איך לנקות קומקום חשמלי: 2 שיטות סודיות עם 100% הצלחה

רוצים ללמוד איך לנקות את הקומקום החשמלי שלכם? אז הרגע הגדול שלכם הגיע! במדריך הזה אתם הולכים להבין איך לשמור על הקומקום החשמלי שלכם נקי ומבריק לאורך זמן. הקומקום הוא אחד מהמכשירים הביתיים המועילים והשימושיים ביותר. כשאתם רוצים להתפנק בספל תה או קפה, לבשל מרק או דייסה או להכין מזון לתינוק, אי אפשר להסתדר בלי קומקום חשמלי: העוזר הנאמן הזה שנמצא בכל מטבח עובד ללא הפסקה. רוב האנשים משתמשים בו כמה פעמים ביום, אבל, ככל שאתם משתמשים יותר בקומקום החשמלי שלכם, ככה תצטרכו לנקות אותו לעתים קרובות ובאופן יסודי יותר.

השימוש היומיומי והרתחות המים החוזרות והנשנות הפכו את הקומקום החשמלי לשיאן המכשירים צוברי האבנית. המשקעים הדוחים האלה לא רק הורסים את הטעם של התה או הקפה שלכם, אלא יכולים להזיק לבריאות שלכם. לכן, כדי שתוכלו ליהנות בצורה מלאה מהקומקום שלכם ולהאריך את תוחלת החיים שלו, אתם חייבים להקפיד על הניקוי והתחזוקה השוטפת שלו.

החדשות הטובות הן שתוכלו להיפטר בקלות משכבת האבנית שמצטברת בקומקום. זה ממש לא בשמיים. אבל לפני שנצלול למים העמוקים ונלמד איך לשמור על הקומקום שלכם נקי מאבנית, צריך להבין במה בכלל מדובר.

משקעים של אבנית? מה זה בכלל?

לא קשה להבחין במשקעים שמצטברים על גוף החימום ועל תחתית הקומקום. אבל מה זאת בכלל אבנית? המים שאתם מרתיחים בקומקום מכילים ריכוז גבוה של המינרלים סידן ומגנזיום ששוקעים עם הזמן ומתגבשים למשקע בצבע לבן שמצטבר בחלק התחתון של הקומקום. עם הזמן, השכבה הזאת מתייבשת ומתחילה להתקשות. היא פוגעת ביעילות העבודה של הקומקום ומשאירה טעם לוואי דוחה במים שאתם מרתיחים.

נשמע מוכר? אתם ממש לא לבד. משקעי אבנית מצטברים במגוון רחב של מכשירים ביתיים שונים והקומקום שלכם אינו יוצא מהכלל. החדשות הרעות הן שהמים בישראל נחשבים למים "קשים"- כלומר הם מכילים אחוז גבוה של המינרלים שאחראיים למשקעי האבנית. קשה מאוד להסיר את השכבה הזאת באופן ידני. אם תנסו לקרצף ולגרד אותה ממשטח הקומקום, אתם יכולים לשרוט ולפגוע בחלקים הפנימיים שלו וכמובן שזה הדבר האחרון שאתם רוצים.

אבל זה בהחלט אפשרי להיפטר מהאבנית שהצטברה בקומקום בקלות ובמהירות. רק חשוב לדעת את השיטות הנכונות ולעשות את זה כמו שצריך. יש כמה דרכים בדוקות לניקוי הקומקום החשמלי שהוכיחו את עצמן פעם אחר פעם. חומרים ביתיים פשוטים וטבעיים כמו חומץ, מיץ ליים או חומצת לימון יעשו את העבודה וירחיקו את האבנית מהקומקום שלכם. פשוט תנסו את אחד מהפתרונות הבאים וזה יסגור לכם את הפינה!

ניקוי הקומקום בעזרת חומץ

צלוחית קטנה של חומץ בצבע כתום כהה

הכנה של תמיסת חומץ

אי אפשר לנקות את הקומקום בעזרת חומץ טהור שיכול לפגוע בחלקים העדינים הפנימיים של הקומקום ולגרום ליותר נזק מתועלת. לכן, במקום לשפוך טונות של חומץ ולבזבז לא מעט כסף לשווא, תצטרכו למהול אותו במים. תערבבו כמות שווה של חומץ ומים. עדיף להשתמש בחומץ אורגני למטרה הזאת. אתם צריכים לשפוך את תכשיר הניקוי הביתי הזה לתוך הקומקום עד למחצית או לשלושת רבעים מגובהו.

תרתיחו את הקומקום

הצעד השני בתהליך הוא להרתיח את תערובת החומץ בקומקום במשך כמה דקות. הוא יסיר את האבנית שהצטברה בתחתית הקומקום. אבל אם שכבת האבנית נראית עבה ונוקשה במיוחד, תצטרכו להוסיף עוד חומץ לתוך הקומקום לאחר שהפעלתם אותו לכמה דקות.

תתנו לתערובת החומץ להיספג בקומקום

לאחר שהרתחתם את תערובת החומץ, תאפשרו לה לרתוח כמה דקות נוספות כדי שהיא תגיע לטמפרטורה הגבוהה ביותר. לאחר מכן, תכבו את הקומקום ותנתקו אותו מהחשמל. אל תמהרו לשפוך את תערובת החומץ. במקום זאת, תמתינו 20 דקות ותתנו לחומץ לשבת בתוך הקומקום ולעשות את עבודתו. אם הצטברה שכבה עבה וקשה של אבנית, תוכלו להשאיר את תערובת החומץ לזמן רב יותר לפני שתשפכו אותה מהקומקום.

קרצוף החלק הפנימי של הקומקום

לאחר שרוקנתם את הקומקום, חשוב שתנקו באופן יסודי את הדפנות הפנימיות שלו כדי להסיר את שאריות האבנית. תוכלו להשתמש בספוג או מטלית כדי לקרצף את האבנית. כשאתם משפשפים את פנים הקומקום, תעשו את זה בעדינות ותוודאו שאינכם משאירים שריטות וסימנים, וכמובן שגם תיזהרו לא לפגוע בגוף החימום עצמו.

שטיפת הקומקום

השלב האחרון בתהליך זה להיפטר משאריות החומץ בתוך הקומקום. תשטפו אותו כמה פעמים במים קרים כדי להפיג את הריח החזק והלא נעים של החומץ. אם הניחוח העוקצני לא נעלם, תרתיחו את הקומקום כמה פעמים נוספות ותשטפו אותו היטב. המים החמים אמורים להסיר לגמרי את ריח החומץ האופייני.

ניקוי הקומקום בעזרת לימון

לימון טרי בצבע צהוב חזק פרוס ל-2 חלקים ששוכבים אחד ליד השני

הכנת תמיסת הלימון

חלק מהיצרנים אינם ממליצים לנקות את הקומקום בעזרת חומץ. אם זה המקרה שלכם, תשמחו לדעת שתוכלו להסתדר גם ללא חומץ וללכת על מספר שיטות אחרות. תמיסת לימון זאת אחת מהאפשרויות הטובות והיעילות ביותר לניקוי הקומקום החשמלי. להכנת תערובת הניקוי, תצטרכו לערבב 2 כוסות מים עם 30 מ"ל של מיץ ליים או לימון. תשפכו את התערובת שהכנתם לתוך הקומקום.

תרתיחו את הקומקום

תרתיחו את מי הלימון במשך 20 דקות לפחות. לאחר מכן תשאירו את התערובת בתוך הקומקום לשעה אחת לכל הפחות. אם אתם מתמודדים עם הצטברות אבנית חמורה ועקשנית במיוחד, תתנו למי הלימון לשבת בתוך הקומקום זמן רב יותר.

תרוקנו את הקומקום ותנגבו אותו

שעה אחת אמורה להספיק כדי שתערובת הלימון תעשה את העבודה. תשפכו אותה מהקומקום ותנגבו אותו היטב עם מטלית לחה כדי להסיר שאריות של אבנית. תוכלו להיעזר בכמות קטנה של סודה לשתייה לניקוי יסודי ויעיל יותר.

שטיפת הקומקום

הגעתם לסוף התהליך. תשטפו היטב את הקומקום כדי להיפטר מריח הלימון ושאריות האבנית. זה כל הסיפור.

איך לנקות קומקום חשמלי: סיכום ומסקנות

קומקום חשמלי זה אחד מהמכשירים הביתיים המועילים והשימושיים ביותר שמופעל פעמים רבות ביום. בגלל המים הקשים בישראל והשימוש היומיומי, הצטברות אבנית בתוך הקומקום היא כמעט בלתי נמנעת. מדובר רק בשאלה של זמן ובמוקדם או במאוחר תצטרכו להסיר את המשקעים האלה. תוכלו להיפטר בקלות משכבת האבנית שהצטברה בקומקום בעזרת חומרים טבעיים שאפשר למצוא בכל בית כמו חומץ ומיץ לימון. גם סודה לשתייה וחומרי ניקוי מיוחדים להסרת אבנית יעשו את העבודה.

הנה כמה טיפים מהירים לניקוי ושטיפה של הקומקום שלכם:

  • קודם כל, תקנו קומקום שמכיל מסנן מיוחד למניעת אבנית
  • תשתמשו במים מזוקקים שאינם גורמים להצטברות משקעי מינרלים
  • מומלץ להשרות את הפילטר בתמיסת חומץ לפני שאתם מנקים את משקעי האבנית שהצטברו בתוכו.
  • אם אתם נאבקים בשכבת אבנית עבה וקשה להסרה, תגבירו את ריכוז החומץ בתמיסת הניקוי שלכם ותשאירו אותה בתוך הקומקום ללילה שלכם.
  • אל תשאירו מים בתוך הקומקום לפרקי זמן ארוכים.
  • אף פעם אל תטבילו את הקומקום החשמלי בתוך מים. זה עלול לפגוע בגוף החימום.
  • תמנעו את הצטברות האבנית מראש בעזרת התקנת פילטר מיוחד לסינון וטיהור המים שאתם משתמשים בהם.

כדי שהקומקום החשמלי ישרת אתכם בנאמנות במשך זמן רב, חשוב להקפיד על הניקוי והתחזוקה השוטפת שלו. תנקו אותו מבחוץ לפחות פעם בשבוע ותטפלו במשקעי האבנית בפנים פעם בחודשיים. המאמץ הזה ישתלם לכם בגדול ויעזור לכם להבטיח שהקומקום שלכם יעשה עבודה יעילה וטובה ללא תקלות ובעיות.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן