איך לבנות סאונה: מדריף מפורט ומקיף (שלב אחר שלב)

חזרתם הביתה מיום כיף מפנק ומרגיע בספא ואתם חולמים לשחזר את החוויה הזאת בנוחות של הבית שלכם? אין כל סיבה שלא תבנו סאונה משלכם שבה תוכלו לנקות את הגוף והנפש בלי לצאת מהבית.

אני יודע מה המחשבה הראשונה שעוברת לכם בראש: "האם זה בכלל אפשרי לבנות סאונה ביתית או שמדובר במשאלת לב שאין לה כל סיכוי להתממש במציאות?"

אז יש לי חדשות מצוינות עבורכם: לא מדובר במשימה בלתי אפשרית. כמובן שתצטרכו להשקיע זמן, כסף ומאמץ בבניית סאונה ביתית, אבל זה יעד מציאותי שתוכלו לעמוד בו. זה ממש לא בשמיים והאתגר הגדול ביותר שעומד בפניכם זה להפשיל שרוולים, לשנס מותניים ולהתחיל בפרויקט. אז מספיק עם כל התירוצים, החששות והדחיות, הגיע הזמן ללכת על כל הקופה. אחרי שהעסק יתחיל להתגלגל, שום דבר בעולם כבר לא יצליח לעצור אתכם.

אם אתם רוצים להתרווח בנינוחות, להזיע כהוגן ולשחרר את הגוף בסאונה שתבנו במו ידיכם, אז הגעתם למקום הנכון. במאמר הזה אתם הולכים ללמוד איך לבנות סאונה ביתית מאפס בלי לפשוט את הרגל ולעבוד ימים ולילות.

ועוד לא שמעתם את החלק הכי טוב

אחרי שסאונת החלומות שלכם תהיה מוכנה, תוכלו להפוך אותה לפרויקט רווחי ולהכנסה נוספת: סאונות הפכו לטרנד לוהט שמשגע את העולם וסוחף אנשים רבים. זה אומר שלא מעט אנשים יהיו מוכנים לשלם כסף כדי לבלות בסאונה הביתית שבניתם. מי יודע, אולי תוכלו להפוך את הסאונה שבניתם במו ידיכם לעסק משגשג?

אז אחרי שהתחממנו (תרתי משמע), הגיע הזמן לצלול למים העמוקים ולהבין איך לבנות סאונה משלכם בתוך או ליד הבית שלכם.

בחירת המיקום

שני אנשים מסתכלים על מפה לבחירת מיקום ומצביעים עליה עם האצבע

ההחלטה החשובה ביותר שתצטרכו להתחיל ממנה היא להכריע איפה תהיה ממוקמת הסאונה שלכם. יש לה חשיבות עצומה והיא משחקת תפקיד חשוב בחוויה הסופית שהסאונה שלכם תספק. בחירה חכמה של המיקום המושלם לסאונה שלכם יכולה לעשות את כל ההבדל. האם תרצו לבנות ביתן סאונה נפרד לגמרי בחצר? או שעדיף ללכת על סאונה בצורת חבית עץ? ייתכן שהפתרון הטוב ביותר זה להפוך את הסככה בגינה לסאונה חלומית? או שעדיך לבנות סאונה קטנה וקומפקטית בקצה הסלון שלכם?

אין ספק שבכל הנוגע למיקום הסאונה שלכם, האפשרויות הן אינסופיות. לכן, אתם חייבים להקדיש מחשבה מעמיקה ותשומת לב רבה לבחירת המיקום הנכון והמתאים ביותר. אם נוחות עומדת בראש סדר העדיפויות שלכם, תצטרכו להקים את הסאונה כמה שיותר קרוב לבית שלכם. הרבה יותר נוח להשאיר את הבגדים על המיטה בחדר השינה ולקפוץ לסאונה חמימה שנמצאת בחדר הסמוך. לעומת זאת, אם אתם חולמים על בילוי מלהיב ושקט בחיק הטבע ורוצים ליהנות מנופים עוצרי נשימה, תצטרכו ללכת על מקום מבודד ומרוחק שמציע נופים נפלאים. במקרה כזה, חוף הים יכול להיות אתר מושלם לסאונה שלכם.

לא משנה היכן בחרתם לבנות את הסאונה שלכם, חשוב שתקפידו על הכללים הבאים:

  • תצטרכו לבחור מקום שטוח וישר.
  • אתר הבנייה צריך להיות נקי מעצים, שיחים, מים זורמים ומכשולים אחרים.
  • יסודות המבנה צריכים להיות מונחים על קרקע יבשה ומוצקה ללא סלעים בולטים או חול רך.
  • תצטרכו לוודא שבמקום שבחרתם תהיה גישה למים ולחשמל.
  • יש לבנות את הסאונה שלכם בסמוך לבריכה, מקלחת או כל מקור מים אחר.
  • מעבר למקלחת שתרצו לקחת לאחר הסאונה, תצטרכו לחבר אותה למים כדי שתוכלו לשטוף את הזיעה שלכם או להוריד את הטמפרטורה בתוך המבנה.

אם החלטתם לבנות את הסאונה בשטח פתוח מחוץ לבית, חושב שתפעלו מול הרשויות המקומיות והגופים המוסמכים ותשיגו את כל אישורי הבנייה הנדרשים. תוודאו שאתם עומדים בכל תקנות הבטיחות ותפנו לבעל מקצוע שיאשר שהסאונה שלכם עומדת בכל כללי הבנייה ובטוחה לגמרי לשימוש.

הכנת חומרי הגלם

ערימה של עצים שוכבים אחד על השני לבניית סאונה

בחירת חומרי הבנייה האיכותיים והמתאימים ביותר למשימה הזאת חיונית להצלחת הפרויקט. הנה רשימה מסודרת של כל החומרים שתזדקקו להם לבניית סאונה מושלמת:

  • עץ, בטון או חצץ ליסודות ובסיס המבנה
  • לוחות מעץ ארז
  • מערכת חימום לסאונה
  • בידוד איכותי לאיטום קירות הסאונה
  • מדחס אוויר, אקדח מסמרים ומסמרים
  • חיווט חשמלי
  • קורות עץ ארז להקמת ספסל ישיבה
  • דלת
  • מפסק תאורה
  • תנור חימום אינפרא אדום או אבני לבה (בזלת)

כשזה נוגע לשיטת החימום של הסאונה, תוכלו לבחור בין שתי אפשרויות שונות: מפיץ חום אינפרה אדום או אבני לבה. בעוד שהאחרונות מסורתיות וזולות יותר, חימום אינפרא אדם נחשב לטרנדי ואופנתי יותר. אני ממליץ לבחור במערכת חימום אינפרא אדום יוקרתית ומתקדמת של מותג JN – מדובר במוצרים איכותיים שעומדים בתו תקן FSC (המועצה הבינלאומית לשימור היערות) ומציעים בידוד יוצא מהכלל. הם אפילו כוללים רמקול מובנה.

איך לבנות סאונה: תהליך הבנייה

זה פשוט מפתיע עד כמה שזה קל לבנות סאונה לגמרי בעצמכם. אנשים רבים נבהלים ונרתעים מהמיזם הפשוט הזה ללא כל סיבה ממשית וחבל. תאמינו לי שהשד לא ממש נורא, ומדובר בפרוייקט מהיר שלוקח כמה ימים בלבד. אז הנה השלבים לבניית סאונה:

שלב ראשון: בניית היסודות

2 עובדים עם שפכטל ובטון בונים את היסודות של משהו על הקרקע

כל פרוייקט בנייה מתחיל מהיסודות. אם החלטתם להקדיש חדר או חצי חדר בתוך הבית ליצירת סאונה, אתם יכולים לדלג על השלב הזה. הוא לא רלוונטי עבורכם כי כבר יש לכם רצפה מוצקה ויציבה שעליה תוכלו להציב את תא הסאונה.

אבל, אם החלטתם לבנות סאונה חיצונית בשטח פתוח, תצטרכו להתחיל מיישור הקרקע במקום שבו תעמוד הסאונה שלכם. עץ ובטון הם חומרי הגלם הטובים ביותר ליסודות הסאונה שלכם.

בעוד שבטון הוא חומר גלם מוצק, עמיד לריקבון ונגיש במיוחד, עץ אינו יקר ופשוט מאוד להתקנה. בנוסף לכך, עץ הוא החומר המסורתי לבניית סאונות והוא משדר חמימות ונראה נהדר.

תוכלו ללכת גם על חצץ איכותי- חומר גלם מושלם למניעת נזילות ודליפות מים שקל מאוד להניח בשכבה שווה על הקרקע.

שלב שני: הכנת הציוד הנדרש

כלים שונים של בנייה והנדסה מונחים אחד ליד השני על שולחן

לא תוכלו לבנות את הסאונה שלכם בידיים חשופות ללא כלי עבודה. לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין את זה. תצטרכו להשתמש בציוד האיכותי והטוב ביותר שאתם יכולים להרשות לעצמכם.

תתארו לעצמכם את התמונה הבאה: אתם מנסים לחבר את לוחות העץ שישמשו בתור דפנות הסאונה שלכם עם פטיש ישן בן 100 שנה וכמה מסמרים חלודים. לא נשמע כמו תענוג גדול במיוחד.

במקום ללכת עם הראש בקיר ולהפוך את החיים שלכם להרבה יותר קשים ומסובכים, תשתמשו בכלי עבודה חדישים ויעילים שיחסכו לכם המון תקלות וכאב ראש. תצטיידו באקדח מסמרים, מדחס אוויר וכמובן – מקדחה. בנוסף לכך, תצטרכו להכין שולחן עבודה חזק וקשיח ומסורית או מסור חשמלי עגול.

שלב שלישי: תצאו לדרך ותתחילו בעבודות הבנייה

ידיים של גבר קודחות בעץ בזמן בנייה של סאונה בבית

לאחר שהכנתם יסודות איתנים וחזקים והכנתם את כלי העבודה הנדרשים, הגיע הזמן לגשת לחלק הכיפי והמהנה באמת. אם החלטתם לבנות סאונה חיצונית, תצטרכו לחבר לוחות עץ בדפוס אחיד ובמבנה מסוים. אם אתם מנוסים בנגרות ובעבודות עץ, תוכלו לעשות את זה בעיניים עצומות.

אם אף פעם לא יצא לכם לעבוד עם לוחות עץ בעבר, אני בטוח שתוכלו למצוא חבר אחד או שניים שיודעים את העבודה ויעזרו לכם בפרויקט. תתחילו מצד אחד של התקרה ותתחילו למסמר את לוחות עץ הארז אחד לשני.

תסתמכו על כלל האצבע הבא: לאחר שהוספתם שכבה של לוחות עץ, שימו שכבה של חומרי בידוד ומעליה תתקינו עוד שכבה של לוחות עץ.

אם החלטתם לבנות את הסאונה בתוך הבית, אתם יכולים להסתפק בשכבה אחת של קרשים מעל שכבת הבידוד, כדי שחומרי הבידוד יהיו כמה שיותר צמודים לדפנות החיצוניות של הסאונה.

שלב רביעי: הנחת שכבת בידוד

גבר ואישה עם מסיכות מאחורי שכבת בידוד שעשוייה מניילון

התקנת שכבת בידוד יכולה להיות טיפה מאתגרת ומורכבת יותר, אבל ממש לא צריך לדאוג ולפחד מזה. תזכרו שאף אחד לא נולד אשף בבידוד סאונות. אבל תוכלו ללמוד תוך כדי תנועה ולהבין בהדרגה איך העסק הזה עובד.

קודם כל, אני ממליץ לא להתקמצן ולבחור בחומרי הבידוד הזולים והנחותים ביותר. אל תתפשרו על איכות כדי לחסוך כמה גרושים, זה יעלה לכם ביוקר בהמשך. חומרים פחות יקרים כמו קצף בידוד ימנעו מעבר לחות החוצה דרך דפנות העץ, מה שיוביל להצטברות עובש בתוך הסאונה.

כמובן שזה הדבר האחרון שאתם רוצים. בידוד העשוי מפיברגלס (צמר זכוכית) עושה עבודה טובה יותר ומונע בריחת חום ואדים. תחליף ידידותי יותר לסביבה אלה סיבי כותנה ממוחזרת. בניגוד לפיברגלס שעשוי משברי זכוכית שיכולים לסכן את בריאותכם, חומר הבידוד הזה עשוי מבד כותנה רגיל כמו שנמצא בג’ינס שאתם לובשים.

תוסיפו חומר איטום לחסימת אדים שימנע חדירת קור מבחוץ וישמור על סביבה חמה ונעימה בתוך הסאונה גם במזג אוויר קר וסוער.

שלב חמישי: התקנת גוף החימום

גפרור שבור ודולק ומעוצב על השולחן בצורה שבה הוא עומד על הקצה שלו

מערכת החימום זה החלק החשוב ביותר בסאונה שלכם. חד וחלק.

מה הטעם בלהשקיע בסאונה ביתית עם מערכת חימום חלשה ומקרטעת שלא תספק את הסחורה?

אני ממליץ על תנור חום אינפרא אדום. מדובר בפיתרון מושלם לסאונה שיפזר חום אחיד ונעים בלי לזלול המון חשמל. תנור הסקה שמוזן בעץ קשה יותר לבנייה ולתחזוקה ולכן לדעתי האישית עדיף לוותר עליו.

אם אתם לא מתחברים לרעיון של מקרן חום אינפרא אדום ולא מרגישים בנוח איתו, אני ממליץ ללכת על מפזר חום חשמלי. הוא נמצא ברוב בתי המלון, חסכוני מאוד מבחינת צריכת החשמל ואינו דורש תחזוקה מורכבת. תוכלו לחמם בקלות את אבני הלבה שיפזרו את החום ברחבי הסאונה בלי לבנות קמין (תנור עצים).

תצטרכו להוציא בין 500 ל-2,000 ש"ח על מפזר חום עוצמתי, בהתאם לצרכים ולהרגלי השימוש שלכם.

התקנת מפזר החום יכול להיות אתגר לא קטן. אם מימדי הסאונה שלכם אינם מאפשרים למלא אחר הנחיות היצרן, אני ממליץ למקם את גוף החימום בסמוך לדלת הסאונה, בגובה של 25 ס"מ מעל הרצפה. כדאי להקיף את מפזר החום ברשת ביטחון, במיוחד אם הסאונה שלכם קטנה וצפופה. עדיף ללכת על בטוח ולמנוע כוויות או תאונות לא נעימות.

שלב שישי: תוסיפו את אבני החימום

פרוייקט בניית הסאונה השאפתני שלכם כמעט הגיע לסיומו, והגיע הזמן לטאץ’ הסופי. כל מה שנשאר זה לשים אבני לבה לפיזור החום, להתקין את ספסלי הישיבה ודלת הכניסה וזה כל הסיפור.

תקנו את אבני החימום האיכותיות ביותר שיש, תשטפו אותן ביסודיות ותניחו אותן בתוך גוף החימום או מעליו. תקפידו למלא את הוראות השימוש של גוף החימום שרכשתם.

שלב שביעי: התקנת ספסלי הישיבה ודלת הכניסה

דלת כניסה מעץ עם לב על העינית מוקפת בצמחים ירוקים ויפים

הגיע הזמן להפגין את כישורי הניסור שלכם. תפעלו על פי מדריך ההתקנה או שתאספו כמה חברים טובים עם ידי זהב. בדרך כלל מתקינים שני ספסלים בגבהים שונים. תוכלו לעשות את הספסל התחתון ברוחב כפול כדי שהאנשים שמבלים בסאונה יוכלו לשבת בנוחות על הספסל העליון ולהניח את הרגליים על הספסל התחתון.

תוודאו שהספסלים קשיחים ויציבים ושהם מסוגלים להחזיק לפחות אדם אחד יותר מהתפוסה של הסאונה שלכם. אולי יבואו אליכם אורחים או קרובי משפחה שירצו לבלות בסאונה ולכן כדאי ללכת על ספסל מרווח שלא יקרוס בעומס גדול.

בנוגע לדלת הסאונה, אני ממליץ ללכת על דלת מוכנה מעץ ארז איכותי. תוודאו שהצירים של הדלת עמידים בחום גבוה.

שלב שמיני: התקנת התאורה

מנורת סאונה מעץ מחוברת לקיר של הסאונה

כשהגעתם לקו הסיום ובדקתם שהכול במקום, נשאר רק דבר אחד אחרון לעשות לפני שתוכלו לבלות בסאונה החדשה שלכם- להתקין תאורה. אם אתם רוצים ליצור אווירה רומנטית ואפלולית או שיש לכם תאורה חזקה מסביב לסאונה, תוכלו לדלג על השלב הזה.

התקנת תאורה זאת ממש לא משימה מורכבת ומסובכת. אם אתם דואגים לכדור הארץ ושומרים על איכות הסביבה תוכלו להפעיל את תאורת הסאונה שלכם באמצעות לוחות סולאריים או טורבינת רוח.

זה נכון במיוחד אם הסאונה שלכם נמצאת באזור כפרי ומרוחק. אם החלטתם ללכת על תאורה סטנדרטית, תוכלו להיעזר בחשמלאי מוסמך או לנסות להתמודד אם המשימה הזאת בכוחות עצמכם. תהיו זהירים ותנהגו על פי הוראות ההתקנה.

אביזרים מועילים ושימושיים לחווית סאונה מושלמת

תתחדשו! בשעה טובה הסאונה שלכם מוכנה לשימוש. מחכה לכם פינוק מלכותי ובילוי בלתי נשכח. פשוט תורידו את הבגדים שלכם ותקפצו לסאונה הפרטית שהקמתם במו ידיכם.

שלב בונוס: שדרוג הסאונה שבניתם

אביזרים שונים לסאונה שוכבים על מגבת בצבע לבן

הנה כמה אביזרים שיעזרו לכם להוציא את המקסימום מהזמן שאתם מבלים בסאונה שלכם:

  • מנורות מלח: יוצרות אווירה ייחודית בתוך הסאונה ועושות רק טוב לבריאותכם. הן תורמות לחיזוק מערכת החיסון ומעלות את רמות הורמון האושר- סרוטונין.
  • משענות לידיים ולרגליים: תוכלו להתרווח בנוחות מירבית ולהרפות את הגב והצוואר. זאת דרך מושלמת לשפר את זרימת הדם בגוף ולשחרר שרירים מתוחים ותפוסים.
  • עלי עץ לבנה: כמה הצלפות עם זר העשוי מענפי עץ לבנה זאת דרך מעולה להמריץ ולעורר את הגוף.
  • מד חום (תרמומטר): אתם חייבים למדוד את הטמפרטורה בסאונה כדי לעקוב אחר התפקוד והביצועים שלכם.
  • מד לחות (היגרומטר): המכשיר הזה מודד את רמת הלחות בסאונה פינית. תוכלו לווסת את רמת הלחות בסאונה ולדעת מתי מגיע הזמן להתיז מים על האבנים החמות כדי ליצור אדים.

איך לבנות סאונה: סיכום ומסקנות

אישה צעירה יושבת בסאונה חמה מעץ עוצמת עיניים ונהינת מהחוויה

אז אחרי שלמדתם איך לבנות סאונה לגמרי בעצמכם, הגיע הזמן להוציא לפועל את הפרויקט הזה, כדי שבאמת תוכלו להתגאות בו: תוך זמן קצר תוכלו להשוויץ בסאונה מהממת שבניתם במו ידיכם. מעבר לתחושת הסיפוק האדירה, תוכלו לבלות בסאונה מפנקת מבלי לצאת מהבית ולבזבז המון כסף על ספא יקר.

כל ביקור בסאונה משפר את הבריאות הגופנית והנפשית שלכם. זה מתכון בטוח לשמחת חיים, שקט נפשי ומצב רוח מרומם. תוכלו להירגע אחר יום לחוץ ועמוס בעבודה, לנקות את הראש ולטעון מצברים.

אז למה אתם מחכים? תתחילו לבנות לעצמכם את הסאונה החלומית שתמיד רציתם כבר עכשיו ותוכלו ליהנות מכל היתרונות שהיא יכולה להציע בצורה הנוחה, היעילה והחסכונית ביותר.

דילים סודיים ועדכונים על ירידות מחיר לזמן מוגבל: השאירו פרטים!

נשלח לכם רק תוכן איכותי!

שלומי מור
שלומי מור

שלומי הוא המומחה הכי גדול בישראל לכל מה שקשור לדירוגים, השוואות וסקירות של מוצרים. הוא אוהב לטייל בים (לא בשעות השיא - ג'ינג'י אחרי הכל), לבדוק גאדג'טים חדשים, ואת הכלב שלו רקסי.

6 תגובות
הכל הכי עוזר הציון הכי גבוה הציון הכי נמוך הוספת סקירה
  1. הי שלמי,
    הנחיות לבניית סאונה רטובה ,יש?
    אורנה

  2. אהבתי תודה
    רק שאלה
    האם עץ אורן הנמכר בחניות למוצרי פרגולות טוב לבניית סאונה בתוך בית ?
    ושוב תודה

    • זה תלוי בכלכך הרבה דברים ופרטמרטים
      תשלח לנו מייל פרטי וננסה לעזור לך בבחירה

      בברכה
      טום

  3. אפשר לקבל פרטים ? ויקטוריה 0504301333 או מייל [email protected]

השארת תגובה

מייליסט
Logo
דילוג לתוכן