איך לנקות מסטיק מהשטיח: 3 שיטות עם 100% הצלחה!

יצא לכם להילחם במסטיק שנתקע עמוק בשטיחים או בבגדים שלכם וסירב להשתחרר? זה יכול להיות כאב ראש לא קטן לנסות לגרד ולהוציא אותו מבלי להשאיר עקבות, חתיכות של מסטיק וסימנים.

היום אנחנו הולכים לדבר על איך לנקות מסטיק מהשטיח: זה ידוע שמסטיקים ושטיחים אינם חברים טובים וממש לא מסתדרים אחד עם השני, ושטיח זה ללא ספק המשטח הגרוע ביותר שמסטיק יכול להיתקע בו. גם שעות רבות של קרצופים יכולים להיות חסרי תועלת ושחרור של מסטיק משטיח עבה עם סיבים ארוכים יכול להיות אתגר לא קטן, אבל החדשות הטובות הן שזאת ממש לא משימה בלתי אפשרית: אנחנו נספר לכם על כמה שיטות פשוטות ובדוקות שיעזרו לכם להתגבר פעם אחת ולתמיד על הבעיה הדביקה הזאת!

הציוד והחומרים שתצטרכו להכין

כמובן שהחומרים הנדרשים תלויים בשיטה הספציפית שתבחרו, אבל הנה רשימה מפורטת ומקיפה של כל הציוד שתצטרכו להכין מראש לפני שתצאו לקרב ותתמודדו ראש בראש עם המסטיק הדביק:

  • קרח
  • שקית פלסטיק
  • סכין קהה או כף
  • מייבש שיער
  • מטלית רכה
  • חומר לניקוי שטיחים

3 שיטות מוכחות להסרת מסטיקים משטיחים

שימוש בקרח

קוביות קרח מוארות באור כחול בהיר וחזק

שלב ראשון: הכנת שקית קרח

כולנו יודעים שקרח מועיל ושימושי במיוחד להורדת נפיחות ולצינון משקאות, אבל תאמינו או לא, הוא יכול גם לעזור להסיר את המסטיק המעצבן שנתקע בשטיח היקר שלכם. הצעד הראשון זה למלא שקית קטנה בקוביות קרח. עדיף לא לכתוש ולרסק אותן. קוביות קרח גדולות נמסות באיטיות וייקח להן זמן רב להפוך לנוזל.

שלב שני: תעבירו את שקית הקרח מעל המסטיק

תקחו את שקית הקרח הקטנה שהכנתם ותחככו אותה היטב במסטיק שתקוע בשטיח במשך כמה דקות עד שהוא קופא. זה לא אמור לקחת יותר מחמש דקות, אבל כמובן שזה תלוי בגודל המסטיק שאתם צריכים להסיר. המשוואה פשוטה: ככל שהמסטיק גדול יותר, כך ייקח לו יותר זמן לקפוא. לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין את זה.

שלב שלישי: לגרד את המסטיק הקפוא מהשטיח

תצטרכו להצטייד בסכין קהה או כף. אתם צריכים להרים בעדינות את המסטיק מהשטיח. תהיו זהירים, הדבר האחרון שאתם רוצים זה לפגוע בשטיח שלכם. עדיף להסיר את המסטיק בחתיכה אחת, אבל זה לגמרי בסדר אם תחלקו אותו לכמה חתיכות שתגרדו בנפרד. תזרקו את המסטיק לפח לפני שהוא יידבק למשהו אחר.

שלב רביעי: תחזרו על התהליך עד שניקיתם את כל המסטיק

אני בטוח שאתם נהנים מהתהליך. מה יכול להיות כיפי יותר מניקוי מסטיק מהשטיח? אז בטח לא יהיה אכפת לכם לחזור על כל השלבים האלה עד שתצליחו במשימה ותורידו את כל המסטיק. אני בטוח שתיפטרו מהרוב כבר בפעם הראשונה, ואז תצטרכו להקפיא ולגרד את השאריות עוד כמה פעמים. זה כל הסיפור.

שימוש במייבש שיער

מייבש שיער בצבע אדום עם 2 אביזרים נלווים על רקע לבן עם צל

שלב ראשון: חימום המסטיק

מדובר באסטרטגיה הפוכה להתגבר על המשבר ולהציל את השטיח שלכם: במקום להקפיא את המסטיק, תצטרכו לחמם אותו כדי שהוא יהפוך לעיסה גמישה ורכה שתוכלו לגרד בקלות מהשטיח. מייבש השיער שלכם זה הפתרון המושלם לחימום המסטיק. זה לא אמור לקחת יותר מכמה שניות או דקות, תלוי בגודל המסטיק שגורם לכל הצרות. תיזהרו לא לחמם את האזור יותר מדי. חבל שתשרפו את השטיח שלכם ותפגעו בסיבים העדינים שלו.

שלב שני: תוציאו את המסטיק

לאחר שהמסטיק הפך לעיסה רכה וגמישה שניתן לעבוד איתה, הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולמשוך אותו החוצה. תלבשו כפפות על הידיים וצאו לדרך. תוכלו להיעזר גם בכלי קהה. תיזהרו לא לפזר את העיסה הדביקה בכל רחבי השטיח, המטרה שלכם זה לנקות את השטיח ולא להחמיר את המצב.

שימו לב: אם החלטתם ללכת על השיטה הזאת, תקפידו ללבוש כפפות או אפילו לכסות את הידיים בשקית פלסטיק. כשהיד שלכם מכוסה בעיסת המסטיק הדביק, הרבה יותר קל להוציא אותו עם האצבעות מאשר להתעסק עם כף או סכין.

שימוש בחומר לניקוי שטיחים

יד שלובשת כפפת סיליקון ורודה מחזיקה חומר לניקוי שטיחים על רקע כחול

שלב ראשון: תשתמשו בקצף או אבקה לניקוי שטיחים

הרבה יותר קשה להיפטר מכתמים עקשניים של מסטיק ישן שבילה זמן רב בתוך השטיח שלכם, אבל זה עדיין אפשרי, ותוכלו להשתמש בחומר ניקוי מיוחד לשטיחים וריפודים. תפזרו כמות קטנה שלו ותאפשרו לו להיספג היטב בתוך השטיח. תוודאו שאתם משתמשים בחומר שמתאים לניקוי יסודי ועמוק של שטיחים ואינו פוגע בבד ומשנה את הגוון שלו. חומר ניקוי עוצמתי שאינו מיועד לניקוי שטיחים יכול להרוס את השטיח היקר והאהוב שלכם.

שלב שני: תגרדו את המסטיק מהשטיח

לאחר שאפשרתם לחומר הניקוי להיספג בשטיח במשך 5 עד 10 דקות, תוכלו לגרד את המסטיק מהשטיח. הזמן המדויק שתצטרכו להמתין תלוי בגודל המסטיק ועד כמה חזק ועמוק הוא נתקע בשטיח. כשאתם מגרדים את המסטיק, תקפידו על תנועות עדינות באותו הכיוון. אל תתעללו בשטיח שלכם ותמשכו את המסטיק לכיוונים מנוגדים. חבל שעל הדרך תגרמו לנזק בלתי הפיך לשטיח שלכם.

הסרת שאריות ומשקעים

לא משנה באיזו שיטה בחרתם, רוב הסיכויים שיישארו סימנים למאבק שלכם במסטיק. אפילו אם הוא נכנע והרים ידיים, הוא יכול להשאיר כמה משקעים וכתמים מעצבנים שיגרמו לשטיח שלכם להיראות ישן, בלוי ודהוי. אבל לא צריך להתייאש, תוכלו להיפטר מהשאריות האלה שמכערות את השטיח שלכם. איך עושים את זה? תכינו חמאת בטנים, שמן אקליפטוס או שמן זית.

מדובר בחומרי סיכוך שיעזרו לכם להעלים כל זכר למסטיק שנתקע בשטיח. תמרחו חמאת בוטנים או שמן זית על שאריות המסטיק. תחדירו אותם היטב בעזרת האצבעות שלכם. לאחר מכן, תגרדו את המסטיק מהשטיח. ברגע שהוצאתם את כולו, תנקו את האזור בעזרת כמה טיפות של נוזל לניקוי כלים או מעט מי סבון. תקבלו שטיח נקי ומבריק ואף אחד בחיים לא יידע על המסטיק שנתקע בתוכו.

טיפים נוספים

  • גם חומץ לבן יכול להיות יעיל בניקוי מסטיק מהשטיח. תשפכו כמות קטנה שלו על זירת התאונה הדביקה, תמתינו כמה דקות ותגרדו את המסטיק מתוך השטיח. לבסוף, תשטפו את האזור עם מים חמים.
  • הזמן משחק תפקיד חשוב בניקוי מסטיק מהשטיח. ככל שהוא יבלה בשטיח שלכם יותר זמן, ככה יהיה הרבה יותר קשה להוציא אותו. לכן, ברגע שעליתם על הבעיה, תטפלו בה באופן מיידי. לא צריך לעכב ולדחות את הטיפול בבעייה. זה רק יפעל נגדכם ויקשה על הטיפול בבעיה. אני בטוח שגם אנשים עסוקים במיוחד יכולים לפנות 5 דקות מהלו"ז הצפוף והעמוס שלהם להסרת המסטיק מהשטיח.
  • אם כל השיטות האלה לא סיפקו את הסחורה במקרה שלכם, תוכלו לפנות לנשק יום הדין ולרכוש תכשיר מיוחד לניקוי והסרת מסטיק.
  • תוכלו לנקות כל כתם שנשאר לאחר הסרת המסטיק. פשוט תטפלו בהם בדיוק כמו שאתם מנקים כתמי שמן קשים להסרה ואתם מסודרים.

הסרת מסטיק מהשטיח: סיכום ומסקנות

חתול עייף שוכב על שטיח מפואר ומסתכל למצלמה

עוד פעם מצאתם את עצמכם על הברכיים מנסים לקרצף מסטיק דביק שנתקע בשטיח? הסיוט הזה קרה לכל אחד, אבל ממש לא צריך להיבהל. לא מדובר בסוף העולם, תנסו את אחת מהשיטות שלמדתם במאמר הזה ותוכלו להיפטר מהמסטיק פעם אחת ולתמיד במינימום זמן ומאמץ. מדובר בדרכים פשוטות ויעילות שלא דורשות ידע מוקדם או ציוד מיוחד. כל מה שנשאר זה לבחור את השיטה המועדפת עליכם ולהציל את השטיח היקר והיפה שלכם מהמסטיק הדביק והמגעיל שנתקע בו.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן