פתיחת סתימה בכיור של המטבח: 4 שיטות שעובדות בלי אינסטלטור

תחשבו כמה היה נחמד אם הכיור שלכם אף פעם לא היה נסתם ולא הייתם אפילו צריכים לחשוב על פתיחת סתימה בכיור. למרבה הצער, כיור סתום זה משהו שקרה לכולנו. אין דבר מתסכל ומעצבן יותר מסתימה בכיור באמצע הכנת ארוחה או שטיפת כלים – המים פשוט מסרבים לרדת ונתקעים במקום. אבל לפני שאתם רצים להזמין איש מקצוע ונפרדים מכמה מאות שקלים, חשוב שתדעו שאתם יכולים לטפל בבעיה הנפוצה הזאת בכוחות עצמכם, וזאת בכלל לא משימה בלתי אפשרית. בהחלט ניתן למנוע מראש סתימות בכיור או לפחות להפחית את התדירות שבה הן מתרחשות.

הכיור במטבח זה אחד מהמקומות העמוסים ביותר בבית שלכם: מוקד ההתרחשות הזה לא נח לרגע ותמיד נראה שיש משהו בכיור שמצריך שטיפה. כלים מלוכלכים או פירות וירקות לנשנוש מהיר – הכיור שלכם איכשהו תמיד עובד שעות נוספות. אין ספק שסתימה בכיור יכולה להיות כאב ראש רציני, אבל החדשות הטובות הן שתוכלו לפתור את הבעיה הזאת בצורה מהירה ויעילה.

אז מה אפשר לעשות?

הצעה: לחצו כאן לראות את רשימת הפתרונות האמריקאים לפתיחת סתימות

להתקשר לאינסטלטור צריך להיות המוצא האחרון שלכם – לפני שאתם ממהרים לקרוא לבעל מקצוע שיפתח את הסתימה, יש כמה אפשרויות אחרות שעומדות בפניכם. אבל לפני שנלמד את השיטות הטובות ביותר לפתוח סתימה בכיור, בואו ננסה להבין למה הוא בכלל נסתם מלכתחילה.

למה הכיור במטבח נסתם לפעמים?

ברז שחור מודרני מזרים מים לתוך כיור גדול ויפה

בגלל שאתם משתמשים בכיור במטבח לעתים קרובות מאוד, זה בלתי נמנע ששאריות של אוכל ופסולת ימצאו את דרכן לתוך הכיור. אז נכון שהמים הזורמים שוטפים את רוב הפסולת החוצה, אבל עם הזמן חלק מהלכלוך מתחיל להצטבר על הדפנות של הצינור.

בסופו של דבר, כל הג’יפה הזאת חוסמת את הצינור ומונעת מהמים לעבור בחופשיות, מה שיוצר סתימה, זה באמת עד כדי כך פשוט, ברמה של 1 + 1 = 2. אבל מעבר להצטברות של שאריות אוכל ולכלוך, יש המון סיבות אחרות שיכולות לגרום לסתימה בכיור.

מה עוד יכול לגרום לסתימה בכיור המטבח?

משקעי קפה שחור ושומן הם הגורמים המבילים לסתימה בכיור. מדובר באויבים הגדולים ביותר של הצנרת בכיור שיכולים לסתום ולחסום אותה בקלות עם הזמן. אם אתם רגילים לשפוך שאריות של קפה ונוזלים שומניים לכיור, הגיע הזמן שתחליפו הילוך ותיפטרו מהמנהג המזיק הזה: פשוט תשפכו אותם לאסלה ותורידו את המים או תרוקנו אותם לפח. אתם צריכים להפנים שכיור זה ממש לא המקום המתאים לקפה שחור או שאריות מזון שומניות. התוצאה העגומה תהיה סתימה שתצטרכו להתמודד איתה.

למרבה המזל, יש כמה שיטות פשוטות ויעילות לפתיחת סתימה בכיור

איך לפתוח סתימה בכיור

הצעה: לחצו כאן לראות את רשימת הפתרונות האמריקאים לפתיחת סתימות

אז המים פשוט מסרבים לרדת לתוך פתח הניקוז של הכיור, ואתם לא יכולים להשאיר מים עומדים שמלאים בלכלוך ומפיצים ריח רע. אז איך אפשר לפתור את הבעיה? תכף נכיר כמה פתרונות מעולים שיספקו את הסחורה. אבל, קודם כל נעבור על רשימת הציוד שתצטרכו להכין.

האביזרים והחומרים שתצטרכו

  • פומפה
  • סודה לשתייה
  • חומץ
  • כפפות גומי
  • נוזל לפתיחת סתימות
  • קפיץ לפתיחת סתימות

שימוש בפומפה

פומפה פשוטה לפתיחת סתימות

אף פעם אל תזלזלו בפומפה הישנה והטובה: היא עדיין חיה ובועטת וברוב המקרים, כמה דקות של עבודה מאומצת עם הפומפה יספיקו כדי לשחרר את הסתימה בכיור המטבח. זה ממש לא קשה להשתמש באביזר השימושי הזה. אז בואו נעבור על שלושת הצעדים הנדרשים בפתיחת סתימה בעזרת פומפה:

שלב ראשון: תמלאו את הכיור במים חמים

פומפה תעבוד בצורה אפקטיבית יותר כשיש מעט מים בכיור שלכם. פשוט תמלאו את הכיור במים חמים שצריכים להגיע עד לרבע מהגובה שלו.

שלב שני: תצמידו את הפומפה לפתח הכיור

תצמידו את הפומפה לפתח הניקוז של הכיור כדי ליצור ואקום. מדובר בפעולה חיונית להצלחת התהליך, אז תעשו את זה כמו שצריך. אם יש לכם כיור כפול עם שני פתחי ניקוז, תכסו את הפתח השני עם מטלית כדי שתוכלו להתרכז בעבודה על פתח הניקוז הבעייתי שנסתם.

שלב שלישי: תתחילו לפמפם

הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולגשת לעבודה. פמפמו את הפומפה מעלה ומטה במשך כמה דקות. אחרי שהזעתם קצת, תבדקו אם זרימת המים התחדשה והם יורדים בצורה חלקה ומהירה בחור הניקוז. אם הסתימה לא השתחררה, תנסו להשתמש בפומפה פעם נוספת. אם זה לא עבד, אל תאמרו נואש ותעברו לאחת מהשיטות הבאות שאנחנו הולכים להכיר.

שימוש בחומץ וסודה לשתייה

סודה לשתייה בקערה קטנה עומדת ליד האריזה שלה

תאמינו או לא, סודה לשתייה וחומץ יכולים לעזור לפתוח סתימות בכיור המטבח. הם לא רק מועילים ושימושיים במיוחד בבישול ובניקוי, אלא יעשו עבודה מעולה בשחרור כיור סתום. בואו נראה איך זה בדיוק עובד.

שלב ראשון: ריקון מים עומדים מהכיור

בניגוד לשימוש בפומפה, אתם צריכים להיפטר מהמים שתקועים בכיור לפני השימוש בחומץ ובסודה לשתייה. אז תיפטרו מהבריכה שנוצרה בתוך הכיור שלכם ותנסו לייבש אותו עד כמה שאפשר. תוכלו להשתמש בכף גדולה או בקערה כדי לגרוף את המים שנשארו בכיור לתוך דלי.

שלב שני: תפזרו סודה לשתייה

תזדקקו לכוס אחת של סודה לשתייה ומרית. תפזרו את הסודה לשתייה על פתח הניקוז של הצינור. לאחר מכן, תשתמשו במרית או בכף גדולה כדי להכניס אותה כמה שיותר עמוק לתוך פתח הכיור. תנסו להחדיר כמות כמה שיותר גדולה לתוך פתח הניקוז.

שלב שלישי: תשפכו חומץ

איך אפשר לשפוך חומץ לתוך כיור סתום?

זאת לא אמורה להיות בעיה גדולה כי בדרך כלל הסתימה מתרחשת בעומק של כמה ס"מ בתוך מערכת הניקוז של הכיור, מה שאומר שהחומץ יוכל לעשות את דרכו לתוך הסתימה. חשוב שתשימו פקק שיאטום את פתח הכיור לאחר מזיגת החומץ. הפקק ידחוף את החומץ כלפי מטה לעבר מקום הסתימה.

תמתינו 5 דקות ותאפשרו לחומץ ולסודה לשתייה לעשות את העבודה שלהם. זה לוקח קצת זמן ולכן אל תסירו את פקק הכיור לפני שעברו 5 דקות.

שלב רביעי: תפתחו את ברז המים החמים

לאחר שהמתנתם 5 דקות, הגיע הזמן להשלים את התהליך ולהוריד מים חמים לכיור כדי לבדוק אם הסתימה השתחררה והם יכולים לעבור בקלות. פשוט תפתחו את הברז ותראו אם המים הזורמים עוברים בצורה חלקה. אם המים החמים לא עושים את העבודה, תשפכו לתוך הכיור כמה כוסות של מים רותחים שישחררו את הסתימה באופן סופי. זה אמור להספיק כדי לפתור את הבעיה, אבל אם הסתימה לא השתחררה לגמרי, אל תרימו ידיים ותחזרו על התהליך פעם נוספת.

שימוש בקפיץ לפתיחת סתימות

אם הפומפה או הסודה לשתייה והחומץ לא הצליחו לפתור את הבעיה, תוכלו להיעזר באביזר מיוחד לשחרור סתימות בצנרת. מדובר בצינור ארוך עם קפיץ שמסתובב בתוך הצנרת ומסיר את משקעי הלכלוך והשומן שגרמו לסתימה.

שלב ראשון: תפתחו את הסיפון

פתחו את הארון מתחת לכיור, שם נמצא הסיפון – הצינור המחבר בין הכיור לצנרת הביוב בדירה שלכם. תוכלו להסיר אותו בקלות באמצעות סיבוב נגד כיוון השעון.

שלב שני: הסרת הצינור האופקי

המטרה שלכם היא להשיג גישה לצינור הביוב הראשי. לשם כך, תצטרכו להסיר את הסיפון והצינור האופקי שמחברים את הכיור שלכם לצנרת הראשית בבית שלכם. ברוב המקרים, פשוט תצטרכו לסובב אותם בעזרת הידיים.

שלב שלישי: הכנסת קפיץ לפתיחת סתימות

ברגע שצינור הביוב הראשי נחשף, תוכלו להכניס לתוכו את הצינור הקפיצי (ספירלה) כדי לפתוח את הסתימה. אתם צריכים להרגיש בהתנגדות ובקושי להכניס את הקפיץ. זה סימן לכך שאיתרתם את מקום החסימה. פשוט תשתמשו בספירלה כדי לפרק ולטחון את הלכלוך שמפריע למעבר תקין של המים. עם קצת מאמץ תוכלו לפתוח את החסימה.

שלב רביעי: תחברו את הצינורות מחדש

לאחר שחרור הסתימה, תכניסו את צינור הקפיץ מחדש כדי לוודא שהוא לא נתקל בשום התנגדות. הצינור אמור להיכנס בצורה חלקה וללא שום קושי ומאמץ כי אין שום סתימות וחסימות שיכולות להפריע לו. הגיע הזמן לחבר בחזרה את כל הצינורות שהסרתם. אם המים עדיין מתנקזים באיטיות, תוכלו להשתמש בפומפה כדי להיפטר משאריות פסולת ולכלוך.

שימו לב: אם אין לכם קפיץ מיוחד לפתיחת סתימות (ספירלה), תוכלו לנסות לשחרר את הסתימה באמצעות החדרת קולב מתכתי.

שימוש בנוזל מיוחד לפתיחת סתימות

גם חומר תעשייתי לפתיחת סתימות בכיור יכול להיות פתרון שימושי ומועיל. אם לא הצלחתם לשחרר את הסתימה בעזרת השיטות הקודמות שהכרנו, תוכלו לפנות לנשק יום הדין ולהשתמש בנוזל מיוחד. אם אתם קצרים בזמן ואין לכם כוח לשחרר את הסתימה באופן ידני, חומר ייעודי לפתיחת סתימות בכיור יפתור את הבעיה במינימום זמן ומאמץ. כל מה שתצטרכו לעשות זה פשוט לשפוך את החומר לפתח הכיור, לחכות כמה דקות ולשפוך מים חמים. זה כל הסיפור.

רק תקפידו לבחור במוצר אמין ויעיל עם תועלת מוכחת. חלק גדול מפותחי הסתימות שתמצאו על מדפי החנויות אינם מחזיקים מים ויגרמו ליותר נזק מתועלת. חשוב שתבחרו בנוזל נטול חומצות חזקות וכימיקלים מזיקים שלא יפגע בצנרת שלכם.

איך למנוע סתימות בכיור

פתיחת סתימה היא לא עסק מסובך, אבל אולי אפשר לחסוך את כל הזמן והמאמץ? לרוב האנשים יש לו"ז צפוף ועמוס והדבר האחרון שהם רוצים זה להתעסק עם סתימות במטבח. התקלה הקטנה והנפוצה הזאת יכולה להטריף כל אחד ורוב הסיכויים שיש לכם עניינים הרבה יותר חשובים ודחופים לטפל בהם משחרור סתימות בכיור. החדשות הטובות הן שתוכלו למנוע את הסתימה הבאה במו ידיכם, וכל מה שצריך זה לשמור על כיור נקי ולהימנע מכמה הרגלים מזיקים.

קודם כל, תפסיקו לזרוק שאריות של קפה, מזון ושמן לתוך הכיור. בשביל מה יש לכם פח זבל בבית? דבר שני, תקפידו לשפוך כמות נדיבה של מים רותחים לתוך הכיור כדי לשרוף ולהמיס את השומנים שמצטברים בצנרת. גם סודה לשתייה וחומץ יכולים להילחם בלכלוך שמצטבר בצינורות ולעזור למנוע סתימות. חשוב שתקפידו על ניקיון ותחזוקה שוטפת של הכיור, ואפילו תשימו מסננת בפתח שלו. רשת הפלסטיק או המתכת הקטנה הזאת מונעת חדירה של חלקיקי פסולת ולכלוך שיכולים לגרום לכאב ראש גדול, אז אל תתקמצנו על התקנת המסננת הזאת שעולה גרושים. מדובר באחת מהדרכים הכי יעילות למנוע סתימות ולהקל על ניקוי הכיור.

איך לפתוח סתימה בכיור: סיכום ומסקנות

שרברב שמתקן סתימה בכיור

פתיחת סתימה בכיור יכולה להיות עניין די פשוט, וכל אחד יכול להסתדר עם המשימה הזאת. אז לפני שאתם מכריזים שהגיעו מים עד נפש ורצים להזמין אינסטלטור, תנסו את אחת מהשיטות הפשוטות והיעילות שלמדתם במדריך הזה: תוכלו לחסוך לא מעט כסף ולהתגבר על הבעיה בעצמכם. אז נכון שתצטרכו להפשיל שרוולים וללכלך קצת את הידיים, אבל זה באמת לא כזה ביג-דיל.

תזכרו שאתם יכולים למנוע את הסתימה הבאה ולחסוך לעצמכם את הגועל וכאב הראש הזה. תפסיקו לזרוק שאריות וקליפות של מזון, משקעי קפה ושומן לתוך הכיור, אתם בכלל לא קולטים כמה נזק זה עושה! מדובר בסיבה העיקרית שגורמת לסתימות בכיור! אז מספיק לחפף ולעגל פינות. אם תתקינו מסננת ותשמרו על נקיון בכיור, לא תצטרכו לבזבז את הזמן היקר שלכם על שחרור של סתימות.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

2 תגובות
הכל הכי עוזר הציון הכי גבוה הציון הכי נמוך הוספת סקירה

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן