שם מי רשומה המצלמה, ולפעמים אפילו לאתר אותה:

שירות למציאת מצלמות גנובות: לחצו כאן

עוד דרך טובה לוודא שהמצלמה לא גנובה, היא לבקש מהמוכר לראות את הדברים הבאים: הקופסה המקורית, המכסה של העדשות, המטען המקורי, תיק המצלמה, והכבלים או הוראות ההפעלה. אם המצלמה מגיעה יחד עם כל הרכיבים האלה, או עם דברים נוספים, כמו כרטיסי זיכרון, סוללות נוספות, פילטרים לעדשה ופלאש, אז אנחנו יכולים לדעת שזו עסקה בטוחה – בעיקר אם חוץ מזה, אנחנו יכולים לסמן וי על כל הדרישות האחרות שכתובות כאן.

הפוקוס האוטומטי

תמיד חשוב לבדוק שהפוקוס האוטומטי של המצלמה עובד. אם יש לו בעיה כלשהי, זה רק יתסכל אותנו בזמן שאנחנו מצלמים. אחת הדרכים הכי טובות כדי לבדוק אם הפוקוס האוטומטי עובד כמו שצריך, היא פשוט לנסות לצלם אובייקט שנמצא רחוק מאיתנו, ולראות אם המצלמה מצליחה להתמקד עליו או לא. באותו הזמן, כדאי שנבדוק גם איך הפוקוס האוטומטי עובד כשאנחנו מצלמים תמונה בודדת, וגם כשאנחנו מצלמים כמה תמונות ברצף מהיר.

בנוסף, אנחנו יכולים לבחור להשתמש בבדיקה המובנית שהמצלמה יכולה להפעיל בעצמה, כדי לבחון את הביצועים של הפוקוס האוטומטי. אם התוצאות של הבדיקה קובעות שהיו שגיאות בזמן ההפעלה של הפוקוס האוטומטי, אז עדיף לנו ללכת על מצלמה משומשת אחרת. למה? כמו שאמרנו מקודם, בעיות בפוקוס האוטומטי רק יגרמו לנו להיות מאוד מתוסכלים, בזמן שאנחנו מצלמים.

כמה טיפים נוספים

מאוד מומלץ לפגוש את המוכר פנים אל פנים. למה? כי זה יכול לתת לנו הזדמנות להשתמש במצלמה באופן אישי, ולבדוק את המאפיינים השונים שלה, כמו מונה החשיפות של התריס, העדשות, הכפתורים, תצוגת ה-LCD, הפוקוס האוטומטי, הסוללה, שקעי ה-USB, החריץ של כרטיס הזיכרון, ועוד.

כשאנחנו נפגשים עם המוכר, אנחנו צריכים לוודא שאנחנו קובעים את הפגישה במהלך שעות היום, ולא בערב או בלילה, כדי שנוכל לראות בצורה מאוד ברורה את המוצר שאנחנו קונים. ככה אנחנו יכולים לבדוק את המצב של המצלמה ושל ציוד הצילום המשומש, ולראות אם יש לה איזשהן שריטות או פגיעות יוצאות דופן, בכל החלקים השונים שכבר הזכרנו. בנוסף, אנחנו יכולים ככה גם לבחון את הביצועים של המצלמה, ואנחנו צריכים לעשות את זה בתנאי אור טובים שיאפשרו לנו לראות את כל הפרטים הקטנים שאנחנו צריכים לבדוק. מאוד מומלץ לקבוע את הפגישה עם המוכר במקום ציבורי, ועדיף שזה יהיה במקום שיש לנו בו גישה לרשת Wi-Fi, כדי שנוכל להתחבר לפלטפורמות מקוונות שיכולות לעזור לנו לוודא שהמצלמה לא גנובה. ככה גם תהיה לנו גישה לתוכנות או לאתרי אינטרנט שיכולים לעזור לנו לראות מה הוא הערך האמיתי של מונה חשיפות התריס של המצלמה. בנוסף, חשוב שנגיע לפגישה יחד עם עוד מישהו, כמו קרוב משפחה או חבר – בשביל לשמור על הביטחון האישי שלנו. כן, יש כל מיני אתרים שונים שמוכרים מוצרים במכירה פומבית, כמו eBay, או אתרים שמוכרים מוצרים דרך מודעות, כמו פייסבוק או יד 2, אבל אם אנחנו רוצים להיות בטוחים שאנחנו מקבלים את המוצר שראינו במודעה, אז ממש עדיף שנעשה את העסקה בפגישה אמיתית. פנים אל פנים.

חשוב לזכור, אם העסקה נראית יותר מדי טובה, אז אנחנו צריכים לחשוב פעמיים. אנחנו לא רוצים שיעבדו עלינו!

מה עושים אם אנחנו לא יכולים להיפגש עם המוכר פנים אל פנים? אז זה אומר שאנחנו נהיה חייבים לקנות מצלמה משומשת דרך אתר אינטרנט כלשהו. הנה רשימה של אתרי אינטרנט מאוד אמינים ומוכרים, שאנחנו יכולים לקנות דרכם מצלמה משומשת ולהישאר רגועים.

איפה הכי כדאי לקנות מצלמה יד 2 משומשת?

כשאנחנו רוצים לקנות מצלמה משומשת, הדרך הכי טובה למצוא את הדגם שמתאים לנו, היא לחפש באינטרנט. האינטרנט היום הפך להיות סוג של קטלוג מוצרים ענק, שכולל גם מצלמות משומשות, ויכול לעזור לנו למצוא בקלות את מה שאנחנו מחפשים. הסכנה היחידה היא שמישהו יעבוד עלינו, אם לא נהיה זהירים.

כדי להפוך את תהליך החיפוש שלנו ליותר קל ובטוח, החלטנו לפרט קצת על 2 אתרי האינטרנט הכי מובילים ומוכרים כיום, שאנחנו יכולים לקנות דרכם מצלמות משומשות באיכות טובה: חנות הצילום של KEH, ואמזון.

בואו נגלה ביחד למה הם האתרים שהכי כדאי לקנות דרכם מצלמות משומשות.

חנות הצילום של KEH

KEH היא החנות המקוונת הכי גדולה בעולם למוצרי צילום. החברה הזאת נוסדה בשנת 1979, ומאז היא שירתה יותר מ-1.5 מיליון צלמים. זאת חברה מאוד אמינה, בזכות העובדה שכל המוצרים המשומשים שנמכרים דרכה צריכים לעבור תהליך אימות מאוד מפורט וזהיר שכולל 10 שלבים שונים, ובסופו המוצר מקבל ציון שאומר ללקוחות באיזה מצב הוא נמכר. התהליך הזה חוסך ללקוחות המון אנרגיות וכאב ראש, כי הם לא צריכים לעשות את כל הבדיקות האלה בעצמם. כדי לקנות מצלמה משומשת דרך KEH, אנחנו צריכים לפתוח חשבון משתמש. אחרי זה, אנחנו יכולים להשתמש במנוע החיפוש המתקדם של האתר, כדי למצוא בדיוק את מה שאנחנו מחפשים. בנוסף, אנחנו גם יכולים לסנן מוצרים לפי סוג המותג. חוץ ממצלמות משומשות, אנחנו גם יכולים לקנות ב-KEH עדשות, אביזרי צילום, חיבורים לעדשה, וגם מצלמות וידאו.

למה KEH היא פלטפורמה כל כך טובה בשביל לקנות מצלמות וציוד צילום משומשים?

  • האתר עושה לכל המוצרים שלו תהליך אימות של 10 שלבים, שעוזר לנו לגלות מה הפגמים במוצר, וחוסך לנו את כל הזמן והאנרגיות שאנחנו היינו משקיעים אם עושים את זה בעצמנו.
  • יש לו מנוע חיפוש עם אפשרויות חיפוש שונות, שעוזרות לנו למצוא בקלות את מה שאנחנו מחפשים.
  • הוא כבר נותן לנו רשימה של המותגים המובילים שכדאי לנו לבדוק את המוצרים שלהם, כמו ניקון, סוני, קנון ואולימפוס.
  • האתר מציע לנו עסקאות מצוינות של מצלמות ואביזרי צילום משומשים.
  • הוא מספק לנו שירות לקוחות מעולה.

אמזון

אמזון היא חנות מקוונת עצומה, שידועה בכל רחבי העולם בתור חברה שמאפשרת לנו לקנות מגוון ענק של מוצרים שונים, כמו בגדים, מוצרי חשמל, וספרים. למרות שהחברה מוכרת הרבה מוצרים חדשים לגמרי, היא גם תציע לנו לקנות את הגרסה הזהה, אבל משומשת, של כל דגם שנחפש בה. בדרך כלל נוכל לראות את האפשרויות המשומשות האלה ממש מתחת למודעות של המוצרים החדשים. המצלמות המשומשות האלה יכולות להיות עסקה ממש מדהימה – במיוחד אם אנחנו סטודנטים, או שיש לנו תקציב מוגבל, ואנחנו רוצים ללמוד צילום יותר לעומק, או ממש שואפים להפוך להיות צלמים מקצועיים ולפתח קריירה צילום.

למה אמזון היא פלטפורמה כל כך טובה בשביל לקנות מצלמות וציוד צילום משומשים?

  • יש לה מבחר ענק של מצלמות ואביזרי צילום משומשים.
  • היא מאפשרת לנו לקבל משלוחים בחינם עם עסקאות מסוימות, וזה ממש נוח, וגם יותר זול.
  • לאמזון יש ממשק שמאפשר ללקוחות לדווח על בעיות, או להגיש תלונות על מוצרים שהם קנו דרכה או על מוכרים שעובדים איתה.
  • היא מאפשרת לנו להחזיר מוצרים ונותנת לנו החזר כספי.
  • יש לה מערכת של דירוגים וחוות דעת, שמאפשרת לנו לקבל יותר מידע על המוכר ועל המוצר עצמו.
  • יש לה מערכת שעושה בשבילנו (בחינם!) השוואה בין כל המחירים השונים שיש לאותו הדגם באתר.

מצלמות יד שנייה: סיכום ושורה תחתונה

זה לא משנה אם אנחנו צלמים מתחילים או מקצוענים, לקנות מצלמה יד שנייה זו אחת ההחלטות הכי טובות שאנחנו יכולים לקבל. קודם כל, היא תהיה כלי למידה מצוין בשביל צלמים מתחילים, שרוצים ללמוד יותר לעומק על צילום. בנוסף, אנחנו יכולים לחסוך ככה המון כסף, בזכות ההנחות המדהימות שאנחנו מקבלים כשאנחנו קונים מוצר משומש.

בשביל צלמים מקצועיים, מצלמה משומשת יכולה לשמש בתור מצלמת גיבוי, במקרים שהמצלמה העיקרית שלנו נמצאת בתיקון, או שיש לה איזושהי תקלה.

בסך הכל, מצלמות משומשות הן מצוינות. אנחנו פשוט צריכים לוודא שאנחנו קונים מצלמה תקינה וטובה – ובשביל זה, אנחנו רק צריכים לעקוב אחרי כל הסעיפים שרשומים ברשימה שכתובה למעלה.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

טום טטר
טום טטר

טום הוא צלם עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. ביום יום הוא מהנדס באלביט, ובזמנו הפנוי עוסק בצילום של צמחים, נופים, ערים, בעלי חיים, ועוד.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן