ציוד צילום: המדריך המקיף לציוד הצילום המושלם לשנת 2024

אתם לא לבד.

מנסים למצוא ציוד צילום שיתאים לצרכים שלכם, אבל לא מצליחים לבחור מה הכי טוב?

להחליט איזה ציוד יהיה הכי טוב בשביל המצלמה שלנו, זו החלטה מורכבת. הנה כמה גורמים שכדאי לנו לקחת בחשבון כשאנחנו חושבים על הציוד שנרצה לקנות: מחיר, משקל, איכות, תחזוקה, מבנה ועוד.

בגלל שיש כל כך דברים שצריך לדעת כשבוחרים ציוד צילום, אז יצרנו את המדריך המלא לציוד הצילום המושלם, שיענה על כל השאלות שלכם ויעזור לכם להבין איך לבחור את ציוד הצילום שיהיה הכי מתאים בשבילכם.

בזכות המדריך הזה, אתם תלמדו נלמד בדיוק איך אנחנו בוחרים את המצלמה המושלמת, את העדשה המושלמת, ועוד. אנחנו גם נגלה איך למצוא את העסקאות הכי טובות, ואיך אנחנו יכולים לדעת אם ציוד יד שניה הוא מספיק איכותי, או לא שווה את הכסף שלנו.

נשמע מעניין? אז בואו נתחיל!

תוכן העניינים הצג תוכן עניינים

איזה ציוד צילום אנחנו צריכים: צלמים מתחילים ומקצועיים

לא כל הצלמים צריכים את אותו ציוד הצילום.

אם אנחנו צלמים מתחילים, אז אנחנו צריכים לקנות ציוד שונה מהציוד שקונים צלמים יותר מנוסים. ואם אנחנו צלמים מקצועיים, אז אנחנו לא צריכים את אותו הציוד שצלמים חובבים קונים. למה? בגלל שמצלמות שונות מספקות לנו תכונות ומאפיינים שונים, וחלק מהמאפיינים האלה שימושיים רק בשביל צלמים יותר "רציניים", לעומת מאפיינים אחרים שיהיו יותר שימושיים עבור צלמים מתחילים. אותו הדבר נכון גם לגבי ציוד צילום אחר: עדשות, חצובות, פלאש, גימבל למצלמה, וכו'. הצרכים של צלם מתחיל הם מאוד שונים מהמצרכים של מקצוען.

לדוגמה, בתור צלמים מתחילים, אנחנו רוצים לתת למצלמה קצת יותר שליטה על ההגדרות של הצילום. אנחנו לא רוצים ישר על ההתחלה לבחור בעצמנו את מפתח הצמצם, מהירות התריס, הגדרות ה-ISO – והכל בבת אחת. אם נעשה את זה, אז נצטרך לבזבז יותר מדי זמן רק על להתעסק עם ההגדרות במקום לצלם תמונות בפועל. יש אפילו סיכוי מאוד גדול שאנחנו עדיין לא באמת מכירים את כל ההגדרות האלה וזה לגמרי בסדר – אנחנו נכיר אותן קצת יותר טוב בהמשך.

זאת הסיבה שצלמים מתחילים בדרך כלל, דווקא יותר נהנים להשתמש במצלמות שמגיעות עם מצבי צילום יותר פשוטים שמוגדרים מראש, כמו מצב דיוקן, מצב ספורט, ומצב לילה.

לעומת זאת, צלמים מקצועיים לא צריכים את המצבים האלה. במקום זה, הם בדרך כלל רוצים לקבל כמה שיותר שליטה על המצלמה שלהם, וזה רק יעכב אותם לצלם עם מצבי צילום שהוגדרו בשבילם מראש.

צלמים מקצועיים לא רוצים להתעסק עם מצבי צילום פשוטים. במקום זה, הם רוצים לשלוט על כל פרט קטן בהגדרות הצילום של המצלמה שלהם, וכמה שיותר שליטה, ככה זה יותר טוב.

השורה התחתונה היא שצלמים מתחילים, חובבים, ומקצוענים צריכים לקנות ציוד צילום שונה. זה חשוב שנבין באיזה רמה אנחנו נמצאים בתור צלמים, כדי שנוכל לקנות את הציוד שהכי מתאים לנו.

אנחנו צריכים לקנות ציוד צילום למתחילים – אם יש לנו מעט ניסיון בצילום, או אין בכלל. אולי אנחנו עדיין לא יודעים מה זה מפתח צמצם, מהירות תריס, או הגדרות ISO, או שאנחנו כן יודעים, אבל פשוט לא מרגישים עדיין מספיק נוח כדי להגדיר אותן לגמרי בעצמנו.

אנחנו צריכים לקנות ציוד צילום לחובבים – אם אנחנו די מכירים את הגדרות הצילום הבסיסיות של המצלמה, אבל אנחנו עדיין לא רוצים להתחיל להשתמש במצב הצילום הידני כל הזמן.

אנחנו צריכים לקנות ציוד צילום למקצוענים – אם אנחנו מכירים מצוין את רוב (או את כל) ההגדרות של המצלמה. אין לנו בעיה להחליף בין העדיפויות של מפתח הצמצם, או העדיפויות של השליטה הידנית ומהירויות תריס.

עכשיו, לפני שאנחנו עונים על השאלה: "איך אנחנו צריכים לבחור מצלמה ועדשות?", בואו רגע נלמד בקצרה איך מצלמות עובדות.

איך מצלמה עובדת?

מצלמה מפורקת לחלקים שוכבת ליד כל החלקים שפורקו

במילים מאוד פשוטות, אור נכנס לתוך עדשת המצלמה ופוגע בחיישן התמונה של המצלמה. ככה המצלמה מצלמת תמונות, וזאת הסיבה שמצלמה צריכה אור. אם אין אור, אז המצלמה לא יכולה לצלם תמונות ואנחנו נקבל רק תמונה שחורה. בלי אור, צלמים לא יכולים לעשות את העבודה שלהם. באופן כללי, ככל שיש לנו יותר אור, זה יותר טוב, ופחות אור זה בדרך כלל פחות טוב. ככל שיהיה לנו פחות אור, אז ככה יכולות הצילום שלנו יהיו יותר מוגבלות.

כמות האור החיצוני שאנחנו מתמודדים איתה היא דבר מאוד חשוב: אם אנחנו מצלמים עם אור שמש חזק, אז יש לנו יותר אור לעבוד אותו, ואם אנחנו מצלמים בחדר חשוך, אז אנחנו נצטרך להיאבק קצת כדי לתפוס כמה שיותר אור שאפשר. יחד עם זאת, אנחנו גם יכולים לשנות את ההגדרות של המצלמה שלנו, כדי לאפשר לה להכניס יותר או פחות אור. בעצם, כמות האור שנכנסת למצלמה שלנו מושפעת מ-3 הגדרות:

הצמצם

הוא מעין תריס עגול שנמצא בתוך עדשת המצלמה. המפתח שלו נעשה יותר גדול או קטן, בהתאם להגדרות של המצלמה. ככל שהמפתח של הצמצם הוא יותר רחב, ככה יותר אור יכול להיכנס למצלמה. מפתח צמצם רחב גם נותן לנו תמונות שיש להן רקע יותר מטושטש – האפקט הזה נקרא: "בוקה". אנחנו מודדים את הגודל של מפתח הצמצם באמצעות מספרים שמגיעים אחרי הקידומת "f/", לדוגמה: f/1.8, f/4, f/8, וכו'. ככל שהמספר הזה יהיה יותר קטן, ככה מפתח הצמצם יהיה יותר גדול.

מהירות התריס

היא כמות הזמן שחיישן התמונה של המצלמה נחשף לאור. ככל שחיישן התמונה יהיה פתוח למקור האור יותר זמן, אז הוא יקלוט יותר אור. מהירות התריס בדרך כלל נמדדת בערכים של חלקי שניה אחת, למשל: 1/2, 1/25, 1/1000, וכו'. למרות שמהירות תריס יותר איטית מאפשר לחיישן התמונה לקלוט יותר אור, היא גם יכולה לגרום לתמונות לצאת מטושטשות. לעומת זאת, מהירות תריס גבוהה תספק לנו תמונות חדות, אבל עם פחות אור.

ISO

קובע את הרגישות של חיישן התמונה לאור. את ה-ISO אנחנו מודדים באמצעות מספרים עגולים, כמו: 50, 100, 200, וכו'. ככל שה-ISO יהיה יותר גבוה, אז החיישן יהיה יותר רגיש לאור. כשהמצלמה מכוונת ל-ISO גבוה, אז היא יכולה לצלם תמונות מאוד בהירות, גם כשאנחנו נמצאים בתנאים של אור מאוד חלש. לעומת זאת, כשה-ISO נמוך, המצלמה תקלוט מעט אור, והתמונות יצאו יותר כהות. יחד עם זאת, יש דבר שאנחנו צריכים לקחת בחשבון: ISO גבוה יכול לגרום "לרעש", שזה בעצם אפקט של גרגרים, או חול, לאורך התמונה. בעצם, ככל שה-ISO יותר גבוה, אז אנחנו יכולים לקבל תמונות שנראות פחות טוב, אם לא שינינו את ההגדרות האחרות בהתאם.

כמעט כל המצלמות שקיימות כיום מאפשרות לנו לשנות את מפתח הצמצם, מהירות התריס ואת ה-ISO, אבל יש כמה מצלמות שמגיעות עם טווח יותר רחב של ההגדרות האלה בהשוואה למצלמות אחרות. בנוסף, יש גם מצלמות שמסוגלות לתפקד יותר טוב עם ISO גבוה, מאשר מצלמות אחרות. הכוונה היא, שיש מצלמות שמספקות לנו תמונות יותר נקיות וברורות (כלומר בלי "רעש"), גם כשהן מצלמות עם ISO גבוה.

איך עובדת עדשה של מצלמה?

עדשה של מצלמה מונחת על משטח בצבע שחור

כמו שאמרתי קודם, התפקיד של עדשות המצלמה הוא לקלוט אור. האור שנכנס לתוך העדשה עובר דרך סדרה של אלמנטים שעשויים מזכוכית, עד שהוא מגיע אל חיישן התמונה.

המאפיין העיקרי שמבדיל בין עדשות שונות הוא אורך המוקד שלהן. אורך המוקד נמדד במילימטרים, למשל: 50 מ"מ, 100 מ"מ, 300 מ"מ, וכו'.

לעדשות יש אורכי מוקד שונים ומגוונים, וככל שהעדשה גדולה יותר, אז היא תספק לנו אורך מוקד ארוך יותר. לעומת זאת, עדשות עם אורך מוקד יותר קצר, יכולות לצלם שדה ראייה יותר רחב. זאת הסיבה שבצילום נופים בדרך כלל משתמשים בעדשות עם אורך מוקד שנע בטווח של 10-20 מ"מ, כי אורך המוקד הזה מאפשר לעדשות לצלם שדה ראייה מאוד רחב וגדול.

לעומת זאת, עדשות עם אורך מוקד יותר ארוך, מצליחות להתקרב יותר טוב אל האובייקט שאנחנו רוצים לצלם בהשוואה לעדשות אחרות. לדוגמה, צלמי ציפורים אוהבים להשתמש בעדשות עם אורך מוקד בטווח של 400-600 מ"מ, כי עדשות בטווח הזה מאפשרות להם ממש "להתקרב" אל הציפור שהם רוצים לצלם, ולהצליח לתפוס בתמונה את כל הפרטים הקטנים שלה.

עדשות עם אורכי מוקד בינוניים, כמו 35 מ"מ, 50 מ"מ, או 85 מ"מ, נותנות לנו שדה ראייה "רגיל". זאת אומרת, שהן מאפשרות לנו לצלם בערך את מה שהעיניים שלנו רואות. הסצנה שאנחנו מצלמים לא יוצאת בתמונה יותר גדולה, או רחבה בצורה יוצא דופן.

אנחנו גם צריכים להיות מודעים לעובדה שלעדשות שונות יש מפתחי צמצם שונים. לכל העדשות יש מפתח צמצם מקסימלי, והוא תמיד רשום בשם של העדשה.

לדוגמה, לעדשה Canon EF 50mm f/1.8 יש מפתח צמצם מקסימלי של f/1.8. לא משנה מה אנחנו עושים, ואיך אנחנו משחקים עם ההגדרות, אנחנו לא יכולים לשנות את מפתח הצמצם המקסימלי של העדשה. העדשה שאנחנו משתמשים בה יכולה לקלוט רק את כמות האור הכי גדולה שמפתח הצמצם המקסימלי שלה מאפשר לה. במקרה הזה מדובר ב-f/1.8.

דבר נוסף שחשוב לדעת על עדשות

אם אנחנו רוצים לצלם תמונה חדה, אז אנחנו צריכים לוודא שהעדשה יכולה "לנעול" את הפוקוס שלה על האובייקט שאנחנו רוצים לצלם, ויש שתי דרכים לעשות את זה:

  1. אנחנו יכולים להשתמש במערכת הפוקוס האוטומטי של העדשה. ככה העדשה תתמקד באופן אוטומטי על האובייקט.
  2. אנחנו יכולים להשתמש בפוקוס הידני של העדשה. באופן הזה, אנחנו יכולים לסובב את החוגה שנמצאת על העדשה, ומאפשרת לנו לשנות את הפוקוס כמה שאנחנו רוצים.

מערכת פוקוס אוטומטי היא מאפיין מאוד פופולרי שמשווקים אותו מאוד חזק בעדשות שיש היום. עדשות מקצועיות בדרך כלל מגיעות עם פוקוס אוטומטי יותר מהיר ומדויק, בהשוואה לעדשות שיותר מתאימות לצלמים חובבים. בנוסף, יש עדשות שיותר קשה לקבל איתן פוקוס מאוד מדויק, כשאנחנו משתמשים בפוקוס הידני שלהן – זה תלוי באיכות של טבעת הפוקוס שלהן.

המחיר שצריך לשלם עבור ציוד צילום איכותי

יש כל מיני שמועות שציוד צילום באמת איכותי, כזה שמאפשר לנו לצלם תמונות ברמה מקצועית, חייב להיות מאוד יקר. למרבה המזל, זה לא באמת נכון. נכון, ציוד צילום זה לא דבר זול, אבל אנחנו עדיין יכולים לצלם תמונות מצוינות באמצעות ציוד צילום יותר בסיסי שמגיע במחיר מאוד סביר.

ערכה בסיסית של מצלמה ועדשה, לא בהכרח תעלה לנו המון כסף.

יש היום בשוק מצלמות ברמה טובה שמגיעות במחיר שנע בין 800-1,700 ש"ח, ואנחנו יכולים למצוא עדשות ברמה טובה שהמחיר שלהן מתחיל בערך מ-400 ש"ח. אנחנו נתייחס לחצובות בהמשך, אבל אנחנו בוודאות לא חייבים לקנות חצובה בשביל לצלם תמונות מדהימות.

אז אם נעשה חשבון מהיר, המחיר הכי נמוך, שבו אנחנו יכולים לקנות מצלמה ועדשה איכותיות, הוא בערך 1,600 ש"ח.

בואו ניכנס קצת לתוך הפרטים הקטנים:

מצלמות ללא מראה מול DSLR

מצלמה מונחת על רצפה בצבע חום מאוד בהיר

בעבר, מצלמות DSLR שלטו בשוק, אבל בשנים האחרונות מצלמות ללא מראה הפכו ליותר ויותר פופולריות. אז מה יותר טוב, מצלמות ללא מראה או DSLR?

למען האמת, 2 סוגי המצלמות האלה עושים עבודה פשוט מצוינת, ואנחנו יכולים להשתמש בכל אחד מהסוגים האלה ולצלם תמונות מדהימות.

עם זאת, יש כמה הבדלים משמעותיים בין 2 הסוגים האלה:

  • מצלמות ללא מראה הן בדרך כלל יותר קלות וקומפקטיות, ממצלמות DSLR, וזה הופך אותן לבחירה מאוד טובה בשביל צלמים שרוצים לקחת את המצלמה איתם לטיולים ארוכים או לנסיעות.
  • למצלמות DSLR יש בדרך כלל חיי סוללה יותר ארוכים, מחיי הסוללה של מצלמות ללא מראה.
  • מצלמות ללא מראה לעיתים קרובות מספקות לנו וידאו באיכות יותר טובה. אז אם אנחנו רוצים לצלם הרבה קטעי וידאו עם המצלמה שלנו, אולי עדיף לנו ללכת על מצלמת ללא מראה, במקום מצלמת DSLR.
  • למצלמות DSLR יש מבחר יותר גדול ומגוון של עדשות שמתאימות להם, בניגוד למצלמות ללא מראה. זה חשוב במיוחד בשביל צלמים שיותר אוהבים להסתמך על ציוד מסוגים שונים בשביל לצלם התמונות שלהם, כמו צילום מאקרו, וצילום ציפורים.

קשה לטעות עם כל אחת מהאפשרויות האלה. בסופו של דבר, הכל תלוי בתחומי העניין שלנו, ומה יותר נוח בשבילנו. אז לא צריך לשבור את הראש יותר מדי על הבחירה הזאת.

כמו שאמרתי: אנחנו יכולים לצלם תמונות יפיפיות ברמה מקצועית עם כל אחד מסוגי המצלמות האלה.

חברת ניקון מול חברת קנון

"קהילת הצלמים" אוהבת לעשות הרבה השוואות בין מוצרים שונים, וגם בין חברות שונות. כל מי שגלש קצת בפורומים של חובבי הצילום כבר יודע שההשוואה בין המוצרים של חברת ניקון למוצרים של חברת קנון, הפכה לדיון מאוד נפוץ, ולפעמים אפילו מתוח.

אז מה עדיף לנו לקנות: מוצרים של חברת ניקון או של קנון?

2 החברות מציעות לנו מגוון מדהים של מצלמות ועדשות. דבר ראשון שחשוב לציין, הוא שהחברות ניקון וקנון הן ממש לא 2 החברות היחידות שקיימות בשוק הצילום. יש גם חברות נוספות כמו סוני או חברת אולימפוס המפורסמת, ואם אנחנו רוצים לקנות מצלמה ללא מראה, אז ניקון וקנון הן אפילו לא המותגים הכי מובילים בתחום הזה, אלא דווקא החברות פוג'יפילם או סוני.

דבר שני, גם ניקון וגם קנון מייצרות מוצרים מדהימים. למעשה, 2 החברות האלה מייצרות מוצרים שיהיו מושלמים גם בשביל צלמים מתחילים, חובבים ומקצועיים, בדיוק באותה המידה.

אז אנחנו בכלל לא צריכים לדאוג מהבחירה הזאת. אנחנו נסתדר מצוין עם כל אחת מהחברות האלה.

איזו מצלמה היא הכי טובה לצלמים מתחילים?

אם אנחנו צלמים מתחילים, אז אנחנו נרצה מצלמה עם הגדרות שיהיה לנו פשוט לתפעל. למשל, אנחנו כנראה נעדיף מצלמות שמגיעות עם מצבי צילום מובנים, שיכולים להקל לנו קצת על העניינים, כמו מצב דיוקן, נופים, ופעולה.

אנחנו גם כנראה נעדיף מצלמות קלות משקל, כי ככה אנחנו יכולים להשתמש בהן בקלות ולא נצטרך לחשוב יותר מדי אם היום מתחשק לנו לקחת את המצלמה איתנו, או לא.

בואו נעשה את זה אפילו יותר פשוט – לצלמים מתחילים כדאי לקנות מצלמה קלת משקל.

אנחנו מציעים לבחור אפשרות אחת מבין השתיים הבאות:

  • מצלמה ללא מראה זולה (יחסית כן?). המצלמות האלה קלות משקל, ופשוטות להפעלה. הבעיה העיקרית עם המצלמות האלה, היא שאין מבחר מאוד גדול של עדשות שאפשר לחבר אליהן, אבל זו צריכה להיות בעיה רק אם אנחנו מתכננים להתמחות בסוג צילום שממש מתבסס על ציוד צילום מיוחד – כמו שכבר אמרתי מקודם.
  • מצלמת DSLR, יחסית קטנה, שמגיעה במחיר נוח. אנחנו יכולים לשים מצלמות כאלה בתיק, או אפילו בכיס שלנו, ולקחת אותן לכל מקום. הן יחסית קשיחות ועמידות, והן בחירה מצוינת בתור המצלמה "האמיתית" הראשונה שלנו.

חשוב לציין: למרות שהאפשרויות שהתייחסנו אליהן עד עכשיו יותר פונות לצלמים מתחילים, הן עדיין יספרו לנו תמונות ברמה מאוד מקצועית (ברגע שנדע להפעיל אותן כמו שצריך). כל עוד אנחנו משתמשים במצלמת DSLR או מצלמה ללא מראה, יחסית חדשות, אז אנחנו יכולים להיות בטוחים שנקבל תמונות מדהימות בלי שום בעיה.

לעומת זאת, העדשות זה החלק שבו העניינים מתחילים להיות קצת יותר מורכבים.

איזה עדשה היא הכי טובה לצלמים מתחילים?

חשוב שלא ננסה לחסוך על עדשה גם אם אנחנו צלמים מתחילים.

הבחירה של העדשה היא מה שעושה את כל ההבדל. אם אנחנו בסוף מוצאים את עצמנו עם עדשה באיכות לא טובה, אז גם התמונות שלנו יהיו לא טובות. למרבה המזל, יש לא מעט עדשות איכותיות שזמינות במחיר לא יקר מדי.

דבר חשוב שאנחנו צריכים לדעת על עדשות, זה שיש שני סוגים של עדשות:

  1. עדשות זום – שמאפשרות לנו לצלם במגוון אורכי מוקד שונים. אנחנו רק צריכים לסובב את החוגה שנמצאת על העדשה, ואז נעבור (רק לדוגמה) מזווית צילום רחבה באורך מוקד של 18 מ"מ, לצילום קלוז-אפ באורך מוקד של 200 מ"מ.
  2. עדשות פריים – שמאפשרות לנו לצלם רק באורך מוקד אחד. אם אנחנו רוצה לגרום לאובייקט שלנו להיראות כאילו הוא יותר קרוב אלינו, אז אנחנו צריכים לעשות: "זום עם הרגליים", כלומר, באמת להתקרב אליו פיזית.

צלמים מתחילים בדרך כלל מעדיפים לקנות עדשת זום, רק בזכות העובדה שהיא מאפשרת לנו יותר גמישות ומבחר.

למרות זאת, אנחנו דווקא ממליצים לעשות את ההיפך: עדיף לנו לקנות עדשת פריים לא יקרה.

למה? כי עדשות פריים בדרך כלל מספקות לנו איכות תמונה מאוד גבוהה, גם כשהן לא מאוד יקרות. לעומת זאת, עדשות זום הרבה פעמים מוותרות קצת על החדות של התמונה, בשביל לאפשר להן להיות זמינות במחיר יותר זול. בנוסף, עדשות פריים מציעות לנו טווח יותר גדול של מפתחי צמצם מקסימליים, בניגוד לעדשות זום, וזה מאפשר לנו לצלם תמונות באיכות גבוהה גם בתנאים של אור חלש.

עוד סיבה שאנחנו מעדיפים עדשות פריים היא שהן מכריחות אותנו ללמוד ממש טוב איך לשלוט בכל יסודות הצילום הבסיסיים, מנקודת מבט אחת. זה אולי נשמע פחות מרגש, אבל זה ממש יעזור לנו בהמשך הדרך, כשאנחנו נרצה לצלם תמונות בצורה יותר מחושבת ומלומדת, במקום סתם לצלם את מה שנמצא לנו ישר מול העיניים.

אם אנחנו היינו צריכים לבחור עדשת פריים אחת, שתהיה העדשה הראשונה שאנחנו קונים, אז היינו הולכים על עדשת 50 מ"מ. עדשות מהסוג הזה הן ממש לא יקרות, ויש להן אורך מוקד שמתאים להמון סוגים שונים של צילום – כולל צילום רחוב, צילום דיוקנאות, ועוד. בנוסף, אנחנו נקבל עם עדשה כזאת איכות תמונה מצוינת. עדשות 50 מ"מ הן לא יקרות, אבל מאוד איכותיות.

עוד עדשת פריים שיכולה להיות אפשרות מאוד טובה היא עדשת 35 מ"מ. עדשה מהסוג הזה מספקת לנו זווית צילום יותר רחבה, ומאפשרת לנו לצלם תמונות יותר "סביבתיות". אנחנו בעצם מתכוונים שעדשות 35 מ"מ הן יותר טובות בשביל לצלם תמונות של הסביבה שלנו, או של הטבע שאנחנו נמצאים בו.

כל אחת מהאפשרויות האלה תהיה בחירה מצוינת, אבל אם אין לנו סיבה מסוימת לקנות עדשת 35 מ"מ, אז אנחנו חושבים שכדאי ללכת עם עדשת ה-50 מ"מ.

איזו מצלמה היא הכי טובה לצלמים מקצועיים?

כשאנחנו רוצים לבחור מצלמה בשביל צלמים יותר מנוסים, אז הבחירה נעשית קצת יותר מורכבת.

יחד עם זאת, אנחנו יכולים לצמצם את כל ההתלבטויות לכמה שאלות מסוימות:

האם אנחנו רוצים מצלמת פול פריים, או מצלמת קרופ?

מצלמות פול פריים הן מצלמות שמשתמשות בחיישן תמונה גדול, אז הן מספקות לנו שדה ראייה מאוד גדול וביצועי ISO מאוד טובים. מצד שני, מצלמות קרופ מגיעות עם חיישן תמונה יותר קטן בהשוואה למצלמות פול פריים, והן עובדות בדיוק כמו שהשם שלהן רומז – הן חותכות את התמונה בתוך המצלמה באופן אוטומטי, עוד לפני שאנחנו רואים אותה. החיתוך הזה של התמונה מאפשר למצלמה לשפר את היעילות של אורך המוקד של העדשה, במידה מסוימת – בדרך כלל פי 1.5 או 1.6 מאורך המוקד המקורי של המצלמה. זה הופך את המצלמות האלה לבחירה מאוד טובה בשביל צלמים שאוהבים לצלם חיות בר או ציפורים, כי ככה אנחנו יכולים "להתקרב" יותר טוב אל האובייקט שאנחנו רוצים לצלם, אבל בלי שנצטרך לקנות עדשה יותר ארוכה. לעומת זאת, צלמי נופים רוצים זווית צילום מאוד רחבה, אז הם בדרך כלל מעדיפים לקנות מצלמת פול פריים.

האם אנחנו צריכים מצלמה מאוד עמידה וחזקה?

אם אנחנו רוצים לקחת את המצלמה איתנו לשטח (למשל אם אנחנו רוצים לצלם נופים, חיות בר, או צילום רחוב), אז אנחנו צריכים מצלמה קשיחה ועמידה, שיכולה גם להתמודד עם תנאי מזג אוויר שונים. אם לא, אז אנחנו יכולים להסתדר מצוין עם מצלמה שעשויה יותר מפלסטיק, מאשר ממתכת.

האם אנחנו צריכים מצלמה שיכולה לספק לנו צילום וידאו מאוד איכותי?

היום כמעט כל מצלמה יכולה לשמש גם בתור מצלמת וידאו, אבל בין סוגי המצלמות יש 2 הבדלים משמעותיים:

  • איכות הוידאו שכל מצלמה מספקת לנו
  • האיכות של המאפיינים השונים שמאפשרים לנו לצלם וידאו בצורה יותר נוחה וטובה – מסך LCD מתכוונן, מיקרופון מאוד איכותי ,וכו'.

האם אנחנו רוצים מצלמה שיכולה לעקוב אחרי האובייקט שאנחנו מצלמים בצורה טובה ויש לה קצב צילום רציף מאוד גבוה?

אם אנחנו רוצים לצלם חיות שזזות, ציפורים בזמן שהן עפות, או צילומי ספורט ואקסטרים, אז זה ממש חיוני שנקנה מצלמה שמסוגלת לעקוב אחרי אובייקטים בזמן שהם זזים, מבלי לאבד את הפוקוס. זה אומר שאנחנו צריכים מצלמה שמגיעה עם מספר גדול של נקודות פוקוס, ומערכת פוקוס אוטומטי משוכללת, שיכולה לעקוב אחרי אובייקטים בצורה מאוד טובה. בנוסף, אנחנו גם צריכים מצלמה שמספקת לנו קצב צילום רציף של לפחות 8 תמונות בשניה ומעלה (כדי שלא נפספס אף רגע חשוב).

בתור צלמים מנוסים שמעוניינים לקנות מצלמה חדשה, הצעד הראשון שאנחנו צריכים לעשות כדי להחליט איזה דגם אנחנו רוצים לקנות, יהיה לענות על השאלות שכתובות כאן למעלה.

ברגע שעשינו את זה, אז כבר צמצמנו את כל המבחר העצום של מצלמות שיש כיום בשוק, לכמה אפשרויות בודדות.

איזו עדשה היא הכי טובה לצלמים מקצועיים?

בתור צלמים מנוסים, אנחנו מחליטים איזו עדשה לקנות לפי תחום הצילום שאנחנו מעוניינים להתמחות בו.

לפני שאנחנו בוחרים עדשה למצלמה, אנחנו צריכים להבין איך אנחנו רוצים להשתמש בה. מה אנחנו רוצים לצלם איתה? צלמים מנוסים צריכים לבחור עדשה בדרך הזאת, בגלל שיש בעולם המון סוגי צילום שונים, שדורשים עדשות עם יכולות ומאפיינים מאוד שונים.

אבל לפני שנתייחס לסוגי הצילום השונים, בואו קודם נבין כמה דברים עיקריים שאנחנו חייבים לקחת בחשבון:

  • אורך המוקד הוא הדבר הכי חשוב בכל עדשה. עדשה עם אורך מוקד ארוך תהיה ממש לא טובה בשביל צילום נופים, ועדשה עם זווית צילום רחבה לא תהיה מתאימה, באופן כללי, בשביל צילום ציפורים. אנחנו צריכים לחשוב מאוד טוב איזה אורך מוקד אנחנו רוצים שיהיה לעדשה שלנו.
  • מפתח הצמצם המקסימלי הוא גם גורם מאוד משמעותי. אם לעדשה יש מפתח צמצם מקסימלי רחב (בעצם בטווח שבין f/1.2-f/2.8), אז אנחנו נהיה מסוגלים לצלם תמונות מאוד יפות בתנאים של אור חלש. לעומת זאת, אם מפתח הצמצם המקסימלי של העדשה שלנו הוא f/4, אז יהיה לנו מאוד קשה לצלם תמונות טובות בתנאים של אור חלש.
  • מייצב התמונה הוא עוד מאפיין מאוד חשוב בשביל צלמים שעובדים בתנאים של אור חלש. מייצב תמונה טוב יכול להבטיח לנו שנקבל תמונות חדות וברורות, גם כשאנחנו מצלמים במהירויות תריס מאוד נמוכות.
  • משקל זה דבר שמאוד חשוב לקחת בחשבון, אם אנחנו זזים הרבה בזמן שאנחנו מצלמים. זה ממש לא נוח, ואפילו מעצבן, להיסחב כל היום עם עדשה ממש כבדה. ככל שהעדשה תהיה יותר קלה, ככה יהיה לנו יותר נחמד להשתמש בה.
  • מבנה איכותי זה מאפיין מאוד משמעותי בשביל צלמים שחושפים את ציוד הצילום שלהם לתנאים יחסית קשים. למשל, מאוד מומלץ לצלמי טבע לקנות עדשות שמגיעות עם מיגון מיוחד נגד תנאי מזג האוויר.
  • היכולות של מערכת הפוקוס האוטומטי הן מאוד חשובות בשביל רוב סוגי הצילום. באופן כללי, אנחנו רוצים שהפוקוס האוטומטי שלנו יעבוד הכי מהר שאפשר. אנחנו לא רוצים לחכות בזמן שהעדשה שלנו מנסה לקלוט את האובייקט ולהתמקד עליו. אם זה קורה, אז רוב הסיכויים שנפספס את התמונה שרצינו לצלם.
  • איכות התמונה היא כנראה הגורם הכי חשוב. אנחנו בדרך כלל מדברים על איכות התמונה במונחים של חדות. כלומר, האם אנחנו יכולים לצלם עם העדשה הזאת תמונות חדות באופן עקבי? אם התשובה לשאלה הזאת היא "לא", אז לא שווה לנו לקנות אותה.

התאמת המצלמה לסוג הצילום

עכשיו, כשאנחנו מבינים יותר טוב מה הם הדברים שחשוב לנו לשים אליהם לב כשאנחנו הולכים לקנות עדשה, בואו נבין מה הם סוגי הצילום השונים שקיימים, ואיזו עדשה הכי מתאימה בשביל כל סוג.

צילום חיות בר וציפורים

בשביל צילום מהסוג הזה אנחנו צריכים עדשה עם טווח אורך מוקד שנע בין 300-600 מ"מ, עם פוקוס אוטומטי מהיר, וגם עדיף שיהיה לה מפתח צמצם רחב.

צילום רחוב

בסוג הצילום הזה אנחנו רוצים עדשה עם טווח אורך מוקד שנע בין 25-85 מ"מ. מומלץ שיהיה לה פוקוס אוטומטי מהיר, ומפתח צמצם רחב. גם כדאי לנו לחפש עדשות יותר קלות משקל, כי אנחנו לא רוצים להסתובב כל היום ברחוב עם עדשה גדולה וכבדה.

צילום נופים

באופן כללי, אנחנו צריכים, בשביל סוג הצילום הזה, עדשות שיש להן זווית צילום רחבה, כלומר, אורך מוקד בטווח שנע בין 10-40 מ"מ. המשקל של העדשה הוא לא שיקול כזה משמעותי פה, כי עדשות עם זווית צילום רחבה הן בדרך כלל יחסית קלות, אבל כשאנחנו מדברים על צילום נופים, אז איכות התמונה היא עניין קריטי. בצילום נופים אנחנו חייבים איכות תמונה חדה בכל נקודה של התמונה.

צילום מאקרו

בצילום כזה אנחנו חייבים להשתמש בעדשות עם טווח אורך מוקד שנע בין 60-200 מ"מ. העדשות האלה הומצאו במיוחד כדי להיות מסוגלות לעשות פוקוס מאוד חזק שמאפשר לנו להתקרב בצורה יוצאת דופן לאובייקט שאנחנו מצלמים. כמעט כל עדשות המאקרו הן מאוד חדות, אבל זה תמיד יתרון מאוד גדול אם הן גם מגיעות עם מייצב תמונה מובנה.

צילום דיוקנאות

בשביל סוג הצילום הזה אנחנו צריכים עדשה עם טווח אורך מוקד שנע בין 35-200 מ"מ. עדשות 50 מ"מ או 85 מ"מ, הן העדשות הכי נפוצות לצילום דיוקנאות, אבל גם עדשת 35 מ"מ תהיה טובה, אם מתחשק לנו להתנסות עם זווית צילום קצת יותר רחבה. בנוסף, גם עדשת 200 מ"מ יכולה להיות טובה, ותספק לנו צילומים מאוד קרובים וצרים. בשביל לקבל תמונות דיוקן יפות, אנחנו חייבים שמפתח הצמצם המקסימלי של העדשה שלנו יהיה רחב, כדי שנקבל טשטוש יפה של הרקע. בנוסף, גם חשוב שתהיה בעדשה מערכת פוקוס אוטומטי, בעיקר אם אנחנו מצלמים הרבה תמונות של אובייקטים שזזים, כמו ילדים, או חיות מחמד.

צילום טבע דומם

כדי לצלם טבע דומם, אנחנו צריכים להשתמש בעדשה עם אורך מוקד של 50 מ"מ, פחות או יותר. איכות התמונה היא הדבר היחיד שאנחנו באמת חייבים לקחת בחשבון בסוג הצילום הזה.

עכשיו, אנחנו יכולים להבין קצת יותר טוב מה בדיוק אנחנו רוצים שיהיה בעדשה החדשה שלנו.

איזה עוד ציוד צילום כדאי שיהיה לנו?

ציוד צילום מונח על רקע בצבע פרקט

לפני הכל, אנחנו רק רוצים להגיד שוב: אם אנחנו צלמים מתחילים, אז אנחנו לא צריכים שום ציוד צילום נוסף. מצלמה ועדשה זה באמת כל מה שאנחנו צריכים בשלב הזה.

מצד שני, אם אנחנו צלמים יותר מנוסים, אז באיזשהו שלב יגיע הרגע שבו אנחנו נצטרך להשתמש בציוד צילום נוסף, כדי לפתח את מיומנויות הצילום שלנו.

אביזר אחד שמאוד כדאי שיהיה לנו זה תיק למצלמה (או תיק גב טוב). תיקי המצלמה הכי טובים הם בדרך כלל גדולים וקשיחים. תיק מצלמה טוב יאפשר לנו להסתובב עם המצלמה וציוד הצילום שלנו לכל מקום שנרצה, וישמור עליהם בטוחים. הוא אפילו יאפשר לנו לקחת את המצלמה איתנו לטיולים בטבע.

עוד אביזר מאוד שימושי הוא חצובה.

חשוב לציין שלא כל הצלמים צריכים חצובה. הרבה צלמים מקצועיים לא משתמשים בחצובה בכלל. הכל תלוי בתחומי העניין שלנו, ובסוג הצילום שאנחנו מתמחים בו יותר.

מי צריך לקנות חצובה? צלמים שרוצים לצלם תמונות באיכות גבוהה של סוגי הצילום הבאים:

  • צילום נופים
  • צילום לילה
  • צילומי אדריכלות
  • צילום ציפורים וחיות בר (עם עדשה שיש לה אורך מוקד מאוד ארוך)
  • צילום בחשיפה מאוד גבוהה
  • צילומי מאקרו מפורטים
  • צילום דיוקנאות בחלל סגור

עוד דרך להסתכל על זה, היא באמצעות האופי שלנו. אם אנחנו צלמים שאוהבים לצלם דברים תוך כדי תנועה, בספונטניות, ועם הרבה שינויי זוויות, אז אנחנו לא צריכים חצובה. זאת הסיבה שצלמי רחוב כמעט ולא משתמשים בחצובה בכלל, ואותו הדבר גם לגבי צלמי אירועים. כשאנחנו מצלמים בסביבה שמלאה בכל כך הרבה אנרגיה ושינויים מהירים, אז החצובה רק תגביל אותנו.

אם אנחנו כן מעוניינים לקנות חצובה, אז אנחנו צריכים לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

  • גובה מקסימלי ומינימלי
  • גמישות
  • משקל
  • כמה פשוט להשתמש בה
  • יציבות ועמידות

דבר ראשון שאנחנו צריכים לעשות, זה לוודא שהחצובה מספיק גבוהה בשביל צרכי הצילום שלנו.

אנחנו לא רוצים לקנות חצובה שרק מגיעה עד לגובה של 1.5 מטרים, אם הגובה שלנו הוא 1.8 מטרים, כי זה ממש לא נוח, ואפילו יכול לגרום לנו לכאבי גב, אם אנחנו מצלמים בעמידה. בנוסף, צלמי נופים ומאקרו צריכים לעיתים קרובות גם לקחת בחשבון את הגובה המינימלי של החצובה שלהם. אנחנו רוצים להיות מסוגלים לקרב את המצלמה שלנו לאובייקט, הכי הרבה שאנחנו יכולים.

אם אנחנו צלמים שאוהבים לצלם אובייקטים מזוויות יוצאות דופן, שגורמות לנו להרגיש כאילו אנחנו אקרובטים ולא צלמים, אז אנחנו צריכים חצובה מאוד גמישה. זה יכול להיות גם מאוד חשוב בשביל צלמי מאקרו, שמצלמים לעיתים קרובות מזוויות מאוד מיוחדות. כדאי לנו לחפש חצובות שהעמוד המרכזי שלהן קשיח ויציב, אבל גם לבדוק חצובות שאין להם עמוד אחד מרכזי, ויכולות לספק לנו יותר גמישות.

משקל הוא עניין מאוד משמעותי עבור הרבה צלמים. אף אחד לא אוהב לסחוב יותר משקל ממה שהוא או היא חייבים לסחוב. אם אנחנו צלמים שנוסעים או מטיילים הרבה, או אפילו ממש לוקחים את כל ציוד הצילום שלנו איתנו לטיולים רגליים ארוכים בטבע, אז אנחנו צריכים לקנות חצובה מאוד קלה. זה אומר שעדיף לנו לקנות חצובה עם רגליים שעשויות מסיבי פחמן, כי הן מאוד קשיחות ובו זמנית גם מאוד קלות. מצד שני, הן גם מאוד יקרות.

לעומת זאת, צלמים שעובדים בעיקר בסטודיו כנראה יסתדרו ממש מצוין עם חצובה יותר כבדה שעשויה מאלומיניום. חצובה כזאת תעזור לנו לקבל תמונות חדות, ובמחיר יותר נוח.

אנחנו גם צריכים לקחת בחשבון כמה קל יהיה להתקין את החצובה בכל פעם. אם אנחנו מתקינים ומקפלים את החצובה שלנו לעיתים קרובות, אז אנחנו כנראה נרצה חצובה שנוכל להתקין ולקפל בצורה מאוד פשוטה ומהירה. מנגנוני הנעילה השונים שמייצבים את הרגליים של החצובה יכולים לעשות לנו את החיים קצת יותר קלים – אם לחצובה שלנו יש מנגנון שנועל את הרגליים שלה באמצעות לחיצה, אז יהיה לנו יותר קל להתקין את החצובה, אבל זה גם ייקח לנו קצת יותר זמן. לעומת זאת, לוקח פחות זמן להתקין חצובה שהרגליים שלה ננעלות באמצעות מנגנון סיבובי – ברגע שאנחנו מתרגלים להשתמש במנגנון הזה.

הגורם המשמעותי האחרון שצריך לקחת בחשבון כשבוחרים חצובה, הוא היציבות והעמידות של החצובה. אם החצובה שלנו רועדת, אז היא חסרת ערך. החצובה צריכה להיות מסוגלת להתמודד עם כל מצב אפשרי. רק ככה היא תאפשר לנו לצלם תמונות חדות, בכל פעם. היציבות והעמידות של החצובה מושפעות ממספר גורמים:

  • החומר שממנו החצובה עשויה
  • מספר הרגליים שיש לה
  • אם החצובה משתמשת בעמוד מרכזי, ואם אנחנו יכולים לשנות את האורך שלו
  • כמה חלקים יש לרגליים שלה

בסופו של דבר, אנחנו צריכים גם לשמור על איזשהו איזון. לדוגמה, חצובות שעשויות מסיבי פחמן הן מאוד יציבות ועמידות, אבל, מצד שני, הן גם מאוד יקרות. למרבה הצער, יציבות ועמידות זה משהו שקשה לנו למדוד רק לפי הנתונים הטכניים של החצובה. אנחנו חושבים שהדרך הכי טובה לבחור חצובה היא לקרוא את הביקורות שלקוחות אחרים כתבו על החצובות שאנחנו שוקלים לקנות, ולראות מה היה לאנשים לומר על מידת היציבות והעמידות שלהן.

איפה כדאי לקנות ציוד צילום?

מיטה עם סדינים כחולים שיש עליה ציוד צילום מסוגים שונים

ההחלטה הראשונה שאנחנו צריכים לקבל, היא האם אנחנו רוצים לקנות ציוד צילום חדש, או משומש.

ציוד צילום חדש מול ציוד משומש

יש המון גישות שונות לנושא הזה. יש צלמים שמעדיפים לקנות רק ציוד חדש, ויש צלמים שקונים גם וגם – תלוי במוצר שהם רוצים לקנות, או בעסקה שהם נתקלו בה. אנחנו חושבים שאם מדובר במצלמות ועדשות מצלמה, אז דווקא עדיף לקנות מוצר חדש, והנה הסיבות למה:

  1. אם אנחנו קונים מוצר משומש כמו למשל מצלמות יד שנייה, אנחנו כמעט אף פעם לא נקבל עליו שום אחריות. זה אומר שאנחנו לא נוכל לקבל איזשהו פיצוי, אם הציוד שלנו נשבר חודשיים אחרי שקנינו אותו.
  2. כשאנחנו קונים מוצר משומש אין לנו מושג איך הבעלים הקודמים שלו התייחסו אליו. ברור שאם אנחנו קונים את המוצר המשומש באינטרנט, אז היום יש הרבה חנויות מקוונות שבודקות את הציוד לפני שהוא נמכר, ואפילו מאפשרות לנו להחזיר את המוצר ולקבל החזר כספי מלא, אם המוצר שקיבלנו לא תואם את התיאור שהיה כתוב באתר. יחד עם זאת, יש הרבה בעיות שלא בהכרח נשים אליהן לב ישר על ההתחלה, אבל פתאום נגלה אותן בשלב יותר מאוחר, כמו נזקי מים, חלקיקי חול במכניקה של המוצר, חיבורים רופפים, ועוד. בנוסף, אם קנינו את המוצר דרך האינטרנט, אז לשלוח אותו בחזרה אל המוכרים יכול להיות כאב ראש לא קטן. מהניסיון שלי, הרבה אנשים שקונים ציוד משומש בסוף מוצאים את עצמם מתעסקים לעיתים קרובות עם החזרות – לדוגמה, אנשים שקונים עדשות שמגיעות עם עובש, כתמי חול ואבק מאוד גדולים, או מריחות.

חשוב לי להבהיר – אני לא אומר שלא כדאי בכלל לקנות ציוד משומש, אבל אני חושב שצריך להיות מאוד זהירים לפני שאנחנו עושים את זה. אנחנו נקנה מצלמות או עדשות משומשות אם:

  1. כתוב במודעה שהמוצר נמכר במצב באמת מצוין, כי הבעלים כמעט ולא השתמשו בו מסיבה כלשהי.
  2. הדגם שאנחנו רוצים לקנות זמין במחיר הרבה יותר זול כשהמוצר משומש, ולא כשקונים אותו חדש מהחנות.
  3. אנחנו דיברנו עם הבעלים, והם הבטיחו לנו שלמוצר אין שום פגמים, מכל סוג.
  4. בדקנו בעצמינו את המוצר מכל הכיוונים והזוויות כדי לוודא שמה שהבעלים של המוצר סיפר לנו הוא אכן אמיתי – מומלץ להיעזר בחבר\ה שמבינים במצלמות.

אם מוצר משומש כלשהו עומד ב-4 התנאים האלה, רק אז אנחנו נשקול לקנות אותו, ובמיוחד אם המחיר שלו בתור מוצר משומש נמצא בתוך מסגרת התקציב שלנו, אבל המחיר של המוצר החדש לא. בכל מקרה אחר, אנחנו ממליצים לקנות מוצר חדש. זה אולי יהיה יותר יקר במעמד הקנייה, אבל זה יחסוך לנו הרבה כסף בטווח הארוך.

איזה חנויות הן הכי טובות לקניית ציוד צילום?

כשאנחנו רוצים לקנות ציוד צילום, אז יש לנו מספר אפשרויות.

בשביל ציוד חדש:

  • לקנות מהיצרן או ממשווק מורשה, כמו אמזון או B&H.
  • משווקים לא מורשים, שלפעמים מוכרים ציוד חדש באיביי.
  • חנויות צילום שנמצאות בסביבה שלנו – זה לא משנה אם מדובר בחנות קטנה או ענקית (חשוב לקרוא חוות דעת על החנות לפני שקונים, ולהתייעץ עם לקוחות שכבר קנו בחנות הזאת בעבר).

בשביל ציוד משומש:

  • חנויות צילום שמוכרות ציוד משומש
  • אתרים שמוכרים ציוד משומש – כמו KEH או איביי
  • פורומים של צלמים

באופן כללי, אנחנו ממליצים להימנע מחנויות צילום, לא משנה אם אנחנו רוצים לקנות ציוד חדש או משומש. המחירים של חנויות כאלה הם בדרך כלל יותר גבוהים מהמחירים שאנחנו יכולים למצוא באתרי אינטרנט שונים (כמו אמזון), ומבחר המוצרים שיש להן הוא גם הרבה פחות מרשים.

מצד שני, זה יכול להיות רעיון מאוד טוב להחזיק, ואפילו לנסות, את ציוד הצילום שאנחנו רוצים לקנות לפני שאנחנו קונים אותו, כי רק ככה אנחנו יכולים להבין בדיוק איך הוא מרגיש בידיים שלנו, ולדעת איך אנחנו מסתדרים עם המשקל שלו. אם אנחנו מעדיפים להחזיק את הציוד בידיים שלנו לפני שאנחנו קונים אותו, אז אנחנו גם יכולים ללכת לחנות צילום, לבדוק באופן אישי את המוצרים שאנחנו מתלבטים ביניהם, ואז ברגע שקיבלנו את ההחלטה, פשוט לקנות את המוצר דרך האינטרנט.

אם אנחנו קונים מוצר חדש

אז מומלץ לקנות אותו דווקא דרך חנות מקוונת, ועדיף מחנות שהיא משווקת מורשית. לפעמים אנחנו יכולים למצוא בחנויות כאלה מבצעים והנחות, שאנחנו לא יכולים למצוא אפילו באתר של היצרן עצמו, אז תמיד שווה לבדוק איזה מבצעים יש כרגע באתרים האלה. הכי כדאי להסתכל בתקופת החגים, כי אז תמיד יש הרבה מאוד מבצעים שפתאום קופצים לכמה ימים ונעלמים מהר.

הרבה פעמים אנחנו ניתקל במשווקים לא מורשים שמציעים לנו לקנות מהם את אותו הציוד שאנחנו רוצים לקנות ממשווק מורשה, אבל במחיר יותר נמוך. אם אנחנו בוחרים לקנות ממשווק לא מורשה, אז אנחנו צריכים לדעת שלעסקה הזאת יש מחיר נוסף: באופן כללי, יצרנים לא מכבדים את האחריות שמגיעה עם מוצרים שנמכרו אצל משווקים לא מורשים. זאת הסיבה, שכדאי להיצמד לחנויות שקיבלו אישור מהיצרן למכור את המוצרים שלו.

אם אנחנו קונים ציוד צילום משומש

אז כדי לנו לקנות ציוד מאתרים מוכרים שיש להם מוניטין טוב, כמו KEH או איביי. זה נכון שלפעמים אנחנו יכולים למצוא עסקאות מאוד טובות בפורומים של צלמים, אבל בעסקאות האלה אין לנו שום רשת ביטחון שמגנה עלינו במקרה שמשהו מסתבך (אם המוצר לא תקין, למשל), וזה הופך את הרכישות האלה לדבר מאוד מסוכן.

בניגוד למוצרים חדשים, אנחנו דווקא כן חושבים שמומלץ לבדוק חנויות שמוכרות ציוד צילום משומש שנמצאות בסביבה שלנו. לפעמים אנחנו יכולים למצוא שם כל מיני עסקאות מאוד מעניינות על ציוד יחסית ישן, למרות שציוד צילום חדש תמיד יהיה יותר יקר בחנויות מאשר באינטרנט.

ציוד צילום: סיכום ושורה תחתונה

קבוצה של 4 חברים עושים תמונת סלפי על רקע של עצים

אז עכשיו כשאתם יודעים את כל מה שצריך לדעת כדי לבחור ציוד צילום מתאים לצרכים שלכם, יש לכם את כל הכלים שצריך כדי למצוא את הציוד הכי טוב שיאפשר לנו לצלם תמונות מדהימות ברמה מקצועית. הצעד הבא שלכם הוא כמובן להתחיל להשתמש בציוד הזה, ללמוד להכיר אותו לעומק, ללמוד איך הוא עובד, ואז להתאמן, להתאמן, להתאמן!

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

טום טטר
טום טטר

טום הוא צלם עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. ביום יום הוא מהנדס באלביט, ובזמנו הפנוי עוסק בצילום של צמחים, נופים, ערים, בעלי חיים, ועוד.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן